[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.351 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sparks.nl schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:52:
Nou de 9604 staat voor het eerst aan. Alvast wat eerste reacties.

AB is dus geweldig. Ik heb de lampen meteen uitgezet, sfeerverlichting kan ik zelf ook wel los kopen als dat nodig is (wist ik vooraf al). De eerste tegenvaller is ook meteen een feit. Ik kan de tv niet op 4:3 zetten. Dit is enorm balen aangezien ik nu al die uitgerekte koppen krijg bij 4:3 uitzendingen. Misschien dat ik hem alleen hier al om naar de slaapkamer zet (hangt van de rest af). Mijn buis kon dit wel (ook Philips). Ik kan wel via mijn recorder 4:3 voor elkaar krijgen aangezien daat een slimme optie inzit die rekening houdt met tv's die het niet kunnen instellen.
De kleurinstellingen wijken compleet af van wat normaal zou moeten zijn, dit wordt een hele klus. Ik voel een calibratiesessie aankomen. Later meer.
Wat bedoel je met "ik kan de tv niet op 4:3 zetten"? Dat je niet ouderwetse 4:3 uitzendingen in hun orginele formaat kan weergeven, met als resultaat dat je verticale balken aan weerszijden van het beeld krijgt? Dat kan ik echt niet geloven... Zelfs mijn cheap ass 19 inch van Philips van 2 jaar terug kan dat! Misschien toch nog maar even de handleiding lezen?
Misschien staat ie standaard wel op breedbeeld en dan krijg je inderdaad allemaal breedbekkikkers op je scherm!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Inderdaad de 2 balken links en rechts zijn niet te voorschijn te krijgen. Je hebt altijd volledig beeld. Ik kan het niet anders maken.

Ik heb echter een groter probleem. De pc werkt alleen via de vga aansluiting. Ik ben nu al 4 uur bezig met de installatie en niets lijkt te helpen. Zelfs het aansluiten via s-vhs werkt niet. En dat werkte dus wel op mijn oude tv (buis). Niets veranderd, toch werkt s-vhs niet meer.
Ik heb wel een pc modus gezien, deze optie kan aan/uit maar helpt niet. Ik ben zelf trouwens it'r (SAP, MCSA, netwerk, alles).

EDIT: Eindelijk beeld via hdmi. Ik heb beeld via hdmi 4 (ipv 2 eerst). Eens kijken of ik de resolutie goed kan krijgen.

EDIT 2: Ik heb op hdmi 4 (pc): wel de keuze voor 4:3. Blijkbaar past hij dit "intelligent" aan. Misschien dat hij gisteren het beeld van mijn externe decoder niet goed herkende??? Raar. Later maar eens verder proberen (eerst de pc eens). Het werkt in ieder geval niet vlekkeloos.

[ Voor 27% gewijzigd door Sparks.nl op 16-05-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Heel vaag is dat ... heb net even snel de gebruikershandleiding van de 8404 doorgescand op "formaat" en dan krijg je een pagina waar duidelijk wordt vermeld:

2.3.5: Beeldformaat. Formaat 4:3: Hiermee word het programma in het formaat 4:3 weergegeven.

Erg vaag dat jij dat niet zou kunnen dan... ?!?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb nog even wat zitten testen met de pc. Ik krijg de pc alleen zichtbaar als ik de tv op hdmi 4 (daar zit de pc bij mij op) zet en daarna pas de tv aan zet. Als ik het lef heb om de tv uit/aan te zetten als Windows al geboot is geeft hij geen pc beelden meer. Klinkt als een bug.
Bestanden delen met de pc lijkt te werken al zie ik de bestanden niet altijd en ook niet van beide pc's. Dit zal wel een instelling zijn of zo.

Verder valt het me op dat de tv veel meer pc resoluties aan kan dan vermeld in het boekje (bijvoorbeeld 1680x1050 e.d.).

[ Voor 32% gewijzigd door Sparks.nl op 16-05-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen ITer, maar zal toch maar even antwoord geven...

Je vorige tv had die ook HDMI, ik gok van niet.
Via HDMI vind er tussen apparaten een handshake plaats. Tijdens die handshake vertellen ze elkaar wat ze zijn en wat ze kunnen / mogen. Bij deze handshake kan veel misgaan, zowel aan dee tv kant als aan de pc kant. Je probleem dat je niet zomaar de pc door krijgt kan en zal hier vast mede mee samenhangen.
Het advies is hier zorgen dat je de allerlaatste driver van je vga kaart hebt. Het beste is vaak het gebruik van de laatste driver van de chip fabrikant en niet van de kaart fabrikant.
Ook helpt het om te controleren of je de recentste versie van de firmware in je tv hebt, de handshake problemen zijn een van de redenen waarom Philips het voor de klant zelf mogelijk maakt om de firmware te updaten, veel andere fabrikanten doen dit niet met alle gevolgen van dien.
Overigens is ook de kabel / verloop plug van DVI-D naar HDMI bepalend bij pc's. Niet elke vga kaart accepteerd zomaar een standaard verloop kabel van DVI-D naar HDMI, sommige moeten perse hun bijgeleverde HDMI verloop plug hebben. Dit heeft overigens meestal alleen betrekking op problemen met het doorgeven van audio bij en pc, maar het zou ook met het beeld problemen kunnen geven.

Je 4:3 probleem kan ook heel goed met HDMI te maken hebben.
A;s je de decoder via HDMI aangesloten hebt zijn inderdaad vaak de formaat opties in de tv beperkt. Dit omdat HDMI eigenlijk zelf altijd het juiste formaat doorgeeft. Je dient dan er wel voor te zorgen dat je decoder juist ingesteld is. Bij mijn beide HD ziggo decoders, Samsung 360 en Humax 5050, kan ik dus in de decoder bepalen dat ik 4:3 op getrokken wil hebben tot 16:9, of juist niet. Die laatste heeft uiteraard ook mijn voorkeur. Ik dien dit dus wel in de decoder in te stellen. HDMI heeft ook geen WSS of soort gelijk signaal waarmee je tv van formaat wijzigt bij een ander type uitzending of dvd. Dit wordt allemaal door het bron apparaat gedaan in tegenstelling tot bij Scart.

Ik zou zeggen bekijk nog even alles rustig, ik weet haast zeker dat je de zaken naar tevredenheid verholpen kunt krijgen.
Overigens is in heel veel gevallen al gebleken dat pc beeld problemen vaker aan de pc liggen dan aan de tv, ook al werkt het op andere tv's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

@ Spark.nl

ik probeer te begrijpen waarom je een tv koopt met ambilight om die vervolgens uit te zetten. Ik snap dat niet iedereen ambilight kan waarderen. Maar je hebt nu wel ambilight centen betaald. Vanwaar deze keuze?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk niet voor Spark.nl beantwoorden maar Philips heeft de "top uitvoeringen" wat beeld specificaties betreft uitsluitend met Ambilight.
Wil je dus hun top uitvoering wat beeld kwaliteit betreft dan moet je helaas Ambilight voor lief nemen en dan maar uitlaten als je het niet prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hm, jammer dat Philips dat zo heeft opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wrom? het is niet dat die philips modellen zo veel duurder zijn dan andere merken oid.
Verder zitten er in de TV hier ook speakers, maar die worden ook niet gebruikt omdat het geluid via een 5.1 setje loopt. Beetje jammer dat philips die er in heeft gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
Weet iemand wanneer de Philips 37pfl8404 komt?

Ik zie hem nergens op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eelco1054 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:07:

Eind mei wordt deze uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
Dank je Rick, nog even 2 weken geduld hebben dus...

Vind het een supermooie tv en via internet is het een zeer goede prijs!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb gisteren wat nieuwe modellen gezien in een lokale electro winkel. Helaas spreekt het nieuwe model met geslepen aluminium mij een heel stuk minder aan dan de modellen uit 2008. Ik ga denk ik dus maar gewoon voor de 47PFL9703 en moet ik mezelf niet zo gek laten maken van alle nieuwe dingen. Want ook dit scherm blijft gewoon een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik zie dat er al enkele zijn die het nieuwe model tv's heeft.
Nu gaat mijn belangstelling uit naar de 42PFL7404H-12 (al besteld bij Correct is nu in de aanbieding).
De oude Philips zou last hebben van beeld/geluid vertraging als je via een 5.1 setje het geluid laat lopen.
Is het nu met de nieuwe modelen verholpen als ik deze aansluit via een audio kabel naar mijn home cinema setje.
Want het schijn dat de Sony en Samsung enz er geen last van hebben.
En als het nog niet verholpen is valt het eigelijk erg op als je gewoon tv kijkt.
Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
RoyK schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:19:
@ Spark.nl

ik probeer te begrijpen waarom je een tv koopt met ambilight om die vervolgens uit te zetten. Ik snap dat niet iedereen ambilight kan waarderen. Maar je hebt nu wel ambilight centen betaald. Vanwaar deze keuze?
Omdat Philips in deze klasse geen tv's verkoopt zonder...
Ik gebruik het geluid trouwens ook niet. Geen idee of de speakers werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sparks.nl op 17-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:41:
Ik ben geen ITer, maar zal toch maar even antwoord geven...

Je vorige tv had die ook HDMI, ik gok van niet.
Via HDMI vind er tussen apparaten een handshake plaats. Tijdens die handshake vertellen ze elkaar wat ze zijn en wat ze kunnen / mogen. Bij deze handshake kan veel misgaan, zowel aan dee tv kant als aan de pc kant. Je probleem dat je niet zomaar de pc door krijgt kan en zal hier vast mede mee samenhangen.
Het advies is hier zorgen dat je de allerlaatste driver van je vga kaart hebt. Het beste is vaak het gebruik van de laatste driver van de chip fabrikant en niet van de kaart fabrikant.
Ook helpt het om te controleren of je de recentste versie van de firmware in je tv hebt, de handshake problemen zijn een van de redenen waarom Philips het voor de klant zelf mogelijk maakt om de firmware te updaten, veel andere fabrikanten doen dit niet met alle gevolgen van dien.
Overigens is ook de kabel / verloop plug van DVI-D naar HDMI bepalend bij pc's. Niet elke vga kaart accepteerd zomaar een standaard verloop kabel van DVI-D naar HDMI, sommige moeten perse hun bijgeleverde HDMI verloop plug hebben. Dit heeft overigens meestal alleen betrekking op problemen met het doorgeven van audio bij en pc, maar het zou ook met het beeld problemen kunnen geven.

Je 4:3 probleem kan ook heel goed met HDMI te maken hebben.
A;s je de decoder via HDMI aangesloten hebt zijn inderdaad vaak de formaat opties in de tv beperkt. Dit omdat HDMI eigenlijk zelf altijd het juiste formaat doorgeeft. Je dient dan er wel voor te zorgen dat je decoder juist ingesteld is. Bij mijn beide HD ziggo decoders, Samsung 360 en Humax 5050, kan ik dus in de decoder bepalen dat ik 4:3 op getrokken wil hebben tot 16:9, of juist niet. Die laatste heeft uiteraard ook mijn voorkeur. Ik dien dit dus wel in de decoder in te stellen. HDMI heeft ook geen WSS of soort gelijk signaal waarmee je tv van formaat wijzigt bij een ander type uitzending of dvd. Dit wordt allemaal door het bron apparaat gedaan in tegenstelling tot bij Scart.

Ik zou zeggen bekijk nog even alles rustig, ik weet haast zeker dat je de zaken naar tevredenheid verholpen kunt krijgen.
Overigens is in heel veel gevallen al gebleken dat pc beeld problemen vaker aan de pc liggen dan aan de tv, ook al werkt het op andere tv's wel.
Allereerst lijk ik idd ook pc problemen te hebben. Af en toe wijzigt het kleurenschems spontaan en elke x tijd springt het beeld even op zwart (alle resoluties en 50/60Hz getest). De dvi naar hdmi converter is van ati zelf (van mijn 4870) en ik gebruik een ati 4650 kaart. Geluid gaat trouwens direct naar de receiver.
De pc is reeds voorzien van de laatste drivers en de tv van de laatste firmware.
De decoder is geen hd decoder en is via scart aangesloten. Ik gebruik deze tijdelijk tot er een ci+ kaart beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Louis

Het beeld loopt achter op het geluid wanneer je vanaf een externe bron, bijv. dvd speler, het geluid direct naar een losse receiver, zonder dat je compensatie instelt, laat lopen en het beeld direct naar het scherm en je op het scherm alle digitale poespas aan hebt.
Dit is zo bij Philips, maar ook bij Sony, Samsung, Panasonic etc...

Dit kun je oa opvangen door het geluid eerst naar de tv te laten gaan en dan vandaaruit naar een receiver, nadeel is dat je dan vaak geen origineel 5.1 meer hebt.
Een andere optie is om in je receiver, mits mogelijk, een vertraging in te stellen.

De mooiste optie is het om je externe bron voor zowel beeld als geluid aan te sluiten op een receiver welk auto lipsync op basis van HDMI 1.3a of hoger ondersteund en die receiver vervolgens op je tv an te sluiten mbv HDMI. De tv zal dan, ook met digi poespas aan, de vertraging zelf continu regelen op de receiver.

Wil je het, analoge, tv geluid van de tv zelf op je receiver weergeven hoef je de tv slechts te verbinden met je receiver in en het geluid zal direct gelijk lopen, dit was haast altijd al zo.

De out of sync problemen zijn alleen van toepassing bij gebruik van een externe bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:47:
Want het schijn dat de Sony en Samsung enz er geen last van hebben.
En als het nog niet verholpen is valt het eigelijk erg op als je gewoon tv kijkt.
Alle LCD schermen hebben dit fenomeen. Je zou zelfs kunnen stellen: hoe duurder/beter de tv, hoe meer dit effect optreedt (vanwege alle processing in de tv).
Zoals calvind_hobbes al aangeeft; gebeurt dit alleen wanneer je een externe bron rechtstreeks op externe speakers aansluit (2 voorbeeldjes: een dvd speler rechtsreeks op een 5.1 set, of een digitale kabel ontvanger rechtstreeks op een 5.1 set).
Calvin geeft ook al aan hoe je dit kan voorkomen (beste oplossingen zijn gebruik maken van een receiver met hdmi 1.3a of je tv altijd als bron voor geluid laten dienen).

tweede vraag: Als je de boel verkeerd hebt aangesloten en het effect treedt op, dan: ja, het is heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sparks

Het gebruik van een "originele" ati plug die bij een 4870 zat op een 4650 hoeft niet altijd goed te zijn.
Hoewel het afgesproken" standaarden zijn voor DVI-D en HDMI kan een fabrikant van een kaart soms toch wat "rommelen" met de aansturingen. Je zou dus moeten kijken voor een plug behorende bij het merk en type kaart dat je ook daadwerkelijk gebuikt. Of bij hen navragen of in dit geval het dus dezelfde is als bij een 4870.

Ik heb zelf geen nieuwe, of oude wat dat betreft, lcd van Philips en kan dus helaas niet kijken of het inderdaad niet mogelijk is om 4:3 materiaal dat via scart aangeboden wordt ook echt als 4:3 op het scherm te krijgen.
De handleiding spreekt in ieder geval wel nog gewoon van een formaat 4:3 stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het menu "configuratie" zou je moeten kiezen voor "beeld" en dan bij de optie "modus automatisch" kies je dan "Auto zoom" nu zou het in het menu mogelijk moeten zijn om 4:3 als 4:3 te laten weergeven.

Succes.

De handleidingen zijn wel weer eens gerestyled zag.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:29:
[...]

Alle LCD schermen hebben dit fenomeen. Je zou zelfs kunnen stellen: hoe duurder/beter de tv, hoe meer dit effect optreedt (vanwege alle processing in de tv).
Zoals calvind_hobbes al aangeeft; gebeurt dit alleen wanneer je een externe bron rechtstreeks op externe speakers aansluit (2 voorbeeldjes: een dvd speler rechtsreeks op een 5.1 set, of een digitale kabel ontvanger rechtstreeks op een 5.1 set).
Calvin geeft ook al aan hoe je dit kan voorkomen (beste oplossingen zijn gebruik maken van een receiver met hdmi 1.3a of je tv altijd als bron voor geluid laten dienen).

tweede vraag: Als je de boel verkeerd hebt aangesloten en het effect treedt op, dan: ja, het is heel storend.
Dus als ik het goed begrijpt, als ik gewoon zoals ik het nu ook heb, een audio kabel (wit+rood) in de audio out van de tv steekt en de andere zijde bij de home cinema in de audio in, krijg ik dan het geluid van de tv gewoon over de homecinema zonder vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Om het helemaal precies te zeggen: je beeld heeft dan geen vertraging t.o.v. het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Raymond schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:34:
Om het helemaal precies te zeggen: je beeld heeft dan geen vertraging t.o.v. het geluid.
Al dat gedoe met het geluid, ik hoor het bij een kennis met een 9603 ook dat het geluid vertraagd. Maar met mijn Sony(x-serie) heb ik hier nog nooit last van gehad. Met mijn oude LG weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Het geluid vertraagt niet, dus ik ben bang dat je je vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft twee nieuwe 37” LCD’s in het programma 2009/2010. Kan iemand mij vertellen waarom ik de duurdere 37pfl9604H zou kopen in plaats van de goedkopere 37pfl8404H?
Eelco1054 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:07:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:04
mrc16 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:25:
[...]

Al dat gedoe met het geluid, ik hoor het bij een kennis met een 9603 ook dat het geluid vertraagd. Maar met mijn Sony(x-serie) heb ik hier nog nooit last van gehad. Met mijn oude LG weer wel.
Ik heb er ook nog nooit last van gehad met mijn 32PFL7962D,maar ik heb dan ook zowat alle beeldverbeteraars uitstaan.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:19:
Philips heeft twee nieuwe 37” LCD’s in het programma 2009/2010. Kan iemand mij vertellen waarom ik de duurdere 37pfl9604H zou kopen in plaats van de goedkopere 37pfl8404H?
[...]
- Het design
- Betere Engine (Perfect Pixel HD)
- Wifi
- De reactiesnelheid

- De afstandsbediening :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was in de weekend langs de mediamarkt geweest en ik zag de 21:9 cinema wat een ding is dat zeg en wat een prijs :)

jammer genoeg stond de 8404 er nog niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie. Waarom de Afstandsbediening van 9604 beter dan 8404?
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:47:
[...]

- Het design
- Betere Engine (Perfect Pixel HD)
- Wifi
- De reactiesnelheid

- De afstandsbediening :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:24:
Bedankt voor de reactie. Waarom de Afstandsbediening van 9604 beter dan 8404?
[...]
is van aluminium net als de afwerking van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week de 32PFL9604 binnen, voor de mensen die twijfelen: halen!
Wat een geweldig apparaat. Nog serieus niets tegengekomen wat ik negatief vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo,

Ben gisteren eens actief gaan kijken naar de 21:9 van Philips (beyond breedbeeld?)
Hij staat mooi in m'n woonkamer en ben ook bang dat het hem gaat worden : )

Maar,

Wat ik nog niet heb kunnen zien / ontdekken is hoe het zit met reguliere uitzendingen.
Krijgt iedereen ook standaard een breedhoofd zoals in het enkel breedbeeld tijdperk?

Ik ben daar wel erg benieuwd na om mijn keuze dadelijk te kunnen motiveren.

Misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft, dan hoor ik 't graag.

thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Dat is instelbaar.

Op de tweakers frontpage is hij ook even aan de tand gevoeld, is misschien wel interessant om even te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-nickx- schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:53:
Hallo,

Ben gisteren eens actief gaan kijken naar de 21:9 van Philips (beyond breedbeeld?)
Hij staat mooi in m'n woonkamer en ben ook bang dat het hem gaat worden : )

Maar,

Wat ik nog niet heb kunnen zien / ontdekken is hoe het zit met reguliere uitzendingen.
Krijgt iedereen ook standaard een breedhoofd zoals in het enkel breedbeeld tijdperk?

Ik ben daar wel erg benieuwd na om mijn keuze dadelijk te kunnen motiveren.

Misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft, dan hoor ik 't graag.

thnx
In de pdf die in dit topic een paar keer genoemd is wordt uitgebreid stil gestaan bij de beeldverhoudingen die dit toestel aan kan! Oprekken kan, maar ook gewoon de oorspronkelijke verhoudingen. Dan krijg je uiteraard wel balken!

Edit: deze dus (vanaf pagina 51)

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 18-05-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:52:
Ik heb nu een week de 32PFL9604 binnen, voor de mensen die twijfelen: halen!
Wat een geweldig apparaat. Nog serieus niets tegengekomen wat ik negatief vind.
Ben ook van plan deze te kopen, maar zit te twijfelen tussen dit model en de 37PFL9604.
De reden dat ik twijfel is de kijkafstand, zit ongeveer 2,5 meter van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:28:
[...]

Ben ook van plan deze te kopen, maar zit te twijfelen tussen dit model en de 37PFL9604.
2.20-2.30 en ga voor 42'', heb nu 32 en dit vind ik echt te klein ( net een half jaar geleden gekocht ) nu heb ik mijn oog laten vallen op de 42 9664.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Wat zijn waren de verschillen tussen de 9664 en 9604 ook alweer ?

Ik denk dat het een keuze gaat worden tussen deze 2 toestellen.
Alleen vind ik het uiterlijk van de 8404 toch iets mooier dan de 9664 en 9604.

De PES0001 vind ik persoonlijk nog steeds het mooiste toestel van Philips sinds jaren.
Vooral de beeldweergave van de PES0001 vind ik nog steeds bijzonder mooi en hoop dan ook dat
de 9664 en 9604 niet minder zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 2frankie op 18-05-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
Ik vind de 8404 mooier dan de 9604.. De smallere rand rondom het beeld...
Wel jammer dat de afstandsbediening minder is zoals ik hierboven lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
taz3d_nl schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:28:
[...]

Dat zit ik ook. Geen enkel probleem met 37" (dat hoor je vast vaker). Ik heb zelf de 37" 9604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:40:
In het menu "configuratie" zou je moeten kiezen voor "beeld" en dan bij de optie "modus automatisch" kies je dan "Auto zoom" nu zou het in het menu mogelijk moeten zijn om 4:3 als 4:3 te laten weergeven.

Succes.

De handleidingen zijn wel weer eens gerestyled zag.
Ik had het toevallig net zelf gevonden. Toch bedankt.
Wel een stevig minpunt dat dit niet standaard mogelijk is/aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gek genoeg willen veel mensen het beeld liever helemaal vol dan de verhouding goed en wat balken in beeld.

Even een aanvulling voor de Cinema 21:9. Nee 4:3 kan niet als 4:3 worden weergegeven zover ik van het toestel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de 42pfl8804 aan te schaffen. Nu ben ik in het bezit van de Philips 32PF9967. Hierbij gebruik ik de speakers van de tv als center speaker van mijn home cinema set.

Is dat bij de 42pfl8804 ook mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:06:
Wat zijn waren de verschillen tussen de 9664 en 9604 ook alweer ?

Ik denk dat het een keuze gaat worden tussen deze 2 toestellen.
Alleen vind ik het uiterlijk van de 8404 toch iets mooier dan de 9664 en 9604.

De PES0001 vind ik persoonlijk nog steeds het mooiste toestel van Philips sinds jaren.
Vooral de beeldweergave van de PES0001 vind ik nog steeds bijzonder mooi en hoop dan ook dat
de 9664 en 9604 niet minder zullen zijn.
Kijk op pagina 29 voor de 9604 en pagina 30 voor 9664

http://www.digitalnewsroo...vent-Portugal-2009-TV.pdf

100 vs 200 hz, 2 sec vs 1 sec reactie tijd van het beeld, de lijst is dunner en de 9664 is rond de 5 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 06:50:
[...]

100 vs 200 hz, 2 sec vs 1 sec reactie tijd van het beeld, de lijst is dunner en de 9664 is rond de 5 cm diep.
Waar haal je vandaan dat hij 5 cm diep is. Ik ben al een tijdje op zoek naar de afmetingen van de 42PFL9664, maar kan ze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skipper_NH schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Waar haal je vandaan dat hij 5 cm diep is. Ik ben al een tijdje op zoek naar de afmetingen van de 42PFL9664, maar kan ze nergens vinden.
Was geplaatst op een ander forum deze info kwam van een philips vertegenwoordiger in zijn winkel, deze zei dus dat de 42 9664 ongeveer 5 cm diep was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 06:50:
[...]

de 9604 is 32'' en 37", de 9664 is 42" en 47''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 15:19
Ik heb wat franse info gevonden over de 42PFL9664H

http://www.homecinesolutions.fr/e/d/000/000/430.pdf

Het scherm is inderdaad bovenin 5cm diep en onderin is ie 6cm diep.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabRat-NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 16:33

LabRat-NL

Ja toch

Ik vond zojuist nog een handig overzicht van de verschillen tussen de diverse series: klik

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LabRat-NL schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:08:
Ik vond zojuist nog een handig overzicht van de verschillen tussen de diverse series: klik
Hmmzz niet helemaal compleet dat overzicht (waar is de 9704 serie?!?!) en er staan ook nog een typefout in ( 2 keer 32pfl9604H, laatste zal wel 37 inch moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ik lees hier dat mensen de 32pfl9604 al geleverd hebben gekregen. Echter overal waar ik navraag weten ze me te melden dat er leveringsproblemen zijn en ze niet kunnen aangeven wanneer kan worden geleverd. Ervaren jullie dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:03:
Ik lees hier dat mensen de 32pfl9604 al geleverd hebben gekregen. Echter overal waar ik navraag weten ze me te melden dat er leveringsproblemen zijn en ze niet kunnen aangeven wanneer kan worden geleverd. Ervaren jullie dit ook zo?
Ik ben van het weekend hier in Venlo in 2 zaken geweest. 1 had er dinsdag 1 binnen gekregen en die was woensdag al verkocht. De ander had hem op voorraad. (beeld stond helaas uit, dus heb niet kunnen kijken).

Ik zou het gewoon proberen in de 'gewone' winkel. Deze krijgen vaak eerder (wel minder) geleverd als de online winkels. Mediamarkt zou je ook kunnen proberen, heb gehoord dat hij daar wel op voorraad is. Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
FoxzMan schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:27:
Ik heb wat franse info gevonden over de 42PFL9664H

http://www.homecinesolutions.fr/e/d/000/000/430.pdf

Het scherm is inderdaad bovenin 5cm diep en onderin is ie 6cm diep.
Dat is de 9664 niet, de rand van de 9664 is veel dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:58:
[...]

Dat staat toch in de PDF dat dit de specs van de 9664 zijn...

Ik ben benieuwd wanneer de eerste foto's hiervan in "real-life" opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:03:
Ik heb mijn gewoon via de MM (gelukkig redelijke korting zodat ik netjes op par zit met een webshop).
Dit was wel de laatste, zoveel waren er nog niet aangezien hij pas 2 weken uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
Het Fantoom schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:58:
[...]

Tsja, ik vond het ook maar via google! Het pdf-je is tevens in philips-stijl gemaakt, dus ik dacht dat het wel officieel is.
Maar inderdaad, als je kijkt naar de press-event-pdf, dan is de rand van de tv daar echt kleiner.

Totdat hij echt is uitgebracht, zullen de uiterlijke kenmerken van het scherm een raadsel zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heb vandaag het geluk gehad een remplace tv te krijgen van philips uit de garantie verliep op 16 juni :)

Heb dus de Philips Cineos 42 PFL 9603 D gekregen.

Weet er iemand een goed forum o.i.d waar ik settings van de tv kan terug vinden.
Ik bedoel gebruikers die over hun instellingen praten, hoe ze hun geluid hebben gezet ect..

Heb al heel wat gespeurd op het net maar kan bar weinig terug vinden.

Groeten B

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BakkerBolletje schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:45:
[...] Heb dus de Philips Cineos 42 PFL 9603 D gekregen. [...] Heb al heel wat gespeurd op het net maar kan bar weinig terug vinden.
Kijk eens op GoT, zou ik zeggen :D
Je begint op [LCD TV] Philips de recente modellen (deel 6) en werkt je vervolgens terug de tijd in naar vorige topics. De discussie over de xxx3 modellen is begin vorig jaar begonnen, dus je moet genoeg kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Post uit een ander topic (ik had niet door dat deze er was, sorry):

Ik heb afgelopen zaterdag een 42PFL7403D op de kop getikt bij de Mediamarkt voor het schamele bedrag van 729 euro (afdingen 8) ), alleen heb ik een vraagje over de instellingen...

Ik zie zo nu en dan een soort "doorzichtige waas" rondom personen (film en TV, TV is aangesloten op een humax IRHD-5000c) en dieren (Planet Earth, gedownloade AVCHD 1080p). Ik irriteer me er best aan. Iemand enig idee hoe dit weg te krijgen?

Als ik een originele Blu Ray afspeel heb ik er eigenlijk geen, of nagenoeg geen last van. Bij gedownloade 720p AVCHD's of MKV's wel, of iig méér. 1080P AVCHD's of MKV's minder... Maar goed, ik neem aan dat er mensen zijn die het ook hebben ervaren en het weggekregen hebben. :) Ik heb al wat zitten klooien met instellingen, maar weet het zo 1-2-3 niet te vinden.

O ja; zijn alle HDMI ingangen (sources) afzonderlijk van elkaar in te stellen qua beeld settings? Of heb je 1 setting voor alle gebruik?
quote: RoD in een ander/ ouder deel/ topic
Sorry. Ik kwam in een ouder topic dmv de search.

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 19-05-2009 19:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je helaas geen antwoord geven, maar weet wel dat deze vraag toch niet in dit topic hoort. De 7403 komt niet uit 2009 / 2010. Sorry! (Zeik-modus uitschakelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Een mod heeft me hierheen verwezen. :/ :)

Kijk: RappieRappie in "[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen..."

[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 19-05-2009 20:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap het ook niet meer met al die philips topics. 2008/2009 en 2009/2010 was nog wel te begrijpen maar nu er een [LCD TV] Philips de recente modellen (deel 6) is het mij ook niet meer duidelijk.

[ Voor 83% gewijzigd door DukeBox op 19-05-2009 21:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb de verkeerde link gepakt in mijn sluitmessage. Het is nu gefixed. Ontopic nu aub :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoxzMan schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:31:
[...]

Tsja, ik vond het ook maar via google! Het pdf-je is tevens in philips-stijl gemaakt, dus ik dacht dat het wel officieel is.
Maar inderdaad, als je kijkt naar de press-event-pdf, dan is de rand van de tv daar echt kleiner.

Totdat hij echt is uitgebracht, zullen de uiterlijke kenmerken van het scherm een raadsel zijn.
Ik vermoed dat voor de foto van de press-event-pdf de 47'' 9664 is gebruikt en daar deze rand hetzelfde is als die van de 42 lijkt het smaller doordat het scherm groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:24:
Gek genoeg willen veel mensen het beeld liever helemaal vol dan de verhouding goed en wat balken in beeld.

Even een aanvulling voor de Cinema 21:9. Nee 4:3 kan niet als 4:3 worden weergegeven zover ik van het toestel weet.
:z
De Philips Cinema 21:9 kan gewoon 4:3 weergeven in zijn originele formaat. ;)
Ook kan 4:3 'opgerekt' worden naar 16:9 net als je huidige breedbeeldTV. :)
4:3 kan NIET opgerekt worden naar 21:9. :/ (maar dat moet je ook niet willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af wanneer de 42 en 47 9664 uitkomen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:30:
ik vraag me af wanneer de 42 en 47 9664 uitkomen.

Iemand?
Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, toch is er nog weinig info ( officiële dan ) over deze nieuwe 9 serie.

Als ik de info die we hier en daar bij geschraapt hebben bekijk dan lijkt het er op dat de 9664 de sharp g8 ASV ( Advanced Super View ) 1 ms response time en 200 Hz, contrast 80.000:1 heeft net als de 21:9.

Zal fijn zijn als we hier over enige bevestiging van kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hebben jullie enige idee hoe Philips omgaat met het aanbieden van zijn nieuwste toestellen aan hardware sites e.d.voor reviews?

Van de 9704 serie is echt bijna niets "interessants" te lezen op het wereldwijde web. Hebben jullie een (onderbouwd) vermoeden wanneer we de eerste testen kunnen lezen?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Naar mijn info komt de 9704 ook pas in augustus voor de consument ter beschikking. Dus misschien is er daarom ook nog geen echte review te vinden over dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:55:
Naar mijn info komt de 9704 ook pas in augustus voor de consument ter beschikking. Dus misschien is er daarom ook nog geen echte review te vinden over dit toestel
Wat ook niet zo gek is, want toen ik de 9703 TV in mei vorig jaar bestelde was ie nergens leverbaar. Uiteindelijk heb ik 'm pas bijna half juli geleverd gekregen en daarna was ie nogsteeds moeilijk te krijgen. Dat een nieuw model zeker een jaar later in de winkels komt lijkt me vrij normaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:40:
Het ding ondersteunt DLNA en dus kunnen ze media afspelen van een netwerkbron die het op de juiste manier aanbiedt. Maar let wel op want hij zal echt niet alles af kunnen spelen. Lang niet alle codecs en containers die tegenwoordig worden gebruikt worden door deze TV's ondersteund.
speelt hij ook video-ts af ??? ben zeer geintreseerd in de 37PFL9604 dan kan ik mijn hardeschijf met films er op aansluiten zou super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=168012&postcount=286
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=168020&postcount=288

Hierbij 2 links met HEEL interessante uitspraken van een Ziggo medewerker mbt Philips TV's met CI+ en de toekomstige samenwerking met de door Ziggo op de markt te brengen (of goedgekeurde) CI+ CAM's.

Kennelijk zijn we het in de wereld weer eens niet eens over de CI+ standaard. Ik word hier zo moedeloos van.
Moet ik nu nog langer wachten tot de compatibiliteitsproblemen opgelost zijn of maar zien waar het schip stand als ik een Philips TV met CI+ uitrust met een nog uit te brengen CI+ CAM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
Ik heb een vraag over de lipsynchronisatie, waarover in de startpost al wat is verteld.

De meest makkelijke combinatie om lipsynchronisatie te krijgen is het aansluiten van apparatuur die allemaal HDMI 1.3a/b met Auto LipSync hebben. Helaas is de ideale situatie niet altijd mogelijk. ;)

Nu wil ik een nieuwe Philips LCD kopen, ben alleen nog niet uit welke het gaat worden. De strijd wordt gespeeld tussen de 42PES0001H en de 42PFL9664H.
Daarnaast ben ik ook het kijken naar een Sony HT-receiver (STR-DA3400ES), waarbij niet expliciet wordt vermeld dat deze LipSync ondersteund. Echter de receiver ondersteund wel vertraging van het geluid van 0 tot 300ms in stappen van 10ms.

Is een vertraging tot 300ms genoeg om het geluid en beeld synchroon te laten lopen of is een hogere waarde gewenst ?

------
Gevonden:
In de productomschrijving van de receiver: A/V-synchronisatie voor perfecte synchronisatie van beeld en geluid
Lijkt mij dus de gezochte functie! Lezen is een kunst!! B)

[ Voor 11% gewijzigd door FoxzMan op 22-05-2009 14:33 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 300ms zou voldoende moeten zijn, over het algemeen zou de benodige vertraging tot max zo'n 200ms of minder zijn bij de Philips toestellen.
Het is echter wel per type bron en beeldinstelling verschillend, daarom is de handmatige instelling niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ben net bij de MM geweest en heb met de 37PFL9604 gespeeld. Erg mooi apparaat, speelde de foto's op mijn USB stick zonder problemen af. Ik had er ook een MPEG4 en een AVI op staan, liep allemaal zonder problemen.

Zodra je de USB stick erin doet meldt de TV dat er een USB apparaat is aangesloten. Op het scherm wordt de mappenstructuur afgebeeld. Gewoon browsen en afspelen!

Helaas was hij niet op voorraad en konden ze ook niet zeggen wanneer dat wel het geval zou zijn. Bij de BCC hetzelfde verhaal

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels begrepen dat de 42pfl8684 leverbaar is vanaf week 24.
Over de (advies)verkoopprijs wordt nog steeds gezwegen.
Dus als iemand weet wat de prijs gaat worden dan hoor ik dat graag.

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave k
  • Laatst online: 08-02 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:17:
Ik heb inmiddels begrepen dat de 42pfl8684 leverbaar is vanaf week 24.
Over de (advies)verkoopprijs wordt nog steeds gezwegen.
Dus als iemand weet wat de prijs gaat worden dan hoor ik dat graag.

8)7 8)7 8)7
De Belgische keten 'Selexion' heeft de 42pfl8684H in z'n folder staan voor 1399€. Dit is een actie waarbij je de BDP-3000 blu-ray speler er bij krijgt. Dus ik schat dat het toestel op zich tussen de 1199 en 1299€ zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Ben er nog steeds niet over uit welk formaat pfl9604 ik ga kopen morgen.
Dit is echt moeilijk. :|
Ben vandaag nog even gaan kijken wat winkels maar daar wordt je ook niet veel wijzer van omdat er zoveel soorten en maten aan die muur hangen.
Twijfel tussen de 32pfl9604 en de 37pfl9604, met een kijkafstand van ongeveer 2.50 meter.
De tv komt aan een Ziggo irfox-c humax decoder te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik heb vandaag de 37pfl9604 gekocht, morgenmiddag wordt hij geleverd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
Ik zit op 2,70m en heb mijn oog laten vallen op de 37PFL9604, want volgens Philips is 3 keer de diagonaal de ideale kijkafstand. Staat in hun manual. Zou ook graag de 42PFL9664 zien, maar die laat nog even op zich wachten. Maar met het wachten op Ziggo zou die misschien toch nog mee kunnen doen in de competitie.
Helaas staan in de winkels zoveel TV's naast elkaar en is personeel veelal zo onwetend, dat het slecht vergelijken is. Mijn keuze is dan ook gebaseerd op technische info en 2 keer de TV in de winkel bekijken.
Toch wacht ik nog even met de aanschaf tot Ziggo bekend maakt welke TV's/fabrikanten door hun ondersteunt worden. Op het Ziggo gebruikersforum is daarover een zeer actieve draad, maar een Ziggo medewerker blijft onduidelijk over wat we kunnen verwachten. Dus ben benieuwd wat Ziggo bekend gaat maken en wat de fabrikanten daarop te zeggen hebben.
Zou erg graag kopen, maar ik wil eerst meer duidelijkheid.

[ Voor 1% gewijzigd door Skipper_NH op 23-05-2009 09:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25
hmm.. helaas is mijn 37'' 8404 weer uitgesteld. Het wordt nu begin juni.
Laten we dan niet hopen dat het nog later wordt, want echt de 100% garantie van begin juni was er ook niet :(
Duidelijk dat de 8404 het meest achterloopt in aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vertel mij wat Skipper, ik was afgelopen weekend in een lokale hifi winkel. Ik wilde gewoon even kijken of ze al wat van philips hadden staan. Een jonge verkopen kwam naar me toe met de vraag wat ik zocht. Ik vertelde over de nieuwe serie en dat ik een ambilight 3 zocht. Heel verhaal waar hij zijn eigen persoonlijke voorkeur op mij los liet. Vervolgens liet hij me een samsung led scherm zien. Mooi ding, maar daar kom ik niet voor. Beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Skipper_NH schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:14:
Helaas staan in de winkels zoveel TV's naast elkaar en is personeel veelal zo onwetend, dat het slecht vergelijken is.
Ik: Heeft deze ook veel last van input lag?

Verkoper: Ja, deze heeft alle soorten inputs... Ow input lag? Nee, dat is denk ik een broodje aap verhaal, dat is technisch ook onmogelijk, meneer.

Andere verkoper: Nee hoor, leds aan de zijkant is nu het beste. Local dimming dat bestaat nog niet.

|:( Volgende winkel dan maar!

[ Voor 64% gewijzigd door jorgen83 op 23-05-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keanu_ schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:41:
hmm.. helaas is mijn 37'' 8404 weer uitgesteld. Het wordt nu begin juni.
Laten we dan niet hopen dat het nog later wordt, want echt de 100% garantie van begin juni was er ook niet :(
Duidelijk dat de 8404 het meest achterloopt in aflevering.
Zie hier : http://www.bestfive.nl/WI...levisie&adcamp=kieskeurig

direct leverbaar!! :)

Deze ga ik binnenkort bestellen, hoop dat ik hem volgende week zaterdag kan laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25
scheelt toch 100,- waar ik hem vandaan haal ;)..
I'll be patient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Heb toch mijn beslissing kunnen maken, het is de 37pfl9604 geworden. :9
De beeld kwaliteit is echt goed en het geluid mag er ook wezen voor een set inbouw speakers.
Ik zit redelijk dicht bij de tv ( +_ 2.50 meter ) en dat is echt te doen, het is natuurlijk wel even wennen omdat het formaat van deze tv een stuk groter is dan mijn oude 68cm breedbeeld tv.
Ik hoop dat mijn tevredenheid zo blijft :+
Heb de optie om de tv kosteloos binnen 2 weken om te ruilen voor een eventueel kleiner exemplaar ( service van de zaak waar ik hem gekocht heb denk ik _/-\o_ ) maar hoop dit niet nodig te hebben.
De tv hangt nu aan een Humax irfox-c Ziggo decoder maar ben toch van plan om een hd decoder te gaan kopen voor nog beter beeld.
Kan iemand me adviseren welke decoder qua prijs/kwaliteit het beste is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skipper_NH schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:15:
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=168012&postcount=286
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=168020&postcount=288

Hierbij 2 links met HEEL interessante uitspraken van een Ziggo medewerker mbt Philips TV's met CI+ en de toekomstige samenwerking met de door Ziggo op de markt te brengen (of goedgekeurde) CI+ CAM's.

Kennelijk zijn we het in de wereld weer eens niet eens over de CI+ standaard. Ik word hier zo moedeloos van.
Moet ik nu nog langer wachten tot de compatibiliteitsproblemen opgelost zijn of maar zien waar het schip stand als ik een Philips TV met CI+ uitrust met een nog uit te brengen CI+ CAM :(
Vaag verhaal? Ik hoop dat Ziggo op korte termijn de modellen gaat communiceren die gevertificeerd zijn. Zou een erg vreemd verhaal zijn als de nieuwe Philips-en met CI+ niet gesupport zouden zijn? Of misschien zijn ze gewoon nog niet gecertificeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gisteren bij Mediamarkt om te vragen wanneer de 9704 komt maar dat konden ze nog niet zien in de computer :| maar hij verwacht wel de 9664 42 en 47'' over 3 weken binnen te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:52:
[...]

speelt hij ook video-ts af ??? ben zeer geintreseerd in de 37PFL9604 dan kan ik mijn hardeschijf met films er op aansluiten zou super zijn.
ik stel me net dezelfde vraag, ik ben namelijk aan het uitkijken om ofwel een nieuwe externe harde schijf te kopen of indien dit niet zou werken een media player om te gebruiken met een TV uit de nieuwe Philipsreeks (de juiste keuze moet nog bepaald worden, ik wacht oa tot ik een 42PFL9664 kan zien spelen).

ik heb video_ts in een winkel even mogen testen met een 32PFL9604 door een PMP (externe harde schijf met batterij, wordt als mass storage device herkend door m'n computer) aan te sluiten op de USBpoort. Na selectie van de VIDEO_TS.VOB begon het geluid te spelen maar beeld was er jammer genoeg niet te zien. Of dit is omdat m'n PMP niet goed werkt in combinatie met de TV of omdat video_ts door deze TV niet ondersteund wordt, is momenteel dus nog een vraag voor mij.

heeft iemand die reeds een TV uit de nieuwe Philipsreeks heeft dit al kunnen testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het iemand bekend of men van Philips op de IFA beurs ook de opvolger van de Aurea gaat presenteren? Het huidige "nieuwe" model is inmiddels ook alweer van augustus 2008....

Het zou mooi zijn, aangezien ik dan wellicht een mooie 42PFL9903 tegen een leuke prijs op de kop kan tikken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

taz3d_nl schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:24:
De tv hangt nu aan een Humax irfox-c Ziggo decoder maar ben toch van plan om een hd decoder te gaan kopen voor nog beter beeld.
Kan iemand me adviseren welke decoder qua prijs/kwaliteit het beste is ?
Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde (HD) DVB-C tuner i.c.m. een alphacrypt kaartje? Ben je gelijk van het geklooi met meerdere afstandsbedieningen af. (tenzij die Humax een recorder functie heeft, dan is je keuze logischer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ppaddo schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde (HD) DVB-C tuner i.c.m. een alphacrypt kaartje? Ben je gelijk van het geklooi met meerdere afstandsbedieningen af. (tenzij die Humax een recorder functie heeft, dan is je keuze logischer)...
Ik dacht dat die ingebouwde tuner functie nog niet werkte met Ziggo, tenminste dat lees ik ik op diverse forums.
Welke DVB-c tuner en alphacrypt kaart zou ik dan het beste kunnen kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Laatst online: 31-08 23:36
taz3d_nl schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Ik dacht dat die ingebouwde tuner functie nog niet werkte met Ziggo, tenminste dat lees ik ik op diverse forums.
Het beste kan je de nieuwe CI+ cam van Ziggo nemen. Die kan elk moment uitkomen. Even geduld hebben zal je een beter beeld in de nabije toekomst opleveren.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

taz3d_nl schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Officieel wordt het niet ondersteund nee, Maar met die Alphacrypt kaart werkt het nu dus wel.
Maar zoals hierboven gemeld wordt, Ziggo komt binnen nu en niet al te lange tijd zelf met officiele CL+ cams zodat het 100% zeker te weten werkt (en met name blijft werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
taz3d_nl schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:24:
Heb toch mijn beslissing kunnen maken, het is de 37pfl9604 geworden. :9
De beeld kwaliteit is echt goed en het geluid mag er ook wezen voor een set inbouw speakers.
Ik zit redelijk dicht bij de tv ( +_ 2.50 meter ) en dat is echt te doen, het is natuurlijk wel even wennen omdat het formaat van deze tv een stuk groter is dan mijn oude 68cm breedbeeld tv.
Ik hoop dat mijn tevredenheid zo blijft :+
Heb de optie om de tv kosteloos binnen 2 weken om te ruilen voor een eventueel kleiner exemplaar ( service van de zaak waar ik hem gekocht heb denk ik _/-\o_ ) maar hoop dit niet nodig te hebben.
Hehe relax maar waarschijnlijk kom je binnen die 2 weken erachter dat je ook makkelijk een 42" had kunnen nemen en ruil je hem alsnog om voor een grotere :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
De eerste reeks Ziggo gecertificeerde tv's zou deze week komen, maar de certificatie voor Philips duurt blijkbaar nog iets langer dan gedacht. Van ziggo-gebruikers forum:
In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM's af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.
Bron: http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=11034&page=39

Hmm... dat wordt dan misschien juni?
Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.