[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste
Acties:
  • 611.636 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 11:50
foobalicious schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:54:
[...]

(poging tot) korte handleiding kijkafstandcalculator:

- In de blauwe vakjes kun je zelf wat invullen.

...............................................

Ik hoop dat dit het e.e.a. wat verduidelijkt. Zo niet dan laat maar weten :-)
Ik heb dat spreadsheet bekeken. De ideale Full HD afstand kan ik terug vinden, maar voor de SD kijkafstand heb je de oude resolutie 720x576 ingevuld. Ik vraag me af of dat een correcte werkwijze is.
Een Full HD TV zal een SD uitzending upscalen naar 1920x1080. Of zit ik nu fout?

Vandaag de 9604 gezien bij MM. Ziet er erg gelikt uit. Vooral het ontbreken van die doorzichtige plastic rand en de glimmende zwarte omlijsting maken mij enthousiast. De rand is nu donker antraciet en heeft een geborsteld uiterlijk. Erg fraai.

Nu nog de maat versus kijkafstand oplossen en de prijzen van de 9664 en (betere) prijzen van de 9704 en de keuze kan gemaakt worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Skipper_NH op 07-05-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Anoniem: 75167 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Volgens mij kloppen de specs niet bij correct. Andere bronnen hebben het voor de 52PFL9704H toch echt over 200Mhz en (o.a.) Ambilight Spectra 3, WiFi, CI+, LED backlight, etc etc. Volgens mij redelijk voorzien van de laatste ins en outs dus en mét 3 kanaals ambilight...
Sorry, misschien was ik niet duidelijk. Ik had het over de 47PFL9703 en niet over de 47PFL9704. Die is uiteraard voorzien van alle nieuwe gadgets.. de 9703 is natuurlijk alweer een oudje aan het worden hehe

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Enige vraag die overblijft is of de nieuwe Philips modellen icm met de CI+ methode ook gewoon het Ziggo HDTV pakket kunnen decoderen?
In het Philips personeels aanbiedingenkrantje staat van wel! (9604)

[ Voor 117% gewijzigd door Sparks.nl op 07-05-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
Heeft iemand al ergens de exacte afmetingen van de 42PFL9664 gezien/gevonden. Omdat gezegd wordt dat de rand smaller is dan de 9604 hoop ik dat hij minder dan 100 cm breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 17:52
Anoniem: 158019 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Ligt er toch helemaal aan waar je hem koopt. Correct is een normale winkel, geen webshop.. Ze vragen voor de 37PFL9604 1399,- terwijl ik hem heb gekocht voor 1099,-.
Juulke, ik ben ook benieuwd waar jij hem gehaald hebt voor die mooie prijs. Bevalt hij goed?

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Skipper_NH schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:50:
[...]

Ik heb dat spreadsheet bekeken. De ideale Full HD afstand kan ik terug vinden, maar voor de SD kijkafstand heb je de oude resolutie 720x576 ingevuld. Ik vraag me af of dat een correcte werkwijze is.
Een Full HD TV zal een SD uitzending upscalen naar 1920x1080. Of zit ik nu fout?
Ja daar heb je wel gelijk in. Hmm..had ik nog niet zo aan gedacht haha. Maarrr... een SD uitzending die wordt opgeschaald naar 1920x1080 zal niet meer detail bevatten dan de originele SD uitzending. Alleen meer pixels.

Een collega van me heeft een keer een mooie test gedaan op zijn HD tv. Hij nam een FullHD-opname, schaalde deze terug naar SD resolutie (verlies van detail), schaalde deze weer terug naar FullHD en combineerde de resulterende opname met de originele FullHD opname. De uitkomst was een opname waarvan de linkerhelft de heen en weer geschaalde opname en rechts de originele opname te zien was.

Vervolgens vergrootte hij steeds de kijkafstand. Op een bepaalde afstand (ik zal de exacte afstand eens vragen) was er geen verschil te zien tussen de linker en rechter helft. Misschien een leuke test om zelfs ook eens te proberen.

Ik zat nog eens na te denken over mijn bewering dat hele grote tv's misschien voor de gemiddelde huiskamer overdreven zijn. Qua resolutie geldt dit voor SD wel lijkt me maar er speelt nog wat anders mee. De kijkervaring wordt niet alleen bepaalde door de resolutie maar ook door de mate waarop je 'in de uitzending wordt gezogen'. Dit zal bij een groter scherm lijkt me eerder gebeuren. Dus dat zou nog een reden kunnen zijn om een groter scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
foobalicious schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:44:
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in. Hmm..had ik nog niet zo aan gedacht haha. Maarrr... een SD uitzending die wordt opgeschaald naar 1920x1080 zal niet meer detail bevatten dan de originele SD uitzending. Alleen meer pixels.

Een collega van me heeft een keer een mooie test gedaan op zijn HD tv. Hij nam een FullHD-opname, schaalde deze terug naar SD resolutie (verlies van detail), schaalde deze weer terug naar FullHD en combineerde de resulterende opname met de originele FullHD opname. De uitkomst was een opname waarvan de linkerhelft de heen en weer geschaalde opname en rechts de originele opname te zien was.

Vervolgens vergrootte hij steeds de kijkafstand. Op een bepaalde afstand (ik zal de exacte afstand eens vragen) was er geen verschil te zien tussen de linker en rechter helft. Misschien een leuke test om zelfs ook eens te proberen.
Dank voor je antwoord. Alleen weet ik dus nu nog steeds niet wat een goede diagonaal is bij kijk afstand 2m 80 en gewoon digitale TV (SD). Ik blijf erg twijfelen tussen 37, 40 en 42. Grootste probleem is dat ze in de winkels (MM, BCC, ed) zoveel hebben staan dat het nauwelijks mogelijk is een goede vergelijking te maken en zeker op zithoogte en afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Skipper_NH schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:50:
[...]

Nu nog de maat versus kijkafstand oplossen en de prijzen van de 9664 en (betere) prijzen van de 9704 en de keuze kan gemaakt worden.
De prijzen van de 9664 staan dus ook op de site van correct:

42PFL9664H/12 FHD/200HZ/1MS/CI+/NETTV/WIFI/AMBILIGHT 2 Zwart 1.799,00
47PFL9664H/12 FHD/200HZ/1MS/CI+/NETTV/WIFI/AMBILIGHT 2 Zwart 2.199,00

En bij mokio.nl staat de 42"versie al voor € 1499.00

[ Voor 5% gewijzigd door Wooldoor op 08-05-2009 08:51 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301547

Ik stond net op het punt om de 42pfl9803 te bestellen.

Gezien voor 2050 terwijl hij ook verkocht wordt voor 3538???
Van het verschil kun je een autotje kopen.

Maar net dus de opvolger gezien 40pfl9704 die toch wel stukken beter is.
CI+ + kinderziektes eruit net tv enz.
Nu hou je dat toch dat er steeds een betere komt maar ik dacht dat ie dan zeker 3000 ging kosten wat me dan weer te gek is.
Hij is trouwens wel helemaal perfect denk ik.

Hoe betrouwbaar zijn die prijzen rond 2200 waarover gesproken wordt?
Dat kan toch niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301191

Ik heb net met de Philips gebeld met de vraag of het mogelijk is om zonder caiway kastje
digitaal de tv zenders in te stellen (net als bij de Sony tv's).
Deze man zij dat dit niet kan.
Alleen met kpn.
Dit geld voor alle nieuwe tv's van Philips.
Weet iemand of dit klopt.
Graag snel een antwoord want ik heb hem al bij correct besteld.
Het gaat bij mij om de 42PFL7404H-12
Alvast bedankt voor de reacties.

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158019

joep meloen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:45:
[...]

Juulke, ik ben ook benieuwd waar jij hem gehaald hebt voor die mooie prijs. Bevalt hij goed?
Heb hem helaas nog niet, hoop 'm einde van de maand te ontvangen.. Over de prijs, denk dat je hem bij meerdere webshops wel voor 1099,- (en misschien zelfs goedkoper) kunt krijgen. Je moet alleen wel zelf een beetje onderhandelen.. De reden dat ze hem op dit moment rond de 1200 aanbieden is uit concurrentieoverwegingen. Er is nog geen webshop die flink onder de prijs duikt dus doet de rest het ook niet.. Maar mijn redenatie was dat het verschil tussen de 32 en 37 inch ongeveer 200 euro is. Aangezien de 32PFL9604 al voor 850 aangeboden wordt moest die prijs voor de 37 inch ook omlaag kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:40
Anoniem: 301547 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:27:
Ik stond net op het punt om de 42pfl9803 te bestellen.

Gezien voor 2050 terwijl hij ook verkocht wordt voor 3538???
Van het verschil kun je een autotje kopen.

Hoe betrouwbaar zijn die prijzen rond 2200 waarover gesproken wordt?
Dat kan toch niet waar zijn?
Rond 2200 zal de adviesprijs worden (geen garantie....).
Deze topper zal dus ruim onder de 2000 te krijgen zijn, maar dat duurt nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Anoniem: 301191 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:34:
Ik heb net met de Philips gebeld met de vraag of het mogelijk is om zonder caiway kastje
digitaal de tv zenders in te stellen (net als bij de Sony tv's).
Deze man zij dat dit niet kan.
Alleen met kpn.
Dit geld voor alle nieuwe tv's van Philips.
Weet iemand of dit klopt.
Graag snel een antwoord want ik heb hem al bij correct besteld.
Het gaat bij mij om de 42PFL7404H-12
Alvast bedankt voor de reacties.

Louis
Bij de nieuwe Philips werkt dat net als bij Sony. Je zal een CI(+) cam moeten kopen als vervanging van je Caiway kastje. Je tv ondersteunt dan zelfs HD signaal als dat aangeboden wordt.
Alleen UPC werkt niet op deze manier. Die hebben een afwijkend systeem waardoor je vast zit aan hun huurbox :( :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Joep meloen, heb je het dan over de 9xx3 serie, of de 9xx4 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
RoyK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:19:
Joep meloen, heb je het dan over de 9xx3 serie, of de 9xx4 serie?
Dat geldt voor de nieuwe xxx4 series vanaf de 5604. Dus ook de 9xx4 werkt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joep meloen schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Bij de nieuwe Philips werkt dat net als bij Sony. Je zal een CI(+) cam moeten kopen als vervanging van je Caiway kastje. Je tv ondersteunt dan zelfs HD signaal als dat aangeboden wordt.
Alleen UPC werkt niet op deze manier. Die hebben een afwijkend systeem waardoor je vast zit aan hun huurbox :( :( .
Maar bij de Sony heb je geen kaart nodig als je het standaard paket hebt bij caiway.
Nu heb ik een kastje nodig om digitaal te kijken (ongeveer 50 zenders) en zonder kastje kijk ik gewoon anoloog (ongeveer 25 zenders).
Die cam zou je ook bij de sony nodig hebben als je bijvoorbeeld een extra paket neemt zoals delight of enjoy.
Zo heeft mij buurman het.
Dus mijn vraag kan ik zonder kastje en zonder cam net als bij de Sony via Caiway digitaal kijken.
Alvast bedankt
Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301325

He kom op het kan toch niet zo zijn dat niemand iets weet over de Philips 42PFL8684 :( 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
Anoniem: 301325 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:11:
He kom op het kan toch niet zo zijn dat niemand iets weet over de Philips 42PFL8684 :( 8)7 >:)
Zoals je zelf waarschijnlijk ook gezien hebt, maar één hit in Google op www.lcd-promotion.com (en dit draadje...)

In de Press-Event-Portugal-2009-TV.pdf wordt dit type ook niet genoemd.

Dus helaas... niet meer info op dit moment.

EDIT:
Kijk hier eens, een 8694! http://www.p4c.philips.co...42pfl8694h_12_pss_nld.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Leon73 op 08-05-2009 15:49 . Reden: 8694... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 301191 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:55:
[...]

Maar bij de Sony heb je geen kaart nodig als je het standaard paket hebt bij caiway.
Nu heb ik een kastje nodig om digitaal te kijken (ongeveer 50 zenders) en zonder kastje kijk ik gewoon anoloog (ongeveer 25 zenders).
Die cam zou je ook bij de sony nodig hebben als je bijvoorbeeld een extra paket neemt zoals delight of enjoy.
Zo heeft mij buurman het.
Dus mijn vraag kan ik zonder kastje en zonder cam net als bij de Sony via Caiway digitaal kijken.
Alvast bedankt
Louis
Waar we even rekening mee moeten houden is het feit dat Caiway als een van de weinigen het digitale signaal (basispakket) zonder versleuteling (Irdeto) aanbiedt. Je hebt dus geen "pinpas" nodig met de irdeto code. Ik weet absoluut niet hoe het normaliter gaat bij Caiway, maar je mag er door de cl(+) ondersteuning vanuit gaan dat in de x04 serie van Philips alles hetzelfde werkt als bij Sony.
Ben trouwens wel benieuwd of je dan nog een CAM nodig hebt of niet. Er hoeft namelijk niets ontsleuteld te worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JosTM schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Rond 2200 zal de adviesprijs worden (geen garantie....).
Deze topper zal dus ruim onder de 2000 te krijgen zijn, maar dat duurt nog wel even...
Ik help het je (en mijzelf) hopen, maar dat zal wel betekenen dat Philips de markt flink onder druk gaat zetten. Samsung zal iig niet blij zijn met zijn 37 inch B7020 voor € 1800,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
ppaddo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:55:
[...]
Ik help het je (en mijzelf) hopen, maar dat zal wel betekenen dat Philips de markt flink onder druk gaat zetten. Samsung zal iig niet blij zijn met zijn 37 inch B7020 voor € 1800,-!
Dat valt wel mee: ik ga morgen een UE40B7020 halen voor € 1499,00... (zie ook www.kieskeurig.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158019

joep meloen schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met Tele2? Want hierover kan ik nergens wat vinden.. Kun je wanneer je digitale tv van Tele2 in combinatie met de 9604 hebt ook zonder extra ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 25-05 21:44
Anoniem: 158019 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met Tele2? Want hierover kan ik nergens wat vinden.. Kun je wanneer je digitale tv van Tele2 in combinatie met de 9604 hebt ook zonder extra ontvanger?
Volgens mij zit je bij Tele2 ( en KPN ) vast aan de extra ontvanger, omdat deze partij een TV-signaal levert via de telefoonlijn en niet via de kabel.
Je kan immers je TV niet aansluiten aan de telefoonlijn, dus zal er een extra kast moeten komen die het TV-signaal via HDMI of SCART naar de TV kan sturen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
FoxzMan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:59:
[...]
Volgens mij zit je bij Tele2 ( en KPN ) vast aan de extra ontvanger, omdat deze partij een TV-signaal levert via de telefoonlijn en niet via de kabel.
Je kan immers je TV niet aansluiten aan de telefoonlijn, dus zal er een extra kast moeten komen die het TV-signaal via HDMI of SCART naar de TV kan sturen.
Klopt, wel twee opmerkingen:
- Het TV-signaal wordt geleverd als IPTV, oftewel televisie over IP (dit is onafhankelijk van het kabeltje waarover het wordt geleverd, zou ook coax of glasvezel kunnen zijn).
- dit geldt voor KPN Interactieve Televisie. KPN Digitenne werkt wel via de coax-aansluiting / smartcard (DVB-T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Leon73,

Bedankt voor de reactie.
Op Google kon ik inderdaad ook niet verder komen dan een link.
Ik dacht misschien zijn er hier lieden die via andere kanalen nog aan info komen.

Toch bedankt.

Als iemand meer weet over de Philips ;) 42PFL8684 dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Hallo allemaal,

Sinds gisteren de 37PFL9604H/12 in huis. Ik heb deze gekozen vanwege WiFi, en het mooie beeld dat de 32" versie had in de winkel. Dit is mijn 2e LCD (eerste was een 32PFL5403D/12 die nu voor mijn dochter is, samen met de Humax FOX). Daarvoor had ik alleen CRT ervaring. Gelijk met de 37PFL9604H heb ik een Humax 5050c PVR gekocht.

Mijn eerste indruk is zeer goed. Het beeld in prachtig vanaf 2,5 meter afstand, en de WiFi was snel aan de praat. Bij de 37PFL9604H wordt een universele AB geleverd. De afstandbediening is op Humax geprogrammeerd (code 1298), en daarmee kan ik alle basisfuncties behalve teletekst van de Humax bedienen. Volgens de Philips klantenservice was hier niets aan te veranderen, tenzij ik een 'echte' programmeerbare AB koop. Jammer. Ik zal toch later een CI+ CAM erbij kopen om ook zonder de Humax DVB-C te kunnen kijken inclusief TT.

Ik zag vandaag dat er een eerste firmware update beschikbaar is op de Philips site. De datum die erbij staat is 7 Mei, maar het bestand is van 23 April. Ik heb hem er probleemloos via USB opgezet (Via Internet update optie van de 37PFL9604H zelf: "Geen update beschikbaar"), maar zie geen verschillen. Fixes lijst zat er niet bij.

Gr,

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Waar we even rekening mee moeten houden is het feit dat Caiway als een van de weinigen het digitale signaal (basispakket) zonder versleuteling (Irdeto) aanbiedt. Je hebt dus geen "pinpas" nodig met de irdeto code. Ik weet absoluut niet hoe het normaliter gaat bij Caiway, maar je mag er door de cl(+) ondersteuning vanuit gaan dat in de x04 serie van Philips alles hetzelfde werkt als bij Sony.
Ben trouwens wel benieuwd of je dan nog een CAM nodig hebt of niet. Er hoeft namelijk niets ontsleuteld te worden.
Ik ben net even bij de Caiway geweest de deze medewerker vertelde mij dat als er een DVB-C tuner in zit dat ik dan gewoon alle digitale zenders kan ontvangen zonder kastje tenzij ik een extra paket neem dan heb ik wel een kastje of cam nodig.
Dus het voordeel hiervan is dat ik het kastje wel gewoon aansluit en als ik dan naar een zender van een ander paket wil kijken ik hem dan pas aanzet of als wat op wil nemen dit dan ook digitaal kan en ik via de tv dan toch naar een andere digitale zender kan kijken.
Bedankt voor de info.
Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
Anoniem: 301325 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:47:
Hey Leon73,

Bedankt voor de reactie.
Op Google kon ik inderdaad ook niet verder komen dan een link.
Ik dacht misschien zijn er hier lieden die via andere kanalen nog aan info komen.

Toch bedankt.

Als iemand meer weet over de Philips ;) 42PFL8684 dan hoor ik het graag
vanwaar de interesse in de 42PFL8684 aangezien er niet zoveel over bekend is en wat zijn de verschillen met de 8404?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
Anoniem: 257719 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:39:
.......
Mijn eerste indruk is zeer goed. Het beeld in prachtig vanaf 2,5 meter afstand, en de WiFi was snel aan de praat.
............
Leon
Je schrijft prachtig beeld vanf 2,5 m. Is dat het standaard digitale TV aanbod. Ik bedoel dus geen HD uitzendingen en/of DVD.
Ik zit nl op 2,80 m en twijfel erg tussen de 37pfl9604, 42PFL9664 en 40PFL9704.
Ik kijk voornamelijk TV.

Heb je de 9604 bij de MM gekocht voor die 1399?

[ Voor 4% gewijzigd door Skipper_NH op 09-05-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kees_frl schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:21:
[...]

vanwaar de interesse in de 42PFL8684 aangezien er niet zoveel over bekend is en wat zijn de verschillen met de 8404?
Van dit type schijnen de mogelijkheden uitgebreider te zijn dan bij de 8404.
Hij wordt alleen geleverd via de "vak"winkels.
Vandaar dat het om een beschermd type nummer gaat en er dus nergens specs te vinden zijn.
Ik ben dus wezen informeren naar de 42plf4804 in een "vak"winkel, deze krijgen de 42plf8404 volgens hen niet geleverd maar de 42pfl8684.
Vandaar dat ik wil weten wat dan daadwerkelijk de verschillen zijn.
De 42plf8684 schijnt nog meer mogelijkheden te hebben maar wordt straks verkocht voor dezelfde prijs als een 42pfl8404.

Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Wat is dan een vakwinkel? Een bedrijf dat alleen aan bedrijven levert en niet aan particulieren? Misschien moet je even Philips bellen met de vraag wat het verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Wat is dan een vakwinkel? Een bedrijf dat alleen aan bedrijven levert en niet aan particulieren? Misschien moet je even Philips bellen met de vraag wat het verschil is :)
Dit zouden volgens zeggen de kleinere elektonika zaken zoals in dit geval een Elektrovakman winkel.
Deze zouden dus andere types geleverd krijgen dan bijvoorbeeld Mediamarkt, It's, BCC enz.
Bovendien zouden dus specs en prijzen niet bekend worden gemaakt.
Hier zou Philips dan ook aan mee werken, en daarom is via Philips ook niet aan infomatie te komen.
Dit alles als bescherming van de kleinere elektonika zaken om beter te kunnen concurreren. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44
Anoniem: 301325 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:37:
[...]

Van dit type schijnen de mogelijkheden uitgebreider te zijn dan bij de 8404.
Hij wordt alleen geleverd via de "vak"winkels.
Vandaar dat het om een beschermd type nummer gaat en er dus nergens specs te vinden zijn.
Ik ben dus wezen informeren naar de 42plf4804 in een "vak"winkel, deze krijgen de 42plf8404 volgens hen niet geleverd maar de 42pfl8684.
Vandaar dat ik wil weten wat dan daadwerkelijk de verschillen zijn.
De 42plf8684 schijnt nog meer mogelijkheden te hebben maar wordt straks verkocht voor dezelfde prijs als een 42pfl8404.

Dus vandaar.
Vind dat van die vakwinkels een beetje een onzin verhaal,lijkt me eerder dat de 42pfl8684 speciaal voor de franse markt is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

audiojunk schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Vind dat van die vakwinkels een beetje een onzin verhaal,lijkt me eerder dat de 42pfl8684 speciaal voor de franse markt is.
Ik dacht ook dat kunnen ze nooit geheim houden.
Maar wat blijkt er is nergens iets te vinden over de 42pfl8684 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 301325 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:13:
[...]
Maar wat blijkt er is nergens iets te vinden over de 42pfl8684 8)7 8)7 8)7
Op de website ( http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8684h_12/ ) van Philips staat hij wel degelijk vermeld. Ik heb snel even de pss files bekeken van de beide modellen, maar zag kleine verschillen zoals de A.B die van de 8684 naar mijn idee mooier is en dat de boxjes 2 watt meer vermogen hebben.

Misschien dat er meer verschillen in zitten.

Iemand al een idee of ergens gehoord wanneer de 47- en 52" modellen leverbaar zijn ? Heb na mijn Aurea 2 verhaal nu mijn oog laten vallen op de 52PFL9704H maar het blijf een beetje stil rondom dit maatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
pascalbulsing schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Op de website ( http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8684h_12/ ) van Philips staat hij wel degelijk vermeld. Ik heb snel even de pss files bekeken van de beide modellen, maar zag kleine verschillen zoals de A.B die van de 8684 naar mijn idee mooier is en dat de boxjes 2 watt meer vermogen hebben.

Misschien dat er meer verschillen in zitten.

Iemand al een idee of ergens gehoord wanneer de 47- en 52" modellen leverbaar zijn ? Heb na mijn Aurea 2 verhaal nu mijn oog laten vallen op de 52PFL9704H maar het blijf een beetje meer rondom dit maatje...
Dan vind ik het een rare strategie een model uitbrengen waar weinig over bekend is en dat ook niet willen doen... Wanneer je de kleine vakhandels wilt laten concurreren moet de consument natuurlijk wel weten dat een specifiek model bestaat.

Zelf heb ik interesse in de 8404 en dus ook nieuwsgierig naar dit verhaal maar vind het erg vreemd. Heb je al contact opgenomen met Philips zoals eerder door iemand aangegeven? (bedoel niet de persoon die ik nu heb gequote.

Verder vraag ik me straks af of je dan misschien wel een betere tv krijgt maar niet de prijs/kwaliteit verhouding. De 8404 staat bijv hier in de pricewatch en op kieskeurig al ruimschoots vermeld en dus meer concurrentie = lagere prijs. de vraag is of dit dan ook het geval zal zijn voor het andere model.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 09-05-2009 21:16 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Ik denk dat de **PFL8684 een typfoutje is ... en de **PFL8694 moet zijn. Leon73 had daar al eerder een specsheet van (zie hier) ... en heel wat meer hits al via google. Maar dan nog wel de vraag wat zou dit type dan zijn?! Hij lijkt erg veel op de 8404 serie, maar kan wel de volgende verschillen ontdekken:
- Een iets andere voet lijkt 't
- Andere afstandsbediening die meer op de 9000 serie lijkt (dus geborsteld uiterlijk);
- BBE digital sound als extra en 12 watt ipv 10 watt
- Perfect Natural Motion in plaats van HD Natural Motion.
- ???

Dus inderdaad ietsjes uitgebreider ... maar scheelt niet zo bar veel. Iemand anders meer info over dit type? Puur nieuwsgierigheid .. ;) ... ik wil namelijk voor de 37PFL8404 gaan .. maar als er een 37PFL8694 zou bestaan ..?!?! :)

EDIT: I'm confused.... nu zie ik op die specsheet site van Philips dat er een naast de bekende 8404, een 8654, een 8684 en een 8694 specsheet bestaat. De 8654, 8684 en 8695 zijn wel heel erg hetzelfde?! Dus allemaal de bovenstaande features als extra?!

[ Voor 15% gewijzigd door Troxel op 09-05-2009 21:44 . Reden: Ik weet 't ook niet meer hoe 't zit ?!??! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Net ff de produkt pdf bekeken van de 42pfl8684 en inderdaad de specs zien er toch beter uit dan die van de 42pfl8404.
Simplicity :?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100493

Wat ik gek vind is dat de specs (p51, engels) stellen dat het 1600x1200(!) kan weergeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik denk dat de modellen xxpfl86xx alleen voor Spanje,Frankrijk en Skandinavie zijn ivm met DVB-T MPEG4,
staat rechts onderaan op elke produkt pdf van deze modellen.
Toch wel jammer want de specs zien er goed uit en hij is ook zuiniger dan de 8404(260W vs 206W bij de 42 inch)

[ Voor 25% gewijzigd door audiojunk op 10-05-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank voor de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen.
Ik ga er achteraan waarom dit alles zo gaat.
Zo gauw als ik iets weet laat ik het jullie weten.
Waneer iemand iets weet over de Nederlandse prijs van de 42pfl8684 dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Nogmaals dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

jeetje, ik was een beetje aan het zoeken naar philips 200mhz enzo..kwam ik de Sony KDL-46Z4500 tegen waar ook nog een actie bij zit, dat je een 19" tv of 150 euro retour mee krijg. Ik moet zeggen dat ik het een prachtige tv vind. De keuze is reuze in LCD land. Eerlijk begin ik een beetje door de bomen het bos niet meer te zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Skipper_NH schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:34:
[...]

Je schrijft prachtig beeld vanf 2,5 m. Is dat het standaard digitale TV aanbod. Ik bedoel dus geen HD uitzendingen en/of DVD.
Ik zit nl op 2,80 m en twijfel erg tussen de 37pfl9604, 42PFL9664 en 40PFL9704.
Ik kijk voornamelijk TV.

Heb je de 9604 bij de MM gekocht voor die 1399?
Dat is met het SD aanbod. HD is nog mooier uiteraard. Ik heb er € 1272 voor betaald. Voor mijn gevoel zou ik bij een 42" met mijn hoofd / ogen moeten draaien om alles te zien, dus voor mij persoonlijk is die 37" precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De 47PFL9703 is onder de 2000 euro grens geschoten

http://www.kieskeurig.nl/...3/prijzen/279642/#prijzen

Komt natuurlijk nog wel verzend kosten bij die Redcoon niet berekend. Dus daar zit misschien nog wat onderhandeling ruimte tussen! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
RoyK schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:21:
De 47PFL9703 is onder de 2000 euro grens geschoten

http://www.kieskeurig.nl/...3/prijzen/279642/#prijzen

Komt natuurlijk nog wel verzend kosten bij die Redcoon niet berekend. Dus daar zit misschien nog wat onderhandeling ruimte tussen! ^^
Dat is toch niet zo voordelig meer nu de nieuwe serie aan het uitkomen is?
Waarom neem je over een paar maanden niet de nieuwe 47PFL9664? Deze biedt heel wat meer, en zal ruim onder de € 2.000 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De 9703 is een ambilight 3 scherm, 9664 is een ambilight 2 versie. :'(

Als ik de 9703 aanschaf vind ik het wel jammer dat ik geen 200hz heb en RGB backlight. Maar ik vrees als ik op een betaalbare versie wacht van de 46", (voor mij is dat 2000 euro matje) dat er dan wel weer wat anders op komst is waardoor ik weer kan wachten.

[ Voor 65% gewijzigd door RoyK op 11-05-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
RoyK schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:21:
De 9703 is een ambilight 3 scherm, 9664 is een ambilight 2 versie. :'(

Als ik de 9703 aanschaf vind ik het wel jammer dat ik geen 200hz heb en RGB backlight. Maar ik vrees als ik op een betaalbare versie wacht van de 46", (voor mij is dat 2000 euro matje) dat er dan wel weer wat anders op komst is waardoor ik weer kan wachten.
Ja, wat dat betreft zit de range van Philips niet handig in elkaar.
De "subtop" onder de heel dure 9704 zou toch Ambilight 3 verdienen....

Kwa voordelen dacht ik ook aan CI+ en NetTV, maar als dat niet belangrijk is voor jou, is de 9703 een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnold
  • Laatst online: 23-04 12:18
Zeer nuttige topic dit.

Ik twijfel op dit moment tussen een 8404 en 9604 model. Ik vraag me vooral af wat de toegevoegde waarde is van de Pixel HD Engine in de 9604 serie. Van de Philips informatie en pdf-jes begrijp ik dat dit vooral schuilt in het aanpassen van pixels aan omgevingspixels zodat er mooier beeld ontstaat.

Ik vroeg me af of jullie al TV's zonder deze engine en met engine naast elkaar hebben gezien en of er echt veel verschil in beeldkwaliteit is.

Tweede vraag die daar dan op volgt: wanneer maakt het nou eigenlijk vooral het verschil? Met SD? Met HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jos TM,

inderdaad. Ik begrijp zo wie zo niet zo dat ze nog in de ambilight 2 blijven zitten.

@ Jarnold, hier een interessant philips filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=WuYW73yQdjA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RoyK schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:21:
wel jammer dat ik geen 200hz heb en RGB backlight.
Hebben deze toestellen wel RGB leds? Ik meende te begrijpen dat de 9704 serie witte leds gebruikt als backlight. Heb ik dit nu verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
ppaddo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:30:
[...]

Hebben deze toestellen wel RGB leds? Ik meende te begrijpen dat de 9704 serie witte leds gebruikt als backlight. Heb ik dit nu verkeerd begrepen?
Nee, heb je goed begrepen; het zijn witte leds, geen RGB leds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 22:57
vanaf wanneer is de 8404 leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310

kokorico schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:07:
vanaf wanneer is de 8404 leverbaar?
Vanaf Juni. (zie beginpost.)

Heeft er hier toevallig een 37PFL9604 gekocht? Zou graag de ervaringen willen horen en een foto willen zien van een afstandje, kan ik een beetje de grootte inschatten. Het wordt namelijk of deze, of de 42PFL9664 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Anoniem: 160310 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Vanaf Juni. (zie beginpost.)

Heeft er hier toevallig een 37PFL9604 gekocht? Zou graag de ervaringen willen horen en een foto willen zien van een afstandje, kan ik een beetje de grootte inschatten. Het wordt namelijk of deze, of de 42PFL9664 voor mij.
Aidacra in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Ik zie wel erg veel dubbele vragen die al lang een keer zijn beantwoord voorbij komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wouter! schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:57:
[...]

Aidacra in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Ik zie wel erg veel dubbele vragen die al lang een keer zijn beantwoord voorbij komen ...
Excuus! Die was ik vergeten! (heb je misschien ergens een highres-versie staan? En een foto van de zijkant om even de dikte te zien... ) Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 160310 op 12-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 25-05 21:44
Anoniem: 301325 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:20:
Hallo kan iemand mij helpen aan de specs van de Philips 42PFL8684.
Dit zou een beschermt type moeten zijn die overeen komt met de Philips 42PFL8404 maar dan iets uitgebreider maar voor dezelfde prijs.
Ik heb me laten vertellen dat over dit type(42PFL8684) geen prijzen en/of specs te vinden zijn op internet.
Vandaar mijn vraag en is er hier wellicht iemand die mij verder kan helpen.

Mark

PS de prijs heb ik al op een Franse site gezien en daar is de 42pfl8684 inderdaad 260 euro goedkoper dan de 42pfl8404
Heerllijk zo'n open directory. http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8684h_12/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:03
Anoniem: 160310 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Excuus! Die was ik vergeten! (heb je misschien ergens een highres-versie staan? En een foto van de zijkant om even de dikte te zien... ) Alvast bedankt!
Hier staan ze in hogere resolutie: http://www.flickr.com/photos/pvn/sets/72157617738822404/

Heb geen foto van de zijkant gemaakt en heb daar de komende dagen ook geen tijd voor. Wat wil je weten betreffende de dikte? Ik kan hem wel opmeten. maar volgens mij staat de dikte ook in de specificaties.

En verder ben ik er nog steeds super tevreden mee! Wel even wat beter ingesteld qua kleur en scherpte (is nu nul). Stukken natuurlijker beeld. Nog een goede 200 uur laten inspelen en dan laat ik nog een ISF calibratie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Laatst online: 29-05 15:13
Site met specs vergelijking

Verschil tussen 8404 en 8484 ligt vooral in de versie van Natural motion. 8404 heeft HD natural motion en de 8484 heeft Perfect Natural motion.

PFNM is een nieuwere versie van NM volgens mij (afgaande op het feit dat de 9x04 en 9x04 series ook Perfect Natural Motion hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidacra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Hier staan ze in hogere resolutie: http://www.flickr.com/photos/pvn/sets/72157617738822404/

Heb geen foto van de zijkant gemaakt en heb daar de komende dagen ook geen tijd voor. Wat wil je weten betreffende de dikte? Ik kan hem wel opmeten. maar volgens mij staat de dikte ook in de specificaties.

En verder ben ik er nog steeds super tevreden mee! Wel even wat beter ingesteld qua kleur en scherpte (is nu nul). Stukken natuurlijker beeld. Nog een goede 200 uur laten inspelen en dan laat ik nog een ISF calibratie doen.
Ben gewoon zeer benieuwd naar de dikte, of deze gelijk loopt of een soort bolling heeft aan de achterzijde.
Waar heeft dat 200 uur wachten precies mee te maken? Doe je die ISF calibratie zelf? Of laat je dit doen? En zo ja, door wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Anoniem: 160310 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:06:
[...]Ben gewoon zeer benieuwd naar de dikte, of deze gelijk loopt of een soort bolling heeft aan de achterzijde.
Waar heeft dat 200 uur wachten precies mee te maken? Doe je die ISF calibratie zelf? Of laat je dit doen? En zo ja, door wie?
Tja, er is wel een lichte bolling. Ik zal proberen om nog een foto te maken de komende dagen.

De ISF calibratie laat ik doen door Frank van http://www.isfcalibraties.nl/. Heb ik bij mijn vorige CRT TV ook laten doen en wát een verschil zeg. Maar voor een LCD gecalibreerd kan worden moet hij eerst ingespeeld worden (ongeveer 200 uur). Voor meer informatie moet je maar eens op http://www.htforum.nl kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ppaddo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:30:
[...]

hhmmmmmm oke dan. ik zat helemaal met RGB in gedachten. Misschien haal ik wat door elkaar. Ben de afgelopen weken zo overladen met informatie over LCD televisies. hehe, en bovendien, als ik op rgb led zoek in dit topic, kom ik enkel mijn eigen reacties tegen. O-)

Het voordeel is dus dat ze het lokaal kunnen dimmen zodat zwart waardes beter zijn right. Het is in ieder geval beter dan de huidige lampen die ze gebruiken. Is het ook heel veel zuiniger of hebben we het dan over een paar watts aan verschil?

En het verschil van 100hz en 200hz, is dat nou iets wat echt een overweging is om op het nieuwe type TV te wachten?

Wat een dilemma, altijd als ik wat wil kopen krijg ik dit gedonder lol. :P

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 12-05-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidacra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:28:
[...]

Tja, er is wel een lichte bolling. Ik zal proberen om nog een foto te maken de komende dagen.

De ISF calibratie laat ik doen door Frank van http://www.isfcalibraties.nl/. Heb ik bij mijn vorige CRT TV ook laten doen en wát een verschil zeg. Maar voor een LCD gecalibreerd kan worden moet hij eerst ingespeeld worden (ongeveer 200 uur). Voor meer informatie moet je maar eens op http://www.htforum.nl kijken.
Net even wat gelezen over ISF calibratie, maar dat loont zich denk ik wel. Heb jij ook de wat duurdere aansluitingskabels (SCART / HDMI) of houd het hierbij voor je op? Hoe hou je die 200 uur bij? Of komt dit niet zo precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wat bedoel je precies met "duurdere aansluitkabels" i.c.m. "SCART/HDMI" :?
Dure HDMI-kabels zijn nogal zonde van 't geld. Die geven net zoveel ééntjes en nulletjes door als HDMI-kabels van 5 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wouter! schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:54:
Wat bedoel je precies met "duurdere aansluitkabels" i.c.m. "SCART/HDMI" :?
Dure HDMI-kabels zijn nogal zonde van 't geld. Die geven net zoveel ééntjes en nulletjes door als HDMI-kabels van 5 Euro.
Er is wel degelijk verschil. De kabels van 5 euro moet je gewoon lekker in een doos bewaren voor "als" er ooit iets gebeurd. De betere kabels kosten rond de 3 tientjes. Deze zijn een stuk beter van kwaliteit en beschermen het signaal beter tegen andere signalen in de omgeving zoals electra kabels etc. Kabels van 100+ euro zijn zonde van je geld. Ik heb dit eens flink uit zitten pluizen op het net en daar staan best wat forums over vol geschreven

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 12-05-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
RoyK schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:16:
[...]

Er is wel degelijk verschil. De kabels van 5 euro moet je gewoon lekker in een doos bewaren voor "als" er ooit iets gebeurd. De betere kabels kosten rond de 3 tientjes. Deze zijn een stuk beter van kwaliteit en beschermen het signaal beter tegen andere signalen in de omgeving zoals electra kabels etc. Kabels van 100+ euro zijn zonde van je geld. Ik heb dit eens flink uit zitten pluizen op het net en daar staan best wat forums over vol geschreven
Inderdaad, dat is ook mijn mening. Een iets duurdere kabel heeft wel voordelen, alleen al qua stevigheid. Maar 100+ euro kabels is gewoon verkoopgeleuter. Ik heb wel alles van Hirschmann qua kabelaansluiting (coax en kabel). Dit maakt een erg groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Anoniem: 160310 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:42:
[...]Net even wat gelezen over ISF calibratie, maar dat loont zich denk ik wel. Heb jij ook de wat duurdere aansluitingskabels (SCART / HDMI) of houd het hierbij voor je op? Hoe hou je die 200 uur bij? Of komt dit niet zo precies?
Nog even een reactie voor we weer snel on-topic gaan.

ISF calibratie loont zich altijd naar mijn mening, zelfs bij een "goedkope" CRT tv!
200 uur is ongeveer 2 maanden bij mij heb ik uitgerekend. En het komt niet op een paar uur hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke de specs van de 42PFL8684 zijn helemaal oke... maar nu de prijs nog. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 12:33
vandaag de 37" 960 binnen gekregen. qua afwerking top, net tv werkt redelijk deftig, behoudens de lange opstarttijd. beeld ook super, enkel hebben alle philipsen last van een overactieve pixel plus(gelijk welke variant)

wel jammer dat de achterkant zo bol is, ze ogen dikker en lomper dan de vorige generatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Aidacra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:24:
[...]

Inderdaad, dat is ook mijn mening. Een iets duurdere kabel heeft wel voordelen, alleen al qua stevigheid. Maar 100+ euro kabels is gewoon verkoopgeleuter. Ik heb wel alles van Hirschmann qua kabelaansluiting (coax en kabel). Dit maakt een erg groot verschil.
Het hele coax-netwerk hier thuis is ook met Hirschmann-spullen aangelegd maar daarbij hebben we het over analoge singalen die onderhevig zijn aan signaalverlies bij gebruik inferieure materialen.

De discussie over (on)zin van dure digitale kabels ga ik niet aan, daar is al een heel topic over en daarover zijn nogal wat verschillende meningen, maar ik ontken niet dat er een verschil is in bouwkwaliteit. Ik vind dat echter niet zo boeiend omdat ik zo'n kabel over het algemeen één keer aansluit en dan mooi laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik heb een 32PFL5604 binnengekregen vandaag, mijn eerste LCD scherm.

De TV is aangesloten op mijn PC, zodat ik gebruik kan maken van Vista MCE icm. een Dual Tuner. Ik heb geen Digitale TV, en zo heb ik toch EPG.

De TV zit aangesloten op een ATi HD4850X2.

Er is een klein probleempje. De TV flikkert af en toe, ongeacht wat ik doe. TV kijken of HD films afspelen met VLC. Het maakt niet uit.

Om de X minuten krijg ik even een zwart scherm, ca. 10 frames. En soms is zie ik daarna alleen nog maar groen met wit als kleuren in beeld. De interface van de TV blijft overigens wel gewoon intact!

Ik heb de kabels nagekeken, instellingen van m'n videokaart (1920x1080 @ 60hz), firmware update gedraaid. Ik kom er niet uit, ik ben dan ook nog niet zo thuis in de LCD TV's.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleJ op 13-05-2009 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ook de nieuwste drivers voor de videokaart geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 12:33
klinkt als een typisch HDMI probleem... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Moet ik het in de kabel zoeken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Exirion

Gadgetfetisjist

DoubleJ schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:46:
Er is een klein probleempje. De TV flikkert af en toe, ongeacht wat ik doe. TV kijken of HD films afspelen met VLC. Het maakt niet uit.
Laat ik precies dit probleem jarenlang gehad hebben met mijn vorige TV (9976 model uit 2004). Ik werd er soms gek van, want het was volledig willekeurig wanneer het optrad. Ik dacht alleen dat alle nieuwe TV's er geen last meer van hadden (m'n 9703 iig niet).

Treedt het op bij alle resoluties en refresh rates? Het kan zijn dat de syncing niet helemaal lekker is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

oeffff...voor de geinteresseerde die dit lezen en denken..goh misschien moet ik maar eens onderaan het topic beginnen....kost je 3 kwartier :| :)

momenteel een "oudje" uit 2006 hangen en wel toe aan een nieuwe philips. Ik heb overigens altijd ambilight aanstaan en weet eigenlijk niet meer beter.

Mijn hart verloren aan de 40PFL9704 ondanks dat ik hem voor mijn gebruik wel wat groot vind maar sja ze maken hem niet in 37".

Ik gebruik op dit moment een pinnacle showcenter om mij aan het nieuwe seizoen 24 te vergapen (divx) . Heb ik die straks nog nodig? ik kom er niet echt uit na 3 kwartier lezen.

Ik begrijp dat je via usb stick gewoon alles kan afspelen waaronder ook avi (divx formaat) maar is dit ook mogelijk via de netwerkverbinding met bv een mediaserver die ergens op een computer in het netwerk draait? Het lijkt me toch gek als dit niet zou kunnen en als het nu niet zou kunnen dat dit toch mogelijk moet zijn in de toekomst door een firmware update.

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotwave
  • Laatst online: 01-06 17:29
Ik heb sinds vandaag de 37PFL9604, en was benieuwd wat ik allemaal met dat NetTV kon doen. Het komt er op neer dat je het gewoon van een USB-stick kan afspelen, maar je kunt het ook in de medialijst van WMP zetten. Als je dan de bestanden van je pc deelt met het geselecteerde apparaat, in dit geval je tv, dan kun je die bestanden gewoon streamen mits je pc aanstaat natuurlijk.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb ook een 37PFL9604 besteld (eigenlijk 2 zelfs, 1 niet voor mij). Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
Shotwave schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:17:
Ik heb sinds vandaag de 37PFL9604, en was benieuwd wat ik allemaal met dat NetTV kon doen. Het komt er op neer dat je het gewoon van een USB-stick kan afspelen, maar je kunt het ook in de medialijst van WMP zetten. Als je dan de bestanden van je pc deelt met het geselecteerde apparaat, in dit geval je tv, dan kun je die bestanden gewoon streamen mits je pc aanstaat natuurlijk.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.
Vanaf USB had ik al begrepen.
Maar bedoel je dat je ook via een netwerkverbinding bestanden kunt afspelen/streamen? En is dit dan via ethernet of (ook) via WiFi mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het ding ondersteunt DLNA en dus kunnen ze media afspelen van een netwerkbron die het op de juiste manier aanbiedt. Maar let wel op want hij zal echt niet alles af kunnen spelen. Lang niet alle codecs en containers die tegenwoordig worden gebruikt worden door deze TV's ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 13-05-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik lees middels her en der dat het hele 200hz vs 100hz meer een marketing verhaal is dan dat het voor de gewone mens echt merkbaar verschil oplevert. Wat zijn jullie ervaringen hier in? Ik dub nog steeds met het dilemma of ik moet wachten tot de prijs van de 46PFL9704 beschikbaar is en hopelijk rond de 2 te koop is, of dat ik gewoon lekker voor de 47PFL9703 kan gaan (waarvan ik het design eigelijk mooier vind)

Als het verschil van 100hz voor mij niet echt zichtbaar is, en ik me op dat vlak dus niet of weinig te kort doe is enkel nog het grote verschil de LED backlight die in het nieuwe model verwerkt zit. Maar is dat dé reden om te wachten en voor het nieuwe model te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Exirion schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:04:
[...]

Laat ik precies dit probleem jarenlang gehad hebben met mijn vorige TV (9976 model uit 2004). Ik werd er soms gek van, want het was volledig willekeurig wanneer het optrad. Ik dacht alleen dat alle nieuwe TV's er geen last meer van hadden (m'n 9703 iig niet).

Treedt het op bij alle resoluties en refresh rates? Het kan zijn dat de syncing niet helemaal lekker is.
Yup, heb van alles geprobeerd.

Ik heb even een eigen topic gemaakt. DoubleJ schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=31942942,noline]
Als het verschil van 100hz voor mij niet echt zichtbaar is, en ik me op dat vlak dus niet of weinig te kort doe is enkel nog het grote verschil de LED backlight die in het nieuwe model verwerkt zit. Maar is dat dé reden om te wachten en voor het nieuwe model te gaan?
Eigenlijk zou je even voorgaande posts moeten lezen, want dan had je gezien dat dat niet het enige verschil is. Een ander groot verschil is -bijvoorbeeld- CI+ support wat volgens mij veel interessanter is...

Als de tv 100Hz was geweest was 't voor mij ook prima geweest. Volgens mij berekenen ze bij de 100 Hz techniek (tweemaal de refreshrate van een analoge tv) een tussenliggend frame waardoor de overgang tussen twee beeldjes uit het TV signaal vloeiender verloopt. Bij de 200Hz techniek zullen ze dan vast drie tussenliggende frames berekenen waardoor het beeld nog vloeiender verloopt? Nadeel van deze techniek is dat, om tussenliggende frames te kunnen berekenen, je het begin en het eind plaatje moet weten. Wat dus weer voor vertraging zorgt en geluid out of sync kan gaan lopen (staat volgens mij ook in de openingspost genoemd).

Voordeel van de LED backlight is het hoge dynamische contrast (elke LED achter het scherm kan afzonderlijk worden gedimd zodat zwart ook echt zwart kan worden), maar ik vond het beeld van de 52pfl9803 in de winkel (in vergelijking met de 9703 die ernaast hing) wel wat blauwer/killer ogen dan de non-LED Philips TV's. De vraag is of dat bij de 2009/2010 modellen ook zo zal zijn? Het betere contrast was wel goed te zien, -logischerwijs- met name in beelden met hoog contrast verschil (donkere schaduwrijke voorgrond en felle lichte achtergrond). Bij de 9803 zag je alle details terwijl bij de 9703 het geheel gemiddeld werd belicht zodat de donkere delen te donker werden en details slecht te zien waren.

In feite is het een beetje vergelijkbaar (voor fotografen) met de HDR techniek...

Kortom, het heeft allemaal zo zijn voordelen en nadelen... en ik wil graag de 9704 in het echt zien en vergelijken :)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 14-05-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor je uitleg 4np. Ik heb echt al een heel hoop gelezen hier. Maar de informatie stroom is echt zo enorm veel dat ik niet alles opslaat. Helaas komt de 9704 pas ergens in augustus ofzo. :|

de 200hz versie maakt inderdaad 3 tussen framepjes. Waardoor er dus discussie is of wij mensen dat nou wel echt opmerken en dat het dus (mogelijk) een verkoop item is.

De vertraging vang ik wel op mijn mijn set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63989

Hier nog wat foto's van de 42pfl8404.

Vind het design persoonlijk toch mooier dat dat van de 9404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

Anoniem: 63989 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:37:
Hier nog wat foto's van de 42pfl8404.

Vind het design persoonlijk toch mooier dat dat van de 9404.
turkse forum :), diegene die de 8404 heeft gekocht is zeer tevreden. Hij gaat vanavond of morgen nieuwe fotos plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:24:
[...]

turkse forum :), diegene die de 8404 heeft gekocht is zeer tevreden. Hij gaat vanavond of morgen nieuwe fotos plaatsen
En nu met een fatsoenlijke camera hoop ik... Mooie TV die 8404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293258

hoi
Weet iemand al waneer de 40'' 9704 in de winkels komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Naar mijn info sjakie1970, komt deze tv pas in augustus net als de 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
Ik heb van Klantenservice Philips een mail gehad dat eind mei, begin juni de 42PFL9664 én de 40PFL9704 op de markt komen. Wanneer ze dan in de winkels verktijgbaar zijn is weer een andere zaak.

Maar het is hun uitspraak, he. Niet de mijne.

Ik had ook gevraagd naar exacte maten van de 42PFL9664, maar die kunnen ze niet geven.
Heel vreemd als ie over een paar weken in de winkel staat. En getuigd van weinig moeite om t uit te zoeken.
Dus ik heb mijn bedenkingen bij de termijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Speelt de 37PFL9604 eigenlijk ook .mkv bestanden af? Ik zie wel MPEG4 erbij staan, dat alleen zegt niet genoeg natuurlijk (ach ik zal het snel weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
Meer info over de 46PFL9704; alleen is mijn Grieks is niet zo goed, dus hier de vertaling:

http://translate.google.c...=el&tl=nl&history_state0=

Het is dus een Sharp panel.

Wie weet wat Telecine B (5:5 pulldown) is ?

[ Voor 4% gewijzigd door JosTM op 15-05-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Nou ik heb de 37pfl9604 thuis staan. Ik sluit hem waarschijnlijk pas morgen aan. Ik heb al wel de afstandsbediening gevoeld. Wauw wat voelt die degelijk aan.
Ik twijfelde in de winkel nog wel omdat de 42PES0001 (Essence) daar stond voor onder de €1200!! Echter is deze ondaks zijn mooie beeld 42" en dan had ik net zo goed de plasma G10 of G15 kunnen nemen (ook te groot dus).
Ze stonden wel even te kijken trouwens (ik nam er dus gelijk 2 mee).

[ Voor 8% gewijzigd door Sparks.nl op 15-05-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Na een lastige afweging ga ik voor de PES0001 (terwijl die ook eigenlijk te groot is voor mij), alleen ik heb 'm nergens gezien voor die prijs die jij noemt! Zou je me een PM'etje kunnen sturen waar je dat gezien hebt? Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JosTM schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:40:
Meer info over de 46PFL9704; alleen is mijn Grieks is niet zo goed, dus hier de vertaling:

http://translate.google.c...=el&tl=nl&history_state0=
Zo te lezen is het een Sharp ASV Panel waarbij ASV een coating is voor het vebeteren van het beeld. Zo te lezen is ook het aantal LED's achter het scherm met 75% toegenomen waardoor het conntrast / lokaal dimmen in resolutie is toegenomen.

Telecine B lijkt een Natural Motion Techniek te zijn? Onderstaand plaatje is een beetje vaag zonder uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://www.fullhd.gr/images/stories/2009/May-2008/Philips%2046PFL9704%20(3).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand het verschil aangeven tussen HD natural motion en Perfect natural motion dit is namelijk een van de verschillen tussen de 42pfl8404 en de 42pfl8684.
8)7 _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd helaas bitter weinig tijd om hier op het forum actief te zijn vandaar dat er lang geen update of bijdrage van mij is geweest.
Ik ga mijn best doen om op korte termijn weer eens wat te updaten.

Ik wil wel even reageren op 100Hz vs 200Hz.
Het fijne weet ik er, nog, niet van maar als ik tussen de regels van Philips in lees is het dezelfde techniek, dus 200Hz is letterlijk 100Hz zover het op het aantal frames aankomt. Het enige dat Philips doet is enkele malen kort de backlight uitzetten. Hierdoor wordt elke frame 2 keer getoond, 2x 100 is 200Hz.
Ik heb het nog niet bekeken maar ik meen dat de 200Hz ook alleen op de LED modellen zit. Dit zou het alleen maar meer bevestigen. LED's reageren hier snel genoeg voor, CCFL's niet.

Het voordeel is dat je nu, net als bij CRT en Plasma, zelf de beweging in gedachten door maakt waardoor de beweging vloeiender lijkt.

Of de 200Hz motion flow van Sony ook zo werkt weet ik niet, als zij het ook alleen bij LED modellen hebben zou het goed mogelijk zijn. Het zou me namelijk niks verbazen als ze gebruik maken van dezelfde controller chips. (NXP)

Ik kan er ook volledig naast zitten met mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
@Sparks.nl

Zou je mij asjeblieft ook even een pm willen sturen waar je de PES0001 hebt gezien voor die hele mooie
prijs ?
Aanvankelijk gaat mijn keus tussen een 42PFL9604 en de 9664 maar op deze manier wordt de PES0001
een zéér interessant alternatief :-)

Thanks !

[ Voor 23% gewijzigd door 2frankie op 16-05-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 75167 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 07:41:
Telecine B lijkt een Natural Motion Techniek te zijn? Onderstaand plaatje is een beetje vaag zonder uitleg:
Plaatje is niet zo heel moeilijk als je weet waar je op moet letten. Origineel is veel content (in ieder geval films) op 24Hz opgenomen. In een halve seconde (die getoond wordt van links naar rechts) zijn dit dus twaalf beelden, genummers van 1-12. Ik vind het wel vreemd dat ze over 24p en interlacing in combinatie spreken, maar wellicht is de truc om de 24p beelden gewoon net als bij interlacing eerst te splitsen in 48i (of wellicht komt dit gewoon zo van spelers af die geen 24p output supporten)? In ieder geval, deze 12 beelden hebben dan dus beide een even (E) en oneven (O) veld.

Om dit nu vloeiend weer te geven op 60Hz, kun je eenvoudig 3:2 motion pulldown gebruiken, waarbij je achtereenvolgens de beelden (velden) laat zien die in de bovenste lijn getoond worden (dus: oneven-1, even-1, herhaal oneven-1, even-2, oneven-2, etc.).

Op die manier ontstaat een (redelijk) vloeiend beeld. Wellicht dat je hier wel (de)interlacing artifacten kan krijgen, of je dus effectief een mindere vertikale resolutie ziet, maar dat ter zijde.

Op 50Hz is dit alles echter net wat lastiger. Je kunt namelijk 24 beelden niet gemakkelijk weergeven op 50Hz. Zoals het plaatje laat zien laat je gewoon de even en oneven velden steeds zien, maar omdat je dan op 24*2=48Hz uitkomt, moet je een extra plaatje per halve seconde toevoegen.

Als je dit gewoon doet zoals getoond, krijg je dus iedere halve seconde een (kleine) hapering in het beeld. Dit zal veel mensen niet opvallen, maar voor sommigen is dit erg vervelend.

Om dat op te lossen is in eerste instantie 24p support aan veel TVs toegevoegd, zodat deze niet meer op 50 of 60Hz hoeven te spelen maar gewoon op 24Hz. Het nadeel van 24Hz is echter dat dit erg traag is, en inherent schokkend (judder) beeld geeft (ook hier weer: sommige mensen zien dit nauwelijks, anderen storen zich er enorm aan).

Om vervolgens van 24Hz weer een vloeiend beeld te maken, wil je dus tussenliggende frames berekenen (wat Philips met Natural Motion doet). Nu lijkt mij het makkelijkste om dit gewoon op een veelvoud van 24Hz te doen (48, 72, 96), maar het plaatje lijkt aan te geven dat ze dit (daar) op 50Hz doen, maar misschien is dat een 'vereenvoudiging' voor het plaatje of de marketing...
Anoniem: 301325 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:12:
Kan iemand het verschil aangeven tussen HD natural motion en Perfect natural motion dit is namelijk een van de verschillen tussen de 42pfl8404 en de 42pfl8684.
HD natural motion is de voorloper van Perfect natural motion, en zal dus iets minder goed presteren. Volgens mij zit dat hem onder andere in hoe snel 'nieuwe' beweging vanaf of tot de rand van het scherm gedetecteerd wordt. Dit is bij de 'Perfect' versie beter (geen eigen ervaring, info uit verschillende datasheets/whitepapers van Philips e.a.)

Ze deden ook bij de modellen van vorig jaar alleen 'perfect' in de hoogste modellen, en 'hd' in de lagere. Ik geloof wel dat ze ook dit jaar bij de 9xx4 serie een betere versie van 'perfect' hebben dan de 9xx3 (dus misschien heeft de 9xx4 de 'nieuwe perfect', 8684 de 'oude perfect', en 8404 de nog wat oudere 'hd' variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
2frankie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:51:
@Sparks.nl

Zou je mij asjeblieft ook even een pm willen sturen waar je de PES0001 hebt gezien voor die hele mooie
prijs ?
Aanvankelijk gaat mijn keus tussen een 42PFL9604 en de 9664 maar op deze manier wordt de PES0001
een zéér interessant alternatief :-)

Thanks !
Het was in de Philips winkel (Eindhoven). Waarschijnlijk geen optie voor de meesten. Sorry dat ik het er niet meteen bij had gezet.

Edit: (Offtopic) Waar zit hier eigenlijk de PM knop?

[ Voor 5% gewijzigd door Sparks.nl op 16-05-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Nou de 9604 staat voor het eerst aan. Alvast wat eerste reacties.

AB is dus geweldig. Ik heb de lampen meteen uitgezet, sfeerverlichting kan ik zelf ook wel los kopen als dat nodig is (wist ik vooraf al). De eerste tegenvaller is ook meteen een feit. Ik kan de tv niet op 4:3 zetten. Dit is enorm balen aangezien ik nu al die uitgerekte koppen krijg bij 4:3 uitzendingen. Misschien dat ik hem alleen hier al om naar de slaapkamer zet (hangt van de rest af). Mijn buis kon dit wel (ook Philips). Ik kan wel via mijn recorder 4:3 voor elkaar krijgen aangezien daat een slimme optie inzit die rekening houdt met tv's die het niet kunnen instellen.
De kleurinstellingen wijken compleet af van wat normaal zou moeten zijn, dit wordt een hele klus. Ik voel een calibratiesessie aankomen. Later meer.
Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.