Plaatje is niet zo heel moeilijk als je weet waar je op moet letten. Origineel is veel content (in ieder geval films) op 24Hz opgenomen. In een halve seconde (die getoond wordt van links naar rechts) zijn dit dus twaalf beelden, genummers van 1-12. Ik vind het wel vreemd dat ze over 24p en interlacing in combinatie spreken, maar wellicht is de truc om de 24p beelden gewoon net als bij interlacing eerst te splitsen in 48i (of wellicht komt dit gewoon zo van spelers af die geen 24p output supporten)? In ieder geval, deze 12 beelden hebben dan dus beide een even (E) en oneven (O) veld.
Om dit nu vloeiend weer te geven op 60Hz, kun je eenvoudig 3:2 motion pulldown gebruiken, waarbij je achtereenvolgens de beelden (velden) laat zien die in de bovenste lijn getoond worden (dus: oneven-1, even-1, herhaal oneven-1, even-2, oneven-2, etc.).
Op die manier ontstaat een (redelijk) vloeiend beeld. Wellicht dat je hier wel (de)interlacing artifacten kan krijgen, of je dus effectief een mindere vertikale resolutie ziet, maar dat ter zijde.
Op 50Hz is dit alles echter net wat lastiger. Je kunt namelijk 24 beelden niet gemakkelijk weergeven op 50Hz. Zoals het plaatje laat zien laat je gewoon de even en oneven velden steeds zien, maar omdat je dan op 24*2=48Hz uitkomt, moet je een extra plaatje per halve seconde toevoegen.
Als je dit gewoon doet zoals getoond, krijg je dus iedere halve seconde een (kleine) hapering in het beeld. Dit zal veel mensen niet opvallen, maar voor sommigen is dit erg vervelend.
Om dat op te lossen is in eerste instantie 24p support aan veel TVs toegevoegd, zodat deze niet meer op 50 of 60Hz hoeven te spelen maar gewoon op 24Hz. Het nadeel van 24Hz is echter dat dit erg traag is, en inherent schokkend (judder) beeld geeft (ook hier weer: sommige mensen zien dit nauwelijks, anderen storen zich er enorm aan).
Om vervolgens van 24Hz weer een vloeiend beeld te maken, wil je dus tussenliggende frames berekenen (wat Philips met Natural Motion doet). Nu lijkt mij het makkelijkste om dit gewoon op een veelvoud van 24Hz te doen (48, 72, 96), maar het plaatje lijkt aan te geven dat ze dit (daar) op 50Hz doen, maar misschien is dat een 'vereenvoudiging' voor het plaatje of de marketing...
HD natural motion is de voorloper van Perfect natural motion, en zal dus iets minder goed presteren. Volgens mij zit dat hem onder andere in hoe snel 'nieuwe' beweging vanaf of tot de rand van het scherm gedetecteerd wordt. Dit is bij de 'Perfect' versie beter (geen eigen ervaring, info uit verschillende datasheets/whitepapers van Philips e.a.)
Ze deden ook bij de modellen van vorig jaar alleen 'perfect' in de hoogste modellen, en 'hd' in de lagere. Ik geloof wel dat ze ook dit jaar bij de 9xx4 serie een betere versie van 'perfect' hebben dan de 9xx3 (dus misschien heeft de 9xx4 de 'nieuwe perfect', 8684 de 'oude perfect', en 8404 de nog wat oudere 'hd' variant)