[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste
Acties:
  • 611.754 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18
't is volgens mij helemaal geen kleintje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
Kees_frl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:14:
[...]
Omdat ze in het artikel een duidelijk onderscheid maken tussen de 2 diensten/methodes.
Welke 2 diensten bedoel je? De chip in de 8xx4/9xx4 series zorgt ervoor dat je kan browsen op Internet. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de browser-ondersteuning van NetTV wat betreft flash, javascript en andere internettechieken... :?
Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:19:
[...]Het openingsscherm van de nieuwe tv's bestaat uit drie delen. Bovenaan staan websites die Philips selecteert, dan volgen de favorieten van de gebruiker en vervolgens is er ruimte voor sites die het systeem selecteert op basis van de voorkeuren van de gebruiker.[...]
Daarnaast biedt bijvoorbeeld AD.nl een voor NetTV geoptimaliseerde site aan. En Philips zorgt ervoor dat deze site in zijn openingsscherm staat.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ahdtm1.png

Of de TV-interface van Youtube: http://www.youtube.com/xl

Aan de ene kant dus toegang (Ethernetpoortje in je TV), en andere kant content (van bijvoorbeeld tv.AD.nl, tv.youtube.com).

[ Voor 4% gewijzigd door Leon73 op 29-04-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 22:37
Leon73 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:51:
[...]

Welke 2 diensten bedoel je? De chip in de 8xx4/9xx4 series zorgt ervoor dat je kan browsen op Internet. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de browser-ondersteuning van NetTV wat betreft flash, javascript en andere internettechieken... :?

[...]

Daarnaast biedt bijvoorbeeld AD.nl een voor NetTV geoptimaliseerde site aan. En Philips zorgt ervoor dat deze site in zijn openingsscherm staat.

[afbeelding]

Aan de ene kant dus toegang (Ethernetpoortje in je TV), en andere kant content (van bijvoorbeeld tv.AD.nl, tv.youtube.com).
Nettv is een beperkende vorm van internetten op je TV. In de laatste alinea van het artikel wordt gesproken over volledige internetmogelijkheid, het echte browsen dus.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ik wilde wat extra prijzen toevoegen in de pricewatch voor de Philips 42PFL8404

Via kieskeurig al onder de 1000 euro...

Echter staat de Philips 42PFL8404 in de categorie 37 t/m 39... dat klopt dus niet.

Hoe krijgen we de Philips 42PFL8404 in de juiste formaat categorie in de pricewatch? Ben nog vrij nieuw hier, iemand die weet hoe dit werkt?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Kees_frl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:05:
[...]
Nettv is een beperkende vorm van internetten op je TV. In het laatste alinea van het artikel wordt gesproken over volledige internetmogelijkheid, het echte browsen dus.
Nee dus, er zijn geen beperkingen in de verbinding naar websites vanf je NetTV-toestel. De beperking zit het in het tonen van de kleine lettertjes op je scherm. Daarom zijn de letters van de getoonde websites zo groot: zo zijn ze goed te lezen vanuit je luie stoel.

Vergelijk 1280 x 1024 op 60 cm voor je PC met 1920 x 1080 op 3-4 meter voor je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Leon73 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:26:
[...]

Nee dus, er zijn geen beperkingen in de verbinding naar websites vanf je NetTV-toestel. De beperking zit het in het tonen van de kleine lettertjes op je scherm. Daarom zijn de letters van de getoonde websites zo groot: zo zijn ze goed te lezen vanuit je luie stoel.

Vergelijk 1280 x 1024 op 60 cm voor je PC met 1920 x 1080 op 3-4 meter voor je TV...
Ik vertrouw volledig op jouw kennis, zelf ben ik er niet volledig in thuis :)

Maar zoals ik het artikel las kun je dus door die nieuwe chip echt volledig normaal internetten net als op je pc/laptop.

Beschikt de 8404 overigens over 24P? ik kom op verschillende sites verschillende antwoorden tegen. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 29-04-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

[...]

[afbeelding]

Bedankt voor je uitleg. Kan ik er dus uit opmaken dat de 9xx3 serie de oude internet chip heeft en je dus een beperkte manier van internetten kan ondervinden? Als ik je verkeerd heb begrepen sta ik 10 stokslagen toe

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:42
Kees_frl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:23:
[...]

Heel graag. Ik kan er al niet op wachten, kan me niet voorstellen hoe ongeduldig je zelf bent :D

Waar heb je deze gekocht?

Ook gewoon een foto in een huiskamer ofzo is nergens te vinden. (hint hint)
hehe ben zeker ongeduldig, juist omdat er nergens reviews en huiskamer foto's zijn. Ik zal een paar mooie maken.
Die van mij heb ik besteld op mokio.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
RoyK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:28:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Kan ik er dus uit opmaken dat de 9xx3 serie de oude internet chip heeft en je dus een beperkte manier van internetten kan ondervinden? Als ik je verkeerd heb begrepen sta ik 10 stokslagen toe
Hmm, in de specificaties van bijvoorbeeld de 47PFL9703D/10 wordt er helemaal niet over NetTV gesproken, alleen DLNA (zie wiki).

Volgens mij is NetTV dus alleen maar beschikbaar in de 2009 modellen, dus de 8xx4/9xx4. Of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

Hallo mensen misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik ga zeker voor de pfl8404 maar alleen ik weet niet voor welke formaat. Ik zit thuis van zo'n 3 meter afstand. Is het beter dat ik voor een 42'' ga of een 37''??

En zie je wanneer je schuin naar een scherm van de 8404 kijkt kwaliteitsverlies?? Of wie heeft ervaring met de philips LCD's van vorige jaar die schuin naar een lcd scherm van Philips heeft gekeken? Ik moet wel af en toe schuin naar mijn scherm kijken of ik moet mijn scherm elke keer draaien :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Leon73 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:00:
Volgens mij is NetTV dus alleen maar beschikbaar in de 2009 modellen, dus de 8xx4/9xx4. Of heb ik het nou mis?
Je hebt het niet mis. Met de xxx3 kun je niet internetten, je kunt alleen (nogal beperkt naar mijn smaak) media spelen over je LAN. Overigens is het met de xxx4 nog maar afwachten, want je zult vast geen firefox of java etc. kunnen draaien, dus afhankelijk van de ingebouwde browser is internetten 'zoals op je pc of laptop' wat overdreven (om maar te zwijgen van alles wat niet 'www' aan het internet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285895

...• In een philips myshop krantje stond dat de Philips TV's nu ook Ziggo compatible (CI+?) zijn. Echter las ik uit de startpost de vraag of dit nog wel klopt. Ik wil het liefst HD signaal kijken zonder een kastje ertussen

CI+ (Common Interface +) is een nieuwe codering van Irdeto. Ziggo hanteert momenteel nog de oude irdeto-codering (CI). De kabelaanbieders willen niet dat het aangeboden beeldmateriaal wordt gekopieerd naar een harde schijf. Met de oude CI-codering kon dat wel, maar via de nieuwe codering kan dat niet meer. Nu is er een duitse firma Mascom welke de alphacrypt classic op de markt brengt die er voor kan zorgen dat je het aangeboden beeldmateriaal kan decoderen en op je computer kan opslaan. De alphacrypt kan ook in je TV gestoken worden, zodat je beeldmateriaal gecodeerd wordt in de TV. Hierdoor heb je geen extra kastje nodig en kan je wel HD materiaal ontvangen. Nu wil het geval dat je hiervoor wel een LCD nodig hebt die hiervoor de juiste CI heeft. Bij Philips zijn dat de versies die een H op het eind hebben. De nieuwe 2009 versies van philips hebben dit allemaal echter deze hebben de nieuwe standaard CI+, waardoor je de alpacrypt waarschijnlijk binnenkort niet meer kan gebruiken. Ziggo heeft binnen afzienbare tijd een eigen CI+, waardoor je dus zonder extra kastje tv kunt kijken.

...• Gezien het feit dat deze TV een nieuwe lineup is, is het misschien verstandiger om juist voor de oude 47PFL9603D te gaan ?
[/list]
[/quote]

Waarom zou je een TV afwijzen omdat het een nieuwere line-up is? Meestal geeft een nieuwer model een betere beeldkwaliteit, is sneller, beter contrast en mooiere kleuren. Daarbij komt dat de ouder versie 47pfl9703D geen mogelijkheid biedt om zonder kastje tv te kijken. Het kan wel, maar dan moet je dat via KPN doen en dan is de beeldkwaliteit weer slechter. Ik zou als ik jou was gewoon wachten om een H versie van Philips indien je zonder kastje wilt kijken. Daarbij komt dat je dan ook HD kwaliteit (1080i) kan ontvangen. Er wordt niet uitgezonden in 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Anoniem: 82384 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:24:
[...]

Je hebt het niet mis. Met de xxx3 kun je niet internetten, je kunt alleen (nogal beperkt naar mijn smaak) media spelen over je LAN. Overigens is het met de xxx4 nog maar afwachten, want je zult vast geen firefox of java etc. kunnen draaien, dus afhankelijk van de ingebouwde browser is internetten 'zoals op je pc of laptop' wat overdreven (om maar te zwijgen van alles wat niet 'www' aan het internet is).
En dat bedoelde ik hierboven dus aan te geven. Volgens mij is daar de chip beschreven in het artikel voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Kees_frl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:21:
[...]

En dat bedoelde ik hierboven dus aan te geven. Volgens mij is daar de chip beschreven in het artikel voor nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 10:44
Anoniem: 285895 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:20:Ziggo hanteert momenteel nog de oude irdeto-codering (CI). De kabelaanbieders willen niet dat het aangeboden beeldmateriaal wordt gekopieerd naar een harde schijf. Met de oude CI-codering kon dat wel, maar via de nieuwe codering kan dat niet meer. Nu is er een duitse firma Mascom welke de alphacrypt classic op de markt brengt die er voor kan zorgen dat je het aangeboden beeldmateriaal kan decoderen en op je computer kan opslaan.
Ook met officieele door Ziggo goedgekeurde PVR's zoals de Siemens en Humax PVR's kun je de opnames (ook HD!) rechtstreeks, dus zonder verlies, naar een PC copieeren!
Hiervoor zijn tot nu toe nooit restrcities geweest terwijl deze mogenlijkheid wel aanwwezig is.
En CI+ is geen nieuwe codering maar een nieuwe , extra beveiligde, CI.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 01-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 16:34
Sinds gisteren ben ik de gelukkig eigenaar van een 37PFL9604H!!
In de Philips Myshop folder die ingaat op 6 mei stond hij voor 1249 euro.
Toen ik gisteren een strijkijzer ging kopen in de personeelswinkel in Roosendaal vroeg ik of het inderdaad de 37PFL9604 was en wanneer hij binnen kwam. De alleraardigste verkoper zag in het systeem dat de tv al binnen was én al voor die prijs verkocht mocht worden. Nou, toen was de knoop erg snel doorgehakt :-)

Ik ben blij!!!

Helaas kan ik hem morgen pas uitpakken en aansluiten. Maar ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen en mijn ervaringen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310

Ik ben zeer benieuwd. Het gaat voor mij ook de 37PFL9604 of de 42PFL9664 worden. Is een beetje afhankelijk van het uiterlijk (dikte) en voornamelijk het 200Hz voordeel van de 9664.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik heb de 37PFL9604 net bij de MediaMarkt kunnen bekijken maar volgens mij stond hij totaal verkeerd ingesteld. Veel teveel helderheid en veel te weinig contrast als ik 't zo in moet schatten. Ik heb er dus nog niet echt een mening over. Ook was de beeldbron niet echt fantastisch want op alle schermen bibberde het beeld. Het design beviel me trouwens wel: geen glimmende rand :).

Ik zag ook voor 't eerst twee Samsung LED-panels staan (40") voor 1699 en 1899 ofzo. Die dingen zijn 2 cm dik ofzo B). Ik ben erg benieuwd hoe duur de 40PFL9704 wordt ...

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 02-05-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

[...]

[afbeelding]

Duidelijk, bedankt voor de info. Mocht ik toch voor de 9703 gaan en geen beschikking hebt over internet.. moet ik me denk ik nog niet druk maken. Ik ga toch een media tank aanschaffen, mogelijk een popcorn waardoor ik alsnog toegang tot internet hebt. (right?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Leon73 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:00:
[...]
Volgens mij ook, ik wacht iig nog even tot juni met aanschaffen omdat dan de nieuwe modellen op de markt komen....

In eerste instantie dacht ik aan (het oude model) 9803, omdat LED backlight en hoog contrast me wel aansprak. Ik vond alleen in de winkel het beeld toch net wat te kil, en de 9703 oogde wat warmer. Begrijp ik nou uit de startpost dat de 9704 straks ook LED backlight heeft en dat de 9804 niet (meer) bestaat? Als dat idd zo is ga ik sowieso die 9704 nog eens goed in de winkel bekijken ivm het killere (meer blauw) achtergrondlicht...

De DVB-C toevoeging klinkt goed, hopelijk krijg ik dat bij Ziggo / Kaasema aan de praat. Niets is zo irritant als nog een afstandsbediening er bij en het niet kunnen zappen via je TV...

Er staan trouwens ook al een paar plaatjes van de 52pfl9704 online; best een strakke tv, deze 2009 versie:

Afbeeldingslocatie: http://blog.fvdshop.be/wp-content/uploads/2009/02/47pfl9704h_60__front-product-shot-jpeg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.maximedia.pl/pictures/?p=3_413_b1

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-compare.com/images/ext/philips-pfl9704-pied.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-compare.com/images/ext/philips-pfl9704-presentation.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-compare.com/images/ext/philips-pfl9704-presentation2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avcesar.com/source/actu/2123/image_actu_prev_0339104620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-compare.com/images/ext/philips-nettv-presentation.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 03-05-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik vraag me af of iemand daadwerkelijk net tv gaat gebruiken. De LDNA mogelijkheid met mijn huidige tv heb ik wel eens geprobeerd.. leuk maar sindsdien nooit meer gebruikt (misschien komt ook doordat er toch nog een hoop beperkingen zijn).
Liever zou ik zien dat die tv 50€ goedkoper was, dan koop ik er zelf wel een popcornhour bij.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:58:
Ik vraag me af of iemand daadwerkelijk net tv gaat gebruiken.
Is meer een extra feature dan dat je het echt gebruikt denk ik. Het gaat me met name om de overige verbeteringen. DLNA heb ik nooit gebruikt, maar klinkt ideaal. Als ik het goed begrijp kan je content op je netwerk afspelen, en zo te zien worden vele codecs (waaronder XviD en h.263) ondersteund? Scheelt toch weer een mediacenter... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 03-05-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ ja.. normaal wel, maar de philips ondersteund officieel alleen audio en foto's.. alleen mpeg1/2 speelt ie af, divx/xvid e.d. niet. Je kan dus wel een dvd-tje (vob files) bekijken maar bijv. ondertiteling werkt niet, net als dvd menu's.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2009 20:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, nou ja we zien wel. Ik zet sowieso mijn Mac Mini neer, dus dat komt wel goed.

Ik lees trouwens dat Ziggo eind mei CI+ in gaat voeren en dat de 2009 modellen van Philips (vrijwel?) allemaal beschikken over een benodigd CI+ slot. Kortom, het lijkt er op dat Ziggo + Philips straks gewoon gaat werken zonder externe decoder? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Ziggo-CI+-cam.jpg

Enige vraag die overblijft is of de nieuwe Philips modellen icm met de CI+ methode ook gewoon het Ziggo HDTV pakket kunnen decoderen?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 03-05-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Kortom, het lijkt er op dat Ziggo + Philips straks gewoon gaat werken zonder externe decoder? :)
Daar hoeft geen vraagteken achter, dat gaat gewoon werken :).
Enige vraag die overblijft is of de nieuwe Philips modellen icm met de CI+ methode ook gewoon het Ziggo HDTV pakket kunnen decoderen?
Yep, ook dat gaat lukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kom me ook maar eens mengen in het gesprek.

Als echte Sony adept heb ik tijden naar de X serie met backlight lopen kijken. Helaas pas vanaf 46 inch en dat is me toch iets te groot. Via de Samsung UE40B7020 die ik "live" heb gezien en waarvan ik al behoorlijk onder de indruk was kwam ik door het lezen van Digital Movie uit op de 40PFL9704 van Philips.

Als ik puur op de specs af ga is dit echt mijn ideale tv. LED backlight, 200Hz, een CL+ module (hier wel geen Ziggo, maar Alphacrypt doet het hier ook in Albrandswaard). Enige wat niet beslist er op had moeten zitten is het Ambilight. Het is best leuk, maar stelt wel eisen aan je opstelling. In de praktijk heb ik het zien werken voor een gestreepte muur (niet mooi!) en op een muur waar de tv schuin voor staat (effect is compleet weg)

Wat me echter opvalt is dat er nog zo verschrikkelijk weinig terug te vinden is op het internet over deze serie televisies. Nauwelijks tot geen testverslagen, zeer veel onduidelijkheid over de leverbaarheid. de prijs die ik hier gezien heb voor de 40 inch (rond de 2000 euro) lijkt me reeel. De Samsung staat bij de BCC voor 1800,-. Zeker niet de goedkoopste zaak, maar een aardig referentiepunt. Als de specificaties en de werkelijkheid dan ook een beetje overeen gaan komen, dan wordt dit zeker een opvolger van mijn good old 4:3 Sony CRT!

moet alleen niet weer een ander merk met een nog leuker toestel komen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Hallo allemaal,

Het lijkt dan bijna zover te zijn, de eerste nieuwe modellen doemen op in de winkels en al zelfs bij mensen thuis! Ik ga zelf voor een nieuwe LCD van Philips, met type nummer 37 PFL 8404. Ik wacht nog heel even met bestellen totdat ik zeker weet dat deze direct leverbaar is ... dat moet nu niet meer zo lang duren.

Ik ben met in de tussentijd even aan het verdiepen hoe deze te gaan plaatsen. Ik wil deze LCD eigenlijk "koud" tegen de muur monteren, ofwel, een kabelgoot in de muur infrezen en dichtsmeren, die mooi achter de LCD uitkomt. Maar nu het probleem: de te kiezen beugel! Deze hoeft eigenlijk niet aan te veel dingen te voldoen:

- Volgens het boekje compatible zijn met VESA MIS-F 200 200 8
- Het gewicht van de 37PFL8404 dragen (is zo'n 14 kg)
- Gewoon vaste, strakke montage (dus hoeft niet te draaien o.i.d.).

Aangezien ik van strak houdt, kwam ik op een mooie nieuwe beugel van Volgels uit: De EFW 8205, welke de LCD slechts 2cm van de muur af laat hangen. Erg mooi dus! Echter zou dit voldoende ruimte zijn om de COAX, netspanning en HDMI stekkers te gebruiken? Ik ga geen SCART meer gebruiken. Iemand tips?

Iemand anders nog goede, betaalbare suggesties voor mooie vlakke & vaste wandmontage? Thnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301047

Ik heb een vraag over het "beest" de cinema 21:9. Zat afgelopen weekend 2 filmpjes te kijken welke dus ook in de verhouding 21:9 gemaakt zijn, alleen de ondertitels maakten vrolijk gebruik van de zwarte rand onder de film . Op de cinema tv zal hierdoor de ondertitels wegvallen....? Ik las iets over een "ondertitel"modus die de ondertitels wel tevoorschijn tovert maar daarbij ook weer de zwarte balk? Daarbij ook een vervormd beeld om alles op het scherm te passen... Kloppen mijn veronderstellingen? zo ja, is toch het beoogde effect (cinema films beeldvullend zonder zwarte randen) toch bij iedere dvd/blueray MET ondertitels verziekt..... Of heb ik het mis?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 301047 op 04-05-2009 16:56 . Reden: typfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277104

Vraagje tussendoor, heb de 9604 bij de MM gezien en vind de lijst niet mooi, is de lijst van de 9700 serie van het zelfde materiaal/kleur. (de foto's van de 9604 zijn waarschijnlijk met flitser gemaakt in werkelijkheid is het dezelfde kleur als bv een samsung g600 mobieltje). Als de lijst meer richting 9803 gaat klopt de foto ook meer.
Nog 1 klein vraagje; is er iets bekend over de Aurea met CI+ dan wel NetTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Anoniem: 301047 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:54:
Ik heb een vraag over het "beest" de cinema 21:9. Zat afgelopen weekend 2 filmpjes te kijken welke dus ook in de verhouding 21:9 gemaakt zijn, alleen de ondertitels maakten vrolijk gebruik van de zwarte rand onder de film . Op de cinema tv zal hierdoor de ondertitels wegvallen....? Ik las iets over een "ondertitel"modus die de ondertitels wel tevoorschijn tovert maar daarbij ook weer de zwarte balk? Daarbij ook een vervormd beeld om alles op het scherm te passen... Kloppen mijn veronderstellingen? zo ja, is toch het beoogde effect (cinema films beeldvullend zonder zwarte randen) toch bij iedere dvd/blueray MET ondertitels verziekt..... Of heb ik het mis?
Niet alle BR-films hebben de ondertitels geheel of gedeeltelijk in de zwarte balken. Is dit wel het geval kan de TV het beeld naar bovenschuiven waardoor de ondertitels (weer helemaal) zichtbaar worden, maar dan mis je dus beeld aan de bovenkant.
De nieuwe BR-speler van Philips, als het goed is eind deze maand verkrijgbaar, kan echt de ondertitles in het beeld plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277104 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:32:
Vraagje tussendoor, heb de 9604 bij de MM gezien en vind de lijst niet mooi, is de lijst van de 9700 serie van het zelfde materiaal/kleur.
Ik kwam de volgende foto's tegen:

Afbeeldingslocatie: http://blog.fvdshop.be/wp-content/uploads/2009/02/47pfl9704h_60__front-product-shot-jpeg.jpg

47PFL9704H

Afbeeldingslocatie: http://blog.fvdshop.be/wp-content/uploads/2009/02/42pfl9604h_product-shot-front-jpeg1.jpg

42PFL9604H

Er lijkt dus inderdaad een tint verschil te zitten in de omlijsting van de 9704 en de 9604? Persoonlijk vind ik de grijziger metaal look van de 9704 mooier ogen... Heeft iemand de 9704 al in de winkel gesignaleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 04-05-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

wel lastig, vaak zijn de bekende illustraties flink gefotoshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

stunter

Ik heb de 9604 bij de mediamarkt in Rotterdam alexandrium gezien. Ik keek erg uit naar deze monitor maar de lijst viel me tegen kwa kleur zeker niet zo mooi als de 9803. De kleur is erg donker. Nu hoop ik dat de 9704 een stuk lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Dus het kleur verschil is dan blijkbaar echt aanwezig. :(

ps, ik weet niet of het werkt, maar hier een lichte review van de nieuwe modellen. Ik heb hem in de google translater staan.. dus de zinsopbouw is een beetje brak, maar wel NL ipv Frans ;)

klik

[ Voor 87% gewijzigd door RoyK op 05-05-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63989

Ik weet niet of deze al gepost zijn, maar hier nog wat meer info mbt de 9604:

http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/?C=M;O=D

En hier voor de 8404:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl8404h_12/?C=M;O=D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63989 op 05-05-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Inderdaad Rick, mooie info! Ze zijn links en rechts wel al ooit gepost volgens mij, maar niet in de definitieve vorm. Overigens is de officiële Philips site nu volledig aangepast aan de nieuwe modellen (dus ook de 8000 serie): klik! ... mooie LCD hoor ... dat gaat 'm voor mij worden in 37 inches... :)

Heeft verder nog iemand kunnen kijken naar mijn vraag over deze LCD aan de muur te bevestigen (zie: hier)? :P

Thnx!

PS: net nog een mooie eerste gebruikersreview gevonden van de 8404 in 42 inch :9~ :9~ :9~ ... hij is dus bijna direct leverbaar zou ik zeggen :D : klik!

[ Voor 16% gewijzigd door Troxel op 05-05-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Troxel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:52:
Inderdaad Rick, mooie info! Ze zijn links en rechts wel al ooit gepost volgens mij, maar niet in de definitieve vorm. Overigens is de officiële Philips site nu volledig aangepast aan de nieuwe modellen (dus ook de 8000 serie): klik! ... mooie LCD hoor ... dat gaat 'm voor mij worden in 37 inches... :)

Heeft verder nog iemand kunnen kijken naar mijn vraag over deze LCD aan de muur te bevestigen (zie: hier)? :P

Thnx!

PS: net nog een mooie eerste gebruikersreview gevonden van de 8404 in 42 inch :9~ :9~ :9~ ... hij is dus bijna direct leverbaar zou ik zeggen :D : klik!
Mooie beugel :). Ik was al van plan om zelf iets te gaan maken omdat die beugels allemaal zo ver van de wand zitten. Die van Vogels ziet er wat dat betreft goed uit :).

Ik wacht nog steeds op de 37PFL8404. Ik wil 'm eerst in werkelijkheid zien. De 37PFL9604 viel me wat tegen. Het design was niet zo mooi als het op de plaatjes lijkt. Qua beeldkwaliteit weet ik 't niet omdat hij niet goed stond ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Ik dacht de 42pfl9664 te kunnen combineren met de HSB4383, een nieuwe soundbar met draadloze subwoofer.

Ik heb het bij Philips nagevraagd: :/
U heeft ons gevraagd wanneer de HSB4383 in Nederland wordt uitgebracht.
Dit zal waarschijnlijk pas tegen December 2009 zijn.
Helaas dus. En eigenlijk ben ik op zoek naar een soundbar met BlueRay... en dat zit hier ook nog niet in.
Nu kijk ik naar de Samsung UE40B7020 met een HT-BD8200... Eens bij Samsung navragen wanneer die komt...

Keuzes, keuzes, keuzes mensen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een gebruikersreview van de 42PFL8404! (wel in het Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
En die had ik een paar posts terug al wel gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
PS: net nog een mooie eerste gebruikersreview gevonden van de 8404 in 42 inch :9~ :9~ :9~ ... hij is dus bijna direct leverbaar zou ik zeggen :D
Helaas is mijn leveringsdatum een dikke halve maand opgeschoven.. dus juich nog maar niet te vroeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Troxel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:10:
[...]

En die had ik een paar posts terug al wel gegeven :P
Ahhh weer te laat....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keanu_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:
[...]

Helaas is mijn leveringsdatum een dikke halve maand opgeschoven.. dus juich nog maar niet te vroeg ;).
halloo, ik ga ook voor de 8404 alleen weet ik niet voor hoeveel inch
ik zit zo'n 3 meter van me tv vandaan wat raden jullie mijn aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keanu_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18
Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:59:
[...]

halloo, ik ga ook voor de 8404 alleen weet ik niet voor hoeveel inch
Anoniem: 291978 in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

En dan heb ik er vast nog wel één of twee gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:59:
[...]halloo, ik ga ook voor de 8404 alleen weet ik niet voor hoeveel inch
Ik heb sinds vrijdag de 37pfl9604 en zit ongeveer 2.80m van de tv vandaan en ben blij dat ik geen maat groter heb genomen. Dus ik raad 37 inch aan. Maar er zullen genoeg mensen zeggen: hoe groter hoe beter. Het blijft iets persoonlijks. Ik vond wel dat in de winkel een 37 inch er klein uitzag. Zo klein dat ik erg ging twijfelen. Maar toen ik de doos open deed thuis was alle twijfel weg :-)

Voor de rest: WOW! Wat een beeld! Geweldige menustructuur. NetTV via WiFi is nogal traag. Maar ik ben altijd van mening geweest dat dit soort initiatieven (internet via tv) gedoemd is om te mislukken. Dus het is leuk dat het erop zit maar iets toevoegen, nee dat niet.
Oh, en de afstandsbediening is ook een stuk fijner dan die van de 9603!

Al met al ben ik superblij met onze aankoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Aidacra,

zou je misschien een fototje willen schieten voor ons? :) plllleasseeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door downing op 05-05-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Anoniem: 63989 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:40:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Ik heb hem besteld bij mokio.nl
Werd mij eerst verteld midden mei. Is nu eind mei/begin juni geworden..

ach ja niks aan te doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:27:
Aidacra,

Inderdaad! FOTOS!!! ;) Ben zeer benieuwd naar de grootte t.o.v. de omgeving, en naar de kleur van de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
RoyK schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:27:
Aidacra,

Ik zal mijn best doen om vandaag of morgen een paar foto's te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahahhaha _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ jij bent goed, maar weetje waarom ik steeds is herhaling val?? O-) O-)
omdat er niemand op gereageerd heeft :9 en niemand die even terug gaat kijken en mijn vraaag zal beantwoorden :z

dussss maar nog steeds weet ik het niet of ik voor de 37'' oif 42'' moet gaan :) ik wil hem met mijn blote ogen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301191

Een goede avond.

Ik wilde hier mij ook even laten horen.
Ik heb de 42PFL7404H-12 besteld omdat mij is verteld dat deze gelijk is aan de 42PFL8404H-12 maar dan zonder die lamp aan de achterkant en zonder nettv.
Beide zit ik toch niet op te wachten.
Ik heb hem besteld bij Correct in Rotterdam (welbekend)
Hij moet daar nu in de aanbieding 849,00 euro kosten.
Dat is naar mijn mening een hele scherpe prijs voor een gewone winkel.
Er is alleen een nadeel, hij zou op 5 mei te leveren zijn maar dat is nu uitgesteld tot begin juni.
Ik hoop niet dat dat nog langer gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158019

Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:03:
[...]

dussss maar nog steeds weet ik het niet of ik voor de 37'' oif 42'' moet gaan :) ik wil hem met mijn blote ogen zien
Je geeft het antwoord zelf al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Zoals beloofd wat foto's van de 37pfl9604 in mijn huiskamer. Het lijkt of de behuizing echt zwart is maar dat komt omdat dit gedeelte van de woonkamer nogal donker is. De kleur is donkergrijs-metallic. Héél erg mooi vind ik persoonlijk. Mooier dan licht grijs. Heb nooit begrepen waarom alles ineens zilver moest worden. Gewoon net als "vroegah": zwart 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3562/3505086726_88b9feaf18.jpg?v=0

Home menu
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3404/3504277167_547176a6b1.jpg?v=0

NetTV
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3571/3504278929_aeaecbe9d2.jpg?v=0

Ambilight
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3596/3505091472_de02f74e74.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Goed om te zien dat hij beschikbaar is in de winkels. Ambilight mag wat mij betreft meteen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Sparks.nl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:21:
Goed om te zien dat hij beschikbaar is in de winkels. Ambilight mag wat mij betreft meteen weer uit.
Tijdens gewone uitzendingen staat ambilight ook niet aan bij me. Voegt weinig toe. Maar bij een film voegt het echt wél iets toe vind ik. Terwijl ik twee jaar geleden een vriend van me uitlachte dat hij zoiets belachelijks op zijn tv had ;) Ambilight zal altijd een kwestie van smaak blijven natuurlijk en zegt niets over de beeldkwaliteit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Overigens...Het kan toch wel echt helemaal uit?
Ik ken trouwens ook mensen die het hebben. Ik vind het nog steeds erg irritant. Feestverlichting hoort niet thuis bij televisies.

[ Voor 58% gewijzigd door Sparks.nl op 05-05-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Sparks.nl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:40:
Ik ken trouwens ook mensen die het hebben. Ik vind het nog steeds erg irritant. Feestverlichting hoort niet thuis bij televisies.
Ja hoor, op de afstandsbediening zit onderaan een grote knop om het aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 22:02

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Anoniem: 301047 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:54:
Ondertitels worden als het goed is door de tv software altijd op hun vaste plek op het beeld neergezet. Als dat bijv. 3cm vanaf de onderkant is zul je ze op een 16:9 tv gedeeltelijk in de zwarte balk zien. Op deze 21:9 tv zullen ze echter gewoon netjes bovenop je film geplaatst worden. Ondertiteling word apart van de film opgeslagen dus dat is mogelijk :).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
i7x schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Ondertitels worden als het goed is door de tv software altijd op hun vaste plek op het beeld neergezet. Als dat bijv. 3cm vanaf de onderkant is zul je ze op een 16:9 tv gedeeltelijk in de zwarte balk zien. Op deze 21:9 tv zullen ze echter gewoon netjes bovenop je film geplaatst worden. Ondertiteling word apart van de film opgeslagen dus dat is mogelijk :).
Helaas, de plaats op het scherm staat vast op de mediadrager (DVD / Blu-Ray) en de speler plaatst de ondertitels in het beeld wat hij verstuurd naar een weergever.
DeTV zelf heeft niet de mogelijkheid ondertitels te verplaatsen. (klinkt ook logisch want het is één beeld wat van de speler naar de TV wordt verstuurd)
De nieuwe BR-Speler van Philips heeft WEL de mogelijkheid de ondertitels een nieuwe plaatst te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidacra schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:16:
Zoals beloofd wat foto's van de 37pfl9604 in mijn huiskamer. Het lijkt of de behuizing echt zwart is maar dat komt omdat dit gedeelte van de woonkamer nogal donker is. De kleur is donkergrijs-metallic. Héél erg mooi vind ik persoonlijk. Mooier dan licht grijs. Heb nooit begrepen waarom alles ineens zilver moest worden. Gewoon net als "vroegah": zwart 8)
Heb je ze ook ergens in het groot staan misschien?

Gr. Frank :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Sparks.nl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:40:
Ambilight is juist super, als je het uitzet mis je gelijk wat. Een donkere hoek in de meeste gevallen. Tevens is het ook erg rustgevend voor de ogen vind ik.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidacra schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:16:

[afbeelding]

Home menu
[afbeelding]

NetTV
[afbeelding]

Ambilight
[afbeelding]
de 37'' ziet er klein uit :? :? of is je meubilair groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Anoniem: 291978 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:50:
[...]

de 37'' ziet er klein uit :? :? of is je meubilair groot?
Haha Benim, jij hebt wat met maten of niet?! Nou ... 37 inch ... = 37 inch! Voor de volledigheid 94cm. Natuurlijk is het wel zo dat deze TV een mooie dunne rand heeft ... maar daar blijft 't beeld gewoon 't zelfde door hoor. Foto's zijn een beetje van boven genomen, vandaar dat 't optisch wat "scheef" eruit ziet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Troxel op 06-05-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Anoniem: 291978 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:50:
[...]de 37'' ziet er klein uit :? :? of is je meubilair groot?
Wat ik al zei, ik zit op een kleine 3 meter afstand en vind hem perfect qua grootte. Inderdaad vertekent het beeld wat aangezien ik stond toen ik de foto's nam. Hiervoor had ik een 80cm CRT tv dus wellicht ben ik sneller tevreden. Maar zeker met geen HD beeld is groter dan 37 inch bij mij veel te groot! Tegen de tijd dat echt álles HD is (over een jaar of 5, 6, 7...) dan ben ik weer toe aan een andere TV. En dan mss een maatje groter.

Maar het lijkt erop dat het enige dat voor jou telt de grootte van het scherm is. Hoe ver zit je er vandaan? 3m toch? Kijk je analoog/digitaal? heb je een blu-ray speler (PS3). Wat is je budget? Anders is misschien de 21:9 Cinema wat voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wooldoor schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:49:
Ambilight is juist super, als je het uitzet mis je gelijk wat. Een donkere hoek in de meeste gevallen. Tevens is het ook erg rustgevend voor de ogen vind ik.
Zoals gezegd, het is erg persoonlijk. Zelf heb ik het altijd aan staan en ik mis het inderdaad als het uit staat. Anderen vinden het irritant, maar dat moet iedereen zelf weten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:31
Aidacra schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:42:
[...]

Ik zal mijn best doen om vandaag of morgen een paar foto's te posten :)
@Aidacra:

Is het mogelijk om 2 uitzendingen naast elkaar te tonen PIP.

Hij heeft maar 1 tuner dus zal niet 2 analoge uitzendingen kunnen, maar misschien wel 1 analoog en 1 digitaal.
En kan hij bijv. hdmi 1 en hdmi 2 naast elkaar tonen. Handig als je er een pc aan hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Troxel schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:14:
[...]

Haha Benim, jij hebt wat met maten of niet?! Nou ... 37 inch ... = 37 inch! Voor de volledigheid 94cm. Natuurlijk is het wel zo dat deze TV een mooie dunne rand heeft ... maar daar blijft 't beeld gewoon 't zelfde door hoor. Foto's zijn een beetje van boven genomen, vandaar dat 't optisch wat "scheef" eruit ziet :)
hahahhaha ja ik heb wat met maten, ik weet niet of de 8404 even brede randen heeft ik denk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidacra schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:44:
[...]

Wat ik al zei, ik zit op een kleine 3 meter afstand en vind hem perfect qua grootte. Inderdaad vertekent het beeld wat aangezien ik stond toen ik de foto's nam. Hiervoor had ik een 80cm CRT tv dus wellicht ben ik sneller tevreden. Maar zeker met geen HD beeld is groter dan 37 inch bij mij veel te groot! Tegen de tijd dat echt álles HD is (over een jaar of 5, 6, 7...) dan ben ik weer toe aan een andere TV. En dan mss een maatje groter.

Maar het lijkt erop dat het enige dat voor jou telt de grootte van het scherm is. Hoe ver zit je er vandaan? 3m toch? Kijk je analoog/digitaal? heb je een blu-ray speler (PS3). Wat is je budget? Anders is misschien de 21:9 Cinema wat voor je ;)
ik zit ook zo'n van 3 meter afstand. over een paar jaar ga ik verhuizen en wil dan nog steeds mijn philips meenemen. en dan wordt de afstand alleen maar groter. duss misschien wel 4 of 5 meter. dus daarom twijfel ik tussen de 37 en 42, want dan zal de 37 te klein zijn.

Mijn budget is rond de 1000 of ietsie meer, dus de 37'' of de 42 zal geen probleem zijn. ik kijk de meeste kanalen analoog, ik heb geen blurayspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt Aidacra voor de fotos! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Anoniem: 291978 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:25:
[...]

ik zit ook zo'n van 3 meter afstand. over een paar jaar ga ik verhuizen en wil dan nog steeds mijn philips meenemen. en dan wordt de afstand alleen maar groter. duss misschien wel 4 of 5 meter. dus daarom twijfel ik tussen de 37 en 42, want dan zal de 37 te klein zijn.

Mijn budget is rond de 1000 of ietsie meer, dus de 37'' of de 42 zal geen probleem zijn. ik kijk de meeste kanalen analoog, ik heb geen blurayspeler
Tja, 4 à 5 meter zou ik wel voor de 42 inch gaan. Maar op drie meter en dan analoog kijken zou ik niet op 42 ich willen doen. Of nu een 37 inch nemen en als je over een paar jaar verhuisd deze op de slaapkamer :-) En dan een 47 inch in de woonkamer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
RoyK schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:51:
Bedankt Aidacra voor de fotos! ;)
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Aidacra schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:15:
[...]

Tja, 4 à 5 meter zou ik wel voor de 42 inch gaan. Maar op drie meter en dan analoog kijken zou ik niet op 42 ich willen doen. Of nu een 37 inch nemen en als je over een paar jaar verhuisd deze op de slaapkamer :-) En dan een 47 inch in de woonkamer :9~
Ik vind 47" op anderhalve meter zelfs prima. Zolang je maar geen analoog gaat kijken :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:41
Een voorpublicatie van de 40PFL9704H folder...
http://www.awe-europe.com/documents/40pfl9704h_leaflet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ik kreeg een beetje het idee dat de PFL9804 serie niet (meer) bestond omdat LED backlight over was gegaan in de PFL9704 serie. Maar nu lees ik opeens dat er toch wel een PFL9804 is? Wat is nu het verschil tussen de PFL9804 en de PFL9704 reeks?

ik praat nonsense, er is helemaal geen 9804... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 06-05-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een paar foto's van de 32PFL9604 van hier.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/4594/cimg5222.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9004/cimg5241.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/7985/cimg5224f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8901/cimg5244.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/8286/cimg5242n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/1163/cimg5243.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3320/cimg5245.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/7590/cimg5233.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/9890/cimg5227.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 160310 op 06-05-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Wooldoor schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Ik vind 47" op anderhalve meter zelfs prima. Zolang je maar geen analoog gaat kijken :P
Ik weet niet of deze link ooit al eens gepost is in dit topic maar het is een handig tooltje om de optimale kijkafstand te berekenen. Let wel, gebasseerd op oplossend vermogen van de ogen. Dus je persoonlijke voorkeur kan anders zijn.

http://www.carltonbale.com/home-theater/home-theater-calculator/

veel plezier ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Aidacra schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:15:
En dan een 47 inch in de woonkamer :9~
Ik heb nu bijna een jaar een 47" en dat went heel snel. Als ik over een paar jaar een 60" kan kopen voor de prijs die de 47" me kostte dan denk ik dat ik weer overstap :P Jij zal misschien tegen die tijd ook wel wat groters dan 47" willen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Zoals gezegd, het is erg persoonlijk. Zelf heb ik het altijd aan staan en ik mis het inderdaad als het uit staat. Anderen vinden het irritant, maar dat moet iedereen zelf weten.
Zijn er eigenlijk mensen met ambilight die het altijd uit hebben staan, vraag ik me dan af. Ik lees vaak dat mensen het niks vinden, maar zitten daar ook mensen tussen die een vergelijking kunnen maken?

Het leek mij ook niet bijzonder maar de kwaliteit TV die ik wilde was er niet zonder, nu zou ik niet meer zonder willen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jheroun op 06-05-2009 15:16 . Reden: zinsopbouwverbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foobalicious schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:49:
[...]

Ik weet niet of deze link ooit al eens gepost is in dit topic maar het is een handig tooltje om de optimale kijkafstand te berekenen. Let wel, gebasseerd op oplossend vermogen van de ogen. Dus je persoonlijke voorkeur kan anders zijn.

http://www.carltonbale.com/home-theater/home-theater-calculator/

veel plezier ermee...
ik snap dus helemaaal niks van die calculator OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301325

Hallo kan iemand mij helpen aan de specs van de Philips 42PFL8684.
Dit zou een beschermt type moeten zijn die overeen komt met de Philips 42PFL8404 maar dan iets uitgebreider maar voor dezelfde prijs.
Ik heb me laten vertellen dat over dit type(42PFL8684) geen prijzen en/of specs te vinden zijn op internet.
Vandaar mijn vraag en is er hier wellicht iemand die mij verder kan helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 301325 op 22-05-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Anoniem: 291978 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:01:
[...]

ik snap dus helemaaal niks van die calculator OMG
(poging tot) korte handleiding kijkafstandcalculator:

- In de blauwe vakjes kun je zelf wat invullen.

* Screen Aspect Ratio: laat hier 1.78 staan (= 1.78:1 wat gelijk is aan 16:9, ofwel breedbeeld)
* Screen size: spreekt voor zich bijv. 37 inch
* Screen Gain en Projector Brightness zijn hier niet van toepassing
* Hor. vert. resolution: voor Full HD is dit 1920x1080 (horxver), voor standaard TV is dit 720x576
* Actual seating distance (first row): zitplaats dichtst bij de TV
* Actual seating distance (last row): zitplaats verst van de TV
* Anamorphic front project les: no

* Visual Acuity ...: laat hier 20 staan. Dat is voor normale ogen. Een kleiner getal is voor 'betere' ogen.

Als je de getallen invult dan laat de calculator in het vak Viewing distances and Brightness de ideale kijkafstanden zien voor de desbetreffende resolutie (HD of SD). En dit voor verschillende standaarden (THX, SMPTE) en voor wat betreft het oplossend vermogen van ogen.

Zo kun je zien dat wanneer je naar HD kijkt je dichter bij de TV moet zitten dan bij SD. Dit heeft te maken met het oplossend vermogen van je ogen. Bij een bepaalde afstand zien je ogen geen verschil meer tussen een resolutie van 1920x1080 en 720x576. Zo kun je ook zien dat voor de meeste huiskamers een resolutie van 1920x1080 eigenlijk onzin is.

Voorbeeld:
Voor een 37 inch TV geldt:
Ideale kijkafstand Full HD: 1.47 m
Ideale kijkafstand SD : 3.91 m

Voor een 50 inch TV geldt:
Ideale kijkafstand Full HD: 1.98 m
Ideale kijkafstand SD : 5.29 m

Natuurlijk zijn deze afstanden geen kijkharde grenzen maar het geeft wel te denken over de zin en onzin van Full HD en grote schermen (op een 50 inch Tv kun je niet echt fatsoenlijk naar een SD uitzending kijken in een normale huiskamer)

Ik hoop dat dit het e.e.a. wat verduidelijkt. Zo niet dan laat maar weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

foobalicious schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:54:
[...]
..een heel verhaal..

Ik hoop dat dit het e.e.a. wat verduidelijkt. Zo niet dan laat maar weten :-)
Hier kom je dus in de discussie terecht in hoeverre HD realistisch is in de woonkamer. Wie gaat er op 2 meter van zijn 50 inch scherm zitten, enkel en alleen om het voordeel van HD te zien? Niemand toch (of ben ik nou zo ouderwetsch?)
Feit blijft dat de meeste mensen tussen de 3 en 4 (misschien 5) meter van hun toestel zitten. Volgend feit is dat de (digitale) signalen verre van (full)HD zijn (behoudens BR). In jouw voorbeeld zou je dus praktisch gezien voor de gemiddelde woonkamer op en rond een 40 inch scherm uit komen.

Kijk je veel BR films en wil je dat ook als dusdanig ervaren, tja, dan heb je meer aan een groter scherm.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 75167 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:47:
Hmmm ik kreeg een beetje het idee dat de PFL9804 serie niet (meer) bestond omdat LED backlight over was gegaan in de PFL9704 serie. Maar nu lees ik opeens dat er toch wel een PFL9804 is? Wat is nu het verschil tussen de PFL9804 en de PFL9704 reeks?
Waar zie je iets over een 9804 dan? Ik heb 'm in dit topic nog niet langs zien komen...
ppaddo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:23:
Hier kom je dus in de discussie terecht in hoeverre HD realistisch is in de woonkamer. Wie gaat er op 2 meter van zijn 50 inch scherm zitten, enkel en alleen om het voordeel van HD te zien? Niemand toch (of ben ik nou zo ouderwetsch?)
Niet iedereen koopt ook een mega-grote TV, maar de optie is er. Er zijn twee redenen waarom HD voor veel mensen op dit moment niet belangrijk is: de meeste mensen kijken 'normaal' TV, waarop nog erg weinig HD wordt uitgezonden, en de meeste mensen hebben om HD uberhaupt te kunnen zien een te kleine TV / te grote kijkafstand (wat foobalicious al zegt).

Maar mensen die videofiel zijn (net zoals audiofiel, maar dan voor beeld?) en wel veel HD materiaal hebben en dat willen zien, die kiezen toch voor een grotere TV of kortere kijkafstand. Sinds de eerste keer dat ik iets in HD zag was ik meteen verslaafd. Ik vind mezelf niet meteen videofiel, maar ik heb nu een 42" en zit op 2 meter afstand. Ik kijk vrijwel alleen nog maar HD (720p series, 1080p films*). Ik zou echt geen kleinere TV of grotere afstand meer willen.

* Het is natuurlijk wel twijfelachtig of ik, zeker met bewegende beelden, het verschil tussen 720p en 1080p echt kan zien, maar volgens de calculator kan het, en het effect is natuurlijk ook psychologisch: ik weet dat ik naar 1080p zit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:12:
Waar zie je iets over een 9804 dan? Ik heb 'm in dit topic nog niet langs zien komen...
ik kan niet goed lezen denk ik 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 06-05-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 11:55
Uitgebreide Tweakers.net review van de nieuwe Cinema 21:9 :

reviews: De Philips Cinema 21:9 breed uitgemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:56
Iedereen bedankt voor alle bijdrages hier. Eén ding is mij nog niet duidelijk en dat is wat SD nu precies is.
Ik kijk eigenlijk alleen maar TV en een enkele DVD. De TV is het standaard digitale pakket van Ziggo.
Begrijp ik het nu goed dat ik dus dan altijd SD kijk? Pas bij BlueRay en een paar extra kanalen heb je HD.

Volgens t verhaal van foobalicious zou ik dan op 2m 80 zittend niet eens een 37" kunnen neer zetten. :'(
Maar op die afstand lijkt me een 32" toch wel erg klein.
Ik liep te twijfelen tussen de 37PFL9604, 42PFL9664 en de 40PFL9704. Een 24" is waarschijnlijk net te groot voor de plek waar hij moet komen te staan. Maar misschien kan de 9664 met zijn extra smalle rand kan er waarschijnlijk wel staan. Maar die is duurder al krijg je dan wel weer betere specs daarvoor terug.

Dus wie o wie kan me meer zeggen over wat nu precies SD is en wat op 2m 80 een goede beelddiagonaal is?

edit: scherm maten gecorrigeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Skipper_NH op 07-05-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58
Skipper_NH schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:14:
Iedereen bedankt voor alle bijdrages hier. Een ding is me nog niet duidelijk en dat is wat SD nu precies is.
Ik kijk eigenlijk alleen maar TV en een enkele DVD. De TV is het standaard digitale pakket van Ziggo.
Begrijp ik het nu goed dat ik dus dan altijd SD kijk? Pas bij BlueRay en een paar extra kanalen heb je HD.

Volgens t verhaal van foobalicious zou ik dan op 2m 80 zittend niet eens een 37" kunnen neer zetten. :'(
Maar op die afstand lijkt me een 32" toch wel erg klein.
Ik liep te twijfelen tussen de 37PFL9604, 42PFL9604 en de 40PFL9664.
Dus wie o wie kan me meer zeggen over wat nu precies SD is en wat op 2m 80 een goede beelddiagonaal is?
SD staat voor Standard Definition (TV /DVD etc). Kom je ook wel tegen als 480i of 480p (voor NTSC), en als 576i of 576p (voor PAL).
HD staat dan natuurlijk voor High Definition. Kom je verder ook tegen als 720p, 1080i en 1080p.

Voor jouw gebruik is een 37 inch lcd perfect. Als je vaak film kijkt is het prettig om zo groot mogelijk te kopen. Kleiner dan 37 inch is niet aan te raden. Het aangeboden signaal zal in de nabije toekomst steeds beter worden en dan wil je een grotere tv.
Ik zit ook op bijna 3 meter en overweeg ook de 37PFL9604, 37PFL8404 of een Sony 37W5500. Ik verwacht dat de 9604 het mooiste beeld en geluid gaat geven bij SD kijken. Nog even afwachten.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SD is standard definition, HD high definition. HD zie je alleen via gameconsoles (XBOX360/PS3, wii doet geen HD), bluray (of hd-dvd), gedownloade content of een UPC/ziggo HDTV box en pakket. En dan moet het ook aangesloten zijn via component of HDMI, scart en composiet doen geen HD.

En koop een maat die je mooi vindt, de grootste die je budget toelaat, zou ik zeggen :). Al die rekenmodellen zijn zeer discutabel en, zoals iemand al zei, gebaseerd op iemand die normaal ziet. Ik was vorig jaar op een seminar over HD waarbij de eerste sessie ook inging op die "je hebt niks aan zo'n grote TV" discussies. Feitelijk is het oplossend vermogen van het oog nog veel groter dan al die THX normen roepen. Hoe goed een "normaal" persoon ziet is ook gebaseerd op het 20/20 vision systeem van de amerikanen wat al erg oud is. In Japan werkt men aan Ultra HD TV, 16x zoveel pixels als fullHD. Dat begint als het geconcentreerd is op het middengebied waar je naar kijkt (wel een groot scherm dus) pas dicht in de buurt te komen van het oplossend vermogen van je ogen.

In mijn visie (pun not intented) zie je het verschil tussen SD en HD ready (720p) bijna altijd. Ook vanaf 5 meter op een 32" TV. Vooral in games of applicaties zie je meteen dat je meer pixels hebt om dingen in te zetten. Het verschil tussen HD ready en Full HD is minder zichtbaar met te kleine TV's of grote afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skipper_NH schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:14:
Ik liep te twijfelen tussen de 37PFL9604, 42PFL9604 en de 40PFL9664. De 42" is waarschijnlijk net te groot voor de plek waar hij moet komen te staan. De 9664 met zijn extra smalle rand kan er waarschijnlijk wel staan. Maar die is duurder al krijg je dan wel weer betere specs daarvoor terug.

De 9604 is enkel in 32 en 37 inch beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Correct geeft al prijzen van de (42)40pfl9704H 2199,-- en 46pfl9704H 2699,--
http://www.correct.nl/zoekart.php?ZOEKNAAM=pfl9704

[ Voor 2% gewijzigd door Hydraulic op 07-05-2009 13:49 . Reden: typefout prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Correct zegt de 40PFL9704H 1e week Juni te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

holy******

dat zijn stevige prijzen zeg. :( Ik ben het even helemaal kwijt wat ik wil. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met de zoektocht naar een nieuwe tv. Eerst in de 42" sigment gekeken, maar toch stiekem naar de 47" aan het koekeloeren. Het 2 kanaals ambilight lijkt mij zo een donker geheel boven de tv te geven. Daar ben ik bang voor. Maar de 3 kanaals kost alweer 2 ruggen. Pittig prijsje en dan te bedenken dat je dan niet voorzien ben van de laatste ins en outs zoals rgb backlights en 200mhz.

Gek genoeg lijken nu goedkopere tv's ineens niet goed genoeg meer voor mij. en de 46 staat gewoon voor 2700 euro te koop. Dat kan ik niet betalen :(

jammer, ik had gehoopt dat hij een stuk dichter in de buurt van de 2 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158019

RoyK schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:14:
holy******

dat zijn stevige prijzen zeg. :( Ik ben het even helemaal kwijt wat ik wil. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met de zoektocht naar een nieuwe tv. Eerst in de 42" sigment gekeken, maar toch stiekem naar de 47" aan het koekeloeren. Het 2 kanaals ambilight lijkt mij zo een donker geheel boven de tv te geven. Daar ben ik bang voor. Maar de 3 kanaals kost alweer 2 ruggen. Pittig prijsje en dan te bedenken dat je dan niet voorzien ben van de laatste ins en outs zoals rgb backlights en 200mhz.

Gek genoeg lijken nu goedkopere tv's ineens niet goed genoeg meer voor mij. en de 46 staat gewoon voor 2700 euro te koop. Dat kan ik niet betalen :(

jammer, ik had gehoopt dat hij een stuk dichter in de buurt van de 2 kwam.
Ligt er toch helemaal aan waar je hem koopt. Correct is een normale winkel, geen webshop.. Ze vragen voor de 37PFL9604 1399,- terwijl ik hem heb gekocht voor 1099,-. Op een bedrag van 2700,- is dat verschil waarschijnlijk nog een stuk groter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158019 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Ligt er toch helemaal aan waar je hem koopt. Correct is een normale winkel, geen webshop.. Ze vragen voor de 37PFL9604 1399,- terwijl ik hem heb gekocht voor 1099,-. Op een bedrag van 2700,- is dat verschil waarschijnlijk nog een stuk groter..
waar heb je hem gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Ja dat is waar Juulke. Bovendien moet ik me maar eens afvragen wat ik nou wil. Ik ben van 42" naar 47" gegaan met zoeken. We zitten op zo ongeveer 3,5 meter afstand. Zit daar nou zo enorm veel winst in om voor de 47" te gaan?

De 42" is leuk te betalen: http://www.kieskeurig.nl/...philips/42pfl9703/278925/ a 1360 euro bij de goedkoopste

en dan toch ambilight 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301325

Is er al bij iemand iets bekend over de 42PFL8684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:14:
...Het 2 kanaals ambilight lijkt mij zo een donker geheel boven de tv te geven. Daar ben ik bang voor. Maar de 3 kanaals kost alweer 2 ruggen. Pittig prijsje en dan te bedenken dat je dan niet voorzien ben van de laatste ins en outs zoals rgb backlights en 200mhz...
Volgens mij kloppen de specs niet bij correct. Andere bronnen hebben het voor de 52PFL9704H toch echt over 200Mhz en (o.a.) Ambilight Spectra 3, WiFi, CI+, LED backlight, etc etc. Volgens mij redelijk voorzien van de laatste ins en outs dus en mét 3 kanaals ambilight...

Hopelijk kloppen de prijzen wel een beetje, want ik was eerlijk gezegd bang dat het topmodel van de 9000 reeks naar de € 4000,- zou gaan (ik zie bijvoorbeeld ook € 3.641,75 genoemd worden) dus € 3000,- is een stuk schappelijker.... :) Nog steeds een smak geld weliswaar...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 07-05-2009 17:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.