[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:
  • 611.725 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293258

nee sorry heb ik niet gevraagd :?
Mr Magic schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Heb je ook gevraagd welke maat wanneer komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik las op AV Forums dat enkele mensen een opstarttijd hadden van 20-25 seconden voor de 9604 en 9664 televisies. Dat lijkt mij wel heel erg lang!

Hier op dit forum wordt daar niet over geklaagd. Betekent dit dat niet voorkomt, of wordt dit geaccepteerd zonder te mopperen?

Wat zijn de ervaringen van de bezitters van bovengenoemde tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307302

ruud3822 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:52:
Ik las op AV Forums dat enkele mensen een opstarttijd hadden van 20-25 seconden voor de 9604 en 9664 televisies. Dat lijkt mij wel heel erg lang!

Hier op dit forum wordt daar niet over geklaagd. Betekent dit dat niet voorkomt, of wordt dit geaccepteerd zonder te mopperen?

Wat zijn de ervaringen van de bezitters van bovengenoemde tv's?
Helaas geldt dit ook voor de 8404. Ik vind het behoorlijk irritant. Na 16 seconden heb je beeld, maar vervolgens werkt de afstandsbediening pas 14 seconden later. Dus een halve minuut voor je TV volledig functioneert. Veel te lang naar mijn mening en onbegrijpelijk, aangezien oudere Philips TV's hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Anoniem: 307302 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Helaas geldt dit ook voor de 8404. Ik vind het behoorlijk irritant. Na 16 seconden heb je beeld, maar vervolgens werkt de afstandsbediening pas 14 seconden later. Dus een halve minuut voor je TV volledig functioneert. Veel te lang naar mijn mening en onbegrijpelijk, aangezien oudere Philips TV's hier geen last van hebben.
Heb ik ook last van ja. Ik zet de TV aan en ga vervolgens een boterham smeren voordat ik het ochtendnieuws kan volgen, op die manier valt 't mee. Ach, ik vind het niet heel storend maar als je 'even snel' je TV aan wilt zetten dan valt 't behoorlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Op dit moment twijfel ik heel erg tussen 2 Philips modellen. 37PFL8404h en de iets grotere 42PFL7404h. Voor zover ik kan vinden zijn de schermen nagenoeg gelijk op enkele features na; ambilight, netTV, en de afspeelformaten die de tv aankan. Qua beeldkwaliteit moeten ze volgens mij gelijk zijn verder.

Nou vond ik echter in de FAQ voor aankooptips de tip om bij koopinfo.nl te kijken (de 8404 staat hier sowieso nog niet op). Hierbij verdwijnt de 7404 uit de selectie op het moment dat ik kies dat ik "snelle beelden" wil zien. Volgens Philips geeft de 100Hz en 3ms responstijd juist een scherpe weergave van films en sport. Nu begrijp ik dat bij dit laatste marketingpraatjes een grote rol spelen, maar bij het zien van de televisie in de winkel had ik zelf ook het idee dat snelle beelden netjes werden weergegeven.

Kan iemand zijn/haar licht daar eens op schijnen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik wil graag de 37PFL8404 aan schaffen, maar als ik bij de specificaties van dit toestel kijk zie ik nergens staan dat hij over een DVB-C HD Tuner beschikt. Als ik daarentegen bij de specificaties van een 42" kijk staat de HD tuner er wel bij. Kan toch niet zo zijn dat de 42'' hem wel heeft en de 37" niet, of wel? :?

Kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311838

Hoi daar,

heb sinds een week een 47/8404. Met wat problemen gekocht bij It's, maar dat is goed opgelost.
Omdat ik geen zin had een ethernetkabel te trekken heb ik een Linksys Powerline network set gekocht, en na wat omwegen Nettv werkend gekregen.
Alleen op mij pc zie ik bij de mediaplayer geen TV, dus dat moet ik nog oplossen, iemand een idee hoe ik de TV met mediaplayer kan verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Croccifixio83 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:02:
Ik wil graag de 37PFL8404 aan schaffen, maar als ik bij de specificaties van dit toestel kijk zie ik nergens staan dat hij over een DVB-C HD Tuner beschikt. Als ik daarentegen bij de specificaties van een 42" kijk staat de HD tuner er wel bij. Kan toch niet zo zijn dat de 42'' hem wel heeft en de 37" niet, of wel? :?

http://www.consumer.phili...UMER/LCD-TV+37PFL8404H-12

Hier staat het volgens mij gewoon bij de productgegevens: Tabblad "kenmerken" en dan het stukje "geschikt voor digitaal".

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 09-08-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 11:07
[...]

Zou dit niet door de NETTV toevoeging kunnen komen? Dit is iets wat bij de nieuwe modellen zit. Ik ben dan wel benieuwd of een 7404 dan wel sneller opstart omdat daarin NETTV ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
Romoni schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Zou dit niet door de NETTV toevoeging kunnen komen? Dit is iets wat bij de nieuwe modellen zit. Ik ben dan wel benieuwd of een 7404 dan wel sneller opstart omdat daarin NETTV ontbreekt.
Als dit inderdaad door Net TV komt, is dit dan eventueel standaard uit te zetten en zodoende wel een snelle opstarttijd te hebben? Wanneer je dan toch gebruik wilt maken van Net TV, dan zet je hem tijdelijk even aan (niet ideaal, maar kan me voorstellen dat dit een betere oplossing is dan telkens een halve minuut wachten tot je tv kunt kijken).

Kan iemand dit op zijn/haar toestel uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruud3822 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:05:
[...]

Als dit inderdaad door Net TV komt, is dit dan eventueel standaard uit te zetten en zodoende wel een snelle opstarttijd te hebben? Wanneer je dan toch gebruik wilt maken van Net TV, dan zet je hem tijdelijk even aan (niet ideaal, maar kan me voorstellen dat dit een betere oplossing is dan telkens een halve minuut wachten tot je tv kunt kijken).

Kan iemand dit op zijn/haar toestel uitproberen?
Ik zou nettv wel willen uitzetten, maar zou niet weten hoe. Ik heb wel geprobeerd op te starten zonder netwerkkabel erin en dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Romoni schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

duurt hier +/- 25sec met een 7404, en omdat mijn alpahcrypt niet lekker werkt met de tv of anders om, ben ik +/- 1 minuut verder voordat ik pas beeld heb :'( (ik hoop dat het met de nieuwe ci+ cam wel beter gaat werken, maar wat ik zo lees.. denk ik het niet... heeft er weinig mee te maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280735

Anoniem: 307302 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Ik zou nettv wel willen uitzetten, maar zou niet weten hoe. Ik heb wel geprobeerd op te starten zonder netwerkkabel erin en dat maakte geen verschil.
Volgens mij heeft het niets met NETTV te maken.
Ik denk dat het gewoon het initialiseren van de receiver en dergelijke is.
Maar ik vind het inderdaad hinderlijk dat hij al na 15 seconden beeld en geluid geeft maar pas 5 tot 10 seconden daarna kun je het geluid zachter zetten.
Ik denk dat ze hier nog wel wat kunnen verbeteren.
We zijn nu eigenlijk weer terug in het buizen tijdperk waar je ook moest wachten tot hij warm was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Noodle schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:34:
[...]
(ik hoop dat het met de nieuwe ci+ cam wel beter gaat werken, maar wat ik zo lees.. denk ik het niet... heeft er weinig mee te maken )
Nou het zou toch kunnen. Ik heb even in de specs gekeken en er zijn mogelijkheden tot cachen van authenticatie gegevens. De vraag is natuurlijk hoe ze het hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
[...]

Dit komt omdat het ding op Linux draait verwacht ik. Het is gewoon een pc geworden.
Er zit ook een volledige browser in e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sparks.nl schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:56:
[...]
Dit komt omdat het ding op Linux draait verwacht ik. Het is gewoon een pc geworden.
Er zit ook een volledige browser in e.d.
Nou, omdat het een embedded linux is, hoeft het niet gelijk traag te zijn met opstarten hoor.
Er zijn meer systemen die Linux draaien en bloed snel zijn. Ik denk eerdere dat het gewoon nog niet hellemaal is wat het moet worden. Ik heb bijvoorbeeld ook gemerkt dat het vooral in de menu's wat trager is. Vooral in het kanalen scherm, als je daar een andere lijst selecteert lijkt het soms of hij vast loopt. dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat hij de nieuwe lijst op moet halen maar het is verrekte irritant omdat hij ook niet meer reageert. Maar goed ik hoop dat Philips all die problemen nog oplost en dat het vanzelf beter gaat worden. Mij ging het vooral om de beeldkwaliteit en daar is niets op aan te merken, echt niets dan lof hierover d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
Anoniem: 280735 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

Maar goed ik hoop dat Philips all die problemen nog oplost en dat het vanzelf beter gaat worden. Mij ging het vooral om de beeldkwaliteit en daar is niets op aan te merken, echt niets dan lof hierover d:)b
Je bedoelt hopelijk dat het wordt opgelost d.m.v. een firmware update, en niet pas in de 2010/2011 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruud3822 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:43:
[...]
Je bedoelt hopelijk dat het wordt opgelost d.m.v. een firmware update, en niet pas in de 2010/2011 modellen?
Natuurlijk! :9 en het liefst nog voor de <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Heb zelf een 42PFL7404 en baal een beetje over de plaatsing en vooral grootte van de menu's.
Probeer maar eens je scherm te kalibreren met een dvd waarbij de instellingsmenu's meer dan 1/3 van
je scherm in beslag nemen.
Wil eigenlijk een simpel numeriek,en vooral klein, menuutje tijdens instellen helderheid,contrast etc.
Lijkt nu wel zo'n senioren telefoon met van die reusachtige knoppen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Croccifixio83 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:02:

Anoniem: 93400 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

http://www.consumer.phili...UMER/LCD-TV+37PFL8404H-12

Hier staat het volgens mij gewoon bij de productgegevens: Tabblad "kenmerken" en dan het stukje "geschikt voor digitaal".
Simpel antwoord: Ja, HD werkt prima. Ik gebruik het hier op m'n 37PFL8404 i.c.m. AlphaCrypt naar alle tevredenheid :).
PJzzz schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:43:
Heb zelf een 42PFL7404 en baal een beetje over de plaatsing en vooral grootte van de menu's.
Probeer maar eens je scherm te kalibreren met een dvd waarbij de instellingsmenu's meer dan 1/3 van
je scherm in beslag nemen.
Wil eigenlijk een simpel numeriek,en vooral klein, menuutje tijdens instellen helderheid,contrast etc.
Lijkt nu wel zo'n senioren telefoon met van die reusachtige knoppen ;-)
Dit geldt ook voor de kanaalnamen, die vond ik ook al wat aan de lompe kant maar je kunt ze alleen maar nóg groter maken :X.

[ Voor 43% gewijzigd door Wouter! op 10-08-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 11:35
Hier een Duitse pdf met veel informatie over de nieuwe LCD's:

http://www.solar-elektro....+Zentralschulung+2009.pdf

Een deel van de info overlapt met de uitgebreide info uit de "Portugal pdf" uit maart van dit jaar
( http://www.digitalnewsroo...vent-Portugal-2009-TV.pdf ), maar er zit ook veel nieuwe info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Ook daar kan ik helaas geen info vinden over de afmetingen en gewichten van de 9704 serie.
Heeft iemand hier daar een informatiebron van?
(laatste keer dat ik heb gekeken, kon ik het ook niet op de site van philips vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
De maten en gewichten staan in mijn ervaring altijd in de product folder voor het betreffende product (pdf) op de Philips site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
idd, maar volgens mij staat die folder nog niet online :)

hmm, de directory voor de 42" is al wel aangemaakt, maar nog leeg:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9704h_10/

de 46":
http://www.p4c.philips.com/files/4/46pfl9704h_12/

en ook voor de 47" (Da's vaag)
http://www.p4c.philips.com/files/4/47pfl9704h_10/

zelfde geldt voor de 52"
http://www.p4c.philips.com/files/5/52pfl9704h_10/

Ik snap niet waarom er 42 en 47" directories zijn aangemaakt, die komen er toch helemaal niet? En er is nog geen dir voor de 40".
Hopelijk wordt er binnenkort info in geplaatst, de tv's zijn intussen al bijna leverbaar.

Wel in het frans btw, van die site van hydraulic van een paar pagina's terug:

http://pagesperso-orange.fr/teleco/files/40pfl9704h.pdf
http://pagesperso-orange.fr/teleco/files/46pfl9704h.pdf
http://pagesperso-orange.fr/teleco/files/52pfl9704h.pdf

Volgens de google-cache heeft het er wel opgestaan, op de p4c site van philips, maar nu is alles weer weg.

[ Voor 108% gewijzigd door Raymond op 10-08-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 12:42
Het is ongelofeloos maar Ziggo is officieel gestart met communiceren over het al dan niet CI+ certificeren van toestellen! Helaas, zoals verwacht, nog geen Philips toestellen op de lijst. . . .

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Laatst online: 23:25
Sjoerten schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:30:
Het is ongelofeloos maar Ziggo is officieel gestart met communiceren over het al dan niet CI+ certificeren van toestellen! Helaas, zoals verwacht, nog geen Philips toestellen op de lijst. . . .

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
Ja, ik mag toch hopen dat de Philips TV's over 2 weken wel bekend worden gemaakt. Lang genoeg gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Ph046ph schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

Ja, ik mag toch hopen dat de Philips TV's over 2 weken wel bekend worden gemaakt. Lang genoeg gewacht.
Ik denk dat er eerst een firmware update moet komen gezien de problemen met de Philips t.v.'s. Zou wel eens langer dan 2 weken kunnen gaan duren als ze al opgelost worden wat ik wel verwacht.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 08:34
Raymond schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:14:
Volgens de google-cache heeft het er wel opgestaan, op de p4c site van philips, maar nu is alles weer weg.
Klopt, de directory van de 46PFL9704H heeft helemaal vol gestaan, tot afgelopen vrijdag :)

Ik heb de PDF's van de handleiding en de product sheet toen gedownload...

De handleiding is zowel voor de 40PFL9704H als de 46PFL9704H en bevat zelfs de maten en gewichten van alledrie de modellen:
40PFL9704:
Breedte: 987 mm
Hoogte: 619 mm
Diepte: 89 mm
Gewicht: +/- 28 kg

Met standaard:
Hoogte: 682 mm
Diepte: 260 mm
Gewicht: +/- 33 kg
46PFL9704:
Breedte: 1123 mm
Hoogte: 701 mm
Diepte: 89 mm
Gewicht: +/- 36 kg

Met standaard:
Hoogte: 764 mm
Diepte: 280 mm
Gewicht: +/- 41 kg
52PFL9704:
Breedte: 1300 mm
Hoogte: 803 mm
Diepte: 128 mm
Gewicht: +/- 46 kg

Met standaard:
Hoogte: 875 mm
Diepte: 320 mm
Gewicht: +/- 49 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, cool. Dat is mooie info, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Zo te zien is het bij Ziggo inderdaad een Irdeto CI+ Cam:

Afbeeldingslocatie: http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/cam_ciplus_3d_logo.jpg

Volgens de disclaimer kan je beter niet blind alle software updates voor je TV installeren en houdt Ziggo wel een hele berg slagen om de arm bij de gecertificeerde modellen:
De certificering wordt altijd verleend voor de Hardware in combinatie met de software.
De fabrikant kan nieuwe software aanbieden voor reeds gecertificeerde televisietoestellen,
de fabrikant is zelf verantwoordelijk voor uitbrengen van deze software. Ziggo kan daarbij
ondersteunen door de sofware om haar netwerk te plaatsen.
Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel, de
verantwoordelijkheid daarvoor blijft bij de fabrikant van het toestel liggen. Ziggo is dan ook
nimmer aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet (meer) functioneren van een
(gecertificeerd) televisietoestel
Nieuwe softwareversies voor reeds gecertificeerde televisietoestellen zijn NIET per definitie
gecertificeerd door Ziggo, tenzij dit expliciet door Ziggo is aangegeven.
Ziggo streeft er naar nieuwe software die wordt aangeboden via haar netwerk, die bedoeld is
voor upgrade van reeds gecertificeerde televisietoestellen, wel te hercertificeren.
Ziggo zal zich inspannen om ervoor te zorgen dat de fabrikant de door Ziggo gecertificeerde
televisietoestellen voorziet van nieuwe software als blijkt dat er in de toekomst problemen
kunnen ontstaan met gecertificeerde televisietoestellen in combinatie met de door Ziggo
geleverde DTV signalen.
Maar wel schandalig dat ze maar drie TV's op hun site noemen zeg. Hoe lang moet het dúren? Ze zijn nota bene al 3 maanden te laat. Hopelijk komt Philips snel in het overzicht... |:( Aan de andere kant, zo lang de 46"pfl9704 nog niet aan mijn muur hangt maakt het ook niet zo heel erg uit natuurlijk... :o

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 10-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358

Ik heb nog niemand gehoord over het UIT zetten van de TV middels de knop aan de zijkant.
Als ik die in druk dan moet het stil zijn want anders hoor je dat verdomd zachte piepje niet O-) .
Belachelijk zacht ,en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Ook hier vindt ik het opstarten erg lang duren ,het is echt een "boot-probleem".
Misschien moet het gedefragmenteerd worden.... :9
Over de grootte van het menu kan je redetwisten ,maar ik vindt het zeker niet storend ,eerder duidelijk.
Bovendien heb je dat maar even in beeld ,net als de kanaalinfo.
Het gaat hier overigens over mijn 37PFL9604/H12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313738

Ik ben een paar weken in het bezit van een 42PFL8654H/12. Ik ben super tevreden over de tv.

Echter, na het bijwerken van de software is mij de volgende bizarre 'update' opgevallen (welke ook in de release notes van de software is terug te vinden):
De infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen uitschakelen. Dit is een nieuwe EPG-functie (elektronische programmagids).
Hoewel de omschrijving een beetje vreemd is, komt het er in de praktijk op neer dat je bij het zappen niet meer te gelijk te zien krijgt, in een infobalkje, welk programma en nu bezig is en wat het volgende programma is.

In plaats van dat de zichtbaarheid van een infobalk als optie wordt aangeboden (aan of uit) is deze functionaliteit nu helemaal weg geprogrammeerd. Erg jammer! Heb al contact gehad met Philips of dit niet ergens terug aan te zetten is... maar helaas. De functie is weg en komt niet meer terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 313738 op 11-08-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:26:
Ik heb nog niemand gehoord over het UIT zetten van de TV middels de knop aan de zijkant.
Als ik die in druk dan moet het stil zijn want anders hoor je dat verdomd zachte piepje niet O-) .
Belachelijk zacht ,en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Ook hier vindt ik het opstarten erg lang duren ,het is echt een "boot-probleem".
Misschien moet het gedefragmenteerd worden.... :9
Over de grootte van het menu kan je redetwisten ,maar ik vindt het zeker niet storend ,eerder duidelijk.
Het gaat hier overigens over mijn 37PFL9604/H12.
Ik zou m.b.t. het opstarten een melding maken bij Philips. Als dit maar vaak genoeg wordt gemeld, wordt er misschien actie op ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 23:24
Anoniem: 307302 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:50:
Ik zou m.b.t. het opstarten een melding maken bij Philips. Als dit maar vaak genoeg wordt gemeld, wordt er misschien actie op ondernomen.
Ik denk dat je er maar heel weinig aan kunt doen bij een bestaand model. Wellicht een puntje van aandacht voor volgend jaar. Mijn Essence van vorig jaar doet er zo'n 15 sec over dus als het nu 25 is wordt het wel erger elk jaar...

Maarja tis ook een keuze mbt standby-energie gebruik e.d. Ook gaat Philips altijd vrij ver met hun image-processing en sowieso opties die hebben waarschijnlijk ook tijd nodig om op te starten.

Vraag me nu wel af hoe het met de concurrentie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Ik had dit ook in het andere topic van de oudere modellen kunnen posten, maar is ook van toepassing op de nieuwere.
Ik lees in dit topic over CI certificering voor Ziggo.

Hier in België gaat er een nieuwe provider komen voor DVB-T, met name Norkring.
http://www.norkring.com/templates/page.aspx?id=531
Ze zouden dus iets gaan aanbieden dat denk ik vergelijkbaar is met Digitenne.

Moet ik mij dat dan voorstellen als DVB-T ontvangen met een CI module ?
Dan hoop ik dat mijn 42PFL9703D en ook de andere Philips toestellen in België compatibel zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik raad je sterk af zo'n fantastische TV in combinatie met Digitenne te gaan gebruiken. Ik kijk op mijn slaapkamer Digitenne op 'n 32 inch scherm, en dat is al matig.

Zou erg zonde zijn, niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Als je in België digitaal wilt kijken heb je deze alternatieven

- Telenet via de kabel
- Belgacom via de telefoon
Ik zal me even niet uitspreken over enerzijds de resolutie (tot 720p dacht ik) en de bitrate van die uitzendingen

- TVVlaanderen via de satelliet
zag er tot nu toe technisch het betere alternatief uit.
Echter zij gaan je vanaf 15 augustus verplichten een decoder of ci module van hun te kopen.
En de rest van de satelliet installatie is ook niet goedkoop

- DVB-T wordt al aangeboden (gratis) door de VRT en de kwaliteit valt me niet tegen, alhoewel ik de details van bitrate e.d. ook niet weet (en ik kan niet vergelijken met een andere digitale aanbieder)

- Vermits VRT gaat samenwerken met Norkring (die hun hardware al beheert of zo), neem ik aan dat het bestaande DVB-T park gaat uitgebreid worden met commerciële zenders (ik weet nog niet hoeveel en wat de beperkingen zijn).
Maar dat zou betekenen dat ik DVB-T zou kunnen kijken zonder verder teveel hardware moeten aan te schaffen, en dan afwachten hoe het digitale aanbood verder evolueert.
Als dan ook nog de CI interface van de Philips compatibel is, moet ik helemaal geen nieuwe hardware kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaMayan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat je er maar heel weinig aan kunt doen bij een bestaand model. Wellicht een puntje van aandacht voor volgend jaar. Mijn Essence van vorig jaar doet er zo'n 15 sec over dus als het nu 25 is wordt het wel erger elk jaar...

Maarja tis ook een keuze mbt standby-energie gebruik e.d. Ook gaat Philips altijd vrij ver met hun image-processing en sowieso opties die hebben waarschijnlijk ook tijd nodig om op te starten.

Vraag me nu wel af hoe het met de concurrentie zit.
Het zou normaal gesproken iedere serie korter moeten worden, maar Philips doet het precies andersom. Helaas heb je waarschijnlijk gelijk en zal het niet beter worden voor de huidige serie. Maar wat ze misschien wel kunnen verbeteren is het feit dat de afstandsbediening nadat je beeld hebt (ca 16 sec) nog 14 seconden onbruikbaar is. Echt bizar dat dit erdoor is gekomen bij Philips. Wie verzint zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47
We moeten natuurlijk niet vergeten dat de televisies steeds uitgebreide worden, met andere woorden er komt steeds meer bij, aan de andere kant kunnen zij ook hier natuurlijk aandacht aan schenken.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Anoniem: 107358 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:26:
Het gaat mij om het feit dat het menu een groot deel van het scherm afdekt tijdens het
kalibreren van de tv met behulp van kalibratie-beelden van een dvd.
Je ziet bepaalde contrast plaatjes niet meer met zo'n belachelijk groot menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303852

Ik heb een 9664 i.c.m. Phillips HD ontvanger en CanalDigitaal.

Weet iemand waarom teletekst van de TV het niet doet (wel van Satelietontvanger, maar die heeft veel minder opties.). Hij geeft aan: geen teletekst beschikbaar. Boven heb ik een SD kastje met (nu nog) een oude JVC CRT en daar doet teletekst van de TV het wel.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Aangesloten via HDMI?

Dan heb je je antwoord te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt, werkt dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nope (heb ik een hele tijd terug eens in één van de vorige topics gevraagd, ik liep namelijk tegen hetzelfde probleem aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry heb dit topic grondig doorgelezen en zag er niks over. Wat doe jij nu? Ik ga ff via scart proberen, ff kijken hoe het beeld dan is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, vrij belabberd. Misschien ff instellingen wijzigen of betere scartkabel kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Anoniem: 303852 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:05:

Weet iemand waarom teletekst van de TV het niet doet (wel van Satelietontvanger, maar die heeft veel minder opties.). Hij geeft aan: geen teletekst beschikbaar. Boven heb ik een SD kastje met (nu nog) een oude JVC CRT en daar doet teletekst van de TV het wel.

Iemand een idee?
Welke maat van het model 9664 hebt u en wat is uw kijkafstand?
Tevreden van het beeld en geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Anoniem: 303852 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:51:
hmm, vrij belabberd. Misschien ff instellingen wijzigen of betere scartkabel kopen.....
Gewoon op HDMI laten, digitaal inruilen voor analoog: Niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 303852 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:47:
Sorry heb dit topic grondig doorgelezen en zag er niks over. Wat doe jij nu? Ik ga ff via scart proberen, ff kijken hoe het beeld dan is. Bedankt!
Het was één van de vorige topics, dat was wel erg grondig zoekwerk geweest :)

Als 2 kabels niet te lastig is, kan je zowel scart als hdmi aansluiten. Dan gebruik je normaal gewoon HDMI en de teletekst van de ontvanger en als je wat uitgebreider wilt teleteksten, schakel je ff over naar scart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

papichulo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:06:
[...]

Welke maat van het model 9664 hebt u en wat is uw kijkafstand?
Tevreden van het beeld en geluid?
Ik heb de 42" en zit op 3,5 m afstand. De grootte is prima wat mij betreft voor deze afstand. Groter zou ik ook niet erg vinden, alleen vraag ik me af, of het beeld dan misschien minder mooi is. Is de 47" al uit trouwens?

HD-zenders zijn echt super. De andere zenders vallen me een beetje tegen voor zo'n apparaat, maar ik ben net begonnen met de instellingen. Zit nu voetbal te kijken en rond iedere speler hangt een soort waasje als de camera wat verder weg is. Ik ga zo even proberen of ik met de instellingen nog wat kan doen. Als ik m met deze instellingen op een serie zet is het het beeld wel zeer goed. Heb ook nog niet uitgevonden of je meerdere "eigen" instellingsprofielen kan programmeren. Er staan wel standaardprofielen, maar die hadden ze er net zo goed niet in kunnen zetten.

DVD beeld is zeer goed, Blu-ray heb ik nog niet.

Geluid is voor een TV echt niet verkeerd, alleen ga ik m toch op de speakerset aansluiten. (moet ik alleen nog doen, net verhuisd)

Al met al heb ik op deze instellingen bij elk soort programma goed beeld, behalve met sporten. Ik ga nog even verder puzzelen. Als ik de juiste instellingen heb, dan laat ik het wel weten.
mrc16 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Gewoon op HDMI laten, digitaal inruilen voor analoog: Niet doen!
Ja, ga ik ook doen, maar baal wel van die teletekst. Twee kabels en overschakelen dan maar. (bij scart zijn de waasjes om de spelers wel weg trouwens, beeld veel minder scherp alleen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 20:50
Volgens de brochure zou onze 37pfl8404 'slechts' Ambilight Spectra moeten hebben (i.e. 1 segment per kant). Echter, per kant zijn er duidelijk 2 segmenten actief - dus Ambilight Spectra 2. Hebben meer mensen hier 'last' van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303852 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:29:
[...]

Zit nu voetbal te kijken en rond iedere speler hangt een soort waasje als de camera wat verder weg is. Ik ga zo even proberen of ik met de instellingen nog wat kan doen.
Met MPEG artefact reductie op uit is het wel een stuk beter, maar op 3,5 meter zie ik het nog wel. Bij 4 meter kijkafstand zie ik het nu niet meer.

Weet iemand of je hier wat aan kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac

Iemand een idee?
Heb hier de PLF 9604/H12 ik heb het net andersom op de tv wel maar via de humax niet? bij de oude Loewe tv kon ik op beide kijken.

• Roydriguez
nlrb schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:57:
Volgens de brochure zou onze 37pfl8404 'slechts' Ambilight Spectra moeten hebben (i.e. 1 segment per kant). Echter, per kant zijn er duidelijk 2 segmenten actief - dus Ambilight Spectra 2. Hebben meer mensen hier 'last' van? ;)
Ambilight Spectra zijn 2 zones per kant, dit vind je op de 8404 serie. Ambilight Spectra 2 zijn 4 zones per kant, dit vind je op de 96** serie en dan heb je nog Ambilight Spectra 3, dit vind je o.a. op de 97**/ Cinema 21:9 serie.

Zo ziet het er uit sinds de 2009 reeks, voorafgaand was de zone indeling volgens mij anders.

• nlrb
Roydriguez schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:37:
Ambilight Spectra zijn 2 zones per kant, dit vind je op de 8404 serie. Ambilight Spectra 2 zijn 4 zones per kant, dit vind je op de 96** serie en dan heb je nog Ambilight Spectra 3, dit vind je o.a. op de 97**/ Cinema 21:9 serie.
Dank je, duidelijk! Bij de 8404 is het dus zoals verwacht.
Het vreemde is echter dat bij onze 32pfl9604 het precies hetzelfde is: 2x 2 zones. Dat zouden dus 4 zones moeten zijn...
Ik heb even gecheckt in het servicemenu van de 9604 en die staat echt op '2 sides 2/2'. Die zou dus volgens spec. op '2 sides 4/4' moeten staan?

• bram1984

Iemand een idee?
Sorry, maar volgens mij bedoel je toch gewoon de Teletekst van de TV zelf, of lees ik nu verkeerd?

Dit heeft niks met kabels te maken, maar puur met het feit dat je TV Teletekst berust op analoog kabelsignaal, en dat krijg je dus niet binnen, dus werkt het alleen op je satelliet decoder.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
nlrb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:55:
[...]

Het vreemde is echter dat bij onze 32pfl9604 het precies hetzelfde is: 2x 2 zones. Dat zouden dus 4 zones moeten zijn...
Ik heb even gecheckt in het servicemenu van de 9604 en die staat echt op '2 sides 2/2'. Die zou dus volgens spec. op '2 sides 4/4' moeten staan?
Mmm.. Interessant. Ik zal thuis ook eens kijken (weet niet of ik het zelf durf te veranderen, geen idee wat je allemaal vernield met dit soort settings)

• nlrb
Rowwan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
Mmm.. Interessant. Ik zal thuis ook eens kijken (weet niet of ik het zelf durf te veranderen, geen idee wat je allemaal vernield met dit soort settings)
Ik heb mijn 8404 zo een 'upgrade' gegeven door 'Pixel Precise HD' te veranderen in 'Perfect Pixel HD'. Werkt perfect :).

• Exirion
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

nlrb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:40:
Ik heb mijn 8404 zo een 'upgrade' gegeven door 'Pixel Precise HD' te veranderen in 'Perfect Pixel HD'. Werkt perfect :).
Je denkt dat het werkt maar feitelijk doet het niks. Bij TV's jaren geleden kon je ook zogenaamd Pixel Plus in Pixel Plus 2 veranderen, maar dat had geen effect omdat de benodigde hardware in het platform ontbrak (andere feature box).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• nlrb
Exirion schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:47:
[...]
Je denkt dat het werkt maar feitelijk doet het niks. Bij TV's jaren geleden kon je ook zogenaamd Pixel Plus in Pixel Plus 2 veranderen, maar dat had geen effect omdat de benodigde hardware in het platform ontbrak (andere feature box).
Hardware is hetzelfde (pnx5100). Er wordt alleen en ander algoritme gebruikt. Je ziet het ook terug in het settings menu.

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Kun je ff uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Wil ik ook op mijn 47pfl8404 :9~

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

MP3-Junky schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:12:
[...]

Kun je ff uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Wil ik ook op mijn 47pfl8404 :9~
Neobahamuth schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:55:
[...]
Misschien werkt deze ook op jouw model?
[...]
Om op het servicemenu te komen;

eerst de televisie aanzetten en dan de volgende code invoeren: 062596i

Mocht dit niet lukken, type dan eerst een 0x (Waarbij de x elk getal, behalve de getal uit de reeks 02569 is)

Met de 'menu'-toets kom je er weer uit.
[...]
Het werkt ook op m'n 42PFL7404H/12.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de achterkant van een 37PF8404 zit iets een verdieping bij de kabelingangen, nu wil ik dat ding met een Vogels beugel aan de muur schroeven waarbij de TV zo'n 2 cm van de muurafkomt (EFW 8205). Is die diepte dan wel genoeg om fatsoelijk met de (scart)kabels weg te komen?

• Roydriguez
nlrb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:55:
[...]

Bij de 42pfl9664 zijn het 4 zones & de 42pfl8404 heeft 2 zones, dit weet ik zeker. Als de 32pfl9604 standaard op 2 zones staat zal dat wel goed zijn. Kan natuurlijk door de afmeting minder zijn..

Persoonlijk zou ik zelf niet in het service menu gaan kloten, garantie vervalt hierdoor.

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Kun je ook verschil zien? Op een frans forum
http://translate.google.c...l=fr&tl=nl&history_state0 (google translate)

Gaat hier een discussie over. Volgens mij zeggen ze dat Perfect Pixel HD te maken heeft met 200hz en dat heeft de 8404 niet.

• Wouter!
nlrb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

Hardware is hetzelfde (pnx5100). Er wordt alleen en ander algoritme gebruikt. Je ziet het ook terug in het settings menu.
En zie je ook verschil in het beeld? Wat is het verschil dan precies?
IJsbeer schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:31:
Op de achterkant van een 37PF8404 zit iets een verdieping bij de kabelingangen, nu wil ik dat ding met een Vogels beugel aan de muur schroeven waarbij de TV zo'n 2 cm van de muurafkomt (EFW 8205). Is die diepte dan wel genoeg om fatsoelijk met de (scart)kabels weg te komen?
Hier ben ik ook benieuwd naar (zelfde beugel) maar als het niet past dan ga ik denk ik toch de muur bewerken om het wel passend te krijgen :P.

• Romoni
  • Laatst online: 02-06 11:07
Anoniem: 280735 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:38:
[...]

Volgens mij heeft het niets met NETTV te maken.
Ik denk dat het gewoon het initialiseren van de receiver en dergelijke is.
Maar ik vind het inderdaad hinderlijk dat hij al na 15 seconden beeld en geluid geeft maar pas 5 tot 10 seconden daarna kun je het geluid zachter zetten.
Ik denk dat ze hier nog wel wat kunnen verbeteren.
We zijn nu eigenlijk weer terug in het buizen tijdperk waar je ook moest wachten tot hij warm was 8)7
Dat moet zeker sneller kunnen als je het met de concurentie vergelijkt. Ik heb gezien dat je bij een samsung 40 inch LED TV (6000 serie) je binnen 10 seconden beeld hebt, en dat je daarna gelijk alles op je afstandbediening kan uitvoeren.

• bram1984
MP3-Junky schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Kun je ook verschil zien? Op een frans forum
http://translate.google.c...l=fr&tl=nl&history_state0 (google translate)

Gaat hier een discussie over. Volgens mij zeggen ze dat Perfect Pixel HD te maken heeft met 200hz en dat heeft de 8404 niet.
Lijkt me sterk, aangezien de voorgaande modellen + 9604 serie ook gebruik ma(a)k(t)en van Perfect Pixel.

BCC heeft de 46PFL9704 te koop staan voor 2699,- (volgens mij de adviesprijs), zojuist toegevoegd aan de pricewatch. Op deze Belgische site zeggen ze dat de 40" en 46" 9704 eind september leverbaar zijn en de 52" vanaf oktober. Nagenoeg op hetzelfde moment dus...

• Mr Magic
Link in de Pricewatch werkt niet. Deze wel: http://www.bcc.nl/product/philips-46pfl9704h

Overigens is de 40PFL9704 helemaal niet op de BCC-site te vinden, terwijl die wel in de Pricewatch staat.

• Remco123
  • Laatst online: 14-05-2024
Pfff nou weer pas eind september ??? wordt steeds later zeg het kan maar beter een goede tv zijn anders wordt ik echt gek. Nog altijd weinig recensies over deze 9704 serie

Remco123 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:48:
Pfff nou weer pas eind september ??? wordt steeds later zeg het kan maar beter een goede tv zijn anders wordt ik echt gek. Nog altijd weinig recensies over deze 9704 serie
Idem, en ik heb momenteel geen tv (want nog niet zo lang terug uit 't buitenland) dus zit de hele tijd op kijktvonline.nl mijn (vaak niet werkende) tv te kijken... Hoop dat Philips een beetje opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Laatst online: 21:02
Ik heb gisteren nog even geprobeerd om de 32pfl9604 ambilight instelling te veranderen naar 4 zones, maar ik zie geen verschil. (Ik zag overigens wel een interesante optie om het welkomsscherm uit te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:50:
[...]

Sorry, maar volgens mij bedoel je toch gewoon de Teletekst van de TV zelf, of lees ik nu verkeerd?

Dit heeft niks met kabels te maken, maar puur met het feit dat je TV Teletekst berust op analoog kabelsignaal, en dat krijg je dus niet binnen, dus werkt het alleen op je satelliet decoder.
Even dan misschien een noob opmerking, maar kan je dat dan niet oplossen door alsnog vanaf de Humax een coax kabeltje door te lussen naar je tv? Let wel, ik heb een Humax decoder noch een Philips tv, dus lul misschien gewoon wat dom in de ruimte?!
Dat analoge signaal gebruik je dan alleen om teletekst te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 14-08-2009 11:39 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:07
Ik wil graag mijn HD+DVD combispeler aansluiten op mijn 9604. Nu heb ik al een digitale HD decoder aangehangen via HDMI. Mijn combispeler heeft geen HDMI, alleen scart. De handleiding laat een voorbeeld zien voor een decoder + DVD speler in lijn, middels het doorlussen van COAX en SCART. Ik wil echter mijn HDMI behouden vanwege de HD kwaliteit. Is het mogelijk om de HD decoder rechtstreeks verbonden te laten middels HDMI, en vervolgens de decoder door te lussen naar de combispeler en naar TV middels SCART, of gaat dat niet werken?

Als ik het goed heb wordt dit dan het aansluitschema:

HD DECODER ======Scart======DVD/HD======Scart=====TV
HD DECODER+++++++++++++++HDMI++++++++++++++++++TV
HD DECODER******coax******DVD/HD******coax******TV

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38
ppaddo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Even dan misschien een noob opmerking, maar kan je dat dan niet oplossen door alsnog vanaf de Humax een coax kabeltje door te lussen naar je tv? Let wel, ik heb een Humax decoder noch een Philips tv, dus lul misschien gewoon wat dom in de ruimte?!
Dat analoge signaal gebruik je dan alleen om teletekst te kijken.
Ik heb de 9664 en kan gewoon teletext van de tv zelf gebruiken, terwijl ik tv kijk met de digitale decoder. Ik heb geen coax kabel op de tv aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

(Nu weet ik niet helemaal het verschil tussen de 24Hz subtiele judder die de filmmakers hebben bedoeld, en de schokkerige beelden die LCD's altijd wel lijken weer te geven bij bewegende beelden, maar goed...)

Deze post gaat over de Perfect/HD natural motion. Sommigen zetten het helemaal uit, want het zou een "onecht/videolike/soap opera/camcorder" effect geven. Anderen vinden de enorme "smoothe" beelden wel weer erg fijn. Zelf vind ik het er niet mooi uitzien (=onecht). Maar daarbij moet ik zel zeggen dat ik het nog nooit bij een Philips heb gezien!
Anoniem: 82384 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:46:
Klinkt alsof je gewoon judder waarneemt. Dit hebben (vrijwel?) alle LCD schermen. Je kunt Natural Motion aanzetten om dit te verminderen. Als je bronmateriaal of beeldfrequentie niet goed is kan zoiets het schokken wel erger maken. Gewoon uitproberen dus...
Hebben plasma schermen dit probleem nu helemaal niet?

Deze "motion" problemen zijn de reden waarom ik eigenlijk uberhaupt geen LCD meer wil kopen. Maar uit bovenstaande post lijkt het also die 24p judder dus ook op plasmas te zien zal zijn, want _ep zegt ook
Anoniem: 82384 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:46:
Ook dit is persoonlijk. Wat je wel moet onthouden is dat een console vaak op 60Hz draait, terwijl een film meestal 24Hz is. Bij deze laatste is het schokken veel makkelijker te zien en zul je je daar dus ook eerder aan kunnen storen - alhoewel andere mensen dit 'film effect' juist toejuichen... Als je bronmateriaal goed is, heb je wel minder verbeteraars nodig, dus bijvoorbeeld ruisreductie en kleur-verbetering is dan veel minder nodig (blijft kwestie van smaak). Persoonlijk vind ik de Natural Motion juist iets om bij film aan te hebben, vanwege het schokken van 24Hz beeldmateriaal.
Kortom, stel dat (a) ik de lichtval in mijn kamer kan beheersen, (b) ik verder het gewicht, etc van een plasma niet belangrijk vindt en (c) we aannemen dat een plasma niet inbrandt (ja ik weet dat het kan gebeuren, maar we doen even alsof dat niet gaat gebeuren), is het dan niet altijd beter om een plasma te nemen vanwege de betere motion? Of zal die judder ook op een plasma te zien zijn? (wat dus mijn reden om een plasma te kopen teniet doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 177223 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:15:
(Nu weet ik niet helemaal het verschil tussen de 24Hz subtiele judder die de filmmakers hebben bedoeld, en de schokkerige beelden die LCD's altijd wel lijken weer te geven bij bewegende beelden, maar goed...)
[...]
Kortom, stel dat (a) ik de lichtval in mijn kamer kan beheersen, (b) ik verder het gewicht, etc van een plasma niet belangrijk vindt en (c) we aannemen dat een plasma niet inbrandt (ja ik weet dat het kan gebeuren, maar we doen even alsof dat niet gaat gebeuren), is het dan niet altijd beter om een plasma te nemen vanwege de betere motion? Of zal die judder ook op een plasma te zien zijn? (wat dus mijn reden om een plasma te kopen teniet doet)
Er zijn nogal wat subtiele effecten in hoe de mens en zijn hersenen beelden waarneemt. Het is daardoor best moeilijk om bepaalde harde uitspraken te doen over TV kijken op 24Hz. Ik heb zelf geen plasma ervaring, en overigens ook geen 24p ervaring uit het CRT tijdperk. Destijds bij CRT heb ik altijd last gehad van knipperen van een TV bij 50Hz (bij LCD geen issue meer) en compuer monitoren bij 60Hz nog meer. Als TV heb ik dus jarenlang van een 100Hz model genoten en mijn CRT altijd op 75Hz of hoger gedraaid.

Toen ik mij vorig jaar aan het orienteren was op LCD TVs zag ik in een winkel als eerste een LCD TV met een (zeer waarschijnlijk) 24p filmpje. Voor mijn gevoel stotterde dat enorm en was ik bijna per direct gestopt met mijn zoektocht omdat ik dit zoveel slechter vond dan mijn CRT. Echter realiseer ik me inmiddels ook dat dit verschil niet alleen in de CRT/LCD techniek zit, maar ook omdat een 50Hz interlaced signaal sowieso minder juddert dan een 24p signaal.

Inmiddels heb ik na veel experimenteren en gebruik van Natural Motion wel voor mijzelf duidelijk dat, alhoewel ik daar vroeger niet op lette omdat ik niet beter wist, ook op een 50Hz interlaced analoog TV of DVD signaal de judder schokkerigheid kan waarnemen. Dit is vele malen minder dan bij 24p zonder compensatie, maar toch nog waarneembaar. Nu wil ik dan ook alleen al om die reden niet terug naar een CRT zonder NM (naast legio andere redenen natuurlijk).

Ik durf wel te beweren dat als je judder hinderlijk vindt, je dat op CRT, LCD en plasma alle drie zult zien bij 24p materiaal zonder compensatie. Of dit bij alle drie even erg is weet ik niet.

Uiteindelijk dus nog steeds het beste advies als je het echt goed wil hebben: ergens gaan kijken en het zelf ervaren. En als het om knipper/stotter effecten gaat en niet om de beeldkwaliteit, dan kun je volgens mij al redelijk goed bij een gemiddelde winkel gaan kijken, zolang je maar weet of Natural Motion en vergelijkbare technieken aan of uit staan (en wat het bronmateriaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Op de Duitse Philips-site is de 46PFL9704 nu te zien:

http://www.consumer.phili...DE_CONSUMER/46PFL9704H-12

Ook staan de directories op de Philips-site weer vol:

http://www.p4c.philips.com/files/4/46pfl9704h_12/
http://www.p4c.philips.com/files/4/46pfl9704h_60/

Waarom er een "12" en een "60" model is, is me niet echt duidelijk, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220565

De Eisa awards 2009 - 2010 zijn bekend !! En Philips flikt het weer om de belangrijkste binnen te halen. De 46pfl9704h/12 is nu niet alleen op papier de beste maar wint ook de Eisa award voor "European Lcd-tv 2009 - 2010 !

Het jury commentaar hieronder is duidelijk:

Competition in the LCD display market is tough, but Philips once again offers a masterpiece for moving pictures. With its backlight now using 224 LED segments and local dimming, the 46PFL9704H/12 will amaze viewers with the deepest blacks ever, making for an impressive picture with high contrast. Thanks to Philips ‘Perfect Natural Motion’ correction system, sharpness of detail is unsurpassed even in scenes with vertical movement. Philips’ unique Setup Assistant makes it easy to find your favourite picture settings, and the set is well-prepared for online Internet use. Some useful websites are pre-installed, but after browsing the whole Internet, you can store favourite places as shortcut icons. With a USB connection or DLNA, you can bring your own media files to the screen from your PC, media server or memory card. Philips’ 46PFL9704H/12 is the most exciting entertainment centre for any home, its great picture performance complemented by Philips amazing Ambilight feature.

Ook de Philips Cinema 21:9 in combinatie met de Blue-rayspeler Bdp9100 wint een Eisa beeldje.

Ook in 2009 is Philips nog steeds koploper qua techniek. Nu maar wachten tot de Philips daadwerkelijk in de winkel staat. Volgens de regels van Eisa moet een winnend product uiterlijk in september 2009 in 10 landen te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220565

Nog even een aanvulling, het jury rapport in het nederlands:

46pfl9704h / 12:
De concurrentie in de LCD display markt is hevig, maar Philips levert weer eens een meesterwerk voor bewegend beeld. Met haar backlight die nu 224 LED-segmenten en plaatselijke ‘dimming’ gebruikt, zal de 46PFL9704H/12 u verbazen met het diepste zwart voor een indrukwekkend beeld met hoog contrast. Dank zij Philips ‘Perfect Natural Motion’, is de detailscherpte onovertroffen, zelfs in scènes met verticale bewegingen. Philips’ unieke Setup Assistent maakt het gemakkelijk om uw favoriete beeldinstellingen te maken, en de set is geschikt voor internet. Enkele nuttige websites zijn daarbij vooraf geïnstalleerd, maar u kunt zelf ook uw favoriete sites als icoon bewaren. Met die USB-aansluiting dan wel DLNA, kunt u uw eigen media bestanden opspelen vanaf computer, media server of geheugenkaart. De Philips 46PFL9704H/12 is het meest spannende entertainment center voor elk huis en dankzij de nieuwe Philips Ambilight-techniek biedt deze LCD-TV overweldigende beeldprestaties!

Jury rapport voor de Cinema 21:9:

De aankondiging van Philips’ Cinema 21:9 HDTV werd met groot enthousiasme door thuisbioscoop fanaten begroet. En terecht, aangezien meer en meer Blu-ray films worden aangeboden in de originele filmische verhouding van ongeveer 2,35:1, en dit het eerste toestel is dat dichtbij de oorspronkelijke breedbeeld-bedoeling van de regisseur komt. De Philips 56PFL9954H, zoals hij volledig wordt genoemd, ‘schaalt’ overigens nog een fractie met de 1080p-output van Bluy-ray om zijn 2560x1080 pixel scherm te kunnen vullen, maar het resultaat is zowel natuurlijk als overtuigend. De Philips BDP9100 Blu-ray-speler met ondertitel-verschuiving is de ideale partner. Het is een Profile 2.0 machine met Dolby- en DTS-HD en een 1GB intern geheugen om BD-Live extra’s te verwerken. Philips is de eerste die een echt breedbeeld filmische ervaring via zijn Flat-TV levert, maar op zéker dat anderen zullen volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308857

heb al een paar maanden 9664
en heb met net tv youtube geen clip en geen geluid maar met de digiradio wel en kon eerst wel me pc openen en streamen heb de het stroom er vanaf gehaald heb me linksys gecontroleert firewire echt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb enige tijd geleden al een soortgelijke vraag gepost maar geen reactie ontvangen:
heb sinds een paar weken een prachtige 47/8404. Ben er zeer tevreden over.
Alleen ik heb deze mede gekocht vanwege Net-tv en de Dlna verbinding. Helaas heb ik Net-tv maar 2 keer werkend gehad, en mijn PC verbinding geheel niet.
Ik heb geen ethernetkabel getrokken, maar een powerline adapter, net zoals Philips in het bijgeleverde handleidinkje vermeld.
Net-tv werkte dus 2 maal, nu blijft hij wederom zoeken naar een verbinding. Mijn PC ziet helemaal geen TV (met windows Mediaplayer). Iemand een idee, baal hier namelijk van...

Dat er geen reactie komt wil dat zeggen dat het bij anderen allemaal wel naar behoren werkt?

Hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 311838 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:50:
Heb enige tijd geleden al een soortgelijke vraag gepost maar geen reactie ontvangen:
Enige tijd geleden?!

Nettv

Man, dat was 2 minuten geleden. Het is hier geen 24/7 helpdesk he.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Exirion schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

Enige tijd geleden?!

Nettv

Man, dat was 2 minuten geleden. Het is hier geen 24/7 helpdesk he.
Idd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiseguys, 2 minuten! 8)
9 augustus heb ik ditzelfde al gevraagd, response tot nu is nihil.
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311838 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:51:
Wiseguys, 2 minuten! 8)
9 augustus heb ik ditzelfde al gevraagd, response tot nu is nihil.
Niemand enig idee?
Met nettv waren er met oudere firmware wel diverse problemen. Heb je de laatste firmware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Ik had het even met Nettv te doen maar merkte dat het meer aan mij lag, het werkt perfect, lekker Youtube kijken op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, laatste firmware zit erop, alleen ben ik bang dat er iets mis gegaan bij de update.
Hij geeft aan de laatste ware te hebben, maar tijdens het updaten heb ik een stroomuitval gehad. Echter nadien heeft Nettv wel 1 dag gewerkt.
heb ook al geprobeerd de tv te resetten door een tijd de stekker eruit te halen, helaas...
Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311838 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:21:
Yep, laatste firmware zit erop, alleen ben ik bang dat er iets mis gegaan bij de update.
Hij geeft aan de laatste ware te hebben, maar tijdens het updaten heb ik een stroomuitval gehad. Echter nadien heeft Nettv wel 1 dag gewerkt.
heb ook al geprobeerd de tv te resetten door een tijd de stekker eruit te halen, helaas...
Ideeen?
Philips inschakelen. Ik heb enkele contacten met customer care gehad en ik ben daar zeer goed over te spreken. Je zou natuurlijk nog een keer de firmware kunnen installeren, nadat je eerst één firmware teruggaat. Gebruik daarvoor de USB methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 311838 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:21:
Ideeen?
in het menu zit ook een optie om de 'nettv cache' te cleare (oid) werkt dat :?

heb zelf ook zon ding en had ook aanloopproblemen, nieuwste firmware erop en 1 nachtje tv aan laten staan in standby (?!) en het was opgelost

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Elgitto, hoe bedoel je een versie teruggaan via de USB methode?

En een nacht standby laten staan kan ik ook eens proberen, je weet maar nooit.
Alvast bedankt, maar bij jullie werkt het wel, ook het delen met je PC? Via ethernet kabel of een powerline adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 311838 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:36:
Hoi Elgitto, hoe bedoel je een versie teruggaan via de USB methode?

En een nacht standby laten staan kan ik ook eens proberen, je weet maar nooit.
Alvast bedankt, maar bij jullie werkt het wel, ook het delen met je PC? Via ethernet kabel of een powerline adapter?
firmware kan je downloaden en op usb stick zetten :)

overigens mijn tv (2 week oud) vond via de 'check for updates' geen nieuwe firmware... heb hem toen handmatig bij philips gedownload en op usb stick gezet> stick erin en updaten maar :)

dat heb jij ook zo gedaan :?

link naar de firmware: http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

21-7-2009 nog redelijk actueel ook

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 15-08-2009 23:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Powershell,

De tv zegt dat hij deze laatste versie (....14) al heeft.
Volgens mij bedoelde Elgitto hem eerst terug te zetten naar een oudere versie en dan upgraden.
Maar ga nu nogmaals downloaden en dan de usb erin zetten in de hoop dat de TV er dan iets mee doet.

Als ik de TV eerst gegevens op de stick laat zetten volgt op de PC de melding geen nieuwe versie aanwezig. Download is binnen, eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, ik ontvang een bestand van Philips, unzip het en zet dat op een lege usb stick.
Plug die in de TV welke normaal speelt, dan gaat hij kijken op de USB stick. En ziet daarop geen leesbare bestanden, help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nog even het ziggo gebruikers forum te lezen en kom wel een paar interessante officieuze reacties van Ziggo tegen:
Er zal naar alle waarschijnlijkheid [voor Philips TV's] wel een officiele software release beschikbaar komen die de CI+ CAM van Ziggo zal ondersteunen, de release die wij testen ondersteunt inmiddels Ziggo CI+ CAM's ook. Uiteraard is het nog niet bekend of Philips aan alle eisen gaat voldoen en ook goedgekeurd wordt, daarvoor zijn de testen nog niet afgerond en ook alle issues nog niet gefixd.
Ik zou me dus nog geen zorgen maken dat je toestel het op korte termijn geheel niet mee zou wereken in combinatie met een ziggo CI+ CAM, als de Alphacrypt wordt uitgeschakeld.
Dat klinkt alsof de Philips TV's inmiddels goed werken in hun test opstelling, maar ook alsof uiteindelijk Alphacrypt helemaal wordt uitgeschakeld?
Er is wat ongenoegen geweest mbt tot het ongeoorloofde gebruik van de sticker, maar dat is inmiddels bijgelegd. Voor wat betreft de EPG is het toestel [5604] inderdaad beperkt, dit is ook één van onze punten, de informatie wordt niet gecached en verder wordt de EPG ook beperkt met het aantal kanalen. Daarnaast zijn er nog een aantal blocking issues, die opgelost moeten worden. Al deze punten worden meegenomen in het uiteindelijke besluit tot wel of geen goedkeuring.

Zoals ik elders heb gemeld zal Philips in de reguliere releases de bugfixes meenemen die voortgekomen zijn uit het Ziggo onderzoek, ongeacht op het toestel uiteindelijk wel of niet goedgekeurd zal worden. Philips heeft vooralsnog niet aangegeven dat men de punten v.w.b. de EPG zal aanpassen, omdat dit geen bug issue maar een "Philips implementatie van de EPG".
De EPG, waar hier eerder ook in het forum over is gesproken, lijkt dus één van de blocking issues te zijn? Misschien dat de EPG gekkigheden in recente firmware updates wel zijn veroorzaakt voor Ziggo feedback richting Philips? ;) Hopelijk programmeren ze een beetje door bij Philips, tijd voor nieuwe firmware ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 16-08-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Anoniem: 75167 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:03:
Ik zit nog even het ziggo gebruikers forum te lezen en kom wel een paar interessante officieuze reacties van Ziggo tegen:

[...]

Dat klinkt alsof de Philips TV's inmiddels goed werken in hun test opstelling, maar ook alsof uiteindelijk Alphacrypt helemaal wordt uitgeschakeld?

[...]

De EPG, waar hier eerder ook in het forum over is gesproken, lijkt dus één van de blocking issues te zijn? Misschien dat de EPG gekkigheden in recente firmware updates wel zijn veroorzaakt voor Ziggo feedback richting Philips? ;) Hopelijk programmeren ze een beetje door bij Philips, tijd voor nieuwe firmware ;)
Ik volg het hele gebeuren ook aandachtig. Let's hope 4 the best B-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gedraagt Philips zich wat minder meegaand dan Samsung en Sony en ik vind dat helemaal niet erg. Op deze manier kunnen wij ten minste de zenders nog in eigen volgorde zetten enz. Die hele certificering mag Ziggo van mij in hun achterwerk steken, als die Philips zonder de Ziggo vereisten ook prima werkt. De Ziggo decoders zijn ook gecertificeerd en kijk eens hoe beroerd die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 307302 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:16:
Volgens mij gedraagt Philips zich wat minder meegaand dan Samsung en Sony en ik vind dat helemaal niet erg. Op deze manier kunnen wij ten minste de zenders nog in eigen volgorde zetten enz. Die hele certificering mag Ziggo van mij in hun achterwerk steken, als die Philips zonder de Ziggo vereisten ook prima werkt. De Ziggo decoders zijn ook gecertificeerd en kijk eens hoe beroerd die het doen.
begrijp ik het goed dat straks ziggo beslist welke volgorde de zenders staan op mijn tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
pa3fap schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

begrijp ik het goed dat straks ziggo beslist welke volgorde de zenders staan op mijn tv ?
Ik geloof het wel, volgorde zoals het nu is via een losse setup-box.

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.