Ik heb wat informatie gevonden over de:
AUREA 40PFL9904H
http://areadvd.de/hardware/2009/philips_lcd_ifa_2009.shtml
AUREA 40PFL9904H
Stoere AB voor die Aurea. Lijkt me wel wat, aangezien je toch niet al te veel toetsen dagelijk gebruikt.Hydraulic schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:02:
AUREA 40PFL9904H
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooi, zat ik op te wachten. Ik mag mijn Aurea II omruilen voor een ander model. Ik zat te denken aan de 52PFL9704 of de Aurea 3. (top service van Philips handelbelangen !!) Maar na het lezen zal het op basis van alle opties die hier genoemd worden zeer zeker geen Aurea.Hydraulic schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:02:
AUREA 40PFL9904H
[ Voor 5% gewijzigd door bulsing op 29-07-2009 19:18 ]
Maar ik verwacht dat de lag van het laptopscherm gelijk blijft, terwijl de mode van het tv scherm het verschil maakt. Het blijft dus raar dat het relatieve verschil tussen game mode en normal mode in het voordeel van de normal mode.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:00:
[...]
Let ook op dat de refresh snelheid van een PC/monitor in het algemeen 60Hz is, dus zo'n meting is dan sowieso al +- 16ms. Dit wordt nog bevestigd door de achtergrond op de TV in beide gevallen: In de bovenste staat waarschijnlijk 734 (-16ms) en de onderste 390 (ook -16).
Oftewel de default en game mode zullen hier wel gelijk presteren (en het hangt natuurlijk af van de eventuele lag op de laptop zelf, die zou ook groter dan nul kunnen zijn).
Wat interessant wordt is om natural motion aan te zetten, want dat levert ongetwijfeld meer lag op en daar zou mee vergeleken moeten worden. Zou interessant zijn als de NM lag bij de nieuwe generatie minder is geworden...
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Klopt, de lag van de laptop zal constant zijn (en die van de TV ook, in een bepaalde mode). Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de lag toeneemt in game-mode, dat zou immers de mode moeten zijn met de minste processing en de minste lag. Dit zal dus de meetonnauwkeurigheid zijn, en de lag zal dus wel in 'standaard' en game mode beide hetzelfde zijn, laten we zeggen zo'n 24 +- 16 ms (ten opzichte van de laptop).burgt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:28:
Maar ik verwacht dat de lag van het laptopscherm gelijk blijft, terwijl de mode van het tv scherm het verschil maakt. Het blijft dus raar dat het relatieve verschil tussen game mode en normal mode in het voordeel van de normal mode.
Uit de vorige modellenreeks is gebleken dat NM (meer dan) 200ms lag veroorzaakt, het lijkt er dus ook op dat in 'standaard' mode in ieder geval (bij deze meting/eigenaar/model) de NM uit staat, want het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ze dit zo enorm verbeterd zouden hebben (zonder dit te vermarkten).Ik neem aan dat de tv standaard in normal mode dus met 100Hz en andere verbeteringen zijn werk staat te doen en dat deze in gamemode uit staan om een zo laag mogelijke lag te houden.
Verwijderd
Verwijderd
Misschien is het Firmware US?nlrb schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:59:
Er is voor de 9604 'alternatieve' firmware beschikbaar gekomen. De normale firmware bestanden hebben 'fus' in de bestandsnaam - deze heeft 'hf1'. Iemand enig idee?
Ik heb geen schotel en ben niet van plan op korte termijn een schotel te gaan nemen (mag niet eens van de verhuurder ivm het aangezicht van het gebouw om kanaleneiland looks te voorkomen, wat ik goed begrijppascalbulsing schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:57:
Maar de meest opzienbarende optie die ik zag : "Die LED Backlight Modelle sind ebenfalls mit DVB-S2 nachzurüsten.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 14:12 ]
Lijkt me niet aangezien Philips geen toestellen met Ambilight in de VS verkooptVerwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:05:
Misschien is het Firmware US?
Ik zag ergens een plaatje dat het een add-on kastje word wat je achter je tv plaats/klik en dan aansluit via de HDMI dacht ik.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:05:
[...]
Ik heb geen schotel en ben niet van plan op korte termijn een schotel te gaan nemen (mag niet eens van de verhuurder ivm het aangezicht van het gebouw om kanaleneiland looks te voorkomen, wat ik goed begrijp) maar het zou wel prettig zijn als de optionele tuner eventueel op een later moment te plaatsen is. Is de TV alleen te bestellen met de DVB-S2 tuner/decoder, of kan je ook op een later moment uitbreiden?
Dat begrijp ik ook uit het Duitse verhaaltje wat achter die link zit in je eerdere post. Daarnaast is dan ook een CI-module nodig die in de TV wordt geplaatst.pascalbulsing schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:16:
[...]
Ik zag ergens een plaatje dat het een add-on kastje word wat je achter je tv plaats/klik en dan aansluit via de HDMI dacht ik.
Was me nou niet duidelijk of je juist met de AB van de tv of een eigen AB moest werken.
Zal ongetwijfeld wel meer info over komen binnen afzienbare tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 30-07-2009 16:51 ]
Verwijderd
Beetje late reactie, maar vandaag heb ik deze instellingen uitgeprobeerd en ik ben er zeer tevreden over, bedankt! Ik heb alleen HD natural motion uit staan en daarmee wordt automatisch de 100 Hz functionaliteit uitgeschakeld. Beetje jammer, maar ik vind die HD natural motion echt geen gezicht, vooral niet met series en films. Misschien met sport wel, maar dat moet ik nog eens goed bekijken.CAP-Team schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:54:
Ben even met zo'n calibratie DVD aan de slag geweest, dat zijn dezelfde filmpjes die ook in MediaCenter gebruikt wordt.
Ik kom op de volgende instellingen voor mij 8404:
Contrast: 90
Helderheid: 38
Kleur: 62
Scherpte: 1
Ruis Reductie: medium
Tint: normaal
Pixelprecise HD:
HD natural motion: max
100 Hertz clear LCD: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamisch contrast: uit
Dynamisch achtergrond: uit
MPEG artifact reduction: aan
Kleurverbetering: uit
De prijzen voor die 9704 serie worden steeds hoger.Hydraulic schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:02:
AUREA 40PFL9904H
De 42PFL9664 mag je eigenlijk toch wel een beetje een opvolger noemen....KnoxNL schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:12:
De hamvraag: De PES0001d is alweer enige tijd op de markt, en ik vraag me dan ook af of Philips niet snel een opvolger van deze tv uit gaat brengen met betere specs. Het zou namelijk heel vervelend zijn wanneer dit zo zou zijn en ik volgende week deze tv opnieuw aanschaf,
Alvast bedankt voor diegenen die hier enig licht op kunnen werpen.
Dank voor je reactie.mrc16 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:32:
[...]
De 42PFL9664 mag je eigenlijk toch wel een beetje een opvolger noemen....
Alleen dan zonder Hub, zonder ophangsysteem, dikker, geintegreerde speakers, met Ambilight etc.mrc16 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:32:
[...]
De 42PFL9664 mag je eigenlijk toch wel een beetje een opvolger noemen....
[ Voor 61% gewijzigd door Mr Magic op 31-07-2009 15:55 ]
Verwijderd
helaas kan ik het niet testen, heb nog analoog.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:57:
Sinds de laatste update (21-07-2009) krijg ik bij het zappen geen EPG-info meer op mijn 8404H. Hebben nog meer mensen daar last van?
CAP-Team schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:54:
Ik kom op de volgende instellingen voor mij 8404:
Contrast: 90
Helderheid: 38
Kleur: 62
Scherpte: 1
Ruis Reductie: medium
Tint: normaal
Pixelprecise HD:
HD natural motion: max
100 Hertz clear LCD: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamisch contrast: uit
Dynamisch achtergrond: uit
MPEG artifact reduction: aan
Kleurverbetering: uit
Heb ook gemengde gevoelens bij de HD Natural Motion op mijn 8404. Het is een feit dat bewegende beelden veel vloeiender en scherper worden weergegeven, maar dit heeft toch weer enkele 'bijwerkingen'. Ik zie het vooral mis gaan bij kleine bewegende 'objecten' tegen een meer egale achtergrond. Zoals vliegende pelikanen bij Planet Earth, maar ook bij de voelbal in PES2009 op de PS3. Ook zie ik horizontale lijnen, zoals van Blu Ray menu, nog wel eens heen en weer springen tussen twee pixelrijen. Op dit moment winnen de voordelen het echter van de nadelen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:26:
Beetje late reactie, maar vandaag heb ik deze instellingen uitgeprobeerd en ik ben er zeer tevreden over, bedankt! Ik heb alleen HD natural motion uit staan en daarmee wordt automatisch de 100 Hz functionaliteit uitgeschakeld. Beetje jammer, maar ik vind die HD natural motion echt geen gezicht, vooral niet met series en films. Misschien met sport wel, maar dat moet ik nog eens goed bekijken.
Hoe krijg je uberhaupt EPG info te zien bij het zappen (analoge TV)? Heb gezocht naar de optie, maar kon 'm niet vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:57:
Sinds de laatste update (21-07-2009) krijg ik bij het zappen geen EPG-info meer op mijn 8404H. Hebben nog meer mensen daar last van?
Sind wanneer is het mogelijk om te kiezen tussen een kabelmaatschappijvanderzande schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:13:
Ik ben me momenteel aan het orienteren op een tv en kabelmaatschappij. Ik wil het voor mezelf makkelijk houden en kabel nemen bij Caiway.
Het zal wel eens tijd worden dat dit mogelijk wordt,ik ben UPC meer dan zatpascalbulsing schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:40:
[...]
Sind wanneer is het mogelijk om te kiezen tussen een kabelmaatschappij
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Ik kijk digitaal via de interne DVB-C tuner (met Alphacrypt) en kreeg bij het zappen EPG info. Ik zou terug kunnen naar de vorige firmware, maar zo schokkend vind ik het niet.Rukapul schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:05:
[...]
Hoe krijg je uberhaupt EPG info te zien bij het zappen (analoge TV)? Heb gezocht naar de optie, maar kon 'm niet vinden.
Het lijkt er inderdaad op dat sinds de nieuwe firmware de info bij het zappen niet meer in beeld komt. Je moet de info toets indrukken om de EPG informatie te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:16:
[...]
Ik kijk digitaal via de interne DVB-C tuner (met Alphacrypt) en kreeg bij het zappen EPG info. Ik zou terug kunnen naar de vorige firmware, maar zo schokkend vind ik het niet.
Verwijderd
De CAM (waar je je abo-kaartje in gaat) die je in het CI-slot van je TV stopt moet Irdeto2 spreken, niet de TV. De Alphacrypt CAM voldoet hier aan. Maar volgens mij is het basispakket van de Caiway ongecodeerd en heb je daarvoor dus helemaal geen CAM nodig.vanderzande schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:13:
Dat van DVB-C verhaal ken ik en klopt, maar ik vraag me af of de tv die ik genoemd heb ook uitgerust is met het Irdeto2 systeem. Kan iemand mij dit vertellen?
Verwijderd
Natural Motion is de compensatie voor lage framerates, de 'Clear LCD' techniek heeft alleen effect op de tussenliggende beelden (of in ieder geval is daarvoor bedoeld) dus is het logisch dat je dat niet aan kunt zetten zonder NM zelf. Judder is juist iets dat door NM opgelost wordt, door het berekenen van tussenliggende beelden. Als je NM uit zet, zie je dus gewoon 24 beelden per seconde en heb je (dus) judder. Je kunt er wel van uit gaan dat de judder netjes regelmatig is (mits het ingangssignaal goed is) dus als je judder ok vindt, maar onregelmatige hikjes niet dan is het prima om NM uit te laten.Mr Magic schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:49:
Wat ik me trouwens afvraag... ik lees dat als je Natural Motion uitschakelt, je ook geen 200 Hz Clear LCD meer kunt aanzetten. Heeft dit nog invloed op het verwerken van 24p-beelden? Komt er dan bijvoorbeeld judder voor bij scenes met bepaalde pans? Heeft iemand dit al geprobeerd met z'n blu-ray speler of NMT?
Klopt. Ik heb inmiddels (op een 9703, dus inmiddels ongeveer een jaar ervaring) wel gemerkt dat als je effecten ziet van de NM (dwz stukjes waar het beeld niet vloeiend is) het meestal zo is hij het in ieder geval niet erger maakt dan het al was en je gewoon de ouderwetse judder - plaatselijk - terugkrijgt. Dit kan inderdaad soms wat hinderlijk zijn bij wat vage lijntjes of heel kleine voorwerpen, maar dat komt maar weinig voor en voor mij persoonlijk weegt het positieve effect ruimschoots op tegen deze uitzonderingen. Voorwaarde is wel dat je een goed ingangssignaal hebt, op de juiste beeldfrequentie. Als je bijvoorbeeld een 24p film op de PC op 60Hz afspeelt en dat naar de TV stuurt, of als je framesync niet precies goed is, kun je NM beter uitzetten. (Je moet natuurlijk de 24p film op 24Hz naar de TV sturen, en dan gaat het prima).Frohike66 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:50:
Heb ook gemengde gevoelens bij de HD Natural Motion op mijn 8404. Het is een feit dat bewegende beelden veel vloeiender en scherper worden weergegeven, maar dit heeft toch weer enkele 'bijwerkingen'. Ik zie het vooral mis gaan bij kleine bewegende 'objecten' tegen een meer egale achtergrond.
Het zal wel weer de PES0001D worden dan denk ik. Gisteren bij de mediamarkt gezien dat sony ook een tv met hub heeft, maar wel een erg grote rand eromheen en het design is voor mijn gevoel niet mooi. Tel daarbij de andere maatvoering van Sony bij op die voor mij niet handig uit komt, en hij is voor mij al geen optie meer.DaMayan schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:52:
[...]
Alleen dan zonder Hub, zonder ophangsysteem, dikker, geintegreerde speakers, met Ambilight etc.
Maar inderdaad het is eigenlijk wel de opvolger en ik denk niet dat er snel een nieuwe komt. Hij is in ieder geval niet aangekondigd voor dit jaar.
Als je voor de hub, ophangsysteem, afneembare speaker wil gaan kun je denk ik beter gewoon de 'oude' essence kopen. Als je net iets beter beeld, iets grotere omlijsting/dikte, voet, ambilight wil kun je beter de 9664 nemen.
Klopt jammer genoeg.Ph046ph schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:00:
Philips en Ci+ is nog heel ver weg (als ik een post op ziggo gebruikers forum mag geloven).
[ Voor 199% gewijzigd door Roydriguez op 02-08-2009 13:31 ]
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Indien je zeker wilt zijn van CI+ cam module ondersteuning kun je het beste dus nog ff wachten.Philips
Testen zijn nog niet in afrondende fase. Philips toestellen zijn dus niet goedgekeurd, ondanks dat Philips de indruk wekt op de sticker v/d doos, van de CI+ toestellen.
DuidelijkVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:55:
Als je NM uit zet, zie je dus gewoon 24 beelden per seconde en heb je (dus) judder. Je kunt er wel van uit gaan dat de judder netjes regelmatig is (mits het ingangssignaal goed is) dus als je judder ok vindt, maar onregelmatige hikjes niet dan is het prima om NM uit te laten.
Voor de hele discussie zie hier:I have a 32pfl9604 and I´ve watched the 300 Bluray with HDNM turned off and the horizontal pans were very smoth, i didn´t see any motion judder like in my previous lcd the 32pfl9603.
I can honestly say that this years model is much better in every aspect, sound,picture(far superior contrast),and build quality.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr Magic op 02-08-2009 14:36 ]
Verwijderd
Ah, ja natuurlijk, allerlei pulldown varianten heb je ook nog die wat kunnen helpen. Maar geldt dat niet alleen voor interlaced formaten waarbij je even en odd frames van verschillende beelden kunt combineren? Zit er zelf niet zo diep in, dus de details ken ik niet. Heb wel enige tijd terug een paar mooie plaatjes gezien in deze thread (of anders was het in de 'philips recente modellen' thread) waar e.e.a. over pulldowns uitgelegd werd. Moet je misschien even terugzoeken...Mr Magic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:44:
Mijn vraag zou dan eigenlijk moeten zijn, doen de nieuwe Philips modellen nog aan een vorm van pulldown als HDNM en 200 Hz ClearLCD uitstaan? Dus bijv. een 5:5 pulldown om van een 24p-signaal een 120 Hz signaal te maken?
Merk/onderdeel | Beeldkwaliteit | Geluidskwaliteit | Aansluiting | Bediening | Energieverbruik | Prijs | Totaal |
Philips | 48 | 9 | 9 | 6 | 7 | 7 | 86 |
Samsung | 46 | 6 | 9 | 9 | 9 | 7 | 86 |
Sony | 45 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 86 |
[ Voor 0% gewijzigd door sdekker op 02-08-2009 21:51 . Reden: typo... ]
Verwijderd
Het maakt dus eigenlijk niet zo uit welke je kiestsdekker schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:51:
Philips 46PFL9704 met Sony en Samsung Led backlight
Ik las een paar posts eerder dat de Media Totaal de 46PFL9704 had gereviewed en heb'm gelijk maar gekocht.
In deze review wordt de 46PFL9704 vergeleken met de Sony KDL-46Z5500 en Samsung UE46B8000.
De totaalbeoordeling is 9/10 voor alle drie de modellen, meer specifiek scoren ze als volgt:
Merk/onderdeel Beeldkwaliteit Geluidskwaliteit Aansluiting Bediening Energieverbruik Prijs Totaal Philips 48 9 9 6 7 7 86 Samsung 46 6 9 9 9 7 86 Sony 45 8 8 8 9 8 86
De Philips scoort met name op de volgende punten:
- veruit de beste geluidskwaliteit
- direct led backlight met 224 segmenten en daardoor grotere 'zwarting'
- uitstekende bewegingscompensatie horizontaal, verticaal en diagonaal
Minder goed wordt het volgende gevonden:
- halo's (overigens komen deze bij ook bij de Sony en Samsung voor)
- nieuwe menu navigatie die voor onnodig veel handelingen zorgt
- 'bulky' door ruime chassis
Philips scoort dus iets minder op bediening, energieverbruik en prijs. Die laatste twee vind ik eerlijk gezegd wat minder belangrijk, vooral omdat het ook om adviesprijzen gaat. Ik word nu wel heel benieuwd naar een uitgebreide review!
Ik vind de bediening eigenlijk best meevallen dus ik weet niet waarom daar een 6 voor gegeven wordt. Bovendien vind ik de eerste 3 punten veel zwaarder wegen dan de rest (prijs in mindere mate want ik koop zoiets voor de lange termijn en kijk dan niet op 100 Euro meer of minder) en met de beeldkwaliteit ver bovenaan. Op basis daarvan zou de Philips in mijn ogen dus beter zijnRemco123 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Het maakt dus eigenlijk niet zo uit welke je kiestIk wil voor de 40 inch gaan maar hou mijn hart vast bij de prijs die daar voor gerekend gaat worden. Philips heeft blijkbaar nog niet geleerd van eerdere kritiek, jammer dat het menu nog onoverzichtelijk is en er nog altijd Halo's zijn met name dat laatste had ik wel wat minder gezien.
Dat is ook een mooie Ziggo reactie... Dus de Philips TV's voldoen aan de CI+ standaard, maar omdat Ziggo weer eens lekker snel is met "testen" zouden de stickers niet op de doos mogen zittenRoydriguez schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:35:
Mbt de Ziggo CAM CI+-module zegt iemand van Ziggo het volgende:
[...]
Indien je zeker wilt zijn van CI+ cam module ondersteuning kun je het beste dus nog ff wachten.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Bulky uiterlijk en halo's vind ik toch wel erg genoeg om deze niet te kopen.Minder goed wordt het volgende gevonden:
- halo's (overigens komen deze bij ook bij de Sony en Samsung voor)
- 'bulky' door ruime chassis
Dat bulky interesseert me geen ene donder omdat ie bij mij toch op een standaard komt te staan.DaMayan schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:02:
[...]
Bulky uiterlijk en halo's vind ik toch wel erg genoeg om deze niet te kopen.
Tis de enige tv dit jaar met ambilight ook boven, dus iets bulky was wel te verwachten het is een stuk minder qua uiterlijk dan een 9664 of een Essence imho.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Precies, eigenlijk zou je willen lezen: "Halo's waren niet of nauwelijks waarneembaar en door het hoger contrast en diepere zwartwaardes is deze tv in alle opzichten een stuk beter dan CCFL lcd-tv's.".ppaddo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:30:
Die halo's zouden echter het 9704 feestje bij mij flink kunnen verstoren. Ik heb momenteel een middenklasser LG in de kamer staan en daar irriteer ik mij matenloos aan de niet zo goede verhouding tussen goede zwartwaardes en het contrast.(het is of best erg zwart, maar dan ook geen contrast meer, of andersom) Ik hoopte dat de 9704 hierin door de led techniek juist erg goed zou presteren. Als dat het geval is, maar ik krijg er halo's voor terug, dan word ik daar niet vrolijk van.
Dat is vrij normaal, ik zie dit ook bij mijn PC ontvanger.Mr. Noodle schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:33:
Werkt de alphacrypt bij iemand goed ?
op mijn 7404 werkt het wel, maar ik moet eerst een minuut lang door de zenders zappen voordat ik pas beeld krijg, weet iemand wat dat kan zijn?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Mr. Noodle schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:33:
op mijn 7404 werkt het wel, maar ik moet eerst een minuut lang door de zenders zappen voordat ik pas beeld krijg, weet iemand wat dat kan zijn?
Totaal geen last van. Het werkt hier als een trein!The_Doman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:13:
Dat is vrij normaal, ik zie dit ook bij mijn PC ontvanger.
Wanneer je TV een tijdje uit is geweest is de smartcard niet geupdate en moet er gewacht worden op nieuwe decodeer informatie (keys) voordat je weer beeld hebt.
Bij Ziggo wisselen deze decodeerkeys namelijk nogal erg snel, elke 6 uur geloof ik.
Maar heen en weer zappen is niet nodig, na ongeveer 30 seconden zou je gewoon beeld moeten krijgen.
Hoe zijn je instellingen precies dan?Kees_frl schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:24:
Hallo allemaal,
ik ben in het bezit van een 42pfl9664
Dit is mijn 2de scherm, de eerste was beschadigd en kon ik omruilen.
Nu valt me op wanneer de camera bijvoorbeeld van links naar rechts zwaait het beeld niet vloeiend loopt maar in schokjes.
Kan dit te maken hebben met de beeldverbeteraars?
[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 03-08-2009 20:25 ]
Verwijderd
1) Is heel persoonlijk, net zoals met veel dingen vinden mensen soms iets mooier anderen lelijker, en in dit geval zullen sommige mensen wel verschil zien en anderen niet. Je zou dit dus zelf moeten ervaren. Je kunt er wel van uit gaan dat in veel gevallen de eerste stap het belangrijkste is, dus bijvoorbeeld van 50Hz naar 100Hz is een grotere stap dan van 100 naar 200Hz. Vergelijk het maar met contrast bij LCD schermen. In het begin waren er grote verschillen toen schermen van bijvoorbeeld 1:200 naar 1:400 gingen, maar tegenwoordig zijn de verschillen relatief veel kleiner, terwijl de getallen veel groter worden.lion schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:20:
1) is het verschil tussen 200Hz en 100Hz duidelijk te zien bij voetbalwedstrijden?
2) Geldt hetzelfde voor FULL-HD films en HD-tv uitzendingen die 1080p zijn? kan je dan ook beter in game-mode kijken (dus met alle beeldverbeteraars uit)?
Klinkt alsof je gewoon judder waarneemt. Dit hebben (vrijwel?) alle LCD schermen. Je kunt Natural Motion aanzetten om dit te verminderen. Als je bronmateriaal of beeldfrequentie niet goed is kan zoiets het schokken wel erger maken. Gewoon uitproberen dus...Kees_frl schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:24:
Nu valt me op wanneer de camera bijvoorbeeld van links naar rechts zwaait het beeld niet vloeiend loopt maar in schokjes. Kan dit te maken hebben met de beeldverbeteraars?
Wouter! schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:13:
[...]
Ik vind de bediening eigenlijk best meevallen dus ik weet niet waarom daar een 6 voor gegeven wordt. Bovendien vind ik de eerste 3 punten veel zwaarder wegen dan de rest (prijs in mindere mate want ik koop zoiets voor de lange termijn en kijk dan niet op 100 Euro meer of minder) en met de beeldkwaliteit ver bovenaan. Op basis daarvan zou de Philips in mijn ogen dus beter zijn.
Klinkt als alsof jullie hem allebei al hebben of al gezien hebben ofzoDaMayan schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:02:
[...]
Bulky uiterlijk en halo's vind ik toch wel erg genoeg om deze niet te kopen.
Tis de enige tv dit jaar met ambilight ook boven, dus iets bulky was wel te verwachten het is een stuk minder qua uiterlijk dan een 9664 of een Essence imho.
Sorry, ik ga er gemakshalve inderdaad even vanuit dat de menustructuur hetzelfde is als de andere XXX4-modellen van dit jaarRemco123 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:02:
[...]
[...]
Klinkt als alsof jullie hem allebei al hebben of al gezien hebben ofzo. Ik ken het uiterlijk voor alsnog alleen van foto's en daarnaast zijn de menu's/bediening anders dan modellen van vorig jaar. Maar inderdaad eventuele irritante Halo's zouden voor mij het plezier kunnen bederven. Zucht komt er dan nog wel een LED tv op de markt dit jaar die dit niet heeft ?
Philips geeft zelf aan dat ze het wel ondersteunen (op de 46pfl9704), zie blz 235 op http://www.p4c.philips.co...46pfl9704h_12_dfu_nld.pdfPh046ph schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:00:
Philips en Ci+ is nog heel ver weg (als ik een post op ziggo gebruikers forum mag geloven).
Ja, zoals meerdere Philips LCD TV's (xxPFLxx04 serie, dus ook 32PFL8404, 37PFL7404 etc.).wrcveen schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:49:
[...]
Philips geeft zelf aan dat ze het wel ondersteunen (op de 46pfl9704), zie blz 235 op http://www.p4c.philips.co...46pfl9704h_12_dfu_nld.pdf
Ik heb het ook nog nooit gehad op me PC met dual floppy tuners, helaas dat werkt niet wat je zegt, ik moet echt een tijdje zenders zappen, gister was ik een paar minuten bezig.The_Doman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:13:
[...]
Dat is vrij normaal, ik zie dit ook bij mijn PC ontvanger.
Wanneer je TV een tijdje uit is geweest is de smartcard niet geupdate en moet er gewacht worden op nieuwe decodeer informatie (keys) voordat je weer beeld hebt.
Bij Ziggo wisselen deze decodeerkeys namelijk nogal erg snel, elke 6 uur geloof ik.
Maar heen en weer zappen is niet nodig, na ongeveer 30 seconden zou je gewoon beeld moeten krijgen.
Verwijderd
Kan de tweakers.net redactie niet eens gaan vissen bij Ziggo over de status en er een artikeltje over schrijven?“Once we learned of the CI+ standard we commenced immediately in preparing ourselves
for the first CI+ ready equipment,” said Marcel Nijhoff, CCO at Ziggo. “Now the new equipment is being introduced we have worked with Irdeto to ensure our subscribers are first to see CI+ benefits in the Netherlands.”
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 09:05 ]
@wrcveenwrcveen schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:49:
[...]
Philips geeft zelf aan dat ze het wel ondersteunen (op de 46pfl9704), zie blz 235 op http://www.p4c.philips.co...46pfl9704h_12_dfu_nld.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulic op 04-08-2009 10:47 ]
Staan hier: http://www.p4c.philips.com/files/4/46pfl9704h_12/Hydraulic schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:34:
[...]
@wrcveen
Hoe kom je aan deze link?
Als ik op http://www.p4c.philips.com/files/4 kijk staat de 46pfl9704_12 er niet tussen...
Wel de 42PFL en de 47 PFL, maar deze zijn leeg.
Verwijderd
Vroeg ik me ook af, maar staat er wel tussen met aanmaakdatum 3 augustus (shift-reload?):Hydraulic schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:34:
[...]
@wrcveen
Hoe kom je aan deze link?
Als ik op http://www.p4c.philips.com/files/4 kijk staat de 46pfl9704_12 er niet tussen...
Wel de 42PFL en de 47 PFL, maar deze zijn leeg.
Dus nét online gezet46pfl9704h_12/ 03-Aug-2009 13:19 -
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 09:12 ]
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Mijn vader heeft ook de 7404 en heeft daar ook geen last van, als de tv aangezet wordt komt er direct beeld en hij hoeft niet eerst 30 tot 60 sec te wachten.Mr. Noodle schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:33:
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik zie alleen de informatie van het programma wat er na komt bij het zappen tussen de kanalen. Als ik op de info-knop druk dan zie ik alleen het huidige programma en niet meer wat er na het huidige programma komt. Nogmaals drukken geeft meer informatie over het huidige programma.Happy2000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:42:
Heb nog een vraagje aan de bezitters van de 7404 / 8404.
Als jullie op de info knop drukken dan krijg je boven in het beeld wat er nu op is en daarnaast wat er later op komt, staat er bij jullie ook informatie bij volgende (dus het programma wat er na komt).
En als je dan weer op info drukt krijg je dan ook het hele overzicht van wat er allemaal op komt die avond?
Zoja welke firmware gebruiken jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 05-08-2009 15:10 ]
Als je er niet teveel in wilt verdiepen dan zou ik toch echt een losse media player adviseren. De meeste spelen alles af en dan hoef je geen moeite te doen om zaken te converteren.Croccifixio83 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:52:
Hallo,
Ik zit er over te denken de 37PFL8404 aan te schaffen. Ik heb alleen nog een vraag over het gebruik van de USB poort.
Kan ik een video in video_ts formaat (dus VOB, BUP, IFO bestandjes) via de USB poort afspelen? Of moet ik dit formaat eerst op mijn PC omzetten naar MPEG2?
Misschien een heel domme vraag, maar ik heb hier de ballen verstand van...
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 05-08-2009 23:20 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Als je meer dan € 1000 uit wilt geven voor een TV, dan doe je jezelf te kort door een SD ontvanger te nemen, je kan immers geen HD kijken met dat apparaat. Een HD ontvanger heeft ook als voordeel dat normale SD uitzendingen er beter uitzien door de HDMI aansluiting.Gabriel_Knight schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:38:
Ik ben van plan binnekort de 42pfl9664 te kopen icm ziggo digitale televisie.
Ik heb bij ziggo de keus tussen de gratis sd ontvanger en 99 euro kostende hd ontvanger startpakket
Moet ik nu een HD ontvanger nemen?
of kan de smartcard/cam module van de sd ontvanger in de HD televisie met CI+ ook hd weergeven.
of moet ik de smartcard/module van de hd ontvanger nemen om hd weer te geven
[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 06-08-2009 13:10 ]
Verwijderd
De TV kan zelf in ieder geval geen ondertiteling weergeven. In jouw geval speelt je PS3 dus alles af, en geeft de TV alleen het resultaat weer. Dit is dus hetzelfde als het aansluiten van een losse mediaplayer!Wouter! schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:19:
Geen idee hoe 't via die USB-poort werkt, die gebruik ik niet. Via m'n Playstation 3 i.c.m. Playstation Media Server werkt het echt fantastisch. Alles wordt afgespeeld (foto's, audio, video), ook in 1080p HD, inclusief subs, Dolby, DTS, enz, enz, en dat is echt een verademing! Ik knikker het gewoon in het juiste mapje op m'n PC ... en dat is 't.
Ja, dat weet ik. Ik wilde alleen even melden dat dat erg goed werkt en dat dat er op m'n 37PFL8404 (want daar gaat het topic tenslotte over) erg goed uit zietVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:54:
[...]
De TV kan zelf in ieder geval geen ondertiteling weergeven. In jouw geval speelt je PS3 dus alles af, en geeft de TV alleen het resultaat weer. Dit is dus hetzelfde als het aansluiten van een losse mediaplayer!
Verwijderd
Echt afschuwelijk beeld, de LGtjes van 379,- geven nog een stuk beter beeld. Ik denk dat Philips nog wat afgekeurde panelen had liggen. Het beeld is zeer flets, ook na de instellingen. De kijkhoek is al helemaal belabberd. Als je in de gelegenheid ben zou je eens moeten kijken, denk dat je hetzelfde zal zeggen. De 5604 geeft daarentegen een stuk mooier beeld.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:48:
Nu vraag ik me af wat het addertje onder het gras is. Heeft iemand ervaring met deze tv?
Ja, ik las het net ook. Hoezo 'pech'? Ik wist dat dit ging gebeuren en schaf dan meteen een CI+ CAM aannlrb schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:54:
Pech voor de mensen die een Alphacrypt in hun nieuwe Philips TV hebben zitten en via Ziggo digitaal kijken. Over twee weken gaat dit op zwart.
Zie HDTV Nieuws.
[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 07-08-2009 09:57 ]
[ Voor 14% gewijzigd door HiddenWolf op 07-08-2009 11:45 ]
HiddenWolf schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:43:
Ik zou nu graag de Philips 32 FPL 5604 kopen.
Als ik me niet vergis heeft de TV alles aan boord, en de prijs is bij MM met 479 heel redelijk. Input wordt digitenne via cam/smartcard.
Heeft iemand ervaring met deze TV's? Ik zoek me suf naar reviews, maar kom alleen maar prijsvergelijkende websites tegen.
Het alternatief is bijvoorbeeld de Sony 32S5500 of iets dergelijks in die prijscategorie en grootte.
mrc16 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:21:
[...]
Echt afschuwelijk beeld, de LGtjes van 379,- geven nog een stuk beter beeld. Ik denk dat Philips nog wat afgekeurde panelen had liggen. Het beeld is zeer flets, ook na de instellingen. De kijkhoek is al helemaal belabberd. Als je in de gelegenheid ben zou je eens moeten kijken, denk dat je hetzelfde zal zeggen. De 5604 geeft daarentegen een stuk mooier beeld.
Zit niet op de 42pfl9603.tiswat schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:04:
Ik heb nu zelf een Philips 42PFL9603, en in dit topic zag ik iemand met een 37inch versie met Net tv. Ik krijg het maar niet gevonden, waar moet het staan? Iemand tips?
Nooit.
Toch pech.Wouter! schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
Ja, ik las het net ook. Hoezo 'pech'? Ik wist dat dit ging gebeuren en schaf dan meteen een CI+ CAM aan.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Verwijderd
Uit deze chat van het ziggo forum blijkt wat anders:Claude schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:20:
[...]
Toch pech.
Je kunt best de CI+ CAM van Ziggo aanschaffen, maar de Philips TV's met CI+ zijn nog niet gecertificeerd door Ziggo. Laatste bericht was (gepost door Ziggo-medewerker op Ziggo gebruikersforum) dat de Philips TV's een harde error gaven bij gebruik van de Ziggo CAM.
Er moet dus nog aan de firmware gesleuteld worden door Philips. Totdat alles functioneert naar genoegen van Ziggo.![]()
Ik verwacht niet dat dit binnen twee weken is opgelost.
Gewoon wachten op de Ziggo lijst van CI+ gecertificeerde, tot die tijd blijft het gissen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:39:
[...]
Uit deze chat van het ziggo forum blijkt wat anders:
Welkom bij Philips Chat, u chat met XXX. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Hi Martin, ik heb 2 weken geleden een 42PFL8404H/ 12 aangeschaft en ik wil deze gaan gebruiken met de CAM module van Ziggo
Bezoeker: Ziggo geeft echter aan dat er in de testfase van de CAM modules icm Philips tv's problemen zijn ontdekt. Mijn vraag is of er vanuit Philips een firmware upgrade ontwikkelt gaat worden om deze problemen op te lossen??
XXX: Helaas heeft u foutieve informatie gekregen. Philips heeft hierover al contact met Ziggo over. Er zijn geen problemen met Philips TV's in combinatie met CI+ wat door de CAM module van Ziggo word gebruikt.
Bezoeker: Dus zodra de modules in omloop komen kan ik deze ook op mijn toestel gebruiken?!
XXX: Dat klopt inderdaad.
Bezoeker: Dat is heel mooi nieuws, ik hoop dan dan maar dat deze informatie betrouwbaarder is dan de informatie van de ziggo kant!
Bezoeker: bedankt voor je hulp!
XXX: Graag gedaan, heeft u verder nog vragen?
Bezoeker: Nee dit was het voorlopig.
Bezoeker: tnx
XXX: Oke, een fijne dag verder.
Bron: http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=190612#post190612
Verwijderd
Ik vind het inderdaad ook wel vreemd dat er zo weinig info op het internet staat, de pricewatch kent hem niet eens, en alleen de site van Philips bevat echt informatie..Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:48:
In dit hele topic heb ik geen informatie kunnen vinden over de 32pfl3614/12
Specificaties:
http://www.consumer.phili...SUMER/LCD-TV+32PFL3614-12
Een Full-HD scherm dus van 32". Op internet is er bijzonder weinig informatie over te vinden in het Nederlands. Momenteel is hij bij de Mediamarkt in de aanbieding voor een wel heel spetterende prijs van 466,-. Nu vraag ik me af wat het addertje onder het gras is. Heeft iemand ervaring met deze tv?
[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 07-08-2009 20:43 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heb je ook gevraagd welke maat wanneer komt?Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:11:
Net met philips gechat en gevraagd wanneer de 9704 tv in de winkels zijn
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq