[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.363 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Roydriguez schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:07:
Ben nu zelf al een tijdje aan het stoeien met de instellingen van de 42pfl9664 mbv de HDTV.Calibration.Wizard DVD & zal binnenkort even de instellingen posten.

Mss zijn er al mensen die ondertussen de perfecte instelling al hebben voor de 42pfl9664, zo ja zou het leuk zijn als je die zou kunnen posten.
Dat zou helemaal geweldig zijn als je dat wilt doen Roydriguez! Krijg waarschijnlijk eind van de week de 42PFL9664 binnen, ik kijk er nu al naar uit :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
DJ^ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:30:
[...]

Dat zou helemaal geweldig zijn als je dat wilt doen Roydriguez! Krijg waarschijnlijk eind van de week de 42PFL9664 binnen, ik kijk er nu al naar uit :)
Ik ook, dus wacht ook even af.

PS, waar heb jij hem vandaan?

PS1, misschien slordig maar begin me nu pas te realiseren wat een grote TV ik heb gekocht :o

[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 14-07-2009 23:18 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 13:03
Ben erg nieuwsgierig of de prijs van de 37fl9604 veel gaat zakken, zodra de 40pfl9704 voldoende op voorraad staat bij de webshops.

Ben echt super enthousiast over de 9704, maar vind het bedrag van 2199,- net wat aan de hoge kant.
Kunnen we ze niet met elkaar in een bundel kopen?? krijgen we misschien dit type voor een leuke prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
xswitch schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:41:
Sinds kort staat de 40PFL9704h op de website van polectro en kan je deze pre-orderen voor een prijs van 2199,- euro. Ik heb ze gebeld en zij gaven aan dat ze per 24-07-2009 leverbaar zijn :9~

linkje hiero!!
Da's dus gewoon de adviesprijs. Daar mag echt nog wel wat vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaw
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:01
Code " 062596<info>" intoetsen op je afstandbediening werkt ook op een 32" 9604 !

"123654" werkt ook.

Iemand al wat getweaked? Ik zou graag de lichtintensiteit wat willen verhogen en vastzetten, maar heb geen idee of dit mogelijk is via dit menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maaw schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:10:
Code " 062596<info>" intoetsen op je afstandbediening werkt ook op een 32" 9604 !
Wat zou dat moeten doen dan? (ik kan het niet proberen want ik zit op de 9704 te wachten)

edit:
Ah, Google zegt me dat deze twee codes je toegang geven tot het service menu van de televisie... Misschien slim om de volgende keer ook uit te leggen wát de context van je post is :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Ik kan als het goed is vandaag (want het is na middernacht) m'n 37PFL8404 ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperMP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 10:59
Was vandaag bij de Philips personeelswinkel (MyShop) en kreeg daar het volgende te horen over de 40PFL9704:
- distributie in Juli
- Preorder prijs 1999 + 8 euro verwijdering = 2007 euro.
- Meestal komen spuller iets goedkoper uit dan de pre-order prijs.

Nog heel even geduld dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

OMD

Ik heb sinds vanmiddag de 9964 bij mij in de winkel hangen maar ik vind hem wel erg tegenvallen moet ik zeggen. Vond de oude 9603's etc etc een stuk beter qua beeld.

De nieuwe modellen ( dus ook 9604 etc ) vind ik erg veel grain hebben in het beeld en dan vooral de 9964. Heb een beetje met de instellingen lopen spelen maar krijg hem niet lekker, beetje een bummer dus.

Ander punt, wij hebben nu in de winkel met 3 philips toestellen gehad dat deze met een knal uitspringt na de installatie van de kanalen ( niet direct maar na een minuut of 5 ) dat deed de 32pfl8404 3x achter elkaar. Hebben meer mensen dit meegemaakt?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik weet inmiddels nagenoeg zeker dat ik op redelijk korte termijn de 42pfl9664 ga aanschaffen. Heeft iemand al uitgebreide ervaring met het afspelen van films via de netwerkaansluiting? Welke formaten worden goed ondersteund, is 1080p bijvoorbeeld probleemloos af te spelen?

Daarnaast ben ik heel benieuwd of dit out-of-the-box samenwerkt met een NAS, in mijn geval de Synology 207+. Of is een NMT uiteindelijk een betere oplossing?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
El Martino schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:21:
Ik weet inmiddels nagenoeg zeker dat ik op redelijk korte termijn de 42pfl9664 ga aanschaffen. Heeft iemand al uitgebreide ervaring met het afspelen van films via de netwerkaansluiting? Welke formaten worden goed ondersteund, is 1080p bijvoorbeeld probleemloos af te spelen?

Daarnaast ben ik heel benieuwd of dit out-of-the-box samenwerkt met een NAS, in mijn geval de Synology 207+. Of is een NMT uiteindelijk een betere oplossing?
Ik zou zeggen: lees het topic eens door, want dit is toch al een aantal keer behandeld. De native ondersteuning van de Philips TV's valt (waarschijnlijk) nogal tegen. Je zult in de praktijk tegen nogal wat formaten aanlopen die niet werken, ook al doen de specs anders vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Er wordt helaas nog (zeer) weining concreet vermeld over wat wel en niet werkt. Op een duits forum had ik inmiddels wel het volgende al gelezen over de combinatie met een Synology 207+
Der Philips kann zwar laut Beschreibung auf einige Mediaserver zugreifen, aber im Zusammenspiel mit der Disk Station hat auch er Probleme. Teilweise habe ich Klötzchen und Streifen, teilweise wird die Filmwiedergabe überhaupt nicht gestartet. Die Wiedergabe bei der Verwendugn von Windows Mediaplayer als Server klappt reibungslos. Positiv ist beim Philips, dass er die Medien automatisch auf Panelgröße zoomt
Een NMT lijkt dus wel noodzakelijk voor het afspelen van HD content.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Wouter! schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:31:
Ik zou zeggen: lees het topic eens door, want dit is toch al een aantal keer behandeld. De native ondersteuning van de Philips TV's valt (waarschijnlijk) nogal tegen. Je zult in de praktijk tegen nogal wat formaten aanlopen die niet werken, ook al doen de specs anders vermoeden.
Dat ging in dit topic over de 8404. Heel waarschijnlijk gelden dezelfde problemen voor de 9664 maar zover ik heb gezien is dat hier nog niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ook ik zit (net als een andere gebruiker voorin dit topic) met de afweging of het een 37pfl9604 of een 42pfl9664 gaat worden. Wat is het verschil in kijkbeleving tussen 100 en 200 Hz en de 1ms en 2ms responstijd? Ga je dat echt zien, of is het meer een luxe item waar je 500 euro meer voor betaald (en voor 500 euro kan ik een hele nette set kabels en zo'n stroomruisfilterstekkerdoos (4x woordwaarde) kopen - of is dat gebakken lucht?)

Heb tot nu toe altijd op een Sony Trinitron van 100Hz gekeken, dus dat is mijn referentiekader.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

coelho schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:11:
Ook ik zit (net als een andere gebruiker voorin dit topic) met de afweging of het een 37pfl9604 of een 42pfl9664 gaat worden. Wat is het verschil in kijkbeleving tussen 100 en 200 Hz en de 1ms en 2ms responstijd? Ga je dat echt zien, of is het meer een luxe item waar je 500 euro meer voor betaald (en voor 500 euro kan ik een hele nette set kabels en zo'n stroomruisfilterstekkerdoos (4x woordwaarde) kopen - of is dat gebakken lucht?)

Heb tot nu toe altijd op een Sony Trinitron van 100Hz gekeken, dus dat is mijn referentiekader.
beelbuis 100hz en LCD 100hz hebben compleet niets met elkaar van doen.

beeldbuis 100hz is de verdubbeling van de verversingsfrequentie omdat het toestel op 50hz werkte en je dan een irritante flikkering kon zien. Amerika had hier geen last van omdat deze hun stroomnet op 60hz laat werken.

100hz bij LCD schermen zijn gewoon 50 beelden per seconde en het toestel verzint er tussen elke 2 frames 1 frame bij zodat je 100 beelden per seconde krijgt ( het menselijk oog pesten eigenlijk ) Dit is dus niet de verversingsfrequentie, LCD's hebben daar geen last meer van.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
OMD schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:01:
[...]

beelbuis 100hz en LCD 100hz hebben compleet niets met elkaar van doen.

beeldbuis 100hz is de verdubbeling van de verversingsfrequentie omdat het toestel op 50hz werkte en je dan een irritante flikkering kon zien. Amerika had hier geen last van omdat deze hun stroomnet op 60hz laat werken.

100hz bij LCD schermen zijn gewoon 50 beelden per seconde en het toestel verzint er tussen elke 2 frames 1 frame bij zodat je 100 beelden per seconde krijgt ( het menselijk oog pesten eigenlijk ) Dit is dus niet de verversingsfrequentie, LCD's hebben daar geen last meer van.
Dus qua strakheid van het beeld ga ik er sowieso op vooruit, zeg je eigenlijk? Dan blijft de vraag open staan of het voor een niet getraind oog / niet-high end user te billijken is om 400-500 euro meer te besteden aan 200Hz ipv 100Hz en 1ms ipv 2ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
coelho schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:36:
[...]
Dus qua strakheid van het beeld ga ik er sowieso op vooruit, zeg je eigenlijk? Dan blijft de vraag open staan of het voor een niet getraind oog / niet-high end user te billijken is om 400-500 euro meer te besteden aan 200Hz ipv 100Hz en 1ms ipv 2ms?
ben je nu voor jezelf al aan het sturen voor een gewenst antwoord? ;)

Ik heb zelf gekozen voor een 42pfl9664 - een tv koop je niet erg vaak (tenminste ik niet, dit is voor de langere termijn) Naar beeldtechnisch en of je het merkt speelt het formaat ook mee denk ik?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Als ik het teruglees kan het inderdaad zo overkomen ja. Was niet helemaal de bedoeling :) Ik ben in eerste instantie naar de 9664 gaan kijken en die lijkt me super. Nu begint mijn vrouw of dat 42 inch niet te groot is. Compromis is 37 inch maar dan lever je op 2 vlakken in, nl reactietijd en frequentie (naast diameter dus). En bovendien scheelt het een aardige duit.

Moet ik haar gelijk geven en kan ik super tevreden zijn met de 37 inch of zijn er goede argumenten om achter mijn keuze voor 42" te blijven staan? We zitten op ongeveer 3 meter, dus beide afmetingen kunnen ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Hier even het verhaal wat duidelijker omschreven: ( ook wel een gedeelte plasma maar you'll get the point )

Toen Philips ooit de eerste analoge televisie met 100Hz uitbracht, was dat alleen maar om de zichtbare en irritante flikkering van de gebruikelijke 50Hz frequentie te maskeren.Een televisiebeeld als een dia was de verklarende slogan toen. Het werd een enorm succes. Bij LCD-televisie dient 100Hz echter een totaal ander doel, namelijk het terugdringen van onder meer de bewegingsonscherpte door een tussenbeeld te fabriceren op basis van voorgaande en veronderstelde komende informatie. Dat is iets wezenlijk anders en laat u in de winkel niet wijsmaken dat beide 100Hz-en ook maar íets met elkaar van doen hebben, de enige overeenkomst is het bedotten van het menselijk oog dat nu eenmaal te traag reageert om dit soort visuele
bedrog waar te nemen. Inmiddels zijn er LCD-televisies met een wisselfrequentie van 200Hz en bij Plasma-televisies duikt steeds vaker de kreet 600hz op. Alsof dat laatste heel bijzonder en uniek is. Terwijl er eigenlijk niets is veranderd ten opzichte van vroeger, alleen het aantal malen dat een dot oplicht, is iets verhoogd. Daarvoor even wat verklarende techniek, een standaard videosignaal is eigenlijk gewoon een reeks stilstaande beelden, die zo snel wordt weergegeven dat u denkt naar een bewegend beeld te kijken. In onder meer Amerika wisselt dat beeld 60 maal per seconde, terwijl dat in onder meer Europa 50x gebeurt. Die 50x is eigenlijk net iets te weinig om het menselijk oog op het verkeerde been te zetten. Met als gevolg dat het beeld flikkert en dat leidt uiteindelijk tot kijkmoeheid. De oorspronkelijke 100Hz techniek van Philips was dáárop gericht. Bij Plasma wordt al vanaf het begin een subfield-techniek gebruikt om diezelfde onvermijdelijke flikkering tegen te gaan. In plaats van één maal werd elke dot op het scherm bij de eerste Samsung Plasma-TV bijvoorbeeld 7x geactiveerd met als direct gevolg een verversingsfrequentie per seconde van 350Hz (7x 50Hz). Inmiddels gebeurt dat niet langer 7x, maar 12x, waardoor de verversingsfrequentie hier in Europa nu 600Hz is en in bijvoorbeeld Amerika zelfs 720Hz (12x 60Hz)

Het beeld wordt niet scherper of strakker, het wordt vloeiender, je kan het een beetje vergelijken met een game op de pc. Als je een niet al te beste videokaart hebt dan stottert het beeld een beeldje omdat de pc het niet aankan. Bij een heel goede videokaart en pc speelt het spel vloeiend. Dat is wat 100hz een beetje globaal laat zien.

Het verschil tussen 100 en 200hz is een beetje relatief vind ik omdat het menselijk oog toch nooit meer dan 60 a 70?? beelden per seconde kan verkroppen. Maar sommige zeggen verschil te zien, ik helaas niet.

EDIT:
Als ik het teruglees kan het inderdaad zo overkomen ja. Was niet helemaal de bedoeling :) Ik ben in eerste instantie naar de 9664 gaan kijken en die lijkt me super. Nu begint mijn vrouw of dat 42 inch niet te groot is. Compromis is 37 inch maar dan lever je op 2 vlakken in, nl reactietijd en frequentie (naast diameter dus). En bovendien scheelt het een aardige duit.

Moet ik haar gelijk geven en kan ik super tevreden zijn met de 37 inch of zijn er goede argumenten om achter mijn keuze voor 42" te blijven staan? We zitten op ongeveer 3 meter, dus beide afmetingen kunnen ook goed.
Let op, het is geen frequentie! Met een 37pfl9604 kan je jezelf ook al een gelukkig iemand prijzen, het toestel is wat dikker en heeft ''maar'' 100 hz maar is verder een goed toestel. Zo spectaculair is die 9664 nou ook weer niet zeg maar.

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 15-07-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:36:
[...]
het is ook afhankelijk wat je met de LCD wilt doen. De 9604 heef een responstijd van 2 Ms en de 9664 een responstijd van 1ms. Afhankelijk van het beeldmateriaal wat je wilt bekijken, kun je je afweging maken.

mocht je bijvoorbeeld veel snelle beelden willen bekijken (videogames of bijvoorbeeld formule 1), dan is een snellere responstijd aan te raden anders krijg je vervorming in het beeld. dit is bij snelle games mogelijk. Mocht je gewoon een standaard gebruiker zijn, dan kun je prima af met 2ms.

Persoonlijk zou ik voor een 42'' gaan bij 3m kijkafstand, maar dit is het beste te vergelijken door naar winkel te gaan en daar te bekijken wat jullie acceptabel vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Mijn kijk afstand is momenteel ook niet optimaal en maak me best een beetje zorgen over het (grote) formaat moet ik zeggen... Maar verwacht over een jaar a anderhalf jaar een nieuwe woning te hebben en daar zal die dan wel goed inpassen.

Daarnaast kon ik de 9664 voor 1349 aanschaffen en dat is een scherpe prijs (vind ik) Oke met administratiekosten en verwijderingsbijdrage 1366 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRed
  • Laatst online: 07:35

McRed

Tromgeroffel....

SuperMP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:24:
Was vandaag bij de Philips personeelswinkel (MyShop) en kreeg daar het volgende te horen over de 40PFL9704:
- distributie in Juli
- Preorder prijs 1999 + 8 euro verwijdering = 2007 euro.
- Meestal komen spuller iets goedkoper uit dan de pre-order prijs.

Nog heel even geduld dus ...
Heb het vandaag ook eens nagevraagd bij de MyShop in Eindhoven en de verkoper vertelde dat de 46 inch versie pas eind augustus leverbaar zal zijn (rond de 27e). De 40 inch wordt gelijktijdig of later verwacht maar in ieder geval niet eerder. De adviesprijs van de 46 inch zou € 2.399 bedragen.

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:16:
[...]
mocht je bijvoorbeeld veel snelle beelden willen bekijken (videogames of bijvoorbeeld formule 1), dan is een snellere responstijd aan te raden anders krijg je vervorming in het beeld. dit is bij snelle games mogelijk. Mocht je gewoon een standaard gebruiker zijn, dan kun je prima af met 2ms.
Ook voor videogames en Formule 1 moet 2ms meer dan voldoende zijn. Een paneel met een responsetime van 2ms zou theoretisch 500 frames per seconde moeten kunnen verwerken en dat is echt overal meer dan voldoende voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Vraagje aan de 9664 eigenaren.

Zit er op deze tv een 5 bands EQ voor het geluid ?
Ik kan het zo even niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing op de site van Philips
maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Willen jullie dit misschien even checken ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

In die PDF handleiding van de site lees ik dat er alleen een aanpassing voor bass en treble aanwezig is (naast verder nog balance, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kees_frl schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Ik ook, dus wacht ook even af.

PS, waar heb jij hem vandaan?

PS1, misschien slordig maar begin me nu pas te realiseren wat een grote TV ik heb gekocht :o
Hij staat net een uur in de huiskamer, tis echt een joekel :)
Ik heb hem via pick2pay aangeschaft na opgifte van een referentie met daarin de destijds goedkoopste prijs die ik via kieskeurig heb gevonden, p2p ging daar nog wat onder zitten dus helemaal prima 8)

Nu beetje stoeien met de mogelijkheden...

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de 9664 ook CanalDigitaal zonder kastje kijken? Iemand al ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
DJ^ schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:13:
[...]

Hij staat net een uur in de huiskamer, tis echt een joekel :)Ik heb hem via pick2pay aangeschaft na opgifte van een referentie met daarin de destijds goedkoopste prijs die ik via kieskeurig heb gevonden, p2p ging daar nog wat onder zitten dus helemaal prima 8)

Nu beetje stoeien met de mogelijkheden...
Mag ik vragen hoeveel?

Ik heb Pick 2 Pay ook een mailtje gest maar ze gingen alleen maar mee met de goedkoopste in de lijst, niet eronder

Ssssttt, haal dat joekel verhaal even weg! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 15-07-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is eigelijk de kwaliteit van de ingebouwde hd kabel tv decoder in bijv de 9664?

Het lijkt me heel handig, een kastje minder, maar als bijv een humax betere beeldkwaliteit geeft vind ik dat toch belangrijker.

En ik was gister in de mediamarkt en vond het beeld van de 9664 maar een beetje dof tov van een oudere uit de 9000 serie (weet niet precies welke, licht allu lijst).
Die oude tv had een mooier en scherper beeld met de stukjes planet earth die ik zag voorbijkomen.

Nou zal dat wel aan de niet ingestelde instellingen van de mediamarkt liggen, maar hebben andere mensen deze 9664 nog kunnen vergelijken met de voorgaande serie ivm beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:25:
Hoe is eigelijk de kwaliteit van de ingebouwde hd kabel tv decoder in bijv de 9664?

Het lijkt me heel handig, een kastje minder, maar als bijv een humax betere beeldkwaliteit geeft vind ik dat toch belangrijker.

En ik was gister in de mediamarkt en vond het beeld van de 9664 maar een beetje dof tov van een oudere uit de 9000 serie (weet niet precies welke, licht allu lijst).
Die oude tv had een mooier en scherper beeld met de stukjes planet earth die ik zag voorbijkomen.

Nou zal dat wel aan de niet ingestelde instellingen van de mediamarkt liggen, maar hebben andere mensen deze 9664 nog kunnen vergelijken met de voorgaande serie ivm beeldkwaliteit?
Ik denk en hoop de instellingen inderdaad. Vandaag nog even in de mediamarkt gestaan en echt sommige tv's zagen er gewoon niet uit. Snap niet dat ze daar niet even wat tijd in stoppen. Heb mijn 9664 in bestelling staan. Dat 'oudere' model was mogelijk de 9803?

-------------------------------------------------------

iemand trouwens nog een idee hoe een nederlands model 9664 te herkennen? Ze hebben via de mail bevestigd dat hem om een NL model gaat, geen import. Maar wil dit even checken

[ Voor 10% gewijzigd door Kees_frl op 15-07-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Tjemig was dat ff schrikken vandaag ;-) Zette m'n 9604 aan en krijg na een halve minuut toch daadwerkelijk de melding in beeld dat er een nieuwe softwareversie beschikbaar is en het wordt aanbevolen om deze te installeren. Weet je wat nog veel meer schrikken was? ...... Ging ook nog vlekkeloos ook middels wifi.... Heb nu versie 0.26.38.13 staan. Is van 10/07/2009. Iemand hier al een changelog van gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
  • Laatst online: 28-02-2021
Ik heb deze update ook vlekkeloos (wifi) ontvangen en ik ben ook wel benieuwd naar de change log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntax_13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:25
Heb hem hier ook gehad. Maar vraag me af of hij idd wel via de wifi gaat.
Volgens mij heeft ziggo een update kanaal op de kabel. Zou het niet kunnen dat de updates vanuit ziggo via de kabel komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Syntax_13 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:53:
Volgens mij heeft ziggo een update kanaal op de kabel. Zou het niet kunnen dat de updates vanuit ziggo via de kabel komen ?
Ik heb de update ook gehad en geïnstalleerd voor de 9664, indien het via ziggo zou gaan wat ik betwijfel zouden mensen de melding ook gehad moeten hebben zonder een wifi controller onboard. (b.v. de 8404).

Op internet heb ik nog geen changelog kunnen vinden van deze update.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Laatst online: 06-09 13:03
Elektokoopjes.nl heeft de prijs van de 37pfl9604 inmiddels ook gezakt naar 1125 euro! Hoop dat de rest een beetje mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Pff 8404 via Bol.com toch niet binnen 6 werkdagen leverbaar. Hij staat er nu zowiezo voor 100 euro duurder op.
Order geannuleerd. Ik ga dit weekend wel naar de MM met de inruilactie! :(
Prijs is daar zelfde. € 849.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kees_frl schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:58:
[...]
Mag ik vragen hoeveel?

Ik heb Pick 2 Pay ook een mailtje gest maar ze gingen alleen maar mee met de goedkoopste in de lijst, niet eronder
1338 all-in.

[ Voor 8% gewijzigd door DJ^ op 15-07-2009 22:31 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:25:

Zal de 9803H zijn geweest. Overige toestellen uit de 9 serie hadden een zwarte lijst. Alleen 9803H heeft een alu-lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Mooie prijs! En ik maar denken dat ik vrij laag zat.

Zo goedkoop gingen ze bij mij niet meer :)

Nu bij een andere webshop vandaan, ben ik nog iets duurder uit maar het scheelt me 2 uur in de auto rijden O-) Dus daarvoor heb ik wel paar tientjes over.

Ben 1369 kwijt, inmiddels is de prijs alweer gestegen zag ik bij kieskeurig naar goedkoopste 1449

[ Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 15-07-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Syntax_13 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:53:
Bij mij zoiezo via het draadloos, want ik heb geen ziggo, enkel digitenne, tijdens de update stond digitenne niet aan, dus die doen het niet ;) En ik heb geen netwerkkabel en ook geen usb stick met de update in de tv zitten... dus de tv trekt het gewoon van internet.

Maar goed, er was dus een update, wat is er geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Laatst online: 06-09 20:30
Interessant te zien dat de software update voor de 9604 nu via de TV/internet komt. Terwijl hij nog niet op de support site beschikbaar was (ondertussen wel). Zal dus van een andere server moeten komen (eens nakijken in de logs waar contact mee wordt gezocht).

Het changelog laat meestal een paar dagen op zich wachten. Het enige wat ik zo snel kon zien dat was opgelost is het probleem met programma-informatie voor de volgende uitzending (bij digitale kanalen - stond voorheen altijd 'geen informatie beschikbaar').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Bij ons doet sinds de update gisteren Net-tv het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Ik heb even met de philips helpdesk chat gechat... de release notes voor de change log zijn nog niet bekend... Komen waarschijnlijk later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Zo, gisterenavond m'n 37PFL8404 opgehaald en geïnstalleerd (nog even provisorisch, ik ga 'm nog ophangen). Ik heb voorlopig een AlphaCrypt CAM totdat de CI+ CAM's beschikbaar zijn. HD-materiaal is echt super! Haarscherp met heldere en contrasterende kleuren. De PS3 (incl. Playstation Media Server en HD-films ;)) komt nu pas helemaal tot z'n recht! SD-materiaal valt tegen als je te dichtbij zit, maar ja ... de resolutie van die beelden houdt ook niet over natuurlijk. Het geluid valt zeker niet tegen maar ik ga denk ik toch alles via de receiver luisteren.

Nu nog even de instellingen tweaken. Iemand al ideale instellingen gevonden? Ik heb momenteel bijna alle beeldverbeteraars uitgezet.

Al met al erg tevreden tot nu toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

Waarom zet iedereen de beeldverbeteraars uit? Ik vind het beeld echt mooier als bijv dynamisch contrast, HDNM (minimum) en 100hz clear lcd aanstaan.
Geavanceerde scherpte, kleurverbeteraar, ruisonderdrukker staan wel uit.

Ik heb contrast 76, helderheid 46, kleur 54 en bij tint een klein beetje rood weg (bij digitale tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

CodeIT schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:41:
Waarom zet iedereen de beeldverbeteraars uit? Ik vind het beeld echt mooier als bijv dynamisch contrast, HDNM (minimum) en 100hz clear lcd aanstaan.

Ik heb contrast 76, helderheid 46, kleur 54 en bij tint een klein beetje rood weg (bij digitale tv).
Ik moet hier wel om lachen. De eerste weken zit iedereen enorm te prutsen met instellingen zonder dat ze daadwerkelijk TV zitten te kijken. Na een tijdje ben je het zo zat dat je gewoon de standaard settings gebruikt waar je dan aan gewend bent, en dan vind je het beeld ineens geweldig zoals het is. Een tip dus: kijk gewoon met de standaard settings en wen eraan. Na een tijdje wil je het allemaal echt niet meer veranderen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Ik moet heel eerlijk dat ik nog niet met het beeld heb lopen spelen (42PFL9664).
Heb hem:
neergezet,
aangezet,
de eerste stappen doorlopen (iedere keer een foto en dan zeggen of je de linker of de rechterkant beter vindt),
en ik vindt het beeld eigenlijk wel prima. (alhoewel ik op sommige momenten denk dat de mensen te 'rodig' zijn).

Maar goed, geen tijd om er nu verder mee te spelen, te druk met werk en in het weekend de kermissen ;)

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
CodeIT schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:41:

Ja, zo heb ik 't ook ongeveer :). Alleen heb ik het contrast en de helderheid nog ietsjes hoger staan. Ik heb gisterenavond nog niet zoveel tijd aan het instellen besteed.

Maar zo staan toch ook heel wat beeldverbeteraars uit? Ik vind dat er gauw zoveel artifacts ontstaan. Zo worden de randen tussen contrasterende kleuren vaak heel onnatuurlijk scherp en bijna oplichtend bij één van die functies. Da's gewoon lelijk.

Als ik 't zo moet inschatten dan moet ik de rode kleuren ook een klein beetje terugdraaien. Vanavond nog maar 'ns kijken :).

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 16-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Idem hier, neerzetten, aanzetten, wizard doorlopen en naar wens contrast en helderheid instellen. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
[zeur mode]
Is er nu echt helemaal geen tweaker die voor mij (en o.a. VBow) even via een tootlje van bijv. http://tft.vanity.dk kan/wil kijken wat de input lag is van 32pfl9604?
[/zeur mode]

Deze week toch nog maar eens op een avond naar MM om te kijken wat nu eventueel het beste zou zijn, 32" of 37" en vervolgens eens informeren naar de prijs...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb gisteren mijn 42 inch 8404 Philips gekregen.

Moet zeggen dat ik enorm baal van mijn keuze.

Ik heb mijn 2 jaar oude Samsung 40 inch ervoor weg gedaan welke veel beter was
naar mijn mening.

Ik heb al veel lopen rotzooien in de instellingen maar krijg het beeld gewoonweg niet
zuiver. Ook heb ik heel veel last van Lipsync problemen wat ik eerst ook niet had.

Ook veel last van Ghosting met dit scherm, ben me zwaar aan het bedenken gebruik
van de service om hem om te ruilen.

Zijn er meer mensen die zo een slechte ervaringen hebben met dit scherm ?

ps is in combinatie met een Samsung decoder (scart)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
**Off topic**
Waarom ben je uberhaupt overgestapt van 40 naar 42, formaat verschil is minimaal, enige is misschien dat je samsung geen full HD is, of is die wel Full HD. Of zit er meer achter?
**ON TOPIC!**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
dizzytal schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:32:
[zeur mode]
Is er nu echt helemaal geen tweaker die voor mij (en o.a. VBow) even via een tootlje van bijv. http://tft.vanity.dk kan/wil kijken wat de input lag is van 32pfl9604?
\[/zeur mode]
Handig die link , mijn tv lijkt gefixed qua audio, eens kijken wat die doet op de 8404 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32268339,noline]Zijn er meer mensen die zo een slechte ervaringen hebben met dit scherm ?

ps is in combinatie met een Samsung decoder (scart)
Ik kijk DVD's via scart en daar ben ik niet zo over te spreken. Je zou het echt eens moeten proberen via HDMI of de interne tuner. Zelfs analoog ziet er dan prima uit. Ik heb overigens de 100 Hz functionaliteit uitgeschakeld, want daarmee vind ik het beeld te "gemaakt/nep". Het is mij (nog) niet gelukt daarvoor een knappe instelling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

CAP-Team schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:24:
Pff 8404 via Bol.com toch niet binnen 6 werkdagen leverbaar. Hij staat er nu zowiezo voor 100 euro duurder op.
Order geannuleerd. Ik ga dit weekend wel naar de MM met de inruilactie! :(
Prijs is daar zelfde. € 849.
Waarom koop je geen pfl8684 bij pick2pay, ziet er een stuk strakker uit voor hetzelfde geld (incl verzend) :P
Heb ik ook gedaan en ik moet zeggen die glazen voet en donkergrijze luidsprekergrill ziet er beter uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Nederlands model bij Pick 2 Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voske8x schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:59:
**Off topic**
Waarom ben je uberhaupt overgestapt van 40 naar 42, formaat verschil is minimaal, enige is misschien dat je samsung geen full HD is, of is die wel Full HD. Of zit er meer achter?
**ON TOPIC!**
Nou voornamelijk omdat ik vond dat Philips natuurlijkere kleuren heeft, maar ook omdat mijn vriendin
heel graag een ambilight wou hebben ;)

Maar goed tot nu toe vind ik het beeld echt waardeloos.

Ja met scart naar hdmi dat is denk ik ook beter maar ja beetje belachelijk als je net een nieuwe tv
koopt ook weer verplicht te zijn een betere decoder te kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je van een snorfiets naar een Ferrari gaat, ga je toch ook geen brommix in je Ferrari gooien? Zelfde principe, al is het misschien iets meer overdreven. ;)

Ze zouden scart helemaal niet meer op die schermen moeten doen, zonde van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:07:
[...]

Nou voornamelijk omdat ik vond dat Philips natuurlijkere kleuren heeft, maar ook omdat mijn vriendin
heel graag een ambilight wou hebben ;)

Maar goed tot nu toe vind ik het beeld echt waardeloos.

Ja met scart naar hdmi dat is denk ik ook beter maar ja beetje belachelijk als je net een nieuwe tv
koopt ook weer verplicht te zijn een betere decoder te kopen ??
Ik weet niet of je nog iets aan die Samsung decoder kunt instellen, maar je kunt eens kijken of deze al op de beste stand staat (over scart). Ik kan mijn humax op RGB zetten en dan is het heel goed te doen.
Ik hoop dat Ziggo snel begint met het uitleveren van de CI+ modules. Geen gezeur met zappen, slechte kabels. Gewoon direct HD via de DVB-C tuner.
PK schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Waarom koop je geen pfl8684 bij pick2pay, ziet er een stuk strakker uit voor hetzelfde geld (incl verzend) :P
Heb ik ook gedaan en ik moet zeggen die glazen voet en donkergrijze luidsprekergrill ziet er beter uit. :*)
Ik heb pick2pay afgelopen vrijdag gemaild over de levertijd van de 8684 (37"). Deze was 2 á 3 weken.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeIT op 16-07-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kees_frl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Nederlands model bij Pick 2 Pay?
Waaraan zie ik dat? Ik heb er niks raars aan gemerkt en ik kan gewoon de Nederlandse taal selecteren.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
DJ^ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:45:
[...]

Waaraan zie ik dat? Ik heb er niks raars aan gemerkt en ik kan gewoon de Nederlandse taal selecteren.
heb je al automatisch een update ontvangen?

Volgens Pick 2 Pay zit er bijv een korte nederlandse handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kees_frl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:56:
[...]
heb je al automatisch een update ontvangen?

Volgens Pick 2 Pay zit er bijv een korte nederlandse handleiding bij.
Er zit een uniforme plaatjes handleiding bij. In de TV zelf zit een handleiding in de taal die je hebt ingesteld.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
DJ^ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:04:
[...]

Er zit een uniforme plaatjes handleiding bij. In de TV zelf zit een handleiding in de taal die je hebt ingesteld.
Hoe bevalt de tv overigens?

Geachte heer ******,

We verkopen de toestellen zals deze in elke andere winkel in Nederland wordt aangeboden. Dit is dus met o.a. een Nederlandse handleiding en menu.

M.v.g.
Pick2pay

Offtopic, je kreeg er een duidelijke fatuur bij?

[ Voor 5% gewijzigd door Kees_frl op 16-07-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees_frl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Hoe bevalt de tv overigens?

Geachte heer ******,

We verkopen de toestellen zals deze in elke andere winkel in Nederland wordt aangeboden. Dit is dus met o.a. een Nederlandse handleiding en menu.

M.v.g.
Pick2pay

Offtopic, je kreeg er een duidelijke fatuur bij?
ook ik heb bij pick2pay gekocht, en met duidelijke factuur (staat gewoon sticker achterop met Ziggo compatible DVB-C etc.)

Of het NL-TV is weet ik niet, lijkt me niet.

1e jaar garantie is philips, voor 2e jaar moest ik naar hen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Na mijn navraag bij pick2pay:

Op nagenoeg elke artikel wat u koopt staat vermeld waar het product geproduceerd is. In dit geval laat Philips het toestel produceren in Frankrijk, als men het dus ruim bekijkt is het een geimporteerd product. Maar dat zijn zo goed als alle producten die u in huis heeft staan :-). Sterker nog zou men geimporteerd roepen en alles wat geimporteerd is zou in lucht oplossen dan zou Nederland er kaal en verlaten uitzien.

De toestellen worden dus in Frankrijk geproduceerd waarna de naar de verschillende landen in Europa gaan waaronder Nederland. Philips produceerd in Nederland geen televisies. Wat voor scherm men dus ook koopt van Philips, deze zal altijd in een ander land geproduceerd zijn.

En zoals al eerder was te lezen heb ik de update volautomatisch gekregen op mijn 9604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:30:
Na mijn navraag bij pick2pay:

Op nagenoeg elke artikel wat u koopt staat vermeld waar het product geproduceerd is. In dit geval laat Philips het toestel produceren in Frankrijk, als men het dus ruim bekijkt is het een geimporteerd product. Maar dat zijn zo goed als alle producten die u in huis heeft staan :-). Sterker nog zou men geimporteerd roepen en alles wat geimporteerd is zou in lucht oplossen dan zou Nederland er kaal en verlaten uitzien.

De toestellen worden dus in Frankrijk geproduceerd waarna de naar de verschillende landen in Europa gaan waaronder Nederland. Philips produceerd in Nederland geen televisies. Wat voor scherm men dus ook koopt van Philips, deze zal altijd in een ander land geproduceerd zijn.

En zoals al eerder was te lezen heb ik de update volautomatisch gekregen op mijn 9604
*** Off-Topic***
Voor iedereen die een aanschaf wenst te doen via internet geldt het onderstaande ook.

Aangaande de garantie van een product, is bij Europese wet geregeld dat er een minimumgarantie is van 2 jaar bij fabrieksfouten, Dit geld voor nieuwe aankopen, voor tweedehands geldt een periode van 1 jaar op fabrieksfouten. Dit geldt alleen voor consumentenaankopen en niet voor winkeliers e.d. Je kan als consument dus altijd je verhaal halen bij de winkelier en deze kan zich dan niet verschuilen achter de fabrikant. Sterker nog als een nieuw gekocht product of apparaat binnen zes maanden defect blijkt te zijn, dan hoeft de consument niet eens te bewijzen dat het euvel door een fabrieksfout is veroorzaakt. De bewijslast komt bij de verkoper te liggen. Is de consument niets te verwijten, dan moet de verkoper zorgen voor reparatie of vervanging of anders schadeloosstelling.

*** On Topic ***

Dus of het product nu een Nederlands of buitenlands product betreft, maakt niet uit aangezien bij een fout, je dus altijd verhaal kan halen bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
De nieuwe Media Totaal viel net in de bus. Hierin worden de Philips 46pfl9704, Samsung UE46B8000 en Sony Bravia KDL-46Z5500 getest en vergeleken.

Conclusie: "LCD-televisies van de nieuwste generatie ontlopen elkaar kwalitatief niet veel meer, dat blijkt wel uit de vergelijkende test en het gelijke puntentotaal voor alle kandidaten. Maar er zijn wel degelijk kenmerkende verschillen. Philips haalt bijvoorbeeld de meeste punten als het om beeldkwaliteit gaat, Samsung en Sony bewijzen zich op het gebied van bedieningsgemak en energieverbruik"
(Bron: Media Totaal 7/8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:32:
[...]

*** On Topic ***

Dus of het product nu een Nederlands of buitenlands product betreft, maakt niet uit aangezien bij een fout, je dus altijd verhaal kan halen bij de leverancier.
Maar er is het altijd nog een verschil qua garantie procedure. Sommige leveranciers hebben dus niet het contract voor thuisservice. En ik zie mijzelf nog niet met een 46inch over de straat slepen naar Philips omdat hun deze service niet willen verlenen. Garantie heb je altijd. Maar er is altijd nog een verschil in soort. Ik weet dat dit bij Panasonic nogal erg streng gecontroleerd word. Hoe dit bij Philips geregeld is weet ik niet. Maar dat is altijd na te vragen. Ik kan over thuisservice bij Philips voor de rest niks vinden. Een voorbeeld van Panasonic:

Panasonic Homeservice, Deze service wordt uitgevoerd door E-Care Repair Services B.V. en geldt uitsluitend voor toestellen welke zijn geleverd door Haagtechno bv met een beeldmaat van 32 inch of groter. Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie-/serviceverlening uiteraard van toepassing.

Panasonic stelt hiervoor zelfs een lijst beschikbaar van de Dealers die die garantie wel hebben. Geen enkele winkel op kieskeurig komt voor op die lijst. Maar dit is Panasonic. Hoe dit bij Philips geregeld is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Er is weer een nieuwe firmware voor de 9604 :o
Build 000.026.038.013

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 42 inch 8404 eens aan de ps3 gehangen, beeld blijft slecht.

Moet ik dan toch weer voor een Samsung gaan haha

Of ligt het echt aan die internetwinkels ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:57:

Moet ik dan toch weer voor een Samsung gaan haha

Of ligt het echt aan die internetwinkels ??
Hoe kan dat in hemelsnaam...beeld op de 8404 van een XBOX 360 is SUPERstrak..hmm..Philips en Sony mogen elkaar niet zo hahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ik heb vandaag de 37PFL9604 besteld, kan 'm morgen ophalen. Nu was ik wat verder aan het kijken en heb net een heel topic doorgelezen over de HDMI kabel HOAX, en weet dus dat ik ook stekkers van een paar euro kan halen. Iets anders wat men mij probeerde aan te smeren was een clean power stekkerblok. Het was niet alleen een overspanningsbeveiliging maar haalde ook de ruis weg uit het signaal. Fabrikant was (net als bij de te dure HDMI kabels) Monster. Aangezien ik nu wat wantrouwend begin te worden als ik deze naam hoor, aan jullie de vraag of het schone stroom net zo'n HOAX is. Het verbaast me, maar ik kan er geen tipics over vinden (of ik gebruik misschien de verkeerde zoektermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:00:
[...]

Hoe kan dat in hemelsnaam...beeld op de 8404 van een XBOX 360 is SUPERstrak..hmm..Philips en Sony mogen elkaar niet zo hahahaha :)
Geen idee hoe het kan heb al vanalles geprobeerd met de instellingen.

Ook als ik het menu van de Samsung decoder zie is het beeld gewoon knetter wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb nu een aantal malen de PES0001 mogen bewonderen in een aantal winkels en blijf mij verbazen
over de prachtig mooie beeldkwaliteit.
Tenminste, da's mijn mening.
Ook zit er in deze tv een EQ voor het geluid, wat ik persoonlijk erg prettig vind.
N.a.w ga ik toch voor deze tv ga kiezen i.p.v. het nieuwste van het nieuwste.
Vanaf het eerste moment dat ik 'm in de winkel zag stond de film KungFu Panda op en was toen eigenlijk al direct verkocht.
Eindelijk is 'ie nu ook voor een normale prijs te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
vandaag de 42 pfl 9664 binnengekregen als laatste voor de ambilight muur in de winkel, echt een mooi toestel :9~

iet superdun als de samsung led's, maar toch een zeer degelijke indruk. enige jammere is dat de aansluitingen nog steeds recht naar achter staan, zij het nu wel in het midden van het toestel(kan problemen geven bij bepaalde types beugels... 8)7 )

morgen hang ik hem op en steek ik er wat mooie beeldjes op

en ivm die 8404 met PS3: probeer eens PC modus in te schakelen, dan wordt alle beeldverwerking uitgeschakeld en komt het beels 'sneller' op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Het valt me op dat ik sinds de firmware Upgrade - Software, Version: 000.026.038.013 steeds 2 keer op de aan en uit knop op de zijkant van de tv moet duwen voordat hij uitgaat. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen?

Ik ben in bezit van de 42pfl9664H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:57:
Definieer slecht. Wat is het probleem dan precies.

Ik heb de 7603 van m'n ouders een keer aan m'n Apple TV en PS3 gehad en dat was gewoon een retestrak plaatje. De 8000 modellen zijn de opvolgers van dat model. M'n eigen 9703 is al helemaal geweldig met de PS3.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Panasonic stelt hiervoor zelfs een lijst beschikbaar van de Dealers die die garantie wel hebben. Geen enkele winkel op kieskeurig komt voor op die lijst. Maar dit is Panasonic. Hoe dit bij Philips geregeld is weet ik niet.
Philips heeft internationale garantie en er worden geen voorbehouden gemaakt dus ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:46:
[...]

Definieer slecht. Wat is het probleem dan precies.

Ik heb de 7603 van m'n ouders een keer aan m'n Apple TV en PS3 gehad en dat was gewoon een retestrak plaatje. De 8000 modellen zijn de opvolgers van dat model. M'n eigen 9703 is al helemaal geweldig met de PS3.
Bij het PS3 menu is alles heel erg gekarteld dus blokjes bij de letters en lijnen.

Als ik bijv een film afspeel is het beeld vol met ruis.

Gisteren tijdens het tv kijken was het echt een ramp mbt lipsync probleem, is daar een oplossing voor ?
Mijn decoder kan daar verder niets aan verbeteren.

Zijn er updates voor dit toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren bij MM Hengelo de 8404 achteruit laten leggen zodat ik 'm zaterdag kan ophalen *O*
Die inruilactie is ook maar een wassen neus, of je nu wel of niet je oude tv inruilt, die lage prijs krijg je toch wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
jakob schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:43:
en ivm die 8404 met PS3: probeer eens PC modus in te schakelen, dan wordt alle beeldverwerking uitgeschakeld en komt het beels 'sneller' op het scherm :)
Ja, hoe doe je dat? Want die optie is bij mij uitgeschakeld, ik kan 'm niet aanpassen. Ik heb wel de beeldinstelling op "Spel" gezet maar volgens mij lost dat nog niet meteen alles op.

Ik heb overigens geen last van lag of lipsync :).

Gisteren even de helderheid een stuk teruggeschroefd. Ik vond het beeld nogal flets, da's nu veel beter. Ik heb nu geloof ik het contrast op 80 staan en de helderheid om 35 (zo uit m'n hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:49:
Bij het PS3 menu is alles heel erg gekarteld dus blokjes bij de letters en lijnen.
De PS3 staat echt in 1080p mode? En de TV staat in game modus, of in ieder geval zodanig ingesteld dat alle beeldbewerking zoals noise reduction en sharpening uit staan?

Als ik de TV in game modus heb staan en geen sharpening en noise reduction laat doen dan is het gewoon 1 on 1 op weergave van het HDMI signaal. Zou bij de 8404 ook zo moeten zijn.
Als ik bijv een film afspeel is het beeld vol met ruis.
Dat zegt weinig. Misschien deed je Samsung wel aan noise reduction. Als het goed is geeft je TV gewoon precies weer wat de PS3 op de HDMI uitspuugt. Als een film dan ruis bevat, tja...
Gisteren tijdens het tv kijken was het echt een ramp mbt lipsync probleem, is daar een oplossing voor ?
Mijn 9703 en volgens mij ook alle nieuwe modellen hebben een digitale output die sowieso een audio delay heeft die automatisch wordt afgestemd op de beeldverwerking. Analoog zelfs ook, dacht ik. Maar nogmaals, als je TV goed ingesteld staat voor de PS3 dan heb je helemaal geen last van latency. Wel als je je decoder gebruikt met alle image improvement. Da's een kwestie van het geluid vanaf je TV naar je audioset leiden ipv vanaf de decoder om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
coelho schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:21:
Ik heb vandaag de 37PFL9604 besteld, kan 'm morgen ophalen. Nu was ik wat verder aan het kijken en heb net een heel topic doorgelezen over de HDMI kabel HOAX, en weet dus dat ik ook stekkers van een paar euro kan halen. Iets anders wat men mij probeerde aan te smeren was een clean power stekkerblok. Het was niet alleen een overspanningsbeveiliging maar haalde ook de ruis weg uit het signaal. Fabrikant was (net als bij de te dure HDMI kabels) Monster. Aangezien ik nu wat wantrouwend begin te worden als ik deze naam hoor, aan jullie de vraag of het schone stroom net zo'n HOAX is. Het verbaast me, maar ik kan er geen tipics over vinden (of ik gebruik misschien de verkeerde zoektermen).
"Vuile" stroom bestaat wel degelijk, de vraag is alleen of de normale consument het ziet. Op de eerste plaats zijn die Clean Powers bedoeld om je apparatuur te beschermen tegen bliksem/piekspanning.

De PES1000, is die überhaupt nog beschikbaar? Die is er volgens mij al zo'n 3 maanden uit. Showmodelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Roydriguez schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:43:
Het valt me op dat ik sinds de firmware Upgrade - Software, Version: 000.026.038.013 steeds 2 keer op de aan en uit knop op de zijkant van de tv moet duwen voordat hij uitgaat. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen?

Ja, klinkt bekend, ik heb dit ook, ik vind het aan en uitzetten van de tv nog niet lekker lopen. Ook met het uitzetten van de tv met de knop aan de zijkant krijg je dat blauwe philips scherm, wat daar het nut van is... daarna gaat hij netjes uit.

Maar ik heb dit dus ook. Beetje jammer...

[ Voor 28% gewijzigd door Voske8x op 17-07-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:21:
... Iets anders wat men mij probeerde aan te smeren was een clean power stekkerblok. Het was niet alleen een overspanningsbeveiliging maar haalde ook de ruis weg uit het signaal. Fabrikant was (net als bij de te dure HDMI kabels) Monster. Aangezien ik nu wat wantrouwend begin te worden als ik deze naam hoor, aan jullie de vraag of het schone stroom net zo'n HOAX is. Het verbaast me, maar ik kan er geen tipics over vinden (of ik gebruik misschien de verkeerde zoektermen).
Beetje off topic

Indien je een audio-fanaat bent, dan kan het raadzaam zijn om een powerblok te nemen. Deze kan een aanzienlijk strakker geluid geven. Voor een televisie zou ik niet zo'n blok nemen aangezien het geluid van een televisie niet te vergelijken is met een hifi-installatie. Kortom indien je het alleen doet voor spanningsbeveiliging zijn er ook goedkopere stekkerdozen te krijgen en hoef je niet een powerblok van Monster a € 100,00 tot zeg € 550,00 aan te schaffen.

Ook Calvin heeft hier een stukje over geschreven in een voorgaande editie van LCD Schermen uit 2008 zie
link

in principe is er genoeg over te vinden alleen je dient wel bij het juiste topic te kijken en niet bij LCD-schermen

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hallo allemaal! Ik was zoals de diehards hier wel weten, een van de eerste met een 37PFL8404 in de kamer. Nou hij bevalt nog echt steeds super goed. Ik merk hier en daar wel nog wat softwarematige hick-ups, maar goed laten we hopen dat deze snel worden verholpen door Philips met wat updates (ik blijf ze informeren).

Het beeld van de TV is echt super, maar ik wil toch voor een audio setje gaan kijken aangezien het geluid van de TV zelf niet echt denderend is (voor een TV best oké, maar ik wil meer). Nu was ik aan het kijken naar een Home Cinema Set, ook van Philips (voor dezelfde ab etc). Wellicht is er beter te krijgen, maar daar hoef ik geen discussie over, dat is namelijk ook persoonlijk.

Echter waar ik wel een vraag over heb: Ik kan natuurlijk gaan voor een complete set in één (dus versterker / tuner / dvd) zoals bijvoorbeeld de HTS3377: http://www.consumer.phili...cinema-systeem+HTS3377-12. Mooi, zo alles in een. Echter zijn er twee dingen waar ik nu over val:

- ik kan ook een 2.1 setje kopen, dat is qua prijs niet echt een groot verschil en je hoort er toch steeds betere verhalen over (het geluid). Wat is jullie mening daar over?
- ik kan ook losse componenten kopen, bijvoorbeeld als receiver de HTR3464 (zie http://www.consumer.phili...e-A-V-receiver+HTR3464-12) in combinatie met een 1080p speler/hdd zoals de HDR 3800 http://www.consumer.phili...t-harde-schijf+HDR3800-31 ). In totaal qua prijs maar 80 euro duurder, maar dan VEEL meer mogelijkheden!

Wat is jullie mening wat bij de 8404 het beste zou passen? En als het losse componenten wordt, is het dan genoeg om de audio van de TV via de digitale coax naar de receiver te doen, en de dvd-speler alleen via hdmi aan te sluiten? Dan zal de audio van de dvd dus via hdmi naar de tv en dan naar de receiver via digitale coax gebracht worden. Verlies ik dan geen kwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 13-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:18:
Indien je een audio-fanaat bent, dan kan het raadzaam zijn om een powerblok te nemen. Deze kan een aanzienlijk strakker geluid geven.
Mwah, zelfs dat valt te betwijfelen. De meeste versterkers en zeker de tv's werken volledig digitaal waardoor de stroom die binnenkomt al 100x vervormt, opgeslagen, doorgegeven, gemoduleerd etc. wordt voordat het stroomplulsjes naar je speakers stuurt. Als je dan denkt dat een kleine fluctuatie op het stroomnet invloed heeft is dat meestal grootheidswaanzin van die fabrikanten. Een GSM of Magnetron die EM-storingen kan geven op dat laatste stukje naar de speakers of op de speakers zelf heeft meer effect.

Het is echt een stukje beleving wat ze verkopen, dat je het idee hebt dat je er alles aan doet om het beste eruit te krijgen. Dat kan een goed gevoel geven maar geeft feitelijk niet of nauwelijks resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMayan schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Mwah, zelfs dat valt te betwijfelen. De meeste versterkers en zeker de tv's werken volledig digitaal waardoor de stroom die binnenkomt al 100x vervormt, opgeslagen, doorgegeven, gemoduleerd etc. wordt voordat het stroomplulsjes naar je speakers stuurt. Als je dan denkt dat een kleine fluctuatie op het stroomnet invloed heeft is dat meestal grootheidswaanzin van die fabrikanten. Een GSM of Magnetron die EM-storingen kan geven op dat laatste stukje naar de speakers of op de speakers zelf heeft meer effect.

Het is echt een stukje beleving wat ze verkopen, dat je het idee hebt dat je er alles aan doet om het beste eruit te krijgen. Dat kan een goed gevoel geven maar geeft feitelijk niet of nauwelijks resultaat.
Kortom zoals ik al schreef, Kan het raadzaam zijn. Ik zeg niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Troxel schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:19:
Hallo allemaal! Ik was zoals de diehards hier wel weten, een van de eerste met een 37PFL8404 in de kamer. Nou hij bevalt nog echt steeds super goed. Ik merk hier en daar wel nog wat softwarematige hick-ups, maar goed laten we hopen dat deze snel worden verholpen door Philips met wat updates (ik blijf ze informeren).

Het beeld van de TV is echt super, maar ik wil toch voor een audio setje gaan kijken aangezien het geluid van de TV zelf niet echt denderend is (voor een TV best oké, maar ik wil meer). Nu was ik aan het kijken naar een Home Cinema Set, ook van Philips (voor dezelfde ab etc). Wellicht is er beter te krijgen, maar daar hoef ik geen discussie over, dat is namelijk ook persoonlijk.

Echter waar ik wel een vraag over heb: Ik kan natuurlijk gaan voor een complete set in één (dus versterker / tuner / dvd) zoals bijvoorbeeld de HTS3377: http://www.consumer.phili...cinema-systeem+HTS3377-12. Mooi, zo alles in een. Echter zijn er twee dingen waar ik nu over val:

- ik kan ook een 2.1 setje kopen, dat is qua prijs niet echt een groot verschil en je hoort er toch steeds betere verhalen over (het geluid). Wat is jullie mening daar over?
- ik kan ook losse componenten kopen, bijvoorbeeld als receiver de HTR3464 (zie http://www.consumer.phili...e-A-V-receiver+HTR3464-12) in combinatie met een 1080p speler/hdd zoals de HDR 3800 http://www.consumer.phili...t-harde-schijf+HDR3800-31 ). In totaal qua prijs maar 80 euro duurder, maar dan VEEL meer mogelijkheden!

Wat is jullie mening wat bij de 8404 het beste zou passen? En als het losse componenten wordt, is het dan genoeg om de audio van de TV via de digitale coax naar de receiver te doen, en de dvd-speler alleen via hdmi aan te sluiten? Dan zal de audio van de dvd dus via hdmi naar de tv en dan naar de receiver via digitale coax gebracht worden. Verlies ik dan geen kwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!! _/-\o_
Om te beginnen moet je dit soort vragen volgens mij niet in een televisie topic stellen denk ik.

Maar goed: Philips maakt goede tv's, maar met audio sets vallen ze hopeloos door de mand. Geluid is ronduit kut gewoon. En waarom een DVD recorder nemen waar je alleen maar analoog mee kan opnemen?

2.1 Vind ik persoonlijk waardeloos, leuk voor stereo weergave, maar surround moet om je heen zitten.

Als je het goed wil doen: koop een receiver met HDMI en wat goede boxen, en laat al je spul via de receiver lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PK schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:15:
[...]

Philips heeft internationale garantie en er worden geen voorbehouden gemaakt dus ik zou me geen zorgen maken.
wanneer komen de fotos van je ambilight 8684 nou???? :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
Heb een probleem met de 8404. De TV schakelt zichzelf soms uit. Is me al 4 keer gebeurd tijdens TV kijken en tijdens een PS3 sessie.
Net met iemand van Philips gechat en er komt schijnbaar volgende week een nieuwe software update uit voor de 8404 waarin dit opgelost zou moeten zijn. Dus mocht je er ook last van hebben, wellicht volgende week beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Roydriguez schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:43:

Voske8x schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:08:
[...]

Ja, klinkt bekend, ik heb dit ook, ik vind het aan en uitzetten van de tv nog niet lekker lopen. Ook met het uitzetten van de tv met de knop aan de zijkant krijg je dat blauwe philips scherm, wat daar het nut van is... daarna gaat hij netjes uit.

Maar ik heb dit dus ook. Beetje jammer...
Schmoove schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
Heb een probleem met de 8404. De TV schakelt zichzelf soms uit. Is me al 4 keer gebeurd tijdens TV kijken en tijdens een PS3 sessie.
Net met iemand van Philips gechat en er komt schijnbaar volgende week een nieuwe software update uit voor de 8404 waarin dit opgelost zou moeten zijn. Dus mocht je er ook last van hebben, wellicht volgende week beterschap.
Heb net één van m'n filmvrienden aan de lijn gehad. Hij heeft de gloednieuwe 21:9 LCD en heeft gisteren de nieuwste firmware update uitgevoerd (firmware van 15/07/2009).

Ook hij moest nu tweemaal op de afstandsbediening drukken vooraleer het toestel uitging. Hij heeft daarom onmiddellijk naar Servilux (Hasselt) gebeld om te vragen of dat normaal was.

Zij antwoordden dat er sommige mensen kloegen dat hun TV soms willekeurig aan- of uitsprong. Om dit te voorkomen hebben ze deze extra stap in het afsluitproces ingebouwd: je moet dus eerst op een willekeurige toets (of bv de aan/uitknop) op de afstandsbediening drukken om het 'touchpad'-gedeelte te activeren. Daarna druk je op de aan/uitknop en dan pas wordt het aan/uit-commando naar de tv doorgestuurd.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Changelog van de nieuwe 9604 firmware is beschikbaar:

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate immediately on the key press. Afterwards, again the
activation is needed.
• Adding of HD@home movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Adding of HD@home movie?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Neobahamuth schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:08:
[...]

[...]

[...]

Heb net één van m'n filmvrienden aan de lijn gehad. Hij heeft de gloednieuwe 21:9 LCD en heeft gisteren de nieuwste firmware update uitgevoerd (firmware van 15/07/2009).

Ook hij moest nu tweemaal op de afstandsbediening drukken vooraleer het toestel uitging. Hij heeft daarom onmiddellijk naar Servilux (Hasselt) gebeld om te vragen of dat normaal was.

Zij antwoordden dat er sommige mensen kloegen dat hun TV soms willekeurig aan- of uitsprong. Om dit te voorkomen hebben ze deze extra stap in het afsluitproces ingebouwd: je moet dus eerst op een willekeurige toets (of bv de aan/uitknop) op de afstandsbediening drukken om het 'touchpad'-gedeelte te activeren. Daarna druk je op de aan/uitknop en dan pas wordt het aan/uit-commando naar de tv doorgestuurd.
Bedankt voor de response Neobahamuth & nlrb!! Valt me zwaar tegen van Philips klantenservice |:( aangezien zij het volgende tegen mij zeiden:
Geachte heer,

U heeft ons gevraagd hoe het kan dat u steeds 2 keer op de standby-knop dient te drukken alvorens het toestel uit te kunnen zetten.

Ik kan u aangeven dat dit niet kan worden veroorzaakt door een upgrade. Wel zou een eventuele upgrade dit probleem kunnen verhelpen.
In dit geval raad ik u aan eerst een reset te doen. Dit door alle randapparatuur los te koppelen van het toestel en vervolgens enkele minuten de stekker uit get stopcontact te laten. En om vervolgens (nogmaals) de upgrade uit te voeren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0800-0230076 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 18.00.

Philips is geïnteresseerd in uw mening. Nadat uw dossier is afgesloten ontvangt u een korte enquête waarin naar uw ervaring met Philips wordt gevraagd.Uw mening helpt ons om onze service nog verder te verbeteren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care
Tja zie je maar weer...., aan het forum heb je meer aan in dit geval ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

For everyone's hope and information :9
Ik wou het gewoon even doorgeven :)
PHILIPS

Geachte heer,

U heeft ons gevraagd of er ondersteuning komt voor de .MKV container in onze tv's.

In 2009 is hier in ieder geval geen sprake van. Wellicht in 2010 maar daar kunnen wij helaas op dit moment nog niets over zeggen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0800-0230076 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 18.00. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer:xx-xxxxxxxxx.

Philips is geinteresseerd in uw mening. Nadat uw dossier is afgesloten ontvangt u een korte enquete waarin naar uw ervaring met Philips wordt gevraagd.Uw mening helpt ons om onze service nog verder te verbeteren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Met vriendelijke groet,

Philips Nederland

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[lolmodus]
Neobahamuth schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:08:
...Zij antwoordden dat er sommige mensen kloegen dat hun TV soms willekeurig aan- of uitsprong...
LOL! _O- Is dat een soort ploegen of misschien een verbastering van klunen? ;)
[/lolmodus]

Sorry, ik kon het niet laten. Ik moest er gewoon ff op reageren :) Nu weer ontopic verder :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Geachte heer,

U heeft ons gevraagd of er ondersteuning komt voor de .MKV container in onze tv's.

In 2009 is hier in ieder geval geen sprake van. Wellicht in 2010 maar daar kunnen wij helaas op dit moment nog niets over zeggen.

[...]
Heb mij recentelijk een LG BD370 blu-ray speler gekocht voor € 157,- deze werkt perfect met o.a. mkv files, filmpje downloaden op de usb stick zetten in de blu-ray speler duwen en spelen maar. Helemaal top!

De usb functie op de Philips tv werkt sowieso niet echt optimaal voor films.

[ Voor 32% gewijzigd door Roydriguez op 17-07-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Heb ook al gekeken waar ik dat zou moeten kunnen vinden maar tot nog toe geen flauw idee. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Roydriguez schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:11:
[...]

Heb me recentelijk LG BD370 blu-ray speler gekocht voor € 157,- deze werkt perfect met o.a. mkv files, filmpje downloaden op de usb stick zetten in de blu-ray speler duwen en spelen maar. Helemaal top!

De usb functie op de Philips tv werkt sowieso niet echt optimaal voor films.
Wie zei dat ik het had over usb? Ik wou het streamen zonder transcoding. Maar Philips was laat met de reactie aangezien ik mijn Linksys WRT610N weg gedaan heb (waar een media servertje in zat... (die overgens volgens Linksys geen ondersteuning zal krijgen voor .mkv)) omdat de firmware zo lek was als een mandje en Linksys dit niet wou erkennen.
Heb nu een Airport Extreme en die werkt veel beter. Kan veel meer simultane open connecties aan en loopt daardoor niet vast door een buffer overflow. En je kan zoveel poortjes open zetten als je wil. Een verbinding leggen met het apparaat wireless gaat direct tegenover linksys 20-30 seconden wachten. Enzovoorts.

Enfin, dit is het Philips gedeelte. Dus ff weer ontopic. Wat ik gewoon wou is simpel streamen naar mijn TV over wireless (of desnoods bekabeld vanwege de benodigde bandbreedte (dit wou ik eerst nog ff aankijken)).
Ik kijk namelijk veel fansubs en de hogere resoluties zijn allemaal in mkv containers gestopt. Dus tjah. ;(

Edit:
Ik wou toch een Mac Mini kopen en deze naast mijn SNES, PS2, PS3, X-Box en X-Box 360 op mijn Philips aansluiten. Dan moet ik helemaal alles wel kunnen draaien. En ja, ik kan linux op mijn PS3 zetten maar daar heb ik geen zin in 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door LogiForce op 17-07-2009 21:44 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.