[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.365 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:53:
[lolmodus]

[...]

LOL! _O- Is dat een soort ploegen of misschien een verbastering van klunen? ;)
[/lolmodus]

Sorry, ik kon het niet laten. Ik moest er gewoon ff op reageren :) Nu weer ontopic verder :P
link :O

[ Voor 48% gewijzigd door Neobahamuth op 17-07-2009 21:46 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Wiki's zijn geen betrouwbare bron. ;)

Vandale...

Klaag: http://www.vandale.nl/van...rdenboek/?zoekwoord=klaag
Klagen: http://www.vandale.nl/van...denboek/?zoekwoord=klagen
Klaagde: http://www.vandale.nl/van...enboek/?zoekwoord=klaagde
Klaagden: http://www.vandale.nl/van...nboek/?zoekwoord=klaagden

Geen resultaten voor:
Kloeg: http://www.vandale.nl/van...rdenboek/?zoekwoord=kloeg
Kloegen: http://www.vandale.nl/van...enboek/?zoekwoord=kloegen

Sorry hoor, maar kloegen dat sloeg (wel correct Nederlands) nergens op imho. Maar wel een leuke verbastering, humor moet er ook zijn ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
LogiForce schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:40:
[...]

Wie zei dat ik het had over usb?
Niemand wellicht interessant voor andere gebruikers, er leiden immers vele wegen naar Rome. & kloegen & klaagden en bla bla bla who cares. Je snapt toch wat hij bedoeld, beter on topic blijven.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Roydriguez schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:07:
[...]

Niemand wellicht interessant voor andere gebruikers, er leiden immers vele wegen naar Rome. & kloegen & klaagden en bla bla bla who cares. Je snapt toch wat hij bedoeld, beter on topic blijven.
True, heb ik even niet bij stil gestaan zo snel. Mijn excuus.
En correct Nederlands is nooit erg.

Ontopic:
Ik snap nog steeds niet wat ze bedoelen met die HD@home movie. Kan het nergens vinden in de opties en heb de tv zelfs in shop mode gezet. Iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23
[...]

Wie zei dat ik het had over usb? Ik wou het streamen zonder transcoding. Maar Philips was laat met de reactie aangezien ik mijn Linksys WRT610N weg gedaan heb (waar een media servertje in zat... (die overgens volgens Linksys geen ondersteuning zal krijgen voor .mkv)) omdat de firmware zo lek was als een mandje en Linksys dit niet wou erkennen.
Heb nu een Airport Extreme en die werkt veel beter. Kan veel meer simultane open connecties aan en loopt daardoor niet vast door een buffer overflow. En je kan zoveel poortjes open zetten als je wil. Een verbinding leggen met het apparaat wireless gaat direct tegenover linksys 20-30 seconden wachten. Enzovoorts.

Enfin, dit is het Philips gedeelte. Dus ff weer ontopic. Wat ik gewoon wou is simpel streamen naar mijn TV over wireless (of desnoods bekabeld vanwege de benodigde bandbreedte (dit wou ik eerst nog ff aankijken)).
Ik kijk namelijk veel fansubs en de hogere resoluties zijn allemaal in mkv containers gestopt. Dus tjah. ;(

Edit:
Ik wou toch een Mac Mini kopen en deze naast mijn SNES, PS2, PS3, X-Box en X-Box 360 op mijn Philips aansluiten. Dan moet ik helemaal alles wel kunnen draaien. En ja, ik kan linux op mijn PS3 zetten maar daar heb ik geen zin in 8)7
Misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom stream je niet naar je PS3? I.c.m. Playstation Media Server draait zo'n beetje alles :). Ik heb net 'n .mkv gekeken 8). Wat superstrak zeg :P.

edit: Ik lees nergens iets over een PC. Je wilt dus niet vanaf een PC streamen? Ik moet zeggen dat 't echt perfect werkt namelijk :). Downloaden, verslepen (of niet, afhankelijk van welke map je deelt) en meteen afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 18-07-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Wouter! schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:41:
[...]

Misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom stream je niet naar je PS3? I.c.m. Playstation Media Server draait zo'n beetje alles :). Ik heb net 'n .mkv gekeken 8). Wat superstrak zeg :P.

edit: Ik lees nergens iets over een PC. Je wilt dus niet vanaf een PC streamen? Ik moet zeggen dat 't echt perfect werkt namelijk :). Downloaden, verslepen (of niet, afhankelijk van welke map je deelt) en meteen afspelen.
Heb PS media server een keer geprobeerd en toen wou het voor geen meter werken. Daarnaast heb ik daar Windows voor nodig en elke windows pc die ik heb maakt teveel lawaai. Nu heb ik wel een Gentoo servertje maar ben op moment te lui om daar aan te sleutellen.(met linux loop ik altijd wel tegen issues aan).
Dus tjah, mac mini maar eens proberen. Wil toch OS-X proberen aangezien ik net Windows 7 geinstalleerd heb en dat echt ruk vindt.

Als mijn PS3 nu zelf gewoon via SMB bij mijn share kon op mijn Airport Extreme... dan zou dit mooi zijn.
Hoe je het ook bekijkt het is altijd de volgende situatie

usb HD (HFS+ partitie) -> Aiport Extreme (SMB) -> streaming server (windows/linux/os-x) -> (PS3) -> TV

Het liefst heb ik het zo, maar dat lukt niet: usb HD -> Airport (media server) -> TV

(de Airport Extreme heeft geen media server helaas :( )

Anyhow, als ik 's nachts in mijn nest lig wil ik geen lawaai om mijn kop hebben van computer fans. Dus ik zit een beetje uit te vogelen hoe ik het zo still mogelijk kan houden in mijn slaapkamer. Nou is de PS3 geen lawaai beest (mijn 360 wel in vergelijk) maar als ik toch een streaming server op moet zetten maakt transcoding ook niet meer uit.

Ik hoop dat je begrijpt waar ik heen wil. Of ben ik nu weer gewoon ingewikkeld bezig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
nlrb schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:45:
Changelog van de nieuwe 9604 firmware is beschikbaar:

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate immediately on the key press. Afterwards, again the
activation is needed.

• Adding of HD@home movie.
Deze verandering is gemaakt omdat de toetsen op veel TV's overgevoelig waren. Enkele TV's gingen daarom soms zonder aanraking van de toetsen aan, of werd het volume veranderd. Door deze verandering is dat nu opgevangen met als nadeel dat er nu 1x de toetsen aangeraakt moet worden om ze te activeren om daarna pas de gewenste toets te kunnen gebruiken.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een 47PFL8404 gescoord bij MediaMarkt Den Haag voor € 1104,-. Standaardprijs was € 1299,- en er ging € 195 van de TV-inruilactie af, terwijl je geen TV hoeft in te ruilen.

Mooie deal dacht ik zo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Schmoove schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
Heb een probleem met de 8404. De TV schakelt zichzelf soms uit. Is me al 4 keer gebeurd tijdens TV kijken en tijdens een PS3 sessie.
Same here (42PFL8404H).
TV schakelt soms helemaal uit (geen lampje brandt meer) en na een tiental seconden weer vanzelf aan.
Als zoiets gebeurt, is het altijd tijdens de eerste tien minuten dat de TV aan staat.
Wat ook gebeurt: 's-avonds wordt de TV met de hoofschakelaar aan de zijkant uit gezet. De volgende ochtend staat hij dan toch telkens weer (uit zichzelf?) op standby. :?

Verder pracht beeld, trouwens.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar eens een aanvraag gedaan bij pick2pay voor de 32PFL904 (staat niet meer op de site), zijn nog net iets goedkoper dan plasma discounter. Zit nu toch wel heel erg te twijfelen of ik hem maar zal bestellen of toch maar kiezen voor de 37"...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand iets gelezen (reviews ed) over de Philips HTS- 8160B. Dit is een soundbar met Blu-ray-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vandaag de 37" 8404 opgehaald bij de MM in Hengelo voor 849 :)

Ben er erg content mee, verschil tussen NLD1 en NLD1HD is duidelijk zichtbaar!
Misschien nog beetje beeld tweaken. Welke instellingen gebruiken jullie?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag aan jullie die een philips tv hebben met een alfacrypt module.

Mijn vader heeft 42pfl7404H gekocht en nu wilden we digitale tv van ziggo hebben dus hebben we een alfacrypt cam gekocht met een ziggo kaart.

Nu hebben we het probleem dat we geen beeld hebben met de kaart en de alfacrypt, de tv herkend de alfacrypt wel en de kaart kan ik ook zien als ik de alfacrypt module uitlees.
Als ik dan op een vrije HD zender ga staan (bv ned1 HD) zegt de tv 'formaat wordt niet ondersteunt' en komt er ook geen beeld, als ik de cam er uit haal werkt ned1 hd wel weer.

Wat heb ik al gedaan.

Nieuwste firmware in de tv
Kaart via ziggo kastje geactiveerd zodat de kaart werkt.
Alfacrypt gereset in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Happy2000 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:41:
Ik heb een vraag aan jullie die een philips tv hebben met een alfacrypt module.

Mijn vader heeft 42pfl7404H gekocht en nu wilden we digitale tv van ziggo hebben dus hebben we een alfacrypt cam gekocht met een ziggo kaart.

Nu hebben we het probleem dat we geen beeld hebben met de kaart en de alfacrypt, de tv herkend de alfacrypt wel en de kaart kan ik ook zien als ik de alfacrypt module uitlees.
Als ik dan op een vrije HD zender ga staan (bv ned1 HD) zegt de tv 'formaat wordt niet ondersteunt' en komt er ook geen beeld, als ik de cam er uit haal werkt ned1 hd wel weer.

Wat heb ik al gedaan.

Nieuwste firmware in de tv
Kaart via ziggo kastje geactiveerd zodat de kaart werkt.
Alfacrypt gereset in het menu.
De alphacrypt is geen CI+ module maar een CI module. Ik meen dat je CI+ nodig hebt (ergens gelezen op het ziggo gebruikers forum) om HD materiaal te kunnen bekijken.

Zeker weten doe ik het niet. Maar ik kan even zoeken of ik het terug kan vinden, als ik het vind zal ik het zeker posten. Tot die tijd, iemand die het wel zeker weet?

ps. Ziggo komt binnen 14 dagen met hun eigen CAM. Had je vader misschien beter even een paar dagen kunnen wachten imho. Misschien kan hij hem nog terug brengen omdat het toch niet werkt zoals verwacht?

[ Voor 3% gewijzigd door LogiForce op 18-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Hij kan de alfacrypt wel terug brengen, dat hebben we afgesproken met de winkel.

Maar waarom werken de sd kanalen dan niet? Die horen toch gewoon te werken of ondersteund de 42pfl7404H geen alfacrypt (Hoewel hij hem wel laat zien in het menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
LogiForce schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 02:06:
[...]

Heb PS media server een keer geprobeerd en toen wou het voor geen meter werken. Daarnaast heb ik daar Windows voor nodig en elke windows pc die ik heb maakt teveel lawaai. Nu heb ik wel een Gentoo servertje maar ben op moment te lui om daar aan te sleutellen.(met linux loop ik altijd wel tegen issues aan).
Dus tjah, mac mini maar eens proberen. Wil toch OS-X proberen aangezien ik net Windows 7 geinstalleerd heb en dat echt ruk vindt.
Volgens mij draait PMS ook prima op een ander besturingssysteem hoor. Check de specs even. Volgens mij heb je alleen Java nodig. Ik heb de tutorial uit het PMS-topic gebruikt (weliswaar voor Windows) en heb daar nog niets aan hoeven aanpassen. Alles draait als een trein 8). DVD's, .mkv's, HD-materiaal, DivX, ondertiteling, enz, enz.
LogiForce schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:48:
[...]

De alphacrypt is geen CI+ module maar een CI module. Ik meen dat je CI+ nodig hebt (ergens gelezen op het ziggo gebruikers forum) om HD materiaal te kunnen bekijken.

Zeker weten doe ik het niet. Maar ik kan even zoeken of ik het terug kan vinden, als ik het vind zal ik het zeker posten. Tot die tijd, iemand die het wel zeker weet?

ps. Ziggo komt binnen 14 dagen met hun eigen CAM. Had je vader misschien beter even een paar dagen kunnen wachten imho. Misschien kan hij hem nog terug brengen omdat het toch niet werkt zoals verwacht?
Ik gebruik hier naar alle tevredenheid een Alphacrypt i.c.m. m'n 37PFL8404 en kan daarmee alle HD-zenders ontvangen :). Geen probleem. Als de Alphacrypt echt niet meer werkt (lees: door Ziggo wordt geblokkeerd) dan haal ik pas zo'n CI+ CAM :).

[ Voor 34% gewijzigd door Wouter! op 18-07-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 14:08
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:34:
Heeft er al iemand iets gelezen (reviews ed) over de Philips HTS- 8160B. Dit is een soundbar met Blu-ray-speler.
Daar ben ik ook naar op zoek! Pas nog gechat via de site van Philips met een medewerker maar die kon niets over de 8160 vinden en wist dus ook nog niet vanaf wanneer hij leverbaar is. Ik vind wel jammer dat hij niet zo strak is als de 8140 en een soort van uitstulping heeft aan de onderkant... :/

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
LogiForce schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:48:
14 dagen? Weet je dat zeker? Zit al een tijdje te wachten tot Ziggo eindelijk eens doorgeeft welke tv's geschikt zijn voor die CAM van ze, kan ik eindelijk een 42pfl7404 halen! 8)

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ga er gewoon vanuit dat m'n 8404 er gewoon mee gaat werken. Binnen 14 dagen zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
T-h-i-j-m-e-n schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:45:
[...]

14 dagen? Weet je dat zeker? Zit al een tijdje te wachten tot Ziggo eindelijk eens doorgeeft welke tv's geschikt zijn voor die CAM van ze, kan ik eindelijk een 42pfl7404 halen! 8)
Maak van die 14 dagen maar 5-6 weken. Heb begrepen dat de Leverancier er enkele per keer uitleverd. Daarom is het handig om ze te reserveren via een winkel. Ziggo gaat de modules overigens niet zelf verkopen maar via de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:36
Voor de geinteresseerden in een 32" of 42" 7404? die ook nog wat Postbank/ING rentepunten heeft:

https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=19103 : 32" voor € 550 + € 25 verzend

https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=19102 : 42" voor € 700 + € 25 verzend

Het lijken 7404's te zijn, hoewel dit er niet bij staat.....

[ Voor 9% gewijzigd door JosTM op 19-07-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begreep dat de 46pfl9704 ergens in augustus verwacht wordt. De prijs is voor zover ik weet nog niet bekend. Maar momenteel zijn de prijzen voor de 47pfl9703 enorm gedaald.

ik hink nu op 2 gedachten, of wachten tot augustus en dan waarschijnlijk veel geld neerleggen voor de 46pfl9704 of nu tegen een scherpe prijs het vorige model, de 47pfl9703 aanschaffen.

is er iemand die inmiddels info heeft over de prijs van de 46pfl9704?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 01:10:
begreep dat de 46pfl9704 ergens in augustus verwacht wordt. De prijs is voor zover ik weet nog niet bekend. Maar momenteel zijn de prijzen voor de 47pfl9703 enorm gedaald.

ik hink nu op 2 gedachten, of wachten tot augustus en dan waarschijnlijk veel geld neerleggen voor de 46pfl9704 of nu tegen een scherpe prijs het vorige model, de 47pfl9703 aanschaffen.

is er iemand die inmiddels info heeft over de prijs van de 46pfl9704?

alvast bedankt
http://www.illel.fr/shop/...ue=image&id_produit=16753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

mrc16 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:42:
[...]

Maak van die 14 dagen maar 5-6 weken. Heb begrepen dat de Leverancier er enkele per keer uitleverd. Daarom is het handig om ze te reserveren via een winkel. Ziggo gaat de modules overigens niet zelf verkopen maar via de winkels.
nieuws: Ziggo CAM CI+-module voor hdtv's eind juli leverbaar

Eind Juli. Datum van vandaag is de 19de. Dus vandaar mijn verwachting van 14 dagen.

Over certificering... op mijn tv (32pfl9604h/12) staat Ziggo op de sticker. En naar mijn weten mag je niet zomaar een merknaam voeren zonder dat er rechten voor zijn verleend. En deze rechten worden denk ik alleen bij Ziggo verleend als hij is gekeurd. Tenminste dat lijkt mij het meest logisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40
JosTM schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:28:
Voor de geinteresseerden in een 32" of 42" 7404? die ook nog wat Postbank/ING rentepunten heeft:

https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=19103 : 32" voor € 550 + € 25 verzend

https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=19102 : 42" voor € 700 + € 25 verzend

Dat is jammer dat het 7404 is. Als het de 8404 was geweest dan was nu al de bestelling de deur uit gegaan. Misschien wel wat voor mijn ouders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de prijzen bij de Nederlandse aanbieders? tv uit Frankrijk halen zie ik niet zitten.

indien de prijzen in Nederland zo'n beetje gelijk liggen als in Frankrijk ga ik denk ik toch voor het oude model de 9703.. Lijkt me toch ook geen verkeerd toestel.

of zal de nieuwe 9704 echt veel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:46:
of zal de nieuwe 9704 echt veel beter zijn?
Je moet de 9704 meer vergelijken met de 9803 vanwege de local dimming LED-backlight. Als je daar niks om geeft kun je net zo goed een 9703 kopen. Ook heeft de 9703 standaard geen DVB-C, wel DVB-T. Er is wel een uitvoering (H) die ook DVB-C heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 19-07-2009 09:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ze inderdaad niet vergelijken ivm de techniek. Maar zal de LED-backlight zo veel mooier beeld geven dat het de euro 1000 extra het waard is? Daarnaast heb ik niet veel aan DVB-C want ik heb te maken met UPC...

Als ik forums (m.n. kieskeurig) lees over de 9703 zijn de meesten dol enthousiast over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:07:
Maar zal de LED-backlight zo veel mooier beeld geven dat het de euro 1000 extra het waard is?
Of het mooier is, is persoonlijk. Ik vind de blooming die ontstaat irritant dus ik zou de local dimming niet willen gebruiken. 1000 euro meerprijs is het me zeker niet waard.
Daarnaast heb ik niet veel aan DVB-C want ik heb te maken met UPC...
Ik ken het probleem.
Als ik forums (m.n. kieskeurig) lees over de 9703 zijn de meesten dol enthousiast over dit toestel.
Ik heb 'm inmiddels een jaar en ik ben er ook nogsteeds erg blij mee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben een maandje geleden begonnen met googlen, vergelijken, reviews lezen enz enz.. de ene dag denk je dit wordt m, de volgende de dag toch weer niet want die andere.... enz

maar ik ben er uit! ik ga toch voor de 'oudere' 9703.

morgen meteen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:02:
Hij kan de alfacrypt wel terug brengen, dat hebben we afgesproken met de winkel.

Maar waarom werken de sd kanalen dan niet? Die horen toch gewoon te werken of ondersteund de 42pfl7404H geen alfacrypt (Hoewel hij hem wel laat zien in het menu).
Alphacrypt kan ook HD kanalen aan. Heb je wel de goede alphacrypt gekocht, want alleen de classic schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

De verschillende mogelijkheden van de 9664 ben ik aan het uitproberen. Nu loop ik tegen een beperking aan bij het afspelen van een DVD vanaf een USB-stick.
Ik open het .VOB bestand en de DVD gaat zoals verwacht spelen. Ik wil echter Nederlandse ondertitels selecteren maar die optie zie ik nergens. Ook niet in het Options menu. Heeft iemand enig idee op welke manier dit wel mogelijk is?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:33:
[...]

Alphacrypt kan ook HD kanalen aan. Heb je wel de goede alphacrypt gekocht, want alleen de classic schijnt te werken.
Ja het is de classic neem ik aan, op de module staat alfacrypt en geen alfacrypt classic.
Volgens de winkel moet deze module werken voor ziggo.

Wat ik zo vreemd vindt is als ik de tv op nederland 1 HD zet (ongecodeerd kanaal) en je stopt de alfacrypt in het toestel (met of zonder kaart) dan werkt nederland1 HD ook niet meer :?

Misschien dat iemand dit eens wil controleren zonder kaart? Dus alleen de alfacrypt in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ^ schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:04:
De verschillende mogelijkheden van de 9664 ben ik aan het uitproberen. Nu loop ik tegen een beperking aan bij het afspelen van een DVD vanaf een USB-stick.
Ik open het .VOB bestand en de DVD gaat zoals verwacht spelen. Ik wil echter Nederlandse ondertitels selecteren maar die optie zie ik nergens. Ook niet in het Options menu. Heeft iemand enig idee op welke manier dit wel mogelijk is?
nooit VOB bestanden openen, dan kan je nooit ondertitels selecteren. Je moet een IFO bestand openen, vrijwel altijd is dit het 2e bestand in het rijtje en het heet voluit video_ts.ifo.

Zo werkt dit ook met een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Happy2000 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:15:
[...]

Ja het is de classic neem ik aan, op de module staat alfacrypt en geen alfacrypt classic.
Volgens de winkel moet deze module werken voor ziggo.

Wat ik zo vreemd vindt is als ik de tv op nederland 1 HD zet (ongecodeerd kanaal) en je stopt de alfacrypt in het toestel (met of zonder kaart) dan werkt nederland1 HD ook niet meer :?

Misschien dat iemand dit eens wil controleren zonder kaart? Dus alleen de alfacrypt in de tv.
Nou, dat heb ik meteen maar even getest: geen problemen. Ik kan dan gewoon NL1 en NL1 HD nog ontvangen. Bij de overige kanalen krijg ik namens Alphacrypt de melding "Keine smarcard gesteckt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:40:
[...]

nooit VOB bestanden openen, dan kan je nooit ondertitels selecteren. Je moet een IFO bestand openen, vrijwel altijd is dit het 2e bestand in het rijtje en het heet voluit video_ts.ifo.

Op de PC open ik inderdaad ook altijd het IFO bestand, maar de 9664 ondersteunt dit bestandstype niet en daardoor zie je alleen de .VOB bestanden.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Wouter! schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Nou, dat heb ik meteen maar even getest: geen problemen. Ik kan dan gewoon NL1 en NL1 HD nog ontvangen. Bij de overige kanalen krijg ik namens Alphacrypt de melding "Keine smarcard gesteckt".
Ha die melding krijg ik niet eens, als ik op bv rtl4 ga staan.

Zal eerst de alphacrypt module omruilen voor een andere, en als die ook niet werkt zal ik philips bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Happy2000 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:14:
[...]

Ha die melding krijg ik niet eens, als ik op bv rtl4 ga staan.

Zal eerst de alphacrypt module omruilen voor een andere, en als die ook niet werkt zal ik philips bellen.
Ik zou gewoon afwachten totdat Ziggo zijn CAM uit geeft, ook al duurt het volgens sommigen nog een maand. Een maand is zo weer voorbij. Ik bedoel we hebben de langste dag van het jaar al lang weer achter ons en voor we het weten horen we weer Sintmaarten liedjes }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:40:
[...]

Het is geen PC mediaspeler die alles afspeelt... Ondertitels worden niet ondersteund (en IFO bestanden ook niet). Dus de enige manier is idd. gewoon de mpeg2 stroom afspelen (VOB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb

Lijkt me meer de 7864 i.p.v. 7404 (zie specs, bv. 2 x 12 W met BBE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenmaker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:24
Weet iemand of de PFL9664H ook MPEG-4 (H.264) speelt over het netwerk en over USB. Ik heb gemerkt dat Sony dit niet ondersteund (MPEG-4 alleen via de DVB tuner). Samsung 7000 serie doet het wel, als je daar een usb stick in steekt met een MPEG-4 film dan wordt die meteen herkend en kun je hem afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Fietsenmaker schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:04:
Weet iemand of de PFL9664H ook MPEG-4 (H.264) speelt over het netwerk en over USB. Ik heb gemerkt dat Sony dit niet ondersteund (MPEG-4 alleen via de DVB tuner). Samsung 7000 serie doet het wel, als je daar een usb stick in steekt met een MPEG-4 film dan wordt die meteen herkend en kun je hem afspelen.
Volgens de handleiding wordt dit formaat ondersteund:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2vj4sid.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DJ^ op 19-07-2009 19:52 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roydriguez schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:43:
Het valt me op dat ik sinds de firmware Upgrade - Software, Version: 000.026.038.013 steeds 2 keer op de aan en uit knop op de zijkant van de tv moet duwen voordat hij uitgaat. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen?

Ik ben in bezit van de 42pfl9664H.
Yep ik zie het zelfde probleem. 32pfl9604h/12
Was voor de update geen probleem en nu moet je soms 2 tot 3 keer drukken terwijl hij wel het beepje geeft.
Het geld trouwens ook voor het aanzetten van de TV
Zullen ze wel weer oplossen.
Ik hoop dat ze in een volgende update ook een mogelijkheid gaan geven om apparaten op het home scherm te her noemen. Ik heb 2 game consoles en deze heten allebei "Spelconsole"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:15:
[...]

Yep ik zie het zelfde probleem. 32pfl9604h/12
Was voor de update geen probleem en nu moet je soms 2 tot 3 keer drukken terwijl hij wel het beepje geeft.
Het geld trouwens ook voor het aanzetten van de TV
Zullen ze wel weer oplossen.
Ik hoop dat ze in een volgende update ook een mogelijkheid gaan geven om apparaten op het home scherm te her noemen. Ik heb 2 game consoles en deze heten allebei "Spelconsole"
Neobahamuth schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:08:
[...]

[...]

[...]

Heb net één van m'n filmvrienden aan de lijn gehad. Hij heeft de gloednieuwe 21:9 LCD en heeft gisteren de nieuwste firmware update uitgevoerd (firmware van 15/07/2009).

Ook hij moest nu tweemaal op de afstandsbediening drukken vooraleer het toestel uitging. Hij heeft daarom onmiddellijk naar Servilux (Hasselt) gebeld om te vragen of dat normaal was.

Zij antwoordden dat er sommige mensen kloegen dat hun TV soms willekeurig aan- of uitsprong. Om dit te voorkomen hebben ze deze extra stap in het afsluitproces ingebouwd: je moet dus eerst op een willekeurige toets (of bv de aan/uitknop) op de afstandsbediening drukken om het 'touchpad'-gedeelte te activeren. Daarna druk je op de aan/uitknop en dan pas wordt het aan/uit-commando naar de tv doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Kunnen de digitale kanalen ook herschikt worden? Ik wil NL1, 2 en 3 HD op 1, 2 en 3 hebben en niet op 71, 72 en 73 :/. Ik heb de mogelijkheid nog niet kunnen vinden en heb volgens mij alle menuopties langsgelopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Gelukkig weten we allemaal welke tv jij hebt . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40
Raymond schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:40:
Volgens zijn Gallery een "Philips 37PFL8404 LCD-TV incl. DVB-C CAM". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Neobahamuth schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:43:
[...]
link :O
[/quote]

Niet alles geloven wat je leest, want Van Dale kent het niet :)

edit: LogiForce had al hetzelfde antwoord gegeven :)
[...]
Ik wou toch een Mac Mini kopen en deze naast mijn SNES, PS2, PS3, X-Box en X-Box 360 op mijn Philips aansluiten. Dan moet ik helemaal alles wel kunnen draaien. En ja, ik kan linux op mijn PS3 zetten maar daar heb ik geen zin in 8)7
Ik heb een Mac Mini staan die ik al media center ga gebruiken. Ik heb er nu Plex op staan (een port van XBMC) maar heb er nog niet heel erg mee gespeeld. Het lijkt er wel op dat hij toch niet zo goed films en tv series kan identificeren aangezien hij maar 1% laat zien in de overzichten. Misschien moeten de directory namen allemaal worden gerenamed zodat ze vindbaar zijn in IMDB en TVDB. Raar eigenlijk dat ze scene namen niet kunnen identificeren, zou toch piece of cake moeten zijn zou je zeggen? Een soort vertaal database van scene namen naar IMDB en TVDB namen...

Andere opties zijn CenterStage of gewoon Perian icm Apple's Front Row. Ik vind Plex er wel mooi uitzien, maar dan moet het wel goed werken :)
Relaxed! Hopelijk komt de 9704 er ook op te staan want ik heb nog een berg rentepunten over :z

Overigens verkopen ze -zo te zien- ook de soundbar...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=19102

Als dat de 8404 is dan wordt dat 'm hoor. :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
nlrb schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:45:
Changelog van de nieuwe 9604 firmware is beschikbaar:

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate immediately on the key press. Afterwards, again the
activation is needed.
• Adding of HD@home movie.
Wat een vreselijk IRRITANTE functie. Nu moet ik voortaan 2x drukken om de tv uit te zetten. Ik ga van de week wel een schakelaar kopen zodat ik de tv weer in 1 keer uit kan zetten. Welke oet..l heeft deze functie bedacht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik weet trouwens iets beters. Ik probeer de oudere firmware wel terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:15:
Kunnen de digitale kanalen ook herschikt worden? Ik wil NL1, 2 en 3 HD op 1, 2 en 3 hebben en niet op 71, 72 en 73 :/. Ik heb de mogelijkheid nog niet kunnen vinden en heb volgens mij alle menuopties langsgelopen ...
Niet als je en externe decoder hebt. Wel als je een CAM gebruikt. Dan kun je de zenders van de tv veranderen. Met een externe decoder kun je alleen de zenders zoals die doorgegeven worden gebruiken en niet omzetten naar een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
Sparks.nl schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:50:
Ik weet trouwens iets beters. Ik probeer de oudere firmware wel terug te zetten.
Mijn 9664 sprong een keer spontaan om 06:00 uur aan en ik denk (hoop) dat dit met deze firmware update is opgelost. Niet ideaal maar al wel een verbetering.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweddy op 19-07-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Philips toestel aanschaffen.

Heb van de week even gekeken naar de 47pfl7404 bij de MM. toen daar een bluray werd afgespeeld zag je bij snelle bewegingen een aura rond personen. Toen ik de Natural Motion uit zette (dus ook de 100hz) toen was het weg, maar dan draait het toestel op 50hz.

Hebben hier meer mensen last van? Moet ik dan toch een 9000 serie aanschaffen of voldoet de 8404 ook al beter dan 7404? Is misschien de 9603 een goede keus tov van de nieuwe serie?

Wat kan je zowiezo verwachten van een hoger model tov een lager model?

Wie kan me helpen een keus te maken?

Ik heb interactieve tv van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Tweddy schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:15:
[...]

Mijn 9664 sprong een keer spontaan om 06:00 uur aan en ik denk (hoop) dat dit met deze firmware update is opgelost. Niet ideaal maar al wel een verbetering.
Is dat niet die EPG functie?

[ Voor 83% gewijzigd door Raymond op 19-07-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Niet alles geloven wat je leest, want Van Dale kent het niet :)

edit:
LogiForce had al hetzelfde antwoord gegeven :)

[...]

Ik heb een Mac Mini staan die ik al media center ga gebruiken. Ik heb er nu Plex op staan (een port van XBMC) maar heb er nog niet heel erg mee gespeeld. Het lijkt er wel op dat hij toch niet zo goed films en tv series kan identificeren aangezien hij maar 1% laat zien in de overzichten. Misschien moeten de directory namen allemaal worden gerenamed zodat ze vindbaar zijn in IMDB en TVDB. Raar eigenlijk dat ze scene namen niet kunnen identificeren, zou toch peace of cake moeten zijn zou je zeggen? Soort vertaal database van scene namen naar IMDB en TVDB namen...

Andere opties zijn CenterStage of gewoon Perian icm Apple's Front Row. Ik vind Plex er wel mooi uitzien, maar dan moet het wel goed werken :)

[...]

Relaxed! Hopelijk komt de 9704 er ook op te staan want ik heb nog een berg rentepunten over :z

Overigens verkopen ze -zo te zien- ook de soundbar...
offtopic:
Volledig offtopic maar aangezien je er nog steeds over blijft doordrammen: :O

"Er zijn nog voorbeelden van werkwoorden waarvan zwakke en sterke vormen naast elkaar voorkomen: 'klagen, klaagde/kloeg (gewestelijk volgens Van Dale, maar wel de oorspronkelijke vorm), geklaagd', 'jagen, jaagde/joeg, gejaagd'."
bron: taalpuristen

"Geert Koefoed, taalkundige, wijst me erop dat het niet schijnbaar archaïsch is; kloeg is werkelijk oud-Hollandsch!"
bron: De Schoolmeester
;)

Kan je nu eindelijk on-topic verder?

on-topic:

Ik ga binnen enkele weken hoogstwaarschijnlijk de 42pfl7404 aanschaffen.
In België is de goedkoopste (web)winkel die ik kon vinden Redcoon. link
Zijn er hier nog Belgen die misschien een betere aanbieding kunnen vinden?
(Redcoon heeft trouwens de voorbije 3 weken al 2 prijsverminderingen doorgevoerd: 800+ --> 785 --> 780.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Neobahamuth schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:34:
Volledig offtopic maar aangezien je er nog steeds over blijft doordrammen: :O
[/quote]
Ik blijf er niet steeds over doordrammen, ik reageer alleen op jouw reactie. En die schreef ik vóórdat ik de reactie van LogiForce had gelezen :Y Meestal kan ik me prima inhouden bij de enorme hoeveelheid fouten die op tweakers.net in de reacties voorbij komen (verkeerd gebruik van bezittelijke voornaamwoorden bijvoorbeeld) want niet iedereen is Neerlandicus (ik ook ábsoluut niet), maar kloegen stak toch wel ver boven het maaiveld uit ;) Een voormalig (ras Utrechtse) werkgever van me zei bijvoorbeeld regelmatig 'Waar heb ik mijn sleutels neergelegen?', wat bij mij eenzelfde reactie oproept _O-

Het lijkt er overigens op dat 'kloegen' vooral in Vlaanderen wordt gebruikt (zie be vs nl, waarbij het meerendeel van de nl results discussies omtrent het gebruik betreft :9 ). Echter: de Dikke Van Dale en het Groene Boekje zijn nog steeds de maatstaaf voor correct (hedendaags) Nederlands taalgebruik...

Nu na dit korte intermezzo dan toch echt weer ontopic verder? O-)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we nu stoppen met dat gezeur over taalfouten/gebruik. Er zijn hier misschien ook wel mensen die gebruik maken van een vertaalmachine. Het gaat hier om reacties, meningen en andere interessante wetenswaardigheden over de nieuwe Philips-serie. Als je reacties wilt geven op andermans taalgebruik, ga je maar naar een chatbox. Had verwacht dat de webmaster wel eens zou ingrijpen.

Hopelijk van af nu niet meer als topic, dus ook niet on-/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:13:
Kunnen we nu stoppen met dat gezeur over taalfouten/gebruik. Er zijn hier misschien ook wel mensen die gebruik maken van een vertaalmachine. Het gaat hier om reacties, meningen en andere interessante wetenswaardigheden over de nieuwe Philips-serie. Als je reacties wilt geven op andermans taalgebruik, ga je maar naar een chatbox. Had verwacht dat de webmaster wel eens zou ingrijpen.

Hopelijk van af nu niet meer als topic, dus ook niet on-/offtopic.
Ehm, en wat heb je "ontopic" toe te voegen in je bericht dan? Ik heb vooral als bijzaak reageerd. Anyways, mod zal desnoods wel editen. :O

Maar ik snap nog steeds niet wat "-added HD@home movie" inhoud in de laatste FW update voor de 32pfl9604H. Iemand die al wat wijzer is hierover? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Raymond schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:40:
Sorry, ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn maar ik had 't al verschillende malen in dit topic vermeld. Dit topic gaat trouwens over de 2009/2010-modellen en die hebben (vrijwel) allemaal dezelfde functies m.b.t. DVB-C ontvangst. Zo heel relevant is mijn model dus ook niet.
RogerSch schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:52:
[...]

Volgens zijn Gallery een "Philips 37PFL8404 LCD-TV incl. DVB-C CAM". ;)
Juist ;)
Ok, dat had ik nog niet gevonden. Zo moet 't gaan lukken. Tnx! :)
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Niet als je en externe decoder hebt. Wel als je een CAM gebruikt. Dan kun je de zenders van de tv veranderen. Met een externe decoder kun je alleen de zenders zoals die doorgegeven worden gebruiken en niet omzetten naar een ander kanaal.
Ik gebruik een CAM en de oplossing is zojuist aangedragen. Sommige externe decoders kunnen 't ook wel trouwens. In de Samsung 360 HD-ontvanger kun je favorieten instellen. Dat komt op hetzelfde neer.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 20-07-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ben even met zo'n calibratie DVD aan de slag geweest, dat zijn dezelfde filmpjes die ook in MediaCenter gebruikt wordt.

Ik kom op de volgende instellingen voor mij 8404:
Contrast: 90
Helderheid: 38
Kleur: 62
Scherpte: 1
Ruis Reductie: medium
Tint: normaal

Pixelprecise HD:
HD natural motion: max
100 Hertz clear LCD: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamisch contrast: uit
Dynamisch achtergrond: uit
MPEG artifact reduction: aan
Kleurverbetering: uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik ben sinds zaterdag in bezet van de 42PFL9664. Mooie tv echter valt me het volgende op:

Bij grote (felle) kleurvlakken op de tv lijkt het net of er lijnen inzetten/dan wel de tv 'flikkert' . Vind het nogal moeilijk te omschrijven, net alsof je kijkt naar iemand die een beeldscherm heeft zitten filmen, dan zie je dit ook wel eens.

Iemand met dezelfde TV die dit bekend voor komt dan wel tips met de instellingen? Ben al even bezig geweest maar tot nu toe zonder resultaat.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:07:

Daarnaast heb ik niet veel aan DVB-C want ik heb te maken met UPC...
Ik ook, maar je weet natuurlijk nooit wat er nog staat te gebeuren. Er wordt al jaren gesproken over het opengooien van de kabelmarkt (een overstap is dan "eenvoudig" gemaakt |:( ) .
Misschien gaat UPC CI+ ook ondersteunen. Als dit Ziggo veel klanten oplevert willen ze niet achterblijven lijkt mij zo... 8)7

Kortom... het zou zonde zijn als je geen DVB-C ondersteuning hebt en met een jaartje(?) is het wel mogelijk via UPC.
(Tenzij je elke 2 jaar een nieuwe TV koopt natuurlijk 7(8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
RogerSch schreef op zondag 19 juli 2009 @ 03:23:
[...]

Dat is jammer dat het 7404 is. Als het de 8404 was geweest dan was nu al de bestelling de deur uit gegaan. Misschien wel wat voor mijn ouders..
Ik heb de rentepunten winkel gemaild, en dit was het antwoord:
De volgende type's hebben wij in het assortiment: 42" Full HD 1080p digital TV LCD TV (42PFL7674H/12) 32" Full HD 1080p digital TV LCD TV (32PFL7674H/12) Philips Ambilight LCD TV 119 cm (47PFL9603D/10).
Het gaat dus om de 7674. Ik kan over dit type verder niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Wat is het verschil tussen de 7404 en de 8404 op Ambilight na.
Is er ook een wezenlijk verschil in beeldkwaliteit?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
NetTV, Pixel Precise HD Engine, hoger contrast.

Ik zit te twijfelen tussen de 37PFL9604 en de 42PFL8404. Het enige verschil wat ik opmerk is de beeldverbetering, maar dit vind ik bij Philips standaard al uitstekend. Ik denk toch dat ik voor de grotere maat zal gaan, aangezien ik van plan ben om erop te gaan gamen en veelvuldig film kijken.

Wellicht heeft iemand nog tips/ervaringen? Ik zit op ca. 2,5 meter afstand, en ik ga er een IHDR5050C bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
Jay-K schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:15:
Wat is het verschil tussen de 7404 en de 8404 op Ambilight na.
Is er ook een wezenlijk verschil in beeldkwaliteit?
Volgens mij niet... beiden hebben een zelfde Dynamisch schermcontrast etc. (volgens kieskeurig)

Alleen komt er nog NetTV en je genoemde Ambilight bij.

http://www.kieskeurig.nl/...C056A5F7FC125759400334FCF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pardon, ik was in de war met de 7403. Het verschil is dus alleen ambilight en nettv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Heb inderdaad ook de specs erbij gepakt. Aangezien ik geen ambilight wil en de 7404 verder gelijk is aan de 8404 is voor mij de keuze vrij gemakkelijk gemaakt ;)

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Check ook de 7864: 8404 design met 7404 specs. Luxere uitvoering dus, en zo'n € 100,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Gabliboeba schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Ik heb de rentepunten winkel gemaild, en dit was het antwoord:
[...]
Het gaat dus om de 7674. Ik kan over dit type verder niets vinden.
Zie hier de specs van de 42pfl7674.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 10:26
CAP-Team schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:54:
Ben even met zo'n calibratie DVD aan de slag geweest, dat zijn dezelfde filmpjes die ook in MediaCenter gebruikt wordt.

Ik kom op de volgende instellingen voor mij 8404:
Contrast: 90
Helderheid: 38
Kleur: 62
Scherpte: 1
Ruis Reductie: medium
Tint: normaal

Pixelprecise HD:
HD natural motion: max
100 Hertz clear LCD: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamisch contrast: uit
Dynamisch achtergrond: uit
MPEG artifact reduction: aan
Kleurverbetering: uit
Hoe kom je aan zon dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

stean schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:37:
[...]

Hoe kom je aan zon dvd?
Via internet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Dank. Aan de publicatiedatum (15-07-09) te zien is het een vrij recent model. Echter kan ik zo 1,2,3 de verschillen met de 7404 niet vinden.

edit. Het lijkt erop dat het verschil enkel cosmetisch is. Zie de voet:

http://www.p4c.philips.co...12/42pfl7674h_12__fp_.jpg
http://www.p4c.philips.co...12/42pfl7404h_12__fp_.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Gabliboeba op 20-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
Zie dat de doorzichtige rand ook ontbreekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
Gabliboeba schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:35:
[...]
edit. Het lijkt erop dat het verschil enkel cosmetisch is.
7674: 2x 12 Watt speakers
7404: 2x 10 Watt speakers

Toch?

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Het kan prima met een externe decoder, werkt bij mij namelijk gewoon op 1, 2 en 3. Maar hier heb ik niks aan veranderd: dit ging vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Gabliboeba schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:35:
[...]
Dank. Aan de publicatiedatum (15-07-09) te zien is het een vrij recent model. Echter kan ik zo 1,2,3 de verschillen met de 7404 niet vinden.
  • "hd natural motion" vs "perfect natural motion"
  • "2 x 10 W met Incredible Surround" vs "2 x 12 W met BBE"
  • standaard ab vs luxe ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
"hd natural motion" vs "perfect natural motion"
Wat is het verschil tussen deze 2 motions dan?

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
nlrb schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:14:

• "hd natural motion" vs "perfect natural motion"

Iemand een idee wat het verschil tussen deze 2 engines is :?

zie bovenstaand bericht ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jordao op 20-07-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:25:
Ik zit te twijfelen tussen de 37PFL9604 en de 42PFL8404. Ik denk toch dat ik voor de grotere maat zal gaan, aangezien ik van plan ben om erop te gaan gamen en veelvuldig film kijken.

Wellicht heeft iemand nog tips/ervaringen? Ik zit op ca. 2,5 meter afstand, en ik ga er een IHDR5050C bij kopen.
Ik zit zelf ongeveer 3 meter van de TV af (kamer is 3,6m breed, zit wat naar voren op de bank dus) en ben aan het kijken naar een 32 of 37"

Gisteren nog even bij vrienden geweest die een 42" plasma hebben staan waar ik ongeveer 2,5-3 meter vandaan zat maar dat vind ik personlijk echt veel te groot voor die afstand.

Ik laat het hele verhaal van ideale kijkafstand w.b.t. HDready/full HD maar even achterwege. 3 meter is misschien te ver om het echte verschil tussen HDready en full HD te zien. Maar op zo'n korte afstand krijg je echt van die taferelen die je bij tennis wedstrijden ziet, koppies die heen en weer gaan. Het schermoppervlak is me veel te groot om in een oogopslag te zien.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dizzytal schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:00:
Het schermoppervlak is me veel te groot om in een oogopslag te zien.
In het echt zie je de wereld om je heen toch ook niet in 1 oogopslag? Als je een film zit te kijken wil je juist dat je niet het hele beeld in 1 opslag ziet. Je zit pas echt in de film als je op het beeld heen en weer kunt kijken. Ik ben vorig jaar van 32" naar 47" gegaan op een kijkafstand van pakweg 3.5m, en ik zou echt niet meer kleiner willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
T-h-i-j-m-e-n schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:25:
[...]
Wat is het verschil tussen deze 2 motions dan?
Zie eerdere posts.

Het algoritme van de Perfect Natural Motion zal iets beter zijn. De vraag is of je het ziet.
Wellicht moet je het in dit soort details zoeken (maar mijn Grieks is wat roestig).
En als je wil kan je in het service menu het gewenste algoritme selecteren :) (de hardware is hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Toch maar voor de 42" gegaan, en hij is fijn :)

Beeld is top en het geluid valt me ook super mee. Ik heb er gelijk een Humax 5050 bij genomen, en het is genieten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Tweddy schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:15:
[...]

Dat is idd wel erg irritant. Met alle respect en ik vind het ook heel vervelend voor je. Maar waarom worden alle gebruikers opgezadeld met een probleem waar in de praktijk slechts een enkeling last van heeft?
Wat mij betreft wordt het een menu optie, dan kan ik in ieder geval kiezen.

Edit: Mijn 9604 wordt in ieder geval niet meer van nieuwere firmware voorzien zolang deze bug aanwezig is.
Ik begrijp gewoon echt niet waarom iedereen last moet krijgen van een nieuwe bug terwijl slechts enkelen last hadden.

[ Voor 16% gewijzigd door Sparks.nl op 20-07-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry LG
  • Laatst online: 15-12-2024
Kees_frl schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:14:
Ik ben sinds zaterdag in bezet van de 42PFL9664. Mooie tv echter valt me het volgende op:

Bij grote (felle) kleurvlakken op de tv lijkt het net of er lijnen inzetten/dan wel de tv 'flikkert' . Vind het nogal moeilijk te omschrijven, net alsof je kijkt naar iemand die een beeldscherm heeft zitten filmen, dan zie je dit ook wel eens.

Iemand met dezelfde TV die dit bekend voor komt dan wel tips met de instellingen? Ben al even bezig geweest maar tot nu toe zonder resultaat.
Heb ook de 9664, en ik heb na het aansluiten het keuzemenu doorlopen waarbij je een aantal maal je voorkeur voor de linker dan wel rechter helft van het scherm kon aangeven waarna je persoonlijke voorkeur werd vast gelegd zonder allerlei instellingen te moeten toepassen. Ik moet zeggen dat daarna het beeld voor mij 'perfect' is. Jouw ervaringen herken ik absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
Barry LG schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:23:
[...]

Heb ook de 9664, en ik heb na het aansluiten het keuzemenu doorlopen waarbij je een aantal maal je voorkeur voor de linker dan wel rechter helft van het scherm kon aangeven waarna je persoonlijke voorkeur werd vast gelegd zonder allerlei instellingen te moeten toepassen. Ik moet zeggen dat daarna het beeld voor mij 'perfect' is. Jouw ervaringen herken ik absoluut niet.
ben alles nogmaals langsgelopen en alle bekabeling vervangen.

Bleek een scartkabel te zijn die niet 100% was/is. Met een nieuwe kabel heb ik ook haarstrak beeld, pak van mijn hart.! :D

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
nlrb schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:38:
[...]

Zie eerdere posts.

Het algoritme van de Perfect Natural Motion zal iets beter zijn. De vraag is of je het ziet.
Wellicht moet je het in dit soort details zoeken (maar mijn Grieks is wat roestig).
En als je wil kan je in het service menu het gewenste algoritme selecteren :) (de hardware is hetzelfde).
Thanx..! Heb inmiddels ook beide varianten in het echt gezien en zag (persoonlijk) geen verschil.
Alle twee een zeer goed beeld. Ik denk dat ik dan ook maar voor de goedkopere variant ga.

Wil mn TV pas na de zomer halen, dus heb nog genoeg tijd om verder te twijfelen 8)7

BTW Bij de 7674 gaat het om de Pixel Precise techniek, dit wordt niet beschreven in de tekst.
Maar het zal idd zo zijn dat de beeldverbeteraaar "verbeterd" is :?

[ Voor 9% gewijzigd door Jordao op 21-07-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jordao schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:33:
BTW Bij de 7674 gaat het om de Pixel Precise techniek, dit wordt niet beschreven in de tekst.
Maar het zal idd zo zijn dat de beeldverbeteraaar "verbeterd" is :? [/i][/sub]
Ik zou niet teveel waarde hechten aan die marketing crap. Dit soort kreten worden verzonnen door marketeers en stroken niet altijd met daadwerkelijk doorgevoerde technische veranderingen/verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:51:
ligt dit aan deze TV, of mijn die bepaalde game??
Als je TV en PS3 in 1080p mode werken dan moet het plaatje strak zijn. Wat je ziet is waarschijnlijk gewoon door gebrek aan anti-aliasing in de game. Ziet het er wel goed uit als je het menu van de PS3 ziet, of een DVD/Bluray afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:00:
[...]
Maar ik had ergens gelezen dat sommige Philips TV's 1080P converten naar 1080I en dan weer naar 1080P, waardoor het beeld er niet veel beter op wordt?? of is dit foute info?
De vorige modellen deden dat inderdaad maar voor zover ik weet de nieuwe niet meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wouter! schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:20:
De vorige modellen deden dat inderdaad maar voor zover ik weet de nieuwe niet meer ...
Inderdaad, al weet ik het van de 5xxxx serie niet 100% zeker.

Scroll eens snel door je PS3 menu heen. Als je dan lijntjes ziet in de menu-animaties dan is het een interlacing probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Exirion op 21-07-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Of stel de PS3 in op 720p en kijk dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt me sterk dat het aan de TV ligt eerlijk gezegd. Ik zou eens (als je dat nog niet gedaan hebt tenminste) in de instellingen van je PS3 rommelen. Probeer het bijvoorbeeld eens op 720p oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft iemand trouwens ook al meer info over de geruchten die ik hier en daar lees over het misschien binnenkort beschikbaar komen van Uitzendinggemist via NetTV?
Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.