2 weken terug had MyShop Eindhoven hem geen eens (8404 dan)jb1981 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:18:
Als je bij philips werkt heb je geluk, MyShop Eindhoven 42PFL9664 => €1529
Verwijderd
Ik heb het afstellen van de LCD (37PFL9604H/12) als volgt v.w.b. het beeld gedaan:
Contrast 76
Helderheid 55
Kleur 49 (hoger geeft soms onnatuurlijk fel rood/roze voorgrond)
Scherpte 2 (niet hoger: geeft beeldartefact)
Ruisreductie minimum
Tint: normaal
Perfect Pixel HD:
HD Natural Motion: minimum
100 Hz Clear LCD: aan (geeft vloeiend beeld, scherpe voetballen, geen ghosting)
Geavanceerde scherpte: uit
Dynamisch contrast: uit
Dynamische achtergrond: Optimaal beeld
MPeg artefact: aan
Kleurverbetering: uit
Active control: uit
Lichtsensor: uit.
Ambilight staat ook uit want het ding staat in een kast en het scheelt ook nog eens 20W verbruik..
Verder zijn ze vandaag van E-care geweest om mijn probleem v.w.b. het spontaan opstarten van de TV vanuit stand-by op te lossen.
Hierbij is het SSB-board vervangen ,en veel meer dan dat zit er ook niet in.
Van wat ik kon zien is het het LCD-paneel en 2 speakers en dan nog het SSB (soort mobo) en dan nog een andere printplaat met trafo e.d. (zie foto's).

Wellicht dat jullie het interessant vinden.....
Contrast 76
Helderheid 55
Ruisreductie minimum
Perfect Pixel HD:
Ambilight staat ook uit want het ding staat in een kast en het scheelt ook nog eens 20W verbruik..
Verder zijn ze vandaag van E-care geweest om mijn probleem v.w.b. het spontaan opstarten van de TV vanuit stand-by op te lossen.
Van wat ik kon zien is het het LCD-paneel en 2 speakers en dan nog het SSB (soort mobo) en dan nog een andere printplaat met trafo e.d. (zie foto's).

zeker want ben benieuwd hoe ze dan mijn probleem gaan fixenVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:05:
Ik heb het afstellen van de LCD (37PFL9604H/12) als volgt v.w.b. het beeld gedaan:
Contrast 76
Helderheid 55
Ruisreductie minimum
Perfect Pixel HD:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
Wel mensen, als jullie ooit problemen krijgen met een firmware update, dan is dit de oplossing die je aangeboden krijgt van Philips:
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Philips.
We willen u vriendelijk verzoeken de nieuwe software update af te wachten. Deze zal de stabiliteit en connectiviteit van de Net TV feature verbeteren. We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."
Lekker is dat.. laatste update is net 4 dagen oud. Ach ja, maandje wachten misschien? Eens kijken wat we er nog meer voor problemen bij krijgen. Gelukkig was dit maar een goedkoop type (32pfl9604h) ..
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Philips.
We willen u vriendelijk verzoeken de nieuwe software update af te wachten. Deze zal de stabiliteit en connectiviteit van de Net TV feature verbeteren. We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."
Lekker is dat.. laatste update is net 4 dagen oud. Ach ja, maandje wachten misschien? Eens kijken wat we er nog meer voor problemen bij krijgen. Gelukkig was dit maar een goedkoop type (32pfl9604h) ..
Verwijderd
Now we're talkingVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:18:
[...]
Heb je wel je PC geconfigureerd als netwerk. Dat lijkt me wel een vereiste om gebruik te kunnen maken van de gegevens op je PC?
Verwijderd
Ik heb 'm dus ook geinstalleerd en sindsdien doet NetTV het héérlijk (daarvoor ronduit slecht: verbinding verbrak elke 10 seconden). Aanrader dus!Roydriguez schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:08:
[...]
NetTV doet het alweer met 000.026.033.014, geen idee wat ik fout deed.
Verwijderd
Via Start->Verbinding Maken->Alle verbindingen weergeven->Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:12:
[...]
Now we're talkingWordt wel moeilijker voor mij maar ik denk dat je warm zit... Ik heb niet iets speciaals gedaan, dus vermoedelijk ook niet datgene waar jij op doelt... Zou je hier wat uitgebreider op in kunnen gaan (ik hoop dat we niet offtopic raken, maar dit is wel cruciaal om mijn investering in die Philips-tv eruit te halen). Dus: hoe doe je dat, configureren als netwerk (enneh... dit staat toch echt niet in die handleiding, wel? Ik bedoel, hoe moet ik dat nou weten...??)
Hé bedankt alvast!
Onder netwerktaken (linker kolom)->Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren.
Wizard doorlopen->controlelijst voor het instellen van een netwerk doorlopen. Alles 1 voor 1 afvinken indien je dat hebt gehad.
Kijk ook even in de handleiding van de LCD om te kijken of je nog een bepaalde poort moet openzetten oid.
succes
Verwijderd
Heb een 32PFL9604 en gebruik Digitenne met Set top box. Wil graag overstappen naar CAM module maar twijfel wat te kopen: ik zie bijvoorbeeld de Dilog Conax CAM for Digitenne voor €49,- maar er is meer te koop. Tips qua prijs/ kwaliteit? En dan de bonusvraag: heb ik een aparte 5V inserter nodig of zit zoiets ingebouwd in de TV? Las ergens dat je die eventueel apart aan moet schaffen maar ik kwam er niet uit of dat voor deze TV ook geldt....
Verwijderd
Ok, heel fijne tip voor leek als ik...Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Via Start->Verbinding Maken->Alle verbindingen weergeven->
Onder netwerktaken (linker kolom)->Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren.
Wizard doorlopen->controlelijst voor het instellen van een netwerk doorlopen. Alles 1 voor 1 afvinken indien je dat hebt gehad.

Niemand die hier op reageert? Waar zou dit over gaan ...scrapinggoat schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:15:
Vandaag even aan de lijn gehangen met een philips medewerker betreft de 8404. Hij gaf me een tip: Wacht nog een weekje met het kopen van de tv.
Meer wou die er niet over kwijt.
Weet iemand meer?
Misschien een nieuwe firmware? Of dat ze ook de CAM kunnen leveren ofzo?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Errug vaag..maar eh....komt er dan een nieuwe firmware!? Of brengen ze nu ineens een verbeterd model op de markt?Wouter! schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:16:
[...]
Niemand die hier op reageert? Waar zou dit over gaan ...
En ja hoor, 47PFL9664 toegevoegd aan Kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...hilips/47pfl9664h/339572/
http://www.kieskeurig.nl/...hilips/47pfl9664h/339572/
Verwijderd
info bij de nieuwe 9604 serie kan je de active control niet uitzetten?
Tevens blijven de kleuren overbelicht bij de 37pfl9604 de Perfect contrast heb ik uit staan anders is het helemaal om niet aan te zien.Het valt mij op de de weergave met normaal sd niet de beste kant is van deze tv.Met een blue ray is het echter top.Mijn vorige 37 9603 was absoluut beter met sd weergaven en de kleuren waren ook natuurlijker.Graag reacties betreft de kleur settings van andere gebruikers die de 37pfl 9604 hebben.Waarschijnlijk komt Philips met een update uit met betere kleurweergave en de prefectcontrast kan ook volgens mijn een update gebruiken.
Tevens blijven de kleuren overbelicht bij de 37pfl9604 de Perfect contrast heb ik uit staan anders is het helemaal om niet aan te zien.Het valt mij op de de weergave met normaal sd niet de beste kant is van deze tv.Met een blue ray is het echter top.Mijn vorige 37 9603 was absoluut beter met sd weergaven en de kleuren waren ook natuurlijker.Graag reacties betreft de kleur settings van andere gebruikers die de 37pfl 9604 hebben.Waarschijnlijk komt Philips met een update uit met betere kleurweergave en de prefectcontrast kan ook volgens mijn een update gebruiken.
Iemand zei al: prijsverlaging. Dat denk ik dus ook.Wouter! schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:16:
[...]
Niemand die hier op reageert? Waar zou dit over gaan ...
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:38
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Inmiddels de 32pfl9604 opgehangen aan de muur en digitale TV aangesloten.
Ik ben erg tevreden
Het design vind ik persoonlijk erg geslaagd. Beeld kwaliteit is prima en geluid net zo. Nu kom ik van een oude beeldbuis (+/- 20" inch, 6+ jaar oud) dus dan is het snel een verbetering.
NetTV is erg grappig, maar ik vind het net te traag werken. Te lang wachten op opbouwen van menu's en streamen van youtube ging niet soepel. Maar goed, wellicht zit dat probleem in de internetverbinding. Updaten van firmware wacht ik maar even mee: lees hier erg wisselende berichten over
Al met al een goede aankoop, al doet mijn pinpas nog een beetje pijn (1000 euro gekost)
Ik ben erg tevreden
NetTV is erg grappig, maar ik vind het net te traag werken. Te lang wachten op opbouwen van menu's en streamen van youtube ging niet soepel. Maar goed, wellicht zit dat probleem in de internetverbinding. Updaten van firmware wacht ik maar even mee: lees hier erg wisselende berichten over
Al met al een goede aankoop, al doet mijn pinpas nog een beetje pijn (1000 euro gekost)
[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 01-07-2009 09:47 ]
Verwijderd
Sorry verder kan ik je hier niet bij helpen. Misschien iemand anders hier of via Philips zelf?Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:
[...]
Ok, heel fijne tip voor leek als ik...Ik heb in philips manual inderdaad kunnen achterhalen hoe ik WMP moet configureren, is simpel, echter: WMP 'ziet mijn TV niet' (hoewel ik op mijn TV wel NetTV kan gebruiken ondanks beveiligde encryptie richting ?? router ?? / experia box ??, dus ik kan nog niet sharen. Dat 'niet zien' ligt dan waarschijnlijk aan mijn Thuis Netwerk instelling die ik wellicht niet helemaal lekker krijg. De vraag is nu: ik gebruik KPN InternetPlusBellen met zo'n Experia box verbonden met PC dmv LAN-kabel. De TV zoals gezegd communiceert draadloos met de PC (althans dat is de bedoeling). Hoe moet ik nou dat Netwerk zodanig configureren dat WMP uiteindelijk mijn TV gaat 'zien'. Ik hoop dat dit echt simpel kan worden opgelost.....
Verwijderd
Hoe zet jij de active control uit?Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:05:
Contrast 76
Helderheid 55
Ruisreductie minimum
Perfect Pixel HD:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Handleiding zeker niet gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:43:
Hoe zet jij de active control uit?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Misschien moet je even dit forum lezen? Staan al wat mensen bij die een 8404 hebben, om hun hetzelfde nogmaals te laten posten is wat overdrevenVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:31:
mensen die een 8404 hebben gehaald hebben jullie ook wat positiefs aan deze tv gemerkt??
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Ja inderdaad, lees maar even 50 pagina's door joh
Nou niet zo bijdehand doenbram1984 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:39:
Ja inderdaad, lees maar even 50 pagina's door joh
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Verwijderd
Kan ik niet vinden alleen de light sensor kan je uit zetten.
In demo mode zie je wel de activiteiten van de active control maar dat is dan ook alles?
in de 37pfl 9603 kon je deze wel uitzetten maar niet in de 9604 serie.
Ik lees lees mijn blogpost maar, daar staat alles wel in -> http://blog.hznet.nl/2009...eries-and-dlna-not-really (heb geen zin om het allemaal opnieuw te typenVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:31:
mensen die een 8404 hebben gehaald hebben jullie ook wat positiefs aan deze tv gemerkt??
ik heb dus problemen er mee zoals je leest......Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:31:
wat positiefs?
- met blueray (zoals de gladiator) erg vet
- geluid brakheid valt mee, ondanks vele verhalen
- ambilight erg mooi voor witte muur
- eigen instellingen werken beter.
- genoeg aansluitingen
Verwijderd
Hoe kom je aan deze instellingen als ik vragen mag? Ik heb deze ook ingesteld gehad maar was hierover niet erg tevreden, erg weinig kleur en contrast. Is natuurlijk wel persoonlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:05:
Contrast 76
Helderheid 55
Ruisreductie minimum
Perfect Pixel HD:
Zijn er ook websites die deze instellingen testen en de gegevens online plaatsen?
dat zou idd handig zijnVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
[...]
Zijn er ook websites die deze instellingen testen en de gegevens online plaatsen?
Je kan op de site nog doorlikken voor de daadwerkelijke offerte. Ik ontvang juist een aanbod van deze site voor de 40pfl9704 : 1649 euri'sJosTM schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:38:
Op de Franse website van ILLEL Parijs staan nu de 9704's genoemd met prijzen:
http://www.illel.fr/shop/...e&id_cat=403&id_marque=34
40PFL9704H: € 1.999
46PFL9704H: € 2.699
52PFL9704H: € 2.999
Er staat niets over levertijden......
Wel interessant.
Lancering van de nieuwe TV en soundbar reeks van Philips in Azie
http://asia.cnet.com/revi...,39037594,62055431,00.htm
Wat foto's van de soundbar in actie en de 9704
http://www.avforums.com/f...-9604-9664-9704-a-13.html
Lancering van de nieuwe TV en soundbar reeks van Philips in Azie
http://asia.cnet.com/revi...,39037594,62055431,00.htm
Wat foto's van de soundbar in actie en de 9704
http://www.avforums.com/f...-9604-9664-9704-a-13.html
Verwijderd
hoe ver schijnen de lichten van de ambilight als ik vragen mag?stean schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:00:
[...]
ik heb dus problemen er mee zoals je leest......
wat positiefs?
- met blueray (zoals de gladiator) erg vet
- geluid brakheid valt mee, ondanks vele verhalen
- ambilight erg mooi voor witte muur
- eigen instellingen werken beter.
- genoeg aansluitingen
Wow da's wel interessant als de reviews ook positief zijn.Barry LG schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:50:
[...]
Je kan op de site nog doorlikken voor de daadwerkelijke offerte. Ik ontvang juist een aanbod van deze site voor de 40pfl9704 : 1649 euri's
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
lastige vraag, tv staat voor witte muur, zon 15cm er van de muur. ik gok zon 25cm schijnt ambilight er vanaf. dus links en rechts (ik heb geen bovenop ambilight)Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:13:
[...]
hoe ver schijnen de lichten van de ambilight als ik vragen mag?
je kan de ambilight instellen hoe helder etc hij mag zijn en in welke modus je hem wil. dus niet alles of niets
[ Voor 6% gewijzigd door stean op 01-07-2009 13:48 ]
Verwijderd
http://pagesperso-orange.fr/teleco/philips_-_flat_tv_serie_9700.html
Dit zijn prijzen waar we eigenlijk alleen maar van kunnen dromen.
Dit zijn prijzen waar we eigenlijk alleen maar van kunnen dromen.
Wat is de reden dat het in Frankrijk zo goedkoop is? Worden ze daar geproduceerd? En if so, what happened to the EU?
Het zou een beetje duur zijn om voor 1 land een afwijkend model te maken. Voor de Amerikaanse markt kan ik het me nog voorstellen, maar niet voor Frankrijk. We hebben in Europa gewoon met hele kromme prijsverhoudingen te maken.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:07:
Is een Frans model hetzelfde als een NL model?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Oeps ,die hoort er niet tussen.
Ik heb deze instellingen van iemand die een 37PFL9603 heeft en heel grondig zijn instellingen heeft gedaan.
Dit is HIER te vinden.
Het LCD-panel is hetzelfde als die van de nieuwe 9604 ,alleen is active control idd niet meer aanwezig............iets teveel copy/paste gedaan
Maar goed : instellingen van het beeld zijn heel persoonlijk en eigenlijk moet je het zelf uitvogelen.
In mijn ogen zijn deze instellingen iig een beter uitgangspunt.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 18:00 ]
UPDATE: Ik hoor NU van een Philips medewerker dat de tip was : Philips verlengt de garantie op hun tv's met ingang van 1 juli van 1 naar 2 jaar....scrapinggoat schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:15:
Vandaag even aan de lijn gehangen met een philips medewerker betreft de 8404. Hij gaf me een tip: Wacht nog een weekje met het kopen van de tv.
Meer wou die er niet over kwijt.
Weet iemand meer?
Pis ik ff naast de boot zeg maar.....TV is een maand oud
Reken maar dat ik m'n TV ook buiten de garantie gerepareerd krijg als ie binnen 2 jaar kapot gaat. Een produkt van meer dan 2000 euro mag niet binnen 2 jaar kapot gaan, klaar.TheVMaster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:29:
UPDATE: Ik hoor NU van een Philips medewerker dat de tip was : Philips verlengt de garantie op hun tv's met ingang van 1 juli van 1 naar 2 jaar....
Ik ben nu een btje aan het kloten met windows media player als mediaserver. Hij vindt echter maar 1 video van de 20. Deze video gebruikt dezelfde codec en heeft ongeveer dezelfde bitrate en resolutie.
Weet iemand meer?
Weet iemand meer?
Exirion schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:12:
[...]
Reken maar dat ik m'n TV ook buiten de garantie gerepareerd krijg als ie binnen 2 jaar kapot gaat. Een produkt van meer dan 2000 euro mag niet binnen 2 jaar kapot gaan, klaar.
Verwijderd
Sodeju, ik heb voor een Frans fabrikaat in Nederland bij Elektrokoopjes 1148 euro betaald (excl. verzenkosten) Daar net over de 1000 euroOMX2000 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:13:
Wat is de reden dat het in Frankrijk zo goedkoop is? Worden ze daar geproduceerd? En if so, what happened to the EU?
Maar inderdaad ze worden ook in Frankrijk geproduceerd, gezien de sticker op mijn 37pfl9604 doos.
Of er verschil zit met een Nederlands fabricage weet ik niet, maar lijkt mij niet ???
Ik heb een 32PFL8404 gekocht (plasma-discounter: 719 EURIES). Mooi beeld. Goed geluid (boeit mij niet zo). Ambilight is geinig. En al dat Net Tv en Multimedia is ook wel leuk. Het is op dit moment geen top mediaplayer of internet surf ding. Dat is een leuk aardigheidje en dat is het. Onlangs een Divx bekeken van USB en ook dat was te doen (maar hij doet dat niet op zijn sloffen). Ik vind het ongelooflijk hoeveel features je krijgt voor dat geld. Bij mij viel de keuze op deze tv vanwege het ontwerp en full hd met de nodige hdmi aansluitingen. En niet zo zeer de rest van de features. Als je er zo in zit dan ben je waarschijnlijk net zo tevreden als ik. En wellicht worden die andere zaken nog beter (met name sneller) door firmware upgrades.
rutgerc nog bedankt voor je tip. Levering was inderdaad supersnel. Heb nu sinds gisteren de 37PFL9604. Even popcorntje erbij gepakt en een hdtje gekeken. Tjemig zeg.....wat een details. HDMItje van de popcorn naar de tv en audio van de popcorn naar mijn surround. Hoezo lipsync...Wassss da?? Geen problemen hierzo. Loopt lekker in sync. Nu nog eens gaan studeren op de settings van de tv. Tjemig zeg wat een opties... Waar is de tijd gebleven van alleen zoiets als contrast, helderheid etc....
Verwijderd
graag gedaan. Ik hoop dat je er een goede prijs voor betaald heb. Welke popcorn gebruik je (zoet of zout?...)kasteleman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:04:
rutgerc nog bedankt voor je tip. Levering was inderdaad supersnel. Heb nu sinds gisteren de 37PFL9604. Even popcorntje erbij gepakt en een hdtje gekeken. Tjemig zeg.....wat een details. HDMItje van de popcorn naar de tv en audio van de popcorn naar mijn surround. Hoezo lipsync...Wassss da?? Geen problemen hierzo. Loopt lekker in sync. Nu nog eens gaan studeren op de settings van de tv. Tjemig zeg wat een opties... Waar is de tijd gebleven van alleen zoiets als contrast, helderheid etc....
have fun!
Little bit off topic... maar hier steekt Philips zijn marketing geld in : http://videos.onsmash.com/v/lKGjddx9sQLBHHWS
Had ik niet verwacht van Philips... Het origineel is natuurlijk beter: http://www.youtube.com/watch?v=2YFkcwtpGZo Het hoort in een loop afgespeeld te worden.
Had ik niet verwacht van Philips... Het origineel is natuurlijk beter: http://www.youtube.com/watch?v=2YFkcwtpGZo Het hoort in een loop afgespeeld te worden.
[ Voor 24% gewijzigd door OMX2000 op 02-07-2009 08:51 ]
Wordt dit nieuws ergens op het internet bevestigd?TheVMaster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:29:
[...]
UPDATE: Ik hoor NU van een Philips medewerker dat de tip was : Philips verlengt de garantie op hun tv's met ingang van 1 juli van 1 naar 2 jaar....
Geen idee....maar dat is in ieder geval het nieuws waar vorige week nog geheimzinnig over gedaan werd...PK schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:47:
[...]
Wordt dit nieuws ergens op het internet bevestigd?
De garantiepagina is nog niet aangepast:TheVMaster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:29:
[...]
http://www.p4c.philips.co...d-warranty/WBO_NL_NLD.pdf
Is al een tijdje te zien op de website van Philips. Wat is er mis mee OMX2000 ? Philips heeft een hele mooie website vol interactieve omgevingen. Niets mis meeOMX2000 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:43:
Little bit off topic... maar hier steekt Philips zijn marketing geld in : http://videos.onsmash.com/v/lKGjddx9sQLBHHWS
Verwijderd
Off-topicRoyK schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:34:
[...]
Is al een tijdje te zien op de website van Philips. Wat is er mis mee OMX2000 ? Philips heeft een hele mooie website vol interactieve omgevingen. Niets mis mee
Waarschijnlijk heeft 50 cents een beetje geld hiervoor moeten betalen om een deel van de clip van Philips aan zijn eigen clip te mogen toevoegen. Andere mogelijkheid is dat Philips 50 cents heeft betaald om zijn opnames te mogen gebruiken.
Voor beide is het goede reclame, want zo'n freeze-frame is niet goedkoop om te maken, dus kun je beter de kosten delen.
On-topic
Heeft iemand al nieuwe prijzen gezien voor de 9704 in Frankrijk?
Je bedoelt nieuwer dan die 1649 en 1522 euro?Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:38:
[...]
On-topic
Heeft iemand al nieuwe prijzen gezien voor de 9704 in Frankrijk?
Nee maar hou www.alatest.fr eens in de gaten. Als je op alatest trouwens doorklikt naar de internationale prijzen voor de 42pfl9664 dan zie je waar je deze zomer op vakantie moet gaan....
Heeft hier iemand al eens een TV besteld uit Frankrijk, of is dat van plan? En waar moet je dan rekening mee houden. Want het loont om met de lease-auto even op en neer te rijden. Het is misschien zelfs interessant er tegelijk een paar te kopen en wat extra korting te bedingen.
Verwijderd
Indien iets mis is met deze LCD, en je niet teruggaat naar Frankrijk, valt het onder wereldwijde garantie van Philips, garantieduur is 1 jaar. Garantieduur in Frankrijk is 2 jaar.OMX2000 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:45:
Heeft hier iemand al eens een TV besteld uit Frankrijk, of is dat van plan? En waar moet je dan rekening mee houden. Want het loont om met de lease-auto even op en neer te rijden. Het is misschien zelfs interessant er tegelijk een paar te kopen en wat extra korting te bedingen.
Bovendien zie ik op de sites dat levertijden wel lang zijn, 10-20 dagen, terwijl It's Nederland deze toestellen reeds kan leveren. Voordeel is dat je dan 2 jaar garantie in NL hebt.
Maar komt er een 'powerbuy' dan ben ik altijd geïnteresseerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 14:02 ]
Zo, ik heb net de 37PFL8404 besteld. Ik verwacht 'm binnen 5 dagen 
Ook heb ik alvast een Alphacrypt 2e hands geregeld dus ik kan hopelijk meteen genieten van alle mogelijkheden. Als de Alphacrypt niet meer werkt en de CI+ CAM's zijn tegen die tijd op de markt dan stap ik wel over.
Ook heb ik alvast een Alphacrypt 2e hands geregeld dus ik kan hopelijk meteen genieten van alle mogelijkheden. Als de Alphacrypt niet meer werkt en de CI+ CAM's zijn tegen die tijd op de markt dan stap ik wel over.
Waar heb je 'm besteld?Wouter! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:32:
Zo, ik heb net de 37PFL8404 besteld. Ik verwacht 'm binnen 5 dagen
Ik heb zojuist een officële bevestiging van Philips in de mail gekregen, en er zit inderdaad 2 jaar garantie op nu (werk bij een grote elektro-retailer).
Verwijderd
Hoe zit het dan met reeds bestelde maar nog niet geleverde tv's. Ik heb namelijk 30 mei de 32pfl7404 besteld en die wordt morgen 03-07-09 geleverd. Zit daar dan 1 of 2 jaar garantie op?
Bedankt voor het antwoord.
Bedankt voor het antwoord.
Gewoon vanaf de afleverdatum, 2 jaar dus. En zo niet, ga je terug naar de winkel, en laat je de tv virtueel terug nemen, en opnieuw leveren. Dan staat de besteldatum ook goed.
Officiële announcement vanuit Philips komt overigens nog.
Officiële announcement vanuit Philips komt overigens nog.
Hoe zien DivX films vanaf een USB stick er eigenlijk uit, direct in de tv?
edit: op 37PFL9604 welteverstaan
edit: op 37PFL9604 welteverstaan
[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 02-07-2009 16:29 ]
Via-via, daar kan ik (nog) niet teveel over zeggen
[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 02-07-2009 17:55 ]
Tip: als je wilt dat je PC bestanden kan lezen moeten zowel de TV als de PC op dezelfde manier zijn aangesloten op je router. Dat wil zeggen, allebei bekabeld of allebei draadloos. Communicatie loopt via de router (dus niet direct naar elkaar). Als je wilt dat ze direct naar elkaar communiceren heb je een partij kabels nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:
Ok, heel fijne tip voor leek als ik...Ik heb in philips manual inderdaad kunnen achterhalen hoe ik WMP moet configureren, is simpel, echter: WMP 'ziet mijn TV niet' (hoewel ik op mijn TV wel NetTV kan gebruiken ondanks beveiligde encryptie richting ?? router ?? / experia box ??, dus ik kan nog niet sharen. Dat 'niet zien' ligt dan waarschijnlijk aan mijn Thuis Netwerk instelling die ik wellicht niet helemaal lekker krijg. De vraag is nu: ik gebruik KPN InternetPlusBellen met zo'n Experia box verbonden met PC dmv LAN-kabel. De TV zoals gezegd communiceert draadloos met de PC (althans dat is de bedoeling). Hoe moet ik nou dat Netwerk zodanig configureren dat WMP uiteindelijk mijn TV gaat 'zien'. Ik hoop dat dit echt simpel kan worden opgelost.....
Zorg er ook voor dat IP adressen in je thuisnetwerk dat je via die wizard hebt gemaakt niet worden geblokkeerd door een firewall. Dit is nogal een technisch verhaal en daar kan ik je helaas niet 1 2 3 mee helpen (eerder iets voor een PC helplijn oid).
De Philips 42PFL9664H/12 is vanaf nu ook bij MM Utrecht te bezichtigen.
Verwijderd
Ik moet nog een CAM module aanschaffen (voor Digitenne op de 32PFL9604). Kan iemand mij (simpel) uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van een 'gewone' CAM, de Alphacrypt en de CI+ CAM?Wouter! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:32:
Ik zag de 37pfl8684 (37pfl8404 met glazen voet ed) voor 798€
Meteen maar besteld want veel goedkoper zal deze op korte termijn niet worden
Meteen maar besteld want veel goedkoper zal deze op korte termijn niet worden
Heb vorige week de 37pfl9604 aangeschaft.
Geweldig design, zware afstandsbediening, top.
Nettv werkt en is handig om ff buienradar te checken.
Ik kijk nu via scart2 met een samsung 9401R decoder naar digitale tv en wat mij opvalt is bv
bij RTL4 dat als het logo op een witte achtergrond valt dat het logo heel blokkerig is.
Verder met tv kijken vooral bij ondertiteling en bewegend beeld wordt de ondertiteling blokkerig.
sommige zenders zoals sbs6 zijn haarscherp.
Gister tennis gekeken op net5 maar dat zag er goed uit.
Ik weet niet of dat aan mijn decoder ligt maar goed.
Ik wacht op de cam ci+ van ziggo hoop dat het dan beter is.
Ik heb trouwens ook de instellingen ingesteld van zoef40 maar dat maakt niet uit
Analoog tv kijken vindt ik dat de kanaalnummers er ook niet perfect uit zien.
Ik heb ook een Wii, en heb hiervoor een component kabel gekocht omdat de andere scart ingebruik is
door mijn HTS. Nu zat ik net wii sports te spelen en bij het bowlen valt me op dat de kegels helemaal
niet scherp zijn maar een blokkerig zooitje.
Ik heb ook een mediacenter via HDMI aangesloten en die geeft wel een mooi beeld.
Een dvd kijken via mijn HTS........had de eerste de beste dvd gepakt eentje van mijn vriendin. Dolly dots live
concert....hmmmm blokkerig. bewegend beelden beroerd........
Ik weet niet of ik gelukkig ga worden met deze tv.
Ik mag geloof ik binnen 8 dagen ruilen maar ja want koop je dan..........
Zijn er meerdere mensen die dit ervaren met deze tv.
heb de tv trouwens ook geupdate en dat ging zonder problemen via usb,
want via internet was er geen update.
Geweldig design, zware afstandsbediening, top.
Nettv werkt en is handig om ff buienradar te checken.
Ik kijk nu via scart2 met een samsung 9401R decoder naar digitale tv en wat mij opvalt is bv
bij RTL4 dat als het logo op een witte achtergrond valt dat het logo heel blokkerig is.
Verder met tv kijken vooral bij ondertiteling en bewegend beeld wordt de ondertiteling blokkerig.
sommige zenders zoals sbs6 zijn haarscherp.
Gister tennis gekeken op net5 maar dat zag er goed uit.
Ik weet niet of dat aan mijn decoder ligt maar goed.
Ik wacht op de cam ci+ van ziggo hoop dat het dan beter is.
Ik heb trouwens ook de instellingen ingesteld van zoef40 maar dat maakt niet uit
Analoog tv kijken vindt ik dat de kanaalnummers er ook niet perfect uit zien.
Ik heb ook een Wii, en heb hiervoor een component kabel gekocht omdat de andere scart ingebruik is
door mijn HTS. Nu zat ik net wii sports te spelen en bij het bowlen valt me op dat de kegels helemaal
niet scherp zijn maar een blokkerig zooitje.
Ik heb ook een mediacenter via HDMI aangesloten en die geeft wel een mooi beeld.
Een dvd kijken via mijn HTS........had de eerste de beste dvd gepakt eentje van mijn vriendin. Dolly dots live
concert....hmmmm blokkerig. bewegend beelden beroerd........
Ik weet niet of ik gelukkig ga worden met deze tv.
Ik mag geloof ik binnen 8 dagen ruilen maar ja want koop je dan..........
Zijn er meerdere mensen die dit ervaren met deze tv.
heb de tv trouwens ook geupdate en dat ging zonder problemen via usb,
want via internet was er geen update.
Je hebt een topklasse 37" LCD scherm en je sluit zooi aan via scart?
Dan mag je niet klagen dat het beeld er kut uitziet, want dat klopt dan namelijk gewoon.
Dan mag je niet klagen dat het beeld er kut uitziet, want dat klopt dan namelijk gewoon.
Verwijderd
Dat eerste lijkt me toch wat sterk, zijn hier meer ervaringen mee? Ik neem toch aan dat het merendeel van de gebruikers een kabel tussen PC en router heeft en draadloos verbind tussen router en TV... Ik vind het moeilijk te geloven dat dat persé kabel/kabel of wireless/wireless moet zijn.jarnold schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:19:
[...]
Tip: als je wilt dat je PC bestanden kan lezen moeten zowel de TV als de PC op dezelfde manier zijn aangesloten op je router. Dat wil zeggen, allebei bekabeld of allebei draadloos. Communicatie loopt via de router (dus niet direct naar elkaar). Als je wilt dat ze direct naar elkaar communiceren heb je een partij kabels nodig.
Zorg er ook voor dat IP adressen in je thuisnetwerk dat je via die wizard hebt gemaakt niet worden geblokkeerd door een firewall. Dit is nogal een technisch verhaal en daar kan ik je helaas niet 1 2 3 mee helpen (eerder iets voor een PC helplijn oid).
Ten aanzien van het tweede, ik loop nu al een tijdje wat aan te modderen, met firewall, thuisnetwerk instellingen etc. maar probleem blijft dat ik de TV niet zie in de WMP om te delen. Suggesties of concrete instellingen van harte welkom!
Die samsung decoder is tijdelijk totdat de ci+ voor ziggo er zijn,Raymond schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:41:
Je hebt een topklasse 37" LCD scherm en je sluit zooi aan via scart?
nu weet ik dat de wii niet de mooiste beelden geeft maar op mijn 32pw8506 was het scherper,
hoe verklaar je dat dan......
Ik heb zojuist een kaartlezer geprobeerd op de usb poort van de 9604. Werkt perfect, zelfs met een SD en een CF kaart er tegelijk in. Hij ziet ze beiden. Mag eigenlijk ook wel kunnen, het is immers Linux.
Heb het probleem niet helemaal gevolgd en dus misschien heeft onderstaande tip dus totaal geen nut, maar goed je kan altijd even kijken!! (voor winXP)Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:51:
[...]
Dat eerste lijkt me toch wat sterk, zijn hier meer ervaringen mee? Ik neem toch aan dat het merendeel van de gebruikers een kabel tussen PC en router heeft en draadloos verbind tussen router en TV... Ik vind het moeilijk te geloven dat dat persé kabel/kabel of wireless/wireless moet zijn.
Ten aanzien van het tweede, ik loop nu al een tijdje wat aan te modderen, met firewall, thuisnetwerk instellingen etc. maar probleem blijft dat ik de TV niet zie in de WMP om te delen. Suggesties of concrete instellingen van harte welkom!
Kijk of je het vinkje bij "eenvoudig delen" uitgeschakeld is. deze vindt je bij:
- Deze computer
- Extra
- Map opties
- tabblad "weergave"
- eenvoudig delen van bestanden gebruiken (waarschijnlijk zesde optie)
Kijk of je de tv nu wel vindt!
succes!
Vind ik ook moeilijk te geloven, maar kabel/kabel is het enige wat werkte bij mij. Ik kreeg de TV met een draadloze verbinding simpelweg niet in mijn PC/router netwerk (let wel: NetTV werkte gewoon draadloos). Pas toen ik de TV via een kabeltje aansloot werd deze herkent. Wellicht is mijn probleem ook dat ik een modem/router combi heb van Tele2 waar simpelweg niet zoveel features op zitten.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:51:
Dat eerste lijkt me toch wat sterk, zijn hier meer ervaringen mee? Ik neem toch aan dat het merendeel van de gebruikers een kabel tussen PC en router heeft en draadloos verbind tussen router en TV... Ik vind het moeilijk te geloven dat dat persé kabel/kabel of wireless/wireless moet zijn.
Als de router ervoor zorgt dat je via een draadje en via draadloos, in beide gevallen, een IP adres krijgt in dezelfde range/subnet, dan maakt het geen hol uit. De meeste routers geven standaard een IP adres als 192.168.1.2 en een subnetmask van 255.255.255.0. Als dat verschilt voor bedraad en draadloos dan kan het zijn dat het bedrade toestel het draadloze toestel niet ziet. Normaal gesproken verschilt dat niet en moet dat geen probleem zijn, maar kijk de instellingen van de router even na.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:51:
[...]
Kortom, of je de TV met een draadje of draadloos aansluit mag niet uitmaken (mits de router geen gekke dingen doet).
Je kunt het ook kijken of je met een laptop met een wireless verbinding via je router een connectie met je pc kunt maken. Zo niet, dan je firewall (op je laptop en pc zelf) en de router instellingen checken (lan en wireless in hetzelfde subnet).
Omdat die 5" kleiner is?akelder schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:15:
[...]
Die samsung decoder is tijdelijk totdat de ci+ voor ziggo er zijn,
nu weet ik dat de wii niet de mooiste beelden geeft maar op mijn 32pw8506 was het scherper,
hoe verklaar je dat dan......
Bij mij op de beamer worden de beelden geupscaled door mijn receiver, stilstaande beelden zien er bij mij altijd blokkerigger uit dan bewegende beelden (vooeral de logo's), lijkt erop dat de upscaling het best zijn werk doet als er wat beweging in zit en er dus meer informatie over de objecten beschikbaar.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Gisteren eindelijk de laatste firmware even op mijn 32pfl9604 gezet en nu deed ook Net-TV het. Hoewel ik de hoop had hiermee ook uitzending gemist te kunnen kijken, lukte dit echter niet. Moet dit wel kunnen of is dit nog niet mogelijk? Ik hoop dat ze het nog onder de 'standaards' gooien, aangezien dat dat me toch wel erg handig lijkt!
Verder nogsteeds erg tevreden en heb een redelijk goed beeld met mijn ziggo humax sd ontvanger via scart (zeker de film1 kanalen waren uitstekend, maar helaas is mijn preview periode inmiddels verlopen).
Verder nogsteeds erg tevreden en heb een redelijk goed beeld met mijn ziggo humax sd ontvanger via scart (zeker de film1 kanalen waren uitstekend, maar helaas is mijn preview periode inmiddels verlopen).
Wat bedoel je met een 'gewone' CAMVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:36:
[...]
Ik moet nog een CAM module aanschaffen (voor Digitenne op de 32PFL9604). Kan iemand mij (simpel) uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van een 'gewone' CAM, de Alphacrypt en de CI+ CAM?
De Alphacrypt CAM zal waarschijnlijk niet meer werken als CI+ volledig wordt geïmplementeerd. Dan moet je dus een CI+ CAM hebben. Voorlopig wordt het nog gedoogd. Deze CAM's zijn voor DVB-C.
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 03-07-2009 09:00 ]
Ik heb gisteren even de 8404 bekeken bij MM Enschede (voor >€1000
). Ze verkopen daar echter ook doodleuk Alphacrypt modules. Mijn kameraad die mee was maar ff uitgelegd dat die over een tijdje waarschijnlijk onbruikbaar zijn
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
waar heb je hem besteld? ik zou voor de 8404 gaan maar misschien neem ik toh de 8684 deze is ietsie pietsie beter heb ik begrepen. Maar waarom staat de 8684 niet op de website van Philips het is toch geen import uit chinaPK schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:42:
Ik zag de 37pfl8684 (37pfl8404 met glazen voet ed) voor 798€![]()
Meteen maar besteld want veel goedkoper zal deze op korte termijn niet worden![]()
![]()
Trouwens nergens op internet zie ik de 8684
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 09:39 ]
Verwijderd
Dan ben je volgens mij de eersteVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:20:
... Ik heb ... de 32pfl7404 besteld en die wordt morgen 03-07-09 geleverd...
edit:
ik lees niet goed, ik ben zoveel gefocussed op de 9704H dat ik overal 9704 lees
Maar fototjes zijn natuurlijk altijd welkom 
ik lees niet goed, ik ben zoveel gefocussed op de 9704H dat ik overal 9704 lees
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 10:03 ]
Hier staat wat meer info:Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:36:
[...]
waar heb je hem besteld? ik zou voor de 8404 gaan maar misschien neem ik toh de 8684 deze is ietsie pietsie beter heb ik begrepen. Maar waarom staat de 8684 niet op de website van Philips het is toch geen import uit china
Trouwens nergens op internet zie ik de 8684![]()
![]()
ook geen NL sites waar je hem kan bestellen
klik
Ik heb de tv bij pick2pay besteld, kan m vandaag al ophalen maar heb geen tijd...
Verwijderd
Even een tipje qua aankopen doen. Ik heb vorige week de 37PFL9604 gekocht bij de It's. Deze stond er te koop voor €1399,- en uiteindelijk hier gekocht voor €1265,- . Een beetje afdingen kan geen kwaad dus.
Verwijderd
...nogsteeds 140E te duur naar mijn mening. Ik snap niet dat mensen nog gewone shops prefereren boven webshops. Alle info (meer dan verkoper weet) is op internet en forums te vinden en de garantie regel je gewoon via producent product......maarja, beetje offtopic maar voor deze nieuwe philips tv's zijn de verschillen wel erg groot!Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:04:
Even een tipje qua aankopen doen. Ik heb vorige week de 37PFL9604 gekocht bij de It's. Deze stond er te koop voor €1399,- en uiteindelijk hier gekocht voor €1265,- . Een beetje afdingen kan geen kwaad dus.
Ik heb zojuist de 32pfl9604 voor 848E gekocht bij een webshop en de lokale elektroboeren bieden ze voor 400E meer aan.....schande!
En straks allemaal piepen als er geen lokale elektronica boer meer te vinden is. Binnenkort besteld iedereen zelfs ze spaarlampen op internet. Een prijsverschil mag. Mijn lokale boer levert 75-100 boven de internetprijs. Waarom koop ik m daar? Nou als ik 's avonds om 22.30 nog bel dat ie kapot is dan word ie niet gemaakt maar krijg ik een nieuwe van deze beste man. En tegen die service kan geen enkel internetbedrijf tegen op.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:15:
[...]
Ik heb zojuist de 32pfl9604 voor 848E gekocht bij een webshop en de lokale elektroboeren bieden ze voor 400E meer aan.....schande!
Ik heb 3 weken geleden op internet 2 panasonics gekocht. Bij het registeren van de toestellen zei Panasonic dat het geen NL modellen zijn en dat ik kan fluiten naar me garantie. Vervolgens heb ik de toestellen retour gestuurd en worden er nu 2 nieuwe modellen geleverd die wel bij de NL importeur zijn ingekocht. Uiteraard 2 nieuwe modellen die slechts 50 euro boven de laagste prijs op kieskeurig zit.
Een prijsverschil van 100-400 euro vind ik ook veel. En voor dat bedrag kan ik een week op vakantie. Maar zoals 'Kontheur' al zei, altijd de beste prijs vragen. Want we willen nooit teveel betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door WidgetTWW op 03-07-2009 12:26 ]
Ik vind die mentaliteit soms ook wel storend ja. Eerst de lokale shop de kleren van het lijf vragen en vervolgens "lekker goedkoop" op Internet bestellen. Ik ben liever zo brutaal om bij een winkel te onderhandelen over de prijs en dan toch bij die winkel te kopen, al scheelt het je misschien nog wat geld. Service komt niet uit de lucht vallen.mrc16 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:23:
En straks allemaal piepen als er geen lokale elektronica boer meer te vinden is.
Als het goed is wordt dinsdag bij mij een 37PFL8404H afgeleverd... ik ben benieuwd.
Dit is een bekende discussie. Bij grote lcd's komt meestal de fabrikant langs om een kapot toestel op te halen. Je hebt de winkel dus niet nodig voor service. Tja voor een vervangend toestel misschien maar daar doen de meeste winkels ook niet aan.Exirion schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:48:
[...]
Ik vind die mentaliteit soms ook wel storend ja. Eerst de lokale shop de kleren van het lijf vragen en vervolgens "lekker goedkoop" op Internet bestellen. Ik ben liever zo brutaal om bij een winkel te onderhandelen over de prijs en dan toch bij die winkel te kopen, al scheelt het je misschien nog wat geld. Service komt niet uit de lucht vallen.
Er is nieuwe firmware voor de 8404, zie voor de 37pfl8404 hier.
Q5481_0. 26.33.15
- A vertical green line appears on the left side of the screen in "Unscale" picture format
through HDMI connection.
- Video drop-out when you change channel on the Philips/Pace set-top-box through HDMI
connection.
- TV hang-up while navigating in Net TV environment.(Only applicable for Net TV models)
- No audio & video in TV mode after TV lost signal from the website while watching a movie
from the Net TV services.(Only applicable for Net TV models)
- The radio channel background disappeared with a message "Video not supported"
displayed when you change the radio channels.
Q5481_0. 26.33.15
- A vertical green line appears on the left side of the screen in "Unscale" picture format
through HDMI connection.
- Video drop-out when you change channel on the Philips/Pace set-top-box through HDMI
connection.
- TV hang-up while navigating in Net TV environment.(Only applicable for Net TV models)
- No audio & video in TV mode after TV lost signal from the website while watching a movie
from the Net TV services.(Only applicable for Net TV models)
- The radio channel background disappeared with a message "Video not supported"
displayed when you change the radio channels.
Is niks storends aan. Een winkel heeft toegevoegde waarde op het gebied van klantvriendelijkheid, product advies en service, after-sales. Als een traditionele winkel eigenlijk niet meer is dan een dozen schuiver (dus geen klantvriendelijkheid, geen product kennis, en service is ver te zoeken) dan is het terecht dat zo'n winkel het verliest van de webshops.Exirion schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:48:
[...]
Ik vind die mentaliteit soms ook wel storend ja. Eerst de lokale shop de kleren van het lijf vragen en vervolgens "lekker goedkoop" op Internet bestellen. Ik ben liever zo brutaal om bij een winkel te onderhandelen over de prijs en dan toch bij die winkel te kopen, al scheelt het je misschien nog wat geld. Service komt niet uit de lucht vallen.
Wat mij stoort aan de traditionele winkels is vaak de arrogantie en de onwetendheid. Ik ben best bereid om 100-200 euro meer te betalen voor een product als ik goed geholpen wordt en weet dat ik een goede service krijg. Maar ik ga echt geen medelijden krijgen met bedrijven die de hoofdprijs vragen, en als er dan iets mis is met allerlei smoesjes komen.
Mensen die hun spullen op webshops halen, zijn meestal heel prijsbewust en weten meestal dat ze niet dezelfde service moeten verwachten als in een gewone winkel.
Voorbeeld. Vriend van mij heeft 6 jaar terug voor ca. 12000 gulden een Loewe tv (incl surround speakers, dvd etc) gekocht. Super goede tv, mooi beeld. Opeens begonnen zijn speakers uit te vallen. Hij confronteert de winkel ermee, en die geeft niet thuis (neem maar contact op met Loewe). Die bleven maar ontkennen dat er een probleem was. En steeds als ze wel kwamen kijken deden de speakers het natuurlijk wel. Uiteindelijk na een 4 maanden (!) werd er een speaker vervangen. Door Loewe. De winkel heeft helemaal niks hoeven doen hiervoor.
In zo'n geval zie ik niet in wat de winkel dat voor toegevoegde waarde heeft. I say cut the middleman.
Ik denk dat er in de toekomst winkels komen met die alleen als etalage fungeren. Dus waar je wel de producten krijgt te zien, maar ze niet rechtstreeks kunt kopen. Dus weinig personeel, en alleen veel elekronica die optimaal is afgestemd. Of beter nog, dat je voor een bepaald bedrag de tijd krijgt om bijv. tv's uit te proberen en testen. Daar zou ik persoonlijk wel geld voor over hebben.
Ik heb hem (37PFL9604) bij IT's voor 1200 kunnen kopen, alweer week of 3 a 4 geleden...Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:15:
[...]
...nogsteeds 140E te duur naar mijn mening. Ik snap niet dat mensen nog gewone shops prefereren boven webshops. Alle info (meer dan verkoper weet) is op internet en forums te vinden en de garantie regel je gewoon via producent product......maarja, beetje offtopic maar voor deze nieuwe philips tv's zijn de verschillen wel erg groot!
Verwijderd
huh hoe kan dat nou , hij is goedkoper dan de 8404 terwijl de 8684 beter isPK schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:12:
[...]
Hier staat wat meer info:
klik
Ik heb de tv bij pick2pay besteld, kan m vandaag al ophalen maar heb geen tijd...
Nou klaar ben je. Ik denk ook dat het onvermijdelijk is maar vind het geen goede ontwikkeling. In principe zijn nl alle winkels dozenschuivers met het verschil dat echte winkels verkopers hebben rondlopen en een hoge huur moeten betalen.OMX2000 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:19:
[...]
Wat mij stoort aan de traditionele winkels is vaak de arrogantie en de onwetendheid. Ik ben best bereid om 100-200 euro meer te betalen voor een product als ik goed geholpen wordt en weet dat ik een goede service krijg. Maar ik ga echt geen medelijden krijgen met bedrijven die de hoofdprijs vragen, en als er dan iets mis is met allerlei smoesjes komen.
Ik denk dat er in de toekomst winkels komen met die alleen als etalage fungeren. Dus waar je wel de producten krijgt te zien, maar ze niet rechtstreeks kunt kopen. Dus weinig personeel, en alleen veel elekronica die optimaal is afgestemd. Of beter nog, dat je voor een bepaald bedrag de tijd krijgt om bijv. tv's uit te proberen en testen. Daar zou ik persoonlijk wel geld voor over hebben.
Gelukkig heb ik net een 42pfl9664 kunnen bestellen bij een lokale tv-boer voor een redelijke prijs, want er kon nog wel wat van zijn oorspronkelijke prijs af. Daarvoor wordt ie ook binnen geïnstalleerd, signaal opgemeten etc, etc. Natuurlijk zou ik het allemaal zelf kunnen vinden, zoals ik ook met eerdere webaankopen gedaan heb, maar dit is natuurlijk wel zo prettig.
Daarbij heb ik lang gekeken naar welke tv ik zou kopen, voor het eerst sinds 11 jaar al weer. Het formaat is een 42" geworden; ik zit op zo'n 3,2m kijkafstand. Daarbij wil ik van de losse digitale decoder af en Philips was samen met Sony één van de weing betaalbare merken die tv's met digitale decoders uitrust.
Het design van de 9664 vind ik erg mooi maar heeft niet direct meegespeeld in de aankoopbeslissing. Wel de mooie kleuren en 1ms en 200Hz-techniek. In de winkel heb ik 'm uitgebreid met zowel hd- als sd-signaal kunnen bekijken en het ziet er voor dat formaat prima uit. Een 8000-serie hing er naast en leek wat fletser. Kunnen natuurlijk ook de instellingen geweest zijn.
Even voor de duidelijkheid. Ik vind het absoluut niet verkeerd dat iemand een tv bij een lokale tv boer koopt. Als het een toegevoegde waarde heeft, dan zeg ik gewoon doen.Tweddy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:42:
[...]
Nou klaar ben je. Ik denk ook dat het onvermijdelijk is maar vind het geen goede ontwikkeling. In principe zijn nl alle winkels dozenschuivers met het verschil dat echte winkels verkopers hebben rondlopen en een hoge huur moeten betalen.
Gelukkig heb ik net een 42pfl9664 kunnen bestellen bij een lokale tv-boer voor een redelijke prijs, want er kon nog wel wat van zijn oorspronkelijke prijs af. Daarvoor wordt ie ook binnen geïnstalleerd, signaal opgemeten etc, etc. Natuurlijk zou ik het allemaal zelf kunnen vinden, zoals ik ook met eerdere webaankopen gedaan heb, maar dit is natuurlijk wel zo prettig.
Daarbij heb ik lang gekeken naar welke tv ik zou kopen, voor het eerst sinds 11 jaar al weer. Het formaat is dus een 42" geworden; ik zit op zo'n 3,2m kijkafstand. Daarbij wil ik van de digitale decoder af en Philips was samen met Sony één van de weing betaalbare merken die tv's met digitale decoders uitrust.
Het design van de 9664 vind ik erg mooi maar heeft niet direct meegespeeld in de aankoopbeslissing. Wel de mooie kleuren en 1ms en 200Hz-techniek. In de winkel heb ik 'm uitgebreid met zowel hd- als sd-signaal kunnen bekijken en het ziet er voor dat formaat prima uit. Een 8000-serie hing er naast en leek wat fletser. Kunnen natuurlijk ook de instellingen geweest zijn.
Mag ik vragen wat je voor de 9664 hebt betaald?
Misschien komt ie dan toch uit chinaVerwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:13:
[...]
huh hoe kan dat nou , hij is goedkoper dan de 8404 terwijl de 8684 beter is![]()
Ik weet niet ook waarom ie 6 euro goedkoper is, ik heb m gewoon besteld
Vooral die glazen voet vind ik mooier.
Nu mooi is dat. heb je de 8404H meteen 2 weken wachten op een mogelijk onderdeel....
zul je net zien: is dit niet het juiste onderdeel dat ze bestellen, want ze gokten maar wat
(heb het issue dat de audio vanzelf tot max gaat en de -knop op de tv een heel ander menu toony(source input menu en soms dan ook niet reageert op afstandsbediening.)
baal er flink van na 3 weken al mis.
update:
Firmware Upgrade Software, Version: 000.026.033.015 Engels Zip-bestand (40.73 MB), 2009-07-02
zie de philips site
zul je net zien: is dit niet het juiste onderdeel dat ze bestellen, want ze gokten maar wat
(heb het issue dat de audio vanzelf tot max gaat en de -knop op de tv een heel ander menu toony(source input menu en soms dan ook niet reageert op afstandsbediening.)
baal er flink van na 3 weken al mis.
update:
Firmware Upgrade Software, Version: 000.026.033.015 Engels Zip-bestand (40.73 MB), 2009-07-02
zie de philips site
[ Voor 18% gewijzigd door stean op 03-07-2009 16:40 ]
Ben benieuwd of je wat meer van je ervaringen over de 9664 wilt vertellen. Volgens mij ben je (een van?) de eerste hier die er een heeft.Tweddy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:42:
Daarbij heb ik lang gekeken naar welke tv ik zou kopen, voor het eerst sinds 11 jaar al weer. Het formaat is dus een 42" geworden; ik zit op zo'n 3,2m kijkafstand. Daarbij wil ik van de digitale decoder af en Philips was samen met Sony één van de weing betaalbare merken die tv's met digitale decoders uitrust.
Wat waren voor jouw de belangrijkste verschillen met de 8404 bijvoorbeeld.
En hoe is de SD kwaliteit, geluid, game-mode, dnla link?
Dit topic is gesloten.