Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
MsG schreef op zondag 13 september 2009 @ 00:00:
[...]

Bij Windows XP zie je als je je Windows Mobile telefoon hebt aangesloten via activesync een item 'mobiel apparaat'. Als je daar op klikt kom je in je telefoon. Als je dan naar de Windows map gaat in de telefoon (althans zoiets, heb geen WM telefoon meer op dit moment dus weet het niet 100% exact) en als je dan in de Windows map zit, dan ga je naar de map start menu en daarin kan je dan kijken wat je wilt backuppen qua sneltoetsen
Volgens mij kan je in XP niet in \windows\ op je pocketpc komen. Het handigst om programma's snel weer te kunnen gebruiken is volgens mij om de meeste programma's op de geheugenkaart te installeren en dan een backup van \windows\start menu\programs te maken op je geheugenkaart.
Na een flash kopieer je die backup terug en 95% van de programma's werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigeru
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
Geen matches
Shigeru schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:42:
Dag mensen,

Ik heb weer eens een probleem met mijn X1. Als ik een e-mail-berichtje of SMS'je krijg en ik wil er op reageren, dan registreert hij niets wat ik in typ. Dit is nu denk ik een dag of 3 aan de hand. Zowel het het virtuele toetsenbord als het echte toetsenbord werkt niet. Als ik dit probeer te doen, loopt mijn mobiel compleet vast en is de enige uitweg de batterij eruit halen. Ik zie het streepje wel knipperen, maar er verschijnt geen tekst. Het programma vervolgens afsluiten resulteert in de crash.

Echter, als ik iets intyp in bijvoorbeeld Notities, dan werken beide toetsenbord-opties wel...

Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
^Ik heb dit probleem nog steeds. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Geen matches
Politoer schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:34:
[...]

Ah, foutje mijnerzijds. Bij de hccnet account staat voor inkomende mail uiteraard pop.hccnet.nl. Voor de uitgaande mail is smtp.xs4all.nl ingesteld. Het kan vreemd overjomen dat hier xs4all staat, maar dat is een gevolg van het feit dat XS4ALL HCCNET-accounts heeft overgenomen.

Als het klopt wat je over de wifi verbinding schrijft, dan zou de xs4all email-account voor uitgaande mail ook niet moeten werken. Die doet het echter wel. Ik blijf zoekende
Volgens mij moet je, als je via het mobiele net e-mail wilt versturen, een smtp-adres van je mobiele aansluiting gebruiken. Als je bijvoorbeeld vodafone hebt, zou dat ziets moeten zijn als smtp.vodafone.nl (ik heb dit niet gecheckt). Ik weet eigenlijk niet wat het beste is als je regelmatig tussen wifi en je GSM/UMTS netwerk switcht: potentieel zou je dan telkens je SMTP moeten aanpassen...

Edit: oops, ik zie dat TElfort zegt dat het je provider's email adres moet. zijn. Heb je hier al gekeken? http://www.telfort.nl/kla...en_op_uw_mobiele_telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. D op 14-09-2009 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Shigeru schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:37:
[...]

Ik heb geen idee maar heb je al een hard reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:39

St@m

@ Your Service

Geen matches
gwystyl schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:36:
[...]

Volgens mij kan je in XP niet in \windows\ op je pocketpc komen. Het handigst om programma's snel weer te kunnen gebruiken is volgens mij om de meeste programma's op de geheugenkaart te installeren en dan een backup van \windows\start menu\programs te maken op je geheugenkaart.
Na een flash kopieer je die backup terug en 95% van de programma's werken zonder problemen.
Jawel, even verborgen bestanden en mappen aanzetten en beveiligde besturingssysteembestanden (oid) aanzetten.
Een echte tweakert heeft deze standaard aanstaan ofcourse.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Geen matches
Dan moet dat het geweest zijn want ik heb die nerdfeature standaard meteen aan na een nieuwe windows installatie en ik had nergens last van dat ik dingen niet in kon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
St@m schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:14:
[...]

Jawel, even verborgen bestanden en mappen aanzetten en beveiligde besturingssysteembestanden (oid) aanzetten.
Een echte tweakert heeft deze standaard aanstaan ofcourse.
Dat heb ik op mijn prive PC met Vista inderdaad wel aan staan, op de werklaptop met XP niet. Ik dacht dat het een verschil was tussen XP ActiveSync en Vista WMDC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Geen matches
Shigeru schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:37:
[...]

Misschien heb je een toetsenbord geinstalleerd? Zo ja, deinstalleren, zo nee, zou je dat kunnen proberen voor een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigeru
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
Geen matches
Ik heb geen ander toetsenbord geïnstalleerd nee, maar hij werkt ook gewoon in Notities bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik toch maar voor een hard reset ga....is er iets waar ik op moet letten bij een hard reset? Wat ik bijvoorbeeld zeker moet backuppen?

[ Voor 71% gewijzigd door Shigeru op 14-09-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: xperia
jr-n schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:46:
Push mail voor hotmail doet het bij mij niet. Op mijn eerste xperia helemaal geen probleem, had het vrijwel meteen werkend.
Heb nu 1 keer wel weten te synchroniseren toen ik m'n nieuwe (2e) xperia toestel kreeg. Daarna steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met windows live. 'Later opnieuw proberen of contact opnemen met m'n mobiele serviceprovider.'
Dezelfde melding als ik me wil aanmelden op MSN.

Dus: Hoe krijg ik mijn hotmail als push-email op mijn x1 met vodafone?
Werkt push mail ook met Gmail? en hoe kan ik dit instellen?
Zoals het er nu uit ziet, is het grijs en kan ik het niet aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
Shigeru schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:53:
Ik heb geen ander toetsenbord geïnstalleerd nee, maar hij werkt ook gewoon in Notities bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik toch maar voor een hard reset ga....is er iets waar ik op moet letten bij een hard reset? Wat ik bijvoorbeeld zeker moet backuppen?
Je opera bookmarks en instellingen als je dat gebruikt. De bestanden heten opera6.adr en opera6.ini volgens mij, en is te vinden in \windows\opera of \windows.
Verder je sms-jes, want die worden niet automatisch naar je PC gesynct (calender, contacten en taken wel, en mail via imap of hotmail kan je zo opnieuw binnenhalen). Dat kan met ppc pimbackup of microsoft myphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:14:
[...]

Nee, tenzij je een alternatief email programma met IMAP idle support gebruikt. Standaard heeft WM pushmail ondersteuning voor MS Exchange en Hotmail als heb ik dat zelf nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Geen matches
even tussendoor: de nieuwe EnergyROM op XDA is super! Veel sneller en stabieler dan de versie van Itje :D

dat wilde ik even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:08
Geen matches
Hmm ik heb de nieuwe EnergyROM er ook op gezet, maar ik vind hem echt waar-de-loos. Ga nu meteen weer een andere erop zetten. Hij is echt langzaam, veel bugs, al tientallen vastlopers gehad, al een telefoontje gemist en het smsen duurt eeuwig.

Welke versie bedoel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
Ik draai nu Touch-IT 14.1.2; die is snel en vrij stabiel. Ik heb een paar hickups gehad, maar geen vastlopers. Ik ben nu Touch-IT Leo 5.5 aan het downloaden, omdat ik de programma's op de home tab en de nieuwe graphics wel erg handig / gaaf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Geen matches
nielsgaastra schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:02:
Hmm ik heb de nieuwe EnergyROM er ook op gezet, maar ik vind hem echt waar-de-loos. Ga nu meteen weer een andere erop zetten. Hij is echt langzaam, veel bugs, al tientallen vastlopers gehad, al een telefoontje gemist en het smsen duurt eeuwig.

Welke versie bedoel jij?
eeehm ik zie dat er alweer een nieuwe is ;)

ik heb de EnergyROM_KOVSKY_20090907_StandardM2.5. Ik vind hem prima, wellicht dat ik hem over twee weken weer flash naar een nieuwe versie (zie nu ook dat er een nieuwe Manila versie 2.1 is) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een raar maar vooral zeer vervelend probleem met mijn sony ericsson Xperia.
Enkele weken geleden merkte ik ineens dat ik niet op internet kon. Geen email, msn of browsen. Lastig maar ik zou hier de volgde dag naar kijken. Toen werd ik midden in de nacht wakker van een smsje. Nieuwe instellingen voor internet. Na goed, meteen geprobeerd en ja hoor kon browsen. Maar mailen en msn werken nog steeds niet.

Ik heb als provider vodafone. Heb hier ook al enkele keren contact mee gehad. Zij verwezen mij naar www.vodafone.nl/mijntoestel . Via hier zou ik mijn instellingen handmatig moeten invoeren. Daarna zou het probleem verholpen zijn, niet dus….

Ik loop stage en moet twee uur reizen, dan is msn wel een prettig tijdverdrijf natuurlijk. Kent iemand dit probleem en zo ja is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Geen matches
Kun je de Connection Setup (Settings, Connections) niet nog een keer runnen?

Eventueel eerst de huidige data settings verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geen matches
Toevallig proxy aanstaan? Misschien dat die roet in het eten gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oke,, een klein stapje verder..
Na het uitzetten van de proxy ontvangt mijn telefoon via mijn twee eigen email-adressen weer e-mail. Verzenden zit er nog niet in
(Hij doet wel alsof hij verzend en geeft geen foutmelding maar ontvang niks op het adres waar ik het naartoestuur)

Alle live services (hotmail en msn) werken totaal niet!! krijg direct een foutmelding..

Het volledig verwijderen van instellingen bied geen oplossing helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:43
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:14:
[...]

Je kunt wel instellen dat ie constant controleert, en dan krijg je je mail op je telefoon zon 2-5 seconden later.
Gewoon een nieuw account maken op je X1, hij herkent de instellingen automatisch, en dan kan je instellen of ie om de paar uur controleert, of vrijwel iedere seconde. Werkt ook met yahoo.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 15-09-2009 15:48 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Geen matches
Mr. D schreef op maandag 14 september 2009 @ 03:04:
[...]
Edit: oops, ik zie dat TElfort zegt dat het je provider's email adres moet. zijn. Heb je hier al gekeken? http://www.telfort.nl/kla...en_op_uw_mobiele_telefoon
Ja had ik inderdaad gezien en uitgeprobeerd. Het gekke is dat ik mijn xs4all account op mijn mobiel kan gebruiken voor verzenden en ontvangen van email, maar dat ik met mijn hccnet account alleen email kan ontvangen. Tot voor kort kon ik ook email ontvangen. Er is ergens iets veranderd, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Politoer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:32:
[...]

Ja had ik inderdaad gezien en uitgeprobeerd. Het gekke is dat ik mijn xs4all account op mijn mobiel kan gebruiken voor verzenden en ontvangen van email, maar dat ik met mijn hccnet account alleen email kan ontvangen. Tot voor kort kon ik ook email ontvangen. Er is ergens iets veranderd, maar wat?
Dan moet je kijken naar je smtp adres, want die verzend, dus daar zal de fout zitten.
Vul anders je smtp van je xs4all account in, dat werkt doorgaans ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is er een website waar ik me goed globaal kan inlezen in de diverse verschillende custom firmwares voor de X1? Ik heb het toestel nu bijna 6 maanden, en wil eens kijken naar custom firmwares. Waar kan ik het beste kijken? Ik heb nog nooit eerder een dergelijke actie gedaan op het toestel. Moet ik me richten op XDA Developers?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:42:
[...]
Dan moet je kijken naar je smtp adres, want die verzend, dus daar zal de fout zitten.
Vul anders je smtp van je xs4all account in, dat werkt doorgaans ook.
Opgelost!
Ik had al voor mijn naar XS4ALL gemigreerde HCCNET-account bij uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl ingevuld. Dat werkte eerst wel, maar nu niet meer. Het foutje zat ergens anders. Bij mijn xs4all email account staat de optie "uitgaande server vereist bevestiging" aangevinkt. Dat werkt ook goed. Bij mijn HCCNET-account stond het ook aangevinkt, maar daar werkt dat niet en moet het juist niet aangevinkt staan. Dat bleek de oplossing in combinatie met smtp.xs4all.nl voor de uitgaande mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:16:
Is er een website waar ik me goed globaal kan inlezen in de diverse verschillende custom firmwares voor de X1? Ik heb het toestel nu bijna 6 maanden, en wil eens kijken naar custom firmwares. Waar kan ik het beste kijken? Ik heb nog nooit eerder een dergelijke actie gedaan op het toestel. Moet ik me richten op XDA Developers?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je inderdaad op XDA uitkomt. Persoonlijk vind ik al die custom ROMs een onoverzichtelijke bende; te veel versies, onduidelijke versienummering, veel bugs, te snel vollopende topics, en 'koks' die vaak aan nieuwe projecten beginnen voordat hun vorige projecten goed en wel af zijn.

Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor de ontwikkelaars -van SE hoef je dergelijke inspanningen niet te verwachten- maar als zakelijk gebruiker waag ik me er nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geen matches
SgtElPotato schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:47:
[...]
Je kunt wel instellen dat ie constant controleert, en dan krijg je je mail op je telefoon zon 2-5 seconden later.
Gewoon een nieuw account maken op je X1, hij herkent de instellingen automatisch, en dan kan je instellen of ie om de paar uur controleert, of vrijwel iedere seconde. Werkt ook met yahoo.
Vreet dat niet flink aan je accu? Kan me herinneren dat ten tijde van de introductie van pushmail (met exchange) 1 keer in de 10 minuten email ophalen eenzelfde effect had op je accuduur als pushmail aanzetten...

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
Geen matches
ik heb onlangs een rom van Christian(2.309 nog) er op gezet. Bij het installeren van additionele software wordt gevraagd om mijn userID / ownerID. Het enige wat ik kan terug vinden in het windows 6.5 menu is:
Instellingen => systeem => apparaatinformatie => tabblad klanteninfo => hier staan software-ID (xxxx-xxxx) en aanpassings-ID (xxxx-xxxx)

Via google vond ik wat verwijzingen, maar die verwijzen allemaal naar
Instellingen => persoonlijk => informatie over eigenaar , maar hier staat helemaal niets van een ID.

weet iemand waar ik die kan vinden?

                           

Verwijderd

Geen matches
Iemand enig idee hoe of waar je kunt instellen dat je telefoon na x aantal keren overgaat naar voicemail?
Als ik nu wordt gebeld dan is het na 3x overgaan -> naar voicemail.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
jeehaa schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:06:
ik heb onlangs een rom van Christian(2.309 nog) er op gezet. Bij het installeren van additionele software wordt gevraagd om mijn userID / ownerID. Het enige wat ik kan terug vinden in het windows 6.5 menu is:
Instellingen => systeem => apparaatinformatie => tabblad klanteninfo => hier staan software-ID (xxxx-xxxx) en aanpassings-ID (xxxx-xxxx)

Instellingen => persoonlijk => informatie over eigenaar , maar hier staat helemaal niets van een ID.

Een fix die werkt in nieuwere Touch-IT versies (met build 23047 en 49):
The fix for it:
Delete "Redirect" registry entry from [HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\Owner]
Soft-reset.
You will have "Owner Info" in \Settings\Personal
Een andere optie is kijken bij het manila settings tabblad, onderste optie (bij Leo 5.5): About phone. Daar staat Phone Identity, waarin dezelfde info staat. Ik weet alleen niet of die optie in jouw rom zit. Je kan overwegen om de nieuwste build te flashen, maar dan moet je weer alles opnieuw instellen :X

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 16-09-2009 10:11 ]

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Geen matches
jeehaa schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:06:

De dingen die "gwystyle" noemt zijn helemaal niet nodig. Ik heb in mijn rom gewoon de redirects verwijderd en hierdoor kan je dus simpel naar start -> instellingen -> persoonlijk -> informatie over eigenaar gaan en het hier allemaal invullen. Hier is de naam dan het gevraagde userid/ownerid. Hoop dat met deze informatie het wel lukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vaez op 16-09-2009 15:11 ]

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 13:49
Geen matches
Nieuwe versie van opera mini (5 beta) is online, iemand al geprobeerd?

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
Phyraxz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:22:
Nieuwe versie van opera mini (5 beta) is online, iemand al geprobeerd?
Opera Mini != Opera Mobile...op de Xperia staat nu de Mobile versie omdat die stukken uitgebreider is! (Volgens mij kan je Mini wel werkend krijgen, maar dat weet ik niet zeker)

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Geen matches
gram501 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:53:
weten jullie of er een wm 6.5 inclusief manilla/ touchflo3d in het nederlands beschikbaar is?
KLIK

• St@m

St@m

@ Your Service

Geen matches
Vaez schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:10:
[...]

De dingen die "gwystyle" noemt zijn helemaal niet nodig. Ik heb in mijn rom gewoon de redirects verwijderd en hierdoor kan je dus simpel naar start -> instellingen -> persoonlijk -> informatie over eigenaar gaan en het hier allemaal invullen. Hier is de naam dan het gevraagde userid/ownerid. Hoop dat met deze informatie het wel lukt.
Heil jij :) Mooie ROM, draai hem naar alle tevredenheid. Alleen de calendar optie is niet helemaal goed (soms verschijnt de calendar niet als je de datum wilt aanpassen). Zodra ik me er aan ga irriteren plaats ik wel een berichtje op XDA.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Geen matches
St@m schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:31:
[...]

Heil jij :) Mooie ROM, draai hem naar alle tevredenheid. Alleen de calendar optie is niet helemaal goed (soms verschijnt de calendar niet als je de datum wilt aanpassen). Zodra ik me er aan ga irriteren plaats ik wel een berichtje op XDA.
Dankje:)

Weet niet welke versie je gebruikt maar had dit probleem zelf eerst ook maar in de nieuwste (2.607) is het volgends mij opgelost dus mischien kan je die eens proberen

• St@m

St@m

@ Your Service

Geen matches
Vaez schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:46:
[...]

Dankje:)

Weet niet welke versie je gebruikt maar had dit probleem zelf eerst ook maar in de nieuwste (2.607) is het volgends mij opgelost dus mischien kan je die eens proberen
Ik draai nu FTP (8 September 2009 - "Full" NL version 2.459), dacht ik, maar het kan ook zijn dat ik die van je site gebruikt heb. Kan ik nog ergens de ROM versie vinden? Dat is sneller dan opnieuw flashen :P

Heb mijn download al gevonden, 2607 full, dus daar is het probleem nog steeds actueel. Eerst naar de datum gaan in de agenda en dan een nieuw item maken werkt wel goed. Dus dat is wel een work-around.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 17-09-2009 11:17 ]

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:56:
Ik heb sinds kort een raar maar vooral zeer vervelend probleem met mijn sony ericsson Xperia.
Enkele weken geleden merkte ik ineens dat ik niet op internet kon. Geen email, msn of browsen. Lastig maar ik zou hier de volgde dag naar kijken. Toen werd ik midden in de nacht wakker van een smsje. Nieuwe instellingen voor internet. Na goed, meteen geprobeerd en ja hoor kon browsen. Maar mailen en msn werken nog steeds niet.

Ik heb als provider vodafone. Heb hier ook al enkele keren contact mee gehad. Zij verwezen mij naar www.vodafone.nl/mijntoestel . Via hier zou ik mijn instellingen handmatig moeten invoeren. Daarna zou het probleem verholpen zijn, niet dus….

Ik loop stage en moet twee uur reizen, dan is msn wel een prettig tijdverdrijf natuurlijk. Kent iemand dit probleem en zo ja is hier een oplossing voor?
I'm sorry to say: bij mij werkte alles pas weer na een hard reset. Daarna verder niet eens naar de instellingen gekeken, doe ik ook niet meer ;)

• jeehaa
  • Laatst online: 19:55
Geen matches
Vaez schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:10:
[...]

Dank killer8 en gwystyle :) ik ga het thuis even proberen, hij pakt dus gewoon de naam als ownerID? let's see.

En ja eigenlijk moet ik gewoon de laatste versie van je rom erop knallen, het appraat is zo traag steeds. dus ook het herstellen van alles (sms - contacten etc) is een rotkarwei...

                           

Verwijderd

Geen matches
Kan nergens vinden dat het Nederlandstalig is :S

Verwijderd

Geen matches
Oke, ik heb paar dagen geleden even die nieuwe Energy Rom Manilla 2.5 erop gegooid. Allemaal prima, ik vind het wel fijn werken zo.
Maarrrr, mijn SD-Card wordt niet meer herkend. Geen idee of dit software-matig of hardware gerelateerd is.
In geval van het laatste ga ik een nieuw toestel halen, maar ik wil toch even zien of het niet aan de software kan liggen.
Ik heb even in de regedit zitten kijken, maar ik heb geen idee of die instellingen kloppen.
Nu is mijn vraag of dit een bekend probleem is (ik heb het niet kunnen vinden), en of iemand anders de juiste instellingen in de registry weet mbt de sd-card?

Dankjewel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:17:
Maarrrr, mijn SD-Card wordt niet meer herkend.
Je computer herkent hem wel? Of ook niet?
Shivan_20 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:25:
[...]

Opera Mini != Opera Mobile...op de Xperia staat nu de Mobile versie omdat die stukken uitgebreider is! (Volgens mij kan je Mini wel werkend krijgen, maar dat weet ik niet zeker)
Kan je gewoon werkend krijgen, Mini is in Java geschreven en dat kan zonder problemen worden uitgevoerd. Mini is erg lekker en snel, zeker handig om te hebben. Mini stuurt een site eerst langs de server van Opera, die deze dan geschikt maakt voor mobiel gebruik (afbeeldingen verkleinen, hier en daar wat aanpassingen) zodat je veel sneller de pagina ziet en er sneller overheen scrolt. Iets soortgelijks komt overigens in Mobile 9.5 (Turbo modus), maar wat ik in de beta daarvan heb gezien werkt deze in Mini alsnog veel sneller (omdat mini niet hoeft te renderen, en mobile wel volgens mij)

[ Voor 68% gewijzigd door Cyleo op 18-09-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik gebruik sinds twee dagen opera mini 5 en ik moet zeggen dat ik niet meer denk om met een andere browser te internetten. Hij is echt super snel. Volgens mij heeft hij geen zoomfunctie. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden. Om bredere (niet mobiele sites) te bekijken moet je hierdoor wel op landscape zetten om de teksten te kunnen lezen. Ik vind dat geen probleem. Zeker de moeite waard om te proberen.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:11:
Ik gebruik sinds twee dagen opera mini 5 en ik moet zeggen dat ik niet meer denk om met een andere browser te internetten. Hij is echt super snel. Volgens mij heeft hij geen zoomfunctie. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden. Om bredere (niet mobiele sites) te bekijken moet je hierdoor wel op landscape zetten om de teksten te kunnen lezen. Ik vind dat geen probleem. Zeker de moeite waard om te proberen.
Wat je ook kan doen is bij instellingen http ipv socket instellen.

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:55:
[...]

Kan nergens vinden dat het Nederlandstalig is :S
... Ik ook niet

p.s. sms openen en beantwoorden duurt erg lang met alle roms die ik gebrobeerd heb (ben we l erg gecharmeerd van TF3D 2.5 aka: LEO

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:00
Voor jullie waarschijnlijk een domme vraag, maar ik kom er -als leek- niet uit. Ik heb een Xperia gekocht en wil alleen af en toe mijn mail ophalen. Ik had een Simyo prepaid, maar in no-time had ik blijkbaar een paar MB en euros verbruikt. Ik heb vervolgens vanmorgen een abbo-SIM van KPN erin gezet en ook daar precies hetzelfde: 1,5 MB verbruikt, terwijl ik echt geen enkele pagina op internet heb bekeken!

Ik heb nu een paar vragen.
1. Kan ik niet ergens instellen dat de Xperia alleen de mail af en toe checkt en verder niks op internet doet?
2. Ik heb de Xperia vandaag notabene alleen thuis gebruikt, waar ik een wifi-verbinding heb. Blijkbaar haalt ie dingen dus via GPRS binnen en niet via wifi? Kun je daar geen voorkeur voor instellen?
3. Ik heb nu de GPRS uitgezet, maar kan nu niet internetten. Wel mijn mail ophalen. Hoe kan dat?
4. Wat is de goedkoopste manier (prepaid of abbo) om met mijn Xperia te kunnen bellen (doe ik zelden), SMS-en (ongeveer 3 per dag) en mail checken?

Sorry nogmaals, voor jullie zijn dit vast domme vragen, maar ik snap weinig van mobieltjes.....

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Geen matches
troftnom schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:36:
[...]

Vreet dat niet flink aan je accu? Kan me herinneren dat ten tijde van de introductie van pushmail (met exchange) 1 keer in de 10 minuten email ophalen eenzelfde effect had op je accuduur als pushmail aanzetten...
Bij mij doet ie dat dagelijks, en gebruik mijn telefoon redelijk vaak. Zit aan het einde van de dag op nog 60% van de batterij. Dus valt wel mee, kan 2 dagen met volle accu doen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
4-legged-bird schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:29:
Voor jullie waarschijnlijk een domme vraag, maar ik kom er -als leek- niet uit. Ik heb een Xperia gekocht en wil alleen af en toe mijn mail ophalen. Ik had een Simyo prepaid, maar in no-time had ik blijkbaar een paar MB en euros verbruikt. Ik heb vervolgens vanmorgen een abbo-SIM van KPN erin gezet en ook daar precies hetzelfde: 1,5 MB verbruikt, terwijl ik echt geen enkele pagina op internet heb bekeken!

Ik heb nu een paar vragen.
1. Kan ik niet ergens instellen dat de Xperia alleen de mail af en toe checkt en verder niks op internet doet?
2. Ik heb de Xperia vandaag notabene alleen thuis gebruikt, waar ik een wifi-verbinding heb. Blijkbaar haalt ie dingen dus via GPRS binnen en niet via wifi? Kun je daar geen voorkeur voor instellen?
3. Ik heb nu de GPRS uitgezet, maar kan nu niet internetten. Wel mijn mail ophalen. Hoe kan dat?
4. Wat is de goedkoopste manier (prepaid of abbo) om met mijn Xperia te kunnen bellen (doe ik zelden), SMS-en (ongeveer 3 per dag) en mail checken?

Sorry nogmaals, voor jullie zijn dit vast domme vragen, maar ik snap weinig van mobieltjes.....
1. Ja dat kan, heb je hotmail ingesteld? Dan moet je naar berichten, accounts beheren, kun je uit een venster kiezen, dan kies je hotmail, en dan sync shedule. Daar kun je instellen hoevaak hij mail ophaalt, of dat je dat zelf aangeeft wanneer hij dat moet doen.
4. Je kunt bij bijv. vodafone, met prepaid voor 10 euro, 1 maand lang internetten, of 250MB verbruiken dan houd het eerder op.

Het is nou bij zon mobiel, dat je bijna een internet abo erbij moet krijgen, want anders kun je een stuk minder dan als je met internet hebt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar kan ik het IP adres van de SEX1 vinden?
Ik heb deze gegevens nodig voor mijn router instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:50:
Waar kan ik het IP adres van de SEX1 vinden?
Ik heb deze gegevens nodig voor mijn router instellingen.
Dat IP adres wordt uitgegeven door je router, dus dat kan je in de router zelf wel zien. Bedoel je MAC adres misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
troftnom schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:49:
[...]

Dat IP adres wordt uitgegeven door je router, dus dat kan je in de router zelf wel zien. Bedoel je MAC adres misschien?
Ja dat bedoel ik inderdaad, was ff op het verkeerde been gezet door iemand anders.
Weet je hoe ik het MAC adres kan vinden?

Gevonden, thanks voor de input _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 17:29 . Reden: Onderwerp reeds gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Geen matches
Ik kreeg een mailtje van Microsoft dat er een nieuwe versie was van windows live mobile, met verbeterde msn en hotmail ondersteuning.
In de instellingen van hotmail hebben ze een extra optie gezet waardoor je aan kan geven wanneer er Geen email opgehaald mag worden.
Erg handig voor in de nacht.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DjWannaB2002 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:23:
TMC moet je apart installeren en dan kan je het gebruiken met iGo.

[...]

Eventueel zou je zelf nog kunnen proberen een andere radio rom er op te zetten ga ik bij mij ook nog even doen. Zou in ieder geval het bereik wat kunnen verbeteren.
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben nu alweer 2,5 maanden verder, en het toestel is nu voor de 3e keer opgestuurd.
Hi blijft beweren dat er met alle zorg naar gekeken, word maar niks blijkt minder waar te zijn.
Heb nu een afspraak met ze gemaakt, dat mocht het toestel nu na de 3e keer nog steeds niet goed zijn ik een andere toestel mag kiezen.

Toch jammer, want het blijft ondanks de problemen wel een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:55:
Ik ben nu alweer 2,5 maanden verder, en het toestel is nu voor de 3e keer opgestuurd.
Hi blijft beweren dat er met alle zorg naar gekeken, word maar niks blijkt minder waar te zijn.
Heb nu een afspraak met ze gemaakt, dat mocht het toestel nu na de 3e keer nog steeds niet goed zijn ik een andere toestel mag kiezen.

Toch jammer, want het blijft ondanks de problemen wel een fijn toestel.
Waarom heb je je telefoon op laten sturen dan? En als je een ander toestel uit mag zoeken kan je toch gewoon dezelfde nemen? Alleen dan een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Ik ben op zoek naar wat ervaringen bij de X1 gebruikers. Ik heb mijn X1 nu 5 a 6 maanden. Ik vind het echt een top toestel! Niet veel problemen mee, soms reageert deze wat langzaam maar geen enge vastlopers meer (zoals in het begin...)

Echter, mijn toetsenbord (hardware) doet soms moeilijk. De spatie wilt niet altijd goed pakken en de "m" ook niet echt. Gevolg, hele scheve zinnen, dubbele letters en ontbrekende letters. Erg frustrerend! De FN toets werkt ook niet goed enzo.

Nu ben ik benieuwd of meerdere mensen dit hebben of dat ik een pech geval ben?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Geen matches
JamesB009 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:04:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen bij de X1 gebruikers. Ik heb mijn X1 nu 5 a 6 maanden. Ik vind het echt een top toestel! Niet veel problemen mee, soms reageert deze wat langzaam maar geen enge vastlopers meer (zoals in het begin...)

Echter, mijn toetsenbord (hardware) doet soms moeilijk. De spatie wilt niet altijd goed pakken en de "m" ook niet echt. Gevolg, hele scheve zinnen, dubbele letters en ontbrekende letters. Erg frustrerend! De FN toets werkt ook niet goed enzo.

Nu ben ik benieuwd of meerdere mensen dit hebben of dat ik een pech geval ben?
Mijn toetsenbord (eigenlijk alleen de spatie-balk) begint ook kuren te vertonen sinds deze maand. Een defect toetsenbord valt toch ook onder de garantie?
Heb 't toestel al sinds november/december ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Geen matches
JamesB009 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:04:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen bij de X1 gebruikers.
Lees dit topic eens door, er zijn al een heleboel meldingen gemaakt van mensen die hier last van hadden. Lijkt inderdaad een hardware probleem te zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
DjWannaB2002 schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:39:
[...]

Lees dit topic eens door, er zijn al een heleboel meldingen gemaakt van mensen die hier last van hadden. Lijkt inderdaad een hardware probleem te zijn.
Ik had het al wel wat doorgekeken maar kon het niet echt goed vinden, sorry daarvoor.

Maar nu ik weet dat er meer het hebben weet ik wat ik moet zeggen als ik terug ga voor garantie. Thnx. _/-\o_

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
JamesB009 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:15:
[...]

Ik had het al wel wat doorgekeken maar kon het niet echt goed vinden, sorry daarvoor.

Maar nu ik weet dat er meer het hebben weet ik wat ik moet zeggen als ik terug ga voor garantie. Thnx. _/-\o_
Zou je even kunnen laten hoe dit bij jou opgelost is? Ik heb namelijk hetzelfde met de M en de I. De ene keer staat die letter er niet en de andere keer 3 of 4 keer achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:01:
[...]

Zou je even kunnen laten hoe dit bij jou opgelost is? Ik heb namelijk hetzelfde met de M en de I. De ene keer staat die letter er niet en de andere keer 3 of 4 keer achter elkaar.
Precies hetzelfde hier inderdaad. SMSjes worden heel leuk als in: Alleees goed etjou??? (En dan probeer je: "Alles goed met jou?" te typen... )

Ik moet er wel bijzeggen dat ik van Hi een verzekering heb, dus weet nog niet of het op garantie of op verzekering gaat. Ik zal zo Hi eens bellen wat ze zeggen hiervan.

Edit: Net Hi / KPN gebeld. Ik heb een Verzekering Extra ofzo. Dit houdt in dat ik hem gratis ter reparatie mag aanbieden. Ik heb dan geen recht op een leentoestel of iets dergelijks.
Hoe lang de reparatie gaat duren kunnen ze uiteraard niet zeggen.
Als het toestel niet gerepareerd kan worden heb ik geen recht op een nieuw toestel, ook niet als deze kapot gaat. (Ik vraag me nu wel series af wat ik aan die verzekering heb buiten gratis reparatie.)

[ Voor 26% gewijzigd door JamesB009 op 22-09-2009 11:24 . Reden: Hi gebeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al weken een heel ander probleem met het keyboard.... hij typt namelijk in pig-latin!
Dat wil zeggen; Ik typ bijvoorbeeld het woord "telefoon" en zodra ik het woord ingetypt heb ben verspringt de "t" naar het eind van het woord..."elefoont".
Ik ZIE het gebeuren! (het gebeurt niet altijd.. meestal aan het begin van een lapje tekst, 1 of 2 woorden die verspringende letters hebben)
Ik dacht (kweetniet zeker) dat er OOIT voor de desktop pc een virus was die zoiets dergelijks deed...
Is het een optie om een viruschecker voor de Xperia (voor zover die bestaat) erop los te laten?
FYI.. ik draai een baked WM6.5 NL met SPB shell 3.01

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het trouwens mogelijk om een rss feed (mail) te instaleren op de SEX1
Dacht dat ik het ergens heb zien staan, maar kan het niet (meer) vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:03:
Ik heb al weken een heel ander probleem met het keyboard.... hij typt namelijk in pig-latin!
Dat wil zeggen; Ik typ bijvoorbeeld het woord "telefoon" en zodra ik het woord ingetypt heb ben verspringt de "t" naar het eind van het woord..."elefoont".
Ik ZIE het gebeuren! (het gebeurt niet altijd.. meestal aan het begin van een lapje tekst, 1 of 2 woorden die verspringende letters hebben)
Ik dacht (kweetniet zeker) dat er OOIT voor de desktop pc een virus was die zoiets dergelijks deed...
Is het een optie om een viruschecker voor de Xperia (voor zover die bestaat) erop los te laten?
FYI.. ik draai een baked WM6.5 NL met SPB shell 3.01
Er zijn verschillende anti virus programmas voor WM op de markt ja. Je hebt sowieso Eset Mobile Antivirus en als ik me niet vergis heeft Kaspersky ook een mobiele variant. Weet alleen niet of deze gratis zijn. Heb je al een hard reset of evt een andere rom geprobeerd? Heb je het bij meerdere roms gehad? Zo ja dan lijkt het mij een hardwarematig probleem.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:55:
[...]

Er zijn verschillende anti virus programmas voor WM op de markt ja. Je hebt sowieso Eset Mobile Antivirus en als ik me niet vergis heeft Kaspersky ook een mobiele variant. Weet alleen niet of deze gratis zijn. Heb je al een hard reset of evt een andere rom geprobeerd? Heb je het bij meerdere roms gehad? Zo ja dan lijkt het mij een hardwarematig probleem.
Er zijn windows mobile 6.5 versies in omloop die wat tekstlag veroorzaken, dit zit hem in de juiste drivers van het keyboard.
Antivirus voor windows mobile is veel al niet gratis, ander voor deel is dat er nog geen bekende windows mobile virussen zijn. m.a.w. je zou je af kunnen vragen alsof het een zinvolle uitgave is.

p.s. een Windows XP/Vista virus kan nooit overslaan op een Windows Mobile phone/pda

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor de reacties...
Ik geloof ook niet dat mijn telefoon ALS het een virus heeft, deze van de pc opgelopen heeft, hooguit van de software die ik er af en toe op probeer...
Als het probleem te irritant word, gooi ik er wel eens een andere rom op....kijke of dat het is.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:12:
Bedankt voor de reacties...
Ik geloof ook niet dat mijn telefoon ALS het een virus heeft, deze van de pc opgelopen heeft, hooguit van de software die ik er af en toe op probeer...
Als het probleem te irritant word, gooi ik er wel eens een andere rom op....kijke of dat het is.
Je zou ook een hard-reset kunnen proberen, in het geval van een fabrieks-rom

Cogitationis poenam nemo patitur

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Tubbietje

Illegaal!

JamesB009 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:14:
[...]

Precies hetzelfde hier inderdaad. SMSjes worden heel leuk als in: Alleees goed etjou??? (En dan probeer je: "Alles goed met jou?" te typen... )

Ik moet er wel bijzeggen dat ik van Hi een verzekering heb, dus weet nog niet of het op garantie of op verzekering gaat. Ik zal zo Hi eens bellen wat ze zeggen hiervan.

Edit: Net Hi / KPN gebeld. Ik heb een Verzekering Extra ofzo. Dit houdt in dat ik hem gratis ter reparatie mag aanbieden. Ik heb dan geen recht op een leentoestel of iets dergelijks.
Hoe lang de reparatie gaat duren kunnen ze uiteraard niet zeggen.
Als het toestel niet gerepareerd kan worden heb ik geen recht op een nieuw toestel, ook niet als deze kapot gaat. (Ik vraag me nu wel series af wat ik aan die verzekering heb buiten gratis reparatie.)
Je hebt vast een Zeker Mobiel Extra. Maar wat ze je vertellen is niet waar. Je hebt op alle verzekeringen recht op een leentoestel en al heb je je Xperia tegen de muur gegooid.... hij wordt kosteloos vervangen of gerepareerd. Wil je echt zeker weten een nieuw exemplaar, dan moet je hem ff in het water dompelen :-)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Tubbietje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:29:
[...]

Je hebt vast een Zeker Mobiel Extra. Maar wat ze je vertellen is niet waar. Je hebt op alle verzekeringen recht op een leentoestel en al heb je je Xperia tegen de muur gegooid.... hij wordt kosteloos vervangen of gerepareerd. Wil je echt zeker weten een nieuw exemplaar, dan moet je hem ff in het water dompelen :-)
Thnx voor deze reactie. Want dit is mij in de winkel ook verteld. Waarom de F zou ik anders een verzekering nemen als ik geen recht heb op een nieuw toestel maar alleen gratis reparatie?

Hoe kom jij aan deze informatie trouwens? (Dan kan ik het onderbouwen als ik naar de KPN / Hi winkel ga).

Nog maal, bedankt voor de reactie!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ik heb ook een Xperia X1 prima telefoontje.
Echter zit ik met het volgende probleem. Op het moment dat iemand mij een MMS stuurt krijg ik daarvan een notificatie. Dan kan ik hem downloaden maar wanneer ik dat doe dan krijg ik na een tijdje de melding: "Unable to recieve message"
Vervolgens krijg ik later van Telfort een sms van:"Wanneer het niet lukt om MMS's te ontvangen en te versturen ga dan naar de site."

Wanneer ik naar de site van telfort ga en opzoek ga naar de MMS instellingen kan ik het alleen maar handmatig doen. Dit is wat me wordt verteld:
Ga naar Verbindingen -> nieuwe modemverbinding -> voer als naam Telfort MMS en kies modem GPRS, 3G -> Naam toegangspunt: Internet -> niks invullen -> klaar.

Dit heb ik gedaan en het werkt nog steeds niet. Ik heb gezocht door de GOT-topics en kwam wel de uitgebreide instelling van Vodafone tegen. Maar daar heb ik niks aan.

Hoe los ik dit probleem op?!

When does the hurding stop?

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Ik zou Telfort bellen en zeggen dat ze de instellingen lekker naar jou toe mogen sturen. Elke provider kan dat volgens mij gewoon.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Geen matches
Soms werkt het ook pas nadat je zelf een MMS stuurt zodat ze weten dat je telefoon MMS-capabel is. Zoiets was wel zo icm VF en mijn hypephone.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Geen matches
MsG schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:24:
Soms werkt het ook pas nadat je zelf een MMS stuurt zodat ze weten dat je telefoon MMS-capabel is. Zoiets was wel zo icm VF en mijn hypephone.
Nou verzenden heb ik net geprobeerd werkt ook niet...

When does the hurding stop?

• artharpe
  • Niet online
Geen matches
Ik heb regelmatig problemen met het versturen van SMS berichten. Als ik een bericht verstuur lijkt er niks aan de hand, maar het bericht verzonden notificatie komt niet altijd. Dit betekend nog niet dat er niet gesmst is, soms wel soms niet. Bericht lijkt dan vast te zitten in Postvak uit. Heel irritant. Iemand hier ervaringen mee en of een oplossing?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
artharpe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:02:
Ik heb regelmatig problemen met het versturen van SMS berichten. Als ik een bericht verstuur lijkt er niks aan de hand, maar het bericht verzonden notificatie komt niet altijd. Dit betekend nog niet dat er niet gesmst is, soms wel soms niet. Bericht lijkt dan vast te zitten in Postvak uit. Heel irritant. Iemand hier ervaringen mee en of een oplossing?
Welke rom gebruik je? En gebruik je de standaard windows sms app of één die bij Manila hoort? Bij sommige roms gaf dit problemen namelijk. Oplossingen zijn vaak te vinden in de threads van die roms.
Als je wilt controleren of een sms aangekomen is, kan je 'request delivery notification' aanzetten met schaps advanced config.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:43
Geen matches
Kan iemand voor mij de .cab downloaden van de NOS Mobiel applicatie? Ik mag 'm namelijk niet downloaden aangezien ik zogenaamd op een niet-nederland netwerk zit als ik naar de website toe ga met mijn browser.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Ik heb hem ooit gedownload en nog op mijn telefoon staan. Dus ik heb er wel 1 voor je als je wilt.

• troftnom
Geen matches
Welke browser gebruik je dan? Zet anders de proxy/turbo whatever functie daarvan uit. Of makkelijker, gebruik Pocket Internet Explorer voor je download.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:43
Geen matches
Pocket IE heb ik geprobeerd maar krijg daar ook netjes de melding "Deze dienst werkt alleen op Nederlandse netwerken". Overigens heb ik T-Mobile, en de proxy daarvan staat uit.

Verwijderd

Geen matches
HendrikN schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:20:
Pocket IE heb ik geprobeerd maar krijg daar ook netjes de melding "Deze dienst werkt alleen op Nederlandse netwerken". Overigens heb ik T-Mobile, en de proxy daarvan staat uit.
Ik heb hem ook, stuur maar een mailtje naar ..................dan zal ik hem wel ff sturen.
Hij is voorzien en het werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 23:18 ]

• WTM
  • Laatst online: 23:56

WTM

Geen matches
Ik heb ondertussen de pushmail functie via Gmail werkend op de telefoon. Werkt prima en snel. Vaak sneller dan dat outlook het bijgewerkt heeft.

Nu vraag ik me af, is het mogelijk om pushmail (en de verbinding die stroom vreet) gedurende bepaalde periodes uit te zetten? Bijvoorbeeld tussen 0:00 en 7:00 ? Dan lig ik over 't algemeen lekker te slapen namelijk, zonde als hij dan extra stroom trekt :-).

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
WTM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:34:
Ik heb ondertussen de pushmail functie via Gmail werkend op de telefoon. Werkt prima en snel. Vaak sneller dan dat outlook het bijgewerkt heeft.

Nu vraag ik me af, is het mogelijk om pushmail (en de verbinding die stroom vreet) gedurende bepaalde periodes uit te zetten? Bijvoorbeeld tussen 0:00 en 7:00 ? Dan lig ik over 't algemeen lekker te slapen namelijk, zonde als hij dan extra stroom trekt :-).
Hoe heb jij Push mail via Gmail op je telefoon werkend gekregen?

• artharpe
  • Niet online
Geen matches
gwystyl schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:13:
[...]

Welke rom gebruik je? En gebruik je de standaard windows sms app of één die bij Manila hoort? Bij sommige roms gaf dit problemen namelijk. Oplossingen zijn vaak te vinden in de threads van die roms.
Als je wilt controleren of een sms aangekomen is, kan je 'request delivery notification' aanzetten met schaps advanced config.
Excuses voor de brakke info, bij het teruglezen zie ik dat ik dat nagelaten heb te geven. Ik maak gebruik van de officiele SE ROM, nieuwste firmware. Inmiddels ergens gelezen dat dit aan de simkaart zou kunnen liggen, mijn USIM zou beschadigd kunnen zijn, nieuwe SIM is nu onderweg.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
ah, ze ondersteunen het pas net. Heb namelijk paar weken geleden lang gezocht om push mail actief te krijgen.

Thnx hiervoor! :9

Edit: Ik heb al een active sync met mijn werk e-mail, en ik kan de optie om een 2e active sync in te stellen niet vinden. Weet iemand of dit mogelijk is? (Ik kan het op google niet vinden namelijk)

Edit2: Wat ik nu lees overal is het niet mogelijk om 2 active sync (exchange) accounts te hebben. Dus even een keuze maken.

[ Voor 24% gewijzigd door JamesB009 op 24-09-2009 14:10 ]

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Is het mogelijk om pushmail (en de verbinding die stroom vreet) gedurende bepaalde periodes uit te zetten? Bijvoorbeeld tussen 0:00 en 7:00 ? Dan lig ik over 't algemeen lekker te slapen namelijk, zonde als hij dan extra stroom trekt :-).
Wat je volgens mij kan doen is bij active sync -> menu -> schema.
Bij schema kan je piektijden aanpassen. Stel deze in op tijden dat je wilt dat je mail wel wordt gepushed.

Zet dan (in het drop down menu) buiten piektijden op -> Handmatig.

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:01:
[...]

Ik heb mijn Xperia sinds december van Vodafone, na 5/6 maandjes begon ik ook problemen te krijgen met mijn toetsenbord. Begon met soms dubbel, soms helemaal niks. Was maar met een paar toetsen, maar het ergste met spatiebalk. Een aantal weken later deed m'n spatie het helemaal niet meer, dus naar de winkel teruggebracht, hij is opgestuurd en 7 dagen later zat er een nieuwe achterkant op.. Alle beschermingstickertjes zaten er namelijk weer op, en ook een scheurtje in mn behuizing was verdwenen.

Allemaal super snel en goed opgelost dus. Maar helaas heb ik nu sinds 2 weken ongeveer weer dezelfde symptonen als eerst. Dus waarschijnlijk breng ik mijn Xperia over een paar weken voor de 2e maal met hetzelfde probleem terug naar de winkel :(

• troftnom
Geen matches
Dat is makkelijk, in active sync onder menu zit schedule. Daar kun je peak en off-peak hours instellen, inclusief hoe vaak je dan wil syncen (push of pull). Ik heb off-peak altijd op manual staan.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 24-09-2009 14:07 ]

• troftnom
Geen matches
JamesB009 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:54:
Edit: Ik heb al een active sync met mijn werk e-mail, en ik kan de optie om een 2e active sync in te stellen niet vinden. Weet iemand of dit mogelijk is? (Ik kan het op google niet vinden namelijk)
Nee, je kunt maar 1 exchange sync opzetten op WM. Alleen het Palm Pre OS ondersteund meerdere exchange accounts, alle andere mobiele operating systems maximaal 1.

• WTM
  • Laatst online: 23:56

WTM

Geen matches
Bedankt, heb die scheduler gevonden. :-) Scheelt in de nacht weer stroom trekken met de verbinding.

Verwijderd

Geen matches
Ik heb de linken ff bekeken en kwam dit tegen http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299 maar bij het oepenen van Activesync krijg ik niet het eerste scherm te zien.
Hoe moet ik het nu verder instellen? Wie helpt me verder?

P.S.
Ik laat nu elke uur de mail ophalen 24 uur per dag, en vindt het erg mee vallen met het stroom verbruik.
Vreet die pushmail meer stroom, dan de eerste methode?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:09:
[...]

Waarom heb je je telefoon op laten sturen dan? En als je een ander toestel uit mag zoeken kan je toch gewoon dezelfde nemen? Alleen dan een nieuwe?
Ik had geen andere keus. Hi wijst erop dat een toestel minimaal 3 x opgestuurd moet worden willen ze overgaan op een andere toestel. Dus ja, als je al bijna 3 maanden zonder een Xperia zit, en als je het elke keer terug krijgt en het is nog steeds niet goed.....dan verlies je een beetje vertrouwen in het toestel.
Maar dan nog....wat is het verschil tussen een nieuwe of de oude in grote lijnen dan?

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:30:
[...]

Ik heb de linken ff bekeken en kwam dit tegen http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299 maar bij het oepenen van Activesync krijg ik niet het eerste scherm te zien.
Hoe moet ik het nu verder instellen? Wie helpt me verder?

P.S.
Ik laat nu elke uur de mail ophalen 24 uur per dag, en vindt het erg mee vallen met het stroom verbruik.
Vreet die pushmail meer stroom, dan de eerste methode?
Heb je al een active sync (exchange) verbinding? Zo niet, klik op menu en dan op verbinding maken (oid). Ik kreeg eerst invoerveld van e-mail adres, vul deze in en dat vinkje uitvinken. Dan volgende en vanaf daar staat aangegeven op internet. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:41:
[...]

Ik had geen andere keus. Hi wijst erop dat een toestel minimaal 3 x opgestuurd moet worden willen ze overgaan op een andere toestel. Dus ja, als je al bijna 3 maanden zonder een Xperia zit, en als je het elke keer terug krijgt en het is nog steeds niet goed.....dan verlies je een beetje vertrouwen in het toestel.
Maar dan nog....wat is het verschil tussen een nieuwe of de oude in grote lijnen dan?
Ja oke maar ik bedoelde meer wat er niet goed is aan het toestel? Is het hardwarematig of softwarematig? Dat je elke keer je toestel zo lang kwijt bent vind ik trouwens wel echt slecht. Ik heb mijn toestel ook 1 keer op moeten sturen wegens haarscheurtjes maar kon hem na 10 dagen alweer ophalen in de winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Geen matches
HendrikN schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:20:
Kan iemand voor mij de .cab downloaden van de NOS Mobiel applicatie?
NOS Mobiel Panel

Bij het surfen zojuist tegengekomen: een beta van de X2 Pixel City Day Panel :

Afbeeldingslocatie: http://xperia.chopinfiles.net/pixelx2p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xperia.chopinfiles.net/pixelx2l.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Chopinfreak op 27-09-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
JamesB009 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:08:
[...]

Heb je al een active sync (exchange) verbinding? Zo niet, klik op menu en dan op verbinding maken (oid). Ik kreeg eerst invoerveld van e-mail adres, vul deze in en dat vinkje uitvinken. Dan volgende en vanaf daar staat aangegeven op internet. :)
Ik heb het werkend _/-\o_ en meteen ff mijn agenda ingesteld, zo op het oog werkt het super.
Zijn er nog meer mensen die met de Google agenda werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ik heb het werkend _/-\o_ en meteen ff mijn agenda ingesteld, zo op het oog werkt het super.
Zijn er nog meer mensen die met de Google agenda werken?
Ik werk wel met Google Agenda. Maar ik sync deze niet met mijn phone. Ik sync deze met mijn outlook, en die sync ik weer met Google Agenda.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Geen matches
artharpe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:02:
Dit heb ik ook de helft van de tijd, maar het ligt aan de plaats waar ik ben. Ben ik boven gaat het meestal goed, ben ik beneden gaat het bijna altijd fout..

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
hoi, ik heb mn xperia nu al ongeveer een jaar. ik begin het toestel langzaam aan echt kots, maar dan ook kotsbeu te worden.

zoveel gebruik ik hem niet eens.

eerst viel het scherm uit, daarvoor is die 3x opgestuurt. toen is het een tijdje goedgegaan, toen zat er zon wel bekende barst in. en nu doet mijn toetsenbord de laatste tijd erg raag. soms duw ik komt er niks, als ik dan nog es duw komt het 2keer, of het komt meteen 2x.
mijn spatie balk reageert al helemaal erg slecht.
heb toen maar een paar keer nieuwe roms eropgezet (mss dat het daar aan lag) , maar het blijft aanhouden.

zijn er nog mensen met problemen met het toetsenbord?

heb het toestel ondertussen al bijna meer in de reparatie als in mijn handen gehad..

[ Voor 15% gewijzigd door Qurius op 27-09-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
JamesB009 schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:31:
[...]

Ik werk wel met Google Agenda. Maar ik sync deze niet met mijn phone. Ik sync deze met mijn outlook, en die sync ik weer met Google Agenda.. :P
Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar, hoe doe je dat?
En dan denk ik aan Outlook -> Google Agenda -> Phone -> Phone -> Google Agenda -> Outlook

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 00:40 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste