Ik heb de
Xperia nu ook zo'n 7 maanden en ook spijt. Nog meer spijt dat ik een 2 jaar contract genomen heb. Ook ik ben gadgetfreak en werkzaam in de ICT.
Ik heb jaaaaren nokia's gehad, de laatste was de N95, maar symbian en idd die certificaten bevielen mij ook niet. Nokia is verder van een innoverende trendsetter een slaafse trendvolger geworden..
Ik ben voor de
Xperia gegaan voor de combi hi-res touchscreen en het hardware toetsenbord.Verder wilde ik wel eens Windows Mobile proberen.
Out of the box is de
Xperia een hele saaie kale telefoon. Je moet wel tweaken, hacken en flashen wil je 'm een beetje leuk, snel(ler) en beter werkbaar maken. Momenteel heb ik Itje Touch IT v9 er op, die bevalt wel goed. TF3D vind ik toch wel 't mooiste op de
Xperia.SPB Mobileshell 3 werkt goed, maar vind ik er persoonlijk niet uitzien.
Spijt van de
Xperia heb ik vooral om:
- Hardware. Dit is mijn 2e
Xperia, de eerste had scheuren en deze heeft ze ook al weer. Geen zin om toestel weer een maand kwijt te zijn dus laat 't maar zo.
- Slechte ontvangst; Ik heb al diverse radio's geprobeerd, heb nu de laatste versie 1.14.25.55 met de juiste rilphone, maar de ontvangst van de
Xperia is gewoon zoveel slechter dan andere toestellen. Mijn N95 had veeeel betere ontvangst. Laatst zat ik in de kroeg met 2 meiden die beide een I-phone hadden. Die zaten naast mij gewoon met hsdpa te Youtuben terwijl ik helemaal geen ontvangst meer had (centrum Amsterdam). En de Iphone staat al bekend om z'n slechte ontvangst, kan je nagaan hoe slecht 't met de
Xperia gesteld is. We zaten trouwens alle 3 op T-mobile.
- Windows mobile. 6.1 is echt uit 't jaar nul, 6.5 is een kleine verbetering. Als ik zie hoe vloeiend en snel alles gaat op een Iphone dan is 't gewoon beschamend. Met de
Xperia moet je soms toch echt nog je stylus gebruiken, niet vaak meer met TF3D, maar ga je diep de instellingen in dan toch echt wel. Kinetic scrolling werkt niet in alle programma's even goed. Inzoomen kan je eigenlijk alleen maar in bepaalde applicaties en niet zoals op de Iphone echt overal. Verder mis ik multitouch wat de Iphone wel heeft.
Verder zien de applicaties er op de Iphone allemaal zoveel gelikter uit. Zelfs dingen die ook op de
Xperia staan zoals Youtube, facebook enz. Op de Iphone werkt 't vloeiender, sneller, gelikter en mooier, ook al heeft de
Xperia een hogere reso qua scherm en is ie qua specs beter dan de Iphone.
Spijt dus van de
Xperia. Geen enorme spijt want tis best een mooi ding, maar ik heb spijt dat ik niet voor de Iphone 3g ben gegaan. Dan maar geen hardware toetsenbord, videocamera, files met bluetooth, copy paste enz... De overall experience is voor mij met de Iphone gewoon zoveel beter, bovendien zou ik 'm toch jailbreaken.
Wat ik wel super aan de
Xperia vind is de batterij, ik haal regelmatig 3 a 4 dagen.
Volgende toestel voor mij wordt dus de nieuwe (nog te verschijnen) Iphone, alle kinderziektes er dan hopelijk uit, ik ben er klaar voor... Ook hou ik Blackberry in de gaten want dat begint me me ook steeds meer aan te trekken. Daaaaaaaag Windows Mobile. Daaaaaaag Symbian
Ow, ik werk al 15 jaar in de ICT, sta bekend als een apple hater, maar soms moet je gewoon eerlijk zijn. Windows mobile is gewoon niet wat 't zou moeten zijn, lopen giga achter op de concurenten.
Liever geen bloemen.