Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: xperia
scoobman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:20:
...

SEUS doet niks met het toestel.... Keurig accu uit en in, knopjes ingedrukt, gekleurde balkjes op Xperia scherm etc maar SEUS ziet en doet niks ( blijft hangen op scherm 'controleren software' )
...
Probeer het eens op een andere PC, onder XP, een andere USB-poort en/of een andere USB kabel.
Op mijn Vista PC krijg ik het ook niet voor elkaar, XP schijnt weining problemen te geven. Maakt voor mij niet uit, ik draai toch custom ROM's via Hard SPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

scoobman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:20:

SEUS doet niks met het toestel.... Keurig accu uit en in, knopjes ingedrukt, gekleurde balkjes op Xperia scherm etc maar SEUS ziet en doet niks ( blijft hangen op scherm 'controleren software' )
Je hebt neem ik aan wel activesync geïnstalleerd? (ik had het zelfde namelijk, activesync was wel geïnstalleerd maar ik had uitgevinkt dat usb-verbindingen zijn toegestaan).

Verder is het belangrijk dat je de originele kabel gebruikt, sommige kabels werken gewoon niet.
Tot slot: als je je telefoon aansluit via een usb-hub gaat het waarschijnlijk ook niet werken. Dit is vaak het geval bij de usb-poorten aan de voorkant, je kan proberen de kabel in een van de poorten aan de achterkant van je PC in te prikken, dus rechtstreeks op het moederbord. Ook usb-poorten van laptops zitten vaak (intern) met zijn allen op een usb-hub.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga zometeen naar KPN Repair en GO dus wil nog snel even wat smsjes opslaan via PIM-Back up.
Ik heb echter geen idee hoe ik de smsjes terugzet in mijn inbox. (laatst smsjes gewist en toen lukte het me ook al niet)
Via restore kan ik niks aanklikken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb ook dat probleem met het firmware updaten van de phone.
(Windows 7 x64). Driver wordt netjes geinstalleerd op het moment dat ik de phone aansluit, maar verder gebeurd er helemaal niks.
4 balken op het scherm met wat gele letters en onderaan USB in het scherm.

Heb geen andere pc, en ook geen ander OS.
Ik maak gebruik van de originele USB kabel, direct op het moederbord, al meerdere USB poorten geprobeerd.
Iemand nog een tip?

Ding is net terug van de reparatie, wil het gelijk voorzien van de nieuwste update voordat ik alles weer ga installeren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:45:
Ik ga zometeen naar KPN Repair en GO dus wil nog snel even wat smsjes opslaan via PIM-Back up.
Ik heb echter geen idee hoe ik de smsjes terugzet in mijn inbox. (laatst smsjes gewist en toen lukte het me ook al niet)
Via restore kan ik niks aanklikken. Iemand enig idee?
Open PimBackup, kies restore en vervolgens Browse. Kies dan de map waar je je backup hebt gemaakt, en je kunt je backup terugzetten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 20:40
Geen matches
Bedankt voor jullie tips allemaal!

Heb de powersettings aangepast en 1 van de grote stroomvreters ( 24/7 online uitgezet ) Dit na tips van jullie en de S.E. helpdesk... Nu nog even afwachten of dat werkt.

Vwb SEUS: Schijnt niet of niet lekker te werken onder Vista-64 or for that matter sowieso Vista. Moet het nog proberen onder XP.

Nogmaals mijn dank voor jullie reacties...

Greetz Scoobman

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tdw schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:18:
[...]

Open PimBackup, kies restore en vervolgens Browse. Kies dan de map waar je je backup hebt gemaakt, en je kunt je backup terugzetten.
Dat deed ik al, maar het wou niet lukken. Inmiddels is het wel gelukt :)
Heb trouwens een splinternieuw toestel gekregen (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:09
Geen matches
Ik heb mijn X1 toch al meerdere malen kunnen updaten via SEUS onder Vista x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
scoobman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:03:
Heb [...] 1 van de grote stroomvreters ( 24/7 online uitgezet )
Heb je dan een soort van schedule kunnen instellen (bijv. offline tussen 23:00 en 7:00)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
scoobman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:03:
Heb de powersettings aangepast en 1 van de grote stroomvreters ( 24/7 online uitgezet )
24/7 online is inderdaad de grote stroomvreter.
Evenals G-alarm heb ik gemerkt.
Ik sluit de internetverbinding af, als ik die niet meer nodig heb.
Windows Start -> Programma's -> Comm Manager -> Gegevensverbinding: uit.
Ik heb er een icoontje voor gemaakt in het panel met de tijd en datum.

Bovenin de titelbalk verschijnt dan een wit blokje (zonder pijltjes er onder), met afhankelijk van de soort verbinding een letter erin.

Indien je gebruik wil maken van een applicatie waarbij een verbinding nodig is, springt ie vanzelf weer op 'aan'.
Vergeet ook niet in het panel met klok en datum bij 'opties' het 'Tijdstip update webvoeding' op 'nooit' te zetten.
Anders gaat ie op een gegeven moment toch de webverbinding automatisch open zetten (en laten staan), zonder dat je er misschien erg in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb twee vraagjes voor ervaringsdeskundigen:

Hoe goed is het mogelijk om, na hardspl en een romflash gedaan te hebben, de boel weer terug te zetten naar de originele staat (ivm garantie).

Ik heb me ingelezen op het XDA forum, alleen hier kwam ik op een gegeven moment tegen dat er ook verschillende versies van softspl zijn, en dat je daardoor niet altijd de originele versie erop kunt zetten. Kijken ze daar naar wanneer het toestel gerepareerd wordt.

En dan nog een vraag die mogelijk best dom is: Wanneer je programma's zoals Opera niet afsluit, maar gewoon op de achtergrond laat idlen, heeft dit dan een negatieve weerslag op de batterijduur en in hoeverre. Mijn gevoel zegt van wel, maar ik merk het zelf niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft iemand SPB 3.0 al als panel?

Dit is trouwens ook een leuk/handig progje. Powerbutten action menu:
http://forum.xda-develope...p?p=3256868&postcount=346

En weet iemand hoe je een andere weer bron bij SPB weahter kan toevoegen? Bijvoorbeeld KNMI. Nu heb je GisMeteo en Foreca, maar die zijn niet echt precies..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:45:
[...]

24/7 online is inderdaad de grote stroomvreter.
Evenals G-alarm heb ik gemerkt.
Ik sluit de internetverbinding af, als ik die niet meer nodig heb.
Windows Start -> Programma's -> Comm Manager -> Gegevensverbinding: uit.
Ik heb er een icoontje voor gemaakt in het panel met de tijd en datum.

Bovenin de titelbalk verschijnt dan een wit blokje (zonder pijltjes er onder), met afhankelijk van de soort verbinding een letter erin.

Indien je gebruik wil maken van een applicatie waarbij een verbinding nodig is, springt ie vanzelf weer op 'aan'.
Vergeet ook niet in het panel met klok en datum bij 'opties' het 'Tijdstip update webvoeding' op 'nooit' te zetten.
Anders gaat ie op een gegeven moment toch de webverbinding automatisch open zetten (en laten staan), zonder dat je er misschien erg in hebt.
In het begin had ik ook last van een accu die snel leeg is. Nu doe ik meestal 2 dagen met een volle batterij (redelijk intensief gebruik, als ik echt ga internetten en spelletjes spelen mag hij aan het eind vd dag aan de lader).

Wat hielp was:
  • ActiveSync afsluiten nadat deze gesynchroniseerd heeft met de PC (installeer evt een taskmanager, zoals acbTaskMan of gebruik de taskman van SPB Mobile Shell Panel van SE), deze kan ooit blijven 'hangen' en accu vreten
  • Mail checken terugzetten naar eens per uur (stond op elke 10 min.)
  • Scherm op 10 sec. backlight uit, 40 sec. telefoon standby
  • 3G uitzetten als je in een gebied bent met matige 3G dekking, het switchen van 3G <--> GSM en zoeken trekt veel stroom
Wat niet uitmaakte was:
  • G-Alarm
  • Internetverbinding die 'open' blijft staan, het opzetten van een verbinding kost stroom en het dataverkeer, hij sluit vanzelf na enige tijd af (kun je die time-out instellen btw?)
Als je twijfelt over je stroomverbruik, installeer dan eens acbPowerMon, hiermee zie je het aantal mA dat de telefoon op dat moment trekt (afgezien van de invloed van acbPowerMon hierop zelf natuurlijk ;-). Als hij idle >20 mA blijft trekken, is er iets aan het etteren (er is ook een topic op XDA hierover, kan de link zo gauw niet vinden).

En tijdens vakantie (niet bellen, nauwelijks sms-en, 3G uit, NoData aan) trok de accu het 6 volle dagen zonder opladen (continu aan). Da's toch niet slecht zou ik zeggen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Geen matches
Mijn voicemail telt niet in spb shell (laatste rc), maar wel in PhoneAlarm. PSB doet het ook niet als ik een hard reset heb gedaan en alleen dit programma installeer. Iemand enig idee? (provider: t-mobile)

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Geen matches
Heb de zwarte X1 nu sinds februari geloof ik en nog geen problemen mee.

Eerst hele tijd het spb panel gebruikt die gratis was te downloaden. Toen overgestapt naar point ui home 2 maar die vreet echt batterijen (of het komt door die htc klok flip over gadget die ik gebruikte in dat panel).

Nu gebruik ik spb mobile shell 3.0 en het werkt allemaal prima. Batterij gaat tot ongeveer 3 dagen mee met normaal gebruik. Soms wat internetten, tomtom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
SPB Mobile Shell 3 is echt top! Alleen heb ik het idee dat hij de telefoon wel wat vertraagd.. Vooral als hij het beeldscherm moet kantelen. Hebben meerdere mensen daar last van? Ik heb RA3 al geinstalleerd.

Ik wil eigenlijk ook een TF3D panel, maar ik kan nergens een goeie vinden. Er zijn nu zoveel versies. Ik wil geen nieuwe rom met TF3D maar echt alleen een panel. Heeft iemand een link met de goeie versie? Ook die landscape ondersteund.

Bij m'n vorige RA had ik de telefoon zo ingesteld dat het scherm ook aan ging als je elke hardware toets indrukte. Nu is dat niet meer en kan het ook nergens meer vinden. Weet ook eerlijk gezegd niet of dit een standaard instelling was van de telefoon?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Geen matches
Dit soort rants zijn zinloos en hoeven we hier niet te zien.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 25-05-2009 14:21 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:38:
SPB Mobile Shell 3 is echt top! Alleen heb ik het idee dat hij de telefoon wel wat vertraagd.. Vooral als hij het beeldscherm moet kantelen. Hebben meerdere mensen daar last van? Ik heb RA3 al geinstalleerd.
Ik ben ook zeer te spreken over Mobile Shell 3, zeker nu ik wat tijd heb gestoken in het customizen van het home screen. Ik erger me echter wel aan hoe traag het programma schakelt tussen standaard en landscape modus. Echt snel reageren op een sms'je zit er zo niet in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:19:
[...]

Ik ben ook zeer te spreken over Mobile Shell 3, zeker nu ik wat tijd heb gestoken in het customizen van het home screen. Ik erger me echter wel aan hoe traag het programma schakelt tussen standaard en landscape modus. Echt snel reageren op een sms'je zit er zo niet in ...
Precies, maar ook als ik in een ander panel zit is kantelen traag. Ik heb SPB gisteren avond ge-uninstalled en de telefoon vandaag getest zonder SPB 3. En inderdaad de telefoon reageert veel sneller op de landscape modus en terug. Ook in andere panels. Dus het ligt aan SPB 3.
Een paar posts eerder heb ik gevraagd of iemand hem al in panel vorm had. Misschien dat het uit maakt. Ik weet niet hoe het snelheidsverschil zat bij de SPB 2 stand alone versie en de SPB 2 panel versie, ik had alleen de panel versie dus kan het niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Geen matches
Volgens mij, op de SPB forum ofzo, hebben ze een SPB Mobile Shell 3.1 Beta uitgebracht. Deze heeft geen vertraging in het omschakelen tussen landscape en portrait mode. Bij mij werkt 't heel soepel allemaal.

Verder waren er nog een paar bugs uitgehaald... ik ga effe zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Geen matches
Ik heb vandaag eens geprobeerd een bleutooth headset aan te sluiten (sony DR-BT21G) hij paired goed en verbind goed, maar zodra deze als headset wordt gepaired word deze er weer afgetrapt naar 10 seconden. In die tijd is de geluidskwaliteit ook nog erg slecht (Heb bij settings audioquality al op het hoogst gezet) iemand meer die dit soort problemen heeft of een fix hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik gebruik momenteel de rom van Itje (Touch-IT 7 Final). Deze bevalt me op zich prima maar wat ik er aan mis is dat de taken niet op het todayscherm weergegeven worden. Weet iemand of hier een plugin of registerwijziging voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
Ik gebruik momenteel de rom van Itje (Touch-IT 7 Final). Deze bevalt me op zich prima maar wat ik er aan mis is dat de taken niet op het todayscherm weergegeven worden. Weet iemand of hier een plugin of registerwijziging voor is?
Lukt dat ook niet bij instellingen>vandaag>tabje items?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Geen matches
Wicked_Wy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:22:
Volgens mij, op de SPB forum ofzo, hebben ze een SPB Mobile Shell 3.1 Beta uitgebracht. Deze heeft geen vertraging in het omschakelen tussen landscape en portrait mode. Bij mij werkt 't heel soepel allemaal.

Verder waren er nog een paar bugs uitgehaald... ik ga effe zoeken
op www.spbsoftwarehouse.com is sinds enkele dagen een update (v3.0.1) te downloaden van mobile shell. 1 vd release notes is een kortere vertraging in landscape-portrait mode. Net ff getest, en warempel, zeker de helft korter (maar nog steeds veel te lang :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds gisteren een tweedehandsje Xperia in mijn bezit. Hij is van begin dit jaar, maar zit sinds net met een probleem. Heb via mijn Macbook een aantal programma's om te installeren (.CAD bestanden) op de geheugenkaart gesleept toen ik op mijn laptopscherm een melding kreeg over 'onjuist verwijderen' en 'data verliezen'.

Nu gaat mijn Xperia niet meer aan. Hij reageert niet als ik hem aan mijn computer hang, hij reageert niet als 'ie aan het lichtnet hangt en hij reageert niet als ik de batterij eruit haal.

Wie reageert er wel en kan mij helpen om dit euvel de wereld uit te helpen?

Dank u allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:37:
Hallo,

ik heb sinds gisteren een tweedehandsje Xperia in mijn bezit. Hij is van begin dit jaar, maar zit sinds net met een probleem. Heb via mijn Macbook een aantal programma's om te installeren (.CAD bestanden) op de geheugenkaart gesleept toen ik op mijn laptopscherm een melding kreeg over 'onjuist verwijderen' en 'data verliezen'.

Nu gaat mijn Xperia niet meer aan. Hij reageert niet als ik hem aan mijn computer hang, hij reageert niet als 'ie aan het lichtnet hangt en hij reageert niet als ik de batterij eruit haal.

Wie reageert er wel en kan mij helpen om dit euvel de wereld uit te helpen?

Dank u allen!
Een tijdje lang het stroom hangen (niet via de PC) en dan kijken of hij weer aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goedenavond , dit is voor het eerst dat ik in deze topic en heb al een beetje rond gekeken alleen had ik nog een paar vragen .

Het is namelijk zo dat iemand uit de buurt zijn X1 wil ruilen tegen mijn nokia 5800 en ik zie dat wel zitten want de 5800 is gewoon 3x niks vooral na de lang verwachte ovistore launch . En heb ik het eigenlijk gehad met symbian . Dus is dit mijn kans om naar WM te overstappen . alleen had ik nog een paar vragen om te zien of Wm eigenlijk wel bij mij past .

Wat ik belangrijk vind .
Veel applicatie ( Waar je wat aan hebt )
Een beetje vlot
Niet te moeilijk om dingen erop of eraf te zetten
Kun je games/apli etc.. op een officiële site downloaden of worden ze gemaakt door amateurs ?

En hoe goed ontwikkeld is WM eigenlijk ?
Als je deze toestel zou vergelijken met bijv een iphone of een android toestel wat zouden de grote verschillen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:35:
Goedenavond , dit is voor het eerst dat ik in deze topic en heb al een beetje rond gekeken alleen had ik nog een paar vragen .

Het is namelijk zo dat iemand uit de buurt zijn X1 wil ruilen tegen mijn nokia 5800 en ik zie dat wel zitten want de 5800 is gewoon 3x niks vooral na de lang verwachte ovistore launch . En heb ik het eigenlijk gehad met symbian . Dus is dit mijn kans om naar WM te overstappen . alleen had ik nog een paar vragen om te zien of Wm eigenlijk wel bij mij past .

Wat ik belangrijk vind .
Een beetje vlot
Kun je games/apli etc.. op een officiële site downloaden of worden ze gemaakt door amateurs ?

Als je deze toestel zou vergelijken met bijv een iphone of een android toestel wat zouden de grote verschillen zijn ?
lees eerst het scheuren/problemen topic en besluit dan of je nog wel wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Geen matches
ik ben klaar met mijn X1. Haal morgen een N95 8Gb. Dat WM geklooi is mij genoeg, voorlopig niet weer.

En dan later een n86 denk ik, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:57:
ik ben klaar met mijn X1. Haal morgen een N95 8Gb. Dat WM geklooi is mij genoeg, voorlopig niet weer.

En dan later een n86 denk ik, maar dat zien we dan wel weer.
En wat was de druppel als ik vragen mag ?

Ik wacht dan denk ik tot mijn nokia 5800 contract afgelopen is en haal de nieuwe iphone die tot dan hopelijk er is .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Geen matches
Hey Alpac, baseer je keuze niet op één iemand op een forum die genoeg heeft van z'n telefoon, maar speel er eens een keer mee in de winkel (de Mediamarkt is een mooi proeflab) en bekijk eens wat reviews op. Op YouTube staan er ook een aantal.

Ik heb deze telefoon nu sinds eind vorig jaar en hij bevalt me alleen maar meer. Mede door de custom firmwares die je erop kan zetten, dit is ook de reden dat ik nooit voor een iPhone zal gaan.

En de antwoorden op je generieke Windows Mobile-vragen kan je gewoon googelen natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HendrikN op 26-05-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24:
[...]

En wat was de druppel als ik vragen mag ?

Ik wacht dan denk ik tot mijn nokia 5800 contract afgelopen is en haal de nieuwe iphone die tot dan hopelijk er is .
dat ik gewoon nog steeds te veel irritante dingetjes vind, dat het niet overal even makkelijk met je vinger te doen is (ook niet altijd met, niet even stabiele, alternatieve firmwares), dat hij soms even een paar seconden nodig heeft om iets te doen, dat de standaard software niet lekker werkt, dat het sms gedeelte soms traag is

dat is het ongeveer wel. En ik heb best veel alternatieve firmwares geprobeerd (jack, itje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-09 09:32
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
v9 is uit, kan hem je aanraden, velen malen sneller en er zijn een hoop bugs uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Laatst online: 28-09 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:35:

Wat ik belangrijk vind .
Een beetje vlot

Met de sony ericsson xperia heb je voor mijn gevoel een van de snelste wm telefoons op de markt, op dit moment.

Ik kan je wel aanraden om er een andere ROM op te zetten, op het moment heb ik er een wm6.5 ROM op staan en die werkt heel relaxed, in combinatie met het (gratis) SPB panel is alles een stuk vingervriendelijker dan dat het was.

En over het makkelijk programma's installeren, ik heb een applicatie genaamd cabviaActiveSync daarmee kan je via rechtermuisklik op de *.cab file het installeren op je SEX1. Heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Ik wil aan mijn post nog wel even toevoegen dat het voor de rest best een prima telefoon is en je er blij mee kan en mag zijn ( :) ) maar dat ik het niets vindt (en ik ben wel een onwijze gadgetfreak en programmeur, dus het licht niet aan mijn nerd-gehalte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gister mijn Xperia opgehaald,

Nu net de sony ericsson update gedraait om hem even up to date te krijgen
Stond dat er update beschikbaar is dus ik downloaden en installeren via activesync/utility

Maar nu blijft hij haken bij uitlijnen en gaat niet verder enig idee wat ik kan doen? heb al paar keer batterij eruit gehaald en opnieuw geprobeerd

Help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-09 16:21
Geen matches
opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:47:
[...]

Lukt dat ook niet bij instellingen>vandaag>tabje items?
Nee door Touchflo werkt dit niet. Als ik die items aanvink en vervolgens op ok druk zijn ze weer uitgeschakeld als ik weer bij items ga kijken. Heb op internet gevonden dat het een hardcoded iets van TF is en dat dit heel lastig aan te passen is.
MaZe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:29:
[...]

v9 is uit, kan hem je aanraden, velen malen sneller en er zijn een hoop bugs uitgehaald.
Damn wat gaat die gozer toch hard. Had paar dagen terug al wel gezien dat er een versie 8 was maar die had geen TF dus vond ik niet zo interessant. Vanmiddag maar eens flashen dan want hij begint wat kuren te vertonen bij het kantelen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Alpac. Ik moest eerst erg wennen aan WM. Sommige instellingen zaten wat verstopt etc. Maar nu werkt het prima. Makkelijk om back ups te maken en genoeg goedwerkende software te vinden. Naar mijn mening teveel software en versies eigenlijk. Ik raak een beetje het overzicht kwijt :)
Iphone is een hele leuke telefoon loopt heerlijk soepel. Ik vind alleen dat hij twee grote nadelen heeft. Geen toetsenbord en software is lastiger te installeren.
WM loopt misschien niet altijd even soepeltjes en heb wel eens een vastlopertje gehad met de X1, maar dit komt echt niet veel voor. WM 6.5 komt eraan en wie weet hoe dat loopt ;)
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb inderdaad alles opnieuw moeten installeren :(

Wat is nou een goeie ROM waar prettiger mee te werken is?

Ook viel me op dat je wachtwoorden ook vrolijk bij suggesties in bijvoorbeeld msn staan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
ja lekker is dat he. Je kan het uitzetten hoor. Met een fullsize kb is completion overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
true :p net SPB mobile shell geinstalleerd

Werkt al stuk beter dan standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga zo meteen naar mediamarkt hoop dat ze de X1 daar hebben om te kunnen testen , vorige keer dat ik daar was stond die uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:42
Gister de xperia gehaald als vervanging voor de HTC touch dual. Een hele verademing dat scherm en dat volledige toetsenbord. Er is slechts een puntje van ergernis wat ik nergens terug kan vinden;

Wanneer ik op mijn touch dual werd gebeld veranderde de optie contacten linksonder in melding, daar kon je dan op klikken en dan zag je 1 gemiste oproepen; weergeven.
Bij de Xperia gebeurd dat niet, daar wordt dit maar heel even een melding en daarna een priegelig klein icoontje bovenin het scherm naast het gsmsignaal, daar moet je dan eerst op klikken voor je weer die makkelijk klikbare melding krijgt. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Geen matches
vreemd,dat gebeurd namelijk bij mij wel gewoon.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Trouwens hoe kan ik programma's op de achtergrond laten draaien zoals msn zonder dat ik steeds moeilijk rechtsboven de programma's selecteer (waar normaal OK staat naast verbindingsinfo )

Is er iets van een plugin zodat ik msn kan laten draaien op mijn "home"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:56:
Ik ga zo meteen naar mediamarkt hoop dat ze de X1 daar hebben om te kunnen testen , vorige keer dat ik daar was stond die uit :S
ik kan je op voorhand zeggen dat die test goed zal uitvallen: het is een uitstekend toestel met goeie prestaties. Het enige nadeel is dat veel mensen na verloop van tijd behuizingsproblemen krijgen en dat zie je tijdens een test niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:49:
Trouwens hoe kan ik programma's op de achtergrond laten draaien zoals msn zonder dat ik steeds moeilijk rechtsboven de programma's selecteer (waar normaal OK staat naast verbindingsinfo )

Is er iets van een plugin zodat ik msn kan laten draaien op mijn "home"?
Je kan de rode "ophangknop" gebruiken, of va het startmenu terug naar de today-scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Geen matches
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:17:
[...]

dat ik gewoon nog steeds te veel irritante dingetjes vind, dat het niet overal even makkelijk met je vinger te doen is (ook niet altijd met, niet even stabiele, alternatieve firmwares), dat hij soms even een paar seconden nodig heeft om iets te doen, dat de standaard software niet lekker werkt, dat het sms gedeelte soms traag is

dat is het ongeveer wel. En ik heb best veel alternatieve firmwares geprobeerd (jack, itje)
Los van het feit dat er losse firmwares zijn zijn er natuurlijk andere schillen voor WM en als je daar tussen niet kan vinden wat je wil dan wordt het inderdaad wel heel lastig, maar ik zou zeggen kijk eens verder dan een firmware, want het enige wat die over het algemeen doen is het aanpassen van registerwaardes en bestanden en/of het toevoegen van TF (Wat ik zelf vreselijk vind om mee te werken) maar met Homeui2 kan ik bijvoorbeeld weer heerlijk uit de voeten met bepaalde themes. WM is inderdaad iets uit het jaar 0 qua gebruiksgemak maar het mooie is weer wel dat daardoor heel veel losse programma's te krijgen zijn die anderen ervoor maken. Het kan soms lastig zijn te vinden wat je wil hebben, maar de kans dat je het vind is wel groot!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb echt veel firmwares gebruikt, maar ik wist dat het hem niet ging worden.

Heb vanavond een N96 gescoord. En dat gaat toch wel ff een stuk fijner. Maarrrr, dat is slechts een mening. Heb het toch nog 6-7 maanden uitgehouden met de xperia, terwijl ik hem na 4 weken al vervelend begon te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
The PyroPath schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:29:
[...]

Los van het feit dat er losse firmwares zijn zijn er natuurlijk andere schillen voor WM en als je daar tussen niet kan vinden wat je wil dan wordt het inderdaad wel heel lastig, maar ik zou zeggen kijk eens verder dan een firmware, want het enige wat die over het algemeen doen is het aanpassen van registerwaardes en bestanden en/of het toevoegen van TF (Wat ik zelf vreselijk vind om mee te werken) maar met Homeui2 kan ik bijvoorbeeld weer heerlijk uit de voeten met bepaalde themes. WM is inderdaad iets uit het jaar 0 qua gebruiksgemak maar het mooie is weer wel dat daardoor heel veel losse programma's te krijgen zijn die anderen ervoor maken. Het kan soms lastig zijn te vinden wat je wil hebben, maar de kans dat je het vind is wel groot!
Ik gebruik nu Smaberg Touch X ULTIMATE 7.0 in combinatie met Spb Mobile Shell 3 en dat is wel echt 100% touch (vinger) vriendelijk. Letterlijk ieder menu is aangepast of compleet vervangen door een alternatief, daarnaast is mijn tel nu veel sneller dan met de standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Geen matches
Jep, SPB Shell 3 is echt een prachtprogramma! Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik gebruik nu ook SPB shell 3 alleen mijn SPB weather en youtube panel doen het niet (zijn gewoon zwart/leeg)

Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:34:
ik heb echt veel firmwares gebruikt, maar ik wist dat het hem niet ging worden.

Heb vanavond een N96 gescoord. En dat gaat toch wel ff een stuk fijner. Maarrrr, dat is slechts een mening. Heb het toch nog 6-7 maanden uitgehouden met de xperia, terwijl ik hem na 4 weken al vervelend begon te vinden
Grappig, ik ben juist van Nokia/Symbian (n82) overgestapt op deze xperia omdat nokia en symbian mij totaal niet beviel. Weinig instellingen, certificatengedoe was helemaal niets voor mij. Vind deze xperia tot nu toe (week in bezit) vele malen beter, touchscreen browst heerlijk, zeker i.c.m. opera mobile (fijner dan mini als je zoveel pixels hebt) en veel meer kracht. De n82 is al best krachtig (vrij veel geheugen enzo) maar met coreplayer en sommige filmpjes toch schokkingen, met deze loopt het vloeiend. Ben er erg blij mee. Geef toe dat je voor vingervriendelijkheid wat apps erop met zetten, maar het pennetje pakken is mij niet teveel moeite. Ow, en last but not least, dat uitschuifbare toetsenbord is echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Leuk he, smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Ik heb de Xperia nu ook zo'n 7 maanden en ook spijt. Nog meer spijt dat ik een 2 jaar contract genomen heb. Ook ik ben gadgetfreak en werkzaam in de ICT.

Ik heb jaaaaren nokia's gehad, de laatste was de N95, maar symbian en idd die certificaten bevielen mij ook niet. Nokia is verder van een innoverende trendsetter een slaafse trendvolger geworden..

Ik ben voor de Xperia gegaan voor de combi hi-res touchscreen en het hardware toetsenbord.Verder wilde ik wel eens Windows Mobile proberen.

Out of the box is de Xperia een hele saaie kale telefoon. Je moet wel tweaken, hacken en flashen wil je 'm een beetje leuk, snel(ler) en beter werkbaar maken. Momenteel heb ik Itje Touch IT v9 er op, die bevalt wel goed. TF3D vind ik toch wel 't mooiste op de Xperia.SPB Mobileshell 3 werkt goed, maar vind ik er persoonlijk niet uitzien.

Spijt van de Xperia heb ik vooral om:

- Hardware. Dit is mijn 2e Xperia, de eerste had scheuren en deze heeft ze ook al weer. Geen zin om toestel weer een maand kwijt te zijn dus laat 't maar zo.

- Slechte ontvangst; Ik heb al diverse radio's geprobeerd, heb nu de laatste versie 1.14.25.55 met de juiste rilphone, maar de ontvangst van de Xperia is gewoon zoveel slechter dan andere toestellen. Mijn N95 had veeeel betere ontvangst. Laatst zat ik in de kroeg met 2 meiden die beide een I-phone hadden. Die zaten naast mij gewoon met hsdpa te Youtuben terwijl ik helemaal geen ontvangst meer had (centrum Amsterdam). En de Iphone staat al bekend om z'n slechte ontvangst, kan je nagaan hoe slecht 't met de Xperia gesteld is. We zaten trouwens alle 3 op T-mobile.

- Windows mobile. 6.1 is echt uit 't jaar nul, 6.5 is een kleine verbetering. Als ik zie hoe vloeiend en snel alles gaat op een Iphone dan is 't gewoon beschamend. Met de Xperia moet je soms toch echt nog je stylus gebruiken, niet vaak meer met TF3D, maar ga je diep de instellingen in dan toch echt wel. Kinetic scrolling werkt niet in alle programma's even goed. Inzoomen kan je eigenlijk alleen maar in bepaalde applicaties en niet zoals op de Iphone echt overal. Verder mis ik multitouch wat de Iphone wel heeft.

Verder zien de applicaties er op de Iphone allemaal zoveel gelikter uit. Zelfs dingen die ook op de Xperia staan zoals Youtube, facebook enz. Op de Iphone werkt 't vloeiender, sneller, gelikter en mooier, ook al heeft de Xperia een hogere reso qua scherm en is ie qua specs beter dan de Iphone.

Spijt dus van de Xperia. Geen enorme spijt want tis best een mooi ding, maar ik heb spijt dat ik niet voor de Iphone 3g ben gegaan. Dan maar geen hardware toetsenbord, videocamera, files met bluetooth, copy paste enz... De overall experience is voor mij met de Iphone gewoon zoveel beter, bovendien zou ik 'm toch jailbreaken. ;)

Wat ik wel super aan de Xperia vind is de batterij, ik haal regelmatig 3 a 4 dagen.

Volgende toestel voor mij wordt dus de nieuwe (nog te verschijnen) Iphone, alle kinderziektes er dan hopelijk uit, ik ben er klaar voor... Ook hou ik Blackberry in de gaten want dat begint me me ook steeds meer aan te trekken. Daaaaaaaag Windows Mobile. Daaaaaaag Symbian

Ow, ik werk al 15 jaar in de ICT, sta bekend als een apple hater, maar soms moet je gewoon eerlijk zijn. Windows mobile is gewoon niet wat 't zou moeten zijn, lopen giga achter op de concurenten.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58
Tja een start knop werkt prima voor op de PC maar heeft op een telefoon mijns inziens weinig nut.
Wat apple goed begrepen heeft is dat je in principe alles met je dikke duim moet kunnen doen.
Doordat het scherm van de xperia X1 wat dieper ligt is het ook moeilijk om bij de scrollbalk te komen.

Er valt met de juiste sofware gewoon veel meer uit het toestel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde vandaag een andere Rom op mijn xperia zetten, maar deze wil opeens niet meer in de boothloader gaan.

Heb al van alles geprobeerd, eerst de ene knop dan de ander, beide tegelijk, extra lang eerst de een in drukken dan de ander (en dan doel ik op de volumedown knop en de power knop)
Heb ook de batterij er al weer een aantal keer uit en weer in gedaan.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? (hiervoor ging mn xperia wel gewoon in zn boothloader)

Ik zie nu dus gewoon het Xperia logo, waarna de telefoon normaal opstart, ipv naar het 4 kleurenscherm te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:11:
Ik wilde vandaag een andere Rom op mijn xperia zetten, maar deze wil opeens niet meer in de boothloader gaan.

Heb al van alles geprobeerd, eerst de ene knop dan de ander, beide tegelijk, extra lang eerst de een in drukken dan de ander (en dan doel ik op de volumedown knop en de power knop)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? (hiervoor ging mn xperia wel gewoon in zn boothloader)

Ik zie nu dus gewoon het Xperia logo, waarna de telefoon normaal opstart, ipv naar het 4 kleurenscherm te gaan.
Probeer anders eens beide verchroomde knoppen boven Panel en OK, en dan reset knop indrukken. Ingedrukt houden tot je een melding ziet. Als je daarna op R drukt gaat hij een harde reset doen, vervolgens spatiebalk om opnieuw op te starten.
Misschien lukt het hierna wel.

Normaalgesproken moet je in de bootloader kunnen komen door volume down vast te houden en dan power kort in te drukken.
Ik heb het net ook even geprobeerd, maar bij mij lukt het ook niet. Mijn rom is Touch-ITv9

Een makkelijke manier om een andere rom op je telefoon te zetten is trouwens gewoon via windows.
Verbind je Xperia via de USB kabel en zorg dat hij zichtbaar is in ActiveSync of WMDC (als gast of verbonden maakt volgens mij niet veel uit).
zet je rom (bestand.nbh) en dit bestand (X1_CustomRUU.exe) in dezelfde map en voer X1_CustomRUU.exe uit.
Volg vervolgens de stappen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:11:

Misschien dat je het ook al zo geprobeerd hebt maar dat haal ik niet precies uit je verhaal. Het is de bedoeling dat je de volume knop naar beneden indrukt en deze vasthoudt en vervolgens de power knop indrukt. Beide knoppen hou je vervolgens ingedrukt tot de bootloader verschijnt.

De manier om de tel te hard resetten die hierboven genoemd wordt is volgens mij ook niet helemaal goed. Je drukt eerst de 2 chromen knoppen onder het scherm tegelijk in. Deze hou je vast en dan druk je heel even de powerknop in. Net als wanneer je de telefoon aanzet. De chromen knoppen hou je vast tot de vraag komt of je je tel wilt hardresetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:00:
[...]

Misschien dat je het ook al zo geprobeerd hebt maar dat haal ik niet precies uit je verhaal. Het is de bedoeling dat je de volume knop naar beneden indrukt en deze vasthoudt en vervolgens de power knop indrukt. Beide knoppen hou je vervolgens ingedrukt tot de bootloader verschijnt.
Oh hier hield ik de knop kort in, misschien helpt lang inhouden wel..... ik krijg alleen een SE logo (geen Xperia logo, die komt als je volume down loslaat)
Na een testje blijkt volume down inhouden en vervolgens power vasthouden (tegelijk met volume down) wel te werken. De bootloader verschijnt na een paar seconden.
De manier om de tel te hard resetten die hierboven genoemd wordt is volgens mij ook niet helemaal goed. Je drukt eerst de 2 chromen knoppen onder het scherm tegelijk in. Deze hou je vast en dan druk je heel even de powerknop in. Net als wanneer je de telefoon aanzet. De chromen knoppen hou je vast tot de vraag komt of je je tel wilt hardresetten.
Dat bedoelde ik ook, maar bij nalezen van mijn stukje zie ik dat het waarschijnlijk overkomt alsof je de reset knop in moet houden. Ik bedoelde dat je de reset knop heel even in moet drukken (niet de powerknop trouwens) en weer los moet laten; daarna krijg je inderdaad de melding of je een hard reset wilt doen. Als de powerknop zou werken lijkt me dat wel zo makkelijk, dan hoef je de batterijklep er niet af te halen.
Ook dit heb ik even getest en dat werkt inderdaad. Blijkbaar moet je gewoon de stroomkring even verbreken door batterij eruit/erin of reset knop of power knop in te drukken. Goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb het nu op alle mogelijke manieren geprobeerd, ook de hard reset op beide manieren geprobeerd, meerdere malen, maar nog steeds zie ik het sony ericsson logo en hierna start mn telefoon gewoon normaal op, grrrrrrrrr erg frustrerend zeg!

Lijkt wel of mn telefoon gewoon niet meer op de knoppen reageerd, terwijl ze wel werken zodra mn telefoon aanstaat.

Heb overigens zojuist ook geprobeerd er een andere rom er op de te zetten via de pc maar dan krijg ik een error :S. Heb zelf een mac dus moet die pc sowieso al lenen :P.
Vandaar dat ik het altijd via het sd kaartje heb gedaan, ik draai overigens de rom van smaberg 'touch X ultimate"

ben een beetje hopeloos inmiddels, denk dat ik dit toestel zo de vuilnisbank in kan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
Geen matches
Heb je het volgende al gedaan?
Haal je batterij eruit, 10 seconden wachten en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja, ook gedaan. :P.

Nu las ik op het xda forum dat er een bestandje moet zijn met de naam enterbotloader.exe in de /windows folder, maar deze heb ik tot noch toe niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
bigmouth schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:00:
[...]

Wat ik wel super aan de Xperia vind is de batterij, ik haal regelmatig 3 a 4 dagen.
Lol dat is juist het nadeel wat ik aan de Xperia vindt. De batterij duur is bij mij meestal 1 a 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:24:
Ik heb het nu op alle mogelijke manieren geprobeerd, ook de hard reset op beide manieren geprobeerd, meerdere malen, maar nog steeds zie ik het sony ericsson logo en hierna start mn telefoon gewoon normaal op, grrrrrrrrr erg frustrerend zeg!

Lijkt wel of mn telefoon gewoon niet meer op de knoppen reageerd, terwijl ze wel werken zodra mn telefoon aanstaat.

Heb overigens zojuist ook geprobeerd er een andere rom er op de te zetten via de pc maar dan krijg ik een error :S. Heb zelf een mac dus moet die pc sowieso al lenen :P.
Vandaar dat ik het altijd via het sd kaartje heb gedaan, ik draai overigens de rom van smaberg 'touch X ultimate"

ben een beetje hopeloos inmiddels, denk dat ik dit toestel zo de vuilnisbank in kan doen :(
Misschien zeg ik iets doms maar the hell with it, je hebt niet je telefoon aan je pc aangesloten terwijl je dit doet? Dan werkt het namelijk niet en zal je tel. inderdaad gewoon opstarten.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor alle tips allemaal!

Ik heb een windows pc geleend, hierop de.net software geinstalleerd en toen geprobeerd een nieuw ROM te installeren via de pc. Ik kreeg een error tijdens het updaten naar de ROM. De batterij uit de telefoon gehaald, welke vervolgens alleen nog het het 4 kleuren scherm ging.

Toen de juiste ROM op het sd kaartje gezet en in de telefoon gedaan vervolgens ging alles opeens vanzelf :P. Geen idee wat er is gebeurd, maar hij werkt weer naar behoren, ook de hard reset werkt opees weer.

En nu zometeen langs de hi winkel, scheurtjes laten maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik de laatste update van SE op m'n Xperia gezet (R3A). Da's allemaal goed verlopen, maar alleen ging scrollen met de optische joystick (d-pad) vroeger veel vloeiender in Opera. Ligt dit aan de versie van Opera of kan ik ergens instellen dat het allemaal wat vloeiender mag? In geval 2: waar? Heb de meest logische schermpjes al allemaal doorlopen...

Bedankt

Edit: 't Is een beetje alsof je met de knop naar beneden of naar boven van linkje naar linkje scrollt, maar dat doe 'k dus niet; het is met het d-pad...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net sinds een aantal dagen de xperia.

Gelukkig heb ik alles aan de praat weten te krijgen, op 1 ding na; msn messenger.

Deze doet het wel via wifi, maar niet via gprs. Dit terwijl Slick messenger het wel doet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb sinds een weekje de xperia en ben er bijzonder blij mee nu heb ik alleen een paar vraagjes.....

1. De oordopjes die geleverd worden bij de telefoon, moet je daarvoor iets instellen???? Ik kan die stekker erin jensen, maar er gebeurt helemaal niks, hij blijft vrolijk de muziek afspelen via de luidspreker van de telefoon zelf...

2. Ik las iets over push mail, kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dit kan instellen?????

Alvast bedankt voor jullie hulp....

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb xperia sinds januari en ik moet eerlijk zijn dat ik mij zeer vaak aan heb geirriteerd. Steeds terugkomende scheuren hebben mijn negatieve gedachte over xperia alleen maar verergerd. Daarnaast ben ik erg ontevreden over het belgedrag van de telefoon. Te hoge belvolume, headset aansluiting probleem, headsetknop probleem, geluidsproblemen, enz, enz. Nu ben ik aan het overwegen om te proberen om de telefoon te ruilen met de touch pro 2. Maar daar twijfel ik aan de eigenschappen. Ik heb op internet gezocht naar een vergelijking met de touch pro 2, maar er is weinig over te vinden.

Wie weet wat de belangrijkste softwarematige verschillen zijn? Van buiten zie ik de verschillen wel duidelijk (camera, scherm, behuizing, enz). Als xperia betere eigenschappen heeft dan touch pro 2, dan wil ik toch de Xperia voor de vierde keer laten repareren ipv een andere merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:42:
Ik heb net sinds een aantal dagen de xperia.

Gelukkig heb ik alles aan de praat weten te krijgen, op 1 ding na; msn messenger.

Deze doet het wel via wifi, maar niet via gprs. Dit terwijl Slick messenger het wel doet.

Iemand enig idee?
Toevallig Vodafone als provider..want dan is het het bekende proxy probleem. Even zoeken op proxy, vodafone, msn en je zal de oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:24:
Ik heb xperia sinds januari en ik moet eerlijk zijn dat ik mij zeer vaak aan heb geirriteerd. Steeds terugkomende scheuren hebben mijn negatieve gedachte over xperia alleen maar verergerd. Daarnaast ben ik erg ontevreden over het belgedrag van de telefoon. Te hoge belvolume, headset aansluiting probleem, headsetknop probleem, geluidsproblemen, enz, enz. Nu ben ik aan het overwegen om te proberen om de telefoon te ruilen met de touch pro 2. Maar daar twijfel ik aan de eigenschappen. Ik heb op internet gezocht naar een vergelijking met de touch pro 2, maar er is weinig over te vinden.

Wie weet wat de belangrijkste softwarematige verschillen zijn? Van buiten zie ik de verschillen wel duidelijk (camera, scherm, behuizing, enz). Als xperia betere eigenschappen heeft dan touch pro 2, dan wil ik toch de Xperia voor de vierde keer laten repareren ipv een andere merk te kiezen.
Anders moet je deze review even doorlezen. Heb ik ook net gedaan en denk dat het wel wat voor je is.
Link: http://www.pocketinfo.nl/...c-touch-pro-2-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben al aan het zoeken geweest maar krijg het niet gevonden..
is er een manier om er voor te zorgen dat de wifi verbinding niet elke keer uitvalt als de telefoon op standby gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
Heb je advanced configuration tool op je xperia staan?

zo ja, doe het volgende: ga naar menu->More settings->Connections->Enable Wi-Fi on standby mode

Soft reset en done!

Dat zou moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Nixweerd op 31-05-2009 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
bigmouth schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:00:
[...]

Ik heb de Xperia nu ook zo'n 7 maanden en ook spijt. Nog meer spijt dat ik een 2 jaar contract genomen heb. Ook ik ben gadgetfreak en werkzaam in de ICT.
Haha, hier nog zo iemand :)
Ik merk ook dat ik eigenlijk niet eens zoveel gebruik maak van wat WM allemaal te bieden heeft en dat ik dus ook wel beter een iPhone genomen zou hebben.
Maar als ik over 1,5 jaar een nieuwe telefoon mag kiezen, dan is er een vrij grote kans dat ik gewoon weer voor een SE ga, aangezien die nu ook komen met leuke features zoals Remote Play.

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 31-05-2009 10:25 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Magicjjk schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:54:
[...]

Toevallig Vodafone als provider..want dan is het het bekende proxy probleem. Even zoeken op proxy, vodafone, msn en je zal de oplossing vinden.
Gelukt! Dank voor de tip! Toch wel vreemd dat de verkoper van Vodafone zelf niet wist waardoor het kwam. Sterker nog "daar heb ik nog nooit van gehoord!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:30:
[...]
Toch wel vreemd dat de verkoper van Vodafone zelf niet wist waardoor het kwam. Sterker nog "daar heb ik nog nooit van gehoord!"
Das een standaard antwoord.

Telefoonverkopers hadden over 't algemeen ook zo bij de Bata kunnen staan om zweterige plastic schoenen te verkopen. Een baan is een baan, geld is geld. Die zweterige plastic schoenen zouden overigens ook nog nooit een probleem hebben gehad als jij daar voor de kassa had gestaan met een probleem.

Het vak interesseert de meeste ook geen drol. Als het sluitingstijd is zijn ze meer met de bh-bandjes van hun vriendinnetjes bezig en welke sneakers en/of petje met gouden sticker op de klep ze dit weekend moeten gaan dragen in de bling bling club. Denk maar niet dat ze in hun vrije tijd met hun vak bezig zijn, fora bezoeken en proberen meer vakkennis te krijgen. Kan je eigenlijk ook bijna niet verwachten voor die salarissen die de jongens krijgen en nogmaals... het interesseert ze gewoon geen drol.

Ow, btw... tuurlijk zijn er uitzonderingen en wel goede vakkundige verkopers, maar die zijn uiterst schaars...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Geen matches
Ik heb net mijn x1 geupgrade van touch-it v4 naar v9. Bij de vorige rom versie, nadat ik de connection setup cab had geïnstalleerd, werden de data verbindingen (KPN Internet, KPN mms, KPN streaming) automatisch gevonden.

Nu is dit niet het geval. Weet iemand hoe ik dit weer aan de praat krijg? Of iemand die de instellingen kan posten?

Edit: Nvm,
Na 2 softresets (?) kreeg ik ineens een popup dat mijn sim was veranderd en vroeg om instellingen op te halen. Werkt allemaal goed nu :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ste7en op 31-05-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Geen matches
Hier de nieuwste versie van het Buienradar-Panel

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/screenshot.gif

Naast een heleboel kleine verbeteringen zijn er ook nog 2 nieuwe kaarten toegevoegt, deze laat de regen van het laatste uur zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/image1.jpg

Deze laat alle blikseminslagen van de laatste 2 uur zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/image2.jpg

'tap'op het onderste blokje van het K.N.M.I. op de hoofdpagina om naar deze 2 kaarten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Geen matches
Thanks! Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Geen matches
Buienradarpanel is toppie. Was al één van m'n favorieten maar nu dus nog beter! Thanks!

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmmz.. de rechterkant van m'n spatie balk doet het niet goed meer... Links nog wel.. Iemand ook al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Geen matches
Ste7en schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:29:
Ik heb net mijn x1 geupgrade van touch-it v4 naar v9. Bij de vorige rom versie, nadat ik de connection setup cab had geïnstalleerd, werden de data verbindingen (KPN Internet, KPN mms, KPN streaming) automatisch gevonden.

Nu is dit niet het geval. Weet iemand hoe ik dit weer aan de praat krijg? Of iemand die de instellingen kan posten?

Edit: Nvm,
Na 2 softresets (?) kreeg ik ineens een popup dat mijn sim was veranderd en vroeg om instellingen op te halen. Werkt allemaal goed nu :)
En hoe bevalt v9? Ik had zelf die v7 tijdje gedraaid, maar volgens mij was v5 wel beter, minder buggy... probleem met die was alleen dat het geheugengebruik na een tijdje best hoog was :S

Ik draai nu de Windows Mobile 6.5 ROM van Itje, en damn wat is die relaxed. Hoewel er op het oog niet veel is veranderd aan 6.1 zijn het toch wel de kleine meer-touchvriendelijke-dingetjes die het hem doen bij 6.5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Geen matches
Ik ga dat buienradar panel er ook maar eens op zetten :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:22

aKra

Intentionally left blank.

Geen matches
Ik vind de kwaliteit van dat Buienradar paneel echt ronduit k.. :X

Sorry, maar echt te pixelig terwijl hij speciaal voor de X1 opgezet is!

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een probleem .... mijn xperia wou niet opstarten. (nadat ik een programma had ik geinstalleerd)
Dus ik heb een harde reset gedaan.

En nu heb ik tomtom weer geinstalleerd, en nu kan hij ineens geen gps meer vinden ...

"wacht op bruikbaar GPS-signaal"

Hij pakt hem echt niet, ik heb me telefoon al 20minuten buiten laten liggen, stukje gelopen ... maar niks ....

Waar kan dit aanliggen?? garantie kwestie of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had ook zoiets agressor. FF softresetten en hij had weer gps signaal. Hoop dat dit ook bij jou gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Of quickgps updaten, wil ook wel helpen. Tomtom deed het bij mij pas ook weer na een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
quickgps heb ik ook al geupdate... en het werkt nog steeds niet.
Soft reset ga ik nu proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Geen matches
Waarschijnlijk een hele simpele vraag:

Ik gebruik veel gps programma's etc tomtom googlemaps trackr etc.... maar daarvoor moet het toestel altijd aan staan... Als hem op stand-by druk stoppen de programma's en gps ook die daar achterdraaien...

Is er een optie waarbij ik dat uit kan zetten ? Want het vreeet echt batterij...
En aangezien die batterij echt als een gek leeg loopt is dat wel handig :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-09 09:32
Geen matches
Thanx Chopinfreak!

Is er een site waar meer van deze handige apps staan, iemand heeft hier ooit ook dat MusicID programma gepost. Heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:06:
quickgps heb ik ook al geupdate... en het werkt nog steeds niet.
Soft reset ga ik nu proberen
Misschien dat je TomTom even opnieuw je GPS moet laten configureren (poort en bautrate gegevens). Ik heb zelf igo8 en had tijdje terug ook dat ie geen positie kon krijgen. Na deze gegevens opnieuw te laten opsporen (ze bleven trouwens allebei gelijk) ging die weer als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hoe werkt dat dan? Want als ik bij tomtom Ingebouwde GPS kies, kan ik verder geen instelinngen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:46:
hoe werkt dat dan? Want als ik bij tomtom Ingebouwde GPS kies, kan ik verder geen instelinngen veranderen.
Probeer hem anders in te stellen als 'andere GPS ontvanger' met COM4 en 57600 baud. Dat zou het ook moeten doen; daarna kan je evt terug naar ingebouwde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Geen matches
Ik heb me ook de X1 aangeschaft. Heb enorm lang liggen twijfelen.

Ik wil deze nu ook als GPS gebruiken,

Nu vraag ik me af, ik heb 2 jaar geleden de HP iPAQ rx5700 Travel Companion gekocht. Daar stond Tom Tom voorgeinstalleerd. Is er een mogelijkheid om deze versie op de X1 te zetten?

Indien dit niet gaat, welke Tom Tom versie schaf ik me dan het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
Gizmoke schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:53:
Ik heb me ook de X1 aangeschaft. Heb enorm lang liggen twijfelen.

Ik wil deze nu ook als GPS gebruiken,

Nu vraag ik me af, ik heb 2 jaar geleden de HP iPAQ rx5700 Travel Companion gekocht. Daar stond Tom Tom voorgeinstalleerd. Is er een mogelijkheid om deze versie op de X1 te zetten?

Indien dit niet gaat, welke Tom Tom versie schaf ik me dan het beste aan?
Als je TomTom nog hebt met de licentie kan je die gewoon op de X1 zetten; Ik heb alleen versie 7 geprobeerd, maar 6 werkt volgens mij ook. Dan kan je ook je kaarten nog gebruiken. Als je nieuwere kaarten wilt zal je waarschijnlijk ook een nieuwere versie van TomTom moeten hebben. Die vind je hier. Nou ben ik alleen wel benieuwd wat TomTom verstaat onder smartphones. Het plaatje dat erbij staat suggereert dat het om een device met touchscreen gaat (en dan werkt hij goed op de X1). Normaalgesproken is een smartphone
iets zonder touchscreen, maar daar bestaat volgens mij nog geen TomTom 7 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb net WM 6,5 geflasht, en het buienradar panel werkt niet meer goed. Ik krijg wel de landkaart te zien, maar geen buien/tijd meer..verder ook geen opties.. Meerdere mensen hier last van? Hoe is dit op te lossen? Chopinfreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:56:
Sinds kort ben ik overgestapt van Vodafone nar Hi.
Maar het probleem is dat mijn bereik heel slecht is geworden.
Smsjes verstuurd hij veel later, en soms wel 3 x achter elkaar.
Ik ben ermee naar de winkel gegaan, maar konden mij alleen adviseren om de Xperia te updaten met het Sony Ericsson programma.
Dit heb ik inmiddels al gedaan, maar het probleem blijft nog steeds.

Een bekend probleem bij iemand?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:00:
ik heb net WM 6,5 geflasht, en het buienradar panel werkt niet meer goed. Ik krijg wel de landkaart te zien, maar geen buien/tijd meer..verder ook geen opties.. Meerdere mensen hier last van? Hoe is dit op te lossen? Chopinfreak?
misschien zit er nog de oude panelmanager in, die kan niet overweg met flash / bewegende beelden. Zoek op xda naar de panelmanager van R3
Heb je de radio rom ook geupdate? Dat kan ook nog uitmaken. Hier kan je een hele lijst vinden

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 04-06-2009 18:31 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste