Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Beste Allen!

Mijn config zie je onderaan, nou heb ik een 2de 500gb schijf gehaald en die op de SAS controllers gezet(mobo)

Nou heb ik een RAID array gemaakt in de utility, maar wanneer ik bij windows Vista de driver moet zoeken vind hij em niet? Ik heb de originele cd van de moederbord erin gedaan, maar hij vind het niet?

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Mijn vraag is dus hoe kom ik aan die driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Naar de map gaan waar de driver staat, is afhankelijk van welk besturingssysteem je wilt installen, 32-64 bit.
Je zal wel een error krijgen als je de verkeerde versie kiest omdat hij dan al ziet of je 32 of 64 bit hebt.
Kan je terugvinden in de manual van het mobo of via de fabrikanten website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Sorry ik wil een 64 bit installeren. In de manual kan ik niets vinden over installeren van windows met RAID0 alleen hoe ik een RAID0 config kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Graviton12 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:36:
Naar de map gaan waar de driver staat, is afhankelijk van welk besturingssysteem je wilt installen, 32-64 bit.
Je zal wel een error krijgen als je de verkeerde versie kiest omdat hij dan al ziet of je 32 of 64 bit hebt.
Kan je terugvinden in de manual van het mobo of via de fabrikanten website.
neem bij voorkeur de meest recente driver van de website van de fabrikant van je moederbord (of nog liever, de maker van de chipset die toch vaak een recentere driver heeft), knal die op een USB stick en installeer vista zo.

ps. je bent je er wel van bewust dat in veel gevallen de winst in snelheid met een raid0 array niet evenredig is met de veiligheid die zo'n array niet bied?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
M2M schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:41:
[...]

neem bij voorkeur de meest recente driver van de website van de fabrikant van je moederbord (of nog liever, de maker van de chipset die toch vaak een recentere driver heeft), knal die op een USB stick en installeer vista zo.

ps. je bent je er wel van bewust dat in veel gevallen de winst in snelheid met een raid0 array niet evenredig is met de veiligheid die zo'n array niet bied?
Daar ben ik van bewust, ik heb de map gevonden!!!!

Moet ik nou i386 of amd64 kiezen? voor een 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Al het zoveelste topic over hoe een raid0 opstelling te maken deze maand. Genoeg over te vinden op GoT en Google lijkt me. 64 bit is trouwens x64 in dit geval amd64 dus. x86 hier dus 386 is 32bit.

Schijven in RAID plaatsen zonder Floppy en [Vista] Hoe vista (64 bit) te instaleren in raid?

@ hieronder, bij deze 2 topics ging het 'ook' om hoe Windows geinstalleerd moest worden met een raid opstelling, alsnog is het vrij makkelijk te vinden hoe je vista kun installeren als je een raid opstelling hebt. je hoeft enkel de drivers te laden. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Wat praat jij nou? Ik heb het over de windows installatie op een RAID0 niet hoe ik een RAID0 moet opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Nou heb ik die driver dus erin gedaan, Schijf gevonden, partitie aangemaakt krijg ik opeens deze melding "Windows could not determine if your computer has a valid system volume", en dan stoptie met installatie?!?!

Wat houd dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Array weggooien, opnieuw aanmaken, rebooten en nog eens Windows erin proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Heb ik net gedaan paktie nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Ik heb het probleem gevonden.

In mijn BIOS bleek dat de 1st boot sequence mijn USB stick was aangegeven en toen mijn RAID[naam]
Windows ziet dus mijn USB als 1st BOOT device lol, Ik heb het gewijzigd en hij is nu aan het installen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Lol, gelukkig maar zou ik zeggen :)
Pagina: 1