[Vista] Hoe vista (64 bit) te instaleren in raid?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen!

Ik heb pas twee raptors over kunnen nemen, en wil deze in raid0 zetten op mijn moederbord: asus m3n78 SE
http://www.asus.com/produ...=0&model=2559&modelmenu=1

Hoe krijg ik die schrijven in raid? Ik dacht via de cd van asus, maar daar staan enkel xp 32 bit drivers op. Nu wil ik echter vista 64 bit business instaleren op een raid 0 partie. Maar ik zou niet weten hoe...

Iedereen alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Check de manual van je moederbord eens, daar staat vast in hoe je een raid setup moet maken. Daarnaast is op google ook wel te vinden hoe je dit doet en hoe je Vista kan installeren. (Werkt gewoon normaal, enkel moet je drivers laden voor de raid controller voordat je kunt installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:31
Je zult eerst een raid array aan moeten maken en vervolgens hierop je OS installeren. Het kan dat je speciale drivers nodig hebt hiervoor tijdens de installatie, die je kunt laden van cd. (Zie BalusC in "OM FAQ")

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Ik had al in de handleiding gekeken, echter die is zeeeeeeeer onduidelijk. Ik ben nog een beetje "bios"-leek.Echter ik heb al gevonden waar ik ze in raid moet zetten:D

nu de rest nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Zodra je een RAID-0 opstelling hebt gemaakt, ziet de Windows set-up je twee schijven als één schijf.
Van sommige RAID controllers zal Vista de drivers al hebben installeren.

Als je geen schijven ziet in het scherm waar je de partities moet maken, dan zal je deze van je moederbord CD moeten halen. Het lijkt me stug dat hier enkel x86 drivers op staan, die daarbij niet door een x64 systeem worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:34:
EDIT: Ik had al in de handleiding gekeken, echter die is zeeeeeeeer onduidelijk. Ik ben nog een beetje "bios"-leek.Echter ik heb al gevonden waar ik ze in raid moet zetten:D

nu de rest nog...
De array kun je meestal aanmaken na de BIOS post. Je kunt dan in de raid configuratie komen door bijv F11 te drukken.

Hier kun je aangeven welke schijven je wilt toevoegen aan de array, welke blocksize je wilt gebruiken en natuurlijk welke raid mode. (raid 0 in dit geval, dus striping)

edit: 64bit drivers kun je altijd wel van het net afplukken, mochten ze niet op de drivers cd staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-03-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze al in raid staan:D weer wat geleerd...rest gaat wel lukken denk ik...Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de manual er eens bij zou ik zeggen en kijk hoe je een array kunt aanmaken. Het is niet de bedoeling dat we je handje vast gaan houden. Dit topic gaat dus ook dicht wegens gebrek aan inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.