OEM 64 bit vista wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Goedemorgen,

ik wil mijn windows opnieuw installeren, ik maak nu gebruik van Windows Ultimate Mediacenter SP3.
ik heb een OEM versie van Vista 64-bit, zodra ik de pc opstart en de cd erin stop, gebeurt er niks, windows word normaal opgestart, als ik de cd wil installeren krijg ik de melding: Setup kan niet op deze versie van het besturingssysteem worden uitgevoerd. Probeer Setup vanaf het installatiemedium te starten als u windows wilt installeren. ( wat dus niet lukt )

Ik heb wel gehoord dat een OEM versie op een ''schone'' pc geinstald moet worden, maar de sales-men vertelde dat dit geen probleem zou worden. Ik heb mijn CPU en RAM namelijk ge-upgrade naar een Q9650 en 8GB.
Voordat ik de upgrade had gedaan, heb ik een bios update gedaan en dat ging allemaal perfect.

ik heb het FAQ een beetje door gelezen maar maar er komt niet echt iets concreets uit..mijn vraag is dus eigenlijk hoe ik de OEM versie kan installeren?

iemand advies?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

'Windows Ultimate Mediacenter SP3' bestaat niet. Verder, als je vanaf de cd wilt opstarten, zul je deze vóór je harddisk moeten zetten in de bootvolgorde in je BIOS.

offtopic:
Maar dit is wel heel erg basic, hoor...

Rail Away!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:43
Heb je in de bios je Boot sequence aangepast? Als je windows wilt installeren moet je in de BIOS instellen dat de PC moet opstarten van de CDrom... Niet vanaf de HDD, want dan boot hij door naar het OS wat al geinstalleerd is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:55
Je kunt toch gewoon je bootscreen naar voren halen bij het opstarten om te selecteren vanaf welk medium je op wilt starten?
daar hoef je echt niets voor in je bios te veranderen hoor

gewoon nee.

• SoundLab
dit staat er in mijn BIOS:

1st boot device: IDE: HL DT DVD ( dat is denk ik mijn LG cd/dvd rom )
2nd : IDE: ASUS DRW ( mijn cd/dvd rom )
3rd: : Floppydrive
4rd: : Samung ( harddisk )
5d: : ATAPI CD-Rom ( ik weet echt niet wat dat is )

ook even iets anders..ik heb mijn Q fan op enabled gezet en Optimal, in eerste instantie blaaste hij ook optimaal maar dat maakte echt een vliegtuig geluid :( dus ik heb em nu op Performance mode gezet, goed idee?

bovenstaande is dus mijn Boot Device Priority..

• Mad Marty

Mad Marty

Zolang je je Windows DVD dan in je LG of Asus doet (allebeide dvd-spelers?) dan zou-ie gewoon moeten opstarten. Weet je zeker dat je DVD bootable is (lees: weet je zeker dat je een legale DVD hebt)?

Wat betreft die Q-fan, dit staat gewoon in de handleiding uitgelegd en je moet zelf een keuze maken op welke stand je 'm wilt hebben.

Rail Away!

• SoundLab
het is me gelukt om de cd op te starten, maar daar heb ik ook nog een aantal vragen over..
Thnx by the way !

moet ik over de overige vragen een nieuw topic starten? Mod.? ik krijg namelijk te zien dat ik op de C schijf al een windows versie heb geinstalt ( klopt ) en dat alle bestaande mappen en progs in een map Windows old. komt te staan. maar dat hoeft van mij helemaal niet :( alles moet gewoon lekker verwijderd worden! en een schone nieuwe vista 64 op komt te staan..

• Mad Marty

Mad Marty

Misschien kies je iets van 'upgrade' oid? Ik heb jaren terug ook wel eens zoiets gehad, maar kan me niet meer echt herinneren hoe en wat. Je kunt gewoon voor clean install kiezen waarschijnlijk, waarbij je harddisk geformatteerd wordt en windows geïnstalleerd wordt. Of je harddisk van tevoren al formatteren natuurlijk :)

Nieuw topic hoeft niet, maar probeer zelf eerst even wat dingen uit en post alleen als je er echt niet uit komt.

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit hoort niet in PMG, maar in WOS.
Neem de FAQs eens door die daar staan: Windows Clients - FAQ en Windows Clients - Vista FAQ en Windows Clients - Howto's and Guides.

Dit topic gaat in elk geval op slot wegens gebrek aan inzet. Mocht je nog tegen problemen aanlopen dan kun je altijd een nieuw topic openen in het juiste subform.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.