Ipower x1190

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• mats89
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey!

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaringen hebben met het Ipower x1190 systeem van packerbell.

Het systeem heeft de volgende specificaties:

Behuizing :
Chassis ipower chassis met nForce® 570 Moederbord

Processor :
Kloksnelheid 2,40 GHz
Processor Intel® Core™2 Quad Q6600
2nd level cache geheugen 8 MB
Front side bus FSB 1066 MHz Quad Pumped

Geheugen :
Geheugen 3 GB DDR2

Harde schijf :
Capaciteit 1 TB SERIAL ATA (2 x 500 GB)
Snelheid 7200 RPM

Kaartlezer / diskettestation :
Flash memory cardreader 8 in 1
CD-RW / DVD-RW
DVD-rom 16x DVD
DVD-RW DVD+-RW double layer

Video :
Video NVIDIA® GeForce® GE 8800 GT PCI-Express kaart DirectX10 met TV-out (S-Video) + DVI

Communicatie :
Netwerk/breedband internet GigaBit LAN (10/100/1000 Mb netwerk aansluiting)

Aansluitingen :
USB aansluitingen 6x USB 2.0
Digitale camera aansluiting IEEE 1394
Geluid High Definition 7.1

Deze zag ik te koop staan voor 899 euro. Heb je voor dit bedrag waar voor je geld of is het niks?

Groeten,
Mats

Verwijderd

Je zou deze specs in de pricewatch kunnen nagaan, en zo berekenen of het echt de marktwaarde is.
Wat wij vinden dat goed is, vind jij misschien weer niet, of andersom. Misschien dat iemand anders je beter kan vertellen of het z'n geld waard is, maar ik zou m niet kopen.
Edit: ff snel gekeken naar videokaart, processor en moederbord. Dat was ongeveer 360. HDD en geheugen zal samen iets van 180 zijn, dvd fikker 20... is dan niet alles berekend maar dan zit je waarschijnlijk wel onder de 899.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 15:06 ]

• mats89
Mischien is het ook handig om toe te lichten wat ik er mee wil ;). Het is de bedoeling dat ik WOW gewoon op full kan spelen zonder problemen en dat ik de huidige games op een redelijk niveau kan spelen. Zou hij hieraan voldoen?

Verwijderd

Heb wel een 8800GT videokaart liggen, (net een nieuwe pc aan t bouwen) maar ik heb er nog geen ervaringen mee en of die goed is voor de huidige games :+ Ik verwacht wel dat je Wow kunt spelen, da's een wat ouder spel. Geheugen en schijfruimte zijn ok. Processor lijkt me ook ok. Je zou eens moeten kijken of je de kast zelf ergens kan bestellen (ipv een packard bell te nemen, krijg je allemaal troep op meegeïnstalleerd wat je niet leuk gaat vinden), en evt. door de (web)winkel laat assembleren als je dat niet zelf wilt doen.
Edit: wat voor schijven zijn t eigenlijk? Als t maxtor is, dan zou ik die niet kiezen. Ikzelf heb er in m'n leven genoeg van versleten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 15:13 ]

• mats89
Ik heb geen flauw idee welk merk de schijven zijn. Kan ik ook nergens terug vinden.

Verwijderd

Lol! Ik vind een prijsopgave via google van 1199€ Inc. BTW! (op packard bell website zelf :S )
Nou, ik raak er steeds meer van overtuigd dat je deze niet moet kopen. Wat ik zou doen als ik jou was, is bepalen wat m'n budget is, en daarvan koop je een zelf samengestelde pc. Maar zo'n packard bell, hp of dell zou ik als gamer nooit kopen. Edit: ik zeg t niet helemaal lekker. De pc op zich is ok, maar je kunt deze zelf voor minder samenstellen.
Edit 2:
Over het algemeen zijn merkcomputers als die van Packard Bell vooral bedoeld voor mensen met minder hoge eisen die ook niets zelf willen uitzoeken. Daar betaal je dan een meerprijs voor.
Mooi verwoord... da's wat positiever verwoord dan ik doe ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 15:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mats89 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:04:
Mischien is het ook handig om toe te lichten wat ik er mee wil ;). Het is de bedoeling dat ik WOW gewoon op full kan spelen zonder problemen en dat ik de huidige games op een redelijk niveau kan spelen. Zou hij hieraan voldoen?
Dat kun je zelf opzoeken door te gaan kijken bij benchmarks hoe de videokaart presteert. Al je vragen zijn met een beetje eigen inzet (en het doorlezen van de specifieke topics hier) makkelijk te beantwoorden :) .

Ga eens kijken in [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem januari 2009. Over het algemeen zijn merkcomputers als die van Packard Bell vooral bedoeld voor mensen met minder hoge eisen die ook niets zelf willen uitzoeken. Daar betaal je dan een meerprijs voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:21:
Lol! Ik vind een prijsopgave via google van 1199€ Inc. BTW! (op packard bell website zelf :S )
Nou, ik raak er steeds meer van overtuigd dat je deze niet moet kopen. Wat ik zou doen als ik jou was, is bepalen wat m'n budget is, en daarvan koop je een zelf samengestelde pc. Maar zo'n packard bell, hp of dell zou ik als gamer nooit kopen. Edit: ik zeg t niet helemaal lekker. De pc op zich is ok, maar je kunt deze zelf voor minder samenstellen.
Edit 2:

[...]

Mooi verwoord... da's wat positiever verwoord dan ik doe ;)
Daar vergis je je vaak toch erg lelijk in!

Dell bijvoorbeeld met hun XPS serie heeft een erg goede prijs kwaliteit verhouding en ik was vorig jaar (januari 2008) rond de 1000 euro kwijt voor ongeveer bovenstaand systeem, behalve dat er bij mij 8GB geheugen inzat, WLAN, een G15 tobo, MX518 als muis en een 2.1 speakersetje.

Daarnaast moet je bij zelfbouw ook nog rekening houden met het OS wat je wilt gaan draaien. Vergis je er niet in dat een Windows Vista of XP licentie toch een slordige 100 tot 150 euro op moet gaan brengen. Kijk als je niet al te veel van computers afweet dan kun je het beste een systeem laten samenstellen door een winkel of te gaan kijken bij sites zoals Dell of HP. Packard Bell (onderdeel van Acer) vind ik dan wel weer een minder merk, ook qua garantie. Wat bij bijvoorbeeld de Dell XPS serie wel erg goed geregeld is. Daarbij krijg je namelijk next business day on-site garantie voor één jaar erbij.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten. Morgen komt als het goed is de nieuwe BBG uit. Ik weet zeker dat er veel, maar dan ook veel, betere systemen voor het geld te vinden zijn.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.