1TB nieuw - 0,1% bad blocks =

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Wegens schijfruimteproblemen kocht ik een PriceWatch-goedkopere-dan-de-buurtsuper Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1TB SATA-300 (32MB) schijf. Bij aankomst zat er condens op de schijf. Maar aangezien het datzelfde magazijn is die de postbode gebruikt denk ik niet dat ik de enige ben waarbij dat gebeurt.

Ik liet de schijf een dag acclimatiseren voordat ik 'm inbouwde en de broodnodige 400GB erop zette. Na 1e reboot heleboel File Record Segment xxxx is unreadable meldingen (XP64). HD Parm surface scan gaf twee bad blocks. En bij het weer terugzetten van de 400 gig konden 17 directories niet gekopieerd worden.

Nu vraag ik me af, is dit te fixen met een Hutil (Samsung tool) scan en is er dan niets aan de hand omdat dit een nieuwe HD is, of is dit het begin van het einde (zoals je altijd hoort bij oudere schijven) en zal ik deze RMA sturen?

Heb al wel RMA aangevraagt maar krijg pas volgende week antwoord en dan heb ik mijn nieuwe schijf prolly pas over twee weken.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/HDFail.png

Ik was even benieuwd wat jullie hiervan vonden. Geen idee hoe groot een sector is en of Hutil dan al mijn reallocatable sectors heeft opgebruikt. Toegegeven weet ik niet zo gek veel van de interne workings van een HD. Zovan zijn het er 2 of zijn het er 100. Gaat dit probleem (omdat het een nieuwe schijf is) wel of niet groeien? De rest van de schijf werkt prima. Tot nu toe :P

Maar als ik voor de grap Hutil er wat uren mee laat spenderen kan het best zo zijn dat de rode plekjes weg zijn maar dat ik geen enkele backup sector meer over heb. Bij 2 sectoren verplaatsen vind ik het prima, bij 40 niet. Maar als alles 'gefixt' is mag ik 'm vast niet meer RMA sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 28-02-2009 12:21 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit topic al gevonden: [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er! ?

Je bent absoluut de enige niet met bad sectors op een (vrijwel) nieuwe samsung drive. Ik zou helemaal niet aan de gang gaan met zogenaamde reparatie tools omdat de problemen vaak na een tijdje minstens net zo hard weer terugkomen. Een nieuwe schijft hoort gewoon 100% goed te zijn.

De enige goede oplossing is een RMA aanvragen lijkt mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
Kijk eens even met SpeedFAN naar de SMART status, daar kun je zien hoeveel blocks er zijn gealloceerd.. :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De schijf is ok, of is niet ok.. Dit, is niet ok :)

Gewoon RMA doen inderdaad.. Wel vervelend dat je dan 2 weken moet wachten, maarja, daar is waarschijnlijk niet veel aan te doen.

Er zijn misschien wel workarounds met de wet koop of afstand, bedenktijd, etc.. Je zou de schijf terug kunnen sturen en je geld teurg kunnen eisen (en ergens anders snel een andere kopen), maar dan ben je alsnog verzendkosten kwijt, en misschien een repackaging fee (de huidige verkoper moet opnieuw zakje eromheen doen, etc). RMA is netter vind ik, maar da's mijn mening.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Als je bad sectors ziet kan er niet meer gereallocate worden. Ze kunnen hooguit gemarkeerd worden bij een volledige format of met een tool zoals HDTune.

Gewoon terugsturen dus.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er! zijn hier inderdaad heel wat ervaringen over te vinden. Verder behoort een nieuwe disk geen badblocks te hebben, dus ik zou gewoon RMAen.

Verdere tips en discussies kunnen verder in [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.