Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De FTPverbinding werkt trouwens opzich erg goed, maar ik vind bestandsoverdracht wel traag... 2gb aan mp3 bestanden duurt al snel een 20 minuten... dat had wel ff beter gemogen!

Nog een vraagje daarover trouwens: welke muziek-extensies naast MP3 worden allemaal ondersteund?

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-11-2009 14:15 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:05:
[...]

Had je daarvoor dan geen kabelaansluiting en/of geen basis abonnement op de kabel?
Nee had toen nog IPTV, maar had wel analoog signaal van ziggo, maar heb gewoon even gewacht tot mijn smardcard binnen zou zijn, en het abonnement inging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:05:
[...]

Had je daarvoor dan geen kabelaansluiting en/of geen basis abonnement op de kabel?
te enthousiast geklikt

[ Voor 7% gewijzigd door FrankGNL op 01-11-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
McGreenNL schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:17:
Nee had toen nog IPTV, maar had wel analoog signaal van ziggo, maar heb gewoon even gewacht tot mijn smardcard binnen zou zijn, en het abonnement inging
Als je analoge TV van Ziggo hebt dan heb je ook het digitale TV signaal van Ziggo. Zodra je dus je smartcard hebt kan je kijken en hoef je niet te wachten totdat er een abonnement in gaat. Wel moet je binnen een week of twee je smartcard registreren via de antwoord kaart, per telefoon of de website, anders valt het beeld uit zodra de preview periode verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zou je ook AVCHD bestanden kunnen afspelen op deze speler trouwens?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

HetWonder schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:57:
Zou je ook AVCHD bestanden kunnen afspelen op deze speler trouwens?
nee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

@McGreenNL

Met sterkte 8% is in principe niets mis, maar kwaliteit hoort 100% te zijn. Als de kwaliteit 0% is dan zijn of je netwerkinstellingen niet correct of je kabelaansluitingen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:08:
[...]

Als je analoge TV van Ziggo hebt dan heb je ook het digitale TV signaal van Ziggo. Zodra je dus je smartcard hebt kan je kijken en hoef je niet te wachten totdat er een abonnement in gaat. Wel moet je binnen een week of twee je smartcard registreren via de antwoord kaart, per telefoon of de website, anders valt het beeld uit zodra de preview periode verlopen is.
Ik heb gisteren een smartcard gekocht en geregisteerd, maar nog steeds geen ontvangst,

Denk gewoon dat de 5050 kapot is, maandag humax maar even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:47:
@McGreenNL

Met sterkte 8% is in principe niets mis, maar kwaliteit hoort 100% te zijn. Als de kwaliteit 0% is dan zijn of je netwerkinstellingen niet correct of je kabelaansluitingen.
De netwerkinstellingen heb ik echt 1000 keer nagekeken, ik zit in het oude casema gebied
en daar zijn de instellingen 372.000 met 5555 en met 6875

En de aansluiting kan het ook niet zijn, want heb wel gewoon analoge ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bluray ts files dan? Ik kan uberhaubt nergens vinden welke video/muziek extensies deze humax allemaal pakt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

HetWonder schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:00:
[...]

Bluray ts files dan? Ik kan uberhaubt nergens vinden welke video/muziek extensies deze humax allemaal pakt...
Nee! Het is een digitale kabelontvanger, geen mediatank/player voor je eigen filmpjes.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:00:
BR TS gaat sowieso niet omdat het meestal 1080P is en de Humax maar 1080i.
Je kan geen media speler van de Humax maken, als dat je doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

McGreenNL schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:56:
[...]

De netwerkinstellingen heb ik echt 1000 keer nagekeken, ik zit in het oude casema gebied
en daar zijn de instellingen 372.000 met 5555 en met 6875

En de aansluiting kan het ook niet zijn, want heb wel gewoon analoge ontvangst
Gaat de coaxkabel bij analoge ontvangst rechtstreeks van het punt dat de kabel je huis binnenkomt naar je tv? Zo nee probeer dan die kabel rechtstreeks op de Humax aan te sluiten (zonder doorlussen); Zo ja dan zou je met diezelfde kabel ontvangst moeten hebben bij de Humax (en kan het eventueel aan een defecte Humax liggen).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:13:
[...]

BR TS gaat sowieso niet omdat het meestal 1080P is en de Humax maar 1080i.
Je kan geen media speler van de Humax maken, als dat je doel is.
Toch moet ik zeggen dat de muziekfunctie behoorlijk fijn werkt. MP3tjes erop gooien via FTP of via USB stick (beide net zo makkelijk) en binnen no time heb je een leuke database muziek bij elkaar... maar idd film zal sowieso minder goed werken want als 2,5gb mp3 overzetten al 20 minuten kost wil ik niet weten wat een 1080p gaat doen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
wat ik me eigenlijk afvraag heeft het apparaat nu een 10/100 of een gbit controller aanboord? Ik heb even vluchtig gegoogled maar kan het nergens vinden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Een tijd terug heb ik hier wat vragen over Humax gesteld. Inmiddels ben ik een aantal weken de trotste bezitter van het leuke speeltje.

Wat ik ervan vind:

Ik maakte me zorgen over de beeldkwaliteit tov mijn oude samsung H360RS. De beeldkwaliteit is inderdaad merkbaar minder, maar is niet zo dramatisch dat het alle extra features niet waard is. Het valt dus allemaal wel mee... Gelukkig is er ook een instelling om de originele media door te sturen. (dus HD signaal standaard HD doorsturen, SD als SF) Daardoor kun je de upscaling van de Humax overslaan en bijvoorbeeld door de tv af laten handelen, mocht daar een betere upscaler inzitten. Fijne optie als je een tv hebt met een goede upscaler.

Ab reageert erg snel (gebruik nu samen met harmony one), veel prettiger dan de samsung

Verder inmiddels ook al de bugs opgemerkt die hier voorbij zijn gekomen, maar echt storend is het niet. Opstarttijd is ongeveer 30 tot 40 seconden, maar daar kan ik overheen komen.

Tot nu toe pas 1 maal gehad dan de HDMI verbinding niet tot stand kwam. Maar na even aan en uitzetten was dat opgelost.

Verder valt bij de HD zenders het geluid af en toe weg voor een halve seconde. Gebeurt niet vaak, maar toch...

De FTP snelheden vallen me overigens enorm mee. Veel verhalen gelezen over trage snelheid, maar ik haal bij de meeste bestanden toch een consistente snelheid tussen de 5,5 tot 7,3 MB/s. HD programma's overhalen duurt lang, maar goed, het zijn HD bestanden. Wel is vervelend dat de Humax aan moet staan voor FTP transfers. Op standby zou het prettig zijn als de FTP server actief bleef (en wanneer nodig de Humax opstart en weer uitzet).

FYI: ik gebruik voor de FTP verbinding een linksys WRT54GL (zonder custom firmware) en FileZilla als FTP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
Sinds 2 weken ook in bezit van een 5050c tuner.
Gisterenavond aangesloten op een UE40B6000 HD-tv. De combinatie zou dus perfect moeten zijn.

Echter, op een of andere manier reboot het apparaat spontaan op willekeurige momenten.
Heel vervelend, en mogelijk doe ik iets verkeerd.

Wat ik allemaal heb getest:
- Met/zonder LAN-kabel; Geen resultaat.
- 2 verschillende HDMI-kabels; Geen resultaat.
- Reset volgens deze wijze; Geen resultaat.

Opvallend punt is dat bijvoorbeeld TMF in kleinbeeld wordt weergegeven (dus volledig zwarte balk boven, onder en zijkanten). En na enkele minuten wordt er gereboot.

Wanneer er wordt gereboot:
- Scherm blijft hangen, geluid speelt door.
- Apparaat restart.
- Beeldscherm in apparaat; "dl" verschijnt.
3. De I- verschijnt gevolgd door I+ en daarna I*
4. De tekst "Boot" verschijnt.

Hierna start óf de normale zender, óf wordt de wizard uitgevoerd.

Ik heb dus voldoende gezocht.
Laatste mogelijkheid zou kunnen zijn dat mijn Ziggo smartcard nog niet is geactiveerd, echter kan ik dit niet doen ivm. de zondag-avond / geen Ziggoklantnummer (Digitale televisie Startpakket meegekregen).

Anyone an option?

[Edit:]
Het lijkt erop dat de tuner herstart op het moment dat de normale uitzending overschakelt naar bijvoorbeeld reclame. Ik begin te vermoeden dat het ligt aan de beeldinstellingen. Gek idee?

[ Voor 7% gewijzigd door dnhelle op 08-11-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
@ dnhelle:
Het lijkt erop dat er iets niet goed is met je toestel. Een nieuwe smartcard kan je een paar weken proberen, voordat Ziggo de boel blokkeert (alles, behalve Ned 1). Daar kan het niet aan liggen iig.
Zelf (gelukkig) geen reboots gehad, dus verder geen idee wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik kan het niet terugvinden, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat als je de harde schijf opnieuw wil indelen / formatteren, je ook je persoonlijke zenderindeling kwijt bent. Kan iemand dit bevestigen? En klopt het dat je minimaal 1GB beschikbaar moet hebben voor foto/muziek?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik neig ook steeds meer naar een 5050 ter vervanging van mijn 5000. Echter heb ik 1 probleem. De 5000 past precies onder mijn tv en past er qua kleur ook perfect bij.

Nu vind ik de 5050 maar een lelijk ding en ook lomp groot. Mijn vraag is; kan ik deze in een gesloten kast plaatsen (met aan de achterkant een gat van 8cm diameter voor de kabels), zonder dat de 5050 oververhit raakt?
Kan hier nergens iets over terugvinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 09:00
Phusebox schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:38:
Mijn vraag is; kan ik deze in een gesloten kast plaatsen (met aan de achterkant een gat van 8cm diameter voor de kabels), zonder dat de 5050 oververhit raakt?
Ik heb hier weinig problemen mee. Bij mij staat de Humax in een gesloten tv kast met daarbij ook de Dvd speler en de Surround versterker. Een half jaar in gebruik en geen problemen gehad.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
i-dj schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:39:
[...]

Ik heb hier weinig problemen mee. Bij mij staat de Humax in een gesloten tv kast met daarbij ook de Dvd speler en de Surround versterker. Een half jaar in gebruik en geen problemen gehad.
En die kast is dus ook gesloten tijdens gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Phusebox schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:38:
Ik neig ook steeds meer naar een 5050 ter vervanging van mijn 5000. Echter heb ik 1 probleem. De 5000 past precies onder mijn tv en past er qua kleur ook perfect bij.

Nu vind ik de 5050 maar een lelijk ding en ook lomp groot. Mijn vraag is; kan ik deze in een gesloten kast plaatsen (met aan de achterkant een gat van 8cm diameter voor de kabels), zonder dat de 5050 oververhit raakt?
De 5050c is verrassend stil en wordt niet warm, in vergelijking met andere settop boxes. Hij verbruikt ook erg weinig, in vergelijking met andere settop boxes. Ik verwacht niet dat hij oververhit in een dichte kast, alleen is het zo moeilijk van zender wisselen als je de deur dicht doet terwijl hij aan staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 09:00
Phusebox schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:48:
[...]

En die kast is dus ook gesloten tijdens gebruik?
CHECK...kleine kinderen met kleine vingertjes die grote schade kunnen aanrichten... ;)

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iNSaNe-oNe schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:36:
[...]

De 5050c is verrassend stil en wordt niet warm, in vergelijking met andere settop boxes. Hij verbruikt ook erg weinig, in vergelijking met andere settop boxes. Ik verwacht niet dat hij oververhit in een dichte kast, alleen is het zo moeilijk van zender wisselen als je de deur dicht doet terwijl hij aan staat. ;)
Daar heb je zo'n IR oogje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Daar gaan wij bijvoorbeeld de apparatuur gebruiken i.c.m. een Logitech Harmony 900 (zit een IR blaster) bij...
Nu is onze kast nog open, maar de ontvangst van het IR oogje in de 5050c is niet 'optimaal'. Al bij een klein obstakel is hij lastig te bedienen en moeten we de AB beter richten.
Dus de Logitech moet ook in dat verband uitkomst gaan bieden.

Verder vind ik het een TOP apparaat. Wij downloaden regelmatig de uitzendingen op de NAS zodat we deze ook in de slaapkamer kunnen zien. Errrrrg handig. :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Krijg steeds vaker de melding als ik iets heb geprogrammeerd, dat het programma versleuteld is en niet meer kan worden afgespeeld, wat is dat wordt er stront ziek van, want net als je iets wil zien als je niet thuis bent ga je iets programmeren en als je thuis komt zegt ie programma is versleuteld afspelen is niet mogelijk, wil je het wissen.
Nou dan heb je er niks meer aan toch, daarvoor heb je hem net gekocht om ook wat op te nemen toch.
Meer mensen hier last van???

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MiskentTalent schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:11:
Krijg steeds vaker de melding als ik iets heb geprogrammeerd, dat het programma versleuteld is en niet meer kan worden afgespeeld, wat is dat wordt er stront ziek van, want net als je iets wil zien als je niet thuis bent ga je iets programmeren en als je thuis komt zegt ie programma is versleuteld afspelen is niet mogelijk, wil je het wissen.
Nou dan heb je er niks meer aan toch, daarvoor heb je hem net gekocht om ook wat op te nemen toch.
Meer mensen hier last van???
Bekend probleem, waar de laatste tijd weinig klachten over zijn eigenlijk.

De oplossing afgelopen zomer was iig om eerst 5 minuten Ned 1 kijken te programmeren voordat je gaat opnemen. Het probleem was het registreren van de smartkaart, dat duurt te lang waardoor de 5050 het opgeeft en niet goed opneemt. Ned 1 kun je altijd kijken, zelfs zonder simkaart.

Zoek maar even terug in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

hjs schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:18:
[...]

Bekend probleem, waar de laatste tijd weinig klachten over zijn eigenlijk.

De oplossing afgelopen zomer was iig om eerst 5 minuten Ned 1 kijken te programmeren voordat je gaat opnemen. Het probleem was het registreren van de smartkaart, dat duurt te lang waardoor de 5050 het opgeeft en niet goed opneemt. Ned 1 kun je altijd kijken, zelfs zonder simkaart.

Zoek maar even terug in dit topic ;)
Hmm hij omschrijft volgens een ander probleem. De oplossing die jij geeft is op het probleem dat de opname mislukt (met zo'n gebroken film icoontje), niet dat deze versleutelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

DyStiC schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:50:
[...]
Hmm hij omschrijft volgens een ander probleem. De oplossing die jij geeft is op het probleem dat de opname mislukt (met zo'n gebroken film icoontje), niet dat deze versleutelt is.
Volgens mij hadden beide zaken met elkaar te maken hoor. Anyhow, ik laat m'n 5050c nu elke morgen om 6:00 even naar Ned1 kijken en sindsdien heb ik genoemde problemem niet meer. Dus een goede workaround :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
prometheus345479 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:57:
Gelukkig is er ook een instelling om de originele media door te sturen. (dus HD signaal standaard HD doorsturen, SD als SF) Daardoor kun je de upscaling van de Humax overslaan en bijvoorbeeld door de tv af laten handelen, mocht daar een betere upscaler inzitten. Fijne optie als je een tv hebt met een goede upscaler.
Kun je misschien zeggen waar je die instelling kunt vinden.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

munck100 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:33:
[...]

Kun je misschien zeggen waar je die instelling kunt vinden.
In de handleiding (klik!), pagina NL23, paragraaf 4.3 "Resolutie".

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

prometheus345479 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:57:

Ik maakte me zorgen over de beeldkwaliteit tov mijn oude samsung H360RS. De beeldkwaliteit is inderdaad merkbaar minder, maar is niet zo dramatisch dat het alle extra features niet waard is.
Wat grappig. Ik kom ook van een 360RS af, in combinatie met een Samsung LE40xxx TV. Ik merk 0,0 van een andere/slechtere beeldkwaliteit, terwijl ik toch echt een muggenzifter ben wat dat betreft. Misschien heeft het dus ook met de TV die erachter zit te maken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Toff schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:22:
@ dnhelle:
Het lijkt erop dat er iets niet goed is met je toestel. Een nieuwe smartcard kan je een paar weken proberen, voordat Ziggo de boel blokkeert (alles, behalve Ned 1). Daar kan het niet aan liggen iig.
Zelf (gelukkig) geen reboots gehad, dus verder geen idee wat het zou kunnen zijn.
Het was dus een DOA,
Na omruil nu een werkende versie. Nu met 49% signaal-sterkte met 100% kwaliteit. Mijns inziens voor appartementencomplex goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:42:
[...]

In de handleiding (klik!), pagina NL23, paragraaf 4.3 "Resolutie".
En dan zet je hem dus op origineel, iets wat niet kan in het menu?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

_Brake_ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:24:
[...]

En dan zet je hem dus op origineel, iets wat niet kan in het menu?
Nee kan alleen via die knop op de remote.

Wel jammer dat de EPG e.d. er dan ook gelijk een stuk minder smooth uitzien.
Ik vind de scaler in de Humax overigens wel prima, en heb hem dan ook gewoon op 1080i ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Arfman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:24:
[...]

Wat grappig. Ik kom ook van een 360RS af, in combinatie met een Samsung LE40xxx TV. Ik merk 0,0 van een andere/slechtere beeldkwaliteit, terwijl ik toch echt een muggenzifter ben wat dat betreft. Misschien heeft het dus ook met de TV die erachter zit te maken.
Toevallig heb ik ook een LE40A650 van Samsung (de 6 serie dus), en ik vind het verschil wel duidelijk. Vooral bij de zenders met lagere bitrate (MTV, comedy central). Daar is het allemaal wat waziger, zeker bij grote camera bewegingen (pannen).

Maar goed, ik vind het niet superstorend, zeker niet als je het afweegt tegen alle andere features die de humax heeft tov de samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Is de firmware van de 5050c ook upgradable ergens?

[ Voor 80% gewijzigd door FSXnoob op 13-11-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Nog niet, ze zijn er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:24:
[...]

Het is sowieso de TV, ik heb em zelf op een 26" T260 en de HD zenders zijn vlijmscherp hierop en ook de reguliere zenders op sommige na dan, maar dit ligt echt aan de kwaliteit ervan.
Ziggo is zelf ook niet altijd even slim, als je kijkt dat Fox Life bijvoorbeeld in Belgie gewoon HD is en hier SD.
En zenders doen zelf ook wel eens domme dingen, zo kan je duidelijk zien dat Discovery soms gruwlijk lelijk is met aflevering van Ultimate Survival in 4:3 met blaken terwijl die op de HD versie gewoon 16:9 is, zelfde is ook met Deadliest Catch.
Dus er zijn nog wel wat meer factoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Weet iemand of er snel een opvolger komt van deze 5050c? hij gaat tenslotte al een poosje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Kleineheino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:01:
Weet iemand of er snel een opvolger komt van deze 5050c? hij gaat tenslotte al een poosje mee.
Een poosje? volgens mij is hij nog geen jaar uit.
Maar er zal ongetwijfeld gewerkt worden aan een opvolger. Zou eerst lekker zijn als ze voor deze eens een eerste firmware update uitbrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

DyStiC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:19:
[...]Zou eerst lekker zijn als ze voor deze eens een eerste firmware update uitbrachten.
Er was al een firmware update beschikbaar maar die is afgekeurd door Ziggo omdat die nieuwe problemen introduceerde.
Dus nog een even geduld. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_Brake_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:26:
Ik kan het niet terugvinden, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat als je de harde schijf opnieuw wil indelen / formatteren, je ook je persoonlijke zenderindeling kwijt bent. Kan iemand dit bevestigen? En klopt het dat je minimaal 1GB beschikbaar moet hebben voor foto/muziek?
Iemand die me hier nog mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:01:
[...]

Het was dus een DOA,
Na omruil nu een werkende versie. Nu met 49% signaal-sterkte met 100% kwaliteit. Mijns inziens voor appartementencomplex goed genoeg.
Na een ruime week werkt dat apparaatje perfect!
Enige wat mij opvalt, is dat icm. Ziggo digitale tv, het volume sterk wisselt tijdens een uitzending. Ongeacht reclame, ongeacht de zender (zoals gezien in de search in dit topic). Het ligt niet aan een dolby-digital uitzending.

Iemand ervaring om dit volume te masteren en gelijk uit de tv te laten komen? De tuner zit alleen via HDMI gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:05:
Iemand ervaring om dit volume te masteren en gelijk uit de tv te laten komen? De tuner zit alleen via HDMI gekoppeld.
Toslink of coax digitaal, ik heb weinig last van dit fenomeen via toslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Hoi,

ik ben nu al een tijdje aan het klooien om de ts bestanden van de humax naar mpg om te zetten, zodat ik ze op dvd kan zetten...

Het lukt alleen nog niet echt. Op internet wat rondgesnuffeld, en de volgende programma's geprobeerd:

HDTVto MPG2
krijg altijd een error: Channel not found. Kennelijk een meer voorkomend probleem, na wat zoeken op internet.

VideoReDo:
ook altijd Channel not found.

Project X:
Nogal slechte java applicatie. maar pikt wel iets aan info op uit het ts bestand. Helaas werkt het ook niet om om te zetten...

Super:
deze kan iig wel encoden. Het liefst zou ik de directe streams kopieren naar een mpg container, maar dat werkt dus niet. De streams direct naar een avi container werkt wel, maar dan veranderd de video naar 4:3, werkt de deinterlacing niet goed meer, en loopt de audio niet snchroon...

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

VideoRedo. Werkt hier prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Microkid schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:15:
[...]

VideoRedo. Werkt hier prima :)
Mag ik vragen welke versie je gebruikt? De tv suite, of alleen video redo zelf. En welk versienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
prometheus345479 schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:03:
Hoi,

ik ben nu al een tijdje aan het klooien om de ts bestanden van de humax naar mpg om te zetten, zodat ik ze op dvd kan zetten..

Hoe doen jullie dit?
paar weken terug ook op zoek geweest om wat ts files te verkleinen voor xbmc.
Met veel tools audio sync problemen gehad.

Uiteindelijk gelukt met Alive video converter. Heeft tevens als voordeel dat je batchgewijs kan converten.

Daarna nog wat aan begin en eind weggeknipt met tmpegenc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoi,

ik ben nu al een tijdje aan het klooien om de ts bestanden van de humax naar mpg om te zetten, zodat ik ze op dvd kan zetten...

Het lukt alleen nog niet echt. Op internet wat rondgesnuffeld, en de volgende programma's geprobeerd:

[...]

VideoReDo:
ook altijd Channel not found.
Je vertelt er niet bij of je HD-streams of SD probeert om te zetten en wat er nu precies fout gaat (op welk punt). SD-streams naar MPEG omzetten gaat normaal gesproken probleemloos met de actuele versie (juli 2008) van VideoReDo TV Suite.
Ik heb alleen geen ervaring met het op DVD branden daarvan aangezien ik de MPEG's gewoon op harddisk bewaar.

Voor HD-streams ben ik zelf ook nog zoekende naar een goed programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Hoi,

Er is ook iemand die er een tool voor heeft ontwikkeld: 5050c.exe,
hier staat het een en ander beschreven:

http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=17429&page=38

en de tool:
http://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html

[ Voor 6% gewijzigd door dribibu op 23-11-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
downtime schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:05:
[...]

Je vertelt er niet bij of je HD-streams of SD probeert om te zetten en wat er nu precies fout gaat (op welk punt).
Het lukt niet voor zowel HD als SD. Voor HD geeft VideoReDo de channel not found melding(en ook audio stream not mpeg).
SD openen in VRD doet niets, het programma blijft hangen...

HD omzetten vind ik eerlijk gezegd het belangrijkste, dan kan ik de films van Film1 HD op dvd bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier en heb een vraag,
ik ben sinds kort in het bezit van een 5050C via HMDI kabel naar Samsung UE46B6000 tv.
de audio line uitgang van de HUMAX 5050c aangesloten op een normale stereo versterker.
het probleem is nu dat er een delay in zit. de HMDI loopt achter op de line uitgang naar m,n versterker.
Ik kan wel de delay instellen op de HUMAX, maar daar mee vertraag ik het geluid en beeld dat via de HMDI loopt.
heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik ben sinds een maand of twee in het bezit van de 5050c, tot volle tevredenheid. Nu heb ik echter al verschillende keren geprobeerd de afstandsbediening te programmeren voor mijn tv en dvd speler. Heb alle codes in de handleiding al verschillende keren geprobeerd, maar zonder succes. Slechts de dvd speler wilde met een code aan en uit, maar meer ook niet. Het betreft de volgende apparaten:

TV: Panasonic plasma TH-42PV70
DVD: Panasonic DVD-S53

Is er iemand hier aanwezig die (een van) deze apparaten heeft en een werkende code heeft gevonden? Neem aan van wel gezien de populariteit van de Panasonic plasma's onder de tweakers... Zou het zeer op prijs stellen als iemand die met mij zou willen delen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:23:
Ik ben nieuw hier en heb een vraag,
ik ben sinds kort in het bezit van een 5050C via HMDI kabel naar Samsung UE46B6000 tv.
de audio line uitgang van de HUMAX 5050c aangesloten op een normale stereo versterker.
het probleem is nu dat er een delay in zit. de HMDI loopt achter op de line uitgang naar m,n versterker.
Ik kan wel de delay instellen op de HUMAX, maar daar mee vertraag ik het geluid en beeld dat via de HMDI loopt.
heeft iemand een idee?
Dat moet je versterker dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@dribibu: Die tool werkt toch precies andersom? Die maakt (zo goed en kwaad) van andere bestanden "Humax" bestanden, incl. de metabestanden, AFAIK. Dat is iets anders als TS-bestanden omzetten naar MPG's, of doet ie dat ook?

@Tjeerd66: Bij mij gaat het geluid via de TV naar de versterker. Niet optisch of digitaal ofzo, maar voor geluid-bij-beeld vind ik het goed genoeg.

[ Voor 43% gewijzigd door Toff op 24-11-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

prometheus345479 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:13:
Voor HD geeft VideoReDo de channel not found melding(en ook audio stream not mpeg).
Da's logisch. VideoReDo (VRD) is een pure MPEG-2 editor. De meeste HD streams zijn, als ik me goed herinner, een variant op MPEG-4 (AVC) die VRD niet kan lezen. Ik las ooit op het VRD forum dat ze wel overwegen om support daarvoor in een toekomstige versie op te nemen maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.
SD openen in VRD doet niets, het programma blijft hangen...
Dan is er technisch iets mis. SD-bestanden worden bij mij altijd zonder problemen geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@powder toastman. ik gebruik code 1650 voor mijn 42V10. Basic zaken werken dan.

@de rest. Windows movie maker (vista) kan een SD TS file inlezen en converteren. Geen aparte tools nodig.
HD file niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:45:
@de rest. Windows movie maker (vista) kan een SD TS file inlezen en converteren. Geen aparte tools nodig.
HD file niet helaas.
Bij mij werkt windows movie maker ook niet met de SD opnames.

Zou het kunnen liggen aan het codec pakket dat ik geinstalleerd heb? (Vista Codecs van shark 007, een soort GUI waar alle codec instellingen bij elkaar gebundeld zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:45:
@powder toastman. ik gebruik code 1650 voor mijn 42V10. Basic zaken werken dan.
Geen idee wat ik eerder fout deed, want deze code staat in de manual, maar nu werkt het inderdaad. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag dit apparaat gehaald, ben er tot nu toe zeer blij mee!
alleen; hebben jullie ook dat de kwaliteit van het signaal omlaag gaat als je de kabel doorlust naar je tv?
ik vind dit namelijk wel prettig want dan kan je even snel iets op je tv kijken zonder op het booten te hoeven wachten, alleen nu heb ik die kabel er maar weer uit getrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:41:
hebben jullie ook dat de kwaliteit van het signaal omlaag gaat als je de kabel doorlust naar je tv?
ik vind dit namelijk wel prettig want dan kan je even snel iets op je tv kijken zonder op het booten te hoeven wachten.
Analoog beeld valt sowieso flink tegen, wanneer je eenmaal digitaal gekeken hebt. Verder wordt het bij mij niet echt slechter van het doorlussen, mits de Humax "aan" staat. In de energiearme "uit"-stand is het analoge signaal vreemdgenoeg ook weg. Het went. We kijken hier alleen nog analoog als er 2 programma's gelijktijdig opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Beeld wordt inderdaad slecht als je de humax in energie zuinige uitstand heb staan.

2 oplossingen, niet energiezuinig uit zetten of je koopt een splittertje en splits het inkomende signaal voordat het de humax ingaat.
Ik heb voor optie 2 gekozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het digitale beeld gaat er alleen ook op achteruit bij mij door dat doorlussen... beetje vreemd maar goed..

iets anders; ik heb al een hoop gelezen over het felle display en dat je hier dus niks aan kan doen
klopt het dat als hij uit staat dat het display ook gewoon blijft oplichten? met klokje?
en die blauwe streep wordt rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Of je het klokje ziet is afhankelijk van je standbye modus. (energiebesparend is klokje uit)
En ja de blauwe streep wordt rood en een paar keer per dag zie je hem opeens aangaan en roept ie UPDATING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal er dit jaar nog een update uitkomen? .... vrees van niet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:43:
het digitale beeld gaat er alleen ook op achteruit bij mij door dat doorlussen... beetje vreemd maar goed..
Meer dan "een beetje" vreemd IMHO. Je hebt beeld of niet toch, digitaal? Of je moet echt te weinig signaal hebben, waardoor de boel om de haverklap bevriest c.q. blokkerig wordt natuurlijk, maar anders kan ik me niet voorstellen hoe het beeld "achteruit" kan gaan digitaal.

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:19:
[...]

Meer dan "een beetje" vreemd IMHO. Je hebt beeld of niet toch, digitaal? Of je moet echt te weinig signaal hebben, waardoor de boel om de haverklap bevriest c.q. blokkerig wordt natuurlijk, maar anders kan ik me niet voorstellen hoe het beeld "achteruit" kan gaan digitaal.
precies zoals je zegt, door het doorlussen is er ineens een stuk minder signaal

• Toff
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:21:
[...]

precies zoals je zegt, door het doorlussen is er ineens een stuk minder signaal
Maar dan heb je het over het doorgelust analoge signaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:48:
[...]

Maar dan heb je het over het doorgelust analoge signaal toch?
beide vreemd genoeg
de sterkte van het digitale signaal gaat er op achteruit als ik de analoge via de humax doorlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:23:
[...]

beide vreemd genoeg
de sterkte van het digitale signaal gaat er op achteruit als ik de analoge via de humax doorlus
Waarom lus je em dan door ?
Signaal in vanaf het AOP of splitter en dan HDMI naar je TV en eventueel toslink naar je versterker en dan zou het perfect moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:23:
[...]

beide vreemd genoeg
Hoe stel je dat vast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:43:
[...]

Hoe stel je dat vast dan?
% signaalsterkte daalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:25:
[...]

Waarom lus je em dan door ?
Signaal in vanaf het AOP of splitter en dan HDMI naar je TV en eventueel toslink naar je versterker en dan zou het perfect moeten zijn.
zodat je analoog tv kan kijken, bijvoorbeeld als je humax uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Aan de analoge kant ja, dat zou kunnen, maar is de kwaliteit minder dan 100% en heb je uitvallers?
Een (analoog) ingangssignaal van 30% ofzo is voldoende om 100% digitaal beeld te genereren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:19:
zodat je analoog tv kan kijken, bijvoorbeeld als je humax uit staat
Ja dan heb je een ontvanger en dan kijk je nog analoog 8)7
Dan ga je het doel van de ontvanger voorbij en dat is juist de analoge factor overbodig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:14:
[...]

Ja dan heb je een ontvanger en dan kijk je nog analoog 8)7
Dan ga je het doel van de ontvanger voorbij en dat is juist de analoge factor overbodig maken.
als ik 's ochtends snel 10 sec teletekst wil kijken dan hoeft dat voor mij niet digitaal hoor...
dan hoef ik tenminste niet op dat booten te wachten :)

vreemd genoeg staat de kwaliteit idd wel op 100%, ook na het doorlussen
echter zijn er wel meer artifacts als je hem doorlust (wat ik sowieso al niet snap want dan zou je zeggen dat de kwaliteit ook geen 100% is... dit is vooral bij discovery hd zo trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Omdat ik geen netwerkkabel bij mijn Humax heb liggen, moet ik hem draadloos of via een homeplug aansluiten, zijn er mensen die dat draadloos opgelost hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Het ligt er aan wat je er mee wilt doen.

De Humax haalt over FTP een maximale snelheid van 7-9MB per seconde. Dat is snel genoeg voor wireless/homeplug, hoewel je dus niet de maximale doorvoer zult halen met wireless... zelfs met N is het maar de vraag of je dat gaat halen.

Je zou een wireless bridge kunnen gebruiken als er al een Wireless Access Point aanwezig is, anders is een Homeplug oplossing een goed alternatief.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Ik heb het ooit met homeplug geprobeerd, maar kreeg toen een extreem lage doorvoersnelheid - alsof de 10/100 negotiation op 10 was uitgekomen.
Een wireless bridge vind ik niet zo aantrekkelijk, omdat het weer een extra kastje is, plus een voeding, plus snoeren. Kortom, rommel.
Dus doe ik het nu weer met een externe harddisk, hoewel dat ook nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
Heeft iemand ervaring met het overzetten via FTP? zou iemand dat mij kunnen uitleggen of staat dit in de handleiding?

en het gaat toch gewoon met de snelheid van je internet provider? want ik neem aan dat je niet eff een utp kabel kan pakken en die verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
ralph9994 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:08:
Heeft iemand ervaring met het overzetten via FTP? zou iemand dat mij kunnen uitleggen of staat dit in de handleiding?

en het gaat toch gewoon met de snelheid van je internet provider? want ik neem aan dat je niet eff een utp kabel kan pakken en die verbinden
Waarom niet? Je hebt geen internetaccess nodig om een (thuis)netwerk te draaien hoor? De snelheid van de verbinding met de Humax 5050c is gruwelijk laag en - waarschijnlijk - afhankelijk van de brakke (?) processor in het apparaat. De "snelheid" dondert namelijk ook nog eens in elkaar, wanneer je op de Humax iets probeert te doen als teletekst kijken of de programmagids bekijken.
Anywayz, simpel je Humax met UTP aansluiten op een werkende router en je kan met FTP vanaf heel je netwerk toegang krijgen tot de HDD('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
geerten schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:27:
Ik heb het ooit met homeplug geprobeerd, maar kreeg toen een extreem lage doorvoersnelheid - alsof de 10/100 negotiation op 10 was uitgekomen.
Een wireless bridge vind ik niet zo aantrekkelijk, omdat het weer een extra kastje is, plus een voeding, plus snoeren. Kortom, rommel.
Dus doe ik het nu weer met een externe harddisk, hoewel dat ook nadelen heeft.
Welke nadelen heeft dan een externe HD ?
Ik vroeg mij n.l. af of een NAS met Wlan en HD een oplossing is, omdat je dan de HD via USB kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
het is em nu gelukt maar om een een of andere reden kan ik de bestanden niet downloaden. dus dan moet ik dus op Bewerken/Bekijken drukken. dan dan moet ik het bestand uit de temp map vissen.

en de snelheid is gewoon die van je provider.

een bestand van 7gb duurt ongv 2 uur. net iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je provider heeft er helemaal niks mee te maken.
Al trek je de stekker van je modem uit de wand, dan nog kun je FTP-en naar de humax.
(er even vanuit gaande dat er een router achter het modem zit waarop je pc's en humax aangesloten zitten, bedraad of draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Toff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:31:
[...]
Anywayz, simpel je Humax met UTP aansluiten op een werkende router en je kan met FTP vanaf heel je netwerk toegang krijgen tot de HDD('s).
True, moet je wel nog ff in het menu de netwerkinstellingen configureren en ftp enablen. geef hem een adres wat niet door de router uitgedeeld wordt zo voorkom je ip-conflicten.

Als laatste is het aan te raden wanneer je bestanden gaan downloaden je humax op RADIO te zetten. De tv-tuners worden dan niet gebruikt voor het opnemen van beeld waardoor je harde schijf minder belast wordt en je doorvoersnelheid een paar mb hoger ligt

offtopic:
no offense, (ik richt mij even naar de algemeenheid) maar das pas de derde keer dat ik dat in dit topic roep, miss iets voor de startpost of voor de zoekenden onder ons eens een keerje ook daadwerkelijk naar te zoeken!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
ok ik heb nu een bestand. maar hoe kan ik die het beste converten naar de meer bekende formaten zonder kwaliteits verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ralph9994 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:50:
ok ik heb nu een bestand. maar hoe kan ik die het beste converten naar de meer bekende formaten zonder kwaliteits verlies?
ga eens door dit topic heen, volgens mij is er 1 a 2 pagina's terug verteld met welk programma dat ook al weer ging!

bijvoorbeeld door boven te klikken op ZOEKEN en dan DIT TOPIC en dan te zoeken op convert of omzetten

Handig he! 8)7

edit @ onder:
prometheus345479 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:22:
Ja, leuk dat je de zoekfunctie kan gebruiken...
Dat zouden meer mensen moeten doen! :(

[ Voor 47% gewijzigd door loewie1984 op 01-12-2009 21:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Ja, leuk dat je de zoekfunctie kan gebruiken...

Maar het meeste werkt dus niet bij mij. (ik gebruik de humax icm ziggo)

Heb inmiddels een aantal dingen gevonden die het doen, maar practisch is anders...

Wat wel werkt:

4Media HD video converter, werkt, veel gepiel, geen directe kopie van streams mogelijk. Uiteindelijk wel vob files kunnen maken. Handmatig bitrate, beeldverhouding en codecs geselecteerd, en dan nog moet alles helemaal gerecode worden. En deinterlacing algoritme laat ook te wensen over... HD files pakt hij trouwens ook...

(vervolgens met ifoedit .IFO en .BUP files proberen te maken, maar dat werkt niet, ander probleem)

DVDFlick

Werkt, maar heeft lang nodig, en codeert in twee stappen (niet two-pass, maar echt twee maal, heeft namelijk 2 maal de benodigde schijfruimte nodig). Dit is erg slecht voor de snelheid, want normaal laat ik programma's altijd van de ene schijf lezen, en schrijven naar de andere.

Anyway, nog steeds geen programma gevonden dat ik goed vind werken.

Wat allemaal niet werkt (zowel SD als HD):
SUPER (kan converteren, maar deinterlacing is slecht, en moet daarna files nogmaals recoden met ander programma)
VideoReDo (werkt niet)
TSDocter (werkt niet)
HDTV2MPEG (werkt niet)
ProjectX (werkt niet)
Windows movie maker (werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
nou dat is het hem juist.

heel veel mensen willen van .ts naar dvd.

maar ik wil van .ts naar .mkv of .mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
ralph9994 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:16:maar ik wil van .ts naar .mkv of .mp4
Voor mij is .ts prima. Met Win7 speelt het zelfs automatisch af in WinMediaPlayer, zelfs HD via 54Mb/s draadloos. Voor meer portable formats kan je waarschijnlijk beter het internet afstruinen. Ik vind het teveel "gedoe" om TV-programma's te converteren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wel (met SD onder vista) _/-\o_ Importeren video, klaar. "Publiceren" naar wmv
Bij het afspelen (in movie maker, dus voor slepen/conversie) draaien fddshow audio decoder en haali media splitter. Maar hoe ik daar aan ben gekomen..... 8)7

Volgens de sw die ik heb bewaard (zou zo moeten zijn) heb ik dit codec pack gebruikt (fdd zit daarin in ieder geval), haali volgens google ook:

klcodec505f.exe K-Lite Codec pack
klcp_update_505_20090805.exe K-Lite Codec pack update

Maar of dat echt klopt... Kom ook oggcodecs tegen onder program files. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
even een vraagje over muziek (mp3) via usb: telkens als een nieuw nummer start 'tikt' m'n subwoofer (korte 'boem') voordat 't volgende nummer begint.

dit geluid maakt ie ook als m'n versterker/subwoofer aangaat (1x) of er een apparaat verbinding maakt (xbox/tv/dvd) wat op zich prima is, maar tussen elk nummer is 't wel irritant.
het lijkt dus of elk nummer heel snel opnieuw verbinding gemaakt wordt met m'n versterker (ook te zien op de display van de versterker). heeft iemand anders hier last van en beter nog, heeft iemand dit op weten te lossen?

('t gaat om een harman/kardon avr 137 optisch verbonden met m'n humax)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
naskoel schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:34:
('t gaat om een harman/kardon avr 137 optisch verbonden met m'n humax)
heb je het ook al eens via rca (tulp) kabel geprobeerd?, kan ook aan het optische gebeuren liggen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik zit te twijfelen tussen een HTPC of voor een Humax

Wat ik wil doen is:

Digitale tv opnemen en afspelen tegelijk
Gekochte/gebrande dvd's afspelen zonder enige problemen
Gedownloade muziek/dvd's(MPEG-4 AVC - dvd 5 - avi - blu-ray e.d.) afspelen.

Voor de Humax moet ik dan ook nog een extra dvd-speler kopen en een NAS (met mogelijkheid om nieuwsgroepen te downloaden, volgens mij kan Qnap dit) voor genoeg opslag ruimte voor de dvd's. (+- 560euro).

Voor de HTPC kan ik alles in één stoppen. Echter moet ik 2x dvb-c kaarten kopen, cart-reader en alles instellen. Maar hierbij weet ik wel zeker dat ik echt alles content kan afspelen qua drivers/codec e.d. (+- 600euro)

Nu vroeg ik mij af, wat is de goedkoopste/makkelijkste oplossing. Eventueel met stroomverbruik in gedachten (want een pc zal misschien wel meer energie vreten dan de Humax + NAS) En is het voor de Humax mogelijk om gedownloade dvds af te spelen van verschillende formaten? En als hij maar enkele codecs ondersteunt, zou zo'n NAS (dnla) extra codecs kunnen bevatten om zo'n dvd wel te kunnen afspelen?

Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 25% gewijzigd door AOC op 02-12-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dark0z schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:19:
Nu vroeg ik mij af, wat is de goedkoopste/makkelijkste oplossing. Eventueel met stroomverbruik in gedachten (want een pc zal misschien wel meer energie vreten dan de Humax + NAS) En is het voor de Humax mogelijk om gedownloade dvds af te spelen van verschillende formaten? En als hij maar enkele codecs ondersteunt, zou zo'n NAS (dnla) extra codecs kunnen bevatten om zo'n dvd wel te kunnen afspelen?

Wat raden jullie mij aan?
De humax zoals eerder aangegeven in dit topic is geen htpc of media player. Het feit dat het kastje ook mp3 en foto's kan afspelen/weergeven is een extratje meer niet. Je ontkomt er dus niet aan om naast je dvd speler een nas te kopen voor je download/storage en een device die die zaken dan weer van je nas af kan spelen. Of je moet een dvd speler kopen die rechtstreeks vanaf je nas vob bestanden of iso's kan benaderen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

loewie-643- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:06:
[...]
De humax zoals eerder aangegeven in dit topic is geen htpc of media player. Het feit dat het kastje ook mp3 en foto's kan afspelen/weergeven is een extratje meer niet. Je ontkomt er dus niet aan om naast je dvd speler een nas te kopen voor je download/storage en een device die die zaken dan weer van je nas af kan spelen. Of je moet een dvd speler kopen die rechtstreeks vanaf je nas vob bestanden of iso's kan benaderen
Dus voor mijn wensen is dus een HTPC oplossing het goedkoopst? Want zo'n dvd speler die rechtstreek bov en/of iso's kan benaderen/afspelen lijkt mij ook wel een duur grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dark0z schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:14:
[...]

Dus voor mijn wensen is dus een HTPC oplossing het goedkoopst? Want zo'n dvd speler die rechtstreek bov en/of iso's kan benaderen/afspelen lijkt mij ook wel een duur grapje
Nee die KISS dingen zijn volgens mij nog best betaalbaar nieuw alsook 2dehands
en is tevens misschien wel een goed alternatief, want ik begrijp dat ze nu ook tv-decoders maken.

[ Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 02-12-2009 23:19 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

loewie-643- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:17:
[...]

Nee die KISS dingen zijn volgens mij nog best betaalbaar nieuw alsook 2dehands
en is tevens misschien wel een goed alternatief, want ik begrijp dat ze nu ook tv-decoders maken.
Heb je misschien een link naar zo'n decoder. Op linksys hun website kan ik niet echt product informatie vinden. Maar dat zou dus dan één van de eerste all-in-one spelers worden? Eigenlijk een kant en klare htpc
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste