Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die PC deel je dus ook met je moeder? In dat geval had ik nie teens aan een upgrade gedacht maar zou ik direct een eigen bak willen... Delen is een ellende, iig bij ons thuis wel, ben blij dat ieder nu zn eigen doos heeft :+

Tsja, dan is de vraag, wat wil je. Aangezien het eerste deel van het advies zou ik zeggen dat een Phenom II X4 systeem ook snel zet is en dan 300 euro overhouden. Daarnaast: Heb je al een laptop. Ik kan als student niet zonder namelijk. Een desktop + laptop lijkt me ook een goede combo dan (voor 500 euro heb je al een leuk internet laptopje). Het scherm is zeker ook van je moeder, net als muis, tobo en speakers? Als je dan eigen meuk wilt, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

stevens20 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:45:
[...]
Ik zie dat Ed_L zoon beetje dezelfde specs heeft als dat ik ga krijgen... vertel eens Ed... positief???
Bijna. Ik gebruik pc8500 geheugen i.c.m. een Q9550. De daaruit voortvloeiende OC-mogelijkheden geven me de mogelijkheid om voorlopig (tot 2010) even lekker niets meer te upgraden. Dat moet ook wel, want ik verwissel vaker van graka dan van onderbroek, so to speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we verder waar we gebleven waren. Zo Core i7, Directe link bij azerty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DeadKennedy schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Ik wil best tot in den treure met je in dit (BBG trouwens, niet videokaarten) topic discussieren over dit onderwerp, maar dat lijkt me niet zinnig. Even nog twee laatste dingetjes:
a) kijk bij fallout eens naar de #1 (http://images.anandtech.c...09_022709070723/18423.png)
Alles is gecapped op 60fps +/- 1 en daar denk jij fatsoenlijke conclusies uit te kunnen trekken? Dat die GTX+ combo net hoger uitkomt dan de rest is toeval. De rest van de (vele malen krachtigere) oplossingen capped op hetzelfde niveau. Je loopt hier dus tegen een beperking van de software aan, die niets te maken heeft met rauwe GPU kracht.

Maar hey, sommige mensen weten graphs altijd zo te lezen dat de door hen gewenste resultaten boven komen drijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:21:
Maar die PC deel je dus ook met je moeder? In dat geval had ik nie teens aan een upgrade gedacht maar zou ik direct een eigen bak willen... Delen is een ellende, iig bij ons thuis wel, ben blij dat ieder nu zn eigen doos heeft :+

Tsja, dan is de vraag, wat wil je. Aangezien het eerste deel van het advies zou ik zeggen dat een Phenom II X4 systeem ook snel zet is en dan 300 euro overhouden. Daarnaast: Heb je al een laptop. Ik kan als student niet zonder namelijk. Een desktop + laptop lijkt me ook een goede combo dan (voor 500 euro heb je al een leuk internet laptopje). Het scherm is zeker ook van je moeder, net als muis, tobo en speakers? Als je dan eigen meuk wilt, doe het dan goed.
Ik zal eens ff kijken, ff wat op een rijtje zetten...
De PC is van mijn moeder.. alleen die zit er werkelijkwaar NOOIT! op hooguit een keertje om een mailtje te versturen maar dan moet je er nob bij blijven omdat ze niet snapt hoe je een bijlage toe kan voegen...

IK heb nog geen laptop, deze zal ooit wel komen maar dit wordt egt een goedkoop internet ding waar ik wat huiswerk op kan doen indien nodig (dit is buiten het budget en telt dus niet mee).
Het budget blijft 1700,-

Alleen het beeldscherm en de kast zijn van mijn moeder de rest is 100% van mij dus daar is geen twijfel over.
Dus ik moet hebben: voor 1700,- een PC +monitor. thats it! Alles gaat wel bij 1 zaak gehaald worden, dit wordt waarschijnlijk salland tenzij gistron de antec P180 appart wil inkopen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Die ziet er wel nice uit! das wel zoon beetje precies wat ik wil!!! alleen die grafische kaart, is het geen optoe om een betere te kopen zonder Crossfire?
en is de voeding niet overkill?
en moet er niet een extra koeling op de processor?

verder heb ik hier geen vragen over en ben ik het er gewoon mee eens, ik zou er alleen wel een DVD brander bijingooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:40:
[...]

Die ziet er wel nice uit! das wel zoon beetje precies wat ik wil!!! alleen die grafische kaart, is het geen optoe om een betere te kopen zonder Crossfire?
In dit geval SLI. Alleen de GTX285 is beter. Maar die is marginaal beter(is niet meer dan een OCed GTX 280). de HD4870X2 is crossfire op een kaart en de GTX295 ook. Alleen deze combo is gewoon veel snelheid voor je geld. Een single card zal ook wel voldoen. Hou je 250 euro over om over een jaar of 2 een neiuwe er in te doen.
en is de voeding niet overkill?
Niet met 2 kaarten en een core 7.
en moet er niet een extra koeling op de processor?
Voor stock niet. Als je gaat klokken wel.
verder heb ik hier geen vragen over en ben ik het er gewoon mee eens, ik zou er alleen wel een DVD brander bijingooien...
Zit er in hoor. Die samsung.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk. Heb ik eerst 3 opties, welke heb je het liefste:

1. Voor 1700 het snelste van het snelste (Core i7 etc etc)(Zie reinman)

2. De beste prijs/prestatie (Phenom II X4 etc etc) zoals in de BBG en de rest in de zak steken voor een upgrade. Systeem gaat je zo'n 1300 euro kosten gok ik. Volstaat ruimschoots voor je eisen.

3. Optie 2, maar dan lekker uitrusten met een echte gamersmuis (mocht je die niet hebben) en een elkkere speakerset etc etc om echt te knallen en een volledige game ervaring te krijgen (Eigenlijk min of meer het BBG systeem)

Ik denk dat we nu toch een groot deel van het hele budget gaan opmaken in ieder geval :P . Het is alleen even wat de lange termijn visie is. Ik zou dan eerder neigen naar 2 (geld voor een upgrade) of 3 (een geheel knallenden game ervaring).

Bij de BBG hebben we dus voor 3 gekozen om iets te besparen op de CPU (AMD nemen ipv Core i7) en dat nuttig te besteden in randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamers muis heeft ie al, tobo heeft ie al, speakers heeft ie al. Monitor is een nette 24". Ik vind dus een beetje overdreven hoe jij mijn systeem nu onder die 1 schuift, gezien er dat randapp wat er bij zit goed is. En ik ook aangeeft met 1 kaart te kunnen en dus over houden. Bestrijk dus all 3 opties. Alleen past in zijn budget gewoon een net core i7 systeem.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:43:
Duidelijk. Heb ik eerst 3 opties, welke heb je het liefste:

1. Voor 1700 het snelste van het snelste (Core i7 etc etc)(Zie reinman)

2. De beste prijs/prestatie (Phenom II X4 etc etc) zoals in de BBG en de rest in de zak steken voor een upgrade. Systeem gaat je zo'n 1300 euro kosten gok ik. Volstaat ruimschoots voor je eisen.

3. Optie 2, maar dan lekker uitrusten met een echte gamersmuis (mocht je die niet hebben) en een elkkere speakerset etc etc om echt te knallen en een volledige game ervaring te krijgen (Eigenlijk min of meer het BBG systeem)

Ik denk dat we nu toch een groot deel van het hele budget gaan opmaken in ieder geval :P . Het is alleen even wat de lange termijn visie is. Ik zou dan eerder neigen naar 2 (geld voor een upgrade) of 3 (een geheel knallenden game ervaring).

Bij de BBG hebben we dus voor 3 gekozen om iets te besparen op de CPU (AMD nemen ipv Core i7) en dat nuttig te besteden in randapparatuur.
Ik denk dat ik dan voor de 1 ga. Ik geef het geld maar 1x uit en als ik dat doe wil ik het goed doen, dan ga ik mij niet inhouden op wat ik over 3 of 4 jaar wil want als ik dan weer wat nieuws wil ga ik maar werken.. en wat Reinman daar heeft samen gesteld past prima in het budget. alleen vraag ik me af over die voeding niet overkill is, de grafische kaart wel slim is zo, en of er geen extra koeling op moet.
Ik heb trouwens ook al een prima headset (logitech digital presicion) dat is allemaal niet meer van toepassing dat heb ik allemaal al. Verder ik wil meer usb aansluitingen hebben (ik weet niet hoeveel er op dit systeem zitten).

---------EDIT--------
Ik heb je config ietsje aangepast Reinman.
ASUS ENGTX295/2DI/1792MD3 - € 477,81
CoolerMaster Real Power M700 Modular PSU € 99,54

[ Voor 4% gewijzigd door stevens20 op 10-03-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTX 280 in SLI zijn sneller dan die GTX295. Verder is de GTX295 ook SLI, maar dan op een kaart. Dan zou ik nog wat verder besparen en een HD4870X2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:10:
GTX 280 in SLI zijn sneller dan die GTX295. Verder is de GTX295 ook SLI, maar dan op een kaart. Dan zou ik nog wat verder besparen en een HD4870X2 nemen.
die is ook voldoende tog? dat wordt dan geen bottleneck?
als ik dit voor dit geld kan halen is het voor mij duidelijk alleen de grafische kaart blijft dan nog een klein vraagje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 19-09 08:49
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:43:

Met een G11, razer copperhead en een G51 of z5500 kom je al een eindje :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:13:
[...]

die is ook voldoende tog? dat wordt dan geen bottleneck?
als ik dit voor dit geld kan halen is het voor mij duidelijk alleen de grafische kaart blijft dan nog een klein vraagje...
X2 voldoet makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Dat valt je nog tegen hoor, CPU is heel snel de bottleneck bij nieuwe snelle GPU's ,
overclocking, ook al is het maar licht, helpt altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ik ben blij dat mensen zo goed mee lezen alvorens ze commentaar geven. Hij kiest een core i7...... Veel sneller word het hem niet hoor. HD4870X2 is gewoon snel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:39:
Wauw, ik ben blij dat mensen zo goed mee lezen alvorens ze commentaar geven. Hij kiest een core i7...... Veel sneller word het hem niet hoor. HD4870X2 is gewoon snel zat.
sneller kan het ook niet egt met dit budget tog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij leest niet goed mee. Hij heeft het over CPU's terwijl wij het over GPU's hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
ahhzo :)
maar dat systeempje van jou dat zie ik zeker wel zitten :D

ik heb um ietsje aangepast, ik heb er 2 dvd branders ingezet en een andere voeding

Check um hier

[ Voor 72% gewijzigd door stevens20 op 10-03-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie middag,

Ik wil binnenkort een computer gaan kopen!
Ik weet ook al ongeveer wat ik er in wil hebben alleen ben ik nog een beetje aan het twijfelen tussen verschillende dingen, mijn budget is ca 1000,- doel:gamen(spellen zoals Fear 2, l4d, wow+school)

Kast: Recom Power station of CM 690? (hoever kan ik overclocken todat ik extra koeling erbij moet doen?)
VGA: Geforce gtx280 of HD 4870 1GB?
Proccesor: AMD phenom 2 (3.0Ghz)
Moederbord: ik heb geen flauw idee!
HD: Samsung HD642JJ (2x)
Voeding:(hoeveel watt heb ik nodig voor ongeveer zo'n systeem?)
Geheugen:DDR3 of nog maar ff bij DDR2 blijven?
1x windows vista home premium 64bit
Drives: Samsung SH-S223F

mvg BioHazard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:05:
Goeie middag,

Ik wil binnenkort een computer gaan kopen!
Ik weet ook al ongeveer wat ik er in wil hebben alleen ben ik nog een beetje aan het twijfelen tussen verschillende dingen, mijn budget is ca 1000,- doel:gamen(spellen zoals Fear 2, l4d, wow+school)

Kast: Recom Power station of CM 690? (hoever kan ik overclocken todat ik extra koeling erbij moet doen?)
VGA: Geforce gtx280 of HD 4870 1GB?
Proccesor: AMD phenom 2 (3.0Ghz)
Moederbord: ik heb geen flauw idee!
HD: Samsung HD642JJ (2x)
Voeding:(hoeveel watt heb ik nodig voor ongeveer zo'n systeem?)
Geheugen:DDR3 of nog maar ff bij DDR2 blijven?
1x windows vista home premium 64bit
Drives: Samsung SH-S223F

mvg BioHazard
1. De kast is persoonlijk, maar dus zelf een keuze. Fans kun je altijd nog toevoegen. Wel is het aan te raden om een goede fan voor de CPU te nemen bij het overclocken.

2. pricewatch: Foxconn A7DA-S Dat moederbord is een goede keuze

3. De CPU kan alleen met DDR2 overweg, DDR2 it is dus

4. Een goede 500W voeding zou moeten volstaan

5. Als je budget het toe staat is de GTX280 beter

Ik zou zeggen, loop het topic eens door en bekijk het systeem in de startpost. Op de randapparatuur na is dat wel zo ongeveer jou systeem namelijk, zeker wat betreft inhoud van de kast zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
wegens een mislukte poging op beantwoording vna mijn vraag (pagina 14)
nogmaals de vraag waar ik mee zit

Ik heb een gtx280 liggen en wat andere spullen en over 2 weken ga ik de rest van mijn systeem bestellen maar bedacht mij dat de foxconn van de BBG geen SLi ondersteund en ik misschien over 1,5 - 2 jaar wel van plan ben een 2e graka erbij te stoppen.

Ik zag nu deze asrock en omdat deze zo goedkoop is en wel AM2+ , vroeg ik mij af of deze goed was, of dat er misschien iets aan ontbreekt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 1,5 jaar zijn er DX11 kaarten er al een tijdje. Waarom zou je er dan een verouderde kaart bij willen stoppen als je dan voor 150 euro een snellere mainstream kaart kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ja daar heb ik inderdaad ook aan gedacht en dat zal waarschijnlijk ook wel gebeuren gezien DX11 maar dat moederbord is alsnog goedkoper en ik ben gewoon benieuwd of het een verstandige keuze zou zijn (en dan niet een 2e graka, maar de keuze van het mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, AsRock is het budget merk van Asus en vaak worden ze misbruikt om dingen te testen voor Asus. Mijn mening: Niet nemen. Dat kan leiden tot instabiele borden etc etc

Maar, dat moederbord heeft ook maar 1 PCIe 16x slot, daar gaat dus maar 1 videokaart in. Ik denk dat SLI staat voor SLI icm met de integrated GeForce 8200 ;) Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Haha, geweldig, ik zie het nu ook haha.
Ik kon het al niet vinden, nu snap ik het wel!

Foxonn it is then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:46:
Tsja, AsRock is het budget merk van Asus en vaak worden ze misbruikt om dingen te testen voor Asus. Mijn mening: Niet nemen. Dat kan leiden tot instabiele borden etc etc
Dat is niet waar. Asrock is een dochter ondernemen onder Asustek. Zo veel hebben ze niet gemeen hoor. Verder zijn Asrock bordjes wel redelijk. Moet zeggen dat ze de laatste tijd goeie bordjes maken die het oude stigma van Asrock = budget niet echt meer aan doen.
Maar, dat moederbord heeft ook maar 1 PCIe 16x slot, daar gaat dus maar 1 videokaart in. Ik denk dat SLI staat voor SLI icm met de integrated GeForce 8200 ;) Niet doen dus.
Hybrid SLI is dat ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik blijf het toch een budget merk vinden ook al gaat de kwaliteit er op vooruit. Een SLI/CF combo bord zegt wat dat betreft ook alweer genoeg: Gewoon wat testen.

Je mamaplank is eigenlijk het belangrijkste deel van je computer en ik zou dan ook geen Asrock aanbevelen. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:19:
Tsja, ik blijf het toch een budget merk vinden ook al gaat de kwaliteit er op vooruit. Een SLI/CF combo bord zegt wat dat betreft ook alweer genoeg: Gewoon wat testen.
Sja, MSI is dan net zon budget merk. SLI/CF zit ook in de HP Blackbird, zegt dat ook genoeg? Testen, dacht dus niet. Ze proberen gewoon wat anders met hun bordjes. Wat anderen niet proberen en zo een beetje een niche op te zoeken.
Je mamaplank is eigenlijk het belangrijkste deel van je computer en ik zou dan ook geen Asrock aanbevelen. Maar dat is mijn mening.
Sja, dat is het probleem het is een mening. Je staaft hem nergens op. Tzijn gewoon nette borden. Met solid caps en alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: ASRock maakt Crossfire mogelijk op Nforce 740i-bord

Doel meer op die constructies waar het eigenlijk niet mogelijk is. Nu is dat idd bij HP zijn blackbird natuurlijk ook het geval voor zo ver ik weet, maar HP hoeft alleen enkele prefab systemen en scenario's te testen, Asrock moet garanties geven voor alle opstellingen en hun stabiliteit. Ik vind dat gewoon tricky eerlijk gezegd.

Mijn mening is gestaafd op verhalen uit het verleden, niet echt een goede bron. Mja, sommigen vinden Acer ook goed en daar heb ik ook wel weer mijn mening over... Zoals gezegd, persoonlijk vind ik het wat budget spul en vertrouw ik het niet helemaal. Een moederbord hoort gewoon degelijk te zijn in mijn optiek. Asrock heeft idd best leuk spul en zeker goede opties in bepaalde vreemde gevallen, maar ik raad het simpelweg af. Een stabiel systeem is gewoon erg belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhm ik heb ff wat rondgekeken en kwam hierop uit
Kunnen jullie mij gaan vertellen of dit gaat werken en redelijke fps gaat halen met games op 22" en ook soms op 42"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zowel monitor als HDTV zouden prima moeten kunnen. Goed systeem voor zover ik kan zien. Ik heb niets aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
Wat is het verschil tussen dit moederbord: pricewatch: Asrock K10N78hSLI-GLAN en deze: pricewatch: Foxconn A7DA-S ? Is het alleen het merk of is er een ook echt beter? Is de Asrock trouwens mogelijk in het volgende systeem: http://azerty.nl/winkelma...72197]=1&product[61389]=1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik allang gezien in het ATI nieuws topic :P. Maar waarom reken je X58 het niet aan dat het SLI en CF kan? Ik bedoel, dat het technisch mogelijk is, dat hadden we allemaal al bedacht. Je hebt daar echt geen Nforce 200 chip voor nodig.
Doel meer op die constructies waar het eigenlijk niet mogelijk is. Nu is dat idd bij HP zijn blackbird natuurlijk ook het geval voor zo ver ik weet, maar HP hoeft alleen enkele prefab systemen en scenario's te testen, Asrock moet garanties geven voor alle opstellingen en hun stabiliteit. Ik vind dat gewoon tricky eerlijk gezegd.
Het is technisch ZEER ZEER zeker mogelijk. Alleen Nvidia wou het niet vrijgeven. Dat Asrock het lekker nu wel gaat doen, is gewoon wat een beetje in Asrock zijn straatje is. Andere dingen doen dan de rest doet om zich te onderscheiden. Als zij een 13 in een dozijn P35 bordje uit brengen, dan koopt bijna niemand het omdat ze voor de grote namen gaan. Alleen reken jij die niet af op hun budget bordjes. Jij rekend Asus niet af op hun budget bordjes en geloof me die hebben heel wat series gehad met waardeloze bios-en. Je reken MSI daar ook niet op af, zelfde verhaal. Asrock reken jij daar wel op af.
Mijn mening is gestaafd op verhalen uit het verleden, niet echt een goede bron. Mja, sommigen vinden Acer ook goed en daar heb ik ook wel weer mijn mening over... Zoals gezegd, persoonlijk vind ik het wat budget spul en vertrouw ik het niet helemaal. Een moederbord hoort gewoon degelijk te zijn in mijn optiek. Asrock heeft idd best leuk spul en zeker goede opties in bepaalde vreemde gevallen, maar ik raad het simpelweg af. Een stabiel systeem is gewoon erg belangrijk voor mij.
Op verhalen nog wel. Sja ik heb een nieuw verhaal voor je met een nieuw bord: productreview: Asrock A780FullDisplayPort review door Verwijderd . Niets mis mee :). Dat je het niet vertrouwd, zou je MSI en Asus ook niet moeten vertrouwen. Een duurdere Asrock zal net zo degelijk zijn als een gelijk geprijsde Asus, MSI of Gigabyte. Ze gebruiken daar geen goedkopere componenten op omdat ze daar anders op worden af gemaakt. Een stabiel systeem zou dus gewoon op een Asrock kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rienk333 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:30:
Wat is het verschil tussen dit moederbord: pricewatch: Asrock K10N78hSLI-GLAN en deze: pricewatch: Foxconn A7DA-S ? Is het alleen het merk of is er een ook echt beter? Is de Asrock trouwens mogelijk in het volgende systeem: http://azerty.nl/winkelma...2197]=1&product\[61389]=1 .
Wat dacht je van een volledig andere chipset, nml: Nvidia GeForce 8200 in de Asrock?

[ Voor 82% gewijzigd door Edmin op 10-03-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 03:44:
[...]

Jammer van dit crappy geval:

[...]

Voor hetzelde geld had je een 20" IPS monitor met 5 jaar onsite en pixel-perfect garantie gehad inplaats van een 13-in-een-dozijn TN plakje. Ik snap nog altijd niet waarom er altijd tot het uiterste wordt bezuinigd op de monitor. Uit hetzelfde totaal budget is eventueel zelfs een 24" IPS (HP LP2475w) of 26" IPS (LG W2600H) betaalbaar met weinig core cutbacks. Bijvoorbeeld door:

stock GTX285 ipv FTW: €80
goed standaard keyboard ipv G15: €50
boxed ipv dure losse koeler: €60

En dan houd je daarna nog over zelfs.
Ik had misschien ook wat uitleg bij moeten leveren.

Misschien niet het beste monitor dat er op het moment op de markt is, maar i.v.m extra tv functie (idd miljoenen overbodige functies in 1) maar ja, student en een tv op eigen kamer is altijd makkelijker ipv een 40" plasma. En ik kan altijd nog switchen als het me echt niet bevalt.

Btw, mag ik vragen wat IPS betekent? kan ik daar nog eens naar kijken. (google vond ik niet zo snel iets op IPS)

Had eerst het OCZ elixir toetsenbordje, kon niet meer goed geleverd worden bij azerty en had geen zin om bij meerdere bedrijven te bestellen, het is misschien overbodige luxe en een redelijk ruim budget, zelfde geldt voor het videokaart geval, had eerst een gtx 295 in het lijstje, ook die was slecht te leveren, dus naar een overclocked 285 teruggegaan. En het budget laat het toe :x

Losse koeler, tja, toch misschien voor die minimale prestatie winst ook voor als er misschien wat extra geclocked gaat worden?

Verdere reacties graag welkom en ja ik had idd beter eerst hier kunnen komen vragen, maar denk niet dat ik voor de lol het duurste heb aangeklikt (beetje jammer ook zo'n opmerking, verwachte ik niet op een forum als dit) en heb zeker altijd de BBG's van Tweakers gevolgd. Maar helaas is Azerty ook niet altijd koning en zag ik mezelf niet bij 3/4 verschillende bedrijven mijn pc bestellen.

Hoop hiermee iets wat mijn setup duidelijker te hebben gemaakt :)

**edit, wat toevoegingen en typfouten verbeter**

Extra: Ook had ik misschien met AMD centen kunnen besparen, mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia en die rippen je nou éénmaal meer geld af en voorkeur blijft iets vreemds...

** Edit **

Had een beetje snel getypt en alleen op jcvjcv gereageert, zijn we alweer 3/4 pagina's verder! 5:00am, krijg je dat soort ongein.

Nou zag ik nog 1 post van Reinman over mijn mobo van MSI dat die SLI niet helemaal gaat lukken!

En ik las wat meer van andere mensen over de videokaart met tenminste redelijk normale argumenten en dat deed me wel aan het denken zetten, maar die gedachte dat ik morgen (vandaag) als alles goed gaat en het bestelbusje niet ontploft op de weg hier geen, mijn pc'tje in elkaar mag zetten, doet toch wel weer wat. En maakt het ook wat lastig om toch een goede kaart (want dat is het wel gewoon) terug te sturen en budget liet het toe..

Die mobo, tjah...misschien toch vervangen ofzo? ff met azerty bellen, kijken wat we kunnen doen, misschien dan toch maar een giga met sli ronselen?

Jezus, wat kan ik lullen zo laat op de avond! Sorry daarvoor :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
even een kleine vraag tussendoor...

Als de nieuwe DX uitkomt wat moet er dan allemaal vervangen worden om die te supporten? is dat alleen de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alleen de videokaart vervangen voor een Dx11 modelletje (dat nog niet bestaat). Overigens zal het zo'n vaart niet lopen, want Dx10 wordt nog wel wat jaartjes ondersteund. Je []bmoet[/] dus in feite helemaal niets. Als de stap van Dx10 naar 11 net zo'n rotzooi wordt als de stap van Dx9 naar 10, zou ik het nog lekker even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevens20 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:50:
even een kleine vraag tussendoor...

Als de nieuwe DX uitkomt wat moet er dan allemaal vervangen worden om die te supporten? is dat alleen de videokaart?
Ja zolang de rest in orde is (zoals bij jou systeem) is het alleen een kwestie van de kast openen, schroevjes er uit bij de kaart, lipje los. Vervolgens er uit trekken. Dan de nieuwe kaart er stevig in drukken, lipje weer vast, schroevjes er in en kastje dicht. Driver van de computer af en opnieuw de videokaart driver installeren.

Voor anderen kan het zijn dat er iets meer moet worden vervangen om echt goed gebruik te kunnen maken zoals PCIe voedingskabels, of nog een nieuwe CPU omdat de oude te traag zou zijn, maar dat zal bij jou niet het geval zijn.

@ Reinman:
Intel betaald netjes voor die SLI en CF support waarbij NVIDIA het gekeurd heeft. Dat is toch iets anders. Mja, mijn gevoel is ook meer een onderbruik gevoel. Ieder merk heeft idd wel eens wat slechtere dingen gemaakt en Asrock zal idd beter zijn tegenwoordig. Maar denk dat we de discussie beter kunnen stoppen ;) Ik heb, overigens niet met Asrock, gewoon slechte ervaringen met budget bordjes en dus geef ik liever iets meer uit en dat is wat ik ook aanbeveel. Wil niet zeggen dat al het goedkope slecht is idd, maar dan zou ik wel wat oudere types aanbevelen waar veel goede reviews over te vinden zijn en dus met name voor goedkopere upgrades/systemen. Maar dat is hoe ik daar tegenaan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:06:
Alleen de videokaart vervangen voor een Dx11 modelletje (dat nog niet bestaat). Overigens zal het zo'n vaart niet lopen, want Dx10 wordt nog wel wat jaartjes ondersteund. Je []bmoet[/] dus in feite helemaal niets. Als de stap van Dx10 naar 11 net zo'n rotzooi wordt als de stap van Dx9 naar 10, zou ik het nog lekker even afwachten.
Je bedoelt de G80 serie? Volgensmij is er nog nooit zon goeie investering geweest als een 8800GTX. Die kaart kan nu nog steeds gewoon mee. Nee Ed, dat klopt niet wat je zegt! Dat DX10 zelf borked is(was) door dat producenten DX9 namen en er wat DX10 bij deden, ligt niet aan de kaarten.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 04:35:
En ik las wat meer van andere mensen over de videokaart met tenminste redelijk normale argumenten en dat deed me wel aan het denken zetten, maar die gedachte dat ik morgen (vandaag) als alles goed gaat en het bestelbusje niet ontploft op de weg hier geen, mijn pc'tje in elkaar mag zetten, doet toch wel weer wat. En maakt het ook wat lastig om toch een goede kaart (want dat is het wel gewoon) terug te sturen en budget liet het toe..
Waarom vraag je hier dan nog als je toch al besteld hebt. Dat zou ons tijd hebben gescheeld voor mensen die er wel wat mee doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:10:
[...]

Je bedoelt de G80 serie? Volgensmij is er nog nooit zon goeie investering geweest als een 8800GTX. Die kaart kan nu nog steeds gewoon mee. Nee Ed, dat klopt niet wat je zegt! Dat DX10 zelf borked is(was) door dat producenten DX9 namen en er wat DX10 bij deden, ligt niet aan de kaarten.
Dan begrijp je me idd verkeerd! De G80 GTX was destijds de beste investering op graka gebied die je had kunnen doen. Van 2006 tot 2009 draait die kaart al prima mee. Nee, het gaat me niet om de individuele kaart, maar om de verbeteringen die Dx10 met zich meebracht. Realiseer je wel dat 9 van de 10 gamers de G80 GTX onder XP gebruikten en nog steeds doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Dan begrijp je me idd verkeerd! De G80 GTX was destijds de beste investering op graka gebied die je had kunnen doen. Van 2006 tot 2009 draait die kaart al prima mee. Nee, het gaat me niet om de individuele kaart, maar om de verbeteringen die Dx10 met zich meebracht. Realiseer je wel dat 9 van de 10 gamers de G80 GTX onder XP gebruikten en nog steeds doen!
dat is het nadeel van een i7 systeem (zoals de mijne) er moet VISTA op tog? en ik ben niet zoon fan van vista. Ik heb overigens weer een kleine aanpassing gedaan, ik heb geen 2x GTX280 gedaan maar 1x GTX285 dit omdat de GTX280 2x veel voeding vraagt, om hieraan te voldoen kom ik geld tekort omdat er ook nog processor koeling bij moest en 2 fannetjes. Vandaar dat ik 1 stapje duurder ga zodat ik met 1 kaart langer doorkan en mocht DX11 er komen kan ik er gewoon een single nieuwe in zetten.

(dit leek mij een goede beredenatie maar mijn computer kennis kan mij in de steek laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

stevens20 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:48:
[...]

dat is het nadeel van een i7 systeem (zoals de mijne) er moet VISTA op tog? en ik ben niet zoon fan van vista.
Nee, je kunt ook XP draaien, maar.... om gebruik te maken van je volledige RAM moet je de 64 bits versie draaien. Dat kan binnen XP, maar XP64 is nou niet bepaald volwassen. Het ontbreekt aan fatsoenlijke driver support, waardootr het vaak aanklooien blijft. Bovendien zullen (wederom) Dx10 en 11 nooit voor XP verschijnen.
Je zou ook voor Lionux kunnen opteren. Standaard 64bits support, dus dat is in de hand. Echter, ook hier loop je tegen het Dx10 en 11 probleem aan. op de fp stond laatst wel het bericht dat Dx10 voor Linux in ontwikkeling was, maar daar heb je nu niets aan.
In het kort zou je ervoor kunnen kiezen om een oude XP retail die je evt. nog hebt te draaien en wachten op Windows7. Toch zou ik liever nu Vista nemen, omdat je anders nog 6 (?) maanden op een houtje zit te bijten. De afkeer van Vista was misschien in het verleden gegrond, op het moment is er helemaal niets mis met dit OS voor de gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehr, 1x GTX285 haalt bij lange na niet de prestaties van een 2x GTX280 als ik me niet vergis. Dan kun je beter een HD4870X2 nemen, ja ook die vreet meer stroom als een singlecard... Maar die GTX285 is wel erg duur en een GTX285 is niets meer dan een opgevoerde single GTX280 die iets zuiniger is. Laat die kaart eens 10% sneller zijn, terwijl een GTX280 in SLI (2x dus) gehakt maakt van een single GTX285.

Daarnaast draait MS dos of Windows 3.1 ook nog wel prima op een Core i7 als ik me niet vergis. Ook heb je nog linux en Mac OS X. Nee, Vista is niet verplicht, maar wel aanbevolen omdat Vista x64 als enige Windows OS fatsoenlijke 64-bit support heeft om gebruik te maken van al je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

stevens20 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:48:
[...]

dat is het nadeel van een i7 systeem (zoals de mijne) er moet VISTA op tog? en ik ben niet zoon fan van vista. Ik heb overigens weer een kleine aanpassing gedaan, ik heb geen 2x GTX280 gedaan maar 1x GTX285 dit omdat de GTX280 2x veel voeding vraagt, om hieraan te voldoen kom ik geld tekort omdat er ook nog processor koeling bij moest en 2 fannetjes. Vandaar dat ik 1 stapje duurder ga zodat ik met 1 kaart langer doorkan en mocht DX11 er komen kan ik er gewoon een single nieuwe in zetten.

(dit leek mij een goede beredenatie maar mijn computer kennis kan mij in de steek laten)
Als je nVidia wilt gebruiken ik het naar mijn mening of 1x GTX280 of 2x GTX280 of 1x GTX295

ATi 4870X2 kan ook natuurlijk :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
ok, dus als ik het goed begrijp heb ik een ''probleem'' ik heb NET niet het bugdet voor een super pc.
ik kan niet voor de GTX295 gaan (te duur).
de GTX280 x2 is teduur ivm de zwaardere voeding.
en de GTX280 x1 is het um net niet.. of is dit een goede optie om straks over te gaan op een goede DX11 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevens20 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:44:
ok, dus als ik het goed begrijp heb ik een ''probleem'' ik heb NET niet het bugdet voor een super pc.
ik kan niet voor de GTX295 gaan (te duur).
de GTX280 x2 is teduur ivm de zwaardere voeding.
en de GTX280 x1 is het um net niet.. of is dit een goede optie om straks over te gaan op een goede DX11 kaart.
Ja, je moet bedenken dat GTX285 grofweg gelijk is aan de GTX280, vandaar ook bijna dezelfde naam. Alleen is de GTX285 wat kleiner (55nm procede ipv 65nm) en daarmee wat zuiniger. Clocks iets omhoog en NVIDIA heeft een net iets snellere kaart. Maar de prijs staat dus niet in verhouding tot de GTX280.

De GTX280 is idd wel een leuke kaart om later up te graden, maar een HD4870 ook. Een HD4870X2 is dan weer een leuke kaart als je wat langer door wilt. Ik zou kiezen voor 1 van die 3 kaarten waarbij de GTX280 de voorkeur heeft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
ik denk dat ik voor de GTX280 ga met de mogelijkheid om up te graden wanneer DX11 uit is dat lijkt me de beste keuze. en ik heb persoonlijk een voorkeur voor nvidia maar waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan slaat het dus ook nergens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:46:
Dan slaat het dus ook nergens op ;)
Mja, ik zat ook te vloeken op mn HD3870 omdat ATI voor de zoveelste keer OpenGL vern**kte en ik beter toch had kunnen wachten tot de 8800GT weer leverbaar was. Ik baalde er echt van dat DE game (ETQW) niet lekker draaide. Daarvoor ha dik eigenlijk ook altijd NVIDIA en daar was nooit iets mee :+

Dus tsja, als je goede ervaringen ergens mee hebt stap je er ook niet snel van af, ook al is het niet echt gegrond. ATI is nu wel weer goed in mijn ogen, maar als ze het niet hadden gefixed en niet zo goed bezig waren met Linux was de volgende gewoon weer zeker een van de groenen geweest voor mij, ook al zou de ATI kaart goedkoper en sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mannen, ff vraagje, misschien ook wel in verband met nieuwe systemen waar hier achter gevraagd wordt, wat verwachten jullie eigenlijk van de x4 955, dat ie de i7 evenaart?

cheerz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hangt van de applicatie af, hij zal in een aantal gevallen idd akelig dicht in de buurt van de i7 920 komen denk ik. Het beste kun je de benchmarks er zelf bij pakken en de rekenmachine er bij pakken. Reken op 8-10% winst tegenover de 940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 10:26
Ben van plan dit systeempje te gaan kopen. Is er iets dat ik vergeten ben? of wat ik beter kan aanpassen? Moederbord ofzo? Iets in prijs besparen of iets meer uitgeven vind ik niet erg als ik er op vooruit ga :)

Moederbord V1 of V2? of helemaal geen Asus misschien?

Eigenlijk vind ik de kast ook niet zo mooi, maar weet neit of ik dit systeem in iedere kast kan bouwen (heb er gewoon geen verstand van)

Hou in me achterhoofd dat ik wil gaan overklokken.

HD misschien een snelle kleine en een grote ernaast voro opslag... Als 2e misschien een grote van 2tb?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T Deluxe V2€ 228,53€ 228,53
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Cooler Master Real Power M700€ 92,25€ 92,25
1Creative X-Fi Titanium€ 68,26€ 68,26
1Intel Core i7 920€ 259,95€ 259,95
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 119,-€ 119,-
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 385,90€ 385,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 99,64€ 99,64
ImporterenTotaal€ 1.346,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er schijnen wel problemen met die Asus borden te zijn, beter neem je een Gigabyte bord. Voor de rest niets op aan te merken. Uiteraard kun je nog 200 euro besparen door een Phenom II X4 940 systeem te bouwen.

Verder is het systeem gewoon in iedere ATX kast te bouwen, mits er ruimte voor de grote videokaart is, maar volgens mij is dat ook geen probleem bij de meeste kasten.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 11-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tonnio schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:49:
Ben van plan dit systeempje te gaan kopen. Is er iets dat ik vergeten ben? of wat ik beter kan aanpassen? Moederbord ofzo? Iets in prijs besparen of iets meer uitgeven vind ik niet erg als ik er op vooruit ga :)

Eigenlijk vind ik de kast ook niet zo mooi, maar weet neit of ik dit systeem in iedere kast kan bouwen (heb er gewoon geen verstand van)

HD misschien een snelle kleine en een grote ernaast voro opslag... Als 2e misschien een grote van 2tb?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T Deluxe V2€ 228,53€ 228,53
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Cooler Master Real Power M700€ 92,25€ 92,25
1Intel Core i7 920€ 259,95€ 259,95
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 119,-€ 119,-
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 385,90€ 385,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 99,64€ 99,64
ImporterenTotaal€ 1.346,22
Met deze mobo zijn (waren?) er vrij veel problemen.. Althans zoiets werd een pagina terug gezegd.
Jouw sys lijkt vrij veel op mijn verlanglijstje, met als verschil dat ik (oa) voor een Gigabyte GA-EX58-UD5 ga (of misschien ook wel de UD4P, moet nog uitzoeken wat precies de verschillen zijn.)

Verder heb ikzelf ook dezelfde kast op het oog, maar heb er eigenlijk nooit eerder aan gedacht of alles wel gaat passen.. :D

Geluidskaart laat ik achterwege, ben geen audiofiel. Jij wel? En welke speakers heb je/neem je erbij?
En waar ga je je systeem voornamelijk voor gebruiken? Als het puur voor gaming is dan zou je ook een AMD-config kunnen overwegen. Zie elders in dit topic ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
Scipionyx schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:58:
[...]

Met deze mobo zijn (waren?) er vrij veel problemen.. Althans zoiets werd een pagina terug gezegd.
Jouw sys lijkt vrij veel op mijn verlanglijstje, met als verschil dat ik (oa) voor een Gigabyte GA-EX58-UD5 ga (of misschien ook wel de UD4P, moet nog uitzoeken wat precies de verschillen zijn.)

Verder heb ikzelf ook dezelfde kast op het oog, maar heb er eigenlijk nooit eerder aan gedacht of alles wel gaat passen.. :D

Geluidskaart laat ik achterwege, ben geen audiofiel. Jij wel? En welke speakers heb je/neem je erbij?
En waar ga je je systeem voornamelijk voor gebruiken? Als het puur voor gaming is dan zou je ook een AMD-config kunnen overwegen. Zie elders in dit topic ;)
Ik heb er een 5.1 geluidsetje bij... Hou wel van wat geluid. Ik heb gekozen voor de i7, omdat ik ook op deze pc wil gaan renderen...

Alleen het moederbord is nu dus nog de vraag... Die van gigabyte zijn ook goedkoper zie ik, maar moeilijker te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gigabyte is ook een goed merk, ik verkies ze zelf boven Asus moederborden.

Verder hangt het er vanaf wat voor 5.1 setje je hebt. Als je een budget 5.1 setje hebt hoef je absoluut geen geluidskaart, het verschil hoor je dan toch niet. Het heeft alleen zin als een goed setje hebt zoals de Logitech Z-5500 of Z-5400/Z-5450 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:05:
Gigabyte is ook een goed merk, ik verkies ze zelf boven Asus moederborden.

Verder hangt het er vanaf wat voor 5.1 setje je hebt. Als je een budget 5.1 setje hebt hoef je absoluut geen geluidskaart, het verschil hoor je dan toch niet. Het heeft alleen zin als een goed setje hebt zoals de Logitech Z-5500 of Z-5400/Z-5450 bijvoorbeeld
Ik heb het setje niet zelf aangeschaft, ik ga er niet vanuit dat het echt een hoogwaardig setje is. Wat voor geluidskaart moet ik er anders in doen? Of gewoon de standaard moederbord support?

[ Voor 3% gewijzigd door Tonnio op 11-03-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de integrated optie van het moederbord. Die kunnen tegenwoordig ook prima 5.1 aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Tonnio schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:49:

-Gigabyte mobo's zijn ook goed te overklokken. En daar heb ik nog niets geks over gehoord.
-Kies zelf een kast die je mooi vind, jij moet er tegenaan kijken, wij niet. Wel een ATX of E-ATX kast kiezen (miditower of (big)tower (serverkast kan ook)). Sommige kasten zijn kwalitatief minder en is het moeilijker om dingen in te bouwen, maar je kast is 95% van de tijd dicht.
Een kleine HD erbij voor installatie en een grote voor opslag is wat mij betreft nooit weg (qua herinstalls en opstart snelheid (marginaal!?) Maar als je echt snelheidswinst wilt moet je naar een SSD.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:53:
[...]

BS! In een tijd van quad cores heb je er niets aan dat je je geluids door een apparte processor laat doen. Je haalt er geen extra performance uit. Onboard van tegenwoordig is heel redelijk en op een slechte speakerset hoor jij het verschil niet, ook niet met een 20 euro headset. Positionering verschillen hoor je nauwlijks op een stereo, toon zuiverheid maakt niet uit als je speakers het verschil niet kunnen weergeven, aantal stemmen maakt niet uit als je geluid toch al niet goed genoeg is om het ten gehoren te brengen. EAX is dood, lang leve openAL.
Eh jawel, want op het moment dat de CPU het het drukste heeft, zijn er ook juist de meeste geluiden. Op die manier heb je mét X-Fi minder framedrops dan zonder X-Fi. Verder zijn nagenoeg alle games nog gewoon geschreven om 1 core te gebruiken, of hooguit twee.

Onboard redelijk? Dat is dan persoonlijk, want ik vind het echt bout. Hangt wel af van welk mobo je hebt, maar de Gigabyte GA-MA78GM-S2H bijvoorbeeld komt echt bagger geluid uit (zat in een systeempje dat ik voor iemand anders bouwde, maar werd toch servertje, dus maakte niet uit). Met een 20 euro headset merk ik het verschil wel. Ik heb zelf een X-Fi gekocht toen ik nog een 20 euro headset had. Viel meteen op dat de lagere tonen veel zuiverder waren.

Op een headset hoor je positioneringsverschillen prima. Ook die 20 euro headset was prima instaat om de extra stemmen ten gehore te brengen. Het valt gewoon op dat je niet van die momenten hebt dat er opeens een geluid 'weg' is, omdat het maximum aantal stemmen overschreden wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:53:Als je geen goeie geluidsset hebt, KAN je het verschil ook niet horen.
5 euro headset ofzo? Mono bluetooth headset? Wat versta je onder goed en niet goed? Valt een 20 euro headset onder goed? (Kennelijk wel, want daarop is het verschil al hoorbaar.)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:53:Dat ie lang mee kan gaan ala, dat je er wat aan hebt als je geluidset niet goed is, is nog steeds wat anders.
Je bedoelt?
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:
[...]

Wellicht omdat we advies geven omtrent aankopen die te vergelijken moeten zijn? Kom dan tenminste met een linkje aanzetten.
www.qsix.eu

Wat heet vergelijkbaar? Als een winkel betaald om in de PW te komen is dat vergelijkbaar?
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:ben ik nou echt de enige die het gebruik van dergelijke smileys storend en licht beledigend vind?
Start een poll zou ik zeggen.
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:Als je even verder leest, zie je dat ik die extra dure videokaart niet adviseer. Het tobo dat 'maar 2 jaar meegaat' doet het hier al ruim drie jaar zonder spoor van gebreken. Realiseer je je wel dat je in de eerlijke vergelijking gewoon €200 extra uitgeeft aan een scherm? Dat is gewoon een hoop geld. Natuurlijk is het beeld mooier, maar de meeste gamers zitten met een TN helemaal niet slecht.
Binnen mijn clan heb ik nog nergens gezien dat een primair toetsenbord langer dan 2 jaar meegaat.

Inderdaad, je adviseerd de duurdere videokaart niet, maar het argument 'niet te betalen' gaat eerder over het primaire lijstje. Als iemand aankomt met zulke uitgaven (80 euro extra voor een FTW editie) is het argument 'niet te betalen' natuurlijk een beetje vergezocht.

Ja, ik realiseer me dat er 200 euro extra naar het scherm gaat. Je krijgt er dan ook een veel beter scherm voor terug. Een hoop geld is ook relatief. Dat scherm gaat jarenlang mee. Een GTX285 is over een jaar nog niet de helft waard. Dat scherm wel. De meeste gamers zitten wellicht goed met een TN, maar hier wordt het scherm ook voor TV kijken gebruikt. En nogmaals; veel mensen hebben geeneens het verschil gezien. Ik durf te wedden dat als iedereen het verschil IRL zou zien voordat ze een scherm gingen kopen er veel meer mensen een non-TN scherm zouden kopen.
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:Zoals ik al zei: tobo's zijn heel persoon;ijk. Wil je no-frills dan kan je dat krijgen voor bijna niets. Wil je wat extra's dan moet je ervoor betalen.
Dat ontken ik ook niet.
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:Extra frames? Ja, als je een Athlon 3200+ in je systeem hebt zitten. De relatieve processorload op de huidige CPU's is zo minimaal, daar ga je geen winst of verlies in zien imho.
Dan vraag ik me toch af waarom er in benchmarks met het geluid uit toch steevast flink hoger gescoord wordt. Je moet het vooral zoeken in minder framedrops. Op de average framerate maakt dat weinig uit, maar de lijn loopt wel veel vlakker.
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:Je doet het nu voorkomen alsof onboard sound 'geluiden weglaat' en dat is pertinente onzin. De kwaliteit van het geluid uit een X-fi is gewoon beter, maar dat ga je pas merken als je een duurder speakersetje hebt. Voor de huis-tuin-en-keuken 2.1 sets is het een kansloze investering.
Dat is geen onzin. Veel van die dingen ondersteunen maar tot 64 stemmen. In een game als BF2 kun je daar makkelijk overheen gaan. Je hoort dan ook duidelijk dat er dingen weggelaten worden met onboard geluid. Bijvoorbeeld dat het geluid van een fontijntje op ~100m afstand; met onboardsound bijna altijd weggelaten. Verder is een X-Fi juist bij een headset interesant. En vooral veel clanspelers gebruiken een headset.
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14:Dat is dan heel persoonlijk, maar ik kan je garanderen dat meer mensen het verschil in fps zullen merken tussen een 260 en een 280, dan het geluidsverschil tussen onboard en X-fi.
Dat ontken ik ook niet, maar er zijn nu eenmaal mensen zoals ik die veel zwaarder op het geluid hangen. Als ik mijn GTX260 zou inruilen voor een GTX280 en mijn X-Fi wegdoen zou ik lager scoren. Overigens gaat mijn GTX260 wel weg en komt er een GTX285, maar de X-Fi blijft :P
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:14: Nogmaals, de investering in een X-fi brengt ook de investering in (bijv.) een Z-5500 mee.
Nee, een headset van 2 tientjes is ook al prima. Zelf heb ik een Sennheiser PC-151, daarvoor had ik een 20 euro Logitech headsetje. Juist met een headset kan de X-Fi z'n spierballen laten zien.
[...]

Ik had misschien ook wat uitleg bij moeten leveren.

Misschien niet het beste monitor dat er op het moment op de markt is, maar i.v.m extra tv functie (idd miljoenen overbodige functies in 1) maar ja, student en een tv op eigen kamer is altijd makkelijker ipv een 40" plasma. En ik kan altijd nog switchen als het me echt niet bevalt.
Is een TV kaart in je PC niet handig? Kun je meteen bufferen en reclames skippen en opnemen enzo. Kun je tevens makkelijk TV kijken en andere dingen tegelijk doen.
Btw, mag ik vragen wat IPS betekent? kan ik daar nog eens naar kijken. (google vond ik niet zo snel iets op IPS)
IPS staat voor In-Plane Switching.

Dell 2209WA, e-IPS (elcheapo IPS):
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/produits/88/4605/88_470_108.jpg

Samsung T240HD, TN:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/produits/36/3580/36_387_108.jpg

Zoals je ziet ziet de IPS er eigenlijk van alle hoeken gezien goed uit. De TN daarentegen ziet er alleen goed uit als je hem recht van voren bekijkt (en dan nog zie je dat hij bovenin te donker is en onderin te licht). In alle richtingen haaks op het scherm dus. Als je je bureastoel bijvoorbeeld 10 cm hoger of lager zet, zie je dat meteen op TN door het donkerder worden (omlaag) en lichter worden (omhoog). Tevens krijg je er verkleuringen bij. Als je TV kijkt met een groepje krijg je dus nooit het scherm goed voor iedereen. Ook speelt mee dat als je een grote TN hebt je het ook al ziet als je er recht voorzit, want de hoek tussen de lijn van je ogen naar het scherm en de monitor zelf is in het midden 90 graden als je er recht voor zit, maar in de hoeken niet (dat zie je ook terug in het feit dat ook op het shot recht van voren de TN onderin te licht is en bovenin te donker). Als je dichtbij je scherm zit, zie je dat nog meer. Als je bijvoorbeeld een scherm van 1 meter hoog hebt en je zit er een halve meter vanaf is de hoek tot het midden 90 graden en de hoek tot de bovenrand 45 graden. Je ziet dat dan als een goed beeld in het midden, een er licht beeld onderin en een donker beeld bovenin. Uiteraard met de bijgaande effecten van verkleuring en contrastveranderingen. Bij IPS heb je deze effecten niet tot nauwelijks en is tevens de kleurreproductie beter. Verder worden IPS monitoren (gaat niet op voor e-IPS) ontworpen met het doel een zo goed mogelijk beeld te leveren. TN monitoren worden ontworpen met het doel zo goedkoop mogelijk te zijn.
Had eerst het OCZ elixir toetsenbordje, kon niet meer goed geleverd worden bij azerty en had geen zin om bij meerdere bedrijven te bestellen, het is misschien overbodige luxe en een redelijk ruim budget, zelfde geldt voor het videokaart geval, had eerst een gtx 295 in het lijstje, ook die was slecht te leveren, dus naar een overclocked 285 teruggegaan. En het budget laat het toe :x
Houd er ook rekening mee dat een G15 veel ruimte inneemt op je bureau ;). Verder; het budget hoeft toch niet persé op?
Losse koeler, tja, toch misschien voor die minimale prestatie winst ook voor als er misschien wat extra geclocked gaat worden?
En voor de stilte. Maar 60 euro voor een losse koeler is wel weer erg veel ;). Het is uiteraard een persoonlijke kwestie van prioriteiten te stellen. Zelf zou ik het geld liever in een beter scherm steken. Uitleg genoeg hierboven :+
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 04:35:Extra: Ook had ik misschien met AMD centen kunnen besparen, mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia en die rippen je nou éénmaal meer geld af en voorkeur blijft iets vreemds...
Hehe, eeens :D
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 04:35:Die mobo, tjah...misschien toch vervangen ofzo? ff met azerty bellen, kijken wat we kunnen doen, misschien dan toch maar een giga met sli ronselen?
Orderwijzigingen bij Azerty kun je -tenzij zeer urgent- beter per email afhandelen. orderwijziging AT azery PUNKT nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook van plan om zeer binnenkort een systeem aan te schaffen. Dit systeem zal grotendeels gebruikt worden om te gamen, vooral GTA's, BF en FEAR zal ik spelen (wat betreft de wat zwaardere spellen). Natuurlijk moet die ook voorbereid zijn op wat nog komen gaat.

Ik heb deels een configuratie overgenomen zoals die eerder vermeld stond in dit topic. Ik zal de PC hoogstwaarschijnlijk laten samenstellen door Azerty, dit omdat ik het zelf niet kan en ik woon er toch dicht bij dus dat is lekker makkelijk ;).

Link naar azerty

harde schijf
Ik heb gekozen voor een snelle harde schijf boven een grote. 1TB is ~20 euro duurder voor 360GB extra, maar ik heb niet het idee dat ik die extra 360GB ooit/snel nodig zal hebben. Is de HDD die ik nu heb gekozen een goede keuze wat betreft de extra snelheid, of heeft iemand anders er andere ideeen over?

Vertel het me als ik zaken het beste kan veranderen, want dan doe ik dat :)

Zijn er goede alternatieven voor de cooler en het moederbord? Die hebben beide namelijk een levertijd van 14 dagen en ik weet niet of ik zolang kan/wil wachten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 19:25 . Reden: Lange Levertijden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 19-09 17:24
@jcvjcvjcvjcv
link dan ook ff naar de bron, want 't is toch een handige site:
Digital Versus

/edit: Na lang wikken en wegen eindelijk defintief betaald en kan de onderdelen ophalen / thuis verwachten asap. Zowel de vorige BBG als deze van maart hebben meegespeeld en verder veel rondzoeken en vergelijken.
GPU komt met OCZ reepjes bij Alternate weg, de rest haal ik op bij Salland Automatisering. Vanwege gebruik van die twee online-shops en wat extra's als side-window, usb stickjes e.d. kom ik daardoor wel hoger uit dan de pricewatch, nl. zo'n €1.850

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 139,-€ 139,-
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 3,90€ 3,90
1Asus DRW-2014S1T€ 26,17€ 26,17
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 94,90€ 94,90
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P€ 159,80€ 159,80
1Iiyama ProLite B2403WS-1€ 331,-€ 331,-
1Logitech X-530€ 50,-€ 50,-
1NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 7,40€ 7,40
1Nexus Real Silent D12SL-12, 120m€ 5,07€ 5,07
1Noctua NF-P12, 0,12m€ 18,33€ 18,33
1OCZ Reaper HPC OCZ3RPR13334GK€ 74,-€ 74,-
1OCZ Vendetta 2€ 17,99€ 17,99
2Scythe S-Flex SFF21D , 120mm€ 11,97€ 23,94
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 68,32€ 136,64
1Western Digital Caviar GP WD10000CSRTL2, 1TB€ 102,20€ 102,20
1XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)€ 249,-€ 249,-
1Zalman ZM-MFC1 Plus€ 26,90€ 26,90
ImporterenTotaal€ 1.599,50

[ Voor 94% gewijzigd door QwaftZefoni op 11-03-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:17:
Zelf ben ik ook van plan om zeer binnenkort een systeem aan te schaffen. Dit systeem zal grotendeels gebruikt worden om te gamen, vooral GTA's, BF en FEAR zal ik spelen (wat betreft de wat zwaardere spellen). Natuurlijk moet die ook voorbereid zijn op wat nog komen gaat.

Ik heb deels een configuratie overgenomen zoals die eerder vermeld stond in dit topic. Ik zal de PC hoogstwaarschijnlijk laten samenstellen door Azerty, dit omdat ik het zelf niet kan en ik woon er toch dicht bij dus dat is lekker makkelijk ;).

Link naar azerty

harde schijf
Ik heb gekozen voor een snelle harde schijf boven een grote. 1TB is ~20 euro duurder voor 360GB extra, maar ik heb niet het idee dat ik die extra 360GB ooit/snel nodig zal hebben. Is de HDD die ik nu heb gekozen een goede keuze wat betreft de extra snelheid, of heeft iemand anders er andere ideeen over?

Vertel het me als ik zaken het beste kan veranderen, want dan doe ik dat :)

Zijn er goede alternatieven voor de cooler en het moederbord? Die hebben beide namelijk een levertijd van 14 dagen en ik weet niet of ik zolang kan/wil wachten ;)
1. Neem de 64-bit versie van Vista. 32-bit is gewoon keihard verleden tijd.
2. Je weet dat je nu 2 harde schijven hebt? Volgens mij heb jij maar 1 nodig zo te lezen

Wat wil je verder maximaal uitgeven? Wil je ook overclocken? In dat geval zou ik er ngo een goede koeler bij doen om de CPU van 2,8 naar 3,4-3,8GHz te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet het goed gemaakt. Net als destijds bij de 2443BW (oh noes, TN! :+ ) zal ik van de week eens een X-fi ergens op de kop tikken. Ik heb een G51 en een 30eu headsetje van logitech, dus dat wordt wat. Oh, en dan draai ik ook wel wat benches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
zo mijn uiteindelijke keuze

klik hier

Ik vraag me alleen af of er nog extra koeling fannetjes bij moeten (casefans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Edmin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:34:
[...]

Wat dacht je van een volledig andere chipset, nml: Nvidia GeForce 8200 in de Asrock?
Als dit serieus is snap ik het niet, Nvidia GeForce 8200 :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er iets voor te zeggen dat je het moederbord, de geluidskaart en de videokaart bijvoorbeeld allemaal van hetzelfde merk, bijvoorbeeld Asus, neemt? Of biedt dat geen enkel voordeel?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:48:
[...]
1. Neem de 64-bit versie van Vista. 32-bit is gewoon keihard verleden tijd.
2. Je weet dat je nu 2 harde schijven hebt? Volgens mij heb jij maar 1 nodig zo te lezen

Wat wil je verder maximaal uitgeven? Wil je ook overclocken? In dat geval zou ik er ngo een goede koeler bij doen om de CPU van 2,8 naar 3,4-3,8GHz te brengen.
  • 2 harde schijven was inderdaad een foutje.
  • 64 bit vista wordt het dan :)
  • €1000,- is wel ongeveer het maximale wat ik uit wil geven aan mijn configuratie, inclusief scherm
  • Overklokken ga ik niet doen, die extra koeler is dus niet nodig.
Iets aangepaste configuratie

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:04:
[...]

Ik weet het goed gemaakt. Net als destijds bij de 2443BW (oh noes, TN! :+ ) zal ik van de week eens een X-fi ergens op de kop tikken. Ik heb een G51 en een 30eu headsetje van logitech, dus dat wordt wat. Oh, en dan draai ik ook wel wat benches...
En met welke games ga je testen? :)

En vooral; met welke onboard ga je het vergelijken?

Psst:..

http://www.behardware.com...9/creative-labs-x-fi.html

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014182.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014183.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014184.gif
Tests were made with the following computer:

- OS Windows XP Pro SP1
- ABIT AA8 Duramax i925 motherboard
- PIV 560 3.6 GHz CPU
- 2 GB of DDR2-SDRAM
- HDD Maxtor DiamondMax Plus 120 GB SATA
- NVIDIA GeForce 6800 GT graphic card
- DVD-Rom Aopen driver
- X-Fi Elite Pro Sound Blaster
- AKG K171 Studio heaphone
- MegaWorks 650D speakers
We tested the « X-Fi » mode available via BF2 in the audio options. There was a higher number of available voices

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:18:
Is er iets voor te zeggen dat je het moederbord, de geluidskaart en de videokaart bijvoorbeeld allemaal van hetzelfde merk, bijvoorbeeld Asus, neemt? Of biedt dat geen enkel voordeel?
Neuh, bied geen noemenswaardig voordeel. Alleen als de chips van hetzelfde merk zijn (AMD CPU, AMD Chipset ATI GPU) dan wil het nog wel eens wat opleveren. Maar met kaarten op zich niet, software ziet het verschil toch niet en is wat dat betreft dom. Daarnaast maakt het niet veel uit qua componenten.

@Koenprot:
- Je hebt nu Vista Hoem Basic, die mist features als Aero, beter neem je Hoem Premium zoals je had, amar dan 64-bits editie ipv 32-bit.

- Misschien heb je nu wat ruimte om voor een AMD Phenom II X4 940 te gaan. Iets sneller en een core meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:29:
[...]

En met welke games ga je testen? :)

En vooral; met welke onboard ga je het vergelijken?
Realtek ALC889A op mijn GA-EP45-DS4. Heb nog wel een Audigy2 ergens liggen, maar I can't be arsed...
Mijn standaard bench suite bestaat uit CoD4, FC2, Crysis Warhead, Company of Heroes OF en GTA4.

De link die je stuurt is met dik verouderde hardware gedaan. Dat het op een P4 extra fps oplevert, geloof ik direct (ik ken de tests ook), maar op mijn Q9550@ 3,7GHz.... ik moet het nog zien.

Verder zal het vooral 'goed luisteren' worden, want kwaliteit van het geluid is het enige dat overblijft.

edit: ik test trouwens alles op 1920x1200, zo mogelijk met AA. Reken maar dat mijn graka dan de bottleneck vormt en niet de CPU.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 11-03-2009 22:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb zelf in een oude pc de X-Fi fatality, toendertijd 200 euro, zitten en deze maakt zoals hierboven genoemd geen waardig verschil in fps, hooguit die 1-5 laatste fps.
Geluid daarentegen is wel een heel stuk beter dan mobo geluid.

Naast dit heb ik dit topic stilletjes zitten volgen en heb ondertussen ook een eigen i7 aangeschaft met zo goed als exacte specs van reinman, zeer bedankt daarvoor, met als enige wijziging toch een 4870x2 aangezien die voor mij genoeg bang/bucks is. Muis/Tobo/scherm eraf gehaald (valt momenteel niet binnen budget en oude meuk doet et goed) en zodoende hoop ik deze binnenkort te krijgen.
Zal ook wel even review maken hiervan.

Edit:
P.S. creative schijnt per besturingssysteem een nieuwe driverset uit te brengen onder een andere naam geluidskaart (windows 98 de 5.1 live?, windows 2000 audigy, windows xp x-fi, windows vista hadden ze er ook al andere iets met wii nogwat) wat mij erop duid dat deze niet echt lang houdbaar zijn tot een OS-upgrade

[ Voor 19% gewijzigd door Highlandd op 11-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Realtek ALC889A op mijn GA-EP45-DS4. Heb nog wel een Audigy2 ergens liggen, maar I can't be arsed...
Mijn standaard bench suite bestaat uit CoD4, FC2, Crysis Warhead, Company of Heroes OF en GTA4.

De link die je stuurt is met dik verouderde hardware gedaan. Dat het op een P4 extra fps oplevert, geloof ik direct (ik ken de tests ook), maar op mijn Q9550@ 3,7GHz.... ik moet het nog zien.

Verder zal het vooral 'goed luisteren' worden, want kwaliteit van het geluid is het enige dat overblijft.

edit: ik test trouwens alles op 1920x1800, zo mogelijk met AA. Reken maar dat mijn graka dan de bottleneck vormt en niet de CPU.
Dan krijg je dus iets met een onspeelbare framerate in de meeste gevallen, en dat is niet realistisch. Liever dusdanig instellen dat het average ergens tussen de 60-70 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:36:
[...]

@Koenprot:
- Je hebt nu Vista Hoem Basic, die mist features als Aero, beter neem je Hoem Premium zoals je had, amar dan 64-bits editie ipv 32-bit.

- Misschien heb je nu wat ruimte om voor een AMD Phenom II X4 940 te gaan. Iets sneller en een core meer ;)
Linkje

Gaat hem worden, tenminste als er geen gegronde redenen zijn om het niet te doen.

Iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:32:
[...]

Dan krijg je dus iets met een onspeelbare framerate in de meeste gevallen, en dat is niet realistisch. Liever dusdanig instellen dat het average ergens tussen de 60-70 zit.
Nope, op Crysis na kan elk van die titels op een HD4870 1GB met AA draaien. Laten we het erop houden dat ik bench op de settings waarop ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, voornamelijk om op te gamen. Mijn budget is echter vrij klein en ik was op zoek naar wat advies. Aangezien ik in dit topic nog niet zoveel low-budget gamebakken zie heb ik op basis van de BBG's een en ander samengesteld en ik vroeg mij af of dit zou werken en of jullie nog adviezen hebben? Ik ga dit systeem in principe draaien met winxp(32) en een 19" scherm dat ik al heb.

Ik vroeg me vooral af of deze casing met PSU goed is of dat ik beter voor een goedkope casing kan gaan met losse PSU. Prijsverschil zal waarschijnlijk niet al te groot zijn, maar ik vond dit gewoon een mooie behuizing.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 134,65€ 134,65
1Antec New Solution NSK6580B Zwart€ 96,02€ 96,02
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,65€ 35,65
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,35€ 6,35
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB€ 52,95€ 52,95
ImporterenTotaal€ 562,16

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op winxp32 kan je niet de volledige 4GB gebruiken, maar dat wist je waarschijnlijk al. Verder is die 4870 512 prima voor je scherm (deed het zelf met de 1GB versie ook).
De PSU voldoet, maar heeft slechts 1 PCI-e connector. Sapphire levert gewoonlijk verloopjes van molex -> PCI-e graphics bij de 4870, dus dat is geen punt.
Have fun.

offtopic:
Sinds wanneer heeft Antec een nieuwe site? netjes!

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 12-03-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:50:
[...]

Nope, op Crysis na kan elk van die titels op een HD4870 1GB met AA draaien. Laten we het erop houden dat ik bench op de settings waarop ik speel.
Waar leg jij dan de grens van speelbaar / niet speelbaar?

Ik heb zelf BF2 draaien op 2132*1599 en heb de AA naar 2x gezet en ik vind dat hij niet echt soepel draait. Op 2048*1536 met 4x AA leek hij soepeler te draaien. Ik ga dan ook mijn GTX260-216 SC inruilen voor een GTX285.

Een shooter moet imo gewoon 60 fps leveren. Alles daaronder is in je eigen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

De 'winkelmand' link geeft als voeding de pricewatch: Cooler Master Real Power M620 ipv de genoemde Cooler Master Silent Pro 600W.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:37:
[...]

Linkje

Gaat hem worden, tenminste als er geen gegronde redenen zijn om het niet te doen.

Iemand suggesties? :)
Geen aanmerkingen. Goed systeem en veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:35:
[...]

Waar leg jij dan de grens van speelbaar / niet speelbaar?

Ik heb zelf BF2 draaien op 2132*1599 en heb de AA naar 2x gezet en ik vind dat hij niet echt soepel draait. Op 2048*1536 met 4x AA leek hij soepeler te draaien. Ik ga dan ook mijn GTX260-216 SC inruilen voor een GTX285.

Een shooter moet imo gewoon 60 fps leveren. Alles daaronder is in je eigen nadeel.
We gaan offtopic, maar:
'Speelbaar' is vreselijk subjectief. Een online shooter als CoD4 wil je wellicht constant boven de 60fps hebben, maar bij offline shooters (FarCry2, Crysis bijv) kan je best hier en daar wat framedrops hebben.
Overigens: met zulke afwijkende resoluties lever je op een TFT behoorlijk in op beeldkwaliteit, of ben je een CRT dino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:35:

offtopic:
lol. Idd ligt het aan je zelf wat je speelbaar vindt. Ik speel Unreal Tournament 2004 op een amd 2800+, ATi1950 pro, 2 gig ram DDR1 en een Audigy 2 ZS pro, mobo weet ik niet eens meer(zo oud is ie xD ). Maar mijn fps loopt van 45 en dropt soms tot 23 fps :S. Maar voor mij is het nog aardig speelbaar, als ie op 23 fps loopt, dan gaat alles slomer maar nog steeds goed te doen :P. btw wel op een reso van 1280x1024.

Btw voor degene die echt audio purist zijn, die willen niks weten van Logitech of Creative speakers, maar zij zullen gaan voor de duurdere merken. Hetzij 2.0/5.1 speakers. Dus als audio echt belangrijk is, ga dan gewoon langs een speciaal zaak. Deze speakers zijn wel duurder, als je een goeie wilt hebben ben je toch rond de 1300 euro per set kwijt. Of maak ze zelf ;).

Maar als je speakers wilt hebben die ermee door kunnen gaan check dan idd naar de z-2300 2.1 of z-5500 5.1 van logitech.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
offtopic:
Als we het hebben in termen van audiofilie, hoe goed zijn de gemiddelde speakers die we bij een game systeem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren,

Een aantal van jullie zal nog wel weten wat mijn systeempje gaat worden.
Ik heb even een vraagje wat betreft de koeling.
Is het nodig om bij dat i7 systeem een extra koeler te installeren zoals de mugen2? en is het verstandig om ook casefans er gelijk bij te nemen?

Ik heb overigens niet de ambitie om te gaan overklocken of zoiets.. ik ga hem useready bestellen en dan gebeurd er niks meer mee. (ok, windows vista 64bit versie installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:16:
Heren,

Een aantal van jullie zal nog wel weten wat mijn systeempje gaat worden.
Ik heb even een vraagje wat betreft de koeling.
Is het nodig om bij dat i7 systeem een extra koeler te installeren zoals de mugen2? en is het verstandig om ook casefans er gelijk bij te nemen?

Ik heb overigens niet de ambitie om te gaan overklocken of zoiets.. ik ga hem useready bestellen en dan gebeurd er niks meer mee. (ok, windows vista 64bit versie installeren)
Als je toch niet gaat overklocken hou het dan bij de standaard koeler, tenzij je deze te luidruchtig vindt (geldt ook voor je kast). Deze kan je nog altijd vervangen ;).
mhindrik schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:42:
offtopic:
Als we het hebben in termen van audiofilie, hoe goed zijn de gemiddelde speakers die we bij een game systeem doen?
offtopic:
Echte audio puristen hebben niks aan de speakersets die bij de BBG vermeld staan. Maar voor de gemiddelde gamer is de G51 voldoende en voor degene die net iets meer willen zou ik zelf de z-2300/z-5500 aanraden.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
dan houd ik alles lekker bij het standaard gebueren :) qua geluid zal ik dan wel weer kijken :) maar dat zal wel niet zoon giga probleem zijn om wat fans aan te sluiten en te vervangen.

Dank u :D dit scheelt me weer 50,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Een bedrijf heeft de samenstelling van paar pagina's terug iets veranderd wegens het niet kunnen leveren van moederbord en voeding, volgens hen was er geen verschil in prestaties. Ik vraag me af of dit ook zo is. Ze hebben i.p.v. Foxconn A7DA-S het volgende mobo voorgesteld: http://www.wave-computers...Details.html?artNr=GEEM30 en i.p.v. Cooler Master Real Power M520 Modular PSU deze voeding: http://www.wave-computers...etails.html?artNr=TN5D07& .

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 BE€ 208,35€ 208,35
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 27,18€ 27,18
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,16€ 35,16
1Logitech X-230€ 32,-€ 32,-
1Samsung SH-S223F€ 18,10€ 18,10
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 52,95€ 52,95
ImporterenTotaal€ 523,64

Totaal zal dat dan ruim €900 incl. montage en verzending worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:36:
[...]

We gaan offtopic, maar:
'Speelbaar' is vreselijk subjectief. Een online shooter als CoD4 wil je wellicht constant boven de 60fps hebben, maar bij offline shooters (FarCry2, Crysis bijv) kan je best hier en daar wat framedrops hebben.
Overigens: met zulke afwijkende resoluties lever je op een TFT behoorlijk in op beeldkwaliteit, of ben je een CRT dino?
Huh? Inleveren op beeldkwaliteit? Ik heb hem gewoon 1:1 staan en een 30" TFT :) . Niks niet afwijkende resoluties. Gewoon het 1:1 beeld en zwarte randen.
mhindrik schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:42:
offtopic:
Beter dan speakers uit dezelfde prijsklasse uit de audio / TV branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
heren ik koop nu een i7 systeem met een GTX280 kan dit ook een spel draaien op DX7? (like CoD2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
stevens20 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:04:
heren ik koop nu een i7 systeem met een GTX280 kan dit ook een spel draaien op DX7? (like CoD2)
uh nee.
DX7 ondersteund die videokaart niet, maar als je 9.0c bedoeld dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rienk333 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:02:
Een bedrijf heeft de samenstelling van paar pagina's terug iets veranderd wegens het niet kunnen leveren van moederbord en voeding, volgens hen was er geen verschil in prestaties. Ik vraag me af of dit ook zo is. Ze hebben i.p.v. Foxconn A7DA-S het volgende mobo voorgesteld: http://www.wave-computers...Details.html?artNr=GEEM30 en i.p.v. Cooler Master Real Power M520 Modular PSU deze voeding: http://www.wave-computers...etails.html?artNr=TN5D07& .

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 BE€ 208,35€ 208,35
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 27,18€ 27,18
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 35,16€ 35,16
1Logitech X-230€ 32,-€ 32,-
1Samsung SH-S223F€ 18,10€ 18,10
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 52,95€ 52,95
ImporterenTotaal€ 523,64

Totaal zal dat dan ruim €900 incl. montage en verzending worden.
Ik zou met beide niet akkoord gaan. Dat mobo is inferieur. Bied geen CF support. De Voeding is niet modulair zoals het er uit ziet(kan het niet zien op hun pagina). Die shop ken ik verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Rienk333 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:02:
De voeding is een Tacens Radix III 520W :)
Ik ben erg goed te spreken over Tacens, ze zijn gericht op stille producten. Deze voeding produceerd dan ook maar 14dB. Er word gebruik gemaakt van een 13.5cm fan met rubber pads tegen trillingen. Er zitten in de voeding ook kortsluit en overspanningsbeveiligingen ed. dat zorgt voor een veiliger gevoel in je kastje :9
Ik zie dat ze ook de Radix II SMART 520W hebben, deze heeft kabelmanagement (loskoppelbare kabels). Maar ik kan geen prijzen zien en dus ook niet oordelen of het de investering waard is.

Zelf heb ik gisteren een Tacens kast (de Sagitta II Tower) en fan (Ventus Ice 12cm) van hun ontvangen (via Zercom). Erg mooie spullen die goed stil zijn (rubber voetjes en dopjes) bij de bigtower zat een fan controller met 4 kanalen en die bevalt erg goed. De kast blijft ook lekker koel door de 40cm fan in de zijkant.

Helaas heb ik in die kast mijn oude hardware moeten bouwen omdat ik te veel twijfel over AM2/3 en intel, dus even de i5 en Phenom II 955 afwachen :O Binnekort komen de reviews.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:15:

Ik zou met beide niet akkoord gaan. Dat mobo is inferieur. Bied geen CF support. De Voeding is niet modulair zoals het er uit ziet(kan het niet zien op hun pagina). Die shop ken ik verder ook niet.
Toch maar voor de Radix II SMART gaan dan he. De Valeo II 600 heeft ook kabelmanagement en schakelt de fan uit als hij niet nodig is (maar de prijzen zijn onzichtbaar dus weet niet of het te betalen is)

[ Voor 13% gewijzigd door artificial_sun op 12-03-2009 14:21 . Reden: Toevoegingen ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
mhindrik schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:15:
[...]

uh nee.
DX7 ondersteund die videokaart niet, maar als je 9.0c bedoeld dan wel.
nee ik speel CoD2 en wil dat eigenlijk op DirectX 7 spelen. Dat betekend dus ook geen PACMAN meer voor mij ;( ;( :S ;( ;( ;(
Hier baal ik wel van, is dit te fixen??? (A) zo zodat ik wel Dx7 kan spelen.

maar even tussendoor:

The Vole has also graciously decided not to force users to purchase DX11-specific hardware. Satchell readily admitted that Microsoft had deliberately created a discontinuity between DX10 and DX9, but emphasized that "DX11 is totally compatible with DX10.”

[ Voor 4% gewijzigd door stevens20 op 12-03-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En welke idioot maakt jou dat wijs :X

De kaarten zijn gewoon backward compatible met oudere versies. Je kan dus gewoon DX7 games pakken. Verder is die kaart ook al geen DX9c, maar DX10 :|

Het artikel dat jij aanhaalt zit hem in het design van de kaart: DX10 is op fysiek hardware niveau compleet anders als alle voorgaande DX versies. Echter merk je daar in de software kant niets van omdat de Windows en DX10 API's er voor zorgen dat dit allemaal omgezet wordt.

Daarnaast is het volgens mij zo dat DX11 dus wel onder Vista gaat werken terwijl DX10 niet onder XP ging werken. MS zal dus niet pushen om Windows 7 te kopen om DX11 aan het werk te krijgen zoals ze dat met Vista wel deden. Dat wil echter niet zeggen dat DX11 geen belangrijke nieuwe features gaat toevoegen, want dat is echt iets dat wel degelijk gaat gebeuren. Volgens mij met name in Physics en dergelijke als ik het niet mis heb.

Kortom: Geen waarde aan hechten, het verhaal van mhindrik is de grootste bullshit die ik in tijden heb gehoord. Het artikel geeft weinig info wat betreft de nieuwe features.

Pacman kun je overigens ook mooi emuleren met DosBox :D

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 12-03-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:15:
[...]

De Foxconn A7DA-S ( waar ik in eerste instantie voor zou gaan ) bied volgens mij ook geen CF support? Heb het even nagevraagd en de voeding is idd niet modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:29:
En welke idioot maakt jou dat wijs :X

De kaarten zijn gewoon backward compatible met oudere versies. Je kan dus gewoon DX7 games pakken. Verder is die kaart ook al geen DX9c, maar DX10 :|

Het artikel dat jij aanhaalt zit hem in het design van de kaart: DX10 is op fysiek hardware niveau compleet anders als alle voorgaande DX versies. Echter merk je daar in de software kant niets van omdat de Windows en DX10 API's er voor zorgen dat dit allemaal omgezet wordt.

Daarnaast is het volgens mij zo dat DX11 dus wel onder Vista gaat werken terwijl DX10 niet onder XP ging werken. MS zal dus niet pushen om Windows 7 te kopen om DX11 aan het werk te krijgen zoals ze dat met Vista wel deden. Dat wil echter niet zeggen dat DX11 geen belangrijke nieuwe features gaat toevoegen, want dat is echt iets dat wel degelijk gaat gebeuren. Volgens mij met name in Physics en dergelijke als ik het niet mis heb.

Kortom: Geen waarde aan hechten, het verhaal van mhindrik is de grootste bullshit die ik in tijden heb gehoord. Het artikel geeft weinig info wat betreft de nieuwe features.

Pacman kun je overigens ook mooi emuleren met DosBox :D
Ok dank u, ik vond het al vreemd, maar ik vraag ALLES voor de zekerheid even hier na.
Ik heb nu mijn systeem samengesteld alleen kom ik er niet uit hoeveel voeding ik nodig heb....

Klik HIER voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank u, ik vond het al vreemd, maar ik vraag ALLES voor de zekerheid even hier na.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat is NIET de bedoeling. Je moet eerst ZELF op onderzoek uit gaan. Al die dingen had je op google gewoon kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:51:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar dat is NIET de bedoeling. Je moet eerst ZELF op onderzoek uit gaan. Al die dingen had je op google gewoon kunnen vinden.
Dat snap ik en ik doe dat ook wel hoor ;)
Maar ik snap gewoon weinig van PC's vrienden van me moeten bij wijze van nog langskomen om patches van spelletjes te installeren enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Rienk333 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:48:
[...]

De Foxconn A7DA-S ( waar ik in eerste instantie voor zou gaan ) bied volgens mij ook geen CF support? Heb het even nagevraagd en de voeding is idd niet modulair.
Zie mijn stukje over de Tacens voeding boven (8>
Toch maar voor de Radix II SMART gaan dan. De Valeo II 600 heeft ook kabelmanagement en schakelt de fan uit als hij niet nodig is (maar de prijzen zijn onzichtbaar dus weet niet of het te betalen is)
stevens20 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:49:

Ik heb nu mijn systeem samengesteld alleen kom ik er niet uit hoeveel voeding ik nodig heb....

Klik HIER voor het systeem.
Bij GoT>Overige hardware> welke voeding heb ik nodig Deel xx zitten de experts

Stadia was beter....

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.