Ik ben nog steeds mijn eigen toekomstige systeem aan het aanpassen (volgens mij zijn de hd4870 prijsverlaging nu echt heel dichtbij in de toekomst dus ik wacht zowieso nog heel eventjes met de aankoop) en inmiddels na huiverig volgen van dit topic is het inmiddels alsvolgt:
CPU: AMD PhenomII X4 940BE
GPU: Club3d HD4870 1g Overclocked
ODD: Samsung SH-S223F
LCD: Samsung SyncMaster 2342BW (23" 2048x1152)
Case: CoolerMaster Centurion 590
PSU: CoolerMaster RealPower M620
HDD: Seagate Barracuda 7200.12 8.5/16/7200 500gb
DDR2: OCZ 4gb DDR2-1066 555 Reaper Kit
Mobo Optie1: GigaByte MA790X-UD4
Mobo Optie2: Foxconn A7DA-S
Komt met Mobo1 bij alternate neer op €1030,-
Komt met mobo2 bij alternate neer op €1016,-
Prijsverschil zit hem obviously in de Mobo keuze.
Nu vraag ik mij af welke van de 2 de beste keuze zou zijn voor mij, ik ben redelijk audiofiel met een Z-5500 audioset die hierop aangesloten dient te gaan worden en nu merk ik bij de foxconn een HD-Audio support gemis op. Geen HD-Audio support en geen Optisch of Coaxiale uitgangen op de geluidskaartchip. Dit zal dus resulteren in het feit dat ik hierop dus een
Creative X-FI Club3d Theatron Agrippa DTS kaartje extra zal moeten pluggen. Ik eis van me nieuwe mobo namelijk wel optische uitgangen met HD-Audio support.
Wel heeft de foxconn een 790GX chip wat inhoudt dat er een onboard IGP aan boord is met HybridCrossfire ondersteuning (Genetx, Hybrid crossfire gebruikt de IGP als deze het af kan en anders de HD4870, dit was een puntje waar we eerder op zaten maar dit doet hij dus daadwerkelijk en zou een behoorlijk gunstige energiebesparing kunnen zijn), de foxconn heeft voor deze IGP ook HDMI, DVI-D en VGA aansluitingen, nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn bijvoorbeeld HD video's af te spelen op de IGP via de HDMI poort naar een 40" 1080p scherm, verder vraag ik mij af of het mogelijk zou zijn een 2de scherm met de IGP aan te sturen voor itunes en teamspeak terwijl je HD4870 de game aanstuurt op het hoofdscherm.
Verder kwam ik in de vergelijking tussen deze 2 borden gestuit op de memory channel ondersteuning. De foxconn ondersteunt dual channel op het werkgeheugen terwijl de gigabyte dat dus niet ondersteunt, volgens mij zou dual channel een behoorlijke prestatiewinst opleveren tegenover enkel kanaals ? Mijn voorlopige DDR2 geheugen keuze staat daarom voorlopig ook op OCZ reapers met EPP en Dual Channel ondersteuning...
(1 probleempje echter, volgens de systembuilder zou dit geheugen door JEDEC standaard conflicten naar 800mhz teruggeclocked worden, hoe komt dit? is dit de zoveelste bug in de plugin? hoe op te lossen?)
Graag antwoorden hierop dus en een algemene mening op de samenstelling van het systeem

Ik kom er zelf niet meer uit welke van de 2 te nemen.
Edit: Bedenk me net dat het scherm natuurlijk het best op Native resolutie draait en dan ben ik met deze GPU best de sjaak op 2084x1152 of niet ? Wat gebeurt er als ik de resolutie bijv. verlaag naar 19xxXxxxx om hogere fps te halen? Dat wordt zeker erg lelijk? Zou het dan beter zijn om voor een scherm met lagere native resolutie te gaan (ook denkend aan de toekomst waar system req's steeds hoger worden op spellen...), Ik merk ook dat veel schermen enkel VGA hebben en geen DVI, hoe belemmerend is dit voor de resolutie?
2de Edit: Beetje audiophiel onderzoek gaf de uitkomst dat de Creative X-Fi (behalve de Elite Pro waar je dan ook echt GROF voor betaalt) kaart slecht presteert op lage frequenties (Ik luister veel Harder Styles muziek en produceer dit zelf ook dus dit is letterlijk een klap in mijn gezicht, een betere optie zou zijn de Club3d Theatron Agrippa DTS.
[
Voor 12% gewijzigd door
DataBass op 06-03-2009 00:38
]