Technet Plus Direct 3 maanden gratis Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 70.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je krijgt 2 keys per versie (starter/home(2 basic en 2 premium)/proffesional/ultimate). De keys kun je gebruiken voor 32 bits en 64 bits (mits die versie beschikbaar is (starter en home basic zijn 32 bits only).

Edit, zie net dat de (K)N versies ook aparte keys hebben, dus daar heb je er ook 2 per versie.

[ Voor 172% gewijzigd door MegaTronics op 28-01-2011 18:16 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

MegaTronics schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:11:
Je krijgt 2 keys per versie (starter/home(2 basic en 2 premium)/proffesional/ultimate). De keys kun je gebruiken voor 32 bits en 64 bits (mits die versie beschikbaar is (starter en home basic zijn 32 bits only).

Edit, zie net dat de (K)N versies ook aparte keys hebben, dus daar heb je er ook 2 per versie.
en voor N heb je het mediapakket waardoor je gewoon een N-versie hebt...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en Technet standaard aangeschaft. Ik ga dit jaar weer veel trainingen volgen en wil een virtueel domein opzetten, zodat ik lekker kan testen en knoeien.

Wel jammer dat er geen kortingcodes voor Nederland zijn :(

Ik moet eerst windows 7 (70-680 en 70-685) doen, aangezien deze dichter bij mijn huidige werk ligt. (Ik doe nu 2de lijn werkplek beheer en we gaan dit jaar over naar Windows 7). Heb hiervoor al de classroom training voor de 70-685 gedaan, wat erg veel herhaling is van mijn MCSE 2003 en mijn ervaring.
Daarna wil ik mijn MCSE 2003 upgraden naar MCITP Enterprise Admin, aangezien dit meer in mijn interesse gebied ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op Technet kun je nu de Engelse Windows 7 DVD's met geslipstreamd Service Pack 1 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 22:27
Oeh da's goed nieuws, ga 'm gelijk downloaden. Bedankt voor de heads up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier zijn ze bijna binnen (32 en 64 bits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Gek genoeg haal ik ze sneller binnen via Usenet. Nou ja, ook prima natuurlijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

Pinobigbird

doesn't share food!

Zolang de SHA1-hashes maar kloppen. Mijn Technet account is verlopen, maar ik kan wel in loggen en de SHA1-hashes controleren. Keys voor de SP1 zijn niet nodig (ik heb legale Win7 keys), dus ja, de iso's van derde kanalen downloaden is een optie.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Inderdaad. Fijn dat ze die hashes er bij zetten! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn de afzonderlijke service packs ook ergens te vinden? Ik vind alleen:
Windows 7 and Window Server 2008 R2 Service Pack 1 (x86 and x64) - DVD (Multilanguage) 2/16/2011 1,953 (MB)
Windows 7 Service Pack 1 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage) 2/16/2011 2,619 (MB)
Windows 7 Service Pack 1 Language Pack (x86) - DVD (Multilanguage) 2/16/2011 2,152 (MB)
De eerste is dan de geslipstreamde Win7 + SP1 en de andere lijken me enkel taal pakketten. Of is dit iets anders, aan de grootte te zien is dit een full Windows install iso. Ik zou niet weten onder welke categorie een SP anders zou vallen. En de zoekfunctie levert ook alleen dit op.

Nog iemand die de titels en beschrijvingen van MS geweldig duidelijk vindt?

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 16-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 08:02
kluyze schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:58:
Nog iemand die de titels en beschrijvingen van MS geweldig duidelijk vindt?
Ja, ik.

De eerste is, zoals de titel het aangeeft, alleen het Service Pack (los) voor Windows 7 en Windows Server 2008 R2. Daarom heet het "Windows Service Pack". Die moet je hebben als je 'losse' Service Packs wil. Die ISO bevat Service Packs voor x86, x64 en IA64.

De tweede en derde zijn inderdaad Language Packs.

Wil je een geslipstreamde DVD, dan ga je op zoek naar een getiteld "Windows xxx with Service Pack x". Voor Windows 7 dus bijv. "Windows 7 Professional with Service Pack 1". Zoals de naam daar heel duidelijk uitlegt, is dat een Windows versie met Service Pack :)

Jammer genoeg alleen nog maar in het Engels nu allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dus de SP1 van Windows 7 is ~2GB? Bijna even groot als de iso's van Windows 7 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Dat lijkt maar zo, omdat zowel de x64, x86 & ia64 in 1 ISO zitten.
Afzonderlijk zijn de files kleiner:
x86 = 537MB
x64 = 903MB
ia64 = 511MB

x64 is zo groot omdat dit SP voor zowel Win7x64 als 2008R2 is.
x86 is alleen voor Win7.
ia64 is alleen voor 2008R2 ia64 (Itanium).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 16-02-2011 21:30 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De hashwaardes van de gelekte en de technet versie zijn gelijk, dus de lek was inderdaad the real deal.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Wildfire

Joy to the world!

redah schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:06:

[...]

Jammer genoeg alleen nog maar in het Engels nu allemaal...
Nee hoor:
The following 35 languages are included: Arabic, Bulgarian, Chinese-Hong Kong SAR, Chinese-Simplified, Chinese-Taiwan, Croatian, Czech, Danish, Dutch, English, Estonian, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Latvian, Lithuanian, Norwegian, Polish, Portuguese-Brazil, Portuguese-Portugal, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Thai, Turkish, and Ukrainian.
Er staat dan ook niet voor niets multilanguage bij :)

-- Edit: #%$$%#$% waarom verplichten ze nu opeens hun downloadmanager? Ik wil dat rotding niet, ik wil gewoon zelf bepalen hoe ik download. GRRR. Ik pluk 'm wel van Usenet af en vergelijk dan de hashwaarde met de door Microsoft opgegeven hashwaarde.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 17-02-2011 11:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 08:02
Wildfire schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:37:
Nee hoor:

Er staat dan ook niet voor niets multilanguage bij :)
Ik bedoelde dat de geslipstreamde DVD's alleen nog maar in het Engels zijn... Heeft iemand enig idee of we nu ook weer twee weken moeten wachten op een Nederlandse versie?

Windows 7 Engels (zonder SP) stond 6 augustus 2009 op Technet, Windows 7 (zonder SP) in het Nederlands pas 25 augustus 2009...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als via de Engelstalige site een abonnement neem dan betaal ik aanzienlijk minder zo lijkt het. Ik weet natuurlijk niet of je als Nederlander woonachtig in dit landje ook daadwerkelijk tegen het tarief van 199 USD (130 EUR) kunt inschrijven of dat je wordt doorverwezen naar de NL site en 213 EUR mag gaan afrekenen.

Als Hollander en neig ik om het me te inschrijven via de Amerikaanse (Engelstalige) site van TechNet. Wie heeft hier ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DocSnuggels schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:55:
Als Hollander en neig ik om het me te inschrijven via de Amerikaanse (Engelstalige) site van TechNet. Wie heeft hier ervaringen mee.
Gaat niet lukken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Als je iemand in de US kent wiens adres je mag gebruiken, is het geen probleem. Zo heb ik zelf een jaartje een abonnement gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:54

Haan

dotnetter

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je jaarabonnement is verlopen? Ben je dan helemaal de toegang kwijt tot de technet pagina, of kan je nog wel je product keys inzien?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Haan schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:32:
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je jaarabonnement is verlopen? Ben je dan helemaal de toegang kwijt tot de technet pagina, of kan je nog wel je product keys inzien?
De pagina kom je nog wel op (daar kom je ook op zonder dat je ingelogd bent), alleen kun je dus inderdaad de keys niet meer bekijken. Voordat je abonnement verlopen is dus even alles kopiëren en lokaal opslaan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55

Bozevkwa

The Falcons have landed

posttoast schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:50:
[...]

De pagina kom je nog wel op (daar kom je ook op zonder dat je ingelogd bent), alleen kun je dus inderdaad de keys niet meer bekijken. Voordat je abonnement verlopen is dus even alles kopiëren en lokaal opslaan.
Dat laatste is altijd een goed idee. Maar als je abonnement is verlopen kun je nog gewoon inloggen en je keys opvragen. Je kunt alleen geen nieuwe keys opvragen en software downloaden.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bozevkwa schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:31:
[...]

Dat laatste is altijd een goed idee. Maar als je abonnement is verlopen kun je nog gewoon inloggen en je keys opvragen. Je kunt alleen geen nieuwe keys opvragen en software downloaden.
Zeker weten? Ik kan mijn oude keys namelijk niet meer bekijken. Ik meen me te herinneren dat dat inderdaad ooit wel kon, maar ik heb het net gecheckt en het gaat toch echt niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik kan ook gewoon mijn oude keys bekijken, maar geen software meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Wat is het nou :P Als ik namelijk nog wel in kan loggen en de oude keys bekijken, scheelt dat een hoop werk om alles offline op te slaan (hoewel dat uiteraard inderdaad wel een goed idee is)
Je kan het gewoon exporteren naar XML :F

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 21-03-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Haan schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:17:
Wat is het nou :P Als ik namelijk nog wel in kan loggen en de oude keys bekijken, scheelt dat een hoop werk om alles offline op te slaan (hoewel dat uiteraard inderdaad wel een goed idee is)
Je kan het gewoon exporteren naar XML :F
Mijn abo is niet verlopen, dus ik kan het helaas niet testen :P
In het verleden was het zo dat je je gegenereerde keys kon blijven opvragen. Mogelijk dat Microsoft dat ook heeft gewijzigd toen ze de Technet voorwaarden vorig jaar onverwacht wijzigden.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Bozevkwa schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Mijn abo is niet verlopen, dus ik kan het helaas niet testen :P
In het verleden was het zo dat je je gegenereerde keys kon blijven opvragen. Mogelijk dat Microsoft dat ook heeft gewijzigd toen ze de Technet voorwaarden vorig jaar onverwacht wijzigden.
Volgens mij kan dit een bepaalde periode als je abbo is verlopen, maar na een paar maanden kan je er echt niet meer in (dat is wat ik ervaarde met die trials in ieder geval)
De keys zijn nog wel gewoon te gebruiken nadat het abbo is afgelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 21-03-2011 16:26 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 23:34

Pinobigbird

doesn't share food!

De keys staan bij een verlopen abo niet meer bij de producten vermeld, maar je kan bij het tabblad "My Product Keys" nog wel je keys bekijken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 19:10

psy

Weet iemand of het mogelijk is een Technet Subscription te kopen in de US, en dan deze gewoon hier te activeren en te gebruiken? Dit scheelt aanzienlijk in de kosten maar het is mij niet 100% duidelijk of dit kan. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit kan omdat er geen enkel verschil lijkt te zitten in de US en overige versies (JRF-00001 of de JSF-00001)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:16

hellknight

Medieval Nerd

Dit is alleen mogelijk als jij ook een adres en CC in de US hebt - een US technet abo afsluiten op een NL adres/CC is niet mogelijk

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou ik wil het niet rechtstreeks bij Microsoft bestellen want dan loop je tegen exact die beperking aan.

Het gaat om het "retailpakket" wat je bij derden kan bestellen (zoals bv Salland dat ook heeft). Hiervoor heb je alleen een US adres nodig en dat heb ik wel. Ik denk ook niet dat de betaling een probleem zal zijn dat gaat allemaal via een webshop. Deze versturen helaas niet naar Europa maar wel binnen de US.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zojuist de Technet Standard besteld bij Amazon USA voor 178 euro incl verzending naar mijn adres in Nederland en eventuele douanekosten. Als die niet in rekening worden gebracht door de douane krijg ik dit terug en is het slechts 150 euro.

Nou zelfs voor 178 euro ben ik al dik tevreden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

psy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:58:
Zojuist de Technet Standard besteld bij Amazon USA voor 178 euro incl verzending naar mijn adres in Nederland en eventuele douanekosten. Als die niet in rekening worden gebracht door de douane krijg ik dit terug en is het slechts 150 euro.

Nou zelfs voor 178 euro ben ik al dik tevreden :9
ik weet niet hoe je aan deze bedragen komt. Ik heb hetzelfde besteld bij amazon, het pakket kost 173 euro (wisselkoers verschil) en daar bovenop komt nog een deposit van ongeveer 30 euro voor de import belasting.

Totaal wordt het dan 203 euro (als er belasting betaald moet worden)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:27
import belasting is toch bij boven de 450 euro?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

roelbb schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:19:
[...]

ik weet niet hoe je aan deze bedragen komt. Ik heb hetzelfde besteld bij amazon, het pakket kost 173 euro (wisselkoers verschil) en daar bovenop komt nog een deposit van ongeveer 30 euro voor de import belasting.

Totaal wordt het dan 203 euro (als er belasting betaald moet worden)
Order #: 104-2297392-1221866
Shipping Method: Priority International Courier
Shipping Preference: Group my items into as few shipments as possible
Subtotal of Items: EUR 130,24
Shipping & Handling: EUR 18,19
------
Import Fees Deposit EUR 28,20
------
Total for this Order: EUR 176,63
Let wel, de euro-dollar koers is momenteel erg gunstig! Mogelijk dat dat de reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

psy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:11:

Let wel, de euro-dollar koers is momenteel erg gunstig! Mogelijk dat dat de reden is?
ik zie het al, in de totaal prijs wordt ook de deposit meegerekend (hoewel die eronder staat) ik bestel hem daar ook.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

TN3MNA01
Hiermee bij prof 3 maanden extra :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

roelbb schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:52:
[...]

ik zie het al, in de totaal prijs wordt ook de deposit meegerekend (hoewel die eronder staat) ik bestel hem daar ook.
Heb hem al binnen. Verzonden vanuit USA de 20e nota bene 's avonds en ontvangen de 22e 10u 's morgens. Ik weet niet hoe UPS dat doet maar het is echt verschrikkelijk snel. Als ik in Nederland besteld had zat ik nu nog te wachten, overal 2 weken levertijd 8)7

Nu binnen 36u de activeringslink, hopelijk gaan ze dat redden.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 22-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

psy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:39:
[...]

Heb hem al binnen. Verzonden vanuit USA de 20e nota bene 's avonds en ontvangen de 22e 10u 's morgens. Ik weet niet hoe UPS dat doet maar het is echt verschrikkelijk snel.
http://videos.howstuffwor...-they-do-it-ups-video.htm :)
Ook op Discovery/of NGC geweest, maar dan een uitzending van een uur (incl. reclame).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

psy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:39:
[...]

Nu binnen 36u de activeringslink, hopelijk gaan ze dat redden.
heb je die link ook gehad? en hoe snel? Ik heb het abo donderdag ontvangen, direct alles ingevuld, maar nog geen activatie gehad.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vrijdag 22 april geactiveerd (goede vrijdag)

Woensdag 27 april mail binnengekregen. Mail was gedateerd 23 april maar dat was gewoon niet waar.
Er zat dus wel nog een vrije paasmaandag tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

psy schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:50:
Vrijdag 22 april geactiveerd (goede vrijdag)

Woensdag 27 april mail binnengekregen. Mail was gedateerd 23 april maar dat was gewoon niet waar.
Er zat dus wel nog een vrije paasmaandag tussen.
had nog een dag langer geduld moeten hebben. Ik heb vandaag ook de activerings link gehad. Was ook bij mij gedateerd op afgelopen zaterdag. Het abonnement loopt vanaf afgelopen donderdag.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Als je online via de Microsoft site besteld. Krijg je dan de gegevens per post of email toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Per mail.

Trouwens via Technet zijn er nieuwe ISO's te downloaden van Windows 7 met SP1. Als extra zit hier de hotfix 2534111 er bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De factuur en pro-forma factuur aan het einde van de abonnementsperiode komen bij mij per post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Uw order wordt verwerkt

Nu moet het nog uit duitsland komen, wel jammer dat er staat dat er ideal, visa & paypal is enzo.. en je uiteindelijk alsnog een overboeking moet doen. Lekker lang wachten weer dus.

iig verwacht ik eind deze week alles te hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Binnenkort die van mij maar weer voor een jaartje verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik werd vanmorgen trouwens gebeld door MS (eigenlijk proberen ze het al een week iedere dag, maar miste steeds de oproep :P) om me te informeren dat mijn subscription bijna afloopt en te vragen of ik wilde verlengen. Opzich wel aardig van ze. Als je dus gebeld wordt door een nummer uit Duitsland (landcode 44) en je net als ik afvraagt wie dat was, dat is Microsoft ;) Persoon aan de lijn was trouwens wel gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

TheVMaster

Moderator WOS
Haan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:56:
Ik werd vanmorgen trouwens gebeld door MS (eigenlijk proberen ze het al een week iedere dag, maar miste steeds de oproep :P) om me te informeren dat mijn subscription bijna afloopt en te vragen of ik wilde verlengen. Opzich wel aardig van ze. Als je dus gebeld wordt door een nummer uit Duitsland (landcode 44) en je net als ik afvraagt wie dat was, dat is Microsoft ;) Persoon aan de lijn was trouwens wel gewoon Nederlands.
Eh..landcode 44 = UK als ik het goed heb, Duitsland = 49. Klein detail natuurlijk...maar eh...kreeg je ook nog extra korting dan, als je hem gelijk ging verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha, dat verklaard al die Duitse gemiste oproepen op mijn telefoon (+49251915970). Weet ik dat ook weer. Moeten ze maar een bericht achterlaten op de voicemail.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 24-05-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 16:14
TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:29:
[...]maar eh...kreeg je ook nog extra korting dan, als je hem gelijk ging verlengen?
Helaas :( Bij mij tenminste niet ... ze stuurden na het gesprek, waarin ik aangaf nog te twijfelen over verlenging, nog een pro-forma factuur waarop ik kon zien wat de korting was. In mijn geval iets van €50 korting (zou nu +/- €330 moeten betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:29:
[...]

Eh..landcode 44 = UK als ik het goed heb, Duitsland = 49. Klein detail natuurlijk...maar eh...kreeg je ook nog extra korting dan, als je hem gelijk ging verlengen?
Je hebt gelijk, het nummer begint idd met 49. Ik zei meteen dat ik niet ging verlengen, dus toen was het gesprek eigenlijk al snel afgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Robocom schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Helaas :( Bij mij tenminste niet ... ze stuurden na het gesprek, waarin ik aangaf nog te twijfelen over verlenging, nog een pro-forma factuur waarop ik kon zien wat de korting was. In mijn geval iets van €50 korting (zou nu +/- €330 moeten betalen)
Eigenlijk gewoon de standaard korting?

nog max 36 uur en ik heb ook mijn toegang \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Woensdag had ik ze dan ook eindelijk aan de telefoon en maar gelijk bij hem verlengd voor iets van in totaal 190 euro. Gisteren zag ik op de website dat de verlenging geactiveerd was, dus dat ging lekker soepel.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 27-05-2011 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hebben ze dan een nieuwe afdeling in Duitsland opgezet of zo? Ik heb steeds mijn rekeningen uit Ierland gekregen. (Daar herken ik al van een afstand aan dat er post van Microsoft is)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zal vast wel weer belastingtechnisch voor hun goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:14:
Hebben ze dan een nieuwe afdeling in Duitsland opgezet of zo? Ik heb steeds mijn rekeningen uit Ierland gekregen. (Daar herken ik al van een afstand aan dat er post van Microsoft is)
Het is niet omdat de breakout van de telefoon lijn in Duitsland is, dat hun call center daar ook effectief zit. Het kan zijn dat ze zo goedkoper bellen naar jullie. Ik zou mij op de geografische aanduiding van de lijn niet de conclusie trekken van waar deze nu zitten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Net toevallig toch gebeld naar Technet en het gewoon gevraagd. Ik had een Belg aan de lijn die in Duitsland werkte. (dit was gewoon support, microsoft maakt gebruik van call centers)

[ Voor 13% gewijzigd door Teckna op 27-05-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voor de UK geldt nog tot en met 30 juni drie maanden gratis of 10% korting bij aanschaf van een Pro pakket. Zie http://technet.microsoft.com/en-gb/subscriptions/buy.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Even een vraag: hoe lang duurt een Technet Standard abbo? Ik dacht namelijk een jaar. Ik heb 25 februari mijn Professional in Standard omgezet, en sinds 31 mei is dat afgelopen. Het is toch zeker niet zo dat Standard maar 3 maanden geldig is of wel?

(Klantenservice is nu niet bereikbaar)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-06-2011 19:07 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee gewoon een jaar, je kan ze ook mailen op TECHNET@eu.subservices.com deze reageren erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Goed, ik heb dus gebeld naar 0800 022 6801. Mijn account is door Microsoft geblokkeerd.

Microsoft schijnt een grote schoonmaakactie te hebben gehouden. Microsoft heeft het vermoeden dat ik "me niet aan de licentievoorwaarden heb gehouden cq. de licenties illegaal verbruik of verder heb verspreid." De medewerker bood aan om een ticket aan te maken. Maar aangezien het momenteel om "duizenden accounts" gaat, kan de verwerkingstijd daarvan wel even duren.

Ik heb gevraagd hoe dit dan eventueel kan zijn getriggerd; ik ben me van geen kwaad bewust. Dat kon de medewerker me niet vertellen; meer info had hij niet. Logisch ook dat dit niet bekend wordt gemaakt, anders wordt het te makkelijk om te omzeilen.

Ik heb alle licenties zelf gehouden; ik heb ze niet verder verspreid. Ik ben alleen geen echte IT-er, dus ik maak niet heel intensief gebruik van Technet. Ik probeer nu dus redenen te verzinnen waarom ik de alarmbellen heb laten afgaan: Het gebruik van virtuele machines. Als ik wat test is het makkelijker om de virtuele machine terug te kopiëren dan opnieuw te installeren. Ik kan me dus voorstellen dat een key te vaak wordt geregistreerd. Ik verwacht dan alleen problemen bij de activatie van de key, en niet dat mijn account zonder pardon wordt gesloten.

Ook kan ik me voorstellen dat ze misschien kijken naar de locatie van de gebruiker (ip-adres?). Aangezien ik iedere dag tussen NL en DE pendel kunnen ze daar dus iets raars zien.

Ik ben wel in februari van Pro naar Standard gegaan, een downgrade dus. Toen mijn Pro account nog geldig was heb ik alle beschikbare keys aangevraagd en naar XML geëxporteerd, puur voor het geval de service er eens uit zou liggen, of zodat ik tijdens het installeren niet per sé online hoef te zoeken naar de keys. Ook heb ik met behulp van deze lijst bijgehouden welke keys ik waarvoor heb gebruikt. Ik bedenk me net dat ik dus in principe een aantal keys in mijn bezit heb terwijl mijn account daar niet meer bij hoort. Maar als ik mijn account had laten aflopen aflopen was dat toch ook het geval geweest?

Ik zal later ook eens kijken of mijn keys dan nu ook geblokkeerd zijn als ik ze probeer te activeren. Voorlopig wacht ik even af tot Microsoft contact met me opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik denk dat je het probleem eigenlijk zelf al heb opgenoemd, het 'sparen' van alle keys ;)

Alleen dacht ik dat microsoft dan gewoon de keys zou blokkeren en niet je account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, ik bedacht het me net tijdens het posten. In het ergste geval zien ze dat dus als illegaal (waar ik me niet van bewust was, het was niet eens in me opgekomen dat het illegaal zou zijn) en blijft mijn account gesloten.

Alleen, ik heb niet de installatiemedia geharvest. Goed, ik heb de images van Windows, Office en Windows Server wel opgeslagen ja, maar dat was het dan ook. Aan de losse keys heb ik dus nog steeds niet zoveel zonder images. Het was wat anders geweest als ik ook alle media gedownload had.

En waarom zou ik mijn account verlengen als het me puur om het harvesten te doen was? Ik snap de logica dus echt niet. Maar ik zal het wel te horen krijgen als Microsoft contact opneemt. Al mijn gegevens zijn bekend en nogmaals genoteerd, dus we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik kom er ook niet meer op, en ik heb slechts één key echt gebruikt..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, probeer in te loggen op TechNet. Krijg ik, na een halve minuut ofzo tegen een wit scherm te hebben aangestaard, de melding:

"There was an unexpected error while retrieving your benefit data and we cannot process your request."

Iemand anders ook inlogproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Wildfire schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:43:
Hmmm, probeer in te loggen op TechNet. Krijg ik, na een halve minuut ofzo tegen een wit scherm te hebben aangestaard, de melding:

"There was an unexpected error while retrieving your benefit data and we cannot process your request."

Hier dezelfde melding helaas.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik moet helaas ook constateren dat ik ook niets meer kan downloaden :(

En dat nadat ik zaterdag een pro-forma factuur binnen kreeg van Microsoft om mijn abo te verlengen |:(
Wildfire schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:43:

Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zie nu op http://social.technet.mic...5b-4863-827b-f14d6ca03a0d dat er eerder deze week problemen waren die opgelost zouden moeten zijn. Maar blijkbaar niet voor iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik kan wel inloggen maar mijn account is al een tijdje expired ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar hoort je account ook expired te zijn? Die van mij hoort dat namelijk niet te zijn, maar is het wel. Om bovengenoemde redenen: geblokkeerd.

De inlogproblemen heb ik momenteel trouwens ook. Maar dat staat los van de blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Wildfire schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:49:
Zie nu op http://social.technet.mic...5b-4863-827b-f14d6ca03a0d dat er eerder deze week problemen waren die opgelost zouden moeten zijn. Maar blijkbaar niet voor iedereen...
De beschrijving van problemen op dat forum lijken idd verdacht veel op wat ik nu zie bij mijn technet subscription. Ik vermoed ook dat ze nog niet zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik probeer te replyen in dat topic, maar dat gaat niet. Op het moment dat ik mijn berichtje wil opslaan, komt er een klein pop-up venstertje zonder tekst en alleen een OK-knop...

Heb nu zelf een topic aangemaakt: http://social.technet.mic...51-435a-bd71-0344428a6d7b

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 08-06-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Wildfire schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:55:
Ik probeer te replyen in dat topic, maar dat gaat niet. Op het moment dat ik mijn berichtje wil opslaan, komt er een klein pop-up venstertje zonder tekst en alleen een OK-knop...

Heb nu zelf een topic aangemaakt: http://social.technet.mic...51-435a-bd71-0344428a6d7b
Het is mij wel gelukt. Kijken wat dat gaat opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb net kunnen bellen mijn account was gewoon actief maar door een grote storing kon ik niet inloggen. Moest het vanmiddag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ja, ik zie je reply daar. Maar goed, jouw reply en een nieuw topic zou toch wel betekenen dat het doordringt bij Microsoft dat e.e.a. nog steeds niet werkt zoals het hoort.

-- Update: iemand heeft blijkbaar per e-mail een reply van Microsoft gehad:

"The download section has been temporarily taken offline due to scheduled maintenance, please check the portal later this afternoon."

Dat ze dat dan niet even netjes aankondigen i.p.v. een loze foutmelding te geven die absoluut niet informatief is.

[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 08-06-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ok mensen ik kan nu weer bij mijn key's......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yep, alles is weer normaal zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Toch vind het een beetje raar waarom onder meer DrivinUCrazy zijn subscription voorlopig even kwijt is, zolang je je houdt aan de limiet per key (10) is er toch weinig aan de hand? Het is nogal een grijs gebied als ze zomaar mensen eraf gaan gooien omdat in "hun ogen" de licentievoorwaarden zijn geschonden. Erg zuur voor alle bonafide mensen die helemaal niets te maken hebben met piraterij, hoe ga je zoiets als individuele gebruiker bewijzen?

Overigens heb ik ook meteen in het begin al mijn key's opgevraagd maar heb er op eentje voor Office na nog niet gebruik van gemaakt. Dat lijkt dus niets uit te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 08-06-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

psy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:19:
Toch vind het een beetje raar waarom onder meer DrivinUCrazy zijn subscription voorlopig even kwijt is, zolang je je houdt aan de limiet per key (10) is er toch weinig aan de hand?
Misschienis het de combinatie van het opvragen van alle keys en de downgrade van Plus naar Standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ga er maar vanuit dat áls Microsoft het me meedeelt, ik het hier wel zal melden. Speculeren heeft verder niet veel zin. Eerst moeten ze maar eens aangeven op welke manier ik de licentievoorwaarden zou hebben geschonden. Daarna zien we wel verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XJos88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 11:13
Ik heb dezelfde problemen als DrivinUCrazy.

Op 8 juni, is de status van mijn technet ineens veranderd naar "expired", terwijl dat pas in december zou moeten gebeuren. Geen mailtje, telefoontje, niets.

Helpdeskfiguur komt niet verder dan "er staat dat u zich niet aan de licentievoorwaarden gehouden hebt" en "uw productkeys zijn elders gebruikt" zonder dat verder kan uitleggen. Ik word nu binnen twee of drie werkdagen door "corporate" benaderd en die zouden me dan meer moeten kunnen vertellen.

Ik heb op de technet fora al gezien dat ik (en DrivinUCrazy) lang niet de enige zijn.

Ik ben op zijn zachts gezegd nogal pissig dat mijn toegang zonder enig bericht is opgeschort, en vooral omdat Microsoft er blijkbaar (weer) blindelings van uit gaat dat al zijn klanten boeven zijn, tenzij het tegendeel bewezen is. Naar mijn menig ga je zo niet met je klanten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
XJos88 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:10:
Ik heb dezelfde problemen als DrivinUCrazy.

Op 8 juni, is de status van mijn technet ineens veranderd naar "expired", terwijl dat pas in december zou moeten gebeuren. Geen mailtje, telefoontje, niets.

Helpdeskfiguur komt niet verder dan "er staat dat u zich niet aan de licentievoorwaarden gehouden hebt" en "uw productkeys zijn elders gebruikt" zonder dat verder kan uitleggen. Ik word nu binnen twee of drie werkdagen door "corporate" benaderd en die zouden me dan meer moeten kunnen vertellen.

Ik heb op de technet fora al gezien dat ik (en DrivinUCrazy) lang niet de enige zijn.

Ik ben op zijn zachts gezegd nogal pissig dat mijn toegang zonder enig bericht is opgeschort, en vooral omdat Microsoft er blijkbaar (weer) blindelings van uit gaat dat al zijn klanten boeven zijn, tenzij het tegendeel bewezen is. Naar mijn menig ga je zo niet met je klanten om.
Hoe zou Microsoft überhaupt moeten zien dat je je productkeys elders gebruikt? Wat verstaan ze eigenlijk onder "elders"?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik vermoed eigenlijk tegelijktijdig gebruik van eenzelfde key op meerdere IP-adressen. Of iets in die geest... want gebruik van een key vanaf verschillende IP-adressen zegt an sich nog niet iets zolang niet de hele wereld op statische IP-adressen over is (hetgeen met IPv6 in principe kan, omdat je dan per persoon tienduizenden IP-adressen zou kunnen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies, ik vermoed dat zoiets bij mij de alarmbellen heeft laten afgaan, aangezien ik iedere dag tussen DE en NL heen en weer pendel. Zo krijg je dus dat dezelfde laptop zich iedere dag vanuit 2 landen meldt. Dat zou echter ook betekenen dat windows iedere dag even naar huis belt.

Ik had het wel fijn gevonden als Microsoft er even een telefoontje tegenaan gegooid had; ik had alles eenvoudig kunnen verklaren. En dát stoort me een beetje.

Maar ik heb ook goed nieuws: mijn account is weer vrijgegeven en geldig t/m ergens in 2012. Ook dit ging weer zonder enig bericht van Microsoft. Als ik het niet aan een collega had willen laten zien dat ik niet in mijn account kon had ik nog niet eens geweten dat het weer vrijgegeven was. Ik heb dus ook nog steeds geen zekerheid wat de alarmbellen heeft laten afgaan. Die zullen we ook wel niet krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het lijkt me heel erg stug dat er naar IP-adressen gekeken wordt, waarom zouden ze? Ze kijken toch al naar je hardwareprofiel (moederbord, CPU, etc.) om ervoor te zorgen dat je maar op één systeem per key kunt installeren?

Dat verklaart natuurlijk niet hoe dit bij DrivinUCrazy is gebeurd natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan kom ik weer terug op mijn andere verklaring: het gebruik van virtuele machines. Het grote voordeel van virtuele machines om wat te testen is juist dat je ze niet opnieuw hoeft in te richten: je kopieert gewoon een oudere versie terug en klaar. Ik heb dus standaard bijvoorbeeld een XP SP3 machine geïnstalleerd en geactiveerd, en die gebruik ik als ik snel even wat wil testen. Na de test wordt de kopie van de VM weer verwijderd, alleen het origineel wordt bewaard. Idem voor Server 2003, Windows Vista en Windows 7.
Mogelijk heb ik de fout gemaakt om een van deze VMs te kopiëren en naast elkaar te draaien. Ten eerste probeer ik er op te letten om dat te vermijden; juist om deze reden heb ik een lijst met alle serials aangelegd waarin staat beschreven waar ik welke serial heb gebruikt en welke nog vrij zijn. De kans dat me dit is overkomen is dus niet zo groot. Maar zelfs bij het kopiëren van de VM zou VMware de hardware id's moeten hebben aangepast.

De licenties worden ook absoluut niet op productiemachines ingezet. Mogelijk kijkt microsoft ook naar de uptime van een bepaalde key: als een machine non-stop draait is dit logischerwijs een productiemachine. Ik heb alleen ook een thin client in een hoek staan die wordt gebruikt om Terminal server toepassingen te testen. Deze heeft dus wel een hele hoge uptime, maar valt wel onder de testomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:14:
Dan kom ik weer terug op mijn andere verklaring: het gebruik van virtuele machines. Het grote voordeel van virtuele machines om wat te testen is juist dat je ze niet opnieuw hoeft in te richten: je kopieert gewoon een oudere versie terug en klaar. Ik heb dus standaard bijvoorbeeld een XP SP3 machine geïnstalleerd en geactiveerd, en die gebruik ik als ik snel even wat wil testen.
Dan zou mijn account ook geblocked moeten zijn. Ik gebruik de licenses alleen maar op virtual machines en van die machines zijn er ook nog een aantal kopieen in gebruik: dus meerdere exemplaren met dezelfde keys.

Vergeet niet dat de meeste keys multiple activation toelaten.

Persoonlijk denk ik dat het claim gedrag van de license keys de trigger is. Als je alle beschikbare cq veel keys binnen een bepaalde tijd (lees binnen 24 - 48 uur) opvraagt en de iso's download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens mij lezen ze mee; wat vind ik net in mijn mailbox:
Geachte meneer/mevrouw DrivinUCrazy,
Het spijt ons voor het ongemak dat u heeft geleden door de beeindiging van uw abonnement. Om de waarde van uw abonnement te waarborgen, houden we bij of er ongewoonlijke activiteiten plaats vinden met uw account. Tijdens dit proces is zo’n activiteit waargenomen en stappen zijn genomen om uw eigendom te beschermen. We zullen uw abonnement heractiveren. Daarnaast verlengen we uw abonnement met 1 maand, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn voor u. We verzoeken u nog maximaal 5 werkdagen geduld te hebben, terwijl uw account wordt hersteld. Dank u voor uw TechNet abonnement.

Dank u,

TechNet Subscription Team
Ik ben net de installatiemedia van Sharepoint aan het downloaden; dus mijn account is weer in ere hersteld. Ik ben benieuwd of ik er later nog meer van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

posttoast schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:04:
Het lijkt me heel erg stug dat er naar IP-adressen gekeken wordt, waarom zouden ze? Ze kijken toch al naar je hardwareprofiel (moederbord, CPU, etc.) om ervoor te zorgen dat je maar op één systeem per key kunt installeren?

Dat verklaart natuurlijk niet hoe dit bij DrivinUCrazy is gebeurd natuurlijk.
Ik reis niet tussen DE, BE of NL. En mijn Technet account is ook beëindigd. Ik hoor hier meer over met een paar dagen.

Maar het is werkelijk te zot voor woorden dat ik (en anderen obviously) niet even een bericht heb gekregen hierover.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

posttoast schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:04:
Het lijkt me heel erg stug dat er naar IP-adressen gekeken wordt, waarom zouden ze? [b]Ze kijken toch al naar je hardwareprofiel (moederbord, CPU, etc.) om ervoor te zorgen dat je maar op één systeem per key kunt installeren?[/b[
In het topic MSDN: Need advice - Best usage of licenses from MSDN and Technet. Hope somebody from MS can reply. (wel uit september 2010) kom ik (nog) tot de volgende conclusie

- Je mag elke key gewoon 10 keer activeren online, en dat niet alleen op 1 bepaalde machine. Daarna kan je zelfs nog via de telefoon activeren mocht je dat nodig hebben. Dit geldt in ieder geval voor de retailkey's die het meeste gebruikt worden binnen Technet
- Ik heb wel gelezen dat in geval van een Office key, je deze niet bij meerdere talen kan gebruiken. Maar voor de rest zou het niets uit mogen maken.
- Wat ook niet uit zou mogen maken, het genereren van alle key's tegelijkertijd zodat je ze "veilig" hebt staan

Dit is ook interessant - http://social.technet.mic...be-4f32-af15-5060ee7f6e6d

Misschien is e.e.a. nu wel aangescherpt dat zou natuurlijk kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 16-06-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 15:24
Joepie, mijn account is dus nu ook expired sinds 3-6 ontdek ik net, ondanks dat ik nog 3 maanden te gaan had. Vorige week heb ik zelfs nog een renewal aanbieding gehad via post :/

Ik heb ook netjes bijgehouden welke keys ik gebruikt heb en ze nooit 'uitgeleend'.

Maar goed, ik heb Microsoft Technet maar gemaild, ik hoop dat het wat helpt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weer Technet gebeld, en als het goed is gaat mijn account weer actief gemaakt worden met een dag of 10. 8)7

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Joepie, mijn account is net weer ge-enabled, nadat ik heb aan moeten geven wat in momenteel aan licenties en programmatuur in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

En mijn account is inmiddels ook weer actief...

Werkelijk een waardeloze actie van MS/Technet. Wel een maand extra verlenging gehad, niet dat dat ook maar iets goed maakt...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
BabyXL schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:22:
En mijn account is inmiddels ook weer actief...

Werkelijk een waardeloze actie van MS/Technet. Wel een maand extra verlenging gehad, niet dat dat ook maar iets goed maakt...
Hmm, die heb ik dan weer niet gehad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Polyphemus schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:01:
[...]

Hmm, die heb ik dan weer niet gehad... :/
tja, verschil moet er zijn, niet? :+

Nee, serieus. Ik zou dan zeker even bellen en vragen voor een vergoeding iod. Ik heb zelf 3x gebeld en in totaal 45 minuten aan de lijn gehangen door dit akkefietje. Ik was heel vriendelijk maar heb wel laten doorschemeren dat ik er iets voor terug wilde.

Nu blijkt dat dus een maand extra te zijn, na 14 dagen geen toegang gehad en 45 minuten aan een telefoon gehangen te hebben. Het voelt nog steeds niet goed.

Hele verhaal kort: ik vind gewoon dat ze dit soort screwups moeten vergoeden in een kwartaal verlenging. Maarja, probeer dat zo'n medewerker wijs te maken. En volgens mij kan die ook niet veel meer dan ja en amen zeggen. Achteraf gezien lijkt het mij nog een klote baan ook, oud wordt je er volgens mij niet mee...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik gun het je van harte hoor ;)

Ik zal eens een poging wagen; heb namelijk alleen contact gehad via mail, maar het is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Verder in Microsoft Technet :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.