Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Eergisteren lag Dawn of War 2 in de bus, ik was erg blij. :) Vervolgens Dawn of War 2 geïnstalleerd met Steam, een Windows Live account aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat Dawn of War 2 net iets te zwaar is voor je systeem. Geweldig. Er zat een upgrade aan te komen voor m'n systeem, maar nu helemaal!

Hoe bevalt DoW2 jullie op het moment? Zijn er (major) bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 20:36
Mike Post schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:46:
Eergisteren lag Dawn of War 2 in de bus, ik was erg blij. :) Vervolgens Dawn of War 2 geïnstalleerd met Steam, een Windows Live account aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat Dawn of War 2 net iets te zwaar is voor je systeem. Geweldig. Er zat een upgrade aan te komen voor m'n systeem, maar nu helemaal!

Ik heb soms dagen dat ik er wel eens uitgeknikkerd wordt. d.w.z. dat het spel crashed bij multiplayer. Maar dat gebeurt gelukkig maar heel soms. Verder draait het als een tiet en zijn er volgens mij nagenoeg geen echte bugs of exploits ofzo.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55

M2M

medicijnman

ik ben momenteel de single player aan het spelen, en ik heb armor gekregen voor de dreadnought. Echter heb ik deze unit niet. Moet ik 'm unlocken, of full acces bij de forge hebben? of moet ik wachten tot de übervloot is geariveerd voordat ik dat ding kan gebruiken in de missies.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De dreadnaight is Captain Thule, die word in één van de missies aangevallen door een Tyranid. Op een gegeven moment krijg je een aantal missies waarbij je een anti-gif moet vinden, eenmaal je dat gedaan hebt zal hij je helpen.

Mijn tip is, max niet de melee van de Dreadnaught, melee is wel tof maar hij is heel erg langzaam. De aanval die je krijg als hij een gun krijgt is waanzinnig goed en helemaal als je zijn ranged attack hebt opgevoerd.

Probeer eerst te focusses op range en dan op stamina zodat hij die ability krijgt dat hij zichzelf kan healen. De dreadnaugt is waarschijnlijk je sterkste squad. Bij mij wel iig. Wat een geweldig ding!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:38
Mike Post schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:46:

Ik heb de game ook in de bus gekregen. De game start niet eens op.. Voor mij zitten er dus nog bugs in ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55

M2M

medicijnman

ik heb trouwens nergens last van. Nog geen enkele crash of vastzittend infantrietje gevonden. Zo nu en dan zakt de FPS een beetje in als die kereltjes met hun kettingzaag een horde orks aan het onthoofden zijn, maar voor de rest gaat het uitstekend.

Systeem:
E8400
P5N-E SLI
GTX260 & 8500GT met de 182 WHQL drivers
X-FI fatality geval

Misschien dat ATI/AMD kaarten moeite hebben met de game? iemand de nieuwste drivers (van vandaag gisteren) al geprobeerd?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
M2M schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:30:
ik heb trouwens nergens last van. Nog geen enkele crash of vastzittend infantrietje gevonden. Zo nu en dan zakt de FPS een beetje in als die kereltjes met hun kettingzaag een horde orks aan het onthoofden zijn, maar voor de rest gaat het uitstekend.

Systeem:
E8400
P5N-E SLI
GTX260 & 8500GT met de 182 WHQL drivers
X-FI fatality geval

Misschien dat ATI/AMD kaarten moeite hebben met de game? iemand de nieuwste drivers (van vandaag gisteren) al geprobeerd?
Ga ik onmiddelijk eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
MrVegeta schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:13:
De dreadnaight is Captain Thule, die word in één van de missies aangevallen door een Tyranid. Op een gegeven moment krijg je een aantal missies waarbij je een anti-gif moet vinden, eenmaal je dat gedaan hebt zal hij je helpen.

Mijn tip is, max niet de melee van de Dreadnaught, melee is wel tof maar hij is heel erg langzaam. De aanval die je krijg als hij een gun krijgt is waanzinnig goed en helemaal als je zijn ranged attack hebt opgevoerd.

Probeer eerst te focusses op range en dan op stamina zodat hij die ability krijgt dat hij zichzelf kan healen. De dreadnaugt is waarschijnlijk je sterkste squad. Bij mij wel iig. Wat een geweldig ding!
Dawn of War vriendje onthoud wel dat alle wapen drops random zijn.
Ik wou een ranged dreadnought, alle punten in ranged gedropt, dropt er na een 20+(?) missies (inc defend missie's) 0,0 ranged wapens, heb met een ranged dready lopen melee de gehele game.

Denk dat het beste is Stamina eerst omhoog te knallen daar zit een self repair abilty in, en scheelt een accesoires slot op je team, want die moet die repair normaal dragen.
Pas als je een wapen drop krijgt, kan je dread ernaar specces denk ik.

Teminste zo ga ik het in voortaans doen.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Dawn of War 2 werkt eindelijk dankzij Catalyst 9.3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
  • Laatst online: 27-10-2022
Alpha Suprime schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:44:
Of weet iemand hoe je nog de overige optional missions kan spelen?
Ja dat is mogelijk, bij mij er werdt er gewoon een campagne ernaast aangemaakt en ik kon dus die optionaal missions ook gewoon uitspelen zijn er nogal wat dus ben nog ff bezig.. :)

helaas zit er geen optie in om de andere volkjes te spelen en de campagne te doorlopen beetje lame..had wel meer gewild voor mn geld. :/ dus ik hoop dat ze een patch ofzo aanbieden waarin we nog iets leuks krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MissMmmm schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Ja dat is mogelijk, bij mij er werdt er gewoon een campagne ernaast aangemaakt en ik kon dus die optionaal missions ook gewoon uitspelen zijn er nogal wat dus ben nog ff bezig.. :)

helaas zit er geen optie in om de andere volkjes te spelen en de campagne te doorlopen beetje lame..had wel meer gewild voor mn geld. :/ dus ik hoop dat ze een patch ofzo aanbieden waarin we nog iets leuks krijgen O-)
Bijna iedereen koopt DoW voor het online gedeelte, vind de SP dan ook bijzonder meevallen :)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 20:36
Misschien wel aardig voor in de TS dit: een wiki met een hoop info over het warhammer universum:
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Blood_Ravens

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Vooral het laatste =D! "Since the second upcoming patch is going to require certification, according to Jager, it is reasonable to conclude that there will be some significant changes to the game. Hopefully Relic will make good on their promise to offer a steady stream of free DLC as part of their anti-piracy measures."

Woohoo gratis dlc. Zou Chaos in een nieuwe campaign kunnen komen of komen er div nieuwe wapens in het spel?
Zullen sowiezo denk wel enkele mp maps zijn
Ben benieuwd! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236337

Ben nu ook al een tijd met de SP bezig en vind het echt leuk uitgewerkt!

Al mijn squads zijn practisch uitgerust met lvl20 blauwe gear en ben alleen nog op zoek naar een blauwe lvl20 chainsaw, liefst met een % kans op hp recovery :)

Het is op gegeven moment wel heel erg, want bij een defendmissie kan Avitus practisch in z'n 1tje alles wel aan, zeker tegen de Orcs. 1 hit van hem schiet ongeveer 10 mobs in 1x dood :P

Voor de rest ga ik mij later nog wel verdiepen in de MP, net als bij de oude DoW. Kijken of ik hier ook een leuke score kan halen, daar had ik zo'n 900 played, 91% wins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 236337 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:22:
Ben nu ook al een tijd met de SP bezig en vind het echt leuk uitgewerkt!

Al mijn squads zijn practisch uitgerust met lvl20 blauwe gear en ben alleen nog op zoek naar een blauwe lvl20 chainsaw, liefst met een % kans op hp recovery :)

Het is op gegeven moment wel heel erg, want bij een defendmissie kan Avitus practisch in z'n 1tje alles wel aan, zeker tegen de Orcs. 1 hit van hem schiet ongeveer 10 mobs in 1x dood :P

Voor de rest ga ik mij later nog wel verdiepen in de MP, net als bij de oude DoW. Kijken of ik hier ook een leuke score kan halen, daar had ik zo'n 900 played, 91% wins :P
Mijn force commander solo'd eigelijk alles in een map, ik laat hem als een gek vooruit racen hij heeft continu aggro en de overige 3 die ik bij me heb die vegen de restjes op. Het is atm meer de force commander en de rest dan dat het een team is :9 . Ook redelijk geniaal dat je je eigen force commander kan bombarderen met zo'n orbital barrage en dat ie dan 0,0 damage krijgt xD

Alleen die kut achievement van lighting assasin wil maar nie lukken :(

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 29-03-2009 17:37 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 22:55
Zijn er nog mensen die dit spelen? Er wordt zo weinig gepost :o
Heb het spel op aanraden van een maat gekocht toen je korting kreeg via steam. Moet zeggen dat ik me er aardig mee vermaak :P speel vooral Space Marine(Force Commander)/Ork(Mekboy).

Ik doe vooral 3vs3 maar begint best wel irritant te worden hoe vaak spelers wegvallen of gewoon de 1e 5 minuten totaal niets doen waardoor je het potje zo goed als zeker heb verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Denk dat ik het spel vanavond weer even aan slinger, maandje geen spelletjes meer gespeeld maar heb nu weer tijd.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrProx
  • Laatst online: 27-05 16:24
ik speel het nog steeds regelmatig, switch vaak tussen Ork en SM

ik speel eigelijk nooit 1v1..vooral omdat ik dan snel verlies! :+
de laatste tijd gaat 2v2 wel redelijk met mn maatje maar zodra we een high ranked teampie tegen komen gaat het zwaar de soep in :(

mn Live! nick is Herr Prox dus als je wat games wilt doen add me maar, steam is ook in die richting :P

[ Voor 37% gewijzigd door HerrProx op 18-05-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Ik zal je zo even toevoegen :)

Zonet echt een heel leuk potje gehad stond 46/60 maar wij hadden 2 torens te pakken, kwamen ze opeens aanzetten met 3 Nob boy squads en 4 carnifexes, nob boys nog aardig kunnen tegen houden dmv supression van 2 heavy bolters en me force commander + 2 tactical squads en een assualt sqaud erin laten melee'en maar die carnifexes werd dus net iets te veel :P

Was zo'n spannend potje dat het me eigenlijk niet uitmaakte dat ik het verloor.. op het eind hadden ze het gewoon verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 06:22
Ik had het laatst nog gespeeld maar wat mij mateloos stoort is dat de balans nog steeds even zoek is als op release... die balance patch laat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang op zich wachten. Ik vermaak me in de tussentijd wel met l4d, demigod en EVE.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
JeanLucPicard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:57:
Ik had het laatst nog gespeeld maar wat mij mateloos stoort is dat de balans nog steeds even zoek is als op release... die balance patch laat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang op zich wachten. Ik vermaak me in de tussentijd wel met l4d, demigod en EVE.
Weet persoonlijk niet welke partij er dan overpowerd moet zijn, in 1v1 als orc Warboss rush je meteen ze powergens. Zorg wat er ook gebeurt dat die geen power krijgt en en rush zelf naar deafnaught en gg eigenlijk. Nog nooit verloren op deze manier, eigenlijk nog nooit 1v1 verloren alleen maar door pc crashes helaas.

Helaas laad me pc ontzettend sloom en moet ik echt formatteren wil ik het nu fatsoenlijk kunnen draaien, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Laatst online: 12-04-2023
Late post, maar hier zijn een aantal patches:

We hebben de release notes van patch 1.3 van 11 mei. Ik vond de notes te lang om hier te pasten, dus je zult moeten klikken. >:)

Hieronder een overzicht van de patch notes van patch 1.3.2 die op 14 mei 2009 uit kwam:
Dawn of War II 1.3.2 Patch Notes

• Adjusted the Orbital Bombardment ability to increase damage. Outer radius increased to 150 from 100.
• Fixed an issue in the campaign where one point was getting auto-allocated at level-up if the player resumed an old campaign.
• Made changes to the Mekboy mines. The mines now do drastically less damage and suppress infantry.
• Adjusted lighting on 6P Tiber Outpost.
• Fixed an issue where Guardian squads would switch to melee stance if upgraded with a Warlock, then with Battle Equipment.
• Regenerated AI tuning data.

We are already hard at work on an official Patch 1.4 . It’s too early to give an ETA, however you can expect many bug fixes, a balance update, new maps, and some awesome new features.
Zoals je kunt zien, ze claimen hard aan het werk te zijn aan patch 1.4 waarin o.a. bugs gefixt worden, nieuwe maps toegevoegd worden en eindelijk een balance update verschijnt. _/-\o_

En nu.. nu ga ik Dawn of War 2 installeren, want ik heb eindelijk mijn nieuwe computer binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook, net de SP campagne uitgespeeld. Heb een paar skirmishes tegen de CPU gedaan om te oefenen voor het echte werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Draait het eigenlijk op een imac 24 ? (bootcamp offcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:50:
Draait het eigenlijk op een imac 24 ? (bootcamp offcourse)
Ja (Vista). Settings op 'Medium', bij een 1280 * 768 (ofzo) resolutie draait het prettig vlot. Da's niet volle visuele glorie, maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws over komende update, met nieuwe multiplayer maps en balancing:

http://community.dawnofwar2.com/blogs/?p=668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Nid vs. Eldar 1.4 gameplay filmpje:

http://www.gametrailers.com/player/51993.html

SM vs. Ork 1.4 gameplay filmpje:

http://www.gametrailers.com/player/51994.html

Changes zien er op zich wel ok uit. Pathing is echt sterk verbeterd en de prijs om naar T2 te gaan is ook een stuk hoger wat T1 een stuk langer laat duren. Bovendien voegen ze ook nog 8 nieuwe maps toe.

Laat maar komen die patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vannacht is de beta beschikbaar van de grote multiplayer patch (boven beschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Hey guys,

ff n00bie post :P Ik kom vanuit de CoH hoek, en ben sinds kort bezitter van deze prachtige game. Na eerst de singleplayer campaign gespeeld te hebben ben ik gisteren voor t eerst wat multiplayer gaan proberen, maar dat viel me vies tegen zeg. Ten eerste is het heel anders dan ik gewend ben vanuit CoH, en vanuit de singleplayer. Het cappen komt wel redelijk overeen met CoH, maar daar blijft het ook bij :P Ik heb dus een paar potjes gespeeld, maar werd iedere keer genadeloos gecrusht, ik heb echt geen idee waar te beginnen en wat precies te doen. Zijn er mensen hier die deze b00n wat op weg kunnen helpen, dwz waar begin ik, waar moet ik op letten, moet ik spammen, units verdelen of juist bij elkaar houden etc etc. Het spel is echt prachtig en goed doordacht, maar zo is er geen lol aan :P

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 07:46

Wiebbe

<none />

Het is misschien verstandig om te kijken of je de 1.4.1 beta patch kan gaan draaien. Deze patch veranderd de gehele feeling van multiplayer en volgens veel mensen lijkt die sowieso meer op CoH.

Ik vind et in ieder geval een fantastische patch, er zijn nog wat dingen erg vervelend, bijvoorbeeld Slugga's zijn nu echt power houses die alles van Space Marines kunnen soloen in Tier 1 maar op zich speelt het al stukken beter dan 1.3.2!

in 1.3.2 is het gewoon zo snel mogelijk naar Tier 2 rushen en vehicles pompen en tegelijkertijd de power van de enemy onderuit halen. Het ligt erg aan het ras wat je speelt natuurlijk, maar SM wordt erg vaak gezien als overpowered met hun Tac Marine Blob (niks anders dan Tac marines en een razorback ofzo).

1.4.1 is dat helemaal anders, het kost nu 125 power om naar tier 2 te techen dus dat duurt nog wel even. Je krijgt veel meer gevechten in Tier 1 en 1.5 (units met power cost) en ook aardig wat grotere armies voor map control.

[ Voor 38% gewijzigd door Wiebbe op 08-07-2009 09:45 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Ok nice, dat klinkt sowieso al wat beter. Enig idee wanneer de patch officieel gaat uitkomen?

Maar heb je ook nog tips over gewoon de basic gameplay, zoals ik in mn vorige post aangaf? Dus wat is belangrijk in t begin, hoe moet ik mn units controllen, welke punten cap ik eerst, hoe hou ik de tegenstander onderdrukt, welke upgrades zijn belangrijk etc etc... (Sorry voor mn n00bness :P)

[ Voor 3% gewijzigd door M4DMan op 08-07-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 07:46

Wiebbe

<none />

M4DMan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:56:
Ok nice, dat klinkt sowieso al wat beter. Enig idee wanneer de patch officieel gaat uitkomen?

Maar heb je ook nog tips over gewoon de basic gameplay, zoals ik in mn vorige post aangaf? Dus wat is belangrijk in t begin, hoe moet ik mn units controllen, welke punten cap ik eerst, hoe hou ik de tegenstander onderdrukt, welke upgrades zijn belangrijk etc etc...
De patch komt "early august" als ik het goed heb. Maar het zijn echt radicale veranderingen.

Tja, over de speelstijl is moeilijk wat te zeggen, ligt er sowieso er aan natuurlijk wat je ras is. Ook per map is het erg verschillend, sommige maps hebben power zowat in je basis zitten, bij andere zit het erg ver en open in de map zodat het moeilijker te defenden is.

Unit control is uiteraard ERG belangrijk in DoW2. Aangezien je maar speelt met 3 a 4 squads (soms wat meer, verschilt per race) mag het nooit gebeuren dat er een squad dood gaat. In 1.4.1 is het Paper -> Rock -> Scissors erg belangrijk geworden.

Voordat je begint aan een potje weet je welk ras de enemy is en op welke map je speelt en je moet dan voor jezelf een keuze maken. Je kan kiezen om bijna geen power te spenderen in Tier 1 en zo snel mogelijk Tier 2 in te rushen of je kan power uitgeven in Tier 1 en Tier 1.5 units en upgrades gebruiken om zo de enemy early de map uit te knallen.

In het eerste geval kan je het beste zo verdedigend mogelijk spelen, probeer gewoon een VP te houden en je power/req points op jou gedeelte van de map.

Als SM zijnde heb je het hier moeilijk, je MOET met je gehele army vechten anders verlies je van alle rassen. Orkz en Tyranids hebben het wat makkelijker, goedkope aardig sterke units die snel zijn en makkelijk 1 on 2 kunnen winnen in melee.

Ik zelf ga tegenwoordig eerst voor de meest dichtbijzijnde Req en Power node. Hierna, VP -> Req -> Req.

Ik vind Req tegenwoordig belangrijker dan power, een early game advantage kan je gewoon heel erg helpen, en elk ras heeft 2 units die alleen maar Req kosten. Met 1 power node kan je met veel req gewoon aardig vol upgraden en vanaf dat punt kan je een beetje kijken wat je wilt doen.

Door het RPC gedoe kan je redelijk makkelijk counteren, maar dat moet je vooral opmerken uit ervaring ;)

ik zou ook de dowcodex eens bekijken als die site weer eens up is, hier zie je staan welke wapens en armors jou eenheden hebben en wat counters zijn tegen die dingen. Bijvoorbeeld Tactical Space Marines hebben heavy armor, je ziet dan dat ze minder damage krijgen van ranged wapens maar 1.3x zoveel van power wapens. Dan kan je als Eldar bijvoorbeeld grenades gebruiken, als Orkz Stormboyz als Nids Warrior brood (dacht ik!) en als Space Marines plasma in T2 ofzo, die hebben niet echt wat in T1 voor heavy infantry.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Hey Wiebbe,

hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie, denk dat ik er veel aan zal hebben. Voor nu zal ik me in afwachting van de aankomende patch toch maar even gaan bezighouden met het kijken van replays, en daarbij je uitleg/informatie meenemen. Hoop dat ik er dan tegen de tijd van de nieuwe patch wat meer klaar voor ben, en zal het dan toch via vallen en opstaan moeten gaan leren. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Laatst online: 15:41

-ko-

Leidend Voorwerp

Prijs van de game is naar 20 euro gezakt en dat was voor mij als long time fan van deel 1 de trigger om ook dit deel te kopen. Al een paar potjes gespeeld. Eerste indruk is voornamelijk dat het raar is dat ik niet meer moet bouwen en heel erg aan cover moet denken. Leuke game!

Om een of andere wazige reden kon ik in een game niet de twee 'stratagems' (geen idee hoe ze heten, soort radar toren en iets anders) cappen. De radar lukte gewoon (waar erna power gedropt werd) maar de andere lukte niet omdat het command ship nog niet klaar was om te deep striken. Wat doe ik fout? (behalve de handleiding niet lezen...)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07 03:15

ZenTex

Doet maar wat.

Omdat je per map maar 1 van de 2 mag cappen. Welke, da's jouw keuze.

Overigens heb ik dit spel maar een beetje gespeeld, en niet eens online. Vind de squad play niet zo leuk. Vondt de standaard "build" speelstijl van het vorige deel veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 19:33
ZenTex schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 03:53:
Omdat je per map maar 1 van de 2 mag cappen. Welke, da's jouw keuze.

Overigens heb ik dit spel maar een beetje gespeeld, en niet eens online. Vind de squad play niet zo leuk. Vondt de standaard "build" speelstijl van het vorige deel veel leuker.
Online is wel heel anders dan de single player imho. Al is het maar omdat je dan niet elke keer met de zelfde 4 SM units tegen 300 enemy's bezig bent.

Hoewel het nu een teringzooi is met die balance patch die ze aan beta testen zijn. Bij Relic zijn ze namelijk altijd wat drastisch in hun aanpassingen. Is een unit iets te sterk met 60 dps, de community zegt maak er ~50 van en dan maakt Relic er gelijk 25 van zodat de hele unit niet meer werkt.
Zo is nu opeens Heavy Armor Explosive damage van 200% naar 100% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

M4DMan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:13:
Hey guys,

ff n00bie post :P Ik kom vanuit de CoH hoek, en ben sinds kort bezitter van deze prachtige game. Na eerst de singleplayer campaign gespeeld te hebben ben ik gisteren voor t eerst wat multiplayer gaan proberen, maar dat viel me vies tegen zeg. Ten eerste is het heel anders dan ik gewend ben vanuit CoH, en vanuit de singleplayer. Het cappen komt wel redelijk overeen met CoH, maar daar blijft het ook bij :P Ik heb dus een paar potjes gespeeld, maar werd iedere keer genadeloos gecrusht, ik heb echt geen idee waar te beginnen en wat precies te doen. Zijn er mensen hier die deze b00n wat op weg kunnen helpen, dwz waar begin ik, waar moet ik op letten, moet ik spammen, units verdelen of juist bij elkaar houden etc etc. Het spel is echt prachtig en goed doordacht, maar zo is er geen lol aan :P

Alvast bedankt voor de reacties!
Hello, hier een andere n00b. Ik ben inmiddels een goed stuk opgeschoten in de campaigns en het lukt aardig, maar multiplayer tegen AI alleen al lukt van geen kanten. Ik doe overigens inmiddels mee aan de beta en ik moet zeggen, het is behoorlijk op de schop genomen ja. Ik speel voornamelijk SM FC en dat ging me tot voor kort redelijk af, maar sinds de patch een stuk minder. Vooral tegen Eldar delf ik makkelijk het onderspit. Ik ben nog op zoek naar een paar goede replays voor versie 1.4, want alle oude replays voor DoW2 werken niet meer sinds de nieuwe patch :(
M4DMAN als je nog op zoek bent naar sparringpartners (ik iig wel) dan ben ik te vinden in Steam als scdebaay of in Live als scdebaay-apenstaart-hotmail-punt-com.

Stuur me een friend verzoekje. Als er meer mensen zijn die nog sparringpartners zoeken, be my guest. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

SM zijn op het moment het beste af met scout shotgun spam, gevolgd door een tech race naar vehicles. Vooral de tanks zijn nu bruut en met een legertje scouts snel te repareren. Afhankelijk van de hero kan je dan ook nog wat terminators roepen om het af te maken. Dat werkt voor mij redelijk. Eldar zijn met scouts goed te hebben door infiltration te gebruiken en een paar grenades later in het spel tegen hun statische anti-vehicle gun emplacements (Brightlance, D-cannon). De standaard space marines zijn weinig meer waard. Mischien een squad met bazooka tegen een vroeg voertuig, that's it. Overigens is Techmarine nu mijn favoriete commander bij SM.

Eldar zijn wel sterk nu, maar niet voerdreven. Ze zijn goed te counteren. Ze kunnen slechter dan ooit tegen melee aanvallen als je hun banshees maar als eerste target met je ranged wapens. De melee stuur je op de rest af en klaar. Shotgun scouts tellen in that regard als melee. Ik heb een groepje van 4 scout squads gehad dat in 5 seconden 2 eldar squads compleet vernietigde dat de hoek om kwam.Shotguns zijn ziekelijk sterk op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

ElCondor schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:01[/message]:
[...]

Hello, hier een andere n00b. Ik ben inmiddels een goed stuk opgeschoten in de campaigns en het lukt aardig, maar multiplayer tegen AI alleen al lukt van geen kanten. Ik doe overigens inmiddels mee aan de beta en ik moet zeggen, het is behoorlijk op de schop genomen ja. Ik speel voornamelijk SM FC en dat ging me tot voor kort redelijk af, maar sinds de patch een stuk minder. Vooral tegen Eldar delf ik makkelijk het onderspit. Ik ben nog op zoek naar een paar goede replays voor versie 1.4, want alle oude replays voor DoW2 werken niet meer sinds de nieuwe patch :(
M4DMAN als je nog op zoek bent naar sparringpartners (ik iig wel) dan ben ik te vinden in Steam als scdebaay of in Live als scdebaay-apenstaart-hotmail-punt-com.

Stuur me een friend verzoekje. Als er meer mensen zijn die nog sparringpartners zoeken, be my guest. ;)
Heyy ElCondor, sorry voor de late reactie, heb ff vakantie gehad ^^ Ik zal je binnenkort even toevoegen, heb wel zin om ff wat te knallen ;)

Al enige datum bekend voor de nieuwe patch btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wel, de open beta is net afgelopen dus het zal wel niet lang meer duren.

Leuk, een maat van me en ik spelen al langer samen al hebben we er niet altijd even veel tijd voor,
We hebben gister eindelijk een coop missie kunnen doen in MP. Was erg leuk, eindelijk de Eldar kunnen stompen. Die werkte samen met Tyranids die helemaal niets kon. Dit alles nog in 1.3.2 (aangezien beta afgelopen is). Ik moet mijn micro alleen zo veel meer oefenen en verbeteren... oef...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 06:22
ElCondor schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:01:
[...]

Check www.gamereplays.org eens uit, hier zitten veel hele goede spelers, en hebben een hele replay download afdeling.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even een vraagje, je krijgt zeal voor alle units die je killed en alle units van jezelf die doodgaan. Is de zeal die je hiervoor krijgt per persoon binnen de unit, of krijg je alleen de zeal als je de unit volledig killed?

Want dan heb ik een serieus probleem. Het lukt me meestal niet om de vijandelijke units dood te killen :P
Meestal retreaten ze een kan ik ze niet bijhouden. Wat dan ook nog vervelend is, is dat me dit zelf juist niet altijd lukt. Wat is bijvoorbeeld een goed moment om op 'x' te rossen?

-edit-
Het lijkt er op dat je zeal krijgt voor poppetjes die je killed, niet voor complete squads, al zal dat wellicht wel iets meer opleveren. Het is me eindelijk gelukt om de Eldar een keer in skirmish te verslaan.. Pfoei, dat was rennen zeg, maar uiteindelijk met twee dreads en wat AS is het gelukt.
Ik had de win graag nog door iemand laten reviewen, maar 1.5 patch is uit. Dus mijn mooie win kan ik niet meer terugzien :(

Vakantiesinds vandaag dus ook even lekker de campaign uitgespeeld. Level 19 gehaald op 'Sergeant' niveau. Niet heel uitmuntend dus, maar wel goed gevoel dat het me gelukt is. Wat zijn die termies vet, zeg!

Ohw well, M4dm4an, nog geen bericht van je gehad? Uitgespeeld?

[ Voor 40% gewijzigd door ElCondor op 04-08-2009 18:49 ]

• evilpin0
Ben zelf alweer een paar weekjes actief aant spelen, heb de Wasboss min of meer verlaten voor me oude (uit de beta nog ) favo hero: Kommando. Hij is erg goed gebuffed voor de extra equipement wargear is rete handig, 3x heath regen betekend dat hij nooit terug hoeft om te healen. In combinatie met shootboys die een unit supressen en een stickyboms volley heb je vooral in het begin vrij veel vernietigende kracht. Alhoewel het timing erg tricky kan zijn, zonder supressing units ben je toch min of meer aangekomen op ontlettenheid van je tegenspeler.

Shotgun is natuurlijk het ultieme wapen, heerlijk om een squad banshees met 1 shot naar 10% health te brengen. en dan de rokkit launcha: what can i say, overpowerd :P

Had gisteren ook echt een knullige game, had een moeilijke tijd tegen een Nids speler, uiteindelijk kreeg ik 3 tanks eruit, maar helaas verloor ik me commander en kan niet tijdig de 2de VC cappen....beetje lullig om te verliezen als je 3 tanks hebt haha maarja shit happens.

Spel is beetje dood hier?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja. lijkt het op of iedereen is gewoon druk met spelen ;)

Je speelt ook online? Wat is je nick? Ik heb nog niks terugehoord van Madman, maar heb al wel een aantal speelmaatjes op kunnen doen. Veel oost-europeanen, lijkt het nu.

Ik speel tot nu toe voornamelijk unranked games. Ranked game lijken nooit goed uit te pakken. Meestal zijn die luitjes te snel voor mij. Vooral als het wat drukker wordt, dan verlies ik vrij snel het overzicht. Hoe pak jij dat aan? Ik speelde gister nog een 3v3, man, dat was eenn chaos. Wel gewonnen trouwens en het was een leuke battle.

Overzicht bewaak je door te focussen op je eigen "laan" en de ander te vertrouwen. Zodra jij merkt dat er weinig tegenstand is, stuur je troepen naar een andere laan om de vijand te flanken. Hoeft niet alles te sturen, maar als je je hero stuurt met 1 of 2 units en de restin je laan laat, dan kan je al wat paniek bij de vijand veroorzaken. Vooral als je Eldar speelt, met hun snelheid.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ah, ja, goede tip, heb dat al min of meer in de smiezen. Maar goed om dat bevestigd te zien.
Ik zit eigenlijk meer met de melee gevechten. Soms gebeurt er zo veel op één vierkante centimeter dat je soms moeite hebt je squads de juiste kant op te sturen. Ik denk dat ik nóg meer moet doen met de hotkeys en groepnummers. Die wil ik nog wel eens vergeten.

Meestal drie groepen, commandgroep, 1e en 2e tactical/assaultgroep en groep vier tot whatever zijn voertuigen, als ik er aan toe kom. Global abilties heb ik er ook nog niet erg in zitten. Soms heb ik de zeal voor drie droppods of twee venerable dreds. Maar goed, gelukkig haal ik nu zeal binnen, terwijl dit vroeger niet eens binnen kwam druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik groepeer ranged, melee en vehicles, maar meestal target je alles op hetzelde target. Bij eldar is het overigens altijd het beste om het nooit tot een melee te laten komen. Banshees doen veel schade maar zijn zwak. Goed om ranged units in de pan te hakken, maar als ze zelf onder vuur komen te liggen leggen ze snel het loodje. Ik bouw zelf meestal ook maar 1 squad banshees. 3 squads guardians, dan snel naar de vehicles toe, in 2v2 en 3v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Moet zeggen dat ik zelf wel op een aardig niveautje zit ;) In 3v3 is het handig om je commander te scheiden van je begin units. Je laat je begin units "jouw" gebied cappen en stuurt je commander mee met je bondgenoot naar het gebied met veel power. En tsja het wordt inderdaad een grote choas.

Heb ook een hele mooie manier om mass ranged te pwnen met een handje vol units, spawn een orc (speel altijd orc) kommando squad en gebruik More Dakka, alle units in het gebied zijn "stuned". Vervolgens gooi ik met me orc kommanda stickabombs (ontwijken onmogelijk met more dakka), daarna een explosife shell en dan nog een een stun bomb. En dan afhankelijk welke partij je tegenstander speelt is zijn hele leger dood zonder dat die ook maar iets kan doen ;) Helaas overleven toch nog wat space marines het, maar een fallback van zijn kant is onvermijdelijk.

nick = Mansolein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
In oktober komt er een nieuwe game mode uit :D
Warhammer 40,000: Dawn of War II Free DLC Coming
AUGUST 28, 2009, 4:39 PM - VALVE - GENERAL ANNOUNCEMENT

Coming in October, THQ will be releasing free DLC for Warhammer® 40,000™: Dawn of War® II, wich will feature a new cooperative multiplayer game mode and maps. Check out the Last Stand announcement trailer for a tease at the upcoming game mode.

The Last Stand is a cooperative survival mode that gives gamers control of an individual hero unit and drops a small multiplayer team into a battle with impossible odds. Players can choose between a Space Marine Captain, Eldar Farseer or Ork Mekboy and will team up with two other squad-mates in an attempt to hold out as long as possible against wave after wave of relentless attackers. Hero units level up and are fully customizable as new armor and weapons become available from game to game. Working together to devise innovative strategies is the key to success in this brand-new battle mode.

The Last Stand update, which will be free, also contains two new multiplayer maps, balance updates and bug fixes for Warhammer 40,000: Dawn of War II.

But why wait until October to get into Dawn of War 2? Buy it now as part of the THQ Collector pack, on sale for an additional 25% off the already awesome package price this weekend only.

link : http://store.steampowered.com/news/2780/
toon volledige bericht
BRON: http://community.dawnofwar2.com/forums/topic/32975

Gaat me waarschijnlijk weer wat avondjes kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ahh oktober pas :(
Klinkt erg cool, ze moeten mensen eigen customen games laten maken ala wc3. Zou helemaal top zijn soort DoA met de Dow2 engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klinkt goed, een beetje als in CoH, daar heb je ook zo'n last stand modus met vier spelers. Erg leuk.
Ik ben zeer benieuwd. Vanmiddag weer eens een potje spelen, eindelijk weer eens tijd voor.

Wie doet er mee?

• evilpin0
Had gisteren een erg spannende game : http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=94014

Gelukkig voor mij zijn orcs vrij overpowerd tegen eldar :)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Orcs zijn OP tegen alles :P Ik heb de meeste moeite met Orcs en Eldar. Nyds lijk ik redelijk te kunnen hebben lijkt me. Welk level zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Rank 46 ofzo, Nids zijn wel goed tegen Orc. Naar mijn mening moet je als je tegen nids speelt meer guerrilla style spelen tot T2, want geupgrade gaunts pwnen elke keer weer me slugga boys. Eenmaal explosive shot (kommando) en een Deff uit en de balance is meestal omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mèn! Ik had al door dat tegen de PC spelen niet heel veel zoden aan de dijk zet als je uiteindelijk ranked wil gaan spelen. Ik ben nu net level 5, met 2 wins tegen 8 losses en ik denk, even een oefenpartijtje tegen een hard AI. Ik rol hem zo van de mat! :? Nooit geweten dat ik het in me had. Ik ga Expert eens proberen later. Als ik daar van weet te winnen is dat voor mij een hele moraal boost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is de demo een beetje representatief wat betreft de systeemeisen voor het volledige spel?
Ik kan hem niet op de max resolutie draaien (heb een 30"), nu is 1920*1080 wel te doen, maar ook nog niet heel erg soepel, hoe zou dit tijden een multiplayer match zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het ligt er aan wat voor andere specs je hebt. Ik moet standaard in single player het spel in avarage settings spelen en dat gaat goed. Ik speel op 17" 1920x1600 met een Geforce 7925, meen ik.
Multiplayer gaat goed tot 3v3. Dan trekt hij het niet meer. Te veel schokkerig beeld en ik klik constant mis.
Dus het ligt er een beetje aan wat voor sys specs je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah mijn specs zijn wat gaar voor deze game vrees ik
Q6600
GEforce 9600gt
4gig ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat is beter dan mijn laptop voor zover ik nu kan zien. Ik draai hem met 2GB ram en een 2Ghz Dualcore, niet eens uit de Q serie. Dus volgens mij moet je het goed kunnen trekken.

Wat denk je van de demo to nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ziet er wel ok uit, moet wel wat wennen aan dat cover systeem. Voor de rest trekt het thema mij wel, lekker over the top en de mogelijkheid om een beetje te sleutelen aan je hero's.

Jammer wel dat hij niet de max resolutie trekt, vooral voor strategie games is dat goed te doen, voor shooters speel ik liever met zwarte randen eromheen aangezien het anders allemaal wat te hectisch wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door StephaN900 op 09-09-2009 13:57 ]

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Tsja, met 30" heb je dan ook wel wat battlefield om te bekijken. Dat is wel fijn ja. Het cover systeem is redelijk hetzelfde als in Company of Heroes, van dezelfde makers, thema WOII. Wat ik vind dat het hier overzichtelijk houdt is het feit dat je met redelijk weinig units een heleboel kunt bereiken. Vooral als je niet spamt is het een leuk spel. Probeer je mannen in leven te houden en verdeel je aandacht over het hele speelveld, Niet alles met je hero meesturen om vervolgens afgeslacht te worden. Believe me, dat werkt echt niet. Houdt er wel rekening mee dat het MP gedeelte heel anders speelt dan de SP campaign. Andere hotkeys, zowieso en vooral de wapens werken anders. In de campaign ontploffen je granaten bijvoorbeeld direct bij neerkomen. Bij MP zit hier een 5 sec delay op. En zo zijn er nog dingen die anders zijn in MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

Ik speel het ook nog wel eens. Heb het nooit actief gespeeld, campaign heb ik geskipped en ik speel alleen 3v3 maar het gaat wel redelijk. Mijn favoriet is nu toch wel Eldar met Warlock. Je bent snel bij je teammates en als ik mijn warlock en banshees goed gebruik kan ik meestal aan de start een klein overwicht opbouwen tegen de tegenstander. Hierbij hebben lane maps wel de voorkeur omdat je daarbij het makkelijkst je tegenstander kunt pinnen om je allies te helpen. En omdat Eldar vrij snel is zijn ze op tijd terug als de tegenstander toch zo slim is om een unit te bouwen die iets uit kan halen tegen je weapon platforms.

Anyway, ik speel het heel casual en heb het nog niet 1v1 geprobeerd, maar ik vind het nog steeds een erg relaxed spel. DOW1 was op een andere manier al heel leuk, maar ik vind dit zelfs beter (al zijn meer races welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, meer races zijn absoluut noodzakelijk. IG moet ook leuk zijn in deze opzet en Necron of Tau ook. Maar goed, we wachten af.
DoW1 inderdaad ook gespeeld. Ook erg leuk, heel anders inderdaad en ik was er lang niet zo goed in in MP. Een spel gaat vervelen als je iedere keer VET ingemaakt wordt. Dit kan ik redelijk goed en ik win zo af en toe ook nog eens. Dan blijft het een uitdaging, in plaats van een frustratie ;)

Ondertussen is er dank zij dat fijne Windows Live Games weer een update uitgekomen en zijn al mijn savegames weer invalid :( Dat is wel heel vervelend. Ik wil nog wel eens terugzoeken naar mijn savegames om te zien hoe ik een en ander aanpakte. Vanavond maar weer een paar nieuwe maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf hoop op de forces of Chaos in een volgende expansion. die zijn toch eigenlijk wel belangrijk voor het hele WH40K verhaal. Zou een mooie campaign omheen gebouwd kunnen worden. Ik heb meer met Chaos dan de Tau of Necrons.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Op zich, Chaos is leuk, maar lijkt toch veel op SM, in DoW1 iig. Was meestal of ik een mirror match speelde.

Tegen Tau heb je behoorlijk wat te doen. Nasty little buggers that...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Btw, het schijnt met een hex editor mogelijk te zijn om 1.5 savegames afspeelbaar te maken in 1.6.

Zie deze link; http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=535983

Veel kijk plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 22-07 15:33
Jeuj! mijn favoriete army komt eraan!

Dawn Of War 2: Chaos Rising Expansion Pack Confirmed

Ik hoop echt dat we hier snel meer van horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus toch Chaos, woohoo!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmm, gemengde gevoelens... ik hoop dat ze ook een tweede ras introduceren, anders melken ze het wel uit, naar mijn mening.
Als ze bij iedere uitbreiding één ras toevoegen en over iedere uitbreiding een klein jaar doen, dan zijn we vier jaar verder voordat het spel écht leuk wordt :P
Ik zeg, gooi Tau of Necron er in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Stil hier...

Zijn er nog mensen die de 1.8 update al binnen hebben gehaald en al wat zijn gaan spelen met The Last Stand?

Team up? ElCondorTCPIP is de naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Ikkuh :P

Heb zaterdag en gisteren wat potjes gespeelt en het speelt heel lekker(Mekboy lvl 10/ SM lvl 6)

Hoogste tot nu toe is wave 12 :$ wave 10 en wave 12 zorgen veelal voor problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat is je oline nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mijn internet is morgen weer up. Speel dit spel al een tijdje, het blijft gewoon leuk voor mij. De simpelheid en snelheid maakt het erg lekker om snel wat potjes te doen. Mijn online nick is: Mansolein (niet door mijzelf bedacht :s). Heb wel zin in de nieuwe patch :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Mijn live nickname is Verxillion.

Denk dat ik vanavond wel online ben. Kunnen we wat potjes doen, kga jullie allebei even toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
had gisteren een bizzare bug, ik kon geen team kiezen. En moest dus met de force commander in ranked games spelen...zelfs na een reboot werkte het niet. Behoorlijke irritante bug. Heb dus de hele tijd Last Stand gespeeld. Kwam tot aan wave 16 met een random team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wordt dit spel nog gespeeld hier? :S Ik blijf het een geweldig spel vinden. Al meer dan 600 games erop zitten. Speel nu voornamelijk veel 1v1 vanwege het super brake team matching systeem; hoezo word ik als "zeer ervaren" speler bij 2 mensen in het team gezet die 3 games in totaal gespeeld hebben? Zeer frusterend.

De mogelijk heden zijn gewoon zo cool, vooral de orc knob biedt veel sneaky spel, heerlijk om als orc met sneakyheid je tegenstander te grazen te nemen. Ook de verschillende aanpak van verschillende legers maakt dat het erg varierend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand interesse in co-auteurschap voor de OP? Ik speel het spel zelf niet meer dus zit niet helemaal in de loop wat betreft expansions en patches. Misschien iemand die het leuk vind om de OP daarmee te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Volgens mij ben ik de enige die hier nog post, kijkend naar de laatste 4 post :) Speel het zelf nog dagelijks op een vrij aardig niveau (TS30). Als niemand zich opoffered binnen een aantal dagen wil ik we de boel even updaten. Alhoewel ik nog totaal geen kennis heb ingewonnen over de add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
evilpin0 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:10:
Volgens mij ben ik de enige die hier nog post, kijkend naar de laatste 4 post :) Speel het zelf nog dagelijks op een vrij aardig niveau (TS30). Als niemand zich opoffered binnen een aantal dagen wil ik we de boel even updaten. Alhoewel ik nog totaal geen kennis heb ingewonnen over de add-on.
De expansion wordt heel gaaf, een hoop sneeuw erin als in Winter Assault voor de originele DoW.
De gasten van Chaos zitten erin, maar dat was het dacht ik ook, tenzij er nog iets wordt aan gekondigd.. ik gok op de Imperial Guard.

De "goede" factie waar mee je speelt, de space marines kunnen ook "getaint" worden door chaos. Je krijgt dacht ik verschillende paden die je kunt nemen kwa keuzes.
Of je blijft puur of chaos neemt invloed op je, de keuze beinvloed je talent build en uiterlijk, gaaf =)

De trailert is ziet er sfeervol uit met dat ijs http://www.youtube.com/wa...z6QSmffYM&feature=related, en de beste
http://www.gamespot.com/p...?hd=1&tag=topslot;thumb;1
Heb zelf eigelijk DoW 2 niet meer op me schijf staan. Ik boijf de campaigns van de originele DoW en WA het leukst vinden. Leuk verhaal hoop voertuigen, trekt me veel meer als deeltje 2 :X

Chaos rising kom in maart dacht ik uit, worden leuke tijden :D!

[ Voor 4% gewijzigd door motormuus op 22-11-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

ik speel ook nog steeds! voeg me anders ff toe 'icanhazheadshot' (live/steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb dit spel gisteren gekocht omdat de eerste serie mij wel is bevallen en het nu nog maar twee tientjes kost. Zag het toevallig liggen en nam 'm meteen mee. Wel leuk omdat ik momenteel ook het boek van de Blood Ravens - Omnibus aan het lezen ben.
Een vriend van me speelt het ook en nu kunnen we natuurlijk co-op spelen. Vroeg me af hoe het zit met het online gedeelte. Ik neem aan dat de mensen die nu nog spelen ergens level tig zijn, daar kom ik als casual Warhammer speler natuurlijk lang niet bij. Kan ik ook met die vriend van me spelen in plaats van tegen vreemden, of moet je per se met meerdere mensen spelen? Dan zal het wel bij private blijven denk ik, maar krijg je dan ook achievements?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
TroonStaal schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:34:
Ik heb dit spel gisteren gekocht omdat de eerste serie mij wel is bevallen en het nu nog maar twee tientjes kost. Zag het toevallig liggen en nam 'm meteen mee. Wel leuk omdat ik momenteel ook het boek van de Blood Ravens - Omnibus aan het lezen ben.
Een vriend van me speelt het ook en nu kunnen we natuurlijk co-op spelen. Vroeg me af hoe het zit met het online gedeelte. Ik neem aan dat de mensen die nu nog spelen ergens level tig zijn, daar kom ik als casual Warhammer speler natuurlijk lang niet bij. Kan ik ook met die vriend van me spelen in plaats van tegen vreemden, of moet je per se met meerdere mensen spelen? Dan zal het wel bij private blijven denk ik, maar krijg je dan ook achievements?
Natuurlijk kan dat, je kan gewoon met ze tweetjes co-op spelen. Of 2v2 team ect. Een hoog level betekend alleen versieringen voor je leger. Je kan bv aan de versiering van een commander zien hoe "ervaren" de speler is. Door acties van steam, zoals 50% off weekend en het onlangs goedkoop aangeboden thq pack, kan ik je garanderen dat er maar weinig goede spelers online spelen :) Dus wees niet bang (wel als ik on ben :P ) dat iedereen online pro is.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

evilpin0 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:48:
[...]

Natuurlijk kan dat, je kan gewoon met ze tweetjes co-op spelen. Of 2v2 team ect. Een hoog level betekend alleen versieringen voor je leger. Je kan bv aan de versiering van een commander zien hoe "ervaren" de speler is. Door acties van steam, zoals 50% off weekend en het onlangs goedkoop aangeboden thq pack, kan ik je garanderen dat er maar weinig goede spelers online spelen :) Dus wees niet bang (wel als ik on ben :P ) dat iedereen online pro is.
Ah okee, goed om te weten. Ik neem aan dat ik gewoon een vriend kan uitnodigen om een missie te spelen, of moet je helemaal opnieuw beginnen?

Die Thaddeus is trouwens wel ongelofelijk zwak zeg. Nu is hij lvl 15 met de healthbalk voluit maar hij gaat elke keer als eerste dood. Loopt momenteel met lvl 14 armor geloof ik maar als ik moet kiezen tussen hem en Thule doe ik toch maar Thaddeus. Thule is ook niet sterk en bovendien enorm traag. Ben nu bezig met de Wraithlord proberen om te leggen, schiet niet zo heel erg op. Maar de Carnifex is gelukkig al wel dood :P

Nou, ik moet nu Idrael omleggen en ik zit al op dag 82... tgaat lekker, heb al drie/vier optionele missies verprutst :')

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 17-12-2009 18:06 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Je kan beter het vuur openen vanuit heavy cover dan je melee teleporten of jetpacken. Blind rushen met melee bekend over het algemeen een dode squad. Maar waarschijnlijk heb je hem al uitgespeeld :)

Mijn opmerking over "laag" niveau moet ik toch terug trekking. Ik heb nog nooit zoveel tegenstand gehad in 1v1 games de laatste tijd. 5 games ofzo gespeeld afgelopen week, 2 gewonnen. Eek. En ik maar denken dat ik goed was :P Achja, weer even inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

ik ben ook maar weer eens opnieuw begonnen omdat ik hem uitgespeeld haha speel hem nu tot de laatste paar missies uit en dan lekker gear farmen in de optional missies :D

jammer dat als de expansion er is je de poppetjes wel mee kan nemen maar de gear die ze aanhebben waarschijnlijk niet..zou je toch een soort van headstart opleveren :)

ook de Corruptie meter in Dawn of War 2: Chaos Rising lijkt me echt heel erg gaaf! en de expansion wordt echt een nieuwe mijlpaal kwa Blood Raven Verhaallijn en de Planeet Aurelia komt ook weer terug uit de warp is nu een ijsplaneet haha en natuurlijk-->Chaos!!

wel gaaf dat je gewoon door kan lvlen dan haha maar benieuwd wat de verhaallijn gaat doen ,denk dat ze er achter gaan komen waarom ze niks meer van het verleden van het chapter weten en waarschijnlijk is tijdens de Horus heresy de helft overgelopen naar chaos ofzo en krijg je daar ook kans voor door die corruption meter dus welke kreet gaat het worden voor jullie?

>A : Blood for the Bloodgod! (of meer iets in de richting vd great unclean one)

of

>B : Kill the Alien the Mutant..The Heretic! for the chapter!

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Kickje..

Heb CR van de week alvast gekocht via steam. Van de week filmpjes over de units gekeken en het bevalt me wel. Ook nog 2 extra helden voor The Last Stand om me bezig te houden.

Hier nog meer mensen die hem gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

http://www.gametrailers.com/video/exclusive-new-dow-ii/62140

Filmpjes van de nieuwe units! Ik ga 'm zeker kopen als de expansion uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Op de site van THQ kan je de uitbreiding pre-orderen en krijg je er wat extra's bij: http://eu-thq-eshop.games...War-II:-Chaos-Rising.html

Maar dan is het zeker alleen digitale download en niet later een fysiek product nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Verxx schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:
Kickje..

Heb CR van de week alvast gekocht via steam. Van de week filmpjes over de units gekeken en het bevalt me wel. Ook nog 2 extra helden voor The Last Stand om me bezig te houden.

Hier nog meer mensen die hem gaan kopen?
Ja ik ga hem zeker weten wel kopen, kan niet wachten!!
Ik las wel ergens dat de expansion meer SP georienteerd is dan MP, maar heb ik geen probleem mee omdat ik toch gepwned wordt in MP :X

Ik ga nu even snel de DoW2 uitspelen zodat ik de savegame meeneem naar de expansion. De verzamelde unequiped wapens zijn trouwens wel allemaal kaduuk dus die kon je dacht ik niet meteen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

ik ga hem ook zeker aanschaffen,kan je hem ook al via steam preorderen voor de ingame bonus?
ben ben beniewd voor all naar de nieuwe units en natuurlijk de epic story line :) en de keuze of je chaos gaat of loyal blijft natuurlijk :D

weet iemand trouwens al hoe dat zit met de gear?hou je de ge-equipte items en ga je daar verder mee de expansion in of begin je weer helemaal met niks en zonder terminator en brute wapens?

Editje: ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe campaign char de librarian :D volgens de lore hadden de bloodravens zeer veel librarians in hun gelederen hebben dus ehh daar istie dan eindelijk hehe

[ Voor 18% gewijzigd door Vivaladen op 09-03-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Vivaladen schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:37:
ik ga hem ook zeker aanschaffen,kan je hem ook al via steam preorderen voor de ingame bonus?
ben ben beniewd voor all naar de nieuwe units en natuurlijk de epic story line :) en de keuze of je chaos gaat of loyal blijft natuurlijk :D

weet iemand trouwens al hoe dat zit met de gear?hou je de ge-equipte items en ga je daar verder mee de expansion in of begin je weer helemaal met niks en zonder terminator en brute wapens?

Editje: ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe campaign char de librarian :D volgens de lore hadden de bloodravens zeer veel librarians in hun gelederen hebben dus ehh daar istie dan eindelijk hehe
Patch 2.1 is uitgekomen vandaag, notes staan op http://community.dawnofwar2.com/forums/topic/37749

Je verzamelde gear hou je, maar.. alles is stuk dus je kan het niet equipen.
De gear die je draagt is trouwens wel gewoon bruikbaar. Omdat je schip( de Armagadon) crasht later in Dow2 zal wel de reden zijn dat alle wapens stuk zijn in CR.
Misschien dat je een missie moeten spelen om een techpriest te bevrijden zodat je je kan repareren.

Trouwens laats wat ontdekt om een hoop xp te krijgen.
Op een gegeven moment moet je een Zoanthrope uitschakelen met diverse basisen, hoofd basis zit onderaan bij de Zoanthrope baas. Map is die "Woestijn achtige planeet ala tattooine van Starwars.
Als je net iets buiten de hoofdbasis staat deploy wat sentry guns, en zet je cyrus cloaked by 1 van de broodnest, daar spawnen die mobs uit. rest van het team plaats je dus bij de sentry guns, en je krijgt een oneindige stroom mobs op je af. Ik ben ff afk gegaan en heb koffie gezet :D
Ik heb 3 levels zo gesmokkeld, totdat het te lang ging duren :X

Als iemand nog een savegame heeft met wat dikke gear?... Graaaaaag =)

Edit: zijn al wat lovende review's uit allemaal 9+'s, laagst was een 8.5
Dit spel wordt zo Epic, 4 pagina review op http://pc-mmo.nowgamer.co...awn-of-war-2-chaos-rising =)!!

Edit:2....
De chaos factie kan je al beschilderen in de army painter, die plaguemarine. wat een leipe gast _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door motormuus op 10-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

thx for the reply :D dat wist ik nog niet,dat van de patch kwam ik idd gisteren achter toen begon steam ineens te downloaden haha :P heb gisteren nog even een nieuwe gun gescoord voor avitus heb avitus maar uit de terminator armor gelaten want vind hem in gewone power armor veel en veel beter :D

heb alle missies uitgespeeld op de laatste na dan aangezien ik wat mooie gear wil farmen in de optional missions die steeds spawnen voor als ik verder ga in de expansion morgen :) zit er over te denken om wel loyal te blijven maar zal lastig worden heb ik gehoord aangezien er hele vette items komen die je naar chaos lokken haha..maarja dan zorg ik dat ik de vetste gear ge-equipped heb voordat ik de expansion heb geinstalleerd haha :)

heb trouwens maar 3 setjes terminator armor is dit het maximale wat je kan halen?ik gebruik trouwens als setup meestal:

"Tarkus" in terminator armor + flamer
"Avitus" in power armor met een dikke supression gun :)
"Thule the Dread" met een ranged setup"
"force commander" melee in terminator armor

werkt als een trein haha Thule&avitus knallen als een gek, Tarkus doet close suport en gebruikt die raketten werper als item en flamer+powerfist en de force commander gebruik ik als tank,heerlijk als je een hoop vijanden bij elkaar hebt en je Dread dan zn speciale ranged attack laat doen..mobs worden letterlijk verpulverd :P

ga de expansion denk ik via steam binnenhalen morgen :) of kan je hem al downloaden via steam?
dit is weer een lekker warmhouderdje to 2012 dan komt de Warhammer 40.000 Mmorpg uit! wordt door vigil games gemaakt in opdracht van THQ dus dat komtdenk ik wel goed,in iedergeval velen malen beter dan de warhammer (fantasy) online die we nu al kennen en op de komende E3 in juni gaat THQ de game officieel bekendmaken en wat meer info erover loslaten :) thq heeft in ieder geval de aandeelhouders en geldschieters uitgenodigt op de E3 en de baas noemde het project al liefkozend hun goudhaantje :D kan ik eindelijk iets naast wow gaan spelen of mischien wel helemaal overgaan als ie echt zo goed wordt :D

[ Voor 20% gewijzigd door Vivaladen op 11-03-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 22-07 15:33
*O* ik heb mijn Chaos Rising net in de bus gevonden en ben nu bezig met installeren :P

[edit]

He gadver het spel unlocked pas over 12 uur.... wat is dat nu weer voor een onzin!

[ Voor 36% gewijzigd door Jaguar645 op 11-03-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben nu aan het updaten, erg benieuwd hoe de extra units er uit zien en hoe het speelt. Volgende week ga ik CR aanschaffen, eerst de gewone versie uitspelen. Zit nu nog bij Angel Forge, rotstukje daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Angel forge vond ik wel gaaf,dat is toch waar tarkus zijn terminator armor vandaan haalt?
kan je lekker XP grinden hehe :P

oooow Jaguar heeft hem al :D ga ik vanmiddag gelijk even kijken of ik hem al van Steam af kan trekken hehe die blokade had ik idd bij de gewone Dawn of War 2 al haha is naadje maarja kan je het doosje wat meer bestuderen enzo :P

ben erg beniewd naar jullie bevindingen (ook online haha) want ik ga eerst de singleplayer uitvoerig spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Hoop vanavond ook al te kunnen spelen, had hem al gekocht via steam maar gisteravond verdween hij uit me steam gamelist :|, DoW II begon wel te updaten en nadat hij klaar was zag ik al wel de meerdere helden bij The Last Stand. Dus misschien dat hij vanavond automatisch wordt omgezet oid.

Ik ga wel hard balen als ik morgen niet kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Ook net CR opgepikt, in het boekje staat dat je je terminator armour houdt (equiped/unequiped maakt niks uit lijkt het)+ de gear die je aantrekt op je laatste missie.
Resterende gear is foetsie, ik had zulk bijzonder spul er bij zitten voor alle chars =(!
Ga me team ff uitdossen in het juiste armour en doe de laatse missie.

Geef maar een gil als iemand een save wil met lvl 20 chars en megavette gear =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Damn, ik heb trouwens nog steeds niet de Terminator armor gevonden :( Hmm, las net dat je het pas krijg nádat je Angel Forge hebt gedaan. Kak :P

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 11-03-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Die wraithgaurds zijn wel gruwelijk zeg :| Krengen 1 shotte me tactical marine squads gewoon :o FC + Assault marines doen ze alleen niet zo veel tegen :P

Paar potjes free for all gedaan en het bevalt echt goed :) kan niet wachten tot de rest beschikbaar is
Pagina: 1 2 3 4 Laatste