Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor je reply!
Zoiets dus? http://www.elektronica-online.nl/?content=3912
En volgens mij was het Snot_Aap in die 1650XT (oid) contest die zei dat Netwerk draadjes oid wel goed werken? Daar heb ik namelijk nog zat troep van :P

En wat de meeste hier gebruiken op de pica's , is dat nou gum ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ze bij de electroboer, scheelt me zowiezo verzendkosten. ;)

Ja een niet geleidende klei. Gewoon rondje intertoys doen en als volwassene een partij klei halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:57:
Ik haal ze bij de electroboer, scheelt me zowiezo verzendkosten. ;)

Ja een niet geleidende klei. Gewoon rondje intertoys doen en als volwassene een partij klei halen :P
Haha, dat kan ook.
Zal meteen een kleine soldeerbout halen, en wat goede tin ( welke preferen jullie? )
En wat voor andere dingen zijn gemakkelijk om erbij te kopen voor de Vmod?

* thijszor zocht al een excuus om weer eens de intertoys in te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
loodtin met fluxkern, smelt veel lager en maakt mooiere solderingen (dan zilver)
en ik heb mn eigen voltmods met 2 soldeerbouten gemaakt.. 40w voor de gnd kabel aan n cap. pootje (en de meetpunten), en een van 7.5w (@ 12v) voor de aansluitingen op de ic zelf..
die lichte kleine bout is echt ideaal voor heel fijn soldeerwerk, omdat je niet alles kapotstookt, en heel precies kan werken door het kleine puntje.
en met netwerkdraad gedaan dus, omdat ik dat heb liggen, en omdat dat fijn solderen is (want geen losse draadjes die perongeluk kortsluiting maken, breken met strippen, en blijft in vorm staan als je het buigt)

soldeerboutje gekocht bij conrad.. ik heb zelf 100kohm 25 slagen precisiepotmeters erop zitten.. alles tussen de 20k en 100k is op zich prima :)
en ik heb n jumpertje tussen de gnd aansluitingen van de potmeters gemaakt, zodat ik de voltmods ook uit kan zetten..

als er nog mensen zijn die hun kaart gemod willen hebben wil ik dat best doen :)
(alleen moet ik dan eigenlijk ook ff uitvinden hoe de OCP mod werkt, en dat meteen ook doen...)

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S-39 :D super handig om kleine en moeilike dingen te solderen :D

over die voltmods gesproken.
Zou je dit ook eens kunnen aantonen met een paar foto's?
Ik heb al een vrij goed beeld van hoe ik dit zou doen. Maar waarom mag alles tussen de 20K eb 100K?
Heb bitter weinig ervaring met het voltmodden van video kaarten :D

Ik kan fijn solderen dat is geen punt opzich maar wil geen domme fouten maken door dat ik niet correct of niet voldoende ben ingelicht :D dat zou vrij dom zijn vind ik lolz :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
nja je zet er dus n instelbare weerstand op, met 100k is ie alleen wat gevoeliger (halve slag is al 0.1v op een gegeven moment)
s-39 is echt rommel, in principe zou fluxkern soldeer al genoeg moeten zijn, zonder dat je dr s-39 voor nodig hebt... (maar ik geef wel toe dat ik het zelf ook wel ns gebruik, tegenwoordig verkopen ze namelik n ander soort flux onder de merknaam s-39, en niet meer de originele zoutzuur troep (dat rode spul)
foto's.. ik heb hier geen goed fototoestel, dan moet ik de kaart inpakken en meenemen, dan kan ie onder de scanner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:07:
nja je zet er dus n instelbare weerstand op, met 100k is ie alleen wat gevoeliger (halve slag is al 0.1v op een gegeven moment)
s-39 is echt rommel, in principe zou fluxkern soldeer al genoeg moeten zijn, zonder dat je dr s-39 voor nodig hebt... (maar ik geef wel toe dat ik het zelf ook wel ns gebruik, tegenwoordig verkopen ze namelik n ander soort flux onder de merknaam s-39, en niet meer de originele zoutzuur troep (dat rode spul)
foto's.. ik heb hier geen goed fototoestel, dan moet ik de kaart inpakken en meenemen, dan kan ie onder de scanner..
hmm ah dus gwn hoe hoger de instelbare weerstand hoe gevoeliger nuja dat is geen enkel probleem dan :) ik kijk gewoon wat ik vind :)
En ik weet dat het beetje cheaten is met S-39 maar het heeft me toch al paar keer goed geholpen. maar euhm ik gebruik wel de flux die ze gebruiken bij het solderen van dakgoten :P

En heb je nu zonet gezegd om uw kaart onder de scanner te leggen :| origineel dat is zeker :D maar je moet zo geen moeite doen hoor voor litle old me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb eventueel wel een high-res foto voor je. Maar wat wil je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
hij wil zien hoe en waar je de boel vast soldeert? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:54:
hij wil zien hoe en waar je de boel vast soldeert? ;)
inderdaad :)

Ik heb al zitten kijken naar de pics in de eerste post maar die zijn voor mij te klein :)
(heb beetje problemen met mijn zicht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ooh joh.. maar de pics in de startpost zijn al groter dan de chips op de kaart zelf.. (dus dat word nog wat, tenzei je n vergrootglas dr bij hebt ofzo?)
edit:
voor degenen die n 7.5w soldeerboutje willen, ik heb deze (heb je wel nog n 12v voeding bij nodig, en dit is dus n low power dingetje, alleen voor kleine pootjes en dunne draadjes)
je moet bij conrad wel n minimum bedrag van 20 euro bestellen, dus je kan meteen je draaiweerstanden en alle andere onderdelen die je nodig denkt te hebben bestellen..
en als je per ideal betaalt, gratis verzenden..

[ Voor 60% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:02:
ooh joh.. maar de pics in de startpost zijn al groter dan de chips op de kaart zelf.. (dus dat word nog wat, tenzei je n vergrootglas dr bij hebt ofzo?)
nou ik moet volgende week ofzo nog eens gaan met mijn ogen :)
En ja hoor ik heb hier een vergrootglas :D euhm eigenlijk heb ik er 3 :p :D

Maar ik ben iemand die graag planning maakt :) ik soldeer nooit eer ik het heb uitgetekend op papier :) en aangezien ik in Belgie woon en die kaart van Nederland komt zou ik dit tegen volgende week allemaal klaar hebben dat ik dan niets meer van werk heb buiten benchen en solderen :D

(en ja ik heb veel te veel vrije tijd op dit moment :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Zo ik heb mijn kaart ook betaald. Nu alleen een vraag:

- Hoe heet de online winkel waar je goedkoop potmeters kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
@Nigel
Ik heb de orginele highres foto's wel voor je, kan ze eventueel naar je door sturen. Moet je alleen even aangeven wat je wilt dat ik voor je markeer.

offtopic:
We zitten trouwens over de 70 inschrijvingen in totaal
framaster schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:15:
Zo ik heb mijn kaart ook betaald. Nu alleen een vraag:

- Hoe heet de online winkel waar je goedkoop potmeters kan kopen.
www.dickbest.nl

[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 04-03-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Snot_Aap schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:15:
@Nigel
Ik heb de orginele highres foto's wel voor je, kan ze eventueel naar je door sturen. Moet je alleen even aangeven wat je wilt dat ik voor je markeer.

offtopic:

[...]

www.dickbest.nl
Thnx !!! Welke moet ik hebben ? 20 Kohm ?

[ Voor 4% gewijzigd door Xcist op 04-03-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
20kohm, 20 of 25 slagen. deze
[edit:] hele mooie mosfets gevonden (iig, in de productspecificaties van n bepaald merk)
ik ga ff kijken of ik die dingen ergens voor n *normale* prijs kan kopen/sampelen. (evt dus ook voor n aantal andere mensen hier, zeker als dr n minimumbedrag is..)
[edit2]samenkopen bij farnell voor minder dan 4 euro per stuk (waar je dr dus 2 van nodig hebt)
daarmee word de OCP ongeveer n factor 4 opgeschoven, oftewel naar zo'n 150-200w, ruim meer dan wat die kaart ooit zal gebruiken :)

[ Voor 142% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

AlexanderB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:31:
20kohm, 20 of 25 slagen. deze
[edit:] hele mooie mosfets gevonden (iig, in de productspecificaties van n bepaald merk)
ik ga ff kijken of ik die dingen ergens voor n *normale* prijs kan kopen/sampelen. (evt dus ook voor n aantal andere mensen hier, zeker als dr n minimumbedrag is..)
[edit2]samenkopen bij farnell voor minder dan 4 euro per stuk (waar je dr dus 2 van nodig hebt)
daarmee word de OCP ongeveer n factor 4 opgeschoven, oftewel naar zo'n 150-200w, ruim meer dan wat die kaart ooit zal gebruiken :)
Heb je ook gecontroleerd of alle capaciteiten minder zijn ? Source capaciteit, gate capaciteit, miller capaciteit etc...
Als dat niet het geval is gaat je schakeltijd omhoog en dus ook je verliezen, dan kan het averechts werken.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
hm, zal ik ff bekijken.. thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gaat dat niet ten koste van de nog originele onderdelen op de kaart zoals de caps en filters?

Lijkt me niet gezond dat als de kaart op bijv 1GHz core draait de caps het nog bij kunnen houden omwille stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
tja, voor mij allemaal niet zo'n probleem, ik heb hier n complete dode kaart incl ultra low esr solid state caps enzo... als we ff zo doorgaan dan re-engeneeren we die hele videokaart :/ (en eigenlijk... vind ik dat mensen dat ook wel ns zelf moeten doen, part of the challenge?)

2 gevonden die wel prima zijn.. 1 met 5.5 mOhm en een met 4 mOhm (resp 50 cent en 2 euro p/s)
allebei lagere charges.
datasheet (€0.50)
datasheet (€2)
origineel datasheet

[ Voor 40% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
:)
Ja... ik doe mee!

Ik had eigenlijk nog een nieuw kaartje nodig voor mn 2e systeem. Zag deze actie en ik voelde iets kriebelen.
Sowieso heb ik nog een complete WC-set liggen die al tijden niks meer doet.... ehhehehehe
Dus ik denk dat ik die maar eens ga afstoffen.
Ik heb wel alleen in de weekeinden tijd aangezien mn 2e computer op een andere locatie staat.
Maar damn man.. is die test echt niet cpu afhankelijk... :D
De bak waar ik op ga testen is een 3500+ met maar 1gb ram :X
Heeft iemand hier btw een link naar fatsoenlijk, los te kopen geheugen-koelblok setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Leuk om te horen :)
Ik had eigenlijk nog een nieuw kaartje nodig voor mn 2e systeem. Zag deze actie en ik voelde iets kriebelen.
Sowieso heb ik nog een complete WC-set liggen die al tijden niks meer doet.... ehhehehehe
Dus ik denk dat ik die maar eens ga afstoffen.
Het moet natuurlijk niet zo zijn van: "Hé, ik kan mooi aan een goedkope 9500GT kopen. Dan doe ik maar mee, post een simpele score en hou me de rest van de contest afwezig." Tenminste, volgens mij is dit niet de bedoeling.
Maar damn man.. is die test echt niet cpu afhankelijk... :D
De bak waar ik op ga testen is een 3500+ met maar 1gb ram :X
Nee, misschien kan je nog wel een screen ergens vinden. Hadden ze een E6600 (?) getest, 2,4 GHz vs 3,6 (?), was maar 0,3 FPS verschil of iets dergelijks.
Heeft iemand hier btw een link naar fatsoenlijk, los te kopen geheugen-koelblok setje?
Waarom zou je dat doen? Als er maar een goede airflow op zit. Als je toch niet met Vmods aan de gang gaat is het helemaal niet nodig. Als je wel met Vmods aan de gang gaat zou ik ook een andere koeler nemen, anders heeft het namelijk weinig zin.

Hier heb je je mem blokjes: Zalman of Scythe :)

Je moet misschien even contact opnemen met Azerty, aangezien die Scythe blokjes verkeerd staan (staan aangeduid als Zalman).

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 04-03-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het moet natuurlijk niet zo zijn van: "Hé, ik kan mooi aan een goedkope 9500GT kopen. Dan doe ik maar mee, post een simpele score en hou me de rest van de contest afwezig." Tenminste, volgens mij is dit niet de bedoeling.
Agreed, je moet je kaart eigenlijk ( spreekwoordelijk natuurlijk ) naar de klote helpen om een zo hoog mogelijke score te halen, Om een paar Mhz'tjes erbij te doen en dan maar de kaart 24/7 gaan gebruiken daarna ( wat meerdere wellicht doen, maar dat terzijde ) is natuurlijk niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bolletje92 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Begrijp me niet verkeerd.
Ik kan nog jaren doorgaan met die rotte kaart die ik nu heb. Dat is niet zozeer het punt.
Maar ik zat er al een tijdje aan te denken om iets met die computer te doen.
Deze contest samen met het feit dat ik toch iets met die bak wil gaan doen is de uitkomst geweest ;)
Ik gebruik hem nu alleen als 'ow ik moet iets opzoeken' bak.
Mijn primaire systeem eist tegenwoordig stabiliteit boven alles. Vandaar dat ik ook geen WC meer draai.
Die andere unit maakt me niet zoveel uit. Daarom is het leuk dat ik dit nu als projectje erbij kan doen.
En dan nog; om die wc-setup weer draaiende te maken kost me al redelijk wat moeite.. dus wees niet bang, ik ga er wel wat tijd mee kwijt zijn. :)
[...]
Nee, misschien kan je nog wel een screen ergens vinden. Hadden ze een E6600 (?) getest, 2,4 GHz vs 3,6 (?), was maar 0,3 FPS verschil of iets dergelijks.
B-)
[...]

Waarom zou je dat doen? Als er maar een goede airflow op zit. Als je toch niet met Vmods aan de gang gaat is het helemaal niet nodig. Als je wel met Vmods aan de gang gaat zou ik ook een andere koeler nemen, anders heeft het namelijk weinig zin.
Mhh misschien spring ik idd tevroeg voor allerlei oplossingen.
Maargoed, ik ben alleen gewent om met highend kaarten te klocken, en deze hebben al baat bij blokjes sinds de TI4400. Old habbits....
Ik zal idd eerst eens rustig afwachten.

/edit
Heb er in elk geval zin in! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08

DMN

Eindelijk tijd gehad om ook eens met de kaart te spelen.
Nu kom loop ik tegen het volgende aan: als ik mijn PCIe freq. omhoog zet, (niet extreem, maar rond de 106, dan begint de max. haalbare GPU kloksnelheid terug te lopen. Iedere mhz die de PCIe dan weer omlaag gaat, kan ik de GPU er weer 5 mhz bij geven.
Is dit bij meer mensen zo? Op deze manier gaat een hoge PCIe clock me dus geen extra frames geven. Ik heb nog geen positieve invloed van een hoger PCIe voltage kunnen ontdekken (tot +0,15V), maar ik weet niet precies hoe ver ik dit voltage zonder problemen op kan schroeven. De meningen zijn daar nogal verdeeld over.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is heeft het verhogen van de PCI-E bus geen zin,
Had me er vandaag inderdaad ook even in verdiept maar kon er niet veel positief over vinden.

Denk zoiezo kwa bandbreedte etc dat de 9500GT de PCI-E zoiezo niet vol krijgt,
En dat het dus schijnbaar geen zin heeft?

Zaterdag ga ik inkopen doen voor me Vmod,
Wie zou het schrijven van de Vmod Tut op zich nemen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
doe ik wel dan.. :)

bij de vorige contest (HD3850) hielp pci-e verhogen wel, zo 10+ fps van pci-e op 110-115..
blijkbaar zit dat weer anders met deze kaart.. achja :)

ik ga morgen ff mooie pics maken, maar hier alvast de tekst beschrijving:

tutorial voltmodden:
benodigdheden:
-2 stuks 20k trim potmeters 20 slagen
-20 cm massieve kern draad.. (stukje netwerk kabel) of ander *dun* draad
-dubbelzijdig plakband of lijm
-1 molex connector van een oude voeding, met +/- 10cm draad eraan
-dipswitch, schakelaar of jumpertje (om de voltmod mee in/uit te schakelen)(optioneel)
-krimpkous voor het dunne draad (optioneel)
-soldeerbout met zeer dunne/fijne punt, liefst 7.5-15w,
-soldeerbout met wat meer vermogen, +/- 40w "standaard" soldeerbout
-soldeertin (met harskern)
-kniptang
-klei

(met de 7w soldeerbout)
-vertin van de potmeters het middelste pootje, en het pootje dat het dichtst bij de instelknop zit
-vertin het einde van de draad, en soldeer die aan een van de pootjes van de potmeter.
-zoek een goed plekje uit op de kaart voor de potmeter. op de rand aan de kant van de deur is daar (genoeg) ruimte voor
- maak een ruime lus naar het correcte pootje van de volt regel IC. (of je de draad van "over" de ic, of naar de IC toe wilt solderen mag je zelf weten.) je wilt niet dat deze draad strak komt te staan, daarom de lus.
-knip de draad op de goede lengte af, en vertin het uiteinde.
-vertin de losse draad weer aan het uiteinde, en soldeer die aan het andere pootje.
-(optioneel) vertin de 2 pootjes van de schakelaar of jumper
-(optioneel) zoek een mooi plekje voor de schakelaar of jumper
-knip de 2e draad af op de juiste lengte om bij de pootjes van de schakelaar te komen. als je geen schakelaar gebruikt, maak de draad dan de juiste lengte om bij een GND punt te komen
-(optioneel) doe stukjes krimpkous om de pootjes van de draaiweerstand.
-het niet gebruikte pootje afknippen. (dit moet een van de buitenste zijn)
-draai de weerstand zo dat de weerstand tussen de 2 draden het hoogste is. (dit kun je meten met een multimeter)
-herhaal de voorgaande stappen voor het andere regel ic (behalve de optionele schakelaar, die hoeft maar 1x)
-(optioneel) gebruik optioneel 2 stukjes krimpkous bij de volgende 2 stappen
-(optioneel) soldeer de kabels naar de weerstanden aan een poot van de schakelaar vast (doe dit nog niet op de kaart, maar gewoon op je bureau/werkblad, zodat je niet kan uitschieten)
-(optioneel) vertin en soldeer een draad aan de andere poot van de schakelaar, en knip deze op lengte om naar een GND punt te komen. (en vertin het eindje)
(met de 40w soldeerbout)
-knip een van de zwarte draden van de molex af. deze heb je niet nodig.
-strip het einde van de andere zwarte, gele en rode draad, en vertin deze.
-soldeer de zwarte draad aan een GND punt
-soldeer de gele draad aan het VGPU punt
-soldeer de rode draad aan het VGDDR punt
-soldeer de gnd draad aan de schakelaar aan een GND punt (dit kan dezelfde zijn als die van de molex) (als je geen schakelaar gebruikt, dan soldeer je nu ipv de schakelaar, de draden van de weerstand aan het GND punt)
(met de 7w soldeerbout)
-soldeer de draden aan de respectievelijke IC's met de 7w soldeerbout(!) (dit is waarschijnlijk de moeilijkste stap, want dit zijn de kleinste pinnetjes om te solderen)
-gebruik de dubbelzijdige tape (of lijm) om de molex, draaiweerstanden en schakelaar mee vast te zetten.
-(optioneel) druk voorzichtig een stukje klei over je gesoldeerde punten heen zodat je de draad er niet perongeluk af kan trekken.

-check nog even of alles goed is aangesloten, en of je geen stappen gemist hebt, en of je nergens onbedoeld kortsluiting hebt gemaakt.
-de isolatie hoeft maar een klein stukje van de draad af, hoe meer, hoe groter de kans op kortsluiting
-installeer de kaart in je pc
-steek de multimeter in de molex connector, hiermee lees je vgpu en vgddr uit. standaard vgpu is 1V, standaard vgddr = standaard 1.8V
-door rustig aan de draaiweerstanden te draaien (waarschijnlijk schroevendraaier nodig, ze gaan nogal stroef vaak) kan je het voltage verhogen, en aflezen op je multimeter. (hint: let erop dat je niet het ene voltage omhoogschroeft en het andere bekijkt, dan draai je onbedoeld veel te ver ;))

/lap tekst
morgen maak ik wel wat foto's dr bij :)

[ Voor 92% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:23:
Als het goed is heeft het verhogen van de PCI-E bus geen zin,
Had me er vandaag inderdaad ook even in verdiept maar kon er niet veel positief over vinden.

Denk zoiezo kwa bandbreedte etc dat de 9500GT de PCI-E zoiezo niet vol krijgt,
En dat het dus schijnbaar geen zin heeft?

Zaterdag ga ik inkopen doen voor me Vmod,
Wie zou het schrijven van de Vmod Tut op zich nemen? :P ;)
Je ziet het denk ik verkeerd.

Doe maar eens een run op Nature met gewoon 100MHz PCI-e bus. Vervolgens op 112MHz, en je ziet een stijging in je aantal FPS. Je verhoogd de snelheid of het interne bandbreedte in / op de kaart er niet mee, maar wel de bandbreedte voor communicatie tussen je Videokaart en NB/CPU.

Dus het heeft zeer zeker wel zin, alleen geeft het op te hoge snelheden heel vaak vreemd gek gedrag. Dus dan moet je gewoon de balance vinden ertussen.

Mjin stabielste PCI-e clock op een HD3870 512MB is 114MHz, maar daarboven is het ook raak met vreemde vastlopers. Heb er iets meer FPS door zonder de kaart te océn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom zoiezo niet boven de 105 uit, dan boot me hele Systeem niet eens.
Met een GA-X48-DQ6 that is, vreemd...

//EDIT

Humm, 105 boot hij niet. 104 wel, maar bij zelfde overclocks die eerder wel werkten werken die nu ook niet meer :/ . zoals gpXtreme.

Frapant....

[ Voor 42% gewijzigd door thijszor op 04-03-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik moet echt aan de voltmods, kloks blijven steken op 630 1550 633.
Mijn score is op dit moment 269.7 fps

Over cpu-afhankelijkheid van de test, heb het voor de grap nog eens getest.
Core2Duo E7200 op stock, 9.5x266=2533MHz, of 8x500=4005MHz gaf met de kaart ook op stock clocks exact dezelfde 126.1 fps. Overall 01 score ging wel 4000 marks omhoog.
Lijkt me toch vrij duidelijk.

En PCIe overklokken wil op nieuwere chipsets als P45/X48 inderdaad niet meer, P35 weet ik eigenlijk niet, zal het eens proberen.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja blijft een spel van 'tweaken' wat het beste voor jou werkt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
op de p35 ook niet. (en ik heb n vmod tutorial/stappenplan gemaakt, scroll ff omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Laatst online: 21-04 14:48
Dan zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, zullen niet heel veel mensen zijn met P965, nvidia of AMD? (f heb ik het helemaal mis?)

Mooie turorial Alexander!

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik heb nog n i915 (geloof ik) p4 mobo..
zit wel geen OC mogelijkheden @ bios, maar kan ik met setfsb ofzo wel zo gek krijgen :)

thnx :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:15:
@Nigel

offtopic:

[...]

www.dickbest.nl
gewoon de locatie van de voltmod (voornamelijk waar je de ground neemt? ) ik gok dat dit zal zijn op de GND van de IC zelf...
En ook om de meetpunten :)

Alvast al bedankt :)

Oja ik zal 100KOhm weerstanden gebruiken :) zal ook werken zeker :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Gisteravond heb ik mezelf ook ingeschreven. Nadat het bericht op de frontpage verscheen kon ik de verleiding niet weerstaan.. Ik ben van plan om er als gewoonlijk waterkoeling aan te hangen en net voordat het kapot gaat een hoge score neer te zetten ^^. Wat bij de 3850 contest in een andere volgorde ging |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik heb hier voor de contest een Asus M2A-VM HDMI, 690G, kijken of een PCI-e OC daarmee wel wil lukken

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, me zus ( mijn oude pc ) heeft nog een Oud p4 Mobo'tje, van Asrock.
Volgens mij een 865PE chipset erin.

Wellicht dat dan dan nog wat oplevert, mbt de pci-e frequency
Maar denk niet dat me zus er blij mee is,
Ook al zit ze dan nu ergens in nieuw zeeland :P

//EDIT

en ik heb nog een 780G bordje in me HomeServer zitten natuurlijk!
Kan ik het ook nog mee proberen, de GA-78-S2H oid ( die veel genoemde in Zuinige Server Discussie :P )

[ Voor 25% gewijzigd door thijszor op 05-03-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Mij heb je hier nog niet gehoord. Maar ik ga ook meedoen in naam van tweakers.net ( jullie dus )
Ik ga het proberen op mijn Dfi lanparty moederplaat. Eens kijken of deze een beetje kan mee komen. Waterkoeling is voor mij de meest makkelijke omdat ik nog een set heb liggen. Gecombineert met koelvloeistof door het systeem te laten lopen ipv water. Het hield mijn e6300 koel op een constante 17 graden ( met losse sensoren dus niet die van de cpu zelf )
Ook ga ik de tip van voltmodden goed in de gaten houden wat dit lijkt mij toch echt mooi om te doen ( heb dat nog niet eerder gedaan en hoop er wat van te leren )
Ik denk niet dat ik records ga verbreken maar ga toch zeker goed mijn best doen ( voor tweakers )
Mvg Martijn a.k.a. SparcoNL

ps. wat win je eigenlijks als je als winnaar eindigt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
Nice, klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SparcoNL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:16:
Het hield mijn e6300 koel op een constante 17 graden ( met losse sensoren dus niet die van de cpu zelf )
Dan leef jij in een kamer die ongeveer 15 a 16 graden is :o
Wel koud hoor, wat sommige mensen al niet over hebben voor hun temps ;) :9
(wc principe: Je kan nooit onder je kamertemperatuur komen omdat het water gekoeld word met lucht uit deze ruimte... dus wel; hij neemt als koudste temp je kamer temp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ixl85 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:08:
[...]

Dan leef jij in een kamer die ongeveer 15 a 16 graden is :o
Wel koud hoor, wat sommige mensen al niet over hebben voor hun temps ;) :9
(wc principe: Je kan nooit onder je kamertemperatuur komen omdat het water gekoeld word met lucht uit deze ruimte... dus wel; hij neemt als koudste temp je kamer temp aan.
Als ik een paar Mhz verder kom door in een koude ruimte te zitten, dan so be it :P
Alle beetjes helpen! doe je toch gewoon dikke trui + Badjas aan oid. pro combo!

Kan niet wachten tot weekend, ga ik maar eens kijken of ik mbv die Tut van AlexanderB ( thonks! )
Er wat van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

thijszor schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:19:
[...]
Alle beetjes helpen! doe je toch gewoon dikke trui + Badjas aan oid. pro combo!
Hmm.. blijkbaar was ik toch niet de enige met de fleechetrui<>badjas combinatie xD

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Laatst online: 10:57
uhh mijn kaartje is nu ook binnen en ik ben een beetje aan het spelen geweest.
maar ik haal nu op stocksnelheden 310 fps.... :S
terwijl ik rivatuner nog geen eens aangeraakt heb....
hoe kan ik zien of ik misschien verboden(mipmap) tweaks gebruik?

edit: laat maar -_-' zie al wat ik fout heb gedaan 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door GoTman op 05-03-2009 14:34 ]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoTman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:31:
uhh mijn kaartje is nu ook binnen en ik ben een beetje aan het spelen geweest.
maar ik haal nu op stocksnelheden 310 fps.... :S
terwijl ik rivatuner nog geen eens aangeraakt heb....
hoe kan ik zien of ik misschien verboden(mipmap) tweaks gebruik?
Maak eens een screenie van CPU / GPU - Z en je benchmark van 2001 se
En eventueel van de LOD sectie bij Rivatuner?

//EDIT

zeg het eens, wat is er fout gegaan? :P

[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 05-03-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
umm.. kamertemperatuur is hier 21 graden. Stilstaande lucht hea :P ( omdat dat goed isoleert vandaar de temp) maar ik heb 6 actieve fans op mijn radiateur, die laag bij de grond staat ( warme lucht stijgt op ) :)

het kan zijn dat het gewoon koud was binnen hoor ( heb het systeem maar 1 keer laten lopen ) heb het zelf niet snel koud dus dat kan ook, maar ik gok ik niet op:)

en woohhhh 310 fps :)

vertel wat heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:34:

zeg het eens, wat is er fout gegaan? :P
16-bit :P

Ik heb de kaart ook binnen. Meteen weerstandjes gehaald. Ga vanavond solderen en pretesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
staat niet over in de regels :P
zo kom je wel mooi boven aan :P

of het nou zo netjes is ... tjaa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SparcoNL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:50:
umm.. kamertemperatuur is hier 21 graden. Stilstaande lucht hea :P ( omdat dat goed isoleert vandaar de temp) maar ik heb 6 actieve fans op mijn radiateur, die laag bij de grond staat ( warme lucht stijgt op ) :)

het kan zijn dat het gewoon koud was binnen hoor ( heb het systeem maar 1 keer laten lopen ) heb het zelf niet snel koud dus dat kan ook, maar ik gok ik niet op:)
Dan denk (weet) ik bijna zeker dat je sensor of uitlezing brak is.
Want 16 graden is onmogelijk met waterkoeling als je kamertemp hoger is dan je temp van je onderdeel dat je koelt. Ongeacht hoeveel fans je hebt. Als je echt 16graden wilt halen moet je dus in een kamer zitten waar het kouder is dan die temp.

Maargoed, genoeg hierover, vertel eens wat over je setup die je gaat gebruiken.
Ik heb nog wat oude spullen liggen.. maar ze zijn nog wel steeds goed voor hedendaagse hardware :D

Ik ga voor dit project alleen mn gpu koelen.
Radiator: BIX2 (Blackice extreme, 2x 120mm)
Een Innovatek Graph-o-matic oid. (koper blok die m'n oude 6800GT @ ultra op 40 graden hield met cpu en NB in de loop er bij)
Eheim 1048 en een fatsoenlijk reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparcoNL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:06:
staat niet over in de regels :P
zo kom je wel mooi boven aan :P

of het nou zo netjes is ... tjaa....
16bit moet dan toch aangepast worden in 2001SE zelf?
En volgens de regels mag niks aan de 2001 SE benchmark kwa instellingen veranderd worden,
Behalve het selecteren van de Nature Test ofcourse.

of mis ik iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
ja had idd verkeerde resolutie en kleurendiepte scheelde nogal veelxD

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
aha :) zo ver was ik nog niet, ik wacht nog op mijn kaart

mijn set up?

Dfilanparty moederplaatje,
E6300
9500 gtje ( ofcouse )
500gig wd schijfje
2gb werkgeheuren

watercool set ? Tripleextremeradiator , enheim pomp 1500 liter per uur , vga blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Hmm, sinds ik mn PCI-e speeds omhoog heb gehad werkt mn onboard LAN niet meer. Ook niet onder mijn normale installatie op normale snelheid, met mijn dagelijkse graka. Overigens kwam ik hier ook niet verder dan 104 PCIe met mijn Gigabyte EP45-DS3.

Ik gebruik normaal toch een Intel GBit kaartje, dus voor mezelf maakt het niet uit. Bij dezen wel een waarschuwing voor andere mensen met Realtek 8111C onboard LAN: hoge PCIe speeds lijkt het chipje niet leuk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21
Nou ik heb ook gemaild

Ik wacht op de mail ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, hoe omzeil ik de max clock voor rivatuner ? :P

Het geheugen wil hierdoor niet verder dan 600MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:14:
Eh, hoe omzeil ik de max clock voor rivatuner ? :P

Het geheugen wil hierdoor niet verder dan 600MHz.
Hehe :P

Moet je naar PowerUser gaan, daar staan veel opties. Ik denk dat je er wel uitkomt (tip: zoek is naar de term Overclock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
power user --> rivatuner/nvidia/overclock/maxoverclockrange aanvinken en n getal groter dan 150 intikken
(en min range op 95 of 100 zetten)
overigens heb ik dat ook al eerder gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist VGPU/VGDDR en beide meetpunten gesoldeerd. Nog even geen behoefte aan het vervangen van de caps aangezien de OCP behoorlijk roet in het eten gooit.

Wat is normaal @ stock snelheden? 200+ FPS? Kwam niet hoger dan 174FPS op stocksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
ik kom ook niet hoger dan 178FPS op stock. maar er zijn wel mensen die 200+ halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik haal 193 op stock, en ik heb daarbij alles gebruikt wat ik vinden kan (nieuw @ nvidia tweaken, dus)
en de mensen die op 17x stock blijven steken, je kan in rivatuner power user de lod slider langer dan 3 maken. meer ga ik dr niet over zeggen, dat zoek je lekker zelf uit (like I did)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
Ik heb nog geen meel, klopt dat? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:46:
Zojuist VGPU/VGDDR en beide meetpunten gesoldeerd. Nog even geen behoefte aan het vervangen van de caps aangezien de OCP behoorlijk roet in het eten gooit.

Wat is normaal @ stock snelheden? 200+ FPS? Kwam niet hoger dan 174FPS op stocksnelheden.
Ik zat dus ook op de 174, maar dat kwam omdat ik die LOD slider nog niet veranderd had.
Viel me trouwens pas gisteren op, dat bij verandering van snelheden in Mhz je je LOD ook moet veranderen.

Bij stock speeds had ik een hele andere LOD nodig dan bij me max speeds op dit moment, daar was een ander getal weer beter.

Morgenavond ga ik inkopen doen trouwens, zaterdag werken :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
hmm.. goede tip :) thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens ervaren op een PCI-e bus van 119MHz, vastlopers op een overgeklokte kaart?

Zal wel aan die fors hoge PCI-e bus liggen. :P Ik ga van het weekend spelen met het kaartje. Iemand nog een tut voor die OCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ocp zijn we nog niet uit.
je hebt basically 2 opties:
-betere low side mosfets kopen/sampelen en solderen.
-n andere oplossing bedenken en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
AlexanderB schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:47:
ocp zijn we nog niet uit.
je hebt basically 2 opties:
-betere low side mosfets kopen/sampelen en solderen.
-n andere oplossing bedenken en hier posten.
Ik zag Rol-co volgens mij iets posten @ HWI omtrent een bepaalde datasheet (pagina 11 ofzoiets). Scheen niet zo moeilijk te zijn om die OCP te omzeilen.

Hebbes: Klik

Ik weet niet wat het precies is aangezien ik er niet zoveel verstand van heb :+
Bij stock speeds had ik een hele andere LOD nodig dan bij me max speeds op dit moment, daar was een ander getal weer beter.
Bedankt, ik zal het is testen. Scheelt het veel, of bijvoorbeeld maar 0,1-0,2?

[ Voor 33% gewijzigd door Bolletje op 06-03-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ja, die datasheet zit ik me ook al 2 dagen op blind te staren.. op page 11 staat zover ik zie niets nuttigs behalve dat de rdson van de mosfets zo laag mogelijk moet zijn. (en dat wist ik al)
die er nu op zitten hebben 9 miliohm, ik heb al exemplaren gevonden met 4 miliohm.
ik heb ook een idee voor een andere mod die wel eens zou kunnen werken, maar daarvoor heb ik weer een andere special part nodig, en heb ik geen idee of het werkt.. (but I can try ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mijn kaart stuk is.

Na het toepassen van beide GPU/DDR v-mod (getest / stonden op 20K) start mijn pc wel door maar zonder beeld. Vmods losgehaald, no reaction. Ik zal morgen even met een loep langs de soldeerpunten gaan, om zeker te weten dat ik het goed gedaan heb.

GPU-mod werkt wel, op het uitlezen van de DDR is gewoon 0v spanning.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
dan heb je idd waarschijnlijk n soldeerfoutje gemaakt..

edit: :| wtfux.. volgens mij heb ik n OCP mod gevonden die zo dodelijk simpel is :D
morgen ff parts halen..

[ Voor 51% gewijzigd door AlexanderB op 06-03-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willing to share?

Heb zojuist de soldeerresten eruit gehaald, ff kaartje testen. :9

Edit: Werkt weer. Issue was helemaal niet de Vmod, mijn systeem vind het blijkbaar niet zo leuk als ik van grafische kaart wissel. Hij moet dan aan > uit en weer aan alvorens hij werkt.

200+ Fps op de teller. Nu weer hersolderen :')

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En het werkt weer!

Ik ben Jism even voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:54:
[...]

Ik zag Rol-co volgens mij iets posten @ HWI omtrent een bepaalde datasheet (pagina 11 ofzoiets). Scheen niet zo moeilijk te zijn om die OCP te omzeilen.

Hebbes: Klik

Ik weet niet wat het precies is aangezien ik er niet zoveel verstand van heb :+

[...]

Bedankt, ik zal het is testen. Scheelt het veel, of bijvoorbeeld maar 0,1-0,2?
Scheelde bij mij wel 4/5FPS of meer. En stock kreeg ik iets van 195Fps uit me kaartje.
Kan niet wachten tot vanavond,

Multimeter kaufen
Soldeerbout kaufen
2 regelbare potmeters van 20kilooohm ( of toch maar 100? )
Kabels haal ik wel uit me netwerkkabel...
Ook meteen even de intertoys in voor dat kneedbare gum :')

Hopelijk hou ik me kaartje heel :'(

//EDIT
AlexanderB, kan je die sheet anders eens ergens anders posten / plaatsen?
Ik heb daar geen permissies ofzo :/

[ Voor 6% gewijzigd door thijszor op 06-03-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
euh.. ff op www.alldatasheet.com naar APW7065 zoeken.. :) (en ff doorklikken tot je op de page komt waar je em kan zien :)

en care to share: sure, maar eerst ff zelf testen ;)

edit2:
en gewoon 20k kopen, die van 100k zijn minder precies he ;) (daar zit bijna het hele nuttige gebied in de laatste 4 slagen, en bij 20k dus over de volle 20..)

[ Voor 50% gewijzigd door AlexanderB op 06-03-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Zo potmeters bestelt. Nu alleen nog een fatoenlijke bout fixxen, weet iemand een zaakje waar ik een bout + tin kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
:D Mn kaartje is binnen!
Echt super snelle levering.
Misschien kan ik dit weekeind al beginnen!

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~ivar/pics/gpu1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~ivar/pics/gpu2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~ivar/pics/gpu3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
Nou zeg, ik heb mijn kaartje binnen maar heb al artefacts tijdens de POST :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hum, viel toch tegen, zown bezoekje aan de lokale bouwmarkten :/
De electronica afdeling is nog groter bij ons thuis, en dat stelt al niks voor :')

Heb wel wat 15watt boutjes gezien, en ook wat kleinere kopjes dus dat zit wel pluis.
Maar denk niet echt dat het veel zin zou hebben als ik aan een van die jongens daar vraag of hij wellicht een regelbare potmeter van 20kilooohm heeft liggen :'(

Ik ga maar op conrad.nl mijn spulletjes halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xerion404 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:21:
das balen wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb jij hier ook last van
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24ymx5z.jpg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Haal je koelblok er eens af. Misschien zijn ze het plastic lipje bij jou ook vergeten weg te halen waardoor je core te warm word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
Helaas, het lipje was er bij mij wel al af. En daar ging mijn garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xerion404 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:25:
bwa waarom :p als ze het niet zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:08
Garantie?? Hebben we garantie op die kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Laatst online: 10-09 09:55
Xerion404 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:25:
Zou ik niet te veel zorgen over maken.

Je mag zelf even contact opnemen met dollarshop en aangeven dat je een DOA hebt gekregen. Gewoon via de normale RMA procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vizor schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:10:
Garantie?? Hebben we garantie op die kaarten?
Natuurlijk. Fabrieksgarantie ;)

Maar als jij gaat solderen enzo vervalt dat wel he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparcoNL
ik heb mijn kaartje ook binnen :D :)

edit: potver maar 125 fps stock ( nul overclock en zo )

edit 2 : hij freezd ook op ntune ( van nvidia )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Wat zou een zalman vf1000 op dit kaartje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robj28 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:21:
Wat zou een zalman vf1000 op dit kaartje doen?
De kaart koelhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
ja oke maar in hoever vergeleken met andere koelers (Goedkopere IVM budget)?
En maakt vista of xp ook nog verschil 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Zijn er al mensen bezig met hun kaart extreem te overklokken?
@hierboven
google.com is je grote vriend(A)
Windows XP boot sneller volgens mij maakt het verder niet heel erg veel uit.

[ Voor 50% gewijzigd door matje_kater op 06-03-2009 21:37 ]

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robj28 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:34:
[...]

ja oke maar in hoever vergeleken met andere koelers (Goedkopere IVM budget)?
En maakt vista of xp ook nog verschil 8)7 ?
Ik weet wel dat xp sneller is met 3dmark06 maar dat weet ik niet met 3dmark01. En natuurlijk koelt deze koeler beter dan budget oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
matje_kater schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:36:
Zijn er al mensen bezig met hun kaart extreem te overklokken?
Ik nog niet ik moet me kaart nog binnen krijgen
Na ik ga er dus maar een VF 1000 op plaatsen en kijken wat het word 8) als tie binnen is.

[ Voor 16% gewijzigd door robj28 op 06-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet.
De kaart is wel aanwezig bij ma.
Maar ik kan daar pas zaterdag zijn.
Thuis is geen optie ik heb katten die graag aan me pc zitten.

Ik heb er zelf een kat die weet hoe mijn pc in standbij gezet moet worden door heel simpel een klap te geven op de power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ben even wezen kijken bij Conrad.nl, maar zoveel keuze :o best lastig.
Heb nu dit, iemand aan of opmerkingen?
stuk(s) Voltcraft digitale multimeter VC 120
121616-8U 9,99 EUR
stuk(s) DIP-schakelaar 2-polig
708240-8U 1,03 EUR
stuk(s) PREC. TRIMPOTMETER
425117-8U 1,29 EUR/stuk(s) 2,58 EUR
stuk(s) Vloeimiddelverwijderingsstift 8 G
811849-8U 8,99 EUR
stuk(s) ELEKTRONICA SOLDEERDRAAD 100G
812803-8U 8,79 EUR
paar vraagjes,

1) is een 2polige DIPswitch genoeg? of zou je meer moeten hebben ( voor het uitschakelen van de Vmod )
2) De trimpotmeter is 20k, met 15verstelbaarheden. Heb er geen een gevonden met 20 of 25, maar
wellicht kijk ik erover?
3) Wat voor Soldeerdraad/tin moet ik hebben? zag nergens specifiek staan of er hars inzit oid, welke raden jullie dan aan?
4) Is zown vloeimiddelverwijderingsstift wat? is al een tijdje terug dat ik gesoldeerd heb, en foutjes wil ik wel netjes kunnen corigeren.
5) AlexanderB, dat 7,5watt soldeerboutje van je. Wat voor voeding moet je er bijkopen dan? :o

Thanks en mod ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Draad: Wordt niet vaak gebruikt, maar ik vindt kynar draad wel erg fijn. Niet dat ik het vaak gebruik, maar als ik zo weet waar ik het heb gelaten pak ik dat. Over de voeding: Kan je altijd maken van een oude PSU die je nog hebt liggen ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten-NForce schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:23:
Draad: Wordt niet vaak gebruikt, maar ik vindt kynar draad wel erg fijn. Niet dat ik het vaak gebruik, maar als ik zo weet waar ik het heb gelaten pak ik dat. Over de voeding: Kan je altijd maken van een oude PSU die je nog hebt liggen ;)
Heb inderdaad wel wat psu's over, maar kan je hem dan gewoon op de 12V lijn zetten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
gewoon op de 12v lijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
Mijn kaart is inmiddels ook besteld :)

Heb gelijk maar ff een zwarte cardreader bijbesteld aangezien die dingen ook makkelijk zijn :+

Ik ga gewoon voor max@air met stockkoeling. Heb nog wat rasurbo fannetjes liggen, niet een quiet solution, maar wel fijne koeling }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh

Mn eerste resultaat valt erg tegen..
Ik draai hier btw wel op een oude bak die 2x van HW confugiratie is veranderd zonder windows opnieuw te installeren. (wat ik dadelijk ga doen, XP SP2 32bit btw...).

Ik haal 110fps stock, en das best weinig dacht ik zo...
Draai op een 3200+ die ik nu aan het overclocken ben om te kijken of dat verschil uit maakt, maar tot op heden niet. atm zit ie op 2350mhz (stock is 2000, dus kan nog wat verder).

Als ik naar mn cpu load kijk onder de test is deze wel 100%. Is dit bij mensen met een fatsoenlijke dualcore ook zo?

/edit ik ga weer even de bios in. Pics volgen morgen. Dan draait mn wc als het goed is ook een test run.

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 07-03-2009 02:01 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste