Het is zeker nog de moeite om The Wind Waker te halen voor de gamecube en deze op je wii te spelen, geweldige game, en tegenwoordig (met een beetje goed zoeken) voor 2 tientjes in huis gok ikMrVegeta schreef op maandag 21 december 2009 @ 03:48:
OoT, wat heb ik daar nog mooie herinneringen aan. Een vriend van me had de game gekocht/gekregen op zijn N64 toen we een jaar of 11 waren. 's Middags even proberen maar ik moest 's avonds wel voetbal trainen.
Die training heb ik natuurlijk nooit gehaald, daar gegeten en de hele dag Zelda zitten spelen! En zo is het een hele, hele, hele erge lange tijd door gegaan! Later heb ik zelf nog een N64 gekocht voor MM en die vond ik ook erg sterk. Ik heb nooit een GC gehaald dus WW is aan mij voorbij gegaan maar TP heb ik op de Wii nog weten uit te spelen, vond het begin in TP beetje traag maar later als het verhaal op gang komt was het weer knallen.
Jammer van die debiele eindbaas though. Laatst zat ik er over na te denken om me Wii te verkopen, tot ik nieuws hoorde van een nieuwe Zelda!
Of "Go up, up, up, the mountain ahead", ook een mooie quote
Dat met die kaars op en neer lopen en bijhouden welke bosjes je al gehad had, heb letterlijk (!) elk struikje in het spel gehad. Geldt ook voor de combinatie bommen en muren
Tweede keer (eerste quest) spelen gaat veel sneller
Tegenwoordig is het: Geld verzamelen, bommen en kaars kopen, hartjes halen, dan zilveren zwaard en dan pas naar Level 1.
Wat ik trouwens mooi vond bij ALTTP was dat er een alternatieve volgorde was voor de dungeons, veel makkelijker. 1-2-4-6-5-3-7. Vooral dungeon 5 was dan makkelijk. Je hoefde dan niet helemaal om te lopen om de naar beneden geduwde steen op de schakelaar te duwen. (Ik neem aan dat de meesten wel weten waar ik het over heb) Na dungeon 6 kun je je eigen stenen maken, veel makkelijker
Heb hem op de GBA ook gespeeld (op de normale volgorde) en toen kwam ik dus vast te zitten
Snapte er helemaal niks van. Bleek dat ze dat stukje met die steen eruit hadden gehaald omdat dat zogenaamd te moeilijk zou zijn.
In Spirit Tracks had ik ook moeite met Carbens stukje, maar bij mij ging het juist beter toen ik even een koptelefoon opzette, zodat ik alleen de DS hoorde. Elke noot apart blazen is niet nodig, als je snel genoeg langs de noot gaat die niet mag, speelt hij hem ook niet. Bij elke noot apart blazen lukte het mij helemaal niet
Over de muziek in het algemeen ben ik eigenlijk ook wel erg te spreken. Weinig invloeden uit andere Zelda's, maar toch erg passende muziek.
Wat is trouwens jullie favoriete 'Zelda tune'? Lijkt me wel leuk om te weten
Wat ik trouwens mooi vond bij ALTTP was dat er een alternatieve volgorde was voor de dungeons, veel makkelijker. 1-2-4-6-5-3-7. Vooral dungeon 5 was dan makkelijk. Je hoefde dan niet helemaal om te lopen om de naar beneden geduwde steen op de schakelaar te duwen. (Ik neem aan dat de meesten wel weten waar ik het over heb) Na dungeon 6 kun je je eigen stenen maken, veel makkelijker
In Spirit Tracks had ik ook moeite met Carbens stukje, maar bij mij ging het juist beter toen ik even een koptelefoon opzette, zodat ik alleen de DS hoorde. Elke noot apart blazen is niet nodig, als je snel genoeg langs de noot gaat die niet mag, speelt hij hem ook niet. Bij elke noot apart blazen lukte het mij helemaal niet
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Ja ik had de timing echt verkeerd en elke keer die rotte gele noot ertussen. Dus ik moest wel elke noot apart blazen.Peenutzz schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:47:
Of "Go up, up, up, the mountain ahead", ook een mooie quoteDat met die kaars op en neer lopen en bijhouden welke bosjes je al gehad had, heb letterlijk (!) elk struikje in het spel gehad. Geldt ook voor de combinatie bommen en muren
Tweede keer (eerste quest) spelen gaat veel sneller
Tegenwoordig is het: Geld verzamelen, bommen en kaars kopen, hartjes halen, dan zilveren zwaard en dan pas naar Level 1.
In Spirit Tracks had ik ook moeite met Carbens stukje, maar bij mij ging het juist beter toen ik even een koptelefoon opzette, zodat ik alleen de DS hoorde. Elke noot apart blazen is niet nodig, als je snel genoeg langs de noot gaat die niet mag, speelt hij hem ook niet. Bij elke noot apart blazen lukte het mij helemaal nietOver de muziek in het algemeen ben ik eigenlijk ook wel erg te spreken. Weinig invloeden uit andere Zelda's, maar toch erg passende muziek.
En bij de NES-Zelda doe ik inderdaad altijd eerst sparen totdat ik 250 muntjes heb en dan meteen de blauwe ring
Over het favoriete tunetje:
Soundboard laden: http://www.albinoblacksheep.com/flash/zeldasoundboard , op zelda 1 klikken en dan rechtsboven op HYRULE klikken. Gewoon het landkaart-theme. Ge-fakking-weldig
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik ben een beetje aan het denken geslagen, maar een favoriet kiezen is niet makkelijk
Ik ga toch voor de main theme van deel 1. Is hetzelfde als Hyrule theme, maar dan langzaam. Ondanks het 8-bit geluid toch mijn favoriet. Goeie tweede vind ik de demo van TP, 'Don't want you no more'. Super.
Ben nu net (weer) bezig met Zelda Master Quest (ocarina of time), mooi hoor
. Allemaal herinneringen komen terug.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee he ? Heb 'm al heel lang geleden aangekondigd gezien en ook previews an nou heb ik 'm toch gemist !!The_Source schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:46:
Heeft iemand trouwens de fan-movie Hero of Time al gezien?
Ik zie dat er torrents zijn, kan iemand er eentje aanbevelen of hebben jullie 'm on-line bekeken ?
Hier:Goner schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:20:
[...]
Nee he ? Heb 'm al heel lang geleden aangekondigd gezien en ook previews an nou heb ik 'm toch gemist !!
Ik zie dat er torrents zijn, kan iemand er eentje aanbevelen of hebben jullie 'm on-line bekeken ?
http://www.theherooftime.com/
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja, daar _was_ hij te zien.
Ben een torrent aan het downloaden + soundtrack, half uurtje ..
Ben een torrent aan het downloaden + soundtrack, half uurtje ..
Heb hem ook (grotendeels) gezien, ondanks dat het er best ok uitziet kan ik er toch niet te lang naar kijken zonder me te ergeren aan de iets te erg verbouwde verhaallijn (Saria als 'moeder' van Link bijvoorbeeld
).
Heb na een week niet gespeeld te hebben eergister ST uitgespeeld. Was eerlijk gezegd weer iets te makkelijk
Het enige waar ik een beetje moeite mee had was het eerste deel van het gevecht, maar achteraf gezien stelde het ook niet zoveel voor. Als je eenmaal weet wat je moet doen is het simpel, maar dat is dan weer niks nieuws voor een Zelda
Heb na een week niet gespeeld te hebben eergister ST uitgespeeld. Was eerlijk gezegd weer iets te makkelijk
[ Voor 0% gewijzigd door Peenutzz op 07-01-2010 18:27 . Reden: foutje ]
Geniale TS voor een geniale serie!
Heb er dan niet erg veel van gespeeld (Link's Awakening op GB, OoT deels op de GC, OoS op GBC, TWW en TWP driekwart) en sommigen niet helemaal af weten te maken door oa. het laten liggen van game door tijdgebrek en daarna niet meer weten wat ik wel en niet heb gehad.
Verder heb ik geen DS of een variant daarvan dus de laatste 3-4 handheld games niet gespeeld en ook geen mogelijkheid toe gehad.
Wel vind ik het erg leuke spellen waar je je velen uurtjes mee kan vermaken zeg!
Eigenlijk zou ik als ik nog eens tijd zou kunnen vinden de nieuwste DS moeten halen evenals de Zelda games voor prikkie en genieten
Heb er dan niet erg veel van gespeeld (Link's Awakening op GB, OoT deels op de GC, OoS op GBC, TWW en TWP driekwart) en sommigen niet helemaal af weten te maken door oa. het laten liggen van game door tijdgebrek en daarna niet meer weten wat ik wel en niet heb gehad.
Verder heb ik geen DS of een variant daarvan dus de laatste 3-4 handheld games niet gespeeld en ook geen mogelijkheid toe gehad.
Wel vind ik het erg leuke spellen waar je je velen uurtjes mee kan vermaken zeg!
Eigenlijk zou ik als ik nog eens tijd zou kunnen vinden de nieuwste DS moeten halen evenals de Zelda games voor prikkie en genieten
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Kun je beter een Wii nemen ... voor de DS zijn er 'maar' 2 Zelda games, maar op de Wii kun je - behalve Twilight Princess - ook nog alle GameCube Zelda's spelen (op eBay nog volop te krijgen).
Hier moet ik gepost hebben. Ik heb echt elk zelda spel gehad, zelfs op de cd-i 
En dit jaar nog de opvolger op de Wii
En dit jaar nog de opvolger op de Wii

Ja maar ik heb dus al een Wii (al heb ik er in de laatste 6 maanden misschien 2x een uurtje op gezeten).Goner schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:16:
Kun je beter een Wii nemen ... voor de DS zijn er 'maar' 2 Zelda games, maar op de Wii kun je - behalve Twilight Princess - ook nog alle GameCube Zelda's spelen (op eBay nog volop te krijgen).
Overigens heb ik TWW wel uitgespeeld want het staat wat raar in mijn post. Dat is ook een van de enige die ik deels meer dan één keer heb gespeeld. Dat soort dingen onthoud ik altijd precies dus meer dan een keer zie ik vaak niet zitten daarom zag ik er ook enorm tegen op om TWP het eerste deel overnieuw te doen (wat ik uiteindelijk dus ook niet gedaan heb..
[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 07-01-2010 22:34 ]
Haal dan een DS Lite. In de DSi kan je geen GBA-spellen spelen, en mis je dus de mogelijkheid om The Minish Cap (en de Link to the Past-remake) te spelen.psychoclown schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:37:
Geniale TS voor een geniale serie!
[...]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Ik heb dan eindelijk the Phantom Hourglass uitgespeeld ... en ben inmiddels bezig met Spirit Tracks. Wat een games zeg, echt ik vind ze super goed gewoon.
De grafische stijl is toch iets wat mij erg aanspreekt, hoewel die van de laatste Wii versie me ook aanspreekt, vond ik de stijl van de Cube Zelda toch wel erg mooi.
De dungeons waren allemaal echt top te noemen, leuke boss fights, hoewel ze niet echt super moeilijk zijn, vind ik ze wel stuk voor stuk leuk om te spelen. De allerlaatste eindbaas was wel een stukje moeilijker dan de rest, al met al heb ik me goed vermaakt.
Spirit Tracks ben ik ook erg over te spreken, het eerste wapen is echt origineel en ook het spelen van de fluit vond ik wel grappig. Het treinrijden vind ik een goeie vondst, dungeons zijn tot nu toe (heb net de tweede dungeon gehad) interessant ... dat met dat ijs / vuur is grappig gedaan.
Ik heb nog genoeg Zelda games te spelen overigens ... 2 GBA games, en moet de N64 games nog uitspelen, maar die heb ik op een schijfje staan voor de Cube ! Briljante reeks in ieder geval, ik ben nog steeds net iets meer Metroid fan, maar het scheelt allemaal niet echt veel
!
De grafische stijl is toch iets wat mij erg aanspreekt, hoewel die van de laatste Wii versie me ook aanspreekt, vond ik de stijl van de Cube Zelda toch wel erg mooi.
De dungeons waren allemaal echt top te noemen, leuke boss fights, hoewel ze niet echt super moeilijk zijn, vind ik ze wel stuk voor stuk leuk om te spelen. De allerlaatste eindbaas was wel een stukje moeilijker dan de rest, al met al heb ik me goed vermaakt.
Spirit Tracks ben ik ook erg over te spreken, het eerste wapen is echt origineel en ook het spelen van de fluit vond ik wel grappig. Het treinrijden vind ik een goeie vondst, dungeons zijn tot nu toe (heb net de tweede dungeon gehad) interessant ... dat met dat ijs / vuur is grappig gedaan.
Ik heb nog genoeg Zelda games te spelen overigens ... 2 GBA games, en moet de N64 games nog uitspelen, maar die heb ik op een schijfje staan voor de Cube ! Briljante reeks in ieder geval, ik ben nog steeds net iets meer Metroid fan, maar het scheelt allemaal niet echt veel
Verwijderd
Ik ben erg te spreken over de muziek in Spirit Tracks, vooral over het muziekje als je "rijdt" ! Wat mij betreft wat geluid betreft is deze game toch echt wel mijn favoriet !Peenutzz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:36:
Ik ben een beetje aan het denken geslagen, maar een favoriet kiezen is niet makkelijkIk ga toch voor de main theme van deel 1. Is hetzelfde als Hyrule theme, maar dan langzaam. Ondanks het 8-bit geluid toch mijn favoriet. Goeie tweede vind ik de demo van TP, 'Don't want you no more'. Super.
Verwijderd
Welke Wii Zelda bedoel je eigenlijk? Twilight Princess is namenlijk een GameCube spel.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:29:

En ja, er is ook een Wii port van, maar dat maakt het nog geen Wii spel.
Yeah right, alsof je op de Gamecube het spel met de Wiimote kunt bedienen.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:09:
[...]
Welke Wii Zelda bedoel je eigenlijk? Twilight Princess is namenlijk een GameCube spel.
[afbeelding]
Nee normale controllers? Heb hem zelf ookBamSlam_ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:12:
[...]
Yeah right, alsof je op de Gamecube het spel met de Wiimote kunt bedienen.
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 08-02-2010 09:13 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik heb zowel de GameCube als Wii versieBamSlam_ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:12:
[...]
Yeah right, alsof je op de Gamecube het spel met de Wiimote kunt bedienen.
Verwijderd
Dat soort details let ik eigenlijk nooit op moet ik eerlijk toegeven. Ik heb de Cube versie zelf niet, omdat ze destijds tegelijkertijd uitkwamen. Ik ben erg over de controls te spreken in ieder geval, gewoon een super goed spel.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:17:
[...]
Ik heb zowel de GameCube als Wii versieQua besturing vind ik de GC versie beter. Grafisch en qua laadtijden vind ik de Wii versie beter (480p breedbeeld vs PAL 60hz). Maar uiteindelijk is het verschil minimaal. (Ook vind ik jammer dat de Wii versie gespiegeld is, zodat Link ineens rechtshandig is)
Ik heb als eerste de Wii versie gespeeld, waarna ik hem voor de Cube heb gekocht. Ik vind een gewone controller toch een stuk fijner spelen. Analoge stick is veel 'vaster' en je hoeft niet steeds van wapen te switchen naar de trigger.
Verwijderd
Ik vind de ervaring met de Wii controller zelf toch net iets leuker.Peenutzz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:09:
Ik heb als eerste de Wii versie gespeeld, waarna ik hem voor de Cube heb gekocht. Ik vind een gewone controller toch een stuk fijner spelen. Analoge stick is veel 'vaster' en je hoeft niet steeds van wapen te switchen naar de trigger.
Momenteel nog steeds met Spirit Tracks bezig. Ik geniet echt iedere keer als ik dat muziekje hoor met de panfluit, dat vind ikzelf dus echt het mooiste stukje muziek uit de hele Zelda reeks
Heb de 2 ds titels ook al lang in mijn bezit maar vind zelf dat ze niet kunnen tippen aan de ervaring van Oot.
Heb Phantom Hourglass nu uitgespeeld en was al even bezig met Spirit tracks.En Plots in het kasteel bij het ontwijken van de guards werd ik weer helemaal blij.Dus denk dat ik daar ook wel doorheen kom.
Heb onlangs de n64 ook weer van de zolder getrokken en ben Oot maar weer gaan spelen en zit al weerbij de laatste dungeon voordat je het kasteel in kan.(Ben onderhand zo goed dat ik alle tempels zonder guid kan uitspelen)
Heb Phantom Hourglass nu uitgespeeld en was al even bezig met Spirit tracks.En Plots in het kasteel bij het ontwijken van de guards werd ik weer helemaal blij.Dus denk dat ik daar ook wel doorheen kom.
Heb onlangs de n64 ook weer van de zolder getrokken en ben Oot maar weer gaan spelen en zit al weerbij de laatste dungeon voordat je het kasteel in kan.(Ben onderhand zo goed dat ik alle tempels zonder guid kan uitspelen)
hehe gek onnie
Nou, port ?!Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:09:
Welke Wii Zelda bedoel je eigenlijk? Twilight Princess is namenlijk een GameCube spel.
...
"The Wii version was released alongside the Wii console on November 19, 2006, in North America, and in December 2006 in Japan, Europe, and Australia. This made Twilight Princess the first Zelda game released at the launch of a Nintendo console. The GameCube version was released in December 2006, and was the last Nintendo-published game for the console."
"The Wii and GameCube versions feature several minor differences in their controls. The Wii version of the game makes use of the motion sensors and built-in speaker of the Wii Remote. The speaker emits the sounds of a bowstring when shooting an arrow, Midna's laugh when she helps Link jump, and the series' trademark "chime" when discovering secrets. The player controls Link's sword by swinging the Wii Remote. Unique to the GameCube version is the ability for the player to control the camera freely; however, in this version, only two of Link's secondary weapons can be equipped at a time."
Bij een port denk ik meer aan wat je de laatste tijd ziet bij shooters als Call of Duty en Battlefield, waar de PC versie duidelijk een port is van de console versie. Multiplay is minder dan de echte ouderwetse dedicated servers MP van de PC en er ontbreken nu zelfs acties als prone & lean omdat de consoles daar niet genoeg knoppen voor hebben ...
[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 19-02-2010 09:48 ]
Verwijderd
Ja, port. Vergelijk de Wii en GameCube versie maar eens. Op dat ze gespiegeld zijn, dat de controls anders zijn en dat de Wii versie 480p ondersteund na zit er géén verschil in de games. Dat Nintendo de Wii versie als eerste uitbracht komt puur omdat het een launch titel was en ze de verkopen van de Wii direct een zetje wilden geven. (Wat overigens goed gelukt is)
Het is geen bad-port zoals jij bedoelt maar gewoon een goede. RE4 is bv ook van de GameCube naar de Wii (en PS2 en PC) geport, de Wii versie is gelijk aan de GC versie maar dan met de extra's van de PS2 en PC (maar dan niet met de FMV filmpjes, maar gewoon ingame cutscenes zoals op de Cube)
In RE4 kan je echter nog wél een GameCube controller gebruiken om te spelen, Zelda TP heeft die optie (HELAAS) niet.
Het is geen bad-port zoals jij bedoelt maar gewoon een goede. RE4 is bv ook van de GameCube naar de Wii (en PS2 en PC) geport, de Wii versie is gelijk aan de GC versie maar dan met de extra's van de PS2 en PC (maar dan niet met de FMV filmpjes, maar gewoon ingame cutscenes zoals op de Cube)
In RE4 kan je echter nog wél een GameCube controller gebruiken om te spelen, Zelda TP heeft die optie (HELAAS) niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 09:52 ]
Mwaah, blijft discutabel hoor ...
"Developing two versions would mean delaying the previously announced 2005 release, still disappointing the consumer. Satoru Iwata felt that having both versions would satisfy users in the end, even though they would have to wait for the finished product. Aonuma then started working on both versions in parallel."
"Developing two versions would mean delaying the previously announced 2005 release, still disappointing the consumer. Satoru Iwata felt that having both versions would satisfy users in the end, even though they would have to wait for the finished product. Aonuma then started working on both versions in parallel."
Ben kortgeleden tussen Spirit Tracks door (m'n vriendin leent regelmatig de DS) weer begonnen met The Wind Waker, was een hoop weer vergeten na tussendoor Phantom Hourglass, Twilight Princess en Ocarina of Time (MQ) gespeeld te hebben.
Dat blijft toch ook een briljant spel, met op het begin de hints naar OoT en later het kasteel onder water, eerst in zwart/wit. En alle muziek.. heerlijk. Gezichtsuitdrukkingen van Link en het vreugdedansje..
Zit het met een dikke grijns op m'n gezicht te spelen (tot ik wsl. heel veel rupees bij elkaar moet gaan sprokkelen om Tingle m'n charts te laten ontcijferen.. de auction heeft me er gisteren ook een paar honderd gekost..).
Dat blijft toch ook een briljant spel, met op het begin de hints naar OoT en later het kasteel onder water, eerst in zwart/wit. En alle muziek.. heerlijk. Gezichtsuitdrukkingen van Link en het vreugdedansje..
Zit het met een dikke grijns op m'n gezicht te spelen (tot ik wsl. heel veel rupees bij elkaar moet gaan sprokkelen om Tingle m'n charts te laten ontcijferen.. de auction heeft me er gisteren ook een paar honderd gekost..).
[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 02-03-2010 13:07 ]
Ik zag gisteren in de Bart Smit in Rotterdam (Lijnbaan) een paar Coming Soon-bordjes hangen: Skyward Sword komt volgens hun op 15 februari uit.
Heb er verder nog niks over gevonden online.. dus het zou best onzin kunnen zijn, maar goed.
Heb er verder nog niks over gevonden online.. dus het zou best onzin kunnen zijn, maar goed.
http://www.gamer.nl/nieuw...sword-is-voor-de-helft-afTarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:37:
Ik zag gisteren in de Bart Smit in Rotterdam (Lijnbaan) een paar Coming Soon-bordjes hangen: Skyward Sword komt volgens hun op 15 februari uit.
Ik haak toch echt af bij elke keer dezelfde dungeons doorspelen. Laat je het spel een tijdje liggen weet je niet meer hoe de dungeons werken en heb je te weinig tijd. Vond ik een enorm minpunt aan TPH.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:29:
Ik heb dan eindelijk the Phantom Hourglass uitgespeeld ... en ben inmiddels bezig met Spirit Tracks. Wat een games zeg, echt ik vind ze super goed gewoon.
Voor mij blijft Ocarina of Time de ultieme Zelda game. Wat een tijd heb ik daar in gezonken.. heerlijk. Ik was echt even in schok toen ik hem had uitgespeeld en je alle characters nog te zien kreeg bij een kampvuur (oid).
Vorig jaar nog uitgeleend aan een vriend die nooit OOT had gespeeld, en die was er zelfs helemaal weg van, ondanks dat de game nu toch redelijk oud is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Zag ze gisteren ook bij E-Plaza, je kunt zelfs pre-orderen ...Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:37:
Heb gisteren de N64 van zolder getoverd voor Oot.en zat er meteen weer vol op in! Ik begon om 11 uur s`avonds en ben pas om kwart voor 4 gaan slapen haha.Zo nog even spelen.cheiron schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:47:
[...]
Voor mij blijft Ocarina of Time de ultieme Zelda game. Wat een tijd heb ik daar in gezonken.. heerlijk. Ik was echt even in schok toen ik hem had uitgespeeld en je alle characters nog te zien kreeg bij een kampvuur (oid).
Vorig jaar nog uitgeleend aan een vriend die nooit OOT had gespeeld, en die was er zelfs helemaal weg van, ondanks dat de game nu toch redelijk oud is.
T is wel jammer dat ik het spel gewoon helemaal uit m`n kop ken.(Enigste dungeon die moeilijker is vind ik de watertemple.
hehe gek onnie
Over moeilijk gesproken. Of eigenlijk niet: Sinds OoT vind ik de Zelda's veel te gemakkelijk, ik loop er zo doorheen en speel ze de eerste keer uit met zo goed als alle haalbare goodies op zak, op wat hartjes na. Je wordt gewoon van punt naar punt gestuurd en alle belangrijke plaatsen of personen worden in kleur weergegeven in de tekst. Ik zou het fijn vinden als ik wat meer moet zoeken en puzzelen. Net zoals bij Zelda 1 en 2. Je wordt neergezet en dan moet je het maar uitzoeken. Je moest eens weten hoevaak ik een scherm in en uit ben gelopen om elk bosje af te branden, omdat dat per scherm maar 1 keer kan met de blauwe kaars. Of er achter komen dat je met 1 bom 2 stukjes muur kan 'proberen'. Ganon verslaan zonder het 'magische zwaard' gevonden te hebben. Goeie ouwe tijd
Hoe denken jullie hierover?
Verwijderd
Echt super moeilijk nee inderdaad, maar ik vond bijvoorbeeld de DS games ERG goed en zaten wel wat moeilijkere stukjes in. Voor mij hoeft niet iedere game super moeilijk te zijn, als het maar niet TE makkelijk is.
Ik geef toe, bosses bij Zelda zijn niet super moeilijk, en dat kan pittiger, maar ik geniet eigenlijk meer van mijn weg vinden door de dungeons heen, en dat is bij de DS games ERG vermakelijk kan ik je zeggen.
Ik kijk wel uit naar de nieuwe Zelda hoor, op Metroid na, toch mijn favoriete Nintendo serie.
Ik geef toe, bosses bij Zelda zijn niet super moeilijk, en dat kan pittiger, maar ik geniet eigenlijk meer van mijn weg vinden door de dungeons heen, en dat is bij de DS games ERG vermakelijk kan ik je zeggen.
Ik kijk wel uit naar de nieuwe Zelda hoor, op Metroid na, toch mijn favoriete Nintendo serie.
Verwijderd
Ocarina of Time vond ik de beste tot nu toe, heb die wel zeker 5 keer uitgespeeld, het was gewoon Epic!
Twilight princess vond ik ook geslaagd maar het had wat een donkerdere achtergrond dan de ocarina of time.
Hopelijk wordt de nieuwe wat! eerst nog een wii aanschaffen want op nintendo64 zal deze niet draaien neem ik aan =D
Twilight princess vond ik ook geslaagd maar het had wat een donkerdere achtergrond dan de ocarina of time.
Hopelijk wordt de nieuwe wat! eerst nog een wii aanschaffen want op nintendo64 zal deze niet draaien neem ik aan =D
Waarom slaat iedereen hier Majora's Mask over? Ik vond die eigenlijk nog wel moeilijker dan OoT, er was zoveel te doen en ... zo weinig tijd. Ik zet OoT wel op nummer 1 want het was toch wat vernieuwender maar MM wordt zeker onderschat.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Die bordjes zijn gewoon een epic fail van hun hoofdkantoor, aldus de bedrijfleider van E-plaza Breda. Volgens hem hebben zie die bordjes alleen neergezet om ook iets interresants aan te kunnen kondigen voor de Wii, anders hadden ze niks.Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:37:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb MM bijna niet gespeeld, hoewel ik hem ook nog heb liggen hier. De functie tijd stond me erg tegen. Ik hang graag verloren rond in Zelda's, maar daar heb je constant haast vanwege de klok. Het goeie vond ik wel het oude-vertrouwde overworld theme.MrVegeta schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:24:
Waarom slaat iedereen hier Majora's Mask over? Ik vond die eigenlijk nog wel moeilijker dan OoT, er was zoveel te doen en ... zo weinig tijd. Ik zet OoT wel op nummer 1 want het was toch wat vernieuwender maar MM wordt zeker onderschat.
Zo heb ik in OoT en ook in Twilight Princess aardig wat uurtjes rond de temple of time rondgebracht. Vooral in Twilight Princess vond ik deze erg mooi uitgewerkt met een brug tussen heden en verleden. Zo zijn er wel meer stukken waar je uren kan zoeken naar grotten e.d. Dat was in MM niet mogelijk omdat die stomme klok in je nek zat te hijgen.
Zelda's zijn te makkelijk geworden in het verslaan van eindbazen. Je verliest ook pas in die 100-lvl grot omdat het gewoon te lang duurt en je statistisch gezien gewoon een paar keer verkeerd uitkomt met een keer een beweging van de controller. Dat was wel een goede uitdaging verder.
In OoT was navi ook errug scheutig met de hints... In TP loop je bijna geen schade op na een aanval van een tegenstander. Met full health kon je overal komen.
Ander nadeel vind ik het nog verder opdelen in stukjes hart, je blijft er maar achteraan gaan. Moneymanagement blijft ook ruk, je hebt altijd teveel. Vooral in OoT stonden de roepies permanent in het groen. Had je ook nog eens alle skulltula's gepakt, dan kreeg je ELKE keer nog eens 200 als je met die gast sprak (over lame rewards gesproken).
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De reden dat ik Majora's Mask niet noem is omdat hij niet echt in het rijtje past qua beleving en sfeer. Ook de al genoemde tijdsdruk maakt het heel anders. Is wel een meesterlijk spel, met de moeilijkheidsgraad zoals ik hem ongeveer hebben wil. Het sfeertje is ook lekker creepy, vooral de eerste keer dat je het speelt. Die maan die steeds groter wordt, echt geweldig. De "derde dag" zorgde bij mij voor kippevel.
Het zou mij wel leuk lijken als er een instelbare moeilijkheidsgraad zou komen. De hints in de tekst niet meer in kleur weergeven en vijanden een klap of twee extra moeten geven, iets in die richting. Ook meer dungeons graag. WW en TP waren wat dat betreft een beetje te klein.
Het zou mij wel leuk lijken als er een instelbare moeilijkheidsgraad zou komen. De hints in de tekst niet meer in kleur weergeven en vijanden een klap of twee extra moeten geven, iets in die richting. Ook meer dungeons graag. WW en TP waren wat dat betreft een beetje te klein.
[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 05-01-2011 21:46 ]
Bart Smit geeft nu op de site 15 mei 2011 aan.Goner schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:09:
[...]
Zag ze gisteren ook bij E-Plaza, je kunt zelfs pre-orderen ...
Majora's Mask is inderdaad erg pittg, maar op een of andere manier past hij niet in het rijtje van Zelda thuis. Vind ik trouwens van de Wind Waker ook. Ze zeggen dat het nu een beetje hetzelfde is als de windwaker, maar het design is wel heel anders, dus vraag ik me een beetje af welke beleving ze bedoelen.MrVegeta schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:24:
De allereerste versie van The Legend of Zelda is ook nog altijd mooi om te spelen, maar ben het met jullie eens dat OoT de absolute topper is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bij Wind Waker werd ik strontziek van het zeilen, kistje opvissen, windrichting veranderen, zeilen, etc. Dat was zo langdradig en dat verneukte voor mij de hele gameplay. Ik heb hem dan ook niet uitgespeeld. Op een gegeven moment was ik die routine zo zat... Plus cellshaded vond ik een stap terug ten opzichte van de looks van OoT.Gynnad schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:45:
[...]
Bart Smit geeft nu op de site 15 mei 2011 aan.
[...]
Majora's Mask is inderdaad erg pittg, maar op een of andere manier past hij niet in het rijtje van Zelda thuis. Vind ik trouwens van de Wind Waker ook. Ze zeggen dat het nu een beetje hetzelfde is als de windwaker, maar het design is wel heel anders, dus vraag ik me een beetje af welke beleving ze bedoelen.
De allereerste versie van The Legend of Zelda is ook nog altijd mooi om te spelen, maar ben het met jullie eens dat OoT de absolute topper is.
[afbeelding]
Ik vond dat zeilen juist een stukje ontspanning tijdens het spelenSenor Sjon schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Bij Wind Waker werd ik strontziek van het zeilen, kistje opvissen, windrichting veranderen, zeilen, etc. Dat was zo langdradig en dat verneukte voor mij de hele gameplay. Ik heb hem dan ook niet uitgespeeld. Op een gegeven moment was ik die routine zo zat... Plus cellshaded vond ik een stap terug ten opzichte van de looks van OoT.
[ Voor 2% gewijzigd door Peenutzz op 09-01-2011 03:19 . Reden: toevoeging ]
Dat vond ik ook van Phantom Hourglass en Spirit Tracks. Rot op met die voertuigen. Die passen niet bij Zelda. Als die voertuigen nu gebruikt werden om optioneel sneller van A naar B te gaan was het overigens een ander verhaal geweest.Senor Sjon schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Bij Wind Waker werd ik strontziek van het zeilen, kistje opvissen, windrichting veranderen, zeilen, etc. Dat was zo langdradig en dat verneukte voor mij de hele gameplay. Ik heb hem dan ook niet uitgespeeld. Op een gegeven moment was ik die routine zo zat... Plus cellshaded vond ik een stap terug ten opzichte van de looks van OoT.
Ik hoop echt dat Skyward Sword een Zelda wordt die weer kan evenaren met Zelda 3 (SNES) en OoT (N64). Dat waren zonder meer de toppers in de hele Zelda reeks. Ik hoop echt dat ze nieuwe puzzel mechanieken gaan toevoegen zodat ik, als hardcore Zelda speler, het weer moeilijk vind net zoals toen ik met de Zelda reeks begon. Nu zijn veel puzzel nog teveel van hetzelfde en weet ik vaak van te voren al wat ik moet doen.
Verwijderd
Ik had er wat minder moeite mee eerlijk gezegd. Ok, met Windwaker vond ik het soms vervelend, maar al met al niet storend, met de DS games vond ik het erg leuke gameplay opleveren, vooral met Spirit Tracks.Rakkerzero schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:04:
[...]
Dat vond ik ook van Phantom Hourglass en Spirit Tracks. Rot op met die voertuigen. Die passen niet bij Zelda. Als die voertuigen nu gebruikt werden om optioneel sneller van A naar B te gaan was het overigens een ander verhaal geweest.
Ik hoop echt dat Skyward Sword een Zelda wordt die weer kan evenaren met Zelda 3 (SNES) en OoT (N64). Dat waren zonder meer de toppers in de hele Zelda reeks. Ik hoop echt dat ze nieuwe puzzel mechanieken gaan toevoegen zodat ik, als hardcore Zelda speler, het weer moeilijk vind net zoals toen ik met de Zelda reeks begon. Nu zijn veel puzzel nog teveel van hetzelfde en weet ik vaak van te voren al wat ik moet doen.
Cell Shaded had ik ook helemaal geen moeite mee en vond het zelfs erg cool. Boss Fights zagen ern zeker mooi uit. Ik blijf meestal met games niet hangen in een verleden, waar het anders was. Het was een gewaagde stap van ze, maar ik vond het wel een goede stap. Ik zou een Windwaker 3DS versie ook niet vervelend vinden
Verwijderd
Windwaker was een tegenvaller. Er zaten maar iets van 4 dungeons in terwijl OoT en iets van 10 had en het laatste deel van het spel werd kunstmatig enorm gerekt met die vervelende Tingle die je moet dokken voor kaarten ofzo.
Wat ik wel raar vind is dat Skyward Sword begin 2011 zou uitkomen, maar er nog steeds niets bekend is over een release datum. Sowieso wordt er nog maar vrij weinig prijs gegeven!
Er is alleen 2011 genoemd. Paar weken terug werd duidelijk dat het spel half af is. Gok zelf op de periode september-december 2011.Gynnad schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:40:
Wat ik wel raar vind is dat Skyward Sword begin 2011 zou uitkomen, maar er nog steeds niets bekend is over een release datum. Sowieso wordt er nog maar vrij weinig prijs gegeven!
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Het is een beetje waar je kijkt, hier bijvoorbeeld zeggen ze wel het eerste kwartaal 2011:Icelus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:51:
[...]
Er is alleen 2011 genoemd. Paar weken terug werd duidelijk dat het spel half af is. Gok zelf op de periode september-december 2011.
en op Ngames.nl geeft onder voorbehoud 15-02-2011 aan, die datum moet toch ergens vandaan komen, het zal dan iniedergeval geen half jaar later zijn?De website LiveWii komt met een opmerkelijk The Legend of Zelda: Skyward Sword gerucht.
Nu Mario Sports Mix in januari verschijnt en Kirby in februari naar Europa komt is de volgende Nintendo titel op de Wii releaselijst The Legend of Zelda: Skyward Sword. Nintendo heeft tot nu toe weinig losgelaten over de game en had op de E3 van 2010 en andere game-events slechts een demo bestaande uit enkele kleine gebieden. LiveWii beweert dat de game bijna af is en daarom gelanceerd zal worden in maart of april. Nintendo heeft nog niet gereageerd op de geruchten. The Legend of Zelda: Skyward Sword werd oorspronkelijk aan het einde van 2010 verwacht en dat doel werd door Nintendo-baas Satoru Iwata meerdere malen bevestigd. Tijdens de E3 werd duidelijk dat een 2010 release niet meer mogelijk was. Nintendo organiseert van 8 t/m 10 januari het Nintendo World Event in Japan. De kans is groot dat Nintendo daar de plannen voor 2011 bekend maakt en meer informatie verschaft over de release van The Legend of Zelda: Skyward Sword. Het gerucht sluit aan bij de uitspraken van Nintendo of Europe op de afgelopen GamesCom in Keulen. Daar beweerde men dat The Legend of Zelda: Skyward Sword in het eerste kwartaal van 2011 in Europa zal verschijnen.
Zelda: Skyward Sword (Wii)
Normale prijs: € 59,99
Speciale prijs: € 54,99
In winkelwagen
PRE-ORDER, reserveer Zelda: Skyward Sword (release: 15-02-2011)
Nintendo's juweeltje word nog beter dan z'n voorgangers!
Verwijderd
Zelf betwijfel ik of Zelda zo vroeg komt aangezien OoT ook in de lente uitkomt en Nintendo zich niet in de fikken wiel snijden.
[ Voor 46% gewijzigd door PromoX op 14-01-2011 14:16 ]
Waarom zouden die tegelijk uitkomen? Maar goed meerdere webwinkels melden het rond die tijd. Ach we kunnen er niets over zeggen, we wachten rustig af. Jammer alleen dat er zo weinig nieuws over komt..
Die data worden gewoon door webshops gekozen. In een interview met Miyamoto wordt duidelijk dat het spel 50%+ af is. Ik denk niet dat ze het met de 3DS willen laten samenvallen.Gynnad schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:04:
[...]
Het is een beetje waar je kijkt, hier bijvoorbeeld zeggen ze wel het eerste kwartaal 2011:
[...]
en op Ngames.nl geeft onder voorbehoud 15-02-2011 aan, die datum moet toch ergens vandaan komen, het zal dan iniedergeval geen half jaar later zijn?
[...]
ePlaza meldt sinds vandaag dat Skyward Sword begin mei uitkomt.
Daar doe ik het voor!Peenutzz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:35:
ePlaza meldt sinds vandaag dat Skyward Sword begin mei uitkomt.
The Adventure of Link vind ik altijd nog een topper. Was lastig om uit te spelen! Erg moeilijk!!
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Ik had 'The Legend of Zelda: The Twilight Princess' al voor de GC maar heb em nu voor euro 11 voor de Wii weten te scoren, in de sale!
Al is het maar voor de heb!
Al is het maar voor de heb!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 18:19 ]
Verwijderd
Ik ben zelfs nu met Twilight Princess bezig. Ik geef eerlijk toe, ik heb nog niet alle Zelda's uitgespeeld. Ik heb nog games liggen die ik ooit begonnen was en niet uitgespeeld heb. Komt uit de tijd dat ik meer games kocht, dan ik uit kon spelen
.
Nu pak ik het anders aan, ik speel ze eerst uit. Dus ben met een kleine backlog bezig, en zo nu en dan koop ik wat nieuws, maar niet zo vaak als vroeger iig
.
Ben ook op de DS bezig met Link to the Past. Dungeons zijn klein, maar bosses wel moeilijk. Heb nu iig 3 wormen tegen me, en die ligt nog niet.
Twilight Princess heeft makkelijkere bosses, maar ja, dat weet iedereen hier vast wel. Toch vind ik de opzet erg cool, en de dungeons leuk om te doen. Dat vond ik bij b.v. Link to the Past iets minder. Ik bedoel, ik hou van grote dungeons, dat is het gewoon. De DS Zelda's vond ik briljant, de bosses waren makkelijk, maar daar ging het mij niet om. De dungeons zelf waren leuk, uitdagend zelfs, het zette je iig aan het denken en zaten wel wat originele dingen tussen.
Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar ja, is mijn smaak. Doe mij nog maar zo'n titel op DS, geen probleem
.
Wil niet zeggen dat ik Link to the Past slecht vind, sterker nog, ik vind hem erg goed. Moeilijkheidsgraad ligt best hoger dan de andere Zelda's die ik gespeeld heb (Heb de eerst Cube Zelda wel uitgespeeld
). Ben natuurlijk pas bij boss 2, dus ik kan over het verloop weinig zeggen nog. Bij Twilight Princess zit ik bij dungeon 3.
Ik zit zelf echt wel te wachten op de nieuwe Zelda trouwens, is veel gezeik over, maar laat maar komen zeg ik.
Nu pak ik het anders aan, ik speel ze eerst uit. Dus ben met een kleine backlog bezig, en zo nu en dan koop ik wat nieuws, maar niet zo vaak als vroeger iig
Ben ook op de DS bezig met Link to the Past. Dungeons zijn klein, maar bosses wel moeilijk. Heb nu iig 3 wormen tegen me, en die ligt nog niet.
Twilight Princess heeft makkelijkere bosses, maar ja, dat weet iedereen hier vast wel. Toch vind ik de opzet erg cool, en de dungeons leuk om te doen. Dat vond ik bij b.v. Link to the Past iets minder. Ik bedoel, ik hou van grote dungeons, dat is het gewoon. De DS Zelda's vond ik briljant, de bosses waren makkelijk, maar daar ging het mij niet om. De dungeons zelf waren leuk, uitdagend zelfs, het zette je iig aan het denken en zaten wel wat originele dingen tussen.
Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar ja, is mijn smaak. Doe mij nog maar zo'n titel op DS, geen probleem
Wil niet zeggen dat ik Link to the Past slecht vind, sterker nog, ik vind hem erg goed. Moeilijkheidsgraad ligt best hoger dan de andere Zelda's die ik gespeeld heb (Heb de eerst Cube Zelda wel uitgespeeld
Ik zit zelf echt wel te wachten op de nieuwe Zelda trouwens, is veel gezeik over, maar laat maar komen zeg ik.
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat er een remake van OoT komt voor de 3DS. Arme portemonnee...
Ik heb even een vraagje ove Zelda Link's Awakening op de gameboy. Uit pure nostalgie deze game maar eens opgestart.
Nu zit ik in de Key Cavern (dungeon 3) en ik kreeg nadat ik alle kamers bezocht hebt en verder geen sloten meer zie nog een small key erbij in de kamer voor de eindbaas. Heb ik nu gewoon een key over of is er nog ergens een verborgen slot die ik kan unlocken?
Nu zit ik in de Key Cavern (dungeon 3) en ik kreeg nadat ik alle kamers bezocht hebt en verder geen sloten meer zie nog een small key erbij in de kamer voor de eindbaas. Heb ik nu gewoon een key over of is er nog ergens een verborgen slot die ik kan unlocken?
Ze hadden misschien beter dit kunnen doen met deze kamer (nu ik er als creatief brein erover nadenkTarin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:57:
Ik zie inderdaad 9 sleutels en 8 sloten op de kaart. Geloof dat je anders vast zou kunnen komen te zitten, beetje onelegante oplossing eigenlijk.

Dan had je nog een extra small key nodig voordat je naar de schatkist kan waar de boss key in ligt.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 18-01-2011 11:13 ]
Hmm begin er spontaan weer zin in te krijgen! Sowieso niet alle Zelda spellen kunnen gamen want ik heb nooit een DS gehad bijv. maar op een of andere manier wisten de handheld versies me altijd wat langer te boeien. Zal natuurlijk ook wel deels te verklaren zijn dat ik destijds als 10+ jarige jongen alle tijd had en nu niet meer 
Misschien toch maar eens op de kop tikken voor de Zelda games.
Verwijderd
Als het kan een gb(C)+de oracle games kopen. Mi 2 van de betere Zelda-games.psychoclown schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:19:
Hmm begin er spontaan weer zin in te krijgen! Sowieso niet alle Zelda spellen kunnen gamen want ik heb nooit een DS gehad bijv. maar op een of andere manier wisten de handheld versies me altijd wat langer te boeien. Zal natuurlijk ook wel deels te verklaren zijn dat ik destijds als 10+ jarige jongen alle tijd had en nu niet meer
SP werkt beter in verband met de Backlight. Ook is die voor een appel en een ei te krijgen. Vorig jaar nog voor 15 euro gekocht met 3 games. Moet alleen nog wel die stomme games krijgen want die zijn vrij lastig te vindenVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:32:
[...]
Als het kan een gb(C)+de oracle games kopen. Mi 2 van de betere Zelda-games.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Link's Awakening en Oracle of Seasons heb ik 
Oracle of time heb destijds een tijdje gespeeld omdat een vriend van mij die gekocht had en ik Seasons zodat we uit konden wisselen.
Oracle of time heb destijds een tijdje gespeeld omdat een vriend van mij die gekocht had en ik Seasons zodat we uit konden wisselen.
[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 18-01-2011 11:40 ]
Oracle of Ages vond ik leuker dan Seasons. Ages was ietsjes moeilijker in mijn ervaring.
Ik heb dat juist met Seasons omdat je er in totaal meer mee moest doen. Dus meer dungeons en dergelijke.Rakkerzero schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:44:
Oracle of Ages vond ik leuker dan Seasons. Ages was ietsjes moeilijker in mijn ervaring.
Ik vond Seasons veel te lang te makkelijk in het begin. Dat had ik niet bij Ages. Daar werd het al sneller moeilijk had ik het idee.
In Gamestore E-plaza zag ik ook al (lege) Zeldahoesjes liggen met de datum 15-02-2011, kon ik op intekenen geloof ik. Ik was dan ook in de veronderstelling dat ik deze over een maand kan halen.Gynnad schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:04:
[...]
en op Ngames.nl geeft onder voorbehoud 15-02-2011 aan, die datum moet toch ergens vandaan komen, het zal dan iniedergeval geen half jaar later zijn?
[...]
Link to the Past heeft ook meer dungeons, het spel bouwt mooi op hierin en later zijn ze wel groter. Ik deed altijd mijn best om ze in zo'n abstract mogelijke volgorde te spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:45:
Ik ben zelfs nu met Twilight Princess bezig. Ik geef eerlijk toe, ik heb nog niet alle Zelda's uitgespeeld. Ik heb nog games liggen die ik ooit begonnen was en niet uitgespeeld heb. Komt uit de tijd dat ik meer games kocht, dan ik uit kon spelen.
Nu pak ik het anders aan, ik speel ze eerst uit. Dus ben met een kleine backlog bezig, en zo nu en dan koop ik wat nieuws, maar niet zo vaak als vroeger iig.
Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar ja, is mijn smaak. Doe mij nog maar zo'n titel op DS, geen probleem.
Wil niet zeggen dat ik Link to the Past slecht vind, sterker nog, ik vind hem erg goed. Moeilijkheidsgraad ligt best hoger dan de andere Zelda's die ik gespeeld heb (Heb de eerst Cube Zelda wel uitgespeeld). Ben natuurlijk pas bij boss 2, dus ik kan over het verloop weinig zeggen nog. Bij Twilight Princess zit ik bij dungeon 3.
Omdat LttP schuin van boven is, word je ook wat sneller geraakt omdat je dicht bij vijanden moet komen. Plus aanraken = au. In bijvoorbeeld TP moeten ze je in de meeste gevallen met een wapen slaan. In TP is sterven moeilijker dan uitspelen... In eerdere games had je de elfjes in een fles weleens nodig. Die hebben ook inflatie trouwens, ze gaven eerst full health en later nog maar 7.
Verwijderd
Gister weer eens begonnen met Link'a Awakening. Deze keer zal ik hem uitspelen! Heb de veer iig al dus dat is een goede start. Verbaasde me er toendertijd over dat zo'n groot avontuur op de GB kon, die op dat punt bij mij vooral bekend stond om simpele maar leuke platformgames.
Ik weet nog wel toen ik als kind zijnde voor het eerst Link's Awakening speelde had ik pas na 3 weken door waar dat de sleutel van de Tail Cave (dungeon 1) lag. Daarna heb ik er iets van 2 maanden over gedaan om in Bottle Grotto (dungeon 2) te komen. En nog een keer 2 a 3 maanden voor ik in Key Cavern (dungeon 3) raakte. Het was mij duidelijk dat ik ergens moest graven voor die Slime Key, maar niet waar ik moest graven. Ik had dus over de gehele worldmap rondgelopen en op ieder stukje grond waar ik kon komen zitten graven op zoek naar die Slime Key. Achteraf bleek eigenlijk heel simpel te zijn. Maargoed. Ik genoot er vooral van en dat is mij toch wel het meeste waard als ik een spelletje speel ook al kom ik heel langzaam vooruit.
Edit:
Gadverdamme. De meest kutte dungeon van heel Link's Awakening ben ik nu ingegaan. De Face Shrine (dungeon 6).
Edit:
Gadverdamme. De meest kutte dungeon van heel Link's Awakening ben ik nu ingegaan. De Face Shrine (dungeon 6).

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 19-01-2011 15:07 ]
Even een vraagje.
Hoe kom ik die Secret Dungeon in die als extra is toegevoegd in de DX versie? Ik heb de gravestones in de juiste volgorde en richting geduwd, maar ik kreeg bij de laatste gravestone steeds de melding: "If you have no courage then you have no strength.Gravestones won't move for cowards!".
Ik speel op een emulator (visualboy) btw. aangezien mijn gameboy + Zelda nog bij mijn ouders ligt.
Hoe kom ik die Secret Dungeon in die als extra is toegevoegd in de DX versie? Ik heb de gravestones in de juiste volgorde en richting geduwd, maar ik kreeg bij de laatste gravestone steeds de melding: "If you have no courage then you have no strength.Gravestones won't move for cowards!".
Ik speel op een emulator (visualboy) btw. aangezien mijn gameboy + Zelda nog bij mijn ouders ligt.
Power bracelet L2 al? Of moet je eerder dat ding al krijgen? Ik heb hem alleen maar de originele gespeeld en dat is al jaren geledenRakkerzero schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:12:
Even een vraagje.

Verwijderd
Als we toch bezig zijn....zijn er nadelen aan het continu jatten in de shop in Awakening. OK je gaat dood als je binnenkomt maar als je je game daarna weer opstart kan je weer wat nieuws pakken dus heel erg is het niet. Volgens mij werd je ook THIEF genoemd maar is that it?
Ik heb het al gevonden. Ik mocht er niet in, omdat ik niet alleen was. Ik had de Flying Rooster bij me en dan werkt het niet. Zelfde geld voor Marin.Touchdomex schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:30:
[...]
Power bracelet L2 al? Of moet je eerder dat ding al krijgen? Ik heb hem alleen maar de originele gespeeld en dat is al jaren geleden![]()
Maar het klinkt als een standaard zelda versje om je op weg te helpen en je een item wat je MOET gebruiken aan te wijzen.
Momenteel zijn ze bij de snes versie bij 1:29:48 en voor 100% 2:00:01 Veel kijkplezier!Senor Sjon schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:
[...]
... Mijn oude record is het hele spel met alle hartstukjes e.d. in zes uur op de originele SNES. Zal vast wel een stuk sneller kunnen, maar geen haast.
...
Lol. dat zat er dik in. Zonder continues te gebruiken? Hierdoor kon je in het begin snel van de ene naar de andere kant komen door bv. op een andere plek te beginnen.P-Storm schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:33:
[...]
Momenteel zijn ze bij de snes versie bij 1:29:48 en voor 100% 2:00:01 Veel kijkplezier!
Vroegah hield ie het aantal continues bij, was ook wel grappig om te zien.
Na aanleiding van een topic op Something Awfull ben ik alle zelda's achter elkaar op nieuwe gaan spelen. Ik moet toch zeggen dat het een waar genot is om dit te doen en om zodoende de serie te zien evolueren over de veertien groote zelda games die er zijn uitgegeven, dit is een echte aanrader om te doen voordat Skyward Sword uitkomt.
Verwijderd
Ik heb de originele Zelda's op de NES, maar die zijn soms toch wat te taai voor mij. De spellen op de NES zijn voor mij vooral goede herinneringen en goede muziek, vanaf de SNES vond ik de spellen ook daadwerkelijk goed tot op het niveau dat het nog steeds goed te spelen is.
Binnenkort misschien maar eens de Ocarina of time proberen, of toch een SNES versie.
Binnenkort misschien maar eens de Ocarina of time proberen, of toch een SNES versie.
Moeilijke keuze aangezien alle zelda`s wel leuk zijn ( die met dat treintje op de ds vond ik trouwens wat minder.)
Ikzelf vind nog steeds Oot de leukste ( denk omdat ik van 3d games houd en niet meer zo van de topview.
Ikzelf vind nog steeds Oot de leukste ( denk omdat ik van 3d games houd en niet meer zo van de topview.
hehe gek onnie
21 februari 2011: Happy 25th Birthday, The Legend Of Zelda
Ik hoop op een orchestrated soundtrack voor OoT 3DS, maar dat zal wel niet
Hier vergelijking van de graphics. De conlusie lijkt me: textures met een hogere resolutie, alles met meer polygonen gemaakt en een aantal nieuwe details (bloemetjes). Oh, en natuurlijk een nieuwe link, met de grotere ogen 

Hier trouwens nog een aantal vergelijkingen.

Hier trouwens nog een aantal vergelijkingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Cocytus op 06-03-2011 15:41 ]
Ik kwam net binnen bij de ePlaza en daar stonden hoesjes van Skyward Sword met een releasedatum erop van 15 november
Dat is iig al iets realistischer dan de datum die ze er eerst hadden staanPeenutzz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:03:
Ik kwam net binnen bij de ePlaza en daar stonden hoesjes van Skyward Sword met een releasedatum erop van 15 november
Verwijderd
Die stonden toch eerst in de winkel met een februari/Maart releaseRakkerzero schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Dat is iig al iets realistischer dan de datum die ze er eerst hadden staan
Vandaag aan het opruimen geweest, toen kwam ik mijn Nintendo 64 tegen, hierbij in de doos zat Zelda: The Ocarina Of Time Collector's Edition (geheel onbeschadigd). Ik wilde de boel eigenlijk verkopen, maar als ik dit zie is het toch wel weer nostalgie.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mocht je ze weg doen stuur eventjes een DMJumpman schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:10:
Vandaag aan het opruimen geweest, toen kwam ik mijn Nintendo 64 tegen, hierbij in de doos zat Zelda: The Ocarina Of Time Collector's Edition (geheel onbeschadigd). Ik wilde de boel eigenlijk verkopen, maar als ik dit zie is het toch wel weer nostalgie.
http://gonintendo.com/viewstory.php?id=157292
Vond dit wel heel bijzonder
Muziek uit Skyward Sword. Luister je hem omgekeerd, klinkt ie toch een tikkie bekend
Vond dit wel heel bijzonder
Muziek uit Skyward Sword. Luister je hem omgekeerd, klinkt ie toch een tikkie bekend
Met bovenstaande post bij de informatie die we min of meer al hadden via filmpjes en nieuwsposts heb ik een theorie bedacht over hoe Zelda Skyward Sword misschien gaat werken.
Link moet namelijk iedere keer naar de wolken toe voor iets. Skyward = Luchtwaards oftewel via de lucht. Wat moet Link dus via de lucht doen is de vraag.Ik weet nog niet wat, maar wat als je LInk nu via de wolken naar een parallelle Hyrule toe moet gaan waar voorwerpen mensen zijn en mensen voorwerpen. Master Sword wordt meisje in de parallelle Hyrule. Links vrienden worden voorwerpen in het parallelle Hyrule die hij kan gebruiken om puzzels op te lossen.

Lijkt mij een mooi iets om in een Zelda te game te gebruiken, maar doet Nintendo dat ook?
Ik ben erg benieuwd hoe Skyward Sword zal zijn.
Link moet namelijk iedere keer naar de wolken toe voor iets. Skyward = Luchtwaards oftewel via de lucht. Wat moet Link dus via de lucht doen is de vraag.Ik weet nog niet wat, maar wat als je LInk nu via de wolken naar een parallelle Hyrule toe moet gaan waar voorwerpen mensen zijn en mensen voorwerpen. Master Sword wordt meisje in de parallelle Hyrule. Links vrienden worden voorwerpen in het parallelle Hyrule die hij kan gebruiken om puzzels op te lossen.

Lijkt mij een mooi iets om in een Zelda te game te gebruiken, maar doet Nintendo dat ook?
Ik ben erg benieuwd hoe Skyward Sword zal zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 06-05-2011 23:45 ]
Loop je met Link in parallel Hyrule ook steeds op de kop? Lijkt me vervelend spelen... 
Anyway, vind het wel jammer dat we zo lang hebben moeten wachten op een nieuwe Zelda game terwijl Zelda TP toch al lang uit is (en niet precies bedoeld was voor de Wii)...
Anyway, vind het wel jammer dat we zo lang hebben moeten wachten op een nieuwe Zelda game terwijl Zelda TP toch al lang uit is (en niet precies bedoeld was voor de Wii)...
[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2011 00:15 ]
Rakkerzero - dat zou echt heel vet zijn, als het waar zou zijn 
Krijg je beetje de Link to the Past feel terug
IMO nog steeds de beste Zelda!
Krijg je beetje de Link to the Past feel terug

IMO nog steeds de beste Zelda!
Ik hou daar ook wel van, dat switchen tussen werelden. Light/dark in Lttp vond ik echt geweldig. In elk rondje van stenen of bosjes de spiegel proberen, wie weet..
Ik ben met de Legend of Zelda-reeks in aanraking gekomen door Oracle of Seasons op de GBC. Hoeveel uren heb ik mij daar wel niet mee vermaakt als tien jarige. Nadien kocht ik een gamecube + WW collector edition dus met OoT erbij. WW vond ik erg leuk, met name vanwege het zeilen/piratenthema. Qua stijl maakte het mij weinig uit. Maarja, was dan ook pas bij OoS ingestapt dus tja. Dat waren ook meteen de drie zelda games die ik volledig heb uitgespeeld. Vervolgens nog de Master-Quest geprobeerd maar dat was voor mij te veel van het goede, had er geen zin meer in
Bij het lanceren van de Wii had ik een week later zelf een exemplaar in huis met uiteraard TP. Maar die viel mij tegen. Kwam langzaam op gang qua verhaal en op een gegeven moment had ik er geen zin meer in. Werd lang niet zo als bij OoS/OoT/WW opgeslokt in het verhaal.
Heb wel weer zin om een GC op de kop te tikken + GBA om de drie zelda games opnieuw te gaan spelen. Sommige games vervelen nooit en daar hoort Zelda zeker bij
Heb wel weer zin om een GC op de kop te tikken + GBA om de drie zelda games opnieuw te gaan spelen. Sommige games vervelen nooit en daar hoort Zelda zeker bij
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic