Beste tweakers,
als eerste ja ik heb [FAQ] Welke TV moet ik kopen? en LCD Beleid gelezen
Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie 42 inch TV. Het probleem is echter, ik zie door de bomen het bos niet meer. Op verschillende vergelijkingssites heb ik gezocht op TV's en elke keer komt er weer wat anders uit. Ik heb niet het idee dat ik kan afgaan op de specs, zoals ook is vermeld in de FAQ. Daardoor hoop ik van jullie expertise gebruik te kunnen maken.
De sites die ik heb gebruikt zijn
www.vergelijk.nl
www.kieskeurig.nl
koopinfo.nl (van tweakers zelf)
www.consumentenbond (oud onderzoek)
De series en versies en weet ik veel wat duizelen me om de oren. Toch heb ik al een beperkte selectie gemaakt adhv criteria waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn:
Beelddiagonaal: wil 107cm. Vind ik een mooie maat. Zit er ongeveer 3 meter vanaf (iets meer)
100hz techniek: hoor dat dit een mooier beeld geeft dan bijv 50Hz
Contrast: ik zie overal verschillende waardes. Ik ben van hoger is beter uitgegaan. Dit varieert weer per site
Helderheid: hoe hoger hoe beter, varieert per site volgens mij
Beoordeling: Ik heb gezocht op TV's met minimaal een 8 als beoordeling (liever een 9) met meerdere revieuws
Mijn voorkeur gaat uit naar Plasma (ik vind dit over het algemeen mooier) maar LCD is zeker een optie.
Het budget is 1000 euro maar als het echt nodig is wil ik toch 1200 gaan.
Ik ga er digitale TV op aansluiten.
Heb geen directe voorkeur voor HD-ready of Full HD
Ik wil er uiteindelijk ook mijn PC op aan kunnen sluiten
Ik wil er een DVD speler op aansluiten (later wellicht een blueray oid)
Mijn camera moet er op kunnen (panasonic Lumix FX10?)
De schermen die ik heb gevonden voor Plasma zijn:
LG 42PG6000
Samsung PS42A451
Samsung PS42A457
Samsung PS42A450
Voor LCD zijn dit:
LG 42LG7000
Philips 42PFL7403D
Toshiba 42RV555D
JVC LT-42V80
Ik zou graag van jullie wat tips en adviezen krijgen over wat nu echt belangrijk is. Ik ga zoeizo nog naar winkels zoals mediamarkt om zelf te kijken. Ik wil echter eerst een beperkte selectie maken en goed ingelicht zijn.
Ik hoop dat ik niet de policys overscheidt, maar heb echt zelf eerst getracht om te zoeken maar kan niet tot een besluite komen.
als eerste ja ik heb [FAQ] Welke TV moet ik kopen? en LCD Beleid gelezen
Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie 42 inch TV. Het probleem is echter, ik zie door de bomen het bos niet meer. Op verschillende vergelijkingssites heb ik gezocht op TV's en elke keer komt er weer wat anders uit. Ik heb niet het idee dat ik kan afgaan op de specs, zoals ook is vermeld in de FAQ. Daardoor hoop ik van jullie expertise gebruik te kunnen maken.
De sites die ik heb gebruikt zijn
www.vergelijk.nl
www.kieskeurig.nl
koopinfo.nl (van tweakers zelf)
www.consumentenbond (oud onderzoek)
De series en versies en weet ik veel wat duizelen me om de oren. Toch heb ik al een beperkte selectie gemaakt adhv criteria waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn:
Beelddiagonaal: wil 107cm. Vind ik een mooie maat. Zit er ongeveer 3 meter vanaf (iets meer)
100hz techniek: hoor dat dit een mooier beeld geeft dan bijv 50Hz
Contrast: ik zie overal verschillende waardes. Ik ben van hoger is beter uitgegaan. Dit varieert weer per site
Helderheid: hoe hoger hoe beter, varieert per site volgens mij
Beoordeling: Ik heb gezocht op TV's met minimaal een 8 als beoordeling (liever een 9) met meerdere revieuws
Mijn voorkeur gaat uit naar Plasma (ik vind dit over het algemeen mooier) maar LCD is zeker een optie.
Het budget is 1000 euro maar als het echt nodig is wil ik toch 1200 gaan.
Ik ga er digitale TV op aansluiten.
Heb geen directe voorkeur voor HD-ready of Full HD
Ik wil er uiteindelijk ook mijn PC op aan kunnen sluiten
Ik wil er een DVD speler op aansluiten (later wellicht een blueray oid)
Mijn camera moet er op kunnen (panasonic Lumix FX10?)
De schermen die ik heb gevonden voor Plasma zijn:
LG 42PG6000
Samsung PS42A451
Samsung PS42A457
Samsung PS42A450
Voor LCD zijn dit:
LG 42LG7000
Philips 42PFL7403D
Toshiba 42RV555D
JVC LT-42V80
Ik zou graag van jullie wat tips en adviezen krijgen over wat nu echt belangrijk is. Ik ga zoeizo nog naar winkels zoals mediamarkt om zelf te kijken. Ik wil echter eerst een beperkte selectie maken en goed ingelicht zijn.
Ik hoop dat ik niet de policys overscheidt, maar heb echt zelf eerst getracht om te zoeken maar kan niet tot een besluite komen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation