• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste tweakers,

als eerste ja ik heb [FAQ] Welke TV moet ik kopen? en LCD Beleid gelezen :)

Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie 42 inch TV. Het probleem is echter, ik zie door de bomen het bos niet meer. Op verschillende vergelijkingssites heb ik gezocht op TV's en elke keer komt er weer wat anders uit. Ik heb niet het idee dat ik kan afgaan op de specs, zoals ook is vermeld in de FAQ. Daardoor hoop ik van jullie expertise gebruik te kunnen maken.
De sites die ik heb gebruikt zijn
www.vergelijk.nl
www.kieskeurig.nl
koopinfo.nl (van tweakers zelf)
www.consumentenbond (oud onderzoek)

De series en versies en weet ik veel wat duizelen me om de oren. Toch heb ik al een beperkte selectie gemaakt adhv criteria waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn:
Beelddiagonaal: wil 107cm. Vind ik een mooie maat. Zit er ongeveer 3 meter vanaf (iets meer)
100hz techniek: hoor dat dit een mooier beeld geeft dan bijv 50Hz
Contrast: ik zie overal verschillende waardes. Ik ben van hoger is beter uitgegaan. Dit varieert weer per site
Helderheid: hoe hoger hoe beter, varieert per site volgens mij
Beoordeling: Ik heb gezocht op TV's met minimaal een 8 als beoordeling (liever een 9) met meerdere revieuws

Mijn voorkeur gaat uit naar Plasma (ik vind dit over het algemeen mooier) maar LCD is zeker een optie.
Het budget is 1000 euro maar als het echt nodig is wil ik toch 1200 gaan.
Ik ga er digitale TV op aansluiten.
Heb geen directe voorkeur voor HD-ready of Full HD
Ik wil er uiteindelijk ook mijn PC op aan kunnen sluiten
Ik wil er een DVD speler op aansluiten (later wellicht een blueray oid)
Mijn camera moet er op kunnen (panasonic Lumix FX10?)

De schermen die ik heb gevonden voor Plasma zijn:
LG 42PG6000
Samsung PS42A451
Samsung PS42A457
Samsung PS42A450

Voor LCD zijn dit:
LG 42LG7000
Philips 42PFL7403D
Toshiba 42RV555D
JVC LT-42V80

Ik zou graag van jullie wat tips en adviezen krijgen over wat nu echt belangrijk is. Ik ga zoeizo nog naar winkels zoals mediamarkt om zelf te kijken. Ik wil echter eerst een beperkte selectie maken en goed ingelicht zijn.
Ik hoop dat ik niet de policys overscheidt, maar heb echt zelf eerst getracht om te zoeken maar kan niet tot een besluite komen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou in ieder geval, als ik nu toch een dergelijk bedrag ging uitgeven voor een TV, voor een Full HD gaan.
Voor de rest kan ik je ben ik bang niet echt helpen.
Ik heb een Samsung LCD TV staan (32") die ik uiteindelijk meer vanwege de looks heb uitgekozen.
De specs waren prima, anders was het hem niet geworden, maar toen ik twijfelde tussen een Sharp en deze Samsung, is het voor mij de Samsung geworden.

Dus tja, welke vind je het mooiste, is toch zeker iets wat ik mezelf zou afvragen, je kijkt er immers toch de eerste komende jaren tegenaan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Staar je niet blind op specs(!) en ga kijken. Kijk ook in winkels waar ze fatsoenlijke verlichting hebben en niet alleen helle tl-verlichting. Voeg in ieder geval Panasonic toe aan jouw plasma lijstje.

Eigenlijk komt het er op neer dat je moet nemen wat jij het mooiste vindt en waar je je het beste bij voelt. Zowel qua beeldkwaliteit als qua uiterlijk maar ook qua prijs.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Het budget is 1000 euro maar als het echt nodig is wil ik toch 1200 gaan.
In het plasmalijstje post je samsung plasma tv's, instap modelletjes van rond de 6 a 700 euro. Minimaal Panasonic range in je lijst opnemen. Aan de bovenkant van je budget kun je een hele goede panasonic plasma kopen, die al die lcd's ver achter zich laat.

Zie onder ander: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1334433 Hier worden meer voorbeelden aangedragen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb er nog eens goed over nagedacht en stel het budget naar beneden. De reden is dat ik geen die hard tv kijker ben en er ook gewoon hele goede schermen zijn voor 500-700 euro. Dan heb ik wat meer speling om op de slaapkamer ook een nieuwe tv neer te zetten en eventueel een leuke surround set erbij te halen.

Kanshebber is bijv deze LG 42PG6000 Kan ik er mooi 2 bestellen bij Redcoon.
Desnoods neem ik dan de LG 42PG3000 voor op de slaapkamer om nog wat te bezuinigen. Zit toch weinig verschil in.

2 leuke tegenhangers van Panasonic zijn volgens mij de TH-42PX8E en de TH-42PX80.
Wat raden jullie aan en waarom. Voor mij zien ze er ongeveer hetzelfde uit behalve de prijs :)

Ga ik echt verschil zien als ik digitale TV kijk, regelmatig een DVD/divx etc maar nog geen HD/blueray

Ik hoef ook niet echt de nieuwste generatie (behalve is de prijs leuk is) omdat je daar ook gewoon zwaar voor betaald. Over 1 jaar is alles toch weer achterhaald. Dan kan ik beter nu een wat goedkopere halen en over 3-5 jaar vervangen bij wijze van ipv nu een hele dure te halen die ik over 4-6 jaar weer ga vervangen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation