ik zie het bos niet meer............

Pagina: 1
Acties:
  • 1.224 views

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
Beste Tweakers,

zouden jullie mij een adviesje willen geven? Ik zie door het bomen het bos niet meer............

ik zoek een gpu/kaartje met:

- vga aansluiting
- liefst hdmi aansluitng
- passief gekoeld ( of zijn die dingen met fans van tegenwoordig gewoon stil? :X )
- prijsklasse tot max 70 euri

Verder game ik af en toe, maar niks benoemenswaardig, kijk een filmpje op de pc of link het door naar de tv.
Ik heb in mijn huidige pc een GF 7300 GT zitten en dat werkt........alleen die gaat naar mijn zoon.

Nu zag ik al voorbij zien komen:

GF 8500 GT
GF 9400 GT
GF 9500 GT
HD 3450
HD 3650
HD 3670
HD 4350

Ik weet gewoon niet te kiezen.......... :/

Thz askjeeves

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Google gewoon even of gebruik askjeeves.com

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Ehm. Maak voor jezelf een overzicht met de verschillen tussen bovengenoemde kaarten, en kies op basis van je wensen en voorkeuren?

Of kijk desnoods bij de productreviews welke kaarten andere Tweakers kiezen
http://tweakers.net/price...d728=&d727=&d731=&x=9&y=8

[ Voor 55% gewijzigd door frickY op 18-02-2009 14:33 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als jij tevreden bent met je 7300 GT, denk ik dat een GF 9400 GT geen enkel probleem oplevert. Het is een nieuwere serie en ze zijn beide aan de budget kant, dus je zal er niet op achteruit gaan zover ik weet.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 15:15

KoffieNT

banaan

Mbv de pricewatch kun je een goed overzicht krijgen over de videokaarten.
Met de eisen die je stelt kom ik op dit uit.

En dan even uitzoeken welke je echt wilt, reviews lezen etc.

Ehm, zo moeilijk is dit toch niet?

[ Voor 47% gewijzigd door KoffieNT op 18-02-2009 14:33 ]

:D

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:17
Hier http://tweakers.net/price...28=&d727=&d731=&x=13&y=15

Ik zou passief gaan, vooral in dit segment is passief imho de beste.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Voor 75 eu heb je een passieve HD4670 met HDMI. Da's een vlotte kaart waar je heel aardig mee kan gamen en hij stuurt ook nog eens audio over hdmi mee. 8)

pricewatch: Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

ik heb zelf dit kaartje: Asus EN9400GT DI/1GD2 +LP
is met dvi, vga en hdmi op 1 gb geheugen.
kost 69 eu op gemiddelde webshop zoals alternate.

• Tankbuster
  • Laatst online: 06:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:34:
ik heb zelf dit kaartje: Asus EN9400GT DI/1GD2 +LP
is met dvi, vga en hdmi op 1 gb geheugen.
kost 69 eu op gemiddelde webshop zoals alternate.
Die 1GB geheugen is wel vrij zinloos. Je videokaart kan daarmee helemaal niks beginnen. Of je videokaart moet helemeel geOCed zijn.

Verwijderd

Ik heb zelf een 4830 gekocht met normale fan en die maakt amper geluid. dit is ook afhankelijk van randzaken als kast/moederbord/extra koeling etc.

Verwijderd

Tankbuster schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:38:
[...]

Die 1GB geheugen is wel vrij zinloos. Je videokaart kan daarmee helemaal niks beginnen. Of je videokaart moet helemeel geOCed zijn.
zoals je al zegt. OC all the way.

• Askjeeves
Zoweeeeeee............

Ik klik ff op refresh en hupsakee......... staan er al 6 reacties ;)

Ik had zelf al lopen te zoeken en had in pricewatch al veel gevonden, alleen staan niet overal revieuws bij.

Ik had mijn oog al op de saphire 4870 latten vallen. Maar zat weer te dubben of die nou echt zoveel meerwaarde heeft als een andere kaart die voorbij kwam.

Als ik het goed begrijp zal ik met een van de nieuwere kaarten niet echt een miskoop doen en kan ik wel weer een jaartje of 2-3 vooruit.

Iig bedankt voor het advies............ik ga de reaktie in overweging nemen en laat jullie weten wat het gewoorden is........dat word volgende week :+

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:42:
[...]

zoals je al zegt. OC all the way.
Dan nog is het vrij doelloos. 1Gb heb je eigelijk alleen nodig op hoge resoluties. En op hoge resoluties kan zon budget kaartje gewoon niet meekomen, hoe erg je hem ook overclocked. Dan heb je ook nog eens dat dat geheugen in het algemeen langzamer is. In plaats van snel 512mb geheugen zetten zer er bijvoorbeeld 1GB op wat een stuk langzamer is. In veel gevallen produceert de 1GB kaart daardoor lagere framerates. Enkel voor de mensen die denken meer is beter wordt dat gedaan ;)

edit: De 4870 is volgens mij zware overkill voor je. Het is namelijk echt een high end kaart. Kost ook een stuk meer dan 70 euro. Of bedoel je de 4670? Kij kook naar de rest van je systeem. Kan de voeding het extra vermogen wat de nieuwe kaat vraagt aan? (geen probleem lijtk mij bij deze low-mid end kaartjes) en verder wat voor processor en geheugen je hebt. Je kan wel een zeer snelle videokaart in je ouwe bakkie zetten, als een ander component een bottleneck vormt zul je weinig verschil in prestaties merken tussen een 4670 en een 4870.

[ Voor 29% gewijzigd door jdm8 op 18-02-2009 14:51 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 15:57
Let ook even op of je een AGP of PCI-e aansluiting hebt, zou jammer wezen als het niet past ;)

• Askjeeves
Moning2 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:50:
Let ook even op of je een AGP of PCI-e aansluiting hebt, zou jammer wezen als het niet past ;)
Dank voor de goede zorgen, maar heb pci.......heb een p5b-e bordje op de kop getikt

• Askjeeves
[b][De 4870 is volgens mij zware overkill voor je. Het is namelijk echt een high end kaart. Kost ook een stuk meer dan 70 euro. Of bedoel je de 4670? Kij kook naar de rest van je systeem. Kan de voeding het extra vermogen wat de nieuwe kaat vraagt aan? (geen probleem lijtk mij bij deze low-mid end kaartjes) en verder wat voor processor en geheugen je hebt. Je kan wel een zeer snelle videokaart in je ouwe bakkie zetten, als een ander component een bottleneck vormt zul je weinig verschil in prestaties merken tussen een 4670 en een 4870.
Het is idd de 4670...... 8)7

Verder is het een P5B-E Mobo, met een E5200 , 2x1 Gb geheugen in een NSK Antec 6580B.

Dus qua bottleneck zal het wel goedkomen.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dan zou ik voor de 4670 gaan die eerder werd aangedragen. Kun je volop mee gamen en nog passief ook. En dat voor maar 5 Euro boven je budget ;). Zorg echter wel voor voldoende airflow rond de kaart.

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over de Sapphire Ultimate HD 4670 :)

Op mijn moederbord (Asus M4A78 Pro) zit een onboard videokaart (Radeon HD 3200)
Volgens mijn handleiding van het moederbord heb ik de mogelijkheid deze videokaart met Hybrid CrossfireX te koppelen aan een 2e PCI Express videokaart.

Kan dit ook met de Sapphire Ultimate HD 4670?

Bvd,

JCP

Verwijderd

kan via CCC (GUI voor de HD4670) onder de additive graphics, dus 't lijkt me wel ja :)

Verwijderd

CCC --> Catalyst Control Center :>
Chill, bedankt voor je antwoord!

• Vhond
  • Niet online
Begrijp niet waarom deze thread wel mag en deze niet:

Advies mbt kleine audioset

Moderator ?? Willekeur ??
Modbreak:Wat dacht je van gewoon even geen tijd om te modden?

Offtopic gecalimero als dit is nogal kansloos :/

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 19-02-2009 23:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Een Tweaker wordt in staat geacht zelf op zoek te gaan. Als je echt een specifieke vraag hebt waar je niet uitkomt mag je een topic openen, maar we gaan niet een kaart voor je kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.