Ik stem als lelijkste laptop aller tijden: Iiyama Prolite B2409HDSFoxLenny schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:50:
Ik zal mijn set-up dan ook maar eens posten na een lange tijd alleen maar kijken
[afbeelding]
Onder andere te zien:
Macbook (late 2006), 2.0 Ghz Core 2 Duo, 4 GB ram, 320 GB 7200 RPM HD
Razer Pro Solutions muis/muismat
Apple toetsenbord
Iiyama Prolite B2409HDS
Logitech Z2300
iPod Video U2
WD 1 TB externe hd
wat ben je ogeveer aan matriaal kwijd geweest . ik vindt die milk zon mooi burau maar een copie zelf maken is natuurlijkDecon Frost schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:46:toon volledige bericht
[...]
[...]
Oke,
Materialen:
- dikke vuren houten balken
- dikke MDF Platen
- maximale lengte schroeven
- liters plamuur
- liters houtlijm
- verf
- stof
- Schuurpapier
Gereedschap:
- Handzaag
- Boormachine
- Meerdere meetlaten en hoekmeetdingen... enz
- Schaaf
- Bandschuurmachine
- Decoupeerzaag
- Lijmtangen en klemmen
het Design moest ongeveer zoals de milkdesk zijn, maar ik wou wat aanpassingen
- In het onderste vakje zit een USB Hub ingebouwd. Voor bv USB sticks en je camera
- In de een na onderste zit een USB Hub en een Stekkerdoos ingebouwd. Voor bv Externe HD
- Vooraan in het midden zit een 3.5 inch Headphone aansluiting, met verlengkabel naar pc.
- Het blad kun je open klappen. het scharnierd op de achterkant, dus de kabels gaan als het waren tussen het blad door.
- Kabels komen dan uit in de poot van de tafel. Daar zitten ook de stekkerdozen in, enz.
-Vanuit daar loopt een witte pvc pijp naar de pc, voor de kabels.
Het moest vervoerbaar blijven dus enkele onderdelen kun je nu nog los maken. hieronder zie je een plaatje van de voet.
[afbeelding]
De onderste plaat (H vorm) is in verhouding veel groter. Die kun je loshalen van de poot. Hij zit via de onderkant aan de poot geschroefd. Het blad zit weer vast aan de poot. Hierdoor zie je nergens schroeven, en kun je het eenvoudig verhuizen. De poot is helemaal afgeplamuurd, en bestaat uit Vurenhouten balken en dikken mdf platen. Overal veel te veel schroeven in, en veel te veel lijm. Alles goed voorboren.
Hieronder een plaatje van het blad.
[afbeelding]
Het blad bestaat uit 2 losse delen. Ze zijn beide van MDF. Het onderste gedeelte heeft achteraan een opstaan rand. Hierop zitten de scharnieren bevestigd waar het bovenste gedeelte aan vast zit. Hier en daar heb ik kleine pilaartjes op de onderste helft gelijmd, zodat de bovenste helft niet over de onderste helft zakt. Het lijkt nu of het 1 dik blad is, maar eigenlijk zijn het er dus 2, met een ruimte er tussen. De wanden van de 4 bakjes en de wanden van de tijdschriftengleuf zitten aan het onderste gedeelte van het blad vast.. om het gewicht van het bovenste deel zo laag mogelijk te houden.
Als het blad open staat dan ziet het er uit zoals hieronder:
[afbeelding]
2e scherm,. was een 2e project. Dit is een heel simpel framepje,
[afbeelding]
het frame bestaat uit 13 balkjes, die met hoekverbindingen aan elkaar zijn gezet. Aan de achterkant zit het 13de balkje.. Ik heb de voet van de monitor eraf gehaald, maar de pilaar laten zitten. Je steekt de monitor nu van bovenaf door het frame. De pilaar moet dan onder het 13de balkje klemmen. En de monitor rust boven op het frame aan de voorkant. In het plaatje zijn de contact punten met kleur aangegeven.
Uiteindelijk plak ik er met klittenband de zijpanelen van het frame erop, en het lijkt een pilaar. Binnen in de pilaar, heb ik ook weer extra stroom zitten. Aan de rechterkant van de pilaar in de zijwand.. zitten ook al 2 lichtschakelaars voor de speciale verlichting.. die nog in progress is.
Ik heb er ruim een week over gedaan.. vooraal al het schuur en plamuur werk. Vergis je daar van tevoren niet in. Koop goede lijm en goede verf enz.. Dit scheelt je uiteindelijk veel werk.
Je kunt het afwerken zoals je zelf wilt. Ik heb de dekseltjes van de 4 vakjes met ribstof bekleed.
Voor de monitor poot heb ik een afdekplaat gemaakt, en bekleed met Juttestof. Ik vond de poot niet mooi om te zien. En nu kan ik er iets op leggen. Je ziet ook geen kabels meer van de opladers, en de monitoren.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....
Je hoeft natuurlijk niet die hele waslijst te quoten om een vraag te stellenmikerosauer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:21:
[...]
wat ben je ogeveer aan matriaal kwijd geweest . ik vindt die milk zon mooi burau maar een copie zelf maken is natuurlijk
Gisteren even een plank van 246 x 62 x 3.8 bij de IKEA gehaald plus 5 poten en even later zag mijn nieuwe werkplek er zo uit. Ben er erg tevreden mee! Zeker omdat ik nu veel extra ruimte heb voor schoolwerk bijvoorbeeld.

klikbaar
Wat je ziet:
MacBook Pro (early 2009), 2,4 Ghz, 4GB, rest standaard.
Acer X222W 22" Monitor
WD 500GB externe HD
Creative T6100 speakers
Bedraad Apple keyboard en MM

klikbaar
Wat je ziet:
Acer X222W 22" Monitor
WD 500GB externe HD
Creative T6100 speakers
Mooie werkplek!Sspruijt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:19:
Gisteren even een plank van 246 x 62 x 3.8 bij de IKEA gehaald plus 5 poten en even later zag mijn nieuwe werkplek er zo uit. Ben er erg tevreden mee! Zeker omdat ik nu veel extra ruimte heb voor schoolwerk bijvoorbeeld.
[afbeelding]
klikbaar
Wat je ziet:
Acer X222W 22" Monitor
WD 500GB externe HD
Creative T6100 speakers
Lamp komt inderdaad van die IKEA, maar hij zit niet aan de muur. Hij zit gewoon met de bijgeleverde klem aan de achterkant van het bureaublad vast.syltheboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:
[...]
Mooie werkplek!Die lamp heb ik volgens mij ook, maar dan in het rood.
Ook van IKEA, toch? Die van mij staat op een poot, maar volgens mij heb jij hem aan de muur bevestigd. Zo ja, hoe heb je dat dan gedaan?
Ehm...? de Iiyama Prolite is 't scherm...stefan_el schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:17:
[...]
Ik stem als lelijkste laptop aller tijden: Iiyama Prolite B2409HDS
Die lelijke laptop is een Compaq van 5 jaar oud, ik probeer daarop een beetje linux te leren kennen
Dan heb je waarschijnlijk een andere dan die ik heb, want ik hem uit de koopjeshoek. Jij hebt waarschijnlijk de TERTIAL in plaats van de ANTIFONI.Sspruijt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:11:
[...]
Lamp komt inderdaad van die IKEA, maar hij zit niet aan de muur. Hij zit gewoon met de bijgeleverde klem aan de achterkant van het bureaublad vast.
93247

Je ziet hier bet volgende:
- Apple Macbook Core2Duo 2GHz aluminium 13" model 7.1
- Apple iMac Core2Duo 2.4GHz met vintage iMac letterplank
- Logitech draadloze muis
- JBL ' Office 2008' speakersetje
- Wacom Sapphire grafisch tablet
- HP Photosmart 8250 met Bluetooth dongle
- Blauwe iPod 8GB in Belkin hoesje
- Externe HDD 320GB
- Trust cardreader
*knip* op verzoek
Wat je ziet:
- iMac 24" 2.93GHz 4GB 640GB 4850
- MacBook Pro 15,4" 2.2Ghz 2Gb 120Gb 8600M GT
- KEF iQ 30 Bookshelf
- WD 500GB disk op FW800
- Nokia E50
Wat je niet ziet: (
)
- De andere KEF iQ 30
- NAD C325BEE versterker
- DrayTek Vigor 2600 DSL Router
- Linksys WAP54G wireless access point
- Edimax 19" 16 Poort unmanaged switch
Wat je ziet:
- KEF iQ 30 Bookshelf
- WD 500GB disk op FW800
- Nokia E50
Wat je niet ziet: (
- De andere KEF iQ 30
- NAD C325BEE versterker
[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 11-04-2014 12:27 ]
Denk aan een Dell 30' WFP 2008 en dan deze er bij:

oh ja en een Logitch 5.1 digitaal setje met zo'n knoepert van een subwoofer
aanradertje

oh ja en een Logitch 5.1 digitaal setje met zo'n knoepert van een subwoofer
[ Voor 28% gewijzigd door laptopleon op 17-06-2009 18:33 ]
Ziet er goed uit!Sspruijt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:19:
[afbeelding]
klikbaar
Wat je ziet:
Acer X222W 22" Monitor
WD 500GB externe HD
Creative T6100 speakers

Ik heb echt nog nooit een 4VWO-leerling 'meine' ipv 'mijne' zien typenChrisjuh_15 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:26:
[...]
Ziet er goed uit!Jouw setup is precies het zelfde als dat ik in gedachte heb! Maar voordat de meine af is, zijn we eind zomer
Anoniem: 276616
Misschien eentje met een Duitse achtergrond.sOid schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:11:
[...]
Ik heb echt nog nooit een 4VWO-leerling 'meine' ipv 'mijne' zien typen
Vergeet je nou je iPod of ben ik gek?SyS_ErroR schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:toon volledige bericht
*knip*
Wat je ziet:
- KEF iQ 30 Bookshelf
- WD 500GB disk op FW800
- Nokia E50
Wat je niet ziet: ()
- De andere KEF iQ 30
- NAD C325BEE versterker
[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 11-04-2014 12:54 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Owja, en een iPod Nano 4Gb in een AppleDock.. En dr ligt ook nog een Apple Remote en een NAD SR6 afstandsbediening..
(verder ligt er nog wel wat meer prullaria hoor. Een Siemens DECT handset, visitekaartjes van oa de Politie, etc etc..
Anoniem: 276616 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:17:
[...]
Misschien eentje met een Duitse achtergrond.

Studeer jij aan de VU?SyS_ErroR schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:toon volledige bericht
[afbeelding]
Wat je ziet:
- KEF iQ 30 Bookshelf
- WD 500GB disk op FW800
- Nokia E50
Wat je niet ziet: ()
- De andere KEF iQ 30
- NAD C325BEE versterker
Nee, ik studeer Integrale Veiligheid op Avans in Breda..
Hoezo?
Typisch een VU opstelling denk ik?SyS_ErroR schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:24:
[...]
Hoezo?
Waarschijnlijk door wat er op je beeldscherm staatSyS_ErroR schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:24:
[...]
Hoezo?
Hell maar wel een mooie website zeg!Decon Frost schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:20:toon volledige bericht
[...]
[...]
Nee dit is niet de echte MILK (www.MILK.dk) Ik heb hem na proberen te maken, met wat aanpassingen.
Vooraan in het midden zit een 3.5" audio jack.. vor de headphone. De pillaar is dubbel zo dik als bij MILK, want dan kunnen alle kabels erdoorheen. het blad bestaad namelijk uit 2 delen, en kun je helemaal open klappen. Zo gaan de kabels van alles dus "tussen" het blad door naar de poot, en dan komen ze bij de PC.
Kost je een week werken, maar scheelt veel geld, (wat kost een MILK?.. ga het vragen en je valt om"
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een oude MAC Pro die gestuiterd was, omgebouwd in de LianLi. En die staat er nu dus naast.
Verder nog een Apple Wired Keyboard, en een BT MightyMouse
Een Ipod Touch Gen1 8gb, met Dock.
De kamer is nog niet helemaal klaar... vooral de stoel moet nog vervangen worden. en er moet nog veel geschilderd worden... (ik ben meer van het bouwen, en niet van het schilderen.) Maar Als ik nu achteroverleun, en op het 2e (speciale Itunes Scherm) door de albumflow aan het bladeren ben, met een goed glas wijn.... Ja... we zijn er bijna...
(ow en het aquarium in je bureau zoals milk dat heeft... ies niet echt makkelijk.... Dan dendert er vaak water uit bij het verversen.. over je pc oid... Dus ik heb er maar een los aqua naast gezet, met ook weer een eigen meubel. Moet ook nog half geschilderd worden. )
En mooi bureau, ben benieuwd hoeveel zo'n buro kost
ohhh..... bijna 4k dus. Maar 2e hands 2k....
Nouja misschien ooit....
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Anoniem: 218986
Ik denk dat de Iiyama zijn scherm is, kijk maar hier. De laptop is volgens mij een Compaq Evo N115 (ik ken die dingen welstefan_el schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:17:
[...]
Ik stem als lelijkste laptop aller tijden: Iiyama Prolite B2409HDS

Inderdaad.tmow schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:46:
[...]
Waarschijnlijk door wat er op je beeldscherm staat
Lijkt verdacht veel op sheets van een van van mijn studie B&O aan de VU.
Anoniem: 203565
Deze is ook mooi. De Tank Desk uit de Signalement collectie van Peter Petersen.Underworld schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:37:
[...]
Hell maar wel een mooie website zeg!
En mooi bureau, ben benieuwd hoeveel zo'n buro kost![]()
![]()
ohhh..... bijna 4k dus. Maar 2e hands 2k....
Nouja misschien ooit....
Zal ook wel een 4 cijferig bedrag zijn...

Oeps
[ Voor 93% gewijzigd door BigJeff op 18-06-2009 20:05 ]
Bijna, een Compaq Presario 700, maar wel met vergelijkbare specsAnoniem: 218986 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Ik denk dat de Iiyama zijn scherm is, kijk maar hier. De laptop is volgens mij een Compaq Evo N115 (ik ken die dingen wel).
Anoniem: 26005

Wat je ziet:
- Apple MacBook Pro 13" (1 week oud)
- Samsung SyncMaster 205BW 20"
- Logitech G15
- Logitech MX500 (m'n G5 zijn geen drivers voor
- Ratscar muismat (L)
- Creative Megaworks 550THX 5.1 naar 2.1 omgebouwd
- Philips Wake-Up Light, ook als normale verlichting
Wat je niet ziet:
- Apple MacBook 13" late 2007 (interesse, lemme know, ik verkoop 'em
- Desktop PC, nu even op non-actief. C2D6550, 2GB, 1TB, 8600GT
- LaCie 250GB external Time Machine
- LaCie 1TB external opslag
- Apple iPod Nano 4G 4GB
- M'n tattoo, voor de verandering
- De enorme cablemess die het eigenlijk is
Anoniem: 109531
volg het topic al een tijdje en heb me een beetje laten inspireren door jullie opstellingen. wordt nu tijd om zelf mijn spul te laten zien;

Ziet er goed uit zeg!Anoniem: 109531 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:37:
volg het topic al een tijdje en heb me een beetje laten inspireren door jullie opstellingen. wordt nu tijd om zelf mijn spul te laten zien;
[afbeelding]
Ik heb vandaag de iPhone 3G S 32GB besteld. Over een tijdje ook maar een Macbook aanschaffen. Mag ik vragen waarom velen hier een Macbook Pro hebben en hun 'gewone' Macbook verkopen? Is daar iets mis mee of gaat het puur om de betere specificaties?
Zal ook wel veel om de unibody gaan. Is gewoon een kunststukjeLuPo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:17:
[...]
Ziet er goed uit zeg!![]()
Ik heb vandaag de iPhone 3G S 32GB besteld. Over een tijdje ook maar een Macbook aanschaffen. Mag ik vragen waarom velen hier een Macbook Pro hebben en hun 'gewone' Macbook verkopen? Is daar iets mis mee of gaat het puur om de betere specificaties?
Anoniem: 109531
ja dat denk ik ook, ik heb al honderden laptops in handen gehad, maar een unibody is echt een klasse apart.
Erg netjes. Wat voor speakers zijn dat?Anoniem: 109531 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:37:
[afbeelding]
Ah nvm, logitech
[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 19-06-2009 23:00 ]
Logitech Z-10sOid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:59:
[...]
Erg netjes. Wat voor speakers zijn dat?
Ah nvm, logitech
Oh, vandaar dat ik elke keer dingen lees als "unibody" dit, "unibody" dat. Ik wist al niet precies waar het om ging. Die laptops zijn dus uit één stuk gemaakt?osc4r schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:46:
[...]
Zal ook wel veel om de unibody gaan. Is gewoon een kunststukje
De 13" MBP heeft betere specs (verlicht toetsenbord, FW800, SD-kaart, snellere processor) terwijl hij goedkoper is geworden dan de vorige MacBook unibody (€ 1149 t.o.v. € 1199). De oude MacBooks zullen nog relatief veel opbrengen, dus dan is upgraden relatief goedkoop als de nieuwe MBP 13" features heeft die je nu mist.LuPo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:17:
[...]
Ziet er goed uit zeg!![]()
Ja, ze worden uit één massief stuk aluminium gefreesd:LuPo schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 01:55:
[...]
Oh, vandaar dat ik elke keer dingen lees als "unibody" dit, "unibody" dat. Ik wist al niet precies waar het om ging. Die laptops zijn dus uit één stuk gemaakt?

En dat voel je direct: vreselijk stijf, niks geen torsie of kraakjes wanneer je 'm oppakt. Iets wat je wel in alle andere laptops voelt.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Klik

Klik

Klik
Wat ziet u?
Imac G4 20" 1.25 ghz
-Apple "Pro" muis (synoniem voor bagger)
-Apple Keyboard
-Apple Pro speakers --> hebben vrij goed geluid, bas zou beter kunnen.
Wacom Bamboo Fun A5 net gekocht
Boeddha beeldje, komt tot zn recht als het bureau is opgeruimd
Een hele hoop klusjes
Wat ziet u niet?
Pentax k200d digitale camera
Ipod nano G4
Philips ipod wekkerdock aj301db
Een hele hoop klusjes
Wat gaat u zien?
Macbook pro 13 inch, wacht nog op die mensen uit mijn woonplaats (apeldoorn) om mijn geld over te maken...
Bureau zonder klusjes (dus opgeruimd)
Imac g4 als digitaal fotolijstje/tweede scherm (met screenrecycler)
Muurpapier:
Eigen productie, is jammergenoeg een beetje onscherp geworden
De behuizing is daardoor ook veel minder slijtgevoelig, toch? Of kan de behuizing helemaal niet slijten?Abbadon schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:09:
[...]
Ja, ze worden uit één massief stuk aluminium gefreesd:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat voel je direct: vreselijk stijf, niks geen torsie of kraakjes wanneer je 'm oppakt. Iets wat je wel in alle andere laptops voelt.
Aluminium is niet een van de hardste metalen. Sterker nog het is vrij zacht, dus het zal zeker krassen.syltheboy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:09:
[...]
De behuizing is daardoor ook veel minder slijtgevoelig, toch? Of kan de behuizing helemaal niet slijten?
Maar het aluminium slijt niet bij normaal gebruik? De laptop van m'n moeder had namelijk al vrij snel slijtage plekken op en rondom het touchpad, omdat de verf sleet.simplendi schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:11:
[...]
Aluminium is niet een van de hardste metalen. Sterker nog het is vrij zacht, dus het zal zeker krassen.
Dat zal je met een Macbook Pro niet snel gebeuren. Er komt namelijk bij de behuizing geen verf bij kijken lijkt me. Op de website van Apple staat nog wel een leuk filmpje hoe ze die behuizingen maken, zal 'em even opzoeken.syltheboy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:
[...]
Maar het aluminium slijt niet bij normaal gebruik? De laptop van m'n moeder had namelijk al vrij snel slijtage plekken op en rondom het touchpad, omdat de verf sleet.
edit: hier dus http://www.apple.com/nl/macbookpro/ dan klikken op "watch the unibody video"
[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 20-06-2009 19:58 . Reden: link toegevoegd ]
Ik moet zeggen dat na 1,5 jaar gebruik van een MBA, die in deze periode ongeveer de hele wereld heeft gezien, het reuze mee valt wat krassen betreft. (Helemaal geensimplendi schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:11:
[...]
Aluminium is niet een van de hardste metalen. Sterker nog het is vrij zacht, dus het zal zeker krassen.
@ LuPo en syltheboy, op de apple site staat een filmpje hoe ze gemaakt worden. klik
Ik heb mijn MBA inmiddels ingeruild voor een 13" MBP. Heerlijk wat extra power, scherm is zelf wat beter geworden

[ Voor 4% gewijzigd door Zipsop op 20-06-2009 20:52 ]
Da's mooi dat het reuze mee valt qua krassen.Zipsop schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Ik moet zeggen dat na 1,5 jaar gebruik van een MBA, die in deze periode ongeveer de hele wereld heeft gezien, het reuze mee valt wat krassen betreft. (Helemaal geen) Maar je knijpt em af en toe wel hoe die douane lui met je spullen omgaan... Maar dat unibody design is echt een geweldige constructie.
@ LuPo en sylthebox, op de apple site staat een filmpje hoe ze gemaakt worden. klik
Ik heb mijn MBA inmiddels ingeruild voor een 13" MBP. Heerlijk wat extra power, scherm is zelf wat beter geworden
Ja, ik zou ook liever een 13" MBP dan een 13" MBA willen. De MBA is natuurlijk wel wat lichter, maar de specificaties zijn lang niet zo goed als de MBP.
Ik heet trouwens syltheboy en geen sylthebox.
@Syltheboy;
Gewoon je boerenverstand gebruiken en een beetje opletten dan hoef je die dingen niet te vragen
Alu behoort tot de zachtere metalen, wat het uitstekend geschikt maakt om er een 'unibody' uit te vrezen. Dit omdat bijvoorbeeld bij aluminium de vreeskosten (=toolkosten, tijd, materaal enzo) minder zijn dan bij bijvoorbeeld een staalsoort (waarbij je dus veel sneller je tools (die ook duurder zijn) moet vervangen, waarbij het vrezen langer duurt en het materiaal duurder is).
Bij normaal gebruik zal er, zoals hierboven aangegeven niets met je macbook gebeuren, maar als je je sleutel pakt, deze op je unibody drukt en dan gaat krassen... Ja dan krijg je krassen, maar als je dit bijvoorbeeld op staal doet, dan niet. Dat is het verschil in hardheid tussen aluminiumen en andere metalen.
Verder heeft aluminium natuurlijk de voordelen dat het licht, goedkoop in materiaal en gereedschappen, en het geeft mogelijkheden voor fantastische kras en wat nog meer bestendige afwerkingen. Waaronder anodiseren, wat op de macbook gebeurt.
Btw, je ging toch een iMac kopen... Wat doe je hier?
Gewoon je boerenverstand gebruiken en een beetje opletten dan hoef je die dingen niet te vragen
Alu behoort tot de zachtere metalen, wat het uitstekend geschikt maakt om er een 'unibody' uit te vrezen. Dit omdat bijvoorbeeld bij aluminium de vreeskosten (=toolkosten, tijd, materaal enzo) minder zijn dan bij bijvoorbeeld een staalsoort (waarbij je dus veel sneller je tools (die ook duurder zijn) moet vervangen, waarbij het vrezen langer duurt en het materiaal duurder is).
Bij normaal gebruik zal er, zoals hierboven aangegeven niets met je macbook gebeuren, maar als je je sleutel pakt, deze op je unibody drukt en dan gaat krassen... Ja dan krijg je krassen, maar als je dit bijvoorbeeld op staal doet, dan niet. Dat is het verschil in hardheid tussen aluminiumen en andere metalen.
Verder heeft aluminium natuurlijk de voordelen dat het licht, goedkoop in materiaal en gereedschappen, en het geeft mogelijkheden voor fantastische kras en wat nog meer bestendige afwerkingen. Waaronder anodiseren, wat op de macbook gebeurt.
Ja, klopt!Tijn89 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:13:
@Syltheboy;
Gewoon je boerenverstand gebruiken en een beetje opletten dan hoef je die dingen niet te vragen![]()
Anoniem: 244289
Dat is een mooi bureau zeg! Iemand een idee waar iets soortgelijks te koop is, voor iets minder geld?Anoniem: 203565 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:27:
[...]
Deze is ook mooi. De Tank Desk uit de Signalement collectie van Peter Petersen.
Zal ook wel een 4 cijferig bedrag zijn...
[afbeelding]
Haha, misschien bij IKEA.Anoniem: 244289 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:34:
[...]
Dat is een mooi bureau zeg! Iemand een idee waar iets soortgelijks te koop is, voor iets minder geld?
Anoniem: 307112
Die wallpaper!Silva schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:59:
[afbeelding]
Wat je ziet:
Macbook Pro 15", early 2009
Apple Cinema Display 24"
Apple ramplankje + Apple mighty muis
Ipod classic 80gb + oordopjes
Wat je niet ziet :
Apple Timecapsule 500gb
Nikon D90 + 50mm 1.8D (foto mee gemaakt)
Ik stel voor dat je een ban aanvraagt tot na je herexamens, zodat er nog een reële kans is dat je slaagt.syltheboy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:18:
[...]
Ja, klopt!Nu heb ik het daar toch ook niet over?
De eerste keer is het me nog niet gelukt om te slagen, maar ik ga m'n uiterste best doen om met de herkansing alsnog te slagen.
Launching containers into space
http://interfacelift.com/...2/colors_of_new_york.htmlAnoniem: 307112 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:48:
[...]
Die wallpaper!Heb je daar een link van?
Nu is die kans ook nog reeël.Whieee schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:17:
[...]
Ik stel voor dat je een ban aanvraagt tot na je herexamens, zodat er nog een reële kans is dat je slaagt.
Schaamteloze crosspost
Maar...er is weer een gelovige toegetreden tot de Mac kerk
Afgelopen weekend ging m'n PC weeeer kapot (voeding -> video -> MB ... allemaal
)
En dus, nadat ik vorig jaar al een MacMini (1,83 Ghz/1Gb) gekocht had die netjes dienst doet als mediaserver bij m'n TV, was het dan nu tijd voor de full Mac oplossing...
MacBook Pro (15" / 2,53 C2D, 4 Gb, 250 Gb)

natuurlijk een crapy pic met m'n iPhone - all Apple style
& een Time Capsule 500 Gb

Maar...er is weer een gelovige toegetreden tot de Mac kerk
Afgelopen weekend ging m'n PC weeeer kapot (voeding -> video -> MB ... allemaal
En dus, nadat ik vorig jaar al een MacMini (1,83 Ghz/1Gb) gekocht had die netjes dienst doet als mediaserver bij m'n TV, was het dan nu tijd voor de full Mac oplossing...
natuurlijk een crapy pic met m'n iPhone - all Apple style
& een Time Capsule 500 Gb

Dit is de MBP15" zonder de 9600M GT dus? En waarom heb je niet gekozen voor de MBP13" (met dezelfde specs) of de MBP15" met de 9600M GT?
Een mogelijke uitleg: 13 inch te klein en 9600M GT te duur? ik noem maar ietsWhieee schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:11:
Dit is de MBP15" zonder de 9600M GT dus? En waarom heb je niet gekozen voor de MBP13" (met dezelfde specs) of de MBP15" met de 9600M GT?
Ik heb voor mijzelf ook de overweging gemaakt, ik heb een tijd terug een mbp 15" gehad waar wel een 9400 & 9600 inzat en heb de 9600 nooit gebruikt!Whieee schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:11:
Ik programmeer vooral op de mbp dus die 9400 is goed genoeg, maar voor mij is die 1440*900 de minimale werkbare resolutie, had liever een bto 1680*1050 gehad voor de 15" ... maar ik heb nu dus gewoon de "low-end" 15" besteld en die gaat perfect voldoen voor mij.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Waarom verontschuldigen voor een foto die er helemaal niet 'crappy' uitziet?Buzz_Lightyear schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:58:
[afbeelding]
natuurlijk een crapy pic met m'n iPhone - all Apple style![]()
Sarcasme, of wat?
De crapy foto is geen sarcasme (ben 100% over op Apple, dus het is zeker geen sarcasme of Apple bashen...het is gewoon geen goede kwaliteit foto
)
En gekozen voor deze MBP 15 omdat ik totaal geen gebruik denk te gaan maken van de 9600 mogelijkheden...
Met m'n MBP wil ik lang draadloos werken...en werken = schrijven, spreadsheets, email & internet
Daar heb ik geen 9600 voor nodig; dus de extra € 200 is dan ook niet nodig. En op 13" werken is me net iets TE klein voor m'n toch al slechte ogen
(en een hdd van 250 Gb krijg ik echt niet vol, laat staan een 320 Gb)
Zo, da's toch mooi uitgelegd hè
En gekozen voor deze MBP 15 omdat ik totaal geen gebruik denk te gaan maken van de 9600 mogelijkheden...
Met m'n MBP wil ik lang draadloos werken...en werken = schrijven, spreadsheets, email & internet
Daar heb ik geen 9600 voor nodig; dus de extra € 200 is dan ook niet nodig. En op 13" werken is me net iets TE klein voor m'n toch al slechte ogen
(en een hdd van 250 Gb krijg ik echt niet vol, laat staan een 320 Gb)
Zo, da's toch mooi uitgelegd hè
Anoniem: 88567
en een andere post:Anoniem: 274892 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:04:
Logitech G5 lasermuis (2000 dpi hemels onder windows, tenenkrommend onder OSX door het ontbreken van drivers)
Heb sinds deze morgend ook een logitech g5 (in de hoop dat die goed zou werken op mac, blijkbaar idd geen drivers). Toch heb ik met usb overdrive alle problemen opgelost, van buttons tot snelheidsinstellingen etc. Wel even die logitech software van je mac werpen, anders komt die roet in het eten gooienAnoniem: 26005 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:29:
- Logitech MX500 (m'n G5 zijn geen drivers voor)
Indeed
En kunnnen er dan nu weer foto's van setups worden gepost
Ervaringen met MBP kun je plaatsen in [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 9.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Mijn setup ook maar eens 

24" iMac 2,66 4GB
23" CinemaDisplay
Harman Kardon sound sticks
iPod Nano
Wacom Bamboo
3DConnexxion Space Navigator (3D muis links van m'n tobo)
Logitech MX Revolution muis

Macbook white 2,4 4GB
Mightymouse

24" iMac 2,66 4GB
23" CinemaDisplay
iPod Nano
Wacom Bamboo

Macbook white 2,4 4GB
Mightymouse
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Wat is dat ronde bolletje naast het keyboard?Spike_wolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:43:
Mijn setup ook maar eens
24" iMac 2,66 4GB
23" CinemaDisplay
iPod Nano
Wacom Bamboo
Macbook white 2,4 4GB
Mightymouse
Is de draad van je mighty mouse nou zo lang of lijkt dat maar zo? Is de lengte van een losse mighty mouse dan een stuk langer, dan die bij de iMac wordt geleverd?Spike_wolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:43:
Mijn setup ook maar eens
[afbeelding]
Macbook white 2,4 4GB
Mightymouse
Anoniem: 297049
Jup. De staart van een losse Mighty Mouse is een stuk langer dan van die die je bij een iMac krijgt.ronwiel schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:04:
[...]
Is de draad van je mighty mouse nou zo lang of lijkt dat maar zo? Is de lengte van een losse mighty mouse dan een stuk langer, dan die bij de iMac wordt geleverd?
mikevdzanden schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Wat is dat ronde bolletje naast het keyboard?
With stupid
Is een 3d muis, gebruik ik in 3D programma's om de camera mee te besturen, en in Photoshop om te pannen, zoomen en de brush van grootte te veranderen.
ronwiel schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:04:
[...]
Is de draad van je mighty mouse nou zo lang of lijkt dat maar zo? Is de lengte van een losse mighty mouse dan een stuk langer, dan die bij de iMac wordt geleverd?
De draad van een losse Mighty mouse is idd een stuk langer, maar deze zat bij m'n iMac en heb ik verlengt met een USB verleng kabelAnoniem: 297049 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:09:
[...]
Jup. De staart van een losse Mighty Mouse is een stuk langer dan van die die je bij een iMac krijgt.
[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 22-06-2009 22:13 ]
Humankind… be both.

U ziet: MBP, Samsung monitor, Soundsticks, Logitech MX Revo en lege bierblikjes en een volle asbak
Kan niet stoppen met ontploffen!
De iMac G4, toch wel de mooiste iMac ooit gemaakt naar mijn smaak!drie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:20:
[afbeelding]
Klik
[afbeelding]
Klik
[afbeelding]
Klik
Wat ziet u?
Imac G4 20" 1.25 ghz
...
Die ga je toch niet trashen om als digitaal fotokader te gebruiken? (of wat is screenrecycler?)
BTW, zie ik daar OpenTTD?
Grappig Vaal, zo heb ik m'n muismat ook liggenBob Popcorn schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:33:
[afbeelding]
U ziet: MBP, Samsung monitor, Soundsticks, Logitech MX Revo en lege bierblikjes en een volle asbak
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Geinig hè, dat viel mij ook al op. Ik had mijn muismat in de breedte liggen met spul erop, maar vanwege zijn foto heb ik m'n muismat nu ook in de lengte gedraaid. Een wereld van verschil, mijn mac is compleet getransformeerd!Nitai schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:17:
Grappig Vaal, zo heb ik m'n muismat ook liggenEn daar ligt ook heel vaak andere meuk op zoals bij jou.
Ik hoop snel me Macpad binnenkomt
, kan ik daar is wat plaatjes van schieten ( muismat van allu)
Een tijdje geleden werdt hier in dit topic ene computertafel gedemomstreed (bestaande uit 2 tafels) wat eigenlijk bestond uit 2 gebogen aluminium platen in een u vorm.1tje om de monitor op te zetten, en de andere was wat lager om de keyboard en mouse op te zettten, welke tafel was dat ook alweer?
Jep. Hooiberg is wel duidelijk zichtbaar he?tmow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:52:
[...]
Je achtergrond, is die zelfgeschoten? Toevallig op Aruba?
Was bovenop een ruïne van zo'n goudmijn gebouwtje. ruïne is alleen niet te zien op de foto
Bekend in die buurt?
Humankind… be both.
Haha, toevallig liet ik hem een tijdje terug hier in dit topic zien.Anoniem: 276510 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:26:
Bedoel je toevallig het Heckler Design Desk?
Ja dat is hemAnoniem: 276510 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:26:
Bedoel je toevallig het Heckler Design Desk?
Ik wil eigenlijk van mijn grote bureau af, zodoende zowel met mijn macbook op te werken en ook met de pc.
Misschien kun je eens bij IKEA kijken?duncanvdlinden schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:09:
[...]
Ja dat is hemerg mooi ding... maar toch best prijzig....
Ik wil eigenlijk van mijn grote bureau af, zodoende zowel met mijn macbook op te werken en ook met de pc.
Heb al gekeken, toch allemaal vrij grote bureau's eigenlijk hoef het niet veel breder dan 120cm, de overige ruimte verzamel je toch alleen maar troep op.
Deze is meer wat ik zoek: 120cm breed, 60 diep, 75.5 hoog.
http://www.gerritdesign.n...iveb_bobler%20%282%29.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-06-2009 20:47 ]
Ik heb ook een bureau van 120cm breed, maar hij is 90cm diep. Ook van IKEA.duncanvdlinden schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:31:
[...]
Heb al gekeken, toch allemaal vrij grote bureau's eigenlijk hoef het niet veel breder dan 120cm, de overige ruimte verzamel je toch alleen maar troep op.
Pfft, klein toetsenbordje, pfft.
mooie setup!
[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-06-2009 21:24 ]
cool filmpje inderdaad!LuPo schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:55:
[...]
Dat zal je met een Macbook Pro niet snel gebeuren. Er komt namelijk bij de behuizing geen verf bij kijken lijkt me. Op de website van Apple staat nog wel een leuk filmpje hoe ze die behuizingen maken, zal 'em even opzoeken.
edit: hier dus http://www.apple.com/nl/macbookpro/ dan klikken op "watch the unibody video"
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Hee dat is wel heel erg handig, een Mac Pro en een Macbook Pro naast elkaar!!
Kun je gewoon op de ene mac emailen en op de andere msn'en!
Ik heb deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00070106 maar die is misschien niet jouw stijlduncanvdlinden schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:31:
[...]
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Ik ruik ... ?Kaspers schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:36:
[...]
Hee dat is wel heel erg handig, een Mac Pro en een Macbook Pro naast elkaar!!
Kun je gewoon op de ene mac emailen en op de andere msn'en!
Ik ruik... Jaloersheid
Haha, morgen ( ws overmorgen
gewoon nee.
Zou je mij kunnen PM'en waar je die case hebt besteld? Ben er al een tijdje naar opzoek.rodian50 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:17:
[...]
DankjewelLang twijfelen hoor, vond hem net te duur. Oude harde schijf had ik nog liggen, dus zonde om die niet meer te gebruiken. Heb er iets van 70 euro incl. verzenden
voor betaald, maar hij is wel erg mooi
Nee hou meer van modern. Maar de maat is wel wat ik zoekDigistorm schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:41:
[...]
Ik heb deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00070106 maar die is misschien niet jouw stijl
-nvm-
[ Voor 99% gewijzigd door Utopist op 24-06-2009 23:24 ]
Absoluut mooi maar damn, wat een deprimerende werkomgeving zeg! Zou gek worden val al die donkere tinten.
Ik vindt het wel lekker strak en stylishsOid schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:15:
[...]
Absoluut mooi maar damn, wat een deprimerende werkomgeving zeg! Zou gek worden val al die donkere tinten.

Mijn nieuwe trots
Wat je ziet:
- MBP 13" 2,53Ghz standaard
- Crumpler The Slip 13"
- Logitech VX Nana
- Nokia E71
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Hier verder graag :): Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 11
^^ dan gaan we daar verder
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.