Toon posts:

nieuw systeem samenstellen met (64 bit OS?)

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Verwijderd

Topicstarter
Zit aan deze opstelling te denken...iemand opmerkingen?
Moet ik nog wachten op de "nieuwe" intel i7 920 -versie, in maart geloof ik...?

keuze 2009: voordeligste onderdelen los
1 intel core i7
2 asus p6t deluxe
3 antec performance p182
4 be quiet 650w dark power pro modulair
5 g.skill 6gb
6 samsung bw 226 ( alleen:waar te krijgen??? )
7 sapphire hd4830
8 samsung s223q dvd rewriter
9 samsung spinpoint f1 1tb
10 wd velociraptor 150 gb
11 trust toetsenbord
12 logitech lasermuis

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:26
Welkom op GoT. Je kunt eens kijken in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht voor overzicht wat er aangeraden word. Wat ga je doen met je pc, wat zijn je eisen en budget? Wat me opvalt in dit systeem is de velocirapter, weet je zeker dat je deze nodig hebt (erg duur, terwijl er andere onderdelen dan weer beperkt zijn).

Zonder verdere informatie kunnen we geen gerichte tips geven. Indien je wilt gamen zou ik de raptor eruit halen, en de graka vervangen door een 4850/4870. Ook een toetsenbord mag wel wat luxer dan.

Verder even de QVL van het moederbord voor het geheugen nakijken, Asus levert prima borden, echter soms picky qua geheugen.

Overigens is een 64 bit OS aan te raden met deze geheugen hoeveelheid, zie Windows Clients - Vista FAQ

Overigens: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? kan ook erg handig zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-02-2009 17:32 . Reden: Links/uitbreidingen ]

Specs

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 16:29
Die velociraptor is zonde van je geld imho. Kun je beter gewoon 2x Samsung Spinpoint F1 500GB kopen en in raid0 zetten. Kun je over een jaartje ofzo een snelle SSD (die dan goedkoper zijn) er bij zetten.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Er is deze maand een speciale BBG voor een Core i7 systeem:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2009

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Welkom op GoT :).

Het CSL beleid laat ons zien dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Wat betreft de Core i7 kun je [Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7 ook veel informatie vinden. Zie de inhoudsopgave voor links naar het tweede hoofdstuk.

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.