Nieuwe computer voor games/films

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo, Ik zou graag een nieuwe pc samenstellen met een kleine € 600,- . De BBG heeft mij al een stuk geholpen. Het gaat om de volgende producten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Cooler Master Real Power M520€ 58,65€ 58,65
1Gigabyte GA-EP45-DS3€ 105,35€ 105,35
1Intel Core 2 Duo E8400€ 152,91€ 152,91
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,46€ 34,46
1Samsung SH-D163B€ 11,47€ 11,47
1Samsung SH-S223F€ 16,92€ 16,92
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 50,90€ 50,90
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 122,-€ 122,-
ImporterenTotaal€ 601,33

Er zijn goedkopere moederborden te vinden, maar in mijn huidige fujitsu siemens scaleo 600 zit ook een Gigabyte moederbord ( vandaar de keuze voor weer een Gigabyte, want dit is mij goed bevallen ). Er zijn een aantal zaken waaraan ik twijfel om mogelijk beter spul te kopen of geld te besparen.

* Zouden deze producten in mijn huidige scaleo 600 kast passen ?? Scheelt namelijk weer 50 euro die ik kan besteden aan een betere videokaart. Want dat zou dan een 4870 van Sapphire of Club3D worden. Of raden jullie een andere videokaart aan?

* Misschien kan toch een ander moederbord een p43 bijvoorbeeld of een goedkopere p45. het is de bedoeling dat ik weer een goede 6 tot 8 jaar met deze PC kan doen. Deze pc is namelijk ook 8 jaar oud. Een pentium 4 met een Sapphire 1600X pro AGP kaart. en 1gb RAM

* lukt het met deze opstelling om weer 6 tot 8 jaar met deze pc vooruit te kunnen ( en in die tussen tijd heus wel weer een upgrade van videokaart en heugen )

Ik dank iedereen voor zijn reactie die mij een beetje opweg kan helpen.

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-01 16:02
Om even te reageren op jouw post.

Systeem wat je in elkaar hebt gezet ziet er goed en strak uit voor weinig.
CPU is sowieso ruim voldoende voor de meeste games die uitkomen of al released zijn!
Videokaart ik hoor goede verhalen dus je zit voorlopig wel even pluis.

De vraag echter alleen is voor hoelang?
Ik zou OCZ 4gig geheugen halen, ondanks dat 32bit alleen maar 3gig aan kan is het toch een beetje extra, misschien een 64 bit besturingsysteem installeren?

Houd hij het vol 8-10 jaar?
Ligt aan hoevaak je de PC gebruikt, en ja technologie gaat zo snel.
Dat je na 1 1/2 jaar alweer achterloopt en je PC nieuwere spellen niet aan kan!

[ Voor 16% gewijzigd door Darkstylo op 12-02-2009 13:58 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het lijkt weer een vraag topic "Is-deze-pc-config-goed", en dat lijkt me geen reden om een aparte topic voor te maken. Als ik goed heb had je die gewoon in BBG kunnen posten. Straks ben je sneller klaar mee en de topic is dan nogal kort met paar postjes. En dat is niet de bedoeling denk ik.

Topics dienen gepost te worden zodat er lang, goed en nuttige discussie erachter kan komen. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing en begint het dan op persoonlijke "boodschappenlijstje" te lijken.

Dit zou een moderator niet goedkeuren en hij zet de topic dan op slot. Het spijt me.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.