Welke Videokaart Nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

• jos1142
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Heb een P4 3.00Ghz met 2GB Geil DDR moederbord MSI MS-7037 865PEM3-ILS met AGP slot er zit nu een NVIDIA Geforce 7600GS 256 mb in.
Wil deze vervangen omdat spellen zoals Red Alert 3 niet willen draaien en vastlopen of PC start opnieuw op met melding te veel gevraagd systeem kon het niet aan?
Sapphire HD3850 (Light-Retail, TV-Out, 2x DVI)
http://www.alternate.nl/h...50/-1068023/?baseId=30946
Club 3D CGA-3852DDC (Retail, TV-Out, 2x DVI)
http://www.alternate.nl/h...DC/-1073934/?baseId=34250
Het verschil tussen die twee is als ik het goed lees zit ik het geheugen 1400 MHz 3D en Sapphire1656 MHz en Stroomverbruik 3D 100,0 Watt en Sapphire 110,0 Watt
http://www.alternate.nl/h...md=add&articleId=-1068023

Groetjes Jos

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Wil deze vervangen omdat spellen zoals Red Alert 3 niet willen draaien en vastlopen of PC start opnieuw op met melding te veel gevraagd systeem kon het niet aan?
Stel eerst een vast waardoor dit veroorzaakt word. (mbv Hangen en Opstartproblemen troubleshooter)

De Club3d is een overgeclockte versie van de Sapphire en zal dus sneller zijn. Vraag is wel of je voeding dit trekt.

Verder gaat je processor alles heel erg begrensen, en zou ik je adviseren om te kijken of je niet iets langer kunt sparen en het systeem compleet vervangen. (eventueel door een tweedehands systeem uit V&A)

Edit: overigens staat e.e.a. helder uitgelegd in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-02-2009 11:33 ]

Specs

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
De Club3d is een overgeclockte versie van de Sapphire en zal dus sneller zijn. Vraag is wel of je voeding dit trekt.
Volgens de Alternate site is de Sapphire juist sneller hoor (core is hetzelfde, mem loopt bij die van Sapphire op 1656MHz, C3D op 1400MHz).

Ik zou ook even je voeding vermelden, zeker niet onbelangrijk. Maar verder is de HD3850 een prima opstap kaart hoor, alleen moet je je wel bedenken dan je CPU wel eens de bottleneck zou kunnen worden. Zit je daar niet mee, veel plezier :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Bitage schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:26:
[...]

Volgens de Alternate site is de Sapphire juist sneller hoor (core is hetzelfde, mem loopt bij die van Sapphire op 1656MHz, C3D op 1400MHz).
Klopt my bad
Club 3DSapphire
GPU clocksnelheid668 MHz670 MHz
Geheugen clocksnelheid1400 MHz1660 MHz
Prijs€119,-€109,-

De Sapphire wint dus op alle fronten.

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-02-2009 13:49 ]

Specs

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 15:15

KoffieNT

banaan

Eerst even uitzoeken waar de probs door veroorzaakt worden.

Als je een upgrade wil doen is een 3850 voor dit systeem wel interessant, maar koop hem (of iets in die richting) dan wel 2e hands (zie v&a bv), want nog 109 euro (+verzenden) in deze pc steken is wellicht ook wat overdreven. Ook even kijken of je voeding sterk genoeg is!

Voor de rest, zoals asfaloth_arwen zegt:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 12-02-2009 13:53 ]

:D

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

^^ met bovenstaande posts.
Zoek eerst eens uit waardoor je systeem vastloopt. Een nieuwe videokaart is niet direct de juiste oplossing, al kan het een mooie upgrade zijn. Houdt er ook rekening mee dat je voeding genoeg vermogen moet kunnen leveren om dat nieuwe geweld aan te kunnen. Indien die niet voldoet ga je tegen nog meer onverwachte reboots aanlopen. Werp om dat te controleren een blik in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21.

Verder is je keuze voor een kaart prima onder te brengen bij **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Dit zijn zaken die je zelf kunt beslissen. Zet gewoon je eisen onder elkaar en eigenschappen van de verschillende kaarten welke daar aan voldoen naast elkaar. Lees reviews en kijk wat men er van vind, en baseer vervolgens je oordeel op wat je overhoudt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.