• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 17:37
Waskosten moeten betaald worden door de baas als je de auto niet privé rijdt. De kosten voor het schoonhouden/maken van de binnenkant (zie het als je werkplek) zijn wel voor jou. (Zelfde als je bureau schoon en netjes houden op het werk).

Je auto is namelijk noodzakelijk om je werk goed uit te voeren. Jouw baas wilt dat je met een nette auto bij de klant komt, dan zal hij de kosten ook moeten dragen. Een taxichauffeur of een buschauffeur of een treinmachinist was toch ook niet z'n eigen auto/bus/trein op eigen kosten? Daar is het vervoersmiddel ook noodzakelijk. Het vervoer woon-werk is een keuze. Blijkbaar heeft de werkgever voor het gemak ervoor gekozen dat je de auto mee naar huis mag nemen. Dat is prima. Als je hem niet naar huis mag nemen ga je lekker fietsen en als je zeiknat aankomt, om vervolgens zeiknat bij de klant te komen, is dat baas zijn probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 12-02-2009 12:40 ]

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Uhm, even simpel gedacht (zo doe ik het): ik tank bij de shell met het tankpasje van de leasemaatschappij. Daar krijg ik dan airmiles bij. Met die airmiles kun je de wasstraat van de shell betalen. Klaar.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik als baas, zou een werknemer met zo'n zeikerige instelling niet eens in dienst willen hebben. Ik zou het gaan vergoeden; stukje integritiet van de werkgever vind ik; maar de volgende zeik acties mag hij dubbel betalen.....want ik ga toch niet betalen dat hij 15 minuten op de plee moet kakken met zijn schijtprobleem??????

Ben voor dit soort dingen erg gevoelig; de baas betaald vaak heel erg veel en als jij dan om 10 euro de maand gaat zitten neuzen (zeker als je je auto in baas zijn tijd mag laten wassen) dan kan de baas vaak een hele waslijst aan onkosten aankaarten wat de baas niet perse hoeft te betalen: telefoontjes naar huis, koffieleuten/halen, peuk buiten roken, prive-emailen etc etc....moet van 2 kanten komen he.

Het zegt gewoon iets over die werknemer; nogmaals ik zou het zelf wel vergoeden, zeker als werknemer dat nodig acht, maar als ik merk dat er een patroon in zit ieder dubje te declareren ben ik snel klaar met je; nu met recessie 10 anderen voor je.

Tenzij die baas echt alles uitknijpt kun je wel uit principe zeiken/tegengas geven, maar dan is dit niet incidenteel en gaat het niet meer over een schone auto.

Overigens zou ik van een werknemer verlangen dat hij weet hoe hij zich representatief moet opstellen. Ik vind het onnodig te moeten te vertellen dat de auto schoon is, geen petje, geen rare haren van een op andere dag etce tc..........als vertegenwoordiger (ik neem aandat je dat bent) moet je dus ook representatief zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Seesar op 12-02-2009 12:56 ]

T60P Widescreen

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

MBV

@Pheno: die is nog maar 5x langs gekomen.

@Erkens: dus dat bedoel je met BOFH? :+

Is het verder nog nooit iemand opgevallen dat als je veel verdient, het soms gebruikelijk is dat bepaalde onkosten er gewoon bijhoren? Als mijn vader, manager bij een consultancybedrijf, maar 40 uur zou werken zou hij direct ontslagen worden (of beter gezegd: dan was hij waarschijnlijk nooit manager geworden). Maar hij moet het ook niet in zijn hoofd halen om overuren te declareren. Staat ook een behoorlijk salaris tegenover, dus hem hoor je niet klagen (mijn moeder daarentegen... :+).

En het is zeker een relatie van geven en nemen: je baas staat het toe dat je deze onzin in betaalde tijd typt, en wil vervolgens dat je wat in je eigen gereedschap investeert. Zolang dat niet scheef groeit is er toch niks aan de hand?

Anoniem: 4629

RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:39:
Waskosten moeten betaald worden door de baas als je de auto niet privé rijdt. De kosten voor het schoonhouden/maken van de binnenkant (zie het als je werkplek) zijn wel voor jou. (Zelfde als je bureau schoon en netjes houden op het werk).
Maar verwacht je dan dat iemand zijn eigen werkplek op kantoor schoonhoudt door van thuis groene zeep en een bezem mee te nemen?

Anoniem: 262166

De discussie onkostenvergoeding/arbeidsvoorwaarden is op zich wel legitiem. Als je als consultant of ontwikkelaar voor rond de €100 per uur wordt weggezet bij een klant en je werkgever gaat moeilijk lopen doen over €20 per maand aan wasstraat kosten dan mag je jezelf wel af gaan vragen of je nog voor de juiste werkgever werkt.

Bovendien zijn uitgaven als onderhouds- en schoonmaakkosten van een leaseauto volledig aftrekbaar voor de werkgever en kan een werkgever met een wagenpark korting krijgen als grootafnemer.

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Je kunt het ook andersom zien: als je voor zoveel weggezet wordt verdien je zelf ook een aardige boterham en kun je je afvragen of je die 20 euro niet prima zelf kan betalen.

Wat een ondankbare instellingen hebben sommige mensen. Plus dat ik niet snap dat men zoveel al kwijt is aan autowassen, als ik het 1 x in de 2 maanden doe is het veel...En ja, mijn auto is prima schoon.

Jouw definitie van schoon hangt erg af van waar je rijdt, en wat je rijdt, en wat jij schoon vindt.
Je kunt een auto echt prima in 1 dag 'onrepresentatief' krijgen door gewoon alleen snelweg te rijden.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:21

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 281234 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:56:
[...]

Eens.. We weten niet hoeveel TS verdient en dat doet er ook absoluut niet toe.. Het maakt ook niet uit hoeveel je verdient per maand ten opzichte van die kosten.. Dit gaat gewoon puur om het net houden van de auto die puur voor werk wordt gebruikt.. En afgezien van het principe, vind ik persoonlijk € 10 (gemiddelde wat hier voorbij komt) best de moeite waard, zeker op jaarbasis..
Het is wel iets waar TS zelf voor kiest. Hij kan ook bijna gratis de auto gewoon even voor de deur wassen. Lijkt me niet echt heel erg spannend verder. Die 10-15 minuutjes die je kwijt bent...
En dan nog: als TS de auto ook van en naar zijn werk mag rijden scheelt hem dat sowieso ook al geld. Geen slijtage aan zijn prive auto, geen kosten voor woon-werk verkeer aan brandstof etc. Dan moet ie ook niet zeuren over een paar euro in de maand als ie te lui is om de auto met de hand te wassen. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat als je werkgever je een auto meegeeft die je ook van en naar je werk mag rijden dat je hem af en toe even wast.

Wordt de auto echter ALLEEN op de zaak gebruikt (dus TS moet met eigen auto van en naar werk) dan vind ik dat de werkgever gewoon alle kosten, dus ook van het wassen, moet betalen aangezien TS er dan geen voordeel uit heeft verder en het hem alleen maar geld kost.

Anoniem: 76287

Seesar schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:54:
Ben voor dit soort dingen erg gevoelig; de baas betaald vaak heel erg veel en als jij dan om 10 euro de maand gaat zitten neuzen (zeker als je je auto in baas zijn tijd mag laten wassen)
Wie zegt dat?
dan kan de baas vaak een hele waslijst aan onkosten aankaarten wat de baas niet perse hoeft te betalen: telefoontjes naar huis, koffieleuten/halen, peuk buiten roken, prive-emailen etc etc....moet van 2 kanten komen he.
Ik bel privé met m'n privé telefoon en dat vrijwel nooit onder werktijd. De koffieautomaat is door de werkgever gratis ter beschikking gesteld voor het personeel. Dit is een gift. Een peuk roken doe ik niet, privé-emailen onder werktijd doe ik ook niet.

Daar ben ik heel principieel in en ik verwacht dat de werkgever dat ook is.

Of moet je het dan omdraaien: Als de werkgever niet wil betalen om zijn auto (waar ik voor m'n werk mee mag rijden) te wassen, dan is dat zijn keuze.

Als ik dat zelf moet betalen, dan verwacht ik ook dat de werkgever niet moeilijk doet als ik privé ga bellen, internetten, privé rijden met de auto van de werkgever etc. Want wat maakt die paar euro nou uit?

• RedHat
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Maar verwacht je dan dat iemand zijn eigen werkplek op kantoor schoonhoudt door van thuis groene zeep en een bezem mee te nemen?
Nee. Daar dient de baas voor te zorgen. Maar de binnenkant van de auto dien je gewoon zelf netjes te houden. Dat is volgens mij niet zo moeilijk. Dit kan prima in baas zijn tijd. Even tussen twee ritjes door, of voordat je naar de klant gaat even de stofzuiger pakken en je auto schoonmaken van binnen.

Seesar: Daarom ben jij ook geen baas. Je post staan vol aanname's. Wie zegt dat topicstarter privé belt? Of privé mailt? Die informatie heb je niet dus mag je daar ook niet van uit gaan. Als je baas zou zijn (of iig het normale soort baas) ga je er niet automatisch van uit dat je personeel privé belt, mailt etc.

Over post dat schijten in de baas zijn tijd voor werknemer moet zijn; Sanitair en Sanitair bezoek zijn beide kosten voor de baas. Mag de baas niet van werktijd afhalen.
Als ik dat zelf moet betalen, dan verwacht ik ook dat de werkgever niet moeilijk doet als ik privé ga bellen, internetten, privé rijden met de auto van de werkgever etc. Want wat maakt die paar euro nou uit?
Daaorm is bovenstaande ook een slechte baas. Een baas die wasgeld niet vergoed kan van zijn werknemers niet verwachten dat ze niet privé gaan bellen etc. Want als die paar euro's aan de ene kant niet uitmaken, maken die dat ook niet uit aan de andere kant. Baas stelt zich zo heel zwak op omdat hij dan elke discussie dreigt te verliezen. Nu heeft je baas wel een zekere macht over je, dus of het slim is is een tweede. Wij Nederlanders zijn wel heel tolerant. We accepteren het eigenlijk als we onrecht aangedaan worden. Want het is maar een paar euro. Op die manier word je natuurlijk aan heel veel kanten onrecht gedaan, en steeds een paar euro maken op jaarbasis een hele boel euro's.

[ Voor 31% gewijzigd door RedHat op 12-02-2009 16:35 ]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Kan me vergissen maar volgens mij staat de baas helemaal niet zwak, hij stelt zelf dat de baas acht dat hij de TS opdraait voor de kosten mbt het schoonmaken en de baas geeft zelf aan wanneer de baas de auto vies acht. Duidelijker kan hij niet zijn en hij gaat geen verdere discussie aan lijkt het vanuit de TS wie voor welke kosten opdraait. Ik blijf er dan ook bij.. waar sta je op het trapje de TS schijnbaar nog niet zo hoog en dient dan ook een kleine kostenpost te pakken. Ik vraag me zelf ten sterkste af van iedereen die hier principieel doet waar diegene op het trapje staat. Tevens kun je natuurlijk lekker principieel blijven doen zoals ik ook al eerder aangaf als je 10 euro teveel vind, waarschijnlijk dat diens baas de volgende salarisgesprekken hetzelfde idee voor jou heeft. Dit heeft niets met tolerantie te maken de hele situatie maar met een beetje geven en nemen en er simpelweg voor zorgen dat je niet in een dergelijke situatie komt. Ik heb geen lease (niet nodig met mijn kilometers) echter andere kosten die ik maak heb ik bij voorbaat duidelijk voordat ik uberhaubt begon dat ik mogelijke kosten inbreng. Niet leuk voor de administratie maar aan de andere kant zit ik niet te discussieren over een tientje.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wel grappig dat de TS zelf helemaal niet meer reageert. Misschien heeft hij allang met zijn werkgever gepraat en is het al opgelost :)

Money for nothin' and your chicks for free

n4m3l355 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:45:
...hij stelt zelf dat de baas acht dat hij de TS opdraait voor de kosten mbt het schoonmaken en de baas geeft zelf aan wanneer de baas de auto vies acht.
...de werkgever acht dat de werknemer zelf de brandstof voor de auto van de zaak betaalt...
...de werkgever acht dat de werknemer zelf pen en papier meeneemt voor zakelijk gebruik...
...de werkgever acht dat de werknemer zelf een pc regelt voor op het kantoor...

De werkgever kan zoveel achten, maar dat betekent niet dat je je daar maar bij hoeft neer te leggen.

Ow wacht, ik snap het al!

Als je het over je baas hebt, dan ben je zelf een slaaf. En slaven hebben niets te zeggen.
Als je het over je werkgever hebt, dan ben je een werknemer. En werknemers dienen met respect behandeld te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 76287 op 12-02-2009 17:31 ]

• MBV

MBV

Anoniem: 76287 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:53:
privé-emailen onder werktijd doe ik ook niet.
En slowchatten op een groot forum, heb je nu vrij toevallig? :z
Inderdaad, zolang het binnen de perken blijft (allebei de kanten op dus). Ik zal nooit een hotelovernachting van een paar honderd euro zelf betalen, of een vliegticket ofzo. Net zoals ik niet verwacht van mijn baas dat hij het accepteert dat ik 3/4 van de tijd op GoT rondhang.
RedHat schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:31:
[...]
Seesar: Daarom ben jij ook geen baas. Je post staan vol aanname's. Wie zegt dat topicstarter privé belt? Of privé mailt? Die informatie heb je niet dus mag je daar ook niet van uit gaan. Als je baas zou zijn (of iig het normale soort baas) ga je er niet automatisch van uit dat je personeel privé belt, mailt etc.
Dat zijn dingen die minstens 75% van de nederlandse bevolking in de baas zijn tijd doet, net zoals slowchatten op grote internetfora enzo.
Over post dat schijten in de baas zijn tijd voor werknemer moet zijn; Sanitair en Sanitair bezoek zijn beide kosten voor de baas. Mag de baas niet van werktijd afhalen.
Behalve als je bij de 1e lijn van de belastingdienst werkt 8)7
Wij Nederlanders zijn wel heel tolerant. We accepteren het eigenlijk als we onrecht aangedaan worden. Want het is maar een paar euro. Op die manier word je natuurlijk aan heel veel kanten onrecht gedaan, en steeds een paar euro maken op jaarbasis een hele boel euro's.
De nederlandse bazen zijn ook erg tolerant. Het kan aardig wat privé-tijd schelen dat je een keer thuis mag werken om dat pakketje aan te nemen, of een keer een lange lunchpauze kan nemen om iets op te halen, een telefoontje mag plegen, dat soort dingen.
DeeJee schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:46:
Wel grappig dat de TS zelf helemaal niet meer reageert. Misschien heeft hij allang met zijn werkgever gepraat en is het al opgelost :)
Hij durft gewoon niet meer hier te kijken, om te zien wat voor chaos hij heeft aangericht :X

@hierboven: lekker constructief 8)7

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gewoon in je baas ze tijd met emmertje sop gaan wassen en maandelijks daar 2 uur op boeken, kijken wat ie zegt :+

• RedHat
MBV schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Aannames weer... Doe dit nou niet, ga van de feiten uit. Of reageer niet.

[...]

Inderdaad, zolang het binnen de perken blijft (allebei de kanten op dus). Ik zal nooit een hotelovernachting van een paar honderd euro zelf betalen, of een vliegticket ofzo. Net zoals ik niet verwacht van mijn baas dat hij het accepteert dat ik 3/4 van de tijd op GoT rondhang.

[...]

Dat zijn dingen die minstens 75% van de nederlandse bevolking in de baas zijn tijd doet, net zoals slowchatten op grote internetfora enzo.

Weer een aanname, die ook nog eens betrekking heeft op TS. Wederom; dit weet jij niet. Vraag het hem of doe er niets mee. Dit gaat helemaal nergens over...

[...]

Behalve als je bij de 1e lijn van de belastingdienst werkt 8)7

[...]

De nederlandse bazen zijn ook erg tolerant. Het kan aardig wat privé-tijd schelen dat je een keer thuis mag werken om dat pakketje aan te nemen, of een keer een lange lunchpauze kan nemen om iets op te halen, een telefoontje mag plegen, dat soort dingen.

Daar gaat het niet om. Nu ga je weer zaken erbij halen die hier niet genoemd zijn. Zijn baas is misschien wel heel anders :?

[...]

Hij durft gewoon niet meer hier te kijken, om te zien wat voor chaos hij heeft aangericht :X

@hierboven: lekker constructief 8)7

MBV schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Nee, ik werk voor mezelf.

Verder: wat Redhat zegt.

• MBV

MBV

In welk opzicht is dat geen feit? Ik heb geen zin om het onderzoek (stond wel op nu.nl, maar toch) erbij te zoeken, maar een ruime meerderheid pleegt wel eens telefoontjes etc in de baas zijn tijd. Ik dacht gemiddeld een uur per dag.

En aanname dat je aan het slowchatten bent in de baas zijn tijd: die kans is toch erg groot als je op t.net op een werkdag om een uur of 4 post (en daarbij keihard opkomt voor de rechten van de werknemer).

offtopic:
en kap eens met dat irritante verkloten van de quote, zoals je het nu doet kost het nog meer ruimte op het beeldscherm ook. Als je op de reageer-knop (of 'bekijk bericht') klikt is het 2e icoontje van rechts om een quote te onderbreken.

Een uur per dag lijkt me sterk. Dat is heel veel.

Een baas mag niet eens verbieden dat er totaal geen privédingen in zijn tijd gedaan worden. Zolang het de productiviteit maar niet negatief beïnvloedt. En het schijnt zo te zijn dat het eerder positief werkt.

Anders mag ie ook rokers korten op die 10 x 10 minuten die ze dagelijks buiten staan bij de asbak, terwijl de rest van de werkforce gewoon doorploeterd.

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Heren, Ik zelf werk elke zondag bij een grote autowasstraat in de omgeving van Amsterdam/Haarlemermeer.
Er komen inderdaad genoeg leaseauto's langs op onze filialen...
De meeste klanten willen een bon hebben of betalen met hun MultiTank-kaart. Ik zou eens navragen bij je leasemaatschappij hoe dit zit aangezien de Carwash functie alleen geactiveerd hoeft te worden door de leasemaatschappij.

System Spec

• 418O2
  • Nu online
nou ik zou dan even een uur verspreid over de week op de wc gaan zitten, dan kost het de baas geld!

wat een onzin zeg. Wie heeft er nu niet 15 minuten over om zijn auto te wassen, waar hebben we het over ?

Je kleding is ook deel van je voorkomen en kunnen je representativiteit ook schaden. Ga je ook in de tijd van de baas met zijn geld je kleren laten wassen/stomen?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DeeJee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:12:
Dat zou het [Roenie: principes] ook voor de TS niet moeten zijn. Niet voor die paar euro in de maand.Dat is een ruzie met je baas niet waard.
Principes zijn persoonlijk. Als iedereen mijn principes zou hebben dan zou de wereld er een stuk mooier uit zien ;) Als de TS uit principe op de bres wil springen, dan kan dat natuurlijk. De vraag is wat het kost. En dan bedoel ik niet in geld.
JHMvP schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:35:
TS moet gewoon even bij de kassa proberen of hij waskaartjes op zijn tankpas kan krijgen...
Dit lijkt me een goede praktische oplossing. En anders de auto wassen tijdens werktijd zoals geopperd wordt. Geeft dat problemen dan zal je: creatievere oplossingen moeten verzinnen, het moeten accepteren, of weg kunnen gaan.
ebia schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:27:...Blijkt toch wel dat een hoop toko's denken/vinden dat hun werknemers zich niet mogen verrijken met dit soort zaken, maar veelal is het puur praktisch en pragmatisch wat hen drijft ...
Als mensen met zaken als in dit topic geconfronteerd worden dan kun je wachten op creatieve oplossingen. Penny wise, pound foolish. Overigens werkt dit twee kanten op natuurlijk.

Het hangt allemaal af van de voordelen die je geniet uit je dienstbetrekking en leaseauto en de flexibiliteit die je krijgt. Flexibiliteit krijgen is flexibiliteit geven zeg ik altijd. Als je voor een paar euro op de bres wilt is het de vraag of er niet meer aan de hand is en dat dit incident slechts de druppel is die de emmer doet overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 4629 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:46:
Een uur per dag lijkt me sterk. Dat is heel veel.
http://binnenland.nieuws.nl/492499
Werknemers besteden onder werktijd volgens het rapport gemiddeld 4,9 uur per week aan surfen (2,0 uur), mailen (1,8 uur) en bellen (1,1 uur) voor privédoeleinden. Vorig jaar zouden werknemers hieraan wekelijks een uur minder kwijt zijn geweest. Medewerkers onder de 35 jaar besteden volgens de onderzoekers drie keer zoveel tijd aan persoonlijke zaken als hun oudere collega's. Vrouwen zouden vijf keer meer tijd aan privézaken besteden dan mannen.
Dus een uur per dag, dat was in 2007. Staat tegenover dat mensen 1 uur per dag buiten werktijd thuis dingen doen.
Een baas mag niet eens verbieden dat er totaal geen privédingen in zijn tijd gedaan worden. Zolang het de productiviteit maar niet negatief beïnvloedt. En het schijnt zo te zijn dat het eerder positief werkt.
Let op voor de dubbele negatie ;) Inderaad, het werkt vaak positief. Dat is de reden dat een verstandige baas het tolereert. Net zoals het verstandig is om te tolereren dat je €10 per maand kwijt bent aan de wasstraat, als dat betekent dat je eerder promotie krijgt.
Anders mag ie ook rokers korten op die 10 x 10 minuten die ze dagelijks buiten staan bij de asbak, terwijl de rest van de werkforce gewoon doorploeterd.
Toen ik in een computerwinkel stond hield de chef een paar keer bij wie er het langste buiten de winkel was. Wat bleek: de rokers stonden X x 5min buiten te roken, en lunchten in 10 minuten. De niet-rokers lunchten in 3 kwartier, en zaten 2x een kwartier in de kantine bij te komen/krantje te lezen/whatever. Per saldo scheelde het iets, in het voordeel van de rokers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Metro2002 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:31:
[...]

Het is wel iets waar TS zelf voor kiest. Hij kan ook bijna gratis de auto gewoon even voor de deur wassen. Lijkt me niet echt heel erg spannend verder. Die 10-15 minuutjes die je kwijt bent...
En dan nog: als TS de auto ook van en naar zijn werk mag rijden scheelt hem dat sowieso ook al geld. Geen slijtage aan zijn prive auto, geen kosten voor woon-werk verkeer aan brandstof etc. Dan moet ie ook niet zeuren over een paar euro in de maand als ie te lui is om de auto met de hand te wassen. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat als je werkgever je een auto meegeeft die je ook van en naar je werk mag rijden dat je hem af en toe even wast.

Wordt de auto echter ALLEEN op de zaak gebruikt (dus TS moet met eigen auto van en naar werk) dan vind ik dat de werkgever gewoon alle kosten, dus ook van het wassen, moet betalen aangezien TS er dan geen voordeel uit heeft verder en het hem alleen maar geld kost.
Gezien wat TS heeft losgelaten over de situatie, ging ik er inderdaad van uit dat hij ook geen woon-werkverkeer rijdt met de auto in kwestie..

Hoe dan ook.. Het is inderdaad een hoop gezeur waar we eindeloos over door kunnen gaan, maar de auto wassen in de baas z'n tijd (al dan niet met een emmertje water erbij) lijkt mij ook de beste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik was de auto ook gewoon zelf, betaal het ook zelf, doe het met de hand of rijd hem een keer door de wasstraat... Meestal is hij (zeker met dit weer) de volgende dag weer net zo vies, maar heb ik mijn plicht toch weer gedaan.
Je wil toch wel een beetje fatsoenlijk voor komen rijden natuurlijk...

Zelf vind ik dat maar miereneukerij, die paar euro die je kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Wie het kleine niet eert ...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 12:46
Een paar euro hier en een paar euro daar dat tikt wel aan, maar aan de andere kant; wie zit er niet in de baas zijn tijd aan de koffie te nippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:44

Gast1981

room with a moose!

Ach precies, het is geven en nemen.
Dit is een principekwestie, de vraag is hoever je zoiets wilt doordrijven.

Als jij van je werkgever vergoedingen eist op dit niveau, dan moet je niet vreemd opkijken als dat andersom ook gaat gebeuren. De gemiddelde werknemer (let op! ik zeg gemiddeld, en benoem niemand specifiek ;) ) lanterfant er redelijk op los op een werkdag; roken, koffiedrinken, krantje, uitgelopen pauze, internet/mail, babbeltje bij collega, etc etc. Effectief zijn er weinig mensen die hun 8 betaalde uurtjes ook daadwerkelijk omzetten in arbeid. Hoor je daar een werkgever over zeuren? In de meeste gevallen niet... Daarom, geven en nemen (mits het enigzins in balans is uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad geven en nemen. Bij m'n vorige baan stond in m'n contract dat er geen enkele vorm van vergoeding of compensatie voor overuren mogelijk is. Dat is voor mij helemaal geen probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat ik om 16:30:01 niet meer beschikbaar ben.

Hetzelfde geldt voor de leasauto van TS. Hij geeft aan dat hij de auto op geen enkele manier privé gebruikt, waarom zou hij dan wel onkosten moeten maken aan die auto?

En als hij zelf onkosten gaat maken, is het dan redelijk dat hij die auto wel privé gaat gebruiken? Hij betaalt er immers zelf aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:44

Gast1981

room with a moose!

Nouja, ook dat bedoel ik dus met geven en nemen.
Als een werkgever niks extra's geeft bij overwerk of onkosten, dan zal de werknemer wel uitkijken om ook maar 1 stapje meer te doen dan strikt noodzakelijk. In een idealere situatie zullen beiden er wat minder strak inzitten, voor wat hoort wat zegmaar, van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 23:09

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Is het wat om de auto demonstratief op de parkeerplaats van het werk te gaan wassen onder werktijd?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

kless schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:50:
Is het wat om de auto demonstratief op de parkeerplaats van het werk te gaan wassen onder werktijd?
LOL!!! wel grappig.

Mens hou er over op en was die auto zelf. Denk eens na over wat je allemaal hebt en krijgt.
Je moet tenslotte ook wat over hebben voor je werk.
Mensen zoals jij vliegen er meestal het eerst uit in slechte tijden.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 23:24
Ik snap de discussie, maar als de baas moet betalen voor de representativiteit dan moet hij zeker ook voor je wasmachine en wasmiddel betalen, omdat je anders je pak ook zo vies laat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:06
ik zou gewoon kijken hoe de werk relatie tussen jou en je baas is. bijvorbeeld, waar ik werk worden over uren nooit betaald, "het hoort bij", maar als je 15 minuten te laat bent moet je snipper uur formulier invullen zo dat het van je vrije uren afgerekent wordt, bij zo en baas zou ik wel zeuren over de kosten om de auto wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
PHiXioN schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:25:
Ik snap de discussie, maar als de baas moet betalen voor de representativiteit dan moet hij zeker ook voor je wasmachine en wasmiddel betalen, omdat je anders je pak ook zo vies laat worden?
De belastingdienst vindt dat overigens een legitieme onkostenvergoeding, dus is het belastingvrij. Een verstandige baas betaalt daarom alle onkosten die de belastingdienst erkent. Je werknemers zien uiteindelijk de nettobedragen onderaan de loonstrook.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hier is het tweeledig eigenlijk, ik heb voordat ik in de computerlarij op het werk kwam reed ik in een MB sprinter door het land om storingen op te lossen.

het was een goeie gewoonte om elke vrijdagmiddag deze te wassen hier op het achterterrein, ik reed +/- 3500km per week dus was het wel nodig.

nu werk ik nog steeds bij hetzelfde bedrijf maar in een heel andere functie (systeembeheerder) en toen ik nog geen prive KM's reed met de leasebak wordt toch geacht om deze gewoon thuis te wassen tegen eigen kosten.
heb er verders nooit moeilijk over gedaan, maar het geeft inderdaad wel te denken.

ach ja.. ik zit ook vaak zat savonds nog telefonisch support te leveren, om nou 10 minuten overwerk te schrijven is ook weer zo wat :P
maar goed, ik hoor de baas ook niet als ik eens een uurtje eerder naar huis rij, kwestie van geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Anoniem: 112755 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:15:
[...]

LOL!!! wel grappig.

Mens hou er over op en was die auto zelf. Denk eens na over wat je allemaal hebt en krijgt.
Je moet tenslotte ook wat over hebben voor je werk.
Mensen zoals jij vliegen er meestal het eerst uit in slechte tijden.

Succes.
inderdaad

en dan maar zielig doen. Loyaliteit werkt 2 kanten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

soheilmd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:25:
ik zou gewoon kijken hoe de werk relatie tussen jou en je baas is. bijvorbeeld, waar ik werk worden over uren nooit betaald, "het hoort bij", maar als je 15 minuten te laat bent moet je snipper uur formulier invullen zo dat het van je vrije uren afgerekent wordt, bij zo'n baas zou ik wel zeuren over de kosten om de auto wassen.
Ik zou dan ook verrekken om overuren te maken als het niet ergens gecompenseerd wordt. Ik heb bij een bedrijf gewerkt, waar ik makkelijk een half uur per dag extra maakte. Wel tweemaal per jaar volledig verzorgde uitjes met drank inbegrepen, een gameroom met flipperkast en tafelvoetbalspel, home entertainment en elke week een borrel. Kijk, dat loont :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 15:39

BCC

Inderdaad. Een snipper uur formulier. Kom op zeg. Je zit toch niet meer op de basis school? Als ik een uur overwerk kom ik de volgende dag gewoon een uur te laat. Baas blij omdat ik het af gemaakt heb, ik blij omdat ik de dag erna kon uitslapen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 10:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

shameete schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:43:
ach ja.. ik zit ook vaak zat savonds nog telefonisch support te leveren, om nou 10 minuten overwerk te schrijven is ook weer zo wat :P
maar goed, ik hoor de baas ook niet als ik eens een uurtje eerder naar huis rij, kwestie van geven en nemen.
En toch zegt de arbeidswet dat je daar een half uur voor mag schrijven ... :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Koffie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:00:
[...]
En toch zegt de arbeidswet dat je daar een half uur voor mag schrijven ... :)
En anders al die 10-minuutjes optellen aan het einde van de week :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

PcDealer schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:48:
[...]

En anders al die 10-minuutjes optellen aan het einde van de week :)
that's the spirit..............moet zeggen, met dit soort houdingen kom je er als bedrijf wel: stipt om 5 voor 5 de telefoon inet opnemen omdat het wel eens zou kunnen uitlopen naar 5 over 5....

Waardeloze instelling als je het mij vraagt; ik ga liever ook om 5 naar huis ipv 5.15, maar als ik toevallig iets moet afmaken of er wordt nog gebeld ben ik de eerste die de tel opneemt en de tijd neemt de vraag te beantwoorden........met zo'n houding kom je verder dan iedere 10 minuten optellen en als overuur invullen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
PcDealer schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 07:55:
[...]

Ik zou dan ook verrekken om overuren te maken als het niet ergens gecompenseerd wordt. Ik heb bij een bedrijf gewerkt, waar ik makkelijk een half uur per dag extra maakte. Wel tweemaal per jaar volledig verzorgde uitjes met drank inbegrepen, een gameroom met flipperkast en tafelvoetbalspel, home entertainment en elke week een borrel. Kijk, dat loont :)
En het feit dat je op een bepaalde positie gewoon goed verdient, telt dat niet als 'compensatie'?

Echt stuitend wat voor lijntrekkersmentaliteit sommigen er hier op nahouden...en dan zijn ze al 'gezegend' met een 'fulltime' (ahum - 36-urige) werkweek.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
hmm ik maak mn leaseauto gewoon schoon staat ook in het contract dat ik dit zelf moet doen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

de meeste leaserijders krijgen een netto onkostenvergoeding.

zo'n vergoeding is vaak opgebouwd uit
-kosten voor persoonlijke presentatie. (15 euro)
-kosten voor zakelijke lectuur. (10 euro)
-kosten voor internet toegang thuis (webmail bv). (25 euro)
-kosten reinigen auto van de zaak. (15 euro)
-kosten voor parkeren (10 euro)

totaal krijgt de medewerker dan 15+10+25+15+10= 75 euro netto onkostenvergoeding.

hierdoor mag de medewerker niet zomaar bonnetjes declareren.

dit is dus ongeacht prive / niet prive.

ik vind dat als je geen onkosten vergoeding krijgt en je rijd niet prive, dat je het best zelf mag betalen 1x per maand en dan niet zielig moet gaan doen. gaat je baas zeuren en zeggen dat het elke week wel moet, dan zou ik eens even gaan praten en tot een middenweg proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Per maand? 10 euro voor parkeren .. nou dan ben je na 1 dag al door je maandbudget heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Na 4 uurtjes in den haag :+ Ik ben daar 28 euro per dag kwijt dus ja, dat tikt goed aan. Amsterdam is nog duurder zelfs maar daar hoef ik gelukkig niet vaak betaald te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:58

Fiber

Beaches are for storming.

Met een beetje geluk kun je de wasstraat met je tankpas betalen....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
(jarig!)
Als je nu echt wilt dat ie er voor betaald,terwijl hij het niet wil,kan je toch gewoon 1x per maand een overuur extra schrijven.Ben je er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Fiber schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:24:
Met een beetje geluk kun je de wasstraat met je tankpas betalen....
Dat doe ik hier ook.

Ik word verwacht af en toe klanten rond te rijden of mee te nemen en hier in Zweden is het nogal gauw smerig. We hebben in de parkeergarage een kleine toko die het met de hand doet (tegen concurrerende prijzen i.v.m. de wasstraat die hier best duur is) en m'n baas (UK) dacht laatst dat dat niet kon. Nou ja, dan niet, dan maar weer wasstraat.

Gelukkig is die vlakbij waar ik woon onlangs vervangen, dus nu wordt de achterkant ook goed gereinigd. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1 2 Laatste