Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor mijn werk rij ik van het bedrijf een lease auto.. dit is nogal noodzakelijk om bij klanten te komen. Ik rij er niet privé in. Ik maak ontzettend viel kilometers om bij klanten te komen dus wordt de auto ook ontzettend snel smerig.

Ik heb de auto 2x door de wasstraat gehaald en de bonnetjes gedeclareerd... alleen tot m'n verbazing kreeg ik dat geld niet terug. Van m'n baas moet ik de auto wassen ("want zo kan je toch niet bij klanten aankomen") maar ik moet dit zelf betalen.

Ik vind dit onredelijk. Heb ik dus sindsdien de auto niet meegewassen, met als gevolg boze baas enzo.

Wat te doen? en moet ik dit inderdaad zelf betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je de auto enkel zakelijk gebruikt en deze noodzakelijk is voor het uitvoeren van je werk, lijkt het me niet meer dan logisch dat de baas ook de kosten van het wassen ervan betaalt. Je zou het kunnen zien als het onderhoud van de auto. Of moet je zelf ook de kleine/grote beurt en dergelijke betalen?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 11:23

MBV

Dude, de wasstraat kost 5 euro, was hem 2x per maand en je bent 10 euro kwijt. Bij de meeste werkgevers krijg je al een potje 'representatiekosten' etc die je vrij mag besteden, dus dat valt daar waarschijnlijk wel binnen.

Jij mag bijna gratis in een mooie nieuwe auto rijden, en dan doe je moeilijk over de wasstraat? _O- Wordt dan eigen rijder, koop een eigen auto en declareer kilometers. Bij zo veel kilometers is dat vaak voordeliger.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 10-02-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom haal je hem door de wasstraat? Gewoon een emmertje sop en een zeem. Kost je een euro ofzo per keer.

En meestal krijg je idd een onkostenvergoeding bij je salaris toch? Daar kan je dit ook onder scharen...

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2009 18:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik denk dat het SuperAars niet om die 10 euro gaat, maar om het principe. En wat dat 'bijna gratis rijden in een nieuwe mooie auto' betreft, doet er niet heel veel toe als die auto enkel zakelijk gebruikt wordt, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
't Gaat mij er helemaal niet om of hij mooi of nieuw is. (is die ook niet) Ik zie het als een noodzakelijke tool om mij te verplaatsen vanwege het werk. Ik rij er ook alleen zakelijk in.

Heb verder 'm eigen prive auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Staat er niets over in je leasecontract? Bij mij staat er in verkapte bewoordingen in dat ik er verantwoordelijk voor ben dat de auto schoon blijft, alhoewel er niet letterlijk in staat dat ik de betreffende kosten niet mag declareren. Aan de andere kant: ik ben ook niet van plan om het te declareren. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:34:
Dude, de wasstraat kost 5 euro, was hem 2x per maand en je bent 10 euro kwijt. Bij de meeste werkgevers krijg je al een potje 'representatiekosten' etc die je vrij mag besteden, dus dat valt daar waarschijnlijk wel binnen.

Jij mag bijna gratis in een mooie nieuwe auto rijden, en dan doe je moeilijk over de wasstraat? _O- Wordt dan eigen rijder, koop een eigen auto en declareer kilometers. Bij zo veel kilometers is dat vaak voordeliger.
Nou, ik begrijp de TS best. Hij kiest ervoor om geen privé kilometers te maken, en geen kosten te maken voor zijn lease-auto, en dan gaat zijn baas een beetje lopen zeuren dat die auto wel vies is, en dan niet die 5 € voor de wasstraat vergoeden ? Zou ik ook zoiets hebben van, wat wil je nou ? Beetje een principezaak zeg maar.

Overigens is de suggestie declareren als representatiekosten geen slecht idee.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

in het gemiddelde contract staat wel een clausule dat je het zelf moet schoonhouden.

Anders ga je maar tanken bij een of ander station dat je laat sparen voor waspunten. x keer getankt->wasbeurt.
Ook mogelijk: airmiles sparen en dan bij een shellstation waspunten voor kopen

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 10-02-2009 18:43 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toen ik nog leaseauto reed, en dat was zowel privé als werk, ging het ding enkel door de wasstraat als ik m'n deur niet meer kon openen zonder vieze handen te krijgen. Als een werkgever vind dat je een schone auto moet hebben om representabel bij de klanten aan te komen, dan moeten ze die waskosten ook maar vergoeden :Y)

Los daarvan wil je zelf ook wel eens naar een schone en blinkende auto kijken en waarom dan niet iets van € 3,- in het kwartaal kwijt zijn voor de wasserette. Daar zou ik dan ook niet moeilijk over doen :) Dus als je contract hier niets over zegt en je krijgt geen overige vergoeding waaruit je dit zou betalen, dan moet de baas ook niet zeuren imo. Maar ik zou het dan alsnog wel zelf betalen, gewoon omdat het de kosten niet zijn en je zelf ook geen trek hebt in een "ransbak".

offtopic:
De titel iets aangepast zodat de vraag wat duidelijk wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 10-02-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je een netto onkostenvergoeding? Als het goed is staat in je contract of in een bijlage gespecificeerd waar die onkostenvergoeding voor dient. In dat lijstje staat vaak ook representatiekosten. Het wassen van de auto zou daar best 'ns onder kunnen vallen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
SmartDoDo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:43:
Toen ik nog leaseauto reed, en dat was zowel privé als werk, ging het ding enkel door de wasstraat als ik m'n deur niet meer kon openen zonder vieze handen te krijgen. Als een werkgever vind dat je een schone auto moet hebben om representabel bij de klanten aan te komen, dan moeten ze die waskosten ook maar vergoeden :Y)

Los daarvan wil je zelf ook wel eens naar een schone en blinkende auto kijken en waarom dan niet iets van € 3,- in het kwartaal kwijt zijn voor de wasserette. Daar zou ik dan ook niet moeilijk over doen :) Dus als je contract hier niets over zegt en je krijgt geen overige vergoeding waaruit je dit zou betalen, dan moet de baas ook niet zeuren imo. Maar ik zou het dan alsnog wel zelf betalen, gewoon omdat het de kosten niet zijn en je zelf ook geen trek hebt in een "ransbak".

[edit]De titel iets aangepast zodat de vraag wat duidelijk wordt :)[/ot]
Hier heb je helemaal gelijk. Ik kies er bewust voor om er niet prive in te rijden. Ik heb verder geen auto nodig want buiten werktijd gebruik ik mijn eigen auto wel.
Een leasecontract heb ik overigens nooit getekend? enkel een verklaring geen-prive-gebruik.

Ik krijg verder geen vaste onkostenvergoeding. Ik moet elk bonnetje inleveren en verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Probleem is wel dat als je 1000+ km in de week rijd je auto elke week goed vies is in de winter.

Als je dan ook nog eens over bijzonder vieze wegen rijdt, is de auto binnen een dag ranzig. Rij maar eens over de N65, valt me iedere keer weer op hoe vies m'n auto wordt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij mijn werkgever verwachten ze dat je dit gewoon van je onkostenvergoeding doet.. En daar past het ook makkelijk in. Maar aangezien jij hem alleen zakelijk gebruikt snap ik je punt wel.
Ik zie net dat je geen onkostenvergoeding krijgt.. Dat is dan wel weer jammer. Maar ach, ik zou voor die 5 euro per maand niet eens er over nadenken om een topic erover te openen, maar het lekker zelf betalen. Maar dat zal persoonlijk zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door endless op 10-02-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Je wil zeker ook je wasmiddel, wasverzachter en shampoo bij je werkgever declareren omdat je er verzorgd bij moet lopen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:04:
Je wil zeker ook je wasmiddel, wasverzachter en shampoo bij je werkgever declareren omdat je er verzorgd bij moet lopen?
Sinds wanneer word jij door je werkgever aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

exact mijn gedachte :) Je vergeet de tandpasta, de kapper, scheermesjes en het eten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 10-02-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zo kun je het ook doortrekken :P

Vind het wel van een andere orde omdat het volgens mij een algemene fatsoensnorm is om je verzorgt te kleden voor je werk. Of je op eigen kosten een stuk gereedschap van je werkgever moet schoonhouden vind ik toch heel wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:36:
Waarom haal je hem door de wasstraat? Gewoon een emmertje sop en een zeem. Kost je een euro ofzo per keer.
Dat is tegenwoordig vaak verboden door de gemeente.

Overigens vind ik het logisch dat de baas het wassen moet vergoeden. Baas betaald de auto, brandstof, onderhoud, waarom dan niet het schoonmaken? Hoort er gewoon bij m.i.. Sterker nog, in de baas z'n tijd door die wasstraat rijden zou ik zeggen!

Als je het doet moet je het goed doen, ook met leaseauto's uitdelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

spone schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:14:
[...]

Sinds wanneer word jij door je werkgever aangeleverd?
Het is wel representatie, net als een schone auto. Dus de vraag die Exirion stelt is wel een goeie, probeert de TS ook zijn badmiddelen te declareren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Badmiddelen etc. is wel erg ver doorgevoerd. Maar als je bijv. een net pak moet hebben voor bezoeken valt er ook wel aan een vergoeding te denken. Het is niet alsof je die thuis ook draagt en dus maar moet aanschaffen. Kan namelijk flink in de papieren lopen.

Maar goed, het is maar net wat je loon is en je ambitie. Als je slecht betaald krijgt en een slechte functie hebt zonder uitzicht op beter, zou je eerder naar vergoedingen kunnen / willen grijpen dan in een andere positie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Heel simpel: als de baas een opdracht geeft, dan is de baas aansprakelijk voor de kosten die daaruit volgen. Als hij zegt "je auto is vies", is dat een observatie en geen opdracht. Maar als de TS inderdaad van z'n baas te horen heeft gekregen dat de leaseauto gewassen moet worden, dan is dat een dienstopdracht. De TS heeft dan geen keus, maar ook geen betalingsverplichting.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Jij maakt zeker ook de plee op het werk schoon omdat je nou eenmaal een schone plee wilt?

Die auto is gewoon uitsluitend een tool van de baas en als de baas vindt dat die auto schoon moet zijn dan regelt de baas dat maar. Net als de plee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28
xabre16v schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:29:

Ik heb de auto 2x door de wasstraat gehaald en de bonnetjes gedeclareerd... alleen tot m'n verbazing kreeg ik dat geld niet terug. Van m'n baas moet ik de auto wassen ("want zo kan je toch niet bij klanten aankomen") maar ik moet dit zelf betalen.

Ik vind dit onredelijk. Heb ik dus sindsdien de auto niet meegewassen, met als gevolg boze baas enzo.

Wat te doen? en moet ik dit inderdaad zelf betalen?
Volgens mij valt dit onder onvergoede kosten voor je werk en kan je aftrekken van de fiscus....Moet wel natuurlijk aantoonbaar zijn dat werkgever dit niet vergoed. Althans, dit was een regeling die vroegah wel eens werkte. Had een buurman die dat deed met brandstof in het buitenland wat niet vergoed werd en dus ook werkt met wasstraat. Of dit nu nog steeds werkt weet ik niet....

Overigens mijn tip: tank bij shell en betaal je wasbeurten met airmiles, kost het je ook niks.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je relatie met je baas is, en hoe je hem wilt houden. Het geld is het punt niet. Is het een leuke baan die je wilt houden, zou ik er niet moeilijk over doen. Alleen al het declareren kost je meer tijd dan die 10 euro waard is.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

BCC

Als mijn baas daar moeilijk over zou doen, zou ik het zowieso al geen leuke baan meer vinden. Ik kan het iig gewoon declareren (ik was mijn auto alleen bijna nooit :))

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 10-02-2009 22:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

BCC schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:26:
Als mijn baas daar moeilijk over zou doen, zou ik het zowieso al geen leuke baan meer vinden.
8)7 "Vrouw, ik heb vandaag ontslag genomen!" "Wat is er gebeurd dan?" "Mijn baas weigert het wassen van mijn auto te betalen! Klotebaan! Ik had daar al veel eerder weg gemoeten!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV

MBV

BCC schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:26:
Als mijn baas daar moeilijk over zou doen, zou ik het zowieso al geen leuke baan meer vinden. Ik kan het iig gewoon declareren (ik was mijn auto alleen bijna nooit :))
Als mijn werknemer zo ondankbaar is dat ik hem een mooie auto geef om in te rijden, brandstof en verzekering betaal, en dan nog eens gaat drammen om vergoeding van het schoonmaken, dan zou ik hem bijna door het raam heen gooien 8)7 In elk geval de sleutel afpakken en zeggen dat hij dan vanaf nu €0.17/km krijgt, en dat hij het verder zelf maar uitzoekt.

Sommige kosten weet je gewoon dat ze bij je werk horen. Je moet zorgen voor je lunch, zorgen dat je gewassen bent, en zorgen dat je fatsoenlijk gekleed bent. In de CMG-tijd moest je als consultant in pak komen, dat was direct al duidelijk zodra je binnenkwam, misschien zelfs een secundaire arbeidsvoorwaarde.

Als het hier om een bouwvakker gaat, dan kan ik je gelijk geven dat je dit soort dingen vergoedt moet krijgen. Maar een 'hogere' baan... als aan het einde van de maand niet genoeg overblijft dan zoek je toch fijn een andere baas, of geef je dat aan op je functioneringsgesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
TerraGuy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:35:
[...]

8)7 "Vrouw, ik heb vandaag ontslag genomen!" "Wat is er gebeurd dan?" "Mijn baas weigert het wassen van mijn auto te betalen! Klotebaan! Ik had daar al veel eerder weg gemoeten!"
Toch komt het hier vaak wel op neer. Het zou maar net de druppel zijn die de emmer (sop) doet overlopen.

Blijft een lastige situatie. Niet wassen = ruzie. Wel wassen = zelf betalen. In principe probeert je baas je dan met zijn macht af te troeven. Nog steeds niet wassen = slechte beoordeling. Wel wassen = je trots inslikken en buigen voor de baas.

Ik zou m'n baas proberen duidelijk te maken dat je auto puur zakelijk is. Net als het gebruik van papier en pen van de zaak. Net als het pleepapier op de wc. Net als het briefpapier in de printer. Lijkt me dan dat je aardig sterk staat in je discussie.

Vraag hem wat exact het probleem is? Hebben ze financiële problemen? Willen ze geen precedent scheppen voor al die collega's die wel buigen en dan ook met hun bonnetjes aankomen? Of ontbreekt gewoon het juiste budgetnummer of boekhoudkundige kennis om iets te kunnen met je declaraties? Vaak door gericht te vragen naar het probleem kom je meer te weten, en kun je zoeken naar een passende oplossing.

En anders moet je het gewoon op de man spelen. Je kent vast wel een roddel over zijn persoonlijke declaratiegedrag. Of misschien moet je gewoon een emmer modder over z'n auto gooien. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

MBV schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:49:
Als mijn werknemer zo ondankbaar is dat ik hem een mooie auto geef om in te rijden, brandstof en verzekering betaal, en dan nog eens gaat drammen om vergoeding van het schoonmaken, dan zou ik hem bijna door het raam heen gooien 8)7 In elk geval de sleutel afpakken en zeggen dat hij dan vanaf nu €0.17/km krijgt, en dat hij het verder zelf maar uitzoekt.
En wat heb je hem dan gegeven? Hij gebruikt hem alleen voor het werk. Het is een stuk gereedschap die hij gebruikt. Je hebt hem helemaal niets gegegeven. Privé is hij er niets mee opgeschoten en ook in loon ziet hij niets terug van de kosten die je als baas maakt. Dat stuk gereedschap die hij voor zijn werk nodig heeft kost hem netto als werknemer alleen maar geld zo. Want de baas wil dat het ding schoon is. Niet hij.

Ik zou het declareren. Niet betaald krijgen, onder welk mom dan ook = auto niet meer wassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 11-02-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 21:56

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon een uurtje eerder van je werk weg gaan, dat uur uiteraard wel laten uitbetalen. En van dat loon dan even door de wasstraat rijden en de rest in je zak steken als extra moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Jemig, wat een workarounds. Je zou het natuurlijk ook gewoon kunnen bespreken met je baas? Of ben ik de enige met een baas die voor rede vatbaar is?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sick Nick schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:30:
Gewoon een uurtje eerder van je werk weg gaan, dat uur uiteraard wel laten uitbetalen. En van dat loon dan even door de wasstraat rijden en de rest in je zak steken als extra moeite ;)
Beter kan je gewoon bij je baas voor de deur onder werktijd de auto gaan wassen, blijbaar hoort het immers bij je werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:33:
Jemig, wat een workarounds. Je zou het natuurlijk ook gewoon kunnen bespreken met je baas? Of ben ik de enige met een baas die voor rede vatbaar is?
Kom op: we zijn Tweakers, die gaan meestal niet voor de makkelijkste oplossing. ;)

Maar idd: erover praten kan helpen. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MBV schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:14:
[...]

exact mijn gedachte :) Je vergeet de tandpasta, de kapper, scheermesjes en het eten 8)7
Kapper! Ik ben voor ;)
De vrouwelijke collega's direct aan het permanent en alles wat nog meer kan.

Ik ga overigens naar een BP waar ik gratis wasbeurten krijg per x aantal tankbeurten. Stempelkaart.

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 11-02-2009 08:43 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

xabre16v schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Hier heb je helemaal gelijk. Ik kies er bewust voor om er niet prive in te rijden. Ik heb verder geen auto nodig want buiten werktijd gebruik ik mijn eigen auto wel.
Een leasecontract heb ik overigens nooit getekend? enkel een verklaring geen-prive-gebruik.

Ik krijg verder geen vaste onkostenvergoeding. Ik moet elk bonnetje inleveren en verantwoorden.
In dit geval is jou baas verantwoordelijk voor het onderhoud van de auto.
Jij hebt dus geen leaseauto, maar je baas in dit geval.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 27-05 05:54

YellowCube

Wait...what?

^^
en zou hij er niet mee akkoord gaan dan zou ik het niet op principes gaan gooien. Die 10 euro in de maand zouden mij het gedoe en frustratie niet waard zijn. Jammer van de principes dan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

YellowCube schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:59:
[...]

Die 10 euro in de maand zouden mij het gedoe en frustratie niet waard zijn. Jammer van de principes dan.
Dan is het ook geen principekwestie voor jou.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

PcDealer schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:04:
[...]

Dan is het ook geen principekwestie voor jou.
Dat zou het ook voor de TS niet moeten zijn. Niet voor die paar euro in de maand.
Dat is een ruzie met je baas niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DeeJee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:12:
Dat zou het ook voor de TS niet moeten zijn. Niet voor die paar euro in de maand.
Dat is een ruzie met je baas niet waard.
Wanneer wel dan? Moet je al je onkosten maar gewoon slikken en niet declareren omdat je geen "ruzie" wilt met je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Natuurlijk horen de waskosten voor de zaak te zijn, net als parkeerbonnetjes en elk ander bonnetje (lampje verwisseld bijvoorbeeld). Waar ik werkte werd elk bonnetje netjes in de administratie verwerkt, de BTW werd er op terug gevraagd ook nog. Zijn gewoon kosten van de auto en horen door de baas betaald te worden. We gaan toch ook niet allemaal de glazenwasser betalen die de ramen van het kantoor komt schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 20-05 19:47

Metro2002

Memento mori

Haal er gewoon een sopje overheen , zo ingewikkeld is dat toch niet. Je kan ook overal een probleem van maken natuurlijk. Mijn buren wassen hun bedrijfsbusjes ook zo nu en dan gewoon zonder morren met een emmer en sopje.

en als je te lui bent om dat te doen dan betaal je 5 euro voor de wasstraat. Ander alternatief is dat je met je eigen auto zou moeten rijden denk ik, en dat wil je vast ook niet. Ik ga toch ook niet zeuren dat als ik een laptop van de zaak gebruik ofzo dat ik het scherm af en toe schoon moet maken en dat ie stroom uit MIJN stopcontact trekt :o

(overigens vind ik wel dat de baas de was kosten eigenlijk zou moeten dragen maar je kan dit ook zo goed als gratis oplossen)

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 11-02-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:15:
[...]

Wanneer wel dan? Moet je al je onkosten maar gewoon slikken en niet declareren omdat je geen "ruzie" wilt met je werkgever?
Nee, maar we hebben het hier over een paar euro in de maand. Neem het goedkoopste programma en het gaat om misschien 4 euro in de maand als je twee keer wast.
Dus we hebben het hier niet over al de onkosten.

Ik ben het overigens wel eens dat de werkgever dit zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Vatt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:19:
Natuurlijk horen de waskosten voor de zaak te zijn, net als parkeerbonnetjes en elk ander bonnetje (lampje verwisseld bijvoorbeeld). Waar ik werkte werd elk bonnetje netjes in de administratie verwerkt, de BTW werd er op terug gevraagd ook nog. Zijn gewoon kosten van de auto en horen door de baas betaald te worden. We gaan toch ook niet allemaal de glazenwasser betalen die de ramen van het kantoor komt schoon maken.
Mij lijkt het sterk afhaneklijk van met name het niveau en waar je werkt of dit wel zo gewoon is. Overigens... laat je de auto op het werk staan of rij je naar huis? Anders heb je er zeker baat van dat je een lease rijdt aangezien je de km werk/thuis zelf ook niet hoeft te betalen.
Verder vind ik het wel vergaand dat indien je dit niet vergoed krijgt erover te zeuren. Logischerwijs dat dit reacties uitlokt mbt je kleding enz. En hier komt dan ook het stukje niveau om de hoek kijken. Bij ons zijn er die enkel een lease krijgen en ook die een vergoeding krijgen tbv algemen kosten zoals schoonmaken maar ook kleding. Mij kom je in dit geval over als categorie 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
n4m3l355 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:24:
....Overigens... laat je de auto op het werk staan of rij je naar huis? Anders heb je er zeker baat van dat je een lease rijdt aangezien je de km werk/thuis zelf ook niet hoeft te betalen.
Woon-werk verkeer is gewoon zakelijk volgens de belastingdienst. Dus wat voor profijt heeft die hier aan?

Iedereen zegt nu dat de TS zo'n centen neuker is, maar wat is die baas dan wel niet? In mijn ogen is hij de grote krent. Die vent zit te zeuren over een paar euro in de maand waar die de BTW nog van terug mag vragen. Het kost prive meer dan via de zaak, dus wie is hier nu een ontzettende gierigaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:18
In principe zijn de kosten voor de werkgever (honden hebben bazen), net als eerder al wordt gemeld 'we gaan de glazenwassers van het kantoor ook niet zelf betalen', als je de auto ook privé zou gebruiken zou er nog een argument zijn om het zelf te betalen maar nu niet.

Maar net als er niet gediscrimineerd (discrimineren op intelligentie is ook discriminatie) zou mogen worden en baantjes niet naar vriendjes zouden mogen gaan werkt de wereld niet altijd (zeg maar, vrijwel nooit) zoals het hoort (zoals het hoort volgens wie eigenlijk?). Principes zijn niet zelden carriereremmend.
Je zult zelf de afweging moeten maken of je voldoende loon krijgt (voor je gevoel) om voor jezelf te rechtvaardigen dat je het uit eigen zak betaald en als jij vind van niet dan kun je 2 dingen doen: hard spelen tegen je werkgever met het risico dat je ook niet veel verder komt in de organisatie (al dan niet met een tientje extra in de maand) of gewoon lekker overstappen naar de concurrent.
Óf er vrede mee vinden óf actie ondernemen ander blijft het toch aan je knagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Vatt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:44:
[...]

Iedereen zegt nu dat de TS zo'n centen neuker is, maar wat is die baas dan wel niet? In mijn ogen is hij de grote krent. Die vent zit te zeuren over een paar euro in de maand waar die de BTW nog van terug mag vragen. Het kost prive meer dan via de zaak, dus wie is hier nu een ontzettende gierigaard?
Iedereen is het er wel over eens dat de werkgever een centen neuker is, maar om daar nu zo'n probleem van te maken gaat wat ver. Vooral omdat het over wel heel weinig geld gaat.

En als het dan toch een groot probleem voor de TS is, moet hij een gesprek met zijn werkgever aangaan.

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 11-02-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18952

Wat ik mij afvraag kan je de kosten niet aftrekken van de prive bijtelling in het geval van dat je de lease auto ook prive gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 18952 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:53:
Wat ik mij afvraag kan je de kosten niet aftrekken van de prive bijtelling in het geval van dat je de lease auto ook prive gebruikt?
Volgens mij zit daar een punt inderdaad.

Ik rijdt ook een zakelijke auto (weliswaar van m'n eigen zaak...), en omdat ik daar bijtelling voor betaal declareer ik mijn wasstraat en parkeerkosten aan de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:45:
(...) Principes zijn niet zelden carriereremmend. (...)
Om heel eerlijk te zijn was dat ook mijn eerste gedachte toen ik de opmerking van TS zag dat het hem niet om het geld, maar om 'het principe' ging. Ik vind dat je als hoger opgeleide en wat beter verdienende werknemer gewoon niet zo mierenneukerig moet zijn. Ik maak ook wel eens gebruik van het OV in het kader van mijn werk en die treinkaartjes mag ik gewoon declareren, maar dat doe ik ook lang niet altijd. Gewoon omdat het zo sloeberig staat om te gaan zeuren over die 15-20 euro per maand (waar hebben we het in godsnaam over). Dat vind ik van TS ook een beetje. Met 'principes' zit je jezelf vaker in de weg dan je denkt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nare man schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:03:
Gewoon omdat het zo sloeberig staat om te gaan zeuren over die 15-20 euro per maand (waar hebben we het in godsnaam over).
Dat is toch zo'n 180-240 euro per jaar, daar kan je opzich leuke dingen mee doen. Boeiend dat iemand het "sloeberig" vind, maar ergens moet er een grens zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
[...]

Ik maak ook wel eens gebruik van het OV in het kader van mijn werk en die treinkaartjes mag ik gewoon declareren, maar dat doe ik ook lang niet altijd. Gewoon omdat het zo sloeberig staat om te gaan zeuren over die 15-20 euro per maand (waar hebben we het in godsnaam over).
Eensch, en daarnaast: flexibiliteit moet van twee kanten komen! Als jij toont flexibel te zijn, krijg je dat vanzelf terug op andere vlakken.

Ik rij zelf wel privé in mijn leaseauto en was 'm dan ook zelf (of haal 'm door de wasstraat als ik er geen zin in heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:07:
[...]

Dat is toch zo'n 180-240 euro per jaar, daar kan je opzich leuke dingen mee doen. Boeiend dat iemand het "sloeberig" vind, maar ergens moet er een grens zijn natuurlijk.
Jullie maken er steeds meer van. Goedkoopte programma is volgens mij rond de 4 euro. (zit ik nog hoog)
2x in de maand maakt 8 euro.
Dus zit je op een euro of 96. Haal daar een aantal keer met de handwassen af en het bedrag valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DeeJee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:31:
[...]

Jullie maken er steeds meer van. Goedkoopte programma is volgens mij rond de 4 euro. (zit ik nog hoog)
2x in de maand maakt 8 euro.
Dus zit je op een euro of 96. Haal daar een aantal keer met de handwassen af en het bedrag valt best mee.
Lees even waarop ik reageer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:32:
[...]

Lees even waarop ik reageer ;)
Aha ok. Sorry, niet goed gelezen. |:(

Maar al met al valt het dus wel mee voor de TS.
En anders moet hij toch nog maar eens een goed gesprek met zijn werkgever aangaan.
Ik krijg niet de indruk dat hij dat al heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Waar je al niet om kunt zeuren zeg... principekwestie of niet. Zonde van je tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Gebruik je de auto ook als vervoersmiddel voor je woon / werk verkeer?
Wat ik zo lees wel en als baas zijnde zou ik dan zeggen van kom maar met je eigen auto naar de zaak en dan zorg ik wel voor de wasstraat kosten.

Bekijk het is het oogpunt van de werkgever zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

iMars

Full time prutser

TerraGuy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:25:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je relatie met je baas is, en hoe je hem wilt houden. Het geld is het punt niet. Is het een leuke baan die je wilt houden, zou ik er niet moeilijk over doen. Alleen al het declareren kost je meer tijd dan die 10 euro waard is.
Eens, maar dan geef je toe om niet 'in de problemen te komen'.
Net als een werkplek (kantoor): Ik ben verantwoordelijk voor mijn bureau. Ik zorg dat deze meestal netjes is opgeruimd. Papieren, pennen, noem maar op, dat ruim ik zelf netjes op zodat mijn werkplek er goed uitziet. Schoonmaken daarentegen is niet mijn beroep, daar zijn schoonmakers voor. Die halen een doekje over mijn bureau, stofzuigen etc. Maar als ik bijvoorbeeld met koffie mors, ruim ik dat zelf op (bureau), als er eventueel grote vlekken op het tapijt zou komen, wordt dat weer door de schoonmakers schoongemaakt.

Het is een principe kwestie. Ik vind dat je zelf ook verantwoordelijk bent om je werkplek (een auto beschouw ik even als je werkplek) schoon te houden. Maar je bent ook weer geen schoonmaker. Ik vind het zelf prettig om in een mooie schone auto te rijden. Daarom was ik de auto zelf, of haal ik hem door een wasstraat. Is niet verplicht vanuit mijn werk, maar zo ben ik. Ik krijg per maand een onkosten vergoeding, voor bijvoorbeeld parkeren, telefoneren etc. Maak ik meer kosten dan dat, kan ik het als nog declareren. Meestal doe ik dat niet, omdat ik de vergoeding van voorgaande maanden niet op maak.

Maar om me nu even in jouw (TS) situatie te verplaatsen. Jij krijgt geen onkosten vergoeding, en moet alles los declareren. Je baas verplicht je min of meer om in een schone auto te rijden. Je rijd niet prive met je auto. Ik zou zeggen, puur uit principe kwestie, ik ben het met je eens. Als je baas eist dat je in een schone auto MOET rijden, geef dan naast de tankpas ook maar een wasstraatpas (bestaat dat eigenlijk :+ ).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Aangezien TS aangeeft niet prive in de auto te rijden en ook geen (maandelijkse) onkostenvergoeding te ontvangen, vind ik het declareren van bonnetjes voor het wassen van de auto vrij redelijk.. Ik zou gewoon even met de baas gaan praten hier over.. Misschien is er best iets mogelijk.. Ik weet niet wat voor programma TS nu neemt, maar dan zou ik ook (om wat goodwill te tonen) standaard voor het goedkoopste programma gaan.. Auto schoon, baas blij, niet te veel kosten..

Ik moet in alle oprechtheid zeggen dat ik het een hoop gezeur om niks vind (van beide kanten), maar ik snap het principe.. Iedereen zegt hier wel dat het om zo'n klein bedrag per maand gaat (is ook zo), maar als dit met meerdere dingen gebeurd, wordt het al snel een ander verhaal.. Zeker omdat TS geen onkostenvergoeding of iets dergelijks krijgt.. Als ik even het voorbeeld neem van de parkeerbonnetjes die ook worden vergoedt: Stel dat je dagelijks bij 5 klanten een uurtje zit.. Er van uitgaande dat je hier steeds een parkeerbonnetje voor moet aanschaffen is dat op maandbasis aardig wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Als je in bedrijfskleding moet lopen, die niet op het werk gewassen wordt, lijkt het mij best reeel dat daar een vergoeding voor staat.

Bijvoorbeeld, je krijg van je werk een paar kostuums en overhemden (met bedrijfslogo) omdat je er verzorgd uit moet zien, ik vind dat dan de kosten van de stomerij ook voor de baaswerkgever zijn.
als het mijn eigen kostuums zijn, die ik bijvoorbeeld ook aan kan trekken naar een bruiloft of zo. is het wat anders, dan zijn het mijn kleren en zijn de kosten ook voor mij.

dus lease auto niet prive rijden dan ook de wasstraat kosten voor de baas, rijdt je de auto wel prive dan zijn de kosten ook voor jou.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik blijf erbij het is een kwestie van waar je op de ladder staat. Er zijn gevallen dat de werknemer zelf zijn gereedschap dient te kopen en krijgt hier geen budget voor van de werkgever. Er zijn ook werknemers die tot hun ondergoed een vergoeding krijgen en helaas sta je ergens ertussen, je krijgt wel een lease echter dient nog zelf te betalen voor het schoonmaken. De werkgever had ook kunnen overwegen om je geen lease te geven, of laat de lease maar lekker staan op het kantoor wat ook niet ongewoon is en regel fijn je eigen vervoer tussen thuis/werk (met een redelijke vergoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

webmail schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:11:
[...]
Eens, maar dan geef je toe om niet 'in de problemen te komen'.
Wat is er zo erg aan om toe te geven? 'Trots' vind ik in dit geval een beetje misplaatst, why the heck zou je er een principekwestie van maken?

Misschien was het inderdaad zo netjes geweest als de baas er niet moeilijk over deed, maar ik vind het ook een loyaliteitskwestie van de werknemer: als de werknemer gaat miepen over een paar euro in de maand, dan is het hem blijkbaar ook alleen maar om het geld te doen (of om 'het principe'), en niet om de zaak. De baas zou niet moeilijk moeten doen, maar de werknemer ook niet.

Voor een baas zou dit een goeie test zijn van de werknemer: kijken of je goed vlees in de kuip hebt, of beter een nieuwe advertentie voor een vacature kan laten opmaken. ;)

Maar ik ben benieuwd wat de relatie van de TS met de baas is, want dat is het punt hier dan eigenlijk. Het kan de druppel zijn, waar ebia het over heeft, maar dan is het 'wassen van de auto' slechts een onderdeel van een veel groter probleem waar de TS mee zit. En dan had hij al veel eerder moeten besluiten om weg te gaan. Als die 5-10 euro in de maand het probleem moet zijn, is dat slechts een miniem druppeltje van de ondertussen al overvolle emmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 13:47

Gast1981

room with a moose!

2bmws schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:32:
[...]
Als je in bedrijfskleding moet lopen, die niet op het werk gewassen wordt, lijkt het mij best reeel dat daar een vergoeding voor staat.
...
lease auto niet prive rijden dan ook de wasstraat kosten voor de baas, rijdt je de auto wel prive dan zijn de kosten ook voor jou.
Ik denk dat e.e.a. afhangt van de afspraken die je met je baas hebt.
Als jij bepaalde onkosten verplicht moet maken voor de zaak, dan zal er ongetwijfeld in je arbeidsvoorwaarden benoemd staan welke dat zijn, en welke onkostenvergoeding je daarvoor krijgt. Dat er ook bepaalde kosten voor eigen rekening zijn, dat is dan maar zo, daar heb je dan ook voor getekend. Als je in de situatie terecht komt dat het niet vastgelegd is, dan moet je hierover gewoon als volwassenen om de tafel kunnen gaan zitten om te bepalen hoe je daarmee omgaat. Klinkt heel logisch, en dat is het volgens mij ook...

Weeg het voor jezelf af hoe ver je het door wilt drijven...
Een maandelijkse wasbeurt van 5€o pik je omgetwijfeld eerder dan wekelijks 20€ aan parkeerkosten.
Je moet inderdaad ergens een grens stellen, maar bepaal die met enige realiteitszin.

Overigens; als ik soms mensen zie en hoor die een bepaald loon krijgen voor bepaalde werkzaamheden, dan vraag ik me echt af hoe ze het überhaupt in hun hoofd durven halen om te gaan zeuren over een paar eurootjes die ze er misschien wel eens bij in zouden kunnen schieten... bepaalde mensen mogen wel eens tevreden gaan zijn met datgene wat ze krijgen... maar dat ff terzijde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

MBV schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:49:
Als mijn werknemer zo ondankbaar is dat ik hem een mooie auto geef
Een leaseauto is geen gift. Het kost je een hoop geld, terwijl het bij veel bedrijven welhaast verplicht is er een te nemen.
Gewoon omdat het zo sloeberig staat om te gaan zeuren
Sinds wanneer is het declareren van reis- en andere onkosten 'zeuren'? Dat is dan toch echt de bedrijfscultuur bij jou. Misschien dat je salaris er ook naar is, maar:
over die 15-20 euro per maand (waar hebben we het in godsnaam over)
We hebben het over een bedrag dat al snel boven een procent van het netto inkomen ligt. De meesten zijn niet bereid dat aan liefdadigheid uit te geven (zie de club van 1%) en dus al helemaal de baas niet te sponsoren. Zolang je om iedere procent loonsverhoging moet vechten, is absurd om te verwachten dat je werknemers wel zomaar weer een procent inleveren.

[ Voor 56% gewijzigd door Confusion op 11-02-2009 13:03 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Confusion schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Een leaseauto is geen gift. Het kost je een hoop geld, terwijl het bij veel bedrijven welhaast verplicht is er een te nemen.
Heb er verder geen verstand van, maar kost het je ook wat als je alleen maar van je zaak naar de klant rijdt en terug, en aan het einde van je dag weer in je eigen bakje stapt naar huis? Het lijkt me dan dat het gewoon net zoiets als een werkplek en een pc, waar je verder niet voor betaalt, maar gewoon nodig hebt om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Inderdaad, laatst noemde iemand mijn nieuwe lease-auto een leuk cadeautje van de baas. Was het maar zo, gratis is het iig zeker niet (Vooral als je overleast, maar dat is je eigen keuze natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

We hebben het over een bedrag dat al snel boven een procent van het netto inkomen ligt. De meesten zijn niet bereid dat aan liefdadigheid uit te geven (zie de club van 1%) en dus al helemaal de baas niet te sponsoren. Zolang je om iedere procent loonsverhoging moet vechten, is absurd om te verwachten dat je werknemers wel zomaar weer een procent inleveren.
Wat betreft het autowassen hebben we het over nog geen 8 euro per maand bij twee keer wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

TS moet gewoon even bij de kassa proberen of hij waskaartjes op zijn tankpas kan krijgen...

Op alle tankpassen die ik tot nu toe heb gehad (diverse werkgevers, diversen cardmaatschappeijen) heb ik altijd kunnen tanken EN "aanverwante auto-onderhoudsproducten" kunnen krijgen. Dus: het blik olie, de fles ruitensproeiervloeistof, remolie, koelvloeistof en ook de waskaartjes.

Geen sigaretten en candybars dus... :+ ...maar mijn baas kan dat weer wél.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

In dit geval is het duidelijk een gift, lees de TS nog eens door. Verklaring dat hij hem zelf niet gebruikt, dus geen inkomen, en hij hoeft er zijn baas ook niks voor te betalen.
Sinds wanneer is het declareren van reis- en andere onkosten 'zeuren'? Dat is dan toch echt de bedrijfscultuur bij jou. Misschien dat je salaris er ook naar is, maar:
Als je €3000/mnd verdient en dan gaat zeuren over max €30/maand, dan is dat zeuren. En een auto bijhouden is €10/maand, dus zeuren. Het wordt wat anders wanneer het bij elkaar €150 wordt, dan kan je eens met je baas gaan praten dat er onder de streep wat weinig overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

MBV schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:46:
In dit geval is het duidelijk een gift, lees de TS nog eens door. Verklaring dat hij hem zelf niet gebruikt, dus geen inkomen, en hij hoeft er zijn baas ook niks voor te betalen.
Yup, een gift die alleen maar in je nadeel werkt en je tijd en geld kost. Geef mij m'n kilometervergoeding maar.
Als je €3000/mnd verdient en dan gaat zeuren over max €30/maand, dan is dat zeuren.
3000 bruto per maand, oftewel 2000 netto. Dan is 30 euro anderhalf procent. Moet je je baas eens horen zeuren als je dat bovenop zijn voorstel voor salarisverhoging legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Confusion schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Yup, een gift die alleen maar in je nadeel werkt en je tijd en geld kost. Geef mij m'n kilometervergoeding maar.

[...]

3000 bruto per maand, oftewel 2000 netto. Dan is 30 euro anderhalf procent. Moet je je baas eens horen zeuren als je dat bovenop zijn voorstel voor salarisverhoging legt.
Maar we hebben het niet eens over 30 euro. Het gaat hier om niet eens 8 euro!!! Dus dan is het wel zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Het gaat twee kanten op, en dat mis ik hier.

Het is niet de grote boze werkgever of de zeurende werknemer. TS krijgt een auto en wordt geacht deze zelf schoon te houden. Aangezien het een bedrijfsauto is valt dit hem slecht. Opzich niet heel gek aangezien een monteur zijn gereedschap ook schoonhoudt, maar in tijd en met schoonmaakmiddelen van de baas. Deze hij neemt zijn toolbox niet mee naar huis. Dat de auto-schoonmaak-kosten daardoor betaald moeten worden door de baas is een logische redenatie.

Daarintegen is iedereen het er wel over eens dat je je eigen shampoo, zeep en lunch moet betalen. Deze lunch eet je tenslotte ook in eigen tijd op, maar betaal je voor de koffie die je drinkt in de tijd van de baas? Betaal je voor het wc-papier dat je gebruikt? Jouw poep is echt geen product waar de baas op zit te wachten.

Het gaat altijd twee kanten op. Of het in evenwicht is kun je je afvragen, maar ik vind wel dat als je zo principieel bent dat je 2x4 euro per maand eist voor auto-was-kosten (die in een grijs gebied zitten, getuige de discussie in dit topic), dat je dan ook je eigen wc-papier en koffie meeneemt. Je baas is tenslotte ook niet zo principieel dit van je te eisen nietwaar?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Je punt is goed, maar je vergelijking is niet helemaal correct. Als je bij een groot bedrijf werkt betaal je namelijk koffiegeld (ivm belastingdienst grappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

DeeJee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:12:
Maar we hebben het niet eens over 30 euro. Het gaat hier om niet eens 8 euro!!! Dus dan is het wel zeuren.
Het wordt nu weer steeds minder :D. Twee keer per maand een fatsoenlijke wasbeurt is hier een euro of 12 (en nee, je gaat hem natuurlijk niet met de hand wassen: je tijd is veel meer waard dan dat). Of je dat acceptabel vindt of niet hangt van jezelf en de overige omstandigheden (salaris, onkostenvergoedingen, etc.) af. Maar roepen dat het ongeacht de situatie 'zeuren' is, vind ik nogal oogklepperig. Als je net begonnen bent op een salaris van pakweg 2000 EUR, dan kan ik me best voorstellen dat je er niet blij van wordt. Als je van de 1300 EUR netto dan 400 EUR overhoudt, dan is 10 euro per maand belangrijker dan wanneer je van 2000 EUR 900 EUR overhoudt. Zoals Erkens zei: van 120 EUR op jaarbasis kan je leuke dingen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Confusion op 11-02-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

BCC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:
Je punt is goed, maar je vergelijking is niet helemaal correct. Als je bij een groot bedrijf werkt betaal je namelijk koffiegeld (ivm belastingdienst grappen).
En bij een groot bedrijf krijg je ook onkostenvergoeding, juist voor grappen als autowassen. Ik heb in ieder geval nog nooit koffiegeld hoeven betalen, en krijg wel onkostenvergoeding. Daardoor rijd ik in een schone leasewagen die ik inderdaad momenteel bijna elke twee weken door de wasstraat haal).

Wat je zegt gaat dus alleen op wanneer de TS wel koffiegeld betaald, en geen onkostenvergoeding krijgt (dat laatste is het geval, eerste weten we nog niet ;))

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Confusion schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Het wordt nu weer steeds minder :D. Twee keer per maand een fatsoenlijke wasbeurt is hier een euro of 12 (en nee, je gaat hem natuurlijk niet met de hand wassen: je tijd is veel meer waard dan dat). ..
We hebben het hier over gewoon simpel wassen. De auto moet schoon zijn. Verder niets.
Dus wanneer je dat zelf moet betalen kies je het goedkoopste programma!
En die ligt toch echt rond de 4 euro. En dan hoef je bij mooi weer de auto niet eens 2x in de maand te wassen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 11-02-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Confusion schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Het wordt nu weer steeds minder :D. Twee keer per maand een fatsoenlijke wasbeurt is hier een euro of 12 (en nee, je gaat hem natuurlijk niet met de hand wassen: je tijd is veel meer waard dan dat). Of je dat acceptabel vindt of niet hangt van jezelf en de overige omstandigheden (salaris, onkostenvergoedingen, etc.) af. Maar roepen dat het ongeacht de situatie 'zeuren' is, vind ik nogal oogklepperig. Als je net begonnen bent op een salaris van pakweg 2000 EUR, dan kan ik me best voorstellen dat je er niet blij van wordt. Als je van de 1300 EUR netto dan 400 EUR overhoudt, dan is 10 euro per maand belangrijker dan wanneer je van 2000 EUR 900 EUR overhoudt. Zoals Erkens zei: van 120 EUR op jaarbasis kan je leuke dingen doen.
Eens.. We weten niet hoeveel TS verdient en dat doet er ook absoluut niet toe.. Het maakt ook niet uit hoeveel je verdient per maand ten opzichte van die kosten.. Dit gaat gewoon puur om het net houden van de auto die puur voor werk wordt gebruikt.. En afgezien van het principe, vind ik persoonlijk € 10 (gemiddelde wat hier voorbij komt) best de moeite waard, zeker op jaarbasis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
EMP schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:20:
Het is niet de grote boze werkgever of de zeurende werknemer. TS krijgt een auto en wordt geacht deze zelf schoon te houden. Aangezien het een bedrijfsauto is valt dit hem slecht. Opzich niet heel gek aangezien een monteur zijn gereedschap ook schoonhoudt, maar in tijd en met schoonmaakmiddelen van de baas. Deze hij neemt zijn toolbox niet mee naar huis. Dat de auto-schoonmaak-kosten daardoor betaald moeten worden door de baas is een logische redenatie.
Zij het zo dat dezelfde monteur vaak zo voor zijn eigen gereedschap dient te betalen en deze niet kan gebruiken om thuis mee te komen. De werkgever geeft hem de optie tot gebruik van dit gereedschap en acht daarvoor dat hij deze schoonmaakt. Optie 2 is rij je eigen auto dan ben je eigen baas over de situatie ...

Interessant genoeg dat het een groep normaal acht dat je voor kleine dingen zelf betaald en een andere groep wakker ligt al dan niet uit principes van een euro of 10 per maand aan kosten. Hoe dan ook kom je er bij beide niet uit wat wel een zekerheid is dat als je als werknemer bij de werkgever hier stennis over schopt het komende jaar inderdaad moeite zult hebben voor slechts 1,5% loonsverhoging integenstelling tot diegene die soms wat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik ben zelf iemand die nooit zou vragen om zulke vergoedingen, maar als je het dan wilt doen doe het dan goed.

Ga vrijdagmiddag naar huis en doe een oude broek + shirt aan. Ga weer naar je werk en ga daar je auto wassen. Gewoon met een emmertje en een sopje. Bedrijfsmiddelen onderhouden moet je namelijk gewoon onder werktijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Simpel as it is. Heb zelf ook zo'n kwestie gehad met m'n werkgever. Ik moest ergens in het centrum van een stad zijn. Naartoe gereden, parkeerkaartje betaald. Daarna km's + parkeren gedeclareerd. Blijkt dat mijn werkgever de parkeerkosten niet betaald. :s Prima, bij de eerstvolgende keer gewoon wat extra kilometers erbij.

Wat bij ons dus gebeurt -> een werknemer moet 's ochtends vroeg naar Schiphol voor een paar dagen. Gaat niet op Schiphol parkeren want dat krijgt hij niet vergoed. Maar pakt vervolgens wel een taxi vanuit het zuiden des lands richting Schiphol vanwege het vroege tijdstip van vertrek (en gebrek aan OV). De taxirit heen en terug is duurder dan het parkeren en de kilometers.

Naja, ons hoofdkantoor heeft wel eens vaker van dit soort fratsen. Mensen worden gedwongen hogere kosten te maken (die dan overigens wel vergoed worden).

Of bijvoorbeeld een locatie ergens in Duitsland waar een aantal werknemers bij betrokken zijn. Wat een aantal werknemers deed was het op zondagavond vertrekken en dan in Duitsland een hotel nemen zodat zij 's ochtends op tijd konden beginnen. Men besloot dit niet (hotel) niet meer te vergoeden. Gevolg: Mensen reden pas 's ochtends uit Nederland weg en kregen naast kilometer vergoeding ook de reistijd als gewerkte uren uitbetaald. Men kon pas later beginnen aan het werk en uiteindelijk waren de kosten hoger.

Blijkt toch wel dat een hoop toko's denken/vinden dat hun werknemers zich niet mogen verrijken met dit soort zaken, maar veelal is het puur praktisch en pragmatisch wat hen drijft (je zit toch niet voor je lol in een Duits hotel op zondagavond?). Naja just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Als je baas blijkbaar stopt met nadenken over dit soort dingen, dan is het wat mij betreft echt tijd om op te stappen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@ebia: dat zijn fratsen van een heel andere orde. Als je daar na goed overleg met je baas (uitleggen waarom het alternatief duurder is) niet uitkomt, dan wordt het inderdaad tijd om op te stappen :X
Parkeerkaartje eenmalig, jammer dan. Parkeren schiphol? Hotel Duitsland? Daar past maar 1 reactie op: 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 11-02-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:53:
Als je baas blijkbaar stopt met nadenken over dit soort dingen, dan is het wat mij betreft echt tijd om op te stappen. :X
Ligt soms wat gecompliceerder. In een grote organisatie laat de bureaucratie sommige dingen niet toe, terwijl andere zaken niet reglementair uitgesloten zijn. Dan heeft een manager dus de optie een expense goed te keuren welke een duurder alternatief is dan de expliciet uitgesloten optie. De manager gaat in zo'n situatie dus pragmatisch te werk om de werknemer ondanks het systeem tevreden te houden. Dat is trouwens (in grotere organisaties) eerder regel dan uitzondering.

• BCC

BCC

Klopt helaas. Ik werk zelf gelukkig bij een groot bedrijf zonder management en ik wil ook nooit meer anders :)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik denk het wel. Kijk ook maar naar de reactie van MBV:
Als mijn werknemer zo ondankbaar is dat ik hem een mooie auto geef om in te rijden, brandstof en verzekering betaal, en dan nog eens gaat drammen om vergoeding van het schoonmaken, dan zou ik hem bijna door het raam heen gooien In elk geval de sleutel afpakken en zeggen dat hij dan vanaf nu €0.17/km krijgt, en dat hij het verder zelf maar uitzoekt.
Mijn werkgever is ook niet de makkelijkste in dat opzicht. Noem me hypocriet dat ik zijn "regels" cq gedrag momenteel nog accepteer omdat ik er nog geen last van heb, maar wat dacht je van een verbod om "langs de snelweg te tanken" of 'n "eervolle" vermelding in ons maandelijkse blaadje voor de 4 personen met de hoogste en de laagste boetes. Die eerste is in veel gevallen nutteloos hinderlijk (maar goed, die discussie ben ik al 'ns aangegaan hier, niet de bedoeling die opnieuw aan te gaan), die tweede is m.i. een overtreding van de wet op de privacy. Ook het wettelijke recht dat je 5 jaar lang je vakantiedagen onbeperkt mag meenemen is een regeld die door zeer veel werkgevers met voeten getreden wordt, en ook door de mijne.

Op alle drie de regels heb ik mijn werkgever al ruimschoots aangesproken en hij is gewoon niet voor rede vatbaar. Ik heb hem wel gemeld dat als hij mij van plan is te vermelden i.v.m. de boetes, dat ik daartegen stappen zal ondernemen.

Overigens heb ik er vrij weinig op tegen als werknemers akkoord gaan met krenterige of oneerlijke/onredelijke werkgevers, die afweging moet ieder voor zichzelf maken. Maar ik heb er wel wat tegen als werkgevers de wet overtreden. En in geval van TS lijkt het mij dat TS een dienstopdracht krijgt, en dat de werkgever dus gewoon aansprakelijk is voor de kosten die daaruit voortkomt.

Dus ja, er zijn werkgevers die niet voor rede vatbaar zijn en het ziet er naar uit dat de werkgever van TS daaronder valt. TS: iets om te vermelden in 'n ervaringentopic met je werkgever zodat ook anderen weten waar ze voor kiezen?

edit:
Aanvulling: overigens gaat de vergelijking van de WC niet op: werkgever is verplicht om sanitair beschikbaar te stellen aan de werknemer. En voor gratis koffie moet inderdaad in principe koffiegeld betaald worden, anders is het loon in natura waarover de werknemer loonbelasting moet betalen. Dat dat in veel bedrijven niet gebeurd, doet daar niets aan af.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 12-02-2009 08:18 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Anoniem: 20531

FicoF schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:10:
Ik ben zelf iemand die nooit zou vragen om zulke vergoedingen, maar als je het dan wilt doen doe het dan goed.

Ga vrijdagmiddag naar huis en doe een oude broek + shirt aan. Ga weer naar je werk en ga daar je auto wassen. Gewoon met een emmertje en een sopje. Bedrijfsmiddelen onderhouden moet je namelijk gewoon onder werktijd doen.
En wie gaat dat betalen ? extra heen en weer rijden naar je werk is ook niet gratis en kost tijd.

Neem dan je oude kleding mee en kleed je om op je werk :P

[edit]Niet zelf betalen in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-02-2009 08:49 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Anoniem: 20531 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:48:
[...]

En wie gaat dat betalen ? extra heen en weer rijden naar je werk is ook niet gratis en kost tijd.

Neem dan je oude kleding mee en kleed je om op je werk :P

[edit]Niet zelf betalen in dit geval.
Waarschijnlijk wordt met 'vrijdagmiddag' bedoeld een uur of één (bijvoorbeeld). Je zit dan gewoon in de baas zijn tijd. Heen en weer rijden betaald de baas dan ook (uren en brandstof). Ik moet wel zeggen dat dat niet klinkt als héél realistisch, om dat op die manier te doen hoor :)

Ik vind overigens dat het een kwestie van geven en nemen is. Er zullen ongetwijfeld andere punten zijn waarop de TS wél gematst wordt door zijn baas, denk ik. :)

Edit: ik ben het wel eens met het eerdergenoemde 'mogelijk-dat-dit-de-emmer-doet-overlopen' verhaal. Als je een baan hebt waar je met minder plezier naar toe gaat, kan ik me goed voorstellen dat de drempel om dit soort zaken op deze manier af te handelen een stuk hoger ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastiaan op 12-02-2009 09:26 ]

Anoniem: 262166

Bij het uitsluitend zakelijke gebruik van een auto hoort het wassen van een auto, net als het het vervangen van de olie of het vullen van de tank, tot de bedrijfskosten van de auto en moet gewoon door de werkgever betaalt worden. Het maakt daarbij niets uit of het nu om een waskaartje van €5 gaat of voor €600 aan nieuwe banden.

Het verschil ligt in het gelijk hebben en het gelijk krijgen. Of de beperkte kosten voor het wassen van de auto een conflict met de werkgever waard is, moet de TS voor zich beslissen.

Het getuigt van wenig respect om een werknemer prive bedrijfskosten te laten betalen. Dat op zich is zorgwekkender dan de kosten van een paar waskaartjes per maand.

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Anoniem: 262166 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:47:
Bij het uitsluitend zakelijke gebruik van een auto hoort het wassen van een auto, net als het het vervangen van de olie of het vullen van de tank, tot de bedrijfskosten van de auto en moet gewoon door de werkgever betaalt worden. Het maakt daarbij niets uit of het nu om een waskaartje van €5 gaat of voor €600 aan nieuwe banden.
Waar baseer je dit op?

Veel bedrijven hebben een leaseregelement waar je voor tekent als je je auto in ontvangst neemt. Daar staan vaak dingen in als dat je er zelf voor moet zorgen dat je auto netjes is en op tijd z'n beurten krijgt enzo.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Anoniem: 20531

Wijnands schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Waar baseer je dit op?

Veel bedrijven hebben een leaseregelement waar je voor tekent als je je auto in ontvangst neemt. Daar staan vaak dingen in als dat je er zelf voor moet zorgen dat je auto netjes is en op tijd z'n beurten krijgt enzo.
Je kunt hem best wel eens door de wasstraat rijden of er met de stofzuiger doorgaan maar als je die auto alleen zakelijk gebruikt waarom zou jij dat dan als werknemer moeten betalen ? Ik maak ook netjes mijn bureau schoon maar de rest doen de schoonmakers, (ramen, vloer, WC etc) etc. Dat hoeft hij toch ook niet zelf te doen (hoop ik) en al helemaal niet te betalen.

Dat het maar om een paar euro gaat is niet van belang, alle kleine beetjes worden veel euro's.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Waar baseer je dit op?

Ja, maar staat daar ook bij dat je die beurten ook zelf moet betalen dan ? :+
Dat de leasemij. geen mannetje stuurt om elke 2 weken je auto te wassen ligt voor de hand. Dus dat je zelf moet regelen dat hij gewassen wordt ook. Maar dat je daarvan ook zelf de kosten zou moeten dragen staat er niet.

[ Voor 19% gewijzigd door u_nix_we_all op 12-02-2009 11:10 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Jazco2nd
  • Laatst online: 22-05 20:07
Bekijk je salarisstrook eens, je krijgt al elke maand een bedrag voor "onkosten" die je maakt ten behoeve van je werk, maar uit eigen zak had betaald. Denk dat dit daarbij hoort.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:12:
Bekijk je salarisstrook eens, je krijgt al elke maand een bedrag voor "onkosten" die je maakt ten behoeve van je werk, maar uit eigen zak had betaald. Denk dat dit daarbij hoort.
Hoe weet jij wat er op mijn loonstrookje staat :?

Dat kan per persoon / contract verschillen natuurlijk, we zitten niet allemaal in een/dezelfde CAO hoor.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MBV schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:46:
[...]

Het is GEEN gift.
Of is de boormachine van de bouwvakker ook een gift?
Zijn bass wil dat hij op een bepaalde manier bij klanten komt. Daar geeft hij 'm een stuk gereedschap voor, namelijk een auto.
TS gebruikt dit stuk gereedscahp enkel en alleen voor het uitoefenen van zijn functie.
Als je €3000/mnd verdient en dan gaat zeuren over max €30/maand, dan is dat zeuren. En een auto bijhouden is €10/maand, dus zeuren. Het wordt wat anders wanneer het bij elkaar €150 wordt, dan kan je eens met je baas gaan praten dat er onder de streep wat weinig overblijft.
Jij maakt je buerea op werk ook schoon in je eigen privetijd met prive schoonmaak middelen ?

Is het dan wel acceptabel dat je als vrachtwagechauffeur in loondienst (geen eigen rijder met eigen vrachtwagen) in het weekend de vrachtwagen op eigen kosten staat te poetsen ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Epic topic voor "hoe maak je van een mug een olifant?"

Eerlijk gezegd ben ik ook van mening dat de werkgever moet instaan voor de kosten van het wassen van de auto, maar blijkbaar kunnen we hier nog 100 pagina's over verder lullen met ieder zijn mening.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Overigens wil ik idd ook best nog wel doordiscussieren over stroomkosten enzo.
Als ik 's avonds werk (of in het weekend) moet ik ook mijn laptop en telefoon elke keer opladen.
Even opladen zal de kosten niet zijn, maar wat is dat op jaarbasis ?
Ik wil anders ook wel naar kantoor rijden om daar op te laden hoor ...
(collega had het helemaal bont, deze had een prive telefoon met een zakelijke SIM. Telefoon kwijt / gejat dus nieuwe telefoon (prive) gekocht en nieuwe SIM aangevraagd. Werden de kosten (rond de 10 - 20 euro ofzo) op zijn salaris ingehouden :X
Ik zou ter plekke stoppen met thuis opladen, en als ze dan vragen waarom hij tijdens cosignatiedienst niet bereikbaar was doodleuk antwoorden 'mijn telefoon was leeg'.

Werkgevers moeten maar eens leren dat ze niet voor een dubbeltje op de 1e rang kunnen zitten en bepaalde kosten gewoon moeten vergoeden. Ik ben namelijk niet van plan om te mogen betalen voor het werken voor mijn baas ...

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• n4m3l355
Ardana schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:09:
Mijn werkgever is ook niet de makkelijkste in dat opzicht. Noem me hypocriet dat ik zijn "regels" cq gedrag momenteel nog accepteer omdat ik er nog geen last van heb, maar wat dacht je van een verbod om "langs de snelweg te tanken" of 'n "eervolle" vermelding in ons maandelijkse blaadje voor de 4 personen met de hoogste en de laagste boetes. Die eerste is in veel gevallen nutteloos hinderlijk (maar goed, die discussie ben ik al 'ns aangegaan hier, niet de bedoeling die opnieuw aan te gaan), die tweede is m.i. een overtreding van de wet op de privacy.

Dus ja, er zijn werkgevers die niet voor rede vatbaar zijn en het ziet er naar uit dat de werkgever van TS daaronder valt. TS: iets om te vermelden in 'n ervaringentopic met je werkgever zodat ook anderen weten waar ze voor kiezen?
Grappig, je vind het niet leuk om vermeld te worden vanwege een boete, maar omgekeerd vind je het wel leuk om wereldwijd te publiceren dat een werkgever dit soort fratsen uithaalt? In hoeverre ben je dan anders tov dezelfde werkgever?

[ Voor 6% gewijzigd door n4m3l355 op 12-02-2009 11:55 ]

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

n4m3l355 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:55:
Grappig, je vind het niet leuk om vermeld te worden vanwege een boete, maar omgekeerd vind je het wel leuk om wereldwijd te publiceren dat een werkgever dit soort fratsen uithaalt? In hoeverre ben je dan anders tov dezelfde werkgever?
Allereerst is de publicatie geanonimiseerd: we weten niet waar ze werkt. Ten tweede is het geen privacygevoelige informatie, terwijl jouw boetes je collega's niet aangaan. Ten derde hebben we het over een bedrijf vs. een persoon. Daar gelden nogal andere regels voor.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:39:
Gewoon telefoon op kantoor laten als je naar huis gaat :P

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:21
Koffie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:39:
Overigens wil ik idd ook best nog wel doordiscussieren over stroomkosten enzo.
Als ik 's avonds werk (of in het weekend) moet ik ook mijn laptop en telefoon elke keer opladen.
Even opladen zal de kosten niet zijn, maar wat is dat op jaarbasis ?
(collega had het helemaal bont, deze had een prive telefoon met een zakelijke SIM. Telefoon kwijt / gejat dus nieuwe telefoon (prive) gekocht en nieuwe SIM aangevraagd. Werden de kosten (rond de 10 - 20 euro ofzo) op zijn salaris ingehouden :X
Ik zou ter plekke stoppen met thuis opladen, en als ze dan vragen waarom hij tijdens cosignatiedienst niet bereikbaar was doodleuk antwoorden 'mijn telefoon was leeg'.

Werkgevers moeten maar eens leren dat ze niet voor een dubbeltje op de 1e rang kunnen zitten en bepaalde kosten gewoon moeten vergoeden. Ik ben namelijk niet van plan om te mogen betalen voor het werken voor mijn baas ...
Hier vergelijk je wel extremen met elkaar.
Een werkgever<->werknemer relatie, is net een echte relatie waarin je moet geven en nemen :P

Persoonlijk had ik die wasbeurt dan wel zelf betaald, de baas betaald mij ook wel eens zaken welke hij niet hoeft.

Maar je hebt van die werknemers die alles willen uitbuiten.
Die werken 20 uur in de week, en kunnen het presteren om in die 20 uur naar de tandarts>dokter te moeten.
M'n maat wou laatst nog z'n kapperskosten vergoed hebben, onder het mum van "m'n haar groeit ook in de baas zijn tijd" :+

Maar zulke werkgevers zijn er ook natuurlijk, ik meende dat de directeur van Ryan air het verboden heeft prive telefoons op het werk op te laden. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 12-02-2009 12:19 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1 2 Laatste