Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
Ik zie hier weinig posts over Little King's Story. Niet zo verwonderlijk want ik moest flink moeite doen voordat ik hem ergens kon kopen. Ik heb hem nu net binnen (via www.dimplus.nl) en ik moet zeggen dat hij het wachten waard was. Een geweldig spel dat speelt als een soort mix van Harvest Moon en Pikmin.

Tot nog toe ben ik het meest onder de indruk van alle kleine details. Je volk praat en flirt onderling en ik zat er heel erg mee dat er zojuist 1 van mijn trouwen onderdanen aan ging tijdens een gevecht. Na het voltooien van de eerste opdracht (een verschrikkelijke schedel koe moest verslagen worden :) ) viert nu mijn hele dorp feest met de dorpelingen verkleed als de verslagen koe. :)

Echt een heerlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Zie net in het Bart Smit krantje EA Sports Active pakket.... tis me nogal een doos met spullen als ik het zo zie.... Iemand een mening/ervaring over dit fitness pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 07:19
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:17:
Zie net in het Bart Smit krantje EA Sports Active pakket.... tis me nogal een doos met spullen als ik het zo zie.... Iemand een mening/ervaring over dit fitness pakket ?
het is vooral gericht op vrouwen ! ... dat is wat ik uit reviews lees

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 12:16
Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:12:
[...]

XBLA is weer het andere uiterste, hele lelijke filters en vooral een gare controller voor Retro games.

Het meest frustrerende is dat SEGA Sonic the Hedgehog nog heeft gefixed op de Mega Drive door een of andere collectie cartridge uit te geven.
Sonic heb ik zelf niet maar kan me van de demo niet herinneren dat het erg was. Qua controller geef ik je gelijk. Maar ik heb zelf (uiteraard 8) ) een paar extra controllers waar wel een goede dpad op zit.
En voor de wii heb je eigenlijk ook een extra joypad nodig als je wilt retrogamen en meer knoppen nodig hebt dan bij nes games.

Barozza's optie van homebrew emu's gebruiken is wel verleidelijk. (kan je om je geweten te sussen als nog de game op vc kopen :P). In tegenstelling tot de cube tijd hoor ik hier weinig verhalen over games die geimporteerd worden en daardoor dus ook maanden eerder gespeeld werden. Dus buiten vc heeft een yank wii niet heel veel meerwaarde voor mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Op IGN staat een interview met the creative director van Rabbids Go Home. Staat best veel info in, maar wat vooral belangrijk is (voor mij) het wordt geen mini-game compilatie maar een comedy adventure. Goed nieuws dus. Kan best interesant worden, aangezien een groot deel van het Beyond Good and Evil team mee doet.

volledige artikel: http://wii.ign.com/articles/979/979811p1.html

edit:

En de nieuwe impressies van The conduit multiplayer zijn ook positief dus die ga ik zeker halen launch day.

http://wii.ign.com/articles/979/979932p1.html

[ Voor 18% gewijzigd door fZeroNewbie op 06-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ghostbusters wordt in het begin een PS3 exclusive.. (Sony heeft met een grote zak geld staan zwaaien) jammer, ik hoop wel dat de Wii/DS(/X360) versie wel gewoon uitkomt, ookal is het dan wat later.

[ Voor 14% gewijzigd door 90710 op 06-05-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sagat schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:28:
[...]

Sonic heb ik zelf niet maar kan me van de demo niet herinneren dat het erg was. Qua controller geef ik je gelijk. Maar ik heb zelf (uiteraard 8) ) een paar extra controllers waar wel een goede dpad op zit.
En voor de wii heb je eigenlijk ook een extra joypad nodig als je wilt retrogamen en meer knoppen nodig hebt dan bij nes games.

Barozza's optie van homebrew emu's gebruiken is wel verleidelijk. (kan je om je geweten te sussen als nog de game op vc kopen :P). In tegenstelling tot de cube tijd hoor ik hier weinig verhalen over games die geimporteerd worden en daardoor dus ook maanden eerder gespeeld werden. Dus buiten vc heeft een yank wii niet heel veel meerwaarde voor mij.
Zelfs de JP Wii heeft geen meerwaarde, tenzij je fan bent van ronduit infantiele games.
Voor de 360 heb ik trouwens men heerlijke arcade gamepad O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ja ik las het vanmorgen op n-europe. Laten we hopen dat het nu wel waar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

90710 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:19:
Ja ik las het vanmorgen op n-europe. Laten we hopen dat het nu wel waar is :D
Ik denk dat de kans dat het waar is extreem klein is. Nibris roept nu al zo vaak maar wat, dat het mij nog verbaasd dat er überhaupt websites zijn die hier nog aandacht aan willen besteden. De kans dat Sadness ooit zal verschijnen is zeer klein en de kans dat het spel dan een echt goed spel zal zijn die aan alle beloften zou voldoen nog kleiner. Vooralsnog heeft Nibris al enorme moeite om een simpel puzzelspel op de DS uit te brengen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Boeboe schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:08:
[...]

Zelfs de JP Wii heeft geen meerwaarde, tenzij je fan bent van ronduit infantiele games.
Voor de 360 heb ik trouwens men heerlijke arcade gamepad O+
Ik zou Tatsunoko vs Capcom, Fragile, en Muramasa nou niet bepaald infantiele games noemen. Komen genoeg toffe JP games uit.

Punt is alleen dat je ze tegenwoordig gewoon op de Europese Wii kan spelen. Mocht je er toevallig zijn, dan is het wel verleidelijk om er eentje te kopen. Toen ik er was, kostte de Wii omgerekend zo'n 160 euro. Zit je wel met Japanse menuutjes uiteraard.

En over games die elders eerder uitkomen: Brawl kwam in de VS een half jaar eerder uit. En van No More Heroes kregen we hier een gehandicapte gecensureerde versie.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 06-05-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

BarôZZa schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:19:
[...]

Ik zou Tatsunoko vs Capcom, Fragile, en Muramasa nou niet bepaald infantiele games noemen. Komen genoeg toffe JP games uit.

Punt is alleen dat je ze tegenwoordig gewoon op de Europese Wii kan spelen. Mocht je er toevallig zijn, dan is het wel verleidelijk om er eentje te kopen. Toen ik er was, kostte de Wii omgerekend zo'n 160 euro. Zit je wel met Japanse menuutjes uiteraard.

En over games die elders eerder uitkomen: Brawl kwam in de VS een half jaar eerder uit. En van No More Heroes kregen we hier een gehandicapte gecensureerde versie.
Dat zijn slechts 3 titels waarbij 90% van de mensen de Tatsunoko figuren niet kennen. De PS3 en X360 krijgen daarentegen voor slechts $ 15 Marvel vs Capcom 2 met online functies, 56 karakters en een cast die enorm veel populairder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Over Sadness gesproken, een voormalig medewerker van Nibris is uit de school geklapt over Nibris en Sadness:
N-E: What work did you actually do in your time there - was there any progress with actual development, or was Sadness still in pre-production?
Antolski: When [I was] contacted, there was only a title - Sadness. In about three of four days I come up with some ideas, which evolved into a "script". We actually wanted to make a interactive movie, and there was couple of other ideas as well.
When I was leaving, there was only one 3D object - some train cart I believe, which says a lot for me, most of the time the Sadness project was science-fiction.
Nibris blijkt een jaar na de release van de eerste trailer nog niet eens te zijn begonnen aan de daadwerkelijke ontwikkeling van het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 07-05-2009 13:56 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 279033 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:36:
[...]

Dat zijn slechts 3 titels waarbij 90% van de mensen de Tatsunoko figuren niet kennen. De PS3 en X360 krijgen daarentegen voor slechts $ 15 Marvel vs Capcom 2 met online functies, 56 karakters en een cast die enorm veel populairder is.
Net alsof ik alle Japanse titels opnoemde die de moeite waard zijn. Even teruglezen waar het op sloeg. Iemand zei dat er in Japan alleen infantiele games uitkwamen, dus ik gaf een aantal voorbeelden waarbij dat sowieso al niet het geval was.

Marvel vs Capcom 2 speel ik overigens al zo'n 9 jaar op de Dreamcast. Leuk dat het opnieuw wordt uitgebracht, maar het is toch anders dan Tatsunoko vs Capcom. 2D lowres-characters, veel clones etc.
Wel een geweldige game daar niet van, maar het nieuwe deel op de Wii was een zeer aardige aanvulling die in mijn ogen zelfs lekkerder speelt dan SF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

SF4 die eigenlijk gewoon op de Wii gereleased had moeten zijn. :( Ik heb 'm op mn XBOX360 en ik zie echt niks wat de Wii niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
BarôZZa schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:19:
[...]

Ik ben het eigenlijk in grote lijn eens met de poster onder, het zijn maar een paar voorbeelden, terwijl er in het cube tijd toch (voor mijn gevoel) vaker games en eerder uit waren, en veel goedkoper.
Omdat de wii niet echt veel killer titels krijgt is het importeren minder voordeling.
Having said that, ik heb zeker meer interesse in in TvsC dan MvsC2 omdat ik die tweede al heb. Online is daarentegen wel weer een groot voordeel van de 2e game, geen idee of het ook in de wii game zit, maar met wat ik van wii online gaming weet zijn mijn verwachtingen laag.

Muramasa lijkt me ook heel tof, maar ik wacht nog even wat reviews af, Odin sphere zag er ook meesterlijk uit maar was nogal ontzettend moeilijk waardoor het spelen toch wat minder leuk was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik vind zelf TvsC een leuke Wii exclusive in plaats van dat ze een SF4 zouden hebben gedowngrade. Dan valt het toch wel tegen tov de andere consoles. De stijl en gameplay van TvsC past beter bij de Wii. De graphics vind ik zelfs nog wel toffer vanwege de heerlijke over the top moves. Zo'n belachelijke laserstraal van Ryu als supermove vind ik zelf meer impact hebben dan een paar grotere fireballs.
Ook heb je langere combo's, meer luchtgevechten (Aerial Rave is erg gaaf en nog tricky om onder de knie te krijgen) en het Baroque systeem is briljant. Op het eerste gezicht lijkt het simpeler te spelen, maar er zit aardig wat diepgang in. Meer dan in MvsC2, waar je op een gegeven moment gewoon een dreamteam had samengesteld en telkens de supermoves kon doen met 3 characters tegelijk door twee knoppen in te drukken. De Tatsunoko cast ken ik lang niet allemaal, maar doet weinig afbreuk aan het spelplezier. Het zorgt er zelfs voor dat Street Fighter een frisse impuls kreeg zonder dat ze zelf characters moesten verzinnen (wat ze eigenlijk nooit meer echt goed gelukt is aangezien de meeste nieuwe characters nooit de SF2 klassiekers zijn geworden).
Er zit geen online multiplayer in overigens, wel flink wat minigames/unlockables waarvan een aantal best aardig zijn. Ze hebben het 'verdien credits en koop zooi'-systeem van MvC2 gebruikt.

Maar ik ben een 2D vechtfanaat en kan zeggen dat TvC een aanschaf van een Wii al verantwoordt.

Muramasa is een hele toffe game en mogelijk de mooiste game op de Wii. Ik heb Odin Sphere niet gespeeld, maar qua moeilijkheid valt Muramasa momenteel nog erg mee. Ik ben altijd een sucker voor combo's en wat dat betreft heeft Muramasa het erg goed voor elkaar. Soms wel wat eentonig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ben zelf ook 2d fanaat (had je niet verwacht met mijn nick he? ;) ) Maar ben net niet gek genoeg om voor een game een heel systeem te halen. Gelukkig zijn er ook nog andere leuke wii games.

Hmm ik vond zelf dat credit systeem juist een van de mindere dingen van MvsC2. Heb op de dc zelfs nog meerdere savegames gemaakt om aan de andere chars te komen.

Ik moet zeggen dat hoewel ik in eerste instantie sf4 niet zo goed vond als vorige versies (en dat met name sf2C en recent hd remix) maar laatst speelde ik dus weer even hd remix en damn het is dan toch echt weer een hele stap terug. Ik denk dat ik eigenlijk alleen CvsS2 nog beter vind vanwege de gigantische cast en daarbij ook nog is 6 fighting styles, dat spel is echt ongelooflijk uitgebreid. (tip: is ook uitgekomen voor de cube!)

sf4 is voor mij ook het eerst vecht spel geweest wat ik meer tegen mensen heb gespeeld dan tegen de cpu. Denk dat hoewel ik sp ook nog steeds leuk vind, dat het toch wel minder is dan echte tegenstanders.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Topicstarter
Ik denk dat de TS zo wel weer eventjes door kan tot de E3(Dinsdag 2 juni 18:00 Nintendo conferentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik denk dat het grote verschil met de cube is, dat er niet meer game's uitkwamen maar dat de game's die nu op de PS3 en de Xbox komen ook mooi waren op de cube. Neem bijvoorbeeld Fifa en SSX. Daar komen nu op de wii alleen maar speciale afgeslankte versie's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Tc-Chub schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:34:
Ik denk dat het grote verschil met de cube is, dat er niet meer game's uitkwamen maar dat de game's die nu op de PS3 en de Xbox komen ook mooi waren op de cube. Neem bijvoorbeeld Fifa en SSX. Daar komen nu op de wii alleen maar speciale afgeslankte versie's van.
Die tendens is wel nu aan het omdraaien. Wii games krijgen nu steeds vaker evenveel content. Alleen online moeten ze nog wel eens het onderspit delven. Hoewel dit soms wordt gecompenseerd door extra offline content.
En bij games als PES (en ik meen FIFA) is de Wii game gewoon heel anders.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

90710 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:04:
SF4 die eigenlijk gewoon op de Wii gereleased had moeten zijn. :( Ik heb 'm op mn XBOX360 en ik zie echt niks wat de Wii niet zou kunnen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik denk zelfs dat de GameCube het aangekund had. En ja, de Wii is echt wel beter dan de Cube.

Als ze gewoon de HD graphics achterwegen gelaten hadden, dan makkelijk. Ik zie SF4 als een mix van een vechtspel (SSBB, bijvoorbeeld) met Wario Land Shake Dimension. Ook de bijzondere effecten die je ziet, zijn reeds gedaan in titels als Metroid Prime 3, The Conduit, Super Mario Galaxy...Mooi spel? Ja. Onmogelijk om voor de Wii te maken? (zonder al te veel te schrappen) nee.

[ Voor 47% gewijzigd door 90710 op 07-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Wii kan zeker Street Fighter aan, alleen zou het dan een classic controller only game zijn, aangezien je op de Wii Remote + Nunchuk knoppen te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

of GameCube controller ;) Of ze doen dingen zoals je in de DBZ spellen ziet. Vechtspellen zijn het beste met Cube controller. Dit ondervind ik heel erg aan bv Soul Calibur 4 tov Soul Calibur 2.

Ik denk ook dat ik de PC versie van SF download koop, zodat ik met mn Cube controller (via adapter) kan spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door 90710 op 07-05-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
90710 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:37:
of GameCube controller ;) Of ze doen dingen zoals je in de DBZ spellen ziet. Vechtspellen zijn het beste met Cube controller. Dit ondervind ik heel erg aan bv Soul Calibur 4 tov Soul Calibur 2.

Ik denk ook dat ik de PC versie van SF download koop, zodat ik met mn Cube controller (via adapter) kan spelen.
De GameCube D-pad is waardeloos, het is een goede controller, maar voor fighting games echt verschrikkelijk. Daarnaast geen klassieke knoppen layout en geen dubbele R en L knoppen, maar een klik systeem, dat zou voor bepaalde combo's in Street Fighter IV echt een hel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ik heb goede herinneringen aan sc2 op de cube, maar echt wel met een convertor zodat ik een ps2 pad kon gebruiken. De cube controller is goed voor veel type spellen, maar zoals nintex al zei, niet voor fighters.

Maar goed er zijn zelfs mensen die graag fighters met een toetsenbord spelen. Als je iets zelf fijn vind spelen, gewoon doen. Maar het is echt self inflictd torture imho :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan wordt 't weer zo'n downgrade... nee bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sagat schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:58:
Ben zelf ook 2d fanaat (had je niet verwacht met mijn nick he? ;) ) Maar ben net niet gek genoeg om voor een game een heel systeem te halen. Gelukkig zijn er ook nog andere leuke wii games.

Hmm ik vond zelf dat credit systeem juist een van de mindere dingen van MvsC2. Heb op de dc zelfs nog meerdere savegames gemaakt om aan de andere chars te komen.

Ik moet zeggen dat hoewel ik in eerste instantie sf4 niet zo goed vond als vorige versies (en dat met name sf2C en recent hd remix) maar laatst speelde ik dus weer even hd remix en damn het is dan toch echt weer een hele stap terug. Ik denk dat ik eigenlijk alleen CvsS2 nog beter vind vanwege de gigantische cast en daarbij ook nog is 6 fighting styles, dat spel is echt ongelooflijk uitgebreid. (tip: is ook uitgekomen voor de cube!)

sf4 is voor mij ook het eerst vecht spel geweest wat ik meer tegen mensen heb gespeeld dan tegen de cpu. Denk dat hoewel ik sp ook nog steeds leuk vind, dat het toch wel minder is dan echte tegenstanders.
HD Remix vond ik erg matig. De stijl vond ik sowieso niet echt geweldig (SF2 was niet zo 'plat', de animaties zien er houteriger uit op HD en de anime stijl was niet zo strak en gedetailleerd als bijvoorbeeld Guilty Gear) en de stap terug in gameplay maakt het voor mij nu bijna onspeelbaar. Ik ben door de jaren heen toch wel gewend geraakt aan de combo's, air recoveries/blocking etc. Van CvsS2 heb ik de Gamecube versie gekocht. Die game is echt totaal onspeelbaar imo met de Gamecube controller. Dan maar de Dreamcast afstoffen (die overigens ook lekkerder lijkt te lopen).
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:18:
De Wii kan zeker Street Fighter aan, alleen zou het dan een classic controller only game zijn, aangezien je op de Wii Remote + Nunchuk knoppen te kort komt.
Tatsunoko vs Capcom kan je zelfs Wii Mote only spelen. Op die manier krijg je een soort Super Smash Bros achtige gameplay waarmee je gemakkelijk special moves kan doen. Wel erg leuk voor de n00bs die niet zo gedreven zijn in de kwartcirkeltjes. Zelf speel ik het wel gewoon altijd met de Classic Controller.
Nu is TvsC ook wel wat dumbed down qua knoppen, aangezien je alleen de weak/medium/fierce aanvallen hebt + een assist knop ipv 3x punch & kick. Went echter heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Heb gister even een aantal 'Extended Demo's' kunnen uitproberen op een niet nader te noemen manier maar was aangenaam verrast. Heel veel geld om aan games te besteden heb ik nu eenmaal niet dus alles kopen zit er voor mij toch niet in.

Begon gister even aan deadly creatures maar wat een verrassend leuke game is dat, het steekt echt heel goed in elkaar zeg. Het ziet er goed uit, sfeervolle omgeving, mooie models, goede controles, leuke gameplay. Heb er hier maar ook elders niet veel van gehoord en er is weinig aandacht aan de game besteed maar ik weet zeker dat ik deze zodra mijn budget het weer toe laat toch nog even aan de 'echte' collectie ga toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:04:
Hmm misschien moet je dan eens overswitchen op een HD-tv want de Graphics van SF 4 zouden de Wii uit zn voegen laten barsten.

De Wii is gewoonweg ook niet geschikt voor vechtgames evenals de GameCube ervoor waar maar een handjevol leuke vechtgames voor uitkwam. Dat is dan ook de reden dat Capcom, een bedrijf dar de Wii flink steunt SF 4 niet uitbrengt en games als Tekkenen Soul Calibur ook niet meer op Wii uitkomen. Het feit dat je een extra controller moet kopen voor zo'n game zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:42:
[...]

Hmm misschien moet je dan eens overswitchen op een HD-tv want de Graphics van SF 4 zouden de Wii uit zn voegen laten barsten.
Ik zeg toch ook, als de het HD gedoe achterwegen laten. Of downscalen naar 480p (wat idd HD is en door de Wii uitgevoerd kan worden).
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:57:
[...]

De GameCube D-pad is waardeloos, het is een goede controller, maar voor fighting games echt verschrikkelijk. Daarnaast geen klassieke knoppen layout en geen dubbele R en L knoppen, maar een klik systeem, dat zou voor bepaalde combo's in Street Fighter IV echt een hel zijn.
Ik vind de d-pad van de Cube controller 300x beter dan die van de XBOX 360. De L/R knoppen van de Cube controller werken net zoals de LT/RT knoppen van de XBOX 360 controller. De GameCube controller heeft ook nog een Z-knop. (Dus 3 schouderknoppen). Daarbij heb ik me nog nooit in een PS controller kunnen vinden. Waarom denk je dat er zoveel arcade controllers voor dat spel zijn?! En als je denkt dat die niet op de Wii gemaakt zouden kunnen worden vergis je je mateloos!
Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:42:
[...]
De Wii is gewoonweg ook niet geschikt voor vechtgames evenals de GameCube ervoor waar maar een handjevol leuke vechtgames voor uitkwam. Dat is dan ook de reden dat Capcom, een bedrijf dar de Wii flink steunt SF 4 niet uitbrengt en games als Tekkenen Soul Calibur ook niet meer op Wii uitkomen. Het feit dat je een extra controller moet kopen voor zo'n game zegt al genoeg.
Handjevol?

1. Super Smash Bros. Brawl
2. Super Punch Out!
3. DBZ (2x)
4. Tatsunoko vs Capcom
5. Castlevenia Judgement
6. Naruto (verschillende games)
7. Star Wars (2x)

En dat je een extra controller nodig hebt is onzin, want AL de bovengenoemde games kan je met de WiiMote of de WiiMote+Nunchuck spelen. (En de meeste ook met Classic/Cube controller)

En dat Tekken niet op de Wii komt is puur omdat dat spel een PS exclusive is. Je hebt ook geen Tekken op de XBOX 360..

[ Voor 12% gewijzigd door 90710 op 08-05-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

480p = géén HD ;)

De Wii-HD zal in 2010 verschijnen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 08-05-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:42:
480p = géén HD ;)

De Wii-HD zal in 2010 verschijnen :)
Jij bent wel heel zeker van je zaak B)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:04:

Handjevol?

1. Super Smash Bros. Brawl
2. Super Punch Out!
3. DBZ (2x)
4. Tatsunoko vs Capcom
5. Castlevenia Judgement
6. Naruto (verschillende games)
7. Star Wars (2x)

En dat je een extra controller nodig hebt is onzin, want AL de bovengenoemde games kan je met de WiiMote of de WiiMote+Nunchuck spelen. (En de meeste ook met Classic/Cube controller)
Voor de duidelijkheid; met vechtgames bedoel ik 1 op 1 vechtgames a la Streetfighter. Veredelde platformvechtgames zoals Smash Bros vallen dan al af. Punch-Out is een boks/sportspel wat weer een ander genre is. als je dan bedenkt dat Castlevania een misbaksel is houdt je een klein lijstje over.

Kijken we naar de leiders in het genre dan blijkt ook daaruit dat de Wii geen console voor vechtgames is, anders waren daar de games ook wel voor uitgekomen. De Wii krijgt hooguit een vage, slechte Spin-off van het origineel (Soul Calibur legends bijvoorbeeld)

Daarnaast geeft het feit dat je aandraagt dat je voor die games genoeg hebt aan Wiimote+Nunchuck genoeg hebt ook al wat aan. Voor de meeste vechtgames heb je wel minimaal 6 knoppen nodig en dus moeten de controls vaak versimpeld worden voor de Wii-gebruikers wat de diepgang negatief beinvloedt.

Tekken, MK vs DC, SF4, SSF2HD, Soul Calibur 4. De grootste titels binnen het vechtgenre op het moment en hoeveel komen er van uit voor de Wii? Geeneen. De Wii heeft een enorme installed base dus als het een goed idee was om de games ervoor te downgraden dan was dat wel gebeurd. De bedrijven hebben geen hekel aan extra winst maar weten dat de games er slecht voor zullen verkopen. (Zoals het grootste deel van de 3rd party games)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-05-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

High Definition Wii

Overigens denkt Pachter dat er in 2010 wel een nieuwe versie van de Wii zal verschijnen. De analist vermoedt dat Nintendo volgend jaar een High Definition Wii uit zal brengen, zodat de console niet langer onderdoet voor andere technologieën.

only speculation.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Wat betreft vecht games op de wii. Die vallen gewoon buiten de doelgroep. De wii wordt gekocht voor hele andere doel einden dan een ps3 of xbox 360. Waardoor de grootste groep mensen die een wii hebben niet zit te wachten op dat soort spellen.

Daarnaast heeft de wii-mote + nunchuck minimaal 6 knoppen. Je hebt een 1 en 2 knop, een + en - knop en een A, B en Z knop.
Dit zijn er al 7. Daarnaast zit er een bewegings sensor in die gebruikt kan worden. En is er een control stick en het mikken met de wii-mote.

Oftewel het aantal controls dat een wii heeft is zeker wel hoog genoeg om dat soort spellen te kunnen maken. Alleen de grootste groep wii bezitters heeft gewoon geen interesse in vechtspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Soul Calibur komt wel naar Wii overigens, ze werken aan een PSP versie, Namco is wel in voor een portje, ze hebben ook al gezegd dat Tekken 6 op Wii mogelijk is.
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:12:
High Definition Wii

Overigens denkt Pachter dat er in 2010 wel een nieuwe versie van de Wii zal verschijnen. De analist vermoedt dat Nintendo volgend jaar een High Definition Wii uit zal brengen, zodat de console niet langer onderdoet voor andere technologieën.

only speculation.. :)
De Nederlandse vertalers halen weer eens dingen door elkaar.

WiiHD = gerucht: Huidige Wii redesignen en laten upscalen naar 720p door de framebuffer van de GPU te verhogen(iets als de DSi zeg maar)
HDWii/Super Wii/Wii+/Wii2 = nieuwe console die ergens tussen 2011 en 2013 moet lanceren met een nieuwe architectuur.

Overigens is er voor Nintendo helemaal geen reden om een WiiHD uit te brengen.
Wii verkopen: 50.39 miljoen

Dat is meer dan de Xbox 360 en PS3 samen en de Wii heeft nu officieel meer verkocht dan de SNES, N64 en GameCube verwacht eerder een Motion Control systeem van Microsoft, "Robbie Bach: E3 wordt een transformatie voor de Xbox 360". Meer dingen van Sony zoals EyePet "Sony: We've succesfully captured the hardcore, now it's time to offer more casual experiences". Dan een WiiHD van Nintendo.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-05-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
2 zaken

Ik vind de d-pad van de Cube controller 300x beter dan die van de XBOX 360. De L/R knoppen van de Cube controller werken net zoals de LT/RT knoppen van de XBOX 360 controller. De GameCube controller heeft ook nog een Z-knop. (Dus 3 schouderknoppen). Daarbij heb ik me nog nooit in een PS controller kunnen vinden. Waarom denk je dat er zoveel arcade controllers voor dat spel zijn?! En als je denkt dat die niet op de Wii gemaakt zouden kunnen worden vergis je je mateloos!

de 360 joypad IS waardeloos voor fighting games, dus niet echt een vergelijking. De cube controller is dat ook. Afwijkende knoppengrootte en layout en ook slechte dpad.
Maar goed, dat is de general opinion. Als je ps pads niet fijn vind spelen en de cube joypad wel , dan moet je dat gewoon doen. Ik zelf vind de dpad van de ps joypads ook niet lekker spelen.

er is geen tekken voor de 360
Nog niet, maar dit word op heel korte termijn anders. Tekken 6 word multiplatform.....nou ja, niet voor de wii dus maar wel ps360.

Ik denk overigens dat voor HET MERENDEEL van de wii gebruikers de beat em up experience begint en eindigt met smash brothers. Technisch kan het natuurlijk (al dan niet met beperkte gfx) maar qua doelgroep is het wsl niet interresant. Ik ben heel nieuwsgierig naar de verkoop cijfers van guilty gear, (wat volgens mij sowieso lastig is, want dit is op de andere consoles ook nooit echt een megahit geweest)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sagat schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:30:
er is geen tekken voor de 360
Nog niet, maar dit word op heel korte termijn anders. Tekken 6 word multiplatform.....nou ja, niet voor de wii dus maar wel ps360.
Je onderschat Scamco
GamePro: Do you have any desire to port Tekken 5: Dark Resurrection or Tekken 6 to the Wii at some point? Why or why not?

Katsuhiro Harada: That would be very interesting. Like the Xbox 360 owners, if Wii owners are passionate and make it known they really want the series on their system, we would love to be able to answer that request.

Hearing about the huge number of Xbox 360 owners who are Tekken fans, especially in North America, definitely played a huge part in influencing us to bring the game to that system.

As for the Wii, the standard controller lacks the right number of buttons and the placement is awkward, so… I suppose the classic controller could handle it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Tsja, als ik mijn wii heb dan komt er zeker een classic controller bij. Gamecube controllers heb ik al, en dus ook een cube naar ps2 convertor die ik dan ga testen.

Dus ik zou tekken dan kopen....ware het niet dat ik een 360 heb, maar als ik alleen wii had zou ik die versie nemen.
Als....... ik tekken leuk zou vinden en dan vind ik ook niet :P

Maar goed, afwachten of het gaat gebeuren, ik acht de kans zelf heel klein. Then again, tekken 5 op ps2 als templete, chars van T6.....klaar. Of zouden ze er wel echt werk van maken in het geval van.....?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Tekken, MK vs DC, SF4, SSF2HD, Soul Calibur 4. De grootste titels binnen het vechtgenre op het moment en hoeveel komen er van uit voor de Wii? Geeneen. De Wii heeft een enorme installed base dus als het een goed idee was om de games ervoor te downgraden dan was dat wel gebeurd. De bedrijven hebben geen hekel aan extra winst maar weten dat de games er slecht voor zullen verkopen. (Zoals het grootste deel van de 3rd party games)
Je weet dat de Cube versie van Soul Calibur 2 het beste heeft verkocht van alle last-gen versies?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:19:

De Nederlandse vertalers halen weer eens dingen door elkaar.

WiiHD = gerucht: Huidige Wii redesignen en laten upscalen naar 720p door de framebuffer van de GPU te verhogen(iets als de DSi zeg maar)
HDWii/Super Wii/Wii+/Wii2 = nieuwe console die ergens tussen 2011 en 2013 moet lanceren met een nieuwe architectuur.

Overigens is er voor Nintendo helemaal geen reden om een WiiHD uit te brengen.
Wii verkopen: 50.39 miljoen

Dat is meer dan de Xbox 360 en PS3 samen en de Wii heeft nu officieel meer verkocht dan de SNES, N64 en GameCube verwacht eerder een Motion Control systeem van Microsoft, "Robbie Bach: E3 wordt een transformatie voor de Xbox 360". Meer dingen van Sony zoals EyePet "Sony: We've succesfully captured the hardcore, now it's time to offer more casual experiences". Dan een WiiHD van Nintendo.
Welnee.. die Wii-HD komt er wel... zeker nu M$ en Sony ook met motion-crap komen aanzetten.... die Wii2 verschijnt pas eind 2013 op z'n vroegst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willybubba schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:09:
[...]

Je weet dat de Cube versie van Soul Calibur 2 het beste heeft verkocht van alle last-gen versies?
Jij weet dat Soul Calibur 3 en 4 niet voor de Gamecube uitgekomen zijn? Je weet dat de demgrafie voor de Wii lager lijkt te liggen dan die voor de Gamecube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Voor de beste fighting games moet je wat mij betreft gewoon je good ol' SNES tevoorschijn halen. :) Street Fighter II Turbo, Killer Instinct, en een Mortal Kombat eventueel. Of ClayFighter als je in een melige bui bent. Al die 3D fighters zijn echt totaal niet mijn ding. De character designs niet en het hele 3D gebeuren ook niet. Tekken en Soul Calibur vallen dus al af. De enige fighter die me na de SNES nog echt boeit is Smash Bros. Nieuwe 2D fighters als TvsC zijn op zich wel leuk, maar ze missen gewoon die charme van de bovengenoemde SNES fighters.

Overigens heb ik Street Fighter IV nog niet geprobeerd. Daar ben ik dan nog wel erg benieuwd naar.

[ Voor 9% gewijzigd door Captain N op 08-05-2009 13:24 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 09:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Bij Bart Smit is Rubik's World vandaag en morgen 8 Euro ! Het is wel een grappig spel voor de denkers onder ons :)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Voor de duidelijkheid; met vechtgames bedoel ik 1 op 1 vechtgames a la Streetfighter. Veredelde platformvechtgames zoals Smash Bros vallen dan al af. Punch-Out is een boks/sportspel wat weer een ander genre is. als je dan bedenkt dat Castlevania een misbaksel is houdt je een klein lijstje over.
SSBB is écht geen platform spel! Het grote verschil met SF & anderen is dat je in SSB spellen een groot speelveld hebt. Punch-Out! is idd een boksspel, maar het is geen sport spel, in de klassieke vorm. Want dan zou je alle vechtspellen als sportspellen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vechtgames zijn er niet veel meer, ik heb hier liggen:
Dead or Alive 4
Soul Calibur 4
Street Fighter 4
(lol al die vieren)

Dan is er nog Virtua Fighter 5, Tatsunoko vs. Capcom en Guilty Gear en dan heb je het gehad, op Tekken na, maar die is nog niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-05-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb Soul Calibur 4 en Street Fighter 4 (en SSBB), Dead or Alive hoef ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 08-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dragonball Z: Hyper Dimension nog vergeten in m'n SNES lijstje overigens. Erg leuk als je thuis bent in Dragonball en best een leuke fighter ook.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Swords & Soldiers komt volgende week uit! Voor 1000 Wii punten, bron: http://www.swordsandsoldiers.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@capN:
De snes heeft een zeer speciaal plekkie in mijn hart, en zeker ook doordat ik erdoor iets in mijn huiskamer kon spelen wat op streetfighter leek.
Maar dat blijft het ook bij, het leek erop. Met de saturn had ik near perfect arcade conversions en met de latere consoles zijn de verschillen helemaal minimaal, of zijn de thuis versies beter (sf4 meer chars dan in de arcade bvb).

Ik heb recentelijk nog mk2 op de snes gespeeld tegen een collega, maar de gfx zijn echt hopeloos. Ik heb ook de arcade rom en tuurlijk dat is ook gedateerd maar dat ziet er echt zo veel beter uit.

Ok samengevat, de gameplay blijft overeind, maar de snes is overtroffen in dit genre. (2d action games en 2d platformers hadden ook de gouden eeuw en zijn volgens mij nogsteeds onovertroffen)

Oh en sf4 moet je echt proberen, ik vond en vind de 'nieuwere' vechtspelen ook leuk, maar sf2 was altijd nog steeds mijn favoriet, maar ik denk dat sf4 de nieuwe benchmark is qua vechstpellen. Misschien wel de links awekenings of ocarina van het fighter genre.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik ben benieuwd en ga 'm zeker ook proberen. Afgezien van Smash Bros, wat toch iets heel anders is dan een standaard 2D fighter, ben ik (persoonlijk) nog geen game tegen gekomen die me net zoveel doet als SFIITurbo op de SNES. Sowieso heb ik die serie altijd veel beter gevonden dan de Mortal Kombat reeks, dus ik ben ook erg benieuwd naar deel 4. Die zal ik zeker ook eens gaan proberen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik vind het heel jammer dat men (ook hier) steeds roept dat games niet bij de "Wii demographic" passen. Dit is een beetje een self-fulfilling prophecy aan het worden. De 'hardcore' games komen niet naar de Wii en dus blijven de hardcore gamers weg. Ik vind het dan ook jammer dat de hardcore titels van de laatste het zo slecht doen. Moet ik wel bij zeggen dat deze games ook niet heel erg goed waren (geen triple-A iig) maar toch.
Ik heb dan ook enorm hoge verwachting van MotionPlus. Behalve dat het de beloofde "revolution" echt mogelijk maakt, komt het ook samen met de eerste golf van Wii games die echt aandacht hebben gekregen. De Wii gaat nu de tweede ronde in en hoewel het sowieso al een enorm succes is moet de Wii zich nu echt gaan bewijzen als compleet game platform. Ik hoop dat dit ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Deddiekoel schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:05:
Ik vind het heel jammer dat men (ook hier) steeds roept dat games niet bij de "Wii demographic" passen. Dit is een beetje een self-fulfilling prophecy aan het worden. De 'hardcore' games komen niet naar de Wii en dus blijven de hardcore gamers weg. Ik vind het dan ook jammer dat de hardcore titels van de laatste het zo slecht doen. Moet ik wel bij zeggen dat deze games ook niet heel erg goed waren (geen triple-A iig) maar toch.
Ik heb dan ook enorm hoge verwachting van MotionPlus. Behalve dat het de beloofde "revolution" echt mogelijk maakt, komt het ook samen met de eerste golf van Wii games die echt aandacht hebben gekregen. De Wii gaat nu de tweede ronde in en hoewel het sowieso al een enorm succes is moet de Wii zich nu echt gaan bewijzen als compleet game platform. Ik hoop dat dit ook gebeurd.
Ik weet niet of Nintendo nog vol op de Wii gaat inzetten. Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze met de Wii er volledig naast hebben gezeten en het huidige beleid de Wii geen verder succes zal brengen. Daarnaast hebben ze al aangegeven dat de Wii en ook de DS gepiekt hebben in de markt en dat het vanaf nu alleen maar bergafwaarts gaat. Japan is het eerste voorbeeld, zelfs Monster Hunter G voor de Wii is min of meer geflopt en als een game als die, ook al is het een remake flopt dan zijn de problemen echt enorm groot.

Het is idd voor de Wii nu deze zomer de 2e ronde, de helft van de levensduur voor een console is bereikt en ook al is de Wii de grootste de afzetmarkt van games is slecht, veel games zijn het afgelopen jaar geflopt zoals bijv Wii Music die een 2e Wii play/fit/sports had moeten wordt heeft niet eens een fractie van de eerder genoemden verkocht. Ook de casual markt lijkt zeer ongunstig want zoals ik al eerder zij, Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze er behoorlijk naast zaten met de Wii en dat zonder de Core gamers ook de casual gamers het massaal laten afweten.

De komende E3 die over 4 weken begint zal alles duidelijk maken. Er komen veel core games en veel casual games om de balans terug te vinden en zo de Wii in een gunstiger klimaat te laten vertoeven, als er alleen nog maar casual crap plus Pikmin 3 en S&P2 en Punch out komt dan weet je hoe laat het is en wordt het tijd het zinkende schip te verlaten. Daarnaast kan het zo zijn dat Nintendo nu al zijn opvolger gaat tonen in de zin van een HD upgrade of toch een vervroegde intrede van de Wii 2 of iets dergelijks om de aandacht weer naar zich toe te trekken. Wat het ook gaat worden, veel keuze is er niet en wat ze gaan doen gaat bepalend zijn voor de verdere toekomst van de Wii en dat zal ook bepalend zijn voor de verdere komst van games.

In ieder geval is het wel mooi om te zien dat ook Nintendo inziet dat een markt van alleen Casual gamers op de Wii niet mogelijk is en dat geeft tenminste nog hoop dat ze op zoek gaan naar de juiste combinatie. We zullen het allemaal wel weten over 4 weken, dan staat die topic vol lovende woorden of iedereen komt hier zijn gal spuien en ik denk persoonlijk het laatste.

Want ja, wie wil niet terug naar de oude glorie dagen zoals de E3 2006, dat was de beste show ooit met Zelda, de Wii en Mario, Brawl en alles. Wat was dat een mooi moment, als je dat nu ziet snap je niet waar het mis gegaan is want na 2007 en 2008 waar Nintendo karreladingen stront over zich heen kreeg dan moeten ze nu toch gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Steffy schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:30:
[...]

Ik weet niet of Nintendo nog vol op de Wii gaat inzetten. Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze met de Wii er volledig naast hebben gezeten en het huidige beleid de Wii geen verder succes zal brengen.
Heb je daar ook een bron voor? Het is voor het eerst dat ik er over hoor namelijk. Ik betwijfel dat Nintendo één van de meest succesvolle en winstgevende consoles ooit als een mislukking zal beschouwen. Het is op dit moment de op één na best verkochte Nintendo console en het ziet er naar uit dat de Wii de NES ook nog wel zal inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enige dat Iwata zegt is dat ze games hebben moeten uitstellen die eigenlijk bedoeld waren voor begin dit jaar. Ik neem aan dat het hele Wii Motion Plus fiasco hiermee te maken heeft. Aan de andere kant is het de vraag op welke games hij doelt. In ieder geval heeft Cammy Dunaway al aangegeven dat het dit jaar meer om de games draait op de persconferentie "No puppies this year!". Ik hoor zelfs geruchten dat Julian Eggebrecht(Factor 5) on stage zal verschijnen. De E3 wordt werkelijk een gekkenhuis, "the stakes are high" om het zo maar eens te zeggen.
We at Nintendo have to reflect on domestic Wii software deployment in the former half of this year. Like what had been to be released in the former half of this year was postponed to the latter, we were not able to reach the original goal – to regularly make new proposals.

As for our deployment during the latter half of this year, I would like to announce on the other day as it is not today’s main topic. I would like to address that Nintendo recognize that we have been short of new proposals during the former half of this year, so far. - Satoru Iwata
Iwata heeft duidelijk door dat hij kansen heeft laten schieten. De perfecte E3 zou zijn als Nintendo dit jaar op developers richt, Julian Eggebrecht(Factor 5), Michael Kelbaugh(Retro Studios) etc. on stage om hun nieuwe projecten te onthullen. We weten al dat Factor 5 dit jaar met een Wii game komt, de vraag is wat voor een spel en wie de uitgever is, maar aangezien Iwata echt achter de 'oude garde' aangaat, lijkt het me duidelijk als ze weer tot Nintendo behoren. Ik ben benieuwd of we al iets horen van Masahiro Sakurai, die van Nintendo een compleet nieuwe Studio kreeg in Tokyo, het moge duidelijk zijn dat Smash Bros. Brawl goed bevallen is. Daarnaast is er altijd nog Kirby Wii, Sin & Punishment 2, Pikmin 3 mocht er niets nieuws verzonnen zijn.

Nintendo zegt zelfs dat het 2 tot 3 jaar duurt om een nieuwe core game te bouwen. Zelda TP verscheen in 2006, Zelda Wii in 2009? Metroid Prime 3 verscheen halverwege 2007, mogelijk 2009 release voor volgende project. Een aantal EAD teams heeft ooit een obscuur braintraining spelletje gemaakt en daarna niets meer van zich laten horen(waarschijnlijk is dat het Pikmin team). Ik denk dat Nintendo genoeg big guns heeft voor eind dit jaar. In ieder geval genoeg developers en investeringen om een degelijke line-up neer te zetten.

Het was gewoon logisch dat ze 'leeg' waren aangezien ze binnen een halfjaar dit hadden uitgebracht:
Metroid Prime 3: Corruption
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros. Brawl
Mario Kart Wii

Nintendo heeft de afgelopen tijd bepaald niet stil gezeten:

2006
Wii Sports
Excite Truck
The Legend of Zelda: Twilight Princess

2007
WarioWare: Smooth Moves
Wii Play
Eyeshield 21: Field Saikyō no Senshi (Japan only)
Super Paper Mario
Mario Party 8

Big Brain Academy: Wii Degree
Pokémon Battle Revolution
Mario Strikers Charged
Metroid Prime 3: Corruption

Donkey Kong Barrel Blast
Battalion Wars 2
Fire Emblem: Radiant Dawn
Mario & Sonic at the Olympic Games (Published by Nintendo in Japan only)
Super Mario Galaxy

Link's Crossbow Training

2008
Wii Chess (Europe only)
Everyone's Common Knowledge Television (Japan only)
Endless Ocean
Super Smash Bros. Brawl
Mario Kart Wii
Wii Fit
Mario Super Sluggers
Wario Land: Shake It!
Fatal Frame IV (Japan only)
Captain Rainbow (Japan only)

Wii Music
Disaster: Day of Crisis (Japan, Europe and Australia only)
Animal Crossing: City Folk

2009
Tact of Magic (Japan Only)
Excitebots: Trick Racing

Announced for 2009
Wii Sports Resort
Punch-Out!! Wii

Start w/ 100 Conversations! English Conversation
Another Code: R, Gateway of Memory
Kensax
Cosmic Walker
Spawn Smasher
Dynamic Slash
Sin & Punishment 2
Forever Blue 2: Beautiful Ocean

Everyone's the Star on the NHK Red-and-White Quiz Battle
Line Attack Heroes
Hoshi no Kirby
Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

En dan ook zeker niet de DS vergeten:

2006
Electroplankton
Otona no DS Golf
Super Princess Peach

Pokémon Trozei!
Metroid Prime Hunters
Tetris DS

Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day!
New Super Mario Bros.
Magnetica
Big Brain Academy
Sudoku Gridmaster
Tenchu Dark Shadow (Published by Nintendo in United States and Australia Only)
Star Fox Command
Mario Hoops 3-on-3
Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team and Red Rescue Team
Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis

Clubhouse Games
Nintendogs: Dalmatian & Friends
Magical Starsign
Pokémon Ranger
Children of Mana
Elite Beat Agents
Yoshi's Island DS
Kirby: Squeak Squad
Freshly-Picked Tingle's Rosy Rupeeland (Japan and Europe Only)

Eigo ga Nigate na Otona no Dīesu Torēningu Eigo tsuke (Japan and Europe Only)
Project Hacker Kakusei (Japan Only)
Game & Watch Collection
Jump Ultimate Stars (Japan Only)
Chousouju Mecha MG (Japan Only)
Eyeshield 21: MAX Devil Power (Japan Only)
Mawashitetsu Nageru Touch Panic (Japan Only)
Otona no Joushiki Yoku Training (Japan Only)
Wi-Fi Taiyou: Yakuman DS (Japan Only)

2007
Custom Robo Arena
Diddy Kong Racing DS
Hotel Dusk: Room 215
Planet Puzzle League
Pokémon Diamond
Pokémon Pearl

Nintendo DS Browser
Wario: Master of Disguise
Picross DS
Brain Age 2: More Training in Minutes a Day!
DK Jungle Climber
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Chibi-Robo: Park Patrol

Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day
Mario Party DS
Master of Illusion

Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2 (Japan Only)
Jet Impulse (Japan Only)
Slide Adventure: Mag Kid (Japan Only)
Exclamation Warriors Sakeburein (Japan Only)
Otona No DS Kao Training (Japan Only)
Tingle's Balloon Fight (Japan Only)
ASH: Archaic Sealed Heat (Japan Only)
Kousoku Card Battle: Card Hero (Japan Only)

2008
Advance Wars: Days of Ruin
Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness
Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time

Crosswords DS
Mario & Sonic at the Olympic Games (Published by Sega outside Japan)
Professor Layton and the Curious Village (Published by Nintendo outside of Japan)
Glory of Hercules (Japan Only)
Pokémon Ranger: Shadows of Almia
Boura wa Kaseki Holder (Japan Only)
Soma Bringer (Japan Only)
Band Brothers DX (Japan Only)
Kirby Super Star Ultra
Mystery Case Files: MillionHeir

Personal Trainer: Cooking
KORG DS-10 Synthesizer (Europe & Australia Only)
100 Classic Book Collection

2009
Personal Trainer: Math
Game & Watch Gallery Collection (Club Nintendo)
Fire Emblem: Shadow Dragon
Pokemon Platinum
Rhythm Heaven

DS Uranai Sekaitsu (Japan Only)
Mario & Luigi 3 (Japan Only)
Solid Body Picross (Japan Only)
Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of the Sky (Japan Only)
WarioWare Myself (Japan Only)

Announced for 2009
Personal Trainer: Walking
The Legendary Starfy
Self-Indulgent Collection: Girl´s Mode
Fortune-Telling Life
Friend Collection
The Legend of Zelda: Spirit Tracks
Pokemon HeartGold (Japan Only)
Pokemon SoulSilver (Japan Only)

Ik denk echt dat er iets misging met Pikmin 3 vorig jaar, Pikmin 2 werd destijds ook op het laatste moment uitgesteld. Ik neem aan dat we die game als eerste krijgen, misschien al in augustus of september en dan over de periode oktober/november/december nog een tweetal belangrijke titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 18-06 13:48
[...]

Ik weet niet of Nintendo nog vol op de Wii gaat inzetten. Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze met de Wii er volledig naast hebben gezeten en het huidige beleid de Wii geen verder succes zal brengen. Daarnaast hebben ze al aangegeven dat de Wii en ook de DS gepiekt hebben in de markt en dat het vanaf nu alleen maar bergafwaarts gaat. Japan is het eerste voorbeeld, zelfs Monster Hunter G voor de Wii is min of meer geflopt en als een game als die, ook al is het een remake flopt dan zijn de problemen echt enorm groot.
geen verder succes? Gepiekt? Voor een console die nog steeds in de lift zit en met royale cijfers op koers is om de best verkochte console ooit te worden kom jij met dubieuze uitspraken. Los van het feit dat de Wii momenteel iets minder verkoopt is Japan is daar in de rest van de wereld nog maar weinig van te merken. Ik denk wel dat Nintendo nu langzamerhand eens moet gaan denken aan de toekomst van de console als het gaat om prijs.

Ze kunnen weer enrom boosten met een prijsverlaging (let op: dit hebben ze al 2,5 jaar niet gedaan). Daarnaast kunnen ze motionplus mee gaan leveren en/of extra games. Ik denk dat sports- resort een goede kanshebber is voor een nieuwe bundel.
Het is idd voor de Wii nu deze zomer de 2e ronde, de helft van de levensduur voor een console is bereikt en ook al is de Wii de grootste de afzetmarkt van games is slecht,
6 games verkocht per Wii, das niet slecht maar het kan beter als je kijkt naar wat xbox (7,5) momenteel doet. Wat ze wel missen zijn kwaliteitstitels de afgelopen 10 maanden, maar de line-up voor dit jaar ziet er gewoon erg netjes uit, zelfs van third party.
De komende E3 die over 4 weken begint zal alles duidelijk maken. Er komen veel core games en veel casual games om de balans terug te vinden en zo de Wii in een gunstiger klimaat te laten vertoeven, als er alleen nog maar casual crap plus Pikmin 3 en S&P2 en Punch out komt dan weet je hoe laat het is en wordt het tijd het zinkende schip te verlaten. Daarnaast kan het zo zijn dat Nintendo nu al zijn opvolger gaat tonen in de zin van een HD upgrade of toch een vervroegde intrede van de Wii 2 of iets dergelijks om de aandacht weer naar zich toe te trekken. Wat het ook gaat worden, veel keuze is er niet en wat ze gaan doen gaat bepalend zijn voor de verdere toekomst van de Wii en dat zal ook bepalend zijn voor de verdere komst van games.

In ieder geval is het wel mooi om te zien dat ook Nintendo inziet dat een markt van alleen Casual gamers op de Wii niet mogelijk is en dat geeft tenminste nog hoop dat ze op zoek gaan naar de juiste combinatie. We zullen het allemaal wel weten over 4 weken, dan staat die topic vol lovende woorden of iedereen komt hier zijn gal spuien en ik denk persoonlijk het laatste.

Want ja, wie wil niet terug naar de oude glorie dagen zoals de E3 2006, dat was de beste show ooit met Zelda, de Wii en Mario, Brawl en alles. Wat was dat een mooi moment, als je dat nu ziet snap je niet waar het mis gegaan is want na 2007 en 2008 waar Nintendo karreladingen stront over zich heen kreeg dan moeten ze nu toch gaan veranderen.
Zinkend schip? Niet veel keus hebben? Hebben we het over het matige succes van bv de ps3 of loop jij al ver voor de feiten uit? Waar komen al die 'doem'scenarios opeens vandaan? Juist na 2 weken mindere sales in Japan en de pers die daarop inhaakten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:23:
Voor de beste fighting games moet je wat mij betreft gewoon je good ol' SNES tevoorschijn halen. :) Street Fighter II Turbo, Killer Instinct, en een Mortal Kombat eventueel. Of ClayFighter als je in een melige bui bent. Al die 3D fighters zijn echt totaal niet mijn ding. De character designs niet en het hele 3D gebeuren ook niet. Tekken en Soul Calibur vallen dus al af. De enige fighter die me na de SNES nog echt boeit is Smash Bros. Nieuwe 2D fighters als TvsC zijn op zich wel leuk, maar ze missen gewoon die charme van de bovengenoemde SNES fighters.

Overigens heb ik Street Fighter IV nog niet geprobeerd. Daar ben ik dan nog wel erg benieuwd naar.
Moet je iff niet de PAL versies hebben. Vooral bij de 1e Street Fighter 2 is het scherm enorm klein geworden door de belabberde conversies.
Ben het wel deels eens met je. De Snes heeft veel vette vechtgames en had toen alle grote franchises en nog steeds de beste controller voor vechtgames. Na de Snes zijn er echter (ook 2D) vechtgames uitgekomen die ook heel lekker zo niet beter spelen waarbij de sprites er net weer wat mooier en scherper uitzien. De StreetFighter Alpha reeks, de VS reeks en de Guilty Gear reeks zijn daar goede voorbeelden van.

Daarnaast, als je van Smash Bros houdt en een beetje van manga dan is Jump ultimate Stars voor de DS ook een verstandige aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Waar JUS wel volledig Japans is, wat in sommige gevallen (vooral bij mensen die geen Japans kennen) problemen geeft.

(Je kan natuurlijk, als je het spel gekocht hebt, de rom ervan gebruiken en die met de taalpatch naar Engels vertalen)

[ Voor 2% gewijzigd door 90710 op 11-05-2009 09:17 . Reden: zinsbouw maandagmorgen editie, gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

and in other news ;)

Heb dit weekend lego star wars meegenomen voor €20,- bij BS, en die is toch wel weer lekker hoor. Q3/4 vorig jaar flink naar lopen zoeken, maar was toen nergens te krijgen. (Jah, op bestelling bij een lokale gameshop voor €60,- ) Ben blij dat ik nog even heb gewacht. (nu sw:tfu nog voor een leuk prijsje ergens)

Ook gelijk even Rubiks Puzzle World meegenomen voor €8,- (was wel een dagaanbieding). Best een leuke puzzelgame. Zeker een aanrader als je van inzicht puzzels houdt.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294614

90710 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:50:
Swords & Soldiers komt volgende week uit! Voor 1000 Wii punten, bron: http://www.swordsandsoldiers.com/
Te vet! Die ga ik zeker aanschaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Capcom heeft bekend gemaakt dat er dit jaar 9 Capcom games voor Wii verschijnen:

1. Resident Evil: The Darkside Chronicles
2. Spyborgs
3. Monster Hunter 3-Tri
4. Resident Evil Archives
5. Resident Evil Zero Archives
6. Monster Hunter G
7. MotoGP 09
8. ??
9. ??

Nog 2 games niet aangekondigt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

8. Street Fighter 4
9. Tatsunoko vs Capcom (en dan buiten Japan)

* 90710 doet aan Wishful Thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:29:
8. Street Fighter 4

* Anoniem: 279033 doet aan Wishful Thinking.
LOL @ SF 4.

Denk dat Tatsunoko vs Capcom een licentiehel is net zoals Jump Superstars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Daarom zei ik ook "Wishful Thinking". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ff kijken hoe MvsC2 het gaat doen op de andere consoles. Ik denk dat het succes van sf4 toch wel wat mensen heeft wakker geschud. Als MvsC ook die kant uit gaat dan zal de interresse van capcom om TvsC op de wii uit te brengen wat hoger worden, en dan willen de licentiehouders ook wsl wel wat soepeler meewerken.

Het betekent natuurlijk grof geld, en helemaal voor licenties die of dood zijn (g force anyone?) of helemaal onbekend (ik schat dat 95% van de Tatsanuko cast compleet onbekend is voor het grote publiek in het westen) zijn is het dan erg leuk om 'even' je investering er uit te halen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:49:
ff kijken hoe MvsC2 het gaat doen op de andere consoles. Ik denk dat het succes van sf4 toch wel wat mensen heeft wakker geschud. Als MvsC ook die kant uit gaat dan zal de interresse van capcom om TvsC op de wii uit te brengen wat hoger worden, en dan willen de licentiehouders ook wsl wel wat soepeler meewerken.

Het betekent natuurlijk grof geld, en helemaal voor licenties die of dood zijn (g force anyone?) of helemaal onbekend (ik schat dat 95% van de Tatsanuko cast compleet onbekend is voor het grote publiek in het westen) zijn is het dan erg leuk om 'even' je investering er uit te halen.
Tja ik denk ook dat de Tarsunoko licentie te obscuur is voor de meesten. Ik ken ook alleen Bob van bob in a Bottle drvan. (Vond ik wel erg leuk overigens). De Marvel licentie is echter wellicht hotter dan toen MvC2 oorspronkelijk uitkwam met de recente X-men, Wolverine en Iron Man films met nog een groot aantal aankomende films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zeg Alfred J. Kwak VS Capcom! :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Captain N schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:01:
Ik zeg Alfred J. Kwak VS Capcom! :D
Oeh, heb altijd als Ryu willen verslaang met dolf!

Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/userpics//202573/ajk0138dolf.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Of wat dacht je van Smash Bros. vs Capcom? :p

Mario vs Ryu :p

[ Voor 17% gewijzigd door 90710 op 11-05-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:01
90710 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:40:
Of wat dacht je van Smash Bros. vs Capcom? :p

Mario vs Ryu :p
Doe er ook nog maar de Marvel heroes bij dan :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

En Barbapappa's! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Captain N schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:23:

Fighting games echt absoluut de Dreamcast. Zeker op 2D gebied, al kwam de PS2 later ook aardig op gang.

Street Fighter vind ik persoonlijk toch achterhaald als je de nieuwe games hebt gespeeld en Killer Instinct is geniaal, maar de arcade versie was toch een stuk beter.

De Capcom VS reeks vind ik overigens juist die oude charme hebben. Alleen de deuntjes al die bij de characters horen.
[...]

Monster Hunter G geflopt? Hij verkocht de eerste twee weken beter dan de PS2 versie en de eerste week beter dan de PSP versie. Niet bepaald slecht voor een port van een 4 jaar oude game.

Monster Hunter Tri gaat zeker weten meer dan 300.000 verkopen in de eerste week in Japan.
Als Nintendo iets wel niet heeft aangetoond, dan is het dat HD graphics totaal irrelevant zijn voor het grote publiek. Ook niet verwonderlijk, want ik zie vaak genoeg mensen met hun HIGH DEFINITION LCD SCHERM. Vervolgens zie je dat ze kabel-tv hebben, een non upscaling dvd speler en een Wii ;) .
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:11:
Vechtgames zijn er niet veel meer, ik heb hier liggen:
Dead or Alive 4
Soul Calibur 4
Street Fighter 4
(lol al die vieren)

Dan is er nog Virtua Fighter 5, Tatsunoko vs. Capcom en Guilty Gear en dan heb je het gehad, op Tekken na, maar die is nog niet uit.
+ King of Fighters XII, BlazBlue. Eventueel nog Mortal Kombat, Dragon Ball, Naruto, Bleach, Castlevania Judgment, One Piece, Def Jam Icon enz.

Daarnaast nog een hele sloot aan worstel/free fight/box games.

Er zijn nog wel aardig wat vechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb een upscaling DVD speler, en die hangt aan mn oude TV :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
[...]
Ik weet niet of Nintendo nog vol op de Wii gaat inzetten. Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze met de Wii er volledig naast hebben gezeten en het huidige beleid de Wii geen verder succes zal brengen.
Bron?

De Wii is op dit moment de meest succesvolle console en Nintendo publiceerde prima jaarcijfers over 2009. In Japan gaat het nu even iets minder maar we meten het succes van de X-Box toch ook niet naar hoe goed ie in Japan verkoopt? Japan is een belangrijke markt en Nintendo zal er alles aan doen om daar ook beter te scoren. Dat kan alleen maar gunstig uitpakken voor ons.

Het grote probleem van de 'hardcore' is de hardcore gamer zelf. De DS en Wii zijn voor ons hardcore gamers zeer eenvoudig te kraken. Het internet staat vol met Wii rips om over de DS 'homebrew' kaartjes nog maar te zwijgen. Het effect is inmiddels duidelijk. Ook GTA kan floppen. Hardcore gamers verknallen zo hun eigen markt.

De vette winsten zijn bij de casual gamers te halen. Het grootste potentieel zit nu bij Apple. Met de iPhone en nieuwe iPods zitten zij in de positie om de nieuw grootte speler op de gaming markt te worden ze hebben nu al Handheld game devices met een goed werkend online distributie netwerk. Nu duiken er ook geruchten op van een Apple console. De handheld entertainment markt gaat waarschijnlijk wel naar Apple. Wanneer ik mijn mobiel abonnement moet verlengen ga ik waarschijnlijk ook voor een iPhone. Internetten, gamen, muziek, navigatie, portable apps en je schijnt er ook mee te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247730

klonoa voor de Wii komt 22 mei uit,

Shame on you if you miss it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Fighting games echt absoluut de Dreamcast. Zeker op 2D gebied, al kwam de PS2 later ook aardig op gang.

Street Fighter vind ik persoonlijk toch achterhaald als je de nieuwe games hebt gespeeld en Killer Instinct is geniaal, maar de arcade versie was toch een stuk beter.

De Capcom VS reeks vind ik overigens juist die oude charme hebben. Alleen de deuntjes al die bij de characters horen.

[...]

Monster Hunter G geflopt? Hij verkocht de eerste twee weken beter dan de PS2 versie en de eerste week beter dan de PSP versie. Niet bepaald slecht voor een port van een 4 jaar oude game.

Monster Hunter Tri gaat zeker weten meer dan 300.000 verkopen in de eerste week in Japan.

[...]

Als Nintendo iets wel niet heeft aangetoond, dan is het dat HD graphics totaal irrelevant zijn voor het grote publiek. Ook niet verwonderlijk, want ik zie vaak genoeg mensen met hun HIGH DEFINITION LCD SCHERM. Vervolgens zie je dat ze kabel-tv hebben, een non upscaling dvd speler en een Wii ;) .

[...]

+ King of Fighters XII, BlazBlue. Eventueel nog Mortal Kombat, Dragon Ball, Naruto, Bleach, Castlevania Judgment, One Piece, Def Jam Icon enz.

Daarnaast nog een hele sloot aan worstel/free fight/box games.

Er zijn nog wel aardig wat vechters.
Als je kijkt naar het aantal reeksen vechtgames in het 16-bit tijdperk toen het zeer populair was waren er niet veel meer vechtgamesreeksen dus vind het ook wel meevallen. Toen had je als bekende reeksen:

Street Fighter
Mortal Kombat
Fatal Futy
World Heroes
Art of Fighting

Daarnaast zijn er een aantal onbekendere vechtgames (BALLZ lol) uitgekomen maar het gros aan goede vechtseries is hier wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@fighting game lijstje
Samurai showdown!!!

Zag trouwens dit weekend world heroes anthology liggen voor de ps2. Had em bijna meegenomen, maar wh is echt een infirieure sf kloon imho. Dus daarom maar niet gedaan.
Ik twijfel nog over MvsC2 en king of fighters voor de 360 later.

Voor mijn (toekomstige) wii zal ik vrees ik weinig fighters kopen ivm lastig online, en joystick support.
Brawl vraag ik me nog steeds af of dat iets voor mij is. de cube versie kon ik nooit echt inkomen, maar het concept vond en vind ik toch nog steeds erg leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:26:
@fighting game lijstje
Samurai showdown!!!

Zag trouwens dit weekend world heroes anthology liggen voor de ps2. Had em bijna meegenomen, maar wh is echt een infirieure sf kloon imho. Dus daarom maar niet gedaan.
Ik twijfel nog over MvsC2 en king of fighters voor de 360 later.

Voor mijn (toekomstige) wii zal ik vrees ik weinig fighters kopen ivm lastig online, en joystick support.
Brawl vraag ik me nog steeds af of dat iets voor mij is. de cube versie kon ik nooit echt inkomen, maar het concept vond en vind ik toch nog steeds erg leuk.
Ja Samurai Showdown was ook erg goed, klopt. Vond zelf World Heroes (2) wel vermakelijk, vooral de deathmatches met wedstrijden in mijnenvelden, eletrische kooien enz. was leuk bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
@Sagat
Je hebt het steeds over 'je toekomstige Wii'. Is er al kijk op wanneer deze er gaat komen?
Inmiddels is er toch meer dan genoeg moois op de Wii om je een hele poos bezig te houden. Dalijk heb je eindelijk je Wii en heb je geen tijd om wat de moeite is (uit) te spelen...

Of dub je nog steeds over een US Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Zit net in de Nintendo Power een 'first look' van Silent Hill : Shattered Memories te lezen ... klinkt als iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Deddiekoel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:34:
@Sagat
Je hebt het steeds over 'je toekomstige Wii'. Is er al kijk op wanneer deze er gaat komen?
Inmiddels is er toch meer dan genoeg moois op de Wii om je een hele poos bezig te houden. Dalijk heb je eindelijk je Wii en heb je geen tijd om wat de moeite is (uit) te spelen...

Of dub je nog steeds over een US Wii?
Oh ik dacht dat ik dat al gepost had hierro. Ik krijg em voor mijn verjaardag, begin vlgnde maand.
Aangezien ik alleen voor de vc een usa wii wil wordt het wsl toch een nl versie, omdat vrouw lief er ook op wil wii fitten, en omdat ik dan games kan lenen van vrienden.

Wellicht later ooit nog is een usa wii (2/hd?) erbij voor het vc gebeuren, maar aangezien het al zolang duurt voor mijn gewone wii er is...... :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Zoveel VC games zijn toch niet US only? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:48:
Zoveel VC games zijn toch niet US only? :s
Je moet voor de lol eens de PAL versie van Streetfighter 2 vergelijken met de NTSC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Oké maar dat is maar 1 spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Gaat niet om beschikbaarheid maar om conversies. Nintendo heeft in haar oneindige wijsheid besloten om de vc games te houden zoals ze vroeger waren, dat betekent dus trage 50hz versies (zoals nintex al beschreef over Sonic) of gigantische zwarte balken met sf2.

Ik geloof dat sommige n64 games wel verbeterd waren, maar ik heb zelf juist het meeste zin in snes, megadrive/turbogfx en neo geo games.

Anyways, goed checken voor ik mijn geld uitgeef, of toch op de org consoles (voor zover mogelijk, kep geen tg16,ng of pre saturn sega spul) of arie illegali op de pc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:03:
Oké maar dat is maar 1 spel.
Castlevania voor de NES is ook redelijk berucht evenals Mario Bros 1. Dacht dat games voor de NES (en Snes?) zo'n 20% slomer liepen en dat is vaak erg goed merkbaar. Beetje triest, vooral voor die woekerprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:13:
Gaat niet om beschikbaarheid maar om conversies. Nintendo heeft in haar oneindige wijsheid besloten om de vc games te houden zoals ze vroeger waren, dat betekent dus trage 50hz versies (zoals nintex al beschreef over Sonic) of gigantische zwarte balken met sf2.

Ik geloof dat sommige n64 games wel verbeterd waren, maar ik heb zelf juist het meeste zin in snes, megadrive/turbogfx en neo geo games.

Anyways, goed checken voor ik mijn geld uitgeef, of toch op de org consoles (voor zover mogelijk, kep geen tg16,ng of pre saturn sega spul) of arie illegali op de pc.
Er werden vroeger op diverse sites lijsten bij gehouden van de PAL VC conversies, zijn allemaal mysterieus verdwenen, maar hier en daar is de info via google te vinden.

De meeste games zijn goed speelbaar, Sonic the Hedgehog 2, Super Mario Bros. 1, 2, 3, Super Metroid, Donkey Kong Country 1 en 2 etc. terwijl andere bijvoorbeeld Gunstar Heroes, niet eens werken met een component kabel. Ali illegali zou ik zoiezo niet aan beginnen, de beste optie is om een retro verzameling te beginnen. _/-\o_

Een ander voordeeltje van de Wii is wel WiiWare, Mega Man 9, World of Goo etc. met name MM9 speelt heerlijk met de Wii Remote op de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:13:
Je kan ze 'arie illegali' ook heel goed op de Wii emuleren (Snes9xWii bv) :p Let wel dat je niet naar 4.0 update voordat je HBC installeert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@nintex
In een wereld met onbeperkt ruimte en geld zou ik zeker alles gaan verzamelen. Nu is het interresanter om het via emulatie te doen. Heb trouwens al een behoorlijke retro verzameling. Omdat ik al mijn consoles en home computers bewaard heb en al game vanaf de 2600. Als ik weet dat een game niet goed via emu werkt en ik kan hem orgineeel spelen zonder failliet te gaan zal ik dit zeker doen. (ik zou graag metal slug 1 op een neo geo spelen, maar dat spel lag tijden bij dr games in utrecht voor het zachte prijsje van 1500 euro 8)7 ....dan toch maar op de ps2 middels een verzamel cd)

@sander
Ik weet dat het krom and hypocriet is, maar ik wil mijn wii eigenlijk orgineel houden. Ouwe spellen emuleren vind ik ook fout, maar minder erg dan current gen illegaal binnenharken. Abandonware principe
Ik weet dat als ik 'homebrew' mogelijk maak dat ik dan ook wii games binnenslurp.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 12-05-2009 16:28 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:25:
Ik weet dat het krom and hypocriet is, maar ik wil mijn wii eigenlijk orgineel houden. Ouwe spellen emuleren vind ik ook fout, maar minder erg dan current gen illegaal binnenharken. Abandonware principe
Ik weet dat als ik 'homebrew' mogelijk maak dat ik dan ook wii games binnenslurp.
Denk dat dat wel zal meevallen hoor. USB loader heeft toch net weer wat meer voeten in de aarde dan alleen het HBC. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik gebruik feitelijk alleen GeckoOS om US games te spelen (en de ScummVM, maar meer als tech demo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb even een vraagje over Wii Music.
Zit daar ook een speelmode in waarbij je met 2 personen een wedstrijdje kan doen met puntenscore erbij?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nee.

WiiMusic is een fun-spel, geen wedstrijdspel.

[ Voor 85% gewijzigd door 90710 op 12-05-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:25:
Hoeft niet hoor ... ik heb HBC al een tijdje draaien en heb nog niks 'illegaals' gedaan.
Tenzij Nintendo vindt dat het illegaal is om savegames van online/multiplayer games naar SD te kopieren (iets wat zij zelf niet mogelijk maken) of om avi's te kijken op de flatpanel met MPlayerCE.

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 12-05-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

90710 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:29:
8. Street Fighter 4

* 90710 doet aan Wishful Thinking.
Ga ik dan wéér gelijk krijgen?!

Misschien wel! Lees dit: http://wii.nintendolife.c..._hope_alive_for_tatsunoko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Factor 5 is niet meer. We zullen er nu waarschijnlijk nooit achter komen wat de geheime Wii titel van Factor 5 was. Volgens de geruchten was het een nieuwe Kid Icarus, maar ik kan mij niet voorstellen dat Nintendo een studio die een nieuwe Kid Icarus aan het maken is failliet zou laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MetroidPrime schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:06:
Factor 5 is niet meer. We zullen er nu waarschijnlijk nooit achter komen wat de geheime Wii titel van Factor 5 was. Volgens de geruchten was het een nieuwe Kid Icarus, maar ik kan mij niet voorstellen dat Nintendo een studio die een nieuwe Kid Icarus aan het maken is failliet zou laten gaan.
Factor 5 is nog wel, het Amerikaanse kantoor is gesloten, maar Factor 5 Duitsland bestaat gewoon nog en gaat met 'old friends' nieuwe games uitbrengen. Het schijnt dat de core projects daar ook naartoe zijn, een Wii project zit al in de afrondingsfase en staat voor 2009 op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
MetroidPrime schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:06:
Hey, ik zie BCKid op de site staan. Op de gameboy heb ik vroeger BC Kid 2 echt heel veel gespeeld. Die naam haalt weer herinneringen naar boven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Swords and Soldiers is uit! Echt een gaaf spel :D
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.