Nieuwe game-pc: advires gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Dag allemaal. Ik wil een nieuw systeem kopen. Momenteel zit ik met een gedateerd (3 jaar) systeem: enkel core, zwakke grafische kaart en noem het maar op. Mijn budget is 800 euro en daarvoor heeft mijn huisgenoot het volgende samengesteld. Wat vinden jullie hier van? Het is de bedoeling dat ik er voornamelijk de nieuwste games mee kan spelen. Nu heb ik een aantal vragen.

Is het onverstandig om een AMD X2 5600+ in mij systeem te hebben?
Is het onverstandig om een scherm van dit formaat te hebben, gezien dat veel van je grafische kaart vergt, ofwel: nu trekt de kaart games nog goed, maar over een jaar op deze resoluties niet meer? Moet ik misschien beter een 22’’ of 20’’ nemen?
Is, voor het geld, de Club 3D ATI 4870 (OC-edition) een verstandige keus?
Is het werkgeheugen, 2 Gig 800 DDR2, snel genoeg?
Hebben jullie anders andere suggesties, voor binnen de 800 euro?
Er is ook nog een mogelijkheid die mij 250 euro kan besparen door door te gaan met mijn oude monitor, een 2ms 19’’ Samsung (géén breedbeeld, jammer) waardoor ik een zwaardere processor en videokaart kan kopen. Verstandig? Later kan dan nog altijd een monitor gekocht worden.

PC systeem: 279
Alternate Apolo 910 (geen OS)
http://www.alternate.nl/h...910/-1075364/?tn=BUILDERS
Videokaart: 209
Club 3D CGAX-4872DDO
(overclocked edition)
http://www.alternate.nl/h...O/-1072454/?baseId=206562
Monitor: 250
Iiyama B2409HDS-B1
24’’
2ms response
1920x1080 pixels

Extra: Ik zal dan wel een nieuwe voeding nodig hebben. Deze zal dan 69 euro kosten.
http://www.alternate.nl/h...rtno=tn6o30&baseId=207631

Totaal: 807 euro

Alvast bedankt!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Is het onverstandig om een AMD X2 5600+ in mij systeem te hebben?
In dit geval, ja. Als je die GPU erbij neemt is je CPU enorm de bottleneck.

Ik kan wel 1 a4'tje vullen, maar ik raad je aan om naar de BBG's te kijken en eruit te pakken wat van jou van toepassing is ( E8400, 4gig mem, 4850 / 4870 of equivelant en monitors kan je wat reviews erop na pakken )

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; de meeste vragen die je stelt (zoals de CPU en RAM), kan je eenvoudig terugvinden in de FAQ's van het betreffende subforum en anders een simpele term in Google "review" ofzo.

Ik vraag me trouwens af wat voor PSU er in de machine zit; kan me zomaar voorstellen dat Alternate er niet op rekent dat je er een 4870 bij wil zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tsolodimos
Bedankt tot dusver. Ik ben mij al een beetje aan het orrienteren op het forum, echt is dit soms niet gemakkelijk voor een semi-noob-op-het-gebied-van-hardware

Wat is een PSU?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-01 00:37

Yor

Yor1313#2571

Ik zou eens kijken in de V&A, daar staat een compleet core i7 systeem al een week in voor rond de 800. De verkoper wil een auto gaan halen en wss heb je mzzl en kun je het systeem voor 800 ophalen?

http://yor.minitroopers.com

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
PSU = Power Supply Unit

Oftewel: De voeding

[ Voor 33% gewijzigd door FreestyleFrl op 06-02-2009 15:37 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ben je serieus over die pc?,
amd 5600+ is niet voor het gamen,
zo ie zo is dat een allround pc voor beetje internetten ik zou zelf 1tje samenstellen.
dan heb je zo ie zo beter psu, cpu, ram etc.
btw met dat systeem zou je op 1920x1080
niet vloeind crysis kunnen spelen.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Je kan geen PC van 270 euro kopen, daar een dikke videokaart in stouwen en hopen dat het goed is.
Waarom zou die PC 270 euro zijn.

Een beetje game PC is al gauw 800-900 euro, maar haalt de 1300 ook makkelijk.
En dan praten we alleen over de PC, geen beeldscherm e.d.

• Tsolodimos
Oke, bedankt. Ik weet wat ik mijn huisgenoot moet adviseren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tsolodimos schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:47:
Oke, bedankt. Ik weet wat ik mijn huisgenoot moet adviseren.
*kuch* Andere huisgenoot uitzoeken? *kuch* ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
thijszor schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:27:
[...]

In dit geval, ja. Als je die GPU erbij neemt is je CPU enorm de bottleneck.

Ik kan wel 1 a4'tje vullen, maar ik raad je aan om naar de BBG's te kijken en eruit te pakken wat van jou van toepassing is ( E8400, 4gig mem, 4850 / 4870 of equivelant en monitors kan je wat reviews erop na pakken )
Op hoge resoluties zal dat nog wel meevallen, maar een X2 5600+ is nou niet bepaald de nieuwste en snelste processor die je tegenwoordig kan krijgen. Daarnaast is het moederbord dat Alternate gebruikt in dat systeem flink verouderd (690V chipset), waardoor upgraden in de toekomst lastiger zal worden. Blijkbaar heeft je huisgenoot ook niet zo heel veel zin om er tijd in te stoppen, aangezien je voor hetzelfde geld beter zelf een compleet systeem kan samenstellen i.p.v. uitbreiden. Ik zou inderdaad je eigen monitor nog even houden, want zo erg is een 19 inch 2 ms tft nou ook weer niet en een andere monitor kopen kan altijd nog!

Je kunt het beste die 800 euro's (of wat minder) in alleen een systeemkast stoppen. Dan kun je een stuk langer met je nieuwe pc vooruit en nieuwe randapparatuur kun je over een jaar ook nog aanschaffen. Denk daarbij aan minimaal het volgende:

AMD Athlon X2 6000+ / Phenom II 920 / Core 2 Duo E7300;
Goed moederbord (AMD: 780 of 790 chipset / Intel: P35 of nieuwer);
ATi Radeon HD4850+ of Geforce 9800GTX;
4 GB DDR2 (scheelt €15 vergeleken met 2 GB);
450 W A-merk voeding.

De rest zal geen invloed op de algehele gameprestaties hebben. Hardeschijf, behuizing, etc. is compleet afhankelijk van hoeveel je daaraan wilt uitgeven. Succes!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ga anders gewoon naar de PC-boer op de hoek, en vraag om een leuke game PC van +- 800 euro.
Voor jou waarschijnlijk een prima keuze.

Eventueel kan je nog de specs opgeschrijven en hier posten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.