Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288891

Yes! Super bedankt! Het werkt, maar inderdaad het laden gaat erg traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die music browser is wel erg snel!. Ziet er misschien niet zo mooi uit, maar die layout is vrij simpel te tweaken. Alleen nog even kijken of het lukt om er een login bij te knutselen.

/edit
login ook gelukt via deze link: http://kunaljain.wordpres...cted-directoriesmod_auth/ (methode 1)

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2009 15:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 10:00
Anoniem: 283871 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:27:
Ik heb sinds enige weken de CH3SNAS en ben hier nog steeds tevreden over, nu wilde ik gister de CFULLHDMAi halen om met upnp (ik heb twonky 4 draaien op de nas) video's af te spelen. Voor het kopen van de CFULLHDMAi toch even upnp getest via een vista-pc met media player en erachter gekomen dat twonky niet de ondertitels kan aanbieden.
Op basis van SMB werkt dit bij de vista-pc wel. Bij de specs van de CFULLHDMAi kom ik echter geen SMB tegen. Daarom ben ik benieuwd hoe andere dit oplossen? Mijn uiteindelijke doel is dus om alle dvd's centraal op te slaan op de NAS en via een "kastje" dit af te kunnen spelen op de tv...
ik heb jouw opstelling hier staan alleen dan met de cfullhdma
de cfullhdmai kan wel degelijk via smb lopen ook nfs werkt
upnp gebruik ik zelf niet zowel van de ch3snas niet als de bijgeleverde software van de cfullhdma(erg buggy)ondertitels worden ondersteund door cfull zelfs srt bij divx of mkv snapt ie
om dvd te kijken zijn isos helemaal geweldig alsof je met een gewone dvdspeler bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

is de CH3SNAS ook te gebruiken met 1 enkele schijf?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:15:
is de CH3SNAS ook te gebruiken met 1 enkele schijf?
yep
en als je er 2 instopt en formateert als jbod dan wordt het ook 1 grote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
heb nzbgetweb draaien maar ik wil ook de musicbrowser aan de praat zien te krijgen
als ik de bestanden in pages verwissel werkt het wel ,maar ik wil ze allebei draaien
als ik 2 folders aanmaak in pages krijg ik allebei niet meer te zien

is er iemand die dit al voor mekaar heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
folder naam includeren in je adres?
dus http://nas/nzbgetweb
en http://nas/musicbrowser/

of je zet 1 pagina/site in je root van je pages folder en de rest in subfolders.

In principe zoekt een browser een index.html of index.php in de root waar je adres naar toe gaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nu vraag ik me af waar de firmware / os opgeslagen wordt ?
Worden deze op een HDD geplaatst die je in de NAS plaatst of staan deze op een flash memory ?
De firmware staat in flash.
Stel dat ik bijv een HDD erin heb zitten met 300 GB data en ik ga met nieuwe firmware aan de gang. Kan dit invloed hebben op mijn data op de schijf ?
Nou, nee en ja. Als je de firmware vervangt gaat dat buiten de schijf om. Maar een buggy firmware kan natuurlijk wel je data vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de liefhebbers, er is een nieuwe versie van de nzbget webinterface uit:
http://sourceforge.net/pr...=102632&package_id=264651
de config is iets uitgebreider geworden

rss imports van newzbin en postprocess instellingen zijn toegevoegd. of alles werkt, geen idee, heb em net uitgepakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 15:39

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Kan iemand bevestigen dat MediaTomb op de conceptronic goed werkt i.c.m. de Xbox360?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
heb het al een keer geprobeerd zoals prulleman het zegt maar dsn werkt het niet

zou het wat te maken kunnen hebben dat ik nzbgetweb op 8080 draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 14-04 09:57
batowhizz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:49:
heb het al een keer geprobeerd zoals prulleman het zegt maar dsn werkt het niet

zou het wat te maken kunnen hebben dat ik nzbgetweb op 8080 draai?
Webservers ondersteunen gewoon een directory structuur. Als je het root adres (http://<servernaam>:<serverpoort>, dus bv. http://nas:8080) intikt opent je browser eigenlijk de index.html of index.php die hij vindt op je nas in www/pages/. Door http://<servernaam>:<serverpoort>/<directorynaam> in te tikken (http://nas:8080/nzbget) wordt de index.html of index.php geopend die in de sub directory www/pages/nzbget/ staat geopend. Als je geen poort nummer opgeeft wordt het standaard poortnummer voor http aangenomen (poort 80). Op poort 80 draait de webinterface van je nas, daar vindt-ie de /nzbget directory echt niet.

Jij draait (als het goed is) dus niet nzbget op poort 8080, maar lighttpd (je webserver) op poort 8080. Om de subdirectory's te bereiken moet je ook de poort mee geven.

[ Voor 8% gewijzigd door RunaR op 25-02-2009 19:23 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Wat zijn die algemene ervaringen met NZBget hier? Ik heb 't nu een paar dagen draaien en opgezet volgens de handleiding op aroundmyroom.

Eerlijk gezegd vind ik het heel crappy werken. Bij het downloaden worden sommige bestanden in de verkeerde folder gezet (van een .nzb die eerder gedownload is). Ook krijg ik de web interface dit soort meldingen te zien. Veel!

"ERROR Wed, 25 Feb 2009 18:30:40 +0000 Could not open file /mnt/HD_a2/usenet/queue/169 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:56
GenetiX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:34:
Wat zijn die algemene ervaringen met NZBget hier? Ik heb 't nu een paar dagen draaien en opgezet volgens de handleiding op aroundmyroom.
ik heb het volgens de zelfde handleiding geinstalleerd en het draait bij mij super. Een enkel keer blijven de par en rar bestanden in de directory staan maar verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GenetiX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:34:

Eerlijk gezegd vind ik het heel crappy werken. Bij het downloaden worden sommige bestanden in de verkeerde folder gezet (van een .nzb die eerder gedownload is). Ook krijg ik de web interface dit soort meldingen te zien. Veel!

"ERROR Wed, 25 Feb 2009 18:30:40 +0000 Could not open file /mnt/HD_a2/usenet/queue/169 "
het uitpakken is niet de schuld van nzbget, maar van de unpak.sh die aan de hand van het bestandsnaam niet weet wat ie er mee moet doen.
dus dan komt ie in de unsorted. (bijvoorbeeld)

En ik daag iedereen uit (jou ook) om dat script voor de CH3SNAS zodanig aan te passen dat het nog beter werkt. Wees blij dat Ydroll (maker van het script) het gemaakt heeft. Er zijn ook postprocess scripts beschikbaar die alleen maar de bestanden uitpakken. Zoek en ge vindt

wanneer jij could not open file hebt dan heb je gewoon ergens een keer lopen te prutsen en dan heb je nog oude meuk in je queue staan. Even nzbget uitzetten, de queue folder leegmaken en opnieuw starten

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb ik ook een paar keer gehad, ergens gelezen dat het stoppen van nzbget met "sh /ffp/start/nzbget.sh stop" niet altijd alle processen killed, als je dan opnieuws start gaan er idd dingen door elkaar lopen.

Zolang je niet loopt te kloten tijdens het downloaden gaat het super op een enkel unpak foutje na. Dat is prima te zien en op te lossen door even via explorer windows uit te pakken of via ssh.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
zeroday schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:40:
[...]

het uitpakken is niet de schuld van nzbget, maar van de unpak.sh die aan de hand van het bestandsnaam niet weet wat ie er mee moet doen.
dus dan komt ie in de unsorted. (bijvoorbeeld)

En ik daag iedereen uit (jou ook) om dat script voor de CH3SNAS zodanig aan te passen dat het nog beter werkt. Wees blij dat Ydroll (maker van het script) het gemaakt heeft. Er zijn ook postprocess scripts beschikbaar die alleen maar de bestanden uitpakken. Zoek en ge vindt

wanneer jij could not open file hebt dan heb je gewoon ergens een keer lopen te prutsen en dan heb je nog oude meuk in je queue staan. Even nzbget uitzetten, de queue folder leegmaken en opnieuw starten
Van het weekend zal ik alles eraf gooien en de excersitie nog eens herhalen. Ik heb het unrar gedeelte overigens uit staan. Alleen PAR verify staat aan.

Heb overigens niet gezegd dat ik er niet blij met het script ben, wil alleen weten of meer mensen soortgelijke zaken tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Ik ben ook met de the-how-to-that-replaces-all aan de gang en ik ben al een heel eind
alleen ik loop tegen een probleempje aan.

Ik heb de webserver draaiend, ik ZAG
Afbeeldingslocatie: http://www.aroundmyroom.com/images/2009/01/image2.jpg
in mijn browser.

Daarna door gegaan met:
We are now going to install the NZBGETWEB part
download web-interface-testing 1.30-2
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=102632
copy the file to \Volume_1
unzip the files
through putty is ok:

cd /mnt/HD_a2
unzip nzbgetweb-1.3-testing-2.zip
cd nzbgetweb/
mv * /mnt/HD_a2/www/pages/
cd ..
rmdir nzbgetweb
rm nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns323-arm-debug.tar.gz
mkdir nzbget-temp
chmod 777 nzbget-temp

We have to edit the nzbgetweb a little
Het probleem is (denk ik) dat nzbgetweb-1.3-testing-2.zip is vervangen door de nieuwe versie, nzbgetweb-1.3-testing-3.zip

Ik heb het command unzip nzbgetweb-1.3-testing-2.zip veranderd in unzip nzbgetweb-1.3-testing-3.zip in putty.

Dan pakt hij logischerwijze het zip bestand uit.
Maar toen liep ik tegen problemen aan.

Als ik dan het volgende command cd nzbgetweb/ doe dan kreeg ik can't cd to nzbgetweb
Bij de daaropvolgende commands liep ik ook tegen errors aan.

Ik heb de CH3NAS herstart en putty ook herstart, nu heb ik het probleem dat ik in mn webbrowser ook dat scherm niet meer krijg maar pag niet gevonden.

Ik kan ook niet meer via putty met telnet erop, ik krijg connection closed by remote client.

Via de standaard webinterface kom ik gewoon normaal op de nas instellingen en ook via ftp kom ik erop.
Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met de mappen. Zo staan de mappen met avi video's ook ineens de www map...

Als ik via FTP inlog heb ik in de Volume_1: .systemfiles en de map www met daarin pages en logs
en alles staat in /Volume_1/www/pages/ ook mijn map met bijv CSI afl. Als ik iets omhoog probeer te verplaatsen krijg ik [L] 550 Rename/move failure: Permission denied
Move Failure! Terwijl de CHMOD toestemming op 777 staat.

Ik denk dus dat ik per abuis alles in die www map heb gezet via putty waardoor nu ook via de funplug niet meer te telnetten valt omdat die dus in een andere map staat, kan dat kloppen of zie ik dat helemaal verkeerd en is het de bedoeling dat alles in die map komt?

Hoe kan ik dit herstellen want ik kan dus niet via ftp die mappen terug zetten naar de root van volume 1 en hoe ga ik verder met de installatie van nzbgetweb?

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 25-02-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
neem aan dat je in je eigen netwerk bezig bent

waarom probeer je via ftp te verplaatsen en niet via samba (gewoon windows netwerk)
als je dan alles weer op zijn plek zet zou je funplug ook weer moeten werken
als je niet kan knippen plakken dan maar kopieeren
hetzou kunnen dat het dan nog niet ivm met het execute bit, als dit zo is dan zit er niks anders op dan overnieuw te beginnen met funplug

zo heel ver was je nog niet met de howto dus de schade is beperkt

als het weer gelukt is dan horen we het wel
1 voor 1 oplossen je komt er vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
oke mijn music browser en nzbget werkt nu (thanks runar)
nu zit ik met probleem 2 hoe benader ik de site van buitten mijn netwerk
heb in mijn modem (speedtouch) poort 8080 doorgezet naar mijn nas maar helaas
probeer hem met deze url naar boven te krijgen
http://82.169.xxx.xx:8080/musicbrowser/index.php
ook nzbget krijg ik niet naar boven zou wel cool zijn trouwens (geen ftp meer nodig)

als ik dit draaiend heb dan is de volgende stap de boel beveiligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
batowhizz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:12:

waarom probeer je via ftp te verplaatsen en niet via samba (gewoon windows netwerk)
hetzou kunnen dat het dan nog niet ivm met het execute bit, als dit zo is dan zit er niks anders op dan overnieuw te beginnen met funplug

Bedankt voor je tip. Dat is dus echt iets waar ik niet aan gedacht had. 8)7 |:(

Ik ben nu de mappen terug aan het kopieren via windows gewoon en dat gaat.
Mappen verwijderen lukt niet maar dat geeft even niet als ik de inhoud maar kan verplaatsen.

Ik deed dingen via flashfxp omdat ik gewend ben daarmee te werken, werkt over t algemeen makkelijk met servers.

edit: het lukt toch niet om alles te kopieren. Krijg toegang geweigerd errors.
Ik ga kijken of ik alles eraf kan gooien en opnieuw kan beginnen.

Nou het lukt niet om die www map te verwijderen. Ik heb gewoon de funplug opnieuw laten installeren dus ik kan nu weer via putty telnetten naar de nas maar kan iemand mij vertellen wat het command is om die hele www map weg te gooien? Of in ieder geval de chmod 777 in de stellen want dan kan ik m toch verwijderen?

[ Voor 17% gewijzigd door ElayZ op 26-02-2009 00:37 ]

ElayZ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:53:
[...]

Nou het lukt niet om die www map te verwijderen. Ik heb gewoon de funplug opnieuw laten installeren dus ik kan nu weer via putty telnetten naar de nas maar kan iemand mij vertellen wat het command is om die hele www map weg te gooien? Of in ieder geval de chmod 777 in de stellen want dan kan ik m toch verwijderen?
(probeer de volgende keer eens te googlen op iets als "linux delete command" of "linux chmod command")

verwijderen als je ingelogd bent als root (dan hoef je dus niet eerste de rechten te veranderen omdat je al alle rechten hebt): rm -R www
Dit commando moet je dus invoeren als je in de root staat van je HD_a2, dus je moet eerst daar naartoe cd-en
De -R geeft aan dat al het onderliggende (mappen en bestanden) ook weg mag. check dus eerst of alles in deze map ook echt weg mag.

Het commando om de rechten te veranderen geeft je zelf al: chmod 777 map ook hier kan je een -R optie meegeven om alles in de map (bestanden en mappen) de nieuwe rechten te geven.

Misschien dat je hiermee ook je putty login hebt verkloot. Als je (o.a.) de inhoud van de map /ffp/etc/ssh 777 rechten geeft start ssh niet meer op omdat de keys open rechten hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 26-02-2009 08:52 ]

Strava

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 15:45
Ook ik heb nu sinds een maandje of 3 een CH3SNAS. Ik heb zowaar zonder noemenswaardige Linux ervaring m.b.v. de handleidingen hier funplug op usb gekregen met nzbget en de webinterface, waarvoor mijn dank _/-\o_ . Dit werkt allemaal uitstekend.

Nu heb ik een testaccount voor een ipv6 newsserver gekregen. Kan dit werken met nzbget en hoe kan ik dit instellen?

5520 Wp op WZW PVOutput

• RunaR
Er is nog geen ipv6 ondersteuning voor de CH3SNAS.

• ElayZ
Prulleman schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:50:
[...]

(probeer de volgende keer eens te googlen op iets als "linux delete command" of "linux chmod command")

verwijderen als je ingelogd bent als root (dan hoef je dus niet eerste de rechten te veranderen omdat je al alle rechten hebt): rm -R www
Dit commando moet je dus invoeren als je in de root staat van je HD_a2, dus je moet eerst daar naartoe cd-en
De -R geeft aan dat al het onderliggende (mappen en bestanden) ook weg mag. check dus eerst of alles in deze map ook echt weg mag.

Het commando om de rechten te veranderen geeft je zelf al: chmod 777 map ook hier kan je een -R optie meegeven om alles in de map (bestanden en mappen) de nieuwe rechten te geven.

Misschien dat je hiermee ook je putty login hebt verkloot. Als je (o.a.) de inhoud van de map /ffp/etc/ssh 777 rechten geeft start ssh niet meer op omdat de keys open rechten hebben.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, het is gelukt.
Ik had uiteraard wel even gegoogled maar ik kwam er niet helemaal uit en was bang om iets te verpesten wat niet de bedoeling was.

Nu vol goeie moed opnieuw aan de slag met de guide! :)
batowhizz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:12:

update: I have it running, but there is a lot of things changed. Major work ..

ik zal kijken of ik de howto op een bepaalde manier moet aanpassen, maar dat zal niet deze week meer worden. Gewoonweg even geen puf aan .. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 26-02-2009 19:15 ]

Gewoon omdat het kan

http://www.aroundmyroom.com/2009/02/26/20-tb-hdd/

Enjoy! ;-)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ik heb de CH3NAS vandaag besteld met 2 stuks Seagate 640GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11 .is er nog iets waar ik op moet letten als ik de boel ga installeren?
ja, eerst bedenken hoe je em gaat gebruiken en dan goed afgewogen beslissen welke raid optie je kiest. Als je 0 of 1 van plan bent, zoek even op de nadelen in dit en het vorige topic. Verder hangt het er nogal vanaf of je funplug wilt installeren of niet...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
iemand een idee voor mijn musicbrowser probleem?
zie een paar posten terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 05:02:
iemand een idee voor mijn musicbrowser probleem?
zie een paar posten terug
tjsa.. als je intern je exerne ip adres wil benaderen dan werkt dat bij vele dsl routers (kabel en/of adsl) niet.
Je kan van binnenuit je kamer niet zelf door je eigen raam naar binnen kijken.

dan moet je iemand anders laten testen of je poort goed geforwarded staat naar het juiste interne ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even wordpress erop gehad, maar dat was gewoon te zwaar, elke pagina duurde een aantal seconden. Ik heb nu birdblog erop gezet, erg simpel en basic, maar draait wel als een speer. Ik ga nog wel even verder zoeken, want hieraan wordt niet meer ontwikkeld sinds 2005...

Ik weet nu in ieder geval dat het wel mogelijk is om een redelijke site met mysql en php te draaien. php moet alleen niet te veel hoeven doen. Daar zit namelijk (bij wordpress) de grootste vertraging

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Prulleman schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:53:
Ik heb even wordpress erop gehad, maar dat was gewoon te zwaar, elke pagina duurde een aantal seconden. Ik heb nu birdblog erop gezet, erg simpel en basic, maar draait wel als een speer. Ik ga nog wel even verder zoeken, want hieraan wordt niet meer ontwikkeld sinds 2005...

Ik weet nu in ieder geval dat het wel mogelijk is om een redelijke site met mysql en php te draaien. php moet alleen niet te veel hoeven doen. Daar zit namelijk (bij wordpress) de grootste vertraging
Ik heb eerder het idee dat MySQL hier de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 8733 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:22:
[...]

Ik heb eerder het idee dat MySQL hier de bottleneck is.
zou ook kunnen, als je met "top" kijkt wat er allemaal gebeurd als je een pagina oproept zie je mysql niet zoveel doen (alleen veel geheugen vasthouden). php.ini gebruikt vervolgens een tijdje flink wat cpu power tot de pagina geladen is. Het kan zijn dat het geheugengebruik van mysql hier weer de oorzaak van is, maar ik denk dat het toch php de bottleneck is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen:

Ik heb net de conceptronic besteld en nu lees ik hier: http://www.aroundmyroom.com/tag/ch3snas/
het volgende: Quick release notes by head: xbox360 support (Not tested yet)

Betekend dit dat ik niet meer hoef te klooien met Twonky of Mediatomb?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emerjeetje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02-2014
Hallo allen,

Ik ben sinds kort in bezit van de CH3NAS.
Ik heb hem gekocht voor de veiligheid (backup).

Ik heb de 100 pagina's doorgeworsteld en bleef met 3 vraagjes zitten

Vraag 1
RAID 1 (mirror) is toch gewoon veilig als je zelf niet gaat lopen klooien met funplugs etc?

Vraag 2
Of je nu met RSync alles naar de andere schijf kopieert met een scriptje of RAID1 gebruikt. (dat is toch hetzelfde)?

Vraag 3
Heeft iemand dan een andere oplossing die veiliger is?

Externe factoren zoals bliksem daarbuiten gelaten. als die de pcserver treft ben je tenslotte ook alles kwijt.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:35
emerjeetje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:57:
Vraag 1
RAID 1 (mirror) is toch gewoon veilig als je zelf niet gaat lopen klooien met funplugs etc?

Vraag 2
Of je nu met RSync alles naar de andere schijf kopieert met een scriptje of RAID1 gebruikt. (dat is toch hetzelfde)?

Vraag 3
Heeft iemand dan een andere oplossing die veiliger is?

Externe factoren zoals bliksem daarbuiten gelaten. als die de pcserver treft ben je tenslotte ook alles kwijt.
RSync synchroniseert om de x-aantal minuten, uren etc. Met raid is je backup direct. In dat opzich zou ik zeggen dat raid 1 veiliger is. Bovendien zou dit ook nog weleens sneller kunnen zijn ivm optimalisaties.

Nog veilig is natuurlijk als je backupschijf op een fysiek andere locatie staat dan je computers. Ik heb er zelf over na lopen denken om een schijf bij mijn ouders te plaatsen en die voor foto's en studie bestanden via internet te laten synchen. Dan ben is je data zelfs veilig met brand enzo.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je vergeet de belangrijkste bron van dataverlies, per ongeluk deleten of overschrijven. Dit vang je niet op met raid 1. met rsync wel als je backup versies bijhoud of er optijd bij bent.

en nogmaals, raid 1(of welke raid dan ook) is geen backup maar een systeem om je files redundant op te slaan.

voor iedereen die denkt:
"jaja... backup/redundancy, allemaal 1 pot nat..., raid 1/5/6 is veilig dus dat is voldoende voor mijn foto's/docs etc"
Hier is een mooi arikel over de verschillen tussen backup en RAID
http://www.alogic.co.za/?p=68

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2009 12:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mert schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:54:
Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen:

Ik heb net de conceptronic besteld en nu lees ik hier: http://www.aroundmyroom.com/tag/ch3snas/
het volgende: Quick release notes by head: xbox360 support (Not tested yet)

Betekend dit dat ik niet meer hoef te klooien met Twonky of Mediatomb?
ja dat zou dat kunn betekenen. Echter is de firmware redelijk snel weer verwijderd daar de FTP server het niet doet. Geef je daar niet om, dan kun je mij een mail sturen dan krijg je een link om de 1.05b2 te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emerjeetje
Thx

Er zijn inderdaad meerdere veiliger oplossingen te bedenken.

Ik heb hem gekocht om mijn documenten, foto's en MP3 op te zetten.
De foto's en documenten backup ik trouwens ook op DVD's, deze zou je inderdaad bij je ouders of iemand anders moeten bewaren.

Ik ken iemand die met 5 anderen een nas schijf deelt,
ze backuppen bij elkaar via internet.

Als ik er zo even over nadenk ga ik twijfelen of ik niet s'nachts een backup moet draaien van volume 1 naar volume 2.

Een NAS met prullemand, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

zeroday schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:48:
[...]

ja dat zou dat kunn betekenen. Echter is de firmware redelijk snel weer verwijderd daar de FTP server het niet doet. Geef je daar niet om, dan kun je mij een mail sturen dan krijg je een link om de 1.05b2 te downloaden
Kan ik hieruit opmaken dat er nog een nieuwe firmware aankomt? Zou mooi zijn als er Xbox360 support en FTP mogelijkheid in zit :) Dan zou ik in 1 keer klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mert schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:14:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat er nog een nieuwe firmware aankomt? Zou mooi zijn als er Xbox360 support en FTP mogelijkheid in zit :) Dan zou ik in 1 keer klaar zijn.
ja, maar heeft vertraging opgelopen door een niet startende FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Laatst online: 18-07-2023
emerjeetje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:10:
.
.
Je zou de RSync Time Machine (http://wiki.dns323.info/howto:backup) kunnen zien als een (automatisch legende) prullemand....
(Maar 'k ben er zelf ook nog niet aan toegekomen...)

[ Voor 7% gewijzigd door BrGr op 27-02-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds ik een nieuwe pc heb (Windows XP) heb ik een vreemd probleem. Als ik de pc opstart, en Newsleecher start (die downloadt standaard naar de CH3SNAS), dan krijg ik een foutmelding dat op de NAS <1MB vrij is. Oftewel, de HD spint niet op, en het lijkt alsof de applicatie geen toegang krijgt o.i.d.

De workaround is om vervolgens met de verkenner naar de NAS te gaan en wat mappen open te klikken om te zorgen dat de HD opspint, en vervolgens kan ook Newsleecher weer schrijven.

Het lijkt alsof er met het opstarten iets niet goed gaat. Regelmatig krijg ik ook de Windowsmelding bij het opstarten dat het koppelen met een netwerkschijf (de NAS dus) niet gelukt is, terwijl ik via de verkenner geen enkel probleem heb.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293047

Hallo mede CH3SNASers,

Allereerst respect _/-\o_ voor alle voorgaande posts en de tonnen informatie die onderling verspreid wordt.
Sinds vandaag heel erg blij met mijn CH3SNAS met twee 750 GB Samsung Spinpoint F1 SATA disks.
Draai in zowel RAID1 als JBOD configuratie op Gigabit netwerk. Inmiddels firmware naar laatste versie geupgrade (1.05b1).

Vanavond zitten testen hoe snel die CH3SNAS nu eigenlijk is. Kom ergens uit rond de 12 MB/s schrijven naar en 17 MB/s lezen vanaf de CH3SNAS. Gezien de gigabit aansluiting had ik toch wel iets meer verwacht.
Verder nog niet zitten fun pluggen. Ben hier echt totale leek in en moet eerst eens wat tutorials doorlezen over het hoe en wat.

Heb wel enkele vragen voor jullie:

- De ingebouwde uPnP server lijkt niet echt aan de standaard te voldoen. Mijn XBox360 herkent de CH3SNAS niet als media server. Klopt het dat dit niet ondersteund wordt en wat is een goed alternatief ?
- Zit er aan te denken om een media player aan te schaffen, waarschijnlijk de CFULLHDMAi van Coneptronic, maar is de CH3SNAS snel genoeg om bijvoorbeeld HD content te streamen ? Hoeveel MB/s is daarvoor benodigd?
- Is het te verwachten dat de lees en schrijf performance nog verbeterd wordt in de toekomst of is het maximaal haalbare bereikt van de interne CPU e.d. ?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met de CFULLHDMAi en hoe ervaren zijn dit product ? Is de beeldkwaliteit echt zo goed als ik overal lees ?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zo, mijn CH3SNAS is ook binnen :). Heb gelijk aan het modden geslagen, en de meeste dingen heb ik al draaiend. Werkt echt goed. Heb wel nog een paar vragen die hopelijk slimme mensen voor me kunnen beantwoorden :)
  • de UPNP en iTunes server. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn, maar het is constant 100% CPU??. Ik heb UPNP al uitgezet omdat ik er toch niks mee doe, maar "4429 4428 root R 1212 2% 100% inotify_itune"... dit kan niet goed zijn. Doe ik iets fout of ligt het gewoon aan de software?
  • Ik heb een schijf inzitten, en het heet "volume_1". Kan ik de naam veranderen?
  • Heeft het zin om MySQL te installeren of kan ik beter sqlite doen?
  • dmesg geeft het volgende aan: "EXT2-fs warning: checktime reached, running e2fsck is recommended". Maar /mnt/HD_a2, etc. is al gemount en ik kan het niet unmounten...kan ik hier iets aan doen, of moet ik het maar laten?
  • Moet ik me hier om zorgen maken? "swapper: page allocation failure. order:2, mode:0x20
    transmission-da: page allocation failure. order:2, mode:0x20"
Dit is het voor nu ;)

P.S. Oh, btw, heeft iemand misschien een fun_plug package van irssi voor mij? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 28-02-2009 01:52 . Reden: irssi ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293047 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:17:
Hallo mede CH3SNASers,

Vanavond zitten testen hoe snel die CH3SNAS nu eigenlijk is. Kom ergens uit rond de 12 MB/s schrijven naar en 17 MB/s lezen vanaf de CH3SNAS. Gezien de gigabit aansluiting had ik toch wel iets meer verwacht.
Verder nog niet zitten fun pluggen. Ben hier echt totale leek in en moet eerst eens wat tutorials doorlezen over het hoe en wat.
Processorwise gezien is die snelheid gemiddeld. Er zijn mensen die hem sneller hebben maar dat is geheel afhankelijk van configuraties, gebruikte hardware etc..

- De ingebouwde uPnP server lijkt niet echt aan de standaard te voldoen. Mijn XBox360 herkent de CH3SNAS niet als media server. Klopt het dat dit niet ondersteund wordt en wat is een goed alternatief ?
Je kan je afvragen wie zich niet aan de standaard houdt ;-) Er is zoveel brakke UPNP server software aanwezig waarbij ik zelf denk: die Intel heeft een aardig klote framework opgezet waar oplossingen voor gevonden moet worden. Met andere woorden: de standaard UPNP server die gebruikt wordt heeft vooralsnog geen ondersteuning voor de xbox waar dat in een volgende firmware versie wel het geval zal zijn

Er zijn alternatieven. Als je de threads doorleest kom je ze wel tegen (fun_plug functie)
- Zit er aan te denken om een media player aan te schaffen, waarschijnlijk de CFULLHDMAi van Coneptronic, maar is de CH3SNAS snel genoeg om bijvoorbeeld HD content te streamen ? Hoeveel MB/s is daarvoor benodigd?
Ja, het is snel genoeg.
- Is het te verwachten dat de lees en schrijf performance nog verbeterd wordt in de toekomst of is het maximaal haalbare bereikt van de interne CPU e.d. ?
Gebruik van Jumbo Frames zou kunnen helpen
- Zijn er mensen die ervaring hebben met de CFULLHDMAi en hoe ervaren zijn dit product ? Is de beeldkwaliteit echt zo goed als ik overal lees ?
Als andere mensen dan ik dat schrijven, dan zal het wel zo zijn. Ik ben niet objectief en doe daar dus geen uitspraak over ;-)

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Anoniem: 293047 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:17:
.....

Thanx.
• In de volgende firmware zou xbox360 ondersteuning moeten zitten. Volgens mij moet het ook werken met twonky, maar ik heb geen xbox, dus ik kan het niet testen.
• Als je alles bekabeld hebt aangesloten zal de bandbreedte genoeg zijn. Wifi-g is te langzaam, de rest is snel genoeg.
• Je haalt al bijna het maximum uit de nas. Met jumbo frames aan (als je andere hardware het ook ondersteund) kan je nog iets winnen. De cpu in de CH3SNAS is gewoon niet sterk om meer te leveren.
• geen ervaring
Darkvater schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:52:
Zo, mijn CH3SNAS is ook binnen :). Heb gelijk aan het modden geslagen, en de meeste dingen heb ik al draaiend. Werkt echt goed. Heb wel nog een paar vragen die hopelijk slimme mensen voor me kunnen beantwoorden :)
  • de UPNP en iTunes server. Ik heb geen idee wat ze aan het doen zijn, maar het is constant 100% CPU??. Ik heb UPNP al uitgezet omdat ik er toch niks mee doe, maar "4429 4428 root R 1212 2% 100% inotify_itune"... dit kan niet goed zijn. Doe ik iets fout of ligt het gewoon aan de software?
  • Ik heb een schijf inzitten, en het heet "volume_1". Kan ik de naam veranderen?
  • Heeft het zin om MySQL te installeren of kan ik beter sqlite doen?
  • dmesg geeft het volgende aan: "EXT2-fs warning: checktime reached, running e2fsck is recommended". Maar /mnt/HD_a2, etc. is al gemount en ik kan het niet unmounten...kan ik hier iets aan doen, of moet ik het maar laten?
  • Moet ik me hier om zorgen maken? "swapper: page allocation failure. order:2, mode:0x20
    transmission-da: page allocation failure. order:2, mode:0x20"
Dit is het voor nu ;)

P.S. Oh, btw, heeft iemand misschien een fun_plug package van irssi voor mij? :)
• Misschien is hij nog aan het indexen.
custom samba
• geen idee
• Ik gebruik de scripts va SilentException uit dit topic om af een toe de boel te ef2chken.
• Die fout wordt een paar keer gemeld in dit topic, maar volgens mij geen oplossing.

In [url=http://wiki.dns323.info/howto:optware]optware[url] zit irssi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik ben ook van plan een CH3SNAS te halen. Vooral voor opslag maar een torrentje downloaden zou toch ook wel leuk zijn.

Op dit forum en via google kan ik allerlei info vinden over NZBGet, die zelf kan parren en unrarren (voor zover ik het begrepen heb). Maar ik ben dus op zoek naar een manier om torrents te downloaden en te unparren, is die er?

Als laatste zou ik dit het liefst doen zonder dat ik Debian moet installeren want dat lijkt me wat te vergaand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Sinds de laatste firmware update (1.05) crasht mijn samba daemon bij het gebruik van Twonky. Erg irritant. Heb alle overige zaken als ftp/nzbget etc. al uitgezet, dus hier ligt het niet aan.

Ben van plan weer terug te gaan naar de oude firmware, ik heb het sterke vermoeden dat het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:41
emerjeetje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:10:
...

Zie ook http://gathering.tweakers...message/30930818#30930818
Het Time-machine principe met prullemand -> het GFS systeem. Dagelijks worden mijn documenten gebackupd naar de 2de schijf en wekelijks en maandelijks bewaard en ook op geschoond! Heb dit nu op meerdere NAS-jes zo ingericht en vind het een ideale backup methode!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emerjeetje
Thx Sandergar

Ik ga het eens op mijn gemak bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThOmAsScH schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:42:
Ik ben ook van plan een CH3SNAS te halen. Vooral voor opslag maar een torrentje downloaden zou toch ook wel leuk zijn.

Op dit forum en via google kan ik allerlei info vinden over NZBGet, die zelf kan parren en unrarren (voor zover ik het begrepen heb). Maar ik ben dus op zoek naar een manier om torrents te downloaden en te unparren, is die er?

Als laatste zou ik dit het liefst doen zonder dat ik Debian moet installeren want dat lijkt me wat te vergaand :)
voor torrents heb je alleen bv transmission nodig. De laatste versie heeft alles in 1 en heeft alleen funplug nodig om te kunnen draaien. Je krijgt er gelijk een webinterface bij zonder dat je lighttpd oid hoeft te installeren.

parren en unrarren is eigenlijk alleen van toepassing op usenet/nieuwsgroepen. met torrents haal je in principe gelijk de uiteindelijke files binnen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
GenetiX schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:43:
Sinds de laatste firmware update (1.05) crasht mijn samba daemon bij het gebruik van Twonky. Erg irritant. Heb alle overige zaken als ftp/nzbget etc. al uitgezet, dus hier ligt het niet aan.

Ben van plan weer terug te gaan naar de oude firmware, ik heb het sterke vermoeden dat het daar iets mee te maken heeft.
In opvolging op dit fenomeen. Ik ben weer terug naar de voorlaatste firmware 1.04 en heb geen problemen meer. Er zit dus blijkbaar een inconsistentie in 1.05, waardoor Samba onderuit gaat i.c.m. media servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

RunaR schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:02:In [url=http://wiki.dns323.info/howto:optware]optware[url] zit irssi.
Dank je wel RunaR. De iTunes indexer is gewoon brak, ik heb maar 400MiB aan muziek erop zitten, en zelfs een dag later was hij 100% bezig op de CPU. Weer uitgezet maar. Die custom samba is een goed idee, nu kan ik zelfs printer drivers installeren op de NAS zodat windows ze gewoon vanaf daar pakt. irssi werkt super :D

Ik heb wel weer twee vraagjes.
  • hoe kan ik zien wat er op de HD aan het wegschrijven is? Ik heb gekeken met lsof maar ben daar niet heel veel wijzer door geworden, dmesg heeft veel messages ala 'HD0 standby now' en 'HD0 awake now'. Helaas wel zonder timestamps, dus ik kan dat niet bijhouden.
  • wat is jullie gemiddelde snelheid ongeveer voor lezen/schrijven? Ik haal max 20MiB/s, maar een fullHD 1080p filmpje streamen was nogal schokkerig via media player classic :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
GenetiX schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:22:
[...]

In opvolging op dit fenomeen. Ik ben weer terug naar de voorlaatste firmware 1.04 en heb geen problemen meer. Er zit dus blijkbaar een inconsistentie in 1.05, waardoor Samba onderuit gaat i.c.m. media servers.
Ik heb zelf geen Xbox360 (wel een PS3 maar gebruik die alleen om te gamen) maar met de Popcornhour NMT werkt met de laatste firmware SAMBA shares gewoon prima.

Ik heb de UPNP AV Server op de CH3SNAS uitgezet omdat die echt brak werkt.

Maar met de popcorn kun je gewoon bladeren in je netwerk dus ik heb een snelkoppeling naar de NAS gemaakt zodat zodra ik de popcorn aanzet en ik in het eerste scherm op Mediaserver klik dat hij dan automatisch de /Volume_1/ map opent op de CH3SNAS.

Full HD MKV streamen loopt perfect op deze manier, geen schokkerige beelden of wat.
Ik haal een schrijfsnelheid van iets van 10mb/sec via FTP met het kopieren van een film naar de NAS.
(dit over een WRT160N router)

Even als voorbeeld, Eagle.Eye.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv van 17,42 gb draait perfect.

Kun je met een Xbox360 niet ook gewoon network browsen doen ipv via een UPNP AV server?

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 01-03-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:37
Ik heb de CH3NAS inmiddels draaiend. Nog geen kans gezien met de funplug te experimenteren, moet nog een USB stick aanschaffen. Probeer nu eerst even Sabznb vanaf mijn macbook te draaien en de nas te gebruiken als opslag schijf. Heb alles inmiddels ingesteld alleen denk ik dat ik de folders vanaf de osx localhost in sabnzb niet goed heb staan. Hoe geef je in Sabznb de netwerk folder aan vanaf je mac naar de nas. Ik zal het meerkeuze maken ;) :

A: smb://192.168.1.30/Volume_1/newsleecher/tmp
B //192.168.1.30/Volume_1/newsleecher/tmp
C Anders, want bovenstaande werken niet heb ik gemerkt

Misschien meer een osx vraag maar dan kan ik al ff eea in de queue zetten totdat ik de funplug aan de praat heb.

Edit: kan ook zijn dat het niet werk ivm mijn share die niet overeenkomt met mijn standaard mac account natuurlijk
Edit2: Hij maakt ze lokaal aan omdat mijn User folder standaard staat op een lokale map, valt via de gui ook niet te wijzigen.

Edit3: Gaat dus zo: /Volumes/Volume_1/newsleecher

[ Voor 16% gewijzigd door Oppie op 02-03-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben bezig geweest met de fun_plug. Echter is het verplicht deze op Volume1 te installeren ?
Bij mij is volume_1 n.l. een RAID1 configuratie puur bedoeld om mijn foto materiaal te backupen. Volum_2 is een JBOD config van 1,2 TB en daar wil ik eigenlijk alles hebben draaien.
Als ik bijvoorbeeld MediaTomb wil instellen dat deze moet kijken naar bestanden op mijn andere partitie weet ik niet hoe ik volume_2 moet aanduiden en of dit kan.
Kan iemand mij hiermee verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet is dit niet aan te passen. Tijdens het booten wordt namelijk gekeken of er op vol 1 een funplug bestand staat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ik ben inmiddels bezig met de funplug en heb SSH aan de praat. Moet nu nog de 4 gig usbstick nog formatteren zodat hier de funplug heen kan. Heb de tutorial voor 0.5 gebruikt en dit lukte prima. Nu wil ik dus met de tut van Uli mijn USB stick mounten. Tot en met insmod /lib/modules/usb-storage.ko gaat het goed.

"fdisk /dev/sdc geeft echter:

The number of cylinders for this disk is set to 1125.
There is nothing wrong with that, but this is larger than 1024,
and could in certain setups cause problems with:
1) software that runs at boot time (e.g., old versions of LILO)
2) booting and partitioning software from other OSs
(e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Segmentation fault

Ben nu bezig om hem vanaf leopard te formatteren of een andere fdisk variant te vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Oppie op 02-03-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het dan wel mogelijk om alle files die met een nzb programma binnen gehaald worden naar een map op volume_2 te laten wegschrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 19:27
@ Oppie: ik had hetzelfde probleem met een 4GB usb stick. heb een wat oudere 1GB gepakt en weg probleem.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Fijn. Heb de verpakking al met brute kracht opgengescheurd dus ga m niet meer ruilen :). Ben aan het kijken met welke tool / manier ik hem als ext2 kan formatteren.

Edit: Met Paragon partition manager is het gelukt om hem als ext2 te formatteren waardoor er nu ook een partitie aangemaakt is, prima tot zover. Trial daarvan is van de site te downloaden, tip voor mensen die dus hetzelfde probleem hebben.

Ik weet te weinig van unix om te zorgen dat de usb stick nu gemount wordt, ik zit duidelijk nog in mijn Volume_1 te werken, ls laat mijn data daar zien.

Kan iemand mij de juiste richting op wijzen, aan de hand van de uli tutorial:

http://wolf-u.li/1318/fun...23-betrieben/#existingffp

Bottleneck is hier het mounten van de dev/sdc1 volgens mij

[ Voor 77% gewijzigd door Oppie op 02-03-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293047 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:19:
Is het dan wel mogelijk om alle files die met een nzb programma binnen gehaald worden naar een map op volume_2 te laten wegschrijven ?
Jahoor, volume_1 is trouwens ook alleen maar de naam die smb uitdeelt. Als je met funplug een software als nzbget werkt, wordt er altijd uitgegaan van de linux namen van drives/mappen. Zo wordt de eerste hdd gemount in /mnt/HD_a2. Dit is dan ook het 1e deel van het pad wat je opgeeft in nzbget.conf. Sterker nog, je kan de hele ffp map zetten waar je wilt(ook usb bv), zolang de file "funplug" maar in de root van de 1e partitie staat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oppie schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:37:
Fijn. Heb de verpakking al met brute kracht opgengescheurd dus ga m niet meer ruilen :). Ben aan het kijken met welke tool / manier ik hem als ext2 kan formatteren.

Edit: Met Paragon partition manager is het gelukt om hem als ext2 te formatteren waardoor er nu ook een partitie aangemaakt is, prima tot zover. Trial daarvan is van de site te downloaden, tip voor mensen die dus hetzelfde probleem hebben.

Ik weet te weinig van unix om te zorgen dat de usb stick nu gemount wordt, ik zit duidelijk nog in mijn Volume_1 te werken, ls laat mijn data daar zien.

Kan iemand mij de juiste richting op wijzen, aan de hand van de uli tutorial:

http://wolf-u.li/1318/fun...23-betrieben/#existingffp

Bottleneck is hier het mounten van de dev/sdc1 volgens mij
Heb je wel 2 drives in je NAS zitten? anders is usb namelijk sdb1. verder kan je nog testen door de 1 weg te laten. sommige drives hebben een rare/geen partitietabel waardoor de 1 van partitie 1 overbodig is geworden.

verder kan je kijken of het werkt door gewoon naar /mnt/usb of waar je je stick ook mount te cd-en

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heb het aan de praat, er is een usbstorage map gemount en kan middels SSH inloggen. Heb 2 drives ja dus het is sdc1. Toch ben ik niet zeker dat het nu vanaf de usbstorage draait, kan ik dit controleren? Ik kan iig de ffp map in volumes niet verwijderen omdat ssh-keyasign nog in gebruik is, voor mij een teken dat er toch nog wat draait wat op de usbstorage zou moeten gebeuren.

Het liefst zou ik het helemaal van het begin willen doen nu de usbstick in orde is maar krijg die mappen dus niet verwijderd. Is hier een manier voor om eerst eea te laten afsluiten zodat ik de tutorial opnieuw kan doorlopen?

[ Voor 23% gewijzigd door Oppie op 02-03-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:55:
[...]

Jahoor, volume_1 is trouwens ook alleen maar de naam die smb uitdeelt. Als je met funplug een software als nzbget werkt, wordt er altijd uitgegaan van de linux namen van drives/mappen. Zo wordt de eerste hdd gemount in /mnt/HD_a2. Dit is dan ook het 1e deel van het pad wat je opgeeft in nzbget.conf. Sterker nog, je kan de hele ffp map zetten waar je wilt(ook usb bv), zolang de file "funplug" maar in de root van de 1e partitie staat
Oke, maar hoe wordt de tweede disk dan gemount, en als ik naar mijn JBOD partitie wil wijzen (dit is volume_2 in smb) welk pad moet ik dan aangeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293425

Avond Tweakers, ik heb dit berichtje ook al gepost op de tutorial over nzbGet, maar daar lijk ik maar geen antwoord te krijgen :/

Vandaag kreeg ik een mail dat m'n Popcorn Hour opgestuurd wordt, dus mijn opstelling is bijna compleet. Nu wil ik natuurlijk zo snel mogelijk alles aan de praat hebben, daarom dit berichtje ook hier ;)

ik ben nu ook aan het proberen nzbGet op de CH3SNAS te zetten. Eerst debian met SABnzbd op de NAS gezet, maar dat was me een partijtje sloom…

Gister aan de slag gegaan met de tutorial. Klopt het dat er geen OS (debian) op hoeft om dit te laten werken? Ik krijg namelijk de volgende error: “Could not resolve hostname [mijnUsenetHost]: ErrNo 4, No address associated with name”.

Het lijkt erop alsof er geen verbinding gemaakt kan worden met internet (pingen werkt ook niet). Uit een andere tutorial heb ik gehaald dat er in /etc/ een bestand resolv.conf gemaakt moet worden met de volgende inhoud:
search wan
nameserver [routerIP]

Dit heeft gewerkt want op het begin van de tutorial kon ik niets downloaden dmv wget, na het aanmaken van dit bestand wel. Maar nu werkt het downloaden via NZBget niet :-(

Hoop dat het verhaaltje een beetje duidelijk is en dat iemand me kan helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het liefst zou ik het helemaal van het begin willen doen nu de usbstick in orde is maar krijg die mappen dus niet verwijderd. Is hier een manier voor om eerst eea te laten afsluiten zodat ik de tutorial opnieuw kan doorlopen?
Verwijder het script fun_plug, en reboot. Daarna kun je de mappen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Mijzelf schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:34:
[...]
Verwijder het script fun_plug, en reboot. Daarna kun je de mappen verwijderen.
Helaas dan nog steeds dezelfde melding "ssh-keysign access denied"

Edit: Heb even dat removal scriptje gedraaid en daarna als root de overbodige mappen verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Oppie op 02-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ben al een flink stuk verder, loop alleen vast bij het runnen van nzbget:

root@nas:/mnt/HD_a2/usbstorage/ffp/bin# nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
-sh: nzbget: not found

Hij staat er toch echt en heeft ook de 755 chmod gehad hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Laatst online: 18-07-2023
Dan moet er haast iets mis zijn met het path. Doe eens: echo $PATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
echo $PATH
/ffp/sbin:/usr/sbin:/sbin:/ffp/bin:/usr/bin:/bin

Matig, heb vanalles geprobeerd, opnieuw in de map zetten, downloaden, rechten, firmware update, maar hij blijft zeggen -sh: nzbget: not found

[ Voor 55% gewijzigd door Oppie op 03-03-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geef eens de output van ls -l van de map /ffp/bin

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57
Oppie schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:43:
Ben al een flink stuk verder, loop alleen vast bij het runnen van nzbget:

root@nas:/mnt/HD_a2/usbstorage/ffp/bin# nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
-sh: nzbget: not found

Hij staat er toch echt en heeft ook de 755 chmod gehad hiervoor.
Probeer eens:

./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
DeOS schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:04:
[...]

Probeer eens:

./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
Hetzelfde met ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf.
ls -l in de ffp/bin map geeft (veel meer natuurlijk voor nzbget):

-rwxr-xr-x 1 root root 1947144 Mar 3 00:38 nzbget
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Mar 3 00:03 nzbget-temp
-rwxr-xr-x 1 root root 402 Mar 3 00:34 nzbget.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat krijg je voor output als je /ffp/bin/nzbget uitvoert? Ik krijg dan de hele usage parameter rommel te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Usage:
  nzbget [switches]

Switches:
  -h, --help                Print this help-message
  -v, --version             Print version and exit
  -c, --configfile <file>   Filename of configuration-file
  -n, --noconfigfile        Prevent loading of configuration-file
                            (required options must be passed with --option)
  -p, --printconfig         Print configuration and exit
  -o, --option <name=value> Set or override option in configuration-file
-----knip

als je dit niet krijgt is denk ik je nzbget bestand corrupt. Misschien als ascii via ftp overgezet ipv uitgepakt ??

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ik krijg hem met geen mogelijk uitgevoerd, blijf de not found melding krijgen of bedoel je wat anders? Ik heb meerdere versies van nzb get geprobeerd ook al, alles gewoor gedownload en daarna getarred. Nzbweb ssh en dergelijke werken verder prima. Heb dus de http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/ guide gebruikt maar dan wel bij bepaalde mappen verwezen naar de usbstorage waar ffp ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde dat je nzbget moest uitvoeren zonder parameters "-D -c path".

Ik denk dat er dan toch iets ontbreekt in je ffp install, nzbget gebruikt misschien wel wat gedeelde dingetjes die niet op de juiste plek staan of iets dergelijks. Met lighttpd gaat dit misschien wel goed omdat deze met een funpkg -i is geinstalleerd.

kijk ook eens of er foutmeldingen staan in je ffp log (de laatste 20 regels ofzo)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ook zonder parameters niet, in de ffp log start alles normaal maar nzbget ook niet automatisch:

Starting /ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
/ffp/start/nzbget.sh: line 1: /ffp/bin/nzbget: not found

Edit: Ben er nog steeds mee bezig, kwam er net wel achter dat als ik PMS.sh (ps3 media server) in een andere folder wil draaien, ik ook de melding krijg:

root@nas:/mnt/HD_a2/usbstorage/pms-linux-1.10.1# PMS.sh
-sh: PMS.sh: not found

Edit2: Schone installatie, niet op usb stick en het werkt >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Oppie op 03-03-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
@Priet: welke versie van rsnaphot draai jij? versie 1.31 of de 1.30 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292153

Help heeft iemand een idee?

ik heb funplug 0,5 en etch debian op een usb stick geinstalleerd, ik probeer unrar te installeren.

in /mnt/usb
chroot etch /bin/bash

apt-get install unrar

E: Internal Error, Could not perform immediate configuration (1) on debconf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staat een tutorial om rar en par te installeren voor ffp:
http://wolf-u.li/1790/unr...3snas-bzw-d-link-dns-323/
(voor bv nzbget is debian niet nodig)

Als je perse debian wilt gebruiken kan ik je niet verder helpen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292153

Prulleman

dank je, ik probeer het eerst zonder debian!

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:19:
voor bv nzbget is debian niet nodig
Ook gelijk het antwoord op een van mijn vragen :)

Iemand nog ideeën voor mijn probleem?
Anoniem: 293425 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:24:
Ik krijg de volgende error: “Could not resolve hostname [mijnUsenetHost]: ErrNo 4, No address associated with name”.

Het lijkt erop alsof er geen verbinding gemaakt kan worden met internet. Uit een andere tutorial heb ik gehaald dat er in /etc/ een bestand resolv.conf gemaakt moet worden met de volgende inhoud:
search wan
nameserver [routerIP]

Dit heeft gewerkt want op het begin van de tutorial kon ik niets downloaden dmv wget, na het aanmaken van dit bestand wel. Maar nu werkt het downloaden via NZBget niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heb je deze stappen van de tutorial ook gevolgd:

Make sure you have your USENET account available

nano -w nzbget.conf

CTRL-W and find: Server1.Host

# Host name of newsserver.
Server1.Host=[ENTER HERE YOUR NEWSSERVER]

# Port to connect to (1-65535).
Server1.Port=119

# User name to use for authentication.
Server1.Username=[ENTER HERE YOUR USERNAME]

# Password to use for authentication.
Server1.Password=[ENTER HERE YOUR PASSWORD]

Make here the appropriate adjustments
CTRl-O, return to save the file again

http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, heb die hele tutorial gevolgd. Het leek erop alsof er helemaal geen internetverbinding tot stand kwam.

Ben zojuist opnieuw begonnen: de volgende regel wil al meteen niet:
code:
1
rsync -av inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .

De melding is:
code:
1
2
rsync: getaddrinfo: inreto.de 873: Name or service not known
rsync error: error in socket IO (code 10) at clientserver.c(122) [receiver=3.0.4]

Weet even niet meer of dit de vorige keer ook voor kwam, laat het weten wanneer ik hier voorbij ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 11-06 11:09

Priet

To boldly do what no one has..

bvsteyn schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:28:
@Priet: welke versie van rsnaphot draai jij? versie 1.31 of de 1.30 versie?
Ik gebruik rsnapshot versie 1.3.1 via optware (/opt/bin/rsnapshot) :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293425 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:19:
Jep, heb die hele tutorial gevolgd. Het leek erop alsof er helemaal geen internetverbinding tot stand kwam.

Ben zojuist opnieuw begonnen: de volgende regel wil al meteen niet:
code:
1
rsync -av inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .

De melding is:
code:
1
2
rsync: getaddrinfo: inreto.de 873: Name or service not known
rsync error: error in socket IO (code 10) at clientserver.c(122) [receiver=3.0.4]

Weet even niet meer of dit de vorige keer ook voor kwam, laat het weten wanneer ik hier voorbij ben :P
volgens mij staat er gewoon iets verkeerd in je ip instellingen (auto/dhcp, subnetmask, default gateway, dns server)

als je een normale setup hebt met een modem/router en daaraan je NAS moet je gewoon internet beschikbaar hebben en hoef je niks te doen met resolv.conf

Post je instellingen in je webinterface eens (SETUP/LAN):
ik heb het volgende :
Static = yes
IP Address : 192.168.1.20
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway IP Address : 192.168.1.1 (ip van modem router)
DNS1 : 192.168.1.1 (ip van modem router)
DNS2 :

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 04-03-2009 09:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:20:
[...]
DNS1 : 192.168.1.1 (ip van modem router)
Dat veldje was leeg! Na het invullen werkt rsync :9~

Ik neem aan dat daar het hele probleem van 'geen internet' lag, dus hierna zal alles (hopelijk) soepeltjes verlopen!

Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Is het toevallig mogelijk een usb geluidskaartje aan te sluiten, en die op de stereo?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefod1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01-2023
ik heb afgelopen weekend de ch3snas aangeschaft
Dus een N00b vraagje hier, hopelijk heeft iemand een oplossing

het probleem is dat ik vanuit een windows vista ultimate machine de ch3snas niet kan benaderen
Ik kan het apparaat wel pingen, maar zodra ik een mapping wil maken dan word er om een username en password gevraagd en wat ik ook doe ik kom niet op het apparaat.
Ik heb users op de ch3snas aangemaakt maar het maakt niet uit de mapping word niet gemaakt.
Ook kan ik niet op de web interface van de ch3snas komen vanuit vista, als ik het ip nummer ingeef van de ch3snas om op de web interface te komen krijg ik de IIS7 pagina te zien.
De itunes server word wel gezien maar ook hier word om een password gevraagd en lukt het me niet om er gebruik van te maken.
ik heb de vista firewal uitgezet maar dat helpt ook niet.

ik kan wel vanuit 2 laptops met windows xp op de ch3snas komen en mappings maken, hier heb ik totaal geen username of password voor nodig, ook de webinterface is te benaderen en ook de itunes server kan ik gebruiken zonder dat er om een password word gevraagd. Dus dat werkt prima maar vanuit de windows vista machine lukt dat allemaal niet.

ik heb op de ch3snas fimrware 1.05 gezet
Op de windows vista machine heb ik de secpol aanpassing gedaan zoals op de site van concepttronnic in de faq word aangegeven maar het helpt allemaal niet....

hopelijk weet iemand wat er aan de hand is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 15:47
Kan ik mijn firmware updaten zonder dat mijn instellingen verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
markweb4871 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:50:
Kan ik mijn firmware updaten zonder dat mijn instellingen verdwenen zijn?
Bij mij is het firmware update gelukt zonder iets te zijn kwijtgeraakt aan instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Prulleman schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:34:
[...]

voor torrents heb je alleen bv transmission nodig. De laatste versie heeft alles in 1 en heeft alleen funplug nodig om te kunnen draaien. Je krijgt er gelijk een webinterface bij zonder dat je lighttpd oid hoeft te installeren.

parren en unrarren is eigenlijk alleen van toepassing op usenet/nieuwsgroepen. met torrents haal je in principe gelijk de uiteindelijke files binnen.
Bedankt, transmission had ik inderdaad al gevonden en wat over opgezocht. Echter, in mijn torrents zitten vaak wel nog rar's (HD-films), maar daar is dus niet echt een oplossing voor begrijp ik? Dan blijft de pc gewoon dat werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 20-05 14:53
Ik ondervindt een probleem met open office en de CH3SNAS, wanneer je een bestand voor de eerste keer opent geeft hij aan dat hij read only is. Wanneer je het bestand voor de 2e maal opent geeft hij dit niet aan, hij kan hier alleen nog steeds niet op schrijven.

OO: 3.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 11:01

PoweRoy

funky!

ThOmAsScH schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Bedankt, transmission had ik inderdaad al gevonden en wat over opgezocht. Echter, in mijn torrents zitten vaak wel nog rar's (HD-films), maar daar is dus niet echt een oplossing voor begrijp ik? Dan blijft de pc gewoon dat werk doen :)
automagisch nog niet. Heb wel unrar geinstalleerd op mijn CH3SNAS maar zoek nog een manier om gemakkelijk een reeks rars uit te pakken in een map.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zefod1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:31:
ik heb afgelopen weekend de ch3snas aangeschaft
Dus een N00b vraagje hier, hopelijk heeft iemand een oplossing

het probleem is dat ik vanuit een windows vista ultimate machine de ch3snas niet kan benaderen
Ik kan het apparaat wel pingen, maar zodra ik een mapping wil maken dan word er om een username en password gevraagd en wat ik ook doe ik kom niet op het apparaat.
Ik heb users op de ch3snas aangemaakt maar het maakt niet uit de mapping word niet gemaakt.
Ook kan ik niet op de web interface van de ch3snas komen vanuit vista, als ik het ip nummer ingeef van de ch3snas om op de web interface te komen krijg ik de IIS7 pagina te zien.
De itunes server word wel gezien maar ook hier word om een password gevraagd en lukt het me niet om er gebruik van te maken.
ik heb de vista firewal uitgezet maar dat helpt ook niet.

ik kan wel vanuit 2 laptops met windows xp op de ch3snas komen en mappings maken, hier heb ik totaal geen username of password voor nodig, ook de webinterface is te benaderen en ook de itunes server kan ik gebruiken zonder dat er om een password word gevraagd. Dus dat werkt prima maar vanuit de windows vista machine lukt dat allemaal niet.

ik heb op de ch3snas fimrware 1.05 gezet
Op de windows vista machine heb ik de secpol aanpassing gedaan zoals op de site van concepttronnic in de faq word aangegeven maar het helpt allemaal niet....

hopelijk weet iemand wat er aan de hand is.....
Toevallig met een wireless verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefod1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01-2023
Anoniem: 8733 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:02:
[...]

Toevallig met een wireless verbinding?
de vista machine is inderdaad via wifi verbonden met een wanadoo live box waar de CH3SNAS met een ethernet kabel aan verbonden is.....ook de laptops met xp maken via wifi verbindig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zefod1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:17:
[...]

de vista machine is inderdaad via wifi verbonden met een wanadoo live box waar de CH3SNAS met een ethernet kabel aan verbonden is.....ook de laptops met xp maken via wifi verbindig
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Zodra ik Vista machines gewoon wired aan het netwerk hang werkt het wel.
Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste