[Browser MMOG] Erepublik

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ziet er inderdaad weer hoopvol uit.
De admins hebben eindelijk weer eens geluisterd.
Nu de alliantie regel zo is dat we ook aanvallen meemaken hebben we elke dag battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alleen jammer dat we echt onder de voet worden gelopen door EDEN. Rusland, Litouwen, Hongarije en andere vrienden zijn grote delen van hun land kwijt.

Wat erg positief is dat de economie sterk aan het groeien is. Alle bedrijven maken goede winst en de lonen stijgen erg snel in NL. Dat is goed want dan kunnen nieuwe spelers vaker vechten en sneller een eigen bedrijf beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Verlies en oorlog is niet zo slecht, want nederland heeft het geluk gehad dat ze tijden genegeerd werden. Lekker even wat spanning ;-)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou leuk zijn als we een actieve bevolking van duizend man hadden. Dan konden we Noorwegen (olie) en delen van Canada (hout en titanium) bezetten. Dan ben je gelijk een wereldmacht en verdien je bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb me ook aangemeld, het concept spreekt me aan en lijkt me leuk. Tis wel allemaal nieuw en even inlezen in de werking van het spel ;) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij een optimistische mobilisatiefactor van 10% (90% kan niet op het juiste moment de aanvallen uitvoeren om allerlei redenen) zou Nederland 10000 leden moeten hebben. Grotere en oudere organisaties hebben veel veteranen op rust zodat hun mobilisatiefactor op 5% ligt en 20000 leden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat langzaam wat beter in Erepublik de wereldwijde bevolking is aan het groeien en een aantal landen hebben een babyboom meegemaakt. Macedonia die niet is toegevoegd heeft binnen 1 week al meer dan 6000 spelers. Turkije die helemaal bezet was door Griekenland is flink aan het groeien en al flink op weg om weer helemaal vrij te zijn. Ook slovenie is weer helemaal op weg zichzelf te bevrijden.

Jammer genoeg blijft onze grote ingame vriend Rusland achter. Rusland heeft ons altijd geholpen en is onze grote broer in Erepublik. Daarom is het Nederlandse Elite team met soldaten (waaronder ikzelf) elke dag druk bezig te vechten voor de onafhankelijkheid van Rusland maar dit lukt niet. We komen steeds net te kort. Rusland is verdeelt onder 4 landen dus dat maakt het ook nog is veel moeilijker.

@Cubic X welkom en ik hoop dat je de link van Kixtart heb gebruikt om je aan te melden. Als je vragen hebt hoor ik het graag
@Rapture ik snap niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Opeens weer veel gold in mijn account:
We have recently removed the eRepublik Chat. The amount of 10 Gold that you have spent on creating your chat room has been completely reimbursed into your account.
En vanwege updates hoe strength wordt getoond/berekend opeens 14 treasure maps eerder en net nog opeens 19 extra :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Kixtart schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:47:
Opeens weer veel gold in mijn account:
Yep, hier had ik opeens ook weer 7 medailles erbij door de nieuwe Strength :)

Dat goud kunnen we ook wel weer goed gebruiken, nu de Polen langzamerhand wel erg dichtbij komen. Dat wordt binnenkort hard vechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wordt spannend met de battles net voorbij de deur ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er niet mee eens dat de Britten grote delen van Nederland bezetten. Hun bedoeling zijn misschien goed maar Nederland kan heel goed voor zichzelf zorgen. Laat de Polen maar komen naar Nederland. En ja waarschijnlijk kunnen ze ons zonder problemen bezetten maar ik ben er van overtuigd dat er dan genoeg mensen in RL Nederland zijn die dat niet willen.

Dus ik zou zeggen laten we Engeland uit Limburg en de Achterhoek schoppen en de Polen zelf aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:29:
Ik ben het er niet mee eens dat de Britten grote delen van Nederland bezetten. Hun bedoeling zijn misschien goed maar Nederland kan heel goed voor zichzelf zorgen. Laat de Polen maar komen naar Nederland. En ja waarschijnlijk kunnen ze ons zonder problemen bezetten maar ik ben er van overtuigd dat er dan genoeg mensen in RL Nederland zijn die dat niet willen.

Dus ik zou zeggen laten we Engeland uit Limburg en de Achterhoek schoppen en de Polen zelf aanvallen.
Het probleem is meer dat ze dan 2 regio's van London af zijn.
We hebben hier trouwens meer 4500 gold aan besteed volgens Jamesw, lekker dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Frerk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:43:
Het probleem is meer dat ze dan 2 regio's van London af zijn.
We hebben hier trouwens meer 4500 gold aan besteed volgens Jamesw, lekker dan 8)7
Hoezo zoveel? De oorlog was al open, en het openen van de battles voor de NL regios kost redelijk weinig gezien het aantal inwoners hier. Dit bedrag klinkt een beetje overdreven... :?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb mijn oude account verkocht en ga verder op het account van Osxy die er niks meer mee doet :) Er zijn ingame weer wat updates geweest, spanning tussen landen en takeovers. Het blijft een lekker spelletje waar je zoveel tijd in kan steken als je zelf wilt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer alleen dat een stel Kroaten doormiddel van mulit's ons land aan het overnemen is. Als het zo doorgaat moeten we straks kroatisch spreken.

Ik hoop dat we de verkiezingen kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar nu hebben we weer last van Polen. Hopelijk staan we nog sterk, want met zoveel inwoners zijn we in principe niet echt. Gelukkig hebben we nog wat bevriende landen en valt het mee. Het is in elk geval wel gezellig :)

Iemand op het forum had teveel tijd en heeft een filmpje gemaakt hierover :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn bijna helemaal bezet door Polen. Alleen het zuiden van Nederland is nog vrij maar is al onder aanval. Ook deze zullen we gaan verliezen. We zijn druk bezig het ondergronds verzet aan het regelen omdat we zo kort mogelijk onder Poolse bewind willen zitten.

Alle hulp is nu welkom. We moeten mensen hebben om Nederland te bevrijden dus ga weer spelen of open een nieuwe account!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Of gewoon als reden dat het gewoon gezellig is meestal :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het altijd al Kixtart.

Nu dat we ook een nieuwe grens hebben met Noorwegen zullen we in de toekomst ook weer wat meer leuke dingen kunnen. Samen met Engeland Noorwegen verdelen. Zou wel leuk zijn.

Maar eerst moeten we Nederland bevrijden. We zijn druk aan het plannen met de Duitser en de Fransen om een aantal regios weg te halen bij Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Lang geleden alweer dat er een update is geweest hier ;) Inmiddels is de game aardig veranderd, zoals grotere inventory, iedereen heeft plek voor companies op hun normale citizen account en een paar gratis bedrijven ontvangen. IRC blijft gezellig dus de game ook.

Het enige wat ik niet echt duidelijk vind is wie tegen wie vecht en wat maar een simpele war is voor het plezier. Vroeger was het nog makkelijk PEACE tegen Atlantis, maar die lijn is wat vager imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Heb me gisteren ook aangemeld.
Maar snap er nog niet veel van. Wat moet ik doen om die Polen uit ons landje te krijgen :)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Voorlopig niks, of iig, we kunnen/mogen niks doen. In 1 van de artikelen van Daniel Parker staat volgens mij alle info over de Poland - Nederland.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NL overheid is te bang om Polen aan te vallen. Hopelijk komen er meer mensen zodat we eindelijk wat ballen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dan moeten we wel even hard gaan groeien :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het topic loopt niet hard, maar we krijgen nog steeds users erbij via hier en hebben een grote nieuwe groep users via externe kanalen. Dus iedereen is nog steeds welkom om eens een kijkje te nemen. Het leukste is om gelijk rond te kijken op irc.rizon.net - #eUNL en www.enetherlands.nl

Misschien tot snel :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Leeft dt spel nog dan? :P vond het totaal niet leuk meer, ook al was ik vrij "hoog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het spel veranderd snel, dus blijft uitdagend. Het is vooral handig dat het geen tijd kost als je geen tijd hebt en op kan pakken wanneer je wilt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Kixtart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:58:
Het spel veranderd snel, dus blijft uitdagend. Het is vooral handig dat het geen tijd kost als je geen tijd hebt en op kan pakken wanneer je wilt :)
Yep, het is wel handig dat je als je wilt elk uur weer kan vechten terwijl je ook makkelijk een dagje rustig aan kan doen en alleen traint bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dit is het huidige climaat een beetje in eNL: http://www.erepublik.com/...jacob-story--1822856/1/20 Beetje interne 'problemen' :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Inmiddels ziet de game er weer totaal anders uit, terwijl de meeste spelers wel gebleven zijn. Wars worden in principe 1 op 1 gevochten, maar asynchroon. Je tegenstanders worden gewisseld en de status+wapens die ze op dat moment hebben tellen mee in de battle:

Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Erepublik/erepwar-20111023.JPG

Daarnaast is het tegenwoordig een stuk makkelijker om zelf bedrijven en mijnen (food & iron) te beheren en producten te gebruiken of verkopen. Er zijn mijnen te koop voor NLG en voor gold, waar de mijnen van het laagste niveau best goedkoop zijn. Bedrijven zijn wat duurder, maar er zijn persoonlijke bonussen te behalen waarmee het allemaal een stuk sneller gaat, zoals 5 gold per 30 dagen achter elkaar te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Erepublik/erepland-20111023.JPG
Lid worden gaat heel makkelijk via de homepage van Erepublik. Via refferer aanmelden kan ook en wordt aangeraden. Dit kan via http://www.erepublik.com/en/referrer/osxy. In het tweede geval zal ik de goldbonussen die ik ontvang doneren aan de eNederlandse staat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Wel jammer dat je geen profijt meer hebt van je oude account, denk dat er best veel mensen op dat account hebben geregistreerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er leefde haast niemand meer in die referral-lijst, dus dat valt gelukkig aardig mee :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40

murphsy

Product Monkey

Zojuist na aanleiding van dit topic nog even ingelogd na maanden niet gekeken te hebben. Wow. Wat ziet alles er anders uit. Meteen even een job genomen en wat gevochten voor NL. Nu maar eens wat missies afmaken. Kijken of ik wat zinnigs kan doen.

Ben lvl 18 geloof ik, was is handig voor mij om als eerste te doen?

http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/3111418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Missies zijn wel leuk om te doen. Zelf vind ik het vechten ook leuk voor de afwisseling, maar betrokken zijn in de politiek blijft ook gezellig. Het beste kan je op www.eNetherlands.nl even rondkijken, want daar is alle actie gaande. Verder heb je wel een mooi moment uitgekozen om weer actief te worden, want er is zaterdag een real life meeting :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40

murphsy

Product Monkey

Hmm, ik ben inmiddels een tikje in het spel weer. Het valt me wel op dat in Polen werken voor PLN en dit vervolgens omruilen voor NLG veel beter is voor mij. In Polen verdien ik zo 120 PLN per dag, waar ik in Nederland max 120 NLG krijg. Met de exchange rate van NLG:PLN van 1:0.55 krijg ik dus bijna het dubbele van onze Polish overlords.

Ik werk dus voor de Polen :P

::edit::

Ik kijk net bij het goud, dat ik toch veel nodig lijk te hebben in het spel... Kost 500 PLN voor 1 Gold, maar 1200 NLG. Veel meer dan het dubbele dus. Sowieso vind ik goud erg duur, hoe verdien ik nu een beetje handig goud in dit spel? (5 dagen werken voor 1G vind ik veel als ik er 10 nodig heb voor een weapons factory, dat is 50dagen!)

[ Voor 32% gewijzigd door murphsy op 27-11-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Meeste goud verdien ikzelf door 250 Strength en 30 dagen achter elkaar werken. De andere medals zijn mij teveel werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even klein updateje :)
We hebben alle regio's weer terug in eNL van ePolen. Polen heeft zelfs zelf nog maar 4 regios. Tijd om de wiki maar weer eens bij te werken: http://wiki.erepublik.com/index.php/Netherlands/History. eNL heeft verder alweer een tijdje een trial membership bij EDEN welke gewoonlijk nauw samen werkt met Terra

Er zitten 283 mensen in de burger-groep op het eNetherlands.nl forum. Desondanks het hier nogal inactief lijkt valt het nog aardig mee. Natuurlijk zitten er wel een paar users alweer in dit gestopt zijn, maar de groep wordt wel sporadisch ververst.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Een aantal weken geleden mijn account weer eens gereanimeerd. In de eerste weken was het leuk om te ontdekken dat er zaken waren veranderd, de verveling schoot er bij mij echter weer snel in.

Het lijkt erop dat er een aantal extreem sterke spelers zijn, die continu de awards tijdens de battles in de wacht slepen. Deze sterke status kan je zelf alleen krijgen door er belachelijk veel geld tegenaan te gooien of een netwerk te hebben met 100'en potentiële spelers (of multi's) waarvan je 10% goldbonus kan krijgen. Het volledig upgraden van een fabriek kost je zo'n €150 (reallife) euro. Het is praktisch onmogelijk nu nog een dergelijk bedrag ingame bij elkaar te verdienen (het is dat ik nog een Q4 fabriek had uit de oude situatie waar het nog met inzet te halen was).

Ik klink behoorlijk negatief, omdat ik het idee heb dat het een game voor de langspelers of spelers met eindeloze geldbuidel is geworden. Als nieuwkomer heb je in Erepublik weinig meer te zoeken volgens mij. Tenzij je het leuk vind buiten het spel om mensen te ontmoeten natuurlijk, maar je ingame karakter zal nooit battle awards gaan halen en ook een fatsoenlijke voedsel- of wapenproductie zal je nooit kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het valt mee als nieuwe user, alleen vergeleken met het 'oude' spel is het anders. Het is zo gebleven dat oudere users een hogere rank hebben vaak, maar daar is nog best snel naartoe te groeien, zelfs zonder gold. Het enige probleem is inderdaad dat er een strategie is dat je met het aankopen van gold sneller kan groeien (het blijft een bedrijf dus echt gek is het niet).

Als beginnende user is de community vooral leuk + alles eromheen. In het spel zelf kan je vooral veel doen door lid te worden van het leger en daar te groeien. Intussen kan je dan sparen voor een bedrijf om self-sufficient te worden en langzaam betere bedrijven te krijgen. Het komt wel vaker voor dat er acties zijn dat upgrade bijvoorbeeld nog maar 50% kost. Ook is het mogelijk om via het forum een subsidie aan te vragen.

Battle awards gaat tegenwoordig als nieuwe speler nog best aardig vanwege bazooka's. Vecht een tijdje, spaar healthbars en bazooka parts, kies een battle uit die minder belangrijk is -> profit ;) Zelf heb ik geen medals want ik vind het trainen in battle-rank even belangrijker. Om deze reden zit ik ook tijdelijk in het leger van USA.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Vanavond toch eens een accountje aanmaken.
Ik heb dit spel in het prille begin gespeeld met mede Tweakers, toen we nog Bakker Bart hadden en legers nog niet bestonden, was altijd erg leuk. Er waren toen ook dagbladen waar het laatste nieuws te lezen was, geschreven door andere bewoners van eNederland. :)
Er is veel veranderd zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb Bakker Bart nog ;)
Het laatste nieuws is er ook nog dagelijks, maar in de huidige versie vind ik het wel een beetje onhandig te lezen. Zelf gebruik een mix van deze url (http://www.erepublik.com/en/news/latest/all/Netherlands/1) voor de laatste berichten en Greasemonkey + eRepublik Advanced. Dat laatste script is geaccepteerd door de admins en zal je geen ban opleveren (wat wel mogelijk is met andere scripts, aangezien het soms gezien wordt als cheaten).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Kixtart schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:18:
We hebben alle regio's weer terug in eNL van ePolen.
De eerste parlementsverkiezingen zijn ook weer geweest met al onze regios. Dit betekend dat er na een aantal maand met maximaal 20 congresleden, er nu weer 40 konden worden gekozen. Ook was gelijk te zien dat het aantal geplaatste stemmen weer groter is geworden ten opzichte van de vorige maand d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
eRepublik birthday Feb 13, 2008. Bijna jarig ingame :+

De nieuwe changes zijn trouwens wel mooi. Het is een stuk makkelijk om snel te werken en trainen als je die dag weinig tijd hebt. Vroegah was het een klik per bedrijf, maar nu één klik voor alle die je eenmalig van tevoren ingesteld hebt. Soms zijn de aanpassingen van mindere kwaliteit, maar ben hier wel blij mee :)

edit:
Lid worden kan trouwens nog steeds direct via de website, maar ook via de referral in de TS. Het hoeft niet, maar de inkomsten van de referral wordt aan eNederland gedoneerd. ([Browser MMOG] Erepublik)

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 01-02-2012 11:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ben ook nog eens even wezen kijken. Is nu zo erg veranderd dat ik me eerst ff meld op de Irc voordat ik ook maar iets doe om fouten te voorkomen. Zie er in elk geval wel mooier uit nu :)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Kixtart schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:42:
eRepublik birthday Feb 13, 2008. Bijna jarig ingame :+
eRepublik birthday Feb 24, 2009 <-- Ook bijna jarig, alleen dan nog niet zo bejaard :)
Oxigeon schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:06:
Ben ook nog eens even wezen kijken. Is nu zo erg veranderd dat ik me eerst ff meld op de Irc voordat ik ook maar iets doe om fouten te voorkomen. Zie er in elk geval wel mooier uit nu :)
Welkom :w En IRC is zeker een goede plek om langs te komen, op irc.rizon.net in kanaal #eUNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Welkom inderdaad. Je kunt zoals altijd elke dag zo actief zijn als je wilt, wat een groot voordeel is van het spel. Ingame zelf zijn de opties nog steeds soms wat beperkt, maar de community blijft leuk.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31
jep je blijft komen door de community.
ik ben net jarig geweest dus zal voorlopig niet jarig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

odan

The dark side is within all!

Heikanu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:09:
[...]

eRepublik birthday Feb 24, 2009 <-- Ook bijna jarig, alleen dan nog niet zo bejaard :)

[...]

Welkom :w En IRC is zeker een goede plek om langs te komen, op irc.rizon.net in kanaal #eUNL
eRepublik birthday

Feb 11, 2008 . ik is blijkbaar bejaard :'(

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Odan :W

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
The Battle hero achievement was awarded for dealing the highest influence in the battle of Asturias for USA against Spain.
Eindelijk mijn eerste Battle hero medal!! De attack geen voornamelijk om de tijdelijke quest maar is mooi meegenomen. De huidige tijdelijke quests zijn trouwens wel mooi. Eerder +30 strength gehaald en nu nog 8x 5 kills in verschillende landen voor +15 erbij *O*

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:46
't is een spel van ups en downs; Vorige week is eNetherlands berooft van al z'n geld en goud, de president is afgetreden, we lopen 't risico van een politieke overname en we zijn mogelijk 't doelwit van een van de andere landen om van de kaart geveegd te worden ;)

Dus alle hulp van nieuwe spelers is welkom :) Voor de mensen die mee gaan doen, vergeet je niet te registreren op 't eNetherlands forum, waar veel kennis over 't spel te krijgen is;

en mensen die zich registreren, hier is een referral linkje, 't is natuurlijk niet eerlijk dat kixtart alle referrals op z'n naam krijgt ;) Ik wil ook eens goud kunnen doneren ;)

http://www.erepublik.com/en/referrer/RikW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De nieuwe change is trouwens wel leuk. Het is wat duur initieel, maar dubbele strenght per training is wel geweldig. Q2 training *O*

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er is weer eens een nieuwe update geweest. In dit geval maakt de change het voor nieuwe spelers makkelijk en voor ervaren spelers minder divers. De mogelijkheid om buitenlandse munten te verkopen/aankopen is namelijk verwijderd. Op de 'market' krijg je nu vanzelf de 'converted price' zonder dat je hoeft te hannesen tussen munteenheden en gold. De spelers en landen die winst maakte door in en verkoop van munteenheden zijn wel hun handel kwijt hierom.

Zie de topicstart mocht je eens rond willen kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 06-03-2012 16:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Meh, ik meld mij ook maar eens hier. :+

JamesB009 in game, speel het spelletje nu een jaar.

Laatste changes zijn wel leuk, en sinds vandaag weer nieuwe missies erbij, genoeg om extra strenght te krijgen! :D

http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/4467673

Oh, en uiteraard mijn reflink:
\o/ http://www.erepublik.com/en/referrer/JamesB009 \o/

[ Voor 14% gewijzigd door JamesB009 op 15-03-2012 20:55 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

odan

The dark side is within all!

Citizenship: Poland :X

WHY?? :?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Puur voor landbonus. :P
Ik zit eigenlijk bij de UK, een vriend van mij heeft mij hierheen gebracht, maar UK is beetje gewiped, dus toen maar Poland gedaan voor de land bonus, maar ik verhuis met een beetje gluk binnenkort naar America voor nog meer land bonus.. ;-)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

rik86 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:38:

en mensen die zich registreren, hier is een referral linkje, 't is natuurlijk niet eerlijk dat kixtart alle referrals op z'n naam krijgt ;) Ik wil ook eens goud kunnen doneren ;)

http://www.erepublik.com/en/referrer/RikW
k heb me zojuist geregistreerd.

ingame naam: WishmasterNL. alle hulp is welkom.

ps. ik heb je referral linkje gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Hopelijk doneert hij het verdiende gold ook aan eNL, want dan heeft het land er ook nog wat aan ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
och, bij de fundraise nog 50G gedoneerd ;)

Op dit moment zijn we trouwens in oorlog met onze zuiderburen, waarbij we op een gegeven moment hun helemaal hadden veroverd, maar inmiddels is 't weer de andere kant op aan 't gaan; 't golft wat heen en weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Als er nog mensen interesse hebben om zich aan te melden op erepublik:
http://www.erepublik.com/en/referrer/VeggitoNL

Ik kan wel wat referrals gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Voor de volgende users. Let er wel op dat het geen referral-fest hier wordt, want ik verwacht anders dat het topic dicht zal gaan. Speciaal registeren voor een referral te plaatsen wordt gewoonlijk niet gewaardeerd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het was niet de bedoeling dat dit mijn eerste post zou zijn (heb het account vooral om zaken buiten het forum te doen).
Ik zal er in de toekomst op letten dat het niet meer op deze wijze overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ondertussen zit ik in America, 100% landbonus, dus gaat lekker met de productie. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Sowieso is het best slim om in Amerika te wonen. Zelf heb ik NL citizenship, maar woon in Amerika voor bonussen en zit in de US army. Ze supplyen voedsel en wapens om lekker te kunnen trainen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik zit in Amerika voor landbonus, dus produceer ruim genoeg eten en tanks. Verder zit ik in UK army en krijg daar Q6 tanks supplied. Ik verkoop mijn eigen tanks en voedsel om extra Q6 tanks te kopen, zo vecht ik altijd met Q6 wapens. Werkt best goed.

Verder nog beetje winst proberen te maken om daarna goud te kopen voor training. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
volgens mij hangt 't van de citizenship af wat voor bonus je krijgt, niet waar je woont;

geprobeerd de goud bonussen van de referrals aan de staat te doneren, maar ik krijg telkens foutmelding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ja, doneren is 'even' niet mogelijk. Heb er ook al een ticket voor liggen bij de admins daar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vandaag kan je goedkoop gold kopen (nog 46 uur) en er is een actie dat een training-upgrades (Nieuwe Q3- nog 70 uur) 44% minder gold kost. Zelf ben ik niet van plan om gold aan te kopen dus daarvoor in plaats mijn Q5 weapons moeten downgraden voor 100 gold. Erg jammer, maar hogere strength heeft meer effect en kan hogere Q wapens natuurlijk gewoon in de market kopen. Ook zijn er genoeg acties en armies waar je gratis wapens krijgt.

Vandaag zijn ook weer de congresverkiezingen, goed voor mensen die 'denken' dat ze ingame een verschil kunnen maken. Het voordeel is wel dat deze positie meer rechten geeft op het forum van eNederland waar wel invloed uit te oefenen is. Daarnaast lijkt het erop dat er weer een oorlog gaat beginnen met eBelgie, vanwege de lekkere bieren daar ;) Het is een beetje lastig om te zien dat beide landen het ermee eens zijn, vanwege verschillende meningen, maar vechten is altijd leuk + geeft een extra bonus.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Waar de trainingsupgrades nog voornamelijk gold koste (goed voor game eigenaren ;) ) is er vandaag een nieuwe medal toegevoegd waar je aan het begin best snel inkomsten uit kan halen. Zie http://wiki.erepublik.com/index.php/True_Patriot_Medal

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

De nieuwe medal is wel erg lekker! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Jammer dat je hem niet mee mag nemen naar een ander land :) Twijfel om US citizenship te nemen om even snel medals te sparen ipv NL, aangezien ik daar in het leger zit.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Had nog een account liggen bij eRepublik.
Maar ik heb nu gewerkt en getrained, dat waren mijn "Daily Tasks".

Maar wat nu?
Gewoon wachten tot morgen, of wat valt er meer te doen?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het meeste gebeurt op het forum (www.enetherlands.nl). In het spel kan je verder nog vechten en artikelen lezen/schrijven ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dank je wel!!
Ik ga eens een kijken ;)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Mocht je aan het begin gold hebben dan is het nu weer slim om training te upgraden. 44% korting op upgrades :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Nee heb helaas geen geld beschikbaar (ivm uitkering) voor gold...
Maar heb me wel even aangemeld op het forum, en een eNL Burgerschap aangevraagd.

Greetz. Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Mocht iemand nederland kwijt zijn dan kan dat kloppen :+ We zijn overgenomen door Polen en er wordt naar gekeken wanneer de beste tijd is om resistance wars te starten. Hierbij hebben we hulp nodig van onze alliances met andere landen, want alleen halen we het sowieso niet met de huidige inwonersaantallen.

edit:
Op het forum zijn trouwens verschillende welkomstbonussen aan te vragen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 07-05-2012 11:28 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dus we staan nu onder het Poolse regime? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Inderdaad :( Maar samen eNL weer bevrijden binnenkort wordt wel weer leuk :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart, ik heb me geregistreerd met jouw linkje. Ik zit inderdaad ook bij Polen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Even een vraagje, hoe kan ik food produceren.
Ik heb raw materials gekocht, maar niet genoeg medewerkers.
Dus hoe pak ik dat het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eNL Army ben ik gejoined, daarbij voer ik heletijd de missions uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:37:
Even een vraagje, hoe kan ik food produceren.
Ik heb raw materials gekocht, maar niet genoeg medewerkers.
Dus hoe pak ik dat het beste aan?
Je kunt eenmaal per dag in jou eigen bedrijven werken voor -10% wellness per keer (meerdere bedrijven (food of raw) wordt dan -10%*aantal). Dit kan je doen door poppetje bij 'Work as Manager' aan te zetten :) Extra werknemers aannemen is niet zo handig, zolang je niet een hogere kwaliteits-bedrijfje hebt. Ik denk dat het beter is om RAW te produceren aan het begin voor verkoop en food gewoon te kopen.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:46:
eNL Army ben ik gejoined, daarbij voer ik heletijd de missions uit.
Yep, dagelijks een nieuwe DO (Daily Order) waar je onderdelen voor bazooka's krijgt en een health bar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, dank je wel voor de uitleg Kixtart!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zorg er trouwens voor dat je aan het begin vooral voor training gaat en trainingcompanies upgrade. Op dit moment is er weer een aanbieding dus mocht je het nu kunnen dan zou ik het aanraden. Het runnen van een bedrijf kost meer voor wat je er voor terug krijgt en is nogal lastig. Voor training krijg je per 250strength een medaille + 5g en je doet meer damage ingame. Mocht je wel een bedrijf willen ga dan voor RAW die je kunt kopen voor NLG en waar je op het enetherlands.nl forum een subsidie kunt krijgen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Kixtart schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:12:
Jammer dat je hem niet mee mag nemen naar een ander land :) Twijfel om US citizenship te nemen om even snel medals te sparen ipv NL, aangezien ik daar in het leger zit.
Ja, het meenemen is inderdaad lastig. Ik heb US CS namelijk en heb ruim 5 miljoen gedaan nu, maar als ik ooit terug ga naar UK dan moet ik die 5 miljoen wel opnieuw doen. :-(

Maarja, voorlopig blijf ik lekker in USA hangen voor de landbonus, bevalt mij prima daar. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
http://www.erepublik.com/...012-2038233/1/20#comments
Lijkt jou het leuk om wat eRepublik spelers te ontmoeten in Real Life?
Kom dan naar de RL Meeting op 9 juni 2012 in Utrecht!

Het plan is om 14.00 samen te komen en rond 18.00 een hapje te eten. Verder staat alles nog open, dus mocht je leuke ideeën hebben dan horen we die graag.
edit:
Inmiddels 9 aanmeldingen en een paar twijfelaars :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2012 16:00 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Hmm, grappis idee. Zal eens kijken of ik kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We zitten inmiddels alweer op 15 mensen die mee gaan. Misschien nog wat op het laatste moment :)
http://www.erepublik.com/...une-9th-2012-2048883/1/20

Vandaag zijn alweer de verkiezingen voor country-president tussen Garmr (uit de partij waar ik ook in zit) en Mr. Sphere. Onderstaand de plannen van beide.
Opmerking: Het spel wordt gespeeld in het Engels, maar het forum en de meeste artikelen in eNL zijn gewoonlijk bilingual, dus zowel NL als EN.
I have set achievable and measurable goals for these ministries, which is key to form a successful administration. There is no time for vagueness in a already short presidential term.

Home Affairs
There has been a wiki project set up, which has still not been finished. It will be a priority for this ministry to finalize the main part of this project, to increase historical reference for newer citizens.
The second task for this ministry is the improvement of governmental communication. I have deduced from my census (in which almost 25% of our total population responded) that there is still much room to improve on the process of transparency. Government communication will not include repetitive nonsense (indicating ministers actually did not do anything), and adding an explanation for certain decisions. Articles will be written, and citizens will be individually informed through personal messages.

Recruitment and Coaching
I will personally start recruitment on June 9, during our RL meeting in Utrecht. I will also make an attempt to restart our sticker program in coordination with ChristiaanB94. The ministry itself will mainly focus on finding and contacting newer citizens, and providing them with the information they need. Short guides will be written on specific subjects, so it will be easy to find the information one needs.

Foreign Affairs
Ambassadors should become active or they will be removed. The ministry will bring a weekly report to the population on the changes on global level and the probable effects this will have on our country. Together with myself and the ministry of Defense we will improve military coordination with our neighboring countries and the TERRA and EDEN alliances, making sure we fight in top priority battles and keep close relations with our international friends.
Die van Mr Sphere zijn wat langer dus maar ingame links:
http://www.erepublik.com/...ter-tomorrow-2048203/1/20
http://www.erepublik.com/...ad-shoulders-2050408/1/20

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nieuwe change sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.erepublik.com/images/c/c5/New_Military_CmpgnDet.png
http://wiki.erepublik.com/index.php/Military_Module_Update

Nieuwe spelers hebben nu in battles veer meer invloed, want een battle wordt niet meer gewonnen door een paar mensen die lang spelen /veel hebben getrained, maar door middel van punten. Deze punten worden onder verdeeld in divisies waar de lagere divisies samen meer invloed uitoefenen dan een paar sterke tanks.

'We need you'-dus :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik moet zeggen, goed nieuw systeem! Mensen met een creditcard hebben nu iets minder invloed! :D

Wel lastiger om aan te sturen vanuit een MU aangezien het lastiger te zien is wat er nou gebeurt.

Oh, en super relax dat je per enemy nog maar 1 keer hoeft te klikken, schiet lekker op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je kunt een beetje zien hoe het ervoor staat met die vage pijlen per divisie, maar je kunt idd het beste een army-commander hebben in elke divisie. Het is een interessante change, maar voor de kleinere landen erg lastig. Vroeger kon je nog wat regelen met sterke tanks, maar nu moet je dus continu nieuwe inwoners krijgen. In grote landen zijn de absolute aantallen nieuwe spelers vanzelf groter.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Inderdaad, grote aantallen bewoners is nu van belang, net zoals coordinatie.

Gisteren hadden we een battle, stonden we 80- nog iets voor.
Dan kunnen tanks als Romper enzo helemaal niks meer beginnen, want we wonnen divisie 3 met gemak, dus battle gewonnen. Goed voorbeeld van de verbetering.

Ik vind het zeker een goede verandering, het maakt het soort van eerlijker, en mensen in lagere divisies kunnen nu ook beter een Battle Hero halen en hebben ook het gevoel invloed te hebben nu. Dus zeker goed gedaan admins. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Alleen de indeling op experience is niet zo heel handig, want zo heb je alsnog een scheve damage in de dividies. Zelf ben ik wel blij met mijn 11.750 strength en level 34, want zo zit ik in div3. Het zou eerlijker zijn als ze het op hoogte van de hit hadden opgedeeld.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

XP is inderdaad niet de beste indeling, maar wel beter dan geen indeling.
Ik zit namelijk in divisie 4 en heb net iets onder de 10k str. Jij heb dus meer per hit, maar zit een divisie lager..

Mooi voor jou, kan je redelijk goedkoop BH medals halen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Idd, maar op dit moment denken meer mensen dat nog en zie vaak 2mil+ damages. Zal eens rondkijken ;)

edit - korte impressie :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aq-ucJwDoVM]

[ Voor 74% gewijzigd door Kixtart op 14-06-2012 22:50 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img804.imageshack.us/img804/8231/0cb14414e99e4602a1bee4c.png
Jammer dat we de RW in West niet hebben gewonnen, maar met 669 tegen 10902 is dat ook nogal lastig. Voor elke Nederlander waren er zestien Polen. In elk geval hebben we laten zien dat we nog steeds een sterk land zijn *O*

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Jah, vond het jammer dat ik niet in div 3 zat omdat ik nog vrij lage damage doe maar hoge xp :( Anders konden we tenminste die div tanken en hadden we hem gewonnen.

Ach ja, was leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Idd, erg netjes! \o/

Ik heb vandaag de 10k str gehaald! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Feli *O*

☻/
/▌
/ \