[Browser MMOG] Erepublik

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Dat klopt ja, maar er zijn nog steeds een aantal mensen die zijn het proberen een doorstart te maken met PEACEgc. Op dit moment zijn er namelijk ook geen goede alternatieven en naast oude vriendschappen is er haast geen contact meer tussen veel landen. Hopelijk komt het allemaal goed en waarschijnlijk zullen veel landen even een dipje hebben en EDEN de wind mee, maar dit keert wel weer over een tijdje.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Als EDEN nou inteligentie had dan hadden ze inmiddels half ex-PEACE al aangevallen :P
Ik hoop dat PEACE er weer goed uitkomt of dat er een echt alternatief komt..

Ga zo zelf weer voor congress voor I&W, hoop dat we eindelijk weer eens de grootste kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie frankrijk nog wel naar EDEN overstappen wat erg jammer zou zijn. Dan hebben we weer een vijand direct naast ons wat misschien wel leuk zou zijn.

Ik ben bijna congress member of I&W, Yuppie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De fransen die wat langer spelen zullen nooit naar EDEN gaan, maar van de nieuwe garde spelers daar weet ik het niet. Sommige willen altijd bij de grootste groep horen, zolang hun eigen land niet aangevallen wordt.

☻/
/▌
/ \

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Frerk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:22:
Ga zo zelf weer voor congress voor I&W, hoop dat we eindelijk weer eens de grootste kunnen worden :)
En we zijn met I&W eindelijk weer eens de grootste geworden *O* 13 van de 40 zetels in het congres :)

• Frerk

Frerk

*bliep*

Heikanu schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:37:
[...]

En we zijn met I&W eindelijk weer eens de grootste geworden *O* 13 van de 40 zetels in het congres :)
En BP heeft er maar 11 _/-\o_
Ik zit er ook weer in O-)

De UK heeft USA aangevallen en zo indirect een oorlog met België geopend, wiens enige verdeding een alliantie met USA is, die het te druk hebben met het verdedigen van Maine, laten we hopen dat we Vlaanderen weer terug kunnen krijgen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe wereldoorlog is begonnen en deze keer is het echt overal. Hier is een overzicht:

Spanje is Frankrijk binnengevallen en heeft de helft ondertussen al bezet. De Fransen kunnen zich niet goed verdedigen omdat hun President Lyne de schatkist heeft berooft. Een aantal Nederlanders is hun aan het helpen.

Polen en Sweden zijn Duitsland binnengetrokken en hebben 3 regios te pakken waaronder een high grain regio die veel geld waard is.

De USA is Japan gaan aanvallen om China en India te gaan veroveren van PHOENIX (waar NL inzit). Er staat veel op het spel zoals een High Iron Region (belangrijkste raw in Erepublik) en verschillende high grain regios.

Roemenie en Griekenland zijn Bulgarije aangevallen om bij Turkije te komen. Ze wilden via Turkije naar Iran omdat die veel high raw regios heeft.

Brazilie is Australie aan het aanvallen en heeft veel succes de inzit is vooral damage drain van EDEN (vijand van PHOENIX) maar ze krijgen ook een aantal high diamanten regios dus ze klagen niet.

Aangezien heel de wereld aan het vechten was heeft NL aan de UK gevraagd om Flanders en Brussels aan te vallen en die proberen terug te veroveren van Roemenie. We waren daar erg succesvol in en dus zal binnenkort Flanders en Brussel aan Nederland worden overgedragen.

Zoals je kan zien is er zat te doen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

En Frurkje is Field Marshall sinds een week :)

PHOENIX bestaat nog maar net of we hebben al WWIV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk om elke keer weer die verhalen te lezen van wereld oorlogen hier! Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vraag me alleen af of Phoenix landen gaat overnemen omdat het kan ipv kleine of bevriende landen te helpen ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Als iemand mij nog een Q1 gift toestuurt kan ik ook weer meevechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ZenTex schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:51:
Als iemand mij nog een Q1 gift toestuurt kan ik ook weer meevechten. :)
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dankzij een leuke TS heb ik maar besloten om me aan te melden. Nick is het zelfde als forumnick. Het sneeuwt toch te hard om iets nuttigs te gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ik heb me ook aangemeld, Erepublik lijkt me een interessant concept. Voel je vrij om me als vriend toe te voegen :)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:49
Ik heb net ook een account aangemaakt. Spel ziet er mooi uit maar wel erg veel opties en op erg veel plekken is informatie te vinden. Dit spel lijkt een erg stijle leercruve te hebben maar daar ga ik de komende dagen achter komen lijkt me... :)

Mijn naam is Jofel en ik zit in Nederland - Zuidelijke deel.

Ik heb me ook aangemeld via de referrer link uit de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wederom bedankt. :)

(char was weer gestorven vanwege periode geen beschikking over internet :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
Wel balen dat je moet wachten tot lvl 6 voordat je kunt vechten. Ik zag ne dat Turkey werd aangevallen en wou meehelpen verdedigen maar helaas... nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zo lang duurt het niet totdat je lvl 6 bent en aan het begin is het toch een beetje irritant, want je hebt nog lage wellness. Aan het begin is het wel even lastig hoe alles in elkaar zit, maar vragen stellen mag altijd en er zijn een aantal tutorials te vinden mocht het nodig zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Leuk dat ik dit topic tegenkom! Word dit nog actief gespeeld? Ik ga ook maar eens een account aanmaken, hopelijk snap ik er wat van^^ Het spel komt behoorlijk complex over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
Ik lees me suf... :) ik vind het al prachtig dat dit niet zo'n spel is als Ikariam of een andere MMOG waar mensen zonder werk/leven de beste scores halen. In dit spel kun je ook aardig meekomen met een 1-2x per dag een paar minuten inloggen. Alhoewel ik de indruk krijg dat je je meerdere uren per dag kun verspillen met chatten en anderszins sociaal bezig zijn. :)

Ik ben nu lvl3, dus hopelijk morgen/overmorgen lvl6... klopt dat?

Waar heeft VNL nu behoefte aan trouwens? Oftwel, op welke specifieke skills of banen zou ik moeten focussen om de meeste effectieve bijdrage te leveren aan VNL?
Zelfde geldt voor een eigen bedrijf beginnen. Ik zit in west NL, high grain dus, dus een food bedrijf lijkt mij vrij logisch maar ik neem aan dat dat eigenlijk iedereen al heeft. Dus aan welk bedrijf hebben we het meest nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jofel, de beste skill is manufacturing omdat daar de meeste banen zijn maar de bouw is ook een goede skill en betaald altijd redelijk goed. Voor een bedrijf moet je echt een poos sparen en lager quality bedrijven (Q1, Q2) maken haast geen winst omdat er teveel mensen dat gelijk beginnen. Je kan het beste wat vrienden uitnodigen (voor elke vriend die level 6 haalt krijg je 5 goud) en samen een bedrijf beginnen.

Je kan ook State Manager worden wat inhoud dat je een bedrijf van de overheid gaat runnen. Als je dat leuk lijkt en je bent een iets hoger level pm me dan even ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
Mitch, bedankt voor je tips. En vrienden uitnodigen zit er niet in... :) Niemand van mijn vrienden speelt dit soort spelletjes, als ze er al tijd voor zouden vinden.

State manager? Hey, dat heb ik nog niet gelezen... is je nick in het spel hetzelfde als hier?

State manager zou wel erg grappig zijn omdat ik in het dagelijkse leven ook een manager ben bij de overheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Kan iemand even de URL voor de hospital posten zodat ik kan healen? :+
Na het vechten doet de site amper wat (internet op werk) en dus geen "heal" knopje op de battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nick ingame is hetzelfde als hier. Je zit als het goed is nu bij mijn vrienden groep.

ZenTex ik heb je een link gepmd ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even voor eventuele andere users: De healknop is alleen te vinden als je die dag minimaal 1x hebt gevochten en healen is ook maar 1x per dag mogelijk. Deze is niet te vinden op de battlefield, maar op de pagina over de regio waar je woont. Als je eenmaal gevochten hebt krijg je wel een linkje te zien naar deze pagina bij de gevechten zelf.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Bedankt voor de link. Het werkte. :)

Overigens heb ik ook alleen kunnen vechten door de URL voor wars te gokken. Erepublik laadt amper en bij "Army" kom ik alleen training tegen.

Dat ik toch inlog is puur om E-UNL te steunen in deze spannende tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Beetje vreemd dat het nog zo langzaam voor je is, want er zijn geen problemen daarmee volgens mij. Een tijd geleden was het wel vaker dat hij op sommige dagen echt sloom was. Het enige probleem wat ik zelf wel nog heb als ik een tijd niet op de website ben geweest is dat hij een error geeft, maar dat blijft weg na 1x refreshen (f5).

Deze link gebruik ik gewoonlijk om gevechten te zoeken waarin je kunt vechten: http://www.erepublik.com/en/country/military/Netherlands. Je kunt ook in de media kijken, want gewoonlijk is er ook een artikel van ministerie van defensie .

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Is er ook een mogelijkheid om gold te krijgen door NLG in te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

vinpower schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:19:
Is er ook een mogelijkheid om gold te krijgen door NLG in te ruilen?
http://www.erepublik.com/en/exchange

De geldmarkt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Kixtart schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:52:
Beetje vreemd dat het nog zo langzaam voor je is, want er zijn geen problemen daarmee volgens mij.
Traag internet hier op het werk. Ik zit momenteel op zee en internet gaat via de satelliet. Overigens is dit systeem nogal buggy de laatste tijd en word binnenkort vervangen.

Verwijderd

De Amerikaanse President heeft net laten weten dat er een grote oorlog in Europa aan zit te komen. Aangezien Polen net 25000 nieuwe spelers erbij heeft gekregen zal dat ongetwijfeld van die kant komen. Blijkbaar zijn al die nieuwe spelers in Polen erg anti-duits. Ze doen allemaal gemene en vooral kinderachtige dingen tegenover de Duitsers zoals een bedrag van 14.88 overmaken wat een Nazi betekenis heeft(uitleg waarom hier: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=1488)

Ongetwijfeld gaat Polen dus Duitsland verder aanvallen na de kerst wat ook inhoud dat wij buren worden. De Polen zullen dan zozie Belgie in gaan nemen want die zijn niet beschermt door MPP's. MPP's werken alleen als een van origine Nederlandse regio word aangevallen. Ik ben dus erg benieuwd want als er een ding is dat ik werkelijk haat is het acties zoals die van de Polen over de Nazi's dus ik ga me maar meer inzetten om de Polen dwars te zitten.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als je dat ziet gewoon melden, want het valt gewoon onder offensive waar bans voor gezet worden.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Dat hier nog geen topic over loopt op het enetherlands forum.

Wat is het standpunt van de USA hierin dan?

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:22:
Als je dat ziet gewoon melden, want het valt gewoon onder offensive waar bans voor gezet worden.
Hebben ze gedaan er is zelfs een heel artikel over in de top van het Internationale nieuws maar de admins snappen het blijkbaar niet of vinden het niet offensive. Wel een beetje zonde want het moet wel een spel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Misschien wel, want Forfeit Points op een ander account kan je niet zien. Misschien hebben ze 1-3 dagen ban gehad, maar dat is dus niet te zien :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben net Congress verkiezingen gehad in Erepublik en Iron & Wine (partij met veel GoTers) is de grootste partij gebleven. We hebben 14 uit de 40 zetels gewonnen wat +1 is vergelijken met vorige maand. Wij mogen dus de overheid gaan samenstellen voor deze maand. Vorige maand was ik Minister van Financien en deze maand hoop ik weer in de overheid te komen. Ik zit ieder geval weer in het congress dus zal me niet vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Wat ik me afvraag betreffende de politieke partijen op erepublik, is waarmee partijen zich nu onderscheiden van elkaar. Vrijwel alle partijen noemen zich libertarian, dus daar onderscheiden ze zich niet mee. Dan is er nog een schaal van links tot rechts. Hoe wordt daar invulling aan gegeven binnen het spel? Ik ben wel nieuwsbrieven van partijen tegengekomen, maar die gaan vooral over het stemmen maximaliseren, of er worden doelstellingen beschreven waar iedereen het vast wel mee eens is zoals 'de populatie doen toenemen' of 'onze territoria niet verliezen'.

Zijn er partijprogramma's?

[ Voor 4% gewijzigd door nicxz op 29-12-2009 17:36 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er is ook niet heel veel verschil qua partijen. Iedereen zit rondom het centrum met hun ideeen. Alleen de LP is anders want die willen de staatsbedrijven afschaffen en wat ander radicaler dingen. Ik ben trouwens van I&W dus hou dat in gedachte bij de volgende uitleggen.

De Belgium Party komt alleen op voor de belangen van de Belgen en bestaat hoofdzakelijk uit twee klikkers. Als je hier bij gaat praat ik nooit meer met je want de meeste van de BPers zijn Wallooners die ik niet erg mag.

De LSD is de linkse partij maar is niet zo verschillende als bijvoorbeeld BP of I&W. Dit was vroeger de FOK partij trouwens. Zitten wel een aantal goede en aardige spelers maar is de laatste tijd wat minder actief geworden.

Iron & Wine is de partij met de actieve mensen. Dit was vroeger de GoT partij en dus de grote vijand van FOK. Ik zit hier dus zelf bij en naar mijn mening is dit een goede partij omdat we alles goed bespreken ook erg flexibel zijn.

Zodra Erepublik weer terug is (de servers worden op het moment aangevallen door wat hackers) zal ik even wat artikellen postten die wat meer info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel degelijk meer grote verschillen.

ERepublik kent echter maar 4 aanduidingen: Libertarian, Totaltarian, Autotharian en Anarchistic. Aangezien Total, Auto of Anarchistisch over het algemeen als onhandig gezien wordt (google maar eens waarom) is de enige logische keus Libertarian. Het grappige is dat (op 2 na) geen enkele partij de Libertarian filosofie aanhangt...

Tsja, dan is er nog links, centrum links, centrum, centrum rechts, en rechts.... ook dit is een beetje natte vinger werk.

Anyway, de beste manier om inzicht te krijgen in de partijprogramma's is via het wiki
http://wiki.erepublik.com/index.php/Netherlands

Scroll door naar het overzichtje partijen en bekijk de wiki pagina's van de partijen.

(oh ja: ik was voorheen Libertarian Party [LP] member (steun ze overigens nog steeds), nu bezig met "iets" nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen hebben we nieuwe buren, Spanje en Polen. Spanje is zo ongeveer het rijkste land in Erepublik en Polen en het grootst met 37000 man. Staks vechten onze 1100 mensen dus tegen een leger van ongeveer 52000 man met meer geld en kracht.

• nicxz
Als ze daar stoppen met hun expansiedrift en onze grenzen respecteren :S

Ik ben geen groot fan van fuseren met eUK, maar ik denk dat het wel een extra argument pro is, als we door die grootmachten worden omsingeld.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Voor en nadelen in dat geval, want nu zijn we gedeeltelijk veilig vanwege MPP's, maar als we onderdeel zijn van eUK dan geldt dit niet voor onze regios. Deze geldt namelijk alleen voor originele gebieden van het land zelf.

☻/
/▌
/ \

• nicxz
Aha. Dat is wel lastig, zo'n spelregel :) Is dat bewust gedaan om ervoor te zorgen dat het systeem wat minder neigt naar een endgame scenario met 2 grote partijen ?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Waarschijnlijk wel ja :)

☻/
/▌
/ \

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zojuist aangemeld. Een baan gevonden en mijn eerste werkdag zit er op :)
Verders even aankijken :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Verwijderd

Damien2004 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:42:
Zojuist aangemeld. Een baan gevonden en mijn eerste werkdag zit er op :)
Verders even aankijken :)
Wat is je ingame naam? Dan doe ik even een friendship request en kan ik je ook wat info geven als je wil.

Trouwens ik hoor net dat ik Minister van Recruitment & Coaching word dus als je is wat ervaring kan delen zoals problemen die je hebt etc dan kan ik daar aan gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik ben ook een paar dagen geleden begonnen, jammer genoeg wist ik niet van het krijgen van Gold als je via een invite begon, anders had ik eerst hier een Invite gevraagt.

http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/2414639

[ Voor 13% gewijzigd door MetalfanBlackness op 02-01-2010 18:42 ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben Polen aangevallen. Het is 39,000 man tegen onze 1,200. Word leuk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraagje, ik zie dat Kixtart heeft geschreven dat het weinig tijd in beslag neemt.
Moet je vaak checken om dit te kunnen spelen? Om het uur of kan het rustig 1 keer per dag?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op zondag 03 januari 2010 @ 03:29:
Even een vraagje, ik zie dat Kixtart heeft geschreven dat het weinig tijd in beslag neemt.
Moet je vaak checken om dit te kunnen spelen? Om het uur of kan het rustig 1 keer per dag?
Hoeveel tijd je er aan besteed ligt maar net aan jezelf. Als je gewoon rustig wat wil spelen kom je met 1 keer per dag goed vooruit. Je kan ook echter politieke functies bekleden binnen de nederlandse regering en dan ben je toch wat meer tijd kwijt. Het ligt dus geheel aan jezelf hoeveel tijd je erin wil steken, maar dit merk je naarmate van spele zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Toch maar een citizen aangemaakt hier in Zuid Nederland, hij heeft de naam Protoviro :)
Heb nu een flut baantje en even gewerkt en wat eten gekocht, maar ik voel me nu net een kleine vis tussen de haaien. Ik heb geen idee wat er zich allemaal afspeelt, omdat ik er niet vanaf het begin bij zit :(
En ik zie dat Polen flink op drift is en we een groot probleem hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ik las het bericht over de aanval op Polen en heb eRepublik weer eens gecheckt. Ziet er goed uit, veel oorlog. Succes met het redden van Duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Ik heb me vandaag ook maar eens aangemeld. Deze online game is geheel nieuw voor mij. Heb in het verleden wel regelmatig drugrunners.net gespeeld.
Eens kijken hoe dit spel bevalt. Mijn inlognaam is hetzelfde als hier op het forum en zit in zuid Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik ben ook aangemeld via de refferer van Kixtart :)
Naam: Dennis Out (mijn eigen nick was al bezet :().
Regio: Oost Nederland (waar daar ligt Zutphen ook :P)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
spacemouse schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:40:
Eens kijken hoe dit spel bevalt. Mijn inlognaam is hetzelfde als hier op het forum en zit in zuid Nederland.
Outerspace schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:37:
Regio: Oost Nederland (waar daar ligt Zutphen ook :P)
Voor alle volgende mensen die zich willen aanmelden, het is het beste Noord of West Nederland als regio te kiezen. Hier zitten namelijk de beste ziekenhuizen (hoe beter het ziekenhuis, hoe meer je kan genezen nadat je hebt gevochten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat er gelijk 5 mensen bij komen. Als jullie vragen hebben moet je mij (Mitch Rapp) of Kixtart even aanspreken. Pm/shout ook even als jullie level 5 halen want dan kan je vechten en dan sturen we even een uitleg. We kunnen ook betere banen regelen etc maar je moet het ons wel even laten weten.

De oorlog met Polen gaat erg leuk worden want de Poolse Minister van Defensie heeft al gezegd dat Nederland na Duitsland van de kaart zal worden geveegd. Ze zijn dus flink boos wat wel leuk is.

En dit is even voor Jazar: Schop Antionio van je account en kom weer helpen want de nieuwe module komt ook weer uit binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als jullie vragen hebben moet je mij (Mitch Rapp) of Kixtart even aanspreken.
Of irc (irc.rizon.net - #eUNL (#eUNL-nl en #eUNL-fr)) en het forum (http://ebelgium.enetherlands.nl). Op het forum kan je ook een startbonus aanvragen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verloren :( maar niet al te erg. Nu wachten we op een aanval van ze op Wallonia. Waarschijnlijk morgen en anders kunnen we nog is aanvallen maar deze keer moeten we wel winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik ben ook gejoined en onderhand alweer level 7. ik zit echter nog steeds in mn eerste baantje, hoewel ik al loonsverhoging hebt gehad :)
Ook heb ik al even in de oorlog tegen polen kunnen vechten, maar ik hoop dat we Nederland kunnen behouden. Die Polen hebben namelijk best veel mensen ><

[ Voor 35% gewijzigd door Gammro op 03-01-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:37:
Verloren :( maar niet al te erg. Nu wachten we op een aanval van ze op Wallonia. Waarschijnlijk morgen en anders kunnen we nog is aanvallen maar deze keer moeten we wel winnen.
Huh, er zijn toch twee borders? Waarom is er geen nieuwe aanval geopend voor de battle was afgelopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben in een regio een Restistance War (RW) gedaan net voor dat wij konden aanvallen en die hebben ze de Duitsers laten winnen dus er was maar een regio die we konden aanvallen.

Ik wil ook graag iedereen aanraden het nieuws in de gaten te houden. Daar staan instructies over waar te vechten en hoe wat dus best nuttig kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Polen hebben gisteren Wallonia aangevallen wat de laatste Belgische regio van de UNL was. Ze vechten niet heel hard maar dat doen wij ook niet echt. Omdat Wallonia een originele Belgische regio is hebben we daar geen MPP's op en dus kunnen onze Allies niet meevechten. Als we dus verliezen vanavond dan gaan de Nederlandse regio als volgende.

Dit allemaal zorgt er wel voor dat we veel nieuwe spelers erbij krijgen, totaal al ongeveer 200 waaronder veel GoTers. Dus zo heeft elk nadeel weer een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, liever onderdeel van Polen dan van UK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Poterverdrie, ben nu dus een Pool....
NOOIT! Ik zal strijden voor mijn land!

Zodra ik level 5 ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hebben we dus verloren tegen Polen in Wallonia. Het was een erg leuk gevecht dat lekker op en neer ging. Bij gevechten in Erepublik word het vaak allemaal beslist in de laatste minuten want dan gaat men tanken etc. Gisteren stonden we heel de dag rond de -35k en toen ging het flink omhoog tot de -18k omdat een aantal vrienden uit het buiteland kwammen vechten. In de laatste minuten gingen we van -19k tot +40k en toen weer naar beneden. Uiteindelijk met iets van 70k verloren wat niet veel is want Kixtart kan wel rond de 30k damage doen.

We zijn Wallonia dus kwijt en hebben nu alleen nog Nederlandse regios over. De Polen zijn alleen bang geworden voor ons want ze hebben snel regios gewisseld met Spanje (die heel Frankrijk heeft verovert) dus nu hebben we geen grens meer met de Polen. Dit houdt in dat we Polen niet meer kunnen aanvallen en zij ons ook niet. De Nederlandse overheid is dus aan het bespreken of we Spanje moeten aanvallen. Als we dat doen dan is het bijna 100% zeker dat de Nederlandse regios worden aangevallen.

Mij lijkt het wel leuk ik vecht liever tot dat ik niet meer kan dan bang uit het raam zitten kijken tot dat Spanje en Polen heel Europa hebben gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:17:
Inderdaad, liever onderdeel van Polen dan van UK :P
Liever mede eigenaar van eUK dan onderdrukt door ePolen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalfanBlackness op 06-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalfanBlackness schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:00:
[...]
Liever mede eigenaar van eUK dan onderdrukt door ePolen.
Uiteraard, maar dat was niet de keuze. Het is onderdrukt door de eUK en in een volledig isolement terechtkomen of bezet door Polen waardoor companyowners een enorme nieuwe markt kunnen bedienen.

Veel companyowners (zoals ikzelf) zijn beter af met de Polen dan de Engelsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Gammro schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:43:
Ik ben ook gejoined en onderhand alweer level 7. ik zit echter nog steeds in mn eerste baantje, hoewel ik al loonsverhoging hebt gehad :)
Ook heb ik al even in de oorlog tegen polen kunnen vechten, maar ik hoop dat we Nederland kunnen behouden. Die Polen hebben namelijk best veel mensen ><
Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Ik ben nog steeds level 4?

Of je bent natuurlijk eerder dan zondag begonnen bedenk ik me net :D

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 07-01-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt vanzelf Outerspace je moet gewoon hard werken (Hardwork medal = 5 goud) en door blijven levelen. Ik zou ook niet direct een bedrijf kopen als ik jouw was maar samen met wat vrienden het goud in een bedrijf te investeren. In raws zoals iron en hout zit best veel geld waar dan moet je wel een Q3 bedrijf hebben war ongeveer 90 goud totaal kost.

Je kan ook state manager worden wat inhoud dat je een bedrijf van de overheid moet leiden maar dan moet je wel een iets hoger level hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:54:
[...]
...Het is onderdrukt door de eUK en in een volledig isolement terechtkomen of bezet door Polen waardoor companyowners een enorme nieuwe markt kunnen bedienen....
Beetje erg negatief hoor. Wij zijn met een hele grote groep actieve spelers en waren gesprekken over samengaan. Beetje onzin om dan al gelijk over onderdrukking te praten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:19:
[...]
Beetje erg negatief hoor. Wij zijn met een hele grote groep actieve spelers en waren gesprekken over samengaan. Beetje onzin om dan al gelijk over onderdrukking te praten.
Inderdaad, de intentie om "samen te gaan" met de UK zie ik als negatief.

Onderdrukking is wellicht een wat sterk woord maar er vanuit gaan dat eNL iets te zeggen zou hebben binnen UK is nogal naïef.

Commercieel gezien ben ik blijer met de Polen dan met de Engelsen, niets ingewikkeld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
eNL moet gewoon eNL blijven maarja als er geen keus dan maar liever polen idd, zodra er een stemming komt in congress voor samenvoeging stem ik wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig gaan we niet samen met de Engelse want dat kan niet met de Polen en de Spanjaarden naast de deur. Maar een samengaan met Polen gaat ook helemaal niet gebeuren. Polen is de vijand en eigenlijk is er geen enkel land in Erepublik dat Polen echt mag. Ze doen en deden rotte streken etc.

Trouwens even FYI tegen RetroX, spreek je Pools dan? Want ik vind het persoonlijk wel fijn als ik het nieuws kan lezen en met de UK kan ik dat maar met Polen niet. Maar begrijp me niet verkeerd ik ben ook tegen een merger met de UK want zoals HamburgerHenk zegt eNL is eNL en moet dat blijven. Dat houdt in geen merger met de UK en helemaal niet met Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spreek geen Pools maar gelukkig kunnen Polen gewoon meuk kopen zonder dat ik een woord Pools hoef te spreken. Sterker nog, ik heb ook een Braziliaans bedrijf en spreek geen woord spaans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:54:
[...]

Uiteraard, maar dat was niet de keuze. Het is onderdrukt door de eUK en in een volledig isolement terechtkomen of bezet door Polen waardoor companyowners een enorme nieuwe markt kunnen bedienen.

Veel companyowners (zoals ikzelf) zijn beter af met de Polen dan de Engelsen.
Ik vraag me af of ePolen wel zo goed gaat zijn als het dadelijk afgelopen is met de oorlog, ik kan me voorstellen dat ze de taxes omhoog gooien en wel wat regelen onderling dat het de eigen polen er niet op achteruit gaan.
Ik denk gewoon dat we beter af als we mee stemmen wat er met een united eUNL & eUK gebeurd dan dat de ePolen over ons regeren.
Uiteraard wil ik gewoon dat eUNL gewoon blijft bestaan, maar ik denk dat een (tijdelijke) merger met eUK ons meer goed zal doen dan onder ePolen komen.
Outerspace schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:11:
[...]

Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Ik ben nog steeds level 4?

Of je bent natuurlijk eerder dan zondag begonnen bedenk ik me net :D
Idd, ik heb het even opgezocht

Gammro:
eRepublik Birthday
20.12.2009 - Day 761 of the New World

Outerspace:
eRepublik Birthday
03.01.2010 - Day 775 of the New World

[ Voor 19% gewijzigd door MetalfanBlackness op 07-01-2010 20:34 . Reden: startdata ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:00:
Ik spreek geen Pools maar gelukkig kunnen Polen gewoon meuk kopen zonder dat ik een woord Pools hoef te spreken. Sterker nog, ik heb ook een Braziliaans bedrijf en spreek geen woord spaans...
Aan spaans heb je niets in brazilie hoor, je bedoeld denk ik portugees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HamburgerHenk schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:04:
[...]

lol en verkopen is een ding maar in een land wonen een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:29:
lol en verkopen is een ding maar in een land wonen een tweede.
Yep, echt een groot verschil. Ik heb ook een bedrijf in het buitenland gehad (argentinie), dat ging prima zonder Argentijns te kunnen. Maar ik zou nooit in dat land willen wonen, aangezien ik niets van het nieuws mee kon krijgen en ik geregeld mensen een pm terug moest sturen of ze een bericht konden herhalen in het Engels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Google translate doet voor mij nogal veel van pools naar engels iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HamburgerHenk schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:04:
[...]

Kan je nagaan, ik zie het verschil tussen spaans en portugees niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
De enige landen waar het te doen is om te leven wat dat betreft zijn de engelstalige landen en misschien duitsland nog, maarja dat is ook gewoon niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:37:
Ik zou ook niet direct een bedrijf kopen als ik jouw was maar samen met wat vrienden het goud in een bedrijf te investeren. In raws zoals iron en hout zit best veel geld waar dan moet je wel een Q3 bedrijf hebben war ongeveer 90 goud totaal kost.

Je kan ook state manager worden wat inhoud dat je een bedrijf van de overheid moet leiden maar dan moet je wel een iets hoger level hebben.
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om mijn geld (guldens) of gold voor me te laten werken. Dan wel door aandelen te kopen in een bedrijf, dan wel door het op een bank te zetten waardoor ik rente ontvang. Ik ben al op zoek geweest, en heb bijvoorbeeld gevonden dat er een stock exchange voorbereid wordt, en dat er organisations zijn die zich als een bank gedragen. Ik kan die organisations echter niet terugvinden in eRepublik, en ben ook wat huiverig om in te stappen bij een onbekende partij. Kunnen jullie wat tips geven / referenties aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal banken/investeringscompanies. Some adverteren ze via de ads. Ook op de community website:http://www.enetherlands.nl/index.php plaatsen ze wel eens reacties.

je kan ook zoeken op (bijvoorbeeld "bank"):
World Capital Bank
Antwerp & Amsterdam Bank

Op dit moment is er een nieuwe "economics module" in ontwikkeling. Hoe dit er uit gaat zien is nog niet bekend, ook niet wanneer dit gelanceerd wordt. Ik ben op dit moment wat terughoudend met grotere uitgaven zodat ik straks iets kan investeren als de nieuwe module het inderdaad waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Dat klinkt wel erg mooi trouwens, heb zat gold en nlg staan om wat leuks te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Of gewoon zelf monetary market in de gaten houden in verschillende landen en dan gold in- en verkopen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Zo'n Diehard ecitizen ben ik nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is veel geld te verdienen op de Monetary Market (MM). Bijvoorbeeld twee maanden terug was 1 NLG 0.017 goud waard. Nu is dat 0.015 goud. En als je goud verkoopt kan je voor 1 goud 69-70 NLG krijgen. Als je die 70 NLG dan weer verkoopt voor 0.015 goud per stuk dan krijg je dus 1,05 goud terug. Dat is 5% winst maar als de koers omhoog gaat naar 0.016 goud (normale prijs) dan verdien je 1,12 goud dus 12% winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Das best aardig winst, zal ik wel ff naar gaan kijken. Misschien dat ik veel extra goud kan verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polen is net een all out attack tegen de laatste regio van Duitsland begonnen. Ze deden dit heel geniepige net voor dat een nieuwe dag in Erepublik begon. In Erepublik kan je maar 1x per dag gebruik maken van een ziekenhuis en als je dus heel de dag niet vecht en dan net voor dat er een nieuwe dag begint (0900 Nederlandse tijd) aanvalt kan je een grote voorsprong opbouwen. Zij hebben dat erg succesvol gedaan maar er is nog genoeg tijd voor Phoenix om terug te slaan in deze battle.

De media in Polen en andere landen van EDEN laten zien dat zodra Duitsland gevallen is, Polen en Spanje een invasie van de UK gaan voorbereiden. Stap 1 in dat plan is de enige buurman van de UK die vriendelijk is aan te vallen en hun land als aanvalsbasis te gebruiken.

1x raden wie die vriendelijk buurman is. Dat is Nederland dus de verwachting is dat binnen 2-3 dagen we een aanval van Polen en Spanje kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik heb mij net geregistreerd.
Ik ben gestart in West Nederland.
Welk effect zou een oorlog op ons (mij) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Niet meer in west nederland wonen, maar in Westelijk Nederlands polen/ Noordelijk Nederlands Spanje?
Ook zullen 1 van de 2 partijen proberen te zorgen dat men in de bezette landen zo min mogelijk mee kan komen, om Resistance wars voor onafhankelijkheid uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Dan ga ik maar vast sparen voor wat wapens, want Nederland gaan ze niet kado krijgen.
Nog een vraag: Ik begrijp dat je een huis kan kopen, en betere kwaliteit eten. Die dingen leveren 1x per dag een health bonus op. Momenteel heb ik (lvl 13) een routine waarbij ik de dag begin met 100 health, dan ga ik werken, trainen, en vechten. Dat doe ik tot ik nog boven de 50 health zit, waarna ik naar de hospital ga zodat ik de volgende dag weer met maximale effectiviteit kan werken.

Het voordeel dat een huis en betere kwaliteit eten opleveren is dat je een extra keer kan vechten per dag (5x in plaats van 4x), en toch rond de 100 health kan beginnen de volgende cyclus. Klopt dat? Zijn er verder nog voordelen aan een huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Zelf doe ik eerst altijd trainen, dan verlies ik 1 welness. Dan vecht ik 5 keer zodat ik een zo hoog mogelijke wellness heb. Dan ga ik naar hospital om mn 50 er weer bij te krijgen. Daarna werk waardoor ik effectief 2 punten verlies iedere dag en zo veel mogelijk damage doe.
Na 5 dagen heb ik welness 90 en vecht ik 4x ipv 5x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eerst vechten als je standaard training gebruikt is beter, want 1% wellness verliest kost meer damage dan je met training erbij krijgt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom in Erepublik Simon en zoals Gammro zei als we aangevallen en een regio verliezen dan word die regio een onderdeel van Polen of Spanje (de aanvaller). Je kan dan wel terug verhuizen naar een andere Nederlandse regio zoals West en daar dan weer verder vechten. Als heel Nederland onder de voet word gelopen dan wonen we dus in Polen wat inhoud dat je Poolse media hebt en Poolse bedrijven etc. Je krijgt betaalt in Poolse valuta etc en Nederland bestaat dan niet meer. We moeten dan doormiddel van een Resistance War (RW) Nederland weer op de kaart krijgen wat redelijk moeilijk is.

Over de voordelen van een huis. Je krijgt idd meer wellness van een huis en kan daardoor dus lagere Q eten kopen en dus NLG besparen. Op dit moment is Q3 huis waarschijnlijk goed genoeg voor jullie maar als je straks een hogere skill hebt en bij een Q4 of Q5 bedrijf aan de slag gaat heb je wel een Q5 huis nodig. Je verlies dan namelijk per dag 1 wellness voor trainen en 4 of 5 voor werken. Ik zou dus aanraden een huis te kopen. Neem even ingame of op IRC contact met me op want ik heb veel contacten in de huizen market dus kan wel iets voor jullie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Kixtart schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:24:
Eerst vechten als je standaard training gebruikt is beter, want 1% wellness verliest kost meer damage dan je met training erbij krijgt :)
Zover had ik dus nog niet gekeken naar wat optimaal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Ben nog maar kort geleden begonnen, maar als ik het zo een beetje lees dan lijkt het het beste om je wellness aan het einde van de dag niet onder de 60 te laten komen.
Dan zou je dag er als volgt uit kunnen zien:

60 -> vechten
50 -> hospitaal (Q5)
100 -> werken
99 -> vechten
89 -> vechten
79 -> vechten
69 -> vechten
59 -> trainen
58 -> brood (+ eventuele huisvesting) totaal 3Q nodig
60+

Je moet volgens mij eerst een keer vechten op een dag alvorens je naar het hospitaal kunt. Werken is aan te raden als je wellness hoog is, hoe hoger je wellness, hoe hoger je productie.

Heb vandaag level 2 bereikt als productiemedewerker, kreeg gelijk opslag van mijn manager van ƒ 4 naar ƒ 7 per dag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
je kan nog beter je wellness niet onder de 90 laten komen, dan willen bedrijven je nog wel eens meer betalen omdat je met hogere welness productiever bent+ het een teken van activiteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Gammro schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:33:
je kan nog beter je wellness niet onder de 90 laten komen, dan willen bedrijven je nog wel eens meer betalen omdat je met hogere welness productiever bent+ het een teken van activiteit is.
Is ook een mogelijkheid. Dan moet je een keer een dag vechten tot je tussen de 50 en 60 zit en vervolgens naar het hospitaal gaan. Als je dan nog een keer werkt en traint zit je op 98.
Echter een goede manager checkt of iemand gewerkt heeft en op basis van de dagelijkse productie kan hij eenvoudig nagaan met hoeveel wellness iemand heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacemouse probeer je dag te eindigen met wellness boven de 90. Managers zijn lui en checken niet of iemand met 90 wellness werkt. Ze kijken naar je huidige wellness en als die onder de 90 is krijg je minder betaald. Ik spreek hier uit ervaring want ik heb verschillende bedrijven.

Er is nog een goede reden om altijd je dag te eindigen met wellness 90. In hele belangrijke veldslagen vechten we kamikaze. Dit houdt in dat je dus 5x vecht naar het ziekenhuis gaat en dan nog is 5x vechten. Je eindigt dan dus met de wellness waar jij nu mee begint alleen heb je dan in een belangrijke veldslag 2x zo veel damage doet. Dus probeer je wellness altijd rond de 90 te houden
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste