Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:47:
Ik snap dat de PC-gamers onder ons een beetje teleurgesteld zijn, maar die wachten ook niet op BF1942, maar op BF3.
Is dat zo? Ik wacht persoonlijk op een moderne BF1942. 1942 vond ik echt stukken beter dan BF2. Ik juig een 1943 dan ook toe maar ben wel een beetje bang dat het allemaal wel heel erg mager is wat betreft maps.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

FireBladeX schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:00:
Ow dus we moeten eigenlijk gaan klagen bij sony/microsoft omdat we maar 24man krijgen? Ik bedoel hoe dan ook ze kunnen wel beetje gaan slijmen bij sony/microsoft voor 32 misschien 48man. :( achja we will see.
Zowel Sony als Microsoft bieden twee manieren van server hosting aan:
  • P2P waarbij de game wordt "gehost" door een speler en er een lichte variant van een dedicated game server draait op een centrale server. Lokatie maakt hier niet uit, zolang de spelers maar in dezelfde regio zitten is de kwaliteit prima. De bandbreedte is zeer beperkt omdat je uit moet gaan van de zwakste verbinding in het P2P netwerkje. De speler die de game host merkt er niets van. Zelfs als je in een game komt die al halverwege is, en de oude host gaat weg, dan kan jij realtime de host worden zonder performance verlies.
  • Dedicated: zeg maar old-skool game servers die draaien op speciale dedicated hardware dicht bij de spelers. Alle spelers connecten hiernaar.
    Voordeel: je kan vrij hoog in spelersaantallen, de kwaliteit is beter, je kan meer serverside features inbouwen en de game is stabieler.
    Nadeel: hoge kosten.
Games die op deze laatste manier draaien zijn ontzettend server-intensief. Games zoals HALO3 draaien hier uit kostenoverwegingen niet op, je zou duizenden hardware servers nodig hebben om de spelers aan te kunnen. De technologie is ook nog redelijk "nieuw" voor de game wereld, en is pas 3-4 jaar terug beschikbaar gesteld aan de developers voor de Xbox360. Op de PS bestond het pas vanaf de PS3 en wordt het nog steeds nauwelijks gebruikt.

Kwa spelers heb je hier minder limieten. Waar je rekening mee moet houden is dat ja naast spelerinfo en algemene game info ook info over objecten door moet sturen naar alle spelers. Dus elke auto, elk vliegtuig, elk object dat kapot kan gaan. Ik heb speler tests meegemaakt van 100+ man op een Xbox360 server. Ik kan je verzekeren dat zo'n tests enorm gaaf zijn maar dat het nog heel lang zal duren voordat je dit in de praktijk ziet. Je hebt namelijk EN een grote spelersmassa nodig EN een zak met geld om de servers in de lucht te houden EN tig lokaties wereldwijd om de spelers een goede verbinding te kunnen geven. Pas na 150 ms ga je vertragingen opmerken. Zo zal heel Europa dus prima kunnen spelen op ons Xbox360 cluster in Parijs maar Japanners weer niet. De oostkust van de VS wel. Als je steeds wat overlap hebt in je serverlokaties heeft dat ook weer tig voordelen, je kan de lokaties allemaal wat kleiner houden omdat je in kan gaan spelen op de piektijden icm de tijdzones.

In het traditionele model waar de uitgever eenmaal een zak geld krijgt bij de verkoop is dit dus een grote gok. Zodra abonnement games op de Xbox360 en PS3 wat meer gemeengoed worden zal dit zeker een optie zijn.

Op ons Xbox360 cluster in Parijs draaien wij de dedicated variant voor Europa, maar onze software beheert ook clusters in Japan, Australia en de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16

The Zep Man

🏴‍☠️

DaMorpheus schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Zowel Sony als Microsoft bieden twee manieren van server hosting aan:
  • P2P waarbij de game wordt "gehost" door een speler en er een lichte variant van een dedicated game server draait op een centrale server. Lokatie maakt hier niet uit, zolang de spelers maar in dezelfde regio zitten is de kwaliteit prima. De bandbreedte is zeer beperkt omdat je uit moet gaan van de zwakste verbinding in het P2P netwerkje. De speler die de game host merkt er niets van. Zelfs als je in een game komt die al halverwege is, en de oude host gaat weg, dan kan jij realtime de host worden zonder performance verlies.
  • Dedicated: zeg maar old-skool game servers die draaien op speciale dedicated hardware dicht bij de spelers. Alle spelers connecten hiernaar.
    Voordeel: je kan vrij hoog in spelersaantallen, de kwaliteit is beter, je kan meer serverside features inbouwen en de game is stabieler.
    Nadeel: hoge kosten.
Games die op deze laatste manier draaien zijn ontzettend server-intensief.
Oplossing: gebruikers de mogelijkheid geven om een (private/gesloten) spel op een dedicated spelconsole te hosten voor spelers op internet. Op die manier kunnen (net als met veel PC spellen) clans zelf servers (laten) hosten met relatief goedkope hardware. Zo hoeven Sony en Microsoft ook minder deals te sluiten met serverparken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Is dat zo? Ik wacht persoonlijk op een moderne BF1942. 1942 vond ik echt stukken beter dan BF2. Ik juig een 1943 dan ook toe maar ben wel een beetje bang dat het allemaal wel heel erg mager is wat betreft maps.
Ik bedoel in die zin dat deze game best onverwacht komt en een Xbox Live arcade game wordt (en PSN en PC).
Dit betekent dat de game een beperkte grootte mag hebben (dacht 256 MB) en ook voor een kleinere prijs verkocht wordt dan een nieuwe full BF game.
Hier gaat ineens iedereen over elk detail (Unlimited ammo / health regeneration e.d.) zitten zeiken, dat snap ik niet zo. Ik vind het gewoon een leuke verrassing. Dat er mensen zijn die een 1942 remake willen met alles er op en eraan, dat snap ik, maar dit is niet die game.
Als je een nieuwe racegame zoekt, is dit ook niet die game. Dit is wat het is, en niet anders.
Maar dat wil niet zeggen dat deze game niet tof zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:16:
[...]

Ik bedoel in die zin dat deze game best onverwacht komt en een Xbox Live arcade game wordt (en PSN en PC).
Dit betekent dat de game een beperkte grootte mag hebben (dacht 256 MB) en ook voor een kleinere prijs verkocht wordt dan een nieuwe full BF game.
Hier gaat ineens iedereen over elk detail (Unlimited ammo / health regeneration e.d.) zitten zeiken, dat snap ik niet zo.
Als iemand anders een andere mening heeft is het toch niet meteen zeiken? Aan de restricties voor Xbox Live hebben PC gebruikers natuurlijk helemaal geen boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:34:
[...]

Als iemand anders een andere mening heeft is het toch niet meteen zeiken? Aan de restricties voor Xbox Live hebben PC gebruikers natuurlijk helemaal geen boodschap.
Dat woord koos ik bij gebrek aan beter, zaniken klinkt zo ouderwets. Klagen dan?

Maar vooral omdat ik dit als goed nieuws ervaar en bijna alle posts zo negatief zijn. Sommigen zitten erg dicht tegen het zeken aan hoor. Maar ik bedoelde niet iedereen.

Maar goed, mensen zijn niet verplicht deze game aan te schaffen. Er komen nog genoeg games vanuit de BF franchise aan, deze game is niet voor de mensen die een nieuwe FULL game willen, maar een kleiner tussendoortje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
DaMorpheus schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Zowel Sony als Microsoft bieden twee manieren van server hosting aan *knip* maar onze software beheert ook clusters in Japan, Australia en de VS.
Ow oke, bedankt voor de uitleg :) :D _/-\o_

Edit:
The Zep Man schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:32:
[...]
Wat EA/DICE nu doet is een compleet spel met alle toeters en bellen binnenshuis ontwikkelen om vervolgens dit in stukken te hakken. Het grootste stuk wordt gratis weggegeven/verkocht als spel en de kleinere stukken als uitbreidingen. Of dit goed is of niet weet ik niet (tenslotte wordt het grootste stuk of gratis weggegeven, of verkocht tegen een lage prijs), maar ik prefereer toch dat als ik een spel koop, ik ook weet dat het een compleet spel is. Dat er later voor dit complete spel nog een paar uitbreidingen uitkomen is dan mooi meegenomen, in tegenstelling tot een 'licht' spel kopen en die zelf uitbreiden tot een compleet spel.
Hier krijg ik echt z'n gevoel van dit:

Echter heeft deze filmpje en velen andere protesten geleid tot gratis mappacks voor battlefield bad company, als er toch massale ontevredenheid ontstaat dat ze misschien toch iets aan gaan doen (tenminste voor pc versie) :S
Het is nu nog te vroeg, want pre-alpha built, er kunnen nog zoveel dingen veranderen, zeker voor pc.

[ Voor 65% gewijzigd door FireBladeX op 09-02-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe je het went of keert, Algemeen/Grotendeels zijn de BF fans niet tevreden als ik zo de community forums bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nu iedereen die het niks vind ook daadwerkelijk z'n poot stijf houd...

Ik heb veel te veel mensen gesproken / gezien die BF2142 niks vonden, maar het toch hebben gekocht :( , zo leert EA het natuurlijk nooit.

CoD4 heb ik gekocht omdat de rest van de clan het ging spelen. Dat bleek maar voor korte duur en daarom heb ik bij CoD5 gewoon niet meegedaan met de hysterie. En die hype is gelukkig ook alweer overgewaaid :) (en het heeft me 50 bucks bespaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Tja, BF fans. Wat zijn dat voor mensen? Over het algemeen zijn de spelers van 2142 , BF-2 , Vietnam en 1942 lang niet altijd dezelfde mensen. Elke game heeft een eigen fanbase lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:56:
Als nu iedereen die het niks vind ook daadwerkelijk z'n poot stijf houd...

Ik heb veel te veel mensen gesproken / gezien die BF2142 niks vonden, maar het toch hebben gekocht :( , zo leert EA het natuurlijk nooit.

CoD4 heb ik gekocht omdat de rest van de clan het ging spelen. Dat bleek maar voor korte duur en daarom heb ik bij CoD5 gewoon niet meegedaan met de hysterie. En die hype is gelukkig ook alweer overgewaaid :) (en het heeft me 50 bucks bespaard)
Klopt... ik verlang nou alweer terug naar de tijd dat [NDA] een eigen gameserver had voor BF2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

We hebben binnenkort een interview met de devs. We doen een deel eigen vragen en een deel vragen vanuit de community. Meer info + vragen stellen kan hier: http://forum.i3d.net/batt...rview-ask-developers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je linkt naar een forum waar je moet registreren. Dat lijkt me niet zo handig... Post gewoon de content, zorg dat iedereen het kan lezen, of link niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik maken van de goede naam van bf1942 en toch richten op de casual gamer.

Denkt EA en/of DICE dat er geen goede markt meer is voor de Battlefield franchise voor op de PC dat er zo gericht wordt op de casual gamers?

Waarom voor de PC versie wel een limiet 24 spelers instellen terwijl deze restrictie zoals gezegd alleen voor de consoles zijn > met referentie naar dat eerdere interview dat ze niet lui wilden zijn.

Waarom niet het vliegmodel uit bf1942?

Waarom niet een echte remake van bf1942 met opgepoetste graphics en gefinetunde gameplay en meer rekening houden met clanmatches.

Waarom is de schaduwbug (waar je de schaduw door objecten heen ziet) nog niet opgelost na zoveel versies?

Zelfde voor de mesh van de soldier: als die in prone positie ligt zie je met name de voeten nog altijd door objecten heen en in sommige gevallen kun je er zelfs op schieten en schade aanrichten.

En vraag ze een stelling: gameplay of graphics? Zullen waarschijnlijk gameplay zeggen (marketing doeleinden) maar vraag dan door wat er mis was met de gameplay van bf1942. (is voor mij wel de meest interessante vraag die je zou kunnen doen).

En vraag wat er mis is met het leren van een map door de speler. Weten waar de healboxes zijn en de ammocrates. Waarom denkt men het als een feature te moeten aankondigen dat je hier niet meer naar op zoek hoeft?

Zijn zo maar een paar vragen :P sommige kun je misschien iets subtieler vertalen om in de toekomst nog een interview te mogen afnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Tja, ook met Battlefield Heroes richt men zich op de casual gamer. Ik vrees dat EA dit als "de" nieuwe markt ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

Turfschipper

Hup NAC

24 spelers is gewoon veels te weinig.

Dan kan je de game beter, kleinschalige burenruzie 1943 noemen. Toch geen battlefield?

Dat overschakelen van pc naar xbox valt toch wel tegen zeg. Dat apparaat doet het wel, en het is makkelijk. Maar een racegame met 12 man, een online shooter voor 24 man?

Geen ene reet aan. Ik snap het ook echt niet. Maak toetsenbord en muis bruikbaar, zorg dat we met 40 man of meer kunnen knallen, en over 5 jaar zitten alle shooterspelers achter de xbox.

Op de bank met toetsenbord en muis dus, en ja, dat is wel relaxed. Speel al 10 jaar zo op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:51:
Geen ene reet aan. Ik snap het ook echt niet. Maak toetsenbord en muis bruikbaar, zorg dat we met 40 man of meer kunnen knallen, en over 5 jaar zitten alle shooterspelers achter de xbox.
Ammenooitniet!

Een console zuigt gewoon zwaar. Niet te upgraden, altijd lage performance, geen flexibiliteit, slechter geluid, etc.

Ja, het is goedkoper, maar daar doe ik het niet voor ;). Liever 500 euro voor een videokaart dan 300 euro voor een console, en dat meen ik serieus.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 21:54 ]

• FireBladeX
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Ammenooitniet!

Een console zuigt gewoon zwaar. Niet te upgraden, altijd lage performance, geen flexibiliteit, slechter geluid, etc.

Ja, het is goedkoper, maar daar doe ik het niet voor ;). Liever 500 euro voor een videokaart dan 300 euro voor een console, en dat meen ik serieus.
Serieus... je mag vinden wat je wilt maar wat je nu zegt slaat gewoon nergens op. Praten zonder dat je een console hebt...

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Consoles :( Neeeeee, leuk voor kleine spelletjes of Wii achtige dingen, maar laat mij verder maar lekker gamen op mijn pc... Manusje van alles apparaat, waar je op kan pleuren wat je wil, waar veel aan te tweaken valt. Meer keuze vrijheid. Zeker gezien de games die ik vaak nog speel (Civ4/SimCity) etc, zal de PC altijd blijven. Die zijn gewoon onmogelijk op console (of het is een vreselijk slechte en beperkte port)....

Even om gezeik van heb geen console voor te zijn, PS3&Wii zijn aanwezig, PS2 gehad...

Terug OT: Trailer gezien, interviews gelezen, en het is toch echt een beetje een zoethoudertje, en heeft denk ik zeker niet de gameplay die 1942 had. Maar goed, die was toenertijd ook vreselijk verrassend en nieuw (bij het grote publiek althans, Red Faction ed. anyone :+ ).
Ben benieuwd wat het wordt, als de prijs niet te hoog ligt, zal ik hem zeker binnen halen, wel weer eens zin in lekker online knallen (1942 zie ik vrij beperkt nog online, AIX mod voor BF2 ook, en BF2 zelf is redelijk bugged en veel inf only). Beeld/graphs zien er in elk geval wel goed uit!

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 12-02-2009 07:47 ]

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Ammenooitniet!

Maak hier nou aub geen fanboytopic van zeg. Dit gaat over Battlefield 1943 (zie de titel)
Was zelf ook altijd PC fan en zag niks in consoles, maar heb nu sinds een jaartje of 2 een Xbox en ben helemaal omgekeerd met mijn mening. Wat je zegt slaat voor een deel echt nergens op, en wat dan nog?!
Een pc en een console hebben beide hun voor- en nadelen (voordelen console -> Games werken altijd gelijk / Geen cheaters (HEERLIJK) / lekker gamen in HD op 42 inch op de bank / in bed)
Ik heb zowel een pc als een Xbox en ik game voor 99 % alleen nog maar op mijn Xbox. De PC heeft weer andere voor- en nadelen.
Maar dat moet iedereen verder lekker zelf weten.

Nu weer ontopic?

Is er al een releasedate bekend bijvoorbeeld?

• FireBladeX
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:28:
[...]
Is er al een releasedate bekend bijvoorbeeld?
Zomer dit jaar :)

Verwijderd

FireBladeX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 07:39:
[...]

Serieus... je mag vinden wat je wilt maar wat je nu zegt slaat gewoon nergens op. Praten zonder dat je een console hebt...
Kom eens met argumenten zou ik zeggen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:50:
[...]

Kom eens met argumenten zou ik zeggen...
Niet in dit topic alsjeblieft........
Sowieso gaat de discussie nergens over. Mensen met een console gaan echt niet tegen hun zin op dat ding zitten gamen, want daar zouden ze dan alleen zichtzelf mee hebben. Zelfde geldt voor de pc. Beide hebben voor- en nadelen en je hoeft het ook niet met anderen eens te zijn.
Er is vast wel een topic waar gereld kan worden tussen fanboy's en anders kun je die zelf openen.

Verwijderd

Da's mooi. Dus geen console propaganda meer in dit topic.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nou, van mij was eigenlijk een beetje anti reclame voor de xbox.

Maar goed, ik wilde alleen wat redenen geven waarom fpssen nog niet aan mij besteedt zijn op een xbox. Omdat ze zeggen dat er 24 man tegelijk kan spelen.

Dat vind ik te weinig. En dat heeft niks te maken met een console of pc. Ik vind dat een shooter nu al wel minimaal 32 man moet hebben wil het een beetje chaotisch worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 12-02-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

edit: ik vind (en ik ben zeer actief X360 speler) dat een console óók minimaal 64 spelers moet kunnen huisvesten want de pc deed dat al VIER jaar geleden (BF2) en met mijn crappy verbinding werkte dat gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

RMB schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:53:
edit: ik vind (en ik ben zeer actief X360 speler) dat een console óók minimaal 64 spelers moet kunnen huisvesten want de pc deed dat al VIER jaar geleden (BF2) en met mijn crappy verbinding werkte dat gewoon perfect.
Dat kan het wel, maar de game moet er dus op voorbereid zijn en de hosting wordt extreem duur. Je komt dan snel uit bij een maandelijks abonnement voor de serverhosting.

Zie het stukje dat ik eerder in dit topic schreef.
Ik heb tests gedaan met 100+ spelers op onze Xbox360 servers. Waarom het niet werkte? Simpele zaken zoals de interface moeten opnieuw worden ingedeeld. Een game met 16 man heeft een andere interface dan met 64 man, of 100 man.Met 100 man zag je bijvoorbeeld de scores niet meer goed en waren de spelersnamen teveel aanwezig in de interface.
En om geen lag te krijgen waren alle voertuigen uit de game gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

maar op de pc huren mensen zelf met hun clan toch ook gewoon 64man servers (bij jullie ;) ), waarom zou dit systeem niet mogelijk zijn voor een Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa met al die kabel verbindingen van tegenwoordig moet zelf hosten wel beter gaan.
als mijn ziggo abbo upgraded is naar 50/5 en 80/10 dan kan je best leuk hosten.
maar denk dat op gegeven moment de xbox zelf een beperkende factor word want je moet je eigen game kunnen spelen + data verwerken van de spelers die je host.
weet ook niet in hoeverre bij welke game zelfhosting gedaan word.
BF bad company gaat via ea servers? maar call of duty host je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je draait ze beide "zelf" maar niet heus. ;)
Zie in het eerdere stukje de p2p uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je serieus een server wilt opzetten dan laat je die hosten bij een daarvoor gespecialiseerd bedrijf -zoals i3d- en doe je dat niet zelf. Je verbinding is hoe dan ook slechter, trager, onbetrouwbaarder etc.

Verder heb je te maken met energieverbruik en dergelijke. Alleen al aan energiekosten ben je een flinke bak kwijt. Verder krijg je je server ook niet ranked als je hem thuis host. En niet ranked is per definitie geen succesvolle server als je gewoon vanilla BF draait.

Maar je mag het gerust proberen van mij hoor :P

[NDA] is trouwens weer terug in het BF2 slagveld. Altijd leuk om weer ronde op ronde alle medailles in de wacht te slepen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een beetje mij twijfels over deze game, zelf heb ik lang bf1942 gespeeld en heb het spel met alle uitbreidingen. Bf2 heb ik ook zeer lang gespeeld (en nu speel ik cod4).

mijn twijfels:
-zoals velen de limiet van 24 spelers, stel er zijn 2 tanks en 2 vliegers voor elk team. Je zit in een volle server dus elk team 12 man, dan zit wss 1/3 van je team in een tank/vlieger.
-unlimited ammo: mja mss kans op sprayers maar ik denk dat dat wel meevalt want je moet nog steeds reloaden wss. Maar geld dit ook voor bazooka's? want dan ben je als tankkerel wel fucked. De enemy schiet gewoon met een bazooka op je, duikt weg, schiet nog is, kan zoveel missen als hij wilt zolang hij maar kan wegduiken, uiteindelijk killt hij je toch.

De limiet van 3 mappen is opzich niet echt een probleem lijkt mij, kijk maar naar de talloze bf2 karkand servers. Bij bf2 was karkand veruit de populairste map (al was mashtuur en jalalabad mijn favo). Dus als deze maps goed in elkaar zitten dan zijn 3 maps wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een teleurstelling, hoewel niet onverwacht.. :(
behalve de mogelijkheid om de omgeving aan puin te schieten is er eigenlijk helemaal niks om blij over te zijn.
betere graphics zijn leuk, MAAR GAMEPLAY BEPAALD ALLES!, en gezien BF2142 al helemaal niks meer met taktiek te maken had (wat neer kwam op : spawnen, rennen, schieten en dood gaan om weer te respawnen) zal dit wel weer een stap verder zijn in de richting van hersenloos knallen op alles wat beweegt.
(over auto-heal, unlimited ammo en AT-wapens voor iedereen nog maar te zwijgen, de DICE-malloot die dat verzonnen heeft mogen ze van mij kielhalen onder de Knock Nevis (eveneens Noors).

Alles blijkt tegenwoordig te draaien om consoles, ook al kan je d'r feitelijk geen zak mee.
het is enkel commercie die deze ziekelijke draai naar kinderlijke flutspelletjes heeft veroorzaakt.

En wat zuigt er nu zo aan consoles:?
-het aantal knoppen is uiterst beperkt, de besturing zuigt gewoon als je het met muis/awds control vergelijkt, de mogelijkheid om te modden zal ditmaal ook wel niet meer vrijgegeven worden (kan enkel met PC en EA is blijkbaar niet al te blij met het gegeven dat de MOD's vaak beter zijn dan het origineel, terwijl de mod-communities van BF42 en in mindere mate BF2 juist zo geniaal zijn.

Zonder MOD-communitie zal BF43 niet langer dat 1.5/2 jaar bestaan (als EA de servers al niet eerder dichtgooit, online-spellen na slcechts enkele jaren de prullenbak ingooien blijkt de nieuwe trend te zijn (Tubula Rasa).

Ik ben, sinds de aankoop van de allereerste BF42- uitgave niet gestopt met BF42,, nog steeds vrijwel dagelijks op Forgotten Hope servers te vinden (TDP (thedamnedpriests.de) en PCF (pixelfighters.de).
(de laaste heeft de graphics inmiddels al dusdanig verbeterd dat het de kwaliteit van BF2 evenaard).
Nu ik de trailer van BF43 heb gezien, blijf ik daar de komende jaren nog maar, dan hoef ik voorlopig ook geen nieuwe pc meer te kopen.

Voor wie heimwee heeft naar het origineel, de communities zijn nog steeds springlevend, op ieder moment van de dag zijn er tientallen redelijk tot geheel volle (64 spelers) servers te vinden van de originele servers en de FH-mods.
Zoek je BF42-schijven maar terug, download de Forgoten Hope en Desert Combat mods, installeer punkbuster, en je zult zien dat de lol er beslist niet minder op geworden is. d:)b

Betere graphics zijn vaak slechts een compensatie voor de verminderde gameplay,
maar het gebrek aan graphics heeft "pong" ook niet weerhouden om een wereldhit te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Pong had de vetste grafix ooit gezien toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
offtopic:
Oke, ik had toch een gemiddelde tweaker wat hoger ingeschat maar goed, even paar punten recht zetten.

Er zijn mensen die het fijner vinden, ik was jaren lang een trouwe muis-toetsenbord fan en zou mij zelf nooit met een controller/gamepad een fps zien spelen. Uiteindelijk toch een ps3 gekocht omdat een videokaart ongeveer de zelfde prijs was. De moment was aangekomen om een shooter te spelen op een console, en dat beviel me bij het begin niet zo goed... maar nu wil ik niks meer anders. Ben zelfs van plan om een xdoos controller aan te schaffen voor pc omdat het gewoon zo fijner is. Zuigt de besturing van een controller? Nee. Vind jij het niet zo fijn? Misschien. Dat kan. Maar loop dan niet zo te janken dat het slecht is, want dat is het niet.
Maak a.u.b. onderscheid tussen feiten en meningen.

Het "modden" van een spel, leuk is dat. Maar hoeveel mensen spelen zulke "mods"? En kunnen we echt niet zonder het? Call of Duty heeft laten zien dat het helemaal niet nodig is op console, of kijk zelfs maar bij Halo 3 hoeveel honderdduizend(/miljoenen) mensen dat spel actief online spelen. Far Cry 2 heeft bewezen hoe makkelijk je levels kunt maken op een console door middel van een controller.

Zelf speel ik nog wekelijkse battlefield 1942, vooral Corral sea... gewoon geweldig _/-\o_ ! Nu zijn die graphics niet meer zo goed maar toen hij net werd gereleased ow ow ow... Denk je dat het spel z'n succes zijn geworden als vliegtuigen een vierkant blok zou zijn? Dacht het niet he.
Ik ben een voorstander van Gameplay -> Graphic's maar de gameplay is afhankelijk van de graphic's zeker deze third-generation. Zou Bad Company z'n leuke gameplay hebben als helemaal niks kapot kon? Nopes.

Ja kinderachtige consoles... Killzone 2 , Gears of War, Resistance , Ik ben het helemaal met je eens!

Trouwens Resistance 2 heeft online ondersteuning tot 64 man, rond deze zomer zullen vast meer te horen krijgen van MAG ( shooter met online ondersteuning tot 256 man !).

Jullie geven gelijk de console's de schuld, maar wen er alvast aan zou ik zeggen... Console's krijgen prioriteiten en als jullie pc gamers het ook moeten doen met een port van 24 man, helaas. Bevalt het je niet? Jammer. Ik had liever ook een volledige remake gezien maar het gaat gewoon niet gebeuren. Wacht maar tot Battlefield 3 ( als die ooit uitkomt) ;)

Er zullen redelijk wat spellings fouten inzitten, mijn excuses ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de console alleen. Het is ook het denken richting de casual gamer. En 1943 mag eigenlijk wel als een opvolger op 1942 worden gezien en die was veel minder gericht op de casual gamer.

Als Battlefield 3 dezelfde setting als BF2 of BF2142 zal hebben of daartussen hoeft het van mij niet. Krijg je weer prachtige uitziende wapens die in de realiteit bijzonder krachtig zijn maar ingame geen moer waard zijn. Omdat.. jawel de casual gamer die het spelletje in het begin nog niet snapt (of nooit zal snappen) niet direct dood mag. Van mij mogen ze meer de professionele kant van CS(:S) opgaan (ik heb daar in het begin ook tijden gehad dat ik binnen 10 seconden dood was, frustrerend ja maar op een gegeven moment kwamen er ook rondes waar ik bovenaan stond).

Maar verhouding gewijs zijn de kosten/baten denk ik niet voordelig (meer). Een meer professionele setting gericht op clanplay zal veel meer onderhoud vragen in onderhoud. Uitbalanceren van gameplay (dat betekend niet dat je ipv met 2 kogels iemand om zeept helpt je nu 50 nodig hebt want dat is wat ze hebben gedaan met BF2 overdreven gezegt), updates tegen cheats/hacks. Community in de gaten houden wat er speelt etc. om maar wat voorbeelden te noemen. Dat zijn dingen waar DICE en met name EA nu eenmaal niet goed in is.

Ow ja, games releasen en ondertussen maar wachten op de community om de problemen nog eens op te lossen helpt ook een professionele kant op gaan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBladeX schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:20:
offtopic:
Oke, ik had toch een gemiddelde tweaker wat hoger ingeschat maar goed, even paar punten recht zetten.
:)

Ben het 100 procent met jouw post eens. Heb ook precies dezelfde fases gehad van mijn overstap. Ben zelf bijna 28 nu en ben 16 jaar trouwe pc-gamer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
FireBladeX schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:20:
offtopic:
...
Uiteindelijk toch een ps3 gekocht omdat een videokaart ongeveer de zelfde prijs was. De moment was aangekomen om een shooter te spelen op een console, en dat beviel me bij het begin niet zo goed... maar nu wil ik niks meer anders. Ben zelfs van plan om een xdoos controller aan te schaffen voor pc omdat het gewoon zo fijner is. Zuigt de besturing van een controller? Nee. Vind jij het niet zo fijn? Misschien. Dat kan. Maar loop dan niet zo te janken dat het slecht is, want dat is het niet.
Maak a.u.b. onderscheid tussen feiten en meningen.

Het "modden" van een spel, leuk is dat. Maar hoeveel mensen spelen zulke "mods"? En kunnen we echt niet zonder het? Call of Duty heeft laten zien dat het helemaal niet nodig is op console, of kijk zelfs maar bij Halo 3 hoeveel honderdduizend(/miljoenen) mensen dat spel actief online spelen.
...
Jullie geven gelijk de console's de schuld, maar wen er alvast aan zou ik zeggen... Console's krijgen prioriteiten en als jullie pc gamers het ook moeten doen met een port van 24 man, helaas. Bevalt het je niet? Jammer. Ik had liever ook een volledige remake gezien maar het gaat gewoon niet gebeuren. Wacht maar tot Battlefield 3 ( als die ooit uitkomt) ;)
...
offtopic:
Laten wij a.u.b. ophouden met generaliseren.

De hardcore gamers kunnen niet één hoop worden gegooid, net zoals de console gamers.

Even wat feiten op een rij:
  • Videokaarten die op grafisch gebied de PS3 overtreffen zijn zeker goedkoper dan een PS3. De X1950Pro (toendertijd) en de HD4850/9800GTX+ (nu) zijn zelfs veel goedkoper dan de PS3.
  • Er zijn gamers die maximale precisie en mogelijkheden willen in hun spelbesturing. Een controller kan deze nimmer geven. Noch hoge precisie van de muis (d.m.v. hoge dpi muis, on-the-fly sensitivity etcetera) en noch het aantal commando’s die via een keyboard kunnen worden gebruikt, kunnen niet in dezelfde mate door een controller worden gedaan.
  • Mods worden nog veel gamers gespeeld en enorm gewaardeerd door diegene die het spelen. Daarnaast kunnen Mods de een levensduur van een game flink verlengen en kan in veel gevallen zelfs een betere gameplay bieden dan een “Vanilla” versie.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:09:
[...]

:)

Ben het 100 procent met jouw post eens. Heb ook precies dezelfde fases gehad van mijn overstap. Ben zelf bijna 28 nu en ben 16 jaar trouwe pc-gamer geweest.
offtopic:
Ja, en dus?

Ik speel ruim 25 jaar op de PC en console’s. Ik moet er zelf niet aan denken om shooters op de console te gamen. Ik meen zeker te weten dat PC gaming de komende jaren ook zeker blijft bestaan. Waarom?
  • Zolang muis en toetsenbord niet of in onvoldoende mate ondersteund wordt bij consoles, zal er een markt voor PC gamen blijven bestaan.
  • Voor een gedeelte van de markt is het absoluut géén optie om een console te gebruiken voor bepaalde genres van games. (Mijn gezinsleden zullen niet zo heel blij zijn als ik dagelijks enkele uren gedurende prime time de TV in beslag neem, vanwege mijn hobby, online shooters).

En ja BF3 komt uit, alleen niet meer dit jaar vrees ik. Het is in ieder geval door een aantal heren van DICE ontkend dat BF3 niet komt! ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

ik ben erg blij met de aankondiging van 1943. Want battlefield 1942 is nog altijd mijn favoriet. Als ik een spel op de pc speel dan is dat meestal 1942. Ik vind het alleen wel jammer dat ze het niet echt vernieuwend hebben gemaakt. Krijg nu meer de indruk dat ze er nog het laatste beetje geld mee proberen uit te trekken.

Want wat ik er zo van zie hebben ze alleen de graphics wat opgepoetst. Terwijl zelfs de graphics van 1942 nog prima speelbaar zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 16:41 ]

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar Battlefield 1943. Speel Battlefield 1942 (met Desert Combat) nog dagelijks en ik vind het na al die jaren nog steeds leuk. Heb alleen mijn twijfels over het 24 player limiet, Bij BF1942 werd Wake Island pas leuk als je flinke teams had. Over het autohealing en unlimited ammo, als ze het goed uit balanseren, lange re-load tijd (zeker bij Anti Tank wapens), dan kan het opzich nog wel leuk worden. Hoewel ik liever de BF1942 methode heb van een aantal heal en ammo spots over de map.

Ik wacht rustig af, en speel in de tussentijd mooi BF1942 :P

...

Verwijderd

unlimeted ammo lijkt mij niet zo een groot probleem, mits ze granaten, explosieven en mijnen daarvan uitsluiten. Ik heb zelden dat ik in battlefield zonder ammo sta. Meestal ben je sneller dood dan dat je daaraan toekomt.

Unlimited health is dan wel weer jammer, maakt het toch wat onrealistischer. Iemand die op weg is naar een vlag hoort ook pas op dat punt veilig/gezond te zijn. En niet door even te wachten in een bosje.

Helaas hebben steeds meer shooters last van dat soort futuristische opties. Kijk maar naar call of duty, crysis of de nieuwe battlefields. Maar gelukkig kunnen we altijd nog terugvallen naar 1942 :o Waar niet is gerotzooid met de gameplay.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 16:47 ]

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Maar unlimited ammo is nog zo unlimted niet hoor, je krijgt een soort van "packages" als deze package op is gaat er een timer lopen en pas dan krijg je weer ammo. Je moet ook wel gewoon reloaden enzo en kan niet blijven sprayen.

In Battlefield 2142 komt het zelden voor dat ik echt ammo nodig heb. Ik kan er goed mee om gaan en meestal leg ik al het loodje voordat het zover komt.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik vind zelf ook dat shooters gewoon op de PC horen. Het is gewoon het perfecte platform ervoor, console zie ik alleen maar als een degradatie dan..
Het zal best kunnen op een console, en ook leuk kunnen zijn maar het biedt niet ALLE gemakken die je op de PC hebt + je speelt met veel minder mensen online.
Voor de rest ben wel benieuwd naar BF1943 maar ik vind het er grafisch nu ook weer niet top uitzien, vooral die models vind ik tegenvallen. Dan ziet BF2 er eigelijk al "realistischer" uit.
Maarja een demo is altijd het proberen waard, ik denk dat ik dan meer uitkijk naar BFBC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Misanthrope: ik begrijp denk ik wat je bedoelt met de graphics. De graphics van battlefield 2 zullen wel duidelijk een stuk minder zijn dan die van bf1943, maar op de video's leek het wel dat die van bf2 realistischer waren. De graphics van bf1943 zagen er iets te kleurrijk uit (geen juiste groene kleur gras enzo). Het lijkt op een combo van de graphics van bfH en bf2.

mja, zolang de gameplay maar goed is boeien de graphics niet echt imho (ookal zijn slechtere graphics duidelijk een minpunt imho, zeker in deze tijd). Ik ga het iig proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo bekijk die trailer wat ik daar zo net in een post zag ?:O

Is die er niet echt mooier op geworden
Ja het is wel mooier maar niet zoals ik had verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Prijs:
Battlefield 1943 will be available in June for $15 USD in the Xbox Live Marketplace (1200 MS Points) or the PlayStation Store, while the PC edition will be available in September.
Waarom de pc versie later uitkomt :
I know you might feel disappointed about the PC release being in September rather than June, but you should be very happy to know this is to give us the proper development time to create a proper PC version of Battlefield 1943 and not a console port. To the contrary of some less informed fans out there this is in no means an intentional ploy to punish our PC fans. And is in fact quite the opposite, we want to make the best damn PC version we can for our PC fans!

Not to bore your eyes out with endless text about the how’s and do’s I will say to make this a proper PC version we need a completed core game to develop over and remember we already released Battlefield Bad Company with the Frostbite Engine on the consoles, so this will be first PC game ever released using Frostbite! PCs are an open platform requiring additional features, support, technical consideration, and can’t just be thrown out there using copy/paste. We have thought very carefully about this decision and in the long run felt it was the right choice even though we knew we’d catch some flak for it, but we feel once you play the first Frostbite PC game ever from DICE you’ll see why we put this extra time and care in on the development making all right again in the universe. I hope this helps clear things up better and answers your concern(s).

Sincerely,

Gordon Van **** (The company that I work for thinks my last name is naughty!)
Battlefield 1943 Producer
Nieuwe trailer: http://www.gametrailers.com/player/48391.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3llSiNG schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:08:
Maar unlimited ammo is nog zo unlimted niet hoor, je krijgt een soort van "packages" als deze package op is gaat er een timer lopen en pas dan krijg je weer ammo. Je moet ook wel gewoon reloaden enzo en kan niet blijven sprayen.

In Battlefield 2142 komt het zelden voor dat ik echt ammo nodig heb. Ik kan er goed mee om gaan en meestal leg ik al het loodje voordat het zover komt.
En toch is het unlimited ammo. Je moet zuinig met explosieven omgaan is mijn mening, anders krijg je 1 groot onrealistisch explosie spektakel.

Op het moment dat mensen weten dat het binnen korte tijd weer wordt aangevult gaan ze het sneller gebruiken. Resultaat is dat ze de explosieven minder krachtig worden gemaakt. Reden daarvan is dat de explosieven nu ook vaker tegen infantry ingezet zullen gaan worden. Waar ze voorheen werden bewaard voor tanks, uitzonderingen daar gelaten.. Tanks zullen zwakker worden gemaakt, zodat je met de zwakkere explosieven alsnog een tank kan opblazen.

Oftewel hele balans van een game haal je er zo uit, iig het wordt minder realistisch. Terwijl ik battlefield altijd een geweldige game vond, vanwege de kruising tussen arcade en realisme. Mischien valt het mee. Ik ga hem iig zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus "regenerating ammo" en "regenerating life" als ik het goed begrijp?
Als ik dat goed begrijp is dat behoorlijk kilo utrecht tango.
Steeds meer shooters gaan over op dit soort systemen. zodat het simpeler is. Zodat jan met de pet erin duikt en meteen kan spelen, Het moet allemaal makkelijk zijn en toegankelijk voor de massa.
.
Maar om eerlijk te zijn ben ik die gang van zaken spuugzat.
En dit is echt geen vete tegen EA....
Rainbow Six, wat eens een echte tactical shooter was is nu een arcade knaller, Resident Evil was ooit horror en was ook eng (remake RE1) het is nu een actie shooter met "horror invloeden".
En dat is het topje van de ijsberg.
Het is allemaal geen toeval. videogame verkoop is nu een miljarden industrie en men is doelbewust een steeds groter mogelijk publiek aan het aanspreken met elke release, met als gevolg dat we een steeds saaiere middelmaat krijgen met steeds meer op elkaar lijkende gameplay en de vooruitgang vooral alleen in graphics zal zitten.

Ik zal echt niet alleen azijnpissen in deze post, er zijn zeker uitzonderingen en natuurlijk zijn er ook anno 2009 fantastische innovatieve games (LBP..), maar deze "please all" tendens is storend en je doet er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:12:
Je hebt dus "regenerating ammo" en "regenerating life" als ik het goed begrijp?
Als ik dat goed begrijp is dat behoorlijk kilo utrecht tango.
Steeds meer shooters gaan over op dit soort systemen. zodat het simpeler is. Zodat jan met de pet erin duikt en meteen kan spelen, Het moet allemaal makkelijk zijn en toegankelijk voor de massa.
.
Maar om eerlijk te zijn ben ik die gang van zaken spuugzat.
En dit is echt geen vete tegen EA....
Rainbow Six, wat eens een echte tactical shooter was is nu een arcade knaller, Resident Evil was ooit horror en was ook eng (remake RE1) het is nu een actie shooter met "horror invloeden".
En dat is het topje van de ijsberg.
Het is allemaal geen toeval. videogame verkoop is nu een miljarden industrie en men is doelbewust een steeds groter mogelijk publiek aan het aanspreken met elke release, met als gevolg dat we een steeds saaiere middelmaat krijgen met steeds meer op elkaar lijkende gameplay en de vooruitgang vooral alleen in graphics zal zitten.

Ik zal echt niet alleen azijnpissen in deze post, er zijn zeker uitzonderingen en natuurlijk zijn er ook anno 2009 fantastische innovatieve games (LBP..), maar deze "please all" tendens is storend en je doet er weinig aan.
Ik ben het helemaal met je eens. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat veel mensen tegenwoordig terug vallen op de oudere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:12:
Je hebt dus "regenerating ammo" en "regenerating life" als ik het goed zie bovendeze "please all" tendens is storend en je doet er weinig aan.
Meens!!!! lenny_z for minister president! wat ik je brom. Dit betoog aanvullen zou kunnen, bijvoorbeeld met voorbeelden, maar dat doe ik lekker niet. nuff said. _/-\o_

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Heeft er iemand al een andere datum kunnen vinden dan "June 2009" ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:24:
Zal wel tijdens de E3 geconcretiseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:24:
Ligt eraan, pc komt enkele maanden na Xbox360/PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

DaMorpheus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:42:
[...]

Ligt eraan, pc komt enkele maanden na Xbox360/PS3
Ik doelde idd op de Xbox360 :p / PS3. Snap wel waarom ze de pc later doen ;) Weet jij al wel iets meer van de "June 2009" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ja die datums weet ik, maar die worden vanzelf wel naar buiten gebracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
BF 1943 zou in september komen heb ik gelezen.
Voor de PC wordt hij download only als ik me niet vergis.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
wsLy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:53:
BF 1943 zou in september komen heb ik gelezen.
Voor de PC wordt hij download only als ik me niet vergis.
Op de vorige pagina (6) staat dat het gaat om alleen de PC versie ( die verschoven is naar September) en wordt voor alle platformen download only. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:15

steveman

Comfortabel ten onder

Ha, mooi die laatste quote ook :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het tegenwoordig alleen om de graphics gaat bij Battlefield gaan we ze er ook op beoordelen. Wat een bagger schaduwen. Heb ik het niet over de lightmaps, zal misschien wel een snelle render zijn. Maar van de bewegende dingen.

Lekker veel actie in de trailer, maar geeft een enorm vertekend beeld. 12vs12 zal weinig actie opleveren als je al een volle server hebt. Snipers, mensen die vliegen, mensen die wachten op een vliegtuig, mensen die elkaar dood maken om een vliegtuig, mensen die tegen een boom aanvliegen bij het opstijgen en weer gaan wachten op een vliegtuig. Bootjes varen... je komt geen hond tegen. En bij 1 of 2 goede piloten zullen die server 0wnen qua punten iig, enorm gewhine tot gevolg (omdat de whiners te druk met andere dingen bezig zijn, zie eerder) en we krijgen bij een update weer vliegmachines die propjes papier afschieten maar als animatie explosies laten zien alsof het nukes zijn. VEEET!!1!

Of het moet werken zoals Battlefield Heroes waar je geen spawnplek kunt kiezen en midden in de actie spawned zodat je direct afgeknalt kan worden en niet tactisch te werk kan gaan om een andere vlag te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Ja mij ontgaat het ook een beetje hoor, ik snap dat het door sommige als zeuren gezien wordt en dat we nog niet kunnen oordelen als het spel er nog niet is, maar Wake met 24 man?? en dan inderdaad met mensen op de carrier en op het vliegveld? Ik heb alle battlefield's hier liggen en deze komt er zeker bij maar ik heb toch wel mijn twijfels hoor.

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Ik speel al tijden Battlefield 2 en kijk dan ook zeker uit naar Battlefield 1943. De trailer ziet er leuk uit, maar kan me nog niet zo boeien. Ze kunnen de trailers nog wel zo mooi maken, het zegt nog weinig over de game play van het spel (er zit wel wat in-game footage in de trailer, maar dat is zo minimaal).

Ik ben het eens met Lighteye, dat 24 man op een map zoals wake island wel een beetje weinig is. In BF2 is het ook zo dat mensen eeuwen staan te wachten voor een vliegtuig/helikopter, waardoor er zo een man of 5 a 6 al niet meedoen aan het spel. Op een totaal van 12 man aan één kant is dat erg veel. Maar goed, misschien heet de map wel wake island, maar is hij veel compacter dan de 64 mans BF2 variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Zou ik me idd niet teveel zorgen om maken, want Battlefield 2 paste het veld al aan aan het aantal spelers dus ze zullen hier ook wel bij nagedacht hebben mag ik hopen.
Twordt hoe dan ook al beter dan 90 % van die andere crapgames waar je 1200 punten voor moet betalen ;) (ja er zijn ook zat goede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik denk eigenlijk dat het wel mee valt met wat ik hier hoor zeggen "12 vs 12, is dat niet veel te weinig, je komt niemand tegen".

Wake Island in BF1942 is echt vele malen groter dan de versie die hier in 1943 zit. Als je goed naar de trailer kijkt zie je dat ze in zo'n vliegtuig in no-time van de ene naar de andere kant van de map vliegt. Zelfde met Iwo Jima. Daar staan ze aan de ene kant en zie je de heuvel aan de andere kant op maar de helft van de afstand die het in 1942 is.

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat ze de maps ff door een schaal factor van 0.3 - 0.5 hebben gehaald, waarmee je dus minder spelers nodig hebt om dezelfde intensiteit te bereiken. En ik vind het best goed klinken. Want let's face it, als je met 32 man in 1 team zit en er zijn 3 vliegtuigen heb je een groter probleem met zn allen dan met 12 man en 3 vliegtuigen :p

Vind het ook een briljante zet om dit als goedkope "halve" game uit te brengen. Als we 1942 op lan speelden deden we ook altijd dezelfde 2 of 3 maps, dus of er nou meer of minder in zitten, boeiend. Ben wel blij dat publishers een beetje door beginnen te krijgen dat mensen niet voor ieder spel zo ff 50-60 euro tussen de kussens van de bank hebben liggen. Ik ben maar voor weinig spellen bereid zo'n bedrag neer te leggen, maar 15 euro is een stuk beter te overzien :)

[ Voor 21% gewijzigd door GTOfire op 17-05-2009 15:29 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht... zolang wil ik weer eens een uber vette pc bouwen met het nieuwste van het nieuwste om een spel als bf3 op zijn hoogst te kunnen spelen..

Jammer dat die tijd voorbij is, en we nu afgelikte boterhammen krijgen...
Erg jammer dat de pc community destijd helemaal verkloot is door illigale copieen en cheaters..

Ik zou graag 13 euro per maand betalen voor bf 3 op de pc maar dan met goeie security ala WOW.

En bf 1943 is gewoon bf heroes gameplay wat draait op een geupgrade bf2 engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Niet bepaald Spunker, maar dat zal je tzt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 06:12
Gaat €12,95 kosten!

Prima prijs,

http://eastore.ea.com/DRH...=BASE&productID=128558100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Bij 43.000.000 community kills wordt Coral Sea unlockt voor Battelfield 1943... Vette map!! >:)

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het vliegmodel ook maar enigszins lijkt op dat van 1942 dan hebben ze mij weer als klant. Coral Sea is toch wel 1 van mijn favoriete maps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:
Bij 43.000.000 community kills wordt Coral Sea unlockt voor Battelfield 1943... Vette map!! >:)

Bron
prachtige zet van EA _/-\o_

hoe lang zou dat duren? 3 maanden oid? :P ik kan het niet echt inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Pre-order met Direct download ;( Hopen dat EA, BF1943 ook via Steam gaan distribueren. Want dat is lifetime downloadbaar, heeft een groter publiek en heeft formidabel buddy systeem om friends te joinen in-game.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Iemand al een release gespot? In bedoel echt een datum en niet "june" ;) ! (de PCversie komt later, I know).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Epitome schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:

Bron
De map ziet er in filmpjes erg lame uit vind ik. Een overkill aan vliegtuigen. Meer een gimmick dan echt leuk speelbaar op het eerste oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Bor de Wollef schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:46:
[...]

De map ziet er in filmpjes erg lame uit vind ik. Een overkill aan vliegtuigen. Meer een gimmick dan echt leuk speelbaar op het eerste oog.
Euhh... Coral Sea is altijd al een overkill aan vliegtuigen geweest... Vernietig de Carrier van de tegenpartij, niet meer en niet minder.... Blijft erg vermakelijk (ja, er wordt nog regelmatig een BF1942 Coral Sea server gezocht met de clan :*) )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coral sea was idd lache, in bf1942 kon je die carriers nog allemaal zelf besturen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah in bf1942 kon je ze niet besturen op Coral Sea ;) En tegenwoordig hebben de meeste servers een custom mod draaien dat je niet op de vijandelijke carrier kan landen op Coral Sea.

Coral Sea is alleen maar bedoeld voor vliegtuigen, logisch dat er een overkill aan vliegtuigen zijn :P maar het moet wel de schade en vliegmodel hebben van 1942, want dat van bf2 en zeker bfh zal saai zijn.

Battle of Britain was ook een mooie map (grafisch en vooral strategisch) alleen een beetje oneerlijk voor de allies (alhoewel, als de allies een paar competente flakkers zou hebben is het nog redelijk eerlijk). Die zou ik ook nog wel eens terug willen zien met wat tweaks dat beide kanten genoeg kansen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Is de game uitgestelt? want er staat nu Summer 2009 op de website (welke vernieuwd is). i.p.v. June ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De PC versie komt later uit. Kan zijn dat daar de verwarring zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Stalllone schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:44:
Iemand al een release gespot? In bedoel echt een datum en niet "june" ;) ! (de PCversie komt later, I know).
25 juni volgens deze reclame...

Afbeeldingslocatie: http://forum.i3d.net/attachments/battlefield-series-news/943173820-battlefield-1943-available-june-24th-25th-1812814.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Epitome op 09-06-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Hun oorlog? Topografie blijft een mooi iets hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:20:
[...]

25 juni volgens deze reclame...

[afbeelding]
nope, wordt ontkend op hun twitter:
@oasismark Nope, another misleading article.
bron: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Nietzman schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:58:
Hun oorlog? Topografie blijft een mooi iets hè.
Huh? Er staat toch gewoon 'De oorlog om de pacific is begonnen' ? Of begrijp ik je opmerking verkeerd?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

9 Juli komt de game uit voor de Xbox360 en PS3, ietsjes uitgestelt dus :) bron.

De PC versie komt nog steeds ergens richting september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo jammer dat de pc versie weer later komt :'( (en ja ik ken de redenen)
maar als het dan van de 1e keer prima loopt hoor je mij niet klagen :)

€12,95 oid is echt geen geld voor zo'n game: vette graphics (ook al hebben ze een "toony" kantje imho), 1e bf game die nagenoeg fully destructable is, vette maps

nu wordt het nog afwachten hoe de unlimited ammo en health generation in bf gaan uitpakken, evenals het beperkter aantal spelers per server uiteraard. De weinige maps lijken me geen probleem omdat ze dik vet zijn imho en bij bf2 speelt ook nagenoeg iedereen als meeste Karkand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 19:17

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:20:
En tegenwoordig hebben de meeste servers een custom mod draaien dat je niet op de vijandelijke carrier kan landen op Coral Sea.
Ah dat is jammer. Maar parachuting kan dus wel.. Moet ik wat sneakier zijn om op het vijandelijk schip mines voor de wielen van de vliegtuigen te plaatsen. Altijd leuk.

edit: Jammer dat Berlin niet komt.. Ik kon echt uren die map spelen als engineer. Je bent zeg maar de ultimate sniper maar dan zonder scope. Enne oeh ik hoor een tank... ff hier om het hoekje wachten. landmijn in de hand.. ja bijna komt ie... Iets naar voren lopen 'mijn' los laten en boem!

[ Voor 26% gewijzigd door Kingpinda op 18-06-2009 09:30 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Kingpinda schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:26:
[...]

Ah dat is jammer. Maar parachuting kan dus wel.. Moet ik wat sneakier zijn om op het vijandelijk schip mines voor de wielen van de vliegtuigen te plaatsen. Altijd leuk.

edit: Jammer dat Berlin niet komt.. Ik kon echt uren die map spelen als engineer. Je bent zeg maar de ultimate sniper maar dan zonder scope. Enne oeh ik hoor een tank... ff hier om het hoekje wachten. landmijn in de hand.. ja bijna komt ie... Iets naar voren lopen 'mijn' los laten en boem!
Berlin & Pacific is een beetje moeilijke combi idd 8)

En Coral Sea is gewoon een vliegmap, of gebruik maken van de vaste wapens op de eilandjes... Niets is ergelijker dan 2 of 3 van die etterbuilen die gaan lopen campen op de schepen zelf... Dat haalt de hele gameplay van die map onderuit (ben ook blij met de streng gemodereerde servers die coral sea draaien)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 19:17

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hehe dat deed ik alleen op Lan parties als ik me verveelde.. en dan alleen maar totdat ze er achter kwamen en me gingen slaan :p

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Stalllone schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:40:
9 Juli komt de game uit voor de Xbox360 en PS3, ietsjes uitgestelt dus :) bron.

De PC versie komt nog steeds ergens richting september.
Dat bericht is op gamer.nl heel snel na publicatie weer ingetrokken. Wil niet zeggen dat het spel niet op 9 juli uitkomt, geeft alleen aan dat EA/Dice nog niets kwijt wilt over de release date. Het spel is klaar, het wordt gekeurd door Sony en MS voor de release via hun kanalen (xbox live en PSN).
Kortom, er is nog geen releasedate...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:20:
Nah in bf1942 kon je ze niet besturen op Coral Sea ;)
uh? toch echt wel? ik zou zweren van wel? mss dat een patch dat verhindert heeft? iig ik heb het toch zo'n 2 tal keer gedaan meen ik. Nja kan mss zijn dat ik per ongeluk op custom server speelde. Is trouwens al veel te lang geleden dus het zou idd wel kunnen dat de carriers gewoon stationary waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlefield 1943 Quick Look door Giantbomb

Het is wel weer lekker typisch Battlefield, iedereen scheurt er zo snel mogelijk vandoor in hun auto/vliegtuig/bootje en jij blijft alleen achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:51:
zo jammer dat de pc versie weer later komt :'( (en ja ik ken de redenen)
maar als het dan van de 1e keer prima loopt hoor je mij niet klagen :)

€12,95 oid is echt geen geld voor zo'n game: vette graphics (ook al hebben ze een "toony" kantje imho), 1e bf game die nagenoeg fully destructable is, vette maps

nu wordt het nog afwachten hoe de unlimited ammo en health generation in bf gaan uitpakken, evenals het beperkter aantal spelers per server uiteraard. De weinige maps lijken me geen probleem omdat ze dik vet zijn imho en bij bf2 speelt ook nagenoeg iedereen als meeste Karkand.
Nee geen unlimited ammo en health :(

Dat is nou echt de reden waarom ik de meeste nieuwe shooters laat liggen.. vind het zo kansloos. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godddddd

Laat ze snel met die game komen voor de pc. Heb zo sterk de behoefte aan een leuke FPS op de pc.
Heerlijk weer een nieuw systeempje bouwen om dit spel op max te laten brullen.

Om vervolgens lekker chaotische veldslagen te ervaren met vrienden!

Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spunker: same here :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@Spunker

Heel herkenbaar. Vaak kost een computerspel geen €50,-......doordat er gelijk een high-end pc wordt samengesteld kost 'ie uiteindelijk €1000,-.
(Uiteraard zijn dit fictieve bedragen)

Maar inderdaad; laat dit spel maar komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

estorino schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Dat bericht is op gamer.nl heel snel na publicatie weer ingetrokken. Wil niet zeggen dat het spel niet op 9 juli uitkomt, geeft alleen aan dat EA/Dice nog niets kwijt wilt over de release date. Het spel is klaar, het wordt gekeurd door Sony en MS voor de release via hun kanalen (xbox live en PSN).
Kortom, er is nog geen releasedate...
Klopt :) was beetje vaag. Maar gelukkig is de datum nu wel bekend (voor de PS3 en Xbox360) en dat is 8~9 juli :D ! Laat nu maar snel de demo komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej, eindelijk een release date:

Xbox360 - 8 juli
PS3 - 9 juli

Heb er zin in *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Wij zijn er klaar voor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

Het zier er voor mij iets te arcade en Heroes uit. (Heb alle filmpjes incl een 30 minuten durende gameplay video bekeken.)

Ik zie een F4U "Corsair" Amerikaans jachtvliegtuig en een A6M "Zero" Japans jachtvliegtuig opstijgen in 2 seconde nadat je instapt? :X Juist de redelijk moeilijke vlieg physics waren zo goed in Battlefield 1942.

Het was machtig om een van de weinige goede piloten te zijn en mannetjes te "overrijden" met je vliegtuig.
Ik ben bang dat dit spel net zoals alle nieuwe games de trend doorzet om voor een breder kiddy publiek interessant te zijn. hierdoor verliest de Battlefield serie zijn oude garde.

Mods zoals PR en Forgotten Hope voor Battlefield 2 hebben naar mijn mening ook de plank weer een beetje misgeslagen. Die gaan weer teveel naar de realisme hoek.

Wat mij verder nogal opviel is dat een vijandig vliegtuig rood omcirkelt is?? 8)7 We zitten niet in een modern jachtvliegtuig Dice? Sowieso heeft alles grote omcirkeling gekregen zodat een blind paard zelfs kan zien dat er een tank tussen die bomen staat verscholen :'(

Ook dat je nu unlimited ammo en unlimited health hebt is weer een schandalige feature. het was juist prachtig om met je lege machine geweer een mannetje kapot te krijgen met je pistool, of je 3 granaten precies op de juiste plekken gooien zodat de tank net kapot ging. Elke flapdrol draagt nu een heel one man army aan wapens mee.

Meh ik heb het gevoel dat de oude 1942 garde heeft gewacht op een fatsoenlijke Battlefield titel die over de 2e wereldoorlog gaat ipv die moderne crap. Maar nu een slap budget aftreksel krijgt.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Ik denk dat ik hem wel ga proberen, maar als het bij de PC versie blijft bij 24 max players, weet ik het zo nog niet. Dat het versimpelt is, kan ik nog wel mee leven, want dan ben je zelf ook sneller beter en knal je die gasten nog de pan uit. Maar ik vind dat deze battlefield toch echt wel 32 players moet supporten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

ik weet niet hoor maar als ik die laatste trailer zie denk ik echt, goh leuk gepimpte bf 2 engine maar niet echt spectaculair. Beetje effecten toegevoegd maar verder...

of ben ik de enige die dat denkt bij het zien van die beelden ?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste