Verwijderd

Jejking schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:28:
[...]

GDDR2 haalt 1000+MHz. Misschien 1100 als je veel geluk hebt en kunde, maar dat is het dan ook wel hardwarematig gezien. Dat gegeven plus 64-bit brede bus = kansloos. Zo'n contest zorgt voor een hoop uitgetrokken haren, ik zeg het nu alvast.
Op een lage score na haalt het weinig uit nee.

@Post of 2 hierboven, ik doe mee ja :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-01 21:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik wacht eerlijk gezegd nog op het moment dat het plan rond is voordat ik mijn definitieve beslissing neem. Er worden namelijk nog verschillende kaarten genomineerd (HD4350 wou iemand nog bijvoorbeeld) en over die pre-mod toestand is nog niet alles duidelijk. Ook de samenwerking met andere fora mis ik nog een toelichting. Misschien handig om een poll op te zetten en mensen te laten stemmen? Eventueel met onderbouwing e.d.

Ook heb ik nog niet echt wat gelezen hoe die kaarten nu ingekocht worden en hoe het met de garantie in z'n werking gaat (DOA bijvoorbeeld). Gaat dat rechstreeks met Dollarshops (want dan komt er nog ~10 euro verzendkosten bij op of iets dergelijks). Volgens mij was er toen een keer met een vorige contest wat rompslomp hierin waardoor er wat wijzigingen waren uitgevoerd.

Ik wil daarnaast al aankaarten dat, als ik mee doe, ik waarschijnlijk geen extreme koeling ga gebruiken. Ik doe het vooral om te leren en omdat het me leuk lijkt. Het 'winnen' is toch een aspect wat een lagere prioriteit heeft bij mij :). Actief wil ik echter wel zijn :>

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2009 20:31 ]

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 23:12

DMN

@ Jasper91

Ik doe in ieder geval mee. Ik weet nog niet precies wat ik met de koeling ga doen (heb net bijna alle waterkoelingspullen verkocht) maar ik verzin wel wat moois.

Freude am Fahren

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:22

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Is trouwens een HD4550 ook goed mogelijk? Aangezien die een 128-bit brede bus heeft, en op zich niet veel duurder is dan een HD4350 met 64-bit brede bus.

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 21:56
Ik doe NIET mee, (geen geld voor :S, ook geen extreme coolingsmiddelen, ook geen preciese soldeerbout, kortom word niets :P)

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ Sokkiejjj

Nee? Want het wordt de 9500GT

www.koopeendroom.nl

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
gijsiej schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:54:
Ik doe NIET mee, (geen geld voor :S, ook geen extreme coolingsmiddelen, ook geen preciese soldeerbout, kortom word niets :P)
Toen ik mee deed aan de hwi 8400gs oc contest had ik precies hetzelfde, heb uiteindelijk gewoon een wat grotere soldeerbout gebruikt en zelf een cpu cooler gemod zodat die op de kaart kon.
Was volgens mij de gene met de hoogste score op lucht, dat is toch wel erg leuk hoor, het is gewoon een wat grotere uitdaging :P, had nog wel hoger kunnen komen maar ik had m'n circuit opgeblazen van de kaart en ik kreeg hem uiteindelijk niet via een externe voeding aan de gang, maar anders was ik zeker nog wel een hogere score kunnen halen.
Het blijft leuk, je hoeft niet altijd de meest extreme middelen te hebben om hier aan mee te doen, en dus ook niet veel geld uit te geven :).

http://specs.tweak.to/15535

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Maarten-NForce schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:00:
@ Sokkiejjj

Nee? Want het wordt de 9500GT
Ik heb zelf liever iets van ATI vanwege de HD4870X2 die er nu inzit, en behoud van drivers. :P
Ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem (is wel zo gedaan, maar luiheid weet je).

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkertje op 01-02-2009 21:15 ]

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 11:56
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Ik heb in mijn linux-speelbak een 8500GT zitten, omdat Ati op linux nog niet geweldig is. Die 9500GT zal bij overleving erin komen te zitten, een ati niet (en daarmee overbodig na afloop). Niet dat het me belemmerd mee te doen hoor :P

[ Voor 9% gewijzigd door blackangel op 01-02-2009 21:16 ]

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Allemaal aangepast

[ Voor 82% gewijzigd door Iska op 01-02-2009 22:25 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
Voor de mensen die het over onduidelijkheid hebben. Op dit moment is er een draft van het volledige plan. Er moeten nog definitieve afspraken gemaakt worden over hoe en wat.

Met mensen van andere fora's is ook al overlegt, die zullen in de loop van de week een eerste opzet krijgen te zien waar ze nog feedback op mogen geven. En aan de hand waarvan wordt besloten of er wel of niet mee gedaan wordt.

Tevens is er een contest systeem in ontwikkeling om de scores bij te houden en wie waar vandaan komt enz. Zodat alles synchroon loopt tussen de verschillende fora.

Regelement wordt nog overlegt met hwbot, waarvan ik al een draft heb van hun regels. Tevens gaan we kijken of we van tevoren kunnen testen op vmods ed. Waarschijnlijk wordt het een 9500GT.

Ohw en we zijn ook nog bezig met het kijken of we een paar leuke kleine prijzen kunnen regelen (bijv een cadeaubon) Maar dit is ook nog niet zeker.

Ohw en we zijn nog aan het testen voor mogelijk een 2e bench.

Kortom we proberen alles van te voren zo goed mogelijk te regelen zodat we spetterend van start kunnen, en er een mooi zo probleemloos contest van te maken.

• Iska

Iska

Snot_Aap schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:12:
Voor de mensen die het over onduidelijkheid hebben. Op dit moment is er een draft van het volledige plan. Er moeten nog definitieve afspraken gemaakt worden over hoe en wat.

Met mensen van andere fora's is ook al overlegt, die zullen in de loop van de week een eerste opzet krijgen te zien waar ze nog feedback op mogen geven. En aan de hand waarvan wordt besloten of er wel of niet mee gedaan wordt.

Tevens is er een contest systeem in ontwikkeling om de scores bij te houden en wie waar vandaan komt enz. Zodat alles synchroon loopt tussen de verschillende fora.

Regelement wordt nog overlegt met hwbot, waarvan ik al een draft heb van hun regels. Tevens gaan we kijken of we van tevoren kunnen testen op vmods ed. Waarschijnlijk wordt het een 9500GT.

Ohw en we zijn ook nog bezig met het kijken of we een paar leuke kleine prijzen kunnen regelen (bijv een cadeaubon) Maar dit is ook nog niet zeker.

Ohw en we zijn nog aan het testen voor mogelijk een 2e bench.

Kortom we proberen alles van te voren zo goed mogelijk te regelen zodat we spetterend van start kunnen, en er een mooi zo probleemloos contest van te maken.
Als je nog hulp nodig hebt mail je me maar ;)

• bovade
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
ooh dit lijkt me leuk ;)
ik doe mee >:) (ook mee gedaan aan de 8400gs Hardware.info contest maar dat was geen suc6 :( )

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Klinkt hartstikke gaaf dat het toppie geregeld gaat worden. Heb er zin in. :+

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Misschien tussendoor:
Wat de ervaring was van de vorige is het niet perse een kaartje dat je na het OC'en gewoon kan draaien.
Als je een beetje enthusiast gaat overclocken houd je namelijk een kaartje over dat op 2keer het voltage heeft gedraait, met allerlij kabels voor voltmods, en extra stroomtoevoer etc etc...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Mwa, ik vind nou ook weer niet dat je mee moet doen met een contest met in het achterhoofd dat kaartje achteraf nog te laten draaien. Als je meedoet, moet je clocken totdatie dood is imo (of dat je écht helemaal tot de max bent gegaan op air bijvoorbeeld), dan heb je jezelf helemaal gegeven. Want volgens mij moet het niet zo worden dat hier allerlei mensen komen die denken voor €30,- even goedkoop een kaart in huis te halen, om het lichtjes over te clocken en vervolgens lekker el-cheapo te houden.

Het is leuk dat hij wellicht nog heel is, maar dat moet niet je aim zijn, imo. Zo denk ik erover iig :z

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 11:56
Het is leuk als ik hem levend hou, maar ik heb al een werkend kaartje in m'n testsysteem zitten hoor :)

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ow ziet er goed uit :D, ik ga ook wel mee doen denk ik.

Verwijderd

In sommige contests doet men alleen maar mee voor een cheaper prijsje van de betreffende kaart of CPU. Na levering vis je al gauw uit wie die zijn (non-actieve deelnemers in de contest).

• Iska

Iska

We zitten al op 22 man die zeker meedoen ;)

• Ali_van_G
  • Laatst online: 29-11-2025
ben benieuwed of ik mijn 8800gtx/ulta waterkoelblok op die kaart krijg (waarschijnlijk niet) :P

• Iska

Iska

Ik denk het eigenlijk wel.. 9xxx serie is tenslotte een iets vernieuwde 8xxx

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2025
ZO, heb even een dagje niet gekeken en weer een hoop leuks mogen lezen.
Ik had dus contact gehad met dollarshops over de kaart, en aangezien hij als (beter) vervanging een 9500GT wilde regelen zullen we deze kaart ook gaan gebruiken (of er moet iets raars gebeuren).

Aan het plan wordt hard gewerkt en voor zover zijn we nog niet op grote problemen gelopen. Ik heb er iig zin in en 1 ding is zeker. Deze contest is anders dan eerdere contesten....

@jasper: Mag ik niet meedoen? }:O

[ Voor 3% gewijzigd door MrBigfield op 02-02-2009 14:10 ]

• GoTman
  • Laatst online: 10:23
ik wil ook graag mee doen! :D

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Iska

Iska

mrbigfield schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:10:
ZO, heb even een dagje niet gekeken en weer een hoop leuks mogen lezen.
Ik had dus contact gehad met dollarshops over de kaart, en aangezien hij als (beter) vervanging een 9500GT wilde regelen zullen we deze kaart ook gaan gebruiken (of er moet iets raars gebeuren).

Aan het plan wordt hard gewerkt en voor zover zijn we nog niet op grote problemen gelopen. Ik heb er iig zin in en 1 ding is zeker. Deze contest is anders dan eerdere contesten....

@jasper: Mag ik niet meedoen? }:O
ook leuk, vergeet je de TS 8)7 .. sorry ;) http://gathering.tweakers...message/31440084#31440084

Verder erg goed te horen dat het al lekker opschiet. Hopen dat we geen problemen gaan krijgen rond betalingen/levering kaarten...

[ Voor 4% gewijzigd door Iska op 02-02-2009 15:33 ]

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01 23:53
Whoei ik heb ook wel zin om mee te doen! Heb met de Geforce 6600 contest ook wel lol gehad.
9500gt is top, die core van die kaart wil wel denk ik met wat extra stroom.

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 20:49
ik ben al lange tijd niet meer actief op got (nooit echt actief gepost trouwens), maar het lijkt me zeer leuk om ook eens mee te doen.

ik heb een klein beetje ervaring met oc'en (toen de 6800le nog hot was :P ), maar alleen software matig oc'en. dit is een leuk moment om dat weer wat bij te spijkeren.

ik doe dus waarschijnlijk ook mee.

• Iska

Iska

Leuk dat jullie ook meedoen ;), maakt het totaal al 26 man

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mij hangt het echt van de timing af. Ik heb het nogal druk maar ik wil wel graag meedoen als ik kan :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:04:
Bij mij hangt het echt van de timing af. Ik heb het nogal druk maar ik wil wel graag meedoen als ik kan :)
Zelfde geld voor mij. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Iemand al een indicatie wanneer we kunnen beginnen :9?

De vakantie staat namelijk voor de deur :+

• Mythling
  • Laatst online: 06:43
de vorige op hwi heb ik gemist, maar met deze wil ik zeker meedoen :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vanaf woensdag ben ik enkele dagen op vakantie :P Mocht er dan beslist worden wil ik wel wat tijd om te kunnen reageren :)

• MrBigfield
Ik heb vandaag dollarshops gemailt voor allemaal kleine dingetjes voor de bestelling. we vragen of zij voor ons een bestelpagina kunnen maken zodat dollarshops.eu de distributie doet van de kaarten e.d.. Wanneer ik hier meer info over heb zal ik dit asap melden.

@Admiral, Aangezien we waarschijnlijk dit weekend ons plan (compleet) af gaan krijgen en dit nog gepost moet worden op andere fora zal je wel genoeg tijd hebben om je in te schrijven. Als je al zeker weet dat je mee doen (en geen maanden op vakantie) gaat kan je dat alvast zeggen en ben je waarschijnlijk nog binnen de uiterste besteldatum terug om zelf te bestellen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Normaal ben ik zaterdagnacht terug dus dat komt dan wel in orde :) Maar het zou zonde zijn om een kaartje te bestellen en dan vrijwel niets te kunnen doen. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Voltmods zullen er voor mij waarschijnlijk niet inzitten aangezien ik niet goed kan solderen en alleen een zeer groffe bout heb maar we zullen wel eerst zien hoever we zo komen :P Videokaarten overklokken heb ik nog niet echt gedaan maar ik wil altijd leren.

[ Voor 74% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-02-2009 22:53 ]

• Mod_Aap
Score systeem is zo goed als klaar.
Back-end is volledig geprogrammeerd, dus scores kunnen worden geupload.

En PNG generatie werkt volledig en is naar mijn mening klaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/score.png

En de back-end:
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/back-end.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mod_Aap op 02-02-2009 23:11 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Snot_Aap schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:01:
Score systeem is zo goed als klaar.
Back-end is volledig geprogrammeerd, dus scores kunnen worden geupload.

En PNG generatie werkt volledig en is naar mijn mening klaar:
[afbeelding]
Mooi gemaakt!

Ik wil eventueel wel helpen met het opzetten van een respectabele TS :>

@ Jism
Ik denk dat 20 kaarten van een specifieke kaart en merk op stock vinden moeilijk zal worden. Het zou toch immers bij Dollarshops besteld worden?

Of begrijp ik je reactie niet goed?

[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 02-02-2009 23:22 ]

Verwijderd

Als jullie nog hosting zoekt kan ik wel wat samenstellen .... Heb nog wel een oud naampje liggen waar een imagehostingscript op kan :>

Leuk gemaakt snot_aap. Verified, en bugtesten :>

Maar eens een lijstje met users samenstellen en de webshops navragen die meer dan 20 kaarten op stock hebben.

• MrBigfield
De Ts Hebben we al bijna helemaal af op wat kleine dingetjes na, tot nu toe geen hulp nodig mbt de TS dus.
Heb o.a. vandaag nog aan dollarshops gevraagd of er een max aantal kaarten beschikbaar zijn en hoeveel dat dat er zijn. Laat weten wat er terug gemailt wordt.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
En trouwens, waarschijnlijk van die lijst op de vorige page krijg je wellicht 50/60% ( of dat is al veel ) echt tot het kopen, iedereen roept wel dat ze meedoen maar waarneer het puntje bij het paaltje komt zullen er nog redelijk veel NEE zeggen, dus om nou af te gaan op de lijst lijkt me een beetje voorbarig.

• MrBigfield
thijszor schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:49:
En trouwens, waarschijnlijk van die lijst op de vorige page krijg je wellicht 50/60% ( of dat is al veel ) echt tot het kopen, iedereen roept wel dat ze meedoen maar waarneer het puntje bij het paaltje komt zullen er nog redelijk veel NEE zeggen, dus om nou af te gaan op de lijst lijkt me een beetje voorbarig.
Hier gaan we verder op in in een nieuw topic als we de nieuwe TS af hebben met alle regels e.d.

Verwijderd

Heb geen enkel idee hoe ver dat ik hiermee zal komen, maar zou ook graag een poging willen wagen :9

• MrBigfield
Nieuws van Dollatshops.eu.
Citaat: 'Since I have agreed to sponsor your action, you can tell me the quantity that you need and we can prepare them without Qty issue. We can fix the quantity once you have the confirmation.'

Zij leveren hoeveel wij er willen.

Q- About the delivery/ordering of the 9500GT.
We found out that is was the best of you were able make a special orderpage for the participaters of the contest. This will be very easy for distribution to our participators.
When it is not able to make this page, can we make an agreement that these clients will use a special code so you know that person is participation the contest and isn`t a person who just want to make a profit of getting a cheap 9500GT.
(a special URL that only will be visible to people who are participating the contest.)

A- I am checking with our web master and see how to proceed this. I will let you know later.

Dat zijn ze dus nog aan het uitzoeken!

• Mod_Aap
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/teams.png

• thijszor
mrbigfield schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:08:
Citaat: 'Since I have agreed to sponsor your action, you can tell me the quantity that you need and we can prepare them without Qty issue. We can fix the quantity once you have the confirmation.'

Zij leveren hoeveel wij er willen.

Q- About the delivery/ordering of the 9500GT.
We found out that is was the best of you were able make a special orderpage for the participaters of the contest. This will be very easy for distribution to our participators.
When it is not able to make this page, can we make an agreement that these clients will use a special code so you know that person is participation the contest and isn`t a person who just want to make a profit of getting a cheap 9500GT.
(a special URL that only will be visible to people who are participating the contest.)

A- I am checking with our web master and see how to proceed this. I will let you know later.

Ziet er goed uit! toppie van de inzet die getoond word. Door jou & Snot_aap ! _/-\o_

• Iska

Iska

Gaaf man ;), zo krijg je ook een leuke competitie tussen de verschillende fora
mrbigfield schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:08:
..
Netjes geregeld! Alleen heb je met die speciale orderpagina of zo'n link nog steeds dat mensen zich kunnen aanmelden om vervolgens het kaartje gewoon te laten leven. Maar volgens mij ontkom je dat sowieso niet

• Mythling
  • Laatst online: 06:43
Als je die link per DM naar de deelnemers stuurt is die kans niet zo groot. Als je daarnaast ook nog je Nickname bij de order moet vermelden heb je een redelijk dicht systeem...

Bij HWI hadden ze de vorige keer een boete uitgedeeld aan de mensen die vervolgens meededen, maar wel een kaartje hadden gekocht. Zon "contractje" kan je ook op de orderpagina zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mythling op 03-02-2009 14:46 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16

• Mod_Aap
spNk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:37:
[...]

Totaal FPS -> Mhz? :P Foutje?
Fixed

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm, dit klinkt interessant en lijkt me eventueel leuk om aan mee te doen. Ik heb helaas geen soldeer-skills en ik vind het een beetje jammer om met software te gaan clocken terwijl anderen veel tijd steken in het toepassen van mods op de kaart. Wanneer er een plan is kijk ik of er vanaf mijn kant interesse is. ;)

Verwijderd

Mythling schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:45:

Bij HWI hadden ze de vorige keer een boete uitgedeeld aan de mensen die vervolgens meededen, maar wel een kaartje hadden gekocht. Zon "contractje" kan je ook op de orderpagina zetten.
Was dat eigenlijk wel gegrond of gewoon als afschrikmiddel?

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:15:
[...]

Was dat eigenlijk wel gegrond of gewoon als afschrikmiddel?
Probleem is inderdaad dat het niet te handhaven is.

• Iska

Iska

Het lijkt mij overigens wel een goed idee om de contest VOOR de voorjaarsvakantie te laten beginnen (is over d8 ik 2 weken) aangezien er dan toch een redelijk aantal mensen vrij hebben..

• devguru
De voorjaarsvakantie is van 16-21 februari voor regio noord voor zover ik weet. Of dat landelijk ook zo is weet ik niet. De screenshots van het systeem ziet er goed uit. Eventueel kan ik ook wel helpen/bugfixen mits het PHP is :>

Ik wacht in spanning af :)

Verwijderd

Jasper91 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:41:
Het lijkt mij overigens wel een goed idee om de contest VOOR de voorjaarsvakantie te laten beginnen (is over d8 ik 2 weken) aangezien er dan toch een redelijk aantal mensen vrij hebben..
Dat vind ik ook wel een goed idee.

moet alleen nog wel een nieuw moederbordje en misschien voeding kopen(ik weet niet of een gf 9500gt nog extra gevoedt moet worden). maar ik wil me system toch upgrade(met een phenom II en nog een ati hd 4850) dus de voeding krijgt dan ook wel weer een plekje(mits hij heel blijft :) )

• MrBigfield
Jasper91 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:41:
We proberen de contest zo vroeg mogelijk te starten, maar er moet nog reklame gemaakt worden op andere fora, daarvoor moeten wij eerst ons plan afhebben, welke wel een heel eind al opschiet, maar toch. Er wordt aan gewerkt en we hopen zsm van start te kunnen gaan.

• Mod_Aap
devguru schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:45:
De voorjaarsvakantie is van 16-21 februari voor regio noord voor zover ik weet. Of dat landelijk ook zo is weet ik niet. De screenshots van het systeem ziet er goed uit. Eventueel kan ik ook wel helpen/bugfixen mits het PHP is :>

Kom je nu mee, het systeem is net helemaal klaar. :)
Contest systeem

We moeten nog even kijken of we het eventueel onder een andere domeinnaam gaan doen.
Alleen dat kost wel weer geld. ;(
Iets van oc-contest.nl

• devguru
Ik heb alleen goodbyee.eu nog in de aanbieding ^^

• Iska

Iska

devguru schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:45:

Heeft zuiden van het land heeft voorjaarsvakantie die week erna, dus dat zit wel goed

• devguru
Het zou inderdaad geweldig zijn als we de kaarten tegen die tijd in huis hebben :) Oja even over goodbyee.eu... I know it's not an appropriate name.. Maar je onthoudt'm wel ;)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Snot_Aap schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:54:
We moeten nog even kijken of we het eventueel onder een andere domeinnaam gaan doen.
Alleen dat kost wel weer geld. ;(
Iets van oc-contest.nl
Hoeveel kost een domein dan? Toch niet zo veel (/jaar)?

Anders kan je mensen zeggen dat ze 1 euro meer moeten overmaken. :), dat domein kan je dan eventueel voor toekomstige contests ook gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 03-02-2009 19:53 ]

• devguru

Verwijderd

Ik ga eens overleggen met Snot_aap.

Ik heb een leuk domein in gedachten :) (Kan er ook hosting bij doen, heb veel opslag & traffic)

• thijszor
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:03:
Ik ga eens overleggen met Snot_aap.

Ik heb een leuk domein in gedachten :) (Kan er ook hosting bij doen, heb veel opslag & traffic)
Wat dat betreft stel ik mijn 500mb / 10gig bandbreedte per maand meerendeels ( 90% ) ook aan, maar denk dat meerdere (kleine) image servers wellicht niet in een php script of oid kan worden geschreven

Verwijderd

haha.. Ik had een script aangeschaft gisteren nog, dat op meerdere servers kan gebruikt worden ! :+

www.imagedumpert.nl

Maar de images zijn vaak voor de deelnemers en geinteresseerd publiek. Het trekt echt geen bakken met bandbreedte hoor.

• thijszor
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:11:
haha.. Ik had een script aangeschaft gisteren nog, dat op meerdere servers kan gebruikt worden ! :+

www.imagedumpert.nl

Maar de images zijn vaak voor de deelnemers en geinteresseerd publiek. Het trekt echt geen bakken met bandbreedte hoor.
Weet niet waarom ik de bandbreedte erbij schreef, kon het net zo goed weg laten inderdaad.
Maargoed, stuur maar eens een mailtje of iets dergelijs mocht je wat ruimte nodig hebben :)

//EDIT

en trouwens, vraagje ;) :

Omdat ik ati's heb, en als we die 9500gt's gaan draaien moet ik dus constant "wisselen".
Maar, ik heb hier nog een oude 5400rpm maxtor 40gig hdd liggen.
Mijn idee was om een nog hier ergens rondzwervende XP pro hierop te zetten, nvidia drivers etc allemaal daarop zetten.

Maar dan het volgende;

krijg ik performance lose door de slechte hdd? of is het dan ook echt alleen de GPU die getest wordt,
En zou een andere OS dus ook niet helpen?
En kan ik dan gewoon rustig zonder ati / nvidia drivers te uninstalleren / installeren een os / partitie bij het booten kiezen en geen conflicten oid krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door thijszor op 03-02-2009 21:39 ]

• devguru
Het is puur je videokaart die snelheidsfactorbepalend is.

Verwijderd

Je kan bijv je Swapfile uitzetten, dan is het traagste onderdeel in je computer iig uitgesloten. Draai wellicht ook een test of 2 / 3 , dan weet je zeker dat je OS niet nog aan het swappen is (het gebeurd hoe dan ook).

Het liefste gebruik je gewoon een SSD of een I-ram, maar die luxe heeft niet iedereen :+ Ik heb een raid-0 setup van 2x WD Raptor en een X64 5000+ @ 3GHz. Of dat laatste nu op 2.4GHz loopt of 3GHz, dat maakt voor de nature scene niet echt veel uit.

Verwijderd

ik zelf ga even kijken hoe ik die nvidia 9500 ga overklokken.
Ben er nog niet uit of dat water of lucht gaat worden.
Voor water heb ik alles op de gpu waterblok.

Voor lucht heb ik alles in huis dus dat is geen probleem.

Trouwens ben je nog een bepaalde besturings programma gebonden?

Verwijderd

Nee. Je mag elk OS gebruiken waarop 3Dmark 2001 draaien wilt. Hetzij Windows 95 tot en met Windows 7. Desnoods emuleer je het met Wine op een linux distro :+

Persoonlijk zou ik geen Vista of hoger gebruiken nog.

• thijszor
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 01:57:
Nee. Je mag elk OS gebruiken waarop 3Dmark 2001 draaien wilt. Hetzij Windows 95 tot en met Windows 7. Desnoods emuleer je het met Wine op een linux distro :+

Persoonlijk zou ik geen Vista of hoger gebruiken nog.
Dus je denkt dat XP pro oid met zoveel mogelijk services uit wel degelijk een toegevoegde waarde, en/of snelheid kan genereren?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja :) n compleet afgestelde xp is zo'n beetje het snelste wat mogelijk is..

• Bitage
Of je gebruikt gewoon TinyXP, zo;n beetje de kleinste XP die er is. 40MB aan mem dat het gebruikt dacht ik, na een schone install. ;) Kleiner krijg je niet denk ik.

Verwijderd

Windows XP Lite is al een hele vooruitgang. Lees de documentatie over services en hoe je ze kan uitzetten, en je bent al een heel stuk verder.

Het domein ligt overigens vast. Ik ben nog even bezig te achterhalen waarom ik op Userlevel geen DNS per domein mag veranderen. Betreft overclocking-contest.nl.

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:52:
Windows XP Lite is al een hele vooruitgang. Lees de documentatie over services en hoe je ze kan uitzetten, en je bent al een heel stuk verder.

Het domein ligt overigens vast. Ik ben nog even bezig te achterhalen waarom ik op Userlevel geen DNS per domein mag veranderen. Betreft overclocking-contest.nl.
Ik gebruik meestal nlite voor mijn custom xp, en doe dan zelfs nog wat tweaks, nlite is best geinig.

En mocht je het niet vinden met die DNS, roep maar ff ;)

Verwijderd

Als het goed is moet de site morgen actief zijn (of binnen 12 uur) op de server van Snotaap. Zoniet, dan verzinnen we wel wat.

Verwijderd

zozo het gaat de goed kant op mijn compliementen.

nu alleen nog effe toestemming vragen aan me ouders(die gaan over het grote geld(moet het wel zelf betalen maar alles voor de fun).

rot spelling ook altijd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 15:00 ]

• Bitage
Ah, vanochtend kon ik overklokken.info niet bereiken, nu weer wel :P Ziet er netjes uit Snot_Aap d:)b

• Mod_Aap
Bitage schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:58:
Ah, vanochtend kon ik overklokken.info niet bereiken, nu weer wel :P Ziet er netjes uit Snot_Aap d:)b
Ja, probleempje met de server. Apache was niet goed opgestart na het aanmaken van een nieuwe vhost voor de contest. :/

• Iska

Iska

Hoe ver zijn jullie al met de TS? Ben wel benieuwd namelijk..

• MrBigfield
Jasper91 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:18:
Hoe ver zijn jullie al met de TS? Ben wel benieuwd namelijk..
We schieten al aardig op. De site zal wss vandaag of morgen in de lucht zijn zodat we vanaf daar kunnen hosten. De ts schiet ook al steeds verder op. We proberen deze ook in 1x helemaal duidelijk en waterdicht te hebben, dus dit kan wat langer duren dan anders, maar is denk ik voor het weekend ook wel klaar.

• Iska

Iska

mrbigfield schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:20:
[...]

We schieten al aardig op. De site zal wss vandaag of morgen in de lucht zijn zodat we vanaf daar kunnen hosten. De ts schiet ook al steeds verder op. We proberen deze ook in 1x helemaal duidelijk en waterdicht te hebben, dus dit kan wat langer duren dan anders, maar is denk ik voor het weekend ook wel klaar.
Goed om te horen ;).. als je nog hulp nodig heb qua site geef je maar een seintje.
Heb nu btw alvast TinyXP geinstalled. Geheugengebruik nu 45mb xD...

Denken jullie trouwens dan een AMD 64 X2 4200+@stock een bottleneck zal zijn? Lijkt me bijzonder sterk but you never know..

• MrBigfield
Nature is alleen GPU afhankelijk, ook al gebruik je atom, maakt niet uit dus.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
mrbigfield schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:03:
Nature is alleen GPU afhankelijk, ook al gebruik je atom, maakt niet uit dus.
Niet overdrijven hé. :> Je moet dan namelijk eerst een Atom moederbord hebben met PCI-e. Die kunnen volgens mij niet extreem veel energie leveren via dat slot... (als je met Vmods aan de gang gaat)

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 04-02-2009 21:14 ]

• MrBigfield
Bolletje92 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:13:
[...]

Niet overdrijven hé. :> Je moet dan namelijk eerst een Atom moederbord hebben met PCI-e. Die kunnen volgens mij niet extreem veel energie leveren via dat slot... (als je met Vmods aan de gang gaat)
Je snapt me iig;)

Verwijderd

ben ik te laat om me nog op te geven? :P
tijdje behoorlijk druk gehad met vanalles en nog veel meer, maar ben er weer klaar voor, alleen nog even een nieuw mobo regelen |:( die is halverwege de vorige contest stukgegaan....

• MrBigfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:43:
ben ik te laat om me nog op te geven? :P
Neehoor, je bent nog niet te laat. Houd vooral na het weekend maar de rubriek O&C in de gaten. Waarschijnlijk zie je dan een nieuw topic waar het echt allemaal in gaat gebeuren!

Verwijderd

mrbigfield schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:35:
[...]

Neehoor, je bent nog niet te laat. Houd vooral na het weekend maar de rubriek O&C in de gaten. Waarschijnlijk zie je dan een nieuw topic waar het echt allemaal in gaat gebeuren!
wootwoot ^^ en deze keer zal geen kapot mobootje mij tegenhouden 8)

Verwijderd

Iets klopt er niet met het doorsturen van het domein. Neil, wil je even contact met mij opnemen? Kthx :>

• thijszor
Het bloed een beetje dood, hoe gaat het met de TS? :)

• Iska

Iska

mrbigfield schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:20:
[...]

;)

• MrBigfield
De ts is idd grotendeels af, ik schat dat het maandag wordt dat het loopt:P
We zijn er iig goed mee bezig.

• Mod_Aap
En we hebben nog wat probs met de domeinnaam. ;(

• Iska

Iska

Snot_Aap schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:11:
En we hebben nog wat probs met de domeinnaam. ;(
Wat dan precies?

• Mod_Aap
Jism, krijgt m niet goed doorverwezen.

Verwijderd

Directadmin: Reseller-level > Edit account "naam" > Vervolgens 2 maal DNS servers instellen, pakt hij blijkbaar niet. Het domein resolved nog steeds naar mijn host ipv die van Snotaap.

Ook onder userlevel kan ik dat schijnbaar niet instellen. Ik zei snotaap al, een vieze workaround zou zijn http://12.12.12.12/~gebruikersnaam/ via htaccess, zodat je de URL in de adresbalk nog hebt.

Dus mocht er iemand met ervaring zijn voor Directadmin Reselleraccount, hoor ik het wel.

• Iska

Iska

Gaat het doorwijzen niet goed of heb je bij apache nog geen virtualhost aangemaakt voor het domein?

• Mod_Aap
Virualhost ed zijn allemaal geconfigureerd. Maar doorverwijzing is niet goed. Ping komt gewoon nog bij jism's webserver uit.

• Sneezydevil
Ik heb wel ervaring met reseller accounts van DA :), maak je wel gebruik van de dns servers?

Verwijderd

Ja :>

Die kan je per virtual domain apart instellen, maar dat werkt niet helemaal goed geloof ik. Default nameservers zijn NS1.correcthosting06.nl , ns2, etc. Hij blijft uitwijken naar m'n eigen DNS/Webserver.

Het is dus niet per domein een aparte DNS invoeren, die optie is er helemaal niet. Wat er wel is is een nieuwe user aanmaken, vervolgens het domein erin zetten, de DNS handmatig aanpassen en dan zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet.

voel ik me stom ook, ik werk al jaren met DA ;(
Pagina: 1 2 3 Laatste