Nieuwe GPU contest animocheck!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2025
Hallo Mensen,

Ik zat van de week even nog bij de Athlon contest te kijken en vroeg me af of er een nieuwe contest aan zit te komen. Nu zijn er een paar reacties geplaatst in het athlon topic en blijkt dat er positief op het idee wordt gereageerd.

Benchmark
De benchmark die we zullen gebruiken zal nature worden uit 3dmark01. Deze zal gebruikt worden omdat deze alleen GPU-afhankelijk is en het dus niet uit maakt wat voor overige componenten je gebruikt.

Opzet,
We gaan een low-budget kaartje gebruiken waar je je, als hij kapot gaat, niet te druk om hoeft te maken. Hetzelfde idee dus als vorig jaar de 'Peak' contest, maar dan nu met een ander merk kaarten, lijkt me :+

De kaart
Op het Athlon topic zijn al enkele ideeën van kaarten gepost, maar deze kaarten kan ik niet terugvinden in de pricewatch. Ik heb een tweetal kaarten (+suggesties topic) uit de pricewatch gehaald, die niet veel kosten en in mijn ogen uitermate geschikt zijn. Ik wil graag voorkeuren/ideeën van andere geïnteresseerden horen om zo gezamelijk uiteindelijk een keuze te kunnen maken van de videokaart die we gaan overklokken.

ASUS 4350 pricewatch: Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2
Sapphire 3450 pricewatch: Sapphire HD 3450 256MB DDR2 PCI-E
Sapphire X1550 Corepricewatch: Sapphire X1550 Core
XFX 4350pricewatch: XFX Radeon HD 4350 512MB DDR2

Heb contact gehad met Dollarshops.eu en daar heb ik een mooi voorstel gekregen.
We zouden een Sparkle 9500GT kunnen gebruiken voor zo`n €30,- a €35,-.
Dit lijkt me tot nu toe zeker de beste oplossing en ik neem daarom ook eignelijk wel aan dat dit de desbetreffende kaart gaat worden.

http://www.sparkle.com.tw...tail.asp?id=83&sub_id=228

Specs Sparkle
http://www.sparkle.com.tw...tail.asp?id=83&sub_id=272
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/SFPX95GT512U2HP-2.jpg

Is iedereen het hiermee eens?

Laat weten wat je van de kaarten vindt, of post linkjes met interessante kaarten, liefst uit de pw. Ik heb maar even een klein opzetje gemaakt om het voor iedereen duidelijk te maken over het idee zoals het in ieder geval in mijn hoofd zit. Hebben jullie suggesties e.d. om het 'idee' een positieve bijdrage te leveren, post dan je idee in het topic, met onderbouwing.

mvg,
Jelle (MrBigfield)

[ Voor 17% gewijzigd door MrBigfield op 31-01-2009 18:04 ]

Verwijderd

Ik doe mee! HD3450 lijkt me zelf het leukste. Is het goedkoopste, en kan ook in hybrid-crossfire met een 780G moederbord :)

• MrBigfield
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:43:
Ik doe mee! HD3450 lijkt me zelf het leukste. Is het goedkoopste, en kan ook in hybrid-crossfire met een 780G moederbord :)
Leek mij ook de beste keus, het enige dat ik me afvraag is of het wel eerlijk genoeg is om dan met hybrid CF te werken, gaat de onboard grafische kaart alleen aan op idle modus, of brengt deze ook een extra performance boost met de 4350 mee? In dat geval zou de contest niet eerlijk meer zijn namelijk...

Verwijderd

mrbigfield schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:59:
[...]

Leek mij ook de beste keus, het enige dat ik me afvraag is of het wel eerlijk genoeg is om dan met hybrid CF te werken, gaat de onboard grafische kaart alleen aan op idle modus, of brengt deze ook een extra performance boost met de 4350 mee? In dat geval zou de contest niet eerlijk meer zijn namelijk...
Brengt ook extra performance mee. Maar voor de contest zal ik hybrid crossire uitschakelen natuurlijk, en op de 3450 alleen draaien. Lijkt me leuk om aan de peltier te hangen

• MrBigfield
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Brengt ook extra performance mee. Maar voor de contest zal ik hybrid crossire uitschakelen natuurlijk, en op de 3450 alleen draaien. Lijkt me leuk om aan de peltier te hangen
Op een goedkope kaart is dat altijd leuk, op een duurdere ook, totdat ie kapot gaat dan natuurlijk;).

Maar de opzet vindt je ook wel ok? Volgens mij was hij aardig compleet. De discussie met of je wel of niet je windows mag tweaken e.d. komt nog wel, maar ga er vanuit dat je daarin mag doen wat je wilt :9~

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

:) ik doe weer mee! (net als de hd3850 contest)
hopelijk blaas ik dit keer niet zomaar @ random mn kaart op voordat ik scores kan zetten..

Verwijderd

Voor beide kaarten is van toepassing:
Geheugen Bandbreedte 64 bit
Dus dat betekend dat je je core wel kan opklokken wat je wilt, de grote limiet is het geheugen hier. En zonder je geheugen noemenswaardig te oc'en wordt het een beetje zinloos geloof ik. Trek dan wat meer centen uit voor een kaart met een nieuwe generatie chip en minstens 128bits brede geheugenbus. Zo wordt de contest namelijk ook nog een beetje fun ;)

Een kaart van 4 tientjes bijv, pricewatch: XFX Radeon HD 4350 512MB DDR2, alle kaarten met een 128bits brede bus: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Of anders om maar compleet de prijs te drukken gewoon een 64bits kaartje. Zonder serieuze voltmods en koeling kom je niet ver vrees ik :P

Maar heb er wel belang bij. De vraag is wanneer het gaat afspelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 15:38 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 10:48
Zoals ik al zei, de X1550. :P

• MrBigfield
Die XFX zoals Jism al postte lijkt me wel een leuke kaart.
Die X1550 die Snot_Aap in het andere topic bezit ook 128bit. Deze is wel de helft goedkoper en daarmee erg aantrekkelijk, maar is wel een erg verouderde generatie, no offence...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

boeie, al houden we n 7600GT contest, is ook verouderd, maar niet minder leuk :) want ouder spul gaat minder makkelijk dood in mijn ervaring :P

• Mod_Aap
Generatie boeit idd niet. Het is zelfs zo, hoe ouder/langzamer de core, hoe minder de mem bottleneck.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Oi, hip :)
Weer een keertje prutsen.
Ik stem voor de X1550

www.koopeendroom.nl

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

lijkt me ook leuk om te doen gezien het athlon overklokken niet een groot succes was :(

Speedydown.nl !!!

• Mod_Aap
Maarten-NForce schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:14:
Oi, hip :)
Weer een keertje prutsen.
Ik stem voor de X1550
Hoi Maarten, alles goed? :w
Leuk dat je er weer bij bent :)

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Ha Neil :)

Ja gaat super hier ;) Ben blij dat ik een tijdje gestopt ben met klokken, echt een hele leuke tijd gehad enzo, tijd die ik anders achter m'n computer door zou brengen. Maar ik begin het toch te missen, en dan loop je af en toe langs een dewar wat in je schuur staat en dan heb je zoiets van, ik moet gewoon weer gaan beginnen. Eigenlijk al een tijdje geen nieuwe contest gezien, dus ben ik blij dat er hier weer plannen worden gemaakt en dat ik weer kan gaan beginnen :)

www.koopeendroom.nl

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
I'm in! X1550 ziet er inderdaad leuk uit :)

• MrBigfield
Mooi dat er zo positief wordt regeageerd. De X1550 is tot nu toe bij de meeste mensen in de smaak aan het vallen. Maarja wat wil je met een kaartje van nog geen 2 tientjes:P

• thijszor
mrbigfield schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:04:
Mooi dat er zo positief wordt regeageerd. De X1550 is tot nu toe bij de meeste mensen in de smaak aan het vallen. Maarja wat wil je met een kaartje van nog geen 2 tientjes:P
Het moet ook leuk blijven imo, 20EU kan je "rustig" een Single Run Of Death houden en gaan met die banaan!
Trouwens, hoe wou je dan gaan benchen?

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:28
Waar precies is die X1550 nog leverbaar?(ik veronderstel ook dat ze toch op voorraad moet zijn, ATI bakt die toch al lang niet meer?)

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 23:12

DMN

Dit lijkt me ook wel wat pricewatch: MSI NX8500GT-TD256EH/D2

Tot nu toe zijn er alleen ATI kaarten genoemd, maar deze is ook niet duur en t.o.v. de x1550 redelijk modern.

Freude am Fahren

• Mod_Aap
betaplayer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:09:
Waar precies is die X1550 nog leverbaar?(ik veronderstel ook dat ze toch op voorraad moet zijn, ATI bakt die toch al lang niet meer?)
Dat moet ik nog even checken, ze staan iig nog op salland.eu. Binnenkort even mailen.

8500GT is trouwens een leuk alternatief naar mijn mening, alleen wel iets duurder.

Ik had het trouwens over deze kaart:
http://www.salland.eu/pro...-16x-gv-rx155256d-rh.html
Kaart kost met reseller korting precies 26 euro.

Die van 16 euro in de pw is lowprofile en 64bits membus, dus niet echt geschikt.

[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 28-01-2009 18:42 ]

• DMN

DMN

Misschien kan er een poll opgezet worden over het bedrag dat evt. deelnemers uit willen geven aan de contest.
20-25-30-35-40 euro, dan kunnen we voor het bedrag waar binnen 2 dagen de meeste stemmen voor zijn de beste kaart uitzoeken.

Freude am Fahren

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Wat is het nut van een duurdere kaart halen zodat je 'hem later nog eens kan gebruiken' ( ik neem aan dat je daarom een betere/duurdere kaart wil, want wat is anders je opzet hiervan?)
Het gaat erom dat iedereen een gelijke kaart heeft, of dat nou een lowbudget kaart of een midrange kaart is maakt voor de contest helemaal niks uit :S Want who cares of je nou 300 ipv 200 FPS haalt met z'n allen? Daarom lijkt me de X1550 toch nog de beste optie, of een 7300GT DDR3, ook super speeltjes, maar geen idee wat die nu kosten.

Edit: Zo rond de 40E, te duur dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten-NForce op 28-01-2009 19:03 ]

www.koopeendroom.nl

• DMN

DMN

Maarten-NForce schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:01:
Wat is het nut van een duurdere kaart halen zodat je 'hem later nog eens kan gebruiken' ( ik neem aan dat je daarom een betere/duurdere kaart wil, want wat is anders je opzet hiervan?)
Het gaat erom dat iedereen een gelijke kaart heeft, of dat nou een lowbudget kaart of een midrange kaart is maakt voor de contest helemaal niks uit :S Want who cares of je nou 300 ipv 200 FPS haalt met z'n allen? Daarom lijkt me de X1550 toch nog de beste optie, of een 7300GT DDR3, ook super speeltjes, maar geen idee wat die nu kosten.

Edit: Zo rond de 40E, te duur dus.
Dat ben ik grotendeels me je eens. De contest biedt net zoveel uitdaging met een een x1550 als met een 8500GT, maar er is een bepaalde afweging tussen kosten en de stand van de techniek nodig (die is voor iedereen anders) waarbij dus niet per definitie de goedkoopste kaart de meest interessante is.
Als dat zo zou zijn, dan zou heel GoT en xtremesystems nog steeds vol staan met mensen die hun Pentium II onder de LN2 aan het testen zijn.
Ook als het een x1550 wordt, ben ik van de partij, maar mijn stem in een evt. poll zou gaan naar een bedrag van rond de 30 euro, zodat we aan de slag kunnen met een vrij recente kaart.

Freude am Fahren

• Mod_Aap
Er zijn nog meer dingen belangrijk, zoals bijvoorbeeld beschikbaarheid.
We (mrbigfield en ik) gaan er iig achteraan.

Zoals ik het nu zie zijn de X1550 en de iets duurdere 8500GT goede opties.
Lees in:
- Niet te duur
- 128bits geheugenbus
- Fullsize

Denk ook dat het belangrijk is dat de kaart goed te vmodden is. En dat je bijvoorbeeld niet tegen irritante OCP's/OVP's aan loopt die je niet kan omzeilen. Dus hier lijkt het me ook verstandig om rekening mee te houden.

Voor de rest is het hoe goedkoper, hoe beter.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Een 2600Pro een optie? ,,,34,95.
Het is alleen een aanbieding die waarschijnlijk rap afloopt :X

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

Verwijderd

ligt er ook aan hoeveel man uiteindelijk willen meedoen, en dan uiteindelijk een webshop of leverancier vinden die het x aantal kaarten leveren kan.

jammer dat de webshop in waarin ik werkte over de nek is, anders had ik wel voor een leuke deal kunnen zorgen :P

de reden waarom ik tegen een verouderde kaart ben is om de eerdere x1650pro/2600 contest en de overklokbaarheid van de kaarten. die was met 10+ man ook niet al te geweldig.

• Mod_Aap
fvdn77 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:44:
Is een optie, hadden we alleen ook in vorige contest.
Was er niet heel erg van gecharmeerd.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
5 op voorraad dus dan is het maar afwachten als de volgende lichting ook voor dezelfde prijs is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

2600pro's zijn EOL. Webshops zullen met kleine voorraden nog wel opgescheept zitten. No chance dat je die per 15 stuks nog ergens krijgt als dezelfde batch zijnde B)

• MrBigfield
Ik heb contact gehad met dollarshops en zij kunnen mij 9500GT`s leveren voor ruim onder verkoopprijs:)
De kaarten zullen dan +- 30 a 35 p/s zijn wat geen geld is voor deze kaarten.

animo gegroeit???

• DMN

DMN

Klinkt erg goed! Lijkt me een erg leuke kaart om mee aan de slag te gaan. Hopen dat zich nog meer deelnemers melden.

Freude am Fahren

• Mod_Aap
gpXtreme schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:53:
Klinkt erg goed! Lijkt me een erg leuke kaart om mee aan de slag te gaan. Hopen dat zich nog meer deelnemers melden.
Om een grotere deelnemers base te krijgen willen we proberen te kijken of we de contest op meerdere fora's kunnen laten lopen. Levert mogelijk ook weer leuke competitie op tussen de verschillende computer fora's.

Wat vinden jullie hier van?

Verwijderd

Techzine? :P

Zowiezo weer een handjevol condensatoren bestellen als de kaart er is. Wil ook wel weer meedoen :Y)

• Mod_Aap
Techzine, Hardware.info, Bouw een PC misschien madshrimps.

Mag ik trouwens jou/bittage's score script gebruiken om de scores bij te houden? (Wel een aangepaste versie, dus heb de source nodig :P)

• MrBigfield
beginpost aangepast, Lees stukje betreft kaart en reageer!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:29:
Techzine, Hardware.info, Bouw een PC misschien madshrimps.

Mag ik trouwens jou/bittage's score script gebruiken om de scores bij te houden? (Wel een aangepaste versie, dus heb de source nodig :P)
Ik weet niet of Bitage wil of ik de broncode verspreid ofniet. Ik kan eventueel het script ook aanpassen en opnieuw beginnen zoals op de 2600 Pro contest was, en nu die van de Athlon LE.

Afbeeldingslocatie: http://www.jvanderlinde.net/Superpi/image.php
edit:
for the record, ik had 3.83GHz gehaald met die CPU. Op een kleine 0.500ste verwijderd van de eerste plaats, maar daar hebben we geen screenie van genomen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 17:47 ]

• Mod_Aap
Ik wil eigenlijk alleen het gedeelte hebben wat de gevens omzet naar een plaatje. Heb bittage hier al over gemailt.
offtopic:
Ben te lui om het zelf te schrijven

Het database gedeelte heb ik zo in elkaar geprakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Mod_Aap op 30-01-2009 18:11 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die aanbieding is er al een hele tijd bij Salland (lees meer dan één maand). Ik denk dat hij ook niet zo heel snel afloopt.

Volgens mij is die X1550 meer zo'n kaart die ze nog even op voorraad hebben liggen en er vanaf willen. Ik denk niet dat Salland die nog in grote mate wil gaan bestellen. Je kan het natuurlijk altijd proberen.

Ik denk dat zo'n 9500GT dan wel interessant is, vooral omdat deze redelijk goedkoop kan ingekocht worden en redelijk nieuw is.

offtopic:
Ik probeer alleen maar te helpen :>

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen (voor het eerst)! ;)

Edit: Ik stem overigens voor de X1550 of de 9500GT :)

[ Voor 34% gewijzigd door devguru op 30-01-2009 22:16 ]

• Mod_Aap
Is er iemand met een Nvidia videokaart die wat zou willen testen.
Heb helaas geen beschikte pc tot mijn beschikking.

Zo ja, stuur even een DM

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
9500GT voor 30-35 Euro is ok voor mij, leuk speelgoed :P

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• MrBigfield
nvm 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door MrBigfield op 30-01-2009 23:56 ]

Verwijderd

Nja de 9500GT dan maar. Met de nadruk als low-fi 3d kaartje voor in de toekomst mocht er een pc stuk gaan ofzo :P

Verwijderd

Ook wel intressen in.
de laatste keer dat ik mee deed was met een nvidia 6600 .
Helaas niet af kunnen maken wegens tijd gebrek.

Ook een test systeem staan die bijna niet gebruikt word .
Zodat deze puur hier voor gebruik kan worden.

• DMN

DMN

Lijkt me een goed idee om de contest over verschillende fora te verspreiden. Je merkt toch dat het OC-gehalte op GoT wat teruggezakt is de laatste paar jaar en door samen te werken met bijv. HW.info kunnen we het OC&Tweaking subforum op GoT weer een beetje nieuw leven inblazen.
Snot_Aap, jij bent al behoorlijk actief op HW.info. Zou het verstandig zijn om de andere fora al bij het opzetten van de contest te betrekken, of moeten we hier eerst alles vastleggen en dan pas de andere fora langs om deelnemers te vragen?

Freude am Fahren

Verwijderd

ik doe ook mee. Mij lijkt het wel leuk om het met een 9500gt te doen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
mrbigfield schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:27:
Benchmark
De benchmark die we zullen gebruiken zal nature worden uit 3dmark01. Deze zal gebruikt worden omdat deze alleen GPU-afhankelijk is en het dus niet uit maakt wat voor overige componenten je gebruikt.
De Nature test dan? Dat was tenminste degene die gebruikt werd bij de 2600 contest
beter lezen :X

En welke reso en settings?

Verders komt er weer wat leven in de brouwerij, leuk om weer te volgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 31-01-2009 14:42 . Reden: dammit, lezen knuppel! ]

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Gewoon, std, net als altijd lijkt me niet meer dan logisch :?
1024 * 768 std. settings dus.

+ waarschijnlijk nog een andere bench, maar dat is nog niet helemaal zeker.

[ Voor 30% gewijzigd door Maarten-NForce op 31-01-2009 14:59 ]

www.koopeendroom.nl

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 11:56
Het lijkt mij ook wel leuk om er eens een keertje mee bezig te zijn. Al hoewel ik geen die-hard OC'er ben of gamer, graka OC'ing is nieuw voor mij, lijkt het mij toch wel een leuke bezigheidstherapie ;)

Wel even een paar kleine vraagjes.
• Is hardwaremodding (voltmodden) toegestaan?
• Wat voor koeling zou ik van de 'concurrenten' (jullie dus) kunnen verwachten? Ikzelf zal niet verder gaan dan lucht in ieder geval, maar als ik in het cpu-topic kijk zie ik nog wel wat vloeibaar spul langskomen :P
• Wat lang duurt het project ongeveer? Maandje?

Een 9500GT lijkt mij overigens wel een interessant kaartje. En ik kan mijn linux-aanklooibak (P5K SE/E2180) wel gebruiken voor zoiets :) Harddisk-swap is toch zo gedaan ;)

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hardware matige aanpassingen zijn uiteraard toegestaan. Koeling zal varieren van lucht tot droogijs en waarschijnlijk ook ln2, ligt een beetje aan op welke temperatuur de coldbug zit. Ik denk dat de contest zeker 2 maanden duurt, omdat 1 maandje nogal krap is voor de meesten.

Edit:
Mij lijkt dat mipmapping niet toegestaan is?

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten-NForce op 31-01-2009 16:37 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Je mag ermee doen wat je maar wilt, maar de regel geldt is dat je geen hacks gebruikt (softwarematige) om zo een hogere score dan de rest te krijgen. Lod is wel weer toegestaan, maar het manipuleren van DirectX bijv weer niet. (En gezien de nature test toch een GPU-afhangkelijke is is dit snel te merken). Qua mods mag je doen wat je wilt, al stamp je de kaart plat en post je trots dat je eruit ligt is aan jou :P

Je zal wel rekening moeten houden met Vmods, en goede koeling wil je met een paar namen in dit topic mee.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:34:
Je mag ermee doen wat je maar wilt, maar de regel geldt is dat je geen hacks gebruikt (softwarematige) om zo een hogere score dan de rest te krijgen. Lod is wel weer toegestaan, maar het manipuleren van DirectX bijv weer niet. (En gezien de nature test toch een GPU-afhangkelijke is is dit snel te merken). Qua mods mag je doen wat je wilt, al stamp je de kaart plat en post je trots dat je eruit ligt is aan jou :P

Je zal wel rekening moeten houden met Vmods, en goede koeling wil je met een paar namen in dit topic mee.
Ja, inderdaad. Ik wil misschien ook nog wel mee doen, lijkt me namelijk wel leuk om dit een keer te doen (ik heb binnenkort ook nog vakantie). Mensen moeten dus niet afschrikken.
Ik denk dat ik al voor 99% zeker weet dat ik niet win als ik mee doe. LN2 en dice heb ik namelijk niet voor handen (laat staan een tube). Maar het is natuurlijk leuk dat je ook een lager segment hebt van overclockers die dan de strijd met elkaar aangaan :>

• blackangel
Nou, voor <40 euro wil ik best wel gaan voltmodden. Het wordt wel even kijken wat ik qua koeling kan doen, maar een fatsoenlijke luchtkoeler erop plakken moet zelfs mij nog wel lukken. Om over te gaan op water of beter zal ik helaas wel teveel moeten gaan investeren denk ik...

Nouja, ik ga er gewoon lekker voor :) Persoonlijk doel: #1 op air >:)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
blackangel schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:47:
Nou, voor <40 euro wil ik best wel gaan voltmodden. Het wordt wel even kijken wat ik qua koeling kan doen, maar een fatsoenlijke luchtkoeler erop plakken moet zelfs mij nog wel lukken. Om over te gaan op water of beter zal ik helaas wel teveel moeten gaan investeren denk ik...

Tjah, ik zit erover na te denken. Mijn soldeerbout is alleen niet meer zo goed :p

Ik heb nog wel zo'n soldeerpistool, maar dat gaan niet te precies genoeg ...

/me gaat even kijken wat de afmetingen van dat socket zijn
Gewoon normaal dus. Heeft die Sparkle trouwens geheugenchips op de achterkant? Ik kom namelijk verschillende versies tegen van verschillende merken. Het ene merk (Zotac) heeft het wel, andere weer niet (Gigabyte).

Met de nieuwe Rivatuner kon je de spanning toch ook verhogen?

[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 31-01-2009 17:00 ]

Verwijderd

blackangel schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:47:

Precies... het is al een hele ervaring opzich om te océn met allerlei koelers en meuk :) Je hoeft niet nummer 1 te worden, iemand met lucht tov droogijs legt het vaak al af. Maar de ervaring is leuk.
Met de nieuwe Rivatuner kon je de spanning toch ook verhogen?
Dat werkt alleen als er een controller op de kaart zit die dat kan :> Met de nieuwere Radeon kaarten kan je bijv tot 0.125v verhogen via het bios. Wil je meer prik zul je het toch hardwarematig moeten zoeken.

• Mod_Aap
Misschien dat het een idee is om voor de mensen die geen soldeerbout heeft/ voor geen meter kan solderen of parkinson hebben, tegen een kleine vergoeding de kaart promodded te leveren. Vergoeding gaat dan weer in de prijzenpot. :)

Over andere fora's, heb al overlegt met een mod van techzine. Die zou het in behandeling nemen als we een volledig plan hebben. Als plan compleet is neem ik ook contact op met koen van hardware.info iemand van madshrimps en BEP.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

I'm in! Lijkt me wel een keer lachen om te doen ;) Hem alleen nog maar ervaring met CPU OC dus ben ik straks weer een ervaring rijker.. en 35,- is een leuk prijsje!

-- All science is either physics or stamp collecting

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:03:
Dat werkt alleen als er een controller op de kaart zit die dat kan :> Met de nieuwere Radeon kaarten kan je bijv tot 0.125v verhogen via het bios. Wil je meer prik zul je het toch hardwarematig moeten zoeken.
Oo, ok. Weer wat geleerd :)

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waar 1GB DDR2 goed voor is 8)7 Marketing zal het wel zijn...

Zo'n 9500GT wil trouwens misschien nog wel hard, tenminste vind ik voor stock spanning.

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 31-01-2009 17:52 ]

• MrBigfield
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waar 1GB DDR2 goed voor is 8)7 Marketing zal het wel zijn...
Dit was een foutje van mij, het gaat om de 512 mb versie van de kaart, SP is aangepost naar de 512 versie ipv de 1024mb waar hij eerst naar linkte.

De kaart komt als het goed is zeker onder de €35,- te liggen dus dat is goed nieuws.
Ik ben persoonlijk van mening dat we geen premodded kaarten moeten versturen. je score zal (logischerwijs) afhangen van je tweakingskills, hieronder valt dus ook solderen.

Als iemand het hier niet mee eens is hoor ik het graag hoor, maar zo denk ik er iig over.

Betreft het betrekken van andere fora. Het lijkt mij gewoon dat er op andere fora vermeld wordt dat hier een contest gehouden wordt en dat zij zich dan individueel aanmelden. Als je per fora scores bij moet houden wordt dat moeilijk omdat wij bijvoorbeeld hier op tweakers een membership hebben, maar bijvoorbeeld ook op hwi.

kortom- individuele contest.....(imo)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
mrbigfield schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:17:
[...]

Dit was een foutje van mij, het gaat om de 512 mb versie van de kaart, SP is aangepost naar de 512 versie ipv de 1024mb waar hij eerst naar linkte.
Oo, ok. Ik dacht al, die extra 512 MB voegt niet zo veel meer toe.
De kaart komt als het goed is zeker onder de €35,- te liggen dus dat is goed nieuws.
Inderdaad mooi om te horen. :)
Ik ben persoonlijk van mening dat we geen premodded kaarten moeten versturen. je score zal (logischerwijs) afhangen van je tweakingskills, hieronder valt dus ook solderen.
Tjah, verwacht dan ook niet van iedereen hoge scores. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Ik ben niet zo thuis in het solderen van PCB's (ofja, videokaart lijkt me wel moeilijk). Ik ga het dan misschien ook niet uit eigen intiatief doen. Dan probeer ik zo'n hoog mogelijke score te halen door middel van een clean OS + andere progs uit en dan zo hoog mogelijk proberen te komen met stock spanning. Aangezien ik dan waarschijnlijk geen voltmod uitvoer resulteert dit waarschijnlijk in een lage(re) score ten opzichte van de andere deelnemers die wel zulke technieken gebruiken. Het kan dan zo overkomen dat ik mijn best niet heb gedaan e.d. Tenminste, ik kan me wel inleven in een goede OC'er die wel van alles toepast en er veel tijd insteekt en andere mensen dan met veel lagere scores koemn. Dus dat maar een paar mensen om de titel strijden.
Misschien formuleer ik het een beetje vreemd, ik hoop dat je mij begrijpt :>

Ik wil desondanks misschien nog wel mee doen. Ligt eraan hoe dat met andere fora gaat (op TZ ben ik veel actiever dan hier ;p) en hoe het met de andere aspecten er aan toe gaat.
Betreft het betrekken van andere fora. Het lijkt mij gewoon dat er op andere fora vermeld wordt dat hier een contest gehouden wordt en dat zij zich dan individueel aanmelden. Als je per fora scores bij moet houden wordt dat moeilijk omdat wij bijvoorbeeld hier op tweakers een membership hebben, maar bijvoorbeeld ook op hwi.

kortom- individuele contest.....(imo)
Je kan het echter wel aankaarten bij andere fora door middel van een topic daar te openen. Dan kan er aangegeven worden van welke forum je komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 31-01-2009 18:33 ]

• blackangel
Tsja. Ik heb zelf gewoon niet de beschikking over een flinke koeling, maar wat soldeerwerk moet wel lukken. Tenminste, ik ga het proberen :Y) Volgens mij heeft iedereen zijn eigen punten waar die dat beetje extra vandaan probeert te halen. Ik zie wel waar ik strand, maar medoen lijkt mij zeker leuk :)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
blackangel schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:50:
Tsja. Ik heb zelf gewoon niet de beschikking over een flinke koeling, maar wat soldeerwerk moet wel lukken.
Februari is vaak nog wel een koude maand. Ze hadden het er zelfs over dat het nog ging vriezen :*) , dat wordt buiten gaan zitten met een jas aan...
Tenminste, ik ga het proberen :Y) Volgens mij heeft iedereen zijn eigen punten waar die dat beetje extra vandaan probeert te halen. Ik zie wel waar ik strand, maar medoen lijkt mij zeker leuk :)
Mij ook. Ik had nog een lichte Windows XP die maar 76 MB RAM in gebruik nam :> (kan natuurlijk nog wel minder, ik vond het alleen wel weinig).

• MrBigfield
Snot_aap is degene die zorgt voor de 'reclame' op andere fora. DIt zal dus ook wel goed komen.

Betreft het hebben van de voltmods of niet is misschien wel leuk om het volgende te vermelden. Snot_Aap is een scorelijst aan het maken waarbij bijvoorbeeld kan komen te staan van welk forum je af komt. We kunnen vast ook wel een kolommetje maken waarin staat of je wel/niet mods hebt toegepast. Dit kan dan voor bijvoorbeeld jou (Bolletje92) leuk zijn om te zien hoe je het tegen anderen (ook zonder voltmods) doet. Een eerste plek zal je dan waarschijnlijk niet halen, maar je hebt natuurlijk ook nog je eigen ego/eer....

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
mrbigfield schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:21:
Snot_aap is degene die zorgt voor de 'reclame' op andere fora. DIt zal dus ook wel goed komen.

Betreft het hebben van de voltmods of niet is misschien wel leuk om het volgende te vermelden. Snot_Aap is een scorelijst aan het maken waarbij bijvoorbeeld kan komen te staan van welk forum je af komt. We kunnen vast ook wel een kolommetje maken waarin staat of je wel/niet mods hebt toegepast. Dit kan dan voor bijvoorbeeld jou (Bolletje92) leuk zijn om te zien hoe je het tegen anderen (ook zonder voltmods) doet. Een eerste plek zal je dan waarschijnlijk niet halen, maar je hebt natuurlijk ook nog je eigen ego/eer....
Dat lijkt me een goed plan :), ben ik tevens een ervaring rijker. '

Dan wacht ik nu maar geduldig af tot dat het 'plan' rond is. :*)

Verwijderd

Mij lijkt het ook wel leuk om mee te doen(ik heb niet zo veel ervaring met overclocken) maar wie niet waagt wie niet wint

ben nu een beetje aan het spelen met mijn ati readon A9250

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 20:07 ]

• Iska

Iska

Heeft iemand al een 9500 GT Voltmod gevonden?

Verwijderd

Jasper91 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:16:
Heeft iemand al een 9500 GT Voltmod gevonden?
Dat kan volgens mij alleen wanneer je de nummering weet van het IC'tje he...

Wat betreft océn zonder voltmods, zonder serieuze koeling kom je echt niet ver. Maar ook voor users op luchtkoeling is er hoop. Ik was 2de geworden met 1 FPS verschil in de 2600Pro contest, ik geloof dat het droogijs was tegen lucht (van mij). Ik draaide op ruim 2.15V Vcore ( 8)7 en die kaart was gloeiend heet ) maar had bijna 1200mhz core gehaald. I.e pak je het goed aan kan je ook op lucht prima ver komen. Het zal wel geduld en inspanning vereisen, océn is een kunst :>

• Iska

Iska

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:21:
[...]

Wat betreft océn zonder voltmods, zonder serieuze koeling kom je echt niet ver. Maar ook voor users op luchtkoeling is er hoop. Ik was 2de geworden met 1 FPS verschil in de 2600Pro contest, ik geloof dat het droogijs was tegen lucht (van mij). Ik draaide op ruim 2.15V Vcore ( 8)7 en die kaart was gloeiend heet ) maar had bijna 1200mhz core gehaald. I.e pak je het goed aan kan je ook op lucht prima ver komen. Het zal wel geduld en inspanning vereisen, océn is een kunst :>
Ik heb hier nog 2 70 CM casefans liggen die icm zo'n passieve koeler toch wel redelijk zouden moeten kunnen koelen (wel met 2 ramen open natuurlijk ;) ).

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:21:
[...]

Hmm, ik had misschien nog 2 x 350 mm fans (van zo'n koeler om een apotheek te koelen). Dan wil ik misschien in de garage zitten als het straks gaat vriezen :> Ik denk dat die grote fans alleen niet zo heel veel nut hebben.

Ik weet ook wel dat ik niet heel ver kom zonder een voltmod en/of droogijs. Daarom vroeg ik ook eerst 'toestemming'. Als jullie liever hebben dat het er alleen die-hard aan toe gaat vind ik het best, dank kijk ik wel toe :)

Trouwens kan iemand mij is vertellen welke kaart het nu precies wordt?

In de TS staat: SF-PX95GT512U2-HM Passive

Op Dollarshops staat namelijk deze: Klik - SF-PX95GT512U2-HP-P

Maar deze kan ik niet eens vinden op de Sparkle site. :/

Daarnaast heb je ook nog een Plus versie en is die van Dollarshops er een met 2 x DVI.

Welke is het nu precies? :> Of zou Dollarshops het plaatje van de 9400GT hebben genomen?

offtopic:
Welk merk komt er dan ook met 15 verschillende 9500GT's :X

[ Voor 22% gewijzigd door Bolletje op 31-01-2009 22:41 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 17:21

DaWaN

'r you wicked ??

De 9400GT is denk ik leuker, het is in principe dezelfde GPU als de 9500GT maar dan met de helft van het aantal stream processors, daardoor ben je minder afhankelijk van je mem. En naar mijn idee is het verschil in overklokbaarheid tussen verschillende kaarten qua geheugen groter als de core. (er zitten immers 8 / 4 geheugen chips op een kaart dus je kunt het bewijzen met kansberekening :> )
offtopic:
Ja dit is een verkapte post dat ik ook wel interesse heb om mee te doen

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 21:56
Voor de mensen die niet willen/kunnen solderen om de Vcore omhoog te gooien, lees dit artikel op xtremesystems maar eens door, helaas werkt het geloof ik niet op geforce 8xxx en 9xxx gpu's.

Als jullie op Ati overstappen word de test wel iets laagdrempeliger ;)

• Ali_van_G
  • Laatst online: 29-11-2025
gijsiej schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:46:
Voor de mensen die niet willen/kunnen solderen om de Vcore omhoog te gooien, lees dit artikel op xtremesystems maar eens door, helaas werkt het geloof ik niet op geforce 8xxx en 9xxx gpu's.

Als jullie op Ati overstappen word de test wel iets laagdrempeliger ;)
werkt alleen maar met bepaalde voltage regelaars

• thijszor
Denk dat ik een paar 120mm / 80mm fans koop, en nog me mega-uber-coole-ventilator van 750mmx750mm erbij pak. Die softmod tut op @ xtreme systems, denk niet dat het op dit oudere model gaat werken maar hoop het wel. Ben welliswaar capabel met de soldeerbout maar het zou zonde zijn als je hem vroeg verkloot, dus zoiezo eerst eens kijken hoe hij met air wilt :)

• MrBigfield
@Bolletje: Omtrent de kaart.
Eerst had ik dollarshops gebeld omdat we waarschijnlijk een 8500GT zouden gebruiken. zie link. Toen gaf hij aan dat het zonde was om zo`n verouderde kaart te gebruiken. Deze wilde hij weer voor ongeveer het zelfde geld regelen. De site is betreft die kaart niet heel duidelijk over de specs van de kaart(vandaar wss ook wel de twijfel of het wel het goeie plaatje is). Met wat handen en voetenwerk kwamen we er in ieder geval uit dat het om de kaart gaat waarnaar de dollarshops link gaat. Daarna heb ik op de site van sparkle imo dezelfde kaart geselecteerd.

pricewatch: MSI NX8500GT-TD256EH/D2

• thijszor
Hmh, een fanless gpu? :/ niet dat ik het zo zou laten, maar het moet toch ergens zijn hitte op kwijt...

• Iska

Iska

Da's toch juist handig! Als je een GFX neemt met zo'n bagger fannetje kan je beter meteen aan de LN2 gaan. Nu heb je een volwaardig koelblok waar je alsnog 2 fans op kan zetten

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inderdaad, op deze manier kan je eerst proberen met een boel ventilators. Ik zou heel graag meedoen maar voor mij zou het zeer lowbudget zijn en aangezien ik geen GPU koelers meer heb liggen is een groot koelblok wel handig.

Hoewel, ik heb ook nog wel leuke CPU koelers liggen :P

• thijszor
Jasper91 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:03:
Da's toch juist handig! Als je een GFX neemt met zo'n bagger fannetje kan je beter meteen aan de LN2 gaan. Nu heb je een volwaardig koelblok waar je alsnog 2 fans op kan zetten
Doelde meer op het feit dat met een fanless gpu ( wellicht? ) het koperen blok tegen de core van mindere kwaliteit is, of juist tegenovergesteld.

hmh, nvm :z

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Dus nu krijgen we een MSI? :X
Slechte herinneringen aan de T.net/MSI oc contest...

www.koopeendroom.nl

• MrBigfield
Maarten-NForce schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:24:
Dus nu krijgen we een MSI? :X
Slechte herinneringen aan de T.net/MSI oc contest...
Nee, in eerste instantie belde ik voor deze kaart naar dollarshops, maar die man gaf als 'betere' optie de huidige kaart aan. Wat ik hiervoor postte was even de uitleg over hoe ik tot deze kaart was gekomen.
Doelde meer op het feit dat met een fanless gpu ( wellicht? ) het koperen blok tegen de core van mindere kwaliteit is, of juist tegenovergesteld
Als een kaart zonder fan al goed zijn warmte kwijt kan houdt dat in dat het koelblok van een aardige kwaliteit is. Met een paar goeie fans erop verhoog je dus het koelvermogen aanzienlijk!

[ Voor 30% gewijzigd door MrBigfield op 01-02-2009 12:35 ]

• Mod_Aap
Even over het regelement, is iedereen het er over eens om de hwbot regels te gebruiken?

• thijszor
Snot_Aap schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:41:
Even over het regelement, is iedereen het er over eens om de hwbot regels te gebruiken?
Doel je dan hier op? http://www.hwbot.org/hwbot.post.do?postId=1038

• Mod_Aap
Nee, deze:

http://www.hwbot.org/benc...n.info.do?applicationId=1

Alleen wil ik dan een nieuwere versie gebruiken die binnenkort op HWbot gebruikt gaat worden.
Komt op het zelfde neer, maar is iets beter afgebakend.

• MrBigfield
Snot_Aap schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:02:
Nee, deze:

http://www.hwbot.org/benc...n.info.do?applicationId=1

Alleen wil ik dan een nieuwere versie gebruiken die binnenkort op HWbot gebruikt gaat worden.
Komt op het zelfde neer, maar is iets beter afgebakend.
Als de regels duidelijk zijn zodat er zo weinig mogelijk ' grijze gebieden' te hebben. Op die manier kunnen we het aantal conflicten tot een minimum beperken.

• GoTman
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zelf ook nog nooit meegedaan met zo iets. maar het lijkt me wel leuk om een keer te proberen :)
ik leer der vast wel wat van :)
mij maakt het niet zoveel uit welke kaart :P ik doe mee om te leren (A)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
mrbigfield schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:22:
@Bolletje: Omtrent de kaart.
Verhaal
Oo, ok. Dan is dat ook weer duidelijk :)

Wel aardig van die kearl om dat aan te kaarten. 9500GT lijkt me ook leuker dan een 8500GT...

Verwijderd

Ik vind het wel een goede service van Snot_aap om tegen een kleine vergoeding de kaart premodded toe te sturen. Scheelt soldeerwerk en je kan direct aan de slag :)

Wat betreft die grote heatsink, dat is allemaal wel leuk en aardig en de ruimte voor wel 2x 80mm fans, maar luchtkoeling heeft uiteindelijk toch zijn beperking. Je moet serieus overvolten, en andere condensatoren gaan plaatsen omdat de rest van de kaart het stroomverbruik bijv al niet kan bijhouden.

Zie hier bijv de vervanging van de condensatoren op een 2600pro :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bn4Z6kdBsxDovp8BC2YDB3T2/thumb.jpg

mocht ze later herdoen omdat ze aan de verkeerde kant van de kaart zaten :")

En ook aan een PCI-express slot alleen met 75W aan prik heb je soms niet voldoende aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GUa0tqqw9PZmNp1p2VblaGoT/thumb.jpg

Océn op stock voltage is wel leuk maar je hebt garantie tot en met 10 / 15% dat je er iets uit kan halen. Alles daarboven is een hoger voltage voor vereist. Hetzelfde geldt voor het geheugen, daar zit gewoon een limiet aan. Hoe koeler de chip, hoe minder stroom je nodig hebt om een hogere clock te halen.

Laat maar komen. Ik ben van de partij :)

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Is dat gepats nou per se nodig? :S

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Ja :P en nee.

• Mod_Aap
Zit je nou te pimpen met je pruts soldeerwerk? :>

Verwijderd

Soldeer jij maar eens een molex-kabel aan een miniscuul pinnetje! :>

Ik had het nog behoorlijk stevig aangebracht zonder enige hulpmiddeltjes op Tin na.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 11:41

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Moet je em er ook omheen buigen ;) En verder is een stukje tape of spuitlijm ook geen slecht idee om dingen op hun plaats te houden :P

Premodded lijkt me niks, solderen kun je leren. Anders kun je ook al een vooraf overgeklokte kaart nemen, dan hoef je daar ook vast niets meer aan te doen...

/me Freeze_XJ denkt er ook over om mee te doen
Hopelijk dit keer meer mogelijkheden met core voordat er gare strepen over m'n scherm gaan lopen... (hoewel... kaart leeft nog steeds, ergens in een doos als test-unit)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• thijszor
Laten we de gang erin houden dan, maak een poll voor uiteindelijke keuze,
Vraag aan de gene die mee wensen te doen binnen 1 week te reageren,

Hopelijk kan je met de dollarshop een mooie prijs fixen & gaan met die banaan!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb wel interesse in de contest! Lijkt mij wel een keer leuk om te kijken hoever ik kan komen tussen de groten ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-01 18:39

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb ook wel intresse, en dan voornamelijk in de Club3D HD 4350 512MB GDDR2. Het is een low profile passief gekoelde kaart, waarmee ik de bedoeling heb om het passieve eraf te halen, en wat nette pasta te gebruiken + evt. 60/80/92cm high rpm fan.

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04-2025

Dafut

David

Ik wil mogelijk ook wel mee doen, maar dan moet het wel een beetje strak georganiseerd worden. Er moet vooral een duidelijk en eind datum worden geprikt (en dan niet eentje over een half jaar maar binnen 1 of 2 maaden) en deze moet niet weer worden uitgestelt om dat persoon x niet genoeg tijd hebben gehad om te benchen (zoals bij bij sommige vorige contests wel eens het geval was).

=]

• Iska

Iska

Als ik de lijst zo snel even doorneem zie ik dat mee willen doen:

Zeker (27):
mrbigfield
Shadow
AlexanderB
Jism
Snot_Aap
Maarten-NForce
speedydown
thijszor
gpXtreme
devguru
suijkerbuijk
hugy
blackangel
Gobbel
Ali_van_G
FreezeXJ
kiddyl
Sokkiejjj
Dafut
tjtristan
Bovade
Sneezydevil
GoTman
bajaking
rp87
klootzakje
En ik natuurlijk ;)

Niet zeker (7):
betaplayer
DaWaN
Bitage
fvdn77
-The_Mask-
Bolletje92
Admiral Freebee

[ Voor 46% gewijzigd door Iska op 05-02-2009 11:40 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dijkertje schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:39:
Ik heb ook wel intresse, en dan voornamelijk in de Club3D HD 4350 512MB GDDR2. Het is een low profile passief gekoelde kaart, waarmee ik de bedoeling heb om het passieve eraf te halen, en wat nette pasta te gebruiken + evt. 60/80/92cm high rpm fan.
GDDR2 haalt 1000+MHz. Misschien 1100 als je veel geluk hebt en kunde, maar dat is het dan ook wel hardwarematig gezien. Dat gegeven plus 64-bit brede bus = kansloos. Zo'n contest zorgt voor een hoop uitgetrokken haren, ik zeg het nu alvast.

O ja, ik doe niet mee, mocht iemand er nog op rekenen. Te druk :)

• Ali_van_G
  • Laatst online: 29-11-2025
ik doe wel mee :)
Pagina: 1 2 3 Laatste