[aanschaf] nieuwe :( goedkope pc

Pagina: 1
Acties:
  • 2.338 views

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 14:29
Hallo ik heb een vraag,

Ik en mijn vriendin willen graag een computer kopen, maar het liefst met een zo laag! mogelijke prijs. Wat wij willen is een beeldscherm en de pc.

Wat niet belangrijk is:
- speakers
- het geluid, misschien minimaal een 5.1 kaartje. (Audigy ala 20 euro ofzo)
- tobo en muis (tenzij gewoon lekker goedkoop)
- looks / cq. case.

Wat wel belangrijk is:
- Geheugen 2-4gig
- HD min 500gb-1tb
- CPU zoveel mogelijk kracht (dual of quad)
- Grafische kaart (NIET shared en maar wel zo goed mogelijk) PCIe? en met misschien. HMDI out of TV out. (Nvidia mss)
- beeldscherm TFT min 19"
- DVD -writer
- Goedkoop cardreadertje
- Niet al te veel lawaai

Vroeger verdiepte ik me nog wel in de pc's maar ben helemaal niet meer op de hoogte. We willen graag een computer die voorlopig de meeste games goed kan draaien, eentje waar we weer een jaartje of 3 mee vooruit kunnen.

Ik heb op Alternate en maxtron al gekeken om een leuk pctje samen te stellen, maar hier kwam ik steeds rond de 800 euro uit, en das net een beetje te veel. Ik ben al dagen bezig om wat te vinden, maar heb geen idee meer welke onderdelen goed bij elkaar kunnen vandaar.

Heeft er iemand een goede suggestie, bijvoorbeeld een die online is samengesteld of een goede aanbieding? :X

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:42:
Hallo ik heb een vraag,

Ik en mijn vriendin willen graag een computer kopen, maar het liefst met een zo laag! mogelijke prijs. Wat wij willen is een beeldscherm en de pc.

Wat niet belangrijk is:
- speakers
- het geluid, misschien minimaal een 5.1 kaartje. (Audigy ala 20 euro ofzo)
- tobo en muis (tenzij gewoon lekker goedkoop)
- looks / cq. case.

Wat wel belangrijk is:
- Geheugen 2-4gig
- HD min 500gb-1tb
- Grafische kaart (NIET shared en maar wel zo goed mogelijk) PCIe? en met misschien. HMDI out of TV out. (Nvidia mss)
- beeldscherm TFT min 19"
- DVD -writer
- Goedkoop cardreadertje
- Niet al te veel lawaai

Vroeger verdiepte ik me nog wel in de pc's maar ben helemaal niet meer op de hoogte. We willen graag een computer die voorlopig de meeste games goed kan draaien, eentje waar we weer een jaartje of 3 mee vooruit kunnen.

Ik heb op Alternate en maxtron al gekeken om een leuk pctje samen te stellen, maar hier kwam ik steeds rond de 800 euro uit, en das net een beetje te veel. Ik ben al dagen bezig om wat te vinden, maar heb geen idee meer welke onderdelen goed bij elkaar kunnen vandaar.

Heeft er iemand een goede suggestie, bijvoorbeeld een die online is samengesteld of een goede aanbieding? :X
Ik denk dat voor wat jij wil, een dual of quad core met flinke power, 2-4 gig en een flinke graka je gewoon niet onder de 800 euro uit gaat komen.
Wat wil je precies met je pc?
Gamen? Downloaden? Huis tuin en keuken gebruik ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
Heeft er iemand een goede suggestie, bijvoorbeeld een die online is samengesteld of een goede aanbieding?
Kijk even in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht en dan vooral het basissysteem. Dat zou je al heel erg op weg moeten helpen. Je kunt ook nog in de aanschaftopics van de BBG terecht voor verdere vragen, mocht je voor een systeem gebaseerd op de BBG gaan!

[ Voor 14% gewijzigd door asfaloth_arwen op 27-01-2009 21:47 ]

Specs

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27

Croga

The Unreasonable Man

GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:42:
Zet dat maar rustig uit je hoofd. Een PC die je nu koopt heeft geen schijn van kans met de spellen die over 3 jaar uit komen.

Daarnaast: Kijk eens naar de diverse Best Buy Guides van de afgelopen tijd.

• GeNiTaLiX
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik ben niet op zoek naar een notebook, maar kon ook niet thuis in het BBG, wil namelijk wat diepere info.
Je hebt namelijk Quad cores voor net iets hogere prijzen dan een dual, en wil dan ook graag weten welke beter te doen is, voor de zo goed mogelijke prestaties. Ik multi-task niet gigantisch veel, maar wil wel ''redelijk goede'' prestaties en met z'n tijd een tweede monitor erbij.

Ik wil er zelf voorlopig op een ''goede'' manier op kunnen gamen, hoeft echt niet op de allerhoogste reso's maar wil er wel wat jaren mee vooruit kunnen.

Wat ik ermee wil kunnen:
- Voorlopig op normale reso's kunnen gamen (upgraden kan natuurlijk wel met zijn tijd) , hoeft echt geen 16x AA te zijn bij 2560x1600.
- Downloaden
- streamen (MMC)

[ Voor 14% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 21:54 ]

• DennusB
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:51:
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik ben niet op zoek naar een notebook, maar kon ook niet thuis in het BBG, wil namelijk wat diepere info.
Je hebt namelijk Quad cores voor net iets hogere prijzen dan een dual, en wil dan ook graag weten welke beter te doen is, voor de zo goed mogelijke prestaties. Ik multi-task niet gigantisch veel, maar wil wel ''redelijk goede'' prestaties en met z'n tijd een tweede monitor erbij.

Ik wil er zelf voorlopig op een ''goede'' manier op kunnen gamen, hoeft echt niet op de allerhoogste reso's maar wil er wel wat jaren mee vooruit kunnen.
Welke games hebben we het over hier?
mario van 10 jaar terug, of Crysis & COD5? |:(

• GeNiTaLiX
DennusB schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:53:
[...]

Welke games hebben we het over hier?
mario van 10 jaar terug, of Crysis & COD5? |:(
Bijv. Crysis, wil er gewoon voorlopig mee vooruit kunnen en het hoeft echt niet de allerhoogste reso's te zijn, maar wel playable..

en 1000 euro voor een pc is jammer-genoeg echt to much voor ons, hoopte op een leuke suggestie van een van jullie , die miss. in het zelfde dubio heeft gezeten.

Ik zag bijvoorbeeld een 1TB HD voor 75 euro en een 700 gig voor 60 euro, maar heb geen idee meer hoeveel me dat kost qua snelheid.. of welke soort videokaart tegenwoordig nog goed is voor weinig geld.. zoals toen ''kuch'' de voodoo enzo..

[ Voor 19% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 22:00 ]

• DennusB
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Bijv. Crysis, wil er gewoon voorlopig mee vooruit kunnen en het hoeft echt niet de allerhoogste reso's te zijn, maar wel playable..

en 1000 euro voor een pc is jammer-genoeg echt to much voor ons, hoopte op een leuke suggestie van een van jullie , die miss. in het zelfde dubio heeft gezeten.
Spellen als Crysis & COD5 trekken momenteel gewoon nog steeds veel uit een pc.
Als je geen enorm dikke grafische kaart in de pc hangt, kan het wel vergeten om een spel als bovengenoemd vloeiend te draaien.
Je zou eventueel een systeem voor 800 euro kunnen uitzoeken, en deze later naar wens te upgraden..
Zo kan je wat langer vooruit :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33
No offence, maar je wilt op de 1e rang zitten voor een grijpstuiver? Zo werkt dat helaas niet ;)

Ik wil ook een Lamborghini Gallardo, het liefst voor minder dan 30.000 euro, maar helaas...

Naast het feit dat je prima zelf reviews/benchmarks kunt checken en de prijzen op kunt zoeken in de pricewatch is je definitie van wat je met de PC wilt gaan doen ook nogal vaag... Je hebt het over de toekomst, over games, maar waar hebben we het dan precies over?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:27
Het nadeel van een PC nu kopen is dat er morgen weer een nieuw type klaar staat. Leverancier zoals HP hebben een lijn die houden ze ongeveer 8 maanden aan. en dan zijn de onderdelen niet meer leverbaar.

Als je kijkt wat wil ik nu er mee gaan doen.
Dat is dus beetje gamen en muziek uitwisselen.

Dan moet je toch rekenen op een budget van ongeveer 800 euro. Dat komt gewoon omdat de grafiche kaarten duur zijn. Wil je gewoon beetje office en een CoD2 spelen. Dan heb je een PC van het goedkopere sygment al genoeg. (fabrieks PCtje van 300 Euro)

Wil je er meer uithalen. Dan maar 2 maandjes door sparen en dan een leuke PC samenstellen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eens met Avalaxy, deze eisen voor zo'n lage prijs is gewoon erg lastig. :)

Even in 5 minutjes inelkaar geflanst dankzij de BBG:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VW223D€ 138,-€ 138,-
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 141,70€ 141,70
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,04€ 27,04
1Cooler Master Real Power M520€ 58,65€ 58,65
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 32,40€ 32,40
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 253,80€ 253,80
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,46€ 34,46
1MSI P43 NEO-F€ 67,50€ 67,50
1Samsung SH-S223F€ 16,81€ 16,81
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 54,11€ 54,11
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,35€ 6,35
ImporterenTotaal€ 830,82

Zoals je ziet is dit nog niet eens zo heel spectaculair, maar we zitten al wel op €830,-. :) Je eisen zijn helaas te hoog, je gaat ze moeten veranderen op bepaalde punten. Succes met de zoektocht..! ;)

• GeNiTaLiX
Avalaxy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:01:
No offence, maar je wilt op de 1e rang zitten voor een grijpstuiver? Zo werkt dat helaas niet ;)

Ik wil ook een Lamborghini Gallardo, het liefst voor minder dan 30.000 euro, maar helaas...

Naast het feit dat je prima zelf reviews/benchmarks kunt checken en de prijzen op kunt zoeken in de pricewatch is je definitie van wat je met de PC wilt gaan doen ook nogal vaag... Je hebt het over de toekomst, over games, maar waar hebben we het dan precies over?
sorry dat het een beetje onsamenhangend klink, maar wat ik eigenlijk wil is een pctje die echt niet over de top hoeft te zijn, maar bijv. goedkope merken of een lagere quad/dual core. Een goedkope kast Een redelijke grafische kaart waar je gewoon even mee vooruit kan, goedkoop geheugen, want ik heb bijvoorbeeld geen idee of dit :

4 GB DDR2-667 Kit voor 45 euro beter is dan:
4 GB DDR2-800 Kit voor 39 euro.

en bijvoorbeeld

Pentium® Dual-Core E5200
Boxed, FC-LGA4, "Wolfdale-2M"
2x 2500 MHz 2x 1024 kB 800 MHz voor 79 euro

of

Athlon64 X2 6000+
Boxed, OPGA, "Brisbane"
2x 3100 MHz 2x 512 kB 2000 M voor 79 euro

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:18
SChief schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:05:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 141,70€ 141,70
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 32,40€ 32,40
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 253,80€ 253,80
ImporterenTotaal€ 830,82

Zoals je ziet is dit nog niet eens zo heel spectaculair, maar we zitten al wel op €830,-. :) Je eisen zijn helaas te hoog, je gaat ze moeten veranderen op bepaalde punten. Succes met de zoektocht..! ;)
Beetje scheef he? Alles goedkoop en dan een lekker dure processor erin gooien :S. Zou zeggen dat de TS er een lekker goedkope dualcore in kan gooien, (E8400 ofzo) en hij is voor onder de 800 klaar...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• asfaloth_arwen
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:09:
[...]
4 GB DDR2-667 Kit voor 45 euro beter is dan:
4 GB DDR2-800 Kit voor 39 euro.
Kijk even op de QVL van je uitgezochte moederbord, bepaal de hoeveelheid en benodigde snelheid.
Pentium® Dual-Core E5200
Boxed, FC-LGA4, "Wolfdale-2M"
2x 2500 MHz 2x 1024 kB 800 MHz voor 79 euro

of

Athlon64 X2 6000+
Boxed, OPGA, "Brisbane"
2x 3100 MHz 2x 512 kB 2000 M voor 79 euro
Dit is puur benchmark opzoeken lijkt me?

begin met de BBG's en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en zoek op productreviews en benchmarks, dan moet je een heel stuk komen lijkt me :)

[ Voor 13% gewijzigd door asfaloth_arwen op 27-01-2009 22:14 ]

Specs

• S_Chief
  • Niet online
Shailesh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:11:
[...]

Beetje scheef he? Alles goedkoop en dan een lekker dure processor erin gooien :S. Zou zeggen dat de TS er een lekker goedkope dualcore in kan gooien, (E8400 ofzo) en hij is voor onder de 800 klaar...
Daar heb ik me dan natuurlijk ook aan gehouden. Niemand zegt ook dat dat een definitieve oplossing moet zijn. Maar ik krijg te horen dat hij er lang mee wilt doen + veel rekenkracht, dan ga ik toch kijken naar een quadcore.

Maar nogmaals, dit is gewoon een voorbeeld, en de TS kan gewoon zelf beslissen of hij toch voor een dualcore of quadcore gaat. :)

Verwijderd

Idd, er is nog te besparen door de extreme audio weg te laten. Waarom zou je een renamed audigy in je pc willen hebben? Onboard is niet zo veel slechter en beschikt ook over 5.1. Een E7300 is ook een goeie keus voor CPU. De GPU kan ook nog goedkoper door een HD4830 te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:17 ]

• GeNiTaLiX
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:13:
[...]

Kijk even op de QVL van je uitgezochte moederbord, bepaal de hoeveelheid en benodigde snelheid.

[...]

Dit is puur benchmark opzoeken lijkt me?

begin met de BBG's en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en zoek op productreviews en benchmarks, dan moet je een heel stuk komen lijkt me :)
Ik denk dat ik het verkeerd uitleg, wat ik ermee bedoelde is dat ik de computer sowieso niet zelf in elkaar wil zetten, en eigenlijk een systeempje wil hebben met gewoon wat leuke prestaties, en als 4 gig RAM dan veel te veel is en een sneller 1gig ram beter is, of dat het nu quad of dual core processor is, vind ik niet zo erg. Ik heb geen idee meer hoeveel invloed dat gaat hebben :( Ben er zo lang niet meer bezig mee geweest. En als ik benchmark heb ik geen idee meer welke ik bijv. tegenover elkaar moet zetten.

igg weer bedankt, ik ben al wel weer wat wijzer geworden, door alle info :)

En wat Reinman zegt:
Idd, er is nog te besparen door de extreme audio weg te laten. Waarom zou je een renamed audigy in je pc willen hebben? Onboard is niet zo veel slechter en beschikt ook over 5.1. Een E7300 is ook een goeie keus voor CPU. De GPU kan ook nog goedkoper door een HD4830 te nemen.
Als die GPU bijvoorbeeld ook nog wel redelijk goed is dan vind ik het ook niet erg, we zitten jammer genoeg wel redelijk aan de het budget gebonden en willen ook geen miskoop doen vandaar. Alles wat goedkoper kan voor een klein verschil is beter.

[ Voor 24% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 22:22 ]

Verwijderd

Wat wil je dan? Dat wij naar dell, HP, Acer, etc surfen en met jouw budget daar er een uit zoeken?

CSL Beleid *updated!*

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:21 ]

• asfaloth_arwen
Indien je voor prebuild systemen wilt gaan, kun je een rondneuzen in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 5 :)

Specs

• Avalaxy
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:19:
[...]

Ik denk dat ik het verkeerd uitleg, wat ik ermee bedoelde is dat ik de computer sowieso niet zelf in elkaar wil zetten, en eigenlijk een systeempje wil hebben met gewoon wat leuke prestaties
Lol, begin maar vast met flink te sparen dan :+

Je eis was imho al vrij onrealistisch, maar nu je dit ook nog als eis hebt is het zo goed als zeker einde verhaal, een goede pc (op alle vlakken) die een tijdje mee kan EN goedkoop is ga je never, never nooit vinden bij een OEM.

• DennusB
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:23:
[...]

Lol, begin maar vast met flink te sparen dan :+

Je eis was imho al vrij onrealistisch, maar nu je dit ook nog als eis hebt is het zo goed als zeker einde verhaal, een goede pc (op alle vlakken) die een tijdje mee kan EN goedkoop is ga je never, never nooit vinden bij een OEM.
Tenzij bij je lokale Pc boer om de hoek ;)

Verwijderd

Daar betaal je nog veel.

• GeNiTaLiX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:20:
Wat wil je dan? Dat wij naar dell, HP, Acer, etc surfen en met jouw budget daar er een uit zoeken?

CSL Beleid *updated!*
Nee echt niet, maar bijvoorbeeld een tip om een AMD in plaats van een Intel te kopen, of beter een sneller 1 gig RAM ipv langzamer 4 gig ram te nemen, of een retail cq. "budgetmerk" goede video kaart te nemen, dat soort zaken. Ik wil ook niet iemand wat opdringen of wat dan ook, dat probeer ik ook duidelijk te maken.

• Avalaxy
DennusB schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:24:
[...]

Tenzij bij je lokale Pc boer om de hoek ;)
Uh, de lokale PC boer om de hoek is meestal sowieso 20% duurder dan de pricewatch :+ Laat staan een zelf-in-elkaar-geprutste pc van eigen merk... Daar zit ofwel een ruk videokaart in, of het is gewoon te duur.

• GeNiTaLiX
Daarom dacht ik dat jullie misschien een tip hadden welk onderdeel te kiezen, en m dan online te laten assembleren voor 50 euro.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou wat lager inzetten in eerste instantie. 1TB HD is leuk, maar voldoet een 320GB-schijf niet? 4GB geheugen is leuk, maar met 1GB draait je PC in eerste instantie ook. Je kunt dat over een maand of wat met gerust hart verhogen. 4 cores is leuk, maar een vlotte dual core is in de meeste gevallen net zo snel. Stel de grafische kaart een maand of 2 uit, dan kan je ervoor sparen, een PC is hartstikke modulair. :)
Voor een appel en een ei een complete PC met je wensen gaat niet lukken in 1 keer, maar dan doe je het toch in meerdere keren, zonder dat je onderdelen af hoeft te danken?

Saved by the buoyancy of citrus

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb het zo beperkt mogelijk voor je gehouden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 6000+€ 72,51€ 72,51
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Cooler Master Real Power M620€ 75,50€ 75,50
1Gigabyte GA-MA790GP-DS4H€ 126,40€ 126,40
1LG W2234S-BN€ 139,95€ 139,95
1Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E€ 92,03€ 92,03
ImporterenTotaal€ 660,44

Games spelen = in de buidel tasten. De HD4830 is een topkaart qua prijs/performance. Daar kan je Crysis op med quality wel op draaien op die 22 inch monitor. Een geluidskaart heb je niet nodig, zit onboard.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Neem de best buy pc, en laat er over 1,5 jaar een nieuwe videokaart inzetten als je nieuwe game dan niet goed speelt. Problem solved... Nu weinig kwijt, goed te gebruiken en over 1,5 jaar kan je ook gewoon een nieuw spel nog redelijk spelen. Verder moet je zelf maar zoeken, want daar heb je nog niet veel tijd aan gespendeerd volgens mij...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• asfaloth_arwen
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:28:
Daarom dacht ik dat jullie misschien een tip hadden welk onderdeel te kiezen, en m dan online te laten assembleren voor 50 euro.
Ik geloof dat dat al een aantal maal gedaan is?
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:45:
[...]

Kijk even in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht en dan vooral het basissysteem. Dat zou je al heel erg op weg moeten helpen. Je kunt ook nog in de aanschaftopics van de BBG terecht voor verdere vragen, mocht je voor een systeem gebaseerd op de BBG gaan!
&
SChief schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:05:

*Knip compleet systeem*

&
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:13:
[...]
&
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:31:
*Knip compleet systeem*
Games spelen = in de buidel tasten. De HD4830 is een topkaart qua prijs/performance. Daar kan je Crysis op med quality wel op draaien op die 22 inch monitor. Een geluidskaart heb je niet nodig, zit onboard.
Al met al, pak het basissysteem, pas dit adhv jou eisen en budget aan, indien je twijfels kijk naar http://tweakers.net/pricewatch/reviews/ , zoek naar benchmarks etc.
Deze vermeld ik nogmaals, niet om je te tergen, maar omdat dit echt een heel goed begin is: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Bestel dit vervolgens online en laat het bouwen, dan weet je zeker dat het werkt!

[ Voor 82% gewijzigd door asfaloth_arwen op 27-01-2009 22:34 ]

Specs

Verwijderd

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/3371

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:36 ]

• GeNiTaLiX
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 660,44

heel erg bedankt, dit kwam wel wat meer richting wat ik bedoelde. Ik heb ook echt de BBG's gekeken, maar daar waren de specs net wat anders , vandaar.. en daarnaast wil ik ook niemand verplichten of aanzetten tot het maken van hele berekeningen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sluit je dan het mobo direct op de muur aan of heeft jouw systeem geen PSU nodig? ;)

edit: het systeem wat Reinman inelkaar heeft gezet is vergelijkbaar aan het mijne, zowel qua prijs als qua prestaties in games. Beide systemen zou je over een jaar (of twee) kunnen upgraden met een nieuwe graka en een tweedehands quadcore (Q9xxx bij Reinman, Phenom II bij het mijne). Leef je uit!

[ Voor 119% gewijzigd door Edmin op 27-01-2009 22:40 ]

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Sluit je dan het mobo direct op de muur aan of heeft jouw systeem geen PSU nodig? ;)
Ja :D (kep hem al upgedate hoor). Ik zou echt geen 6000+ meer kopen(hoog verbruik, weinig OC potentie, langzamer), ondanks dat je hem later up kan graden naar een phenom 2. Imho dan liever over een dikke anderhalf jaar volledige binnen werk naar wat er op dat moment het beste is. Denk dat een sterkere voeding ook dan wel een goed idee is.

Edit:
Zo, met betere voeding die een tijd mee kan en een betere en stillere koeling voor een kleine overclock :).
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/6622

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:44 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In jouw systeem is de E8400 misschien wel bereikbaar als je de assemblage weg laat.

• GeNiTaLiX
stel.. dat wij deze zouden nemen, welke voeding kan ik er dan het beste bij nemen?,

Daarnaast mbt. de assemblage, ik heb vroeger wel pc's in elkaar gezet, maar weet nu niet meer precies hoe en wat. Jumpers e.d moeten ook allemaal juist worden gezet toch?

[ Voor 51% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 22:44 ]

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:42:
In jouw systeem is de E8400 misschien wel bereikbaar als je de assemblage weg laat.
Dat wou ie zelf niet. Denk dat ie als ie ongeveer het zelfde samenstelt bij andere shops hij nog wel iets goedkoper uit kan zijn.

Ik heb er wel een voeding bij gedaan hoor:
en verbeterde koeling en sterkere voeding

Jumpers? Voor je bios reset misschien.... :z
http://www.hardware.info/...orkshop_Bouw_je_eigen_PC/

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:48 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jumpers zijn zoooo 1999. Stekkertjes passen alleen op de plek waar ze horen. Het is echt nog makkelijker dan een jaar of 15 geleden. Als je het toen kon: lees het boekje van je mobo voor je begint, denk eerrst alle stappen 1 keer door...en gaan...

Reinman en ik stellen allebei dezelfde voeding voor.... need a crowbar?

edit:
Dat wou ie zelf niet. Denk dat ie als ie ongeveer het zelfde samenstelt bij andere shops hij nog wel iets goedkoper uit kan zijn.

jammer. Als je een klein budget hebt, moet je kosten drukken waar het kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 27-01-2009 22:48 ]

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zou als ik jou was een quad-core uit je hoofd zetten. Gewoon een mooie snelle dual-core. Voor games is je grafische kaart toch vele malen belangrijker. Iedere processor die je nu kunt kopen is overkill voor Word en internet. Wanneer je gewoon een mooie dual-core koopt, hou je mooi wat geld over voor je grafische kaart (en dat moet natuurlijk een 4830 of 4850 zijn, meeste bang for buck). Naar het schijnt is dual-core op dit moment ook sneller met games, maar weet niet wat dat in de toekomst doet :D

• S_Chief
  • Niet online
Of een leuk systeem met een E8400 (bedankt Ed_L voor de 4830 ;) )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400€ 149,-€ 149,-
ImporterenTotaal€ 643,95

• GeNiTaLiX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:46:
[...]

Ik heb er wel een voeding bij gedaan hoor:
en verbeterde koeling en sterkere voeding

Jumpers?
mja op 't mobo, kijk de kabels e.d kan ik wel aansluiten, en een processor in t mobo prikken lukt ook wel, maar moet ik verder veel doen? (echt mijn excuses voor deze noobish vragen, maar om het systeem naar de maan te helpen voor dat bedrag vind ik ook erg zonde)

[ Voor 9% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 22:49 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:57:
[...]

Spellen als Crysis & COD5 trekken momenteel gewoon nog steeds veel uit een pc.
Als je geen enorm dikke grafische kaart in de pc hangt, kan het wel vergeten om een spel als bovengenoemd vloeiend te draaien.
Je zou eventueel een systeem voor 800 euro kunnen uitzoeken, en deze later naar wens te upgraden..
Zo kan je wat langer vooruit :)
Helemaal niet waar, ik heb een pc van rond de 700 euro van al een jaar oud en die draait cod5 op allerhoogst (@1680x1050). Dat is een dell met e4500 c2d met 2GB, 20" tft, tobo, muis, 2.1 geluid en later een 9600gt erin gezet.

Verwijderd

cod5 op allerhoogst
Aahh dus met 8X AA en 16AF? Anders is het niet op allerhoogst he ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:52 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SChief schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:48:
Of een leuk systeem met een E8400 (bedankt Ed_L voor de 4830 ;) )

yw :>
Goed punt: bij een dergelijk systeem kan de voeding best iets minder uitbundig zwaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 27-01-2009 22:52 ]

• S_Chief
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:48:
[...]

mja op 't mobo, kijk de kabels e.d kan ik wel aansluiten, en een processor in t mobo prikken lukt ook wel, maar moet ik verder veel doen? (echt mijn excuses voor deze noobish vragen, maar om het systeem naar de maan te helpen voor dat bedrag vind ik ook erg zonde)
Processor monteren, koelpasta, koeler, moederbord monteren, voeding vastzetten, dvd-rw vastzetten, HDD's vastzetten, kaarten inprikken, en een hoop kabeltjes aansluiten. Ben ik iets vergeten? RAM erin zetten (alweer bedankt Ed_L.. :P )

Maar ik denk dat je je daar pas zorgen over kan gaan maken als je zeker weet wat je wilt gaan kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 27-01-2009 22:57 ]

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:52:
[...]
Goed punt: bij een dergelijk systeem kan de voeding best iets minder uitbundig zwaar.
Die was bij 4launch niet goed leverbaar(CM M520. die ik zelf heb en lekker stil is) dus had ik daar de 430 watt neoHE genomen. Dat is bij de eerste systeem zonder betere koeler en voeding :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:53 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SChief schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:52:
[...]

Processor monteren, koelpasta, koeler, moederbord monteren, voeding vastzetten, dvd-rw vastzetten, HDD's vastzetten, kaarten inprikken, en een hoop kabeltjes aansluiten. Ben ik iets vergeten?
Jij hebt geen RAM in je pc nodig?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:53:
[...]

Die was bij 4launch niet goed leverbaar(CM M520. die ik zelf heb en lekker stil is) dus had ik daar de 430 watt neoHE genomen. Dat is bij de eerste systeem zonder betere koeler en voeding :P.
roger, ik had alleen de oude versie met M620 gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 27-01-2009 22:55 ]

• GeNiTaLiX
[...]

Processor monteren, koelpasta, koeler, moederbord monteren, voeding vastzetten, dvd-rw vastzetten, HDD's vastzetten, kaarten inprikken, en een hoop kabeltjes aansluiten. Ben ik iets vergeten?

Maar ik denk dat je je daar pas zorgen over kan gaan maken als je zeker weet wat je wilt gaan kopen.
Enkel de koelpasta zou ik niet meer met 100% zekerheid durven doen lol... maar ik .. we zijn er wel zeker van er een te gaan kopen, en de laatste suggesties kwamen al redelijk in de buurt, dus mogelijk is dat dan een optie... Het word zeker geen maanden plan, dit is eigenlijk mijn laatste orientatie.

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:54:
[...]

[...]

roger, ik had alleen de oude versie met M620 gezien.
Nee dat was de nieuwe :P .

Ik heb er wel een voeding bij gedaan hoor: Oud
en verbeterde koeling en sterkere voeding: Nieuw

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er zitten tegenwoordig heatspreaders op alle procs. Dat betekent dat je hem best aan de bovenkant kan aanraken (vette vingers...bwegh...).

Echt, het is zo makkelijk... en als je het niet zelf durft moeten we je naar beginnersweb schoppen ;)

edit:
Reintje, je brengt me in de war .... :>

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 27-01-2009 22:57 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]Processor monteren, koelpasta, koeler, moederbord monteren, voeding vastzetten, dvd-rw vastzetten, HDD's vastzetten, kaarten inprikken, en een hoop kabeltjes aansluiten. Ben ik iets vergeten? RAM erin zetten (alweer bedankt Ed_L.. :P )

Hmm hoe groot is de kans dat een van de onderdelen DOA is? Dan zit je wel mooi met een systeem wat niet werkt, en mag je zelf gaan uitvogelen wát daar de oorzaak van is. Laten assembleren heeft misschien ook wel voordelen?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

@Ed: Ik weet het sorry :P

HWI heb er wel een video instructie van! Goeie instructie video:
http://www.hardware.info/video/wmGTYsQ/Bouw_je_eigen_PC/
Kan je een handleiding volgen kan je een pc in elkaar zetten!

offtopic:
wanneer krijgen we (meer) tweakers tv?

Edit:
Winnetou schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:58:
[...]
Hmm hoe groot is de kans dat een van de onderdelen DOA is? Dan zit je wel mooi met een systeem wat niet werkt, en mag je zelf gaan uitvogelen wát daar de oorzaak van is. Laten assembleren heeft misschien ook wel voordelen?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst: Ik heb er in 2 jaar tijd de 4 complete systemen die ik gebouwd heb een DOA videokaart gehad. Dan heb ik het nog niet eens over alle losse onderdelen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 23:04 ]

• S_Chief
  • Niet online
[...]
Die kans is er natuurlijk altijd, en ja, laten assembleren heeft ook zijn voordelen. Het blijft dan ook de keuze van de TS wat hij gaat doen. :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]
Dat is wel waar, maar het minste wat je van een tweaker mag verwachten is dat hij in staat is zelf een systeem te bouwe of het wil leren, toch?

• GeNiTaLiX
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:56:
Er zitten tegenwoordig heatspreaders op alle procs. Dat betekent dat je hem best aan de bovenkant kan aanraken (vette vingers...bwegh...).

Echt, het is zo makkelijk... en als je het niet zelf durft moeten we je naar beginnersweb schoppen ;)

edit:
Reintje, je brengt me in de war .... :>
als jij ook zegt dat het nog net zo simpel is als toen, dan wil ik dat wel overwegen voor die 40 euro.. toch dan 651 euro voor een leuk systeempje. In ieder geval super bedankt allemaal voor alle input, had echt niet zoveel verwacht

[ Voor 7% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 23:07 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:
[...]Dat is wel waar, maar het minste wat je van een tweaker mag verwachten is dat hij in staat is zelf een systeem te bouwe of het wil leren, toch?
Haha ja da's waar ;) maar ik doelde meer op dat het ook nadelen kán hebben, zeker als je het zo op internet bestelt en garantieafhandelingen moet gaan doorlopen enzo.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• S_Chief
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:04:
[...]

als jij ook zegt dat het nog net zo simpel is als toen, dan wil ik dat wel overwegen voor die 40 euro.. toch dan 651 euro voor een leuk systeempje. In ieder geval super bedankt allemaal voor alle input, had echt niet zoveel verwacht
offtopic:
Mag ik je vragen welk systeem je hebt gekozen? Quad of dual, Intel of AMD? Ben gewoon benieuwd. :P

Ontopic: Goed om te zien dat het toch is gelukt. :)

@ Antwoord: Ah, het leek voor mij alsof je beslissing vast stond. Anyway veel succes met het vinden van jouw ideale systeem en met het assembleren daarvan. Dat filmpje van Reinman is een mooie (net zelf ff gekeken). :)

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 27-01-2009 23:22 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Geen windows nodig?

Ik zou proberen om een goede processor te kopen, aangezien die in de praktijk toch wat minder vaak geupgrade worden.
Maar je zit dus wel met het probleem dat je een beperkt budget hebt.

Videokaart is nog relatief makkelijk te vervangen, maar dan moet je processor wel een betere videokaart kunnen trekken.

Een AMD 6000 in combi met een HD4830 is wel aardig.
Maar zou je over 1,5 jaar een videokaart qua kracht een HD4870X2 erin willen zetten, dan is je processor veel te traag.

Let op dat je niet voor een te lichte voeding kiest, want anders kan je over een jaar / anderhalf jaarals je een nieuwe videokaart koopt ook weer een nieuwe voeding kopen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• GeNiTaLiX
SChief schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:16:
[...]

offtopic:
Mag ik je vragen welk systeem je hebt gekozen? Quad of dual, Intel of AMD? Ben gewoon benieuwd. :P

Ontopic: Goed om te zien dat het toch is gelukt. :)
Sorry, maar ik heb nu nog niets gekozen, heb het al wel overlegd met mijn vriendin, zij vind het toch nog wel veel geld, en we hebben het besproken in de loop van deze dagen zal ik wel een keuze maken, twijfel nu nog wel tussen assembleren of zelf in elkaar zetten, ben me nu weer even aan het verdiepen.

Maar mochten er meer, of goedkopere opties zijn, dan zijn die natuurlijk welkom!! Ik vond het laatste systeem al heel erg in de buurt komen , van wat ik bedoelde als je dat wilde weten! Dus mocht er geen nieuwe input komen , dan zal waarschijnlijk die het worden. ** aangezien ik meer vertrouwen in jullie heb dan een aanbieding bij de willekeurige media verkoper en dat ook duidelijk heb gemaakt aan mijn vriendin.

Dus het gaat er vrij zeker een van jullie worden.. na wat uitleg aan mijn vriendin dan natuurlijk.. :9

****Daarnaast met betrekking tot windows, ik heb nog een Windows XP 32 en 64 bit cd liggen...van oude pc en laptop Als het goed is waren die 2 via cd te installeren (originele cd's natuurlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 23:25 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• GeNiTaLiX
Alleen is deze dan zonder monitor en de video kaart is maar 256 mb, ik heb er niet zoveel verstand meer van maar volgens mij was die laatste dan toch beter of niet. qua prestaties en prijs/prestatievergelijking?

[ Voor 4% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 23:28 ]

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:19:

Een AMD 6000 in combi met een HD4830 is wel aardig.
Maar zou je over 1,5 jaar een videokaart qua kracht een HD4870X2 erin willen zetten, dan is je processor veel te traag.
Uhh die E7400 is sneller dan die 6000+. De E7400 is ongeveer even snel als een E6700(1MB minder cache, maar hogere klok). Verbruikt de 6000+ onder load veeel meer, en heeft bar weinig OC potentie.
Uh de videokaart is totaaaaal niet geschikt om op te gamen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 23:34 ]

• S_Chief
  • Niet online
Zonder scherm, 3 GB (tegenover 4GB wat in dit topic wordt gebruikt in de configuraties), geen scherm, en een GeForce 9300 (4830 zal het toch wel veel beter doen).

Per se quadcore?:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 164,35€ 164,35
ImporterenTotaal€ 659,30

Geen idee alleen of de voeding het houdt (zo niet, 100W meer voor €20,- extra).

@ GeNiTaLiX: Je gaat niet de volledige 4GB RAM kunnen gebruiken als je een 32-bit OS hebt. :)

[ Voor 79% gewijzigd door S_Chief op 27-01-2009 23:32 ]

• GeNiTaLiX
En bij de laatste pc, van misco.nl wordt gesproken over Microsoft Windows Vista Home Premium, en als deze 32 bit is ipv 64 dan heb ik er vrij weinig aan imho toch ? Daarnaast komen de kosten van het scherm natuurlijk ook nog erg in de buurt van de 4launch pc.

*** mbt de 4launch pc bedoel ik de http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/6622 Dit lijkt me dan nu nog de beste optie?

[ Voor 43% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-01-2009 23:37 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:28:
[...]
Uhh die E7400 is sneller dan die 6000+. De E7400 is ongeveer even snel als een E6700.
Denk jij dat ik dat niet weet?

De E7200 is al sneller dan een 6000+.

Alleen in het begin van het draadje had men (jij, of Ed?) het over een 6000 en niet over een E7400. Maar dan nog wil ik je vragen of een HD4870x2 en een E7400 zinvol is.

Ik zeg neen.

En ik snap alweer dat dit natuurlijk niet gedaan gaat worden, maar over 1,5 jaar is er wel een kaart voor 100-150 euro te koop, die minimaal net goed is als een HD4870X2 nu.
Uh de videokaart is totaaaaal niet geschikt om op te gamen.
Een HD4830 is nu nog prima geschikt om op te gamen.

Die goedkope systemen zijn wel iets waar ik op een ander forum heel veel in adviseer. Op GoT zitten veel mensen die het budget hebben voor een HD4870X2, maar op andere forums komt dat veel minder vaak voor.
Daar wil men vaak goedkope systemen, waar ze aardig op kunnen gamen.
Maar op het moment dat iemand zegt dat ze lang met een systeem willen doen, dan moet je wel duidelijk de voors en tegens noemen.
En als je nu al een zwakke processor hebt, dan is ie over 1,5 jaar al helemaal te zwak. Dus dan gaan ze al met een verkeerde insteek geld uitgeven.

Ik ben altijd vrij eerlijk: als iets niet kan, dan kan het niet.

Jouw laatste systeem is qua prijs-kwaliteit heel goed in orde, maar de TS moet wel rekening houden dat over 1,5 jaar vermoedelijk naast de videokaart ook de processor geupdated moet worden.
De stap van E7400 naar E8400 is nog niet eens zo groot, zeker niet over 1,5 jaar gezien.
Misschien is de AMD X2 7750 een betere keuze -> over 1,5 jaar zet je er een Phenom II in en dan een goede videokaart. Kan prima.
Geheugen, moederbord en voeding is dan ruim in orde.

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Alleen in het begin van het draadje had men (jij, of Ed?) het over een 6000 en niet over een E7400. Maar dan nog wil ik je vragen of een HD4870x2 en een E7400 zinvol is.
Wel bij blijven, dat was Ed zijn eerste en later ging het over mijn samenstelling bij 4launch. Trouwens als je weet dat een E7200 al sneller is, waarom merk je dat verder niet op? :?
Op de link geklikt? 9300GE....
Die goedkope systemen zijn wel iets waar ik op een ander forum heel veel in adviseer. Op GoT zitten veel mensen die het budget hebben voor een HD4870X2, maar op andere forums komt dat veel minder vaak voor.
Maar op het moment dat iemand zegt dat ze lang met een systeem willen doen, dan moet je wel duidelijk de voors en tegens noemen.
En als je nu al een zwakke processor hebt, dan is ie over 1,5 jaar al helemaal te zwak. Dus dan gaan ze al met een verkeerde insteek geld uitgeven.

Jouw laatste systeem is qua prijs-kwaliteit heel goed in orde, maar de TS moet wel rekening houden dat over 1,5 jaar vermoedelijk naast de videokaart ook de processor geupdated moet worden.
De stap van E7400 naar E8400 is nog niet eens zo groot, zeker niet over 1,5 jaar gezien.
Misschien is de AMD X2 7750 een betere keuze -> over 1,5 jaar zet je er een Phenom II in en dan een goede videokaart. Kan prima.
Dat is in het begin al gezegt dat zijn eisen on-realistisch waren. Dat het 3 jaar mee gaan en zelfs voor onder 800 euro crysis op zijn hoogst spelen er niet in zit. Hij heeft ook aan gegeven dat het daarom ook van minder belang is en dat hij gewoon veel waar voor zijn geld wil krijgen, zonder zich 'blauw' te betalen. Dan zit je denk ik met dat 4launch systeem ongeveer wel goed. Redelijke prestaties, redelijke prijs. Niet iedereen kan die HD4870X2 betalen of een dikke quad core. Ik zelf ook niet.

Als je over 1,5 jaar gaat upgraden zou ik gewoon het hele binnen werk upgraden(CPU,GPU,MEM). Over 1,5 jaar is alles wat je hebt zo goed als verouderd en kan je beter nieuwe spullen kopen dan maar proberen te blijven upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 23:50 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Quacka schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Ik zeg neen.

En ik snap alweer dat dit natuurlijk niet gedaan gaat worden, maar over 1,5 jaar is er wel een kaart voor 100-150 euro te koop, die minimaal net goed is als een HD4870X2 nu.
Wat betekent dat je (zoals gesuggereerd) een tweedehands procje (Q9550 bijv) op de kop kunt tikken naast een nieuwe graka. Het is nonsense om het budget nu verder naar de CPU te laten leunen.
[...]

Goed lezen, de reactie was gericht tegen de GF9300 van die Acer, niet de jouwe.

De balans is nu prima. Je kunt niet verwachten dat je systeem over drie jaar (hoe hoog je budget ook) relatief hetzelfde presteert als nu. Een systeem op de toekomst kopen is onzin; het kan niet. Wel kan je rekening houden met je upgradepad. Bij een AMD setup is dat een (AM2+) Phenom II, bij Intel een (s775) Penryn.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Wel bij blijven, dat was Ed zijn eerste en later ging het over mijn samenstelling bij 4launch. Trouwens als je weet dat een E7200 al sneller is, waarom merk je dat verder niet op? :?

[...]

Op de link geklikt? 9300GS....
Ik had die msico niet eens aangeklikt: das zonde van mn tijd :)
Dat is in het begin al gezegt dat zijn eisen on-realistisch waren. Dat het 3 jaar mee gaan en zelfs voor onder 800 euro crysis op zijn hoogst spelen er niet in zit. Hij heeft ook aan gegeven dat het daarom ook van minder belang is en dat hij gewoon veel waar voor zijn geld wil krijgen, zonder zich 'blauw' te betalen.
http://tweakers.net/ext/p...2C224627%2F1%2C227762%2F1

AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition € 69,- € 69,-
Antec Three Hundred Zwart € 48,67 € 48,67
Cooler Master Real Power M620 € 75,50 € 75,50
Gigabyte GA-MA790GP-DS4H € 126,40 € 126,40
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 34,46 € 34,46
LG W2234S-BN € 139,95 € 139,95
Samsung SH-S223F € 16,81 € 16,81
Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB € 54,11 € 54,11
Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E € 92,03 € 92,03

Totaal 656 euro.

Ik zal em zo in 4launch zetten, alleen: weet jij nog een goedkoper AM2+-bordje (geschikt voor AM3)?

Verwijderd

http://my.ocworkbench.com/2008/asrock/AOD790GX-128M/b9.htm

Heeft 4launch jammer genoeg niet, Azerty wel. Is bijna 30 euro goedkoper. Stel hem daar anders samen en post de link hier(die hebben ook zon link ding volgensmij, alleen werkt die bij mij nooit).

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Quacka schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:50:
http://tweakers.net/ext/p...2C224627%2F1%2C227762%2F1

AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition € 69,- € 69,-
Antec Three Hundred Zwart € 48,67 € 48,67
Cooler Master Real Power M620 € 75,50 € 75,50
Gigabyte GA-MA790GP-DS4H € 126,40 € 126,40
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 34,46 € 34,46
LG W2234S-BN € 139,95 € 139,95
Samsung SH-S223F € 16,81 € 16,81
Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB € 54,11 € 54,11
Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E € 92,03 € 92,03

Totaal 656 euro.
Zoek de drie verschillen:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 660,44

Verwijderd

Ik denk dat ie hem daar ok van gebaseerd heeft.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:53:
http://my.ocworkbench.com/2008/asrock/AOD790GX-128M/b9.htm

Heeft 4launch jammer genoeg niet, Azerty wel. Is bijna 30 euro goedkoper. Stel hem daar anders samen en post de link hier(die hebben ook zon link ding volgensmij, alleen werkt die bij mij nooit).
Bij mij ook niet, maar in explorer wel :)
Ik open explorer wel ff.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/7375
(iets wat minder bordje, maar volgens wel goed genoeg)

En je had gelijk dat ik het systeem op die van ed_l had gebaseerd. Alleen de processor was niet goed gekozen

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het verschil tussen die twee niet scherp heb. Ik zag bij wat ik meende dezelfde generatie proc een hogere klok in de 6000+. is de architectuur zo anders?

edit: vv TY

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 28-01-2009 00:04 ]

Verwijderd

Is gebaseerd op kuma(=Phenom 1) core. Daarom nog niet super rap. Load verbruik ligt volgensmij ook hoger.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=16614
http://www.extremeoverclo..._Athlon_X2_7750_BE_8.html

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGVnnWZqyZ1l/bGdkZZiVmJLKZsg,bGNkbJiWmJLKYcg,bGNkbJiWmJLKYsg,bGRkZpiXmJLKYMg,bGZkZZiZmJPKacg,bGRkZpiXmJLKYcg,bGNkbZiVmJnKaMg,bGNkbZiVmJnKZ8g,bGNkbZiVmJnKZsg,bGZkbJiVmJnKacg,bGdkZZiXmJjKZcg/FF0000,00FF00,00FF00,00FF00,00FF00,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF/benchmark/
http://www.hardware.info/...thlon_X2_7750_Kuma_test/3

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:07 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 13:36

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Even een systeem samenstellen en daarbij alle goedkoopste prijzen van de pricewatch pakken is niet erg realistisch, want dan kom je eigenlijk altijd nogal bedrogen uit met de verzendkosten. Voor een systeem van rond de 800 euro begin ik meestal met een Antec Sonata III kast. Ziet er netjes en strak uit, fan en voeding maken geen herrie en de voeding presteert erg goed.

Nu zie ik hier veel systemen langskomen met kast en voeding die samen boven de 100 euro uitkomen. In mijn ogen is de Sonata III dan toch echt de betere keuze.

Verwijderd

Nu zie ik hier veel systemen langskomen met kast en voeding die samen boven de 100 euro uitkomen. In mijn ogen is de Sonata III dan toch echt de betere keuze.
I disagree. Die 106 euro(wat de sonata 3 ook ongeveer kost) is voor een kast met een 620 watt modulaire voeding. Oftewel, veel beter dan de earthwatts van 500 watt in de Sonata 3. Verder heeft de Sonata 3 een deurtje wat door velen niet word gewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:10 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hann1BaL schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:07:
Even een systeem samenstellen en daarbij alle goedkoopste prijzen van de pricewatch pakken is niet erg realistisch, want dan kom je eigenlijk altijd nogal bedrogen uit met de verzendkosten.
er worden hier ook andere suggesties gedaan bij bijv. Alternate en 4launch.
Voor een systeem van rond de 800 euro begin ik meestal met een Antec Sonata III kast. Ziet er netjes en strak uit, fan en voeding maken geen herrie en de voeding presteert erg goed.

Stel hem eens samen, zou ik zeggen. Waarbij ik aan moet tekenen dat een kast erg persoonlijk is en de kwaliteit van de voeding behoorlijk belangrijk.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 22:00
DennusB schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Ik denk dat voor wat jij wil, een dual of quad core met flinke power, 2-4 gig en een flinke graka je gewoon niet onder de 800 euro uit gaat komen.
Onzin. Er zijn zat leuke quad-systeempjes met 4GB aan mem een redelijk prima graka in elkaar te flanzen voor dat geld.
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:28:
In elkaar zetten kun je ook zelf hoor. Is best leuk en leerzaam voor de eerste keer. Bovendien komt er altijd wel een tijd dat je een onderdeel moet vervangen of toevoegen, altijd handig als je dan al weet wat wat is en hoe het nou in elkaar steekt ;) Er zijn trouwens zat tutorials te vinden over hoe je het zef kunt doen, moeilijk is het geenszins.

Hier mijn bijdrage, hopelijk heb je er wat aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9950€ 152,90€ 152,90
1Asrock A780GXE/128M€ 67,48€ 67,48
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 27,04€ 27,04
1Corsair CX400W€ 42,90€ 42,90
1Iiyama ProLite E2002WSV-B1€ 127,47€ 127,47
1Kingston HyperX KHX8500AD2K2/4G€ 53,-€ 53,-
1Merkloos Interne Cardreader (3.5" Bay, USB 2.0)€ 11,-€ 11,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 82,-€ 82,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 169,-€ 169,-
ImporterenTotaal€ 749,60

Gekozen is er voor de quadcore van AMD, de 9950, welke prima prestaties levert voor een prima prijs. Daarbij zit een HD4870 van Sapphire die prima aan je gameverslaving wil meewerken, tezamen met 4GB PC2-8500 mem van Kingston. Dit spul zit geprikt op een Asrock bord met een 770G chipset van AMD met de mogelijkheid om later te kunnen upraden naar Crossfire. Ook zit hier 7.1 onboard geluid op van RealTek. Het spul wordt dan gevoed door een 400W voeding van Corsair, wat ruim voldoende moet zijn. Je data wordt opgeslagen op een 1TB grote schijf van Samsung. het beeldscherm, de cardreader en de DVD drive zullen wellicht niet bij elke shop hetzelfde in assortiment zijn, vandaar dat daar maar iets staan van overeenkomstige prijs.

[ Voor 2% gewijzigd door Bitage op 28-01-2009 00:21 . Reden: Kastje erbij ]

• Quacka
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B95129%5D=1

azerty. Qua prijs valt het vies tegen. (althans net zo duur als 4launch -> ik had beter verwacht)

Verwijderd

Assemblage bij Azerty is 20 euro duurder.

@bitage:
mobo met de mogelijkheid om later te kunnen upraden naar Crossfire
&
Het spul wordt dan gevoed door een 400W voeding van Corsair
Word hem niet hoor. Of heel krap. Ook is de prijs in een shop een stuk hoger.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:14 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daarnaast mis ik een kast, waardoor het gewoon 100eu duurder is dan alles wat tot nu toe voorbij is gekomen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:12:
@bitage:

[...]

&

[...]

Word hem niet hoor. Of heel krap.
Sja, de voeding is dan ook gekozen voor in dit systeem. Ik schat de meerwaarde van dual-gpu opstellingen verder niet zo heel erg hoog, en ik denk ook niet dat de TS dit in eerste instantie van plan was, maar om even de mogelijkheid te noemen. 400W is volgens mij voor dit systeem voldoende, latere upgraden daargelaten.
Ook is de prijs in een shop een stuk hoger.
Het is misschien een beetje wikken en wegen, een goedkopere quad kan ook, en een kleinere schijf of een HD4850 is ook nog prima te overwegen.
Edmin schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:15:
Daarnaast mis ik een kast, waardoor het gewoon 100eu duurder is dan alles wat tot nu toe voorbij is gekomen.
* fixed. Coolermaster Elite 330. Simpele, toch prima ogende kast voor weinig geld. Verder kan er, zoals ik al zei, er prima een minder luxe quad in, wellicht zelfs een dual, en een iets minder luxe graka? De TS moet uiteindelijk een beslissing maken, met zoveel boodschappenlijstjes moet het prima combineren zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 28-01-2009 00:26 ]

• Quacka
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B59299%5D=1

Andere voeding (niet modulair, wel 600W en van ook een goed merk), P43-chipset en E8400.
Je komt wel een paar euro duurder uit, maar het is denk ik wel een betere keuze.
Eventueel kan er ook een Q8200 in (is even duur)

Als de videokaart te traag wordt, dan zet je er een betere in en dan zit je verder de komende 3 jaar waarschijnlijk wel goed. Althans, als niet alle spellen de weg van GTA 4 kiezen...

2e edit:
Wil je NU betere prestaties, dan moet je voor een E7300/E7400 kiezen en een HD4850.

http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B59299%5D=1

3e en laatste edit (en dan ga ik slapen...)
Het wordt idd tijd om te slapen. De E8400 uit de 1e link van dit draadje is voor 90% zeker de tray-versie, dus zonder koeler. De boxed-versie is 10 euro duurder.
De Q8200 is wel een boxed:
http://azerty.nl/8-913-91...--1-x-intel-core-2-q.html

Dus de keuze is de E7400 voor 116,50. De E8400 voor 165,59. De Q8200 voor 153 euro. Of je kiest voor het AMD-systeem...

[ Voor 45% gewijzigd door Quacka op 28-01-2009 00:36 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@ Bitage: volgens mij kan je voor hetzelfde bedrag een PhenomII in je setup steken, maar je komt nu uit op ongeveer 750 euro, wat volgens mij meer is dan TS te besteden heeft. Ik heb mijn best gedaan om onder de 700 euro te blijven en toch een zo dik mogelijke graka te plaatsen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 69,-€ 69,-
1Antec LifeStyle Sonata III 500 Zwart€ 103,80€ 103,80
1MSI KA790GX€ 88,-€ 88,-
ImporterenTotaal€ 673,18

De Intel variant:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec LifeStyle Sonata III 500 Zwart€ 103,80€ 103,80
1Gigabyte GA-EP43-DS3L€ 79,24€ 79,24
1Intel Core 2 Duo E7200€ 105,-€ 105,-
ImporterenTotaal€ 700,42

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Multimediasysteem januari 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.