Netwerkmonitor software voor groot scherm (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Heeft betrekking op dit topic
Tja, dit had je als Professional toch zeker zelf wel uit kunnen zoeken.. Er zijn talloze monitor-tools. Nagios is daarvan een hele bekende, of HP Openview.

Je mag echter zelf uitzoeken wat je er mee kan/wil. Verder vind ik dit topic niet eens CSA waardig.
Om deze reden werd mijn vorige topic gesloten, zonder dat ik de kans had hier weerwoord op te geven.
Ik vind het maar vreemd dat een moderator mij erop wijst het maar zelf uit te zoeken, zelfs als ik dat al heb gedaan. Ik ga er ook niet van uit dat ik dat in elk topic hoef te vermelden dat ik zelf al heb gezocht.
Daarnaast vraag ik me af waarvoor ik dan gebruik zou maken van een forum, als ik het toch allemaal prima zelf zou moeten kunnen uitzoeken. Lijkt me niet bepaald in het voordeel van de populariteit van GoT of ligt dat aan mij?
Tuurlijk heb ik zelf ook gezocht, maar het probleem is dat er zó veel aanbod is dat ik niet gauw weet waar ik zou moeten beginnen en wat het beste of het populairste is. Ook omdat ik nog helemaal niet thuis ben in deze categorie software.
Ik plaats deze post om juist van mensen die hier meer ervaring mee hebben te horen wat hun adviezen en meningen zijn.

Ik vind het maar raar dat je - laat staan door moderators - zó vaak botweg naar google wordt doorgewezen.
Reactie hierop hoef ik niet per se ik wilde mijn verbazing gewoon even uiten.

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 27-01-2009 14:26 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde hoor. Soms zijn de moderators erg bot, en denken ze maar bij elk topic dat je zelf niet zoekt geloof ik..
Erg jammer, en dat terwijl GoT vriendelijker zou worden.. :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Yep, typisch voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Kaart het hier eens aan;
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik bedoel het niet betweterig, maar toch kan je het beste hier naar kijken:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Neem contact op met de mod in kwestie en probleem het dan op te lossen.
In iedergeval is PNS voor Professionals, die wel een goed onderbouwde startpost horen neer te zetten. Denk aan alle programma's die je al hebt getest etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 27-01-2009 14:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Daar gaat het denk ik niet om. Wel om hoe het topic gesloten word en met wat voor reactie.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:49

ThaHandy

Discovery Channel

Outerspace schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:33:
Ik bedoel het niet betweterig, maar toch kan je het beste hier naar kijken:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Neem contact op met de mod in kwestie en probleem het dan op te lossen.
In iedergeval is PNS voor Professionals users die met professioneel hardware kutten
[..]

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik ga het verder niet aankaarten, ik vind dat dat helemaal niet zou hoeven. Bovendien is het alleen maar in het nadeel van de populariteit van GoT, dus als die het zo doen moeten ze het maar zelf weten...

@Outerspace
In iedergeval is PNS voor Professionals
Deze bewering is onjuist, zoals ThaHandy dat aangeeft is het voor users die vragen hebben met betrekking tot professionele hardware.
Ik ben desondanks ook een professional, maar dat wil toch niet zeggen dat ik een soort orakel met handen en benen ben? Ga me niet vertellen dat professionals élk stuk software moeten kennen om deze titel te dragen...
Voor zover ik weet draag je deze titel als je voor je werk bezig bent in met computers hoor 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door VR46 op 27-01-2009 15:15 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Professional Networking & Servers (PNS) is zoals de naam het al zegt een forum waar de meeste zaken met betrekking tot Netwerken en Servers in een professionele omgeving. Dit kan gaan over Virtualisatie, hoogbeschikbare bedrijfsnetwerken en Servers. Ook zeer geavanceerde opstellingen die niet direct zakelijk worden gebruikt, maar het niveau van een thuisnetwerk of thuis-server overstijgen kunnen in PNS worden geplaatst.
In mijn ogen, ik ga hier verder niet op in, post je in PNS als je kaas gegeten hebt van de zaken waar je mee werkt. In bovenstaande quote wordt het wel een beetje duidelijk dat PNS niet zomaar een vraagbaak is.

Ik ga je dus ook niet vertellen dat een pro élk stukje software moet kennen, maar als jij zegt dat je een professional bent verwacht ik (blijkbaar ook anderen) wel dat je iets meer informatie had geplaatst in je startpost.

* Outerspace laat het hier verder bij, want het gaat steeds verder offtopic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 27-01-2009 15:32 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Dat is ook niet de reden waarom je topic is gesloten. Je toont geen inzet. Monitoring software is met een simpele zoek opdracht zo te vinden. Verder als Prof zou je toch wel op de hoogte moeten zijn van paketten als Nagios, HP OPenview, Tivoli etc etc. Niet dat je ze door en door kent maar op zijn minst weet dat ze bestaan.

Er is zelfs een topic over monitoring software hier op GoT.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
PNS wordt juist streng gemod.

Er wordt meestal gedacht van "O het is een server probleem dus hoort het in PNS thuis".

Lees voor de PNS Beleid eens goed door. Daar staat juist in waarom je topic gesloten wordt.

En als ik je start lees, dan is die op de juiste (misschien wat botte) mannier gesloten. Maar als jij de moeite niet neemt om het PNS Beleid te lezen, waarom zou men dan de tijd nemen om aardig te zijn O-).

Slotje was in mijn ogen juist.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misschien kwam het wat bot over, maar laat ik het dan nog eens duidelijk vertellen.
Professional Networking & Servers (PNS) is zoals de naam het al zegt een forum waar de meeste zaken met betrekking tot Netwerken en Servers in een professionele omgeving. Dit kan gaan over Virtualisatie, hoogbeschikbare bedrijfsnetwerken en Servers. Ook zeer geavanceerde opstellingen die niet direct zakelijk worden gebruikt, maar het niveau van een thuisnetwerk of thuis-server overstijgen kunnen in PNS worden geplaatst.
Voordat je je toevlucht zoekt in PNS, zoek je eerst in de search, en op Google of iemand anders jou probleem al een keer heeft ondervonden. Vaak kan je door een foutmelding exact in google in te voeren al een heel eind komen. Vind je geen oplossing, start dan een topic in het juiste subforum.
Zoals op het hele forum geldt: Een correcte topicstart is zeer belangrijk. Bij PNS is dat nog belangrijker. Om een juist beeld te kunnen vormen over de omgeving, situaties en gebruikte configuraties is het van belang om zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Bij router-configuraties, vermeldt alleen het relevante gedeelte in [code][/code] blokken.
Schematische weergaves helpen enorm bij het uitleggen van een situatie, beperk je dus niet tot het beschrijven van een probleem, maar maak (bijvoorbeeld met Visio) een tekening om het probleem te verduidelijken.
Accepteer dat niet iedereen jou keuzes (als het al jou keuzes waren) zullen accepteren bij een bepaalde configuratie. Het is nu eenmaal onmogelijk om een configuratie te maken waar iedereen het mee eens zou zijn. Leg indien nodig uit waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt om een discussie over een niet relevant onderdeel te vermijden.
Vermeldt in je topicstart wat je had gevonden in de search en op Google, en waarom dit voor jou geen oplossing bood.
Dat is wat we verwachten in PNS.. Nu komt jou topicstart:
Hallo,

Ik heb in mijn kantoor een groot scherm staan en mijn idee is nu om daar een programma op te weergeven dat alle netwerkstatussen en overige handige informatie kan weergeven. Een soort portal voor de status van alle nodige informatie m.b.t. de infrastructuur van het kantoor.
Ik weet alleen niet zo gauw welke software hier handig voor is. Liefst gratis software, want het is meer bedoeld als een soort 'speeltje' :) .
Kortom: doel is om snel alle informatie te weergeven op één groot scherm, een beetje zoals de monitors die je altijd bij Schiphol-gates ziet met vertrektijden e.d.

Iemand een suggestie?
Waar in je topicstart vermeldt jij wat je al gevonden had, en waarom dit niet voldoet. Waar in je topic beschrijf jij wat je specifiek wilt monitoren? Professioneel kan je het ook niet noemen, want het is een speeltje zeg je zelf..
GoT is geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen in de hoop dat iemand je een kant en klaar voorgekauwd antwoord geeft, en PNS is daar geen uitzondering op. Sterker nog, in PNS verwachten we dat je nog meer inzet toont voor je een topic start.

Had je een zoektocht op GoT gedaan, dan had je dit topic: Server monitor software vast en zeker tegen gekomen. Daar had je dan wat informatie uit kunnen destileren.
Ga me niet vertellen dat professionals élk stuk software moeten kennen om deze titel te dragen...
Nee, je hoeft niet alles te weten, geloof me, dat kan niet. Maar ik verwacht wel vanje dat je eigen inzet toont met het zoeken naar een stukje software. Hell, GoT en Google staan vol met topics over het monitoren van een netwerk.
DennusB schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:28:
Ik heb hetzelfde hoor. Soms zijn de moderators erg bot, en denken ze maar bij elk topic dat je zelf niet zoekt geloof ik..
Erg jammer, en dat terwijl GoT vriendelijker zou worden.. :(
Leuk dat je ook een duit in het zakje doet, maar denk je dat wij kunnen ruiken ofdat een user heeft gezocht. Nee dus. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:31:
Yep, typisch voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Kaart het hier eens aan;
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!
Ja, rellen, dat is de manier waarop het hoort 8)7

De enig lokatie waar de topicstarter had hoeven kijken is inderdaad: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Dan had hij kunnen lezen dat een nieuw topic starten juist niet de bedoeling is.

* Equator out.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.