Netwerkmonitor software voor groot scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Hallo,

Ik heb in mijn kantoor een groot scherm staan en mijn idee is nu om daar een programma op te weergeven dat alle netwerkstatussen en overige handige informatie kan weergeven. Een soort portal voor de status van alle nodige informatie m.b.t. de infrastructuur van het kantoor.
Ik weet alleen niet zo gauw welke software hier handig voor is. Liefst gratis software, want het is meer bedoeld als een soort 'speeltje' :) .
Kortom: doel is om snel alle informatie te weergeven op één groot scherm, een beetje zoals de monitors die je altijd bij Schiphol-gates ziet met vertrektijden e.d.

Iemand een suggestie?

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Acmosa

...no comment.

Hoeveel devices wil je monitoren?

But then again, I could be wrong..

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Wat wil je precies monitoren? Misschien staan hier wat tooltjes bij:

Server monitor software

Wij gebruiken zelf Nagios en Ganglia voor systemen, maar jij wilt enkel het netwerk als ik het zo lees.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 27-01-2009 11:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 16:32
Is Cacti wellicht een optie?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Cacti met Weathermap plugin is absoluut iets om naar te kijken.

Zet een mooi groot beeldscherm in je kantoor waar dit op staat, en management/je baas zal het geweldig vinden.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit had je als Professional toch zeker zelf wel uit kunnen zoeken.. Er zijn talloze monitor-tools. Nagios is daarvan een hele bekende, of HP Openview.

Je mag echter zelf uitzoeken wat je er mee kan/wil. Verder vind ik dit topic niet eens CSA waardig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.