Toon posts:

Nieuwe PC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mij aan het oriënteren op het zelf bouwen van een goede, stille game-pc. Ik heb op het internet veel informatie gezocht en het best buy workstation als basis genomen. Ik heb hier echter een aantal zaken aan veranderd en ben benieuwd of het een beetje goed is. Werken alle onderdelen goed samen? Is het echt een stil systeem? Is hij geschikt om goed mee te gamen? enz. Alle tips en op- of aanmerkingen zijn welkom!
Dit is het systeem zo als ik het in gedachten had

Asus ENGTX295/2DI/1792MD3
Enermax MODU82+ 525
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 € 259,-
Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G
Samsung SH-S223F € 16,92
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Zalman Z-Machine LQ1000 Zwart

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik durf niet te zeggen of je topic op deze manier 'oké' is, daarvoor zou je CSL Beleid *updated!* even door moeten kijken denk ik.

Wat me wel al opvalt is dat je voor een 'stille' PC wilt gaan maar je zo te zien ook stockcoolers gaat gebruiken, die twee gaan niet echt lekker samen ;) Met name de koeler van je GPU en processor zullen de nodige herrie maken waarschijnlijk, daarvoor kun je 't best dus nog wat voor zoeken.

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2025
Aangezien de GTX295 een dual gpu bevat gebruikt deze aardig wat aan stroom dus raad ik je aan om een zwaardere voeding te nemen dan 525 Watt. Ik zou toch zeker een 650 Watt A merk voeding nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Naar wat ik had begrepen zit er bij de behuizing (Zalman LQ 1000), CPU en GPU koelingen bij. Deze zijn watergekoeld. Is de voeding nog een bron van geluid? Waar moet ik bij een voeding op letten?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leftblank schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:31:
Ik durf niet te zeggen of je topic op deze manier 'oké' is, daarvoor zou je CSL Beleid *updated!* even door moeten kijken denk ik.
Lijkt me ook niet echt oké.

Zie verder ook topics als:
[Geluid] Het stille PC topic deel IV
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Verwijderd

Ik zou 100 euro besparen en een HD4870X2 nemen die marginaal slechter presteert. Past die koeler van de kast wel op socket 1366??? Is het ook niet goekoper om zelf een waterkoelings set te nemen met een kast die dat ondersteund?

[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kon op internet vinden dat de cpu koeling de volgende cpu's ondersteunt:Intel (Socket 775) AMD (Socket AM2/754/939/940). Betekend dit niet gewoon dat die website waar ik dit vandaan heb gehaald verouderd is? Is de voet van zo'n koeler niet verstelbaar? aangezien hij zoveel verschillende cpu's ondersteunt. Waarom niet 1366?

Verwijderd

Omdat die socket nieuwer is en die kast ouder. Misschien zijn er wel brackets voor, maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je voor het eerst met waterkoeling gaat spelen, dan raad ik je echt aan de link die Reinman hiervoor postte goed te lezen, net als een aantal andere basic WC threads hier. Verder zou ik iemand die niet in staat is zelf een systeem bijeen te sprokkelen adviseren om in het geheel niet met WC te beginnen. Nofi, maar doe het dan stapsgewijs. Stel je systeem samen (evt. met de tips alhier), speel er een beetje mee. Doe een voorzichtige poging tot overklokken. Beschouw rustig je temps en het lawaai van je pc en beslis dan of je nog voor waterkoeling wilt gaan. En als je dat dan wil, die het in 1 keer goed. De goedkope (en dus minder presterende) beginnerssets is de tweaker snel zat en dan zit je weer met een investering.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Voor een GTX295 single is min. een 680W voeding nodig volgens Nvidia. (min. total current rating 12v = 46A)
Volgens XFX is een 730W voeding minimaal nodig voor deze kaart.
2x GTX295 in quad-SLI, daar is min. een 1000W voeding aangeraden.
(deze gegevens staan op de verpakking van een GTX295)

Zelf heb ik nu ook een GTX295 met een Enermax Revolution85+ 850W voeding.
Ik ga geen Quad-SLI draaien. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
bitshape schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:30:
Voor een GTX295 single is min. een 680W voeding nodig volgens Nvidia. (min. total current rating 12v = 46A)
Volgens XFX is een 730W voeding minimaal nodig voor deze kaart.
2x GTX295 in quad-SLI, daar is min. een 1000W voeding aangeraden.
(deze gegevens staan op de verpakking van een GTX295)

Zelf heb ik nu ook een GTX295 met een Enermax Revolution85+ 850W voeding.
Ik ga geen Quad-SLI draaien. ;)
Ga nu eens uit van die 46A: dat is dus 552W op de gecombineerde 12V-lijn.

Dat halen voedingen van 600W soms ook wel. (*)

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700
Deze is zwaarder, maar van de silent pro-serie. En volgens mij is die inderdaad heel silent.
Deze heeft 50A op de 12V-lijn, dus moet de videokaart prima kunnen draaien.

TS: mocht het draadje straks op slot gaan: plaats je aangepaste lijst dan in het game of workstation draadje, met een link naar dit draadje: dan helpt men je wel weer verder.

edit:
(*) = pricewatch: Seasonic M12-600 600W

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 24-01-2009 10:54 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

welkom op Tweakers :+

[ Voor 24% gewijzigd door pm1 op 24-01-2009 11:30 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Welkom op GoT :)

Het CSL beleid leert ons dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.