Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Transparante background in tabellen oude layout

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik loop er vaak tegen aan dat als ik een startpost aan het maken ben dat ik verschrikkelijk veel code moet toevoegen om de niet-transparante background, wordt dus wit, van de vorige layout te verhelpen.

Nu is dit in de nieuwe layout wel zo dat een background van een table cell standaard transparant is en daarmee kun je met het maken van fancy startposts erg leuke dingen mee doen, maar dat nog steeds niet op als de oude layouts de background transparantie niet hebben.

Nu moet ik iedere keer bij elk table en cell "background=http://urlletje.nl" toevoegen om dit weer met de background achter de table te laten matchen (Ik plaats table in table cell :) ).

Kan hier iets aan gedaan worden?

Edit: Zie als voorbeeld van hoe ik de work-around heb toegepast dit topic. En nu ik bezig ben met een nieuwe topicstart loop ik dus weer tegen dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 18-01-2009 17:56 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt ook gewoon in de [table]-tag neerzetten: bgcolor=transparent
Dan krijg je dus [table bgcolor=transparent]

Of welke fancy color je er ook maar neer wilt zetten, kan hexadecimaal maar ook de naam van de kleur (niet al te veel werken, zie onderin in de UBB FAQ

[ Voor 46% gewijzigd door Wiethoofd op 18-01-2009 20:12 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:06:
Je kunt ook gewoon in de [table]-tag neerzetten: bgcolor=transparent
Dan krijg je dus [table bgcolor=transparent]
Die is nieuw voor me. Thanks.

Edit: Die attribuut lost het probleem echter niet op. Ik heb nog steeds witte vlakken :S
Wiethoofd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Je moet het wel in elke [table]-tag zetten die je gebruikt ;)
Zo stom ben ik nu ook weer niet ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Zerora op 18-01-2009 20:56 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zerora schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:25:
Edit: Die attribuut lost het probleem echter niet op. Ik heb nog steeds witte vlakken :S
Je moet het wel in elke [table]-tag zetten die je gebruikt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky