[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.778 views

Onderwerpen

Alle 52 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Sick Nick schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:07:
Het is uiteraard een stuk prettiger werken, echter hebben alle laptops waar ik mee heb gewerkt dat netjes ingebouwd zitten. Sowieso alle sony vaio's, een aantal asus en acer notebooks, hp's, toshiba's, noem het op. Met gemarkeerde streepjes of niet, werkte altijd. Sommige nieuwere touchpads zijn multi-touch (zoals op de apple's) waarbij je met 2 vingers kan scrollen over het hele touchpad. Dat werkt nog prettiger!
Asus (en vele andere) hebben ook touchpad, waarbij je 2 en zelfs 3 vingers kan gebruiken.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zit standaard in de Synaptics software, het touchpad dat de meesten gebruiken. Daarmee kun je gewoon instellen dat je scrollzones wilt gebruiken en ook hoe groot deze moet zijn.

Verder ondersteunen de meeste touchpads zelfs multitouch als ik het goed heb. Tsja, Apple loopt te pronken maar feit is dat de drivers het niet in zich hadden. Synaptics had een tijd geleden een update waarmee multitouch op een aantal touchpads zou werken. Zelfs mijn 2,5 jaar oude A6T (heb ik overigens ook al lang niet meer) zou dat kunnen. Zelf nog niet getest omdat er destijds geen Vista x64 drivers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de :

Packard Bell Easynote BG45-U-010

en de

Packard Bell EasyNote BG45-U-041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
leuk voor mij; heb vandaag de s2210 bij aldi gekocht voor 300,00 euro, dat moet toch een vergissing zijn van het filiaal?! 8)7

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

djamilo schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:00:
leuk voor mij; heb vandaag de s2210 bij aldi gekocht voor 300,00 euro, dat moet toch een vergissing zijn van het filiaal?! 8)7
Welke aldi als ik vragen mag? Zie zelf ook niks op de aldi website staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:38:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de :

Packard Bell Easynote BG45-U-010

en de

Packard Bell EasyNote BG45-U-041
ik moet toegeven dat ik de laptop wou kopen,
ik kon kiezen uit 2 versies (bij dynabyte)

https://www.dynabyte.nl/artikel/25132/ (die heb ik nu)
https://www.dynabyte.nl/artikel/24413/ (deze heeft een minder krachtigere processor maar wel 1Gb ram meer)
ik heb dus voor de bovenste gekozen, omdat ik de processorkracht gewoon nodig had, ik ga niet 150 euro meer betalen voor een computer met 1GB ram meer en nog een zwakkere processor ook, 1Gb ddr2 SD ram kost nu nog maar 14, 71 (http://azerty.nl/producte...ugen---1-gb---so-dim.html) dus dan heb ik de snellere versie maar genomen, en geheugen nog kan uitbreiden

even terug kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:10:
[...]

In Leiden volgens djamilo in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."
djamilo schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:46:
Vandaag bij Aldi in Leiden een Medion S2210 12inch/320Gb 3gig notebook voor 300,00 euro!! gekocht, doe nu snel mijn netbook a1210 weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bedankt! :) alleen jammer dat ze hem niet in de buurt hebben hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:10:
[...]

Beetje late reactie nog, maar je zou ook een kijkje kunnen nemen bij de Medion site (en dan op NL klikken) en dan zie je daar links op de pagina staan de acties waaronder: http://www.medion.de/ms/aldi/s2210/nl/flash.html - MEDION® AKOYA® S2210 12,1" Design-Notebook
Voor 300 euro is het een goede aanbieding. Daar staat hij voor 599,- euro oftewel het dubbele.

Ik zag zojuist nog een aantal leuke prijsdalingen in de pricewatch:

pricewatch: MSI VR220-005NL ("baby blauw" kleurvariant) waarbij 1 shop hem voor 604 aanbiedt. De prijzen van deze laptop (samen met pricewatch: MSI VR220-006NL (roze kleurvariant)) schommelt sterk, vandaar (nog) geen opname in de TS. Verder moet je van de kleuren houden: roze of "baby blauw".

Korte tijd nadat ik hem uit de TS heb vervangen lijkt het alsof pricewatch: Acer Aspire 2930-584G32Mn zich daar terug wil inkomen. :P Het was ooit rond de ~670 ging weer terug naar ~730 en is nu verlaagd naar ~630. En voor wie nog iets minder wil uitgeven kan eventueel naar pricewatch: Acer Aspire 2920-6A4G32MN kijken die ~30-40 euro is gezakt naar nu ~600

De pricewatch: Toshiba Satellite U400-151 heeft een flinke prijsdaling van ~100 euro gemaakt en is nu vanaf ~640 euro te krijgen. Dat mocht ook wel want zijn grote broers: pricewatch: Toshiba Satellite U400-136 en pricewatch: Toshiba Satellite Pro U400-12U kosten ~760 en dat was maar 20 - 30 euro meer voor een betere en zuinigere processor dan de oude prijs van de U400-151.

Verder is de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E nieuweling ook wel interessant voor degenen die een degelijk presterende 13" laptop die lange garantie prefereren. Je krijgt standaard 3 jaar pick up and return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
Regeneration schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 00:42:
[...]

Beetje late reactie nog, maar je zou ook een kijkje kunnen nemen bij de Medion site (en dan op NL klikken) en dan zie je daar links op de pagina staan de acties waaronder: http://www.medion.de/ms/aldi/s2210/nl/flash.html - MEDION® AKOYA® S2210 12,1" Design-Notebook
Voor 300 euro is het een goede aanbieding. Daar staat hij voor 599,- euro oftewel het dubbele.

Ik zag zojuist nog een aantal leuke prijsdalingen in de pricewatch:

pricewatch: MSI VR220-005NL ("baby blauw" kleurvariant) waarbij 1 shop hem voor 604 aanbiedt. De prijzen van deze laptop (samen met pricewatch: MSI VR220-006NL (roze kleurvariant)) schommelt sterk, vandaar (nog) geen opname in de TS. Verder moet je van de kleuren houden: roze of "baby blauw".

Korte tijd nadat ik hem uit de TS heb vervangen lijkt het alsof pricewatch: Acer Aspire 2930-584G32Mn zich daar terug wil inkomen. :P Het was ooit rond de ~670 ging weer terug naar ~730 en is nu verlaagd naar ~630. En voor wie nog iets minder wil uitgeven kan eventueel naar pricewatch: Acer Aspire 2920-6A4G32MN kijken die ~30-40 euro is gezakt naar nu ~600

De pricewatch: Toshiba Satellite U400-151 heeft een flinke prijsdaling van ~100 euro gemaakt en is nu vanaf ~640 euro te krijgen. Dat mocht ook wel want zijn grote broers: pricewatch: Toshiba Satellite U400-136 en pricewatch: Toshiba Satellite Pro U400-12U kosten ~760 en dat was maar 20 - 30 euro meer voor een betere en zuinigere processor dan de oude prijs van de U400-151.

Verder is de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E nieuweling ook wel interessant voor degenen die een degelijk presterende 13" laptop die lange garantie prefereren. Je krijgt standaard 3 jaar pick up and return.
Sorry, niet meer gereageerd, maar in Leiden ja, gisteren lag er nog steeds een witte in de kast!

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz, die MSI ziet er wel grappig uit. Mijn zusje wil binnenkort ook een laptop kopen en vond 15,4" eigenlijk te groot, 13-14" is dus meer haar ding, alleen het budget met zo'n 600 euro is weinig:
Ja ik wil een witte, zoiets als een Macbook, niet te groot, hoeft niet snel, maar moet wel mooi zijn bla bla bla
Lastig. Ben al eens met dr wezen kijken. Samsung had ook nog een leuke betaalbare die vond ze ergens ook nog wel mooi. Ook de Asus F6V vond ze prachtig, alleen die is wat aan de dure kant. Heeft iemand nog iedeetjes? Denk dat 600 euro wel de max is zo ongeveer, al kan het wellicht iets worden opgerekt. De keuze is lastig, maar wie weet mist de PW nog iets. Ze koopt hem pas over een maand of 2 (wanneer z ehet geld heeft :+ ) dus als er nog wat leuks aan zit te komen hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:43:
Hmmz, die MSI ziet er wel grappig uit. Mijn zusje wil binnenkort ook een laptop kopen en vond 15,4" eigenlijk te groot, 13-14" is dus meer haar ding, alleen het budget met zo'n 600 euro is weinig:

[...]
En jij note bene als Mod van CSL op GoT heeft haar niet kunnen overtuigen dat 600 zowat onmogelijk is. :+

Weer even serieus. Een 13" voor onder de 600 wil ik ook wel graag. Die MSI VR220 (bedoel je?) is een kandidaat. Verder lijkt me de ook eerder genoemde pricewatch: Toshiba Satellite U400-151 een mooie deal, hoewel dat wel 50 euro boven het 600 euro is. Wellicht komt er weer eens een aanbieding als de pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 2738 die een tijdje voor 530 inc. verzending werd verkocht. Maar goed dat is allemaal in de PW wat je waarschijnlijk al gezien hebt.

Zijn netbooks een optie? Of andere 12"? Daar lijkt een opkomst in te zijn, hoewel vaak met lage specs en zonder brander.

Eentje die ik nog weet (en nog niet in PW staat) is de HP dv3. Die voor $679.99 wordt verkocht. Wat in het gunstigste geval ~ 530 Euro is. Wellicht dus rond de 600. Mij lijkt het een mooie compacte en lichte laptop. Hiervan heb ik nog een reviewtje gevonden op Laptopmag. Het gaat hier wel om een wat beter geconfigureerde versie:
HP Pavilion dv3z
HP’s latest 13-inch notebook offers a sleek design and good performance at a reasonable price.

Quick Specs
CPU: 2.3-GHz AMD Turion X2 Ultra Dual-Core ZM-84
RAM/Expandable to: 4GB/8GB
Hard Drive Size/Speed: 320GB/5,400 rpm
Display Size/Resolution: 13.3 inches/1280 x 800
Graphics Card/Memory: ATI Radeon HD 3200/64MB

Price as Reviewed: $1043

Pros

* Bright, LED-backlit display
* Sleek design
* Premium Altec Lansing speakers
* Above-average graphics performance
* Excellent Wi-Fi throughput

Cons

* Finicky touch volume controls
* Mediocre battery life
* Relatively slow hard drive
* Includes lots of trialware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:43:
13-14" is dus meer haar ding, alleen het budget met zo'n 600 euro is weinig:
Stel haar eens een 12 inch Packard Bell 47/48 voor (€ 499) of een Samsung NC20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Een netbook is geen optie. Ze heeft nu nog onze oude AMD 1800+ op dr kamer staan. Die wil ze ook houden, maar ik denk dat ze na een maandje toch liever op dr snelle laptopje werken gaat. Een netbook is of te klein, of eigenlijk weer te duur voor wat er in zit. Een netbook is echt "voor erbij" en dit moet toch echt een vlotte notebook zijn voor alle dagelijkse taken.

Dr argument is nu nog dat een normaal tobo lekkerder tikt, maar die kan ze ook altijd aan de laptop hangen... Ook zal denk ik het verplaatsen van documenten een hel voor dr worden...

2. Acer en Packard Bell zijn overigens bij voorbaat uitgesloten. Bij voorkeur nemen we een echt A-merk. Degelijkheid is belangrijker als de prijs en specificaties in deze wat dat betreft. Ook al is het budget laag, als er wat beters te vinden is qua degelijkheid wordt dat het.

Verder, bedankt voor de HP dv3 tip. Daarvoor vroeg ik het hier ook even. Die ziet er zeer mooi uit en lijkt aan dr eisen te voldoen. Mooi AMD Puma platform waar mijn voorkeur naar uitgaat wegens de betere videokaart. Verder is een DVD speler wel een vereiste. Ze kijkt wel graag films vanaf een DVD.

De MSI VR220 en Toshiba had ik al gezien, dat zijn inderdaad kanshebbers. Helaas is de Asus F3V iets te duur, ze was een aantal maanden geleden in de mediamarkt toen we even keken helemaal verliefd op die laptop. De pianolak van de toshiba sprak haar echt aan en de MSI is wellicht ook niet verkeerd. De Toshiba is te zakelijk, das neits voor haar :P

Ze heeft nogal hoge eisen zoals je ziet, maar ik denk dat we wel wat kunnen vinden, In ieder geval bedankt voor de HP dv3 tip, dat ziet er goed uit inderdaad.

We zullen nog even kijken of het geen 15,4"-er wordt. Ze had liever iets compacts en daar kan ik inkomen, maar ze heeft eigenlijk geen idee wat de grootte van mijn Asus F3 is.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 14-03-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan voor de HP dv3 tip. Ik heb er wellicht nog een: de Dell Inspiron 13 is wellicht ook nog een interessante, die was ik gisteren nog vergeten te noemen. Ik heb daar eerder ook wat uitgebreider over gehad samen met de HP dv3. Wat ondertussen anders is geworden is dat er nu twee (i.p.v. 4) voor geconfigureerde varianten zijn waarbij een hele goedkope variant ($399) en een duurdere variant ($580).

Van de voor geconfigureerde modellen het huidige model van: $580 (exclusief verzendkosten) met wat upgrades om een indruk te krijgen:
- Pacific Blue
- Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz/800Mhz FSB/2MB cache)
- Genuine Windows Vista® Home Premium Edition SP1[add $30 i.p.v. Home Basic] (32 bit neem ik aan?)
- Microsoft Works
- 1Yr Ltd Hardware Warranty, InHome Service after Remote Diagnosis
- Glossy, widescreen 13.3" LCD (1280x800) w/ 2.0M pixel Camera [add $25, i.p.v zonder camera]
- Intel Graphics Media Accelerator X3100
- 3GB Shared Dual Channel DDR2 (2 Dimms) (667MHz)
- Size: 250GB SATA Hard Drive (5400RPM)
- 8X Slot Load CD / DVD Burner (Dual Layer DVD+/-RW Drive)
- Dell Wireless 1505 Wireless-N Mini-card
- 56Whr Lithium Ion Battery (6 cell) [add $30 i.p.v. de 3 cell]
- Built-in Bluetooth capability (2.0 EDR) [add $20 i.p.v. geen BT]

Totaal: $685 (exc. verzendkosten)
Deze Dell is nog niet in NL / BE te koop maar wellicht binnenkort met een kleine update want de laptop is nog gebaseerd op het oudere Santa Rosa platform. Wellicht zal Dell de overstap maken naar Europa samen met de een upgrade naar de Montevina platform. Waarbij er modellen wel te configureren moeten zijn zo rond de 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx, we hebben iig ook nog een tijdje dus dit soort dingen kunnen we afwachten. En eventueel heb ik nu ook toegang tot de redactie fora met handige telefoonnummers om wat meer los te kunnen peuteren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:28:
......
De opvolger van deze is de 6293 (pricewatch: Acer Travelmate 6293-6B2G25Mn), een langzamere processor maar een snellere videokaart en een snellere harde schijf (7200rpm ipv 5400rpm) met nog steeds een 6cell accu. ....
Iemand al ervaring met de bovenstaande Acer Travelmate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 17:56
Hey ,

ben aardig onbekend met laptops en het computerwereldje, maar ik ben dus ook op zoek naar een " budget" kleine laptop " voor erbij" en nu zag ik dat er een 14" acer laptop een stuk interesanter lijkt qua prijs en kengetallen dan de 12 & 13 inchers ... (en zelfs sommige nog kleinere laptops, waaronder ook acers)

Het gaat om de acer emachines d620-261g16mi. Is dit nu zo'n goede prijs voor zo'n systeem ?
Zijn er ook 12/13" welke ongeveer hetzelfde bieden voor een dergelijke prijs.
Lees ook wal war reviews waarin slecht geschreven wordt over acer, maar er zijn ook altijd weer menswen met acers bij welke al jaren perfect werkt , dus daar heb ik ook niet zo veel aan ;)

PS budget zal tot zo'n 400 euro gaan, wellicht iets hoger als er een echte leuke gadget bijzit.
doel 1 : mee op vakantie en vooral dan als opslag voor de films (dus HD > 80 GB) met mijn (motor)camera, ev. films bekijken (films editen lijkt me binnen dit budget nooit een optie) en routesoftware "mapsource" draaien.
Doel 2 is als extra pc thuis om bijv. door hele huis te kunnen internetten ipv het verdomhoekje waar nu de desktop staat ;) en om mee te nemen naar vrienden/kennissen als soort externe harddisk ;)

Ik lees graag jullie gedachten hierover, dus alvast bedankt daarvoor !

[ Voor 2% gewijzigd door Ted038 op 16-03-2009 01:39 . Reden: link opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Voor de mensen die een goedkope 12 incher willen

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006481102/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

Toppe

Oké ✅

GENETX schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:54:
2. Acer en Packard Bell zijn overigens bij voorbaat uitgesloten. Bij voorkeur nemen we een echt A-merk. Degelijkheid is belangrijker als de prijs en specificaties in deze wat dat betreft. Ook al is het budget laag, als er wat beters te vinden is qua degelijkheid wordt dat het.
Yeeee eindelijk iemand die Pak en bell, Packerd hell, pak het snel slecht vind.

Owja, acer helpdesk: 0900-2020767 (uit me hoofd he, van 3 jaar geleden;), zo vaak met die tent gebeld)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

@Toppe: nog bedankt voor je waardevolle post :+

Niet alles is slecht tegenwoordig. Ondanks ook mijn afkeer tegen Acer (slechte ervaring met de Travelmates van vroegah) zijn ze sinds de Gemstone-serie er wel op vooruit gegaan. En kijk eens naar de Aspire One. De bestverkopende netbook op het moment en tot zover ik weet zit die stukken beter in elkaar dan de notebooks van voorheen.

Daarbij te vermelden dat als je een kleine notebook zoekt van 450,- je eigenlijk niet om de Packard Bell heen kan. En ja, ik ken het merk maar tijden veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, sommige merken hebben zo'n slechte reputatie dat ze, zelfs al zien ze er goed uit en zijn reviews zeer positief, nog 2 jaar goede reviews en beoordelingen moeten krijgen om voor mij weer een keuze te zijn. Een notebook kan altijd na een jaar of meer vervelende dingen krijgen en daar hebben momentopnames geen kijk op.

Wel meot worden gezegd dat Acer en PB op de goede rit zitten, maar ze hebben nog een jaar te gaan om weer een serieuze kans te maken voordat ik mensen zo'n laptop aanraad binnen mijn kenniskring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ted038 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:34:
[...] ik ben dus ook op zoek naar een " budget" kleine laptop " voor erbij" [...]

Het gaat om de acer emachines d620-261g16mi. Is dit nu zo'n goede prijs voor zo'n systeem ? [...]

PS budget zal tot zo'n 400 euro gaan, [...]
Acer staat niet zo positief bekend om de kwaliteit en garantie / garantie afhandelingen van zijn prodcuten. Verder is de eMachines volgens Wikipedia: eMachines een bugdet gericht merk in handen van Acer.

De hardware van de Acer eMachines D620-261G16Mi is in ieder geval erg laag te noemen, maar volgens mij op sommige punten net iets meer dan netbooks. Daarbij is het wel een 14" met een hogere resolutie (1280 x 800) dan de meeste netbooks. Het heeft daarbij een prijs die vergelijkbaar is met netbooks. Als ik verder zo kijk in de pricewatch is er eigenlijk niets anders te krijgen voor een budget van 400 euro waarbij het scherm niet groter is dan 14.x"

Eigenlijk heb je dus verder geen keus, maar de prijs lijkt me voor de hardware die je ervoor krijgt niet eens zo slecht. Wat de kwaliteit van het apparaat is en de service kan en zou ik niets over durven te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:56

XanderDrake

Build the future!

Ik weet niet of deze al is voorbij gekomen, maar zo te zien komt de HP Pavilion Dv2 naar NL!
Yeuy! _/-\o_

http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-3873767.html

Ik vind hem helaas wel wat duur...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, mooi dingetje, maar wel duur ja. Ben benieuwd hoe de AMD Neo zich verhoud tot de Intel Core 2 Duo ULV.

Ik hoop dat ze dan gelijk ook de dv3 meenemen uit Amerika... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant nieuws. In Amerika is hij ook nog niet echt uit, wel te bestellen. Vind het verrassend dat hij al wel op de NL HP site staat. 700 is wel wat aan de hoge kant, maar webshopprijzen zullen vast (in de loop van de tijd) goedkoper worden. En zoals GENETX zegt, laten ze gelijk de dv3 meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens moet de dv6 ook nog komen, en het lijkt me dat ze die hier hoe dan ook uitbrengen door de 15,6" concurrentie. De dv3 zal dan ook wel direct mee worden geintroduceerd gok ik.

Jammer dat die MSI EX310 net iets te duur is, dat is ook een leuk laptopje.. 600 - 650 euro is zo weinig :X Straks maar eens in de MM kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:00:
Zo, mooi dingetje, maar wel duur ja. Ben benieuwd hoe de AMD Neo zich verhoud tot de Intel Core 2 Duo ULV.
Ik denk dat Neo behoorlijk goed op prijs kan scoren tov CULV. Ik bedoel, volgens mij kan je nét een underpowered Celeron-M met een X3100 kopen voor de prijs van de MV40 met een HD3410.

Maar hij is wel mooi, caramba! Jammer van de randen rond het scherm maar de rest is zo gelikt!
Ook denk ik dat de prijzen idd lekker laag gaan, webshops ftw.

Trouwens, ze vermelden wel heel expliciet die externe DVD brander op de website, misschien haalt dat de prijs omhoog?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerotol schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:15:
Voor de Belgen onder ons : fantastische aanbieding op http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=HPXX197908.

HP2230S voor 574 BTW in.

Ik heb er al eentje besteld :P

Staat op de pricewatch hier 660 ofzo, dus een heel scherpe prijs.
Bedankt om dit te delen!
Dit ziet er me ook een heel mooie laptop uit (zeker voor die prijs) maar ik las in een review dat de batterij niet geupgrade kan worden, klopt dit? Dit zou voor mij zeker een nadeel zijn omdat de huidige maar 2 uur meegaat, reken hier wat slijtage mee en je komt op hooguit 1uur en 15minuten en dat vind ik wat weinig.

Ik was eerst van plan de Samsung NC20 te kopen, maar voor pakweg 120€ meer krijg je hier heel wat meer laptop voor je geld mee. Deze is vooral voor mij interessanter omdat de hardware héél wat krachtiger is. Met de Samsung moet je niet proberen bv videobewerking te doen (iets wat ik wil doen in beperkte maten) terwijl dat met de compaq geen probleem is.

Mochten nog mensen ervaringen met deze laptop hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:32:
[...]

Bedankt om dit te delen!
Dit ziet er me ook een heel mooie laptop uit (zeker voor die prijs) maar ik las in een review dat de batterij niet geupgrade kan worden, klopt dit? Dit zou voor mij zeker een nadeel zijn omdat de huidige maar 2 uur meegaat, reken hier wat slijtage mee en je komt op hooguit 1uur en 15minuten en dat vind ik wat weinig.

Ik was eerst van plan de Samsung NC20 te kopen, maar voor pakweg 120€ meer krijg je hier heel wat meer laptop voor je geld mee. Deze is vooral voor mij interessanter omdat de hardware héél wat krachtiger is. Met de Samsung moet je niet proberen bv videobewerking te doen (iets wat ik wil doen in beperkte maten) terwijl dat met de compaq geen probleem is.

Een kennis in Engeland heeft het en onder "normale gebruik" gaat de accu bij hem 1.5-2 uur mee. Hij haalt net wel of net niet een volle film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was vandaag in de MM en zag daar de Toshiba U400-150 (€ 799) en dus niet de pricewatch: Toshiba Satellite U400-151 (maar zag niet direct grote verschillen) en ik zag de pricewatch: Toshiba Portégé M800-100 (€ 1299). Wat me opviel was de laptops erg warm werden, vooral het touchpad was onprettig warm te noemen. Verder veerde de toetsenborden aardig mee, wat geen goed punt is. Wat me verder opviel is dat de Toshiba's allemaal een wat afwijkende toetsenbord indeling hadden. Het was de qwerty indeling alleen tussen de linker shift en de Z zit de backslash. Ook de enter was groter in de verticale richting. Het lijkt sterk op de indeling die ook op vele Logitech Illumunated keyboard te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/1551/img0114ff5.jpg

Verder had ik nog gevraagd naar de Asus F6V, die zag ik niet staan, deze blijkt "niet meer leverbaar voor Asus". Of hij nog ooit weer komt is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28

Fiber

Beaches are for storming.

Klinkt een beetje als een (variant van een) UK toetsenbord.....
Wikipedia: Keyboard layout
Hoewel het plaatje nog weer meer op Braziliaans lijkt. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat is precies dezelfde indeling als mijn logitech G15 v2. Dus zo vreemd is die niet.

Die HP dv2 ziet er goed uit. Prijs valt me ook wel mee. Had de Dell 1330 in gedachte maar die is nog een stuk duurder. Toch nog maar even goed overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daar sluit ik me ook zeker bij aan, had ook de Samsung NC20 in m'n hoofd, maar dit is wel stukken beter..

Er zijn verschillende versies van de HP 2230 te vinden...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/30adi4o.jpg

De HP 2230 FU312EA is in mijn ogen de beste deal die je kan krijgen:

1. Volgens Notebookcheck krijgen de CPU's die te verkrijgen zijn icm de HP2230 de volgende plaats:

18e plaats P8600
38e plaats P7350
39e plaats T6570
42e plaats T5870

Zelf heb ik een T7500 in m'n mainlaptop en die staat op de 24e plaats dus 'n T5870 zou allang volstaan!

2. Er zit 2GB aan RAM in, wat meer dan zat is voor normaal gebruik (en het is makkelijk zelf te upgraden naar meer)

3. Er zit een Windows Vista Business licensie bij, toch een van de beste licensies die verkrijgbaar is

4. Is de goedkoopste HP2230 versie van allemaal

5. Is toch helemaal uitgebreid met optisch station / VGA / HDMI / BlueTooth / Webcam / Cardreader

Enige nadeeltje kan misschien de slechts 160GB grote HDD zijn, maar voor paar tientjes heb je al een HDD met een dubbele capaciteit.. Tevens zou 't voor mij toch niet m'n mainlaptopje zijn en zou ik in eerste instantie genoeg hebben aan deze 160GB editie.. Oja het glossy scherm vind ik een persoonlijk minpunt, maar tegenwoordig hebben alle laptops zo'n glossy scherm.. Het is te overleven, maar ik had liever een matte gehad!

Een review op NoteBookReview.com was zeer positief:

Pros:
Solid keyboard
Nice touchpad and soft touch buttons
VGA and HDMI output with Intel 4500MHD integrated graphics
Excellent cooling system

Cons:
Flexible chassis
4-cell battery option only*

*Een 4 cell batterij levert zo'n 3,5 uur power op, voor mij genoeg..
Ik ga toch nog even zoeken of er grotere batterijen bestaan (third party) :)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 18-03-2009 21:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit diezelfde review:
Battery performance was good considering the stock battery in the HP Compaq 2230s is only a 4-cell 37Wh model. This is probably the smallest battery found in a business notebook, and has no upgrade path to a larger battery. In our testing the average power draw from the notebook settled around 9 watts under a standard load.
Daarom dat ik een paar posts hierboven concludeerde dat de batterij niet te vervangen is? :?
Verder vind ik het raar dat ze er in die review 3.5 uur mee kunnen werken (wat lang zat is voor mij) terwijl ervaringen van gebruikers hier het hebben over 1.5 tot 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog een reviewtje over de HP2230: APCMAG

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
In die review staat weer dat ie geen webcam heeft, terwijl je zelf hierboven zegt dat ie dat wel heeft, wat is het nou? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
In die review hebben ze ook nog XP icm 1GB RAM en 'n 2,26GHz CPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 16:01
Ik ben nu in het bezit van een mooi klein, stil 13 inchje van rond de 900 euro
Mijn voorkeur ging uit naar een beetje snelle laptop processor met hdmi en max 2kg
Bij deze laptop krijg je ook 3 jaar garantie maar hoop net zoals bij mijn andere toshiba laptops hier nooit gebruik van hoeven te maken.

Van warmte ontwikkeling bij het toetsenbord zoals hierboven vermeld is tot nu toe geen sprake ondanks >24h gebruik

Producteigenschappen voor Toshiba Portege M800-11E
Processor Familie Core 2 Duo P8600
Snelheid 2.40 GHz
Geheugen 3072 MB
Harddisk grootte 320 GB
Scherm grootte 13.3 inch
Resolutie 1280x800 px
Grafische kaart Intel GMA
Type grafische kaart X4500MHD
HDMI Ja
Optische Drive DVD±RW DL
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 2.0 Kg

http://www.informatique.nl/661746

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n 2230 even in bezit gehad. Prima notebookje. De zoek functie kan weergeven wat mijn indruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:36:
Uit diezelfde review:

[...]

Daarom dat ik een paar posts hierboven concludeerde dat de batterij niet te vervangen is? :?
Verder vind ik het raar dat ze er in die review 3.5 uur mee kunnen werken (wat lang zat is voor mij) terwijl ervaringen van gebruikers hier het hebben over 1.5 tot 2 uur?
APCMAG heeft het over 2.5 uur met wifi en een divx film.

Het probleem met batterij reviews is dat het volledig afhangt van de gebruiker. Zet je brightness op 30%, en gebruik je het alleen voor notepad met een zwarte achtergrond, dan gaat vast wel 4 uur meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog een quote van een tijdje geleden:
Regeneration schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:18:
Dit is een lichte (praktijk gewicht 1,75 kg) laptop. Deze laptop wordt met een mat en glanzend scherm geleverd, dus let hierop als je tot koop overgaat en een voorkeur hebt voor een van beide.
Kan iemand dat bevestigen van het matte scherm? Als die er zijn MOET ik die namelijk hebben!
Gaat dus over de HP 2230 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marz01 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:17:
[...] Van warmte ontwikkeling bij het toetsenbord zoals hierboven vermeld is tot nu toe geen sprake ondanks >24h gebruik
Ik moet zeggen dat ik enigszins verbaast was over de warmte ontwikkeling. Zo had ik namelijk de Notebookreview: Toshiba Satellite Pro U400 Review gelezen waarin men positief is over de keyboard en warmte ontewikkeling: "Cool and Quiet" en "Great Keyboard" en ook Notebookreview: Toshiba Satellite U405 Review gelezen waarin men ook positief was over de keyboard: "Wonderful keyboard" en over de warmte ontwikkeling was men ook positief. De laptops zijn niet geheel hetzelfde als het model dat ik in MM had gezien maar ik had niet een dergelijk verschil verwacht.
Producteigenschappen voor Toshiba Portege M800-11E [...]
Dit heb ik inderdaad eerder genoemd. Lijkt me een mooie laptop als je geen behoefte hebt aan gamen, maar wel meer waarde hecht aan garantie en CPU power. Op Notebookcheck zijn links naar reviews te vinden.

CLB schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:03:
Nog een quote van een tijdje geleden:

[...]

Kan iemand dat bevestigen van het matte scherm? Als die er zijn MOET ik die namelijk hebben!
Gaat dus over de HP 2230 ;)
Volgens Philflow in "[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2" uit het vorige deel dus, maar die heeft hij niet van Nederlandse winkels geloof ik. Wellicht kan je wat (web)winkels langsgaan om het na te vragen wat voor scherm het is. Heb ik ook gelijk wat Philflow in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3" bedoeld opgezocht. :)

Op Notebookjournal is een review van de HP Pavilion dv3550eg. Dit een Intel, Nvidia based versie en is wellicht niet helemaal gelijk te zijn aan de HP Pavilion dv3, volgens de eerder genoemde review van Laptopmag:
The dv3z is slimmer, lighter, and a bit more compact than the Pavilion dv3510nr, HP’s first 13-inch notebook, which was introduced as a Best Buy exclusive. The dv3z measures 12.2 x 9.1 x 1.0–1.3 inches, versus 12.6 x 9 x 1.4 inches for the dv3510nr, and the dv3z has a lighter starting weight of 4.3 pounds with a six-cell battery (versus 4.8 pounds). Our configuration of the dv3z weighed 4.8 pounds, but that’s with a larger capacity nine-cell battery
Het lijk me echter toch wel interessant dit even te plaatsen.

Ook staat er op Notebookjournal een review over de MSI EX300-8433VHP die niet helemaal gelijk is aan de versie die in de pricewatch: MSI EX300-006NL staat.

[ Voor 48% gewijzigd door Regeneration op 19-03-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:11:
Volgens Philflow in "[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2" uit het vorige deel dus, maar die heeft hij niet van Nederlandse winkels geloof ik. Wellicht kan je wat (web)winkels langsgaan om het na te vragen wat voor scherm het is. Heb ik ook gelijk wat Philflow in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3" bedoeld opgezocht. :)
Vorige deel dus! Daarom kon ik niks vinden ;)
Zal je net zien dat ze nu alleen maar glossy verkopen, terwijl ik de matte versie prefereer haha..
Alle webwinkels die 'm aanbieden heb ik net gemaild.. Ben benieuwd.. Alleen bij Encushop ofzo werd 'antiglare' genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Deze week is de vostro 1310 goed geprijst. Voor 550 euro heb je een vostro met t5670, 160GB HD, 2 gig geheugen en x3100 videokaart. Voor 600 euro krijg je een truelife en webcam erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:26:
[...]

Vorige deel dus! Daarom kon ik niks vinden ;)
Zal je net zien dat ze nu alleen maar glossy verkopen, terwijl ik de matte versie prefereer haha..
Alle webwinkels die 'm aanbieden heb ik net gemaild.. Ben benieuwd.. Alleen bij Encushop ofzo werd 'antiglare' genoemd...
De goedkope versies hebben meestal mat scherm. Op HP.nl is het te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bedrijven die een HP2230 aanbieden met een MATTE scherm:
Goedkoopste in de PW kost 682,-
[url="]https://maxict.nl/product/659954/HP_2230s?btwview=in&rs=tweakers"]Max ICT[/url] = 691,-
Take it Now = 699,-

Ik update 't telkens wel :)
Philflow schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:45:
[...]
Op HP.nl is het te vinden.
Ja vond ik vrij onduidelijk. Datasheet bijvoorbeeld is voor de gehele 2230 serie gemaakt..
Dus daar staat in: Proc X,Y,Z / RAM X,Y,Z / scherm X,Y... Maar ze zijn dus ook in mat leverbaar :D

Site van de HP 2230 FU312EA zegt er ook niks specifieks over:
http://h10010.www1.hp.com...3764975-3838420.html#null

Maar ik vind 't best, hij is er in 'n matte uitvoering wat ik prefereer en kost dan geen 100,- extra ofzo, dus top!

Reviews:
TrustedReviews
GoodGearGuide

Alleen zijn dan wel van de oude modellen met XP, 1GB RAM en zonder webcam enzo...

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 19-03-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 16:01
Regeneration schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:11:
[...]

Ik moet zeggen dat ik enigszins verbaast was over de warmte ontwikkeling. Zo had ik namelijk de Notebookreview: Toshiba Satellite Pro U400 Review gelezen waarin men positief is over de keyboard en warmte ontewikkeling: "Cool and Quiet" en "Great Keyboard" en ook Notebookreview: Toshiba Satellite U405 Review gelezen waarin men ook positief was over de keyboard: "Wonderful keyboard" en over de warmte ontwikkeling was men ook positief. De laptops zijn niet geheel hetzelfde als het model dat ik in MM had gezien maar ik had niet een dergelijk verschil verwacht.

[...]

Dit heb ik inderdaad eerder genoemd. Lijkt me een mooie laptop als je geen behoefte hebt aan gamen, maar wel meer waarde hecht aan garantie en CPU power. Op Notebookcheck zijn links naar reviews te vinden.

[...]
Link van notebookcheck geeft een ander model uit de m800 serie aan, de m800-11e is pas twee weken leverbaar in nederland.
Voor gamen heb ik een ps3 staan, dus CPU power (p8600)in een compacte (13inch)en lichte laptop (<2kg)voor een redelijke prijs ( welke de komende maanden richting de 800 euro zal dalen) incl 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marz01 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Link van notebookcheck geeft een ander model uit de m800 serie aan, de m800-11e is pas twee weken leverbaar in nederland.
Voor gamen heb ik een ps3 staan, dus CPU power (p8600)in een compacte (13inch)en lichte laptop (<2kg)voor een redelijke prijs ( welke de komende maanden richting de 800 euro zal dalen) incl 3 jaar garantie.
Ah, klopt dat is een ander model. Mijn fout, ik zie het nu.

Hij staat voor nu iets onder de 900 inc. verzendkosten in de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E. Een eurotje of 100 goedkoper zou het helemaal goed maken uiteraard. Verder staan de meeste pricewatch shops indicatie wel als "op voorraad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
[...]

Bedankt om dit te delen!

Klopt gewoon niet, er is namelijk een 8 cell te koop. IK weet wel niet of ze beschikbaar al is.

http://www.hardware.info/...s_8cell_Notebook_Battery/

het scherm is trouwens mat CLB

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zerotol schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:52:
[...]

Klopt gewoon niet, er is namelijk een 8 cell te koop. IK weet wel niet of ze beschikbaar al is.

http://www.hardware.info/...s_8cell_Notebook_Battery/
Daar staat ook "Datum introductie 16-03-2009" en waarschijnlijk is de review voor deze datum geschreven waarbij dus toen nog geen mogelijkheden waren voor upgrades. :)
Er schijnen ook glossy varianten te zijn, maar daar zullen de mails van CLB wel uitsluitsel over kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof van wel, als er geen Brightview staat is het mat.
Deze heeft dus een glimmend scherm:
http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 20-03-2009 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Ik denk ook dat het inderdaad zo is Phil. Alleen deze versie FU312EA heeft dan een mat scherm, de rest zijn allemaal glossy.

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
zerotol schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:52:
[...]
Ik heb 'm bij 1 webwinkel gespot voor 120,- en dat was volgens mij Centralpoint..
Dat klopt inderdaad helemaal, de 2230 FU312EA is de enige in die serie met 'n mat scherm!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20sgkdh.jpg

Via verschillende webshops heb ik dit ook te horen gekregen! Alleen 4Launch dacht dat het 'n glanzende was.
Regeneration schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:31:
Er schijnen ook glossy varianten te zijn, maar daar zullen de mails van CLB wel uitsluitsel over kunnen geven.
Dat klopt inderdaad en zijn dus de duurdere versies!
Philflow schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 05:46:
[...]

Ik geloof van wel, als er geen Brightview staat is het mat.
Deze heeft dus een glimmend scherm:
http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL
Brightview blijkt inderdaad de term te zijn die HP gebruikt voor 'glossy' schermen..
Dell gebruikt weer TrueLife, die gebruikt weer TrueImage, die weer glossy XX.. Dus raakte in de war ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel apart dat het prijsverschil eigenlijk zo groot is, maar ok.

Er is nog een matte versie:
pricewatch: HP Compaq 2230s notebook pc (KS061UA)
Waarbij op de HP site (VS) staat, anti-glare en geen BrightView zoals op andere modellen.

Van de versie:
pricewatch: HP Compaq 2230s notebook pc (FU314EA) en
pricewatch: HP Compaq 2230s notebook pc (FU315EA)
Kan ik momenteel even niets vinden op de HP site. Op de HP site staat de HP Compaq 2230s notebook pc FU313EA, FU314EA, FU315EA, FU327ET als "Uit productie genomen productmodellen".

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 20-03-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

HP DV2 nieuws!

Ze zijn heeeel dichtbij: Dixons heeft ze gelist, samen met final specs en NL prijzen:
http://www.dixons.nl/De_o...oks/default.aspx?brand=HP

Twee versies, 599 en 699€, de laatste is met:
-HD 3410 (ipv IGP X1250)
-Externe DVD-RW
-320gb HDD (ipv 250gb)
-6 cell accu
-bluetooth
-Vista HP (ipv Basic)

Kijk... dat noem ik nou 'meerwaarde' :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
HP DV2 ziet er intressant uit, maar er is nog te weinig bekend over NEO benchmarks en accu gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand de 13,3 inch samsung X360 laptop al ingebruik ? Er zit een SU9300 Ultra Low Volt processor op 1,2 GHZ .

Kan deze processor Windows Vista Business wel aan ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:11:
HP DV2 nieuws!

Ze zijn heeeel dichtbij: Dixons heeft ze gelist, samen met final specs en NL prijzen:
http://www.dixons.nl/De_o...oks/default.aspx?brand=HP

Twee versies, 599 en 699€, de laatste is met:
-HD 3410 (ipv IGP X1250)
-Externe DVD-RW
-320gb HDD (ipv 250gb)
-6 cell accu
-bluetooth
-Vista HP (ipv Basic)

Kijk... dat noem ik nou 'meerwaarde' :>
Ziet er mooi uit. Beide krijg je wel een externe brander erbij dat is toch wel een plus. :)

En nu nog de dv3. :P

ipazza schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:28:
Heeft iemand de 13,3 inch samsung X360 laptop al ingebruik ? Er zit een SU9300 Ultra Low Volt processor op 1,2 GHZ .

Kan deze processor Windows Vista Business wel aan ?
Je kan op Notebookcheck zien hoe hij in benchmarks scoort. En toevallig zag ik ook een review van de Samsung X360 op Notebookcheck. Daar kan je o.a. de Vista score zien (onder het kopje Performance bij de kleine afbeeldingen, direct linken kan niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung kondigt (naast twee 10" netbooks) een 13" Notebook. Dit heb ik van de FP: nieuws: Samsung presenteert opvolgers van de NC10
Verder komt de fabrikant met de Q320: een notebook met een 13,3"-led-scherm met een resolutie van 1366x768 pixels, een T3400-cpu van Intel die op 2,16GHz is geklokt, 3GB ddr2-geheugen en een 320GB-schijf die op 5400rpm draait. Het grafische rekenwerk wordt afgehandeld door een Nvidia GeForce G105M-gpu, die daarbij over 256MB gddr3-geheugen beschikt. Opvallend aan de Q320 is dat een van de drie usb-interfaces gecombineerd wordt met een esata-poort en dat Samsung voor de optische drive een slotloader-model heeft gekozen. Aan de Q320 zal een prijskaartje van ongeveer 850 euro gehangen worden wanneer deze eind april of begin mei beschikbaar komt.
Oftewel:
  • 13,3"-led, 1366x768 (16:9)
  • Intel T3400 2,16GHz
  • 3GB DDR2
  • 320GB HDD, 5400rpm
  • Nvidia GeForce G105M, 256MB gddr3
  • 3x USB waarvan 1 gecombineerd met e-sata
  • slotloader optische drive
  • ~ 850 euro
  • Eind april of begin mei
Het lijkt wel alsof er steeds meer naar 13" modellen wordt gericht. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 25-03-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
marz01 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:17:
Ik ben nu in het bezit van een mooi klein, stil 13 inchje van rond de 900 euro
Mijn voorkeur ging uit naar een beetje snelle laptop processor met hdmi en max 2kg
Bij deze laptop krijg je ook 3 jaar garantie maar hoop net zoals bij mijn andere toshiba laptops hier nooit gebruik van hoeven te maken.

Van warmte ontwikkeling bij het toetsenbord zoals hierboven vermeld is tot nu toe geen sprake ondanks >24h gebruik

Producteigenschappen voor Toshiba Portege M800-11E
Processor Familie Core 2 Duo P8600
Snelheid 2.40 GHz
Geheugen 3072 MB
Harddisk grootte 320 GB
Scherm grootte 13.3 inch
Resolutie 1280x800 px
Grafische kaart Intel GMA
Type grafische kaart X4500MHD
HDMI Ja
Optische Drive DVD±RW DL
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 2.0 Kg

http://www.informatique.nl/661746
Ik neem aan dat je nog steeds tevreden bent over deze laptop? Ik heb zelf ook wel interesse in dit modelletje,

Hij moet klein, licht, stevig en lange accuduur hebben en een digitale video uitgang...dus...maar ik vind nergens goede foto's of een review van het beestje...ik zou namelijk graag willen weten hoe het met de toetsenbord indeling zit (plaatsing en grote van shift, pijltjes enz...) en wat zijn je ervaringen betreffende de accuduur? Hoelang gaat ie mee bij DVD playback / internet wifi aan oid of heb je nog andere op of aanmerkingen?

Zou je misschien wat foto's kunnen plaatsen?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StraightOn.NL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:39:
[...]

Ik neem aan dat je nog steeds tevreden bent over deze laptop? Ik heb zelf ook wel interesse in dit modelletje,

Hij moet klein, licht, stevig en lange accuduur hebben en een digitale video uitgang...dus...maar ik vind nergens goede foto's of een review van het beestje...ik zou namelijk graag willen weten hoe het met de toetsenbord indeling zit (plaatsing en grote van shift, pijltjes enz...) en wat zijn je ervaringen betreffende de accuduur? Hoelang gaat ie mee bij DVD playback / internet wifi aan oid of heb je nog andere op of aanmerkingen?

Zou je misschien wat foto's kunnen plaatsen?

bvd!
Dat je nog geen reviews vind, komt omdat hij pas onlangs in geïntroduceerd. Hij staat ook niet heel lang in de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E. Volgens marz01 in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3" is het ook zo dat de laptop pas over een weekje uit is. Dus nu al ervaringen erover zou ook niet mogelijk zijn. :P Waar jij waarschijnlijk in verwarring bent is dat marz01 het heeft het over zijn huidige Toshiba laptop van 13", waar marz01 erg tevreden is. :) Ik had trouwens ook de Toshiba Portégé M800-11E eerder genoemd. Mij lijkt het ook een mooie laptop voor wie garantie belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een review gevonden van de (nieuwe?) Asus F6Ve op Notebookreview
[...]

Conclusion
The ASUS F6Ve could have been a much nicer notebook if the same hardware were inside a more attractive chassis. The design looks dated, build quality isn’t up to par, and overall doesn’t feel like what you would expect to get for spending $1,299 on a 13.3” notebook these days. Hardware performance is excellent without any doubt, but it feels really out of place compared to the current ASUS offerings like the N81, W90, or even the 1000HE. If you really need a compact gaming notebook, move up barely one inch to the N81Vp. It outperforms the F6Ve in nearly every category, gets double the 3D performance, and looks a heck of a lot nicer.

The ASUS F6Ve-B1 is a performance king among 13-inch notebooks, but there is room for improvement.

Pros:

* Great performance for a 13.3” notebook
* Keyboard is comfortable to type on
* Snappy Synaptics touchpad

Cons:

* Design feels dated
* Quality is not what you would expect on $1,299 notebook
* Tiny speakers
De grootste verschil die ik nu kan zien is dat de Asus F6Ve een betere GPU heeft dan de Asus F6V. De F6Ve heeft de ATI Mobility Radeon HD 4570 i.p.v. de ATI Mobility Radeon HD 3470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Regeneration schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:05:
[...]

Dat je nog geen reviews vind, komt omdat hij pas onlangs in geïntroduceerd. Hij staat ook niet heel lang in de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E. Volgens marz01 in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3" is het ook zo dat de laptop pas over een weekje uit is. Dus nu al ervaringen erover zou ook niet mogelijk zijn. :P Waar jij waarschijnlijk in verwarring bent is dat marz01 het heeft het over zijn huidige Toshiba laptop van 13", waar marz01 erg tevreden is. :) Ik had trouwens ook de Toshiba Portégé M800-11E eerder genoemd. Mij lijkt het ook een mooie laptop voor wie garantie belangrijk is.
Dat ie niet uit was, daar was ik van op de hoogte...daarom was ik zo nieuwsgierig omdat ik dacht dat Marz01 er wél al eentje in zijn bezit had...jammer voor hem en de rest hier natuurlijk.

Ben iig wel nieuwsgierig...ziet er op papier prima uit...!

[ Voor 1% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-03-2009 17:40 . Reden: omg typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Toshiba M800 wordt op dit moment getest door Notebookjournal. Volledige test zal binnenkort beschikbaar zijn:
http://www.notebookjourna...iba-port-g--m800-10n--857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik wil deze aanbieding met jullie delen

http://www.paradigit.nl/i...7d55d3946f0bf4069fbe5194b

Ook bij dunnet is ie vanaf nu voor die prijs verkrijgbaar, maar daar kloppen de specs wel niet helemaal...hij heeft GEEN hdmi voor zover ik kan beoordelen. En wel leuk dat je bij de para er een tas en muis bij krijgt, hoewel dat 'redelijk' standaard is voor MSI laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
StraightOn.NL schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:23:

Ook bij dunnet is ie vanaf nu voor die prijs verkrijgbaar, maar daar kloppen de specs wel niet helemaal...hij heeft GEEN hdmi voor zover ik kan beoordelen. En wel leuk dat je bij de para er een tas en muis bij krijgt, hoewel dat 'redelijk' standaard is voor MSI laptops
Hier is een review
http://www.laptopmag.com/...20-ya-edition.aspx?page=1

Leuk ding en accu gaat 3 a 4 uur mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 27-03-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 03:07:
De Toshiba M800 wordt op dit moment getest door Notebookjournal. Volledige test zal binnenkort beschikbaar zijn:
http://www.notebookjourna...iba-port-g--m800-10n--857
Het verschil zal wel niet heel groot zijn maar het geteste model in die review is de Toshiba Portégé M800-10N en die in de pricewatch staat is de pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E.
StraightOn.NL schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:23:

Inderdaad deze van paradigit staat inderdaad niet in de pricewatch: MSI VR220-005NL die van Dunnet wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Regeneration op 27-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb sind gisteren de Toshiba U400-136, bevalt erg goed. Snel, stil en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk laptopje, gewicht klopt helaas ook niet. 2.1 kg is dichter bij de waarheid, voor zover ik weet. Review van een soort gelijke staat volgens mij ook op notebookjournal.

Edit: volledige review van de Toshiba M800 is beschikbaar: http://www.notebookjourna...hiba-portege-m800-10n-857

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 28-03-2009 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een trotse bezitter van de HP 2230s :)
Hij is zoals eerder gezegd lekker klein en licht, maar het scherm is wat mij betreft toch nét groot genoeg!
Kleiner zou ik zelf persoonlijk niet gaan dan 12", ben dan ook blij dat ik niet voor de Samsung NC10 heb gekozen.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, eind april / begin mei kunnen jullie als het goed is een hdtv video review van mij verwachten :) Ik ben echter nog op zoek naar een goede HDTV camcorder rond de 750 EUR, advies is altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eens contact opgenomen met HP over de dv3. Het antwoord was in de strekking dat ze nog niet zeker wist en of ze hem wel in Nederland gaan uitbrengen... De prijs van de HP Pavilion dv3 is wel weer gezakt nu naar $649. De dv2 is inmiddels wel verschenen op de Nederlanse HP site zoals XanderDrake had gemeld en er zijn zelfs al prijzen bekend die ook gemeld zijn door XanderDrake in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3"].

Verder heb ik ook contact opgenomen met de Dell via de Dell chat. (Het was me overigens pas na een heel aantal keren op verschillende dagen en verschillende tijden pas gelukt om contact te krijgen, maar ok.) Daarbij vroeg ik wanneer de Dell Inspiron 13 in Nederland zou worden uitgebracht. Was de strekking vna het antwoord dat daar nog niets over bekend was. Ook met de vraag of er vergelijkbare 13" laptops uit zullen komen was het antwoord dat hier nog niets over bekend was. Maar ik snap nu ook wel met de release van de adamo: nieuws: Dell introduceert dunne Adamo-laptop dat ze nu natuurlijk geen aandacht aan andere laptops en zeker niets iets anders in de 13" categorie gaan lanceren, dat zou niet goed zijn. Dell doet er in deze eigenlijk veel beter om betaalbare 13" uit te brengen dan een speciale laptop met een hoog prijskaartje. Daarbij concureren ze ook stevig met hun andere lichte en compacte 13" notebook: de Dell Latitude E4300 die qua prijs ook aardig in het hogere klassement zit.

Verder hem ik nog Media Markt een mail gestuurd met de vraag of de Asus F6V nog komt. Daarbij vroeg ik ook gelijk of de nieuwe modellen: de Asus F6Ve, HP Pavilion dv2, HP Pavilion dv3, MSI X-slim X320 / X340 (pro) al beschikbaar zijn of nog komt. Het antwoord had de strekking dat ze geen van de modellen hebben...

Dat wordt dus voorlopig "gewoon" afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Knap werk Regeneration

Ik heb iemand van MSI gesproken en mij werd verteld dat de X320/X340 (helaas) pas eind mei naar Nederland komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Regeneration schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:59:
Ik heb eens contact opgenomen met HP over de dv3. Het antwoord was in de strekking dat ze nog niet zeker wist en of ze hem wel in Nederland gaan uitbrengen... De prijs van de HP Pavilion dv3 is wel weer gezakt nu naar $649. De dv2 is inmiddels wel verschenen op de Nederlanse HP site zoals XanderDrake had gemeld en er zijn zelfs al prijzen bekend die ook gemeld zijn door XanderDrake in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3"].

Verder heb ik ook contact opgenomen met de Dell via de Dell chat. (Het was me overigens pas na een heel aantal keren op verschillende dagen en verschillende tijden pas gelukt om contact te krijgen, maar ok.) Daarbij vroeg ik wanneer de Dell Inspiron 13 in Nederland zou worden uitgebracht. Was de strekking vna het antwoord dat daar nog niets over bekend was. Ook met de vraag of er vergelijkbare 13" laptops uit zullen komen was het antwoord dat hier nog niets over bekend was. Maar ik snap nu ook wel met de release van de adamo: nieuws: Dell introduceert dunne Adamo-laptop dat ze nu natuurlijk geen aandacht aan andere laptops en zeker niets iets anders in de 13" categorie gaan lanceren, dat zou niet goed zijn. Dell doet er in deze eigenlijk veel beter om betaalbare 13" uit te brengen dan een speciale laptop met een hoog prijskaartje. Daarbij concureren ze ook stevig met hun andere lichte en compacte 13" notebook: de Dell Latitude E4300 die qua prijs ook aardig in het hogere klassement zit.

Verder hem ik nog Media Markt een mail gestuurd met de vraag of de Asus F6V nog komt. Daarbij vroeg ik ook gelijk of de nieuwe modellen: de Asus F6Ve, HP Pavilion dv2, HP Pavilion dv3, MSI X-slim X320 / X340 (pro) al beschikbaar zijn of nog komt. Het antwoord had de strekking dat ze geen van de modellen hebben...

Dat wordt dus voorlopig "gewoon" afwachten.
Mooi overzicht!

Wat moet gezegd worden bij de HP dv3 is dat er geen modellen zijn met discrete videokaarten! Tenminste, ik zie nergens een config met een andere ATi kaart dan de HD 3200 (een IGP). De prijs is goed, maar het missen van een degelijke GPU is een dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 12-10 17:06
Ik zit nu te kijken naar die packard bell. Alleen wordt die packard bell op de startpost doorgelinkt naar de bg-45-u-010. Bij de de bg-45-u-010 zou een t3200 moeten zitten. Alleen heb ik hem ondertussen gespot op bol.com en medmarkt en daar zit een t2410 in. Ook 2 gig geheugen in plaats van 3. Volgens mij klopt de pricewatch dus sowieso al niet.
De website van packard bell heeft het niet eens meer over het 45-u-010 type. Dus daar vergelijken heeft ook geen nut.
Maar als ik het goed begrijp zit in de 47 versie 1 gig meer geheugen, en een iets snellere processor. En dat voor 50 euro. (45-u-010 voor 399 bij MM en 47-u-010 voor 449 bij Wehkamp). Kan ik nou veel extra snelheid verwachten door die andere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frankvbr schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:41:
Kan ik nou veel extra snelheid verwachten door die andere processor?
Alleen als je applicaties gebruikt die je CPU voor 100% belasten. Denk bijvoorbeeld aan het converteren van video files of wiskundige applicaties. Het snelheidsverschil kun je bekijken op notebookcheck.net

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 30-03-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Mooi overzicht!

Wat moet gezegd worden bij de HP dv3 is dat er geen modellen zijn met discrete videokaarten! Tenminste, ik zie nergens een config met een andere ATi kaart dan de HD 3200 (een IGP). De prijs is goed, maar het missen van een degelijke GPU is een dealbreaker voor mij.
De HD 3200 presteert volgens o.a. de bechmark scores van Notebookcheck toch best aardig in vergelijking met de huidige IGP van Intel.

code:
1
2
3
4
Model Codename       3DMark01   3DMark03   3DMark05   3DMark06
ATI Mob.Rad. HD 3430   12164      3649      3207       1684     
ATI Radeon HD 3200      8588      3155       2591       1446
Intel GMA 4500MHD       5622      2259       1340        855

Eerst vond ik het wel vreemd omdat de 12" dv2 dat wel een dedicated GPU had, maar daar heb ik wel een aantal kanttekeningen. Ten eerste is het zo dat de dv2 12" geen geïntegreerde optische station heeft en de 13" wel. Dus is het wellicht niet zo verwonderlijk dat HP bij de dv3 geen dedicated GPU opties heeft, aangezien er intern in de dv3 gewoon groot deel door de optische station in beslag wordt genomen.

Dan de bencharkscores. Er zijn nog geen benchmarkscores van de HD 3410, maar als je in het overzicht kijkt heeft de HD 3430 slecht ~238 punten meer in de 3D mark 06 wat niet bijster veel is, naar mijn mening. De HD 3410 zou volgens de nummer minder presteren dan de HD 3430 en zal dus zeer dicht bij de HD 3200 komen.

Verder zie ik 12" of 13" laptops niet om op te gamen of je moet genoegen nemen met de opties die in de TS staan met meestal een Ati Mob. Rad. HD 3470 of de Geforce 9500M van Dell die wel een bijbehorende hoge prijs heeft. (Of je kan nog wachten op de Asus F6Ve met een Ati Mob. Rad. HD 4570 (die de concurentie aan kan gaan met de 9500M zou ziet het eruit met de eerste 3D 06 benchmark op Notebookcheck) wat mij echt behoorlijk goed presterend 13"laptop lijkt. :9 Nu de prijzen nog.)

Kortom geen opties voor een dedicated GPU is, voor mij althans niet zo'n dealbreaker. Ik wil niet zeggen dat ik geen dedicated GPU wil, want een als je toch af en toe spelletje speelt loopt dat toch wat soepeler. En als je niet zit te gamen kan je overschakelen naar je zuinige IGP. De HD3200 is imho als IGP verder wel een van de betere te noemen en is wellicht zelfs een aardig compromis: nog steeds een zuinige IGP, maar kan toch je sommige spellen nog soepel op low, eventueel medium spelen.

Frankvbr schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:41:
Ik zit nu te kijken naar die packard bell. Alleen wordt die packard bell op de startpost doorgelinkt naar de bg-45-u-010. Bij de de bg-45-u-010 zou een t3200 moeten zitten. Alleen heb ik hem ondertussen gespot op bol.com en medmarkt en daar zit een t2410 in. Ook 2 gig geheugen in plaats van 3. Volgens mij klopt de pricewatch dus sowieso al niet.
De website van packard bell heeft het niet eens meer over het 45-u-010 type. Dus daar vergelijken heeft ook geen nut.
Maar als ik het goed begrijp zit in de 47 versie 1 gig meer geheugen, en een iets snellere processor. En dat voor 50 euro. (45-u-010 voor 399 bij MM en 47-u-010 voor 449 bij Wehkamp). Kan ik nou veel extra snelheid verwachten door die andere processor?
Precies dat (het dikgedrukte) ja. Aangezien Packard Bell zelfs zo slecht is in het vrij geven ven informatie (en dan doel ik niet alleen in dit voorbeeld, maar in het algemeen) is het ook onduidelijk voor ons (de consumenten). Aanpassen in de pricewach kan wel, maar men weet dus niet wat bij wat hoort. Er schijnen inderdaad meerdere varianten te zijn.

Voor het verschil zou je (zoals Philflow inderdaad al zegt) benchmarks op kunnen zoeken. Op Notebookcheck staan geen benchmarkscores van de T3200, dus vergelijken kan aan de hand daarvan niet. Wel zie ik daar dat de T3200 alleen een iets hogere FSB heeft. Veel verschil verwacht ik dan ook niet. Of het de meerprijs waard zal je echter zelf moeten bepalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 30-03-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 12-10 17:06
Ik had inderdaad al gezocht naar benchmarks, maar deze waren onderling niet te vinden. Had ik net eigenlijk de keuze genomen toch de 2 gig versie met de t2410 te nemen, kwam ik net een aanbieding van de saturn tegen.
Toen kwam ik er achter dat er nog één verschil te vinden is. Hier zit een Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD in ipv Intel Graphics Media Accelerator (GMA) X3100.
Van die eerste liggen de snelheden blijkbaar aardig wat hoger. Zie hier en hier.

Er is dus duidelijk geen scheiding tussen de 45 en 47 type. Zoals ook op de pricewatch te zien is verschillen de specificaties per winkel. Daarbij wordt gewisseld tussen de hardware waar ik het in deze en vorige post over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals Regeneration zegt is het alleen een klein verschil in bussnelheid. Daar ga je (vrijwel) niets van merken. Voor de CPU hoef je het niet te doen dus. De X4500 is inderdaad wel een stuk beter dan de X3100. Als je dus lichte games wil gaan spelen, of HD content wil bekijken kan het de moeite waard zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Philflow op 31-03-2009 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ga alsjeblieft voor die met de X4500(HD?)

Mijn zusje heeft de BG-45....weet het type niet meer exact.

Er zit volgens mij een T2350 in...hij draait in ieder geval op 1,83GHz, 3GB DDR2 en de X3100 (van de dixons tijd geleden gekocht) Ik speel er zelf vaak genoeg mee en zij neemt hem elke dag mee naar school.

Ideaal licht, en bijzonder stevig frame/behuizing...je kan hem bij wijze van spreken echt van de trap laten vallen...

De X3100 valt mij alleen heel erg tegen, het kijken van 1080p met de juiste codes is geen probleem, maar de beeldkwaliteit is gewoon uitermate teleurstellend...en ik kan na echt vanalles en nog wat te hebben geprobeerd alleen maar concluderen dat de X3100 gewoon slecht is. Zelfde codec, zelfde instellingen werken op mijn andere systemen ook allemaal vlekkeloos maar met gewoon betere beeldkwaliteit.

Een ander ernstig nadeel vind ik de accu...deze heeft echter maar een zeer beperkte capaciteit...na anderhalf uurtje surfen met de backlighting zo laag mogelijk is de power er toch wel uit...

Ook vind ik het toetsenbord wat aan de kleine kant, mijn zusje heeft er echter totaal geen moeite mee.

Webcam is prima, geluid is ook aardig te noemen en de laptop blijft bijzonder koel! Ik kon de CPU met RMClock ook makkelijk undervolten tot het laagste voltage wat mogelijk was zonder problemen. Uren gedraaid met Orthos zonder problemen en een max temp van 42 graden oid. Aan toetsenbord en onderzijde blijft een temp. verhoging uit en het is echt prettig werken op schoot! Geen problemen hier.

De X4500 zou ook wat zuiniger moeten omspringen met de energie in idle dan de X3100, dus wellicht dat je daar ook wat profijt uit haalt. CPU is zondermeer toereikend voor het dagelijkse werk en bekijken van HD content

edit:: zie hier mijn originele post (ff zelf zoeken naar volgende)

StraightOn.NL in "[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2"

niet schrikken, ik moet ergens mijn rml opslaan...pas het straks weer aan!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 126,95€ 126,95
1Asus VW220TE€ 129,-€ 129,-
1be quiet! Straight Power 350W (E6)€ 46,45€ 46,45
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,13€ 28,13
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 75,60€ 75,60
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 32,99
1Logitech Cordless 1500 Rechargeable Desktop€ 43,74€ 43,74
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 77,-€ 77,-
ImporterenTotaal€ 576,60

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 126,40€ 126,40
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,77€ 96,77
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 37,51€ 37,51
1Philips 220CW9FB€ 142,95€ 142,95
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 73,90€ 73,90
1XFX Radeon HD 4830 512MB DDR3€ 88,77€ 88,77
ImporterenTotaal€ 701,36

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 124,95€ 124,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,27€ 41,27
1Philips 220CW9FB€ 144,-€ 144,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 72,70€ 72,70
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 5,-€ 5,-
ImporterenTotaal€ 522,98

[ Voor 164% gewijzigd door StraightOn.NL op 17-04-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frankvbr schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:17:
[...] Hier zit een Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD in ipv Intel Graphics Media Accelerator (GMA) X3100.
Van die eerste liggen de snelheden blijkbaar aardig wat hoger. Zie hier en hier.
Klopt wat je zegt en ik ga mee met Philflow en StraightOn.NL. De Intel GMA 4500MHD is sterk te prefereren boven de Intel GMA X3100. Intel heeft met de 4500MHD een hele aardig stap gemaakt, wat ook geprezen werd toen hij uitkwam.
offtopic:
Intel heeft het inderdaad niet echt duidelijk gemaakt met die naamgevingen. Het is de GMA X3100 en de GMA 4500MHD voor laptops (en GMA X3000 en o.a. GMA X4500HD voor desktops). Zie eventueel Wikipedia: Intel GMA (GMA X3100) en Wikipedia: Intel GMA (GMA X4500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Officiele specs van de MSI X-320 en MSI X-340 zijn uit. Er komt ook een 10 inch versie

Lisadr in "MSI X-Slim 320 - Ultra dune notebook"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is het ook bekend of de 10inch versie van de x-340 ook dezelfde resolutie heeft?

En is er iets bekend over het gewicht/maten van de x-340?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie voor beide vragen de link van Lisadr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh god, ik ben echt scheel :)

Vraag 2 zie ik beantwoord. De eerste niet? Of is de U123 de 10 inch versie die hij bedoelt? Dan zie ik het wel :P

Ik hoop namelijk eigenlijk op een 10 inch versie van de x-340. (zelfde specs, alleen kleiner scherm).

Edit: okay, ik was in de war gebracht door:
Lisadr schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:50:
Officiele specs van de MSI X-320 en MSI X-340 zijn uit. Er komt ook een 10 inch versie

Lisadr in "MSI X-Slim 320 - Ultra dune notebook"
De 10 inch is dus geen 10 inch versie van de x340 :P

[ Voor 69% gewijzigd door woekele op 02-04-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@woekele

De x serie komt er in 13 en 15 inch. Er komt ook wellicht in 11 inch, maar dat kan nog maanden duren en is niet zeker.

Zover bekend, komt geen 10 inch met dezelfde specs. Ook zullen de U120 en U123 niet dezelfde design hebben als de X serie. Daarom is het een U en geen X ;)

U120 en X320
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/chinese.engadget.com/media/2009/01/msi_090105_09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb de HP DV 2 non-reference prijs te pakken!

Gevonden @ Chear.nl, 7€ goedkoper 8)

http://www.chear.nl/Chear...01_UltraMobilePC/7111119/
geen idee of ze em ook op voorraad hebben.

Edit:
Sterker nog een hele pricewatch page is al gemaakt:
http://tweakers.net/price...otebook-pc-(nl972ea).html

Prijzen rond de 640€!!

[ Voor 31% gewijzigd door XanderDrake op 02-04-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Regeneration schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:43:
Kortom geen opties voor een dedicated GPU is, voor mij althans niet zo'n dealbreaker. Ik wil niet zeggen dat ik geen dedicated GPU wil, want een als je toch af en toe spelletje speelt loopt dat toch wat soepeler. En als je niet zit te gamen kan je overschakelen naar je zuinige IGP. De HD3200 is imho als IGP verder wel een van de betere te noemen en is wellicht zelfs een aardig compromis: nog steeds een zuinige IGP, maar kan toch je sommige spellen nog soepel op low, eventueel medium spelen.
Voor mij is het sowieso kleiner == beter. Ik wil zo klein mogelijk. Eigenlijk wil ik een 10" notebook met dualcore, wxga en dedicated GPU, maar zo ver zijn we nog niet. Nu heb ik een EEE 900. Leuk voor films en websites, maar het scherm is snel te krap en ik ben teveel een game freak om er mee te kunnen leven. Ultra thins zijn snel zo duur dat ik liever vier MSI Winds koop dan zon laptop.

Kortom, de DV3 is nét niet interessant omdat er een kleiner model is, de DV2. Om hem toch leuk te vinden zou de DV3 moeten beschikken over significante hardware voordelen tov de DV2. Ééntje daarvan heeft ie wel degelijk: een dualcore CPU, terwijl de laptop niet duurder wordt.
Helaas mist hij dan toch de GPU. Vandaar de dealbreaker in dit opzicht :)

Over de prestaties van de HD 3200 ben ik ook zeker tevreden, voor een IGP. Maar volgens mij krijg je bij echte games snel last van het niet hebben van dedicated memory.
Overigens vraag ik me af of 3Dmark de nuances en verschillen tussen low-end GPU's en IGPs kan detecteren, aan de hand van hun methodes. Ik heb met mn eigen hardware ook wel eens vage dingen gezien (Intel G31 IGP vs. nVidia 6200 PCI: Intel wint bij 3dmark, nVidia bij elke game :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:54:
Edit:
Sterker nog een hele pricewatch page is al gemaakt:
http://tweakers.net/price...otebook-pc-(nl972ea).html

Prijzen rond de 640€!!
Die komt in de TS! :)
XanderDrake schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:43:
[...]

Voor mij is het sowieso kleiner == beter. Ik wil zo klein mogelijk. Eigenlijk wil ik een 10" notebook met dualcore, wxga en dedicated GPU, maar zo ver zijn we nog niet. [... rest van verhaal ...]
Ah ok, goed en duidelijk uitgelegd. Ik snap je punt nu. :) En met het dedicated geheugen voor de GPU heb je inderdaad ook gelijk. Zelf zoek ik juist iets meer in de richting van 13" of eventueel een compacte 14" in de 600 - 700 euro prijsklasse. Net iets compacter dan de meer gangbare 15", maar nog wel aardig wat schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een review verschenen op Notebookjournal over de Packard Bell EasyNote RS65-U-100. Zowel de algemene beoordeling als de prijs wordt bestempeld als goed. Deze is overigens niet helemaal gelijk aan de pricewatch: Packard Bell Easynote RS65-U-001, maar zal hoogstwaarschijnlijk veel overeenkomsten hebben.

Verder een duidelijke hint dat wat een paar dagen geleden me is verteld "nog niets over bekend was".

Een nieuwe 13" van Dell is op de Dell.com te zien, wat was gezien door Notebookreview. De Dell Vostro 1320 wordt de opvolger van de Dell Vostro 1310. De upgrade gaat gepaard met een upgrade van de Santa Rosa platform naar de Montevina platform (IGP Intel GMA X3100 naar IGP Intel GMA 4500MHD, op de site staat trouwens X4500HD maar dat is de de desktop versie). Verder wordt de upgrade opties van de GPU van de Nvidia 8xxx serie vervangen door de Nvidia 9xxx serie. Verder gaat het vanafgewicht van de 2.09 kg omlaag naar 1.86 kg. Daarnaast wordt er ook bij de Notebookreview bericht gesproken over een dunner design, als ik naar de specs kijk zie ik dacht jammer genoeg niet terug.

Ok een mogeljik reden waarom de Dell chat mij dit niet had verteld zou kunnen zijn dat deze 13" gericht is voor de zakelijke gedeelte, maar de Vostro serie is toch wel de een beetje de budget serie van de zakelijke gedeelte van Dell. Kan me bijna niet voorstellen dat de medewerkers van Dell hiervan niet afwisten of ze wilden / mochten het me niet vertellen.

De XXODD XNi730t heeft een upgrade gehad van het Santa Rosa platform naar de Montevina platform (IGP Intel GMA X3100 naar IGP Intel GMA 4500MHD). De huidige prijs is nu € 665, zonder besturingssysteem. De prijs is dus iets aan de hoge kant, maar dan kan je ook naar gelang je wensen samenstellen.

[ Voor 76% gewijzigd door Regeneration op 02-04-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Een leuke notebook als je nog een 12 inch zoekt. Een packard bell met pentium dualcore voor 405 euro bij de wehkamp. http://www.wehkamp.nl/w2/...ArtikelNummer=742862&SM=1 Alleen vind ik de service en kwaliteit van PB minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Lisadr schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:52:
@woekele

De x serie komt er in 13 en 15 inch. Er komt ook wellicht in 11 inch, maar dat kan nog maanden duren en is niet zeker.

Zover bekend, komt geen 10 inch met dezelfde specs. Ook zullen de U120 en U123 niet dezelfde design hebben als de X serie. Daarom is het een U en geen X ;)
MSI heeft bevestigd dat er in juni een 11.6 inch en een 15.6 inch versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als hij dezelfde specs heeft (ook reso!) wordt die 11.6 inch zeker van mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ja zover bekend krijgt de 11.6 inch versie ook 1366×768. Verdere specs zijn nog niet bekend. Maar er komt waarschijnlijk een Atom en een ULV versie. Maar als zij zeggen juni, bedoelen ze juli in Nederland, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nieuws: Benq doet ook mee aan AMD Neo!!!
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=12995&Itemid=1

Benq is bezig met AMD Neo lappies van 12 en 13 inch. Geweldig, meer concurrentie! :*)
Vaag eigenlijk dat we er zo lang op moesten wachten.
Weet iemand hier wat de gemiddelde kwaliteit is van Benq laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:58:
Nieuws: Benq doet ook mee aan AMD Neo!!!
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=12995&Itemid=1

Benq is bezig met AMD Neo lappies van 12 en 13 inch. Geweldig, meer concurrentie! :*)
Vaag eigenlijk dat we er zo lang op moesten wachten.
Weet iemand hier wat de gemiddelde kwaliteit is van Benq laptops?
Ah, leuk. Uiteraard hoe meer concurentie in de 12" en 13" laptops hoe beter. Het aanbod wordt daardoor groter zodat de prijzen mogelijk lager zullen worden. :)

Tja, het is inderdaad al een tijdje geleden aangekondigd: nieuws: AMD introduceert Yukon-platform voor lichtgewicht notebooks. Maar goed nieuwe spul heeft altijd wel even nodig voordat het daadwerkelijk komt.

Heb nog nooit een BenQ in Nederland gezien en wellicht komt deze laptop dan ook niet in Nederland. Ook op de BenQ site is weinig over notebooks te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goedkopere HP Pavilion dv2 modellen zijn ook in pricewatch verschenen (even zo van de TS):

pricewatch: HP Pavilion dv2-1010 (NV829EA) (zwarte) - € 600
pricewatch: HP Pavilion dv2-1020 (NP807EA) (zwarte) - € 630
pricewatch: HP Pavilion dv2-1030ed (NL972EA) (witte) - € 660

AMD Ath. Neo MV-40 -- 2GB -- 250GB-- Rad. Mob. X1250 -- 29,2 x 24,0 x 2,4-3,3 cm -- 1,7 kg -- 1 j.
AMD Ath. Neo MV-40 -- 2GB -- 320GB -- Rad. Mob. HD3410 -- 29,2 x 24,0 x 2,4-3,3 cm -- 1,7 kg -- 1 j.
AMD Ath. Neo MV-40 -- 2GB -- 320GB -- Rad. Mob. HD3410 -- 29,2 x 24,0 x 2,4-3,3 cm -- 1,7 kg -- 1 j.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1238762796.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1238800173.jpeg

De HP Pavilion dv2-1030ed is de eerste Notebook die uitgerust is met de Yukon platform in combinatie met een Neo CPU. Er wordt een externe optische drive meegeleverd. De NV829EA mist in tegenstelling tot de andere modellen Bluetooth, HD3410, heeft een kleinere harde schijf en heeft Vista Home Basic i.p.v. Home Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Helaas alleen in de VS, maar wellicht dat je het kan verzenden:

Afbeeldingslocatie: http://hpshopping.speedera.net/www.shopping.hp.com//shopping/images/products/tx2zseries_300.jpg
HP TouchSmart tx2z
AMD Turion X2 Dual-core; 12.1" LED LCD; Multi-touch input
4GB RAM
320GB Hard Drive
FREE HP DeskJet Printer
4.65 lbs.; Webcam + Mic; Fingerprint Reader; ExpressCard/34
Up to 8GB DDR2, 400/500GB Hard Drive, 802.11n, 2.4GHz CPU
Windows Vista; Radeon HD 3200 IGP; 6/8-cell battery

650 USD of wel 500 EURO!!

http://www.logicbuy.com/d...ith-Multi-touch/9682.aspx

In Nederland kost het "vanaf 1.000 euro"

[ Voor 8% gewijzigd door Lisadr op 04-04-2009 10:48 . Reden: oops, was het URL vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica