RnB schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:02:
Ah, ik begrijp je punt.
Dan moet er natuurlijk wel bij gezegd worden dat die reviewsites ervaring hebben met de 'echte' IBM Thinkpads en deze Lenovo er dus mee vergeleken word en daardoor dus tegenvalt.

Tegenvalt is een groot woord denk ik. Er staat zelfs bij
Notebookcheck "Robust, compact case" bij de pluspunten, behalve de cover vonden ze iets minder.
Heb je echter geen ervaring met de IBM Thinkpads, dan heeft dit beestje een boven gemiddelde bouwkwaliteit.
Zeker voor de prijs kan je geen beter gebouwde laptop krijgen.
Ik denk dat het ook zeker geen slechte bouwkwaliteit hebben, voor een prijs van ~550 die die SL300 was, was het zeker een mooie koop.
Martijn-HK schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:03:
Ook ik ben op zoek naar een laptop voor o.a. op school, wat ik van de notebook verwacht is dit:
<14 Inch beeldscherm
< 2 Kilo, maximaal 2,25 Kilo
> 3 uur
het liefst een prijs van <€800
Redelijke performance, mijn doeleinden zijn: soepel kunnen browsen, typen in word en soms een licht spelletje.
Mijn laptops die in aanmerking komen zijn:
HP Pavilion dv2-1020ed
HP Pavilion dv3 (weet iemand wanneer deze in de NL wordt gelanceerd?)
Mij werd
laatst verteld, dat het nog onduidelijk is of hij nog komt. Ik zou het persoonlijk erg teleurstellend vinden als ze hem hier niet uitbrengen.
Acer Timeline 4810T
Mijn vraag is dus, voor welke laptop kan ik het beste gaan? En welke processor een betere performance leverd, een AMD Neo MV40, 1.6gHz of een Intel Core 2 Duo ULV SU9400 of Core 2 Solo ULV SU3500?
Echter heeft de HP wel als enige een "echte" GPU, terwijl de Acer het moet doen met een Intel IGP
offtopic:
Een aanhef of
de groeten hoef je niet bij elke berichtje te doen hoor.

Wat betreft de CPU en GPU kan je vergelijken met benchmarks of naar sites gaan zoals Notebookcheck die dit soort benchmarks verzameld:
CPU
GPU
Verder zou je ook de
*LET OP* - Wat moet ik kopen en/of
CSL Notebook Buy Guide wellicht kunnen doornemen voor wat tips.
Packard Bell is meer een B-merk, maar dat betekend niet gelijk dat alle laptops die ze maken slecht zijn.
- Accuduur (max 2.5u)
- Videokaart (X3100 nogal brak, m'goed, kan altijd nog voor BG47 als dat echt een issue is)
- Beetje klein toetsenbord?
Zou je bij PB zelfs wellicht het beste kunnen navragen.
MSI VR220 voor 500 euro (Azerty)
+ Accuduur (8 cell - 4 uur)
+ Wat betere specs (4 ipv 2 GB geheugen, 250 ipv 160 GB harde schijf)
+ 802.11n
- Zwaarder
- Bouwkwaliteit niet echt van-je-het (
als ze hier toetsenbord induwen ergens halverwege)
- Lelijk!
Heb ik nog wat punten over het hoofd gezien bij deze afweging?
Heb je ze beide in het echt gezien, bekeken gevoeld enz.? Hoe is het scherm, heb je bijv. een voorkeur voor een glossy of een mat scherm? Wellicht zou jij ook de
*LET OP* - Wat moet ik kopen en/of
CSL Notebook Buy Guide kunnen doornemen voor meer tips.

Ik zit nu meer te denken aan de MSI. Ik zie in de pricewatch dat de prijs heel scherp gedaald is, zal dat dan ook zo weer omhoog schieten en moet ik snel zijn of kan ik wachten totdat-ie bij de andere webshops ook leverbaar is?
Dit is meer een keuze die je zelf moet maken, denk ik. Ik zie het een beetje als aandelen ze kunnen zomaar meer gaan dalen of plotseling stijgen. En als je te lang was gaan ze uit de markt.
En zou de MSI VR220 van Azerty wel 8 cell zijn (
klik)?
Dat kan je wellicht het beste aan Azerty vragen.
Termi schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:23:
De Dell Vostro 1310 kan je met een 4 cell batterij configureren voor € 516,46 inclusief btw en verzendkosten. Je krijgt standaard namelijk 100 euro korting(al inbegrepen), is deze lage prijs doordat het model er uit gaat en vervangen wordt door de 1320 of zal dit nog wel even duren?
Dat lijkt mij een beetje koffiedik kijken. En volgens mij loopt deze actie al een tijdje.
[
Voor 9% gewijzigd door
Regeneration op 14-04-2009 23:10
]