[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.778 views

Onderwerpen

Alle 52 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:00:
@Regeneration

Omdat je links duits zijn, heb ik ze automatisch overgeslagen. Maar tabellen zijn natuurlijk internationaal ;)
Ah ok. :)
3 uur is toch best wel netjes. Zeker voor de specs.
Zeker ja en daarbij is het onder belasting. Natuurlijk is hij op gaming gericht, maar dat zou je niet altijd doen op het laptopje. Dus bij normale belasting zou de accuduur nog eens kunnen oplopen.

Had nog een topic bij Notebookreview gezien over de LG P310 en dat vergeten te posten bij het originele bericht. Zal het er zo bij editen.

[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 07-02-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

Hot Pixel

King of no pants

woekele schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:35:
Weet iemand of de MSI px200 al leverbaar is en voor hoeveel geld? Ik kan het nergens vinden. Best vervelend :/

Dit lijkt me voor mij namelijk een goede kandidaat, want ik zoek een systeem met maximaal 12.1" scherm (minimaal 1280x800 resolutie), hdmi-out, dual-core cpu, 4GB ram ondersteuning, wireless-n en géén shared videogeheugen. De harde schijf moet te vervangen zijn, want ik wil er een OCZ Vertex inzetten. Bluetooth 2 en e-sata zijn een pré.

Misschien dat iemand nog andere goede kandidaten weet?

De Samsung Q210 FS01 leek me een goede deal, maar die mist wireless-n en e-sata :( De AS01 en AS05 hebben dat dan weer wel wireless-n, maar zijn direct zoveel duurder.
kijk voor de gein eens naar een ex300. 13.3 inch met dezelfde afmetingen als de px200. Geinige videokaart, hdmi-out etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zeker interessant ja. Had niet verwacht dat hij net zo groot/klein zou zijn als 12" laptops. Nu alleen nog een plek vinden waar hij leverbaar is voor goede prijs. Het liefst de rode eigenlijk. In Duitsland is hij goed beschikbaar, maar dan zit je met QWERTZ waarschijnlijk en duitse windows :/ In Nederland en de UK kan ik ze niet echt vinden... d'oh.

Edit: www.purelygadgets.co.uk heeft hem... Alleen moet ik dan weer google checkout hebben om shipment costs te zien. Grr.. Mailtje naar ze gestuurd...

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 07-02-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
Of je kijkt ook naar de HP 2230s in zijn beste configuratie; die heb ik ook. Ook zeer portable én klein onder de 12,1" notebooks. Alleen Intel GMA 4500MHD t.o.v. de ATI HD 3450...maakt natuurlijk wel iets verschil, maar ik denk dat je nog steeds niet heel fijn games gaat draaien met die HD 3450, dus wellicht dat een GMA 4500MHD volstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, games draaien hoef ik niet, maar wil gewoon niet dat mijn geheugen wordt afgesnoept door de videokaart :) Niet dat je dan niet genoeg MB's geheugen meer hebt, maar het zal vast ook de bandbreedte niet ten goede komen.

Anyway, de 2230s is volgens mij niet erg aantrekkelijk geprijst. Prijs is ongeveer gelijk aan die vande ex300, maar de specs zijn minder. Maarja, specs zeggen natuurlijk niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op zondag 08 februari 2009 @ 04:49:
Ja, games draaien hoef ik niet, maar wil gewoon niet dat mijn geheugen wordt afgesnoept door de videokaart :) Niet dat je dan niet genoeg MB's geheugen meer hebt, maar het zal vast ook de bandbreedte niet ten goede komen.
Er zijn niet veel 12" laptop zonder IGP, dus de keuze wordt er niet makkelijker op. Het is inderdaad zo dat er een deel van je geheugen wordt toegewezen aan je videokaart maar of het dat nu een zo'n grote impact heeft op de prestaties betwijfel ik. Zeker als je niet gaat gamen wat je dus ook niet van plan bent, is een dedicated videokaart niet echt nodig. Verder zit er nu vaak standaard 2 GB of meer in een laptop waarbij als er 256MB daarvan wordt gebruikt voor de videokaart nog heel veel overblijft.

Je kan natuurlijk naar 13" laptopjes gaan kijken of je moet je wensen iets bijstellen en op zoek gaan naar een 12".

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Een 13.3" laptop die volgens de search nog niet genoemd is op dit forum is de Fujitsu Siemens Amilo Si 3655. Krachtige processor, genoeg RAM voor 32bits OS, wireless-n, eSata. Heeft een intel 4500MHD IGP met dvi-out (ipv hdmi), maar dat is makkelijk om te zetten met een convertertje afaik. Ze adverteren met accuduur van 4.5 uur en het uiterlijk en de prijs mogen er best wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vergelijkbare 13" is de pricewatch: Toshiba Satellite U400-136 maar deze heeft wel HDMI en is iets goedkoper en lichter volgens de specificaties. :) Maar is wel wat beperkter verkrijgbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reclame *knip*

[ Voor 82% gewijzigd door GENETX op 08-02-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wat is compal?

Ze bieden op die site die jij noemt voor 12 en 13inch alleen maar verouderd intel965-spul aan zover ik kan zien, zonder hmdi. En dan ook nog behoorlijk prijzig.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 08-02-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een bedrijf dat o.a. laptop behuizingen maakt.
Ze bieden op die site die jij noemt voor 12 en 13inch alleen maar verouderd intel965-spul zover ik kan zien, zonder hmdi. En dan ook nog behoorlijk prijzig.
Wat er stond vond ik inderdaad ook niet echt interessante producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 19:13
Hoi, tweakers
ik ben in het bezit van een hp 2510p en ben aan het overwegen welke ssd k er in ga zetten en kom op 2 schijven uit die er in kunnen

1 samsung van 64 gb MCCOE64GEMPP-01A 57mb read 38 mb write
http://www.samsung.com/gl...=161&partnum=MCCOE64GEMPP

2 mtron 32 gb MSD-PATA3018 100mb read 80 mb write
http://www.mtron.net/Engl...asp?ItemCode=MSD-PATA3018

ik heb al op forums gelezen dat de hp 2510p niet verder kan als udma5 (66mhz) dit houd in dat de snelheid beperkt wordt tot zo'n 70 MB/s aldus wessel99
de samsung van 64 gig verbruikt beduident minder energie als de mtron van 32 gig maar is ook trager.
weet iemend wat dit scheelt in accu tijd en hoeveel is de samsung nu trager, de samsung is nogal wat langzamer volgens spec maar de mtron gaat niet op volle snelheid draaien (udma66)
ga ik dit duidelijk merken of niet

de 32 gb mtron is te koop voor 180 euro en de samsung is 475 euro er zit dus ook nogal wat prijsverschil in de schijven

ik had al gelezen dat wessel99 de 2510p ook heeft met een ssd hij bood de mtron van 32 gig te koop aan op tweakers omdat hij last minute een 64 gb versie had gekocht maar als je dit leest wessel was het dan ook de samsung of heeft mtron ook een 64gb ssd uitgebracht?

wat is jullie advies

[ Voor 7% gewijzigd door ronald1 op 09-02-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 18:37
Ik zoek een 12-13 inch laptop voor mijn studie Bouwkunde bij de TuDelft. Hij moet autocad, photoshop enz wel redelijk kunnen draaien en een aardige accuduur (2-3 uur met lichte werk) hebben. Helaas heb ik maar 1 laptop kunnen vinden die aan mijn eisen voldoen en dat is de Samsung Q310 (die niet leverbaar is in Nederland zonder een absurd hoge prijs te betalen).

Nu zag ik in de winkel een packard bell rs65 u 001 staan met een C2D P8400 en Ati 3470 voor 900euro, ik twijfel alleen aan de bouwkwaliteit van PB en de accuduur. Ik kan ook nergens vinden wat voor batterij er word gebruikt. De verkoper lijkt me ook niet betrouwbaar, vandaar dat ik hier om ervaringen vraag over deze PB laptop.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
ronald1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:32:
Hoi, tweakers
ik ben in het bezit van een hp 2510p en ben aan het overwegen welke ssd k er in ga zetten en kom op 2 schijven uit die er in kunnen

1 samsung van 64 gb MCCOE64GEMPP-01A 57mb read 38 mb write
http://www.samsung.com/gl...=161&partnum=MCCOE64GEMPP

2 mtron 32 gb MSD-PATA3018 100mb read 80 mb write
http://www.mtron.net/Engl...asp?ItemCode=MSD-PATA3018

ik heb al op forums gelezen dat de hp 2510p niet verder kan als udma5 (66mhz) dit houd in dat de snelheid beperkt wordt tot zo'n 70 MB/s aldus wessel99
de samsung van 64 gig verbruikt beduident minder energie als de mtron van 32 gig maar is ook trager.
weet iemend wat dit scheelt in accu tijd en hoeveel is de samsung nu trager, de samsung is nogal wat langzamer volgens spec maar de mtron gaat niet op volle snelheid draaien (udma66)
ga ik dit duidelijk merken of niet

de 32 gb mtron is te koop voor 180 euro en de samsung is 475 euro er zit dus ook nogal wat prijsverschil in de schijven

ik had al gelezen dat wessel99 de 2510p ook heeft met een ssd hij bood de mtron van 32 gig te koop aan op tweakers omdat hij last minute een 64 gb versie had gekocht maar als je dit leest wessel was het dan ook de samsung of heeft mtron ook een 64gb ssd uitgebracht?

wat is jullie advies
Ha! Ik had tot voor kort helaas een 2510p en uiteindelijk is de Mtron 64gb 1.8" pata nooit geleverd. Daarbij is de samsung 64gb los haast niet te krijgen en inderdaad niet zo snel helaas. En als ze al leverbaar zijn (ebay) kosten ze een vermogen helaas.

Mijn tip zou eigenlijk ofwel de mtron zijn van 32gb (als dat genoeg voor je is), of toch een 7200rpm 1.8" HDD.

Al het nieuwe SSD spul is helaas (en terecht) sata.

Mijn 2510p is overigens net afgelopen vrijdag gejat... Dus mocht iemand er een tegenkomen met de 32GB mtron erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 19:13
wessel99 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:36:
[...]

Ha! Ik had tot voor kort helaas een 2510p en uiteindelijk is de Mtron 64gb 1.8" pata nooit geleverd. Daarbij is de samsung 64gb los haast niet te krijgen en inderdaad niet zo snel helaas. En als ze al leverbaar zijn (ebay) kosten ze een vermogen helaas.

Mijn tip zou eigenlijk ofwel de mtron zijn van 32gb (als dat genoeg voor je is), of toch een 7200rpm 1.8" HDD.

Al het nieuwe SSD spul is helaas (en terecht) sata.

Mijn 2510p is overigens net afgelopen vrijdag gejat... Dus mocht iemand er een tegenkomen met de 32GB mtron erin...
Dank je voor de snelle reactie, jou laptop gejat dat is niet zo mooi maar wel even aanmelden bij hp (hopen dat je het serienr nog hebt) anders word het moeilijk. Het zijn nog geen goedkopen laptops ook
hij staat nog niet op marktplaats helaas wel 2 met 80gig hdd.

Ik kan begrijpen dat je er ziek van bent maar wat was bij jou de preformance en vooral de accu tijd, was deze langer of korter met de mtron.
Volgens spec verbruikt de mtron ssd meer als de hdd die erin zit wat was het verschil bij jou of maakt het uit.
heb je hem gebenched of wat meer info over de preformance dat zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Cloudy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:32:
Ik zoek een 12-13 inch laptop voor mijn studie Bouwkunde bij de TuDelft. Hij moet autocad, photoshop enz wel redelijk kunnen draaien en een aardige accuduur (2-3 uur met lichte werk) hebben. Helaas heb ik maar 1 laptop kunnen vinden die aan mijn eisen voldoen en dat is de Samsung Q310 (die niet leverbaar is in Nederland zonder een absurd hoge prijs te betalen).

Nu zag ik in de winkel een packard bell rs65 u 001 staan met een C2D P8400 en Ati 3470 voor 900euro, ik twijfel alleen aan de bouwkwaliteit van PB en de accuduur. Ik kan ook nergens vinden wat voor batterij er word gebruikt. De verkoper lijkt me ook niet betrouwbaar, vandaar dat ik hier om ervaringen vraag over deze PB laptop.
PB is toch Acer?

De LG P310 lijkt me echt iet voor je

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd of dit computertje ooit (het zou februari worden) uit zal komen. De specs (Nano 1.3Ghz, VX800, 11.6" 1366x768) zijn best aardig, alleen een accu van 3600mA lijkt me niet heel ruim. Voor 500$ richtprijs OK, mag lager worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.drmobile.com.tw/images/stories/products/freestyle1300n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Mwa, specs zijn nou niet je van het. Ik denk dat deze alleen verkoopt als de prijs ernaar is.
Die VIA CPU die erin zit zat geloof ik op het niveau van een Intel Atom (of iets hoger), dus snel zal ie niet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
begintmeta schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:15:
Ik ben benieuwd of dit computertje ooit (het zou februari worden) uit zal komen. De specs (Nano 1.3Ghz, VX800, 11.6" 1366x768) zijn best aardig, alleen een accu van 3600mA lijkt me niet heel ruim. Voor 500$ richtprijs OK, mag lager worden.
[afbeelding]
Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit.
twee minpunten
- Accu en CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloudy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:32:

Hij staat ook in pricewatch: Packard Bell Easynote RS65-U-001. Wat betreft de kwaliteit van PB of specifiek die laptop kan ik je uit persoonlijke ervaring niets zeggen. Wel kan je zeggen dat je ook naar de MSI EX3x0 kan kijken en de Samsung Q210 xxxx. Dat zijn laptopjes die wat meer grafische kracht hebben dan de meeste 12 - 13" laptopjes. Verder weet ik niet wat je budget is maar je zou ook naar de Dell Studio XPS 13 kunnen gaan kijken. En zoals Lisadr zei is de LG P310 een mooie keuze als je budget het toelaat, maar deze laatste verwacht ik dat die erg beperkt leverbaar zal zijn voor Nederland en België.

Verder weet ik ook niet of je verplicht bent een laptop aan te schadden voor je studie of dat je het gewoon zelf handig vind een laptopje te nemen? Verder weet ik ook niet of er bepaalde eisen zijn? Wellicht kan je ook naar 14" laptopjes kijken die kunnen wat krachtiger zijn simpelweg omdat er (iets) meer inpast.

begintmeta schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:15:
[afbeelding]
Vind het persoonlijk wel een interessant laptopje. (Ik kopieer even alles specs mee dat kijkt wat makkelijker)
Bron: Drmobile.com

11.6" FreeStyle 1300n

Introducing the FreeStyle 1300n
Style and performance the FreeStyle 1300n Mini-notebook is an 11.6" ultra mobile computer without limitations. Weighing a mere 1.3kgs the FreeStyle opens the door to your perfect mobile experience.

FreeStyle 1300n Specifications
VIA Nano 1.3GHz Processor
VIA VX800 Chipset
Windows XP® / Vista® Home Basic OS
11.6" WXGA (WXGA, 1366x768)
DDR2 up to 4GB (2GBx2)
SATA 2.5” HDD/SSD
USB 2.0 x3, Touchpad
VGAx1,
FreeStyle 1300nWebcam 1.3M x1
LAN (10/100/1000)
WiFi (802.11b/g)
Bluetooth (EDR2.0, DUN, PAN, A2DP + AVRCP)
Embedded mini PCIe device options
- HSDPA/HSUPA
- TD-SCDMA / W-CDMA / EVDO
- WiMAX
3600~3800mA Li-Polymer Battery
SD/SDHC/MMC Card Reader
281mm(L) x 198mm(W)
25mm thick
<1.3Kg Weight
De resoultie is goed voor een 11.6". Ook het formaat en gewicht is goed. Voor 500 euro lijkt me niet eens zo slecht. De pricewatch: Samsung NC20-KA01NL Wit heeft dezelfde richtprijs, die minder compact en een hoger opgegeven gewicht heeft. Neemt niet weg dat een (iets) lagere prijs (voor beide laptops) wellicht passender is voor het geboden.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 09-02-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Nog een beperkting van de NC20 tegen over de FreeStyle 1300n is het ontbreken van een Embedded mini PCIe device voor HSDPA/HSUPA. Voor mij persoonlijk een must bij een draagbare laptop.

Wellicht dat er ooit een FreeStyle 1300n+ komt met sterker accu, Via Nano ULV U2250 CPU en wifi N ;)

@Cloudy
Autocad, photoshop en waarschijnlijk 3D max of Maya lijkt me niet makkelijk op een 12 inch laptop.Er zijn een aantal krachtige, maar redelijk betaalbare 14,1 laptops van rond de 2KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lisadr schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:38:
@Cloudy
Autocad, photoshop en waarschijnlijk 3D max of Maya lijkt me niet makkelijk op een 12 inch laptop.Er zijn een aantal krachtige, maar redelijk betaalbare 14,1 laptops van rond de 2KG.
Ja dat vind ik ook. 12 inch is erg klein om relaxt te autocadden, photoshoppen of te 3dmax-en.

Een 12 inch laptop voor een bouwkunde studie is alleen handig als je thuis nog een 22 of 24 inch monitor hebt staan en die er op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
12 inch is inderdaad nogal klein, op mijn oude school hadden we nog 15 inch monitoren waar we op autocadden. Fijn is iets anders, maar het voldoet. Ik kies het liefst voor een 13-14 inch vanwege het gewicht van de laptop.

De laptop is nodig om op school te werken, er is na de brand weinig computers om op te werken. Aangezien er op mijn studie veel onderzoek en presentaties wordt verwacht is een computer onmisbaar.

Q210 is idd een prima laptop, maar iets te klein
Lg P310 kost rond de 1300? dat is voor mij te duur. mijn budget is rond de 800-900.
de MSI ex3xx-4xx heeft een accu duur van 1-2 uur,wat nogal weinig is

Maar de dell studio xps 13 lijkt mij ook een goede keuze, met een kortingsbon zal het vast een stuk goedkoper zijn. Ik ga nog wat reviews bekijken.

Bedankt voor de suggesties.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Al gekeken naar de Lenovo SL300?
En hoe kom je erop dat de ex300 1-2 uur met z'n batterij doet? Ben het nog nergens tegengekomen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De SL300 heeft een niet al te beste proc en een Intel GMA 4500MHD IGP. Ik heb geen ervaring met autocadden of 3dmax-en maar ik verwacht niet dat dat lekker gaan.
En hoe kom je erop dat de ex300 1-2 uur met z'n batterij doet? Ben het nog nergens tegengekomen nl.
Daar ben ik ook wel beniewd naar en over hoewel cells accu we het hier dan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:01
Regeneration schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:09:
[...]

De SL300 heeft een niet al te beste proc en een Intel GMA 4500MHD IGP. Ik heb geen ervaring met autocadden of 3dmax-en maar ik verwacht niet dat dat lekker gaan.
Maar is ook verkrijgbaar met een NVIDIA GeForce 9300M, en ik weet niet wat jij langzaam vindt, maar de snelste processor waarmee hij te krijgen is (een Core 2 Duo T9400) wil volgens mij wel hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lex_brugman schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:16:
[...]

Maar is ook verkrijgbaar met een NVIDIA GeForce 9300M, en ik weet niet wat jij langzaam vindt, maar de snelste processor waarmee hij te krijgen is (een Core 2 Duo T9400) wil volgens mij wel hoor :Y)
Ok, ik was niet op de hoogte van de NVIDIA GeForce 9300M en de Core 2 Duo T9400 mogelijkheden. Ik was uitgegaan van de pricewatch en daar komen ze niet voor. En wat in de pricewatch staat is meestal ook wat verkocht wordt in de winkels. Dus als het al niet in de pricewatch staat verwacht ik de kans erg klein dat je het in een winkel zou vinden. Verder zou de prijs een punt kunnen zijn als je de SL300 vind met NVIDIA GeForce 9300M en de Core 2 Duo T9400. ;)

Nog een mooie 13" is de Asus F6x serie met Intel C2D en ATI Mobility Radeon HD 3470 bij de Asus F6V of NVIDIA GeForce 9300M G bij de Asus F6S. Heb deze (laatste genoemde) modellen goed in de gaten gehouden maar nog niet gezien bij webshops. De F6V multicolor is wel, hoewel erg beperkt, te vinden, maar dat uiterlijk vind ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
MSI ex300- Net 2 uurtjes bij het bekijken van een dvd. Er staat niet bij of het om de 6 of 8 cell batterij gaat.
http://www.zdnet.com.au/r...00065761,339294836,00.htm

Verder kan ik geen winkel in NL vinden waar ze een lenovo sl300 met 9300M leveren of de asus f6 series. (gezocht met pricewatch) Hopelijk komen ze alsnog uit in NL.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloudy op 10-02-2009 15:05 ]

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
@Regeneration: Lenovo thinkpad modellen zijn altijd verkijgbaar in meerdere uitvoeringen. In de pricewatch zijn de thinkpads zo te zien erg dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Cloudy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:04:
MSI ex300- Net 2 uurtjes bij het bekijken van een dvd. Er staat niet bij of het om de 6 of 8 cell batterij gaat.
http://www.zdnet.com.au/r...00065761,339294836,00.htm
Hmm... ik heb de NC10 gekomen omdat hij 6+ uur kon lopen zonder netstroom. Uiteindelijk ben ik zelden langer dan 2 uur van een stopcontact verwijderd.Misschien is het een goed idee om te kijken hoelang je daadwerkelijk onderweg bent.
Overigens moet je er rekening mee houden dat een dvd kijken erg veel batterijvermogen vraagt. Het is niet makkelijk om een cd continue te laten spinnen. Hoe meer er beweegt, hoe korter de batterijduur is.
Dikke kans dat je met een energieprogramma toch wel 3/3.5 uur kunt halen. Makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ugh. Ik heb mijn Thinkpad SL300 net binnen gekregen. Mooie notebook alleen blijft de fan de HELE tijd aan. Vanaf dat je hem aanzet en veranderd helemaal niet van snelheid, om helemaal gek van te worden. Processor temps zijn gewoon netjes tussen de 30 en 35 graden idle en zou die makkelijk wat langzamer kunnen draaien.

Hij maakt het geluid van een stofzuiger en vind ik dus waardeloos. Ook op het internet vind ik soortgelijke problemen en geen fix. Wat denken jullie, terug brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 22:17

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik weet niet als het werkt maar er is een programma genaamd TPfancontrol , hier mee kun je de snelheid van fans aanpassen, ik heb dit ook eens gebruikt voor mijn Thinkpad T61p.

Ik weet niet zeker als dit werkt, maar het is te proberen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Turbosjaak op 11-02-2009 11:20 . Reden: typfoutje ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Turbosjaak schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:19:
Ik weet niet als het werkt maar er is een programma genaamd TPfancontrol , hier mee kun je de snelheid van fans aanpassen, ik heb dit ook eens gebruikt voor mijn Thinkpad T61p.

Ik weet niet zeker als dit werkt, maar het is te proberen :)
Ja ik heb TPfancontrol geprobeerd, ook één of ander duits programma. Werkte beide niet.

Ik ga hem retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
ndsc schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:27:
[...]

Ja ik heb TPfancontrol geprobeerd, ook één of ander duits programma. Werkte beide niet.

Ik ga hem retour sturen.
Zeker retourneren, zou ik ook niet mee kunnen leven - zeker niet anno 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:38:
[...]
Zeker retourneren, zou ik ook niet mee kunnen leven - zeker niet anno 2009.
Ik heb inmiddels de RMA aangemaakt en is goedgekeurd (Salland.) De SL300 is voor de rest een erg mooie laptop maar gaat helaas gebukt onder onacceptabele fouten. De fan blijft constant draaien op een hoge snelheid. Wel heb ik ondervonden dat wanneer je de laptop in de slaapstand zet en dan weer wakker maakt de fan op de goede snelheid blijft draaien en bijna onhoorbaar is. Maar na 20sec krijgt die er weer zin in en gaat die weer onderbroken hard draaien.

Ook maakte de (naar mijn vernemen) harde schijf een irritant hoog geluid wanneer die idle was. De touchpad is irritant klein, je kan natuurlijk de touchpoint gebruiken maar het is iets om op te letten wanneer je denkt de SL300 aan te schaffen. Het scherm was wel heerlijk helder, toetsenbord was ook heerlijk te gebruiken en de bouw kwaliteit was uitermate goed. Helaas voor mij toch een retourtje omdat ik de laptop nodig heb voor in de klas en in de bieb en dan ga ik niet met een bladblazer op mijn tafel zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Dat die fan blijft draaien is volgens mij geen fout. :P
Ik heb precies hetzelfde namelijk, maar ik erger me er niet zo aan. Vind het wel raar dat je het een bladblazer noemt, want ik hoor de mijne alleen (ook op hoge snelheid) als ik in een volledig stille kamer van normaal formaat zit. Ik denk daarom ook niet dat je mensen gaat storen in de bieb of wat dan ook.
Maargoed, ieder zijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Vraagje:
Wie kan mij vertellen welke laptop voldoet aan de volgende eisen:
  • (Ultra) Low voltage CPU
  • SATA300 HDD/SSD
  • 12,1" of 13,3" WXGA Glossy LCD paneel (WXGA=1280x800)
  • minimaal een wi-fi 802.11g Express-card (zoals een Intel 3945ABG)
  • Lange accuduur van minimaal 4 uur (bij draadloos internet surfen met muziek afspelen via winamp)
  • Optische drive hoeft er niet in te zitten.
  • DVI of HDMI uitgang
Wie oh wie heeft een dergelijke laptop al eens voorbij zien komen
of kent er een met bovenstaande wensen/eisen?

[ Voor 9% gewijzigd door PaulX op 11-02-2009 20:05 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij staat dit topic vol met 12 inch laptops waaronder ook vast 1 die voldoet aan jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

silmaril8 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:34:
Volgens mij staat dit topic vol met 12 inch laptops waaronder ook vast 1 die voldoet aan jouw wensen.
Je hebt wel een beetje gelijk inderdaad.
na wat speurwerk in dit topic ben ik de Samsung Q210 tegengekomen, dat lijkt me een zeer geschikte kandidaat, stom dat ik die over het hoofd heb gezien...

[ Voor 25% gewijzigd door PaulX op 11-02-2009 20:22 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• ndsc
PaulX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:07:
[...]

Je hebt wel een beetje gelijk inderdaad.
na wat speurwerk in dit topic ben ik de Samsung Q210 tegengekomen, dat lijkt me een zeer geschikte kandidaat, stom dat ik die over het hoofd heb gezien...
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in de Q210 en met name de Centrino2 versie. Laat ons a.u.b. weten wat je ervaringen zijn mits je beslist deze laptop aan te schaffen.

-------------------------

Ook meteen even een algemene vraag:

Ik heb zelf laptops gehad met een schermgrootte van 13 en 14 inch. Zoals je ziet ben ik geïnteresseerd in de Q210 welke een 12 inch scherm heeft. Wat zijn jullie ervaringen met een 12 inch scherm? Uiteraard kan ik dit het beste persoonlijk even in de winkel bekijken maar een langdurige ervaring hecht ik ook waarde aan. Is het scherm groot genoeg voor de meeste toepassingen of ben je programma's tegen gekomen waar lastig mee te werken was in 12inch? Is het comfortabel om achter 12inch te werken? Nu weet ik überhaupt niet of het verschil tussen 12 en 13 inch verwaarloosbaar is of dat er toch een groot verschil is.

Om een klein profiel te schetsen van mijn gebruik: Ik gebruik mijn laptop het meest voor web browsen en MSN. Maar ook kijk ik af en toe een video en zit ik achter Word. Ook doe ik soms wat programmeren en photoshop. Dit zijn vaak allemaal dingen die ik even snel op school moet doen of wanneer ik geen toegang heb tot mijn computer. Dus hij staat het meeste aan 'on-the-road' en thuis zit ik gewoon lekker achter mijn computer.

Ik ben wel in staat wat comfort en schermgrootte op te offeren voor de vergrootte mobiliteit. Elke ervaring die je mij kan geven ben ik dankbaar voor. O+

[ Voor 56% gewijzigd door ndsc op 12-02-2009 00:32 ]

• Lisadr
@ndsc

Dat hangt van je zelf af. Een vriendin van mij werkt met een 10inch en heeft helemaal geen problemen. Zelf vind ik 10inch te klein en werk ik graag met 12-13 inch. Terwijl mijn collega 15inch te klein vind en graag een 17inch laptop wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben trouwens benieuwd naar de nieuwe 12" en 13" van HP die een tijdje geleden al in nieuws: HP kondigt nieuwe Pavilion-ultraportables en Firebird-desktop aan in het kort wordt aangekondigd en nieuws: AMD introduceert Yukon-platform voor lichtgewicht notebooks nog iets over de nieuwe AMD platform wordt bericht.

Specs (max) in het kort:
dv2 -- 12,1" -- AMD Ath. Neo MV-40 (1,6GHz) -- 4GB -- 500GB -- ATI HD 3410 -- ~699 dollar? -- April 2009?
dv3 -- 13,1" -- AMD ... Ultra ZM-86 (2.4 GHz) -- 8GB -- 400GB -- ATI HD 3200 -- ~699,99 dollar? -- 2009?

De dv2 is nu te bestellen maar wordt leverbaar voor Amerika vanaf april. Maar releasedatum voor Europa of Nederland of België is nog niet bekend (heb ook nog gezocht, maar niets recenter nieuwsbericht gevonden). Verder is de mogelijkheid tot het uitbreiden tot een HD3410 voor de 12" opmerkelijk te noemen. Overigens heeft de dv2 geen optische station. De dv3 heeft een 13,1 scherm een wat minder gebruikelijker schermgrootte namelijk 13,3. De dv3 was oorspronkelijk voor 799,99 te koop, maar op de HP site staat hij nu als 699,99 aangegeven. Op de site kan je overigens meer specs van de dv3 vinden. Wat ik nog een pluspunt vind is dat deze apparaten een klein formaat hebben: 25 millimeter dik en een vanafgewicht van 1800 gram voor de dv2 en de dv3 weegt vanaf 2 kg en hebben een klein formaat zoals je bijvoorbeeld in dit promofilmpje kan zien. Wat precies de afmetingen zijn ontbreekt op de HP site. De dv2 is voorlopig verkrijgbaar in het zwart en wit en de dv3 in het brons-bruin. Verder vind ik de dollar prijzen aardig te noemen, hopelijk wordt de prijs onder de 700 euro, als ze in Europa verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:45
Of je kijkt op http://www.lenovoservicetraining.com/ion/SL300/ voor video's

edit: sorry, over de SL300 vraag mbt vervangen toetsenbord. Compleet verkeerd gedaan 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Actual op 13-02-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
HP dv2 en dv3 zijn leuke laptops, maar zijn zeker geen "full-featured notebook" zonder built-in 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Ik heb sinds een week de Dell Latitude E4300 via mijn werk.
Had voorheen een D830 maar aangezien ik tegenwoordig met de trein naar een klant ga sleept dit een stuk makkelijker mee.

Op zich tevreden over de laptop, alleen ik vind de prijs behoorlijk hoog en zou hem particulier denk ik niet snel kopen. Ook niet omdat er toch wat nadelen aan zitten.

Nadelen:
- af en toe wordt het systeem erg sloom, net alsof de CPU het even niet trekt. Dit terwijl je alleen browser en word open hebt staan. Taksmgr laat niks vreemds zien. Dus niet helemaal duidelijk waarom, zou kunnen komen door het XP image van mijn werkgever en de meuk die daar mee komt. Heb hem al wat aangepast door de-install Dell-meuk, windows services uitgezet en register \Run wat opgeschoont.
- dell drivers voor de Intel 5300 WLAN heeft veel problemen met connectionloss richting het accesspoint, overigens is dit opgelost met installatie van de Intel driver.
- toetsindeling is niet ideaal voor mijn gevoel, de page-down en page-up tobetsen zijn vrij groot en zitten precies langs de kleinere pijltjes toetsen. Gebeurd me echt te vaak dat ik aan het typen ben en voila ... page-down.
- audio kwaliteit van speakertje is echt heeeel slecht, gelukkig gebruik ik hem meestal met koptelefoon in trein/op werk maar dan toch

voordeel:
- ook na lang werken blijft de laptop koel
- levensduur batterij is goed, 5-6 uur is zeker haalbaar

Ik heb hem vooral nodig omdat ik heel veel documenten type onderweg en mailtjes wegtik, en irriteer me dan ook mateloos aan de knoppen indeling. Ik ga nog eens zoeken of ik een tweak/reg-hack kan vinden die eenvoudig de page-up/page-down uitschakelt via een hotkey of zo.

Aangezien ik hem over 2-3 maanden inlever (heeft te maken met cafetaria model van mijn werkgever) wil ik wel op zoek naar een eigen 13" laptop maar ga dan waarschijnlijk voor de Thinkpad SL300 of eventueel de Samsung X360. Maar goed ... over 3 maanden is hardware land weer totaal veranderd :P

[ Voor 22% gewijzigd door JeanJeremy op 14-02-2009 12:19 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeanJeremy schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:14:
Ik heb sinds een week de Dell Latitude E4300 via mijn werk.

voordeel:
- levensduur batterij is goed, 5-6 uur is zeker haalbaar
Een vraagje, hoeveel cells is de accu? En steek hij uit of niet?

Niet dat ik denk de E4300 te kopen hij is inderdaad namelijk aardig stevig geprijsd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Volgens mij is het een 56 Whr 6-cell
En hij steekt idd een cm of 2 uit aan de achterkant, echter niet over de gehele breedten

Ik heb echter foto's gezien van E4300's die niet zo'n uitsteeksel hebben, dus waarschijnlijk is hij ook te leveren met een kleinere accu die dat niet doet.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een video "review" van de Samsung NC20

http://www.youtube.com/watch?v=MtTw7kLIDZQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:37

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

ndsc schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Ik heb inmiddels de RMA aangemaakt en is goedgekeurd (Salland.) De SL300 is voor de rest een erg mooie laptop maar gaat helaas gebukt onder onacceptabele fouten. De fan blijft constant draaien op een hoge snelheid. Wel heb ik ondervonden dat wanneer je de laptop in de slaapstand zet en dan weer wakker maakt de fan op de goede snelheid blijft draaien en bijna onhoorbaar is. Maar na 20sec krijgt die er weer zin in en gaat die weer onderbroken hard draaien.

Ook maakte de (naar mijn vernemen) harde schijf een irritant hoog geluid wanneer die idle was. De touchpad is irritant klein, je kan natuurlijk de touchpoint gebruiken maar het is iets om op te letten wanneer je denkt de SL300 aan te schaffen. Het scherm was wel heerlijk helder, toetsenbord was ook heerlijk te gebruiken en de bouw kwaliteit was uitermate goed. Helaas voor mij toch een retourtje omdat ik de laptop nodig heb voor in de klas en in de bieb en dan ga ik niet met een bladblazer op mijn tafel zitten. :9
Ik heb de SL300 nu ook een maandje in bezit. De fan blijft inderdaad continu draaien, maar zeker niet op de maximale snelheid. Ik hoor het ook alleen in een stille omgeving. Dit is trouwens bij mijn Thinkpad T42 niet anders. De harde schijf hoor ik helemaal niet spinnen. Dat de touchpad klein en minder fijn is dan een Synaptics zoals op de T42 ben ik met je eens, ik gebruik echter altijd het touchpoint, dat deed ik ook op de T42.

Misschien heb je een maandag morgen exemplaar? Ik heb hem ook bij Salland gekocht en ben erg tevreden over de SL300. De prijs kwaliteit verhouding is imho echt geweldig. Hij is dan wel iets minder degelijk gebouwd dan mijn T42 maar nog altijd boven gemiddeld als ik naar de Acers en Toshibas in mijn omgevindg kijk. De T42 was dan ook destijds meer dan 3x zo duur. Wat ik jammer vind aan de SL300 is de pianolak cover, dat mocht van mij wel mat zwart zijn zoals de T42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
-bolio- schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:51:
[...]

Ik heb de SL300 nu ook een maandje in bezit. De fan blijft inderdaad continu draaien, maar zeker niet op de maximale snelheid. Ik hoor het ook alleen in een stille omgeving. Dit is trouwens bij mijn Thinkpad T42 niet anders. De harde schijf hoor ik helemaal niet spinnen. Dat de touchpad klein en minder fijn is dan een Synaptics zoals op de T42 ben ik met je eens, ik gebruik echter altijd het touchpoint, dat deed ik ook op de T42.

Misschien heb je een maandag morgen exemplaar? Ik heb hem ook bij Salland gekocht en ben erg tevreden over de SL300. De prijs kwaliteit verhouding is imho echt geweldig. Hij is dan wel iets minder degelijk gebouwd dan mijn T42 maar nog altijd boven gemiddeld als ik naar de Acers en Toshibas in mijn omgevindg kijk. De T42 was dan ook destijds meer dan 3x zo duur. Wat ik jammer vind aan de SL300 is de pianolak cover, dat mocht van mij wel mat zwart zijn zoals de T42.
Ik ben zelf nogal "obsessed" over geluid dat een systeem maakt. Mijn vorige Asus 14" laptop was helemaal stil, daar moest je je oor tegen de fan outtake houden wilde je wat horen en sloeg wat harder aan als je veel met de CPU bezig was. De stap naar de SL300 was voor mij een slechte ervaring daar waar het geluid van de fan mij meteen opviel. Het ligt er maar net aan waar je hem gebruikt en wat je zelf gewend bent. Toen ik achter de PC ging zitten met de laptop achter op mijn andere bureau hoorde ik hem gewoon blazen. Misschien zijn er wel slechte modellen en had ik er net eentje van, geen idee. Bij mij bleef die een constante stroom lucht blazen, zelfs toen de CPU 30 graden was. Naar mijn idee mag die dan wel een standje lager draaien.

Maar goed, voor de rest was het wel een mooi ding. Uitmuntende bouw kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL300 nu twee weken hier, erg tevreden. Mooi om te zien, ideaal formaat, zeer handelbaar qua gewicht, oogt klein door schuine afwerking. Zeer veel inhoud voor deze prijs, zeker gezien het feit dat het een Lenovo is, en dat zie/merk je toch echt wel. Toetsenbord top, touchpad niet fantastisch, maar heb er logi nano bij, in dezelfde glanslak en met rood randje, alsof ie er voor gemaakt is :9

Scherm vind ik echt heel erg goed, kijkt prettig en heeft voldoende lichtsterkte en contrast. Mbt blazen, doet ie een beetje, maar daar ben ik wel blij mee. Veel laptops variëren de hele tijd afhankelijk van inspanning, deze blijft continu, ook bij belasting. Zelf vind ik dat prettiger dan van die opstijgende helikopters. Verder wordt de laptop absoluut niet warm.

Aansluitingen voldoende, alhoewel de USB erg verstopt zitten, dus dikke sticks gaan slecht (zoals een el cheapo MP3 speler). Bij Salland gekocht, keurig en snel geleverd, doos in doos, helemaal top.

Blij mee dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
mijn huidige laptop (msi s262) is aan een opvolger toe dus heb ik dit topic eens doorgenomen: het gemak van een kleine laptop is toch een groot, groot voordeel.

nu, ik zou zeker iets met een resolutie hoger dan 1280x800 willen: zo te zien moet ik dan kiezen tussen de een sony vaio z en een lenovo thinkpad x301, right? ben niet zo'n sony fan (de reden: het "design" van de lenovo vind ik honderden malen toffer :) ) maar van de prijs van die lenovo ben ik al helemaal geen fan. een ssd hoeft voor mij absoluut niet, maar blijkbaar is het te nemen of te laten bij lenovo.

zijn er nog andere opties voor 12/13" laptops met hogere resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet veel meer als ik zo in de pricewatch kijk, maar er komt wel de MSI X-Slim 320 waar op de FP een nieuwsbericht: MSI presenteert CES-line-up over was en je in het MSI X-Slim 320 - Ultra dune notebook topic meer over kan lezen. Deze zal naar verwachting een 1366 x 768 resolutie krijgen en "betaalbaar" worden (onder de 1000 dollar). Weet alleen niet of deze resolutie voldoet aan je criterium dat hij groter met zijn dan de meer gebruikelijke 1280 x 800 resolutie, want het aantal pixels in de hoogte is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zijn er nog andere opties voor 12/13" laptops met hogere resoluties?
Kijk eens naar de Lenovo X200s. Iets kleiner en lichter dan de X301. Verkrijgbaar met een 1440x900 scherm in 12" (die versie staat helaas niet in de Pricewatch) en met een gewone HDD. Iets krachtiger maar minder zuinige CPU dan de X301. Bovendien met ExpressCard en SD-slot.
Daar staat tegenover dat er geen ingebouwde optical drive is dus je bent op een externe USB-speler aangewezen (die niet meegeleverd wordt). Zelf zou ik dat geen probleem vinden. Onderweg heb ik geen DVD-speler nodig.

Al met al een apparaat wat een paar honderd euro goedkoper is dan de X301 (Bluelink verkoopt 'm voor € 1720), bijna zelfde design, en in een aantal opzichten zelfs wat beter uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ik ben zelf van een MSI S262 naar een Thinkpad X200s gegaan en ben er hardstikke tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
downtime schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 01:04:
Kijk eens naar de Lenovo X200s. Iets kleiner en lichter dan de X301. Verkrijgbaar met een 1440x900 scherm in 12" (die versie staat helaas niet in de Pricewatch) en met een gewone HDD. Iets krachtiger maar minder zuinige CPU dan de X301. Bovendien met ExpressCard en SD-slot.
Daar staat tegenover dat er geen ingebouwde optical drive is dus je bent op een externe USB-speler aangewezen (die niet meegeleverd wordt). Zelf zou ik dat geen probleem vinden. Onderweg heb ik geen DVD-speler nodig.
deze had ik over het hoofd gezien, merci! wat prijzig natuurlijk, maar dat zou ik er nog voor over hebben. jammer dat er geen configuratie met 4gb ram is, dat zou helemaal top zijn. bedankt, deze shop hou ik in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
piet konijn schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:29:
[...]

deze had ik over het hoofd gezien, merci! wat prijzig natuurlijk, maar dat zou ik er nog voor over hebben. jammer dat er geen configuratie met 4gb ram is, dat zou helemaal top zijn. bedankt, deze shop hou ik in de gaten!
Je kan even contact opnemen met bluelink, bij de aankoop van mijn X200s wisten ze mij te vertellen dat er ook nog andere uitvoeringen te krijgen zijn op aanvraag.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zo, ik heb mijn Samsung Q210 binnen. (630 euro incl verzenden)

12.1 inch 1280x800 scherm
2Ghz P7350 (dual core) cpu
4GB RAM
320GB HD
GeForce 9200M videokaart
Wireless N wlan
HDMI out
Vista Home Premium

Wat me heel erg meevalt is hoe goed mijn favoriete spel (Urban Terror) er op draait. Op 1280x800 toch nog 200fps. Natuurlijk wel wat minder als er veel actie plaats vindt, maar prima speelbaar. Heb wel alle nvidia-instellingen op laag gezet trouwens.

Ook de batterij gaat lang genoeg mee voor mij. Op low-power-setting wel zo'n 4uur als je geen films of spellen speelt. Dit is de standaard 5200mAh batterij, ik zag dat er ook een 7800mAh versie is, maar die kost bijna 200 euro. Vraag me af ik dat het waard vind.

Ik zag op de samsung site dat er ook windows xp drivers zijn voor het apparaat. Super :) Ik ga dus winxp erop zetten.

Nadelen:
-er had een 13" scherm in gepast. Behuizing is dus eigenlijk beetje te groot voor 't scherm
-erg gevoelig voor vingervlekken op de behuizing

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Waar heb je 'm vandaan voor die prijs? Engeland/Ierland toevallig? :P

The devil is in the details.

• Cade
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:34
woekele schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:46:
Zo, ik heb mijn Samsung Q210 binnen. (630 euro incl verzenden)

[KNIP]

Nadelen:
-er had een 13" scherm in gepast. Behuizing is dus eigenlijk beetje te groot voor 't scherm
-erg gevoelig voor vingervlekken op de behuizing
Dat van dat scherm klopt. Dit komt omdat Samsung het stomme idee heeft gehad om aan beide zijden van het keyboard speakertjes te plaatsen. Daardoor valt de behuizing groter uit en heb je nu dus in feite een 12,1" scherm in een 13" behuizing wat naar mijn idee erg jammer is. Dat is ook de enige reden (naast de laklaag) waarom ikzelf deze ultraportable nog niet heb aangeschaft want ik wil dan ook echt een 12,1" behuizing.

Ikzelf zit nu naar de Acer Aspire 2930G-584G32Mn (T5800/12,1"/4GB/320GB) te kijken maar ben benieuwd hoelang de accu daarvan meegaat. Dat moet voor mij toch wel minimaal 4 uur zijn met WiFi aan. Misschien dat iemand mij dat kan vertellen?

Of ik wacht op de opvolger van de Samsung Q210 en hoop dan dat ze de speakertjes weer netjes naar de onderkant van de laptop verplaatst hebben (waardoor de behuizing kleiner word) en dan ook doorhebben dat het overgrote deel van de consumenten niet zit te wachten op een laptop die je ook als spiegel kan gebruiken :P ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb de travelmate 6292 gehad met de T7500 cpu erin (pricewatch: Acer Travelmate 6292-602G25Mn), die ging 5 uur mee met browsen via wifi. Had ook standard een 6cell accu.
De opvolger van deze is de 6293 (pricewatch: Acer Travelmate 6293-6B2G25Mn), een langzamere processor maar een snellere videokaart en een snellere harde schijf (7200rpm ipv 5400rpm) met nog steeds een 6cell accu. Volgens acer zelfs een led scherm terwijl de 6292 gewoon een normaal scherm heeft/had. Dus die nieuwe zal ongeveer net zo lang mee gaan denk ik of misschien een kwartiertje langer.

Het zijn optisch niet de mooiste maar ze zijn wel stevig door de magnesium behuizing en een goede batterijtijd. Gewicht onder de 2 kilo is op zich ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hahn schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:08:
Waar heb je 'm vandaan voor die prijs? Engeland/Ierland toevallig? :P
2e hands :) Maar in hele nette staat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Notebookjournal.de is een review te vinden over de Samsung NC 20. Het is wel duits, maar met de tablellen en benchmarks kan je er vast wel wat nuttigs uit halen. Hij wordt algemeen beoordeeld als "goed".

Verder is op dezelfde duitse site een hands-on van de HP pavilion dv2 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Toshiba Portégé R500 136 met 128GB SSD kost nu nog maar 1.000 euro. Is geen slechte prijs, was korte tijd geleden nog meer dan 2.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:28

Sick Nick

Drop the top!

Moet je wel tegen het scherm kunnen, de schermen op die dingen zijn echt bizar slecht. Backlight lekt er aan alle kanten doorheen, je hebt een kijkhoek van niks en ze zijn totaal niet helder. Nou komt dat door de gebruikte techniek (zoveel mogelijk van de omgevingslicht terugkaatsen om stroom te besparen dacht ik) maar het ziet er dus niet uit ;) Daarbuiten zijn het wel mooie machines, nog lichter dan m'n Vaio TZ (hoewel die iets compacter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een Packard Bell EasyNote BG45

Processor: Intel® Pentium® Dual Core Processor T3200 2 GHz Draadloze netwerkkaart: ja
Geheugen: 2048 MB Webcam: ja
Kaartlezer: ja
Beeldscherm: 12" Diamond View breedbeeld
Harddisk: 160 GB
Netwerkkaart: ja
Geluidskaart: onboard Besturingssysteem:
Windows Vista™ Home Premium SP1 (NL/
ENG)
Videokaart: 358 MB (max.) Intel GMA X3100
Garantie: 12 Mnd fabr.gar., haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

batterij gaat ongeveer 4 uur mee, af en toe loopt ie vast, maar voor de rest een prima laptop;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na prijsdalingen zijn de volgende 13" laptops aardig interessant geworden, lijkt mij. Ze vallen nu in de ~720 tot ~850 euro gebied.

pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Si 3655
pricewatch: Toshiba Satellite U400-136
pricewatch: Packard Bell Easynote RS65-U-001

Allemaal uitgerust met een krachtige, maar ook zuinige Core 2 Duo P8400, 3 of 4 GB RAM en een 320 GB harde schijf. De Packard Bell Easynote RS65-U-001 heeft ook nog een aardige videokaart (voor deze klasse) Radeon Mobility HD3470, maar is daarbij wel het hoogst geprijsd. Een minpunt van deze systemen is wellicht de garantie die allemaal maar 1 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:50:

Processor: Intel® Pentium® Dual Core Processor T3200 2 GHz Draadloze netwerkkaart: ja
ENG)

batterij gaat ongeveer 4 uur mee, af en toe loopt ie vast, maar voor de rest een prima laptop;)
Ik heb de PB BG48 maar ik haal max 3 uur met de batterij. Wel alles aan (wifi, brightness).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m meestal op stroom, op accu altijd eco mode (brightness op zijn helft) met de standaard accu he

ik weet niet w4 processor je hebt mijn tpd is iets van 35 Watt dat scheelt ook ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Sick Nick schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:51:
Moet je wel tegen het scherm kunnen, de schermen op die dingen zijn echt bizar slecht. Backlight lekt er aan alle kanten doorheen, je hebt een kijkhoek van niks en ze zijn totaal niet helder. Nou komt dat door de gebruikte techniek (zoveel mogelijk van de omgevingslicht terugkaatsen om stroom te besparen dacht ik) maar het ziet er dus niet uit ;) Daarbuiten zijn het wel mooie machines, nog lichter dan m'n Vaio TZ (hoewel die iets compacter is).
Ik heb er afgelopen week eentje gekocht en het scherm is inderdaad de achilleshiel van dat apparaat. De helderheid en de bleeding vind ik op zich meevallen maar de kijkhoek is inderdaad ERG slecht. Je moet er exact goed voor zitten om een beetje goed beeld te hebben.

Het gewicht is ronduit bizar. Als je de accu er uit haalt lijkt het wel of je een dummy in je handen hebt en ook met accu is het apparaat nog steeds erg licht.

Verder overweeg ik om Vista er af te halen en er XP op te zetten. Het systeem zou daar iets snappier van moeten worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:50:

ENG)

Ik zat ook de denken aan dit systeem, maar veel reviews geven aan dat het 3 uur meegaat. Ik heb het zelf 1 dag gehad en ik haalde gemiddeld 2.5-3 uur. Na een film van 1.5 uur (MKV bestand) was er nog maar 15 min over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:18:
[...]

Ik zat ook de denken aan dit systeem, maar veel reviews geven aan dat het 3 uur meegaat. Ik heb het zelf 1 dag gehad en ik haalde gemiddeld 2.5-3 uur. Na een film van 1.5 uur (MKV bestand) was er nog maar 15 min over.
Waarom de Packard Bell EasyNote BG45 overwegen als de pricewatch: Packard Bell Easynote BG47-U-010 en pricewatch: Packard Bell Easynote BG48-U-011 onlangs aardig in prijs is gedaald en iets beter zijn? Ok, met betere specs zal je accu wellicht wel iets minder worden, maar mij lijkt het een betere deal dan de BG45 / BG46 waar al geen prijzen meer voor zijn in de pricewatch. Of je moet de BG45 / BG46 goedkoper dan 450 euro kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet toegeven dat ik de laptop wou kopen,
ik kon kiezen uit 2 versies (bij dynabyte)

https://www.dynabyte.nl/artikel/25132/ (die heb ik nu)
https://www.dynabyte.nl/artikel/24413/ (deze heeft een minder krachtigere processor maar wel 1Gb ram meer)
ik heb dus voor de bovenste gekozen, omdat ik de processorkracht gewoon nodig had, ik ga niet 150 euro meer betalen voor een computer met 1GB ram meer en nog een zwakkere processor ook, 1Gb ddr2 SD ram kost nu nog maar 14, 71 (http://azerty.nl/producte...ugen---1-gb---so-dim.html) dus dan heb ik de snellere versie maar genomen, en geheugen nog kan uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:25:
ik moet toegeven dat ik de laptop wou kopen,
ik kon kiezen uit 2 versies (bij dynabyte)

https://www.dynabyte.nl/artikel/25132/ (die heb ik nu)
https://www.dynabyte.nl/artikel/24413/ (deze heeft een minder krachtigere processor maar wel 1Gb ram meer)
ik heb dus voor de bovenste gekozen, omdat ik de processorkracht gewoon nodig had, ik ga niet 150 euro meer betalen voor een computer met 1GB ram meer en nog een zwakkere processor ook, 1Gb ddr2 SD ram kost nu nog maar 14, 71 (http://azerty.nl/producte...ugen---1-gb---so-dim.html) dus dan heb ik de snellere versie maar genomen, en geheugen nog kan uitbreiden
Die jij heeft inderdaad dezelfde (iets krachtere) CPU die ook in de BG47 / BG48 zit. Ik vind het persoonlijk wat vreemd, maar ok. Heb je trouwens gecontrolleerd of je echt de T3200 CPU hebt en dat het niet een foutje op de site is? Verder is het verschil niet 150 euro maar 50 euro. ;) Maar inderdaad alsnog veel meer dan dat je nu los geheugenreepje koopt. Wel is het soms zo dat de garantie dan vervalt, dat verschil per fabrikant.

Ik heb op Notebookcheck een hands-on gevonden die een aantal ("pre-sample") Asus modellen bespreekt. En er zit een 12" tussen. Het is de "Asus S121"
To be able to compete with the Asus Lamborghini in luxury, this notebook would have to have outstanding features. Diamonds, maybe? Bingo. The Asus S121 is designed to be an ultra-mobile subnotebook with a 12 inch display, and it is intended especially for the female customers and those people who enjoy good designs.

„Diamonds are a girl's best friend”. Asus seems to agree as the case of the S121 is adorned by diamonds from Swarovski as well as high quality leather. We were happy to note that the worksmanship was decent and that the notebook was optically suitable for everyday use.

The technical specifications are similar to those of a netbook, as even the S121 uses the Atom CPU from Intel. Nothing says luxurious like cutting-edge storage on a laptop: a 512 Gigabyte Solid State Disk storage is definitely nothing less than magnificent.

Even the pre-sample, which is nearly identical to the actual S121 models, had great workmanship and appearance. The keyboard was very comfortable to use, and was exceptional due to the relatively tiny resistance to pressure and the small stroke distance. The S121 even uses a multitouch touchpad.

However, the pre-sample was equipped with a display which had a mirroring, glare type surface. The unavoidable reflections from the screen were very distracting. The display is definitely not the best choice for mobile use with the 12" notebook. The only thing anyone can do now is wait and see if Asus gives the buyer the choice to equip the S121 with a display suitable for outdoor use.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/bb75f51e62.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/5e306cd685.jpg
De foto's heb ik van Notebookcheck en daar zijn nog meer foto's te vinden.

De Asus S121 werd trouwens al aangekondigd eind december 2008 in het nieuwsbericht: Asus ontwikkelt S121-ultraportable met 12,1"-scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 22-02-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU-Z 1.50 report file

Processor(s)

Number of processors 1
Number of cores 2 per processor
Number of threads 2 per processor
Name Intel Pentium
Code Name Merom
Specification Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T3200 @ 2.00GHz
Package Socket P (478)
Family/Model/Stepping 6.F.D
Extended Family/Model 6.F
Core Stepping M0
Technology 65 nm
Core Speed 1995.2 MHz
Multiplier x Bus speed 12.0 x 166.3 MHz
Rated Bus speed 665.1 MHz
Stock frequency 2000 MHz
Instruction sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, EM64T
L1 Data cache (per processor) 2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache (per processor) 2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L2 cache (per processor) 1024 KBytes, 4-way set associative, 64-byte line size

Chipset & Memory

Northbridge Intel GM965 rev. C0
Southbridge Intel 82801HBM (ICH8-ME) rev. B2
Memory Type DDR2
Memory Size 2048 MBytes
Memory Frequency 332.5 MHz (1:2)
CAS# Latency (tCL) 5.0 clocks
RAS# to CAS# (tRCD) 5 clocks
RAS# Precharge (tRP) 5 clocks
Cycle Time (tRAS) 15 clocks

System

System Manufacturer Packard Bell BV
System Name EasyNote_BG45-U-035NL
System S/N geheim
Mainboard Vendor PACKARD BELL BV
Mainboard Model EasyNote_BG45
BIOS Vendor American Megatrends Inc.
BIOS Version 209
BIOS Date 04/17/2008

Memory SPD

Module 1 DDR2, PC2-5300 (333 MHz), 1024 MBytes, Nanya Technology
Module 2 DDR2, PC2-5300 (333 MHz), 1024 MBytes, Nanya Technology

Software

Windows Version Microsoft Windows Vista (6.0) Home Premium Edition Service Pack 1 (Build 6001)
DirectX Version 10.0

;) hier mijn CPU-Z specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:09:
[...]
Ik heb er afgelopen week eentje gekocht en het scherm is inderdaad de achilleshiel van dat apparaat. De helderheid en de bleeding vind ik op zich meevallen maar de kijkhoek is inderdaad ERG slecht. Je moet er exact goed voor zitten om een beetje goed beeld te hebben.

Het gewicht is ronduit bizar. Als je de accu er uit haalt lijkt het wel of je een dummy in je handen hebt en ook met accu is het apparaat nog steeds erg licht.

Verder overweeg ik om Vista er af te halen en er XP op te zetten. Het systeem zou daar iets snappier van moeten worden vermoed ik.
Waarom heb je deze gekocht? Ik vind het werkelijk een subliem mooie laptop, 900 gram voor een 12 inch. Destijds was die veel te duur en heb ik hem dus nooit overwogen. De Packard Bell weegt 1,6 kilo dus die Toshiba is echt superlicht. Behalve het slechte scherm wat zijn je ervaringen? Batterijduur, prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Toshiba Portégé R500 voor 1000 euro is een geweldig prijs, als je kijkt naar de specs. Maar wat een lelijke laptop.

Het is exact wat ik zoek ,voor een geweldige laptop. Maar ik wil echt geen lelijke ding. Erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Zo lelijk vind ik hem niet :P. Maar smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:47:
[...]

Waarom heb je deze gekocht? Ik vind het werkelijk een subliem mooie laptop, 900 gram voor een 12 inch. Destijds was die veel te duur en heb ik hem dus nooit overwogen. De Packard Bell weegt 1,6 kilo dus die Toshiba is echt superlicht. Behalve het slechte scherm wat zijn je ervaringen? Batterijduur, prestaties?
Prestaties zijn prima qua office, www, mail etc. World of Goo draait ook prima ;)

Batterijduur, durf ik nog niet veel over te zeggen aangezien ik nog geen lange zit heb gehad qua achter elkaar werken of het kijken van een film. Ik zal er eens specifiek op letten.

Ik heb deze genomen vanwege de specs, het gewicht, reviews en de prijs. Een 900 grams laptop met 128GB SSD voor onder de 1000 euro was ik nog nergens tegen gekomen.

Lisadr, smaken verschillen inderdaad...

Het enige dat van mij niet had gehoeven is het toshiba logo in glinsterend zilver op de buitenkant, verder vind ik de laptop erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
Regeneration schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:29:
[afbeelding] [afbeelding]
De foto's heb ik van Notebookcheck en daar zijn nog meer foto's te vinden.

De Asus S121 werd trouwens al aangekondigd eind december 2008 in het nieuwsbericht: Asus ontwikkelt S121-ultraportable met 12,1"-scherm
superhandig die keyboards met page up/down (en de rest) helemaal rechts. hoe heet dat eigenlijk, of is dat een variant op de één of andere indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piet konijn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:27:
[...]

superhandig die keyboards met page up/down (en de rest) helemaal rechts. hoe heet dat eigenlijk, of is dat een variant op de één of andere indeling?
Geen idee of het een bepaalde indeling is, maar ik zie het wel eens vaker op laptops.

Niet lang geleden melde ik de pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Si 3655. S0epkip had me een bericht gestuurd dat de laptop 2 jaar garantie heeft. Inderdaad je kan 1 jaar extra garantie krijgen als je de aangeschafte laptop registreerd. De actie geld van 1 oktober 2008 tot 31 maart 2009. Wees er dus snel bij als je dus nog hiervan gebruik wil maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een nieuw record gevestigd qua tijd op accu:

Wlan aan
in eco mode ( alles zo ingesteld zodat er zo min mogelijk energie wordt verspild)

ik heb 5 uur lang kunnen werken, en toen hield ie er mee op. ik ben ook al aan het kijken voor een accu met een langere batterij duur, alleen de website van packard bell is niet zo overzichtelijk;(

ik heb nu een 6 cels. en wil naar 8

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Heb je Rightmark ook al geïnstalleerd? Hiermee kan ik bij mijn amd proc iig nog lager clocken dan met Cool& Quiet.

Verwijderd

nee, ik wil niet gaat onderclocken, trouwens ik kan het niet eens, ik kan die instellingen in de bios niet eens veranderen.

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Ik doelde niet op underclocken maar op het terugschakelen van de proc als hij niet gebruikt wordt. Bij C&C gaat ie bijvoorbeeld maximaal terug naar 5x200 terwijl rightmark terug gaat naar 4x200 in idle modus.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica