Azerty: Nou breekt mijn klomp!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.444 views

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-01 19:56
Beste allemaal,

Een nieuw jaar, een nieuwe start en een nieuw systeem :P. Dit is zo'n beetje wat ik rond de kerstdagen had besloten. Mijn zusje wou mijn E8400 kopen, met alles op en aan...en ze is er erg blij mee, loopt lekker snel, zegt ze. Daarentegen kan ik dit niet zeggen van mijn Core i7, de lol is er af...bah!!! :( :(

Zoals sommige misschien wel weten dat ik hier: P6T Deluxe + i7 920 Probleem en Garantie/DOA/RMA -- Kosten koper...mag dit? vragen gesteld heb over de problemen en de daarbij behorende garantie afhandelingen van Azerty.

Sprongetje in de toekomst....

Vandaag heb ik een pakketje ontvangen, YESS, mijn systeem is klaar...Stop...Stop...Stop, wat hoor ik daar rammelen in mijn behuizing? Helaas geen zijpaneel met raampje, dus even het zijpaneel eraf halen. misschien een stekkertje los dat tegen de zijkant aan tikt? :( NEE, What the F*CK!

- Mijn GTX260 ligt dus los in de behuizing, boven op de CPU koeler tegen het geheugen,
- De metalen beugel van mijn GTX260 is verbogen/ krom dus (nee, geen schroefje te bekennen waarmee de kaart vastgezet is),
- Het palletje van mijn PCI Express slot afgebroken (ook niet in de kast te vinden overigens),
- Een flinke kras op het zijpaneel van mijn behuizing.

Daar stond ik dan, ik geloof dat ik wel 5 minuten met m'n bek open heb gestaan. Gelijk in de telefoon gaan hangen en met Azerty gebeld.

"Onze excusses meneer, u kunt een RMA indienen en dan gaan wij er maandag naar kijken, desondanks een fijn weekend toegewenst"

Tips? Wat moet ik doen?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Lijkt me geen probleem zolang Azerty de schade vergoedt, ik begrijp uit de TS dat ze er nog geen uitsluitsel over hebben gegeven?

Verwijderd

Gewoon de RMA procedure volgen. Wel extreem knullig van Azerty maarja. Veel meer doe je er niet aan.

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Waar heb je ons voor nodig zolang als dat je geen antwoord hebt op je RMA aanvraag? Zodra ze daarover moeilijk gaan doen heb je denk ik een reden om hier om tips te vragen. Ik kan wel begrijpen dat je er enorm over in zit maar toch, zou even wachten op de RMA zoals de klantenserivce je ook verteld heeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RMA indienen en Azerty de kans geven dit netjes af te handelen? Wat dacht je anders te kunnen doen, of wil je een hulpdienst eisen die morgenochtend voor je deur staat? :?

Hoe vervelend het ook moge zijn, ietwat geduld helpt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt mij duidelijk dat de GPU is los geschoten tijdens het vervoeren door de TNT. Kan de fout zijn geweest van Azerty of van TNT, misschien ook van beide.

Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met het verzenden van een PC. De mensen bij Azerty hebben ook graag weekend dus maandag zal je wel meer horen van je RMA.

Een geassembleerde PC verzenden vind ik ook vragen om probelemen. Zeker als je kijkt wat koelers van CPU en GPU's tegenwoordig wegen. Als je de doos op de grond laat vallen is de kans aanwezig dat er iets los schiet, en je krijgt wat jij nu hebt. Dat de doos tijdens vervoeren valt, of op zijn minst veel schokken te verwerken krijgt is 100%.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2009 00:32 ]

Verwijderd

Als er geen schroef los in de kast ligt is het best aannemelijk dat de kaart ondeugdelijk is gemonteerd. (lees: vergeten schroefje er op te zetten). Dat is dan niet aan TNT te wijten.

Ik zou in dit geval wel zorgen dat je verzendkosten terug krijgt van het heen en terugsturen deze keer.

• Hokkie
Ik ga deze ochtend naar Azerty om te kijken of ze dit voor mij oplossen.

De reacties van; Wat verwacht je dat wij zeggen? of Dat vraagt om problemen als je een pc verstuurd... Zijn logisch, maar daar heb IK niet voor gekozen. Ik heb de PC keurig met de auto langs gebracht, Azerty heeft er voor gekozen om hem per post te versturen!!! Zonder dat ik hier van op de hoogte was...

Ik bedoelde de vraag meer in de trent van, moet ik TNT post ook op de hoogte stellen van dit voorval? Daarentegen heb ik geen schroevjes kunnen vinden die er op wijzen dat de videokaart uberhaupt vast heeft gezeten.

Ik ga eerst wel naar Azerty, zij hebben de PC opgestuurd en dus zijn zij verantwoordelijk/ opdracht gever voor de afwerking van TNT...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Maak ook even foto's van de situatie, mocht je het ooit nog nodig hebben ergens dan heb je tenminste nog bewijs.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 14:46
Hokkie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:57:
Dat vraagt om problemen als je een pc verstuurd... Zijn logisch, maar daar heb IK niet voor gekozen. Ik heb de PC keurig met de auto langs gebracht, Azerty heeft er voor gekozen om hem per post te versturen!!! Zonder dat ik hier van op de hoogte was...
Als je een bestelling plaatst kies je toch voor afhalen of opsturen? Hoe kan het dan zijn dat je er niet voor gekozen hebt?
De klant heeft zelf de keuze om het te laten versturen of op te komen halen.

Hmm ik begrijp dat het een RMA betreft. In dat geval is het inderdaad vreemd dat je de keuze niet krijgt. Bij de concurrent in dezelfde plaats moest je zelfs expliciet aangeven dat je het per post wilde hebben.

Complete PC's laat ik sowieso niet versturen via de post. Mijn laptop daarentegen weer wel, beetje krom maar goed :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sypher op 17-01-2009 10:24 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 19:53
Sypher schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:21:
[...]

Als je een bestelling plaatst kies je toch voor afhalen of opsturen? Hoe kan het dan zijn dat je er niet voor gekozen hebt?
De klant heeft zelf de keuze om het te laten versturen of op te komen halen.

Hmm ik begrijp dat het een RMA betreft. In dat geval is het inderdaad vreemd dat je de keuze niet krijgt. Bij de concurrent in dezelfde plaats moest je zelfs expliciet aangeven dat je het per post wilde hebben.

Complete PC's laat ik sowieso niet versturen via de post. Mijn laptop daarentegen weer wel, beetje krom maar goed :P
Een laptop absorbeert schokken beter als een PC over het algemeen ;)

Gewoon afwachten hoe Azerty de zaak afhandeld. Ik snap dit topic dan ook niet.

- Je krijgt een niet goed gemonteerde PC van Azerty
- Je belt hun op; Azerty zegt breng hem langs / stuur hem op dan regelen we het voor je
- Topicstarter opent topic op GoT wat hij moet doen (zie 2!)

Voor de rest is er in de search hier ook een hoop te vinden met soortgelijke situaties. Ik denk dat al je vragen beantwoord zijn.

• Hokkie
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:10:
Maak ook even foto's van de situatie, mocht je het ooit nog nodig hebben ergens dan heb je tenminste nog bewijs.
Tip met koevoet!! ;) ga ik doen, thnx...

@Sypher: Ik baalde er ook van dat ze hem verstuurden, ik reis dagelijks/wekelijk van het noorden naar het zuiden en vice versa, afhalen in Raalte is dan ook voor mij geen probleem... Ik dacht dat zij dachten; hij brengt de computer, dus haalt hem ook weer op... misschien naief, had ik even moeten vragen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Hokkie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:57:
Ik ga eerst wel naar Azerty, zij hebben de PC opgestuurd en dus zijn zij verantwoordelijk/ opdracht gever voor de afwerking van TNT...
Wordt vooral niet boos. Daarmee wordt je situatie niet bepaald beter. Probeer gewoon door normaal te handelen je probleem op te lossen. Vaak kan je dan ook veel meer bereiken, dan als je maar kwaad loopt te schelden enzo.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hokkie
RedHat schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:42:
[...]

Een laptop absorbeert schokken beter als een PC over het algemeen ;)

Gewoon afwachten hoe Azerty de zaak afhandeld. Ik snap dit topic dan ook niet.

- Je krijgt een niet goed gemonteerde PC van Azerty
- Je belt hun op; Azerty zegt breng hem langs / stuur hem op dan regelen we het voor je
- Topicstarter opent topic op GoT wat hij moet doen (zie 2!)

Voor de rest is er in de search hier ook een hoop te vinden met soortgelijke situaties. Ik denk dat al je vragen beantwoord zijn.
Waar is volgens jou een forum voor?

In mijn ogen om vragen te stellen, wat een deel van research is...
Tips te krijgen van mensen die zoiets hebben meegemaakt
Bron voor research doeleinden voor mensen die later zoiets meemaken
Discussies te openen
Uitlaatklep voor mensen met problemen
Zoals jij, ongezoute meningen geven, dat mag ook!!
Inzicht geven over hoe de werkwijze is van bedrijven (ik heb deze topic toch in de juiste subforum geplaatst, of niet!)

Zo heeft ieder een reden van een topicstart en dit is mijn reden!!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 18:14
zijn tweakers zeikerds? Ik weet waarom computerfirma's kapot gaan hoor, als het niet over de prijs gaat, dan gaat het wel over de niet directe afhandeling van hun klacht.

Azerty gaat maandag kijken wat ze kunnen doen, en lap, het is niet genoeg en er moet maar eens een topic open over hoe erg dit is en dat er nog tips zijn om zeker te zijn. terwijl azerty alles toch correct doe!

Ik kan er persoonlijk niet meer tegen en weet dat ik veel tegenwind zal krijgen met deze reactie, maar het moest van mij af!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Hokkie
Dat jij denkt/weet dat Azerty alles correct doet, kan ik toch niet weten?

Het gaat voor mij om bijna 1000 euro? Kan je leuke dingen mee doen. Ik wil het zekere voor het onzekere..
Maar ik weet het goed gemaakt, jij geeft mij 1000 euro en dan haal ik deze topic weg! okee?

Daarnaast kan ik alle mailtjes wel even posten die ik van Azerty heb gekregen over de afgelopen week...kun je helemaal lachen, maar dat laat ik hier buiten! omdat ik dan weet dat dit Azerty nog meer zou schaden. Dat computerfima's kapot gaan komt door hun eigen arrogantie...ik vraag niet om per direct alles op te lossen, wat ik vraag is een correcte afhandeling...en dat mag best een week duren, ook wel twee week.
Maar op dit moment ben ik al bezig vanaf 26 december, ben daar in totaal al 4 keer geweest en heb nog geen uur achter mijn pc gezeten, maar ben wel 1000 euro lichter!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

Hokkie schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:51:
[...]

Waar is volgens jou een forum voor?

In mijn ogen om vragen te stellen, wat een deel van research is...
Tips te krijgen van mensen die zoiets hebben meegemaakt
Bron voor research doeleinden voor mensen die later zoiets meemaken
Discussies te openen
Uitlaatklep voor mensen met problemen
Zoals jij, ongezoute meningen geven, dat mag ook!!
Inzicht geven over hoe de werkwijze is van bedrijven (ik heb deze topic toch in de juiste subforum geplaatst, of niet!)

Zo heeft ieder een reden van een topicstart en dit is mijn reden!!
de vraag is eigenlijk of dit topic nu bedoeld is om je ongenoegens aan de mensen die hier rondsurfen kwijt te kunnen, of omdat je echt een vraag / discussiepunt hebt.

Volgens de shopreviews is Azerty geen slechte webshop, en blijkbaar ben jij gewoon een klant met minder geluk. Stom, shit happens maar het komt voor en kan gebeuren. (een geassembleerd systeem door TNT laten versturen gaat vaak fout. Als je ziet hoe tnt met pakketten omgaat, is het misschien verstandig om de koelers en zware insteekkaarten, alsmede de schijven los te verpakken. Kans is dan veel kleiner dat de boel gesloopt wordt)

-_-

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tuurlijk is het vervelend dat je net nieuwe PC kapot is, en voor op zo'n knullige manier, maar de topicstart is nu meer een rant dan een vraag/ discussie ;)
Gewoon even contact opnemen met Azerty en vragen wat je mogelijkheden zijn. Zij zullen dit vast wel vaker meegemaakt hebben. Maak er iig foto's van en de grooste tip: blijf gewoon rustig en vriendelijk aan de telefoon ;)

Vanwege gebrek aan vraagstelling en discussiewaarde wordt dit topic dus gesloten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.