Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:19
Beste medetweakers,

Omdat ik niet goed weet of dit hier thuis hoort en of dit probleem al bekend is (kon met de zoekfunctie niets vinden), waag ik maar een gokje... :) (please don't shoot me)

De volgende onderdelen heb ik besteld en ontvangen:

- P6T Deluxe,
- Core i7 920,
- OCZ Platinum XTC (3x1GB CL7),
- Samsung Spinpoint F1 750GB,
- GTX260,
- Coolermaster Realpower M520
- LG DVD brander

Nadat ik de volledige pc klaar had, ging ik Win XP Pro installeren en dat ging volledig goed. Drivers geinstalleerd vanaf de Asus DVD, GTX260 drivers en wat software erop gezet. Allemaal prima dus...
Doordat ik wilde kijken wat mijn temps waren onder stress heb ik prime een 20 minuten laten draaien en realtemp gaf aan dat de cores tussen de 45-55 graden waren op een boxed koeler (niet zo verwonderlijk). Prime gestopt, herstart en...en...en...? niks!!! Ik moest de pc uitzetten.

Nu gaat de PC at random uit, of in het bios, of in windows, of whatever...
Heb de mobo een volledige reset gegeven (via jumpertje) en kon daarna succesvol een bios update uitvoeren. Maar dat mag niet baten, hij blijft willekeurig uitgaan. Het vreemde is dat, als hij doorstart in windows, nog wel windows afsluit zoals het hoort.

Ik heb de bios in volledig "default" staan!!

Iemand een idee?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17
Persoonlijk denk ik dat je voeding niet genoeg stroom kan leveren, kijk is even wat de waarden zijn op de +12v en +5v lijn met een multimeter, als dit er ver vanaf ligt zou het daar best eens aan kunnen liggen.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Heeft hoogstwaarschijnlijk met je voeding te maken. Ook ik denk dat je een te zwakke voeding voor jou configuratie hebt genomen. Probeer zoals gezegd de voltages te meten een als je de mogelijkheden hebt, probeer een andere/sterkere voeding aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Bedankt voor de reacties alvast.

Misschien een beetje ontwetendheid van mij, maar ik heb op de website van die shop een "wizard" ingevuld. Hier kan je je processor, gpu en hdd's invullen. Hieruit kwam een keuzelijst met voedingen, een 460 watt, een 520 watt en een 850 watt. Ik dacht, omdat ik (nog) geen sli opstelling heb, dat ik met een 520 "save" zou zitten.

Het vreemde vind ik dat ik hiervoor een e8400@4 ghz, gtx260 OC, samsung spinpoint f1 in raid0 en veeeel meeer randapp (pci dingetjes zoals hifi kaart, firewirekaart)
Dit allemaal met een 500 watt voeding van OCZ (stealthextreem)

Ik ga jullie tips even proberen, als het werkt, laat ik het weten!
Als er iemand anders andere ideeen heeft, van harte welkom.

Iedereen alvast een goed uiteinde gewenst!! ;P ;P

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Hokkie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:27:
Ik ga jullie tips even proberen, als het werkt, laat ik het weten!
Als er iemand anders andere ideeen heeft, van harte welkom.
Ik heb contact gehad met de winkel en de voeding omgeruild voor een 750 watt, maar sinds een paar minuten, blijkt het probleem nog niet over te zijn.

Alhoewel ik het systeem stabieler vind overkomen, sluit hij zich plotseling na twee uurtjes vanzelf af. Op dat moment was ik bezig office te installeren. Windows sluit hij af en gaat uit. Daarna probeert de pc zichzelf te herstarten (gelijk nadat hij uit is gegaan), maar faalt hierin. Dit probeert hij drie keer te doen...en het blijft daarna stil.

Op het moment dat ik de nieuwe voeding heb geplaatst, heb ik ervoor gekozen (toch overal een backup van) een nieuwe/ verse installatie te doen.

Nu heb ik echt geen idee wat het kan zijn... :'(

EDIT: Het bios staat nog steeds op "default", het enige wat ik uitgeschakeld heb is:

SAScontroller,
Expressgate,
C1E,
Bootlogo,

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 03-01-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Ja... Daarin word veel gezegd dat ik geen cheap-ass spul moet combineren. En zoals (dat hoop ik tenminste) je in mijn startpost kan zien, is dat denk ik niet het geval.

Ik weet van mijzelf, dat ik geen die-hard overklokker ben en dat ik een beginner ben in vergelijking met jullie. Vandaar dat ik niet ga klooien met het bios, althans, waar ik niets van weet! Daarnaast ben ik zeer zorgvuldig omgegaan met het bouwen van het systeem, heb alles driedubbel gecheckt en gecontroleerd of alles goed is vastgezet en geplaatst en dat is zeker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Hokkie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:25:
[...]
Ja... Daarin word veel gezegd dat ik geen cheap-ass spul moet combineren.
Er wordt nog wel wat meer gezegd dan dat ;)
Het is geen cheap-ass spul, maar dat betekend niet dat er geen productiefoutjes in kunnen zitten of dat je toch toevallig iets niet goed hebt aangesloten.
Doe ook eens de dingen zoals de spanning van je voeding nakijken, BIOS update, processor terugclocken, videokaart terugclocken, nakijken of je geheugen wel op SPD settings draait, memtest draaien, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Probeer eens zoals er staat zo kaal mogelijk op te starten als je dat nog niet gedaan hebt.
Stel het bios manueel in dus alle waarden zelf ingeven vCore, timings van het geheugen, voltages pci-express frequentie etc...

Check ook eens de temperatuur van je mobo, northbridge/southbridge misschien dat de heatsinks daarop niet helemaal goed zitten/genoeg koelpasta hebben?

Zo maar uitvallen en dan weigeren terug op te starten lijkt toch wel op temperatuur problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door -AzErTy- op 03-01-2009 15:36 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Bedankt voor alle reacties... het lijkt inderdaad een temp probleem van de CPU.

@Malantur: Ik zal je link nog wel eens goed doornemen ;)

Na ongeveer een klein half uurtje heb ik de pc weer eens proberen te starten met het bios in default settings. Prime95 gestart samen met Realtemp en Everest. Hieruit bleek dat de temps van de CPU in no-time omhoog vlogen (60~65 graden en stijgende), op 65 graden Prime95 gestopt.

Daarna, zoals al aangegeven, heb ik alle settings op manual gezet (voltages, timings, etc...). Ook die extra turbo functie op disabled gezet (C1E heb ik wel disabled gezet, zodat hij tenminste op 2,66 blijft lopen).

Weer terug in Vista en Prime95 laten draaien en nu blijven de temps (van alle cores) al een half uur op 52~55 graden. De boxed koeler houd hem niet erg koel, misschien andere pasta i.p.v. wat al op de koeler zat.

Weet nu tenminste wat mijn volgende aankoop gaat worden...

@mod: mag een slotje op van mij

@iedereen: THNX!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Goed dat het opgelost is.

Tussen haakjes:
Dat doen ze niet, zodat mensen met hetzelfde probleem later dit topic (indien nodig) weer kunnen kicken.
Slotjes zijn er alleen voor niet toegestane topics dicht te doen, en in dat geval moet je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-knop gebruiken om een mod te contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198938

Voor hij op slot gaat:

@Hokkie: ik heb hetzelfde systeem op het oog (alleen lichtere graka). Laat je even weten wat de temperaturen zijn met een andere aparte koeler en/of koelpasta. Interesseert me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Anoniem: 198938 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:58:
Voor hij op slot gaat:

@Hokkie: ik heb hetzelfde systeem op het oog (alleen lichtere graka). Laat je even weten wat de temperaturen zijn met een andere aparte koeler en/of koelpasta. Interesseert me wel!
Op dit moment is mijn budget op :?

Voordat ik een andere koeler ga proberen, zal wel een drie weekjes duren. Op dit moment ga ik underclocken om hem een beetje stabiel te houden :'(

Zodra ik de andere koeler plaats, meld ik mijn temps dan wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 13:05

Shiro

Serenity

Het is toch een beetje te gek voor woorden dat de standaard koeler en pasta niet goed genoeg zijn om de I7 te koelen. Weet je zeker dat het goed gemonteerd zit?

En voel eens aan de koeler of het ook echt heet is. Bij 60 graden zal je koeler ook wel heel onprettig aanvoelen :p

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 08:48
Lijkt mij idd ook een beetje te gek voor woorden, een standaard koeler moet het systeem tenminste stressed draaiende houden lijkt mij. anders is het not done van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Shiro schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:40:
Het is toch een beetje te gek voor woorden dat de standaard koeler en pasta niet goed genoeg zijn om de I7 te koelen. Weet je zeker dat het goed gemonteerd zit?

En voel eens aan de koeler of het ook echt heet is. Bij 60 graden zal je koeler ook wel heel onprettig aanvoelen :p
Op dit moment draait hij 15 min in stress en kan de heatsinks en koeler zonder problemen aanraken (realtemp= 63 grd/ everest= 68 grd)

Ook had ik de heatsink koelertje die bij de P6T geleverd werd gemonteerd, deze heb ik nu verwijderd om te kijken of hij roet in het eten gooit...testing...testing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Ik vind ook dat mensen eens even moeten nadenken voordat ze roepen dat een voeding niet voldoende is. . .mensen, huidige mainstream (en vaak ook performance) systemen zijn geen kilowatt slurpers! Zelfs van de GoT bezoekers zullen 90% een PC hebben die genoeg hebben aan 500W of minder. Een snelle berekening, overgenomen van de oude "wat voor voeding heb ik nodig" topic:

Moederbord: 40W gemiddeld, verandert meestal niet (rond 35 voor cheapere modellen ala ds3r, tegen 50 voor de betere modellen ala dq6)
Geheugen: 5W per dimm, ongeacht grootte
SATA onderdelen, als HDD en DVD: 15W, dit is wel de max. op load, maar toch voor de zekerheid 15W.
CPU: ligt aan je CPU TDP; in dit geval 130w.
GPU: ligt aan je GPU TDP: ik weet niet hoeveel een GT260 trekt, maar het lijkt me rond de 150-200W load max.
Extra PCI kaarten, fans en andere dingen op USB trekken echt heel weinig, meestal maar max. 1W per onderdeel.

Een simpel optelsommetje leert dat zijn max. total output onder echte extreme load niet meer zal zijn dan 430W. De CM M520 is zeker niet de minste voeding op dit moment, dus dat is ruim genoeg. Ik snap dan ook niet de voeding comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eindelijk... kunnen we nu af van die 'je moet een 750W PSU hebben' mythe?

TS, je oude voeding had dit best kunnen trekken, zeker @ idle. Spontane uitvallers zijn vaak CPU temp gerelateerd. Kijk nog eens goed naar de montage van de koeler (zat er een beschermlaagje op de coolerbase die je erop hebt laten zitten?) en verdeling van pasta. Laat voortdurend realtemp lopen en test je sensoren. Een koeler moet onder load warm worden en dat voel je. Koude koeler = slechte montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Edmin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:34:
[...]
Kijk nog eens goed naar de montage van de koeler (zat er een beschermlaagje op de coolerbase die je erop hebt laten zitten?)
Even voor de duidelijkheid, de coolerbase is het gedeelte waar de daadwerkelijk pasta op zit? Daar heb ik geen folie/ beschermlaagje op gezien. Ook niet heel scherp naar gekeken trouwens, kan ik nog eens doen.

Gisteren had ik het bijgeleverde heatsink koelertje verwijderd en dit scheelde al ruim 8 graden :*) (nu 35 grd idle) Ik wou hem niet de hele nacht in stress zetten, maar dat ga ik nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Na een middagje testen en doen, blijkt mijn systeem wat stabieler en koeler 8)

Zelfs een 2 uurtjes stessen op 3 ghz (wel 70 graden, is wat warm) blijft het systeem goed draaien. Desondanks denk ik toch dat er een probleempje met het moederbord is. Als hij een half uurtje uit staat, gaat hij plots aan |:( Eerst valt hij telkens uit als je hem aan wil hebben, nu gaat hij telkens aan als je hem uit wil hebben :LOL:

De winkel maar eens een mail gestuurd, mogen zij even uitzoeken voor me...ben er klaar mee :(

Heb in ieder geval weer voldoende geleerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
probeer je vista niet in standby te krijgen? zoja kan het een bios issue zijn O-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 22:42
De stock-koeler die op mijn 920 zit levert bij gewoon internetten en msn'n hoogstens 30 graden op. Hierbij moet opgemerkt worden dat de ventilator soms zelfs afslaat, omdat de temperaturen in de kast laag genoeg zijn. Als ik zwaardere tasks ga uitvoeren gaat dit uiteraard omhoog, maar niet met bijzonder veel. De stock-koeler is voldoende voor het systeem, mits je het systeem niet overclocked. Overclocken heb ik nog niet geprobeerd en wil ik ook niet proberen met de stock-koeler :)

Is het niet mogelijk dat je een defecte koeler / CPU hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
In Vista heb ik alle energie opties uitgezet (alleen beeldscherm beveiliging), dus mijn systeem moet niet vanuit zichzelf op stand-by gaan o.i.d.

De temps waren de hele middag rond de 33 graden, soms iets hoger (@2,66 GHz). Dit vind ik wel acceptabel. Desondanks oogt hij niet stabiel, nu zeker niet hij vanuit zichzelf aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219064

mijn moeder haar pc had hetzelfde probleem al was ie wel wat ouder.
Bleek dat het knopje van haar case slecht contact maken zonder dat je dit kon zien. Miss is testen of ie het nog doet als je hem van case los koppeld (al genoeg om powerknop los te halen) en zo opstart (dmv verbinden van pinnetjes met mesje of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 22:20
Ik heb net zoiets als hierboven als systeem en heb een 520w Corsair voeding. Mijn I7 920 loopt nu 3.675 ghz zonder enig probleem. Als je een slecht merk voeding hebt kan je problemen krijgen maar met een A merk is het makkelijk te doen met 520w!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:27
Janie schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:36:
Ik heb net zoiets als hierboven als systeem en heb een 520w Corsair voeding. Mijn I7 920 loopt nu 3.675 ghz zonder enig probleem. Als je een slecht merk voeding hebt kan je problemen krijgen maar met een A merk is het makkelijk te doen met 520w!
Zou je je precieze specs willen plaatsen? Ik ben aan het kijken naar een vergelijkbare upgrade en maakte me een beetje zorgen over dezelfde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tekla schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Zou je je precieze specs willen plaatsen? Ik ben aan het kijken naar een vergelijkbare upgrade en maakte me een beetje zorgen over dezelfde voeding.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Het knopje zit niet vast/ of maakt op een een of andere manier contact.

Gisteren heb ik de case los gehad en denk dat er geen/minder/net voldoende/voldoende spanning word opgebouwd. De ene keer start hij op en werkt en vervolgens werkt mijn pc 24/7 en de andere keer start hij wel, maar gaat dan uit. Net alsof het stroom "leegloopt", daarbij hoor je, als je met je oor goed bij de pc zit een knisperend/ statisch geluid... weet niet precies hoe dit om te schrijven...

Ik laat de bevindingen wel weten als de PC naar de winkel is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ps: lees nu pas dat je post van 6dgn geleden is. Is het opgelost of staat ie nu in de winkel?

Zoals al vaker gezegd is een recente 500Watt A klasse voeding goed genoeg voor dit systeem.
Dit laat natuurlijk wel onverlet dat zo'n voeding stuk kan zijn en daardoor niet genoeg stroom of stroom met teveel ripple levert wat tot instabiliteit leidt....
Echter omdat je nu een 750 hebt en nog steeds problemen hebt was het dus idd vrijwel zeker niet de voeding.

Alhoewel er allerlei dingen aan de hand kunnen zijn, zou ik het volgende doen:

- Alles uit je kast halen en zonder kast draaien, dit is a) makkelijker in deze situatie en b) weet je dan dat er geen hitteproblemen zijn die door je case veroorzaakt worden.
- Montage van cpu koeler en moboheatsink nakijken - Wellicht zitten ze er niet goed genoeg op.
- Check of CPU en heatsink wel vlak zijn.
- Alle insteekkaarten + geheugen eruit halen en opnieuw goed erin stoppen in de juiste slots (geheugen in oranje slots. Videokaart in pcie slot dichtst bij CPU.
- Bios zoveel mogelijk op default
- Even kijken of het lukt om memtest 24uur zonder fouten te laten draaien
- Als dat lukt Prime laten draaien. Als dat 12a24uur zonder problemen gaat zou het snor moeten zitten.

Volgensmij worden de meeste pcproblemen veroorzaakt door:
- Geheugenissues met stip op 1: incompatible of gewoonweg kapot
- Warmteproblemen

[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 11-01-2009 12:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Daarnaast kan er ook gewoon een probleem met het mobo zijn.
Kwam daarstraks deze post tegen hier op got in respons op iemand die boot problemen had met een zeer gelijkaardige setup als de jouwe:
Anoniem: 145259 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:46:
Misschien offtopic, maar ik was gisteren gaan kijken voor een core i7 systeem met een Asus P6T delux moederbord en de verkoper vertelde me dat ze diezelfde ochtend nog er 2 getest hadden en geen van beide opstartte. Zelfde stukken met een intel bord en de PC startte van de 1ste keer. Ik ben dan maar eens wat gaan opzoeken en blijkt zelfs dat Asus een 2de versie van het moederbord aan het maken is. Ik wil maar zeggen, er moeten toch wat problemen met dat moederbord zijn.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Hij staat nu in de winkel om dingen uit te sluiten, wat ik nu weet:

- CPU werd met stock koeler (standaard koelpasta) iets te warm, maar niet te warm om problemen te kunnen geven,
- geheugen is goed,
- alle biosupdates zijn uitgevoerd,
- bios staat op default, wel alle voltages staan op vast (standaardwaardes)

Winkel test verder, morgen krijg ik meer uitsluitsel hierover. Ik heb er een hard hoofd in en denk nog steeds dat er een voeding "lek" in zit, waardoor het moederbord geen voldoende spanning kan opbouwen.

Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
-AzErTy- schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:53:
Daarnaast kan er ook gewoon een probleem met het mobo zijn.
Kwam daarstraks deze post tegen hier op got in respons op iemand die boot problemen had met een zeer gelijkaardige setup als de jouwe:

[...]
Er is inderdaad een 2e versie van het moederbord geintroduceerd: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=179&l3=815&l4=0&model=2746&modelmenu=1

Kan echter niet vinden wat er precies veranderd is aan het nieuwe model. Zag bij Azerty dat hun denken hem over 2 weken te kunnen leveren.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
Rob1106 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Er is inderdaad een 2e versie van het moederbord geintroduceerd: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=179&l3=815&l4=0&model=2746&modelmenu=1

Kan echter niet vinden wat er precies veranderd is aan het nieuwe model. Zag bij Azerty dat hun denken hem over 2 weken te kunnen leveren.
Mijn PC staat toevalgewijs daar, maar weet niet of ik en zij zolang kunnen wachten...

PS.
gezien je naam, werk je daar? => EDIT: laat maar, dacht dat azerty reageerde...

[ Voor 3% gewijzigd door Hokkie op 11-01-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Ze hebben de Marvell 88SE6320 weggelaten (2x SAS poort). Wellicht hebben ze meer aangepast (BIOS of tracelayout van de sporen op het moederbord).

Mijn gok is dat ze de SAS-controller weglaten omdat die gewoon te duur is (Er zijn X58 borden van 299 euro). Waarschijnlijk hebben ze ook schoonheidsfoutjes weggelaten, maar geen idee welke/hoe/wat (nog enig bewijs van).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 12:41
kalizec schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:43:
Ze hebben de Marvell 88SE6320 weggelaten (2x SAS poort).... Mijn gok is dat ze de SAS-controller weglaten omdat die gewoon te duur is (Er zijn X58 borden van 299 euro).
Dit klopt inderdaad. Het is gewoon een kostenaspect om het bord beter aan de man te brengen. Vindt het een rare move om een bord V2 te laten heten en dingen weglaten. Andersom had ik het wel begrepen.

Wat de Temperatuur van de CPU betreft; Van een ander persoon had ik ook begrepen dat deze nogal erg warm werd en hij had het vermoeden dat de pasta "oud" was. Ik zelf heb hier weer geen problemen mee; idle is deze 39-41graden. Wat wel opviel wat dat de stock koeler een bitch was om te installeren. Het is waar: geen schroeven meer, maar check wel of de plastic pootjes aan de onderkant even lang uit het bord steken, en ze allemaal dezelfde "opening" hebben, anders loop je kans dat deze niet goed aansluit op de bovenkant van de CPU met ongewenste hitte verhoging tot gevolg.

Wat de PSU betreft; 540W is wel genoeg (zolang je geen quad SLI van plan bent o.i.d. :) ) maar beter is gewoon een A-merk te nemen zoals b.v. een Zalman 600W PSU Ja, je betaalt er wat meer voor, maar beter een wat duurder merk met top componenten met een iets hogere Wattage dan nodig is zorgt er wel voor dat deze koeler blijft en niet zo hard hoeft te "werken" Dit komt de betrouwbaarheid en de levensduur van de componenten ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 12:41
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door hader op 29-01-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluetorch002
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
Heeft hij het probleem al gevonden trouwens ? het is al een dikke 20 dagen verder :(

Ik denk dat het aan het geheugen ligt. Niet gegrond uiteraard,

Ben wel erg beniwued naar het probleem mits ik ongeveer dezelfde setup heb aangekocht en echt vrees voor het ergste net die P6T deluxe v1, kdenk echt niet dat ze dat weggelaten hebben door de kosten want dit zouden ze wel op voorrand geresearched hebben...ofwel moet die prijs van de controller inneens de hoogte zijn ingegaan, lijkt me vrij onwaarschijnlijk

[ Voor 3% gewijzigd door bluetorch002 op 03-02-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
bluetorch002 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:13:
Heeft hij het probleem al gevonden trouwens ? het is al een dikke 20 dagen verder :(

Ik denk dat het aan het geheugen ligt. Niet gegrond uiteraard,

Ben wel erg beniwued naar het probleem mits ik ongeveer dezelfde setup heb aangekocht en echt vrees voor het ergste net die P6T deluxe v1, kdenk echt niet dat ze dat weggelaten hebben door de kosten want dit zouden ze wel op voorrand geresearched hebben...ofwel moet die prijs van de controller inneens de hoogte zijn ingegaan, lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Hoi,

Het heeft even mogen duren, maar het probleem zat hem in de P6T Deluxe. Deze is vervangen voor een andere en door Azerty uitvoerig getest!!

Daarnaast hebben ze er even een Mugen 2 op gegooid :P

Sorry voor het lange wachten...

Pagina: 1