Vanwege de verscheidenheid aan test op internet en verschillende conclusie's die doorgaands ook nog op de verkeerde of oude prijzen berusten vroeg ik me af of mensen met soortgelijke ervaringen/vragen kunnen helpen
Ik ben ondertussen ook opzoek naar een nieuwe videokaart voor een nieuw systeempje, moederbord etc is dus nog niet belangrijk (videokaart budget 200 a 300euro)
het systeem gaat of een i7 920, 6gb ram etc, systeem worden
of een phenom 2 940 systeem, maar daar gaat het hier nu niet over;)
Als ik dan de videokaarten een beetje rank qua prijs kom ik ongeveer op deze tabel uit....
Prijs single GPU multi GPU of CF/SLI
300 euro GTX280 ultra OC 9800gx2 of HD 4850 x2 2gb
250 euro GTX260 (216cores) HD 4850 CF of 9800gtx SLI
200 euro GTX260 OC of HD 4870 HD 4830 CF
Ik game nog op 1024 * 768 (19" scherm) het liefste met zoveel mogelijk 'eye candy', AA etc aanstaan.
ook ga ik waarschijnlijk niet meer upgraden (dus niet later nog naar SLI / CF)
denk hierbij aan moderne & zware games (crysis, mass efect, fall out 3, stalker clear sky, maar ook RTS als red alert 3 enzo)
Bij wat research kwam ook de wat oudere 9800gx2 weer in beeld, en presteerde over het algemeen de SLI/CF kaarten wat minder goed (lagere minimale FPS en gezien lagere resolutie die ik gebruik...)
de vraag is dan is het de moeite waard om wat meer geld voor een betere videokaart neer te leggen?
oftewel als de prijs 25% omhoog gaat, zou het fijn zijn als de prestaties ook minimaal 25% omhoog gaan
Tot nu toe lijkt mij de HD 4850 in crossfire de beste prijs/performance is huis hebben, maar weegt dit ook op tegen wat problemen die crossfire kunnen veroorzaken?
Ik ben ondertussen ook opzoek naar een nieuwe videokaart voor een nieuw systeempje, moederbord etc is dus nog niet belangrijk (videokaart budget 200 a 300euro)
het systeem gaat of een i7 920, 6gb ram etc, systeem worden
of een phenom 2 940 systeem, maar daar gaat het hier nu niet over;)
Als ik dan de videokaarten een beetje rank qua prijs kom ik ongeveer op deze tabel uit....
Prijs single GPU multi GPU of CF/SLI
300 euro GTX280 ultra OC 9800gx2 of HD 4850 x2 2gb
250 euro GTX260 (216cores) HD 4850 CF of 9800gtx SLI
200 euro GTX260 OC of HD 4870 HD 4830 CF
Ik game nog op 1024 * 768 (19" scherm) het liefste met zoveel mogelijk 'eye candy', AA etc aanstaan.
ook ga ik waarschijnlijk niet meer upgraden (dus niet later nog naar SLI / CF)
denk hierbij aan moderne & zware games (crysis, mass efect, fall out 3, stalker clear sky, maar ook RTS als red alert 3 enzo)
Bij wat research kwam ook de wat oudere 9800gx2 weer in beeld, en presteerde over het algemeen de SLI/CF kaarten wat minder goed (lagere minimale FPS en gezien lagere resolutie die ik gebruik...)
de vraag is dan is het de moeite waard om wat meer geld voor een betere videokaart neer te leggen?
oftewel als de prijs 25% omhoog gaat, zou het fijn zijn als de prestaties ook minimaal 25% omhoog gaan
Tot nu toe lijkt mij de HD 4850 in crossfire de beste prijs/performance is huis hebben, maar weegt dit ook op tegen wat problemen die crossfire kunnen veroorzaken?
[ Voor 4% gewijzigd door bashje op 11-01-2009 21:22 ]