Toon posts:

Vraagjes mbt DVI->HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het kan zijn dat ik niet goed gezocht heb maar dan hoor ik dat natuurlijk ook graag maar bij deze heb ik aan aantal vraagjes. 8)7

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te gaan kopen welke ik dan via HDMI wil gaan aansluiten op mijn LCD, maar daarbij stuit ik op een paar kleine vragen welke ik hoop dat jullie deze kunnen toelichten. In ieder geval dank daarvoor.
De Videokaarten met HDMI aansluitingen zijn over het algemeen duurder dan videokaarten met DVI aansluitingen, dus vandaar even wat vragen:

1. Zorgt een DVI->HDMI kabel voor kwaliteitsverlies? Ik heb al het eea nagelezen en volgens mij valt dit over het algemeen wel mee, een digitaal signaal komt aan of komt niet aan. Kan iemand dit toelichten?
2. Wat is het nut van 2 DVI aansluitingen op 1 videokaart? Betekend dat, dat ik mijn Pc op 2 verschillende schermen kan aansluiten?
3. Als ik 2 Videokaarten aanschaf, is het dan mogelijk om deze via een DVI->HDMI kabel in een SLI of Crossfire opstelling te plaatsen? Mits het moederboord dit ondersteund.

Alvast bedankt,

Gr,
Roel :9

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:10:
1. Zorgt een DVI->HDMI kabel voor kwaliteitsverlies? Ik heb al het eea nagelezen en volgens mij valt dit over het algemeen wel mee, een digitaal signaal komt aan of komt niet aan. Kan iemand dit toelichten?
Kort gezegd, nee, geen kwaliteitsverlies.
2. Wat is het nut van 2 DVI aansluitingen op 1 videokaart? Betekend dat, dat ik mijn Pc op 2 verschillende schermen kan aansluiten?
En tegelijk aan kan sturen.
3. Als ik 2 Videokaarten aanschaf, is het dan mogelijk om deze via een DVI->HDMI kabel in een SLI of Crossfire opstelling te plaatsen? Mits het moederboord dit ondersteund.
SLI of CF werken intern, niet via externe kabels.

Verder raad ik je aan het VB Beleid en de VB FAQ gewoon door te lezen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Kort maar duidelijk antwoord. Dankjewel daarvoor.

Nog een klein vraagje als afsluiting. Ik zie verschillende kaarten met DDR2 DDR3 etc etc. Ik neem aan dat DDR5 het snelste soort geheugen is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:10:
De Videokaarten met HDMI aansluitingen zijn over het algemeen duurder dan videokaarten met DVI aansluitingen, dus vandaar even wat vragen:
Hdmi bevat geluid, dvi niet altijd. Vidokaarten waar de converter bij is geleverd geven meestal wel gebuid over hdmi, anders moet je echt even goed lezen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:52:
Nog een klein vraagje als afsluiting. Ik zie verschillende kaarten met DDR2 DDR3 etc etc. Ik neem aan dat DDR5 het snelste soort geheugen is.
Bij grafische kaarten hebben we het over GDDR2, GDDR3, GDDR5 (is immers niet hetzelfde als DDR2 en DDR3, etc). Ja, GDDR5 is momenteel het snelste. Maar het is veel handiger om een set benchmarks-scores op te zoeken daar te kijken daar de prestaties. Ik raad je aan eens te kijken op:

http://www.tomshardware.c...3-2008/benchmarks,30.html

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je toevoeging, dat is idd wel even belangrijk om op te letten.
Thnx.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:56
wat ook belangrijk is is dat wanneer je sli of cf draait het wel eens lastig is om 2 schermen aan te sturen.
Pagina: 1